Groot Asus A7N8X Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je FCA,

Ik had het eerst ook synchroon lopen (memory en cpu op 166Mhz) en dacht ging voor het geheugen, niet zo goed. Nu heb ik alleen geheugen op 133Mhz gezet en hij loopt nu echt stabiel bij de spellen. Ik denk dat ik de geheugen maar moet ruilen voor eentje van een ander merk of 2x256 (heb dan wel 3x 256 in totaal). Of ik moet het flashen toch maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe bios. Een update van 1002: 1002A.
Wat er nieuw aan is weet ik niet. Ik ben nu wel af van die cpu-fan failed melding. Kennelijk detecteerd het bios nu lagere fanspeeds.

A&N8X

A7N8X Deluxe

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Dit staat op de website van Asus over versie 1002A:

Update:
1. Enhance the sensitivity of sensor IC

Wat het inhoud weet ik niet, want ik heb mijn nieuwe A7N8X Deluxe nog in de achterbak van mijn auto liggen...

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gaat deze bios het Corsair PC3200 geheugen probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het niet Coenen, ik krijg in ieder geval mijn corsair pc3000 nog altijd niet aan de praat met deze nieuwe bios :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb sinds vandaag de non-deluxe versie van dit bord alleen ik krijg het 5.1 gebeuren niet aan de praat op het onboard sound geval! :(

'k kan ook nergens een tooltje terugvinden ofzow van AC97 om het in te stellen, alleen bij de volumeregeling kan ik 2 vinkjes zetten maar dat heb geen nut hier ben ik achter gekomen :( please help!

• Dyce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. als hierboven. Bij Mycom een plank 512 mb TwinMos 2700 Samsung gekocht, bij m'n ietwat oudere Samsung 512 mb 2700, dit na veel gepruts met MSI borden nu een Asus A7N8X in de hoop dat dat de oplossing zou bieden. maar da's een ander verhaal.
Het systeem was en is niet stabiel te krijgen.
Flashen, ja ook die final 1002A, Dimm eruit, geen resultaat.
"Gelukkig" had ik vannacht nachtdienst, nu weet ik wat me te doen staat,
ofwel fsb omhoog, ofwel memory terug naar 133, ofwel nieuw geheugen... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Dyce op 27-02-2003 06:52 . Reden: foutje bedankt ]

Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
CyberTijn schreef op 26 februari 2003 @ 23:23:
Ik heb sinds vandaag de non-deluxe versie van dit bord alleen ik krijg het 5.1 gebeuren niet aan de praat op het onboard sound geval! :(

'k kan ook nergens een tooltje terugvinden ofzow van AC97 om het in te stellen, alleen bij de volumeregeling kan ik 2 vinkjes zetten maar dat heb geen nut hier ben ik achter gekomen :( please help!
zoals ergens in het begin van deze topic staat (of ze moeten getrashed zijn)
de non deluxe heeft een iets andere soundchip, dus geen tooltje zoals bijvoorbeeld audio HQ. Je kan dus alleen in Windows zelf volume settings instelling.
De deLuxe versie heeft wel dat soundstorm programma'tje.

Wat je wel kan doen is proberen de drivers van de deLuxe te downloaden en dan die sounddrivers pakken of misschien staat het programma's erop zodat je als nog je settings kan veranderen. Weet niet of dat lukt, want heb het niet meer verder geprobeerd.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik wacht het nog even rustig af met die nieuwe bios.
Het draait nu, eerst maar eens alle drivers updaten en zorgen dat stabiel en naar tevredenheid draait. Opzich draait m'n pc nu stabiel, alleen het Nforce programma om m'n geluid mee in te stellen wil nog wel eens crashen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb dit plankje ook inmiddels :) (niet-deluxe)

Draait stabiel icm:
Athlon XP 2100+
512 MB PC2100
Aureal Vortex 2 soundcard ( Xitel Storm Platinum ), laat die onboard Algemeen Clote '97 codec maar zitten ;)
Radeon 9700 standaard.

Nog niet aan het overklokken geslagen, ik heb de waterkoeling die ik in dit kastje hebben wil nog niet binnen :). Ik ben tot nu toe zeer over de plank te spreken. Alleen jammer dat SpeedFan de CPU temp niet meer uitlezen kan, naja... MBM kan het wel.

Vreemd feitje: De CPU blijft ruim 8 graden koeler op dit plankje dan mijn vorige mainboard... :?

[ Voor 36% gewijzigd door Aetje op 27-02-2003 09:00 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• CyberTijn
Ik heb de originele software & drivers van realtek gedownload voor die AC97 chip, en de nvidia drivers getrashed. Heb nu een veel beter proggie om het sound-gebeuren in te stellen (non-deluxe versie). Werkt prima, ik heb m'n SB Live5.1 niet meer nodig :)

Verder heb ik nu:
AMD AthlonXP 2600+ 333FSB
512MB PC2700
Club3D GeForce4 Ti4600.

Draait prima met een FSB van 166 met aggressive memory timings, super stabiel en lekker rap :D

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
2de poging dan maar :), door al die andere replies valt hij vast niet meer op
[Netwerkkaart blijft connected, ook al staat de pc uit]:?

Hallo,
Zo, van het weekend alle onderdelen gehaald om een nieuwe pc in elkaar te
kunnen zetten. Ben dit keer voor AMD gegaan ipv intel, en natuurlijk het mooie
A7N8X asus bordje, de deluxe versie natuurlijk :)

Maar goed, nu dus ff voor de vraag, vanmorgen ontdekte ik dat mijn kabelmodem
nog druk aan het knipperen was, dit terwijl mijn pc uitstond. Ik achter mijn pc kast
gedoken, en ook bij de NIC knipperde een lampje. Dus ergens blijf er spanning op
mijn netwerkkaart staan, maar hoe?

Wake-up on LAN staat uit, althans de default was off, dus niet echt verder naar
gekeken. Iemand anders misschien nog ideeen? Van oh je moet dat jumpertje
of die BIOS instelling zo zetten en dan is het goed

Thanks anyway

• Rody
CyberTijn schreef op 27 February 2003 @ 10:45:
Ik heb de originele software & drivers van realtek gedownload voor die AC97 chip, en de nvidia drivers getrashed. Heb nu een veel beter proggie om het sound-gebeuren in te stellen (non-deluxe versie). Werkt prima, ik heb m'n SB Live5.1 niet meer nodig :)

Verder heb ik nu:
AMD AthlonXP 2600+ 333FSB
512MB PC2700
Club3D GeForce4 Ti4600.

Draait prima met een FSB van 166 met aggressive memory timings, super stabiel en lekker rap :D
link plz :)

[ Voor 74% gewijzigd door Rody op 27-02-2003 11:23 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

:O ik kom nog steeds niet verder dan 13x180 :/. (cpu kan wel sneller maar fsb niet :/)

specs

Verwijderd

ik heb er eentje in mijn handen hier,
nu heb ik een vraagje,

het is geen deluxe versie maar en zit dan ook nix extra's bij.
als je op asus.com naar de non-luxe versie kijkt heeft deze wel een s/pdif uitgang, 6 usb poorten en dual lan dat heeft deze allemaal niet!

is dit normaal?
ik betaal er 155 euro voor.....

kan iemand mij helpen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 15:19:
ik heb er eentje in mijn handen hier,
nu heb ik een vraagje,

het is geen deluxe versie maar en zit dan ook nix extra's bij.
als je op asus.com naar de non-luxe versie kijkt heeft deze wel een s/pdif uitgang, 6 usb poorten en dual lan dat heeft deze allemaal niet!

is dit normaal?
ik betaal er 155 euro voor.....

kan iemand mij helpen?
Zeker weten een A7N8X? Klink namelijk als een ander bordje ;)

LinkedIn
Instagram

• Rody
de non deluxe heeft geen dual lan, geen 6 aansluitingen, en geen 6 usb poorten

non-deulxe heeft 1 x nvidia lan, 3 aansluitingen (mic, in, out) en 6 usb poorten waarvan 2 connectors op je mobo dus 4 achter plugs achter op je pc.

[ Voor 20% gewijzigd door Rody op 27-02-2003 15:56 ]

Verwijderd

ReemF schreef op 27 februari 2003 @ 15:37:
[...]

Zeker weten een A7N8X? Klink namelijk als een ander bordje ;)
ja, dat weet ik zeker....
staat op de doos :P

k weet dat 155 wat veel is maja,

het is versie 1.04

Verwijderd

Rody schreef op 27 februari 2003 @ 15:56:
de non deluxe heeft geen dual lan, geen 6 aansluitingen, en geen 6 usb poorten

non-deulxe heeft 1 x nvidia lan, 3 aansluitingen (mic, in, out) en 6 usb poorten waarvan 2 connectors op je mobo dus 4 achter plugs achter op je pc.
hij heeft egt maar 4 usb poorten!
zit nix extra's van usb dingen bij....

• Rody
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 15:58:
[...]

hij heeft egt maar 4 usb poorten!
zit nix extra's van usb dingen bij....
lees het mobo boekje door :)

4 achter normale usb pluggen
2 in de rechter onderhoek van je mobo als ik het zo uit me hoofd doe.
die laatse 2 moet je dus met een speciale usb connector kabel geval aansluiten en dat kabelgeval neemt dus 1 pci slot in. hij gaat niet in pci slot maar hij komt er wel voor te hangen.

ik heb dat mobo zelf ook, ik zal er toch niet om gaan liegen :+

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

als ik wcpuid probeer te draaien crasht me systeem :?.

Heb fsb verlaagd naar 166. Hij liep al superstabiel.

gare zooi, misschien ligt het wel aan de uberbios

edit:ok lag dus aan oude versie, moet ik wel 3.1a hebben natuurlijk :P

[ Voor 19% gewijzigd door Tripp op 27-02-2003 16:57 ]

specs

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Ik zit met het volgende ZEER vervelende probleem:

VANAF BIOS 1001C:

1. Met het ingebouwde flashprogramma (AWDFLASH Build-IN! Werkt via ALT-F2 bij het booten) krijg ik GEEN enkele BIOS geflashed (1001C t/m 1002 Final)

2. Met AWDFLASH onder DOS krijg ik ook GEEN enkele BIOS meer geflashed VANAF BIOS 1001G (bestand wordt geloof ik wel herkend, maar AWDFLASH zegt dan "PLEASE WAIT!" ofzo...echter er gebeurt TOTAAL niks, en ik moet vervolgens gewoon booten omdat niks verder reageerd aan toetsen!!!
Zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, want ik ben ten einde raad en altijd maar IN Windows flashen vind ik niet echt veilig....(AWDFLASH in DOS werkte wel in BIOS 1001C & 1001E en vanaf 1002 krijg ik dezelfde melding in het Build-in Flashprogramma, dus zijn op de een of andere manier identiek lijkt mij, MAAR geen van BEIDEN wil een BIOS Flashen!!!)
Who can help me out?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Nvidia Nforce 2 may have serious problems

Suspicious behaviour on the boards

By Arron Rouse: Thursday 27 February 2003, 10:56

NVIDIA'S NEW NFORCE 2 CHIPSET was eagerly awaited and gratefully received but PC enthusiasts around the world are finding problems. It seems that some motherboards based on the chipset are causing far more headaches than they should.
The best example is the Shuttle SN41G2 barebones system. The tiny machine features an Nforce 2 motherboard in a neat looking case. It seems the BIOS shipped with the combo can stop the system even POSTing if you change certain settings. The only way to get the machine going again is to open up the machine, clear the CMOS and boot with the Insert key held down.

Then there's the case of the Asus A7N8X Deluxe which seems to suffer from a combination of BIOS and battery problems. And the Epox 8RDA+ has been showing up problems too. Even Abit seems to be getting more than the usual share of issues cropping up.

This could be a sign of problems with the chipset. It could be just individual manufacturers having problems with early production motherboards. Either way, you might want to take a good read of the various hardware forums before buying a board.

We will keep our eyes on the situation. More news on the problems as and when the information becomes available to us. µ

L'INQS
Shuttle problems on AthlonXP.com forum
Asus problems on AMDForums
Epox problems on AMDForums
NforcersHQ Asus A7N8X FAQ and forum
Hard OCP Forum

Please note that many of the people on these forums have found fixes and work-arounds for some of the problems. If you have an Nforce 2 motherboard and are experiencing trouble, it is well worth visiting these places to see if someone has found a fix.

• MaxPayne
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Kan iemand de url/weblinks geven naar een van deze artikelen die mijn probleem bespreekt en NOG beter oplost please?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

kan iemand mij helpen?
ik heb sinds vandaag een asus a7n8x met een amd athlon XP 2800+ met 512 ddr 333 binnengekregen :*)
alleen mijn processor wordt niet herkend :? :?
in de bios staat unknown CPU en bij eigenschappen van deze computer ook :? :?

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 21:31:
kan iemand mij helpen?
ik heb sinds vandaag een asus a7n8x met een amd athlon XP 2800+ met 512 ddr 333 binnengekregen :*)
alleen mijn processor wordt niet herkend :? :?
in de bios staat unknown CPU en bij eigenschappen van deze computer ook :? :?
geen probleem, uh, denk ik, zet je CPU External freq op 166 MHz, toen ik dat
veranderde gaf hij wel een XP2600+ aan

Verwijderd

Heb je de laatste bios geinstalleerd?

Verwijderd

daar ben ik mee bezig en op nosmo king: ik heb een 2800+ dus wil ik niet 2600+ hebben

• Timrek
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik heb ook maar zo'n bordje gekocht, maar ik zit met het volgende:

In de dev. mannager staat een apparaat met een uitroepteken.
Het apparaat heet "moederbordbronnen"
Bij locatie staat OP-PCI BUS
Invoer/ uitvoerbereik: 0060 - 0060
Invoer/ uitvoerbereik: 0064 - 0064

Als probleemomschrijving staat er:

Dit apparaat zal niet goed werken voor u de computer opnieuw hebt gestart. (Code 14)

Klik op Computer opnieuw opstarten om de computer opnieuw op te starten.

Ik natuurlijk opnieuw opstarten, maar noppes :(

Ik heb al es ff rondgekeken, en het schijnt dat dit de PS/2 poorten zijn.
Nou gebruik ik inderdaad een USB muis en KB, dus de PS/2 poorten zijn onbezet

Vragen:

1. is het waar dat deze "moederbordbronnen" inderdaad de PS/2 poorten zijn ?
2. Hoe krijg ik dat uitroepteken weg, of kan ik de PS/2 poorten uitzetten ??

(niks gevonden in de 1002 (deluxe) BIOS)

• CyberTijn
Hier kun je het hele pakketje downloaden. Niet vergeten om eerst handmatig in je apparaatbeheer je driver van nvidia voor je geluid te vervangen door de gene in het pakketje, en daarna de software installeren.

and then, have fun :) (non-deluxe versie only!)

• CyberTijn
Ohjah nog wat vaags: De bios geeft aan dat me CPU rond de 55 graden is, en ASUS probe zegt 41 graden :S Beetje vaag vind ik dat, want wat moet ik nou geloven ? en bij welke temperatuur moet ik alarm slaan zowel in bios als in asus probe ?

ik dank u allen bij voorbaat

OC results so far:
AMD AthlonXP2600 > 12.5 x 180 @ 1.775v. :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
MaxPayne schreef op 27 februari 2003 @ 18:51:
Ik zit met het volgende ZEER vervelende probleem:

VANAF BIOS 1001C:

1. Met het ingebouwde flashprogramma (AWDFLASH Build-IN! Werkt via ALT-F2 bij het booten) krijg ik GEEN enkele BIOS geflashed (1001C t/m 1002 Final)

2. Met AWDFLASH onder DOS krijg ik ook GEEN enkele BIOS meer geflashed VANAF BIOS 1001G (bestand wordt geloof ik wel herkend, maar AWDFLASH zegt dan "PLEASE WAIT!" ofzo...echter er gebeurt TOTAAL niks, en ik moet vervolgens gewoon booten omdat niks verder reageerd aan toetsen!!!
Zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, want ik ben ten einde raad en altijd maar IN Windows flashen vind ik niet echt veilig....(AWDFLASH in DOS werkte wel in BIOS 1001C & 1001E en vanaf 1002 krijg ik dezelfde melding in het Build-in Flashprogramma, dus zijn op de een of andere manier identiek lijkt mij, MAAR geen van BEIDEN wil een BIOS Flashen!!!)
Who can help me out?
Ik had ook zo'n vaag probleem. De ingebouwde flash wilde geen files van flop lezen, ookal stonden deze er gewoon op. Aflash kon de BIOS hook op een of andere manier niet vinden en met de live update onder windows klapte er ook uit met een foutmelding. Oplossing was om de bios defaults even te laden. Daarna kon ik zonder problemen live update draaien om de 1002A bios te flashen. (werkte nog perfect ook, wel eng onder windozzz ;) ) Misschien iets voor jouw???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Voor dat BIOS updaten al eens Live Update gebruikt? (Gewoon lekker onder Windows een flash uitvoeren :) ). Werkte hier als een tiet...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jaaaa!!! Mijn nieuwe systeempje is binnen (op postkantoor, morgen na 10 uur ophalen):

Asus A7N8X Deluxe (d0h, anders zou ik _hier_ niet reageren ;))
Athlon XP2200+
Kingston 512MB PC3200 cas3
Coolermaster silent cooler geval t/m 2600+ met 8cm fan, lownoise geval :P

Ziet er voor mij wel aardig uit dacht ik zo ;) Dual channel komt zodra ik geld heb voor een 2e PC3200 dimm. Barton koop ik zodra die rond de 150-175 euro komt, voorlopig is een 2200+ genoeg als je upgrade van een P3-800 systeem :) Ik wilde eigenlijk een 2500+, maar die was 110 euro duurder dan de 2200+ en dat vind ik vrij veel voor 300 punten extra :) Deze 2200+ zit er dus maar tijdelijk in. Ik ben wel van plan hem te unlocken zodat hij op 166MHz FSB kan draaien, niet overclocked (wil een systeem dat stil en stabiel is).

Het moederbord was ik vrij snel uit qua keuze. Ik heb nog even getwijfeld aan de Epox 8RDA+, maar die had alleen qua OC-en wat voordeeltjes en dat ben ik niet echt van plan. De Asus heeft geen gesharede geluidsin/uitgangen zoals de Epox wel heeft en bovendien is de 2e NIC leuk voor internet delen voor mijn laptop. Uiteindelijk wil ik daar wel wireless, maar een 30m lange UTP kabel uit mijn raam wil ook prima zodat ik buiten kan internetten :P

Nu maar hopen dat alles zonder problemen gaat werken morgen, maar ik volg dit topic al zo lang dat ik alle beginnersproblemen wel heb gezien. Boot other devices enzo uitzetten zodat het booten sneller gaat, dat je synchrone timings moet gebruiken voor proc en mem (is sneller) enzovoorts.

Alleen de bios krijg ik weinig duidelijkheid over omdat de meeste tweakers voor optimale snelheid gaan en overclockbiossen willen. Ik hoef geen overvolted XP (is moeilijker te koelen met al het lawaai van dien) en bovendien krijg je dan weer allerlei vage instabiliteitssystemen die ik in mijn primaire systeem niet kan gebruiken.

Owja, 'k heb voor CL3 geheugen gekozen omdat ik het toch nooit op 200MHz DDR zal gaan draaien en op PC2700 snelheid kan dat prima op cas2 draaien (heb ik begrepen :P). Later, mocht er een 400MHz Athlon op komen, ooit, kan ik altijd nog kijken of ik sneller wil, 't geheugen heeft iig nog wat rek in zich voor de toekomst :)

Ik zal morgen even mijn bevindingen posten, dit wordt mijn eerste AMD systeem :) Spannund! :)

Edit: 't is wel een beetje een blaatpost geworden, maar dat moet je me niet kwalijk nemen, 'k ben gewoon heel enthousiast dat het allemaal zo snel ging met leveren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 02:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Grrrrrene: die 2200+ draai je zonder moeilijke aanpassingen op 166FSB door dit simpelweg in de bios in te stellen. geen trukjes met potloden of ander gerommel! en jiou geheugen moet makkelijk cas2 draaien synchroon met je cpu

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eigenlijk het zelfde probleem als de poster 1post boven mij,
ik heb nu revisie 1.004,
ik ga no oc'en.

nu ben ik opzoek naar de beste bios voor de non-deluxe versie...
er staat in de meuktracker wel eentje maar das een beta......

kan iemand mij raad geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Grrrrrene schreef op 28 February 2003 @ 02:07:
Jaaaa!!! Mijn nieuwe systeempje is binnen (op postkantoor, morgen na 10 uur ophalen):

Asus A7N8X Deluxe (d0h, anders zou ik _hier_ niet reageren ;))
Athlon XP2200+
Kingston 512MB PC3200 cas3
Coolermaster silent cooler geval t/m 2600+ met 8cm fan, lownoise geval :P

Ziet er voor mij wel aardig uit dacht ik zo ;)
Netjes jah, klinkt goed allemaal ;)
Nu maar hopen dat alles zonder problemen gaat werken morgen, maar ik volg dit topic al zo lang dat ik alle beginnersproblemen wel heb gezien.
You wish! >:) Je zal zien dat jij net dat unieke probleem hebt wat nog niemand in NL gehad heeft, door jouw unieke combo van hardware/software :P Maar't zal wel loslopen hoor, anders is er altijd GoT nog in case of emergency :>
Alleen de bios krijg ik weinig duidelijkheid over omdat de meeste tweakers voor optimale snelheid gaan en overclockbiossen willen. Ik hoef geen overvolted XP (is moeilijker te koelen met al het lawaai van dien) en bovendien krijg je dan weer allerlei vage instabiliteitssystemen die ik in mijn primaire systeem niet kan gebruiken.
Waarschijnlijk heeft je bordje 1001.G, heel misschien al 1002. Als je geen hardware problemen krijgt, lekker laten staan :)
Owja, 'k heb voor CL3 geheugen gekozen omdat ik het toch nooit op 200MHz DDR zal gaan draaien en op PC2700 snelheid kan dat prima op cas2 draaien (heb ik begrepen :P). Later, mocht er een 400MHz Athlon op komen, ooit, kan ik altijd nog kijken of ik sneller wil, 't geheugen heeft iig nog wat rek in zich voor de toekomst :)
Yup yup, dat geheugen kan best wat hebben, dus gaat lukken.
Ik zal morgen even mijn bevindingen posten, dit wordt mijn eerste AMD systeem :) Spannund! :)

Edit: 't is wel een beetje een blaatpost geworden, maar dat moet je me niet kwalijk nemen, 'k ben gewoon heel enthousiast dat het allemaal zo snel ging met leveren :)
Maakt niet uit Grrrrrene, heel gezond dat enthousiasme ;) Veel plezier met je nieuwe sys, laat ons weten wat je bevindingen zijn he :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Iemand al gemerkt dat Q-Fan wel werkt!?!?
In bios 1002a staat dat je de fan moet aansluiten op de POWER fan aansluiting in plaats van de CPU fan aansluiting. Vervolgens Q-Fan aanzetten in de Bios en voila, zodra je in windows bent zal ie, weliswaar wat langzaam, terugschakelen. Je moet dus effuh geduld hebben en niet meteen schreeuwen: "het werkt niet!!!". Let dus vooral op je MBM dashboard.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om bij eynstein deze te bestellen:

AMD Athlon Barton Core 2500+ (333Mhz ) 512Kb cache €218.22 €218.22
Asus A7N8x Deluxe Gold

Maar wat is nu het verschil tussen
Dane-Elec 256 MB DIMM PC2700 (D1D333-06432) €42.54 en
Major 256Mb DDR333 PC2700 €80.64

1.is toch allebei pc2700, loopt dan toch ook op 333mhz? Waarom zon prijsverschil.

2. ik kan dus altijd beter 2*256 bij dit mobo kopen ivm dual channel?

3. mem altijd synchroom draaien.?

4. Cpu unlocken en lagere mp en hogere fsb ?

5 verder is de AMD XP-2400+ €154.00 dus70 euro verschil. Is het nu echt zonde om die te kopen? Ik snap dat dit verschilt voor hoeveel je ervoor over hebt maar heeft iemand een test tussen deze twee gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm..... misschien een stom vraagje..
waar moet ik nou mijn HDD led stekkertje aansluiten???
staat nergens in het boekje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 11:40:
uhmm..... misschien een stom vraagje..
waar moet ik nou mijn HDD led stekkertje aansluiten???
staat nergens in het boekje :?
Check pagina 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm...
ik heb het helemaal doorgelezen en zag het nergens staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de online versie staat het iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Er staat toch HD-led links onderaan bij die pinnetjes :? 'k Heb het zonder manual erbij gedaan en hier brandt hij. Ik heb geen eens zin even in de kast te duiken, 't staat notabene op je mobo aangegeven :D

* Grrrrrene had wat problemen zoals een USB toetsenbord dat niet herkend werd na de POST, een "halt on no errors" die ik nergens kon vinden :o En een bios die continu de CPU speed terug wilde clocken naar 1350MHz (13,5x100). Hij staat nu op 11x166 met memtimings op 5-2-2-2. Mijn Kingston Dimm heeft BTW Samsung chippies, geen idee of ik daar blij mee moet zijn, maar hij doet het met bovenstaande settings. XP is aan het installeren, 'k zie straks wel hoe stabiel het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 28 februari 2003 @ 12:05:
Op de online versie staat het iig wel.
owh van de moederbord zelf????
ik dacht van dit topic :D
heb je misschien een linkje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 28 February 2003 @ 12:09:
Er staat toch HD-led links onderaan bij die pinnetjes :? 'k Heb het zonder manual erbij gedaan en hier brandt hij. Ik heb geen eens zin even in de kast te duiken, 't staat notabene op je mobo aangegeven :D

* Grrrrrene had wat problemen zoals een USB toetsenbord dat niet herkend werd na de POST, een "halt on no errors" die ik nergens kon vinden :o En een bios die continu de CPU speed terug wilde clocken naar 1350MHz (13,5x100). Hij staat nu op 11x166 met memtimings op 5-2-2-2. Mijn Kingston Dimm heeft BTW Samsung chippies, geen idee of ik daar blij mee moet zijn, maar hij doet het met bovenstaande settings. XP is aan het installeren, 'k zie straks wel hoe stabiel het draait.
heb jij de luxe versie ofzo dan?
bij mij staat het niet op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Argh, dat meen je niet? http://www.asus.com bijvoorbeeld?

Ja, ik heb de deluxe versie. Daar staan onder die pinnetjes 2 rijtjes met aansluitingen getikt, staat heel duidelijk bij waar de HD led moet :)

[ Voor 57% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik op een ofandere manier bevestigd hebben dat mijn geheugen dual-channel gebruikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meen ik wel en is heel vaag ik bedoel een linkje naar de online versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat ik wel heel vaag vind BTW is dat hij net wil booten van mijn plextor SCSI CDROM speler, maar wel van de IDE brander... Dat ben ik niet gewend, mijn vorige 3 mobo's konden daar wel van booten :?
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:14:
[...]

meen ik wel en is heel vaag ik bedoel een linkje naar de online versie
Sorry, maar 'k vind dit wel heel lui, als je nou even zou klikken op mijn link en daar 5 minuten zoekt, komop zeg :/

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
check hier mijn 1337 tekening

code:
1
2
3
4
---------- pci slot
---------- pci slot
                           | hd led
                                        -------  ATX powerdingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rody schreef op 28 February 2003 @ 12:18:
check hier mijn 1337 tekening

code:
1
2
3
4
---------- pci slot
---------- pci slot
                           | hd led
                                        -------  ATX powerdingen
_/-\o_ _/-\o_ 1337!!!
je hebt me geholpen!!
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nou vooruit, een linkje naar de manual (pdf)
Is vrij makkelijk te vinden door op support te drukken en dan je mobo-model en dan op manual.

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 28-02-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 11:35:
Ik denk erover om bij eynstein deze te bestellen:

AMD Athlon Barton Core 2500+ (333Mhz ) 512Kb cache €218.22 €218.22
Asus A7N8x Deluxe Gold

Maar wat is nu het verschil tussen
Dane-Elec 256 MB DIMM PC2700 (D1D333-06432) €42.54 en
Major 256Mb DDR333 PC2700 €80.64

1.is toch allebei pc2700, loopt dan toch ook op 333mhz? Waarom zon prijsverschil.

2. ik kan dus altijd beter 2*256 bij dit mobo kopen ivm dual channel?

3. mem altijd synchroom draaien.?

4. Cpu unlocken en lagere mp en hogere fsb ?

5 verder is de AMD XP-2400+ €154.00 dus70 euro verschil. Is het nu echt zonde om die te kopen? Ik snap dat dit verschilt voor hoeveel je ervoor over hebt maar heeft iemand een test tussen deze twee gezien?
iemand mijn vraagjes beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat dat verschil kan zijn: cas2 vs cas3 geheugen? Scheelde voor mij ook enorm: 138 euro voor PC3200 cas3 en 220 euro voor PC3200 cas2 :o

Mem idd altijid synchroon draaien en je CPU wordt waarschijnlijk door het mobo al unlocked, die van mij althans wel :)

Dual channel draaien hoeft absoluut niet, ik heb gewoon 1 dimm van 512MB gekocht en koop over een half jaar ofzo wel de 2e dimm... Dan ga ik dual channel draaien en heb ik nog ff een extra performance boost :)

over je processorkeuze: ik weet niet wat je nu hebt, maar ik kom van een P3-800E systeem af, wel dual, maar dat haalde ik er niet uit. Ik heb daarom eerst voor een 2200+ gekozen (143 euro boxed bij Informatique) en koop zodra de Barton (2500+ ofzo) goedkoper is geworden de 2500+ (of hoger, wie weet). Die 300 extra punten zijn het mij absoluut niet waard om nu voor een 2500+ te gaan die 110 euro duurder is :X

Edit: Argh, hij wil niet resetten, hij blijft na een reset hangen en dan kan ik dus weer eerst de PC helemaal uitzetten en dan weer aan. Naja, dat schijnt al eerder langs te zijn geweest, dus komen we vast wel uit. XP start nu iig voor de eerste keer op :) Het lijkt ook soms alsof hij hangt, maar een paar seconden later gaat hij ineens verder...

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

[quote]Grrrrrene schreef op 28 februari 2003 @ 12:15:
Wat ik wel heel vaag vind BTW is dat hij net wil booten van mijn plextor SCSI CDROM speler, maar wel van de IDE brander... Dat ben ik niet gewend, mijn vorige 3 mobo's konden daar wel van booten :?

Had ik ook, ik heb een scsi cdrom en brander, en hij wil alleen booten van de cdrom als op de actieve partitie van de HD geen OS staat.

Heeft iemand nog een oplossing voor mijn post van gister ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
Voor je games maakt dual channel geen DONDER uit volgens mij. Ik heb het vanmorgen effe getest. Met 3D mark 2003 bijvoorbeeld haal ik 1875 3D marks met 1 reepje 512MB PC2700. Met nog zo'n ding erbij in het 3e slot (dus in totaal 1GB) haal ik 3 hele punten meer!

Niet echt de moeite waard dus. De performance in Windows zelf was wel ietsje verbeterd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:13:
hoe kan ik op een ofandere manier bevestigd hebben dat mijn geheugen dual-channel gebruikt word?
Vrij eenvoudig, download Memtest86 en maak zo'n bootable floppy aan. Met 1 geheugenreepje PC2700 haal je ongeveer tussen de 700 en 800 mb per seconde. Als je dual channel DDR gebruikt zit dit zo rond de 1300 :D Althans dat was bij mij het geval.

Anyway, zit je boven de 1000 mb per seconde in Memtest ? Dan weet je zeker dat je dual channel ddr gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
CyberTijn schreef op 28 February 2003 @ 14:01:
Voor je games maakt dual channel geen DONDER uit volgens mij. Ik heb het vanmorgen effe getest. Met 3D mark 2003 bijvoorbeeld haal ik 1875 3D marks met 1 reepje 512MB PC2700. Met nog zo'n ding erbij in het 3e slot (dus in totaal 1GB) haal ik 3 hele punten meer!

Niet echt de moeite waard dus. De performance in Windows zelf was wel ietsje verbeterd overigens.
heel handig om het in 3DMark 2003 te testen |:(
Daar maakt je CPU en mem haast niks uit. Ik haal met SDRam dankzij me Radeon 9700pro zelfs 4300marks
Dit kan je beter testen in UT2k3 botmatch benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, vreemd. Als ik hem op 13,5 * 133 instel wil hij prima op 1800MHz draaien (Athlon XP 2200+), maar zodra ik er 11*166 van maak (1833MHz) schakelt hij terug naar 1350MHz :? Zonder ook maar een waarschuwing _dat_ hij dat gaat doen...

Heel vaag, iemand enig idee hoe dit komt, het lijkt erop alsof hij defaults laadt ofzo, want 13,5 is idd de standaard multiplier, maar de 166MHz FSB wil hij niet en die gaat dan terug naar de standaard 100MHz.

Edit: Volgens mij ligt dit aan de bios, die is nog niet geflashed naar 1002

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Ik heb een klein vraagje, wie heeft zijn A7N8X bordje bij wintelco gekocht?
Ik vraag dit omdat ik even wil checken of hij nu de gewone versie de de Deluxe verie op zijn site heeft.(is moeilijk te achterhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Grrrrrene schreef op 28 February 2003 @ 17:35:
Hmm, vreemd. Als ik hem op 13,5 * 133 instel wil hij prima op 1800MHz draaien (Athlon XP 2200+), maar zodra ik er 11*166 van maak (1833MHz) schakelt hij terug naar 1350MHz :? Zonder ook maar een waarschuwing _dat_ hij dat gaat doen...

Heel vaag, iemand enig idee hoe dit komt, het lijkt erop alsof hij defaults laadt ofzo, want 13,5 is idd de standaard multiplier, maar de 166MHz FSB wil hij niet en die gaat dan terug naar de standaard 100MHz.

Edit: Volgens mij ligt dit aan de bios, die is nog niet geflashed naar 1002
Ik zou hem zeker even flashen. Gisteravond met bios 1001.G kon ik m'n multiplier niet eens verlagen (2400+), het systeem starte gewoon weg niet meer op. Nadat ik 1002A had geflashed kon ik zonder problemen 13X166 pakken, dadelijk nog maar eens een tandje hoger.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
dominator schreef op 28 februari 2003 @ 19:17:
[...]

Ik zou hem zeker even flashen. Gisteravond met bios 1001.G kon ik m'n multiplier niet eens verlagen (2400+), het systeem starte gewoon weg niet meer op. Nadat ik 1002A had geflashed kon ik zonder problemen 13X166 pakken, dadelijk nog maar eens een tandje hoger.... >:)

Goed nieuws dus :)

OK, 'k ben de .bin aan het downloaden, 'k moet alleen dat Asus Flashtooltje nog ergens vandaan halen en dan post ik straks de bevindingen wel :)
argh, dit werkt echt totaal niet. Ik ram de eerste keer op F2 in het schermpje van Awardflash, maar de cursor stond boven het grijze vakje waar je de .bin naam in moet tikken. Dus ik denk: zo kan ik niks (hij reageerde ook nergens op, kon niks tikken). Toen heb ik gereset en sindsdien kom ik die flashutil niet meer in :(

En in windows flashen zie ik niet zo zitten, damn... Moet het helemaal old fashioned :(

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

CyberTijn schreef op 28 February 2003 @ 14:04:
[...]

Vrij eenvoudig, download Memtest86 en maak zo'n bootable floppy aan. Met 1 geheugenreepje PC2700 haal je ongeveer tussen de 700 en 800 mb per seconde. Als je dual channel DDR gebruikt zit dit zo rond de 1300 :D Althans dat was bij mij het geval.

Anyway, zit je boven de 1000 mb per seconde in Memtest ? Dan weet je zeker dat je dual channel ddr gebruikt ;)
hoe zijn je memtimings bij die score van 1300, ik kom niet verder dan 975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben ook even gaan proberen om te gaan flashen (had er echter niet echt veel behoefte aan, alles werkt perfect stabiel) maar ik kom niet meer in de AWDflastooltje van bios. bij ALt F2 gaat ie alleen even naar diskette kijken en boot gewoon weer verder.

Andere mensen hier wel eens problemen mee gehad? Was er wel een keertje ingekomen, maar was toen allen om tekijken of het werkte. Niks geflashed toen.

-PS-

Opstartvertraging is idd opgelost door firewire vanuit bios uit te zetten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Grrrrrene schreef op 28 February 2003 @ 19:41:
Dus ik denk: zo kan ik niks (hij reageerde ook nergens op, kon niks tikken). Toen heb ik gereset en sindsdien kom ik die flashutil niet meer in :(

:(
heb ik in het begin ook een paar keer gehad, gewoon een aantal keer achter elkaar opstarten en de flash-utl proberen in te komen...
op een gegeven moment lukt het wel
vanaf welke bios wil je upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vanaf de standaard die erop zat, geen idee welke erop stond, maar booten met een lage multiplier (11 ofzo) was niet mogelijk.
Met Award Flash krijg ik de volgende error (ik word gek :()

code:
1
ERROR! Can't Find System BIOS' Hook.

Wat nu?

En het wordt leuker: Nu beweert de flashutil op het mobo zelf dat op de diskette op A geen 1002A.bin file staat, rrrrrrright |:(

[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Grrrrrene schreef op 28 februari 2003 @ 20:20:
Vanaf de standaard die erop zat, geen idee welke erop stond, maar booten met een lage multiplier (11 ofzo) was niet mogelijk.

code:
1

Wat nu?

En het wordt leuker: Nu beweert de flashutil op het mobo zelf dat op de diskette op A geen 1002A.bin file staat, rrrrrrright |:(
is ie wel goed gedownload... had ik bij m'n upgrade naar 1002 ook, had ik maar het halve bestand gedownload... toen gaf de bios vanzelf aan dat het bestand niet volledig was

heb je trouwens bij het resetten de batterij eruit gehad??? minuutje of tien w88 wil ook nog wel eens helpen, dan veegt ie zichzelf helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij wat resetten? Volgens de .txt die bij de award flash util zat moest ik de bios naar defaults resetten en dat heb ik gedaan. Ik zal ff kijken of ik de hele file heb, 't is iets van 512kB ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Grrrrrene schreef op 28 February 2003 @ 20:20:

code:
1

Wat nu?

Check ff een paar posts terug van me. Ik had hetzelfde probleem namelijk.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ieuw, dus ik moet onder windows flashen?? OMG, dit wordt eng :'(

*bibber*

Yess, geluk!!!

Hij draait nu eindelijk met een MP van 11 en een FSB van 166, oeh, 33MHz overclockt :P

Ik heb het via windows gedaan en ach, dat ging heel goed eigenlijk...

[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Nadat ik de bios defaults had geladen deed ie het spontaan. Dus misschien met de normale 'aflash' onder DOS ook wel? Vond het ook eng hoor, flashen onder windozzzz... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, de normale aflash onder dos deed het ook niet, die had die fout die ik hierboven al ff in code meldde :)

In windows ging het prima en ach, die kant gaan we toch op, dat we meer en meer elementair werk in windows doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, benchen van je geheugen,

als je met sandra 2003 doet benchen pakt ie bij mij maar 1 reepje van 512 dus heb ik ook maar de preformace van single channel....

iemand een goed bench proggie voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Vraagje ik draai 2x 256MB Samsung PC2700 in Sync met Dual Channel

Sisoft Mem Score:
RAM Int: 2553 MB/s
RAM Float: 2403 MB/s

Zijn dat een beetje vergelijkbare scores? of halen jullie meer?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Netjes denk ik. Ik haal er 2400-2500, maar mijn CPU is iets sneller en ik draai in single channel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op 01 maart 2003 @ 11:45:
Vraagje ik draai 2x 256MB Samsung PC2700 in Sync met Dual Channel

Sisoft Mem Score:
RAM Int: 2553 MB/s
RAM Float: 2403 MB/s

Zijn dat een beetje vergelijkbare scores? of halen jullie meer?
dis dus een probleem, in een ander topic zij iemand dit:

Dual-Channel DDR400 Support

The 128-bit TwinBank DDR Memory architecture doubles the DDR 400 (PC3200) bandwidth. System bottlenecks are eliminated with balanced architecture and peak bandwidth up to 6.4GB/s.

van asus.com

dit zou betekenen dat pc2100/2700 geen dual channel zou onder steunen....
alleen DDR400...

kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 01 March 2003 @ 11:47:
Netjes denk ik. Ik haal er 2400-2500, maar mijn CPU is iets sneller en ik draai in single channel.......
dan draai hij dus geen dual channel als jij het zelfde haalt .....
zie mijn post hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 11:50:
[...]

dan draai hij dus geen dual channel als jij het zelfde haalt .....
zie mijn post hierboven...
Maar mijn proc draait op 2166Mhz terwijl hij op iets meer als 1800Mhz zit. Denk je dat dat geen verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 01 March 2003 @ 12:02:
[...]

Maar mijn proc draait op 2166Mhz terwijl hij op iets meer als 1800Mhz zit. Denk je dat dat geen verschil maakt?
het zal zeker uitmaken, maar het kan niet dat jij het zelfde haald als dual channel.... (als het mobo het ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 11:49:
[...]
Dual-Channel DDR400 Support

The 128-bit TwinBank DDR Memory architecture doubles the DDR 400 (PC3200) bandwidth. System bottlenecks are eliminated with balanced architecture and peak bandwidth up to 6.4GB/s.

van asus.com

dit zou betekenen dat pc2100/2700 geen dual channel zou onder steunen....
alleen DDR400...
kan iemand dit bevestigen?
Ik lees in het Asus MB manual: blz 1-4
3. DDR DIMM Sockets [...] THis new memory technologue supplies data transfer rates up to 6.4GB/s for 400 Mhz DDR SDRAM and 5.4 GB/s for 333 Mhz DDR SDRAM.

Dus het board ondersteund Dual Channel ook voor PC2700 ( en volgens mij ook PC2100)
dominator schreef op 01 maart 2003 @ 12:02:
[...]
We zullen het zien. Mijn 1700+ JUIHB is onderweg. Die gaat dik over die 2166 Mhztjes heen.

[ Voor 21% gewijzigd door Shuriken op 01-03-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 12:03:
[...]

het zal zeker uitmaken, maar het kan niet dat jij het zelfde haald als dual channel.... (als het mobo het ondersteund)
Waarom kan dat niet? Door mijn snellere proc. kan ik veel sneller de geheugenbus vullen/aanspreken. Je kan dan wel een superbrede/snelle geheugenbus hebben, maar als je proc hem simpelweg niet vol kan krijgen heb je er ook weinig aan. Dat dual-channel gebeuren vind ik trouwens zowiezo overtrokken, bij Nforce1 hadden ze ook zoiets meen ik. Heb er nooit iets van gemerkt althans. De bandbreedte word er theoretisch wel door verdubbeld, maar in de praktijk denk ik dat het stukken minder is. Heeft er niemand een 3000+ ofzo die dit eens kan testen?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Kan iemand me misschien zeggen wat voor problemen er met deze mamaplank zijn op het ogenblik met de nieuwste bios update's enzo. Ja ik weet het ik kan ook verder in dit topic kijken maar ik moet nu ff 25 computers vol planten met Windhoos XP |:(

Ik wil misschien namelijk deze mamaplank kopen maar ik hoor nog maar altijd veel problemen uit de hoek van Asus komen (denk alleen maar is aan de A7V8X :X )

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 01-03-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Komt doordat veel mensen Asus plankjes kopen, logisch dus dat er veel problemen mee zijn. Die verdwaalde kip die een jetway heeft gekocht heeft er waarschijnlijk zelfs meer, maar over dat soort borden worden nooit 'Het grote jetway XXX topic' topics geopend..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zijn tot een oplossing gekomen in een ander topics,

het is de fsb van de proc....

133Mhz = max2100 mb/sec

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Goh, vertel eens iets wat we nog niet wisten?? :P

Maar waarom zouden ze dan uberhaupt dat dual channel bij Nvidia uitgevonden hebben? Het zal toch wel iets van snelheidswinst opleveren? Of moeten we nog even wachten tot de 3000+ procs gemeengoed zijn voor we er iets van merken...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:11
Kan iemand mij vertellen of de 1394 bracket van Asus 4-pins of 6-pins firewire poorten heeft? 6-pin aansluitingen zijn een stuk handiger in combinatie met bv een IPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 16:15:
we zijn tot een oplossing gekomen in een ander topics,

het is de fsb van de proc....

133Mhz = max2100 mb/sec
Jah daarom moet je ook je fsb overclocken :P

Mijn T-bred draat op 166 FSB dus in sync modus met PC2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 01 March 2003 @ 16:51:
Goh, vertel eens iets wat we nog niet wisten?? :P

Maar waarom zouden ze dan uberhaupt dat dual channel bij Nvidia uitgevonden hebben? Het zal toch wel iets van snelheidswinst opleveren? Of moeten we nog even wachten tot de 3000+ procs gemeengoed zijn voor we er iets van merken...... ;)
wel niemand kon vertelle waarom ik zon lage scores had!
maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 18:07:
[...]

wel niemand kon vertelle waarom ik zon lage scores had!
maja
Jouw scores waren helemaal niet laag, al dacht jij van wel. Dat jij mijn posts niet wilde geloven is iets heel anders...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Cochrane schreef op 01 March 2003 @ 17:11:
Kan iemand mij vertellen of de 1394 bracket van Asus 4-pins of 6-pins firewire poorten heeft? 6-pin aansluitingen zijn een stuk handiger in combinatie met bv een IPod
Ik heb de aansluitingen niet geteld, maar op de bracket zie ik een grote en kleine aansluiting. Mogelijk een 4 en 6 pins. Ik kan er niet goed bij om ze te tellen.

Ik ben eigenlijk nog steeds niet helemaal gelukkig met dit mobo.
Het voelt niet stabiel aan, ik kriig nog spontane vastlopers, net zat bv m'n muis vast.
In Need For Speed High Stakes 2 loopt het geluid brak.
Tijdens het opstarten krijg ik de foutmelding EMM386 not installed, lekker vaag.
Binnenkort toch maar eens opzoek naar nieuwe drivers en een nieuwe bios.

Ik las trouwens op nForcesHQ dat een nieuwe batterij een hoop bios save problemen zou oplossen. Het schijnt dat de MB's met brakke batterijen zijn uitgeleverd. Een ander batterijtje proberen is niet duur en wie weet lost het wat op.

[ Voor 44% gewijzigd door Coenen op 02-03-2003 10:23 . Reden: effe wat toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
Fear-factoR schreef op 28 February 2003 @ 20:09:
[...]

hoe zijn je memtimings bij die score van 1300, ik kom niet verder dan 975
staan gewoon default op "aggressive" (in hoeverre je ze zo kan noemen).

FSB = 166 (CPU = AthlonXP2600 12.5x166)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, ik heb een een Asus a7n8x, 2x 256 pc 2700 ram van samsung 80 gb maxtor hd, amd 2400 xp athlon.

Als ik iets ga instaleren of iets anders waar de handeschijf wordt gebuikt zoals kopieren. Loopt alles zowat vast, ik kan mij muis bijna niet meer bewegen en het systeem lijkt net wel een irq interupt te hebben. Als de instalatie van een programma is voltooid dan kan ik de pc weer normaal gebruiken. Als ik een cd brand springt de buffer meteen op 0% met alle cd's. En ook als ik op de hard schijf een bestand naar een andere directory kopier dan gebeurt het ook.

Ik heb de bios upgetated en mij geheugen draait op 133 mhz. wat is er mis en hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo.
Ik had een heel nieuw systeempje (inclusief a7n8x deluxe) gekocht bij, maar na alles in elkaar geknutseld te hebben, bleek dat er niks op het beeldscherm verscheen > No signal input.
Alles geporbeerd: andere monitor, processor, geheugen, videokaart > niks hielp :)
Teruggegaan naar de winkel en daar werd ook meteen 'geconstateerd' dat het dan wel aan het moederbord zou liggen; asus staat qua betrouwbaarheid niet echt hoog aangeschreven bij de pcboer :+

Naja, anywayz, het nieuwe bordje ligt klaar en die gaant ik morgen ophalen, maar kheb toch nog wat kleine vraagjes over dit systeempje:

AMD Athlon 2100+ (1733MHz en een FSB van 266MHz dus)
2x256 DDR pc3200 (400Mhz dus)
ASUS A7N8X DeLuxe

Vrijwel iedereen zegt dat et het verstandigst is om met dit bordje memory en FSB sync te laten lopen (en dual channel...maar das logisch 8) ). Dit zou betekenen dat ik mijn mooie 3200 geheugen op 266MHz (oftewel gelijk aan pc2100) zou moeten laten lopen :'(
Dit lijkt me geen puik plan :)
Eén van de mogelijkheden is om de FSB omhoog te gooien en de mp omlaag --> van 13*133 (FSB 266) naar 10,5*166 (FSB 333). Ik kan dan m'n 3200 op 333MHz (gelijk aan pc2700) laten lopen. Hier kan ik al beter mee leven, maar toch...

Is er dan helemaal _geen_ andere mogelijkheid om meer performance uit m'n reepjes te halen?

Volgens deze link is DDR300 in sync mode even snel als DDR400 in async mode. Dit zou dus betekenen dat ik ivm stabiliteit het beste de FSB omhoog kan gooien naar 333MHz en het geugen sync laten lopen? En heeft dit nog grote gevolgen voor het corevoltage? Of is er toch nog een betere optie om alles uit het 3200 geheugen te halen?

Bvd

PS: Athlon 2100+ XP is naar verluidt standaard unlocked op dit bordje, dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Je kan ook nog de timings zelf van je geheugen tweaken. Daarmee zou je ook nog wat extra performance uit je mem kunnen persen. Verder is het slim om je FSB zo hoog mogelijk te trappen (en je multiplier navenant lager) om zoveel mogelijk bandbreedte te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[nohtml]
Shuriken schreef op 01 March 2003 @ 12:04:
[...]

Ik lees in het Asus MB manual: blz 1-4
3. DDR DIMM Sockets [...] THis new memory technologue supplies data transfer rates up to 6.4GB/s for 400 Mhz DDR SDRAM and 5.4 GB/s for 333 Mhz DDR SDRAM.

Dus het board ondersteund Dual Channel ook voor PC2700 ( en volgens mij ook PC2100)
Tuurlijk werkt dat ook, er zitten gewoon 2 memory-controllers op, 1 stuurt 2 dimms aan, de ander doet er maar 1 (ik geloof de een 1 en de ander 2 en 3).

Anyway: door die 2 memory controllers kan je mobo 2 dimms tegelijk aanspreken, waardoor de snelheid theoretisch 2x zo hoog komt te liggen, ongeacht de snelheid van je geheugen :)

Ik blijf het een fantastisch bord vinden, op het flashen van de bios na heb ik nog geen enkel probleem ontdekt eigenlijk. Echt niks. Alles ingeplugd, XP geïnstalleerd, drivers, office, photoshop, het standaard spul. Toen wilde ik de multiplier omlaag gooien en de FSB omhoog, maar met mijn bios kon dat niet (las ik een eindje terug). Die kon ik alleen in windows flashen, de rest van de mogelijkheden konden de bios niet vinden...

Fantastisch bord dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 02-03-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik kreeg inderdaad ook de error
code:
1
ERROR! Can't Find System BIOS' Hook
als ik de aflash utility gebruikte van Asus. Dus ik dacht, hmmm, dat wordt dus niet updaten naar versie 1002.A Echter, toen zag ik dat fantastisch mooie boot-scherm van Asus met daaronder "Druk op Alt-F2 voor BIOS flash" (of i.d.) Ik dat geprobeerd. Aangezien ik mijn BIOS-file op floppie had staan en tevens in de disk-drive had zitten, kreeg ik direct het AFLASH of AWDFLASH utility scherm. En kon ik, na het me proberen te herinneren van de exacte filename |:(, het BIOS moeiteloos flashen.

Nu heb ik echter wel andere problemen die waarschijnlijk niets met het bord te maken hebben, maar meer met het geheugen...

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook dit moederbord gekocht met nog 524 MB geheugen pc2700.
Maar is het normaal dat dit op 166MHZ draait ik dacht dat dit hoger moest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de RAM FAQ :+

Technische PMG FAQ, het staat daar onderaan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
524MB :? Dat zal wel 512MB zijn en ja, 166MHz is dan normaal :) Aangezien het DDR is, heet dat ook wel eens 333MHz :)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.