Jaaaa!!! Mijn nieuwe systeempje is binnen (op postkantoor, morgen na 10 uur ophalen):
Asus A7N8X Deluxe (d0h, anders zou ik _hier_ niet reageren

)
Athlon XP2200+
Kingston 512MB PC3200 cas3
Coolermaster silent cooler geval t/m 2600+ met 8cm fan, lownoise geval
Ziet er voor mij wel aardig uit dacht ik zo

Dual channel komt zodra ik geld heb voor een 2e PC3200 dimm. Barton koop ik zodra die rond de 150-175 euro komt, voorlopig is een 2200+ genoeg als je upgrade van een P3-800 systeem

Ik wilde eigenlijk een 2500+, maar die was 110 euro duurder dan de 2200+ en dat vind ik vrij veel voor 300 punten extra

Deze 2200+ zit er dus maar tijdelijk in. Ik ben wel van plan hem te unlocken zodat hij op 166MHz FSB kan draaien, niet overclocked (wil een systeem dat stil en stabiel is).
Het moederbord was ik vrij snel uit qua keuze. Ik heb nog even getwijfeld aan de Epox 8RDA+, maar die had alleen qua OC-en wat voordeeltjes en dat ben ik niet echt van plan. De Asus heeft geen gesharede geluidsin/uitgangen zoals de Epox wel heeft en bovendien is de 2e NIC leuk voor internet delen voor mijn laptop. Uiteindelijk wil ik daar wel wireless, maar een 30m lange UTP kabel uit mijn raam wil ook prima zodat ik buiten kan internetten
Nu maar hopen dat alles zonder problemen gaat werken morgen, maar ik volg dit topic al zo lang dat ik alle beginnersproblemen wel heb gezien. Boot other devices enzo uitzetten zodat het booten sneller gaat, dat je synchrone timings moet gebruiken voor proc en mem (is sneller) enzovoorts.
Alleen de bios krijg ik weinig duidelijkheid over omdat de meeste tweakers voor optimale snelheid gaan en overclockbiossen willen. Ik hoef geen overvolted XP (is moeilijker te koelen met al het lawaai van dien) en bovendien krijg je dan weer allerlei vage instabiliteitssystemen die ik in mijn primaire systeem niet kan gebruiken.
Owja, 'k heb voor CL3 geheugen gekozen omdat ik het toch nooit op 200MHz DDR zal gaan draaien en op PC2700 snelheid kan dat prima op cas2 draaien (heb ik begrepen

). Later, mocht er een 400MHz Athlon op komen, ooit, kan ik altijd nog kijken of ik sneller wil, 't geheugen heeft iig nog wat rek in zich voor de toekomst
Ik zal morgen even mijn bevindingen posten, dit wordt mijn eerste AMD systeem

Spannund!
Edit: 't is wel een beetje een blaatpost geworden, maar dat moet je me niet kwalijk nemen, 'k ben gewoon heel enthousiast dat het allemaal zo snel ging met leveren
[
Voor 7% gewijzigd door
Grrrrrene op 28-02-2003 02:08
]