[CM][WC] Aqua-Li PC70

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Goedenavond ;)

Na een hele tijd getwijfeld te hebben over de overstap naar een waterkoeling, heb ik uiteindelijk de stap gemaakt. >:)
Het werd een set van aqua-computer.

Ook zat ik na te denken over een nieuwe kast, want mijn oude kast, een In-Win Q800 was ik ook wel zat, ondanks dat ik hier goede mod-ervaringen mee heb/had.
Zie ook: Mijn eerste mod (pics staan geloof ik nog op de laatste pagina, en zo niet, helaas)

Dus de volgende stap was de aanschaf van een andere kast, en ik ben wel weg van Lian-li kasten, dus werd het er ook een, en wel de PC-70, lekker groot, maar wel strak.

Na wat financiele problemen kreeg ik dan afgelopen donderdag mijn nieuwe kast binnen, en heb op vrijdag een vrije dag genomen en ben aan de slag gegaan.

Veel aftekenen, want wilde zeker dat het goed ging ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/AFTEKENEN_RADIATOR1_2.jpg

Na een hele dag :( aftekenen en zagen (wilde window uit mijn oude kast overzetten) kwam het resultaat steeds een beetje dichterbij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/AFDEKKINGEN_k.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ResizeofLEEG_WINDOW_2.jpg

Hierna moest ik er dan toch echt aan geloven, het demonteren van de hardware, en de desbetreffende koelers van CPU, GPU en de northbridge (wat zijn die koelribben scherp zeg :'( )

Ik kwam hierbij tot hetvolgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tray_totaal.jpg

Hierbij heb ik ook nog de hele dag geklust en ge-tweaked ;) en zie hieronder het eindresultaat :9~ :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/eind.JPG

Specs zijn:
CPU: AMD Athlon XP2100+@default (nog wel >:) )
Mobo: Asus A7v333
Ram: 512 Mb DDR PC2100
Gpu: Asus G4 Ti-4600 @ default
HD: Maxtor 60Gb@7200 rpm
Voeding:Q-tec 550W
DVD: Pioneer 16x
Brander:Plextor 40x12x40x

Zelf vindt ik hem gelukt, en jullie?
Reacties plz :)

Eventuele andere foto's op aanvraag :P

[ Voor 3% gewijzigd door Thunderman_303 op 16-03-2003 19:27 ]

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow netjes hoor,
ik wil nog wel fotos van van in het donker met die mooie cooling :)
mooi rooster aan de bovenkant
welke temps heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er phats uit ! echt waar alleen ik effe je temps weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Temps komen er zo aan, ik heb net alles draaiend, ben nu aan het tsressen, dus als jullie niets meer horen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heej das mooi :) van www.aquacomputer.de zo te zien ;)
Ik denk er ook al een tijd over om dat reservoir+dat Radiator rooster te kopen, ziet er erg mooi uit. kan je daar misschien nog een close up van maken?
en je temps willen we natuurlijk ook weten :D

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

zie ik ook een stealth mod, of zitten er nog geen drives in?
en inderdaad graag wat meer pics van binnenkant, en waterkoelingset (was toch op aanvraag dus :))

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Ok, eerst de temps, het draait nu een half uurtje op burnk7 en temps zijn: cpu=50 en mobo=28 (uitgelezen via asusprobe)

Denk dat ik het blok van de cpu wat vaster moet draaien, aangezien het wel redelijk hoog is.

En een foto van het reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/reser2.jpg

en een foto van de binnenkant op aanvraag ;) (ook weer niet teveel, we moeten ook aan de modemers denken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/groenslang.jpg

en ja, beide drives zijn gesteahlted

[ Voor 5% gewijzigd door Thunderman_303 op 16-03-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ziet er goed uit, alleen zou ik de slangen van je wc wat inkorten, die zien eruit alsof ze heel lang zijn, steekt nogal af tegen verder allemaal geroundde kabels (zie ik toch goed?)

edit: laat maar, op de close up zie ik dat ze helemaal niet zo lang zijn, ziet er goed uit!

[ Voor 21% gewijzigd door DoD Cerberus op 16-03-2003 19:49 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje erg hoge temps voor een wctje..
die temps haal ik met mn p4tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Temps van een P4 zijn sowieso iets lager over het algemeen. Maar vraagje:

In hoeverre denk je dat deze setting in een LL pc60 zal passen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok . maar zo laag valt wel mee toch
met een wc verwacht je echt geen temp van 50 graden toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er zeker mooi uit ja. alleen persoonlijk vind ik dat waneer je er waterkoeling in propt dat het snel weer een rotzooi wordt in je kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:01:
ja ok . maar zo laag valt wel mee toch
met een wc verwacht je echt geen temp van 50 graden toch..
Als je goed leest zegt hij ook dat het met asus probe is gedaan.
Asus geeft meestal verkeerde temps aan.
Ik heb vandaag een koeler bij mij getest op mijn asus met een AMD XP 2000+ en kwam op een temp van 65 graden (dit in een grote fileserver case met een goede airflow.
Daarna heb ik hem op een MSI K7L master gezet een dual AMD MP 1800+ en hier wordt hij maar 42 graden met een zeer slechte airflow door het midi towertje waar hij in zit.

Gewoon de slechte temps sensors van Asus :(

[ Voor 1% gewijzigd door Casejunkie op 16-03-2003 20:34 . Reden: typo ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:01:
ziet er zeker mooi uit ja. alleen persoonlijk vind ik dat waneer je er waterkoeling in propt dat het snel weer een rotzooi wordt in je kast
Ben ik met je eens, maar moet zeggen dat ik het wel erg netjes heb gehouden, al zeg ik het zelf.

En over de temps, heb net de boutjes wat aangedrukt, en wordt nu 46 stressed, dus nog ff en....

Ik heb er ook een spacer tussen zitten, misschien dat die iets te hoog is.

En Beun_de_Haas, ik denk dat het wel gaat passen, anders moet je ff op het forum van auqa-computer kijken, zal vast wel iets tussen staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Thunderman_303 op 16-03-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er heel gaaf uit _/-\o_
Mag ik vragen hoe lang jij op je bestelling hebt moeten wachten ??
Ik heb namelijk vorige week flink wat besteld , zou wel willen weten hoe lang dat ongeveer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Het heeft bij mij precies 4 weken geduurd, alleen ik geloof dat de wachttijden momenteel verkort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gaaf ding man! alleen zou ik voor dikkere slangen zijn gegaan, maar ook dit is heel mooi, vooral omdat het gewoon lekker strak is gebleven, zonder grote uitstekende dingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
_ferry_ schreef op 16 maart 2003 @ 20:43:
gaaf ding man! alleen zou ik voor dikkere slangen zijn gegaan, maar ook dit is heel mooi, vooral omdat het gewoon lekker strak is gebleven, zonder grote uitstekende dingen enzo.
Ik wilde het plug-and-cool systeem van hun hebben, lekker makkelijk enzo (ondanks toch een mega-lekkage), alleen die is er alleen in dunne slangen, dus helaas.
Wil alleen nog ff kijken voor een UV ccfl, leuk met die oplichtende slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ik denk dat als je de spacer er tussen uit haalt dat het veel schilt

[ Voor 60% gewijzigd door Casejunkie op 16-03-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
tijgermobiel schreef op 16 March 2003 @ 20:52:
Ik denk dat als je de spacer er tussen uit haalt dat het veel schilt
Doe ik morgen denk ik ff, denk idd dat er toch _iets_ aan ruimte tussen zit, want vind het toch wel erg hoog.

Qua fans zitten er wel niet veel in, maar toch, 2x intake 80mm (zaten bij kast) en 2x outtake 120mm papst, en dan de voeding nog (boven proc een fan en een outtake :o )

Edit: Veel schilt?

[ Voor 4% gewijzigd door Thunderman_303 op 16-03-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je dat een spacer echt veel uit maakt ? ik had het namelijk ook tussen maar ik merk niet echt veel verschil

heb je wel tegelijk aangedraait misschien is ie schuin erop ? of je blokje loopt niet recht

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Thunderman_303 schreef op 16 March 2003 @ 20:55:
[...]

Doe ik morgen denk ik ff, denk idd dat er toch _iets_ aan ruimte tussen zit, want vind het toch wel erg hoog.

Qua fans zitten er wel niet veel in, maar toch, 2x intake 80mm (zaten bij kast) en 2x outtake 120mm papst, en dan de voeding nog (boven proc een fan en een outtake :o )
Die fans heb je dus meer dan genoeg hoor.
die vage temps komen volgens mij gewoon door of de spacer of door Asus's slechte tempsensors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Heb ze allemaal een gelijk aantal slagen vastgedraaid, dus zit niet scheef.
En blokje loopt recht.
En ik heb de spacer gebruikt om mijn core niet te beschadigen, maar zal wel meevallen denk ik.

En voor die temps zal ik morgen wel ff in de BIOS kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je moet een andere opstelling zetten zodat je cpu meer koude water krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is echt móói afgewerkt... ik ga me er denk ik ook maar eens in verdiepen (al heb k niet zon mooie lian li :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 21:07:
of je moet een andere opstelling zetten zodat je cpu meer koude water krijgt
Zoals ik uit andere topics uitmaakte, geeft het weinig tot geen verschil tussen verschillende opzetten qua volgorde, en alles leeg laten lopen zie ik niet echt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Zekers mooie kast. Heel netjes afgewerk en opgeruimt.

offtopic:
Die muis die je hebt (logitech) heb je daar schik mee? Werkt het goed met dat laad station? Ik wil hem namelijk ook gaan kopen. Hijs dubbel optisch toch. Gaat de baterijen lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
My-life schreef op 16 March 2003 @ 22:28:
offtopic:
Die muis die je hebt (logitech) heb je daar schik mee? Werkt het goed met dat laad station? Ik wil hem namelijk ook gaan kopen. Hijs dubbel optisch toch. Gaat de baterijen lang mee?
offtopic:
Zou geen andere muis meer willen, werkt geweldig, en over de batterijen, ach, je hebt een laadstation erbij, dus vervangen hoeft voolopig niet.
Maar echt lang gaan ze niet mee, 2 avonden van 17.00-23.00 intensief gebruik en dan is ie leeg, maar dan gaat gewoon een ledje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ziet er goed uit.....ik ben helemaal weg van die Lian Li kasten, en zeker die pc-70 kasten.
Trouwens die link naar aqua-computer, leuke winkel met zeer leuke spullen :)
moet zeggen dat je dat rooster en die reservoir er mooi ingezet hebt.

offtopic:
wist je dat die 2100+ zo heerlijk te overklocken is? mijne draait ipv 1733 op 2.24 Ghz ( niet stressed 60 graden dus stressed doe ik alleen op 2.14 Ghz, heb betere radiator nodig), en dat met die goedkope "3d poseidon koeling", dus met die van jouw moet je al helemaal leuke resultaten kunnen halen

[ Voor 3% gewijzigd door Seesar op 16-03-2003 22:41 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow, dit is nou echt netjes gedaan. Mooie kast, en de manier waarop jij alles netjes heb gestealthd en alle draden heb weggewerkt, toppie, ziet er zeer goed uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

echt gave kast dude!!! ik heb de PC70 altijd al een gave kast gevonden maar jij hebt er daadwerkelijk een feestje van gemaakt! en een zeeeeer geslaagd feestje mag ik wel zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Thunderman_303 schreef op 16 maart 2003 @ 22:36:
[...]
offtopic:
Zou geen andere muis meer willen, werkt geweldig, en over de batterijen, ach, je hebt een laadstation erbij, dus vervangen hoeft voolopig niet.
Maar echt lang gaan ze niet mee, 2 avonden van 17.00-23.00 intensief gebruik en dan is ie leeg, maar dan gaat gewoon een ledje knipperen.
offtopic:
Dat batterij gebruik valt bij mijn super mee. Ik kan makkelijk een weekje geamen zonder op te laden. Maar mijn broer die veel minder computert moet hem vaker opladen dan ik. Maar het is wel een super muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He thunderman.
ff een klein vraagje. Hoe hoog is dat reservoirtje van jouw. Ik heb hem ook al besteld maare dat ben k dus vergeten na te checken |:( . Hopelijk is hij niet hoger dan 2 bays, want dan moet ik serieus ff gaan opruimen in de case :P.

Verder nice afgewerkt, vooral je S-drives, reservoir en Rad. puik werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 10:49:

ff een klein vraagje. Hoe hoog is dat reservoirtje van jouw. Ik heb hem ook al besteld maare dat ben k dus vergeten na te checken |:( . Hopelijk is hij niet hoger dan 2 bays, want dan moet ik serieus ff gaan opruimen in de case :P.
Hij is bij mij 7 cm, exclusief het afdekglaasje van het reservoir, dat komt er nog bij, is ongeveer 2 a 3 mm.
Dus zeg maar vanaf de bovenkant van de kast gemeten tot aan de onderkant van het reservoir is het 7,5 cm.
Genoeg info zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, ik weet genoeg. Bedankt voor de info. Dan heb ik me voor niks druk gemaakt! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wow nice :9~ Die Lian Li vind ik er prachtig uitzien :9~ (jammer dat die buiten mijn budget valt op het moment :'() Hijs echt mooi :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is idd een prachtige case!! ook al weet ik niet waar die dingen boven op voor ze zijn ze zijn vet mooi!! maar zou je aub nog wat pics kunnen posten en dan van iets dichterbij thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:42:
het is idd een prachtige case!! ook al weet ik niet waar die dingen boven op voor ze zijn ze zijn vet mooi!! maar zou je aub nog wat pics kunnen posten en dan van iets dichterbij thnx!
Wil ik best doen, maar waar wil je foto's van hebben, dus welke details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie case, alleen hoeveel was je kwijt aan de waterkoeling onderdelen incl verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59

BeaM-R

Powerrrrr

Temps zijn wel erg hoog zeg.
Ik haal hier met mijn XP2000+@2200+ hooguit 46gr met fan op de laagste stand (Volcano 7+)
Wat is dan nog het nut van waterkoeling :?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:28:
Mooie case, alleen hoeveel was je kwijt aan de waterkoeling onderdelen incl verzendkosten?
Ik was in totaal kwijt 400 pleuro ( doet nog pijn als ik het zeg :'( ), maar ik moet zeggen dat ik het er wel voor over heb, zit dagelijks achter de pc, en het is nu wel een stuk stiller en koeler.
En nog een voordeel, ik heb nu voorlopig wel genoeg koeling. ;)
BeaM-R schreef op 17 March 2003 @ 19:35:
Temps zijn wel erg hoog zeg.
Ik haal hier met mijn XP2000+@2200+ hooguit 46gr met fan op de laagste stand (Volcano 7+)
Wat is dan nog het nut van waterkoeling :?
Er is ook nog zoiets als stilte, ik had hiervoor ook een volcano 7+ op low en daarbij was mijn stressed temp tussen de 60 en 63 graden (afhankelijk van kamertemp).
Ook had ik niet echt een goede airflow. (wat ik bij jou verhaal mis (nofi) is onder andere het aantal casefans, kasttype ed)

En heb hem nu gestressed ZONDER spacer en temp wordt nu "slechts" 37 graden (CPU) en 29 graden stressed (North-Bridge) stressed met burnk7

edit:
Ik zie nu in je specs dat je er ook een fan in je zijpaneel hebt zitten, en die blaast recht op je cpu neem ik aan?

En waarmee heb jij em eigenlijk gestressed?

[ Voor 10% gewijzigd door Thunderman_303 op 17-03-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb samen met thunderman bij aqua wc spullen besteld :) Ik had alleen wat nieuwe bevestigingsplaatjes nodig. De rest had ik daar in de zomer al besteld. Nieuwe pics komen straks. Mijn temps zijn 32 graden met een p4 2ghz @ 2.4 en 40 graden met een p4 2.8 @ 3485. Bij mij zit het in het kleine broertje van de lian li pc70 namelijk de pc 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik vind zo'n spacer maar niks (vraag me niet waarom :+) Thunderman, mag ik vragen waar je je Lian Li PC70 vandaan hebt :)

offtopic :
ROOG > Leuk icon heb je 8-) Ook een vliegtuig liefhebber?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

My-life schreef op 16 March 2003 @ 22:28:
Zekers mooie kast. Heel netjes afgewerk en opgeruimt.

offtopic:
Hij is niet dubbel optisch. Ik heb zelf de Dual optical, de MX en de normale optical van Logitech en moet toch zeggen dat qua precisie de Dual Optical nog steeds veel beter en stabieler is dat die 5MP enkel optische MX muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
ND schreef op 17 March 2003 @ 22:48:
Ik vind zo'n spacer maar niks (vraag me niet waarom :+) Thunderman, mag ik vragen waar je je Lian Li PC70 vandaan hebt :)

offtopic :
ROOG > Leuk icon heb je 8-) Ook een vliegtuig liefhebber?
Mijn PC-70 komt bij XXL-cases vandaan, was een van de goedkooptste in de pricewatch, en heb goeie ervaringen met ze.
Kreeg bij deze levering bijvoorbeeld een Lian-Li muismat twv 19 euro erbij omdat de levering iets vertraagd was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het liefste details gewoon van je cpu met waterblok en je northbridge ofzo en gewoon van je mobo en dat rare ding boven op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
OK, doe ik morgen ff, moet nu weg, en ben pas laat terug, dus wacht maar af tot ik morgen uit mijn werk kom. :)

edit:
Ben ff eerder thuis, dus nu de foto's :)

Hier het weggewerkte gedeelte van de pomp en de onderkant van de radiator.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/respomp.JPG

En op verzoek, de waterblokken :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/blokken.JPG

En dan nog 1 waar ik zelf wel trots op ben, de bovenkant van de kast, wat vinden jullie? 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/top.JPG

Op/aan-merkingen plz

[ Voor 70% gewijzigd door Thunderman_303 op 18-03-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 13-09 18:12
Wow, dat ziet er echt heel netjes uit! Mooi afgewerkt ook enzo :)

Je pc maakt niet veel herrie meer of wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
erg mooie mod
goed afgewerkt en lekker strak zonder al te veel poes pas, precies zoals ik het mooi vind :)

trouwens erg orginele plek voor je pomp, maar zijn die slangen niet ernom dun of lijkt dat zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie mod, misschien niet zo'n slimme plaats voor je RAM heatsink....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Waren die heatsinks niet bedoelt voor op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bovenkant, echt súper gedaan! Alles erg mooi afgewerkt! Ik denk dat weinig mensen hun case zo netjes hebben, door die slangen van je WC is ie weer niet té netjes, dat is mooi! Ik vind dit echt 1 van de mooiste cases die ik heb gezien, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je de bovenkant van die lian li afgekregen, k heb zelf ook een pc70, maar bij mij zit ie helemaal vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ziet er erg gaaf uit!

Wat ik me af vraag: Hoe dik zijn de slangen die je hebt gebruikt en wat is het materiaal. Heb dezelfde blokken, maar krijg altijd een knik als ik de slang van mijn CPU naar NB buig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
OK, daar gaan we dan ;)

@ Spokje: PC is nu lekker stil, en dat was wel een van de bedoelingen. (8>

@ PilatuSSS & Maximus_NL: Slangen zijn idd wel wat dun, maar is voor mij op dit moment meer dan genoeg, buitendiameter is 8mm en binnen is 6mm.

@ Predator_666 & Triple X: Waren er inderdaad wel voor bedoeld, maar zaten en toen al op, kan het er nog wel afhalen, maar vindt het wel wat hebben zo, ik ben nog aan het wachten op een IA waar ik de koperen variant heb besteld, en dan doe ik het wel goed ;)

@ Hummel-X: Thanx 8)

@ Kornaddict: Ik heb de popnagels aan de voor en achterkant weggeboord, en dan pak je de bovenkant er zo af. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
hoe heb je die pomp op ut stroom aan gesloten?

zijn die relais ook verkrijgbaar bij aquacool?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
delyver schreef op 19 maart 2003 @ 18:31:

Als je goed kijk zie je op die foto van de onderkant van mijn radiator en dergelijke, schuin onder mijn pomp, een klein relaistje (correcte spelling? :? ) en deze schakelt gewoon mee op 12 volt, dus als ik mijn PC aanzet gaat ie aan de wandel.

Deze heb ik niet bij Aqua-computer vandaan, kon ik via mijn werk kopen, wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie, en schone mod, maar ermm madtraxx, en ik hebben ook een kast die Aqua Li, en Aqua Li 2 heten, dus moet die van jouw eigenlijk Aqua Li III heten ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderman_303 schreef op 16 March 2003 @ 20:43:
Het heeft bij mij precies 4 weken geduurd, alleen ik geloof dat de wachttijden momenteel verkort zijn.
Heb jij problemen gehad met invoer koste? , iemand op andere forum waarschuwde me en zei dit:

pas maar op, je kan zo een dikke brief van de douane krijgen... (me knows all about it), verder zou ik je aanraden, hun er op te laten zetten :

"Sample whitout any commercial valeu" dan mag de duane geen BTW of invoerkosten rekenen.

Ik heb toch gewoon Btw over de bestelde producten betaald!!

edit:

Plug en Cool Hier kan je goed zien hoe de aansluitingen werken !!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delyver schreef op 19 March 2003 @ 18:31:

Zo'n relais kan je ook bij www.perfectsystems.nl bestellen...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je bestelt in een EU land heb je geen problemen met invoerbelasting. Dat krijg je alleen bij bestellen uit bv. Amerika. Ik heb ook zo'n setje van www.aqua-computer.de in een PC75 gebouwd.

Ik vraag me alleen af waarom je de bovenkant eraf hebt gehaalt. Ik heb die van mij gewoon laten zitten en er zo een gat in gezaagd met een los ijzerzaagblad. Beetje bij-vijlen en voila. Het mooie van die RVS afdekplaat is dat je de zaagsnede helemaal niet meer ziet, dus hoe lelijk dat ook gedaan is is niet echt van belang. Foto's trouwens op www.zonoskar.com (bij CPU). Ik ben nog aan het wachten op mijn Plug&Cool stekkertjes, dus er zit nog 12mm slang op :( Die dunne slangetjes zijn echt wel mooier dan van die dikke pijpen.

Overigens: Als ik jou was, zou ik de pomp ergens anders monteren anders heb je dadelijk geen data meer op de harddisk staan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op 20 March 2003 @ 17:31:
Overigens: Als ik jou was, zou ik de pomp ergens anders monteren anders heb je dadelijk geen data meer op de harddisk staan.
pomp = afgeschermd... al zet je 10 pompies naast je hdd gebeurd er nog vree weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ohja? Ik hield mijn Eheim voor m'n beeldscherm en schrok me een hoedje. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor je HDD. Ik heb een case gemaakt van een oude trafo en daar de pomp ingezet. Resultaat: geen flikkeringen op het scherm meer en hopelijk blijft m'n data ook in tact.

Iedereen blaat Eheim na, pompen zijn afgeschermt. Niet dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Over het wel/niet afgeschermd zijn van de pomp ben ik niet zo bang.
Ben niet de enige die zijn pomp in zijn PC heeft gebouwd, en ondervindt (nog) geen problemen.

En trouwens, mijn pomp zit in een soort kooi, en is dus sowieso afgeschermd in mijn opzicht. O-)

En @ modkid & madtraxxx, is Aqua-Li_303 ook goed? Staat wel leuk naast mijn nick. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aluminium bied totaal geen afscherming tegen magnetische velden. Sorry. Ik hoop het je hopen dat er niets gebeurt, maar je weet het. Een gewaarschuwd persoon telt voor 2.

Maareh, waarom moest die kap er nou af? en waarom heb je een blauwe aquatube gekocht. Mij lijkt een alu versie mooier bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
zonoskar schreef op 20 maart 2003 @ 21:33:
Aluminium bied totaal geen afscherming tegen magnetische velden. Sorry. Ik hoop het je hopen dat er niets gebeurt, maar je weet het. Een gewaarschuwd persoon telt voor 2.

Maareh, waarom moest die kap er nou af? en waarom heb je een blauwe aquatube gekocht. Mij lijkt een alu versie mooier bij jou.
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing, maar denk dat het wel zal meevallen ;)

En waarom ik een blauwe heb gekocht?
Om hem iets meer te accentueren, en had in eerste instantie wat meer blauw in mijn kast bedacht (verlichting), maar werd wat teveel.
En vindt het wel mooi eigenlijk zo, anders werd het teveel alu imo.

En die kap heb ik eraf gehaald omdat ik het allemaal buiten heb gezaagd, en heb de plaat gewoon op de workmate gelegd, zodat ik er met de decoupeerzaag beter bijkon, en had niet zo'n zin om overal aluminiumvijzel tegen te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thunderman_303 op 20-03-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 14:38
Wow, mooie mod zeg
Vooral dat rooster bovenaan is :9~ , maar heb je geen CCFL, dat maakt de mod nog beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Sc00t schreef op 20 March 2003 @ 21:47:
Wow, mooie mod zeg
Vooral dat rooster bovenaan is :9~ , maar heb je geen CCFL, dat maakt de mod nog beter. :)
Kijk nog eens goed ;)
Op een van de plaatjes met open kast zie je aan de achterkant een ccfl zitten, en zoeen zit er nog in , maar dan onzichtbaar, zijn btw 2 kleuren ccfl's (rood-blauw)

Zal morgen wel ff een plaatje van de kast in het donker plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op 20 March 2003 @ 17:31:
Als je bestelt in een EU land heb je geen problemen met invoerbelasting. Dat krijg je alleen bij bestellen uit bv. Amerika. Ik heb ook zo'n setje van www.aqua-computer.de in een PC75 gebouwd.

Ik vraag me alleen af waarom je de bovenkant eraf hebt gehaalt. Ik heb die van mij gewoon laten zitten en er zo een gat in gezaagd met een los ijzerzaagblad. Beetje bij-vijlen en voila. Het mooie van die RVS afdekplaat is dat je de zaagsnede helemaal niet meer ziet, dus hoe lelijk dat ook gedaan is is niet echt van belang. Foto's trouwens op www.zonoskar.com (bij CPU). Ik ben nog aan het wachten op mijn Plug&Cool stekkertjes, dus er zit nog 12mm slang op :( Die dunne slangetjes zijn echt wel mooier dan van die dikke pijpen.

Ja plug en cool is bruut spul !
Ik wacht nou op me hele water set , ben benieuwd hoe de evo 360 en de evo 1.1 is :)
Maar dat is goed nieuws dat je geen problemen kan krijgen met de invoerkoste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 22:50:
[...]

Ja plug en cool is bruut spul !
Ik wacht nou op me hele water set , ben benieuwd hoe de evo 360 en de evo 1.1 is :)
Maar dat is goed nieuws dat je geen problemen kan krijgen met de invoerkoste _/-\o_
Heb er zelf totaal geen problemen mee gehad, en die evo 360 is idd :9~ (maar was er toen ik bestelde nog niet)
En advies, controleer even als je die aqua-tube besteld hebt of alle imbus-boutjes erbij zitten, bij mij had ik er 2 tekort, maar de Gamma had mooie soortgelijk, alleen dan vernikkeld, maar is ook mooi. (heb er nog niemand over gehoord iig B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderman_303 schreef op 20 maart 2003 @ 22:54:
[...]

Heb er zelf totaal geen problemen mee gehad, en die evo 360 is idd :9~ (maar was er toen ik bestelde nog niet)
En advies, controleer even als je die aqua-tube besteld hebt of alle imbus-boutjes erbij zitten, bij mij had ik er 2 tekort, maar de Gamma had mooie soortgelijk, alleen dan vernikkeld, maar is ook mooi. (heb er nog niemand over gehoord iig B) )
OK is goed zal het nakijken !!
Wat wel lastig is van aqua-computer dat je niks hoord als het geld binnen is he !!
IK neem aan dat het geld al wel is ontvangen daar :/ ,

ENGINE ICE gebruik jij dat ook , a.p.versteeg raadde me dat al aan!
En nou hoorde ik van iemand dat het bij hem 10 graden scheelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 18:48:
[...]

OK is goed zal het nakijken !!
Wat wel lastig is van aqua-computer dat je niks hoord als het geld binnen is he !!
IK neem aan dat het geld al wel is ontvangen daar :/ ,

ENGINE ICE gebruik jij dat ook , a.p.versteeg raadde me dat al aan!
En nou hoorde ik van iemand dat het bij hem 10 graden scheelde :)
Enigine Ice?
Nooit van gehoord, wat is dat?
Ik heb gewoon demi-water en die glow-motion en AC fluid van Aqua-computer, geeft wel een mooie groene kleur, alleen nu nog ff zoeken naar een UV-CCFL, helaas momenteel geen IA's van. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar, ik zie op je site dat je de fans op je radiator als intake hebt draaien, werkt dat goed, want ik ben dat ook van plan, maar aangezien warme lucht opstijgt weet ik niet of het goed is voor de temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ik heb het zo gedaan omdat ik 2x 80mm (1 v/d achterste fans in de kast en de voedings fan) op 7V heb als outtake (?) en 2x 80mm (voor in de kast) op 5V heb als intake, dus in principe meer outtake als intake. Met 2 x120mm op 5V als intake heb ik dat meer dan gelijk getrokken.

Ik weet trouwens totaal niet wat mijn temps zijn omdat MBM nog niet werkt met mijn moederbord. Hoewel er nu wel een nieuwe versie is die dat wel kan, ligt de PC uit elkaar omdat ik onderdelen wou ruilen (10mm slangpilaren tegen P&C).

De radiator wordt trouwens totaal niet warm. Ook de koelblokken zijn koud. Kon ik maar overklokken met het bordje, dan haalde ik ws wel 3.5 Ghz ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, want ik heb ook een lian-li pc70 en ik heb 2 intake en 5 outtake en dan wou ik de radiator met de 3 fans ook als intake en het dan gelijk trekken, als het kan dan doe ik dat gewoon.

en hoe zit het trouwens met de bevestiging van de radiator met dat roostertje en met de blokjes, want ik vind de aansluitingen er nogal moeilijker dan normaal uitzien
Maar je zegt ook dat de rad niet warm wordt, worden de coolblokjes ook niet erg warm?
zijn de prestaties ervan wel goed, want k wil t wel ff zeker weten want het is een flinke investering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Bij mij wordt de rad niet warm en de koelblokjes ook niet echt, en mijn temps ben ik nu wel tevereden over.

En je vraag over de aansluiting van de rad begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Een EHEIM hoeveel is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
1046, kort maar krachtig, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn pics van me p 60 met aqua koelblokken. Ik heb m al een half jaar maar nu wat aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wcroog1.jpg
Stealth mod

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wcroog2.jpg
Oude config

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wcroog3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wcroog4.jpg
Nieuwe config

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wcroog5.jpg
In het donker met blacklight ziet het er 1337 uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Netjes roog, mijn complimenten, ga nu ook maar ernstig ff op zoek naar een blacklight/ccfl opzoek.

En hij blijft mooi zo lian-li, alleen ben wel blij dat ik de grote variant heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderman_303 schreef op 21 March 2003 @ 21:32:
Netjes roog, mijn complimenten, ga nu ook maar ernstig ff op zoek naar een blacklight/ccfl opzoek.

En hij blijft mooi zo lian-li, alleen ben wel blij dat ik de grote variant heb genomen.
Dan heb je inderdaad wat meer ruimte, maar dat had ik niet nodig. Lekker makkelijk naar lan`s zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderman_303 schreef op 21 March 2003 @ 20:57:
Bij mij wordt de rad niet warm en de koelblokjes ook niet echt, en mijn temps ben ik nu wel tevereden over.

En je vraag over de aansluiting van de rad begrijp ik niet helemaal.
Je hebt de radiator aan de bovenkant van je case gehangen en k heb ff goed zitten kijken op je site en op de site van aqua cool en k zag dat je zo'n roostertje op de bovenkant van je case hebt geschroefd en daar aan hangt de radiator, maar t lijkt wel of ie aan pinnen hangt, t zijn in ieder geval geen schroeven

en over de blokjes wou k ff weten of ze een beetje te bevestigen zijn, want de aansluitingen zien er nogal lastig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Hoe zal ik het uitleggen.....

In de kast heb je een gat van ongeveer 240-120 (mm) met op de hoeken 4 gaten van 4 mm.
Dit zijn de gaten voor de bevestiging van het rooster aan de radiator, dit zijn lange imbusbouten.
En in het rooster zitten ook nog eens 8 gaten voor de 4 bevestigingspunten per fan.
Door deze gaten breng je weer imbusboutjes aan en die gaan dus door het rooster, de fan en in de radiator.
Thats all.
Hoop dat je het zo snapt. 8)

En over de blokken, tja, de aansluitingen
Voor de slangen is het plug-and-cool, heel makkelijk, slang op de juiste maat knippen/snijden en dan in de slang-pilaar duwen, totdat je hem erin voelt "klikken".
En om op het mobo e.d. te bevestiggen werkt het gewoon zoals de meeste koelblokken (denk ik), draadeind door je mobo, koeler erop en aandraaien maar.

En zoals beloofd, de fotos in het donker: :9~

Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/donkerlicht.JPG

Bovenkant (beetje te donker) :( :

In het reservoir moet nig een UV-sensitive LED in komen, maar die heb ik alleen in 3mm en heb een 5 mm nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/donkertop.JPG

edit:
Site is niet van mij hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thunderman_303 op 21-03-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jij hebt het dus ook. Dat je blauwe powerLED de rode HDD LED compleet overstemt. Ik heb er nog niets op gevonden. Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K weet dat de site niet van jou is tunderman, t was ook een vraag aan iemand anders, maar k had het verkeerde bericht gequote, maar goed, k snap nu helemaal hoe de bevestiging zit

als k geld heb ga k denk ik ook bij aqua computer bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
zonoskar schreef op 21 March 2003 @ 23:52:
Jij hebt het dus ook. Dat je blauwe powerLED de rode HDD LED compleet overstemt. Ik heb er nog niets op gevonden. Ideeen?
Mwa, vindt het niet echt storend of zo, en misschien ga ik nog een hd-vu meter inbouwen, heb em al liggen, maar weet nog niet of en zo ja, dan waar ik hem ga plaatsen.
Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 00:00:
K weet dat de site niet van jou is tunderman, t was ook een vraag aan iemand anders, maar k had het verkeerde bericht gequote, maar goed, k snap nu helemaal hoe de bevestiging zit

als k geld heb ga k denk ik ook bij aqua computer bestellen
Als je wat gaat bestellen, neem dan even contact met me op, ivm nieuwe hardware. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vette modjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Het is idd zeer 1337 gedaan, complimenten. Ik zit zelf ook hieraan te denken, aqua spul (rad en res) bovenaan monteren. Hoe zijn de afmetingen eigenlijk van de bovenkant van je kast Thunderman_303? Ik heb 395x190mm, maar eigenlijk is dat net ietjes te weinig om het daarin te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Thunderman_303, ik ben een vriend van roog en hoorde dat jij in haarlem woonde. jij kent vast dan wel eurosound en electronica dat bij het station zit. zij verkopen inmiddels ook blacklight ccfl en andere kleurtjes..

zou zeggen ga morgen ffies langs dan heb je de kans dat je oeloe spreekt hijs compleet zwart gekleed kan ik je nu al zeggen :D (is ie elke dag namelijk) winkel is open tot 16.00 uur misschien zie je mij nog wel.. who knows..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Thunderman_303 schreef op 21 maart 2003 @ 21:07:
[...]

1046, kort maar krachtig, hoezo?
Vond et vreemd dat je em in die bay kreeg gewoon , maar ik heb dan ook een 1048 . Ipv gaatjes te maken in mijn Directron alu ga ik gewoon die HDD cage onderaan eruit sloten en daar DD res en 1048 mounten , plek voor 4 HDD's is meer dan genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er gelikt uit, alleen wel hoge temps... :?
Ik haal met dezelfde set met een XP2000+@2100+ 37 graden stressed en 28 idle
En als ik een dezer dagen weer een nieuwe voeding voor m'n peltier heb wordt het nog kouder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
OK, daar gaan we dan :) :

@ Milenco, bovenkant van mij kast is 560 x 210, en heb even voor jou gemeten, maar denk dat het proppen wordt dan (als het al lukt), want radiatorplaat + reservoirplaat zijn al bij elkaar 375 mm, en dan is alles strak tegen elkaar geplaatst, en krijg je waarschijnlijk problemen met je aansluitingen.
Wel heeft Aqua-cmputer een reservoir die de helft zo klein is als de mijne.

@ ReseTTim, Ik had je reactie hier nog niet gelezen, maar was al langsgeweest, en ik weet hoe hij eruit ziet B)
offtopic:
Hint: Linke Soep Reunie

@ Desolation Angel, Ik heb alleen een gat moeten boren voor de slangpilaar omdat het anders niet pastte.

@ Pascal81, als je een stukje terug leest zie je dan mijn temps al lager zijn, zit momenteel op 38/28 (CPU/NB) stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 22 March 2003 @ 00:53:
Thunderman_303, ik ben een vriend van roog en hoorde dat jij in haarlem woonde. jij kent vast dan wel eurosound en electronica dat bij het station zit. zij verkopen inmiddels ook blacklight ccfl en andere kleurtjes..

zou zeggen ga morgen ffies langs dan heb je de kans dat je oeloe spreekt hijs compleet zwart gekleed kan ik je nu al zeggen :D (is ie elke dag namelijk) winkel is open tot 16.00 uur misschien zie je mij nog wel.. who knows..
It's me, the man in black... 8)
Thunderman_303 schreef op 22 maart 2003 @ 16:01:
@ ReseTTim, Ik had je reactie hier nog niet gelezen, maar was al langsgeweest, en ik weet hoe hij eruit ziet B)
offtopic:
IDD, ff langsgeweest, helaas niet veel tijd om te chatten.
Erg Mooi kastje geworden, ben benieuwd hoe het er uit ziet met de blacklight. :)
Ik heb ook een aquacomputer setje met blacklight en dat ziet er ook zeer gelikt uit... :9
(al zeg ik 't zelf)

offtopic:
Ben ook vriend van ReseTTim as you know, maar dus ook van r00g... :D
Small world isn't it... ;)

PS. Heb je inmiddels de blacklight al ingebouwd, ik wil PICS !!! :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Ga het zometeen inbouwen en nieuwe pics maken, rustig aan.

En misschien processor ff unlocken, maar we hebben geen geleidende lijm, dus zal moeten improviseren, maar das een ander verhaal. >:)

Pics komen (hopelijk) zo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Thunderman_303 schreef op 22 maart 2003 @ 16:01:
OK, daar gaan we dan :) :

@ Milenco, bovenkant van mij kast is 560 x 210, en heb even voor jou gemeten, maar denk dat het proppen wordt dan (als het al lukt), want radiatorplaat + reservoirplaat zijn al bij elkaar 375 mm, en dan is alles strak tegen elkaar geplaatst, en krijg je waarschijnlijk problemen met je aansluitingen.
Wel heeft Aqua-cmputer een reservoir die de helft zo klein is als de mijne.

offtopic:

@ Desolation Angel, Ik heb alleen een gat moeten boren voor de slangpilaar omdat het anders niet pastte.

@ Pascal81, als je een stukje terug leest zie je dan mijn temps al lager zijn, zit momenteel op 38/28 (CPU/NB) stressed.
Denk je dat die opstelling zoals jij de radiator en het reservoir hebt, op dezelfde manier boven in een Chieftec DA-01WD past??
Want die Lian Li PC-70 is echt buiten mijn budget! :'(
Ik vraag het maar ff omdat ik niet weet hoe het met de ruimte boven in zit bij die Chieftec kast. (Weet jij misschien ook niet, iemand anders die er ervaring mee heeft?)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 21:20:
Hier mijn pics van me p 60 met aqua koelblokken. Ik heb m al een half jaar maar nu wat aangepast.

[afbeelding]
Stealth mod

[afbeelding]
Oude config

[afbeelding]

[afbeelding]
Nieuwe config

[afbeelding]
In het donker met blacklight ziet het er 1337 uit.
Hey Roog,

hoe heb je in je PC-60 die "snee"gemaakt waar je 106S achter zit:? Ken je dat ook voor mij doen eventueel? :P Kon je nergens contacten, staat nergens een mail adres, dus vandaar! k Heb een PC70 ;)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goddomme waarom heb je er geen fdd inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
@ McFilpp: Ik denk haast wel dat het gaat passen, hangt een beetje af wat de totale lengte van je bovenpaneel is, want bij die Chieftec gaat er natuurlijk nog een stukje van je bovenkant af ivm je deurtje.
(tip: kijk even op het forum van Aqua-computer, staan er wel veel op soortgelijke aan de mijne ook :X )

@ Dying-to-live: Waarom denk je? Pomp zit in de weg, en anders is de voorkant niet zo strak meer. (maar ik denk dat het een retorische opmerking was)

En nu de pics met UV-CCFL (beetje wazig, camera heeft er een beetje moeite mee):

Alleen UV-CCFL:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/UVlighted.JPG

UV+rood/blauwe CCFL op de achtergrond (vind ik mooier):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/UVenCCFL.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Thunderman_303 op 22-03-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nice mod alleen die rood/blauwe CCFL op de achtergrond is niet zo een sterke lamp of het licht aan je camera zou ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 21:28:
Is nice mod alleen die rood/blauwe CCFL op de achtergrond is niet zo een sterke lamp of het licht aan je camera zou ook wel kunnen.
Lamp aan de achterkant is zeker wel een sterke CCFL (uit de IA bij space-promotions), alleen kan het licht alleen maar aan de bovenkant stralen, en bovendien zit er nog een kabel half voor, want alle overgebleven kabels ed heb ik weggegwerkt achterop de mobo-tray

[ Voor 4% gewijzigd door Thunderman_303 op 22-03-2003 21:31 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste