Het Grote World of Warcraft Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.019 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

Die 'voorgeprogrammeerde' missie's zullen dus wel wat moeilijker zijn dan als een gek rondlopen en monsters killen. En als je zo graag wilt rond lopen dan doe je dat toch :? je "groeit" wel genoeg hoor maar lijkt me logisch dat iemand die moeilijkere quests doet beter wordt beloond he.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:37
het gaat bijvoorbeeld zo lijkt mij:

normaal een monster killen = 200xp

je moet voor een quest van een oud vrouwtje een monster uit haar tuin weghalen:
200xp voor monster + 100xp voor quest dat het vrouwtje weer helemaal gelukkig is.

je krijgt dus extra xp voor het zelfde werk.

dat is toch gewoon eerlijk of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Crysania op 14-01-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
THE_CR0SS schreef op 14 januari 2004 @ 17:22:

200xp voor monster + 100xp voor quest dat het vrouwtje weer helemaal gelukkig is.

Zo klinkt het wel prima ja... Maar zoals zij het formuleerde klok het net alsof je met rondlopen bijna niet vooruit kwam en geen mooie items kreeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26
THE_CR0SS schreef op 14 januari 2004 @ 17:22:

Nou dat lijkt me nou helemaal niks :) Dan kun je beter gewoon dat monster een paar keer killen op een andere plek, veel betere xp. Oftewel je maakt quests nutteloos.

Zet dus een extra nulletje achter die 100 en dan heb je imho een stuk betere verhoudingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 14-01-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Bosmonster schreef op 14 januari 2004 @ 17:42:
[...]

Nou dat lijkt me nou helemaal niks :) Dan kun je beter gewoon dat monster een paar keer killen op een andere plek, veel betere xp. Oftewel je maakt quests nutteloos.

Zet dus een extra nulletje achter die 100 en dan heb je imho een stuk betere verhoudingen.
ja, ok, dit zijn natuurlijk fictieve getallen. alleen even ter voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het ging juist om de vergelijking of quests meer of minder xp op zouden leveren dan 'mindless killing' :P De verhouding quest-xp en monster-xp is dan nogal van belang :)

Persoonlijk vind ik dat mensen die de moeite nemen quests te doen (je moet ook naar de NPC om te quest te krijgen en op te lossen bijvoorbeeld) op zn minst even veel (maar liever een stuk meer) xp/time moeten krijgen als dat ze domweg monsters zouden hakken...

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 14-01-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Damn, dit spel gaat echt hard rulen :).

Ik had nog zo'n m'n twijfels over dit spel omdat ik wél een Diablo-fan ben maar geen Warcraft fan simpelweg omdat ik geen RTS-persoon ben, maar nu ben ik echt overtuigd. Heb nu een week geleden die uitgelekte alpha gedownload en voldeed echt aan al mijn verwachtingen van een goede MMORPG als ik de NPC's en de quests etc. er bij denk. Dit is zeker een spel wat ik ga kopen als het mogelijk is maandelijks te betalen per iets anders dan een CreditCard. Ga dus niet zeggen dat mensen het spel niet meer kopen omdat ze de alpha gespeeld hebben...

Weet iemand trouwens een andere fantasy MMORPG waar je kan betalen met bijv. PayPal of gewoon met bankafschriften?
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 23:12:
Ik heb verder alle screenshots hier weggehaald, met de rede dat Blizzard hier (hoewel niet direct aan ons) om gevraagd heeft. Ik denk niet dat het onredelijk is om dat verzoek op te volgen.
Screenshots van uitgelekte games die nog niet in de winkel liggen zijn toch ook gewoon toegestaan of niet? In het Deus Ex 2 topic stonden namelijk toch ook al bakken niet officiele screenshots gepost terwijl de retail versie nog lang niet uit was...?

[ Voor 32% gewijzigd door Genghis Khan op 14-01-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Genghis Khan schreef op 14 januari 2004 @ 18:41:
Weet iemand trouwens een andere fantasy MMORPG waar je kan betalen met bijv. PayPal of gewoon met bankafschriften?
[...]
Bij alle Sony Online Entertainment games kan je via de bank betalen zonder extra kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
DutchCommando schreef op 14 januari 2004 @ 21:36:
[...]

Bij alle Sony Online Entertainment games kan je via de bank betalen zonder extra kosten!
Kijk eens aan :).

En welke bij welke MMORPG's kan dat? Welke zijn er ook alweer van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Genghis Khan schreef op 14 januari 2004 @ 21:39:
[...]

Kijk eens aan :).

En welke bij welke MMORPG's kan dat? Welke zijn er ook alweer van Sony?
http://www.sonyonline.com

Daar staan alle producten :). O.a. Everquest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernaar schreef op 14 januari 2004 @ 16:33:
[...]

Maar ik vind het juist zo jammer dat je MEER experience points krijgt bij een voorgeprogrammeerde missie. Dan heb ik toch het idee verplicht te zijn om deze missie's te doen wil ik met redelijk tempo groeien. En ik wil juist de vrijheid hebben om zelf op jacht te gaan en toch ook flink te groeien afgewisseld met een missie. Maar dan niet dat 'voorgeprogrammeerde' missie's meer opleveren dan het 'dagelijkse' jagen in WoW.
ik vind juist dat je meer experience moet krijgen omdat je meer moeite doet. en het is natuurlijk leuker dan beetje hersenloos allemaal beesten killen (zoals bij de meeste mmorpg's wat ik zo enorm saai vind).
als je voor quests minder experience krijg of het is niet de moeite waard dan krijg je dus zoals in vele mmorpg's dat niemand de quest's doet en in plaats daarvan een beetje overal monsters achterlkaar zit te killen. nou leuk hoor soms ff muisklikken en dan 1 keer per dag level up ofzo .. doe ik toch liever iets anders.
en het verschijnsel bij vele mmorpg's dat je zeg maar een paar manieren zijn om een goed character te krijgen en dat je gelijk vanaf het begin dat helemaal moet gaan plannen.
ik hoop dat WOW een keer niet zo is en daar heb ik wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bosmonster schreef op 14 januari 2004 @ 18:02:
Het ging juist om de vergelijking of quests meer of minder xp op zouden leveren dan 'mindless killing' :P De verhouding quest-xp en monster-xp is dan nogal van belang :)

Persoonlijk vind ik dat mensen die de moeite nemen quests te doen (je moet ook naar de NPC om te quest te krijgen en op te lossen bijvoorbeeld) op zn minst even veel (maar liever een stuk meer) xp/time moeten krijgen als dat ze domweg monsters zouden hakken...
Dan moet je wel in acht nemen of je ook terug moet. Er zijn veel soorten quests. Een type is bijvoorbeeld dat je iets voor een NPC moet halen en ook weer terug brengen. Dan doe je meer werk, waardoor ik vind dat je ook meer XP moet krijgen.

Volgens mij zijn er ook quests die je gewoon kunt doen, waarna je direct als je klaar bent, direct je reward krijgt, zonder dat je terug hoeft naar de NPC, daar hoeven ze wat mij betreft niet veel meer XP voor te geven, dan je normaliter zou krijgen bij 'brainless' killen van dezelfde monsters. :)

Ook zijn er quests waar je eerst 3 andere dingen moet doen, voor je uiteindelijk op de plaats bent, waar je heen moet, die leveren echt wel heel veel meer XP en rewards op, dan wanneer je de monsters die je tijdens je quest-journey killde, had gekregen.

Het looting systeem dat in de preview van Gamespy werd behandelt, vind ik ronduit geweldig. Ik ken een stuk of 10 MMORPGs, maar geen enkele heeft daar zoveel aandacht aan besteed. Het gaat om dit stukje:
The rest of the loot system is also designed to avoid those "awkward social moments" such as who gets what loot in a group. The game's loot system has three settings: free-for-all where the first person to click on the creature gets the items, a round-robin where players take it in turn to get items, and "master looter" where one person is responsible for loot that he or she will distribute later. According to Kaplan, each system is designed for different levels of trust among social groups. Casual groups who just hook up for a mission or two will use a round-robin to keep distribution fair, guilds will certainly want to use "master looter," and regular gaming companions with a high level of trust can use the free-for-all.
Ronduit geweldig! _o_
quote: Bernaar
en het verschijnsel bij vele mmorpg's dat je zeg maar een paar manieren zijn om een goed character te krijgen en dat je gelijk vanaf het begin dat helemaal moet gaan plannen.
Ja.

• Monsters killen
• 5 soorten quests doen
• Items craften en verkopen
• Veel diverse 'beroepen' kunnen kiezen. Visser, kok, brouwer en ga nog maar even door

Bovendien zijn de eerste twee ook met meerdere personen te doen, in een party of een guild. Da's eigenlijk multiplayer binnen multiplayer, maar dat heeft iedereen MMORPG. ;)

En er zullen vast nog verrassingen in zitten, die we nog niet weten.

[ Voor 14% gewijzigd door PromWarMachine op 14-01-2004 23:52 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een Siteje geplukt:
Game testers and people important to Blizzards press coverage have gotten their hands on the WoW beta. Yes BETA! This means someone out there (and this time its different people) has the WoW BETA.
[...]
Ik dacht ik laat het jullie ff weten...

Edit:
En nu zegt ie weer dat het niet zo is, pffff krijg er geen hoogte van...
Sorry voor de verwarring maar ik snap het zelf ook niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Een van de dingen die me tegenvalt van WoW is het feit dat je niet kunt craften zonder te vechten. Dit betekent dat het spel voor veel mensen die zich graag in de economy vestigen, maar geen zin hebben om vechten (mijn vriendin bijvoorbeeld :P) het spel niet interessant is.

Je moet om te kunnen craften naar gevaarlijke gebieden reizen om te minen en/of je hebt monster trophies nodig. Kun je wel zeggen: Maar dat moeten anderen dan voor je doen, of zij moeten jouw beschermen als je gaat minen, maar met een beetje ervaring weet je dat zoiets niet gaat werken ;) Wat je krijgt is dat vechten/craften gelijk opgaat in hetzelfde character en dat is jammer. Asheron's Call 2 had een soortgelijk craftsysteem en daar is het compleet geflopt.

Persoonlijk had ik het dan liever gezien zoals in Horizons, waar crafting/adventure compleet los van elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 09:28:
Een van de dingen die me tegenvalt van WoW is het feit dat je niet kunt craften zonder te vechten. Dit betekent dat het spel voor veel mensen die zich graag in de economy vestigen, maar geen zin hebben om vechten (mijn vriendin bijvoorbeeld :P) het spel niet interessant is.

Je moet om te kunnen craften naar gevaarlijke gebieden reizen om te minen en/of je hebt monster trophies nodig. Kun je wel zeggen: Maar dat moeten anderen dan voor je doen, of zij moeten jouw beschermen als je gaat minen, maar met een beetje ervaring weet je dat zoiets niet gaat werken ;) Wat je krijgt is dat vechten/craften gelijk opgaat in hetzelfde character en dat is jammer. Asheron's Call 2 had een soortgelijk craftsysteem en daar is het compleet geflopt.

Persoonlijk had ik het dan liever gezien zoals in Horizons, waar crafting/adventure compleet los van elkaar staan.
Opzich lijkt het me dat je alles wat je nodig hebt om te craften wel kan kopen van andere spelers die de items hebben gehaald uit de 'gevaarlijke' gebieden. Dus dat er al het ware gewoon een heel handels systeem ontstaat. Bij Ragnarok waren zo'n beetje items te koop, dus voor een quest waar je een bepaalde item voor nodig had liep je gewoon rond door de stad om daar een speler te vinden die dat item aanbood. Je moet dan wel genoeg geld hebben om alles in te kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Blizzard er goed aan zou doen deze MMORPG te laten 'lekken'. Ik zie mezelf namelijk niet zo snel mijn duiten uitgeven als ik het niet even heb mogen 'proberen'. Hetzelfde was het geval met WC3 waarvan ik eerst ook een beta heb kunnen spelen. Toen het spel uitkwam in de winkel, MOEST ik het natuurlijk hebben.

Het ziet er allemaal veel belovend uit, maar is het mijn geld wel waard? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Apocrypha schreef op 15 januari 2004 @ 12:32:
[...]

Opzich lijkt het me dat je alles wat je nodig hebt om te craften wel kan kopen van andere spelers die de items hebben gehaald uit de 'gevaarlijke' gebieden. Dus dat er al het ware gewoon een heel handels systeem ontstaat. Bij Ragnarok waren zo'n beetje items te koop, dus voor een quest waar je een bepaalde item voor nodig had liep je gewoon rond door de stad om daar een speler te vinden die dat item aanbood. Je moet dan wel genoeg geld hebben om alles in te kopen :).
Vaak heb je voor het craften alleen nogal veel van de producten nodig :) Vragen mensen er weer belachelijke bedragen voor waardoor het voor de crafter niet interessant meer is (hij moet zijn geld er weer mee terugverdienen).

Maargoed.. ik vertrouwe Blizzard dat ze er iets moois van maken en niet de zelfde fouten maken die anderen voorheen gemaakt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
DutchCommando schreef op 14 januari 2004 @ 22:37:
[...]

http://www.sonyonline.com

Daar staan alle producten :). O.a. Everquest.
Ik heb daar net eens gekeken, maar daar staat dat je een "valid credit-card" nodig hebt :(. Mis ik iets ofzo? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 13:39:
[...]

Vaak heb je voor het craften alleen nogal veel van de producten nodig :) Vragen mensen er weer belachelijke bedragen voor waardoor het voor de crafter niet interessant meer is (hij moet zijn geld er weer mee terugverdienen).
Ik neem aan dat er natuurlijk wel concurrentie zal zijn tussen de verschillende spelers. En ik ga waarschijnlijk 2 characters maken. 1 waarmee ik echt ga levelen en items ga verzamelen en een ander om items voor mezelf te craften en om andere items te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Apocrypha schreef op 15 januari 2004 @ 15:22:
[...]

Ik neem aan dat er natuurlijk wel concurrentie zal zijn tussen de verschillende spelers. En ik ga waarschijnlijk 2 characters maken. 1 waarmee ik echt ga levelen en items ga verzamelen en een ander om items voor mezelf te craften en om andere items te verkopen.
Beetje vroeg om dit soort statements te gaan doen :P

Redelijke kans dat je alles met hetzelfde char kunt doen en dan is het een beetje nutteloos daar een losse char van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:45:
Ik denk dat Blizzard er goed aan zou doen deze MMORPG te laten 'lekken'. Ik zie mezelf namelijk niet zo snel mijn duiten uitgeven als ik het niet even heb mogen 'proberen'. Hetzelfde was het geval met WC3 waarvan ik eerst ook een beta heb kunnen spelen. Toen het spel uitkwam in de winkel, MOEST ik het natuurlijk hebben.

Het ziet er allemaal veel belovend uit, maar is het mijn geld wel waard? ;)
meestal zit er wel een trial period bij van 7 dagen ofzo.

ik durf mijn geld zowiezo wel uit te geven voordat ik deze game kan testen. Blizzard heeft nog nooit een spel gemaakt wat ik niet erg goed vond dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 15:41:
[...]

Beetje vroeg om dit soort statements te gaan doen :P

Redelijke kans dat je alles met hetzelfde char kunt doen en dan is het een beetje nutteloos daar een losse char van te maken.
Lijkt me niet, beetje zonde van je talent points / skill points van de warrior oid in potion making of forging te doen. Dan kan je beter je points in figting skill/talents doen zodat je een echte warrior hebt. Van je 2e character maak je gewoon iemand die dik goed is in forgen zodat je met die goeie wapens of armor kan maken voor je warrior. Zo zie ik het althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Apocrypha schreef op 15 januari 2004 @ 16:40:
[...]

Lijkt me niet, beetje zonde van je talent points / skill points van de warrior oid in potion making of forging te doen. Dan kan je beter je points in figting skill/talents doen zodat je een echte warrior hebt. Van je 2e character maak je gewoon iemand die dik goed is in forgen zodat je met die goeie wapens of armor kan maken voor je warrior. Zo zie ik het althans :)
of je maakt wat vrienden, en laat hen wat forgen wat goedkoop is, omdat ze bij je in de party of in je guild zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Apocrypha schreef op 15 januari 2004 @ 16:40:
[...]

Dan ga je er weer vanuit dat je points maar op 1 plek kunt gebruiken. Wat me logischer lijkt is als je voor crafting craft-talent points krijgt en voor vechten fighting-talent points die in de betreffende gebieden te besteden zijn.

Tenminste, dat hoop ik.. anders weet ik nu al dat ik er weinig aan ga vinden...

(Of dat je zoals in AC1 gewoon met je verdiende xp punten kunt kopen. Dan kun je zelf kiezen wat je wel en niet doet en omdat alles toch steeds duurder wordt kun je makkelijk ook crafting naast fighting skills nemen)

Maar ze hebben bij Blizzard al gezegd dat WoW heel erg combat-gericht zou zijn.. dus ik verwacht daar niet te veel van :/

Maar ja.. het zou het eerste spel zijn dat crafting ECHT goed uit zou werken... UO had goede eigenschappen, Horizons heeft een paar hele goede eigenschappen in crafting. Dan heb je het wel gehad.. het lijkt altijd wel een ondergeschikte rol te spelen :(

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 15-01-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 17:36:
[...]

Dan ga je er weer vanuit dat je points maar op 1 plek kunt gebruiken. Wat me logischer lijkt is als je voor crafting craft-talent points krijgt en voor vechten fighting-talent points die in de betreffende gebieden te besteden zijn.

Tenminste, dat hoop ik.. anders weet ik nu al dat ik er weinig aan ga vinden...

(Of dat je zoals in AC1 gewoon met je verdiende xp punten kunt kopen. Dan kun je zelf kiezen wat je wel en niet doet en omdat alles toch steeds duurder wordt kun je makkelijk ook crafting naast fighting skills nemen)

Maar ze hebben bij Blizzard al gezegd dat WoW heel erg combat-gericht zou zijn.. dus ik verwacht daar niet te veel van :/
Bij Daoc is het zo dat je gewoon je punten voor voor je fighting skills krijgt door mob's killen, en je word beter in craften door ook daadwerkelijk te craften. Hoe meer je craft, hoe beter dingen je kan maken.

Ik zit toch te twijfelen of ik WoW wel of niet zal uitproberen. Daoc bevalt qua gameplay heel goed, alleen jammer dat Mythic de class ballence nogal verneukt heeft.

Is er trouwens bij WoW ook RvR, dus grote groepen spelers tegen elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Hmm nieuwe matrix sandbox is (sinds gisteren al) uit :P.
Je kan er eigenlijk niet veel nieuws in doen maarja.
Dat wou ik ff melden :)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Uit het gamespy interview:
You may be able to make some great swords, but the only way to make the big über sword might be to quest for a particular material then fight your way down into a mystic forge at the bottom of a volcano to build the thing.
Crafting/Fighting is dus bedoeld om samen te gaan :) Als losse crafter kun je niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
Bosmonster schreef op 15 januari 2004 @ 17:49:
Uit het gamespy interview:

[...]

Crafting/Fighting is dus bedoeld om samen te gaan :) Als losse crafter kun je niet zoveel.
Ik denk dat de meeste mensen denken dat het een soort punten systeem is. En als je dan punten in crafting doet dat je dan erop "achteruit gaat" kwa fighting. Net als in D2 bijv. een sorc die voor ice orb gaat, die heeft dan niet genoeg punten voor iets anders bijv. (iig ze kan niet veel maxen). Dus dat als je punten in crafting doet je die eigenlijk kwijtraakt ten opzichte van fighting skills.

Tenmisnte, dat is wat ik denk :P

PS: Je kan alsnog de crafter achterin je party meeloodsen right? B)

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 15-01-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
http://www.battle.net/for...&ReplyCount=92#post981137

2 dingen snap ik niet geheel:

Can the same account have both a Horde & Alliance character on the same server? This is still being looked at and is one of the many things that will be tested during the beta.

Waarom zou je niet horde & alliance chars kunnen hebben op zelfde acc op dezelfde server??

Can you attack NPCs/Shopkeepers?
At this time you can not attack Shopkeepers or town NPCs, however this will be looked at and perhaps changed in the future.

Wat is het nut van het mollen van een shopkeeper?

Do different races see differently? (i.e. Can Night Elves see better in the dark?) No, all races will see the world in the exact same way (although Gnomes may see more knees then the rest of us). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Laatst online: 05-09 15:48
Is die alpha nu al echt met een sandbox te spelen?

Bij mij doet hij het namelijk niet... :|
Baal er best wel van; ok het is misschien niet zoals het hoort maar ik heb Warcraft 3 heel lang in ze beta fase cracked online gespeeld (SUPER) en daarna netjes het spel gekocht. Hardcore fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:11
DeepSeven schreef op 15 januari 2004 @ 18:09:
http://www.battle.net/for...&ReplyCount=92#post981137

2 dingen snap ik niet geheel:

Can the same account have both a Horde & Alliance character on the same server? This is still being looked at and is one of the many things that will be tested during the beta.

Waarom zou je niet horde & alliance chars kunnen hebben op zelfde acc op dezelfde server??
Omdat Horde en Alliance chars op 2 verschillende werelden geplaatst zullen worden, al speel je op dezelfde server. Je zal dus nooit Horde-characters
ontmoeten als je zelf Alliance speelt, tenzij je natuurlijk gaat pvp'en. Er zal waarschijnlijk een soort pvp ingebouwd worden waar de Horde-chars het op moeten nemen tegen de Alliance-chars. Bij belangrijke pvp evenementen kun je informatie uitlekken als je op 1 server characters hebt van beide groepen.
Can you attack NPCs/Shopkeepers?
At this time you can not attack Shopkeepers or town NPCs, however this will be looked at and perhaps changed in the future.

Wat is het nut van het mollen van een shopkeeper?
Dat zullen ze waarschijnlijk nooit veranderen, zou inderdaad niets zijn als je shopkeepers zou kunnen vermoorden (tenzij het bijv. speciale shopkeepers zijn in bijv. dungeons of gevaarlijke plekken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Laatst online: 05-09 15:48
Hi-Sintar schreef op 15 januari 2004 @ 18:33:
Dat zullen ze waarschijnlijk nooit veranderen, zou inderdaad niets zijn als je shopkeepers zou kunnen vermoorden (tenzij het bijv. speciale shopkeepers zijn in bijv. dungeons of gevaarlijke plekken.)
Weet je hoe tof juist.. Stel je voor, je bent met je clan op de vlucht na een battle met een andere clan en komt een shopkeeper op ze huifkar tegen. Je koopt wat items en molt vervolgens de shopkeeper zodat de achtervolgende clan geen baat heeft bij de shopkeeper. Natuurlijk moet er wel een een of ander respawn systeem zijn, maar dat is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

[...]

Omdat Horde en Alliance chars op 2 verschillende werelden geplaatst zullen worden, al speel je op dezelfde server. Je zal dus nooit Horde-characters
ontmoeten als je zelf Alliance speelt, tenzij je natuurlijk gaat pvp'en. Er zal waarschijnlijk een soort pvp ingebouwd worden waar de Horde-chars het op moeten nemen tegen de Alliance-chars. Bij belangrijke pvp evenementen kun je informatie uitlekken als je op 1 server characters hebt van beide groepen.
Wat l*l je? Iedere server heeft 1 wereld, deze werld bestaat uit 2 grote continenten. Links heb je Kalimdor, waar de NE en Orc bijvoorbeeld beginnen en rechts heb je Azeroth/Lordearon/KhazModan enz waar de UD, Human, Dwarves enz beginnen. Op het rechter continent kom je dus zoiezo UD al tegen als je Human bent. Maar je kan ook per boot van continent wisselen zodat ook Orcs en Tauren naar Azeroth kunnen komen bijvoorbeeld. Het zou een beetje erg gek en saa zijn als je bij de Alliance zit en dat je dan alleen maar Alliance spelers zou tegenkomen.
Dus als je gewoon door de wereld loopt kom je iedereen tegen, maakt niet uit welk ras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

[...]

ontmoeten als je zelf Alliance speelt,
Dat klopt volgens mij niet....je kan ze wel ontmoeten maar om ermee te praten zal moeilijker gaan (elke ras krijgt zeg maar een eigen "taal" je kan die talen ook leren door er points in te stoppen d8 ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Apocrypha schreef op 15 januari 2004 @ 19:03:
[...]

Wat l*l je? Iedere server heeft 1 wereld, deze werld bestaat uit 2 grote continenten. Links heb je Kalimdor, waar de NE en Orc bijvoorbeeld beginnen en rechts heb je Azeroth/Lordearon/KhazModan enz waar de UD, Human, Dwarves enz beginnen. Op het rechter continent kom je dus zoiezo UD al tegen als je Human bent. Maar je kan ook per boot van continent wisselen zodat ook Orcs en Tauren naar Azeroth kunnen komen bijvoorbeeld. Het zou een beetje erg gek en saa zijn als je bij de Alliance zit en dat je dan alleen maar Alliance spelers zou tegenkomen.
Dus als je gewoon door de wereld loopt kom je iedereen tegen, maakt niet uit welk ras...
het gaat om het volgende:

de orcs plannen een massale aanval op een of andere night elf stad. Het is dan toch niet leuk als iemand een orc account heeft en ook een Night Elf account, waar hij als spion bij de orcs kan luisteren wanneer er wordt aangevallen, zodat de NE zich vast in kunnen dekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

En daarom weten ze nog niet of je 2 chars van een verschillende alliance op 1 server mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe in een tempel die Jintha' Alor heet (in dat stukje met die vage aztekische tempels) val je uit de map, en beland je onder de map in water (On map dungeon heet het). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Er zijn veel plekken die ***ON MAP DUNGEON*** als tag hebben. En de map uitvallen kun je ook rondom het hele continent :). En inderdaad op sommige plekken op het land kan dat ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Sorry hoor, ik ben ook maar een mens, kan ook fouten maken :/

In ieder geval, het is de bedoeling dat de Horde en de Alliance niet zomaar met elkaar kunnen communiceren (gaat niet lukken, of zal moeilijk gaan). Als je 1 horde character en 1 alliance character op dezelfde server hebt, kun je dus wel makkelijk communiceren en informatie uitlekken van het ene groepje naar het ander. Dat is dus de reden waarom je waarschijnlijk niet over horde en alliance chars op dezelfde server zal kunnen beschikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

THE_CR0SS schreef op 15 januari 2004 @ 19:07:
[...]

het gaat om het volgende:

de orcs plannen een massale aanval op een of andere night elf stad. Het is dan toch niet leuk als iemand een orc account heeft en ook een Night Elf account, waar hij als spion bij de orcs kan luisteren wanneer er wordt aangevallen, zodat de NE zich vast in kunnen dekken
Dat snap ik wel :), maar ik reageerde even op het verhaaltje van Hi-Sintar dat niet klopte
Hi-Sintar schreef op 15 januari 2004 @ 21:43:
[...]

Sorry hoor, ik ben ook maar een mens, kan ook fouten maken :/

In ieder geval, het is de bedoeling dat de Horde en de Alliance niet zomaar met elkaar kunnen communiceren (gaat niet lukken, of zal moeilijk gaan). Als je 1 horde character en 1 alliance character op dezelfde server hebt, kun je dus wel makkelijk communiceren en informatie uitlekken van het ene groepje naar het ander. Dat is dus de reden waarom je waarschijnlijk niet over horde en alliance chars op dezelfde server zal kunnen beschikken...
Ik bedoelde het niet zo grof, maargoed zoals je het nu zegt klopt het wel :).

Wat ik begreep uit je eerste verhaal was dat er een server was alleen voor Alliance spelers en een server voor Horde spelers. Vandaar dat ik (misschien een beetje te) hard reageerde omdat dat totale onzin is

[ Voor 50% gewijzigd door Apocrypha op 15-01-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 15 januari 2004 @ 18:06:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen denken dat het een soort punten systeem is. En als je dan punten in crafting doet dat je dan erop "achteruit gaat" kwa fighting. Net als in D2 bijv. een sorc die voor ice orb gaat, die heeft dan niet genoeg punten voor iets anders bijv. (iig ze kan niet veel maxen). Dus dat als je punten in crafting doet je die eigenlijk kwijtraakt ten opzichte van fighting skills.

Tenmisnte, dat is wat ik denk :P

PS: Je kan alsnog de crafter achterin je party meeloodsen right? B)
Je kunt op de officiele site toch gewoon LEZEN dat je zowel TALENT points als SKILL points krijgt bij een lvl up. Skill points zijn uit te geven aan allerlei Battle-skills, en met talent points kun je beter leren vissen en kampvuurtjes maken. Is allemaal openbare info hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Niet iedereen is zo'n WoW freak B) , het talent/skill point systeem is nog niet heel uitgebreid besproken. [geen losse pagina in de 'town hall' bijvoorbeeld, en dat is toch het eerste punt waar mensen gaan kijken]

Als je gedetailieerde info wilt hebben moet je de B.net forums of GenCon interviews gaan lezen, en daar staat het inderdaad wel. Maar het is wel iets moeilijker te vinden dan de andere openbare info [ook al hebben veel fansties wel een mooi overzicht]

[ Voor 27% gewijzigd door agentorangina op 16-01-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:14:
[...]

Je kunt op de officiele site toch gewoon LEZEN dat je zowel TALENT points als SKILL points krijgt bij een lvl up. Skill points zijn uit te geven aan allerlei Battle-skills, en met talent points kun je beter leren vissen en kampvuurtjes maken. Is allemaal openbare info hoor :?
quote: Roet

Tenmisnte, dat is wat ik denk
Ik had het eigenlijk over wat andere mensen dachten over het point systeem, niet wat ikzelf dacht he :). Btw laatste nieuwtje:
Sorry for throwing everyone into a panic with my post last night. Here's the low down on the European Beta:

A European version of the beta will also be available later in 2004. Please stay tuned to Blizzard.com for further details.

I've updated the 01/14/04 Q&A to reflect this addition.

~Kat :)

[ Voor 22% gewijzigd door Roet op 16-01-2004 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze blijven wel bezig bij Gamespy:

http://www.gamespy.com/landing/wow/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Stormcraft server uit in 57 minuten om precies te zijn ! JEEY !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt dat een server met quests, npcs en mensen erin? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Damn gekkenhuis hier op IRC woow, ja Monsters, NPC`s not sure, hij is delayed, over half uur krijgen we info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Nou nog steeds niets, wel is er inmiddels een filmpje gereleased van 5mb die de server in actie laat zien :). Denk niet dat de server die ze gemaakt hebben veel mensen aan kan, misschien zetten ze wel een restriction erop van maximaal 1000 players ofzo. Heb net ff de nieuwe sandbox geprobeerd, damn wat een verschil met de eerste sandbox :). Je kunt nu gewoon alle races/classes maken, dus je krijgt niet standaard een draak whatever je ook maakt. Je kunt kiezen om bij Kalimdor te beginnen en de hotbar is nu zichtbaar. Ook kun je in de spellbook enzo komen, echt leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
niet dat je in de vorige niet in het spellbook kon komen maja :P
Ik ben gisteren om 00.00 uur in de server geweest. 1 van de eerste op de server.
Nog niets zat erin maar er zit progressie in, realms zij continue up nu, wat eerst nogal verschilde, en gameserver doorstond de stresstest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ben beetje de draad kwijt nu, StormCraft, eXt, Warforge :+

Gister was dus Stormcraft? Wat kon je al doen? Rondlopen? Elkaar afmaken? Chatten? Emoticons? Quests? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Elkaar Afmaken , Elkaar zien, etc , maar hij is nu weer down, als je realmlist 200.171.6.148 intypt krijg je in 1 lijst GEX, Stormcraft en FR3Dbr.
Maar allemaal down :P
Morgen hoop ik opo goed news :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je in de game bent, kan je dan ook met je mic praten of alleen via toetsenbord chatten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 17:45:
als je in de game bent, kan je dan ook met je mic praten of alleen via toetsenbord chatten ?
Alleen chatten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 17:45:
Ik denk dat je nooit echt ingame met je mic zult kunnen praten, want om het enigszins verstaanbaar te maken heb je flink wat bandbreedte nodig en met honderden, zo niet duizenden, mensen tegelijk online is bandbreedte al snel schaars :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
December schreef op 19 januari 2004 @ 18:00:
[...]
Ik denk dat je nooit echt ingame met je mic zult kunnen praten, want om het enigszins verstaanbaar te maken heb je flink wat bandbreedte nodig en met honderden, zo niet duizenden, mensen tegelijk online is bandbreedte al snel schaars :P
Het lijkt me dan net als ingame chat wel de bedoeling dat je alleen de mensen in de buurt hoort en zij jou horen ;)

Maar toch zie ik zo'n feature niet zo snel in een MMORPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bosmonster schreef op 19 januari 2004 @ 18:02:
[...]

Het lijkt me dan net als ingame chat wel de bedoeling dat je alleen de mensen in de buurt hoort en zij jou horen ;)
Ja, het zou een beetje van de gekke zijn als je iedereen op de server hoort lullen 8)7

Maar dan nog, dan kost het nog steeds evenveel bandbreedte, alleen moet het ook nog eens geregeld worden wie wat hoort enzovoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als je dalijk een clan hebt ingame (of allegiance of guild of hoe dat in dit spel precies mag gaan heten :P), kun je gelukkig ook net zo makkelijk zelf een clan-servertje opzetten :)

Het laatste dat ik zou willen is ineens Duits geouwehoer ofzo.. Dat is DE manier om mijn avond te verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 januari 2004 @ 18:17:
Als je dalijk een clan hebt ingame (of allegiance of guild of hoe dat in dit spel precies mag gaan heten :P), kun je gelukkig ook net zo makkelijk zelf een clan-servertje opzetten :)

Het laatste dat ik zou willen is ineens Duits geouwehoer ofzo.. Dat is DE manier om mijn avond te verzieken.
Ja sicher :P

Ich Verafschüwe die deutsche sprache in komputern spielern

ofzoiets

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze avond / nacht zullen we waarschijnelijk weer een hoop te weten komen over de alpha, op irc [ik weet niet of ik het kanaal hier mag noemen], worden aan stormcraft door een paar mensen (gekozen at random.) vragen gestelld , en vertellen ze als het goed is hoever ze zijn in de ontwikkelingen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Hier kun je de Dev. Chatlog lezen. Ik heb het ff gemirrored omdat ik waarschijnlijk de originele website hier niet mag posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah, ik haat Skull .. zo'n dikke papperige amerikaan die non-stop chickenwings van de Crappy ChickenButcher zit te kanen, een baantje in de telemarketing heeft en zijn leven besteed aan het hacken van blizzard games.

anyway,

wat nieuwe info van blizzard's kant .. alhoewel info .. niet echt heel veel info, maar gewoon wat woordjes .. alhoewel, kijk zelf maar gewoon ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:29:
bah, ik haat Skull .. zo'n dikke papperige amerikaan die non-stop chickenwings van de Crappy ChickenButcher zit te kanen, een baantje in de telemarketing heeft en zijn leven besteed aan het hacken van blizzard games.

anyway,

wat nieuwe info van blizzard's kant .. alhoewel info .. niet echt heel veel info, maar gewoon wat woordjes .. alhoewel, kijk zelf maar gewoon ff :)
Zet er dan meteen een linkje bij ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi-Sintar schreef op 20 januari 2004 @ 23:43:
Hier kun je de Dev. Chatlog lezen. Ik heb het ff gemirrored omdat ik waarschijnlijk de originele website hier niet mag posten :)
Tja, die stormcraft enzo zijn wel aardig allemaal maar ik heb er het volste vertrouwen in dat warforge ze uiteindelijk toch voorbijstreeft. Zij brengen nul komma nix aan info naar buiten en dat siert hen wel mijnsinziens.
Met de wc3 beta was het overigens niet anders. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://worldofwar.net/articles/visit2004/index.php

een artikel van die fansite .. ze zijn nog bezig, lees maar ff waarom niet alle links beschikbaar zijn..

gemaakt door OneMadOgre, en die vind ik altijd wel een goede post op t forum

hou het in de gaten voor verdere links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:52:

een artikel van die fansite .. ze zijn nog bezig, lees maar ff waarom niet alle links beschikbaar zijn..

Interessante informatie, bedankt voor het posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:52:

Ik krijg 404?

edit:
Nu werkt 'ie weer! :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 22-01-2004 00:31 . Reden: updateje ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee de link werktgewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Dat mag je hier dus eigenlijk niet vragen, omdat het illegaal is. Er is een 'programma' gemaakt (sandbox noemen ze die) waarmee je via localhost rond kunt wandelen in de wereld (het is wel helemaal leeg). Nu mag je zelf zoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hi-Sintar op 22-01-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. En sorry voor het 'request' ik weet dat het eigenlijk niet mag maar i kwas vrij desperate.

De post is ge-edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Hee, dat lijken wel screenshots van de alpha. Weg ermee

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo : http://worldofwar.net/articles/visit2004/index.php , wat lache nieuwe informatie

deze week beta sign-ups : kan niet wachten!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:17:
zo : http://worldofwar.net/articles/visit2004/index.php , wat lache nieuwe informatie

deze week beta sign-ups : kan niet wachten!
Maar waarom denk je dat jij je in kan schrijven? Woon je in Amerika/Canada oid? Je moet op 1 of andere manier kunnen bewijzen dat je in Amerika woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik was ook ff in die laatste test... maar ik dacht dat je geen screenshots ervan hier mocht posten tog ?
edit: nee dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23
\o/ \o/ \o/ \o/ \o/ Woensdag avond gaan de beta signups open, er is nog niet bekend of de Euro's zich ook moeten aanmelden.
Posted by Katricia
Bah .. let me rephrase, look for something Wednesday night-ish. (All Q&As will be posted at night to coincide with Korea having the opportunity to post it that morning.)

~Kat :)
Naja toch weer een stap dichter bij het complete spel ;)
Kan niet wachten tot het uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Squirtle schreef op 26 januari 2004 @ 17:33:
\o/ \o/ \o/ \o/ \o/ Woensdag avond gaan de beta signups open, er is nog niet bekend of de Euro's zich ook moeten aanmelden.
Can you tell us more about the beta? Will there be different phases? Will there be an open beta? Will it require an NDA?

World of Warcraft is currently in the alpha-testing stage (internal testing open to the entire company). The beta test, which is scheduled to start sometime in early 2004, will initially be open to players in the U.S., Canada, and Korea.
I'm in Europe. Will I be able to participate in the World of Warcraft Beta?

We have not yet finalized our beta plans, but we do know that at some point in the process we will need to test servers worldwide. This will certainly involve Europe, but to what extent and when has not been determined.
Om je even uit de droom te helpen, die meer mensen schijnbaar blijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Roet schreef op 26 januari 2004 @ 18:18:

Om je even uit de droom te helpen, die meer mensen schijnbaar blijken te hebben.
What countries will be included in the beta?

The countries included in the beta test will be: Canada, Korea & the United States. Sorry to all the other countries out there, we just don’t have the server support up at this time.
*Added Note: A European version of the beta will also be available later in 2004. Please stay tuned to Blizzard.com for further details.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
DeepSeven schreef op 26 januari 2004 @ 18:44:
[...]

What countries will be included in the beta?

The countries included in the beta test will be: Canada, Korea & the United States. Sorry to all the other countries out there, we just don’t have the server support up at this time.
*Added Note: A European version of the beta will also be available later in 2004. Please stay tuned to Blizzard.com for further details.
:z
En hier bedoel je wat mee? Ik quote zelf ook een bericht over dat europa wel meedoet in de beta, dus je post begrijp ik niet helemaal. Hij denk dat hij woensdag avond ook in kan schrijven voor de europe beta, en dat het nog niet zeker is dat europa meedoet. Europa doet dus wel mee, maar in een later stadium. Dat probeerde ik uit te leggen althans. Leuke quote, maar ik ken de FAQ al bijna uit me hoofd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Roet schreef op 26 januari 2004 @ 19:26:
[...]

En hier bedoel je wat mee? Ik quote zelf ook een bericht over dat europa wel meedoet in de beta, dus je post begrijp ik niet helemaal. Hij denk dat hij woensdag avond ook in kan schrijven voor de europe beta, en dat het nog niet zeker is dat europa meedoet. Europa doet dus wel mee, maar in een later stadium. Dat probeerde ik uit te leggen althans. Leuke quote, maar ik ken de FAQ al bijna uit me hoofd dus...
Nou, zoals jij het zegt komt het over dat je niet moet verwachten dat europa aan de beta meedoet.
En helemaal niemand droomde dat de beta voor europa tegelijker tijd uitkwam met die van amerika, iedereen wist al dat ie in een later stadium kwam. Maar hoe vroeger de beta uitkomt voor amerika, hoe vroeger hij er ook is voor europa, daarom spreekt hij over het inschrijven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Squirtle schreef op 26 januari 2004 @ 17:33:
Aan de komende bèta doet Europa in ieder geval niet mee.

Wel komt er inderdaad een bèta test voor Europeanen, maar 'Later in 2004' duurt minstens tot mei.

Een tijd geleden was namelijk al bekend dat er een gefaseerde bètatest komt, die in zijn geheel 6 tot 8 maanden ging duren. Naar mijn verwachting doet Europa alleen mee bij een stresstest, als alle servers up zijn. Ze hebben al vaker gezegd dat ze nu gewoon geen server capaciteit hebben, niet in Australië, niet in Europa en ook niet in Azië, op Korea na dan.

Als de stresstest begint, zijn alle inhoudelijke tweaks en mogelijke bugs allang er uit gehaald, zo'n stresstest zal dan naar mijn verwachting ook niet erg lang duren. Ga uit van 2 maanden. Er van uitgaande dat de bèta 7 maanden duurt, in totaal, komen wij pas over 5 maanden in aanmerking.

Eer dat deze bèta begint, is het half februari (week inschrijven, week bepalen wie testers worden), van mijn analyse uitgaande, komen wij dan half juli aan de beurt, dan hoef je je echt niet nu al in te schrijven. :z

[ Voor 88% gewijzigd door PromWarMachine op 26-01-2004 20:48 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
DeepSeven schreef op 26 januari 2004 @ 19:33:
[...]

Nou, zoals jij het zegt komt het over dat je niet moet verwachten dat europa aan de beta meedoet.
En helemaal niemand droomde dat de beta voor europa tegelijker tijd uitkwam met die van amerika, iedereen wist al dat ie in een later stadium kwam. Maar hoe vroeger de beta uitkomt voor amerika, hoe vroeger hij er ook is voor europa, daarom spreekt hij over het inschrijven :) .
Ik weet niet maar dit komt mij over als dat hij nog niet weet of Europa ook woensdag mag inschrijven.

En trouwens, hoe kan het tot je over komen dat europa niet in de beta komt in mijn post? Ik qoute namelijk het volgende stuk:
I'm in Europe. Will I be able to participate in the World of Warcraft Beta?

We have not yet finalized our beta plans, but we do know that at some point in the process we will need to test servers worldwide. This will certainly involve Europe, but to what extent and when has not been determined.
Beetje raar als ik daarme zou bedoelen dat de beta niet in Europe komt vind je niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 26-01-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Roet schreef op 26 januari 2004 @ 20:50:

Beetje raar als ik daarme zou bedoelen dat de beta niet in Europe komt vind je niet?
Je hebt gelijk, nou goed? :P .

Iedereen zal het al wel gezien hebben maar toch nog even:
http://www.battle.net/for...eplyCount=225#post1060061

en:
http://countdown.co.nr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
PromWarMachine schreef op 26 januari 2004 @ 20:42:
[...]

Een tijd geleden was namelijk al bekend dat er een gefaseerde bètatest komt, die in zijn geheel 6 tot 8 maanden ging duren.
Waar heb je die info vandaan? Want zo'n lange beta bij een mMORPG is niet echt gebruikelijk (meestal 2 tot hooguit 4 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Lijkt me ook sterk dat de beta 8 maandan duurt, dan issie pas in oktober afgelopen!! Dan komt het spel pas in 2005 uit oid. Ik denk dat ze het einde van de zomer wel willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Apocrypha schreef op 27 januari 2004 @ 15:38:
Lijkt me ook sterk dat de beta 8 maandan duurt, dan issie pas in oktober afgelopen!! Dan komt het spel pas in 2005 uit oid. Ik denk dat ze het einde van de zomer wel willen halen.
Blizzard kennende zal ie pas winter 2005 uitkomen, dit jaar hoef je in ieder geval niet meer op te rekenen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
December schreef op 27 januari 2004 @ 15:54:
[...]
Blizzard kennende zal ie pas winter 2005 uitkomen, dit jaar hoef je in ieder geval niet meer op te rekenen denk ik :)
Dat zou wel erg triest zijn :'( .
Persoonlijk denk/hoop ik dat ie rond juli in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een beta tijd van te voren vastzetten is imo niet helemaal handig... het gaat er toch om dat alle bugs/imbalances en andere problemen eruit zijn gehaald?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

December schreef op 27 januari 2004 @ 15:54:
[...]
Het spel is volgens mij al zo'n beetje af, de Alpha is iig al zeer goed speelbaar, dus zolang kan het volgens mij niet eens meer duren voordat het hele spel uitkomt, op z'n laatst kerst 2004, maar het zal me niets verbazen als het al deze zomer een keer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bosmonster schreef op 27 januari 2004 @ 14:58:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Want zo'n lange beta bij een mMORPG is niet echt gebruikelijk (meestal 2 tot hooguit 4 maanden).
Gepost door GFraizer op 't officiële forum, zeker een half jaar geleden.

Probleem is alleen dat ik geen bron kan geven in de vorm van een link. De forums zijn namelijk erg basic, er is geen zoekfunctie. Wel kan je een groot aantal pagina's bladeren. Op dit moment 184 pagina's met topics. Kijk je echter in het allerlaatste topic, dan is dat topic een dikke week geleden gepost. Zo snel gaat het.

Oudste zichtbare topic, gedateerd: 17 januari 2004.

Ze willen overigens wel een zoekfunctie inbouwen, aldus Katricia vorige week. Wanneer is, zoals altijd, onduidelijk. :Y)

edit:
Ik zal het wel gedroomd hebben ofzo? 8)7
Deze monitor vind er in ieder geval niets over...

[ Voor 9% gewijzigd door PromWarMachine op 27-01-2004 18:50 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ign report in ieder geval dat de amerikaanse versie laat in de zomer in de schappen gaat liggen. Dus daar komt bij europa weer wat bovenop, zucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:13:
ign report in ieder geval dat de amerikaanse versie laat in de zomer in de schappen gaat liggen. Dus daar komt bij europa weer wat bovenop, zucht :)
Jammer alleen dat blizzard blijft stressen dat er geen release date is, en dat sites die zoiets posten het uit hun duim zuigen. "it's done when it's done" is meer de blizzard mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en ook die van de makers van duke nukem forever. Ik weet niet of ik zo blij moet zijn met dat when it's done idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 07:54:
ja en ook die van de makers van duke nukem forever. Ik weet niet of ik zo blij moet zijn met dat when it's done idee..
Je kan simpelweg niet teleurgesteld worden door een verschoven releasedate. En ja, Duke Nukem Forever is wel een heel extreem voorbeeld, ongeveer 20 engine changes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 07:54:
Blizard heeft altijd al gezegd bij al haar games dat een spel pas af is wanneer het af is. En tot nu toe ben ik nog nooit teleurgesteld geweest in Blizzard, integendeel zelfs. Ik vind dat Blizzard zo'n beetje de beste spellen ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Please feel free to begin sending us questions you may have about the game, each Fan Site will be limited to suggesting 3 questions and we have a guideline of topics that we are looking to discuss at this time:

· Quests
· Tradeskills
· PvE Combat
· Warcraft Lore
· The World
· Dungeons
· Instancing
· Cities
· User Interface
· Transportation (player mounts, gryphon taxis, boats/zeppelins)

So, get cracking and ask all your readers what questions they're dying to learn more about. Please note that we will be focusing on the topics listed above, so please use your question slots carefully!
Dit gaat over een fan site chat van volgende week, hierin mag iedere fansite 3 vragen stellen aan Blizzard. Dus als iemand nog goede/belangrijke vragen heeft, post ze dan hier. Misschien dat we die dan kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Blizard heeft altijd al gezegd bij al haar games dat een spel pas af is wanneer het af is. En tot nu toe ben ik nog nooit teleurgesteld geweest in Blizzard, integendeel zelfs. Ik vind dat Blizzard zo'n beetje de beste spellen ontwikkeld.
Helemaal waar, beter goed dan snel af en vol met bugs. Natuurlijk hebben Blizz spellen nog steeds bugs/glitches, maar het meeste waar ze zich mee bezig kunnen houden is de balans.

Er zijn trouwens wat nieuwe plaatjes op battle.net gepost om je lekker te maken voor de beta. deze 2 zijn wel erg tof:

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/screens/all/ss140.jpg
Naga !

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/screens/all/ss141.jpg
Toffe centaur die een Tauren in elkaar mept [het hoofd van de tauren gaat wel de grond in :P]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

kan je ook een naga zijn dan?? of is dat gewoon een creep?

die centaur trouwens ook

[ Voor 20% gewijzigd door FrostXL op 28-01-2004 15:23 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Nee dat zijn alleen creeps, alle playable races zijn bekend, dus helaas.

Misschiel wel iets voor een expansion, als nieuwe faction [naga/dranei/blood elves bijvoorbeeld]

[ Voor 3% gewijzigd door agentorangina op 28-01-2004 16:41 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.