Groot Asus A7N8X Topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

btw met die uberbios (1002a-dlx) krijg ik op de vreemdste momenten een crash onder xp.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Snap, Op nForcesHQ heb ik gezien dat er mensen last hadden van een slechte cmos batterij.
Misschien helpt het vervangen van je CMOS batterij.

Om je bios te resetten moet je eerst je batterij eruit halen en dan die jumper omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

PipoDeClown schreef op 09 March 2003 @ 15:29:
btw met die uberbios (1002a-dlx) krijg ik op de vreemdste momenten een crash onder xp.
Misschien hier iets aan:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=7909
Coenen schreef op 09 March 2003 @ 16:47:

[..]

Om je bios te resetten moet je eerst je batterij eruit halen en dan die jumper omzetten.
Nope, jumper omzetten is genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door MrJ op 09-03-2003 17:03 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Dark schreef op 08 maart 2003 @ 11:30:
[...]

bij http://www.biosmods.com/download.php vindt je(o.a.) CBROM daar kan je het bootscreen mee veranderen ...
die heb ik al geprobeerd, maar ik kan nergens vinden hoe (en OF) ik die fullscreen ook kan aanpassen. ik kan hem wel extracten, maar dan wordt het een bmp die niet te gebruiken is :( ik weet ook niet de afmetingen enzo, maar ik gok 640x464x16 ofzo...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=full screen bios logo mod] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Voor de soldeer guruz onder ons:
http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html
Je kan er info vinden over cpu en memory volt mods >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 09 March 2003 @ 17:01:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Coenen schreef op 09 March 2003 @ 16:47:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------

[...]

Nope, jumper omzetten is genoeg.
Hoe kom je daarbij? In de manual staat heel duidelijk eerst batterij eraf, dan jumper om, jumper weer terug en dan batterij terug. Heb het uiteraard geprobeerd zonder batterij geklooi (lui als ik ben), maar dan gebeurde er nix.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekker er uit uit jumper aantal tellen er uit,is genoeg.
batterij er uit hoeft inderdaad niet.
het staat wel in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit pagina 21 van online manual V2 (November 2002)
To erase the RTC RAM:
1. Turn OFF the computer and unplug the power cord.
2. Remove the battery.
3. Move the jumper caps from [1-2] to [2-3] momentarily. Replace the jumper cap to the original position, [1-2].
4. Re-install the battery.
5. Plug the power cord and turn ON the computer.
6. Hold down the <Del> key during the boot process and enter BIOS setup to re-enter data.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 10-03-2003 08:32 . Reden: damn html rechten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat wou ik zeggen, het staat toch echt in het boekje dat je batterij eruit moet.
Het scheelt weer.
Ik had gister m'n batterij er weer uit gehaald.
Een FSB van 166 schijnt niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

I know dat 't in de manual staat, maar het werkt voor mij zonder de batterij eruit te halen. :)

/edit
Ter verduidelijking:

Ik deed het omdat ik met een te hoge OC niet meer kon booten (mem denk ik), jumpertje omzetten, booten, uitzetten, jumper terugzetten werkte in dat geval voor mij dus.

[ Voor 53% gewijzigd door MrJ op 10-03-2003 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:40

Dark

who tweaked the light?

Bl4cKH4T schreef op 09 maart 2003 @ 18:11:
Voor de soldeer guruz onder ons:
http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html
Je kan er info vinden over cpu en memory volt mods >:)
been there/done that...
http://darkforce.dyndns.org/pics/modpics/mod.html ... >:)

modden is fun :P maar begin er niet aan als je op een budget zit of op je main-pc... ook als je totaal geen soldeer of electornica ervaring hebt is het misschien beter eerst eens wat anders te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Heb ook het deluxe bordje aangeschaft in combi met 2 x 512 mb DDr kingston pc 2700, radeon 9500 pro en xp2000+ tb b, dus dat wordt fun! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
Ik heb afgelopen donderdag het deluxe bordje en een xp2600+ gekocht, en het is werkelijk een BEEST :D

Maar goed, dat wil ook gauw als je daarvoor met een PII 400 heb moeten werken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Even een vraagje:

Ik heb nu 2 x 256MB PC3200 in mijn Asus bordje zitten in slot 1&3. Als ik nu in slot 2 een plankje erij gooi van 256 wordt dan de Dual Chanel nog benut ?
Want volgens mij werken banken 1&2 op 1 controller en bank 3 op de 2e controller. Klopt het dan als ik zeg dat ik in Dual Chanel draai met 1x512 (slots 1&2) en 1x256 (slot 3) ?

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 10-03-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:04
nee, volgens mij moet je danin 2 en 3 de 256 doen en in 1 512 dan werkt het wel.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

BioWEB schreef op 10 March 2003 @ 14:26:
Even een vraagje:

Ik heb nu 2 x 256MB PC3200 in mijn Asus bordje zitten in slot 1&3. Als ik nu in slot 2 een plankje erij gooi van 256 wordt dan de Dual Chanel nog benut ?
Want volgens mij werken banken 1&2 op 1 controller en bank 3 op de 2e controller. Klopt het dan als ik zeg dat ik in Dual Chanel draai met 1x512 (slots 1&2) en 1x256 (slot 3) ?
Volgens je mobo boekje draai je dual channel als je of slot 1&3 of 2&3 gebruikt.
In vele fora wordt gezegd dat je je geheugen in 2 verschillende kleuren banken moet douwen. Dus om aan beide voorwaarde te voldoen heb ik bank 1&3 gebruikt (verschillend gekleurt en ook nog eens volgens mobo boekje).

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

kevinp schreef op 10 maart 2003 @ 15:05:
nee, volgens mij moet je danin 2 en 3 de 256 doen en in 1 512 dan werkt het wel.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dan 3 reepjes van 256 gebruik (als ik zo terug lees inderdaad niet echt duidelijk).

Anders gesteld: Klopt het dat als ik 3 reepjes van 256MB gebruik dat ik dan effectief 1x512 (2x256 in slots 1 & 2) en 1x256MB (in slot 3) Dual Chanel draai ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb een nu een AMD AThlon 2600+, Radeon 9500 op een Abit board lopen en het is zo unstable als de pest, ik wou net een boardswitch maken en had deze in gedachte (gistron.com), is het echt een aanrader?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

kevinp schreef op 10 March 2003 @ 15:05:
Fout... Elke geheugen controller moet over even veel geheugen beschikken als je dual channel wil draaien.
aantal mb in bank 1+2 = aantal mb in bank 3

[ Voor 6% gewijzigd door Arioch op 10-03-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout... Elke geheugen controller moet over even veel geheugen beschikken als je dual channel wil draaien.
aantal mb in bank 1+2 = aantal mb in bank 3
Niet fout dus....
Kijk anders maar hier:
nForce2 Dual channel en synchroniteit

en nog even letterlijk uit het mobo manual:
.....1. To enhance system performance, utilize dual-channel feature when installing additional DIMMs. Install the DIMMs in any of the following sequence: Sockets 1 & 3 or Sockets 2 & 3 or Sockets 1, 2 & 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, heb nu heel het topic door genomen en ik blijk niet de enige te zijn die zijn xp 2600 333Mhz bus niet op een hoger multiplier krijg dan 12,5 zonder deze te unlocken.

als ik hem op 13 zet gaat deze zich idd als 5 gedragen en 13,5 als 5,5 enz. werkt niet met uber bios en ook nie met de nieuwste van asus.

zijn er mischien mensen die het wel gelukt is om een 2600 op een hogere multiplier te krijgen zonder unlocken ??

zou ik graag willen weten want anders ga ik hem toch maar "handmatig" unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:58

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

HELP!!!

Sinds gistermiddag ben ik al bezig om mijn pc aan de praat te krijgen.

Ik heb 2 weken geleden de Asus A7N8X Deluxe Gold gehaald met bios 1001.G
Meteen toen ik de pc in elkaar had gezet en werkte even nieuwe bios eroverheen gegooit de 1002 en werkte perfect.
Gister middag moest ik even mijn pc reboten en ineens bij het reboten geen beeld, geen piep, niets meer. Hd's spinnen wel op.....
Wel staat mijn hdd led heeeeel lang aan...heel zacht licht ook....en na ongeveer een half uur gaat hij uit.
CPU en Mem in andere pc geprobeerd en werkt perfect.

Moedebord zonder cpu starten, krijg ik een vriendelijke vrouw door mijn boxen die schreeuwt NO CPU INSTALLED. Lijkt er weer goed op......

Dan eerst cpu erin en starten, weer helemaal niets.
Mem erin en starten.....ook helemaal niets.

Ik heb al een nacht lang batterij eruit gehad en jumper voor resetten van bios opgezet...maar niets....dit heb ik al wel 10 tallen keren geprobeerd.

Helemaal niets aangesloten op het moederbord behalve videokaart,mem.cpu maar ook niets....zelfs zonder videokaart geen piepjes.

Dit blijkt een bekend probleem te zijn voor de A7N8X Deluxe moederborden als ik de search afga.....maar helaas niemand weet nog een oplossing behalve terugsturen en nieuwe krijgen.
Aangezien het dus heel veel gebeurd, denk ik dat er wel een oplossing voor moet zijn.

Iemand enig idee??

P.s. Ik ga niet mijn bios opsturen en laten flashen oid, aangezien er nog garantie op het moederbord zit.

[ Voor 5% gewijzigd door iZi op 10-03-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:52:
oke, heb nu heel het topic door genomen en ik blijk niet de enige te zijn die zijn xp 2600 333Mhz bus niet op een hoger multiplier krijg dan 12,5 zonder deze te unlocken.

als ik hem op 13 zet gaat deze zich idd als 5 gedragen en 13,5 als 5,5 enz. werkt niet met uber bios en ook nie met de nieuwste van asus.

zijn er mischien mensen die het wel gelukt is om een 2600 op een hogere multiplier te krijgen zonder unlocken ??

zou ik graag willen weten want anders ga ik hem toch maar "handmatig" unlocken
Hier misschien iets aan?

http://www.nforcershq.com...3b4b50b0f72d583a993050f5b

Ik hou dat forum ook in de gaten voor het geval er een 'oplossing' voor is.

En ik blijf natuurlijk hopen op een werkende BIOS mod voor je NB Voltage. Want solderen en ik gaan niet samen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe systeem, A7N8X de luxe , 2 x 256MB Kingston pc3200, AMD XP 2500 Barton Boxed enzv draait onder Win XP. Staat standaard op 11 x 166, stabiel op 11 x 182 nu.

Na het plaatsen van een Pinnacle PC TV PRO kaart gaat het systeem regelmatig hangen in de TV en Radio applicatie.

Op http://www.pinnaclesys.co..._name=PCTVpro&page_id=347 staat helemaal onderaan een z.g.n. oplossing, die bij mij werkt. Het uitschakelen van onboard sound en plaatsen van een Audiokaart. (snik, onboard sound klonk zo goed)

Wie heeft dit probleem al opgelost.
Ik denk eraan om dit probleem aan NVidia te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

die pinnacle kaarten zijn een beetje eh :X moeilijk zeg maar. zo fantastisch zijn hun eigen drivers btw ook niet.
ze hebben getest met nvidia eigen drivers, maar je kunt voor asus het beste hun asus zooi nemen.
de oplossing om een sb128 te nemen slaat natuurlijk nergens op, lees voor de grap eens dat forum door :P

[ Voor 9% gewijzigd door PipoDeClown op 11-03-2003 01:06 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag eff een xp2000 tb gekocht, maar kan de multiplier niet hoger krijgen dan 12,5, wel lager, is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Is al behoorlijk wat keren langsgeweest. Als je dit topic ff doorbladerd vind je vast wel wat.

Het zou ook misschien ook schelen als je om te beginnen je BIOS versie, je mobo revisie erbij zet... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 15:26

voz

De echte kenner

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:13:
Heb vandaag eff een xp2000 tb gekocht, maar kan de multiplier niet hoger krijgen dan 12,5, wel lager, is dit op te lossen?
Ja, dan moet je de proc. handmatig unlocken. Maar waarom zou je een hogere multiplier willen, je kunt beter de FSB overklokken!

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
ja, maar als je processor wel op die snelheid wil lopen en je geheugen niet kan je je multiplier omhoog doen tot de overgeclockte snelheid, en dan weer verder gaan kijken of het nog sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er kennelijk overheengekeken, heb nu een overclock bios erin geflashed, helpt ook niet, maar me mem wil wel veel harder nu (pc 2100 cas 2,5) draaid nu op 150 mhz cas2.
Xp2000@1900 mhz dus.
Maar aangezien de rek nu uit de fsb is, zou ik graag via multiplier clocken, maar dat is niet mogelijk begrijp ik hier uit, mits ik de proc unlock (maar dat is toch een heel riskant gedoe?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een a7n8x deluxe, op deze plank heb ik zitten een barton 2500+ DDR 333, 8500AIW (aargh) en 2x Corsair (TWINX) 256meg cas2-2-2-2-4t DDR 333 geheugen.
Dit alles in een chieftec kast (big tower 34KG) (aargh again)

Mijn Northbridge heatsink wordt echt zo heet dat ik hem niet kan aanraken, geschat een dikke 60 graden (zit er ook een sensor in dat ding) Is dit normaal?
Tevens word de south bridge mcp-t minstens zo heet.

Ik heb een wc setje die ROCKS, mijn proc word slechts 30 graden na 4uur b1942. Afgezien van het 120mm FAN op rad en psu fan, draait er geen 1 fan. Case temp is 24 graden. Dit omdat ik een zo stil mogelijke kast wil.
Of ik de boel nu onder of over clock de temps veranderen nihil, Nb blijft heet en barton heb ik al op 2633mhz gehad en stabiel Ik gebruik 1002a final bios en Qfan blijkt ook niet te werken (heb rad fan op cpu fan connector)
Afbeeldingslocatie: http://www.siepelzone.nl/pc.JPG

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

siepeltjuh schreef op 12 maart 2003 @ 00:01:
Ik heb sinds kort een a7n8x deluxe, op deze plank heb ik zitten een barton 2500+ DDR 333, 8500AIW (aargh) en 2x Corsair (TWINX) 256meg cas2-2-2-2-4t DDR 333 geheugen.
Dit alles in een chieftec kast (big tower 34KG) (aargh again)

Mijn Northbridge heatsink wordt echt zo heet dat ik hem niet kan aanraken, geschat een dikke 60 graden (zit er ook een sensor in dat ding) Is dit normaal?
Tevens word de south bridge mcp-t minstens zo heet.

Ik heb een wc setje die ROCKS, mijn proc word slechts 30 graden na 4uur b1942. Afgezien van het 120mm FAN op rad en psu fan, draait er geen 1 fan. Case temp is 24 graden. Dit omdat ik een zo stil mogelijke kast wil.
Of ik de boel nu onder of over clock de temps veranderen nihil, Nb blijft heet en barton heb ik al op 2633mhz gehad en stabiel Ik gebruik 1002a final bios en Qfan blijkt ook niet te werken (heb rad fan op cpu fan connector)
[afbeelding]
ik denk niet dat jouw cpu op 30 graden blijft :z . Zet mbm5 er eens op en dan praten we wel verder want er zit ook een tempsensor op je northbridge.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 23:51:

[..]

Maar aangezien de rek nu uit de fsb is, zou ik graag via multiplier clocken, maar dat is niet mogelijk begrijp ik hier uit, mits ik de proc unlock (maar dat is toch een heel riskant gedoe?)
Staat in de FAQ.

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Qfan werkt alleen als je je fan op je powerconnector aansluit.
Je moet wel een nieuwe bios versie hebben want met de 1001.e (die van mij) werkt het igg niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Hey mensen, als het goed is m'n eerste post op GoT :)

Heb het hele topic doorgelezen, en volgens mij is dit wel een riant bordje, vriend van me heeft em ook, hij heeft er geen probs mee, zelfs niet met de originele bios.

Ben van plan dit te gaan bestellen:

Asus A7N8X Deluxe (nee je meent het?)
AMD 2400+
Thermaltake Vulcano 11 (lawaai boeit niet)
256 MB Kingston HyperX PC3500 DDR433

Kwil het bestellen bij salland automatisering, omdat ik dan alles bij elkaar kan bestellen, en dan de rembours lager is, iemand enige ervaringen met Salland Automatisering, of aanmerkingen op m'n setup?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hi,

In de PriceWatch op de Frontpage kan je wel het eea over Salland in de user surveys vinden. http://www.tweakers.net/shopsurvey/1370

Voor de rest leuk systeempje, suc6 ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister nieuw systeempje besteld in Duitsland.

Specs:
Mobo: ASUS A7N8X Deluxe Gold (rev. nog niet bekend)
CPU: AMD ATHLON XP 2600+ Thoroughbred
RAM: 2x 256MB DIMM DDR PC333 CL2.5 Infineon/Infineon Original
VID: ASUS V9280S/TVD GeForce4 Ti4200 128MB DDR TV-Out DVI Dual-VGA AGP 8x
HD: MAXTOR DiamondMax Plus9 6Y120P0 120.0 GB, 7200Rpm, 8MB, UDMA/133
Burner: LITEON LTR-48246S 48x/24x/48x ATAPI SmartBurn
DvD: LITEON LTD-166S 48x/16x DVD ATAPI
Case: THERMALTAKE Xaser 5000B Schwarz
PSU: Enermax 350W EG365P-VE Silent
CPU cooler: Coolermaster HHC-L61 Heat pipe silent

Goed tot zover het geblaat...

Zoals gewoonlijk verzamel ik van te voren alvast alle drivers en bios updates.
Minder blij was ik met het volgende:
Bios update 1002 heeft als change log het volgende bij punt 4 staan:
"Improve motherboard stability when using Infineon DDR333."

Nu kies ik eigenlijk altijd voor infineon geheugen omdat het goed spul is voor een mooie prijs (en ASML levert machines aan ze ;)). Toch in dit geval misschien niet de beste keuze.
Waarschijnlijk komt 't allemaal wel goed, maar ben toch benieuwd of er nog iemand meer infineon geheugen gebruikt op deze mobo, en wat hun ervaringen ermee zijn.

Nog een vraagje, welk driver pack gebruiken jullie?
Die op de NVidia site staat (versie 2.03) of die op de Asus site (versie 1.16).
Inhoudelijk zijn ze hetzelfde alleen heeft die op de NVidia site een IDE en display driver meer.

NVidia unified driver pack v2.03:
Audio driver 3.17 (WHQL)
Audio utilities 3.17
Network driver 3.13 (WHQL)
GART driver 2.78 (WHQL)
SMBus driver 2.75 (WHQL)
Memory controller driver 2.75 (WHQL)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL)
Display Drivers 41.13 (WHQL)

of

Asus NForce2 all in one v1.16:
Audio 3.17 (WHQLed)
Enet 2.81 (WHQLed)
GART 2.78 (WHQLed)
SMBus 2.75 (WHQLed)
MemCtl 2.75 (WHQLed)

Zodra ik het zooitje binnen heb (1-2 weken) dan post ik uiteraard m'n ervaringen...

tjop tjop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Heb survey doorgelezen, volgens mij is Salland Automatisering wel okay... nog ff sparen en dan bestel ik m'n zooitje, en laat ik jullie weten hoe ie loopt:)...trouwens, nog ff over die Pinnacle PCTV Pro, die hebbik ook namelijk, werktie wel op dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 13:17:
Gister nieuw systeempje besteld in Duitsland.

[..]

Nog een vraagje, welk driver pack gebruiken jullie?
Die op de NVidia site staat (versie 2.03) of die op de Asus site (versie 1.16).
Inhoudelijk zijn ze hetzelfde alleen heeft die op de NVidia site een IDE en display driver meer.

NVidia unified driver pack v2.03:
Audio driver 3.17 (WHQL)
Audio utilities 3.17
Network driver 3.13 (WHQL)
GART driver 2.78 (WHQL)
SMBus driver 2.75 (WHQL)
Memory controller driver 2.75 (WHQL)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL)
Display Drivers 41.13 (WHQL)

of

Asus NForce2 all in one v1.16:
Audio 3.17 (WHQLed)
Enet 2.81 (WHQLed)
GART 2.78 (WHQLed)
SMBus 2.75 (WHQLed)
MemCtl 2.75 (WHQLed)
http://www.asus.com.tw/su...?ModelName=A7N8X%20Deluxe
NForce2 all in one version 1.16 driver for Win2K. Due to different naming rules, this 1.16 driver, though named 1.16, is still newer than the one on NVIDIA website.
:O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NForce2 all in one version 1.16 driver for Win2K. Due to different naming rules, this 1.16 driver, though named 1.16, is still newer than the one on NVIDIA website.
Goh echt Sherlock?
Dat had ik nog niet gezien.... :Z

Beantwoord je me vraag nu of wil je alleen laten zien dat je denkt beter te kunnen lezen dan mij? Zou goed kunnen overigens, maar kom dan niet met zo'n lekkus antwoord aanzetten... Er staat dat 1.16 newer is dan die op de NVidia site. 1.16 lijkt ouder te zijn dan 2.03, daarom hebben ze (volgens mij) die uitleg er zo bij staan.

Inhoudelijk hebben beide driver packs dezelfde versies, alleen die op de NVidia site heeft meer, zoals een IDE en display driver.

Correct me if i'm wrong

tjop tjop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Al met al is mijn processor dus echt maar 30 graden, want ik gebruik MBM5 en daar staat toch echt 30 graden na 4uur b1942.

Volgens the executor zit er een sensor op de north bridge van de a7n8x? Welke sensor is dit in MBM5? Het ding is cker wel een graad of 60 en ik zie tussen de verschillende sensors geen hogere meting dan 30graden voor mijn barton core.

Zou je tevens met mbm5 je hdd temps kunnen zien? ik heb 2 wd800JB`s in raid en volgens mij worden die ook aardig heet.
En als laatste heeft er iemand ervaring met een hd water cooler? Helpt dit het lawaai van die hdd`s te verzachten? (hd is enige nog wat ik hoor van mijn pc)

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 14:21:
[...]

Goh echt Sherlock?
Dat had ik nog niet gezien.... :Z
Waarom vraag je 't dan? :z
Beantwoord je me vraag nu of wil je alleen laten zien dat je denkt beter te kunnen lezen dan mij? Zou goed kunnen overigens, maar kom dan niet met zo'n lekkus antwoord aanzetten...
Beide.
Why not? Je wilt toch een antwoord?
Er staat dat 1.16 newer is dan die op de NVidia site. 1.16 lijkt ouder te zijn dan 2.03, daarom hebben ze (volgens mij) die uitleg er zo bij staan.
Dus waarom vraag je 't hier dan? Wil je bevestiging voor het feit dat je kan lezen? :?
Inhoudelijk hebben beide driver packs dezelfde versies, alleen die op de NVidia site heeft meer, zoals een IDE en display driver.

Correct me if i'm wrong

tjop tjop
IDE is los te downloaden op de Asus site.

Ik hou het gewoon bij de drivers van de fabrikant van m'n mobo. Als jij je er beter bij voelt moet je vooral die NVidia nemen.

En nu we toch lekker bezig zijn:
Begroeting onder posts & replies

/edit:
Zelfde vraag, nu met de gewenste antwoorden?
http://www.nforcershq.com...cf7d6262b095157108ae9baee

[ Voor 10% gewijzigd door MrJ op 12-03-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:54

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je hebt nu heel weinig ventilatie in je kast, waardoor de Northbridge niet kan koelen. Ik zou er toch maar een casefan inzetten die over dat koelblok blaast.
Scheelt waarschijnlijk een hele hoop

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Al geprobeerd je heatsink eraf te halen en er Artic Silver oid op te smeren?

Ik denk dat 't toch wel eeen aantal graadjes (== hogere FSB?) winst kan opleveren.

Hogere FSB bij 333MHz procs:
http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=189940

Iemand dit al getest?

Kliinkt iig erg goed, ga me er vanavond aan wagen! :P

[ Voor 38% gewijzigd door MrJ op 12-03-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Is het mogelijk om met die uberbios en m'n geheugen (zie vorige post) me fsb op 200 te laten draaien met die 2400+, zonder dattik allemaal voltmods moet gaan doen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Maybe.

Dat is een kwestie van uitproberen. Voltages verhogen, multiplier omlaag, mem timings eventueel soepeler etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier heb ik nu wel iets aan :)

<off topic>Thx voor de tip m.b.t. het begroeten in posts</off topic>

-->

Goed neem ik ook de Asus driver pack

en de A7N8X Deluxe BIOS 1002

Nog wat tweak tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Is die Thermaltake Vulcano 11 trouwens een beetje goeie cooler? Kheb al een topic gelezen op GoT hierover...maar daar bennik niet echt wijzer van geworden, ennop google kannik ook niet egt iets vinden eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
op de asus site
staat ook een bios
an8d102a.zip 1002A 2003/02/26 Others A7N8X BIOS 1002A

is deze ook voor deluxe versie ik draai nu zelf 1002 en bevalt me goed
ps het mobo bevalt me ook erg goed geen klachten en is lekker snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InfoTracer schreef op 12 March 2003 @ 17:07:
op de asus site
staat ook een bios

Zover ik begrepen heb is de 1002 voor de Deluxe versie en de 1002a voor de non-deluxe...

Ik ga in ieder geval voor de 1002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:53:
[...]

kijk hier heb ik nu wel iets aan :)

<off topic>Thx voor de tip m.b.t. het begroeten in posts</off topic>

-->

Goed neem ik ook de Asus driver pack

en de A7N8X Deluxe BIOS 1002

Nog wat tweak tips?
Tweak tips? Wat wil je er precies mee bereiken? Zwaar overclocken of 'gewoon' lekker stabiel draaien?

Qua performance zou ik iig je mem in sync zetten met je FSB (100%). En misschien dus wat aggresive settings om te beginnen. evenuteel kan je later over op 'User Defined' options. :)
InfoTracer schreef op 12 maart 2003 @ 17:07:
op de asus site
staat ook een bios

Yep, voor de deluxe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 12 maart 2003 @ 16:55:
Is die Thermaltake Vulcano 11 trouwens een beetje goeie cooler? Kheb al een topic gelezen op GoT hierover...maar daar bennik niet echt wijzer van geworden, ennop google kannik ook niet egt iets vinden eigenlijk...
ik zou voor een Coolermaster HHC-L61 Heat Pipe gaan.
cheap ding voor 29 pleuro bij MyCom.
sloop daar de koeler af, haal een enermax 80x80 of soort gelijke koeler en koop een verloop stukkie van 60x60 --> 80x80

totaal kosten: 29 + 14 + 10 = 53 pleuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<off topic>Tja het is een pc voor m'n broer.
OC'en daar issie niet voor in de wieg gelegd.
Ikzelf heb wel het e.e.a. gemaakt al, zal ik binnenkort eens on line pleuren (heb hier wel een vorig project hxxp://members.chello.nl/~j.williams/OC/AMD/index.htm)</off topic>

Geen OC dus maar neemt niet weg dat het systeem niet optimaal mag draaien.
Daarom heb ik dus die 2x256MB DDR333 genomen, ik hoop alleen niet dat die infineon reepjes moeilijk gaan lopen doen. Niemand ervaring daarmee in combinatie met deze mobo? Ik kan nu de bestelling nog veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

ik zou voor een Coolermaster HHC-L61 Heat Pipe gaan.
cheap ding voor 29 pleuro bij MyCom.
sloop daar de koeler af, haal een enermax 80x80 of soort gelijke koeler en koop een verloop stukkie van 60x60 --> 80x80

totaal kosten: 29 + 14 + 10 = 53 pleuro
Die TT is ong 35 euro bij Salland...is die Coolermaster wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 12 maart 2003 @ 17:38:
[...]

Die TT is ong 35 euro bij Salland...is die Coolermaster wel goed dan?
Tja goed, kan altijd beter natuurlijk...
Ik heb hier een XP2000 (standaard @1667) en bij issie een graadje of 36 stressed.
Ik heb wel m'n enermax koeler op minimaal toeren gezet. Harstikke stil en koel genoeg. Als ik em vol open zet dan kom ie op een graad of 32 stressed.

Vindt ik toch nie slecht voor die kosten...
Uiteraard is bijvb. een THERMALRIGHT SLK900 nog beter maar die kost 79,99 pleuro in Duitsland.

//eXo denkt na en denkt dat het misschien een beetje off topic gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ja sorry klopt...na ik zal nog ff wat rondkijken, iig bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren ook een trotse bezitter van de A7N8X-D :)
Wat een strak bordje!

Config:
- Asus A7N8X-D
- XP 2700+ (cooled with zalman 6000-cu) + 4x enermax 80mm case fans
- 2x512mb pc2700 cas2 (corsair xms)
- Geforce2mx (hope to upgrade soon hehe)
- maxtor 80gb 7200rpm

ik kom van een 800mhz thunderbird met 512mb 133sdr :)
dus je kan mijn graad van verstomming wel raden bij het opzetten van de comp :D
Alles loopt uitermate stabiel. Erreug tevreden.

Enkele opmerkingen:
- De Soundstorm chip op het mobo speelt muziek heel strak af, erg zuiver.
(Ik geloof zelfs beter als men vorige SBLive 5.1) Alleen krijg ik de lage tonen nog niet juist, die ik op men vorige kaart had. Heb wat met de equalizer zitten spelen, LFE-channel geadd enz. maar krijg em nog niet laag genoeg. De bass/treble regeling die ik bij de advanced options bij de windows audiomixer kon aanspreken is nu disabled. Weet er iemand hoe ik die kan enablen of is dit echt driver based?

- Asusprobe (die bij de cd werd geleverd) werkte in het begin niet. Wou niet opstarten (illegal operation error). Als je hetzelfde voorhebt, download de laatste versie van de asus website dat zou het moeten oplossen.

CPU Temp - 33°
MB Temp - 25°
CPU Fan - 2500
Power Fan - 1730
Chassis Fan - 2518
+12V - 12,416
+5V - 1,972
+3,3V - 3,376
VCore - 1,664

In bios geeft hij cpu temp 52° , ik neem aan dat asusprob temps nog wat buggy zijn? :p
zit de stroom verder goed?

- bij het opstarten herkende de mobo men cpu als een xp1500+ (100mhz)
was gefixed bij het verhogen van de cpu speed naar 166mhz in de bios.

op die kleine misidentificatie na verliep de installatie foutloos en supersnel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
ik begrijp wat je bedoeld ik heb nu ongeveer hetzelfde draaien en kom van hetzelfe af. Dit loopt bij mij echt stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik heb de A7N8X non-deluxe gekocht met een XP 2600+ (333FSB). Verder zitten er in bank 1 en 3 2*512Mb PC2700 van Twinmos.

Ik heb gebenched met Sisoft voor de bandbreedtte en die zit tussen de 2300 en 2400MB/sec. Dit vindt ik laag, mijn SiS 648 mobo met 512MB PC2700 haalde dat ook. Ik vraag me af of dat dual channel wel werkt dan. Zou logisch zijn als er een verschil in zat.

Of doe ik soms iets fout om het dual channel effect te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Kan iemand mij even melden wat de laatste revisie van de A7N8X Deluxe versie is s.v.p?

[ Voor 3% gewijzigd door Mosez op 14-03-2003 11:28 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Geen idee.

1.04 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Rev 1.05 komt binnenkort...had gehoord iets van eind maart geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met mijn Asus A7N8X de luxe moederbord.
Ik maak gebruik van de nieuwe? 1002 bios, plus de nieuwste NVidia drivers vanaf de Asus site.
Als ik mijn AMD Athlon 2700XP met 2*512Mb HyperX DDR2700 memory modules wil gaan draaien, dan wordt mijn systeem zeer onstabiel. Of ik ze nu in slot 1&3 of in slot 1&2 plaats, of de memory timing verlaag, ipv 5-2-2-2 bijv 6-3-3-3 of zelfs nog lager, allerlei programmas stoppen met foutmeldingen, of ik kan mijn pc niet meer opstarten, (boot wel, start windows wel op, maar tijdens het opstarten van windows xp pro, spontaan rebooten).
Als ik met 1 memory module van 512Mb in slot 1 draai, dan werkt de pc zonder enig probleem.
Kent iemand dit probleem, en/of weet iemand wat hier aan te doen?
Ik las hier iets over problemen met Samsung memory modules, maakt Kingston daar gebruik van? Door de aluminium bescherming kan ik dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:38:
Als ik met 1 memory module van 512Mb in slot 1 draai, dan werkt de pc zonder enig probleem.
heb je ze allebei getest door ze alleen erin te doen?
zo nee. is denk ik die andere geheugenmodule niet helemaal fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Kaap schreef op 14 March 2003 @ 11:11:
Ik heb de A7N8X non-deluxe gekocht met een XP 2600+ (333FSB). Verder zitten er in bank 1 en 3 2*512Mb PC2700 van Twinmos.

Ik heb gebenched met Sisoft voor de bandbreedtte en die zit tussen de 2300 en 2400MB/sec. Dit vindt ik laag, mijn SiS 648 mobo met 512MB PC2700 haalde dat ook. Ik vraag me af of dat dual channel wel werkt dan. Zou logisch zijn als er een verschil in zat.

Of doe ik soms iets fout om het dual channel effect te krijgen :?
volgens mij kan sisoft die dual channel niet goed benchen. Ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad allebei de reepjes apart testen.
Als de ene wel werkt en de andere niet, tja dan ben je eruit...

Test dat eens eerst, dan kunnen we daarna verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik weet niet of dit al voorbijgekomen is maar wat is het verschil tussen de nForce2 en de nForce2-ST?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 15:30

DinX

Motormuis

Woei, gisteren is m'n bordje aangekomen en heb em er daarstraks ingezet.
Prachtig gewoon, heb wel 2 opmerkingen/vragen

1: Op m'n oude moederbord had ik een idle-temp van 42° (met waterkoeling). Dat was een A7M266. Nu heb ik een idle-temp van 33° en een mobo-temp van 32° :D
Meet deze sensor te laag uit (lijkt me niet, want m'n koelblok is maar een beetje warm), was m'n vorige mobo fout met meten, of kan het echt 10° schelen tussen verschillende moederborden (dus dat ie echt lager is).

2: Bij het booten zegt het vrouwtje :+ "videocard fail" of zoiets. M'n radeon werkt thans perfect :? Krijg alles van de boot (logo en de rest) goed te zien. In de bios staat primary vga op AGP.

Oja, is er een manier om dat fullscreen-logo aan te passen ? (Dus is er een tool ofzo zoals die Winbond tool om de tekst van dat vrouwtje te veranderen)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Evil M@V schreef op 15 maart 2003 @ 14:33:
Ik weet niet of dit al voorbijgekomen is maar wat is het verschil tussen de nForce2 en de nForce2-ST?
nForce 2-ST is volgens mij de uitgebreidere multimedia functionaliteit van de Deluxe versies van verschillende bordjes. Dus ook met Soundstorm, Dolby Digital enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 15 maart 2003 @ 15:08:
[...]
Oja, is er een manier om dat fullscreen-logo aan te passen ? (Dus is er een tool ofzo zoals die Winbond tool om de tekst van dat vrouwtje te veranderen)
Al eens op de Asus site (http://www.asus.com/products/mb/feature.htm)gekeken?

ASUS MyLogo™

Tired of boring bootup screens™ ASUS MyLogo and ASUS MyLogo2 let you customize your bootup screen with your favorite photo. ASUS MyLogo lets you use 16 color images, while MyLogo2 enables 256 color images. Add style and a personal touch to your system with this great motherboard feature.

Helaas staat de A7N8X nog niet in de compatibility matrix maar het zal wel werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Hier draait sinds vanmiddag een hele mooie A7N8X deluxe :) Alles perfect behalve dat de temperatuur sensor een belachelijk lage waarde aangeeft, zowel bios als de asus probe, idle zo'n 10-12 graden lager dan op mn vorige mobo (MSI met zelfde cpu en zelfde cooler). Verder ziet speedfan de temperatuur sensoren niet, dus ik moet dat probe geval wel gebruiken :( Wanneer ik (morgen?) de nieuwste buis erop gooi, verbetert dit dan?

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59

RumaNoV

Folding

Keizer schreef op 16 maart 2003 @ 00:24:
Hier draait sinds vanmiddag een hele mooie A7N8X deluxe :) Alles perfect behalve dat de temperatuur sensor een belachelijk lage waarde aangeeft, zowel bios als de asus probe, idle zo'n 10-12 graden lager dan op mn vorige mobo (MSI met zelfde cpu en zelfde cooler). Verder ziet speedfan de temperatuur sensoren niet, dus ik moet dat probe geval wel gebruiken :( Wanneer ik (morgen?) de nieuwste buis erop gooi, verbetert dit dan?
Nope, bij mij hielp het althans niet. De bios blijft een waarde van 27°C aangeven, wat volgens mij wel iets te weinig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:38:
Als ik mijn AMD Athlon 2700XP met 2*512Mb HyperX DDR2700 memory modules wil gaan draaien, dan wordt mijn systeem zeer onstabiel. Of ik ze nu in slot 1&3 of in slot 1&2 plaats, of de memory timing verlaag, ipv 5-2-2-2 bijv 6-3-3-3 of zelfs nog lager, allerlei programmas stoppen met foutmeldingen, of ik kan mijn pc niet meer opstarten, (boot wel, start windows wel op, maar tijdens het opstarten van windows xp pro, spontaan rebooten).
Kent iemand dit probleem, en/of weet iemand wat hier aan te doen?
Ik las hier iets over problemen met Samsung memory modules, maakt Kingston daar gebruik van? Door de aluminium bescherming kan ik dat niet zien.
Ik heb geen bron meer, maar ik heb ergens gelezen dat die HyperX modules niet in Dual kunnen draaien. Zelf wilde ik PC3500 halen 2x256mb hyperX halen, maar ik weet het nu nog niet zeker.
Als iemand dit kan bevestigen of juist het tegendeel dan hoor ik het wel. Ik ga wel ff searchen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 15:03
Als ik mijn fsb @ 200mhz of hoger heb en de NB lekker warm wordt dan valt spontaan me video signaal van windows soms weg. Idem in games met grafische probleempjes :)

Is dit alleen de limiet door warmte of door te weinig voltage van de NB. De NB voelt veel warmer aan dan mijn cpu heatsink. Ik wil dit mogelijk gaan oplossen met een TT blue orb.

Wat denken jullie.. iemand hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nu vraag ik me toch echt af hoe het met die temperatuursensor zit :D
Ik zie dat iedereen hier vrij lage temps heeft :)
Als ik pas in de bios kom zou m'n cpu 20° ofzo moeten zijn, zelfs na een hele tijd :D

In Windows blijft ie mooi op 34° staan nu (met waterkoeling). Dat is nog altijd 10° koeler dan met m'n vorige mobo (ook een asus).
Moeten we nu 10° bijtellen bij deze waardes, of klopt het echt ?

update:
Ik heb nu even opnieuw opgestart en ben dadelijk de bios in gegaan. Daar schommelt van van 20° naar 22°. Dus in een minuut tijd zou hij 10° koeler geworden zijn :?

[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 16-03-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinp schreef op 15 March 2003 @ 12:47:
[...]

heb je ze allebei getest door ze alleen erin te doen?
zo nee. is denk ik die andere geheugenmodule niet helemaal fris.
Heb beide modules in slot 1 geprobeerd, dus alleen een module in slot 1, en dan werken ze allebei vlekkeloos. zo gauw als ik er een tweede module bijzet, in slot 2 of slot 3, dan wordt mijn systeem vreselijk instabiel.
Tweakstarter schreef op 16 March 2003 @ 11:34:
[...]

Ik heb geen bron meer, maar ik heb ergens gelezen dat die HyperX modules niet in Dual kunnen draaien. Zelf wilde ik PC3500 halen 2x256mb hyperX halen, maar ik weet het nu nog niet zeker.
Als iemand dit kan bevestigen of juist het tegendeel dan hoor ik het wel. Ik ga wel ff searchen hierover.
Zoals uit mijn bovenstaande antwoord blijkt, heb ik dit zelfde probleem ook als ik beide modules niet in dual mode gebruik. Had dit zelfde probleem ook al eerder, met 2 Samsung OEM DDR 3200 modules. Het vreemde echter is, als ik een van de modules in slot 1, slot 2, of slot 3 zet, dan draait mijn systeem als een zonnetje.
Dus, met 1 module in eender welk slot, draait mijn systeem okay, maar zo gauw als ik 2 modules gebruik, in slot 1 en 2, slot 1 en 3 of slot 2 en 3, heb ik alleen maar problemen.
Wie oh wie herkent dit?

Oh ja, ik heb beide modules ook nog met een memtest? programma getest, opgestart via dos diskette, beide modules getest, en komen allebei zonder fouten door de test.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:12:
[...]

Al eens op de Asus site (http://www.asus.com/products/mb/feature.htm)gekeken?

(...)

Helaas staat de A7N8X nog niet in de compatibility matrix maar het zal wel werken denk ik.
Wijs advies... "het zal wel werken" Probeer je't zelf eerst even dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08-2019

Fu-Raz

Webdeveloper

Dat gedoe met die sensor klopt volgens mij, want er is nu een biosupdate voor de A7N8X die de IC sensitivity bijstelt. Mijn A7N8X zuigt trouwens hard, want alleen mijn Duron 650 draait er in en niet mijn XP 2200.... beetje jammer, en over dat vrouwtje dat dingen zegt... die zegt bij mij helemaal niets?

Kan ik hier wat aan doen?

[ Voor 1% gewijzigd door Fu-Raz op 16-03-2003 17:00 . Reden: grammaticale fouten van formaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59

RumaNoV

Folding

Fu-Raz schreef op 16 March 2003 @ 16:58:
Dat gedoe met die sensor klopt volgens mij, want er is nu een biosupdate voor de A7N8X die de IC sensitivity bijstelt. Mijn A7N8X zuigt trouwens hard, want alleen mijn Duron 650 draait er in en niet mijn XP 2200.... beetje jammer, en over dat vrouwtje dat dingen zegt... die zegt bij mij helemaal niets?

Kan ik hier wat aan doen?
Dat vrouwtje hoor je enkel via de geluidskaart, niet via de pc-speaker. En waarom je xp 2200 er niet in draait dat is mij een raadsel :? Bios mss eens resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz

Fu-Raz

Webdeveloper

ja vriend, ik heb wel een koptelefoon in dat moederbord gestoken natuurlijk. En ja, ik had de koptelefoon op mijn oren. :P

Maar ook een bios reset helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14:59

Klippy

Still Game

Grrrrrene schreef op 21 February 2003 @ 12:18:
Hmm, even een vraagje, 'k ben van plan een systeem te kopen, ongeveer gelijk aan dat van Athlonkmf...

Ik wil er graag 512MB PC3200 van Kingston in stoppen, maar kan dat ook op PC2700 snelheid draaien op cas2?

Ik ben er alweer een tijdje uit qua kennis, maar in het PC133 tijdperk kon ik PC133 op PC100 snelheid laten draaien op cas2, terwijl het op 133MHz cas3 zou zijn :)

Dus heeft het terugklokken nog steeds tot gevolg dat de cas-tijden omlaag kunnen?
Oke dit wilde ik ook weten, maar antwoord heb ik al :P

Dit kan neem ik aan met elk geheugen en niet alleen Kingston voor de duidelijkheid he ;)
En is het PC2700 CAS2 nou sneller dan PC3200 CAS3?

Want prijsverschil tussen CAS2 en 3 is erg groot, 2 is 2x zo duur dan 3, maar als kijk naar 333Mhz geheugen en 400Mhz zou ik zeggen dat PC3200 CAS3 sneller was :P
Maar ik ben er ook al tijdje uit.

Anders ga ik ook meteen PC3200 CAS3 halen....

Komt trouwens een XP 2400+ op, dus die loopt maar op 266Mhz....
Las ergens dat dan 266Mhz geheugen nog beter was, is dat ook waar? Daar heb ik namelijk geen idee van...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

OK, 2 stupid questions:

1) Heb hier een Chrsytal Orb koeler om de heatsink op m'n NB te vervangen. Alles leuk een aardig maar..... hoe krijg ik die heatsink los? :? Hij zit met 2 plastic pennetjes vast, maar een tangetje en een schroevendraaier icm een beetje kracht had geen resultaat.

2) Ik wilde de heatsink die dan vrijkomt op m'n SB plaatsen. Alles leuk een aardig maar..... die heatsink is te groot volgens mij. Buiten 't feit dat 't dan niet 1 op 1 past, komt hij ook in de knoei met m'n AGP kaart.

Wie heeft er een soortgelijk iets ondernomen en wat zijn jullie oplossingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MrJ schreef op 16 March 2003 @ 21:15:
1) Heb hier een Chrsytal Orb koeler om de heatsink op m'n NB te vervangen. Alles leuk een aardig maar..... hoe krijg ik die heatsink los? :? Hij zit met 2 plastic pennetjes vast, maar een tangetje en een schroevendraaier icm een beetje kracht had geen resultaat.
Even pinnetjes aan de achterkant inknijpen en doorduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ai, moet m'n hele mobo eruit dus. Dach dat 't easier was. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MrJ schreef op 16 March 2003 @ 21:15:

2) Ik wilde de heatsink die dan vrijkomt op m'n SB plaatsen. Alles leuk een aardig maar..... die heatsink is te groot volgens mij. Buiten 't feit dat 't dan niet 1 op 1 past, komt hij ook in de knoei met m'n AGP kaart.
Je zou een stukje vanaf kunnen "dremelen" zodat het de juiste maat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
MrJ schreef op 16 maart 2003 @ 21:15:
Ik wilde de heatsink die dan vrijkomt op m'n SB plaatsen. Alles leuk een aardig maar..... die heatsink is te groot volgens mij. Buiten 't feit dat 't dan niet 1 op 1 past, komt hij ook in de knoei met m'n AGP kaart.
Ik heb idd 2 missers wat layout betreft gespot...
1) De southbridge zit veel te dicht bij de expansion slots, zo is het bijna onmogelijlk er een redelijk formaat heatsink op de plakken.
2) De CPU socket zit teveel op de rand van het bord, mijn koeler komt nu op een halve cm na tegen mn voeding aan. Het is dus onmogelijk om er met een fan adapter een grotere fan op de plaatsen :(

Ik heb nog een (n00b) vraag over usb. Mijn kast heeft front usb aansluitingen. Kan ik die zo op de usb 2.0 aansluiting van het bord pluggen? Zijn de aansluitingen van 1.1 en 2.0 hetzelfde?

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

DinX schreef op 16 March 2003 @ 21:43:
[...]

Je zou een stukje vanaf kunnen "dremelen" zodat het de juiste maat heeft.
Zal kijken of ik daar handig genoeg voor ben. :P

Anders ff zoeken op een handel oude hardware ergens, misschien dat er nog een kleiner formaat ergens te vinden is.

@Keizer:
1) Die is jammer ja.
2) Lukt net bij mijn kast. Maar een CPU koeler erop vast proberen te pinnen met 't mobo al ingeschroefd is een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb op diverse forums gelezen dat er problemen zijn met het halen van de 200 mhz fsb op de A7N8X met twee reepjes geheugen. Zodra er dan 1 reepje uit wordt gehaald, werkt het opeens wel goed. Hebben meer mensen die ervaring? Is het dan toch beter om bijvoorbeeld 1 reepje van 512 mb te gebruiken i.p.v. 2 van 256 mb? Zeker gezien het feit dat Dual Channel maar zo'n 2% winst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dual channel levert wel meer dan 2% winst op. Uit veel ervaringen blijkt dat de winst die je haalt als je 1 module neemt en 200+ FSB niet op kan tegen een FSB van bijvoorbeeld 190 met dual channel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 16:19:
[...]

Wijs advies... "het zal wel werken" Probeer je't zelf eerst even dan?
Sietse popelt, maar Sietse's A7N8X deluxe wordt momenteel door Asus gereanimeerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Is hier iemand toevallig instaat om de maten van de SB op te meten?

Ik ga dus een heatsinkje kopen (dremelen is niets voor mij), maar zit nu helaas op m'n werk. Als ik wacht to vanavond dat ik het zelf op kan meten duurt t nog een dag langer voordat ik m'n SB kan coolen.

Als iemand dat kan en wil doen zou ik hem/haar zeer erkentlijk zijn! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
Had het volgende in het radeon toppic gepost, omdat ik dacht dat ik een videokaart probleem had en het aan het MB bleek te liggen en Asus blijkbaar een groot probleem heeft ::

euro schreef op 16 March 2003 @ 16:02:
Heb een probleem met een Radeon 9500 64mb point of vieuw.
Ben een nieuw systeem in elkaar aan het zetten en krijg geen beeld, de monitor geeft aan dat het geen signaal ontvangt.Monitor doet het wel op me laptop aangesloten, kan de kaart niet in ander systeem testen, heb ik nu ff niet.

Moederbord is een Asus A7N8X deluxe, lamoje van de AGP check is uit en die van het systeem brand dus dat is goed.

Zit ook een extra molex stekker aan de kaart aan gesloten, moet ik die ook op de stroom aan sluiten en zal de de kaart DOA zijn??

Heb het bovenstaande probleem en heb zojuist een andere VGA geprobeerd een Geforce 2MX en daar krijg ik ook geen beeld mee en de VGA's doen het beide wel in een ander systeem, wat ik ff geleend heb.
Zal het AGP slot kapot zijn??

Heb net de Maxpert gebeld waar het moederbord vandaan komt en die vertelde dat ik een RMA moest doen dat 80% uitval in de serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

80%? Dat lijkt mij zeer stug.

Het kan natuurlijk dat je AGP kapot is, als twee videokaarten het niet doen op je mobo, dan kun je bijna niets anders concluderen dan dat. Dus inderdaad die RMA is de beste oplossing. Misschien dat je nog even kunt kijken welke revisie je hebt. (Dat staat heel klein ergens tussen je PCI-sloten geloof ik.) Maar 80% dat ga ik niet geloven.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
revisie 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz

Fu-Raz

Webdeveloper

Ik heb maxpert ook aan de telefoon gehad net... Blijkt dat bij mij hetzelfde probleem is. Ook ik hoorde dat er een groot aantal 'afvallers' waren bij de Asus A7N8X... Je bent niet de enige euro.

Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, en ook Rudy van maxpert kon er vrij weinig aan toevoegen. Hij zei wel, dat de bordjes die hij terug gestuurd krijgt het bij hem wel doen. Dus als dat waar is, dan moeten we toch iets fout doen?

Ik heb btw dezelfde revisie 1.04

[ Voor 6% gewijzigd door Fu-Raz op 17-03-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 00:56:
[...]

Sietse popelt, maar Sietse's A7N8X deluxe wordt momenteel door Asus gereanimeerd 8)
Het zal niet lukken met dat programmaatje. Maarrrrrrrrr.....

bij nForcersHQ heeft iemand uitgevogeld hoe het (bootlogo veranderen dus) kan.

Hmm site is trouwens down nu...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 15:03
Crystal orb:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productIcons/MenuCrystal.gif
Blue orb:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productIcons/menublueorb.gif

Welke van de 2 past op de NB en welke raden jullie aan?

Mijn NB wordt zo warm dat langer vasthouden dan een paar seconden pijn gaat doen.

En ik hoop dat "flashing" op te lossen wat optreed bij 200mhz FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Fu-Raz schreef op 17 March 2003 @ 15:50:
Ik heb maxpert ook aan de telefoon gehad net... Blijkt dat bij mij hetzelfde probleem is. Ook ik hoorde dat er een groot aantal 'afvallers' waren bij de Asus A7N8X... Je bent niet de enige euro.

Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, en ook Rudy van maxpert kon er vrij weinig aan toevoegen. Hij zei wel, dat de bordjes die hij terug gestuurd krijgt het bij hem wel doen. Dus als dat waar is, dan moeten we toch iets fout doen?

Ik heb btw dezelfde revisie 1.04
Moet die rudy morgen bellen en als het zo is dat hij zegt dat ze het bij hem wel doen, dan doe ik het anders, ga ik met hele case met moederbord bij hem langs.
Dan kan hij het zelf zien dat het MB het niet doet en moet toch een dezer dagen in utrecht zijn dus dan ff richting zutphen ook maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ik heb dus de Chrystal Orb. Die is imo beter omdat ie van koper is.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.