Groot Asus A7N8X Topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
Hallo mede tweakers,

Ik heb sinds een week dit bord icm een TB 1800+ processor en ben er zeer tevreden over!
Graag een topic met discussies over de beschikbare biossen, overclocking en natuurlijk ervaringen. (enz.)

Ik heb er maar een apart topic over geopend omdat de ervaringen met de verschillende Nforce2 moederborden ( Het nForce2 topic ) een beetje door elkaar heen liepen, maw het werd een zooitje :P

ASUS A7N8X
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg

Speciale versie van MBM voor de A7N8X:
http://mbm.livewiredev.com/download/MBMA7N8X.zip

Hacked bios met chipset-voltage control:
http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/1002uber.rar

[ Voor 43% gewijzigd door procyon op 20-01-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ja ik vind dat dit board wel een apart topic verdiend. Er zijn genoeg mensen met een dergelijk boardje.

Binnenkort zal ik posten of mijn ombouw van A7n8X non-deluxe naar deluxe gelukt is. Ik kon het boardje goedkoop kopen. Maar mis nu wel de SoundStorm. Dus ik ga een nieuwe bioschip ervoor regelen. Flasher staat al klaar :P

BTW wat is chipset voltage control?

[ Voor 8% gewijzigd door Shuriken op 26-01-2003 12:21 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat de beste bios tot nu toe is?
Ik heb van het weekend de boel geinstalleerd, maar is erg onstabiel.
De bios versie is Rev 1017 Beta 005 T9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het de moeite waar om overstappen van a7v8x naar a7n8x? Ik vind de layout van de v versie beter eerlijk gezegd en ik heb een r9700... geen idee of dat een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Ik heb nog steed bios 1001.E draaien. Stabiel @ 166 FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:12:
is het de moeite waar om overstappen van a7v8x naar a7n8x? Ik vind de layout van de v versie beter eerlijk gezegd en ik heb een r9700... geen idee of dat een probleem is.
Ik heb de overstap gedaan en ik kan je zeggen dat de performance stukken beter is. Dit komt waarschijnlijk alleen al door de implementatie van Dual channel geheugen. Ook het vastzetten van de PCI bus op 33mhz was een echte "over-de-streep-trekker" voor mij als OC enthousiast.
Echter zijn de bios versies voor de A7N8X nog niet echt doorontwikkeld zoals de A7V8X. Verder is het enigste wat ik nog mis van de A7V8X het Gigabit LAN en de Q-Fan functie (zit er wel in maar doet het niet :'( ).

Al met al vond ik de overstap het wel waard, je moet alleen het extra prijsverschil meetellen voor twee reepjes geheugen want met 1 reepje krijg je geen dual channel niet.

Edit: qua layout is de A7N8X juist beter want de dimm sockets raken de AGP poort niet zoals bij de A7V8X.

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 21-01-2003 14:43 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciale versie van MBM voor de A7N8X:
http://mbm.livewiredev.com/download/MBMA7N8X.zip

Hacked bios met chipset-voltage control:
http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/1002uber.rar
Wat doet deze bios precies ? is er ook een deluxe versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 14:43:
[...]

Wat doet deze bios precies ? is er ook een deluxe versie ?
Met de Uber bios kun je onder andere de chipset voltage veranderen in de bios, echter is deze optie onderzocht en het schijnt niks te doen (verandert "nog" niet de voltage). Je zou theoretisch dan een hogere FSB kunnen halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 21-01-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID-0 schreef op 21 January 2003 @ 14:42:
[...]

Ik heb de overstap gedaan en ik kan je zeggen dat de performance stukken beter is. Dit komt waarschijnlijk alleen al door de implementatie van Dual channel geheugen. Ook het vastzetten van de PCI bus op 33mhz was een echte "over-de-streep-trekker" voor mij als OC enthousiast.
Echter zijn de bios versies voor de A7N8X nog niet echt doorontwikkeld zoals de A7V8X. Verder is het enigste wat ik nog mis van de A7V8X het Gigabit LAN en de Q-Fan functie (zit er wel in maar doet het niet :'( ).

Al met al vond ik de overstap het wel waard, je moet alleen het extra prijsverschil meetellen voor twee reepjes geheugen want met 1 reepje krijg je geen dual channel niet.

Edit: qua layout is de A7N8X juist beter want de dimm sockets raken de AGP poort niet zoals bij de A7V8X.
Mja... alleen klotige is dat ik waarschijnlijk niet de onboard soundcard en 2e nic zal gebruiken. Wel wil ik weer sata .... vervelend allemaal ;) Ik wacht wel ff gewoon op de k8 of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te kijken voor een nieuw moederbord maar wat is het verschil dan tussen dual channel geheugen en gewoon 1 reepje met zelfde aantal geheugen???? En kan je ook bijv. dan 1 512mb en 1 keer 256???
En hebben jullie al oc-t????

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook een a7n8x deluxe kopen, alleen heb ik 1 vraag.
Ik had gelezen op een site dat 2 reepjes pc2100 van 256 mb beter presteren dan 2 reepjes pc 2700????? Hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, dit moederbord moet het voor mij ook worden. 'k Ga voorlopig voor 512MB PC2700 en pas later koop ik er een 2e reepje bij voor dual channel.

Dit moederbord verdient inderdaad een eigen topic, 't is geloof ik wel het meest populaire bord onder tweakers :)

De layout is fantastisch, de snelheid ook, OC-baarheid is geloof ik ook prima in orde.

'k Koop er voorlopig een laag geklokte Athlon XP (1800+-2200+) bij om later te upgraden naar een Barton :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ik heb nu reeds anderhalve week de non-luxe uitvoering en ben er erg over te spreken. Btw, let ff niet op mijn sig, is nog niet aangepast.
Op het bord zit een XP 2400+ met 2 x 256mb DDR400 Twinmos. Draai nu stabiel op 11 x 196. Temp idle 38 graden, 100% stressed 43 graden. Koeler is Silverado @12 volt.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de deluxe en non-deluxe?

En is het, het extra geld waard om speciaal voor de deluxe versie te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Deluxe heeft firewire, 2e LAN, betere sound opties enzo... Moet je even voor op de Asus site kijken :)

Asus A7N8X en Asus A7N8X Deluxe

[ Voor 47% gewijzigd door Grrrrrene op 21-01-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik die Deluxe ga nemen als ik genoeg geld heb:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Heej een Groot A7N8X topic ;). Dat ik die nog niet had gezien. Heb al in 2e deel van grote nForce2 topic wat dingen gepost, maar ik zal hier ook wat dingen posten die bord-specifiek zijn. Voorlopig heb ik mijn mobo al geflashed naar een 1002.001 Beta bios (van 1001.G origineel). Ook de proc loopt op snellere benen, namelijk ipv 12,5x133(XP 2000+ Palomino :() op 12,5x150, dus 1880mhz.

Ik moet zeggen, heb nog niet eerder een ASUS bord gehad (Eerst Aopen, toen onbekend, toen MSI) maar hij's zeer stabiel, en de handleiding is uitgebreid. Ook al de extra meuk wat betreft insteekkaarten/brackets en kabels is netjes :). Ik heb USB 2.0/Firewire e.d. nog niet kunnen testen, maar dat komt nog wel een keer. Voorlopig over de A7N8X Deluxe dus niets dan lof van mij, geen enkel hikje meegemaakt nog (of het was andere hardware :P).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 11-09 18:34
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 15:56:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de deluxe en non-deluxe?

En is het, het extra geld waard om speciaal voor de deluxe versie te kiezen?

A7N8X en A7N8X Deluxe :)

Of het de meerprijs waard is? Dat hang er vanaf, als jij niet van plan bent de extra features te gebruiken is het zonde v.d. pegels nietwaar?

edit:
Een snelle Grrrrrene :+

[ Voor 4% gewijzigd door Abbadon op 21-01-2003 16:04 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post hier m'n probleem nog maar even, werd in nforce2 topic niets wijzer.
Heb een Asus A7N8X deluxe met athlon 2400+ en 2x256 Mb samsung PC3200.
Bios 1002.003 beta
Volgens alle topics en testen zou de athlon 2400 door dit moederbord unlocked moeten worden. Maar als ik FSB naar 166 gooi en multiplier omlaag start hij dus niet op en bij resetten gaat hij naar safe mode.
Nu heb ik ook met een potlood de L3 bruggen doorverbonden maar nog steeds geen resultaat, iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Asus A7N8X non deluxe gecombineerd met een XP2000+ en 2x 256 mb PC2700 Infineon geheugen. Nu heb ik het idee om de processor van 12,5 x 133 naar 10 x 166 te zetten. Gaat dit werken of moet ik hiervoor de processor unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP 2000+ moet je zeker weten unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 07:03
Heeft iemand misschien nog de normale 1002 beta 001 (Non-deluxe) bios en wil de moeite nemen om die online te zetten?
Staat namelijk niet meer op de Asus FTP :/

Ik hoor namelijk dat er een grote kans is dat dan de AMD XP2400+ standaard unlocked is. Ik kan nu niet lager dan 13 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Semetrix schreef op 21 January 2003 @ 17:58:
Heeft iemand misschien nog de normale 1002 beta 001 (Non-deluxe) bios en wil de moeite nemen om die online te zetten?

Ik hoor namelijk dat er een grote kans is dat dan de AMD XP2400+ standaard unlocked is. Ik kan nu niet lager dan 13 :(
met 1002.003 en 1002.004 gaat het ook hoor :? (tenminste bij mij wel)
Neem echter niet die 1002.004 want die is niet erg stabiel op hogere FSB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Hmm ik kan alleen deze downloadlink vinden, voor de 1001.E en de 1002 Beta 04. Vreemd dat ze de laatste stabiele (die eerst op mijn mobo stond) 1001.G niet hebben :?

edit: die link is dus voor de Non-Deluxe :+ . Ik let weer es goed op hehe.

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 21-01-2003 18:23 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 03:57

Losha

clear my path motherfucker

ik krijg binnenkort de deluxe (duurt weer veel te lang :( )
ik heb nu een xp1700+ deze is op mn huidige kt7a unlocked ..alleen gaat de bios niet hoger dan 12,5 (tbred-a btw) is ie op de asus dan ook nog unlocked met name op de hogere mp's ? ik weet het, klinkt als een noob vraag, maar is nou net iets waar ik nog steeds geen duidelijk antwoord op kon vinden

de een zegt kan in theorie, de ander zegt werkt zeer zeker niet :? wat is het nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik ben sinds kort ook bezitter van dit mooie bord, maar ik wil toch even klagen over de lay-out die op een dingetje na wel goed is: waarom moesten ze nu de brede rand van de CPU socket boven plaatsen? Nu kan ik in mijn kast nauwelijks bij het lipje van de CPU koeler, omdat de voeding in de weg zit, erg irritant.

Er zit nu een ouderwetse Palomino XP 1800+ in die op een FSB van 184 mhz draait.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar kan je de reference drivers voor de apu van nvidia niet gebruiken op de AN78X deluxe omdat asus wat dingen heeft aangepast. Het staat in dit artikel op extremetech

Als dit waar is, is dit voor mij toch een minpunt. Iemand al getest met reference drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41

Dark

who tweaked the light?

Ik zag net op de site van aubade dat de speciaal voor a7n8x ontwikkelde TWINX modules nu verkrijgbaar zijn ... dat zijn setjes repen die samen getest zijn op de a7n8x ...
http://www.aubade.nl/cgi-...,2,2&cart_id=500162.92391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Na lang twijfelen over wat te kopen heb ik besloten om voor de a7n8x te gaan, de simpelste versie want onboard dingen gebruik ik eigenlijk nooit . Ik heb verder 2x256mb pc2100 en een amdxp 1800 palomino. Moet ik nou verder nog vragen naar een bepaalde versie/revisie ofzo? Hoe nieuwe hoe beter das logisch maar ik heb nog nix gehoord over meerdere versies dus ik ga er eigelijk vanuit dat het updaten mbv bios updates zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Revisie 1.04 is de meest recente. Revisie 1.05 zal nog wel een maandje of twee op zich laten wachten voor die echt in de winkels ligt. Als je nu een exemplaar koopt en je krijgt revisie 1.03 zou ik dat niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de deluxe uitvoering met XP2400 en de Radeon9700Pro, maar ben nu al 3 dagen aan het proberen om Windows XP te installeren.Telkens loopt hij vast en krijg ik een blauw scherm met de boodschap PAGE_FAULTIN_NONPAGED_AREA. Er zit een nieuwe harde schijf in(Maxtor Diamond Plus,80GB) , formateren gaat goed en ook het omzetten naar NTFS. Maar tijdens het instaleren van de apparaten gaat het iedere keer fout en loopt de boel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 23:09:
Heb de deluxe uitvoering met XP2400 en de Radeon9700Pro, maar ben nu al 3 dagen aan het proberen om Windows XP te installeren.Telkens loopt hij vast en krijg ik een blauw scherm met de boodschap PAGE_FAULTIN_NONPAGED_AREA. Er zit een nieuwe harde schijf in(Maxtor Diamond Plus,80GB) , formateren gaat goed en ook het omzetten naar NTFS. Maar tijdens het instaleren van de apparaten gaat het iedere keer fout en loopt de boel vast.
Alles draait nog gewoon standaard? Nix overgeclocked?
Haal er eens een geheugenreepje uit, of probeer te installen met een leeg systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, wat is nou het beste merk geheugen volgens jullie voor dit bord.ik wil 2x 256mb kopen maar lees zo veel veschillende op en aanmerkingen maar nooit wat nu echt goed stabiel is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Alles is stabiel, mits je het niet overklokt.
Wil je overklokken denk dan aan pc-3200 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 23:09:
Ik denk dat je geheuegen niet helemaal fris is! je kan het even testen met memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die speciale versie van MBM5?

Ik heb namelijk gewoon de normale versie en die werkt volgens mij OK. Ik heb namelijk geen zin om mijn MBM-config te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nix overclockt en er zit alleen nog maar de videokaart in en er zitten nu 2 reepjes in op slot 1 en 3.(Nieuwe van samsung 2700)
The_Dart schreef op 21 January 2003 @ 23:41:
[...]

Alles draait nog gewoon standaard? Nix overgeclocked?
Haal er eens een geheugenreepje uit, of probeer te installen met een leeg systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 00:12:
[...]

Ik denk dat je geheuegen niet helemaal fris is! je kan het even testen met memtest.
Hoe kan ik dit testen, ik krijg er geen besturings systeem op geinstalleerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Met de POST reporter en je speakers aan en ingeplugd, kan je horen of dat mens ;) zegt of je geheugen in orde is of niet. Ze zegt dan iets in de trend van: 'computer failed memory test'. Als dat niet lukt/duidelijk is, probeer dan het geheugen in andere pc te testen. Geen DDR pc in de buurt? Misschien ff naar de zaak waar je het gekocht hebt, en dan vragen of ze het voor je willen testen :). Dan weet je zeker of het wel of niet aan het geheugen ligt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 21 January 2003 @ 21:34:
Revisie 1.04 is de meest recente. Revisie 1.05 zal nog wel een maandje of twee op zich laten wachten voor die echt in de winkels ligt. Als je nu een exemplaar koopt en je krijgt revisie 1.03 zou ik dat niet accepteren.
Hoe kun je in de winkel al zien welke revisie je aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb momenteel een MSI K7T266 pro 2 mobo met een AMD XP1600+, een Asus GeForce 4 Ti4200 en een SB Audigy II. Deze combinatie heeft ERG veel last van infinite loop storingen in DirectX games, als ik de VIA mobo drivers (IDE, IRQ miniport en GART) installeer.

Ik overweeg dus een vervanging met een niet VIA chipset mobo, en deze Asus plank staat bovenaan de lijst. Echter, ik wil wel van tevoren enige zekerheid dat ik niet dezelfde problemen opnieuw in huis haal. M'n huidige configuratie draait noodgedwongen nu bijna 25% onder z'n potentieel vermogen.

Hebben mensen hier positief of negatief al ervaringen met deze Asus plank en Direct3D games, zoals Soldier of Fortute II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:41:
[...]

Op de doos zit een sticker :). Allemaal info zoals /Fwire/Raid/Lan/Sata, dan cijfers enzo, ergens staat ook A7N8X (Deluxe) en daarachter dus 1.04 of 1.03 of 1.05.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:41:
[...]

Staat op het moederbord zelf geprint tussen de PCI sloten. Het staat vrij klein naast "ASUS A7V8X".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 11:46:
Hoi,

Ik heb momenteel een MSI K7T266 pro 2 mobo met een AMD XP1600+, een Asus GeForce 4 Ti4200 en een SB Audigy II. Deze combinatie heeft ERG veel last van infinite loop storingen in DirectX games, als ik de VIA mobo drivers (IDE, IRQ miniport en GART) installeer.

Ik overweeg dus een vervanging met een niet VIA chipset mobo, en deze Asus plank staat bovenaan de lijst. Echter, ik wil wel van tevoren enige zekerheid dat ik niet dezelfde problemen opnieuw in huis haal. M'n huidige configuratie draait noodgedwongen nu bijna 25% onder z'n potentieel vermogen.

Hebben mensen hier positief of negatief al ervaringen met deze Asus plank en Direct3D games, zoals Soldier of Fortute II ?
Direct3D loopt vloeiend hier. SOF/SOF2, vlieg-games, Spiderman, enz. Nul problemen. Ik heb er overigens DirectX 8.1 opzitten :), vid kaart is voorlopig nog Gf4 MX 440 SE.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was inderdaad een reepje geheugen :+ ,installeren met 1 reepje gaf geen enkel probleem meer. En nadat ik het reepje weer omwisselde was het weer :( .Iedereen bedankt alvast. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewl topic :9~

Ben vna plan om dit mobotje te kopen met een AMD 2600+, Zou dat een goed idee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 17:09:
Kewl topic :9~

Ben vna plan om dit mobotje te kopen met een AMD 2600+, Zou dat een goed idee zijn?
Was ik ook van plan,maar ik vond het prijsverschil nogal groot ten opzichte van het verschil tussen een 2400 of een 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Semetrix schreef op 21 January 2003 @ 17:58:

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Als je hem niet vindt kun je nog bijv ook de Uber bios installeren. Ik heb hem zelf net geflashed en je krijgt dus wat extra opties in de bios. Best wel de moeite waard. Je kunt de Uber bios verkrijgen bij www.nforcershq.com en is in de smaken 1002.001, 1002.003 en 1002.004 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:58

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ik ga in Februari ook de Asus A7N8X-Deluxe halen met XP2200+ en 2x256mb Samsung PC3200.

Wat ik mij afvraag .....krijg je bij die A7N8X-Deluxe ook een plaatje voor achterin je kast? aangezien het niet standaard is met al die poorten onboard??
En zo ja is het een beetje eenvoudig te installeren dat plaatje?....Tja ik neem aan van wel...maar ben gewoon even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 19:11:
[...]

Was ik ook van plan,maar ik vond het prijsverschil nogal groot ten opzichte van het verschil tussen een 2400 of een 2600.
Maakt me niet zo heel veel uit, want die 2600+ heeft m op 333mhz, de 2400+ op 266mhz. Dat maakt het verschil voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
iZi schreef op 22 January 2003 @ 20:50:
Ik ga in Februari ook de Asus A7N8X-Deluxe halen met XP2200+ en 2x256mb Samsung PC3200.

Wat ik mij afvraag .....krijg je bij die A7N8X-Deluxe ook een plaatje voor achterin je kast? aangezien het niet standaard is met al die poorten onboard??
En zo ja is het een beetje eenvoudig te installeren dat plaatje?....Tja ik neem aan van wel...maar ben gewoon even benieuwd.
Jahoor.

De huidige in de kast zit meestal vast met een klik systeem die je er met een schroevendraaier uit kan wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:38:
Blijkbaar kan je de reference drivers voor de apu van nvidia niet gebruiken op de AN78X deluxe omdat asus wat dingen heeft aangepast. Het staat in dit artikel op extremetech

Als dit waar is, is dit voor mij toch een minpunt. Iemand al getest met reference drivers?
Iemand hier nog commentaar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:33:
[...]

Iemand hier nog commentaar over?
Als je reference drivers gebruikt worden je cd-spelers/writers als SCSI gezien. En ik ondervond dan dat mijn plextor geen zin meer had om te branden en met de asus 1.16 drivers waren het gewone IDE spelers en werkte alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag de ASUS A7V8X besteld. Hopen dat ie stabieler gaat draaien dan mijn ECS k7vta3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Joe-star schreef op 22 January 2003 @ 22:42:
Ik heb vandaag de ASUS A7V8X besteld. Hopen dat ie stabieler gaat draaien dan mijn ECS k7vta3
Ehm, dit topic gaat over de A7N8X 8)7

Ik neem aan dat je die bedoelt, anders zit je hier verkeerd :P
Post btw wel je bevindingen, anders hebben we niet heel veel aan je aankoop :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn asus a7n8x deluxe en mijn speakersetje een inspire 5300. Als ik namelijk alle stekkertjes achter de computer er op de juiste manier heb ingedaan krijg ik met het testen als ik dolby surround codering heb aanstaan geen geluid in mij achterste boxen hij verplaats dit naar mijn front boxen. Heeft iemand dit probleem nog meer of gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
kan iemand mij vertellen of ik me reciever zo kan aansluiten op de deluxe versie en hoe dit dan moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
RAID-0 schreef op 22 January 2003 @ 20:35:
[...]

Als je hem niet vindt kun je nog bijv ook de Uber bios installeren. Ik heb hem zelf net geflashed en je krijgt dus wat extra opties in de bios. Best wel de moeite waard. Je kunt de Uber bios verkrijgen bij www.nforcershq.com en is in de smaken 1002.001, 1002.003 en 1002.004 te krijgen.
Maar als je dat niet durft (werkt trouwens prima ik gebruik nu ook de uber)

heb ik hier ff de ASUS 1002.001 neergezet :

http://members.home.nl/w.buwalda/1002aw4m01.zip

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Optical schreef op 23 January 2003 @ 01:26:
[...]

Maar als je dat niet durft (werkt trouwens prima ik gebruik nu ook de uber)

heb ik hier ff de ASUS 1002.001 neergezet :

http://members.home.nl/w.buwalda/1002aw4m01.zip
Iig bedankt voor de moeite maar ik heb een Asus A7N8X Non-Deluxe. Dus deze bios gaat helaas niet werken op mijn mobotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke netwerkaansluiting ik het beste kan gebruiken voor mijn ADSL aansluiting en welke voor mijn lokakle netwerk.En wat is eigenlijk het verschil tussen de 3COM Mac en de Nvidia Mac aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:49:
Ik heb een probleem met mijn asus a7n8x deluxe en mijn speakersetje een inspire 5300. Als ik namelijk alle stekkertjes achter de computer er op de juiste manier heb ingedaan krijg ik met het testen als ik dolby surround codering heb aanstaan geen geluid in mij achterste boxen hij verplaats dit naar mijn front boxen. Heeft iemand dit probleem nog meer of gehad.
roelo, ik had exact hetzelfde. Zelfde bord, zelfde speakerset. De opstelling die wel werkt: roze in roze, groene in line-out, en zwarte in mic in. Serieus. Klinkt gek maar het werkt op die manier zodat alles 5.1 surround werkt en correct ook.

Als je de pluggen correct hebt gedaan, dan nog ff speaker Wizard doen natuurlijk in het nForce Control Panel. Daar zorgen dat je een vinkje hebt voor My centre/bass speaker plug uses the mic-in enz. :). En natuurlijk 6 speakers kiezen. Ik zal vanmiddag thuis nog ff kijken waar ik me vinkjes heb staan wat betreft Dolby Surround enz, dat weetik nu ff niet ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:47:
Weet iemand welke netwerkaansluiting ik het beste kan gebruiken voor mijn ADSL aansluiting en welke voor mijn lokakle netwerk.En wat is eigenlijk het verschil tussen de 3COM Mac en de Nvidia Mac aansluiting?
Ik heb netwerksnelheid getest met beide NICs, en de 3COM is iets sneller. Heb geen ADSL op me pc (m'n pa z'n pc is de internet-gateway) maar het maakt niet zoveel uit waar je die op zet. De 3COM NIC is dus alleen maar wat sneller en heeft in z'n eigenschappen wat meer in te stellen dingen, that's all.

Overigens die netwerksnelheid heb ik dus zowel onder Win2K en Linux getest, en de 3COM was gemiddeld zo'n 200-500k sneller :). Misschien door de drivers ofzo? Iig is 3COM natuurlijk de netwerkhardwareguru bij uitstek _/-\o_ maar de nVidia NIC werkt ook prima. Wat dus voor jou werkt is het beste ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ReemF schreef op 23 januari 2003 @ 12:55:
[...]

Ik heb netwerksnelheid getest met beide NICs, en de 3COM is iets sneller. Heb geen ADSL op me pc (m'n pa z'n pc is de internet-gateway) maar het maakt niet zoveel uit waar je die op zet. De 3COM NIC is dus alleen maar wat sneller en heeft in z'n eigenschappen wat meer in te stellen dingen, that's all.

Overigens die netwerksnelheid heb ik dus zowel onder Win2K en Linux getest, en de 3COM was gemiddeld zo'n 200-500k sneller :). Misschien door de drivers ofzo? Iig is 3COM natuurlijk de netwerkhardwareguru bij uitstek _/-\o_ maar de nVidia NIC werkt ook prima. Wat dus voor jou werkt is het beste ;).
Het schijnt dat de Nvidia NIC iets beter met CPU cycles omgaat, oftewel hij gebruikt de CPU minder dan de 3Com. Voor niet bedrijfskritische situaties maakt het dus niks uit waar je hem in duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ga aankomende zaterdag systeempie bouwen voor iemand met dit bordje. Asus was in eerste instantie te duur, maar was lastig aan nForce2 bordjes komen afgelopen week. Liep uiteindelijk de Asus tegen het lijf, en heb deze toen toch maar genomen.
Systeem is niet voor mij en zal niet OCed gaan lopen. Heb daarom gewoon 2x 256 PC2100 besteld voor de 2400+ die erin gaat. Scheelde wel 40 euro, en waarom zou je er sneller in doen in dit geval.
Verder zal er een 9500 Pro en WB 80GB 8MB schijf in komen.
Als ie draait zal ik wel even m'n bevinden posten. Ik verw8 dat het allemaal netjes zal gaan draaien als ik het zo lees hier. Dus veel bijzonders zal ik niet constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reply reemf, ik heb de kabeltjes in de poortjes gedaan wara jij het over had maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem zou je misschien je overige settings ff kunnen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
dit topic komt als geroepen want deze week ga ik een nieuw mobo kopen en laat ik nou twijfelen tussen de gigabyte GA-7vaxp raid/firewire of de Asus A7N8X mobo

hoe is de service van Asus??.
Gigabyte is matig bereikbaar per mail. Duurt een paar dagen voor een reply. reply je daarop weer terug hoor je helemaal niks meer.
Hoe zit het als je je bios vergalt, krijg je beetje snel en makkelijk een nieuwe etc...
ik heb alleen maar ervaring met gigabyte en dat dual bios niet werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vraag me nog een ding af wat ik in het grote nForce2 topic nog niet heb gezien. Het is zo dat geheugen sneller loopt als het synchroon loopt, dus PC2100 en een Athlon XP gelockt op 133MHz FSB is sneller dan PC2700 (DDR333 dus) met een Athlon XP op 133MHz FSB.

Maar hoe zit het met dual channel? Is 2xDDR333 dual channel met een Athlon XP op 133MHz FSB sneller dan 2xDDR266 dual channel met een Athlon XP op 133MHz FSB?

Of andersom straks met de Barton. FSB van 200MHz en daarbij PC2700 dual channel? Dat is ook asynchroon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Grrrrrene schreef op 23 January 2003 @ 16:01:
Ik vraag me nog een ding af wat ik in het grote nForce2 topic nog niet heb gezien. Het is zo dat geheugen sneller loopt als het synchroon loopt, dus PC2100 en een Athlon XP gelockt op 133MHz FSB is sneller dan PC2700 (DDR333 dus) met een Athlon XP op 133MHz FSB.

Maar hoe zit het met dual channel? Is 2xDDR333 dual channel met een Athlon XP op 133MHz FSB sneller dan 2xDDR266 dual channel met een Athlon XP op 133MHz FSB?

Of andersom straks met de Barton. FSB van 200MHz en daarbij PC2700 dual channel? Dat is ook asynchroon :)
1e stuk: Geheugen loopt idd sneller als het synchroon loopt, en met dual channel nog een zetje in de rug. Sneller dan PC2700 is dan niet het geval, PC2700 synchroon (133FSB zoals jij noemt) zal zich gewoon als PC2100 gedragen.

2e stuk: mjah dual channel. 2xDDR333 DC is dus niet sneller, simpelweg omdat het zich dan dus gedraagt als PC2100 DDR266 geheugen :).

3e stuk: De Barton :9~ FSB van 200mhz > PC2700 op 166, da's idd a-synchroon. Je kan dan natuurlijk wel gebruik maken van dual channel, want dat werkt altijd als je 2 reepjes gebruikt. Oplossing is dan PC3200 geheugen gebruiken dat ook op 200mhz FSB loopt, of een Barton op 333 ;).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu eindelijk m'n 2400 op 2600+ lopen (12,5x166) met m'n geheugen ook op 166. Heb processor maar unlocked met koperdraadje in de socket v/d processor.
Zometeen maar eens 13x166 proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm mijn setje word als het goed is begin volgende week geleverd door eynstein.
met een xp2400[B] versie--80gig WD--asus 8420s---antec 400 watt case--dvd en cdrom.
maar waar ik nou aan twijfel is de geheugen.
ik heb 2 repen 256 ddr 2700 van samsung genomen.
heb ik daar goed aan gedaan???
zou ik geen 3200 moeten nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn A7N8X Deluxe met 2600+ ingebouwd... alleen begin mijn bios constant te roepen dat er een "CPU Fan failure" is :-(
Blijkbaar herkent de bios het niet als de cpu fan minder dan een bepaald aantal toeren draait... nu moet ik mijn Zalmman uit 'silent' mode halen om die foutmelding niet te krijgen... maar ik had 'em juist gekocht dat ie silent was en dat ben ik nu dus mooi kwijt :'(
Weet iemand hoe je deze rotation check kunt uitschakelen in de bios??? hij zit er nl. niet in lijkt wel... ik heb bios 1001G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
eerste scherm van je bios, halt on >> No errors
moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ben ik de enige die de layout brak vindt.
moet je kijken bij je IDE connectoren en je FFD connector. allemaal op elkaar gepropt en dan heb je ook nog je powerdraden.

Voorderest heb ik nog niet er mee gerotzooid en games gespeeld. Is dat onboard sound een beetje relaxt want ik heb gewoon weer m'n SB live player 5.1 en m'n 3com nic erin gepropt of zijn de onboard dingen van betere kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:32:
hmm mijn setje word als het goed is begin volgende week geleverd door eynstein.
met een xp2400[B] versie--80gig WD--asus 8420s---antec 400 watt case--dvd en cdrom.
maar waar ik nou aan twijfel is de geheugen.
ik heb 2 repen 256 ddr 2700 van samsung genomen.
heb ik daar goed aan gedaan???
zou ik geen 3200 moeten nemen???
Waarom 3200 nemen? Als je een 2400 hebt, dan loopt die standaard op 266 bus (er zijn toch geen 333mhz versies daarvan? alleen van de 2600+ en 2700+ dacht ik). Anywayz, je geheugen wordt dus (als je sync draait) standaard gedowngrade naar de FSB, in jouw geval dus van 333 naar 266. Alleen als je vet (echt vet) gaat overklokken, of wacht op de Barton met z'n 400mhz FSB, dan is PC3200 geheugen nuttig :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Rody schreef op 24 januari 2003 @ 08:15:
ben ik de enige die de layout brak vindt.
moet je kijken bij je IDE connectoren en je FFD connector. allemaal op elkaar gepropt en dan heb je ook nog je powerdraden.

Voorderest heb ik nog niet er mee gerotzooid en games gespeeld. Is dat onboard sound een beetje relaxt want ik heb gewoon weer m'n SB live player 5.1 en m'n 3com nic erin gepropt of zijn de onboard dingen van betere kwaliteit ?
Tja layout brak, er is altijd wel wat op aan te merken ;). Ik vind em eigenlijk wel goed, juist die powerkabel daar (okee de ide zit erg dicht in de buurt maarja). Simpelweg omdat anders de power connector dan dicht in de buurt van de proc zit (dit is geloof ik met de abit, msi en de chaintech nForce borden zo) en dan krijg je geklooi met koeling/airflow.
De Abit NF7-S bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://202.168.194.118/abit/upload/products/NF7_S_large.jpg

Kijk waar die powerconnector zit. Als je het bord in je kast hangt, dan zou dat linksonder van je cpu socket zijn. En als je voeding net boven je bord hangt, hoe wil je dan je kabel laten lopen :P . Nee ik ben best tevreden met de A7N8X layout, Als ik in m'n kast kijk (gebeurt elke dag je bent tweaker of niet he >:) ) dan zie ik maar heel weinig kabels dwars over m'n bord lopen, of strak staan ofzo.

Over de audiovraag: Het onboard sound is gewoon echt goed. Het heet niet voor niks Soundstorm he. Zolang je het goed instelt en je pluggen ook in de juiste gaten stopt gaat het goed. Overigens nog als reactie op roelo, in mijn nForce control panel heb ik bij audio alleen een vinkje staan bij Dolby Surround (niet digital dus). Wat betreft kanalen is alleen aux gemute. Ik hoop dat het lukt, anders zet ik wel es een screenshotje neer ofzo.

De onboard 3COM nic is best goed, dus waarom een pci-tje erin stoppen als het al onboard zit ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 24-01-2003 08:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ik vind de layout juist perfect, vooral de stroomaansluiting ivm de airflow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ja de powerconnecter is wel goed, maar het was beter geweest als de IDE connectors meer naar beneden hadden gezetten. (zie je veel bij raid boarden)
maar als de sound en nic goed zijn ga ik die maar even proberen in te stellen.
ik heb btw maar 1 nic want heb de normal version :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Computerland om te vragen of ze de deluxe hebben, en of het uitmaakt of ik 1x512 of 2x256mb neem. Ik kreeg hetvolgende antwoord;

[antwoord van computerland]
de asus is op voorraad. de chipset is ontworpen voor dual channel, dus met
twee keer 256. echter dit levert het meeste voordeel op als je een nforce2
chipset met videokaart hebt. aangezien wij alleen versies hebben zonder
videokaart
zal het dus niet veel uitmaken.
[/antwoord van computerland]

Ik dacht dat de NForce2 automatisch videomogelijkheden geïntegreerd had? Zijn er dan van Asus twee versies, met en zonder videokaart, of zijn ze allebei zonder? Op zich heb ik de videokaart niet nodig, want ik heb een GF4 Ti4200, maar het leek me wel leuk voor dual monitor setup of misschien gebruik van extra videogeheugen (kan dit überhaupt?)

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 24-01-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

gwystyl schreef op 24 januari 2003 @ 11:13:
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Computerland om te vragen of ze de deluxe hebben, en of het uitmaakt of ik 1x512 of 2x256mb neem. Ik kreeg hetvolgende antwoord;

[antwoord van computerland]
de asus is op voorraad. de chipset is ontworpen voor dual channel, dus met
twee keer 256. echter dit levert het meeste voordeel op als je een nforce2
chipset met videokaart hebt
. aangezien wij alleen versies hebben zonder
videokaart
zal het dus niet veel uitmaken.
[/antwoord van computerland]

Ik dacht dat de NForce2 automatisch videomogelijkheden geïntegreerd had? Zijn er dan van Asus twee versies, met en zonder videokaart, of zijn ze allebei zonder? Op zich heb ik de videokaart niet nodig, want ik heb een GF4 Ti4200, maar het leek me wel leuk voor dual monitor setup of misschien gebruik van extra videogeheugen (kan dit überhaupt?)
Dit lever het meeste voordeel op....? Dat is onzin :P . 1 of 2 reepjes heeft met dual channel geheugen te maken, RAM dus. Niet je vidkaart :). Van de ASUS zijn er wel 2 versies, deluxe en non-deluxe, maar ze zijn allebei zonder vid chip (die vid chip heet IGP oftewel Integrated Graphics Processor). Extra videogeheugen? Dual monitor? Dan is het wel een idee om een nForce2 bord met IGP te nemen, maar die zijn er dus maar heel weinig nog. Zal je sneller zien in een OEM bak dan op de markt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

ReemF schreef op 24 januari 2003 @ 11:47:
[...]

Dit lever het meeste voordeel op....? Dat is onzin :P . 1 of 2 reepjes heeft met dual channel geheugen te maken, RAM dus. Niet je vidkaart :). Van de ASUS zijn er wel 2 versies, deluxe en non-deluxe, maar ze zijn allebei zonder vid chip (die vid chip heet IGP oftewel Integrated Graphics Processor). Extra videogeheugen? Dual monitor? Dan is het wel een idee om een nForce2 bord met IGP te nemen, maar die zijn er dus maar heel weinig nog. Zal je sneller zien in een OEM bak dan op de markt.
Nee, dit is juist géén onzin: de extra bandbreedte levert sowieso een beetje extra performance op, maar aangezien de Athlon slechts een eigen maximale bandbreedt van 2,7 GB/s heeft, is de extra bandbreedte die dual-channel geheugen je geeft grotendeels nutteloos. Je profiteert wél sterk als er gebruik wordt gemaakt van een nForce2 met IGP: je IGP maakt dan gebruik van de extra bandbreedte die dual-channel oplevert.

Lees de reviews er maar op na...

* Jiffy denkt na over de aanschaf van dit bordje icm de in februari uitkomende Barton...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de speechposter geeft steeds aan memory failure als ik hem aanzet, heeft iemand dit ook?
verder draait ie prima, ik draai met 1002 beta 4 en 2xnanya pc2100 mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Jiffy schreef op 24 January 2003 @ 13:52:
[...]

Nee, dit is juist géén onzin: de extra bandbreedte levert sowieso een beetje extra performance op, maar aangezien de Athlon slechts een eigen maximale bandbreedt van 2,7 GB/s heeft, is de extra bandbreedte die dual-channel geheugen je geeft grotendeels nutteloos. Je profiteert wél sterk als er gebruik wordt gemaakt van een nForce2 met IGP: je IGP maakt dan gebruik van de extra bandbreedte die dual-channel oplevert.

Lees de reviews er maar op na...

* Jiffy denkt na over de aanschaf van dit bordje icm de in februari uitkomende Barton...
Ow? Over dat die IGP dan gebruik maakt van het DC gebeuren wist ik helemaal niet :? En ik heb nog wel zoveel reviews gelezen, stapels en stapels...

Over dat memory failure, dat heb ik ook. Erg vreemd, 't is Kingston PC2700 (2x256) wat ik heb. Toch maar es memtest draaien... :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 13:56:
de speechposter geeft steeds aan memory failure als ik hem aanzet, heeft iemand dit ook?
verder draait ie prima, ik draai met 1002 beta 4 en 2xnanya pc2100 mem.
En als je je memory naar sync zet bijvoorbeeld? Althans, dat las ik dus een paar pagina's terug iets over mocht je hier problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb alles geprobeert, enige wat help is die speechposter uitzetten,
ik denk toch dat het aan de speechposter ligt want comp draait verder perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reemf zou je nog ff je settings willen posten uit het soundstorm instellingen menu
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:09:
Heb nu eindelijk m'n 2400 op 2600+ lopen (12,5x166) met m'n geheugen ook op 166. Heb processor maar unlocked met koperdraadje in de socket v/d processor.
Zometeen maar eens 13x166 proberen.
Bij mij wil de multiplier niet op 12,5, maar wel op 13~15 en ik heb dezelfde CPU als jij. Heb jij daar nog iets speciaals voor gedaan?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:31:
heb alles geprobeert, enige wat help is die speechposter uitzetten,
ik denk toch dat het aan de speechposter ligt want comp draait verder perfect!!
Als je bij nforceHQ kijkt blijken er best veel problemen met dit bord te zijn. Vooral wb het bios. Soms is het bord zelfs al dood na een kleine verandering in een setting. Opslaan gaat niet goed ofzo. Dát probleem heb ik nog niet gehad.

Ik heb wél al het probleem gehad dat de pc niet meer post (dus bios is ook onbereikbaar) toen ik de laatste beta bios had geflasht. Dan wordt kennelijk de Corsair pc3200 niet goed herkend en dan werkt de boel niet!!! Dat is heel vervelend. Enige dat meestal werkt is ander ddr geheugen er inprikken en de settings aanpassen. Of oude bios terug zetten. Dat heb ik gedaan, want ik heb hier geen ander geheugen liggen en ik wil geen bios die na een reset default het memory niet goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:40:
Ik heb net mijn A7N8X Deluxe met 2600+ ingebouwd... alleen begin mijn bios constant te roepen dat er een "CPU Fan failure" is :-(
Blijkbaar herkent de bios het niet als de cpu fan minder dan een bepaald aantal toeren draait... nu moet ik mijn Zalmman uit 'silent' mode halen om die foutmelding niet te krijgen... maar ik had 'em juist gekocht dat ie silent was en dat ben ik nu dus mooi kwijt :'(
Weet iemand hoe je deze rotation check kunt uitschakelen in de bios??? hij zit er nl. niet in lijkt wel... ik heb bios 1001G
Wat voor een zalman cooler gebruik je? Ik heb namelijk net ook een Asus a7n8x met een zalman cooler gekocht, de CNPS6000Cu.
Zou wel %$^## zijn als ik zon error krijg als ik die 6000Cu op silent mode zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asmodean, ik heb precies dezelfde cooler... maar je moet gewoon de POST REPORTER uit zetten... hij blijkt gewoon door te booten, alleen begint dat vervelende vrouwtje in je bios direct te blaaten dat je CPU Fan failed.... als je 'r de mond snoert dan heb je nergens geen last meer van ;)

BTW: Welke DIMM sloten moet je nu hebben om Dual Channel DDR te benutten? Ik heb er nu 1 in het zwarte slot en 1 in één van de blauwe sloten (op de foto's zitten ze trouwens allebei in de blauwe, wat volgens de handleiding moet werken... maar dat schijnt dus niet zo te zijn :'()

Mocht er interesse zijn in wat plaatjes van het mainboard met en zonder Zalman CNPS6000 Cu, dan heb ik wat foto'tjes online gezet (LET OP: ze zijn resized naar 1024x768 en gemiddeld 400kb)

Foto01: Het almachtige mainboard 8)
Foto02: De proc erop...
Foto03: El Cheapo Samsung geheugen
Foto04: Serienummer + type proc
Foto05: Mainboard revision 1.04
Foto06: Zalman in 't doosje ;)
Foto07: Shot van de kast met mobo erin
Foto08: De 6000 Cu erop (voorkant)
Foto09: De 6000 Cu erop (zijkant)
Foto10: De 6000 Cu erop (bovenkant)
Foto11: De Zalman fan gemonteerd -1
Foto12: De Zalman fan gemonteerd -2

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 14:28 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Asus A7N8X deluxe en AMD XP 2600+ 333fsb en Zalman CNPS6000 Cu is echt super!!! , ik kan het weten :*)
Maar ik heb geen last van me BIOS wat loopt te zeuren over die FAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dual DDR moet je slot 1 & 3 of slot 2 & 3 gebruiken.
Heb mijn geheugen in de twee blauwe sloten.(2&3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je voor de grap eens een memory throughput test draaien met Sandra ofzo... en vervolgens zet je 1 Dimm in het zwarte slot en de andere in een blauwe... ik heb zwaar het vermoeden dat het een foutje in de handleiding is... (maar het kan ook toeval zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

lol ik had me tweede dimm in het verkeerde slot zitten. De boel is in Sisoft gelijk 300 ptn omhoog geschoten qua memory bench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
ik vond dit op www.amdforums.com:

ok the first thing you need to do is get rid of the wire trick, you dont need it. like otoc has said in a different thread clear your cmos , chang your fsb jumper to 100 instead of 133/166.
when you boot up again you will have access to all the multipliers. you will have to change the memory to 100%(sync), than turn off betty and set halt on no error. here a thread to another guy that had your same problem same advice to him

Heeft iemand dit al misschien getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja uhhhm maar dan heb je al je multipliers (als het truukje werkt dan), maar kun je dan de fsb nog wel zelf instellen? 100Mhz in niet echt wat je wilt. Liever 200 eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Als ik nu een amdxp 1700 of 1800 koop met tbred-b core is die dan standaard unlocked met dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over het geheugen met dat dual ddr, is het wel mogelijk om maar 1 module te plaatsen of werkt het dan niet? dan kan ik later altijd nog een tweede module kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:12
* MadBear gaat ook zo'n mooi DeLuxe bordje aanschaffen binnekort :)

Ik wacht alleen nog ffies aangezien ik vrijwel een compleet nieuw systeem ga nemen en de processorprijzen nu nog niet echt supergunstig zijn.
Met de Barton op komst en prijsdalingen van de 2600+ wacht ik denk ik nog een paar weekies ofzo.. hoewel ik eigenlijk dit mobo'tje zo snel mogelijk MOET hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dit leuke mobo'tje staan, met biosversie 1001.G. Ik heb er een Athlon XP2400+ opgezet. Volgens mij moet die processor ingesteld worden op een fsb van 266 en een multiplier van 15. Ik kan maximaal een multipier van 14 instellen in de bios. Dan geeft hij wel een 2400+ aan bij eht opstarten, maar de helft van de keren geeft hij toch weer een 1800+ aan en draait dan ook maar op 1500 MHz.
Dit is volgens mij de recentste bios-versie van Asus zelf, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik ben niet geïnteresseerd in overklokken, dus dat soort trucs wil ik eigenlijk ook niet. Maar waar ligt het dan aan dat ik geen multiplier van 15 kan instellen en dat hij de processor blijkbaar niet goed herkent? Ik zit al te hele tijd te zoeken, maar snap er niets meer van...

edit: oh ja, het is een deluxe-versie...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 12:15 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.