Het Grote World of Warcraft Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
En daarna nog veel langer... inschrijvingen duren 3 weken :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:35
En dan geen 'accepted' mail ontvangen is nog veel erger :+

Lees ik net in de beta FAQ:
While we don't know the total number of beta-testers yet, this will by far be our largest and most extensive beta test ever.
Wekt weer een klein beetje hoop op >:)

Trouwens, stond deze link al eerder op de frontpage van Blizzard UK vermeld of hebben ze deze pas geplaatst?

[ Voor 93% gewijzigd door Thralas op 02-07-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
http://worldofwarcraft.4players.de:1038/juniorx3videos.php
Bevat dezelfde filmpjes als de bittorrents, maar dan als direct downloads. Ik ben zelf voor Torrent, maar voor de leechers onder ons is het misschien handig.

Zou het helpen als je een bizar systeem hebt (Miscchien dat mijn duallie me dan nog iets oplevert...anders beloof ik wel een Opteron systeem te kopen ofzo... :P )

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik heb 3 maanden L2 gespeeld en ben er nu een beetje op uit gekeken. Ik hoop dan ook dat ik geaccepteerd word in deze closed beta.
Ik ben benieuwd op welke dingen ze selecteren. (systeem/leeftijd/locatie/mmorpg ervaring?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 11:36
ze willen gewoon divers publiek krijgen. Dus low end systemen, high end systemen, of onbekende hardware, en denk toch dat er veel franse en duitsers doorkomen ivm de aangepaste versie voor hun land :(. Verder gewoon divers :) Denk dat MMORPG ervaring niet echt meespeeld. Iedereen kan zo zeggen dat hij aan een paar MMORPGs heeft meegedaan, dus ik denk dat ze er niet veel waarde aan zullen hechten. Maar, puur speculatie dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
ebbo schreef op 02 juli 2004 @ 17:49:
Ik heb 3 maanden L2 gespeeld en ben er nu een beetje op uit gekeken. Ik hoop dan ook dat ik geaccepteerd word in deze closed beta.
Ik ben benieuwd op welke dingen ze selecteren. (systeem/leeftijd/locatie/mmorpg ervaring?)
Je bent niet de engiste, op de officiele l2 forums staan een hoop threads met mensen die gaan kappen en maar gaan wachten op wow. Zie je daar bijv. 5 posts achter elkaar " WoW here i come... " :P.

[ Voor 9% gewijzigd door DeepSeven op 02-07-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Wist niet dat de european signups er al aankwamen, zeker eens een keertje proberen :) Denk niet dat ik veel kans maak, maargoed. Kan niet wachten!

Binnenkort moet er een nieuw topic komen en de daarbij behorende topicstart. En ik ga hem niet maken

[ Voor 6% gewijzigd door Switch op 02-07-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Vaudtje schreef op 02 juli 2004 @ 15:09:
http://worldofwarcraft.4players.de:1038/juniorx3videos.php
Bevat dezelfde filmpjes als de bittorrents, maar dan als direct downloads. Ik ben zelf voor Torrent, maar voor de leechers onder ons is het misschien handig.

Zou het helpen als je een bizar systeem hebt (Miscchien dat mijn duallie me dan nog iets oplevert...anders beloof ik wel een Opteron systeem te kopen ofzo... :P )
Hele vette filmpjes, heb nu alleen nog human 1 gezien, maar erg cool hoor :). Muziek is erg goed, vooral die in de inn's, beetje baldurs gate achtig, heerlijk :).

offtopic:
Vakantie, ik ga eens een sc server proberen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik maak anders die nieuwe topic start wel ff, toch alle tijd :P

Als mensen er nog iets in willen, moet je het maar even posten.

[ Voor 35% gewijzigd door Roet op 02-07-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

2 Nieuwe vragen :)

* Wat is het verschil tussen rode en blauwe balken onder de health bar? Soms is die rood en soms blauw. Blauw is voor mana lijkt me, maar wat is rood dan?
* Hoeveel skill en talents points krijg je per level? In de filmpjes die ik gezien heb, krijgt een gast soms maar 1 skill point. Als ik dan wat skills zie, kan het zijn dat dat 50 of zelfs 100 SPs kost? :?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
* De bar onder de health bar is een Rage/Engergy/Mana bar in 1, dus bij rage bijv. wordt hij rood.

* Je krijgt 1 skill point per level, en tot level 10 krijgt je 10 talentpoints, daarna krijg je meer talent points, 15 daarna 20 enz enz.

Om een skill te maxxen, (een skill heeft 3 levels) ben je ongv. 10/15 skill points kwijt. Is inderdaad best veel.

Denk dat je het over de trade skills hebt btw, die wel veel kosten.

[ Voor 44% gewijzigd door Roet op 04-07-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:40
Skill points krijg je alleen maar door 500 exp (kan iets minder zijn maar ik hoor 500) te vergaren en dan alleen maar door monsters te killen. Quest exp telt hier dus niet voor. Ik neem aan dat de exp waarde van de monsters omhoog gaat naarmate de levels omhoog gaan...

Dus een level 5 geeft 50xp + 50 rested xp = 100 maar een lvl 25 mob geeft 300 ofzo ik doe maar een schot voor de boeg :P. Misschien dat een Beta tester dat kan bevestigen. Lijkt me wel logisch aangezien je meer xp nodig hebt per level dat ook de xp van de beestjes omhoog gaat.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bedankt Roet en Tr!gger, zal deze week iets meer gaan lezen over skills, talents en tradeskills. Dat is me totaal niet duidelijk. Hopelijk is daar al het een en ander over geschreven.
* De bar onder de health bar is een Rage/Engergy/Mana bar in 1, dus bij rage bijv. wordt hij rood.
Wat is 't verschil tussen Rage en Mana? Rage heb ik nog nooit van gehoord...

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Er zijn veel sites met veel informatie, volgende topicstart zal ik wel wat info daarover geven ja. Het is inderdaad een vaag systeem als je het nog nooit hebt gebruikt. Net als het rest systeem enzo :).

Rage heb je nodig voor bepaalde acties uit te voeren. Geld maar voor een paar classes, iig de warrior heeft het. Net als de warlock souls nodig heeft om spells te casten, hebben de rogue en de warrior rage nodig om moves uit te voeren.

Goede sites:
www.worldofwar.net
http://wow.warcry.com/

en met google kom je ook ver trouwens als je iets specifieks wil lezen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 05-07-2004 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Waarschijnlijk heeft 't gewoon met aura's te maken, of met je mood ofzo :) boos/happy etc.
Aura's beinvloeden dit soort dingen ook.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

**kijkt op horloge**

Het is toch 5 Juli! Waar is de Beta Sign up form?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 15:36
Idd, ben ik nou in mijn vakantie voor niets zo vroeg wakker ??? :O

EDIT:

Hier dus http://www.wow-europe.com/signup/en/

[ Voor 31% gewijzigd door twit op 05-07-2004 07:53 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

twit schreef op 05 juli 2004 @ 07:52:
Idd, ben ik nou in mijn vakantie voor niets zo vroeg wakker ??? :O

EDIT:

Hier dus http://www.wow-europe.com/signup/en/
Daar krijg ik geen aanmeldformulier..
Of kijk ik scheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
DeX schreef op 05 juli 2004 @ 07:57:
[...]

Daar krijg ik geen aanmeldformulier..
Of kijk ik scheel.
Nee idd ik was te voorbarig, misschien had ik langer op mijn bed moeten blijven liggen. Het is in Amerika natuurlijk wel vroeger dan hier, als het dus meer dan 8 uur vroeger is is het daar nog geen 5 juli... Dat is het enige dat ik nog kan bedenken.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100381

twit schreef op 05 juli 2004 @ 08:00:
[...]

Nee idd ik was te voorbarig, misschien had ik langer op mijn bed moeten blijven liggen. Het is in Amerika natuurlijk wel vroeger dan hier, als het dus meer dan 8 uur vroeger is is het daar nog geen 5 juli... Dat is het enige dat ik nog kan bedenken.
Maar het is in GMT/CET allang 5 Juli :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

twit schreef op 05 juli 2004 @ 08:00:
[...]

Ja dat is waar.
6 uur veschil. ehm 2 uur 's middags mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Laatst online: 13:01

Wub

Reken er maar gewoon op dat het wel komt in de loop van de middag.

Denk niet dat die lui daar al om 6 uur s'ochtens op MAANDAG al die beta signup gaan aanzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
En ik denk ook niet dat het ene zak uit maakt of je je nu aanmeldt of over 3 weken...

Edit: ik heb trouwens de sc beta gespeeld, erg leuk, al werkt nog niet alles. ik heb wat screenshots gemaakt om hier te posten maar dat zijn .tga files, als ik ze wil openen vraagt hij om een =.exe. Wat moet ik hier mee?

[ Voor 61% gewijzigd door DeepSeven op 05-07-2004 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

DeepSeven schreef op 05 juli 2004 @ 09:13:
En ik denk ook niet dat het ene zak uit maakt of je je nu aanmeldt of over 3 weken...

Edit: ik heb trouwens de sc beta gespeeld, erg leuk, al werkt nog niet alles. ik heb wat screenshots gemaakt om hier te posten maar dat zijn .tga files, als ik ze wil openen vraagt hij om een =.exe. Wat moet ik hier mee?
offtopic:
Paint Shop Pro of Adobe geinstalleerd hebben, die kunnen ze lezen. Zo kan je zo ook even converteren naar JPEG. :)

Ik denk dat de beta idd pas in de namiddag van start zal gaan, aangezien het best druk zal worden, zeker de eerste dag, moeten ze het best goed voorbereiden om niet zoals Lineage 2 te beginnen met dikke server lag etc... :p

Ik vraag me nu wel af of de Franzen en de Duitsers nu meer beta-testers krijgen... :X

[ Voor 24% gewijzigd door Mathizsias op 05-07-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:46
Please keep in mind that testers will not be chosen on a first-come, first-served basis; applicants will be able to submit an application and receive equal consideration anytime during the three-week sign-up period.
Ik zal vanavond wel even gaan kijken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Zo mijn signup hebben ze binnen, gewoon helemaal eerlijk beantwoord en we zien wel wat ze er van vinden. Komende 3 weken worden spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Nah niet de komende 3 weken, pas de dag dat de mailtjes de deur uitgaan bij hun, dan wordt het spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Wij staan niet eens tussen de lijst van "other spoken language" :(.

Massively Multiplayer games generally require a monthly fee to play. What monthly fee feels like a fair value for a typical MMORPG? (in Euros, VAT included)

below €9.95

€9.95

€12.95

€13.95

€14.95

€15.95

Moet niet gekker worden :P.

[ Voor 72% gewijzigd door DeepSeven op 05-07-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ingeschreven en afwachtend ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112609

Heb me ook even ingeschreven.. kijken of het wat wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-06 16:46
irritant die system information.. ik zit namelijk op een anders systeem en kan die data niet aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Dan doe je het toch morgen op je goede systeem? En anders 2x :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116269

Zo, ik heb me ingeschreven.

Zal een spannende terugkomst van vakantie wezen, aangezien de mailtjes dan net zijn rondgestuurd als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11091

Shit, ik speelde warcraft 3 altijd illegaal via Kali en Diablo 2 heb ik nooit gespeeld. Ik zou mezelf in ieder geval nooit uitkiezen voor de bèta, ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 08:35
Bosmonster schreef op 05 juli 2004 @ 11:21:
irritant die system information.. ik zit namelijk op een anders systeem en kan die data niet aanpassen :(
Als je signupped met een niet-IE broswer krijg je de mogelijkheid om je system specs met de hand in te vullen, aangezien alleen IE ActiveX ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Heb me ook ingeschreven, ik weet gewoon dat ik een mailtje van Blizzard krijg over enkele weken, en ik in de Beta zit 8)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Klopt, best lastig dat van die system thingies. Maar je kan natuurlijk ook nog op je echte systeem inschrijven :+ heb je ook tegelijk 50% meer kans :p

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Purechaos schreef op 05 juli 2004 @ 11:45:
[...]

Als je signupped met een niet-IE broswer krijg je de mogelijkheid om je system specs met de hand in te vullen, aangezien alleen IE ActiveX ondersteunt :)
Ow das een goeie :P

Blijkt dat als je in IE de activeX installatie annuleert het ook werkt.. maar als die eenmaal geinstalleerd is krijg je hem niet meer weg (heb het object al uninstalled, maar nu krijg ik een servererror op die pagina :P).

Ik pak Mozilla der wel ff bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Bosmonster schreef op 05 juli 2004 @ 11:56:
[...]

Ow das een goeie :P

Blijkt dat als je in IE de activeX installatie annuleert het ook werkt.. maar als die eenmaal geinstalleerd is krijg je hem niet meer weg (heb het object al uninstalled, maar nu krijg ik een servererror op die pagina :P).

Ik pak Mozilla der wel ff bij.
Hehe, wat wil je doen dan? Een zeer unieke PC invoeren zodat ze jou wel moeten kiezen om te kijken of je systeem compatible is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Q:In what kind of Valuta would you like to pay your monthly subscription?

A: Gold, Copper and Silver Coins ;)
Ja, dat heb ik echt ingestuurd :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mathizsias op 05-07-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
DutchCommando schreef op 05 juli 2004 @ 12:23:
[...]

Hehe, wat wil je doen dan? Een zeer unieke PC invoeren zodat ze jou wel moeten kiezen om te kijken of je systeem compatible is? :D
Nee.. maar je wil niet weten met wat ik hier werk :P Die voldoet niet eens aan de minimale systeemeisen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
P133.... i denk niet dat ze met "wide range of variety" zo wide bedoelen :P.

Trouwens, nu ik beta 3 heb gespeeld valt de game weer helemaal goed. Eerst stond ik nogal sceptisch tegen over de graphics, na de 100den screenshots en zelfs na beta 2 gespeeld te hebben vondt ik het toch allemaal erg blokkerig (en gameplay gaat toch echt wel dik boven graphics voor mij). Ik weet niet of in beta 3 die graphics update al zit, maar zodra je begint te vechten ziet het er heerlijk uit. En cloaks zijn megacool :).

[ Voor 77% gewijzigd door DeepSeven op 05-07-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik heb ingevuld dat ik al 27 maanden voor DAoc betaal, misschien helpt het, en willen ze me overhalen om WoW te gaan spelen :+

Ik betaal trouwens echt al 27 maanden voor DAoC :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cthulhu op 05-07-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hehe, startpost in de maak, suggesties welkom! :) ben nu wel ff uurtje afk maarja. Wel mooi om te zien dat veel mensen zich inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99153

Ik heb me ook ingeschreven, had bij alle systeem specs alle hoogste ingevuld :P (heb ik ook echt hierro, dus niet zomaar wat gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Van forums:
so u all liv in europe?
No, but I signed up anyways using a proxy. Hopefully I get in seeing as I didnt get in the US one.
*sigh..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

DeepSeven schreef op 05 juli 2004 @ 10:46:
Wij staan niet eens tussen de lijst van "other spoken language" :(.

Massively Multiplayer games generally require a monthly fee to play. What monthly fee feels like a fair value for a typical MMORPG? (in Euros, VAT included)

below €9.95

€9.95

€12.95

€13.95

€14.95

€15.95

Moet niet gekker worden :P.
Dat typical, stond er niet voor niets cursief. ;)
Hier heb ik dan ook €9,95 op geantwoord, maar bij de volgende vraag houden ze rekening met "maximum price for [...] the best MMORPG on the market". Daar heb ik zeker wel €19,95 ingevuld.

Ik heb met mezelf een max van €25,00 afgesproken. Zo gek gaan ze het natuurlijk niet maken, dus ik kan altijd spelen. :Y)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik heb ergens gelezen dat het ook mogelijk is om zelf je eigen server op te zetten. Ik doe hier verder geen uitspraken over hoe het mogelijk is omdat dit naar mijn idee niet legaal is.

Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat er een verhoogde kans is , dat je ook zonder die monthly fee kan spelen.
Helaas ontbreken er in dat geval natuurlijk een hoop nieuwe quests e.d.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik weet dat er typical stond. Maar ik vindt toch echt dat ze de max moeten houden op 10 euro. Jij bent serieus bereid 25 euro per maand te lappen voor een spel? Mijn limiet ligt toch echt op 15 euro (en dan moet het spel verdomt goed zijn). Daarboven is gewoon associaal.

@troyk:
1) op zo'n server kunnen nooit meer dan 500 man, voor meer man dat speelbaar is wordt het onbetaalbaar.
2) Servers lopen gigantisch ver achter met updates
3) Praktisch onmogelijk, omdat Blizzard heel fel tegen deze illegale servers ingaat (itt sommige andere gamedeveloppers). Alle teams die nu ook server software aan het ontwikkelen zijn, stoppen meteen bij de release van wow met het hosten van servers, simpelweg omdat ze bang zijn voor een rechtzaak van blizzard.

[ Voor 48% gewijzigd door DeepSeven op 05-07-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik heb bij die eerste ook 9,95 ingevuld, bij die andere 12,95
Veel meer wordt het toch niet, ik ga niet 19,95 per maand betalen, is me teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Laatst online: 27-03-2021
Betaal nu maandelijks omgerekend 12,98 euro voor lineage2, en dat is per maand, voor meerdere maanden opgeven is iets goedkoper, maar ja, dan moet je weer langer wachten voordat je het kan opzeggen.

Anywho, 12,98 euro vind ik al redelijk veel (14,95 dollar op ´t moment ofzo). Dat is ook meteen mijn grens. Meer dan 14,95 dollar ga ik niet voor een mmorpg betalen.
(en ik heb met mezelf afgesproken dat ik maar 1 mmorpg tegelijk speel).

Ik hoop dat ik een plaatsje in de beta krijg, zodat ik kan kijken of WoW echt wow is. Maar ik denk dat ik ´t bij Lineage2 hou, dat is meer mijn stijl (lees goed: mijn stijl, begrijp best dat er mensen zijn die dat geen leuk spel vinden).

Maar ja, zo lang ik WoW nog niet gespeeld heb, kan ik dat niet voor 100% zekerheid zeggen.

Blizzard, give me a seat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10

Ace

Happy Happy Joy Joy

troyk schreef op 05 juli 2004 @ 13:16:
Ik heb ergens gelezen dat het ook mogelijk is om zelf je eigen server op te zetten. Ik doe hier verder geen uitspraken over hoe het mogelijk is omdat dit naar mijn idee niet legaal is.

Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat er een verhoogde kans is , dat je ook zonder die monthly fee kan spelen.
Alsof je daar wat aan hebt, beetje op een player run server in de rondte rennen (zoals met de alpha ook al kon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

troyk schreef op 05 juli 2004 @ 13:16:

Dat is toch niet leuk? Een MMORPG is heel sociaal. Het gaat om de contacten die je met anderen kunt opbouwen. Voor lonegunners en travelers/explorers is een eigen server misschien leuk, omdat je op die manier gratis de hele WoW-wereld kunt exploreren, maar voor het merendeel zal zoiets niet genoeg uitdaging bieden.

edit:

@DeepSeven: 500 man op een eigen server met alle NPCs en overige critters? Dat gaat geen enkele private server trekken. Om nog maar te zwijgen over bandbreedte. Als je als thuisgebruiker een server opzet met de hele WoW wereld, dan denk ik dat je blij mag zijn als je daar vlekkeloos met 50 man op kunt spelen.
DeepSeven schreef op 05 juli 2004 @ 13:17:
Ik weet dat er typical stond. Maar ik vindt toch echt dat ze de max moeten houden op 10 euro. Jij bent serieus bereid 25 euro per maand te lappen voor een spel? Mijn limiet ligt toch echt op 15 euro (en dan moet het spel verdomt goed zijn). Daarboven is gewoon associaal.
Dat is wat ik er voor over heb ja. Niet dat dat het gaat kosten. Het zal naar mijn verwachting tussen de 10~15$ komen te liggen. Zo'n 8~13€, dus.

Vanavond zal ik (hij staat thuis ergens) nog een crosspost van mij op een ander forum geven, met een interessante berekening.

Feit: Er is al zeker 3 jaar met gemiddeld ~30 man aan WoW gewerkt. Aan het begin minder, nu stukke meer dan 30.

Met een gemiddeld inkomen van 40.000$ heeft het, alleen aan salariëring dus al 3.600.000 gekost. Dat is exclusief de extreme servers die nog aangeschaft gaan worden. Exclusief GM personeel in USA/Canada/Korea/Duitsland/Frankrijk, enzovoort.

[ Voor 9% gewijzigd door PromWarMachine op 05-07-2004 13:29 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:40
Ik word gekozen let maar op...die 60 maanden die ik al aan Everquest betaal sinds 1999 geeft de doorslag mark my words >:) . Ze denken ahh daar heb je weer zon verslaafde geef em vlug een beta accountje dan zitten we voor de komende 5 jaar wel goed met die gast 8)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
PromWarMachine schreef op 05 juli 2004 @ 13:26:
[...]

edit:

@DeepSeven: 500 man op een eigen server met alle NPCs en overige critters? Dat gaat geen enkele private server trekken. Om nog maar te zwijgen over bandbreedte. Als je als thuisgebruiker een server opzet met de hele WoW wereld, dan denk ik dat je blij mag zijn als je daar vlekkeloos met 50 man op kunt spelen.
1 van de sc servers draait behoorlijk goed een server met 300 man. Is een 100mbit in nederland. Maar de sc server bevat dan ook natuurlijk nog niet lang alles, maar wel veel.
Feit: Er is al zeker 3 jaar met gemiddeld ~30 man aan WoW gewerkt. Aan het begin minder, nu stukke meer dan 30.

Met een gemiddeld inkomen van 40.000$ heeft het, alleen aan salariëring dus al 3.600.000 gekost. Dat is exclusief de extreme servers die nog aangeschaft gaan worden. Exclusief GM personeel in USA/Canada/Korea/Duitsland/Frankrijk, enzovoort.
De ontwikkel kosten zouden ze er al moeten kunnen uithalen met de aanschafprijs, dat geld toch ook voor elke non-mmo? En volgens mij werken ze er al 4 jaar aan.

[ Voor 31% gewijzigd door DeepSeven op 05-07-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Hm.. helaas het idee van een eigen server is misschien toch niet zon goed idee.
Vooral dat max 500 player cap is idd very likely.

Grotere / betere servers zijn een must , maar niet te betalen?
Daarnaast waar vind je een community groot genoeg om met 500 man te gaan spelen op een illegale server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
DeepSeven schreef op 05 juli 2004 @ 12:58:
Van forums:

[...]

*sigh..*
However, I signed up under my own email: iamastupidamerican@cox.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 13:10

Ace

Happy Happy Joy Joy

troyk schreef op 05 juli 2004 @ 13:58:
Hm.. helaas het idee van een eigen server is misschien toch niet zon goed idee.
Vooral dat max 500 player cap is idd very likely.

Grotere / betere servers zijn een must , maar niet te betalen?
Daarnaast waar vind je een community groot genoeg om met 500 man te gaan spelen op een illegale server?
Nou dat is niet zo moeilijk hoor hier in nederland. 80% loopt alleen maar te zeiken en te klagen over MMORPG's dat ze te duur zijn en dat het asociaal is dat er geld voor gevraagd wordt per maand en blablablablabla. Eigen player servers draaien want dat is lekker goedkoop en dan zetten we de XP op 500% dan level je ook lekker snel en oh wat een lol hebben we zeg want het is lekker extragraties.

De andere 20% is gewoon relaxed aan het gamen in diverse virtuele werelden voor slechts een tientje in de maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Mwa ik dok dat tientje wel ::)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Laatst online: 13:01

Wub

Weet iemand dit ook?

De kosten voor WoW zijn ongeveer naar schatting: 10-20 Euro. (moet nog blijken uit de beta signups denk ik)

Maar... ik dacht dat ik ooit had gelezen (of had gehoord) dat je het spel zelf ook nog in de winkel moet kopen.

Klopt dit wel of zijn ze van plan om lui het te laten downloaden met beveiliging etc.

Want de beta werkt wel zo nu, dat je het download.

Eigelijk heb ik geen zin om bijvoorbeeld 15 euro per maand te betalen EN het spel in de winkel te kopen ala 50-60 euro, als niet meer is.

Wat weten jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Tr!gger schreef op 05 juli 2004 @ 13:33:
Ik word gekozen let maar op...die 60 maanden die ik al aan Everquest betaal sinds 1999 geeft de doorslag mark my words >:) . Ze denken ahh daar heb je weer zon verslaafde geef em vlug een beta accountje dan zitten we voor de komende 5 jaar wel goed met die gast 8)
24maanden DAoC en 2e account 14maanden, bijna 30maanden EQ, nu net 2maaden Lineage 2...

Gelukkig heb ik zelf geen cc en leen ik de cc van mn broertje altijd. (Ja, hij is jonger dan ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het spel gaat inderdaad minimaal 45 Euro kosten in de winkel, ik denk zelf zo'n mooie 49.99. Kosten zullen niet hoger zijn dan 12,50 zijn denk ik. Mijn schatting is 10 E, aangezien ze zelf zeggen dat ze het voor zoveel mogelijk mensen mogelijk willen maken aan de game te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Was er al gezegd dat de beta is geopend?

http://www.gamer.nl/nieuws/22643

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Anders lees je ff het topic voordat je post :{

Weet trouwens iemand hoeveel testers ze aannemen? Ik bedoel dus in de eerste test, later komen er ongetwijfeld meer bij

[ Voor 22% gewijzigd door Cthulhu op 05-07-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Cthulhu schreef op 05 juli 2004 @ 16:37:
[...]

Weet trouwens iemand hoeveel testers ze aannemen? Ik bedoel dus in de eerste test, later komen er ongetwijfeld meer bij
sorry hoor..

offtopic:
je hebt geljik maar ik wordt er gestoord van dat als iemand zoiets als ik zeg dat er dan meteen :/ bij moet of :| .

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Cthulhu schreef op 05 juli 2004 @ 16:37:
[...]

Rumour has it, 30.000 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Webgnome schreef op 05 juli 2004 @ 16:49:
[...]

sorry hoor..

offtopic:
je hebt geljik maar ik wordt er gestoord van dat als iemand zoiets als ik zeg dat er dan meteen :/ bij moet of :| .
Sorry hoor :{ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

DeepSeven schreef op 05 juli 2004 @ 13:34:
[...]
1 van de sc servers draait behoorlijk goed een server met 300 man. Is een 100mbit in nederland. Maar de sc server bevat dan ook natuurlijk nog niet lang alles, maar wel veel.
Dude, welke overeenkomst(en) zie jij nog meer tussen SC en WoW, behalve dat het allebei Blizzard games zijn? 8)7

Bij SC is de enige serverload:
Chatten, af en toe gegevens schrijven als een game gewonnen, verloren of gestart is. De map waarop gespeeld wordt, staat lokaal en is erg klein vergeleken bij WoW ;)
Dan heb ik het nog niet eens over het 2D en 3D verschil en het verschil in bandbreedte tussen die twee.

Alle critters staan bij SC lokaal, bij WoW worden ze gespawned en staan ze dus niet lokaal. Er zijn nu al zo'n 3000+ quests. Elke quest kent minimaal 2 NPCs. Dat zijn al 6000 non playable characters, waarvan sommigen at random spawnen. Iets dat je dus niet op het workstation kunt regulieren. Dit gaat op serverniveau. Dat is allemaal bandwith.

Waarschijnlijk staan de textures van de NPCs en van de omgeving wel lokaal, anders kunnen ze nooit een seamless overgang tussen de diverse werelden garanderen. Iets dat ze wel gedaan hebben.
De ontwikkel kosten zouden ze er al moeten kunnen uithalen met de aanschafprijs, dat geld toch ook voor elke non-mmo? En volgens mij werken ze er al 4 jaar aan.
De ontwikkelkosten uit het verleden worden inderdaad ws ruim gedekt door de aanschafprijs, maar kosten als salarissen, serveronderhoud, serverbandbreedte blijven natuurlijk door gaan. Daarom is een maandelijkse rekening onvermijdbaar. Deze post trachtte ik op Gamer.nl te zetten (wat niet lukte wegens hun spam policy oid), omdat een of andere mafkees dacht dat ze dit wel gratis konden aanbieden. :z
EA is inderdaad niet de minst commerciele organisatie, maar aan jouw reactie is duidelijk hoorbaar dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt.

Een aantal feiten:
* Game is 3 jaar in ontwikkeling
* Per account mag je (zoals het er nu uit ziet) 8 characters maken
* Games van Blizzard zijn zonder lag (WoW is geschikt voor 56k)
* Over de hele wereld komen servers te staan die duizenden users aan traffic moeten verwerken, met diverse verbindingen

Eisen van ons als gamers:
* Snelle servers
* Geen downtime
* Veel quest updates
* Instant support
* Liefst gratis
* Fransen eisen support en game in eigen taal :/

Niet echt snel tevreden, wel?

Er is 3 jaar door gemiddeld zeker 30 man geprogrammeerd, questteksten ingevoerd, designed, voice-overed en vergaderd. Dit kostte bij een gemiddeld jaarloon van 40.000$ bruto per persoon per jaar, 3.6 miljoen dollar.

Servers exclusief bandbreedte kosten ~ 10k$ per stuk, als je tenminste geen lag wilt. Er schijnen +- 10 servers te komen. Kosten: 100k$ aanschaf.

Dan komen er nog de maandelijkse bandbreedte kosten en de kosten voor lokaal Duits/Frans General Masters personeel bij.

En jij verwacht dat je dit voor een luttel bedrag van 50 euro aanschaf, kunt blijven verwachten? :|

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Btw, de Fransen zijn nog minder erg dan de Duitsers naar mijn mening, want in Canada wonen ook aardig wat Frans sprekende mensen dus de populatie voor de Franse taal is wat hoger dan Duits denk ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Servers exclusief bandbreedte kosten ~ 10k$ per stuk, als je tenminste geen lag wilt. Er schijnen +- 10 servers te komen. Kosten: 100k$ aanschaf.
Een 'server' bestaat uit tig fysieke servers waarvan de totale kosten een heel stuk hoger liggen dan slechts $10k. Verder komen er ook heel wat meer 'servers' dan 10 (meer tientallen als je korea, vs en europa samen neemt).

De kosten kun je dus meer ramen op enkele miljoenen dan op een schamele $100k.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19781

Ik zie hier wel heel wat gezever over bandbreedte enzo maar als ik galaxies aan t spelen ben is er toch echt maar een up van 1kb/s en een down van 2kb/s dus reken maar uit hoeveel je met een normale 100 mbit kunt hosten.
Verder waren er ook ultima online servers die minder legaal gehost werden waar makkelijk 500 man op konden. De verbinding daarvan weet ik echter niet :)
Zelf heb ik ook wel wat netwerkspelletjes gemaakt en t verbaasde me zelf nog hoeveel bandbreedte je kon besparen op de naïeve manier door gewoon ietsje beter na te denken en de PC iets meer rekenwerk te laten doen.
Dus ja illegale servers zullen echt wel kunnen en ook verschijnen, ze zijn er zelfs al :) (niet dat ik dat goedkeur of afkeur, ik denk niet dat je daar de kwaliteit haalt die blizzard biedt dus ik zou gewoon betalen maar goed, das mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
PromWarMachine schreef op 05 juli 2004 @ 17:44:
[...]

Dude, welke overeenkomst(en) zie jij nog meer tussen SC en WoW, behalve dat het allebei Blizzard games zijn? 8)7
Met SC bedoelt hij( neem ik aan) StormCraft een groep die zelf ook WoW servers host. Ik krijg het idee dat jij aan StarCraft denkt (begrijpelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

ik heb me daarnet aangemeld als beta tester :) ben er redelijk op tijd bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

nioz schreef op 06 juli 2004 @ 00:37:
[...]

Met SC bedoelt hij( neem ik aan) StormCraft een groep die zelf ook WoW servers host. Ik krijg het idee dat jij aan StarCraft denkt (begrijpelijk :) )
Oh dat zou best eens kunnen. Never mind dan. Is al lang geleden dat ik voor het laatst iets m.b.t. StormCraft gedaan heb. De allereerste alpha had ik even gedownload, maar na 2 minuten in die wereld gelopen te hebben, ging het vreselijk vervelen. Er waren nog geen medespelers, geen creeps en geen NPCs. :+
Bosmonster schreef op 05 juli 2004 @ 19:57:
[...]
Een 'server' bestaat uit tig fysieke servers waarvan de totale kosten een heel stuk hoger liggen dan slechts $10k. Verder komen er ook heel wat meer 'servers' dan 10 (meer tientallen als je korea, vs en europa samen neemt).

De kosten kun je dus meer ramen op enkele miljoenen dan op een schamele $100k.
Hm, dat zul jij vast beter weten dan ik. ;)
Ik dacht dat 1 gateway of 'realm' om in Blizzard-termen te blijven, gewoon 1 fysieke server was. :X

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Laatst online: 27-03-2021
Anoniem: 45379 schreef op 06 juli 2004 @ 06:10:
ik heb me daarnet aangemeld als beta tester :) ben er redelijk op tijd bij :*)
Maakt niet uit dat je er redelijk op tijd bij bent. Al schrijf je je over 2 weken pas in, dan nog maak je evenveel kans als de allereerste inschrijver. Er wordt nl. niet gekeken naar datum van inschrijving.

Als je dat niet bedoelde, heb ik ´t toch maar gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
PromWarMachine schreef op 06 juli 2004 @ 08:44:
[...]

Oh dat zou best eens kunnen. Never mind dan. Is al lang geleden dat ik voor het laatst iets m.b.t. StormCraft gedaan heb. De allereerste alpha had ik even gedownload, maar na 2 minuten in die wereld gelopen te hebben, ging het vreselijk vervelen. Er waren nog geen medespelers, geen creeps en geen NPCs. :+
Ik bedoelde idd Stormcraft :), en die features hebben ze nu wel.

Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat zo'n server waar 5k man op kunnen, tussen de 100k en 200k $ kost. Als je al bedenkt dat de VS 275.000 aanmeldingen had in 1 week tijd... Dan spreken we natuurlijk over tientallen miljoenen.
Staan jullie er trouwens nog steeds negatief tegenover dat blizzard wow in europa aan een apart team uitbesteed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
DeepSeven schreef op 06 juli 2004 @ 09:13:
[...]
Staan jullie er trouwens nog steeds negatief tegenover dat blizzard wow in europa aan een apart team uitbesteed?
Zeker, ik verwacht (door alle locale versies) dat wij langer moeten wachten op patches dan de Amerikanen en Koreanen. Ook zit het aparte team in Frankrijk wat te vergelijken is met GOA (voor Dark Age of Camelot). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

WoW :P
Heb net een video gezien van een undead mage, die ziet er wel gruwelijk uit, wordt denk ik mijn eerste character :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cthulhu schreef op 06 juli 2004 @ 12:22:
Heb net een video gezien van een undead mage, die ziet er wel gruwelijk uit, wordt denk ik mijn eerste character :)
Ik word wel een beetje depressief van hun startomgeving. Zijn er ook races in de horde die in een bloemetjesveld starten ofzo?

:Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de BETA . Op het moment van inschrijving zat kreeg ik een foutmelding dat mijn browser geen activeX rommel ondersteund (FF hier), dit hield dus in dat ik manual mijn computer instellingen in kon geven.

Op zich lijkt me dit best een voordeel omdat als je een 800 mhz hebt je een stuk minder interessant bent voor Blizzard dan iemand die een average 2000+ heeft?

:D cheating my way thru beta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Anoniem: 11091 schreef op 06 juli 2004 @ 12:33:
[...]

Ik word wel een beetje depressief van hun startomgeving. Zijn er ook races in de horses die in een bloemetjesveld starten ofzo?

:Y).
Yup de tauren. En met dat koeien ras kun je ze meteen eten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSeven schreef op 06 juli 2004 @ 12:42:
[...]

Yup de tauren. En met dat koeien ras kun je ze meteen eten :P.
Welja. Maar de Tauren kan nergens op rijden. Gnome dan?

[ Voor 195% gewijzigd door Anoniem: 11091 op 06-07-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 14:39

admiral866

The King Personality Disorder

Cthulhu schreef op 06 juli 2004 @ 12:22:
Heb je daar een linkje van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

troyk schreef op 06 juli 2004 @ 12:37:

Op zich lijkt me dit best een voordeel omdat als je een 800 mhz hebt je een stuk minder interessant bent voor Blizzard dan iemand die een average 2000+ heeft?

:D cheating my way thru beta :P
Juist niet. :Y)
Heel veel mensen hebben een 2000+, die zijn dus genoeg te krijgen. Er zijn minder mensen die tegenwoordig fulltime gamen op een 800 Mhz. Die mensen zijn zeldzaam, maar die mensen hebben ze ook nodig. :P

Zelf heb ik niet gecheat en gewoon gezegd dat ik een AMD 2400+ heb. ;)
admiral schreef op 06 juli 2004 @ 12:58:
[...]

Heb je daar een linkje van? :)
Staat eerder al vermeld: PromWarMachine in "Het Grote World of Warcraft Topic" :Y)
DutchCommando schreef op 06 juli 2004 @ 12:14:
[...]
Zeker, ik verwacht (door alle locale versies) dat wij langer moeten wachten op patches dan de Amerikanen en Koreanen. Ook zit het aparte team in Frankrijk wat te vergelijken is met GOA (voor Dark Age of Camelot). :/
Dat denk ik niet. ;)

De enige reden waarom wij Europeanen nog niet in de bèta zitten is, omdat ze nog geen servercapaciteit hebben. In Europa is gewoon de Amerikaanse versie verkrijgbaar. Het merendeel zal deze ook kopen. Alleen wonen er naast ons en onder ons een paar mafketels die een eigen taal willen hebben. :| Die zullen dan hopelijk langer op patches moeten wachten >:)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 03-06 14:21
PromWarMachine schreef op 06 juli 2004 @ 08:44:
Ik dacht dat 1 gateway of 'realm' om in Blizzard-termen te blijven, gewoon 1 fysieke server was. :X
Nee man, bij lange na niet. Een logische 'server' bestaat meestal uit een complete cluster met gespecialiseerde hardware. Dus aparte servers voor storage enzo.

Ik heb mezelf ook ingeschreven, kan niet wachten! Ik hoop eigenlijk dat het niet veel leuker is dan DAoC, want dan moet ik een HELE moeilijke keuze gaan maken :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Een NE ziet er ook wel cool uit, mits je de goeie armor hebt ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.pages.at/zmaster/26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Holy hell, wat is dat voor resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

DeepSeven schreef op 06 juli 2004 @ 13:36:
Holy hell, wat is dat voor resolutie?
Geen idee, is een Duitse Beta tester, hij post al zn screenshots in dit forum:

Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
PromWarMachine schreef op 06 juli 2004 @ 13:07:
Dat denk ik niet. ;)

De enige reden waarom wij Europeanen nog niet in de bèta zitten is, omdat ze nog geen servercapaciteit hebben. In Europa is gewoon de Amerikaanse versie verkrijgbaar. Het merendeel zal deze ook kopen. Alleen wonen er naast ons en onder ons een paar mafketels die een eigen taal willen hebben. :| Die zullen dan hopelijk langer op patches moeten wachten >:)
Waar heb je die informatie vandaan? Als ik het goed begrijp bedoel je dat de Amerikaanse versie ook in Engelstalige landen binnen Europa (en niet een Europese versie) verkocht gaat worden? En dat de Fransen/Duitsers het met een andere versie moeten doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

DutchCommando schreef op 06 juli 2004 @ 14:36:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan? Als ik het goed begrijp bedoel je dat de Amerikaanse versie ook in Engelstalige landen binnen Europa (en niet een Europese versie) verkocht gaat worden? En dat de Fransen/Duitsers het met een andere versie moeten doen..?
Is met DAoC toch ook zo, hier verkopen ze de US versie, en de Europese versie.
Duitsers hebben voor DaoC een aparte Duitse versie, alles in het duits enz :)

Ze hebben ook speciale Duitse servers, kan je trouwens wel met je Engelse versie op, maar alles is dan in het Duits

[ Voor 11% gewijzigd door Cthulhu op 06-07-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Cthulhu schreef op 06 juli 2004 @ 14:39:
[...]

Is met DAoC toch ook zo, hier verkopen ze de US versie, en de Europese versie.
Duitsers hebben voor DaoC een aparte Duitse versie, alles in het duits enz :)

Ze hebben ook speciale Duitse servers, kan je trouwens wel met je Engelse versie op, maar alles is dan in het Duits
Ja, maar PromWarMachine zegt naar mijn idee wat anders:
- US Versie die ook verkocht word in Europa in Engelstalige landen (en geen aparte Europese Engelse versie)
- Duitse/Franse blaat versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

DutchCommando schreef op 06 juli 2004 @ 14:47:
[...]

Ja, maar PromWarMachine zegt naar mijn idee wat anders:
- US Versie die ook verkocht word in Europa in Engelstalige landen (en geen aparte Europese Engelse versie)
- Duitse/Franse blaat versie.
US Versie komt zeker ook in Europa, daarnaast een aparte Engelse Europese versie(naast de Franse/Duitse versie)

Is met de meeste mmorpg's zo, hier bij DB verkopen ze bv ook de Amerikaanse versie van SWG, naast de Europese Engelse versie

Met de Amerikaanse versie kun je dus niet op de Europese servers spelen, alleen op de Amerikaanse

[ Voor 9% gewijzigd door Cthulhu op 06-07-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Cthulhu schreef op 06 juli 2004 @ 14:50:
[...]

US Versie komt zeker ook in Europa, daarnaast een aparte Engelse Europese versie(naast de Franse/Duitse versie)

Is met de meeste mmorpg's zo, hier bij DB verkopen ze bv ook de Amerikaanse versie van SWG, naast de Europese Engelse versie

Met de Amerikaanse versie kun je dus niet op de Europese servers spelen, alleen op de Amerikaanse
Ja, dat is dus ook de situatie die ik verwacht, maar zoals ik al eerder zei: PWM zegt iets anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

PWM weet gewoon niet waar hij het over heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Roet schreef op 05 juli 2004 @ 12:41:
Hehe, startpost in de maak, suggesties welkom! :) ben nu wel ff uurtje afk maarja. Wel mooi om te zien dat veel mensen zich inschrijven.
Vordert een beetje? Haast is geboden zie ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Cthulhu schreef op 06 juli 2004 @ 14:58:
PWM weet gewoon niet waar hij het over heeft :)
Hoho. Dat zijn grove beschuldigingen... :P

Voor alle Duits talige Europeanen is er de Duitse versie van WoW. Voor alle Frans talige Europeanen is er de Franse versie. Voor alle Koreanen is er een Koreaanse versie. Voor alle overigen is er een Engelse versie.

Dacht je werkelijk dat ze een Koreaanse versie van Amerikaans naar Koreaans gaan vertalen en vervolgens vanuit het Koreaans terug naar het Engels om een Koreaanse Engels-talige versie te maken?

Naar mijn idee is de Amerikaanse originele versie in de hele wereld te koop (al dan niet via internet) en speelbaar. In onze winkels komt een Amerikaanse versie te liggen en in de Duitse winkels een Duitse versie (in het Duits), maar dat wil niet zeggen dat Duitsers geen Amerikaanse versie kunnen spelen, toch?

Wat stel jij je dan voor bij die aparte Engelse Europese versie?

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 06-07-2004 15:07 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

PromWarMachine schreef op 06 juli 2004 @ 15:06:
[...]

Hoho. Dat zijn grove beschuldigingen... :P

Voor alle Duits talige Europeanen is er de Duitse versie van WoW. Voor alle Frans talige Europeanen is er de Franse versie. Voor alle Koreanen is er een Koreaanse versie. Voor alle overigen is er een Engelse versie.

Dacht je werkelijk dat ze een Koreaanse versie van Amerikaans naar Koreaans gaan vertalen en vervolgens vanuit het Koreaans terug naar het Engels om een Koreaanse Engels-talige versie te maken?

Naar mijn idee is de Amerikaanse originele versie in de hele wereld te koop (al dan niet via internet) en speelbaar. In onze winkels komt een Amerikaanse versie te liggen en in de Duitse winkels een Duitse versie (in het Duits), maar dat wil niet zeggen dat Duitsers geen Amerikaanse versie kunnen spelen, toch?

Wat stel jij je dan voor bij die "Europeaanse Engelse versie"?
De Amerikaanse versie zal idd in de hele wereld te koop zijn, maar als je die koopt kun je dus alleen op de Amerikaanse servers spelen, niet op de Europese servers.
Wil je daarop spelen, heb je dus de Engelse Europese versie nodig.
Daarnaast hebben de Duitsers/Fransen een eigen versie(in hun taal), die gaan ws op de Duitse/Franse servers spelen
Daar kan jij ook wel op gaan spelen(die staan ws gewoon in de lijst met servers), maar dan is alles in het duits/Frans, ook al speel je met de Engelse versie :)

Dit is trouwens gebaseerd op mn ervaringen met DAoC, daar hebben ze ook verschillende servers voor Europa(Franse/Duitse/Engelse), je kan dus met je engelse versie wel op een Duitse server gaan spelen(die zie je gewoon staan), maar alles is dus in het Duits(niet alles trouwens, maar het meeste) :)

Nog een edit
Duitsers kunnen ook met hun versie op de Engelse servers spelen, maar dan zien ze dus alles in het Engels, zullen ze niet gauw doen dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cthulhu op 06-07-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat van DAoC klinkt wel logisch, maar ik zie het toch anders. Of ik het ergens gelezen heb, weet ik niet meer. Vooral een paar maanden geleden was ik erg actief op het WoW-forum, tegenwoordig is het wat minder.

Het nut van een Europese Engels-talige WoW-versie zou dus alleen zijn dat je op die manier op Europese servers kunt spelen?
Dat vind ik een work-around. Waarom alle moeite om een Europese Engels-talige versie te bouwen cq vertalen. Je kunt net zo goed gebruik maken van de Amerikaanse versie en de mogelijkheid om op elke realm te connecten. Als je dan op de Duitse, Franse of Koreaanse realms komt, wordt daar uiteraard de moedertaal gesproken, maar op de Engelstalige Europese servers, wordt gewoon Engels gesproken. Als dit mogelijk is, waarom zou je dan een aparte Europese Engelstalige versie moeten maken?

Als het is, zoals jullie beweren dan komen er dus 6(!) verschillende versies uit van een enorm spel.
• Duitse versie (Duits)
• Franse versie (Frans)
• Koreaanse versie (Koreaans)
• Amerikaanse versie (Engels)
• Europese versie (Engels)
• Koreaanse versie (Engels)
Elke quest update dien je dus 6x in te typen. Dat werkt toch nooit?

Bij StarCraft & WarCraft III heb je ook diverse realms. Zelfs in Asië. Dat je vervolgens geen bal snapt van wat er gezegd wordt, doet er niet toe. Het is wel mogelijk. En ik heb gewoon de Amerikaanse versie van bovenstaande spellen.

Een laatste argument is, dat er een Frans en Duits team van Blizzard in Europa gestationeerd is. Deze werken gescheiden van elkaar. Als ze samen ook aan een Europees Engels-talige versie zouden werken, lijkt het me toch een stuk handiger als je bij elkaar in een gebouw zit, zodat je kunt samenwerken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.