owkee, heb dit bordje nu een week of twee en ben al lekker aan het overklokken geweest, en ik dacht laat ik eens m`n resultaten en bevindingen met jullie delen
De hoogste fsb die ik tot nu toe gehaalt heb was 200 Mhz, hiervoor heb ik wel de jumper hack moeten doen en een fan op de NB moeten zetten. de jumper hack waarvoor hierboven ergen een link staat schijnt trouwens alleen te werken met 333 MHz fsb cpu`s.
mensen die eraan denken om er een crystal orb of iets dergelijks op te zetten kunnen waarschijnlijk beter een 4cm fan op het huidige koelblok zetten, heb namelijk ergens gelezenen dat dat beter koelt
wat ook niet onverstandig is om te doen, is om de southbridge te koelen. deze schijnt bij overklokken wel 60 graden te kunnen worden. hier heb ik een klein koellichaampje opgezet van 28x28x8 mm. dit is ruim voldoende denk ik aangezien hij nu alleen nog maar lou aanvoelt. het is dus onnodig om er een gigantische koeler op te zetten, bovendien zit zo`n klein koelblokje niet in de weg voor de pci sloten en eventuele koelblokken aan het geheugen van je videokaart. heb ook ergens gelezen dat 3d aps vaak niet werken bij hoge fsb`s. de reden hiervoor zou de zijn dat de southbridge een lage spanning van 1,6 volt of iets dergelijks heeft. de voltage mods gaan dan ook over die van de south bridge.
ik heb een atlon xp 2600+ met 333Mhz bus, tot nu toe heb ik hem tot 2,399 Ghz kunnen klokken, als ik hoger ga start ie niet meer op, dus moet ik waarschijnlijk het voltage nog hoger zetten, maar dat wordt dan modden. processor wordt stressed zo`n 37 graden met m`n waterkoeling.
ik heb samsung pc2700 cas2,5 geheugen en deze loopt tot nu toe stabiel op 200 Mhz met een voltage van 2,8 V in dual channel
als ik verder ben gekomen zal ik weer posten
overige hardware:
video kaart: ati radeon 8500
geluidskaart: sb audigy
hd: maxtor 80 Gb 7200 rpm
koeling:
dangerden maze 2 met een blackice pro radiator een een sicce nova 800 L/uur pomp