Ik heb mijn Connect3D 9500 128mb 3,6ns Hynix van Maxpert om 14:00u binnen gekregen en ben direct aan het testen gegaan.
Helaas niet helemaal schaakbordvrij

maar wel voor 99%

In geen enkel spel is het hinderlijk en het als er een schaakbordje te zien is, is het in de reflectie/glans van een texture. Schaakbordeffecten zijn ook niet full screen, maar steeds kleine delen.
FF een overzichtje:
Foutloos:
2D/divxX
Bear demo
Pipe demo
3D Mark 2001 v330 13700 punten, is nu nog gelockt op 275/270 dus de 15000 moet makkelijk te halen zijn.

UT2003demo
Q3 Arena
RA2
Big Scale Racing demo
Lichte foutjes:
-CAR demo, in de glans van de auto heel licht.
-Debevec / bol demo, deze was het slechts van alles. Een game zou onacceptabel zijn hiermee.
-AA Army Operations, kleine beetje, niet erg opvallend.
-AOM, enkel een paar rode vierkantjes aan de rand van het zwarte onverkende.
-NFS HP2 demo, paar zwarte vlekjes in de lucht: totaal niet storend.
-SOF2 demo, op de zwarte delen van de tussenschermen vrij sterk! Maar ingame heel lichtjes soms in een muur, niet boeiend.
-RTCW zag ik de meeste schaakbordjes van alle spellen.
De hatching demo, draait amper maar lijkt me een ander probleem.
Al met al is de performancewinst veel lonender dan de paar schoonheidsfoutjes in games, dus ik houd hem gemod en zit er aan te denken hem hard te modden met gelijdende inkt. Maar dat doe ik nog maar ff niet.
Ik ga nu maar eens ff de overklokbios erin flashen!
// Ivm mijn ati8500 geeft deze kaart een stuk vloeiender beeld bij dezelfde fps van minder dan 40fps @ 1600x1200 in Army Operations. (daar moest ik wel 16x AF en 6xAA voor aanzetten op deze @9700.
//20:30u
Ik blijk geen andere bios nodig te hebben om te ocen, dus ook niet geflasht.
Ik heb met rtool HyperZ uitgezet, maar heb het idee dat er niets gebeurd, dus of dit werkt weet ik niet. Denk dat ik te veel zooi in mijn register heb staan. Een clean install zat al in de planning. Ik kijk dan nog wel of ik het beetje schaakbord kwijt raak, ik ben er al aan gewend.
3D Mark 2001 lijkt wel checkers te geven, maar dat zag ik pas de 10e keer: in de lichtflitsen van maxpayne's schoten.
Fftje getest op oc-en en ik mag niet klagen: mem loopt artifact vrij op 321, denk dat ie met heatsinks 330 haalt.
De core loopt nu met standaard koeling 338 en gaf een enkele artifact in 3D mark. De achterkant van de GPU wordt echter wel bloedheet. Duidelijk dat de koeling zuigt en de aluminium ring verwijderd moet worden. Wellicht doe ik dat straks nog fftje en zal dan ook even de hardwaremod doen.
Ik had zojuist 14800 3D marks ff snel met andere aps open en zonder optimalisaties. Moet beter kunnen dus.
//
update 23:44u
Hw mod gedaan met inkt en AS2 op de heatsink gadaan. Even een extra 12cm fan voor de zekerheid en op 370/320 3Dmark gedraaid: over de 15000!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5772754
Artifact vrij.
Fill Rate (Single-Texturing)
(MTexels/s) 1966.1
Fill Rate (Multi-Texturing)
(MTexels/s) 2927.1
In game 1 en 3 is de 9700 amper sneller dan de 8500. Deze games zijn nl cpu intensief.
Op 1600x1200 worden 11114

3Dmarks gehaald:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5773136
Echt geweldig hoe de high detail games draaien. UT2003 met 16xAF en 6xAA @1600x1200 draait ook nog prima.
Binnenkort ff benchen op 3+Ghz en een schone XP install.
De koeling vind ik niet geschikt om verder dan 350Mhz te houden, dus die zal vervangen moeten worden. Ik denk dat een waterblokje hem wel 380Mhz kan krijgen. Een 9700pro zuipt 54W dus mijne nu iets van 63W. Dat is gelijk aan 2xP3-1Ghz!
De GPU gebruikt echter maar een deel hiervan, ik gok 70%. Dus dat is 44W maar met een voltmod wordt dit meer dan 50W. Wel fijn als ik dat waterkoel.
Ik ga ook ff op jacht naar memsinkjes want dat wordt flink warm.
[
Voor 54% gewijzigd door
Verwijderd op 29-01-2003 00:02
]