[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.832 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:21
Yep en de extreme heeft meer oppervlakte geef je zelf al aan. Beste is natuurlijk een sloop rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
stlgamer schreef op 19 maart 2003 @ 15:46:
Yep en de extreme heeft meer oppervlakte geef je zelf al aan. Beste is natuurlijk een sloop rad.
Mijn sloop rad ik geloof ik brak. Maar dathoor je nog wel. En die is volledig van koper. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff in het kort een samenvatting van waar je het probleem moet zoeken als je ge(water)koelde onderdelen te warm zijn.

Warme onderdelen, geen warm koel blok, geen warm water, geen warme rad en geen warme lucht.
dan kan je gekoeld onderdeel z'n warme niet kwijt aan het blok.
- controlleer of je blok goed op het onderdeel zit,
- controlleer of er wel/geen/te weinig/te veel koelpasta is gebruikt (of slechte koelpasta)
- controlleer of je blok de warme niet wilt opnemen, en dan heb je een slecht blok

Warme onderdelen, warm koel blok, geen warm water, geen warme rad en geen warme lucht.
je blok kan de warmte niet afgeven aan het water.
- controleer of er wel een voldoende water stroom is.
- controleer of er geen algen / kalkaanslag in je systeem zit
- probeer water-wetter, dit zorgt voor een beter contact tussen het koelblok en het water (tevens dacht ik dat algen hier niet tegen konden :D )
- controlleer of je blok wilt de warme niet afgeeft, en dan heb je een slecht blok.

Warme onderdelen, warm koel blok, warm water, geen warme rad en geen warme lucht.
het koel blok neemt de warmte weg van je proc, het water neemt netjes de warmte op van je koelblok, maar het water kan de warmte niet kwijt.
- controleer of er wel een voldoende water stroom is.
- controleer of er geen algen / kalkaanslag in je systeem zit
- probeer water-wetter, dit zorgt voor een beter contact tussen het water en het rad (tevens dacht ik dat algen hier niet tegen konden :D )
- controlleer of je rad de warme niet opneemt, en dan heb je te weinig koel vermogen in je rad. een extra rad OF een andere kan een oplossing zijn

Warme onderdelen, warm koel blok, warm water, warme rad en geen warme lucht.
dit lijkt mij de minst voorkomende, maar ok.
het koel blok neemt de warmte weg van je proc, het water neemt de warmte op van je koelblok en geeft het aan je rad, maar het rad kan de warmte niet kwijt.
- controlleer of er wel lucht langs je rad loopt.
- controlleer of je rad de warme niet afgeeft, en dan heb je te weinig koel vermogen in je rad. een andere rad kan een oplossing zijn.

Warme onderdelen, warm koel blok, warm water, warme rad en warme lucht.
deze is meestal simpel...
zorg dat er verse / koele lucht langs je rad kan stromen(bijv. extra fan's of grotere fan) , als je het probleem hebt dat de aangevoerde lucht zelf al warm is dan kan je ('s zomers 35grade bijv.) dan zou een peltier maybe wel een oplossing kunnen zijn, maar een peltier zorgt voor VEEL extra warmte die afgevoerd moet worden, pas dus op dat je genoeg koel kapaciteit in je rad hebt zitten

sorry dat de korte samenvatting niet kort is

verder wat kleine dingen...
1 koper geleid de warmte beter dan alu, koper en alu samen in 1 systeem kan problemen geven (zoek maar in de search)

2 hoe groter het verschil tussen 2 onderdelen, hoe sneller de warmte weg stroomt.

4 hoe groter het oppervlakte tussen 2 onderdelen, hoe sneller de warmte weg stroomt.

3 hoe sneller het water door je proc gaat, hoe minder kans je hebt dat je water aan het eind van je proc heet is (en zo behoud je een groot verschil in warmte, en das handig volgens tip 2)

4 hoe langer het water door je rad heen stroomt, hoe meer tijd het heeft om af te koelen tot MINIMAAL de temp van de lucht.

5 peltiers trekken ALTIJD de warmte uit je proc, maar zorg dat die warmte dan ook weg kan uit je koel systeem (negoeg koel capaciteit)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
stlgamer schreef op 19 maart 2003 @ 15:46:
Klopt, maar het gaat mij om de montage.

Die 2 micro's passen perfect boven m'n voeding, die extreme niet. Ik wil graag m'n watercooling bovenin monteren :). Nou was mijn vraag of die Extreme dus naar verhouding evengoed koelt als die 2 micro's. dus: 128x100/144: 88%. Zou die 2x micro's dan maar 88% presteren tegenover een extreme? Of zie ik dat verkeerd? Die 88% is nog zeker het overwegen waard 2 micro's te nemen ivm montage. Geluid vind ik wel een oplssing voor (stillere fans oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als je dan toch een micro wilt, neem dan een Micro 2, daar kunnen 2 80mm fans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 18:42:
Nieuwe blokken + pomp bij XXLcases, voor diegenen die bezig zijn met de aanschaf van onderdelen, ze zien er erg mooi uit, vooral de pomp! (alles nextcool) Heb NET dangerden besteld, maar vind deze mooier...
Ik heb net alles van Nextcool gekocht :)

En ik ben zeer benieuwt hoe dit gaat presteren :)

Uiteraard laat ik het jullie weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Jupiler schreef op 19 maart 2003 @ 18:15:
Als je dan toch een micro wilt, neem dan een Micro 2, daar kunnen 2 80mm fans op.
Mja, ik zal eens ff kijken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Milenco op 19-03-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dan toch leest, dan zie je dat hij zegt micro versie 2 en niet 2 micros :P

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:59 . Reden: hehe je hebt het zelf al door :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:58:
als je dan toch leest, dan zie je dat hij zegt micro versie 2 en niet 2 micros :P
Ik had het al geedit vlug ;). Ik d8 dat niemand het had gelezen :+

Ik heb ff gekeken, en de micro2 is 191mm breed, 2 micro1's zijn samen 164mm. De breedte van m'n case is maar 180mm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
Dus je hebt het verkeerde besteld? Zoja, gewoon die gaste een mailtje sturen, ik denk niet dat ut een groot probleem is. Welke case btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
18 cm, ben je daar zeker van? Mijn miditowers zijn allen 20 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Jepz, fulltower noname

187mm om precies te zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Ik ben hier heen gestuurd omdat ik niet goed genoeg gekeken had voor ik n postje plantte, sorry modjes. :)

Margoed.
Zie Hier
Zal dit allemaal goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zie niet in waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

De radiator is volgens n paar mensen teklein om dat allemaal te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
CPU, VGA en Northbridge?

Even gokken. CPU = ongeveer 80W. VGA is zo'n 50W en de Nortbridge 20W. Dan hebben we 150W, en dat is nuts voor dat rad.

En als je echt twijfelt, kan je een BI Extreme nemen (in de veronderstelling dat het een single fan rad moet zijn, een grotere is natuurlijk altijd beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb zonet van de sloop een radiator gehaald. Ze hadden niet zo heel veel liggen en aangezien het een aardig eindje rijden is naar een andere sloop heb ik maar een aluminium radiator meegenomen die wel een heel mooi formaat had, er passen nl. precies 2 120mm fans op.

Maar nu ga ik in combinatie met een koperen koelblok last krijgen van galvanische corrosie (toch?) Hoe kan ik dit zoal voorkomen behalve andere radiator/koelblok. Help gedeminiraliseerd water hier nou wel of niet tegen?
Wanneer ik een minder edel metaal ga gebruiken om te zorgen dat mijn radiator of koelblok niet kapot gaat, moet dit dan nog op een bepaalde plek in de waterstroom zitten ofzo of kan ik het gewoon in me reservoir gooien en komt het dan allemaal goed?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zie de eerste post van dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

IS dit mischien iets beter?

HWlabs The Black Ice I
4-pass Radiator specifically developed for PC watercooling Rated for 418W.
120 mm Copper core consisting of flat tubes for maximum heat conductivity
High-density copper fin configuration for enhanced heat dissipation
Self-tapping 120mm fan and case mounting holes for ease of installation
9.5 mm (3/8 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors
Compact 150.4 x 128.6 x 25 mm (5.9 x 5 x 0.98 inch) dimensions allows it to fit inside most mid-tower cases.

Hijs nog goedkoper ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee, de Pro is beter dan de gewone BI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op 19 March 2003 @ 15:25:
Ik ben aan het kijken voor een radiator, maar die BlackIce Micro is wel een zeer klein ding. Nu is het probleem dat ik alles mooi bovenin wil afwerken in m'n kast, en m'n radiator boven m'n voeding wil plaatsen.

2 Black Ice Micro's passen hier perfect in, ik weet alleen niet of deze met 2 radiatoren in serie beter presteren van 1 BlackIce Extreme :?

2x Micro: 128 cm2
1x Extreme: 144 cm2

Zouden de koelprestaties veel verschillen?
Ik heb em ook. En hij koelt bij mij TE weining, ben nu met een Case bezig voor een auto rad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb ff een vraagje over de mounting holes van een P4 moederbord, want ongeveer elk waterblok heeft dit nodig, maar m'n gigabyte 8pe667 ultra heeft ze niet.
Maar ik heb een een kijkje genomen naar de constructie waarop een P4 heatsink word opgemaakt, die staat ook vast met 4 vijsjes op het mobo, als ik ze eruit haal, komen die kotjes mss overeen met de normale mounting holes?
Het ziet eruit als volgt, heb het ff gemeten:

O=kotje

O 60mm O

77mm 77mm

O 66mm O

Kan iemand eens ff nazien of dit de standaard mounting holes kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat is vastgelegd in de officiële P4-specs, dus ze zijn steeds hetzelfde. M4-bouten passen er perfect in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Jupiler schreef op 19 March 2003 @ 20:30:
CPU, VGA en Northbridge?

Even gokken. CPU = ongeveer 80W. VGA is zo'n 50W en de Nortbridge 20W. Dan hebben we 150W, en dat is nuts voor dat rad.

En als je echt twijfelt, kan je een BI Extreme nemen (in de veronderstelling dat het een single fan rad moet zijn, een grotere is natuurlijk altijd beter).
Iedereen zegt altijd wel, mijn rad kan volgens de spex zoveel 100watt koelen, maar hebben wij als pc gebruikers daar meestal niet te weinig power voor in onze fans zitten? Zodat we waarschijnlijk nog niet eens de helft van de koelcapiciteit van onze rad kunnen benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 19 maart 2003 @ 21:26:
Dat is vastgelegd in de officiële P4-specs, dus ze zijn steeds hetzelfde. M4-bouten passen er perfect in.
maar staan deze kotjes exact zo zodat er een koelblok opgeraakt? ik heb het dus over de onderlinge lengte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ja, uiteraard.. Anders zou een P4-koeler niet op alle moederborden passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 19 maart 2003 @ 22:04:
Ja, uiteraard.. Anders zou een P4-koeler niet op alle moederborden passen :)
bedankt!
Ik was bijna in paniek toen ik zag dat er geen mounting holes zaten rond m'n socket, natuurlijk in het begin niet gedacht op die P4heatsink houder er vanaf te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ik heb inmiddels n andere keuze radiator genomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/zoom/waterkoeling/radiatoren/blackice2.jpg

Blackice Pro2

In mijn Midi Case (Thermaltake XazerII) heb ik bovenin mooi genoeg ongebruikte ruimte bij et top paneel. deze radiator heeft zo gezegt een enorme hitte afgifte, doordat de radiator zo lang is, en et water dus langer de tijd heeft af te koelen.

Mischien is dit ook n idee voor milenco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nu zijn Nextcool producten al getest?
Bij xxlcases is dit nieuw binnen: een pomp vastgemaakt in reservoirke:
Specificaties
Materiaal: Metaal & plexiglas
Afmetingen: 129x146x85mm
Aansluiting: 8~10mm
Gewicht: 510 gram incl. pomp.

Verder
Zeer interessant is deze waterreservoiroplossing. Een reservoir wordt gebruikt voor ontluchting maar heeft als nadeel dat het kostbare ruimte in beslag neemt. Dit waterreservoir heeft echter een krachtige en zeer stille pomp geïntegreerd waardoor 2 ruimtevretende onderdelen in een waterkoelingsset (reservoir en pomp) plots zeer compact toegepast kunnen worden! Daarnaast is de prijs ook nog eens aantrekkelijker dan wanneer beide onderdelen los gekocht zouden worden.
Bovenop het waterreservoir zit een opening die de mogelijkheid biedt tot bijvullen van het reservoir. Eenmaal bijgevuld wordt het geheel luchtdicht afgesloten met een rubberen dopje. In het reservoir kan ongeveer 300ml vloeistof. Het reservoir met geïntegreerde pomp kan worden bevestigd in 2 x 5,25" brackets of verticaal gemonteerd worden op bijvoorbeeld de bodem van een PC-case (schroefgaten zijn aanwezig).

De in het reservoir aanwezige pomp verplaatst maar liefst 800 liter per uur en is daarmee krachtiger dan de EHEIM 1048 pomp! Daarnaast is ze onhoorbaar en kwalitatief zeer hoogwaardig (12 maanden garantie!). Vergeet niet het gebruik van CorrosieProtect bij waterkoelingsonderdelen, dit zorgt voor een zeer lange levensduur omdat algenvorming en corrosievorming worden tegengegaan.

Overclocken is mogelijk bij gebruik van de WaterCUBE producten!
Ik vind er totaan geen review over :(
Ben persoonlijk aan het twijfelen tss deze ofwel een eheim met extern reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

oke, ik zit dus op het moment te twijfelen tussen de Thermaltake AquariusII en de Klax Gold AMD. Koelprestaties boeien niet zo, die zijn allebei goed. IK weet dat dat de Klax beter is (en een stukje duurder ;) ), maar ik wil de hele set in mn LianLi PC60 zetten, ZONDER TE ZAGEN. De rad wilde ik voor in de case zetten.

Mijn vragen:
1) past de BlackIce Pro (133 x 155 x 30 mm) onder de 3*3,5" cage, en tussen het frontpanel en de 5*3,5" cage? Ik wil best de casefans anders monteren om ruimte vrij te maken (tussen frontplate en frontpanel ipv IN de kast)
2) Kan de Thermaltake uitgebreid worden met een chipset- en vga-blokje, zonder dat ik 50% cpu-temp erbij krijg ? :/
3) kan ik de BlackIce Pro met 2x 8cm koelen? of moet ik perse 1x 12cm gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 20-03-2003 15:31 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al een tijdje dit topic door te lezen en hoor velen de kachelrads, zelfbouwreservoirs en fanducts roemen. En ik heb er nu eigenlijk ook wel zin in gekregen en daarom mijn planner voor een standaard zetje aan de kant geschoven.

Heb nu dus het plan om zo'n mooi pvcbuis dompelreservoir, en een groot kachelrad met twee 120mm fans in een soort opzetkistje anex fanduct te bouwen. Hoop inspiratie opgedaan in dit en ander topics.
Maar ehhh.. hoe?:) Weet iemand misschien een soort how-to. Ik heb er namelijk echt nul ervaring in. En ik doel nu eigenlijk vooral op het reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 18 March 2003 @ 17:20:
Ach, wat is kapot maken.. Je ziet de afdruk van de slangklem erin. Maar bij het terugplaatsen van de slang maak je de slangklem dan toch gewoon op dezelfde plaats als de afdruk vast?

En als het je echt stoort snij je een halve centimeter van de slang af..
ja maar je kan toch met zon klem de slang kapot maken. geloof het of niet tis zo.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

heey

hoe kan ik m'n wc het beste gaan ontluchten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op 20 maart 2003 @ 17:14:
heey

Draadje naar topic hierover...
[rml][ WC] probleem: Lucht in watercircuit[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 19 March 2003 @ 20:12:
Ik ben hier heen gestuurd omdat ik niet goed genoeg gekeken had voor ik n postje plantte, sorry modjes. :)

Margoed.
Zie Hier
Zal dit allemaal goed werken?
Ik hoop het voor je (en voor mij) dat het allemaal goed werkt want ik heb min of meer hetzelfde spul besteld.

Ik zou eerst ook gaan voor die Nextcool W-800 tank en pomp in een maar heb uiteindelijk toch besloten voor een extern reservoir te gaan. Dit mede omdat dat handiger is met het bijvullen en omdat ik het dan in de gaten kan houden. Waar hij op mijn kast komt weet ik nog niet. Of op de achterkant of rechtsvoor.

Mijn bestelling bij watercooling.de:

2 x Break protection coil 12cm - 8x1 tube (4pcs) (SCHLAUCH05) = ?7.80
1 x Tank-O-Matic external reservoir (PUMPE14) = ?48.90
1 x Arctic Silver III (PASTE04) = ?9.90
1 x WaterCUBE GT3 Socket A/370 rel. B (WAKUE09) = ?55.90
1 x Decoupling set for Eheim pumps (PUMPE13) = ?6.90
1 x WaterCUBE LT rel.B (WAKUE11) = ?36.90
1 x Eheim 1048 Centrifugal pump (PUMPE03) = ?59.70
- Connectors Set (Input and Output)

Totaal 226 euro...leek me wel een mooie prijs voor al dit moois.

Ik moet alleen nog een radiator vinden die geschikt is om dit alles te koelen. Maar ik weet niet of zo'n rad waar 2 x 120mm fans op kunnen goed in mijn kast (chieftec dragon midi) past. Iemand ervaring met deze combo?

Ik kan ook gewoon voor een enkele 120mm size rad gaan en die voor de intake van mijn chieftec, dus onderaan, vastmaken..en dat past geheid maar wil eigenlijk wel zwaar overklokken met het geheel en goeie temps behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

heey

de resevoir kan dan het best boven de radiator zitten zodat al het lucht daar naar toe gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe wel natuurlijk. Ik zit hier met een emmer die lager staat dan de rest en alle lucht komt gewoon uit mn setup zonder problemen. Ik heb voor de zekerheid nog wel die rad een paar keer ondersteboven gehouden om de lucht eruit te krijgen, maar nu is hij dan ook gewoon luchtvrij en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Dark0z schreef op 20 maart 2003 @ 17:14:
heey
wat d8 je van een ontluchtingskraantje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/resevoirpart3_1.jpg
je ziet het onluchtingskraantje helemaal links onderin. tis zon kraantje die ook in je verwarming zit o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

die moet ik dan gewoon in de resevoir plaatsen ?
en maakt het dan nog uit of resevoir boven de radiator zit of eronder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als je een reservoir hebt, heb je zo'n kraantje niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
IK heb niet echt goed opgelet toen ik mijn setje bestelde gister, en later had ik dus door dat de black ice pro radiator 10mm is en de Nextcool blokjes en reservoir 8mm.

gaat dit probs geven of is de slang rekbaar genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

hmm

moet geloof ik geen problemen geven hoor. Je kan je slang als het goed is wel met beetje moeite om de 10mm aansluiting wringen. En anders kan je altijd nog ff met een vuurtje proberen de slang warm te maken en dan om de aansluiting heen te wringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ok

tnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op 20 March 2003 @ 19:05:
hmm

moet geloof ik geen problemen geven hoor. Je kan je slang als het goed is wel met beetje moeite om de 10mm aansluiting wringen. En anders kan je altijd nog ff met een vuurtje proberen de slang warm te maken en dan om de aansluiting heen te wringen
ehh dat doe je met heet water....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Laatst online: 26-05 19:35
Heeft er eigenlijk al iemand ervaring met die Nextcool Watercube blokjes?

Ik ben al een tijdje met het gedacht van waterkoeling aan het spelen, iedereen
met een Dragonorb zal daar waarschijnlijk wel aan denken. En nu kwam ik
vandaag op www.xxlcases.be de Watercubes tegen en ik vond dat die er wel vrij
vet uitzien.

Spijtig genoeg zijn de enige tests die ik vind in het duits(2) en in het italiaans(1),
de temps en zo kun je wel lezen, maar meestal staan de iets belangrijkere dingen
(zoals moeilijkheden en opmerkingen) gewoon in de tekst. Ik wou dus gewoon
weten of iemand met de blokjes ervaring had (temps, moeilijkheden, etc) voor ik er
€224.60 aan ga uitgeven.

edit:
ben dus ook aan't denken aan die nextcool pomp in reservoir, met dan een maxxpert radiator.

[ Voor 12% gewijzigd door Squall-sX op 20-03-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 14:49

sapphire

Die-hard pruts0r

is geloof ik al 3x gevraagd hierboven, asl je nou gewoon leest en dan ff wacht :(

offtopic:
ja sapphire is geirriteerd en kan geen watercube of blackice meer zien

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Laatst online: 26-05 19:35
Misschien had ik dan beter op watercube gezocht dan op nextcool, heb ook juist gemerkt dat de naam ven het bedrijf bijna nergens bijstaat. De search leverde de 2 waterkoelingstopics op en ik heb beide topic alle pagina's volledig overgelopen met de zoekknop op zoek naar nextcool. Moet je je eens afvragen hoe gefrustreerd ik ben als ik te weten kom da ik da allemaal voor niks gedaan heb en da ik naar het verkeerde woord zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Als het meezit heb ik het setje morgen :)

dus dan kan ik ff alles posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

weet iemand of (en zo ja, waar) de Cooltech Idrastation in Nederland te koop is? :? Tijdens de OC-dagen kreeg ik van een OC-shop-medewerker een folder mee van Cooltech, maar ik kan de Idrastation niet vinden op hun website, en in de pricewatch zie ik hem ook nog niet (tenzij ik grondig verkeerd kijk)

En heeft iemand (als de set dus al verkrijgbaar is), ook al ervaringen met deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Whieee schreef op 20 March 2003 @ 21:06:
weet iemand of (en zo ja, waar) de Cooltech Idrastation in Nederland te koop is? :? Tijdens de OC-dagen kreeg ik van een OC-shop-medewerker een folder mee van Cooltech, maar ik kan de Idrastation niet vinden op hun website, en in de pricewatch zie ik hem ook nog niet (tenzij ik grondig verkeerd kijk)

En heeft iemand (als de set dus al verkrijgbaar is), ook al ervaringen met deze set?
Hhaha, ik had die zelfde folder ook gekregn op de OC-dagen en toen ik het daar gelijk navroeg in de winkel of ze de idrastation ook verkochten werdt mij geantwoord dat deze nog niet in Nederland geleverd werd.
Ik denk niet dus dat er veel mensen zijn die zodoende ervaring hebben met de Idrastation.

Probeer de EXOS is van Koolance, die zie je nog wel1s langskomen op Ebay ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nu wel wil weten wat de idrastation nou is: (was ik benieuwd naar)
http://www.burnoutpc.com/index.php?page=news&news_id=183

Op zich wel een leuk ideetje om zo'n kastje zelf te maken (onder kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 23:07:
Voor iedereen die nu wel wil weten wat de idrastation nou is: (was ik benieuwd naar)
http://www.burnoutpc.com/index.php?page=news&news_id=183

Op zich wel een leuk ideetje om zo'n kastje zelf te maken (onder kast)
die review had ik al gelezen, maar volgens mij is het een 'review' van 5 regels met daaronder een waardeloze vertaling (uit het italiaans) van het verkooppraatje van Cooltech zelf. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Ik las eens het volgende:
TIP: Gebruik gedestilleerd water om combinatie met Glyco Shell in een 1:1 verhouding. Dit neemt veel extra warmte op, is anti-corrosief en voorkomt algengroei.
Is dit waar? Ik heb dit nog nooit gezien en vroeg me af of het kan want het is natuurlijk wel een leuk alternatief op waterwetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het alleen jammer dat die standalone WC setjes zo duur zijn...is in princiepe ook wel logisch omdat er een casje en lcd'tje bij zit maar goed.

Het scheelt me gewoon 100 euro als ik het in mijn kast bouw en dat is zelf incl. de blokjes zelf die je vaak niet eens bij zo'n set krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik heb ff zitten kijken, en dit wordt het waarschijnlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bertwill/wc.GIF

En dan de Extreme2 ipv de Extreme, en een setje koperen koelblokjes voor je GPU mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Milenco schreef op 21 maart 2003 @ 13:20:

[afbeelding]

En dan de Extreme2 ipv de Extreme, en een setje koperen koelblokjes voor je GPU mem
als je die plexi resevoir wil hebben voor de eheim mail me dan ffies ik ken iemand die hem wil verkopen voor 15,= euro...

verder vind ik het een beetje dure waterkoeling.. maarja jou keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
ReseTTim schreef op 21 maart 2003 @ 13:25:
[...]

als je die plexi resevoir wil hebben voor de eheim mail me dan ffies ik ken iemand die hem wil verkopen voor 15,= euro...

verder vind ik het een beetje dure waterkoeling.. maarja jou keuze..
Ik ben al met je bezig @ IRC :)

Het is idd een beetje prijzig, maar aangezien ik flink wil OC'en, heb ik het denk ik wel nodig. Of heb ik nu een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

aquacomputer.de en kijk is bij sets.

tis goed spul vrienden van me hebben het ook en het koelt goed tenminste de cpu en videokaart blok. ik raad je ffies aan daar te kijken..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/aqua.jpg

snel ffies samen gesteld..

[edit]
merk net dat er 2x n8412 moeten zijn ik heb er maar 1 in de lijst gezet..

[edit2]
ik had hier plug n cool gebruikt als ik jou was zal ik gewoon koppelstukjes dan kopen en vragen of je bij deze set de standaard slangtules kan krijgen ipv plug n cool..

[ Voor 31% gewijzigd door ReseTTim op 21-03-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...en dan te bedenken dat mijn waterkoeling nog geen 40 gulden heeft gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 13:51:
...en dan te bedenken dat mijn waterkoeling nog geen 40 gulden heeft gekost!
laat me raden alles zelf gefreesd en dingen van de sloop gehaald.. uhm hoe heb je dan een pompje kunnen kopen.. lijkt me stug zo goedkoop iig show me pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
ReseTTim schreef op 21 March 2003 @ 13:44:
aquacomputer.de en kijk is bij sets.

tis goed spul vrienden van me hebben het ook en het koelt goed tenminste de cpu en videokaart blok. ik raad je ffies aan daar te kijken..

[afbeelding]

snel ffies samen gesteld..

[edit]
merk net dat er 2x n8412 moeten zijn ik heb er maar 1 in de lijst gezet..

[edit2]
ik had hier plug n cool gebruikt als ik jou was zal ik gewoon koppelstukjes dan kopen en vragen of je bij deze set de standaard slangtules kan krijgen ipv plug n cool..
Ik zit nu zelf ook heel erg te twijfelen. Ik wil gewoon een goed koelsysteem van koper (10mm) en een 2x120mm rad. Twijfels alom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Als ik zo al die sets van honderden euro's voorbij zie lopen vind ik dat toch wel een beetje zielig. Als je kijkt wat je ervoor krijgt moet dat toch veel goedkoper kunnen? die WC producten kunnen volgens mij stukken goedkoper en de fabrikanten maken dus dikke winst.
Waarom gaat shop.tweakers.net niet wat dingen verkopen? Als je de CNC van een school/bedrijf mag huren voor een klus ben je zeker veel goedkoper uit.

Ik vraag me ook af wanneer iemand van dit forum zelf setjes gaat verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Freakaz0id schreef op 20 March 2003 @ 11:28:
Ik heb inmiddels n andere keuze radiator genomen.
[afbeelding]

Blackice Pro2

In mijn Midi Case (Thermaltake XazerII) heb ik bovenin mooi genoeg ongebruikte ruimte bij et top paneel. deze radiator heeft zo gezegt een enorme hitte afgifte, doordat de radiator zo lang is, en et water dus langer de tijd heeft af te koelen.

Mischien is dit ook n idee voor milenco ?
Ik ga waarschijnlijk voor de Extreme2, aangezien ik m'n rad toch beneden in m'n kast plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Milenco schreef op 21 March 2003 @ 13:20:

[afbeelding]

Ik zal als ik jou was eens gaan kijken naar de 2e hands markt, scheelt je een vermogen. Of leg iets meer neer en koop een 2e hand PROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
arnoman schreef op 21 maart 2003 @ 14:11:
[...]

Ik zal als ik jou was eens gaan kijken naar de 2e hands markt, scheelt je een vermogen. Of leg iets meer neer en koop een 2e hand PROM.
Probleem met een prom is dat ik dan alleen m'n CPU koel. 2de hands markt, zijn er plaatsen waar ik naar kan kijken voor WC ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Milenco schreef op 21 March 2003 @ 14:25:
[...]

Probleem met een prom is dat ik dan alleen m'n CPU koel. 2de hands markt, zijn er plaatsen waar ik naar kan kijken voor WC ergens online?
www.tweakers.net/aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 21 maart 2003 @ 13:54:
lijkt me stug zo goedkoop iig show me pics :)
Radiator van de sloop: 10 gulden
12CM ventilator uit een sloopPC: 0 gulden
Koperplaatjes (1x6x6cm - 2 stuks) bij de oudmetaalhandel vandaan c. 3 gulden
4 koperen knietjes: c. 4 gulden
Paar meter tuinslang + slangpilaren: c. 5 gulden
Plastic bakje van V&D: c. 3 gulden
Kleinste pompje van Conrad: aanbieding van 10 gulden
Koperbuis voor HDD-koeling + mofjes: 3 gulden
Totaal c. 38 gulden.

Ik heb later nog wat meer uitgegeven: o.a. aan spaanplaat voor een externe kast (windtunnel) en 15mm knietjes om wat krappere bochten te kunnen maken (tuinslang gaat dan knikken).

Blokje is gewoon geboord - niet gefreesd - en gesoldeerd op het gasfornuis.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koelblok_onbewerkt.jpg
Direct na het solderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koelblok_werkend%20ccc.jpg
Test.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hddwaterkoeling0007.jpg
In situ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ah dat ding. die komt me bekend voor :D :) ach we zullen het maar niet over mijn wc hebben ook al is het deels zelf gemaakt en bij de sloop gehaald maar toch nog dure grap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of die zelfgemaakte setjes wel goed betrouwbaar zijn omdat de produkten die je kan kopen uiteraard zeer uitvoerig getest zijn in tal van situaties en die gesoldeerde koperblokjes natuurlijk niet... maar goed, dat ligt eraan hoe skilled je zelf bent natuurlijk en hoeveel vertrouwen je in jezelf hebt :)

Ik hou het toch ff bij 'fabrieks' blokjes... Zou er niet aan moeten denken dat mijn systeem onder water loopt :X

Maybe dat ik een radiator wel van de sloop haal ofzo..moet ik nog even bekijken...die dingen zijn altijd behoorlijk incompatible

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok jij vertrouwd hand made niet maar gekochte waterblokken wel. nou ik hieronder zie je ffies 2 fotoz.

Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/DSCF4181.JPG
links is hand made heeft een tweaker gefreesd kan 5 bar aan, volgensmij zelfs 8 heeft oeloe getest. hij is niet hoge gegaan ivm met een boorkop die uit de slang bijna schoot ivm de druk..
rechts zie je een gekochte cpu blok kostte iets van fl 200,- :( tis een Z4 van overclockingshideout.com

nou heb ik dus glowmotion in me water zitten dat is normaal oranje / rood van kleur iig vrij donker als het opdroogt. in het water met blauw / blacklight erop is het knal groen leuk effect dus en handig als je ziet wanneer iets lekt..

Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/waterblok0013.jpg
hier lekt denk ik dus water :( :( en dit vind ik niet fijn voor een gekocht blok. kortom trek nooit te snel conclusies.. en ja ik had die me p4-1.7ghz uit de socket getrokken wanneer ik me waterblok los wou halen ervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Ik wordt compleet genegeerd :(

TIP: Gebruik gedestilleerd water om combinatie met Glyco Shell in een 1:1 verhouding. Dit neemt veel extra warmte op, is anti-corrosief en voorkomt algengroei.
Is dit waar? Ik heb dit nog nooit gezien en vroeg me af of het kan want het is natuurlijk wel een leuk alternatief op waterwetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

bredend schreef op 21 maart 2003 @ 14:03:
Als ik zo al die sets van honderden euro's voorbij zie lopen vind ik dat toch wel een beetje zielig. Als je kijkt wat je ervoor krijgt moet dat toch veel goedkoper kunnen? die WC producten kunnen volgens mij stukken goedkoper en de fabrikanten maken dus dikke winst.
Waarom gaat shop.tweakers.net niet wat dingen verkopen? Als je de CNC van een school/bedrijf mag huren voor een klus ben je zeker veel goedkoper uit.

Ik vraag me ook af wanneer iemand van dit forum zelf setjes gaat verkopen....
en ik wacht met angst al die topics af die geopend gaan worden |:(

ik snap al die mensen ook niet, al die dure spullen. Kopen ze allemaal blokjes als magnum, klax gold en nextcool, terwijl de maze 3 minstens net zo goed is en nog goedkoper ook. Ook allemaal een blackice, terwijl een slooprad 4x zo goedkoop is en ook erg goed koelt. Zal dan ook wel aan mij liggen ;(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop een nextcool waterblokje mdat ik geen gaten om mijn socket heb. Gigabyte 7VAGXP mobo...
Vandaar dat ik geen dangerden spul kan gebruiken anders had ik dat wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Weet iemand eigenlijk wat de afmetingen zijn van de plaat in het plaatje hieronder. Moet ik ff weten aangezien ik hem anders niet kan monteren met zekerheid :)

Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/prodimg/at10x10blende400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aquacomputer.de:

Einbaublende für den Ausgleichsbehälter aquatube. Material Edelstahl. Abmessungen: 100x100x2 mm. (Foto: aquatube blau mit Einbaublende! Lieferung ohne aquatube!)

Kon je zelf niet vinden zeker he? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Odin schreef op 21 March 2003 @ 15:32:
Ik wordt compleet genegeerd :(

[...]

om je maar ff niet te negeren O-)

maar als het de warmte goed opneemt, wil ie dat dan ook wel goed afstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Snel afstaan == snel opnemen :+

Ik denk niet dat het veel zal uitmaken. Puur water heeft de beste warmteeigenschappen. Maar met wat waterwetter maak je het wat 'natter'. Dan is het dus vloeibaarder. (vergelijk het maar eens met olie of water in je setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 19 March 2003 @ 21:26:
Kan iemand dit bevestigen???

Zoals ik zei zijn de kotjes, als ik die zwarte constructie op P4 heatsink op vast te klemmen eraf haal, in een rechthoek gelegen: bredte 60mm, lengte 77mm

Jupiler beweert dus dat ik met die kotjes een waterblok kan vestzette, maar wat zie ik nu bij xxlcases bij de specs van Maze3 voor P4:
Afmetingen: 75mm x 55mm x 20mm

wat klopt er nu niet?
Kan iemand plz zijn P4 waterblok ff meten waar de schroefjes moeten komen ofzo, of bevestiging geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

bredend schreef op 21 maart 2003 @ 16:23:
Snel afstaan == snel opnemen :+

Ik denk niet dat het veel zal uitmaken. Puur water heeft de beste warmteeigenschappen. Maar met wat waterwetter maak je het wat 'natter'. Dan is het dus vloeibaarder. (vergelijk het maar eens met olie of water in je setup ;)
Ik heb het hier niet over water wetter oid.

Maar ik heb dit van een reactie op T.net frontpage, maar ik had er verder nog nooit van gehoord of gezien, en wou dus even kijken of er meer mensen zijn die dit gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:26:
[...]

Kan iemand dit bevestigen???

Zoals ik zei zijn de kotjes, als ik die zwarte constructie op P4 heatsink op vast te klemmen eraf haal, in een rechthoek gelegen: bredte 60mm, lengte 77mm

Jupiler beweert dus dat ik met die kotjes een waterblok kan vestzette, maar wat zie ik nu bij xxlcases bij de specs van Maze3 voor P4:
Afmetingen: 75mm x 55mm x 20mm

wat klopt er nu niet?
Kan iemand plz zijn P4 waterblok ff meten waar de schroefjes moeten komen ofzo, of bevestiging geven?
misschien de maten van eht blokje en niet de plaat die eropzit ?
hij zal echt wel passen, anders verkochten ze het denk ik niet

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 21-03-2003 16:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Milenco schreef op 21 March 2003 @ 13:20:

[afbeelding]

ik weet niet precies waar je besteld maar ik zou toch nog ff verder kijken
kijk alleen al es bij perfectsystems:
Water Pomp Eheim 1048 € 45,40
Water Cooler CPU Magnum 478 (Socket 478) € 62,70
Water Reservoir Eheim 1046/1048 (Plexiglas) € 29,18
Slang Siliconen 10 mm binnendiameter per 50 cm € 1,95

verder kijk ik maar niet, maar je kunt je hee wat besparen zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 21 March 2003 @ 16:30:
[...]

misschien de maten van eht blokje en niet de plaat die eropzit ?
hij zal echt wel passen, anders verkochten ze het denk ik niet
Of mss heben andere P4 mobo's echt mounting holes (dus niet de kotjes van heatsink-gedoe), en mijn niet, zodat het op mijn mobo gewoonweg niet gaat?

Maar bon, toch al 2 mensen die zeggen van wel :)
Zou nogal k*t zijn moest ik nu alles kopen, en zien dat het er gewoon niet op past he, kzou m'n kop wel ff tegen de muur slaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

OliverBB schreef op 21 March 2003 @ 16:37:
milenco kijkt nu bij aqua computers omdat al gauw 100,= euro scheeld en je hebt geilere blokjes... :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Odin schreef op 21 March 2003 @ 16:30:
[...]

Ik heb het hier niet over water wetter oid.

Maar ik heb dit van een reactie op T.net frontpage, maar ik had er verder nog nooit van gehoord of gezien, en wou dus even kijken of er meer mensen zijn die dit gedaan hebben.
Wat zou die andere stof van Shell ofzo nog moeten toevoegen? Als je aan demi/desti water met ww genoeg hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/rad%20big.jpg
Dit is een van mijn radiatoren, van de sloop: 19x22x5cm (ex pilaren).
Kostte mij 10 gulden.
Die haakse slangpilaren heb ik er zelf opgesoldeerd. Dit was nogal een geëmmer (eerste keer). Pilaren kostten mij c. 4 gulden.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/radiator02.jpg

Waarom anderen liever >190 gulden/85 euro aan een Black Ice uitgeven blijft een raadsel: een verwarmingsradiator is kwa prestaties superieur. Desnoods verf je hem black! ;)

Dit is trouwens het simpelste waterblokje wat je zelf kunt maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/muurplaat.jpg
Muurplaat met twee slangpilaren: één geschroefd met teflontape; de ander gesoldeerd. Kind kan de was doen. Kosten 5 euro? (Geen idee hoe zo'n messing muurplaat presteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 17:35:
mijn waterkoeling setup voor een werkstuk :)
[afbeelding]
Ziet er goed uit kerl.. waar is het voor??? |:(

[zeikmodus]
Is ie lek :P
[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of blauw met hamerslag spuitverf:
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~toolbar/radiator.jpg
:*)

Dat kleine pompje van conrad heb ik trouwens ook. 300l/h is ie. Uiteraard haalt ie dat niet maar aangezien de snelheid boven de 100l/h niet veel meer uitmaakt voor de warmteopname (tenminste, dat heb ik geconcludeerd uit de vele topic daarover) is dit een prima alternatief voor stille waterkoeling... Is ook nog eens energiezuiniger.. 3.8W..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
sapphire schreef op 21 March 2003 @ 15:34:
[...]

en ik wacht met angst al die topics af die geopend gaan worden |:(

ik snap al die mensen ook niet, al die dure spullen. Kopen ze allemaal blokjes als magnum, klax gold en nextcool, terwijl de maze 3 minstens net zo goed is en nog goedkoper ook. Ook allemaal een blackice, terwijl een slooprad 4x zo goedkoop is en ook erg goed koelt. Zal dan ook wel aan mij liggen ;(
WIl je mijn rad hebben? Helemaal koperen autorad. SUper goed volgens jezelf. Niet dus. Er komt amper lucht doorheen, en m'n water warmt nogal op :( en het kostte me nog 25 euro ook :( later hoorde ik wel als je een ouder rad koopt het 10 euro is maar nog steeds :/. Voor mij een blackice nu met ruimte voor 2 120mm gevallen :)

En iemand die het had hoe messing koelt: Stuk slechter dan aluminium. Dit is misschien handig voor openingspost hier heb ik wel vragen over gelezen:

Koelcapaciteiten van(warmtegeleidingscoefficient):

Zilver: 429
Koper: 390
Goud: 318
Aluminium: 237
Brons: 190
Messing: 120
Zacht soldeer: 80
Nieuw zilver (duits zilver)(mengsel van koper, nikkel, zink): 33

Op volgorde van beste. Hoger is beter :)
Dit lijkt me wel verduidelijkend.
[disclamer]
Copyright (R)(C)(TM) Binas :P
[/disclamer]

Houd nog steeds rekening met corrosie ook als je zilver gebruikt met koper enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

pierre-oord schreef op 21 maart 2003 @ 17:53:
[...]

WIl je mijn rad hebben? Helemaal koperen autorad. SUper goed volgens jezelf. Niet dus. Er komt amper lucht doorheen, en m'n water warmt nogal op :( en het kostte me nog 25 euro ook :( later hoorde ik wel als je een ouder rad koopt het 10 euro is maar nog steeds :/. Voor mij een blackice nu met ruimte voor 2 120mm gevallen :)
hoe komt het trouwens dat je rad geen lucht doorlaat? zitten die lamellen te dicht op elkaar ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Na het eerste topic en dit topic gelezen te hebben ben ik er over uit. IK GA OOK OVER OP WATERKOELING.

Ik heb al besloten om de volgende onderdelen te kopen:
- Nextcool Watercube GT3 met koppelingen incl 2,5m slang
- Nextcool Wtank reservoir + geintegreerde pomp met koppelingen (800 l/h)
- Radiator + 120 mm fan die vooraan onder in m'n kast komt
- en uiteraard NextCool WA3 Corrosieprotect

Op later termijn eventueel een NextCool VGA/Chipset waterblok.

Ik ben alleen nog niet uit over de radiator:
of een Black Ice Extreme 120 mm, die iedereen wel zal kennen
of een Watercool HTF2-X-Single 120 mm, deze kan je eenvoudig in een IDE bay monteren.

Weet iemand iets van de laatste radiator, of is de Black Ice beter.
Link naar HTF2-X-Single : http://www.watercooling.d..._info.php?products_id=186

Link naar NextCool Website : http://www.nextcool.com/index2.html

[ Voor 11% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 21-03-2003 19:21 . Reden: Informatief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:54:
aquacomputer.de:

Einbaublende für den Ausgleichsbehälter aquatube. Material Edelstahl. Abmessungen: 100x100x2 mm. (Foto: aquatube blau mit Einbaublende! Lieferung ohne aquatube!)

Kon je zelf niet vinden zeker he? 8)7
Neeh ik kon niets vinden, maar m'n duits zuigt ook nog eens :| Thanks iig!
OliverBB schreef op 21 March 2003 @ 16:37:
[...]

Zoals Resettim ook al zegt, ik ben nu ff bij aquacomputers aan het kijken ;)
ReseTTim schreef op 21 March 2003 @ 16:49:
[...]

milenco kijkt nu bij aqua computers omdat al gauw 100,= euro scheeld en je hebt geilere blokjes... :) :D
Ze hebben daar idd zeer mooi spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Een 'What to buy watercooling guide' bij futuremark, ik had de link nog in m'n favorieten staan.

Voor geinteresseerden : http://discuss.futuremark...ollapsed&sb=5&o=0&fpart=1

Is wel in't Engels, maar dat zal voor niemand een probleem zijn lijkt mij. Onderaan staan vele links naar reviews etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:21
Ik lees daar net dus over tygon slangen. Iemand die weet waar je die in Nederland kan krijgen? Lijken me wel mooie slangetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 17:22:
[...]

Ziet er goed uit kerl.. waar is het voor??? |:(

[zeikmodus]
Is ie lek :P
[/zeikmodus]
Nee, komt omdat er een temp meter in moest en het water staat hoger in het res dus kwam het er even uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 20 March 2003 @ 15:58:
[...]

ja maar je kan toch met zon klem de slang kapot maken. geloof het of niet tis zo.
Met slangklemmen ging het bij mij juist lekken dus heb het er nu gewoon opzitten en het werkt al langer dan een half jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Teken dat je 'm niet hard genoeg hebt aangedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 17:07:
[afbeelding]
Dit is een van mijn radiatoren, van de sloop: 19x22x5cm (ex pilaren).
Kostte mij 10 gulden.
Die haakse slangpilaren heb ik er zelf opgesoldeerd. Dit was nogal een geëmmer (eerste keer). Pilaren kostten mij c. 4 gulden.
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://bredend.f2g.net/picz/radiateur2-totaal.jpg :D

Afbeeldingslocatie: http://bredend.f2g.net/picz/radiateur2-merk.jpg Zelfde??

(ik heb dus geen waterkoeling en dus niet getest etc...
meer pics hier: http://bredend.f2g.net/index_picz.htm
Ik ben alleen het wachtwoord van die ftp kwijt, maar heb niet veel extra's uitgevoerd nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik heb ook weer ff zitten kijken, en ik denk dat ik uit m'n rad en reservoir keus ben.

Radiator:
airplex evo Einbaublende 240
Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/prodimg/apevo/ape240blendetotal_500.jpg

Reservoir:
Ausgleichsbehälter aquatube
Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/images/aquatube/1.jpg

Deze wil ik beiden bovenin m'n kast gaan monteren, alleen ik hoop dat het een beetje past, aangezien die Aquatube 10x10mm is, die evoplex 140x275mm. Samen dus al 375 mm, terwijl de bovenkant van m'n case maar 190x395mm is.

Edit:

dit zal ongeveer het effect worden:
Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/images/aquatube/8.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Milenco op 21-03-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gabriël AM5