Het Grote World of Warcraft Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

Net het topic gelezen en wat filmpjes gezien. Wat mij opvalt aan dit spel dat het "sfeer" heeft, de sfeer ontbreekt voor mijn gevoel bij heel veel spellen tegenwoordig. Alleen er is een nadeel: het duurt zo verrekte lang.

Ik denk dat ik een Orc Shaman of een Orc vechter ga worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Yip, sfeer en Gameplay! Door de lange duur van het ontwikkelen lopen ze wel eens een tikkie achter met graphics, maar dat boeit niet als het spel kickuh is toch? Ik weet zeker da'k voor een Night Elf ga, hoewel een Dwarf me ook leuk lijkt. Maar Druids heb ik iets mee, dus dat wordt mijn eerst karakter ;)! Ik hoop wel dat 'ie in een beetje stoere creatures kan shiften, geen ezels of zo om maar iets te noemen hehe! Het leuke van Druids is ook dat ze best veel verschillende soorten hebben.

Undead lijkt me ook wel wat, Necromancers is ook geen verkeerde, als dat er al in zit.

Als het maar niet te veel op Diablo II lijkt, vind ik het best. Al die hackers en zo voor al die stomme items, maar ik gok dat het gehalte wat minder is, zowieso omdat je er voor moet dokken. Dus een stuk 'serieuzere' gamers.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 24-12-2003 19:31 ]

Bij Diablo II word er ook serieus gegamed hoor ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42
En het voordeel van een MMORPG is dat ALLES zich op de server afspeelt. Het enige dat je zelf hebt is in feite de 3D-client. Er valt dus weinig te 'hacken' op account gegevens na (maar daar ben je zelf verantwoordelijk voor imho, moet je maar niet in scams trappen of gekke software installeren :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het nadeel van een MMORPG is dat je soms nog wel eens wat dingen mist :P

Wat bedoel je precies met 3D-client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 38690 schreef op 26 december 2003 @ 00:41:
Maar het nadeel van een MMORPG is dat je soms nog wel eens wat dingen mist :P

Wat bedoel je precies met 3D-client?
Wat bedoel jij met 'dat je soms nog wel eens wat dingen mist' ? :P

3D-client, das dat ding wat je opstart als je het spel gaat spelen. Die doet niet meer dan je 3D beelden op je scherm toveren. Het complete spel speelt zich af op de server. Iedere actie die je onderneemt gaat naar de server (bewegen van je char, openen inventory, etc etc).

Doordat alles zich op de server afspeelt kom je niet ver met het aanpassen van je client (het spel op je harde schijf). Cheats zijn dus beperkt tot bugs in het spel (en heten daarom ook exploits en geen cheats). Exploits zijn nogal spel verziekend en zijn dus oorzaak van bans, rollbacks (complete server backup wordt teruggezet) en snelle fixes.

Veel Diablo spelers die nog nooit een MMORPG gespeeld hebben denken dat het daarop lijkt wat betreft cheaters enzo, terwijl dat soort praktijken dus onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na 2 keer lezen begreep ik het :P

met 'dat je soms nog wel eens wat dingen mist' bedoel ik dat als bijvoorbeeld in het spel een groot gevecht om een stad is en jij ligt tergelijkertijd te slapen dat je dat soort dingen dan mist. Een klein vervelend nadeel dat er voor zorgt dat je alleen nog maar meer gaat spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

Anoniem: 38690 schreef op 26 december 2003 @ 01:38:
Na 2 keer lezen begreep ik het :P

met 'dat je soms nog wel eens wat dingen mist' bedoel ik dat als bijvoorbeeld in het spel een groot gevecht om een stad is en jij ligt tergelijkertijd te slapen dat je dat soort dingen dan mist. Een klein vervelend nadeel dat er voor zorgt dat je alleen nog maar meer gaat spelen :)
Events zijn altijd leuk, maar vaak word daar van te voren een seintje bij gegeven, zodat je weet wanneer het is. Verder zullen er ook een heleboel voorspelbaar zijn. Easter, Christmas en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
En spelen op europese servers is dan ook wel aan te raden.. anders weet je zeker dat je alles mist omdat het ergens midden in de nacht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:26
Ik heb gisteren gewoon 2 uur besteed aan het lezen van de WoW website :P. Ben onlangs gestopt met Dark age of Camelot dus wil binnenkort beginnen aan een nieuw MMORPG. World of Warcraft lijkt mij echt helemaal een top spel. Wat mij opviel was dat veel elementen (de goede) erg veel op DAoC lijken, zoals de classes en ook een aantal rassen, maar ook veel andere elementen. Daar is natuurlijk niets mis mee, omdat DAoC nog steeds een van de beste, zo niet de beste MMORPG van dit moment is. Ik kan niet wachten totdat de beta uit is, wel slecht trouwens dat ze dit jaar niet meer gaan halen en dat wij (Europa) waarschijnlijk nog langer moeten wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht liever nog een half jaartje op een topspel dan nu een afgeraffelt spel

daar staat blizzard ook bekend om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Anoniem: 38690 schreef op 27 december 2003 @ 18:32:
Ik wacht liever nog een half jaartje op een topspel dan nu een afgeraffelt spel

daar staat blizzard ook bekend om :)
Jep, Blizzard = "When it's done"

Dat vind ik echt goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik ben maar ff met Horizons begonnen in de tussentijd.. duurt toch nog op mzn minst 6 maanden voor ik iets van WoW zal zien op mn scherm :P

Dus als je nog wat zoekt tussendoor, Horizons is erg leuk.. niet iets voor jaren, maar dat hoeft dan gelukkig ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

En ik ben begonnen met Fung Wang Online. Ook leuk voor eventjes. :)

Bij een poll of wanneer ik dacht dat de eerste bèta fase zou zijn, heb ik februari gestemd... de eerste beta die wij mee kunnen maken is dan een paar maanden later, hopelijk. Je weet het maar nooit bij Blizzard natuurlijk. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door PromWarMachine op 28-12-2003 01:33 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Bosmonster schreef op 27 december 2003 @ 23:04:
Ik ben maar ff met Horizons begonnen in de tussentijd.. duurt toch nog op mzn minst 6 maanden voor ik iets van WoW zal zien op mn scherm :P

Dus als je nog wat zoekt tussendoor, Horizons is erg leuk.. niet iets voor jaren, maar dat hoeft dan gelukkig ook niet :)
Jij hebt denk ik ook Dark Age of Camelot gespeeld, hoe leuk is Horizons vergeleken met DAoC? Ik zoek dus een MMORPG in de trend van DAoC (hoeft natuurlijk niet zo perfect te zijn als DAoC, ik zoek alleen wat vernieuwing :)) totdat World of Warcraft uit komt. Misschien dat ik Horizons ff probeer :)

//edit

Fung Wan Online was natuurlijk 80x nix :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hi-Sintar op 28-12-2003 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Hi-Sintar schreef op 28 december 2003 @ 03:09:
[...]

Jij hebt denk ik ook Dark Age of Camelot gespeeld, hoe leuk is Horizons vergeleken met DAoC? Ik zoek dus een MMORPG in de trend van DAoC (hoeft natuurlijk niet zo perfect te zijn als DAoC, ik zoek alleen wat vernieuwing :)) totdat World of Warcraft uit komt. Misschien dat ik Horizons ff probeer :)

//edit

Fung Wan Online was natuurlijk 80x nix :)
Ik zat ook al te kijken naar Horizons, alleen waarom ik het waarschijnlijk niet ga spelen is omdat je eerst het spel voor 30 euro in de winkel moet kopen en dan later nog 13 dollar (dus zo'n 10 euro) per maand moet betalen. Als ik een MMORPG wil spelen wil ik dat wel langer doen dan een maand, maar over een maand of 3 zal de beta versie van WoW wel uitkomen. Dan heb ik Horizons even gespeeld, zo'n 50 euro aan besteed en kijk ik er niet meer naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Nog een half jaar wachten en dan komt hij zo ongeveer uit. Dat betkent dat ik nog een half jaar de tijd heb om erover na te denken of ik het spel aan ga schaffen en de maandelijkse kosten voor lief neem... Ik weet het nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:52
Altijd dat gezeur over die maandelijkse kosten.

Als je 2 uur werkt per maand heb je het al (bijna) terugverdient man. En daar krijg je dan als het goed is een hoop fun voor terug. Een doornsee gamer koopt heus wel 1 game per 3 maanden lijkt mij. WoW kost ongv. hetzelfde. Alleen de aanschafprijs is wel hoog, dat ben ik met je eens. Maar die maandelijkse kosten vallen best wel mee hoor.

Je mobieltje kost toch ook geld? Je bioscoopkaartje toch ook? Je internet abbo toch ook? Hier betaal je ook gewoon voor. En voor de data-verkeer die je veroorzaakt vind ik dat een best redelijke prijs. Maarja, je bent nederlander of je bent het niet...

Niet dat ik pissed ben ofzo hoor, maar als je het al eens gedaan hebt merk je dat het best meevalt, die maadelijkse kosten. Eigenlijk vind ik de prijs/kwaliteit verhouding (en met kwaliteit bedoel ik eigenlijk het geheel van wat je er voor terug krijgt) een stuk beter bij een MMORPG dan bij een normale game.

[ Voor 23% gewijzigd door Roet op 28-12-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68425

och, ik zie het overal .. iedereen schreeuwt dat het over zes maanden is .. maar is dat wel zo?

ja , ze hebben op Gen Con Bevestigd dat ze de beta-release niet echt heel erg zullen missen .. ze gokte op december, en waarschijnlijk wordt het februari en dan alleen nog Amerika en Korea! ik weet niet wat jullie verwachten, maar als ik zo lees hoe lang blizzard over alles doet(en ook eigen ervaringen) dan zal ik niet uitgaan van een release date voor juni 2004.

ik ga ook niet zeggen wanneer ík het verwacht, maar wel verwacht ik dat de hele wereld af is als de beta gereleased wordt .. en daar bedoel ik dan mee dat de hele wereld ontworpen is(op wat kleine dingen na) en je dus gewoon kan rondlopen(hopend dat je geen bugs tegenkomt).

De game is nu dus nog in Alpha : blizzard-employees kunnen dus vanuit hun huis gewoon spelen en zeggen wat er allemaal fout is gegaan, en dus een eigen, goede mening geven(hey, het is blizzard), waardoor de grootste, ergste bugs eruit zijn, en waardoor de game ook playable wordt.. early beta wordt dus de machines testen en daarna de classes etc etc, maar dat hoef ik niet uit te leggen ;)

om een lang verhaal kort te maken : er is geen release date, en niet onderbouwde release dates van posters zullen waarschijnlijk ook niet in de buurt komen..

imho is de kracht van blizzard dat ze geen release date geven, maar het releasen "when it's done" .. bij andere games is dat dodelijk gebleken en laten we hopen dat dit niet gebeurd bij dit prachtig mangifieke spel.

met vriendelijk groet(en nieuwjaarsgroet),

Sjoerd

PS

Roet, goed punt , ben het compleet met je eens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 68425 op 28-12-2003 22:10 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Apocrypha schreef op 28 december 2003 @ 13:19:
[...]

Ik zat ook al te kijken naar Horizons, alleen waarom ik het waarschijnlijk niet ga spelen is omdat je eerst het spel voor 30 euro in de winkel moet kopen en dan later nog 13 dollar (dus zo'n 10 euro) per maand moet betalen. Als ik een MMORPG wil spelen wil ik dat wel langer doen dan een maand, maar over een maand of 3 zal de beta versie van WoW wel uitkomen. Dan heb ik Horizons even gespeeld, zo'n 50 euro aan besteed en kijk ik er niet meer naar om.
Dat snap ik niet.. Horizons is al spotgoedkoop (30 euro tegen 45-50 euro voor andere spellen) en dan krijg je ook nog eens een maand gratis spelen (zoals met zo goed als alle MMORPG's).

Verder zitten aan WoW ook maandelijkse kosten hoor EN zul je het spel voor de volle mep moeten gaan kopen (de 45-50 euro dus ;)).

Verder zeg je dat je dan voor 50 euro 3 maanden horizons gespeeld hebt (al kun je nog op zn minst 6 maanden wachten op de beta als die er voor europa ooit komt).. Dat zie ik weinig andere spellen nadoen ;)

Enniwee.. wederom gezeik over maandelijkse kosten.. daar zullen we wel nederlanders voor zijn, maar af en toe begint het behoorlijk de keel uit te hangen. En het zijn altijd de mensen die nooit een spel kopen en alleen maar downloaden die zeuren. Die snappen blijkbaar niet dat het maken en onderhouden van een spel geld kost. En die snappen ook niet dat als je een jaar of langer 1 MMORPG speelt dat veel en veel goedkoper is dan bijvoorbeeld iedere maand een nieuw singleplayer game te kopen..

(Om Roet nog meer eens lichtelijk na te doen :P)

Kunnen we nu eens een keer een MMORPG topic hebben ZONDER het te hebben over maandelijkse kosten. En dan niet over de hoogte (dat hoort bij een discussie), maar over het uberhaupt moeten betalen, want dat is nu eenmaal niet meer dan logisch. Heb je dat er niet voor over, zoek dan lekker een ander genre of blijf eeuwig kutten met beta's en crappy amateur MMORPG's ;) Weet je tenminste niet hoe het is om zo'n spel voor lange tijd te ervaren.. want het is een wereld en ervaring an sich :)

----

Hi-Sintar: Ik heb veel gespeeld, maar DAoC nooit :) Heb wat vrienden die het uitstapje gewaagd hebben maar die er niet van onder de indruk waren. Ik had het destijds te druk met Asheron's Call. Horizons schijnt enigszins te vergelijken te zijn met Everquest (ook nooit gespeeld). Al heb je in Horizons wel de mogelijkheid om stukken land te kopen en huizen/kastelen etc te bouwen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 28-12-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Horizons viel me dus erg tegen, zie ook mijn reactie in het grote horizons topic. Compleet niet met DAoC te vergelijken dus. DAoC is eigenlijk nog steeds de beste MMORPG op dit moment (imo), alleen had ik zo'n beetje alles al gezien. Vandaar dat ik gestopt ben met DAoC. Ik denk dat ik gewoon ga wachten tot WoW uitkomt, het schiet niet op als je zomaar blindelings wat MMORPG's uit gaat proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die maandelijkse kosten. Mensen vergeten vaak dat andere games afhankelijk zijn van voornamelijk clans voor evt. servers. Zijn die er niet, dan ben je afhankelijk van of mensen die op hun PCtje een serverstje draaien (= vaak erg veel lag) of mensen die servers huren. Het kost dus uiteindelijk iedereen wel geld. Nu hoeven clans alleen geen servers of te zetten en zijn de anders spelers niet afhankelijk van clans om goeie servers te hebben. De rekening komt alleen ergens anders terecht. Maar voor al die andere servers online wordt echt wel betaald.

Dit soort games is ook niet 'ff een match spelen', het is een verhaallijn, een wereld, allerlei dingen die opgeslagen moeten worden op de server etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Sterker nog.. Een huis-tuin-en-keuken pc kan dit soort serversoftware niet eens draaien. Om een wereld draaiende te houden is een halve kast aan servers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D'as inderdaad sterker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Mooi..., discussie aangewoekerd... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Bernaar schreef op 29 december 2003 @ 12:35:
Mooi..., discussie aangewoekerd... :P ;)
Welke discussie? En moet dat in het World of Warcraft topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Bosmonster schreef op 28 december 2003 @ 23:51:
[...]

Dat snap ik niet.. Horizons is al spotgoedkoop (30 euro tegen 45-50 euro voor andere spellen) en dan krijg je ook nog eens een maand gratis spelen (zoals met zo goed als alle MMORPG's).

Verder zitten aan WoW ook maandelijkse kosten hoor EN zul je het spel voor de volle mep moeten gaan kopen (de 45-50 euro dus ;)).

Verder zeg je dat je dan voor 50 euro 3 maanden horizons gespeeld hebt (al kun je nog op zn minst 6 maanden wachten op de beta als die er voor europa ooit komt).. Dat zie ik weinig andere spellen nadoen ;)

Enniwee.. wederom gezeik over maandelijkse kosten.. daar zullen we wel nederlanders voor zijn, maar af en toe begint het behoorlijk de keel uit te hangen. En het zijn altijd de mensen die nooit een spel kopen en alleen maar downloaden die zeuren. Die snappen blijkbaar niet dat het maken en onderhouden van een spel geld kost. En die snappen ook niet dat als je een jaar of langer 1 MMORPG speelt dat veel en veel goedkoper is dan bijvoorbeeld iedere maand een nieuw singleplayer game te kopen..

(Om Roet nog meer eens lichtelijk na te doen :P)

Kunnen we nu eens een keer een MMORPG topic hebben ZONDER het te hebben over maandelijkse kosten. En dan niet over de hoogte (dat hoort bij een discussie), maar over het uberhaupt moeten betalen, want dat is nu eenmaal niet meer dan logisch. Heb je dat er niet voor over, zoek dan lekker een ander genre of blijf eeuwig kutten met beta's en crappy amateur MMORPG's ;) Weet je tenminste niet hoe het is om zo'n spel voor lange tijd te ervaren.. want het is een wereld en ervaring an sich :)
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt :), die maandelijkse kosten vind ik voor MMORPG's niet erg, dat hoort erbij en ik ben gewoon bereid die te betalen voor een goed spel. Dat WoW goed wordt weet ik gewoon daar maak ik me echt geen zorgen over. Maar ik vind het gewoon zonde om 30 euro neer te leggen voor Horizons als ik niet weet of het een goed spel is (ik zit namelijk al redelijk krap bij kas :+). Wat Hi-Sintar al zei, hij vond Horizons tegen vallen. Maarja dit hoort allemaal in het Horzions topic en niet hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Apocrypha op 29-12-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:34
Over de manier van betalen:
Dit staat gewoon op de site van Blizzard:

Will there be multiple methods of payment besides just credit cards?
Yes, we plan to support a range of payment methods. However, we are still working out our business model, so the specifics on which payment methods will be available have not been finalized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er is weer wat geleaked .

dit keer betreft het de intro voor je character(dus als je het spel begint). als je een nieuw character begint, dan heeft deze dus een soort intro, waarop de doelen en de geschiedenis een klein beetje duidelijk worden gemaakt ..

anyway, je kan ze hier vinden : http://wow.warcraftstrategy.com

ps

deze is voor de human en de dwarfs

enjoy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Er wordt imho niet zo verschrikkelijk veel verteld en dit is misschien nieteens de final versie. Wat me wel tegenviel is dat de dwarven narration nieteens gedaan is door een gast met echte drawven stem, want dat is een van de coole punten van een dwarf, dat lompe accent :P. Wat me wel opvalt is dat je moet verdedigen ipv aanvallen :P. Maarja in het begin ben je natuurlijk maar een nietsnut :).

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 04-01-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Roet schreef op 04 januari 2004 @ 00:48:
Er wordt imho niet zo verschrikkelijk veel verteld en dit is misschien nieteens de final versie. Wat me wel tegenviel is dat de dwarven narration nieteens gedaan is door een gast met echte drawven stem, want dat is een van de coole punten van een dwarf, dat lompe accent :P.
Ja, dat viel mij ook op ja. Wel jammer, alleen het kan best zijn dat men gekozen heeft om alle races van The Alliance van dezelfde stem te voorzien en dat men voor de races van The Horde een andere stem heeft, maar dat moeten we afwachten, het is een detail he. ;)

Wel erg leuk om weer eens iets te horen, wat mij betreft mag er meer lekken. :X

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, sinds gisterenavond heb ik uit verschillende bronne vernomen dat de alpha geleaked is ...

warforge(die al vaker beta's van blizzard heeft ge-emulate) zegt dat ze de alpha al een tijdje in handen hebben(3 weken) en dat ie al flink verspreid door het ondergrondse circuit. veel informatie heb ik verder nog niet, maar ik heb wel screenshots gezien waar de zips en waar de map van wow(incl alle files die erin zitten) staat ..

zoals ik al eerder zei, veel info heb ik nog niet , maar ik doe mn best om meer te vergaren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.xs4all.nl/~rvellema/verontrustend.JPG

zéér verontrustend, zeker omdat die hackers van warforge niks beters hebben te doen dan een server op te zetten, en wellicht zo exploits kunnen vinden waardoor het spel nog meer vertraagd wordt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 68425 op 04-01-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Anoniem: 68425 schreef op 04 januari 2004 @ 13:37:
[afbeelding]

zéér verontrustend, zeker omdat die hackers van warforge niks beters hebben te doen dan een server op te zetten, en wellicht zo exploits kunnen vinden waardoor het spel nog meer vertraagd wordt
Ten 1e, dat plaatje, mag hier niet, lees de FAQ maar.
Ten 2e, in bold dus, dit is onzin, toen het met warcraft 3 zo ging was het ook niet uitgestelt, en vergeet niet dat het maar een alpha is, hoe willen ze zon grote mmorpg emuleren, veelste moeilijk.
Ook al zou het lukken, dan zou je waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk kunnen spelen, kei veel bugs/glitches nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Dit is erg verontrustend, maar bijna elke beta van Blizzard lekt uit, maar dit komt omdat ze public zijn, dus dit is een serieuze leak. Naja, niet dat we het kunnen spelen, anagezien het mij onmogelijk lijkt om zo'n wereld als die van World of Warcraft te kunnen emuleren in andere software of andere servers dan dat Blizzard heeft :).

alsnog wel intressant om te volgen wat er nu gaat gebeuren, en of Warforge wordt aangeklaagd.

een ding zegt dit wel 'though, de open/closed beta is niet ver meer :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
lijkt me sterk dat de jongens van warforge genoeg server capaciteit hebben om zo'n wereld te laten draaien, tijdens warcraft 3 beta op warforge hadden ze al server crashes door te veel load, en daar deden ze alleen matches koppelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 08-06 00:41
Nou ehh... volgens mij kan het wel, kijk maar naar Ultima Online, daar zijn ook zat "illegale" servers van waarop je kan spelen zonder dat je hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Volgens mij kan je WoW niet zonder de server-side software draaien, dus hebben ze hier niks aan. Ja zou misschien leuk het login scherm kunnen zien, alle files uit elkaar halen en bekijken, maar het spel zou je niet kunnen spelen, want de belangrijkste delen missen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawtje.com schreef op 04 januari 2004 @ 16:47:
Nou ehh... volgens mij kan het wel, kijk maar naar Ultima Online, daar zijn ook zat "illegale" servers van waarop je kan spelen zonder dat je hoeft te betalen.
Ultima Online is iets heel anders dan WoW, en bij UO was de Serverside software geleaked. Zoals hierboven gezegt kan je zonder Serverside software erg weinig. Maybe is het mogelijk om dat zelf te ontwikkelen, maar ik betwijfel of het lukt.

Zowiezo, dit was ook wel gebeurt met de beta, alleen gaat het nu wat sneller...

-edit-

Trouwens, Blizzard zal echt wel acties ondernemen tegen Warforge, ik weet niet of zij in de FSA zitten, maar als ze daarin zitten worden ze er nu zeker uitgekicked. (En van de redenen waarom wij geen leaks posten.)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 04-01-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ach, met die beta kan je volgens mij bar weinig, zoals Agent Orangina al zegt, er komt veelste veel bij kijken wil het werken. Voral een MMORPG servertje opzetten zonder de benodigde serversoftware/hardware is zacht gezegd vrij pittig.

Btw hoezo max level 60? ;)
Afbeeldingslocatie: http://vnscripts.ign.com/screenshots/images/wow/40281567.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Lawtje.com schreef op 04 januari 2004 @ 16:47:
Weet je hoelang ze erover gedaan hebben om die server (die misschien een vijfde van de complexiteit van een WoW heeft) succesvol te emuleren? Precies, een jaartje of 4 :)
Roet schreef op 04 januari 2004 @ 18:46:
Ach, met die beta kan je volgens mij bar weinig, zoals Agent Orangina al zegt, er komt veelste veel bij kijken wil het werken. Voral een MMORPG servertje opzetten zonder de benodigde serversoftware/hardware is zacht gezegd vrij pittig.

Btw hoezo max level 60? ;)
[afbeelding]
zie hier
Max level in final game will probably be around 60 although another reports has stated 70 based on what Blizzard stated at the show.

[i]Level 60 is the max for ship.

[ Voor 47% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Meer info over de WoW leak (leuk en intressant om te lezen ;))

Warbucket newsitem
***.org (screenies) < Weggehaald
MPC Forums

Heb ook nog informatie over hoe groot alles is enzo, maar dat post ik maar niet.
Eindelijk wat leven in dit topic :Y) :+

edit: Startpost even wat geupdate, gemoderniseerd qua layout en wat rassen toegevoegd. De content verander ik in de loop van de week nog.

[ Voor 30% gewijzigd door Switch op 05-01-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
De leak is wel echt, maar ze kunnen er niks mee, de geleakte in-game shots zijn van een eerdere leak [toen iemand van het friends & family project zomaar wat screenshots online had gezet]

De beta is ook binnenkort, en dan zou ook binnen no-time de installer gelekt zijn, dus echt veel maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Het wordt nu wel wat ernstiger, ik zie filmpjes verschijnen.

Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/login.jpg

Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/realm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/title.JPG

Weet niet of een filmpje van Charachter Completion posten legaal is :) (Je ziet hoe iemand een Troll maakt, indrukwekkend om te zien wat je allemaal kan veranderen etc. aan de Troll :))

Op screenies is ook te zien dat deze build van 11 December is :{

[ Voor 27% gewijzigd door Switch op 05-01-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Ach, je kan een filmpje wel maken, maar het spelen lukt niet, je kan misschien alle data uitzoeken, en zo erachter komen welke quests/monsters ed. er zijn.

Maar zoals ik hierboven zeg, de beta zou toch ergens binnen nu en 3 maanden komen, dus dan was de installer ook wel gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
'tuurlijk, daar gaat het ook niet om ;) Misschien krijgen ze het voor elkaar een lokale-server te maken, zodat je lokaal kan spelen ofzo. Je weet het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59559

Ik verwacht eigenlijk wel dat we binnenkort wat zullen horen van de mensen van Warforge en PvPgn(?)... die hebben al wat ervaring met Blizzard servers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 13:46

jjwa

CZ3 tentmuis

Anoniem: 59559 schreef op 05 januari 2004 @ 15:56:
Ik verwacht eigenlijk wel dat we binnenkort wat zullen horen van de mensen van Warforge en PvPgn(?)... die hebben al wat ervaring met Blizzard servers ;)
ik heb gelezen dat Warforge al hard bezig is!
Ben benieuwd (heb zelf de alpha nog niet echt binnen kunnen krijgen trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hier zal nooit en te nimmer een serverversie van komen. Mensen onderschatten wat het tijd dit kost om dit te maken. Laat staan als je het uit je mouw moet schudden aan de hand van een gecompileerde client :P Het komt er op neer dat het simpelweg onmogelijk is. Je zou nog een eind kunnen komen als je het spel daadwerkelijk kon spelen en zo het netwerkverkeer kon afvangen en de pakketjes uitpluizen, maar zonder dat is het al helemaal onmogelijk. Dus als ze zeggen dat ze er hard mee bezig zijn dan houden ze een hoop 'believers' voor de gek ;)

Maaruh.. al die Alpha's zullen we gemerkt zijn geweest, zoals tegenwoordig gebruikelijk is. Heb zo'n vermoeden dat de werknemer inmiddels niet meer werkzaam is bij Blizzard :) Mocht hij het uit een wraak-actie hebben gedaan uit een eerder ontslag.. dan kan die ook nog wel een flinke claim verwachten. Je gaat per slot van rekening (zelfs als ontwikkelaar of werknemer) gebonden aan een NDA.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Mja, Blizzard maakt zich normaal gesproken niet zo druk om gelekte versies. Wat heeft men in dit geval nu aan een spel wat je niet eens kunt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

Tja, ik zou al heel tevreden zijn met een hack die je toelaat een 'localgame' te hosten zodat je in ieder geval ala singleplayer de wereld / animaties eens kunt bekijken... Maar dan moet deze er wel snel komen want zodra de beta er is vervliegt de waarde van deze alpha alweer B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Er is nu een patch waarmee je het menu werkelijk ook in kan

\o/ :? :D :X. Mjah, dit is echt te debiel voor woorden, duurt zeker nog een aantal _maanden_ voordat er ook maar iets in de richting is van een 'lokale server' (wat als je het mij vraagt toch wel vrij onmogelijk is. Aangezien de client van de server moet weten waar hij de models moet neerzetten etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 80154 schreef op 05 januari 2004 @ 19:05:
[...]

Tja, ik zou al heel tevreden zijn met een hack die je toelaat een 'localgame' te hosten zodat je in ieder geval ala singleplayer de wereld / animaties eens kunt bekijken... Maar dan moet deze er wel snel komen want zodra de beta er is vervliegt de waarde van deze alpha alweer B).
1 klein probleem, dat je compu het hosten net niet red :P. Plus dat er geen server is die je aan zou kunnen sturen, en voordat je die hebt geschreven is WoW al uit denk ik.

Had het trouwens wel geleze hoor die lvl 60, was meer voor de grap :). De post op B.net van GenCon is errug goed, had die ook gelezen.

Misschien tijd om in de startpost iets over de client en de server van een MMORPG te vertellen?

[ Voor 20% gewijzigd door Roet op 05-01-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Meer screenies

Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/create.jpg

Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/connect.jpg

Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/character.jpg

Het charaanmaak scherm is niet eens zo indrukwekkend, je kan maar heel weinig veranderen. Zou wel willen zien dat je Baargroei, borsthaar, grootte voeten ofzo kon regelen :|

[ Voor 37% gewijzigd door Switch op 05-01-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Dat menu inkomen is niet zo moeilijk volgens mij, ze hebben gewoon gemaakt dat de startup alles wat maar met verbinding zoeken/maken heeft overslaat. Ook zou ik nog niet eens de wereld willen verkennen, dus het maakt me niet zoveel uit of ze het aan de praat krijgen. Ik laat me liever verrassen over een jaar ofzo :) [als het eindelijk uit is..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
Vind het menu er al wel strak uitzien ... wow mooi afgewerkt :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op 05 januari 2004 @ 19:14:
[...]

1 klein probleem, dat je compu het hosten net niet red :P. Plus dat er geen server is die je aan zou kunnen sturen, en voordat je die hebt geschreven is WoW al uit denk ik.
ja dat vraag ik me dus af, is het niet zo dat die servers van blizzard alleen zulke enorme bakken zijn omdat er 100.000 mensen tegelijk om moeten kunnen spelen. Wat als je een server alleen voor jezelf neer zet, moet dat dan perse een cluster of iets dergelijks zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Timocos schreef op 05 januari 2004 @ 20:25:
Dat is dan ook niet voor niets de naam van het spel :Y)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98517

Timocos schreef op 05 januari 2004 @ 20:25:
menu? het hele spel is gewoon vette 0wnage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol @ PromWarMachine :D

Het characteraanmaak scherm ziet er vrij mooi en strak uit alleen volgens mij zijn er niet zo heel veel iedentieke mogelijkheden voor 100.000en spelers straks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690 schreef op 05 januari 2004 @ 22:10:
Lol @ PromWarMachine :D

Het characteraanmaak scherm ziet er vrij mooi en strak uit alleen volgens mij zijn er niet zo heel veel iedentieke mogelijkheden voor 100.000en spelers straks :D
Het is ook nog maar een alpha? :) Het zal wel goedkomen met de mogelijkheden om er anders uit te zien hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op 05 januari 2004 @ 19:14:
[...]

[...]
???

Tuurlijk trekt je pc het hosten op zich wel. Het enige wat het zwaar maakt is de enorme traffic door de grote hoeveelheid spelers. Het non-dedicated draaien van de WoW-server moet op een beetje pc echt wel lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 13:59
Idd. het lijkt me het slimst van Blizzard die beta ASAP uit te brengen. Waarschijnlijk eerst voor een klein publiek maar als ze dat snel vergroten zal deze leaked version snel vergeten zijn.

Dan komen er allemaal awsome-screenshots uit van de beta-testers. Toch is het zonde dat we weer leaked versions hebben van goede games.

- Doom III
- Half-life 2
- WoW

Ik geloof dat ik hier zowat de beste games in hun categorie opnoem.. En niet 1 lukt het om binnen de deuren te houden.

die van Valve vind ik het ergste eigenlijk.. Source online, omfg. mAja, offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Switch schreef op 05 januari 2004 @ 19:08:
Er is nu een patch waarmee je het menu werkelijk ook in kan

\o/ :? :D :X. Mjah, dit is echt te debiel voor woorden, duurt zeker nog een aantal _maanden_ voordat er ook maar iets in de richting is van een 'lokale server' (wat als je het mij vraagt toch wel vrij onmogelijk is. Aangezien de client van de server moet weten waar hij de models moet neerzetten etc.)
Lijkt me vreemd dat een MASSIVE MULTIPLAYER GAME een singleplayer bevat waarin je een local server kan mee starten.

omfg? Waarom zou die optie er zijn? dat is toch onlogisch? of nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quakerix schreef op 06 januari 2004 @ 00:44:
[...]

Lijkt me vreemd dat een MASSIVE MULTIPLAYER GAME een singleplayer bevat waarin je een local server kan mee starten.

omfg? Waarom zou die optie er zijn? dat is toch onlogisch? of nie
Uiteraard bevat de client geen server optie. Maar alle content van de wereld heb je wel. Het is in theorie dus mogelijk om een server op te zetten waarop je in kunt loggen. Je 'trickt' het programme er dus in om op je lokale ip adres naar een server te connecten ( zelfde principe als de gta3/gta:vc multiplayer-mod ).
Nu is het enkel zaak dat ze met een zelfgeschreven server gaan komen voor de beta public gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Anoniem: 80154 schreef op 06 januari 2004 @ 00:49:
[...]

Uiteraard bevat de client geen server optie. Maar alle content van de wereld heb je wel. Het is in theorie dus mogelijk om een server op te zetten waarop je in kunt loggen. Je 'trickt' het programme er dus in om op je lokale ip adres naar een server te connecten ( zelfde principe als de gta3/gta:vc multiplayer-mod ).
Nu is het enkel zaak dat ze met een zelfgeschreven server gaan komen voor de beta public gaat.
Persoonlijk dnk ik niet dat het mogelijk is wegens de ingewikkelde server software. Maybe komt er wel een hele simpele uit waarin je bijna niets kan doen.

Weet iemand hoe groot die leaked version is? Bedoel, als het klein versietje van niets is dan zal er ook wel geen content in zitten.

Maja, als blizzard ff opschiet met Beta.

Underground Community - vs - Blizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quakerix schreef op 06 januari 2004 @ 00:54:
[...]

Persoonlijk dnk ik niet dat het mogelijk is wegens de ingewikkelde server software. Maybe komt er wel een hele simpele uit waarin je bijna niets kan doen.

Weet iemand hoe groot die leaked version is? Bedoel, als het klein versietje van niets is dan zal er ook wel geen content in zitten.

Maja, als blizzard ff opschiet met Beta.

Underground Community - vs - Blizzard
De alpha is meer dan 2 gig groot dus er zit vrij veel content bij :p.
Je hebt gelijk dat een custom servertje lang niet de functies van de echte zal kunnen bieden. Maar als het goed is moeten alle gebouwen e.d. er gewoon staan. Waarschijnlijk zullen er geen npcs / random events etc. gebeuren aangezien deze servergesturrd zijn. Maar het moet mogelijk zijn om gewoon een char aan te maken en een beetje rond te huppelen :+.
Edit
: We zullen inderdaad wel zien, genoeg geslowchat voor vanavond }).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80154 op 06-01-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
We zullen het zien wat de underground-community hier mee kan.. Het blijkt weer:
niets is 100% veilig. De vraag is ook of Blizzard wel 'genoeg' aan security doet. Was valve niet een mooi voorbeeld? Al is natuurlijk een alpha version niets vergeleken met een source code.

Kortom,

We Will See

[ Voor 83% gewijzigd door quakerix op 06-01-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Hmm.. ik heb nu plaatjes gezien van de in-game gelekte alpha, en ja, het werkt, maar er zijn geen monsters/npc's ed. dus je kan er niet zo veel mee :) [ja je kan rondrennen, maar of dat nou zo leuk is... nou eigenlijk wel tof.. maar ik bewaar dat liever voor later :P]

Over de security, tja, je kan weinig doen aan mensen die zich niks van de NDA aantrekken..

[ Voor 17% gewijzigd door agentorangina op 06-01-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
agentorangina schreef op 06 januari 2004 @ 10:17:

Over de security, tja, je kan weinig doen aan mensen die zich niks van de NDA aantrekken..
Nee? Wat dacht je van een hele vette boete? :) Het overtreden van een NDA is gewoon contractbreuk met mogelijke financiele gevolgen.

Probleem is nog wel eens de overtreder te vinden, maar aangezien alle alpha's die naar werknemers/familie/vrienden zijn gegaan zeer waarschijnlijk waren gemerkt zal die de gevolgen al wel gemerkt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Al die leaks zorgt wel voor promotie en reclame, dus ik vraag me af hoe 'erg' Blizzard die leaks eigenlijk vind. Als ze het al niet zelf expres een klein beetje hebben laten lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Bosmonster schreef op 06 januari 2004 @ 10:33:
[...]

Nee? Wat dacht je van een hele vette boete? :) Het overtreden van een NDA is gewoon contractbreuk met mogelijke financiele gevolgen.

Probleem is nog wel eens de overtreder te vinden, maar aangezien alle alpha's die naar werknemers/familie/vrienden zijn gegaan zeer waarschijnlijk waren gemerkt zal die de gevolgen al wel gemerkt hebben ;)
Ik bedoelde meer 'niet wat je erna kan doen', maar wat je nog meer zou kunnen doen om het 'leaken' tegen te gaan. Als veiligheid heb je alleen de NDA, maar als iemand zich daar niks van aantrekt heb je gewoon geen verdere beveiliging. [ja, je zal wel een friend & family tester / werknemer minder hebben]

[ Voor 12% gewijzigd door agentorangina op 06-01-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alhoewel het "echte" spel op de server is, is de verassing er toch af, als je nu al de alpha(incl sandbox-crack) hebt gespeeld .. je hoort alle muziek, ziet de hele wereld weet hoe alles in mekaar zit .. dit is dan ook de reden waarom ik de alpha (met afschuwelijk veel moeite) links laat liggen : het moet een verassing blijven totdat ik het spel EINDELIJK na lang wachten in mijn handen heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68425 schreef op 06 januari 2004 @ 12:07:
alhoewel het "echte" spel op de server is, is de verassing er toch af, als je nu al de alpha(incl sandbox-crack) hebt gespeeld .. je hoort alle muziek, ziet de hele wereld weet hoe alles in mekaar zit .. dit is dan ook de reden waarom ik de alpha (met afschuwelijk veel moeite) links laat liggen : het moet een verassing blijven totdat ik het spel EINDELIJK na lang wachten in mijn handen heb ..
Voor mij is het compleet andersom eigenlijk. Ik heb al besloten dat ik WoW niet ga spelen. Ik heb totaal geen zin om maandelijks een bedrag kwijt te zijn aan een spelletje.

Maar ik wil wel de alpha volgen, als preview van wat er allemaal in wow gaat zitten. Misschien dat ik dan uiteindelijk toch nog besluit om het wel echt te gaan kopen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Anoniem: 59559 schreef op 06 januari 2004 @ 12:35:
[...]

Voor mij is het compleet andersom eigenlijk. Ik heb al besloten dat ik WoW niet ga spelen. Ik heb totaal geen zin om maandelijks een bedrag kwijt te zijn aan een spelletje.

Maar ik wil wel de alpha volgen, als preview van wat er allemaal in wow gaat zitten. Misschien dat ik dan uiteindelijk toch nog besluit om het wel echt te gaan kopen en spelen.
Ik dnk niet dat je een alpha-spel moet gaan beoordelen. Het is niet een release om te beslissen of het een goed spel is of niet. Kortom, hier is geen preview op de baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 68425 schreef op 06 januari 2004 @ 12:07:
Nou boeiuh.. als je beta speelt heb je toch ook het hele spel in handen?
Anoniem: 59559 schreef op 06 januari 2004 @ 12:35:
[...]

Reageer dan niet... als je al besloten hebt het spel niet te gaan spelen omdat je een paar euro per maand moet betalen voor een heel ontwikkelteam en serverpark dat voor je klaar staat. Want dan valt er weinig meer te discussieren he?

Of nee.. het gaat weer om illegale alpha's enzo, want downloaden dat lukt nog net wel... :r Begint een beetje eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ikzelf ben ook niet van plan om WoW te spelen, ik kan als normale student gewoon het geld voor een maandelijkse bijdrage niet ophoesten :). Wat wel jammer is, omdat het er allemaal erg mooi uitziet, er een kickass community is en dat de support van Battle.net _O_ is ;).

Ik hoop dan ook nog een beetje op een open-beta, maar dat zit er hoogstwaarschijnlijk niet in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Switch schreef op 06 januari 2004 @ 15:19:
Ikzelf ben ook niet van plan om WoW te spelen, ik kan als normale student gewoon het geld voor een maandelijkse bijdrage niet ophoesten :). Wat wel jammer is, omdat het er allemaal erg mooi uitziet, er een kickass community is en dat de support van Battle.net _O_ is ;).

Ik hoop dan ook nog een beetje op een open-beta, maar dat zit er hoogstwaarschijnlijk niet in ;).
WoW maakt geen gebruik van Battle.net. ;) Het heeft/krijgt een compleet eigen netwerk met eigen support en eigen billing. Hier staat volgens mij ook nog ergens iets over in de FAQ. B.NET is gericht op multi-player opties van single-player games, oftewel losse 'potjes' en niet persistent world MMORPG's. Daar is het simpelweg niet voor geschikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42783

Zal dit de release datum hebben beinvloed? Zou erg jmmr zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Bosmonster schreef op 06 januari 2004 @ 15:21:
[...]

WoW maakt geen gebruik van Battle.net. ;) Het heeft/krijgt een compleet eigen netwerk met eigen support en eigen billing. Hier staat volgens mij ook nog ergens iets over in de FAQ. B.NET is gericht op multi-player opties van single-player games, oftewel losse 'potjes' en niet persistent world MMORPG's. Daar is het simpelweg niet voor geschikt.
Je snapt wat ik bedoel, daar gaat hem om ;). Blizzard support en ook support na een jaar ofzo is gewoon érg goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op 06 januari 2004 @ 14:00:

[...]

Reageer dan niet... als je al besloten hebt het spel niet te gaan spelen omdat je een paar euro per maand moet betalen voor een heel ontwikkelteam en serverpark dat voor je klaar staat. Want dan valt er weinig meer te discussieren he?

Of nee.. het gaat weer om illegale alpha's enzo, want downloaden dat lukt nog net wel... :r Begint een beetje eentonig te worden.
Ok, dan zal ik het maar niet besloten noemen, maar voorgenomen |:( Ik zie het gewoon niet zitten om iedere maand voor iets te moeten gaan betalen. Studiebeurs is al niet zo ruim :/ Illegale alpha's zijn in dit geval leuk om een beetje mee aan te spelen, als dat ooit gaat kunnen. In ieder geval tot ik eens van dat schoolgebeuren af ben, en iets meer geld over heb.

Ik gun het die gasten van Blizzard echt wel, heb war3 en TFT hier ook naast me liggen, omdat het gewoon goede spellen zijn... al laat de support wel iets te wensen over, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 59559 schreef op 06 januari 2004 @ 16:08:
[...]

Ok, dan zal ik het maar niet besloten noemen, maar voorgenomen |:( Ik zie het gewoon niet zitten om iedere maand voor iets te moeten gaan betalen. Studiebeurs is al niet zo ruim :/ Illegale alpha's zijn in dit geval leuk om een beetje mee aan te spelen, als dat ooit gaat kunnen. In ieder geval tot ik eens van dat schoolgebeuren af ben, en iets meer geld over heb.

Ik gun het die gasten van Blizzard echt wel, heb war3 en TFT hier ook naast me liggen, omdat het gewoon goede spellen zijn... al laat de support wel iets te wensen over, imho.
Over de support kan ik kort zijn, die is goed, misschien wel relatief goed, maar er zijn maar weinig spellen die na zoveel jaar nog support krijgen. Zie bijvoorbeeld EA die met Generals echt een voorbeeld neerzette qua support. De support was echt totaal 0 om maar niet te spreken over de afwerking van het spel. Bij Blizzard werken ze gewoon een paar jaar lang aan een game en dan vind je 10 E per maand teveel?

Weer zo een, een van de vele die bang is vast te komen zitten aan maandelijkste kosten. Het is niet zo dat je dan meteen schurft krijgt ofzo :s. En ik vraag me af hoe jij dan je mobieltje betaalt, want die kost ook veel, en voor dat kleine data verkeer dat dat dingetje veroorzaakt. En hoe ga je later een huis kopen dan? Hypotheek moet je ook maandelijks betalen. En dan het gas licht en water er nogeens bij, internet aansluiting, kinderen die om geld bedelen, misschien heb je wel een lease auto, om maar niet te spreken over abbos op de TV en de tv gids en de telefoon. Maar oh god nee! 10 euro per maand! Nee, dat gaat echt te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maar goed.. als je al weinig geld te makken hebt kan ik het me wel voorstellen. Blijft wel zo dat een MMORPG gemiddeld een stuk goedkoper is dan bijvoorbeeld iedere maand (of wat dat betreft zelfs 1x iedere 3 maanden :P) een spel te kopen. En ik garandeer je dat je dan ook nog eens veel meer waar voor je geld krijgt.

Gemiddeld besteed ik (naast een fulltime job) minimaal 20 uur per week aan een MMORPG. Dat is heel wat meer dan ik per week televisie kijk bijvoorbeeld en ik geloof dat die rekening per maand nog hoger is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm net wat screenshots gezien waar ze toch echt in de game zelf rondlopen. En ja het ziet er goed uit. Ben nooit een voorstander geweest van MMO games, maar vrijwel alles wat Blizzard maakt is goed dus als de beta komt schrijf ik(en miljoen anderen) me in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84567

Over de support kan ik kort zijn, die is goed, misschien wel relatief goed, maar er zijn maar weinig spellen die na zoveel jaar nog support krijgen. Zie bijvoorbeeld EA die met Generals echt een voorbeeld neerzette qua support. De support was echt totaal 0 om maar niet te spreken over de afwerking van het spel. Bij Blizzard werken ze gewoon een paar jaar lang aan een game en dan vind je 10 E per maand teveel?
helemaal mee eens, blizzard wil gewoon een goed spel maken, EA denkt alleen aan geld (voor support krijg je geen geld..direct dan, wel indirect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82495

Ik heb ff een vraagje...
Ik heb zelf nog nooit een MMORPG gespeeld, en ook nauwelijks een RPG (heb ook nog nooit gezien hoe een MMORPG gaat). Nu vraag ik me dus af, is het erg moeilijk om zo'n spel onder de knie te krijgen (alle moves en spells etc.) en is er wel genoeg afwisseling in het spel om het leuk te houeden voor meer als een maand of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 22:55

Jumpiefox

Hoi ?

Volgens mij is het voor iedereen te doen..de spells zijn voor iedereen nieuw ^^ en zo moeilijk is het echt niet. En of het je meer dan een maand of 2 zoet houdt :? dude ik denk maar aan een jaar of 2 =) (Als we Blizzard moeten geloven is er echt zoveeel te doen in de wow wereld dat het gewoon leuk blijft + de nieuwe quests enzo die ze af en toe erin zullen gooien? :))

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 82495 schreef op 06 januari 2004 @ 17:25:
Ik heb ff een vraagje...
Ik heb zelf nog nooit een MMORPG gespeeld, en ook nauwelijks een RPG (heb ook nog nooit gezien hoe een MMORPG gaat). Nu vraag ik me dus af, is het erg moeilijk om zo'n spel onder de knie te krijgen (alle moves en spells etc.) en is er wel genoeg afwisseling in het spel om het leuk te houeden voor meer als een maand of 2?
Een RPG heeft als het goed is geen 'moves' om onder de knie te krijgen. Het is een kwestie van je char ontwikkelen en er mee te leren spelen.

Bij een goed MMORPG gaat het ook niet alleen om het vechten, maar des te meer om economy en crafting. Er moet een gezonde economie ontstaan en spelers moeten bij voorkeur zelf verantwoordelijk zijn voor het maken van items, ipv dat alles maar op monsters dropt.

Om dan te komen tot je laatste vraag :) Een GOED MMORPG hoort je op zn minst een jaar bezig te houden, maar liever nog langer. Je bent namelijk niet alleen bezig, maar sluit je aan bij een gilde/allegiance en maakt veel online vrienden. Om een gemiddelde te geven van hoelang ik persoonlijk bijvoorbeeld sommige MMORPG's gespeeld heb:

Ultima Online: 1,5 jaar
Asheron's Call: 2,5 jaar
Asheron's Call 2: 1 jaar
Horizons: Nu zo'n 2 maanden mee bezig.

Tussendoor ook nog wel de nodige beta's gespeeld, want dat is toch wel de enige manier om zonder te hoeven te betalen erachter te komen hoe een spel is :)

Hoe complexer, hoe beter is mijn motto. Want complexiteit houdt je bezig. Ik ben nu 2 maanden met Horizons bezig en begin het nu pas een beetje door te krijgen bijvoorbeeld. Ideaal dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Anoniem: 82495 schreef op 06 januari 2004 @ 17:25:
Ik heb ff een vraagje...
MMORPG zijn over het algemeen wel onder de knie te krijgen mits je er maar genoeg tijd insteekt. Je moet natuurlijk niet in 1 keer gelijk gaan beginnen met levelen en skills/talent points gaan verdelen zonderdat je ook maar enig idee hebt wat je nou doet. Enige 'research' is wel vereist. Je moet gewoon een beetje uitpluizen welke items/spells/attacks/units enz er zijn en dan een plannetje gaan maken hoe/waar je gaat levelen en je skill/talent points gaat verdelen, welke items je wil hebben enz. De 'houdbaarheid' van een MMORPG zit over het algemeen wel goed, de verslavingsfactor is erg hoog. Je wil altijd wel verder met levelen totdat je iets hebt bereikt, of je blijft altijd wel doorzoeken naar een item totdat je hem hebt (waarna je weer een nieuwe item op het oog moet krijgen, om die weer te gaan zoeken :+ ). De wereld van WoW is ontzettend groot dus je bent echt wel een aantal maandjes zoet voordat je uberhaupt de hele wereld hebt gezien, laat staan dat je alle quests/dungeons hebt gedaan/bezocht. En dungeons clearen in party verband is erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98940

ey,

iemand zij net dat er wel 100.000 mensen in die server kunnen :? , word het dan nie beetje krap ?
omg hoe groot is die wereld dan wel :|

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 98940 op 06-01-2004 17:41 . Reden: omdat nijntje pro wil lijken maar weg gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Anoniem: 98940 schreef op 06 januari 2004 @ 17:38:
ey,

iemand zij net dat er wel 100.000 mensen in die server kunnen :? , word het dan nie beetje krap ?
omg hoe groot is die wereld dan wel :|
100.00 man per server :?, dat kan geen 1 server aan lijkt me. Ik denk dat er ongeveer 5000 man op 1 server kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Jup denk ut ook 5k dudes per server ofzo maar de wereld is ook wel "redelijk" groot:

The world is big – really big. According to one dev, it takes one hour and forty-five minutes to travel from one extreme tip of a continent to the far other tip. En dan te bedenken dat er meerdere eilanden zijn :P

http://wowvault.ign.com/?...encon2003&content=gencon3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Aparently the guys over at Warforge are again suprisingly far into the development stages of this alpha. They already have a working ingame server that works. These are very good news and we all hope to play the Warforge servers.

Look at the pictures here. Visit Warforge on irc.betasirc.com in #warforge

Allthough I will try to see what I can do to get sandbox out today for all of you out there. If I do get this baby out I will post it and I will also make sure to keep all people interrested in modding up to date with the blp2 and mdx specs.
9 ingames screens:

<Screens weggehaald>

Ik weet niet zeker of deze plaatjes fake zijn of niet, aangezien GFraizier (Ook Warforge member) zei dat de alpha nutteloos was.

update
<GFraizer> After 3 days of hard work
<GFraizer> We have a Working WOW server
<GFraizer> for those of you with web sites
<GFraizer> plz post these ss we have taken
<GFraizer> **********
<GFraizer> Our offiacal channel is on *** #Warforge
<GFraizer> Wraforge is BAcK
<GFraizer> thank you
Geloof er geen _flikker_ van :)

[ Voor 39% gewijzigd door Switch op 07-01-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82495

ik had dacht ik een paar posts terug nog gelezen dat ze 4 jaar bezig waren met een server maken (voor Ultima Online dacht ik). Dit is dan wel de alpha... maar zo snel kan je daar tog niet een server voor maken 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Anoniem: 82495 schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:
ik had dacht ik een paar posts terug nog gelezen dat ze 4 jaar bezig waren met een server maken (voor Ultima Online dacht ik). Dit is dan wel de alpha... maar zo snel kan je daar tog niet een server voor maken 8)7 ?
Ik denk dat ze 4 jaar bezig zijn geweest om de software ed te ontwikkelen voor de server van UO :) (of misschien wel het hele spel dat lijkt mij logischer). Als je eenmaal de goede software ed hebt kan je binnen no time een server op zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Apocrypha op 06-01-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82495 schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:
Ze hebben nu alleen de single player client, je kan dus alleen spelen, maar nog niet met anderen.

Het is inderdaad wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Als Warforge echt bezig met een WoW-server is dat wel goed nieuws, vooral voor de mensen die even willen kijken ;).

Daar val ik dus ook onder, gewoon, om te kijken wat Blizzard er tot nu toe heeft gemaakt :). En misschien kan de alpha mij zelfs al overhalen om ook echt 10,- per maand te betalen voro dit spel.

En nog iets: Als er nu al een server is voor de alpha, dan zal het niet al te moeilijk worden voor de béta? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Switch schreef op 06 januari 2004 @ 18:51:
Als Warforge echt bezig met een WoW-server is dat wel goed nieuws, vooral voor de mensen die even willen kijken ;).

Daar val ik dus ook onder, gewoon, om te kijken wat Blizzard er tot nu toe heeft gemaakt :). En misschien kan de alpha mij zelfs al overhalen om ook echt 10,- per maand te betalen voro dit spel.

En nog iets: Als er nu al een server is voor de alpha, dan zal het niet al te moeilijk worden voor de béta? :)
jawel, want dan komt die bandbreedte en de processor power weer om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Die "Server" is dat nou gewoon een soort Sandbox...maar dan mp version :? Dus je kan niks anders doen dan samen de wereld verkennen :? (monsters - npc's enzo is toch allemaal server side en die zooi hebben ze nie) ?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.