Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Verwijderd
Ik maak gebruik van de nieuwe? 1002 bios, plus de nieuwste NVidia drivers vanaf de Asus site.
Als ik mijn AMD Athlon 2700XP met 2*512Mb HyperX DDR2700 memory modules wil gaan draaien, dan wordt mijn systeem zeer onstabiel. Of ik ze nu in slot 1&3 of in slot 1&2 plaats, of de memory timing verlaag, ipv 5-2-2-2 bijv 6-3-3-3 of zelfs nog lager, allerlei programmas stoppen met foutmeldingen, of ik kan mijn pc niet meer opstarten, (boot wel, start windows wel op, maar tijdens het opstarten van windows xp pro, spontaan rebooten).
Als ik met 1 memory module van 512Mb in slot 1 draai, dan werkt de pc zonder enig probleem.
Kent iemand dit probleem, en/of weet iemand wat hier aan te doen?
Ik las hier iets over problemen met Samsung memory modules, maakt Kingston daar gebruik van? Door de aluminium bescherming kan ik dat niet zien.
heb je ze allebei getest door ze alleen erin te doen?Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:38:
Als ik met 1 memory module van 512Mb in slot 1 draai, dan werkt de pc zonder enig probleem.
zo nee. is denk ik die andere geheugenmodule niet helemaal fris.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
volgens mij kan sisoft die dual channel niet goed benchen. Ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen.Kaap schreef op 14 March 2003 @ 11:11:
Ik heb de A7N8X non-deluxe gekocht met een XP 2600+ (333FSB). Verder zitten er in bank 1 en 3 2*512Mb PC2700 van Twinmos.
Ik heb gebenched met Sisoft voor de bandbreedtte en die zit tussen de 2300 en 2400MB/sec. Dit vindt ik laag, mijn SiS 648 mobo met 512MB PC2700 haalde dat ook. Ik vraag me af of dat dual channel wel werkt dan. Zou logisch zijn als er een verschil in zat.
Of doe ik soms iets fout om het dual channel effect te krijgen
Verwijderd
Als de ene wel werkt en de andere niet, tja dan ben je eruit...
Test dat eens eerst, dan kunnen we daarna verder kijken...
Prachtig gewoon, heb wel 2 opmerkingen/vragen
1: Op m'n oude moederbord had ik een idle-temp van 42° (met waterkoeling). Dat was een A7M266. Nu heb ik een idle-temp van 33° en een mobo-temp van 32°
Meet deze sensor te laag uit (lijkt me niet, want m'n koelblok is maar een beetje warm), was m'n vorige mobo fout met meten, of kan het echt 10° schelen tussen verschillende moederborden (dus dat ie echt lager is).
2: Bij het booten zegt het vrouwtje
Oja, is er een manier om dat fullscreen-logo aan te passen ? (Dus is er een tool ofzo zoals die Winbond tool om de tekst van dat vrouwtje te veranderen)
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
nForce 2-ST is volgens mij de uitgebreidere multimedia functionaliteit van de Deluxe versies van verschillende bordjes. Dus ook met Soundstorm, Dolby Digital enz.Evil M@V schreef op 15 maart 2003 @ 14:33:
Ik weet niet of dit al voorbijgekomen is maar wat is het verschil tussen de nForce2 en de nForce2-ST?
Verwijderd
Al eens op de Asus site (http://www.asus.com/products/mb/feature.htm)gekeken?DinX schreef op 15 maart 2003 @ 15:08:
[...]
Oja, is er een manier om dat fullscreen-logo aan te passen ? (Dus is er een tool ofzo zoals die Winbond tool om de tekst van dat vrouwtje te veranderen)
ASUS MyLogo™
Tired of boring bootup screens™ ASUS MyLogo and ASUS MyLogo2 let you customize your bootup screen with your favorite photo. ASUS MyLogo lets you use 16 color images, while MyLogo2 enables 256 color images. Add style and a personal touch to your system with this great motherboard feature.
Helaas staat de A7N8X nog niet in de compatibility matrix maar het zal wel werken denk ik.
Always outnumbered, never outgunned!
Nope, bij mij hielp het althans niet. De bios blijft een waarde van 27°C aangeven, wat volgens mij wel iets te weinig isKeizer schreef op 16 maart 2003 @ 00:24:
Hier draait sinds vanmiddag een hele mooie A7N8X deluxeAlles perfect behalve dat de temperatuur sensor een belachelijk lage waarde aangeeft, zowel bios als de asus probe, idle zo'n 10-12 graden lager dan op mn vorige mobo (MSI met zelfde cpu en zelfde cooler). Verder ziet speedfan de temperatuur sensoren niet, dus ik moet dat probe geval wel gebruiken
Wanneer ik (morgen?) de nieuwste buis erop gooi, verbetert dit dan?

Ik heb geen bron meer, maar ik heb ergens gelezen dat die HyperX modules niet in Dual kunnen draaien. Zelf wilde ik PC3500 halen 2x256mb hyperX halen, maar ik weet het nu nog niet zeker.Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:38:
Als ik mijn AMD Athlon 2700XP met 2*512Mb HyperX DDR2700 memory modules wil gaan draaien, dan wordt mijn systeem zeer onstabiel. Of ik ze nu in slot 1&3 of in slot 1&2 plaats, of de memory timing verlaag, ipv 5-2-2-2 bijv 6-3-3-3 of zelfs nog lager, allerlei programmas stoppen met foutmeldingen, of ik kan mijn pc niet meer opstarten, (boot wel, start windows wel op, maar tijdens het opstarten van windows xp pro, spontaan rebooten).
Ik las hier iets over problemen met Samsung memory modules, maakt Kingston daar gebruik van? Door de aluminium bescherming kan ik dat niet zien.
Als iemand dit kan bevestigen of juist het tegendeel dan hoor ik het wel. Ik ga wel ff searchen hierover.
Is dit alleen de limiet door warmte of door te weinig voltage van de NB. De NB voelt veel warmer aan dan mijn cpu heatsink. Ik wil dit mogelijk gaan oplossen met een TT blue orb.
Wat denken jullie.. iemand hetzelfde ervaren?
Ik zie dat iedereen hier vrij lage temps heeft
Als ik pas in de bios kom zou m'n cpu 20° ofzo moeten zijn, zelfs na een hele tijd
In Windows blijft ie mooi op 34° staan nu (met waterkoeling). Dat is nog altijd 10° koeler dan met m'n vorige mobo (ook een asus).
Moeten we nu 10° bijtellen bij deze waardes, of klopt het echt ?
update:
Ik heb nu even opnieuw opgestart en ben dadelijk de bios in gegaan. Daar schommelt van van 20° naar 22°. Dus in een minuut tijd zou hij 10° koeler geworden zijn
[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 16-03-2003 12:00 ]
Verwijderd
Heb beide modules in slot 1 geprobeerd, dus alleen een module in slot 1, en dan werken ze allebei vlekkeloos. zo gauw als ik er een tweede module bijzet, in slot 2 of slot 3, dan wordt mijn systeem vreselijk instabiel.kevinp schreef op 15 March 2003 @ 12:47:
[...]
heb je ze allebei getest door ze alleen erin te doen?
zo nee. is denk ik die andere geheugenmodule niet helemaal fris.
Zoals uit mijn bovenstaande antwoord blijkt, heb ik dit zelfde probleem ook als ik beide modules niet in dual mode gebruik. Had dit zelfde probleem ook al eerder, met 2 Samsung OEM DDR 3200 modules. Het vreemde echter is, als ik een van de modules in slot 1, slot 2, of slot 3 zet, dan draait mijn systeem als een zonnetje.Tweakstarter schreef op 16 March 2003 @ 11:34:
[...]
Ik heb geen bron meer, maar ik heb ergens gelezen dat die HyperX modules niet in Dual kunnen draaien. Zelf wilde ik PC3500 halen 2x256mb hyperX halen, maar ik weet het nu nog niet zeker.
Als iemand dit kan bevestigen of juist het tegendeel dan hoor ik het wel. Ik ga wel ff searchen hierover.
Dus, met 1 module in eender welk slot, draait mijn systeem okay, maar zo gauw als ik 2 modules gebruik, in slot 1 en 2, slot 1 en 3 of slot 2 en 3, heb ik alleen maar problemen.
Wie oh wie herkent dit?
Oh ja, ik heb beide modules ook nog met een memtest? programma getest, opgestart via dos diskette, beide modules getest, en komen allebei zonder fouten door de test.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 15:18 ]
Verwijderd
Wijs advies... "het zal wel werken" Probeer je't zelf eerst even dan?Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:12:
[...]
Al eens op de Asus site (http://www.asus.com/products/mb/feature.htm)gekeken?
(...)
Helaas staat de A7N8X nog niet in de compatibility matrix maar het zal wel werken denk ik.
Kan ik hier wat aan doen?
[ Voor 1% gewijzigd door Fu-Raz op 16-03-2003 17:00 . Reden: grammaticale fouten van formaat ]
Dat vrouwtje hoor je enkel via de geluidskaart, niet via de pc-speaker. En waarom je xp 2200 er niet in draait dat is mij een raadselFu-Raz schreef op 16 March 2003 @ 16:58:
Dat gedoe met die sensor klopt volgens mij, want er is nu een biosupdate voor de A7N8X die de IC sensitivity bijstelt. Mijn A7N8X zuigt trouwens hard, want alleen mijn Duron 650 draait er in en niet mijn XP 2200.... beetje jammer, en over dat vrouwtje dat dingen zegt... die zegt bij mij helemaal niets?
Kan ik hier wat aan doen?
Maar ook een bios reset helpt niet.
Oke dit wilde ik ook weten, maar antwoord heb ik alGrrrrrene schreef op 21 February 2003 @ 12:18:
Hmm, even een vraagje, 'k ben van plan een systeem te kopen, ongeveer gelijk aan dat van Athlonkmf...
Ik wil er graag 512MB PC3200 van Kingston in stoppen, maar kan dat ook op PC2700 snelheid draaien op cas2?
Ik ben er alweer een tijdje uit qua kennis, maar in het PC133 tijdperk kon ik PC133 op PC100 snelheid laten draaien op cas2, terwijl het op 133MHz cas3 zou zijn
Dus heeft het terugklokken nog steeds tot gevolg dat de cas-tijden omlaag kunnen?
Dit kan neem ik aan met elk geheugen en niet alleen Kingston voor de duidelijkheid he
En is het PC2700 CAS2 nou sneller dan PC3200 CAS3?
Want prijsverschil tussen CAS2 en 3 is erg groot, 2 is 2x zo duur dan 3, maar als kijk naar 333Mhz geheugen en 400Mhz zou ik zeggen dat PC3200 CAS3 sneller was
Maar ik ben er ook al tijdje uit.
Anders ga ik ook meteen PC3200 CAS3 halen....
Komt trouwens een XP 2400+ op, dus die loopt maar op 266Mhz....
Las ergens dat dan 266Mhz geheugen nog beter was, is dat ook waar? Daar heb ik namelijk geen idee van...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
1) Heb hier een Chrsytal Orb koeler om de heatsink op m'n NB te vervangen. Alles leuk een aardig maar..... hoe krijg ik die heatsink los?
2) Ik wilde de heatsink die dan vrijkomt op m'n SB plaatsen. Alles leuk een aardig maar..... die heatsink is te groot volgens mij. Buiten 't feit dat 't dan niet 1 op 1 past, komt hij ook in de knoei met m'n AGP kaart.
Wie heeft er een soortgelijk iets ondernomen en wat zijn jullie oplossingen hiervoor?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Even pinnetjes aan de achterkant inknijpen en doorduwen?MrJ schreef op 16 March 2003 @ 21:15:
1) Heb hier een Chrsytal Orb koeler om de heatsink op m'n NB te vervangen. Alles leuk een aardig maar..... hoe krijg ik die heatsink los?Hij zit met 2 plastic pennetjes vast, maar een tangetje en een schroevendraaier icm een beetje kracht had geen resultaat.
Je zou een stukje vanaf kunnen "dremelen" zodat het de juiste maat heeft.MrJ schreef op 16 March 2003 @ 21:15:
2) Ik wilde de heatsink die dan vrijkomt op m'n SB plaatsen. Alles leuk een aardig maar..... die heatsink is te groot volgens mij. Buiten 't feit dat 't dan niet 1 op 1 past, komt hij ook in de knoei met m'n AGP kaart.
Ik heb idd 2 missers wat layout betreft gespot...MrJ schreef op 16 maart 2003 @ 21:15:
Ik wilde de heatsink die dan vrijkomt op m'n SB plaatsen. Alles leuk een aardig maar..... die heatsink is te groot volgens mij. Buiten 't feit dat 't dan niet 1 op 1 past, komt hij ook in de knoei met m'n AGP kaart.
1) De southbridge zit veel te dicht bij de expansion slots, zo is het bijna onmogelijlk er een redelijk formaat heatsink op de plakken.
2) De CPU socket zit teveel op de rand van het bord, mijn koeler komt nu op een halve cm na tegen mn voeding aan. Het is dus onmogelijk om er met een fan adapter een grotere fan op de plaatsen
Ik heb nog een (n00b) vraag over usb. Mijn kast heeft front usb aansluitingen. Kan ik die zo op de usb 2.0 aansluiting van het bord pluggen? Zijn de aansluitingen van 1.1 en 2.0 hetzelfde?
Always outnumbered, never outgunned!
Zal kijken of ik daar handig genoeg voor ben.DinX schreef op 16 March 2003 @ 21:43:
[...]
Je zou een stukje vanaf kunnen "dremelen" zodat het de juiste maat heeft.
Anders ff zoeken op een handel oude hardware ergens, misschien dat er nog een kleiner formaat ergens te vinden is.
@Keizer:
1) Die is jammer ja.
2) Lukt net bij mijn kast. Maar een CPU koeler erop vast proberen te pinnen met 't mobo al ingeschroefd is een crime.
Verwijderd
Verwijderd
Sietse popelt, maar Sietse's A7N8X deluxe wordt momenteel door Asus gereanimeerdVerwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 16:19:
[...]
Wijs advies... "het zal wel werken" Probeer je't zelf eerst even dan?
Ik ga dus een heatsinkje kopen (dremelen is niets voor mij), maar zit nu helaas op m'n werk. Als ik wacht to vanavond dat ik het zelf op kan meten duurt t nog een dag langer voordat ik m'n SB kan coolen.
Als iemand dat kan en wil doen zou ik hem/haar zeer erkentlijk zijn!
--------------------------------------------------------------------------------
euro schreef op 16 March 2003 @ 16:02:
Heb een probleem met een Radeon 9500 64mb point of vieuw.
Ben een nieuw systeem in elkaar aan het zetten en krijg geen beeld, de monitor geeft aan dat het geen signaal ontvangt.Monitor doet het wel op me laptop aangesloten, kan de kaart niet in ander systeem testen, heb ik nu ff niet.
Moederbord is een Asus A7N8X deluxe, lamoje van de AGP check is uit en die van het systeem brand dus dat is goed.
Zit ook een extra molex stekker aan de kaart aan gesloten, moet ik die ook op de stroom aan sluiten en zal de de kaart DOA zijn??
--------------------------------------------------------------------------------
Heb het bovenstaande probleem en heb zojuist een andere VGA geprobeerd een Geforce 2MX en daar krijg ik ook geen beeld mee en de VGA's doen het beide wel in een ander systeem, wat ik ff geleend heb.
Zal het AGP slot kapot zijn??
Heb net de Maxpert gebeld waar het moederbord vandaan komt en die vertelde dat ik een RMA moest doen dat 80% uitval in de serie is.
Het kan natuurlijk dat je AGP kapot is, als twee videokaarten het niet doen op je mobo, dan kun je bijna niets anders concluderen dan dat. Dus inderdaad die RMA is de beste oplossing. Misschien dat je nog even kunt kijken welke revisie je hebt. (Dat staat heel klein ergens tussen je PCI-sloten geloof ik.) Maar 80% dat ga ik niet geloven.
-- == Alta Alatis Patent == --
Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, en ook Rudy van maxpert kon er vrij weinig aan toevoegen. Hij zei wel, dat de bordjes die hij terug gestuurd krijgt het bij hem wel doen. Dus als dat waar is, dan moeten we toch iets fout doen?
Ik heb btw dezelfde revisie 1.04
[ Voor 6% gewijzigd door Fu-Raz op 17-03-2003 15:52 ]
Verwijderd
Het zal niet lukken met dat programmaatje. Maarrrrrrrrr.....Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 00:56:
[...]
Sietse popelt, maar Sietse's A7N8X deluxe wordt momenteel door Asus gereanimeerd
bij nForcersHQ heeft iemand uitgevogeld hoe het (bootlogo veranderen dus) kan.
Hmm site is trouwens down nu...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 19:41 ]

Blue orb:

Welke van de 2 past op de NB en welke raden jullie aan?
Mijn NB wordt zo warm dat langer vasthouden dan een paar seconden pijn gaat doen.
En ik hoop dat "flashing" op te lossen wat optreed bij 200mhz FSB
Moet die rudy morgen bellen en als het zo is dat hij zegt dat ze het bij hem wel doen, dan doe ik het anders, ga ik met hele case met moederbord bij hem langs.Fu-Raz schreef op 17 March 2003 @ 15:50:
Ik heb maxpert ook aan de telefoon gehad net... Blijkt dat bij mij hetzelfde probleem is. Ook ik hoorde dat er een groot aantal 'afvallers' waren bij de Asus A7N8X... Je bent niet de enige euro.
Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, en ook Rudy van maxpert kon er vrij weinig aan toevoegen. Hij zei wel, dat de bordjes die hij terug gestuurd krijgt het bij hem wel doen. Dus als dat waar is, dan moeten we toch iets fout doen?
Ik heb btw dezelfde revisie 1.04
Dan kan hij het zelf zien dat het MB het niet doet en moet toch een dezer dagen in utrecht zijn dus dan ff richting zutphen ook maar
Verwijderd
Ik heb bij de installatie van XP wel als lokatie Nederland opgegeven.
Weet iemand hoe dit aan te passen is? Ik heb zo 123 in de registry niets kunnen vinden wat aan te passen valt...
Daarnaast las ik in de FAQ als je verandert van RAID controller dat je je data ook kwijt raakt
Daarnaast zit er een optie bij dit mobo waarmee je je OUDE HDD op deze SERIAL ATA Raid Controller kan aansluiten???
over die raid weet ik niet, maar ik denk wel dat als je de schijven aan een andere controller hangt, dat je dan opnieuw de array moet aanmaken, dus dat je je schijven moet backuppen voor je eraan begint...
Met een S-ATA to P-ATA convertor blokje gaat dat prima lukkenn00bs schreef op 18 maart 2003 @ 16:08:
Daarnaast zit er een optie bij dit mobo waarmee je je OUDE HDD op deze SERIAL ATA Raid Controller kan aansluiten???
Verwijderd
Ff gesearched natuurlijk en het leek me aan de Nvidia Nforce2 drivers te liggen. Ok teruggezet naar originele XP drivers en ja hoor weer dezelfde fout.
Aspi driver die ik gebruik is degene van de Nero website dus dat zal het ook niet zijn. Het vreemde is dat een data-cd geen problemen geeft. Iemand die hier ervaring mee heeft/een oplossing weet ?
Verwijderd
Ik had er een Swiftech MCX462+ op zitten. Dat paste prima. Alleen is mijn mobo kort daarna overleden. Winkel beweerde dat er een koperbaan bij een van de gaten rondom de socket kapot was. Lijkt me stug, ik kon er zelf nix aan ontdekken maar je bent gewaarschuwd.n00bs schreef op 18 maart 2003 @ 16:08:
Heeft iemand toevalllig een Swiftech MC462 cooler op dit mobo zitten??? Wil namelijk wel ff weten of dat past
Daarnaast las ik in de FAQ als je verandert van RAID controller dat je je data ook kwijt raaktIk heb nu een Promise Controller op mijn ASUS A7v133. Kan iemand confirmen of het waar is dat je je data kwijtraakt?
Hoop mijn mobo morgen weer terug te krijgen, dan kan ik effe kijke hoe hard ie gaat op lucht, en daarna mijn nieuwe Innovatek waterkoeling erop
Verwijderd
Als je een goede airflow heb of er een ventilatortje op mikt voor airflow dan wordt dat ding nog maar net warm.
Ik heb de laatste dagen met mijn kast open gedraait omdat ik bezig ben met het testen van mijn waterkoeling setup en zonder fan op de chipset gericht werd hij zo warm dat ik mijn vinger eraan gebrand heb, en met fannetje erop gericht voelde je nog maar net dat hij warm werd..... soort van lauw dus. Denk niet dat je hem dan nog veel koeler krijgt met een andere koeler. (mjah vapochill of prometia erop bouwen
Denk dat het alleen boeiend is om er wat anders op te bouwen als je je chipset flink voltmod.
Verwijderd
naar mijn gevoel is het dat de Crucial of Kingston reepjes op DDR 400 perfect draaien. En dat je het beste de mp op 11 kan zetten en de fsb (gemiddeld) 180?
Ik heb nu nog steeds een Xp2100+ (palemino
Kheb trouwens de deluxe versie.
http://www.nforcershq.com...?t=3199&highlight=burning
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=5798
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=7339
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=10386
Hier wat aan?
@Speedy J:
Dat is afhankelijk per systeem + wat je ermee wilt bereiken. En daar kan je alleen maar achter komen door zelf te testen
Verwijderd
Overclocken is wel leuk. Maar waterkoeling en dergelijke vind ik een beetje te veel van het goede. De fsb en dergelijke zo hoog en snel/stabiel mogelijk, zo clock ik over.
[ Voor 2% gewijzigd door MrJ op 20-03-2003 13:06 . Reden: tiepvaud ]

Twijfels.. twijfels.. Kop op.. Kijk eens in dat grote DDR geheugen OC topic in DOC en check honderden geheugenbenchmarks. Verder maakt het tegenwoordig haast geen donder uit welke A-merk je neemt. Ze verschillen enkel in naam, default latencies en services. Ze zijn allemaal prima te overclocken; het is niet zo dat één bepaald merk het beste overclockbaar is, dat verschilt per reepje. Erg exemplaristisch dus.
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 21:49:
Ik heb een schone installatie van WinXP Home English International gedaan en na installatie van de nForce driver pack van Asus (v1.16 van de Asus site) valt het me op dat de taal in het nForce bedieningspaneel (geluid icoon rechtsonder bij klok) in het Nederlands is.
Ik heb bij de installatie van XP wel als lokatie Nederland opgegeven.
Weet iemand hoe dit aan te passen is? Ik heb zo 123 in de registry niets kunnen vinden wat aan te passen valt...
In het register zal het iig niet te veranderen zijn.
Sowieso deze...nog ff verder zoeken..weet zeker dattik het ergens gelezen heb...Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 12:38:
Heb een probleem met mijn Asus A7N8X de luxe moederbord.
Ik maak gebruik van de nieuwe? 1002 bios, plus de nieuwste NVidia drivers vanaf de Asus site.
Edit: Ohja en deze ook:
...Tweakstarter schreef op 16 maart 2003 @ 11:34:
[...]
Ik heb geen bron meer, maar ik heb ergens gelezen dat die HyperX modules niet in Dual kunnen draaien. Zelf wilde ik PC3500 halen 2x256mb hyperX halen, maar ik weet het nu nog niet zeker.
[ Voor 18% gewijzigd door Krewcial op 20-03-2003 18:44 ]

Ik hoop het wel ik heb er namelijk ook 1 maar alleen het bordje nog niet binnenKrewcial schreef op 20 March 2003 @ 20:45:
Oh en trouwens...is de Zalman CNPS5100-Cu een goeie cooler als je wil oc'en...hij moet gemonteerd worden met schroeven....pastie dan wel op dit bord?
Pics van de CNPS5100
Ja, lijkt me wel dat ie gaat passen
[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 20-03-2003 22:10 . Reden: |:( ]
Ja ik d8 het zelf ook al. Want in dat mobo zitten van die gaten, en volgens mij is dat maar 1 maat.BalusC schreef op 20 March 2003 @ 20:56:
Pics van de A7N8X
Pics van de CNPS5100
[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 20-03-2003 22:09 . Reden: :X ]
daarboven loopt de zooi vast in 3dmarkKrewcial schreef op 20 maart 2003 @ 20:31:
Hoezo kom je dan niet verder dan 185 fsb? Wordt je NB te heet? Memtimings? Proc Unlocked?

[ Voor 18% gewijzigd door Tripp op 20-03-2003 21:26 ]
Dit is toch het A7N8X topic?BalusC schreef op 20 maart 2003 @ 20:56:
Pics van de A7V8X
Pics van de CNPS5100
Je memory kan het ook niet zijn...maybe de timings ofzow....heb je agp/pci gelocked....? Dat ze niet te hoog staan....ennuh...ff denken...sja misschien je NB beter coolen....fannetje erop ofzow..:)executor schreef op 20 maart 2003 @ 21:25:
[...]
daarboven loopt de zooi vast in 3dmark. het ligt dan niet aan de maximale snelheid van de cpu, want met lagere multiplier zelfde probleem.
Wat is je AGP kaart? Radeon misschien?
Sommige Radeons icm hoge FSB's op dit mobo'tje schijnen die combi niet te trekken. Maar dit is niet bevestigd.
Welke voordelen van dit bordje ten op zichte van de abit heeft ervoor gezorgd dat jullie voor de asus kozen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
executor schreef op 20 March 2003 @ 21:25:
[...]
daarboven loopt de zooi vast in 3dmark. het ligt dan niet aan de maximale snelheid van de cpu, want met lagere multiplier zelfde probleem.
ik heb ook een radeon8500 maar die loopt gewoon als een zonnetje met me fsb op 202/203. Dus dat niet gehaalt word met pc3500 is echt raar. Ik red dit met pc2700.MrJ schreef op 20 March 2003 @ 22:35:
Heb hetzelfde hier.
Sommige Radeons icm hoge FSB's op dit mobo'tje schijnen die combi niet te trekken. Maar dit is niet bevestigd.
Heb je dit ook geprobeerd : http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=189940
Pas op !!! Alleen bij de Deluxe versie van het bord kun je genieten van Soundstorm en Dolby Digital. De "normale" versie heeft alleen 6 kanaals geluid.Krewcial schreef op 20 maart 2003 @ 22:41:
Veel meer opties Gizz...oa de ingebouwde soundstorm Dolby Digital Encoder:)..voor de rest gwoon superbordje..:)
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
volgens mij is dit het ASUS a7n8x topic niet het Abit nog wat topic??Gizz schreef op 20 maart 2003 @ 22:59:
Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben ofzo, maar die abit heeft toch ook soundstorm en dolby digital?
Dat kan toch gewoon hier?
Yep.charrel schreef op 20 March 2003 @ 22:46:
[...]
[...]
ik heb ook een radeon8500 maar die loopt gewoon als een zonnetje met me fsb op 202/203. Dus dat niet gehaalt word met pc3500 is echt raar. Ik red dit met pc2700.
Heb je dit ook geprobeerd : http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=189940
Paar blz'en terug zelf nog gepost.
Wat houdt dat soundstorm dan percies in?BioWEB schreef op 20 maart 2003 @ 22:53:
[...]
Pas op !!! Alleen bij de Deluxe versie van het bord kun je genieten van Soundstorm en Dolby Digital. De "normale" versie heeft alleen 6 kanaals geluid.
Ik vind het raar dat ze het overal over encoding hebben. DD decode je toch, je gaat zelf toch niet rauwe data naar DD comprimeren?SoundStorm™ Technology
Real-time Dolby Digital 5.1 audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams
Moet het niet decoding zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 21-03-2003 00:17 ]
timings ook nietKrewcial schreef op 20 March 2003 @ 22:30:
[...]
Je memory kan het ook niet zijn...maybe de timings ofzow....heb je agp/pci gelocked....? Dat ze niet te hoog staan....ennuh...ff denken...sja misschien je NB beter coolen....fannetje erop ofzow..:)
Ik had eerst een GFDDR er nog in, had ik toen ook al. Nu zit er een hercules 9700 PRO inMrJ schreef op 20 March 2003 @ 22:35:
Heb hetzelfde hier.
Trouwens, hij schkt nu nog steeds een beetje op 185 met bijvoorbeeld cs. op 180 heb ik daar geen last van. Lijkt erop dat ik gewoon een gare northbridge heb

Verwijderd
1. teweinig pci
2. geen raid / teweinig ide.
3. ik wil 4x dual ddr PC3200
Verwijderd
Euh, waarom post je dat hierVerwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 01:47:
hij voldoet niet aan mijn eissen:
1. teweinig pci
2. geen raid / teweinig ide.
3. ik wil 4x dual ddr PC3200
Dit kun je namelijk net zo goed in praktisch élk 'groot' mobotopic posten

Een zwaar overbodige post, imo..
oh, lol.Maar we hadden het over executer dacht ik. Wat voor processor heeft Executer dan, want dat kon ik niet zo snel vinden in het draadje. Heeft ie ook al is geprobeerd een grotere stap te maken met z'n fsb?
Mijn northbridge word gekoeld door zo'n losse zalman fb123 8cm koeler. Anders was me viakt400 boardje eerst niet stabiel dus heb ik het automatisch ook maar boven deze northbridge gehangen. Met het doorlussen van me waterkoeling toen warmde ik die northbridge alleen maar op met als gevolg dus een instabiel systeem.
[ Voor 14% gewijzigd door charrel op 21-03-2003 08:45 ]
Heb je dan toch netjes opgelost.
SB ook gekoeld?
die is niet gekoeld nee, zou ook een drama worden denk ik omdat me koelblokjes op me geheugen van me radeon dan in de weg zitten. Die word ook echt niet warm, dus dat lijkt me toch niet nodig. De beperkende factor is nu me geheugen, dat gewoon echt niet meer verder wil.
Verwijderd
ik heb nu de a7n8x DELUXE versie
1800XP
en samsung 256 PC2700
ik kan nu mijn cpu overlcoken naar 2100MHZ
12,5 * 168
en op agressive
agp staat vast op 66
en stapje hoger en hij POST niet meer.
ook op optimal of by spd wilt die niet posten.
oja als ik de multiplayer lager zet dan wilt het ook niet werken.
ik heb de laatste bios erop gezet.
voltage cpu staat voluit
voltage geheugen maakt niet uit waar die op staat
enig idee of het waard is om te investeren in PC3200 dat ik mischien verder kan overlcocken?
ik heb gister ook nog 256 MB PC2700 noname naar de knoppen geholpen, hij wilt alleen nog maar op 133 mhz draaien.
best wel raar want heb niet eens het voltage omhoog gegooid toen dit geheugen erin zat.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:34 . Reden: agp toevoegen ]
Verwijderd
wat ook vaag is, als ik dan mijn geheugen op async 166 zet dan wilt die het alsnog niet doen. mischien ligt het probleem bij mijn processor?
code proc: JUIHB 02 48
op mijn asus a7v333 kreeg ik mijn fsb niet ook niet stabiel hoger dan 170
wel jammer kocht juist dit mb om eens flink te gaan overclocken, althans had wel gehoopt boven de 2100 uit te komen.
enig idee hoe ik hem nog hoger kan krijgen zonder voltmods ??
'k Weet niet echt goed welke van de 2 waarden ik moet geloven. Ik heb ook al de nieuwste bios gedownload en me mobo geflasht, dat zou de sensor wat moeten bijstellen maar niet veel van gemerkt. Het verschil blijft aanwezig.
Hoe reset je het op je moederbord??
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Ik ben trouwens niet boven de 195MHz FSB gekomen, hoger kan wel maar dan loopt hij vast in games.
XP@1800+@ 1620Mhz op 1,5 volt is met mijn zalman 6000CU 1 graad warmer dan de kamertemp (idle)
Die 200Mhz FSB halen we wel als we upgraden naar de Barton, wat vroeg of laat iedereen wel gaat doen denk ik
[ Voor 44% gewijzigd door procyon op 21-03-2003 15:07 ]
Of gelijk over naar de Athlon64Procyon for life schreef op 21 March 2003 @ 15:03:
..
Die 200Mhz FSB halen we wel als we upgraden naar de Barton, wat vroeg of laat iedereen wel gaat doen denk ik...
Hammer Time!
Stroom er af batterij er uit en er zitten twee jumper caps bij de cmos batterij en je moet de bovenste rechtse hebben en dan jumper cap die op 1 en 2 staat op 2 en 3 zetten en daarna weer terug op 1 en 2, batterij er weer in en stroom er aan en klaar
Nope tis echt een encoder, hij krijgt de geluidssignalen van bijv een dvd of spelletje ofzow...of gewoon muziek, en hij encodeert het realtime naar Dolby Digital, dat signaal kan je dan via de coaxiale digitale output naar je reciever sturen die het dan weer decodeert en als 5.1 kanalen naar je speakers/sub stuurt:) correct me if i'm wrong..:)Gizz schreef op 21 March 2003 @ 00:15:
[...]
Ik vind het raar dat ze het overal over encoding hebben. DD decode je toch, je gaat zelf toch niet rauwe data naar DD comprimeren?
Moet het niet decoding zijn?
Ik denk dat je gelijk hebt, ik dacht vandaag ook aan ditKrewcial schreef op 21 maart 2003 @ 16:50:
[...]
Nope tis echt een encoder, hij krijgt de geluidssignalen van bijv een dvd of spelletje ofzow...of gewoon muziek, en hij encodeert het realtime naar Dolby Digital, dat signaal kan je dan via de coaxiale digitale output naar je reciever sturen die het dan weer decodeert en als 5.1 kanalen naar je speakers/sub stuurt:) correct me if i'm wrong..:)
Verwijderd
De hoogste fsb die ik tot nu toe gehaalt heb was 200 Mhz, hiervoor heb ik wel de jumper hack moeten doen en een fan op de NB moeten zetten. de jumper hack waarvoor hierboven ergen een link staat schijnt trouwens alleen te werken met 333 MHz fsb cpu`s.
mensen die eraan denken om er een crystal orb of iets dergelijks op te zetten kunnen waarschijnlijk beter een 4cm fan op het huidige koelblok zetten, heb namelijk ergens gelezenen dat dat beter koelt
wat ook niet onverstandig is om te doen, is om de southbridge te koelen. deze schijnt bij overklokken wel 60 graden te kunnen worden. hier heb ik een klein koellichaampje opgezet van 28x28x8 mm. dit is ruim voldoende denk ik aangezien hij nu alleen nog maar lou aanvoelt. het is dus onnodig om er een gigantische koeler op te zetten, bovendien zit zo`n klein koelblokje niet in de weg voor de pci sloten en eventuele koelblokken aan het geheugen van je videokaart. heb ook ergens gelezen dat 3d aps vaak niet werken bij hoge fsb`s. de reden hiervoor zou de zijn dat de southbridge een lage spanning van 1,6 volt of iets dergelijks heeft. de voltage mods gaan dan ook over die van de south bridge.
ik heb een atlon xp 2600+ met 333Mhz bus, tot nu toe heb ik hem tot 2,399 Ghz kunnen klokken, als ik hoger ga start ie niet meer op, dus moet ik waarschijnlijk het voltage nog hoger zetten, maar dat wordt dan modden. processor wordt stressed zo`n 37 graden met m`n waterkoeling.
ik heb samsung pc2700 cas2,5 geheugen en deze loopt tot nu toe stabiel op 200 Mhz met een voltage van 2,8 V in dual channel
als ik verder ben gekomen zal ik weer posten
overige hardware:
video kaart: ati radeon 8500
geluidskaart: sb audigy
hd: maxtor 80 Gb 7200 rpm
koeling:
dangerden maze 2 met een blackice pro radiator een een sicce nova 800 L/uur pomp
Dit topic is gesloten.