Groot Asus A7N8X Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.322 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 17 February 2003 @ 21:17:
Stupid question:

Als je een game hebt met EAX support, en je zet deze aan, heb je dan wel of geen profijt ervan?

Misschien dat de Soundsstorm set EAX kan emuleren ofzo? 8)7
Het kan aan mij liggen, want ik heb al meer vragen over EAX gezien, mbt de Soundstorm. Maar de Soundstorm ondersteund toch gewoon EAX(2).

tenzij ik het tabelletje op deze pagina niet begrijp:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_soundstorm

heeft verder iemand hier nog aanbevelingen van speakersets (en dan niet komen met allemaal externe versterkers, maar een gewone speakerset van bijv. creative of logitech). Is het bijv. zo dat de digitale uitgang altijd werkt, ook bij mp3's en dergelijke, want ik meen daar ook wel eens wat over gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik trouwens zien welke bios versie ik nu heb?
tijdens het opstarten of in de bios zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:54:
Waar kan ik trouwens zien welke bios versie ik nu heb?
tijdens het opstarten of in de bios zelf?
Tijdens het opstarten :Z

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topper schreef op 18 February 2003 @ 20:01:
[...]

Tijdens het opstarten :Z
:/ B) 8)7

Ja zit nu op me werk en vroeg het me even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 18:39:
Liveupdate van Asus was de oplossing van het probleem, draait als een zonnetje met bios versie 1002 :)
Ben ik toch nog ergens goed in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 19:26:
[...]

Het kan aan mij liggen, want ik heb al meer vragen over EAX gezien, mbt de Soundstorm. Maar de Soundstorm ondersteund toch gewoon EAX(2).

tenzij ik het tabelletje op deze pagina niet begrijp:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_soundstorm
Stupid, ik heb er dan 3x overheen gekeken... |:(

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik gebruik bij het bordje wat ik nu heb ook ALTIJD dat Windows Asus Update programma, dat owned :P !!!

Ik snap niet wat jullie daar zo onveilig aan vinden (ik heb ZEKER al 6 keer geflashed ZONDER enig probleem) ...

Afijn, ik zit dus met de volgende vragen en motivaties in hoofd in de strijd van de 8RDA+ tegen de A7N8X (non-deluxe)

-Epox heeft goede service, Asus niet
-Asus heeft goede lay-out, Epox wat minder
-Overclocken gaat op beide borden best goed en prijs is bijna hetzelfde
-Epox zijn northbridge cooler bedekt maar 80 procent, Asus alles (nog steeds passief though)
-Asus heeft duidelijke biossen, Epox heeft datums :|
-Asus heeft Winflash (vind IK erg fijn), Epox niet
-Epox heeft FireWire, de Asus niet (deluxe koop ik niet, maar die firewire is geen groot argument)

Dat soort dingen gaan door mijn hoofd. Trouwens, waar vinden jullie zulke mooie koperen heatsinks voor op je north en sound bridge, dan koop ik die METEEN erbij (heb nog genoeg ASIII liggen, maar hoe maak ik het dan vast? North is met pinnetjes geloof ik, maar south met AS adhesive doen ? (moet ik dan nog kopen)) ... (vervalt garantie dan niet :O ??? )

Vind het dus nogal moeilijk ...

Afijn, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen ! Ik weet dat ik hier in het A7N8X topic zit, maar dan nog :) ! Hopelijk krijg ik wat eerlijke meningen en punten, want dit is ECHT moeilijk :P !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marzzman schreef op 19 February 2003 @ 00:06:
Ik gebruik bij het bordje wat ik nu heb ook ALTIJD dat Windows Asus Update programma, dat owned :P !!!

Ik snap niet wat jullie daar zo onveilig aan vinden (ik heb ZEKER al 6 keer geflashed ZONDER enig probleem) ...
Het enigste wat hoeft te gebeuren is een crash van windows en dat wil nog wel eens gebeuren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 12:10:
[...]

Het enigste wat hoeft te gebeuren is een crash van windows en dat wil nog wel eens gebeuren O-)
ik heb zelfs een keer in windows geflashed, goed gelukt en als nog m'n mobo verneukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashen van bios lukte bij mij via asusupdate ook niet. Alt+F2 lukte ook niet. Toen maar een boot floppie gemaakt en aflash.exe op de c schijf gezet. Daarna pc gerestart en in dos mode aflash gedraaid. Daarna pakte ie de bios wel.
En de 3COM lan deed het bij mij pas nadat ik de pc had gerestart met netwerk kabel in 3com. Als ik ook switch naar nvidia lan dan moet ik eerst restarten voordat ie hem pakt...beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik ga de A7N8X kopen, ik heb echter twee harde schijven, een cdrom speler (binnenkort dvd) en een cd rewriter. De A7N8X heeft echter maar twee IDE poorten voor dus vier IDE apparaten. Ik wil al mijn IDE apparaten (zeker de 2 hdd's) graag als master aansluiten. Nu heb ik nog een PCI Ultra Ata 66 controller van Promise liggen. Kan ik deze nu gewoon als pci insteekkaart gebruiken en daarop mijn cdrom speler en rewriter aansluiten? Zo'n al wat oudere controller zal toch wel werken op een A7N8X mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 19 februari 2003 @ 22:52:
Ik ga de A7N8X kopen, ik heb echter twee harde schijven, een cdrom speler (binnenkort dvd) en een cd rewriter. De A7N8X heeft echter maar twee IDE poorten voor dus vier IDE apparaten. Ik wil al mijn IDE apparaten (zeker de 2 hdd's) graag als master aansluiten. Nu heb ik nog een PCI Ultra Ata 66 controller van Promise liggen. Kan ik deze nu gewoon als pci insteekkaart gebruiken en daarop mijn cdrom speler en rewriter aansluiten? Zo'n al wat oudere controller zal toch wel werken op een A7N8X mobo?
Zou niet weten waarom niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

PCI = PCI. Werkt dus inderdaad als een tiet.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bord heeft toch ook nog een raid controller die gebruikt kon worden als ide controller ? Dacht dit gelezen te hebben op een vd voorgaande paginas.
Zou helaas niet weten op welke 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:42
Ik heb nog enkele vraagjes na het hele topic door te lezen:
- Is alleen de AthlonXP2400+ standaard unlockt op dit mobo of ook nog andere procs ?
- Heeft de non-deluxe versie ook soundstorm?
- Als de Asus A7N8X problemen heeft bij een fsb hoger dan 189, hoe kan dan de Barton met 200fsb ondersteund zijn?
- Kan je in het bios dan aanduiden of je AGP en PCI wilt locken of moet je zelf een waarde invullen van respectievelijk 66mhz en 33mhz?
- Hoe staat het in het bios aangeduid van cpu-mem synchroon te laten lopen?

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

Reiko schreef op 19 February 2003 @ 23:57:
Ik heb nog enkele vraagjes na het hele topic door te lezen:
- Is alleen de AthlonXP2400+ standaard unlockt op dit mobo of ook nog andere procs ?
- Heeft de non-deluxe versie ook soundstorm?
- Als de Asus A7N8X problemen heeft bij een fsb hoger dan 189, hoe kan dan de Barton met 200fsb ondersteund zijn?
- Kan je in het bios dan aanduiden of je AGP en PCI wilt locken of moet je zelf een waarde invullen van respectievelijk 66mhz en 33mhz?
- Hoe staat het in het bios aangeduid van cpu-mem synchroon te laten lopen?
Geloof er niet veel van dat je het hele topic heb doorgelezen, deze informatie is hier allemaal te vinden (8>

edit : zoniet dan hebben we deze ook nog Het grote N-force 2 Topic ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 00:17 ]

• Reiko
Ik heb dit topic doorgelezen op 3 uur, nu op het einde ben ik al weer vergeten wat ik heb gelezen in het begin :)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Reiko schreef op 20 February 2003 @ 00:18:
Ik heb dit topic doorgelezen op 3 uur, nu op het einde ben ik al weer vergeten wat ik heb gelezen in het begin :)
Ja, hahahaha, dat heb ik ook met die grote topics !!!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een korte samenvatting van de weetjes over de A7N8X aan het einde van dit topic zou leuk zijn. Gewoon in't kort ervaringen, problemen met hardware combo's, overclock/BIOS resultaten enz. :)

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, ik had in Het nForce2 Topic Deel 2 ook zoiets gevraagd (zelfs zo opvallend mogelijk), maar helaas deed niet iedereen dat ;(

• MrJ

MrJ

Hehe, denk toch dat men erover gelezen heeft! :P

• OMX2000
  • Laatst online: 17:11

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 00:15:
[...]

Geloof er niet veel van dat je het hele topic heb doorgelezen, deze informatie is hier allemaal te vinden (8>

edit : zoniet dan hebben we deze ook nog Het grote N-force 2 Topic ;)
Tot de tijd dat er samenvattingen worden gemaakt. Kun je misschien ook antwoord geven. Het kost gewoon veel tijd om steeds ieder topic te gaan lezen. En te zoeken naar de juiste informatie. En dan zullen mensen wel weer komen met research etc etc... Maar het is gewoon gebleken dat veel mensen behoefte hebben aan snel informatie vinden, en niet steeds pagina's lang door discussies te moeten lezen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over dit bord!
Ik heb op het moment dit moederbord en een geforce 2 gts, nu wil ik in de nabije toekomst overgaan op een geforce 4 of een radeon 9000 of hoger. Is het aan te raden om speciaal voor dit mobo een agp 8x kaart aan te schaffen of is dit verschil ten opzichte van 4x niet opzienbarend?
Wat is een goede combinatie kwa merk/kaart/prestaties , geld speelt wel een rol maar niet zo'n grote!

• MrJ

MrJ

Als je straks de kans hebt tussen een 4x of een 8x moet je natuurlijk voor die 8x gaan he.

Stats heb ik niet, misschien moet je ff zoeken op de frontpage.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Hahaha... Van de week even het onderste uit de kan geprobeerd te halen met mijn Asusje... Gevolg, op 200MHz FSB MET zelfs een AGP lock op 66MHz (wat in principe op 200 niet eens hoeft) mijn Maxtor 30GB kapot. Echt stuk...

Goed, nieuwe gehaald, dus processor op 12,5x178 gezet (waar 'ie altijd gewoon goed op draait) en mem alleen maar wat omhooggooien...

Bij 221MHz ging het allemaal voorspoedig, strakste timings, superstabiel... Maar toen, FSB 2MHz verhoogd, mem kwam op 225 uit, pang, piep piep piep... Kwam niet eens meer in de BIOS. Soms gepiep, soms zelfs daarvoor al vastloper.

Goed, gelukkig bestaat er naast die mooie zet-de-computer-tijdens-post-uit-om-bios-te-clearen-functie ook nog het jumpertje. Iets omslachtiger dan bijvoorbeeld MSI (gewoon spanning eraf, jumper overhalen, jumper terug en clear), dus spanning eraf, batterij verwijderen, jumper overhalen, jumper terug, batterij terug, spanning terug en lopen.

Mooi, ziet er allemaal goed uit. Alles weer netjes op 12,5x178, mem sync gezet, fantastisch. Memtestje gedraaid voor 10 minuten, Maya wat mooie ray-trace scenes laten renderen, als een trein.

Maarrr... Dan wil ik gaan internetten. Vreselijk traag tot ineens helemaal niets meer... Zoeken zoeken zoeken. Conclusie: onboard LAN stuk...

Wat is dit voor iets ??? Met AGP Lock en 1/6 Divider in werking (200FSB) toch mijn harde schijf kapoet en nu met puur mem overclocken (nog steeds dezelfde AGP lock aanstaan) ineens mijn onboard LAN stuk...

En het vreemde is, memtest draait al ruim een uur nu en nog geen enkel foutje ontdekt...

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

BioWEB schreef op 20 February 2003 @ 14:24:
Hahaha... Van de week even het onderste uit de kan geprobeerd te halen met mijn Asusje... Gevolg, op 200MHz FSB MET zelfs een AGP lock op 66MHz (wat in principe op 200 niet eens hoeft) mijn Maxtor 30GB kapot. Echt stuk...

Goed, nieuwe gehaald, dus processor op 12,5x178 gezet (waar 'ie altijd gewoon goed op draait) en mem alleen maar wat omhooggooien...

Bij 221MHz ging het allemaal voorspoedig, strakste timings, superstabiel... Maar toen, FSB 2MHz verhoogd, mem kwam op 225 uit, pang, piep piep piep... Kwam niet eens meer in de BIOS. Soms gepiep, soms zelfs daarvoor al vastloper.

Goed, gelukkig bestaat er naast die mooie zet-de-computer-tijdens-post-uit-om-bios-te-clearen-functie ook nog het jumpertje. Iets omslachtiger dan bijvoorbeeld MSI (gewoon spanning eraf, jumper overhalen, jumper terug en clear), dus spanning eraf, batterij verwijderen, jumper overhalen, jumper terug, batterij terug, spanning terug en lopen.

Mooi, ziet er allemaal goed uit. Alles weer netjes op 12,5x178, mem sync gezet, fantastisch. Memtestje gedraaid voor 10 minuten, Maya wat mooie ray-trace scenes laten renderen, als een trein.

Maarrr... Dan wil ik gaan internetten. Vreselijk traag tot ineens helemaal niets meer... Zoeken zoeken zoeken. Conclusie: onboard LAN stuk...

Wat is dit voor iets ??? Met AGP Lock en 1/6 Divider in werking (200FSB) toch mijn harde schijf kapoet en nu met puur mem overclocken (nog steeds dezelfde AGP lock aanstaan) ineens mijn onboard LAN stuk...

En het vreemde is, memtest draait al ruim een uur nu en nog geen enkel foutje ontdekt...
die LAN zit toch bij de northbridge ingebakken? dus misschien vandaar.

Jij haalde nog de 221FSB, ik kom niet verder dan 189 :|. en ja ik heb corsair mem die dat makkelijk kan trekken. daar ligt het ook niet aan.

specs

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

OK. heeft iemand eigenlijk last van opstartpauzes met deze mobo?

Ik bedoel dus tijdens opstarten van W2k of W98. Ik krijg steeds een pauze van 10-20 seconden voordat de computer verder gaat met booten.

Ik gebruik enkel Nvidia lan met vaste IP-gegevens. De 3com heb ik uitgezet in bios, zo ook voor SATA(met jumpers). Geen onbekende hardware in device manager ook. Iemand enig idee of dit door de A7N8x deluxe komt?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Het mobo is wel o.k., maar ik heb een hoop ellende gehad met het flashen naar 1002 final BIOS: Live-update werkte niet; flash via ALT-F2 optie liep vast en booten via dos lukte ook niet, omdat ik het NTFS filesystem gebruik. (Win 95 / 98 boot herkent alleen FAT). Uiteindelijk maar een oud schijfje aangesloten en deze als FAT ingesteld. Hierna eindelijk succes.
Ook onder de nieuwe BIOS kan ik de lagere MP's niet gebruiken (dus onder de 13).
Kom niet hoger dan 13x166... :(
Ik snap het niet, want ik heb er toch 2 reeptjes Corsair XMS 3200 c2 in zitten.
Of zou het kunnen liggen aan een te vroege rev. van het mobo of gewoon pech met de CPU?
Config:

XP 2400+
GF4 Ti4400
2x Corsair XMS 3200 c2 256mb. (dual mem)

Verder is het boardje wel rete-stabiel: draait al weken lang 7x24 als SETI }:O

• Remy

Remy

athlonkmf schreef op 20 February 2003 @ 20:11:

Ik bedoel dus tijdens opstarten van W2k of W98. Ik krijg steeds een pauze van 10-20 seconden voordat de computer verder gaat met booten.

Ik gebruik enkel Nvidia lan met vaste IP-gegevens. De 3com heb ik uitgezet in bios, zo ook voor SATA(met jumpers). Geen onbekende hardware in device manager ook. Iemand enig idee of dit door de A7N8x deluxe komt?
Tip: zet in het BIOS > Boot Other Device op [disabled]. Dat is namelijk netwerkboot, en dat scheelt je zo 10-30 sec op het totale boot proces :)

LinkedIn
Instagram

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

athlonkmf ik had dat probleem toen ik er geen floppydrive aan had hangen. Bij jou hetzelfde geval?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• DinX
  • Laatst online: 16:00

DinX

Motormuis

OK, ik ben dus van plan om de Deluxe versie te gaan kopen. Maar nu heb ik een vraagje over de onboard sound.
Nu hoop ik dat er hier toevallig mensen zijn met een Soundblaster Live PLayer 5.1.
Is het geluid van de onboard beter dan die van de SB ?

En nog een tweede vraagje, dit aan de mensen die misschien toevallig een Hercules 3D Prophet 9700Pro hebben.
Werkt deze een beetje stabiel met de 8X AGP van de a7n8x.
Of zijn de problemen met de 9700 en vele 8x agp mobo's al de wereld uit ?
Ik wil namelijk geen 190 euro uitgeven aan een mobo om dan te constateren dat m'n radeon er niet op werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 20-02-2003 20:58 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:13:

Ook onder de nieuwe BIOS kan ik de lagere MP's niet gebruiken (dus onder de 13).
Kom niet hoger dan 13x166... :(
Ik snap het niet, want ik heb er toch 2 reeptjes Corsair XMS 3200 c2 in zitten.
Of zou het kunnen liggen aan een te vroege rev. van het mobo of gewoon pech met de CPU?
Config:

XP 2400+
GF4 Ti4400
2x Corsair XMS 3200 c2 256mb. (dual mem)
13x166= 2158, ik kom zelf stabiel ook niet hoger dan 12x180=2160 maar denk dat dat door hete NB komt. Heb jij je NB extra gekoeld ?

Verwijderd

Ik heb begrepen dat meerdere typen nForce2 borden er last van hebben. Schijnt te maken te hebben met de IDE drivers van nVidia. Oplossing voor winXP bezitters is iig niet de IDE drivers te installeren tijdens de installatie van de nForce drivers.

Bij oudere OS-en zou ik het niet weten. Ik weet welke standaard IDE drivers er dan worden geinstalleerd en/of deze wel een beetje performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 20 February 2003 @ 20:57:
OK, ik ben dus van plan om de Deluxe versie te gaan kopen. Maar nu heb ik een vraagje over de onboard sound.
Nu hoop ik dat er hier toevallig mensen zijn met een Soundblaster Live PLayer 5.1.
Is het geluid van de onboard beter dan die van de SB ?
Onboard sound > http://firingsquad.gamers...ersus_nforce2/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 16:00

DinX

Motormuis

oh, bedankt :) duidelijker kan niet
Als ze hem al met een Audigy2 gaan vergelijken wil het toch al wat zeggen :)
Hij blijkt volgens hun ook beter dan een Audigy 1, die dan weer beter is den een Live 5.1 :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 21:15:
[...]

Ik heb begrepen dat meerdere typen nForce2 borden er last van hebben. Schijnt te maken te hebben met de IDE drivers van nVidia. Oplossing voor winXP bezitters is iig niet de IDE drivers te installeren tijdens de installatie van de nForce drivers.

Bij oudere OS-en zou ik het niet weten. Ik weet welke standaard IDE drivers er dan worden geinstalleerd en/of deze wel een beetje performen.
maar die nforce2 drivers installen alles automatisch, wat moet je dan doen om die geinstallde ide drivers weer weg te halen en welke drivers moet je dan wel hebben ?

ik heb namelijk ook een trage reboot met XP,duurt zo'n ruim 30 seconden voordat het ding is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

[...]

ReemF schreef:

Tip: zet in het BIOS > Boot Other Device op [disabled]. Dat is namelijk netwerkboot, en dat scheelt je zo 10-30 sec op het totale boot proces :)
Blijkbaar heeft niemand mijn reply op athlonkmf hierboven gelezen, dus ik quote mezelf eens (voor de verandering). Bij bijna alle nForce2 borden en zeker de A7N8X Deluxe met z'n 2 NICs duurt het opstarten langer omdat Boot other device enabled staat, default.

Lees eens het nForcersHQ forum, dan zie je zowel dit probleem veelvuldig voorkomen, als ook de oplossingen :). Het kan zijn dat er bordspecifieke dingen aangepast moeten worden, hetzij in BIOS hetzij in je OS, maar heel vaak wordt dat dus met mijn bovenstaande oplossing opgelost.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij duurt het ook vrij lang.
het schijnt door mijn usb modem te komen,als ik dat ding er uit trek is hij een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb trouwens bios 1002 Final gedownload en geflashed, en nu geeft het post scherm bios versie 1002 weer, maar AsusProb zegt dat het bios rev 1017 Beta 005 T9 is. Toen ik dit zag heb ik verschillende biossen met 1002 geprobeerd (asus.de, asus.com.tw en asus.com), maar ze zeggen allemaal hetzelfde.....
Blijkbaar is men vergeten een id te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, even een vraagje, 'k ben van plan een systeem te kopen, ongeveer gelijk aan dat van Athlonkmf...

Ik wil er graag 512MB PC3200 van Kingston in stoppen, maar kan dat ook op PC2700 snelheid draaien op cas2?

Ik ben er alweer een tijdje uit qua kennis, maar in het PC133 tijdperk kon ik PC133 op PC100 snelheid laten draaien op cas2, terwijl het op 133MHz cas3 zou zijn :)

Dus heeft het terugklokken nog steeds tot gevolg dat de cas-tijden omlaag kunnen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Grrrrrene schreef op 21 februari 2003 @ 12:18:
Hmm, even een vraagje, 'k ben van plan een systeem te kopen, ongeveer gelijk aan dat van Athlonkmf...

Ik wil er graag 512MB PC3200 van Kingston in stoppen, maar kan dat ook op PC2700 snelheid draaien op cas2?

Ik ben er alweer een tijdje uit qua kennis, maar in het PC133 tijdperk kon ik PC133 op PC100 snelheid laten draaien op cas2, terwijl het op 133MHz cas3 zou zijn :)

Dus heeft het terugklokken nog steeds tot gevolg dat de cas-tijden omlaag kunnen?
Jah :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
offtopic:
Damn, jij bent snel, thanx :*

OK, dan is mijn keus wel gemaakt, dat Kingston geheugen is amper duurder dan gewoon noname PC2700 geheugen, tenminste: de laatste keer dat ik keek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

G5rene: ja, dat kan nog steeds :)

Edit: damn, ReemF :( :+ ;)

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 21-02-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

PMG blijft m'n favo forum nog altijd :> :P De meest complexe dingen komen voorbij, maar ook vragen waar je gewoon 'ja' op kan antwoorden.

offtopic: haha BalusC ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
voor iedereen die lange boottijden vernemen met hun Asus bordje:

-schakel S-ata uit dmv jumper
-schakel firewire uit in de bios (bij deluxe versie)

firewire zoekt naar harde schijven (en andere apparaten) met een IEEE1394 aansluiting bij het opstarten, dit kan nogal wat tijd gaan kosten. Ik heb hem dan ook direct uitgeschakeld samen met S-ATA toen ik mijn bordje installeerde.
Als je firewire intensief gebruikt (video capturing e.d.) zul je er maar mee moeten leven..
Tip: zet in het BIOS > Boot Other Device op [disabled]. Dat is namelijk netwerkboot, en dat scheelt je zo 10-30 sec op het totale boot proces
kan ook wel van pas komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrreene: ik heb ook kingston geheugen gekocht (informatique), alleen dat bleek infineon geheugen met een Kingston sticker te zijn. Ik weet niet of dat dus voor alle Kingston dimmetjes zo is, maar iig bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zoiets met Windows XP booten, daar waar je dat progressiebalkje ziet verschuiven blijft hij gewoon 10 - 20 sec. niks doen, geen HD activiteit niks, en daarna gaat hij weer verder zoals het hoort, geen DHCP aan, ik snap niet wat het is :)

Edit: @Reemf, ik lees net idd je reply erop, maar hij kan je networkboot optie ermee te maken dan als hij toch al de HDD-0 gekozen heeft en al in de windows XP boot zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Heb net boot up other device op disable gezet. maar mijn reboot blijft hangen op de kleine 35 seconden. Dit omdat het laadbalke in XP even stil blijft staan, daarna even zwart beeld is en dan pas winxp blauwe scherm|desktop komt.
?

Ik zag dus ook een reply staan over de IDE drivers.
bij mij de Nvidia nforce MCP2 IDE controller?

heb de non-deluxe versie en ik vind het vaag :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rody op 21-02-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld. moet hem morgen als het goed is binnen krijgen of anders maandag.

Ik ga draaien een XP2200+
Asus A7N8X
Hercules 3D Prophet 9000 128MB
512MB DDR-RAM/333 PC2700, 184pin(OEM)
Arctic Copper Silent (CPU Cooler)

in een Thermaltake Xaser II 5000+ Zwart
Met een Levicom 350watt Silent PSU

iemand aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
welke revisie is er momenteel te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

nickvd schreef op 21 February 2003 @ 22:37:
welke revisie is er momenteel te koop?
net eentje aangeschaft: 1.04 (deluxe that is)

[ Voor 5% gewijzigd door PipoDeClown op 22-02-2003 00:03 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 20:27
Canard schreef op 15 February 2003 @ 16:55:
Ik geloof dat we kunnen stellen dat de A7N8X niet overweg kan met Samsung PC2700 geheugen! Ik heb nu al zoveel mensen gezien met problemen, die allemaal verdwijnen als het geheugen op 133Mhz wordt gezet.
Waarschijnlijk geeft alleen deze serie problemen: K4H560838D-TCB3.. let vooral op de D, de C-revisie zou wel goed werken.

Overigens staat in Het nForce2 Topic Deel 2 ook iemand met een Abit NF7 en dezelfde problemen..

Op het forum van nForcersHQ staan ook veel mensen die problemen hebben
Heb mijn geheugen opgeruild voor Samsung PC-3200 cas3 geheugen en draai stabiel op 191Mhz FSB en mem 191MHz@cas 2.5
Sandra: 2789/2514
En mijn processor op 1730Mhz@ 1,5 volt
Het lag dus echt aan het pc 2700 van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Fear-factoR schreef op 16 February 2003 @ 14:47:
De mijne is een typisch geval van D.O.A. :'(
Ik heb het nog geprobeerd met een Panasonic CR2032... niks!
Ik heb de PCI videokaart uit m'n oude computer getrokken (dat brengt het totaal van geprobeerde videokaarten op 3) en er in geprikt... ook niks!!
Video kaart eruit & geheugen er uit... ook niks!!!
Alle uitbreidingskaarten er op gezet, gamepoort, xtra usb, firewire, enz., en alle jumpers nog eens omgegooid? ook niks!!!!
Ik heb gisteren Computerland gebeld, ze gaan 'm woensdag testen.
Dus ik houd jullie op de hoogte hoe het afloopt :)
ff terug komen op m'n eigen verhaaltje, wat bleek; met het mobo was niks mis, maar m'n proc was al DOOD voordat ie m'n comp in ging |:(
Ik heb een paar dagen m'n oude Athlon TB op het moederbord gehad (hiermee was m'n comp al +/- 30% sneller dan op m'n oude Abit KT7-raid mobo :P , het geheugen hè), en sinds een half uur heb ik m'n nieuwe XP 2200+ draaien. _/-\o_
Bovendien moet ik zeggen dat het geluid van de Soundstorm echt SWEEEET is, maar dat wil wel als je al jaren een Creative Soundblaster PCI 128 gewend bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 14:13:
Grrreene: ik heb ook kingston geheugen gekocht (informatique), alleen dat bleek infineon geheugen met een Kingston sticker te zijn. Ik weet niet of dat dus voor alle Kingston dimmetjes zo is, maar iig bij mij wel.
Das ook wel logisch. Kingston is geen fabrikant van geheugen chips. Dus ze zullen bij bv. Infineon de chips inkopen.
Wat kingston doet is de chips op het printje monteren en de SPD programmeren. De SPD is een eprom waar de memorytimings e.d. instaan.

En uiteindelijk testen ze het geheel.

Het voordeel van Kingston boven Infineon is dat je lifetime warranty krijgt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister na 4 weken wachten eindelijk m'n A7N8X deluxe binnen.
Nadat ik een uur bezig ben geweest om de koeler vast te krijgen draait ie eindelijk, alleen ik moet eerst m'n cmos clearen om hem opgestart te krijgen.
Als ik iets verander in m'n bios en dan probeer op te starten gebeurd er niks.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
De bios versie die er nu in zit is: 1001G.
Ik heb Corsair PC3200 CL2 256Mb geheugen, op het moment heb ik 1 reepje in slot 1.
De andere heb ik er nu even uit, ik dacht dat dit het probleem was.
Het gekke is dat er niks gebeurd, de fans gaan draaien en that's it.

PS, ik weet niet wat het is maar ik kreeg die koeler er echt niet makkelijk op.
Op een gegeven moment begon m'n core af te brokkelen.
Uiteindelijk maar m'n voeding losgehaald daardoor kreeg ik wat meer ruimte.
Mijn God wat zit die proc dicht tegen de voeding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Coenen schreef op 22 February 2003 @ 15:28:
Nadat ik een uur bezig ben geweest om de koeler vast te krijgen draait ie eindelijk, alleen ik moet eerst m'n cmos clearen om hem opgestart te krijgen.
Ik heb Corsair PC3200 CL2 256Mb geheugen, op het moment heb ik 1 reepje in slot 1.

PS, ik weet niet wat het is maar ik kreeg die koeler er echt niet makkelijk op.
Op een gegeven moment begon m'n core af te brokkelen.
Uiteindelijk maar m'n voeding losgehaald daardoor kreeg ik wat meer ruimte.
Mijn God wat zit die proc dicht tegen de voeding aan.
:X begon je core te brokkelen :X !!!!! Niet doen !

BTW, je kunt je bios beter maar gauw naar 1002 Final flashen, is wel zo veilig en stabiel. Hoef je tenminste niet meer te kloten met oude bios!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Heeft iemand hier ook al OCZ geheugen geprobeerd. Ik denk dat ik over een paar weken een A7N8X ga aanschaffen met een XP2400+. Maar ik twijfel nu tussen Corsair of OCZ geheugen. Ik heb begrepen dat er van Corsair geheugen in omloop is waarvan de SPD readings niet helemaal kloppen.
Voor een snelle upgrade wil ik dus het volgende :

Asus A7N8X Deluxe Gold ATX nForce2 Skt.A DDR
AMD XP2400+ Boxed
2x OCZ 256MB PC-3500 EL DDR SDRAM CL2
Vantec Aeroflow 7040 Socket A koeler

Ik heb al redelijk goed onderzoek gedaan, maar commentaar is natuurlijk altijd welkom. Het enige waar ik over twijfel is of die XP2400+ automatisch unlocked is, daar is nogal wat onduidelijkheid over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Laatst online: 19:56

voz

De echte kenner

Coenen schreef op 22 februari 2003 @ 15:28:
[...]
Dit komt doordat de asus BIOS niet blij is met de manier waarop de SPD van je geheugen is geprogrammeerd. Ik heb hetzelfde probleem (met 512mb P3200C2 v1.1). Met BIOS versie 1001.G heb je nog het geluk dat je na BIOS reset het BIOS inkomt, waar je DIREKT de geheugenwaarden op sync moet zetten, anders moet je weer het BIOS resetten om te kunnen booten. Met BIOS 1002 kun je helemaal niet booten met het corsair geheugen, dan moet je eerst een andere DIMM erin zetten, dan het BIOS veranderen (geheugen op sync that is), dan je corsair er weer in en dan werkt het. Als het goed is wordt het probleem verholpen in een volgende BIOS update. Dit ligt dus niet zozeer aan corsair maar aan asus, want bij mijn weten is het asus bord het enige met dit (overkomelijke) probleem.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

OMX2000 schreef:

Heeft iemand hier ook al OCZ geheugen geprobeerd. Ik denk dat ik over een paar weken een A7N8X ga aanschaffen met een XP2400+. Maar ik twijfel nu tussen Corsair of OCZ geheugen. Ik heb begrepen dat er van Corsair geheugen in omloop is waarvan de SPD readings niet helemaal kloppen.

AMD XP2400+ Boxed

Ik heb al redelijk goed onderzoek gedaan, maar commentaar is natuurlijk altijd welkom. Het enige waar ik over twijfel is of die XP2400+ automatisch unlocked is, daar is nogal wat onduidelijkheid over...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Die A7N8X is prima in orde!!! Ik zou echter een 2500+ Barton kopen, nauwelijks duurder maar veel beter over te klokken. Ik zou als geheugen lekker TwinMos PC3200 of Kingston HyperX PC3000 nemen, veel goedkoper en minstens net zo goed!!

[ Voor 64% gewijzigd door MegaJurk op 22-02-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand die dit bordje aan het werken heeft gekregen met Corsair PC3000 cl2.0? Ik heb ondertussen al alles geprobeerd (manueel timings veranderen na het opstarten met ander geheugen, alle verschillende combinaties van memory-slots, noem maar op), maar m'n bordje wil echter helemaal niet booten met dit geheugen :(.
Ik heb naar corsair gemailt, en zij beweren dat ze dit geheugen aan de praat hebben gekregen op dit bordje. Asus zwijgt in alle talen :/

M'n geheugenlatjes zijn perfect in orde, ik heb ze kunnen testen op een epox.
Ik heb de Deluxe versie, maar ik denk toch dat ik deze ga verkopen en dat ik voor epox ga.

Zou die Uber Bios een oplossing kunnen zijn? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 19:33:
Is er misschien iemand die dit bordje aan het werken heeft gekregen met Corsair PC3000 cl2.0? Ik heb ondertussen al alles geprobeerd (manueel timings veranderen na het opstarten met ander geheugen, alle verschillende combinaties van memory-slots, noem maar op), maar m'n bordje wil echter helemaal niet booten met dit geheugen :(.
Ik heb naar corsair gemailt, en zij beweren dat ze dit geheugen aan de praat hebben gekregen op dit bordje. Asus zwijgt in alle talen :/

M'n geheugenlatjes zijn perfect in orde, ik heb ze kunnen testen op een epox.
Ik heb de Deluxe versie, maar ik denk toch dat ik deze ga verkopen en dat ik voor epox ga.
Zie mijn post hierboven. Heb je het geheugen wel op sync of 100% staan? Op SPD gaat het never nooit niet werken.

edit:
Die uber-BIOS zal het probleem niet oplossen. Zie boven: alleen met de 1001.G (en eerdere misschien) kun je uberhaupt in het BIOS komen na een BIOS-reset.

[ Voor 10% gewijzigd door voz op 22-02-2003 19:41 . Reden: toevoegen info ]

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dus niet in m'n bios geraken met corsair. met een gewoon latje wel.
Ik heb ondertussen al geprobeerd met bios 1001.G (standaard) 1002 final, 1001.E.
Sync geprobeerd, op 166Mhz, op 178Mhz, op 200Mhz, op 80(!) MHz. Ik heb zowat al alles geprobeerd ;(
edit: met corsair pc3200 werkt het wel perfect, ik heb zo'n latje eens kunnen lenen om te proberen.
Ahjah. die pc3000 weigert ook te booten op een a7v333, maar er is totaal niets mis mee met m'n pc3000 lattten

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
Past een Zalman CNPS6000 Cu/Alcu op de A7N8X ? En lukt het om een videokaart met een Zalman ZM80A-HP nog te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Ik heb een 6000cu. Die past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Mn 2200+ draait nu zonder probleem op DDR333. Het vreemde is dat die dan niet wordt herkend als een 2200+ maar als een XP op 1,8GHz. Blijkbaar zit die performance rating alleen in tabelletjes en niet als een Id in de chip. Vinnik nogal fake dus.
Reiko schreef op 23 February 2003 @ 11:35:
Past een Zalman CNPS6000 Cu/Alcu op de A7N8X ?
Die zal geen probleem opleveren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
Het was mij opgevallen dat de socket op de Asus A7N8X heel hoog lag en ik dacht dat die koeler van Zalman dan tegen de Voeding zou komen maar dat is dus niet zo ?
Heeft niemand fotos van een CNPS6000 op een Asus A7N8X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Reiko schreef op 23 February 2003 @ 12:23:
Het was mij opgevallen dat de socket op de Asus A7N8X heel hoog lag en ik dacht dat die koeler van Zalman dan tegen de Voeding zou komen maar dat is dus niet zo ?
Heeft niemand fotos van een CNPS6000 op een Asus A7N8X :)
Ik heb er een... past zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op 23 februari 2003 @ 14:01:
[...]

Ik heb er een... past zonder problemen :)
Ik ook. Werkt perfect! zeer stil en cpu wordt zeer koel gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nog vol spanning te wachten tot de lieve mensen van perfect systems mijn deluxe bordje geleverd krijgen en naar mij opsturen! De zalman 6000cu hebben ze gelukkig wel op voorraad! Ik hoor steeds meer positieve verhalen over de A7N8X dus ben benieuwd! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45

Wimmel

Hello

OMX2000 schreef op 22 February 2003 @ 17:50:

AMD XP2400+ Boxed

Ik heb de volgende setup:
Asus A7N8X Deluxe-gold rev. 1.04
Athlon XP 2400+ AIUHB0248 266fsb
Noisecontrol Silverado @8volt - 2600Rpm
2x 512MB OCZ pc3200 cl2
2x WD800JB 80Gb 8mb cache (wacht op mijn S-Ata converters)
Point of view Gf4 4860 XP, 128mb 3.3ns

Hij draait op dit moment op met fsb op 333, multi 12
Geheugen in sync met 2-2-2-5-2. Temp = 41 stressed

Ik ben wild te spreken over het OCZ geheugen, draait als een zonnetje.
Het kost inderdaad iets meer (hoewel goedkoper als corsair) maar ziet er wel goed uit met die koperen heat-spreaders 8)
Mijn Athlon was un-locked op het moment dat ik hem erop prikte. Ma.w. heb niets aan processor of mobo hoeven te modden.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wimmel schreef op 23 February 2003 @ 18:16:
[...]

Ik heb de volgende setup:
Asus A7N8X Deluxe-gold rev. 1.04
Athlon XP 2400+ AIUHB0248 266fsb
Noisecontrol Silverado @8volt - 2600Rpm
2x 512MB OCZ pc3200 cl2
2x WD800JB 80Gb 8mb cache (wacht op mijn S-Ata converters)
Point of view Gf4 4860 XP, 128mb 3.3ns

Hij draait op dit moment op met fsb op 333, multi 12
Geheugen in sync met 2-2-2-5-2. Temp = 41 stressed

Ik ben wild te spreken over het OCZ geheugen, draait als een zonnetje.
Het kost inderdaad iets meer (hoewel goedkoper als corsair) maar ziet er wel goed uit met die koperen heat-spreaders 8)
Mijn Athlon was un-locked op het moment dat ik hem erop prikte. Ma.w. heb niets aan processor of mobo hoeven te modden.
Cool systeempje... Ok dus voor mij wordt het ook OCZ geheugen. Alleen nog ff kijken of die XP 2500+ een beetje goed kunnen overklokken. Zo niet dat wordt het gewoon de XP 2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45

Wimmel

Hello

OMX2000 schreef op 23 February 2003 @ 21:02:
[...]

Cool systeempje... Ok dus voor mij wordt het ook OCZ geheugen. Alleen nog ff kijken of die XP 2500+ een beetje goed kunnen overklokken. Zo niet dat wordt het gewoon de XP 2400+
Persoonlijk zou ik de 2400 nemen. Ik heb zelf eerst een 2100 genomen, maar ik kreeg de 2400 omdat ik voor een bekende een nieuw systeem moest bouwen :)
(gaat van een AMD k6 400 naar AthlonXP dus boeide niet dat ik de 2400 nam)

Je spaart dan toch gauw 70 euro uit die je over een maand of 6 kan gebruiken voor de upgrade naar de dan betaalbare Barton. Mijn systeem is nu ook een beetje over the top maar is wel voorbereid op de 400Mhz toekomst.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

HEt is gelukt, ik kan nu opstarten zonder m'n bios te hoeven resetten.
M'n memory in sync zetten was inderdaad de truck, Voz bedankt.
Alleen ik geloof dat ik nog niet van de ellende af ben.
Als ik een MP instel van 10,5 start ie niet op maar geeft ie wel de melding: CPU have overspeed! Als ik hem op auto zet gaat het wel goed.
Opzich moet het kunnen 10,5 ik snap niet wat ie loopt te zeiken.
Morgen maar weer eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Coenen schreef op 23 February 2003 @ 22:59:
HEt is gelukt, ik kan nu opstarten zonder m'n bios te hoeven resetten.
M'n memory in sync zetten was inderdaad de truck, Voz bedankt.
Alleen ik geloof dat ik nog niet van de ellende af ben.
Als ik een MP instel van 10,5 start ie niet op maar geeft ie wel de melding: CPU have overspeed! Als ik hem op auto zet gaat het wel goed.
Opzich moet het kunnen 10,5 ik snap niet wat ie loopt te zeiken.
Morgen maar weer eens verder kijken.
Zet eerst eens in het BIOS standard menu; HALT ON op NO ERRORS, dan start ie wel gewoon op zonder die melding. Of de multiplier dan inderdaad unlocked is, is een tweede. Maar dan kun je dat in ieder geval testen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-09 23:01

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

sjit... ik wilde deze avond het bios van mn a7n8x updaten naar 1002, maar er ging dus iets mis op de 1 of andere manier, en nu krijg ik alleen nog maar zwart beeld... bios resetten helpt niet... heb geprobeerd met een noodopstartflop het bios opnieuw te flashen (zoals beschreven op BalusC's site) maar hoewel ik bij het opstarten wél fdd-activiteit heb, wil dat niet lukken. Hij leest de floppy wel even, maar daarna doet ie niks meer, reageert niet op (blind ingetikte) commando's. hotflashen is voor mij ook geen optie tenzij er een aardige tweaker in de buurt van leiden woont die me zijn a7n8x bios-chippie wil uitlenen :-) weet iemand misschien nog wat? veel dank

[ Voor 4% gewijzigd door vlix op 24-02-2003 04:13 ]

Don't be afraid to waste your time... just waste it well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voz, ik zal vanavond eens kijken. Ik wou niet gelijk errors gaan negeren, eerst even zeker weten of alles goed zit.

Rody, zijn jouw opstart problemen opgelost?
Bij mij blijft de balk onder het windows scherm ook een hele tijd hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

vlix schreef op 24 February 2003 @ 04:11:
sjit... ik wilde deze avond het bios van mn a7n8x updaten naar 1002, maar er ging dus iets mis op de 1 of andere manier, en nu krijg ik alleen nog maar zwart beeld... bios resetten helpt niet... heb geprobeerd met een noodopstartflop het bios opnieuw te flashen (zoals beschreven op BalusC's site) maar hoewel ik bij het opstarten wél fdd-activiteit heb, wil dat niet lukken. Hij leest de floppy wel even, maar daarna doet ie niks meer, reageert niet op (blind ingetikte) commando's. hotflashen is voor mij ook geen optie tenzij er een aardige tweaker in de buurt van leiden woont die me zijn a7n8x bios-chippie wil uitlenen :-) weet iemand misschien nog wat? veel dank
Probeer eens vlak na het aanzetten op ALT+F2 te drukken. Dan eventjes wachten, floppy erin met alleen het BIOS bestand en blind even de naam van het BIOS bestand te typen.

Met een beetje geluk werkt de ingebouwde AWDFLASH nog wel...

Anders zou je je chippie moeten opsturen naar zo'n bedrijfje die ook BIOSsen flasht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Coenen schreef op 24 February 2003 @ 09:43:
Voz, ik zal vanavond eens kijken. Ik wou niet gelijk errors gaan negeren, eerst even zeker weten of alles goed zit.

Rody, zijn jouw opstart problemen opgelost?
Bij mij blijft de balk onder het windows scherm ook een hele tijd hangen.
nope, niet opgelost.
duurt ongeveer 10-15 secs voordat hij doorlaat.
Volgens mij ligt het gewoon aan XP zelf omdat een andere computer met een abit het ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

BioWEB schreef op 24 February 2003 @ 11:46:
[...]

Probeer eens vlak na het aanzetten op ALT+F2 te drukken. Dan eventjes wachten, floppy erin met alleen het BIOS bestand en blind even de naam van het BIOS bestand te typen.

Met een beetje geluk werkt de ingebouwde AWDFLASH nog wel...

Anders zou je je chippie moeten opsturen naar zo'n bedrijfje die ook BIOSsen flasht...
helaas, dat wil ook niet werken... dan inderdaad maar eens zo'n bios-mannetje contacteren... ik geloof dat mensen wel goede ervaringen hebben met www.flashbios.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

vlix schreef op 24 February 2003 @ 12:21:
[...]

helaas, dat wil ook niet werken... dan inderdaad maar eens zo'n bios-mannetje contacteren... ik geloof dat mensen wel goede ervaringen hebben met www.flashbios.org?
Even voor de duidelijkheid, je hebt geen corsair geheugen he!

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
vlix schreef op 24 February 2003 @ 12:21:
[...]

Ik had precies het zelfde probleem met dit bord, ik heb m'n bios chip opgestuurd naar www.flashbios.org (Arthur) en ik kreeg 'm binnen 3 dagen terug! Is echt een goede en goedkope service (10 euro) ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ah als je moederbronnen melding hebt in je apparaatbeheer dan komt dat omdat je een "paar" usb poorten gebruikt.
ik had dus de bovenste usb poorten waaraan m'n toetsenboard hing en m'n monitor usb hub met daarin een muis.

nu is m'n muis op ps2 en een toetsenboard op usb en het schijnt nu weg te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
[Netwerkkaart blijft connected, ook al staat de pc uit]:?

Hallo,
Zo, van het weekend alle onderdelen gehaald om een nieuwe pc in elkaar te
kunnen zetten. Ben dit keer voor AMD gegaan ipv intel, en natuurlijk het mooie
A7N8X asus bordje, de deluxe versie natuurlijk :)

Maar goed, nu dus ff voor de vraag, vanmorgen ontdekte ik dat mijn kabelmodem
nog druk aan het knipperen was, dit terwijl mijn pc uitstond. Ik achter mijn pc kast
gedoken, en ook bij de NIC knipperde een lampje. Dus ergens blijf er spanning op
mijn netwerkkaart staan, maar hoe?

Wake-up on LAN staat uit, althans de default was off, dus niet echt verder naar
gekeken. Iemand anders misschien nog ideeen? Van oh je moet dat jumpertje
of die BIOS instelling zo zetten en dan is het goed

Thanks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik ook een vraag over.
is dat dat lampje bij mijn pci sloten???
bij mij blijft er ook een lampje branden,ook als die uit is.
hoort dat zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 08:54:
had ik ook een vraag over.
is dat dat lampje bij mijn pci sloten???
bij mij blijft er ook een lampje branden,ook als die uit is.
hoort dat zo??
Al aan gedacht om gewoon even in de handleiding te kijken..? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft aan dat er dus spanning op het systeem staat.
hoort dus zo.
o.k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk je wel uit met dit soort vraagjes? Je bent hier al een keer eerder op gewezen. In het vervolg dus wat verder kijken dan je neus lang is en twee maal nadenken eer je weer zo'n beginnersweb.nl vraagje/opmerking gaat posten.

Neem dit anders nogmaals door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

voz schreef op 25 February 2003 @ 02:42:
[...]

Even voor de duidelijkheid, je hebt geen corsair geheugen he!
nope, geen corsair geheugen :-) nou ik heb mn chippie gistermiddag op de post gedaan naar flashbios dus hopelijk zie ik em dan ook weer snel en gezond terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Wat is nou de bios om het beste mee over te klokken?
De 1002 final Uber Bios? Of een oudere Uber Bios?
Dit voor een Tbred B 2400+. O en zijn er dan ook eindelijk lagere MPs beschikbaar?
Of moet je dan nog steeds wat doen met die pinnetjes ofzo (had wel zoiets gelezen, maar ben het vergeten |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van de:

ASUS A7N8x Deluxe
2 x 512MB DDR400 Kingston
Athlon XP 2100+
Bios 1002 (final)
Matrox G450DH 32MB

Echter heb ik gigantische problemen met de stabiliteit van mijn systeem, zelfs met Bios defaults niet stabiel te krijgen, wel indien het geheugen wordt teruggezet naar 125. Is dit normaal? Kan het aan mijn oudere videokaart liggen. Ik heb geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Heb je je gegeugen al eens synchroon geprobeerd, DeDoper? Dat scheelt namelijk nogal wat te schelen qua stabiliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

FCA

VinnieWeiss schreef op 25 February 2003 @ 12:35:
Wat is nou de bios om het beste mee over te klokken?
De 1002 final Uber Bios? Of een oudere Uber Bios?
Dit voor een Tbred B 2400+. O en zijn er dan ook eindelijk lagere MPs beschikbaar?
Of moet je dan nog steeds wat doen met die pinnetjes ofzo (had wel zoiets gelezen, maar ben het vergeten |:( )
Met een 1002 (gewone) Bios zijn alle multipliers beschikbaar (tenminste, bij mij wel met een TBred 2400+ en een normale A7N8X). Uber Bios draai ik niet, ik draai gewoon 12 x 166 nu.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens! ik heb een vraag, met mijn oude mobo (MSI K7T266 PRO 2) kon ik mijn FSB opschroeven naar 140, Twinmos Geheugen PC 2100, maar nu met deze moederbord kan ik de FSB niet een % hoger doen, want dan hoor ik door mn speakers Mem test failed :( .
ik gebruik hetzelfde geheugen die ik in mn MSI had, (Heb nog geen geld voor de PC3200)
ik heb dus mn FSB op 133 lopen, zodra ik dus hem op 134 start mn computer niet meer op :(
Iemand een idee hoe dat komt?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je gegeugen al eens synchroon geprobeerd, DeDoper? Dat scheelt namelijk nogal wat te schelen qua stabiliteit

Ja dat zit keurig netjes hoe het boekje het aangeeft in de twee blauwe sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je je geheugen op 133MHz moet draaien, DDR266 wordt dan dus, of ook wel PC2100 genoemd. Je geheugen draait dan op dezelfde frequentie als je processor's FSB. Heeft niks met de sloten te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst bovenstaande geprobeerd, ging beter, maar ik ben er net achter dat mijn CAS latency op 2 stond, nu op 2.5 ingesteld en het draait als een zonnetje. Bedankt voor je snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 21:15:
Heb je je gegeugen al eens synchroon geprobeerd, DeDoper? Dat scheelt namelijk nogal wat te schelen qua stabiliteit

Ja dat zit keurig netjes hoe het boekje het aangeeft in de twee blauwe sloten.
DeDoper die tegen zichzelf praat :? Ow dat was een quote van Hlpdsk daarboven z'n text.... Goeiemorgen, ff wakker worden hoor.... 8)7 :z hehe

De A7N8X geeft overigens in Dual Channel een flinke burst als je mem @ sync hebt staan, en je zet de FSB van bv. 166 naar 190. Je datatransfer gaat dan (volgens Sandra) van zo'n 2300Mb/sec naar 2880Mb/sec. Best nette increase met maar 24mhz FSB increase (48mhz DDR effectief) :) Het enige waar je dan op moet letten is je Vcore, die zal van 1,6v - 1,650v naar ongeveer 1,8v moeten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 26-02-2003 09:02 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DeDoper, welkom op GoT :)

Aangaande jouw stabiliteitsprobleem: je had het probleem in principe ook makkelijk zélf kunnen troubleshooten en oplossen door simpelweg de mobohandleiding en de PMG FAQ door te nemen. Dat is eigenlijk ook de bedoeling hier op GoT..

Neem onderstaande linkjes eens rustig door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Dit graag lezen eer je een topic opent, check de eerste posting
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, de troubleshooter

Hopelijk kijk je in de toekomst wat verder dan je neus lang is en laat je zien vooronderzoek cq moeite gedaan te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Canard schreef op 15 February 2003 @ 16:55:
Ik geloof dat we kunnen stellen dat de A7N8X niet overweg kan met Samsung PC2700 geheugen! Ik heb nu al zoveel mensen gezien met problemen, die allemaal verdwijnen als het geheugen op 133Mhz wordt gezet.
Waarschijnlijk geeft alleen deze serie problemen: K4H560838D-TCB3.. let vooral op de D, de C-revisie zou wel goed werken.

Overigens staat in Het nForce2 Topic Deel 2 ook iemand met een Abit NF7 en dezelfde problemen..

Op het forum van nForcersHQ staan ook veel mensen die problemen hebben

--------------------------------------------------------------------------------
Procyon for life schreef op 22 February 2003 @ 11:35:
[...]

Heb mijn geheugen opgeruild voor Samsung PC-3200 cas3 geheugen en draai stabiel op 191Mhz FSB en mem 191MHz@cas 2.5
Sandra: 2789/2514
En mijn processor op 1730Mhz@ 1,5 volt
Het lag dus echt aan het pc 2700 van Samsung...
Hallo A7N8X-eigenaren,

Ook ik kamp met dit probleem. Ik had onlangs een 512MB PC 2700 geheugenmodule van Samsung gekocht bij Mycom. Deze plaatste ik op mijn A7N8X-moederbord naast mijn Siemens 256 MB PC2700. Met het spelen van spellen (o.a. C&C:Generals en Battlefield 1942) crashde de spellen op een gegeven moment terug naar de desktop.
Na lang spitten in dit forum en op internet kwam ik i.i.g. tot de conclusie dat de Samsung niet goed functioneert. Hierop heb ik mijn memory geheugen op 133 Mhz gezet en tot nu gaat het goed.

Ik kwam ook op internet een vermelding tegen ([url]http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/5049.html[/url]dat het moederbord steeds problemen ondervind met alle 512MB of hoger geheugenmodulen (ongeacht het merk). Is dit ook zo of heeft het alleen betrekking op de Samsung? (i.v.m. inruilen naar ander merk, maar wel bij een PC2700 blijven)

Verder zou ik willen weten of iemand van jullie met dit moederbord en zo'n Samsung-module al heeft geprobeerd om de bios te flashen naar versie 1002, en zo ja, of dit ertoe heeft bijgedragen dat je nu geen hinder meer ondervindt van de Samsung-module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

FCA

Ik denk dat het grootste probleem is dat je het synchroon moet laten lopen. Dus omlaag die multiplier, en omhoog die FSB...
Ik draai nu 2x256 MB Samsum PC2700 @ 166, en het loopt echt superstabiel.
Ik kan de serienummers nu niet bekijken, ben mijn systeem aan het compilen, maar dat er dus een probleem zou zijn met PC2700 in het algemeen is dus niet correct. Ik heb trouwens bios 1002 nu, maar met bios 1001E ging het goed tot FSB en geheugen op 154, ging niet hoger omdat de multiplier niet lager kon.

Verandert z'n sig te weinig.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.