nVidia nForce2 - Deel 2 [discussie]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.035 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
<h2>Het nForce2 Topic Deel 2</h2>
Waar staat Deel 1?
Hier: Het nForce2 topic

Welke nForce2 plankjes zijn er allemaal?
Abit NF7-S
Asus A7N8X
Asus A7N8X Deluxe
Biostar M7NCD
Biostar M7NCG (met onboard VGA)
Chaintech 7NJS Zenith
Chaintech 7NJL1 Apogee
Chaintech 7NIL1 (µATX)
Chaintech 7NIF2 (µATX, met onboard VGA)
EPoX 8RDA(+)
Leadtek Winfast K7NCR18D
Leadtek Winfast K7NCR18D Pro
Leadtek Winfast K7NCR18G (met onboard VGA)
Leadtek Winfast K7NCR18G Pro (met onboard VGA)
Leadtek Winfast K7NCR18GM (µATX)
MSI K7N2 (K7N2-L met LAN)
MSI K7N2G (met onboard VGA)
Shuttle SN41G2 barebone (ITX, met onboard VGA)

Welke nForce2 plankje is het beste?
Dat is nog altijd een keuze die je zelf moet maken. Lees gewoon rustig de ervaringen in de topics door. De plankjes verschillen nauwelijks in prestaties. Het zijn vooral de beschikbare features en de prijzen die het 'em doen (aantal PCI sloten, DD sound, LAN, Firewire, RAID, SerialATA, overclockmogelijkheden, etc..).

Help! Mijn nForce2 plankje is instabiel!
Lees dit wel eerst door en open indien nodig gewoon een nieuw topic.
Dit topic is voornamelijk bestemd om ervaringen uit te wisselen.

Bijzonderheden/wetenswaardigheden
• alle nForce2 plankjes hebben een PCI en AGP lock
• alle nForce2 plankjes hebben een 1/5 en 1/6 PCI divider (soms pas na BIOS update)
• alle nForce2 plankjes ondersteunen de Barton met FSB op 200MHz (BIOS update)
• geheugen is op zo'n snelst wanneer je het synchroon aan de FSB laat lopen
• "Dual Channel Optimized" geheugenreepjes (bijv. OCZ) is pure marketing geblaat
• velen roemen serieus het onboard DD sound van de nForce2

Reviews
x-bit Labs: nForce2 vs KT400
AnandTech: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D en K7N2
Digit-Life: NF7-S, A7N8X, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
Extremetech: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
HEXUS.net: NF7-S
Tom's Hardware Guide: A7N8X, 7NJS en K7NCR8D
Tom's Hardware Guide: NF7-S, M7NCG, K7N2-L en K7N2G
OC Workbench: A7N8X
Overclockers New Zealand: A7N8X
GamePC: A7N8X Deluxe
VR-Zone: 7NJS
The Inquirer: 8RDA+ vs 8K9A2+ (KT400)
TBREAK.com: K7NCR18D Pro
Firingsquad: K7N2

Interessante linkjes
T'bred decoding
Topic in Xtreme Systems met A7N8X voltmod
nForce2 chipset ondersteunt Barton
XP2200 unlock via simpel draadje!

<h3>Verzoek aan alle nForce2 bezitters
Het zou geweldig zijn als jullie hier een mooie samenvatting van jullie ervaringen uit het eerste deel posten, zodat het overzicht behouden blijft :)</h3>
Have fun en hou het een beetje gezellig, interessant en ontopic ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 20-02-2003 08:38 . Reden: nieuw: Biostar M7NCG en THG review ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

BalusC schreef op 20 January 2003 @ 21:53:
• velen roemen serieus het onboard sound van de nForce2
Infolink : nieuws: Geluidskwaliteit Audigy 2 en nForce2 onderzocht

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[quote]BalusC schreef op 20 January 2003 @ 21:53:
• alle nForce2 plankjes hebben een 1/5 en 1/6 PCI divider (soms pas na BIOS update)Ben ik nou gek of spreek je hier jezelf tegen? Een lock betekent toch dat je geen divider nodig hebt :?
[q]• "Dual Channel Optimized" geheugen is pure marketing geblaatIs dat zeker? Kan het niet zijn dat deze andere latencies oid hebben?
[q]• velen roemen serieus het onboard sound van de nForce2Zeker :) Ik vind hem zeker niet zo goed of zelfs beter dan een SB Live :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik hoor van verschillende kanten dat Asus geen nForce2 board met Graphics (MGP) op de markt gaat brengen in retail versie. Ik heb al wel een versie gezien in uATX formaat voor system integraters. Kan iemand dit verhaal bevestigen? Of komt Asus ook met een retail versie? (links graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Weet iemand waar je een converter kunt kopen, zodat ik mijn IDE schijven op de SATA poorten kan aansluiten?
Verder weet iemand of Gigabyte ook een moederbord gaat uitbrengen met de Nforce2 chipset?

[ Voor 30% gewijzigd door AgeOfPanic op 21-01-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Maakt het uit of je ander geheugen gebruikt dan het geheugen uit de Memory QVL TABLE van de Asus A7N8X-DeLuxe ?
Ik zou graag DDR333 Kingston (2x256Mb) willen gebruiken, maar Kingston staat alleen in het DDR400 gedeelte.

Zijn er gebruikers van de A7N8X Deluxe (of ander Nforce2 borden - neem aan dat dit geheugen tabelletje voor alle nforce2 borden gelden) die ander geheugen hebben dat hier is aanbevolen (en stabiel draaien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Anoniem: 70038 schreef op 21 January 2003 @ 00:11:
Maakt het uit of je ander geheugen gebruikt dan het geheugen uit de Memory QVL TABLE van de Asus A7N8X-DeLuxe ?
Ik zou graag DDR333 Kingston (2x256Mb) willen gebruiken, maar Kingston staat alleen in het DDR400 gedeelte.

Zijn er gebruikers van de A7N8X Deluxe (of ander Nforce2 borden - neem aan dat dit geheugen tabelletje voor alle nforce2 borden gelden) die ander geheugen hebben dat hier is aanbevolen (en stabiel draaien)?
Volgens mij maakt het met DDR333 geheugen niks uit, omdat dat een officiële standaard is. DDR400 is dat volgens mij nog niet en daarom hebben ze die tabel uitgebracht met welk DDR400 wel werkt. Kingston DDR333 lijkt me dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Anoniem: 70038 schreef op 21 januari 2003 @ 00:11:

Ik heb het Asus A7N8X bord in kale uitvoering. Daarop 2 x 256mb Twinmos DDR400 CAS 2,5.

Het draait nu al meer dan een week superstabiel op FSB 196 x 11. Geheugen op CAS 2 timing 5-2-2-2.

Twinmos werkt perfect hier. :9

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

als ik het goed begreep is de soundstorm een extra insteekkaartje (met "achterstevoren" pci slot)?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:04
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

velen roemen serieus het onboard sound van de nForce2

Infolink : nieuws: Geluidskwaliteit Audigy 2 en nForce2 onderzocht[/quote]

nu bezit ik zelf een asus a7n8x (non deluxe) maar ik heb er een soundblaster live kaart die ik nog had ingeprikt.. de bovenstaande stelling dat velen de onboard sound erg goed vinden.. hebben we het dan over het onboard geluid zoals dat vindbaar is op de deluxe verise (lees dolby digital) of de basic versie (lees ac97 sound) ?

de vraag is dus aan anderen (met het zelfde mobo) kan ik het beste mn soundblaster live (value) blijven gebruiken of toch maar het onboard geluid op de asus ?

thx alvast,

-=Edit=- Draait nu al een maandje stabiel optimal bios settings. pc3200 (a-data) 2x256 MB repen.

ga deze wrsch upgraden naar corsair cas2 ddr400 . met de hoop dat die barton op 400 mhz fsb gaat draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Icefellow op 21-01-2003 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23750

• "Dual Channel Optimized" geheugen is pure marketing geblaat
Kortom, hiermee zeg je dat dual channel nix uitmaakt in de performance? Dat je beter ddr 333 gewoon normaal kan laten draaien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 23750 schreef op 21 January 2003 @ 01:39:
[...]

Kortom, hiermee zeg je dat dual channel nix uitmaakt in de performance? Dat je beter ddr 333 gewoon normaal kan laten draaien? :?
Volgens mij bedoeld ie dat GEHEUGENREEPJES die worden verkocht met als opmerking "Dual Channel Optimized" marketingblaat zijn :z

Aangezien als het goed is ieder geheugenreepje in Dual Channel moet kunnen draaien :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Demoniac schreef op 20 January 2003 @ 22:58:
Ben ik nou gek of spreek je hier jezelf tegen? Een lock betekent toch dat je geen divider nodig hebt :?
Achteraf is dat ook zo. Maar soms moet je de lock handmatig instellen. Bijvoorbeeld bij de EPoX moet je de AGP op 66MHz fixen (en dus niet FSB/2) om een AGP en PCI lock te krijgen. Anders kun je gewoon de AGP ook mee-OC'en en met de dividers spelen :)
Is dat zeker? Kan het niet zijn dat deze andere latencies oid hebben?
Ja, dat is zeker. Ze hebben inderdaad erg lage latencies, maar dat maakt een reepje nog steeds niet automatisch "Dual Channel Optimized". Zie het maar gewoon als (te?) dure kwaliteitsreepjes.
AgeOfPanic schreef op 21 January 2003 @ 00:02:
Weet iemand waar je een converter kunt kopen, zodat ik mijn IDE schijven op de SATA poorten kan aansluiten?
Verder weet iemand of Gigabyte ook een moederbord gaat uitbrengen met de Nforce2 chipset?
Check www.tweakers.net/pricewatch en/of de Omega Search B)
Icefellow schreef op 21 January 2003 @ 01:30:
hebben we het dan over het onboard geluid zoals dat vindbaar is op de deluxe verise (lees dolby digital) of de basic versie (lees ac97 sound) ?
De DD versie, idd.. Ik heb de openingspost al hierop aangepast, tnx ;)
Anoniem: 23750 schreef op 21 January 2003 @ 01:39:
Nee, ik doelde op het term "Dual Channel Optimized" dat OCZ uitkraamt..

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 21-01-2003 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Anoniem: 70038 schreef op 21 januari 2003 @ 00:11:

Ik gebruik 2x256MB Kingston, PC2700, dus 333mhz geheugen. Heeft overigens nog niet op die snelheid gelopen op mijn nForce2 bord, omdat m'n proc een XP2000+ is met FSB266. Tot nu toe bijna stabiel overgeklokt naar 150x12,5=300fsb. Ik zal eens memtest downloaden en m'n geheugen testen op die 300 mhz.

Die XP 2000+ heeft een Palomino core, dus gelockt. Vind het al heel netjes dat ie op m'n nForce2 bord met BIOS 1002.001 Beta op 150 ipv 133 wil draaien :*) Uiteindelijke pure mhz snelheid wordt dan 1880 ipv 1667 :9.
Ik heb ook nog eens m'n koeling in de hele kast kunnen optimaliseren, daar ben'k wel erg blij mee. Nu 2 casefans achter, en m'n Zalman 90mm koeler net een beetje naar voren over m'n proc (zal wel es pics neerzetten hier), zodat de hitte naar achteren wordt geblazen, richting die 2 casefans achter. Verder nog 1 casefan voor voor frisse lucht. De temps zijn nu flink verbeterd.

Temps voor aanpassing:
Proc: 44/49 idle/load
MB: 34/38 idle/load
Casetemp: 30/33 idle/load

Temps na aanpassing:
Proc: 38/44 idle/load :9
MB: 31/34 idle/load
Casetemp: 27/31 idle/load

Verdere ervaringen met mijn A7N8X Deluxe: Het ding is dus zelfs met die 1002.001 Beta BIOS superstabiel, niet plat te krijgen of het moet andere hardware zijn :). Ik heb MBM nog niet aan de praat gekregen, die versie 5220, maar dat komt nog wel.

Het is wel opvallend dat bij een 'even' FSB nr. (134,136,140,144) het geheugen een mhz minder draait. Heb bv. 2 weken lang op 148FSB gedraaid, en in POST werd mem als 147 aangeduid, terwijl ik em toch echt op 100% oftewel sync heb staan. Maar bij oneven FSB loopt het geheugen ook echt sync volgens de post, zoals 145/145. Echt vreemd.

Over IDE: Ik heb flink wat lopen schuiven met aansluitingen op primary/secondary, en dan master/slave van de IDE op het mobo. Ik heb maar 2 IDE drives, een DVD/CD-R/RW Combo drive van Philips, en een HD (WD-800JB 80 GB). Bij het opschuiven van de HD van de 2e IDE naar 1e IDE steeds als master (maar 1 device op het kanaal) Bleek er een snelheidswinst van 5 MB!!! met HD-Tach. Hij ging van 39 MB throughput naar 44 MB, en bovendien ging de toegangstijd omlaag naar 11,2 ipv 12,4msec.
Als je 2 devices op 1 kanaal zet, ook al is 1 daarvan een weinig gebruikte CD-drive o.i.d. is er nagenoeg altijd snelheidsverlies. Dus als je maar 2 IDE devices hebt, zet ze dan op aparte kanalen. Ik heb ook met alle 4 de primary/slave verbindingen getest, en gemerkt dat HD's beter samen op kanaal 1 kunnen zitten, en de andere 2 devices op de secondary IDE.

Over Audio: De MCP-T chip rocks! Serieus, ik ben wel beetje audiofiel (heb thuis surround setje aan m'n pc hangen :9 ) En doordat ik in Sydney een audio engineering student als kamergenoot had, heb ik ook flink wat opgepikt over hoe geluid 'hoort te klinken' ;). Met DVD's, games >:), audio cd's en mp3's heb ik al flink wat onderdelen van het geluid getest, en ik kan zeggen dat dat echt dik in orde is.
Bij m'n vorige sys had ik een SB Live, en dit is een hele verademing. Prima 5.1 surround sound, geen klikjes, en ook weinig CPU load :).

Tot zover ff mijn ervaringen de afgelopen weken met dit stoere bord, binnenkort meer.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

PipoDeClown schreef op 21 January 2003 @ 00:37:
als ik het goed begreep is de soundstorm een extra insteekkaartje (met "achterstevoren" pci slot)?
Nope, soundstorm (de MCP-T chip) is gewoon 1 (of 2) chips op het mobo. Er komen wel insteekkaarten bij, maar voor het normale gebruik van de audio-kanalen en SPDIF heb je geen insteekkaart nodig :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 16:44

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

Ervaringen met mn kale asus a7n8x:
Draait retestabiel op 188x8,5=1597MHz, memory sync, en dat met een ouwe XP1600+ en oud Crucial PC2100 geheugen (heb natuurlijk de timings een beetje soepeler moeten zetten, maar toch flinke winst in sandra). Dit soort instellingen waren kansloos op mn ouwe epox 8kha+ dus ik ben bijna blij dat ie stuk is gegaan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door vlix op 21-01-2003 12:15 ]

Don't be afraid to waste your time... just waste it well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15391

Nu 3 weken asus a7n8x de luxe draaien, ervaringen tot nu toe zeer positief:

Positief
- Thunderbird 1.4 draait stabiel op 7.5 * 211 (!!!) = 1583.5
- pc 2700 samsung draait in sync op 211 mhz, met agressive timings
- heb zelfs reepje dane-electric pc 2100 op 211 mhz gekregen met optimal timings (nu eruit, niet stabiel op cas 3)
- 3dmark2001 (ti4200 295@555) score van 9012 (ecs k7vta3 v 3.0) naar 12120
- super geluid: gewone audio-out naar hi-fi versterker (stereo), LFE-uitgang naar subwoofer, voor niet-audiofiel zeer goed geluid

Negatief
- USB muis hangt af en toe (connector erin en eruit en hij doet het weer)
- met nieuwe bios (geloof 1001e) kon ik de multiplier niet unlocken. Ben terug gegeaan naar bios 1001c.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 15391 op 21-01-2003 12:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Werkt dit ook samen met ATI kaarten??? Ik zie nergens dat er niemand in deze combinatie heeft gepost, of lijk ik gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Zou wel handig zij bij het begin van een nieuw toppic, als de mogelijke Volt modden voor de moederborden er bij komen te staan met een link naar die Volt mod)den)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Ja, ik zou ook graag willen weten of Nividia videokaarten extra performance krijgen tov ATI kaarten? Volgens mij niet, had ik ergens gelezen dacht ik, maar weet iemand dat 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
In het eerste deel van deze topic stond in een post een link naar een forum op Asusboards.com. Hierin werd gesproken over het unlocken van je Athlon met een draadje. Er werd gezegd dat dit moest werken bij alle Thoroughbred CPU's. Heeft iemand dit al geprobeerd met een andere Athlon dan de 2200+? Ik ben vooral benieuwd naar de 2100+, omdat die nog een stuk goedkoper is. Zal nog even de link geven:

Asusboards
(moet toch echt eens gaan leren hoe je zo'n professionele link maakt ;) )

Thanx We3rd_N3rd en BalusC

[ Voor 10% gewijzigd door AgeOfPanic op 22-01-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

AgeOfPanic schreef op 22 januari 2003 @ 01:53:
http://www.asusboards.com...7&perpage=15&pagenumber=2
[behulpzaam]
code:
1
[url="http://url.url/url"]Linkje naar url[/url]
[/behulpzaam]
ReemF schreef op 21 januari 2003 @ 08:42:
Het is wel opvallend dat bij een 'even' FSB nr. (134,136,140,144) het geheugen een mhz minder draait. Heb bv. 2 weken lang op 148FSB gedraaid, en in POST werd mem als 147 aangeduid, terwijl ik em toch echt op 100% oftewel sync heb staan. Maar bij oneven FSB loopt het geheugen ook echt sync volgens de post, zoals 145/145. Echt vreemd.
Is dat geen afrondingsfout van je bios oid? Check het eens na met een softwaretooltje, zegt die dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

W3ird_N3rd schreef op 22 January 2003 @ 02:01:
[...]

[behulpzaam]
code:
1
[url="http://url.url/url"]Linkje naar url[/url]
[/behulpzaam]

[...]

Is dat geen afrondingsfout van je bios oid? Check het eens na met een softwaretooltje, zegt die dat ook?
Mjah, Ik heb het met CPU-Z en WCPUID bekeken, en mem draait ook gewoon op fsb snelheid :). Waarschijnlijk ligt het idd aan het BIOS. Ben benieuwd waneer voor de Deluxe trouwens de 1002 release BIOS uitkomt. Ze zitten nu al op 1002.004 Beta, dus dat schiet al aardig op.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56107

Heb nu twee weken een ASUS A7N8X Deluxe. Draait super stabiel met XP 2100+ en 2 * 256MB Kingston DDR333. Maak gebruik van een soundblaster Audigy omdat ik nog nergens tegen ben gekomen dat de MCP-T beter is dan de Audigy. Enige probleem dat ik ben tegen gekomen, is dat mijn systeem niet vanaf mijn SCSI schijf wil opstarten. Hij herkent en initialiseert mijn Adaptec 19160 wel, maar bij het opstarten gaat hij altijd naar de SATA controller toe. Maak trouwens gebruik van de SATA Raid functionaliteit door gebruik van 2 Asus S-ATA Dongles. Dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:12
Anoniem: 56107 schreef op 22 January 2003 @ 09:26:
Maak trouwens gebruik van de SATA Raid functionaliteit door gebruik van 2 Asus S-ATA Dongles. Dit werkt perfect.
Zaten die dongels bij het moederbord of heb je die los gekocht? Ik heb gezien dat bij de Abit NF7-S er maar één bij zit en voor mijn upgrade wil ik eigenlijk RAID blijven draaien met m'n IDE-schijven...

[ Voor 24% gewijzigd door Canard op 22-01-2003 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56107

Canard schreef op 22 January 2003 @ 09:29:
[...]

Zaten die dongels bij het moederbord of heb je die los gekocht? Ik heb gezien dat bij de Abit NF7-S er maar één bij zit en voor mijn upgrade wil ik eigenlijk RAID blijven draaien met m'n IDE-schijven...
Die Dongles heb ik los gekocht bij Mycom. Waren €25 per stuk. Heb ze ook gezien bij andere zaken zoals informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
AgeOfPanic schreef op 22 januari 2003 @ 01:53:
http://www.asusboards.com...7&perpage=15&pagenumber=2
W3ird_N3rd heeft dan al uitgelegd, maar ik wilde jou er wel even op wijzen dat dit ook gewoon onderaan op de [FAQ]FAQ[/FAQ] staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 23:27
Een klasgenoot en ik hadden een meningsverschil hij zegt dat de ATI Radeon 9700pro niet werkt op een Nforce2 plankje, volgens mij is dat onzin, wie heeft er gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Dat is vette onzin. nVidia zou zichzelf de das omdoen als ze een chipset ontwikkelt dat alleen maar nVidia kaarten in de AGP slot toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 23:27
Thnx _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik ga zaterdag de a7n8x halen, ik hoop alleen dat ik ergens in buurt de juiste revisie kan vinden, 1.04 is de nieuwste en die wil natuurlijk het liefst hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 22:17

Ulti23

Quality Time

Manie Riets schreef op 22 January 2003 @ 10:28:
Ik ga zaterdag de a7n8x halen, ik hoop alleen dat ik ergens in buurt de juiste revisie kan vinden, 1.04 is de nieuwste en die wil natuurlijk het liefst hebben :)
Ik heb em afgelopen vrijdag bij informatique bestelt, heb em gister binnen gehad, en het is idd de nieuwste revisie 1.04 met bios 1001.E als ik het goed heb. Ik heb wel de non-deluxe versie, alleen met LAN en Audio.

Alleen wat ik in reviews lees is dat de ASUS A7N8X non-deluxe geen Soundstorm heeft, dus een MCP southbridge. Klopt dit wel? Op mijn bordje met de nieuwe revisie zit namelijk een MCP-T southbridge, en die is toch met Soundstorm? Op de non deluxe zit alleen geen raid en sata.

Tevens heb ik mijn geheugen in de 1e en 3e bank geplaatst. Draait dit dan automatisch dual channel? Het loopt synchroon aan me FSB, ben aan het sparen voor een AMD 2700+ of misschien wel een Barton :P

Verder ben ik zeer te spreken over dit bord :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ulti23 op 22-01-2003 10:54 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Yep, geheugen in bank 1 en 3 draait dual channel :). Overigens heeft de non-deluxe ook geen firewire. Toch interessant dat je wel MCP-T hebt? Is tof van ASUS dat ze dus niet op audio beknibbelen en alleen de raid/sata/firewire weglaten.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ulti23 schreef op 22 January 2003 @ 10:53:
Ik heb em afgelopen vrijdag bij informatique bestelt, heb em gister binnen gehad, en het is idd de nieuwste revisie 1.04 met bios 1001.E als ik het goed heb. Ik heb wel de non-deluxe versie, alleen met LAN en Audio.
Ik zit erover te denken om hetzelfde te doen maar ik heb al eens gehad dat ik iets kreeg opgestuurd wat niet goed werkte en daarom ben ik niet zo'n fan van online bestellen. Aan de andere kant weet ik dan wel zeker dat ik de juiste revisie heb. Denk dat ik het er toch maar op waag tenzij ik een zaak in de buurt vind waar ik zeker van weet dat ze de juiste hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ulti23 schreef op 22 januari 2003 @ 10:53:
[...]

Alleen wat ik in reviews lees is dat de ASUS A7N8X non-deluxe geen Soundstorm heeft, dus een MCP southbridge. Klopt dit wel? Op mijn bordje met de nieuwe revisie zit namelijk een MCP-T southbridge, en die is toch met Soundstorm? Op de non deluxe zit alleen geen raid en sata.

Tevens heb ik mijn geheugen in de 1e en 3e bank geplaatst. Draait dit dan automatisch dual channel? Het loopt synchroon aan me FSB, ben aan het sparen voor een AMD 2700+ of misschien wel een Barton :P

Verder ben ik zeer te spreken over dit bord :)
Ik heb zaterdag de A7N8X De-Luxe en een 2400+ bij Informatique gehaald. Revisie 1.04 met een 1001G bios.
Alleen bios hield de settings van me 2400+ niet vast en na iedere reboot stond de FSB op 100mhz.

Terug naar 1001C bios en de probs. waren voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Is het eigenlijk ook bekend of er een mATX versie komt van de nForce2??
Want alles zit al onboard en dus kan het goedkoper en de kan het in een kleiner kastje??

Maar heb er nog niets over gelezen...

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Manie Riets schreef op 22 January 2003 @ 12:14:
[...]

Ik zit erover te denken om hetzelfde te doen maar ik heb al eens gehad dat ik iets kreeg opgestuurd wat niet goed werkte en daarom ben ik niet zo'n fan van online bestellen. Aan de andere kant weet ik dan wel zeker dat ik de juiste revisie heb. Denk dat ik het er toch maar op waag tenzij ik een zaak in de buurt vind waar ik zeker van weet dat ze de juiste hebben :)
Bij de lokale computerboer kun je het moederbord toch wel ff uit de doos halen om de revisie te checken? Daar zullen ze toch niet moeilijk over doen. Ik neem toch aan dat dat kan, je wil toch weten wat je koopt. En je wilt het nieuwste van het nieuwste, dus revisie 1.03 zou ik al niet meer nemen. En bestellen bij Informatique online is goed te doen. Nu bestellen is de volgende dag al in huis. En het wordt goed verpakt. Tja, het is alleen maar de vraag hoe de bezorger met je pakketje omgaat.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 18:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Na eens ff goed de forums te hebben doorgelezen heb ik besloten ook maar voor een nForce2 bordje te gaan omdat ze met al die features toch wel errug leuk zijn, maar nu zit ik heel erg te twijfelen tussen vooral het Epox en Leadtek bord. Helaas ik heb nog maar weinig mensen gehoord die het Leadtek bord hebben gekocht, dus daarom even de vraag of mensen met een Leadtek K7NCR18D Pro es kunnen vertellen wat ze ervan vinden. :)
Alvast bedankt...

Ronny: Volgens mij is dat Biostar M7NCD bord een mATX.

URL:
http://www.biostar.com.tw...socket_a/m7ncd/index.php3

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-01-2003 15:01 . Reden: mATX ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 14:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is er in het vorige deel van dit topic al gesproken over de Shuttle SN41G2?? Heb geen zin om het complete deel1 na te lezen als er toch maar weinig over word vertelt.
Ik ben nl aan het rondkijken naar een Shuttle SN41G2. Iemand al ervaring hiermee of moet ik dan toch in deel 1 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Bij de lokale computerboer kun je het moederbord toch wel ff uit de doos halen om de revisie te checken? Daar zullen ze toch niet moeilijk over doen. Ik neem toch aan dat dat kan, je wil toch weten wat je koopt. En je wilt het nieuwste van het nieuwste, dus revisie 1.03 zou ik al niet meer nemen. En bestellen bij Informatique online is goed te doen. Nu bestellen is de volgende dag al in huis. En het wordt goed verpakt. Tja, het is alleen maar de vraag hoe de bezorger met je pakketje omgaat....
bij pc upgrade hebben ze rev 1.1 epox, +versie

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76035

Mokka465

ik zie dat je raid hebt via sata raid kijk aub even naar mijn topic en vertel hoe jij dit hebt aangepakt.
Windows wil niet op A7N8X Gold met 2x IDE op SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ik wil het voltage in kunnen stellen tot 2 volt, bij welk nF2-bord kan dit standaard?
*Bij de epox kan je de cpu-voltage nistellen tot 2.2 volt, dit voor degene die dit mischien wilde weten

Stuurt de epox ook een temperatuurgerelde fan aan? (werkt dit bij iemand?)

[ Voor 62% gewijzigd door Waterlelie op 22-01-2003 22:21 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72270

mensen
Ik ben een trotse bezitter van een Abit nf7-s.
Eindelijk binnen maar nu zit erop zo wel als p4 mobo`s zo aansluiting aan van 12v.
moet ik dat ook erop zetten ja of te nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 03-06 22:07
ehm ik zie dat er nforce bordjes van msi en leadtek zijn met onboard video? helaas zie ik tussen die links er geen een die dat heeft?

edit: sorry na wat spitten lijkt dit me een goed bordje:

Leadtek Winfast K7NCR18G Pro

iemand een idee hoe het met de prestaties van dit bord zit ten opzichte van de a7n8x deluxe bijvoorbeeld?

[ Voor 44% gewijzigd door savale op 22-01-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

savale schreef op 22 januari 2003 @ 23:32:
ehm ik zie dat er nforce bordjes van msi en leadtek zijn met onboard video? helaas zie ik tussen die links er geen een die dat heeft?

edit: sorry na wat spitten lijkt dit me een goed bordje:

Leadtek Winfast K7NCR18G Pro

iemand een idee hoe het met de prestaties van dit bord zit ten opzichte van de a7n8x deluxe bijvoorbeeld?
Bij Ome Tom is al enige tijd geleden een review verschenen over 6 Nforce 2 plankjes, waaronder de Leadtek, ASUS, MSI, ABIT, EPOX en nog een, ik kom effe niet op de naam. De link kan ik je niet geven, wel de site :) www.tomshardware.com

Dit is een goeie review als je nog twijfelt, uiteraard zijn er nog meer, maar deze is me bijgebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ok ik ga voor de epox denk ik voor 119 euro de beste kwa overklokbaarheid denk ik! (of zijn er redenen waarom ik de epox NIET moet kiezen die ik over het hoofd heb gezien?)

oja nog wat intressants: er zijn verscheidene rev. van bordjes in de omloop heeft het zin perse een nieuwe rev. te nemen?

[ Voor 146% gewijzigd door savale op 23-01-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

savale schreef op 23 January 2003 @ 00:32:
ok ik ga voor de epox denk ik voor 119 euro de beste kwa overklokbaarheid denk ik! (of zijn er redenen waarom ik de epox NIET moet kiezen die ik over het hoofd heb gezien?)

oja nog wat intressants: er zijn verscheidene rev. van bordjes in de omloop heeft het zin perse een nieuwe rev. te nemen?
Jep, vanwege kleine 'glitches' die ze sinds versie 1.00xx van een bord hebben verbeterd. Denk aan firmware/bios-en voor bepaalde chips, het hoofdBIOS van het bord zelf, kleine wijzigingen wat betreft connectors. Dus de betrouwbaarheid en het bugfree zijn zal bij een nieuwere rev. groter zijn.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
een tip voor de mensen die deze nog niet kennen: http://www.nforcershq.com/
Veel info over nForce mobo's en op het forum staan een hele hoop links naar reviews van nForce2 mobo's!

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 23-01-2003 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ik heb begrepen dat de epox geen sp-dif uitgang heeft, houdt dit in dat je hem dan niet direct op je 5.1 versterker kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:58

voz

De echte kenner

Mijn asus A7N8X deluxe, rev 1.04, BIOS 1001-G, met 1x 512mb corsair PC3202 v1.1 installatie ging als volgt:

Geheugen erop prikken, opstarten, niets behalve een vriendelijke dame: "no memory installed" oid. BIOS reset: ah hij start op. Een en ander aan simpele dingetjes wijzigen in het BIOS: restart? Nope! "no memory installed". BIOS reset: OK we are go! Instellingen wijzigen, en weer hetzelfde liedje. Dus nogmaals, BIOS reset. Toen geheugen op sync gezet in het BIOS (had ik nog niet eerder gedaan) en herstarten: Ja hij doet het! Installeren in een bestaande win2k installatie ging perfect, alles werkt, zeer stabiel, no problemo!

Samenvattend: ZEER vaag (geheugen?)probleem waar ik niet zo blij mee ben, en vooral niet met de imho halve oplossing. Maar ondertussen draait het geheel als een trein, en hoop ik dat een nieuwe BIOS oplossing brengt met betrekking tot mijn probleempje want erg blij ben ik daar niet mee, het geheugen wil blijkbaar niet op DDR400 werken.

Nu had ik al vlagen opgevangen over mensen met een dergelijk iets, of althans problemen met corsair en dit moederbord. Misschien kunnen die ook hun bevindingen posten!

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Geen oplossing voor je, voz, maar sync is wel een snellere setting dan async. Misschien dat je je processor kunt unlocken zodat je geheugen sync toch op zijn optimale snelheid kan draaien?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 19:12
Ulti23 schreef op 23 January 2003 @ 00:15:
[...]

Bij Ome Tom is al enige tijd geleden een review verschenen over 6 Nforce 2 plankjes, waaronder de Leadtek, ASUS, MSI, ABIT, EPOX en nog een, ik kom effe niet op de naam. De link kan ik je niet geven, wel de site :) www.tomshardware.com

Dit is een goeie review als je nog twijfelt, uiteraard zijn er nog meer, maar deze is me bijgebleven
Bedoelde je deze test misschien?
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,808428,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Ik denk dat ik nog een goede TIP heb, tenminste, ik vind hem zelf goed :)

In de openingspost een tabel opnemen met de belangrijkste nForce2 mobo's met hierbij de belangrijkste specs. en eventueel een link naar de pricewatch. Bijv. een apparte kollom voor Geluid (standaard of de JUIST OPLOSSING ;)), Video (aanwezigheid GF4 MX), In te stellen multipliers, dat soort dingetjes... lijkt mij voor veel mensen een nuttige tabel worden, ik mis dit soort dingen in ieder geval vaak in testen/vergelijkingen.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Nope, ik bedoel deze:

http://www.tomshardware.com/mainboard/20021111/index.html

Maar et zijn maar drie borden, daar had ik et mis ;) maar er wordt op het einde een mooie vergelijkingstabel gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Ulti23 schreef op 23 januari 2003 @ 23:28:
[...]

Nope, ik bedoel deze:

http://www.tomshardware.com/mainboard/20021111/index.html

Maar et zijn maar drie borden, daar had ik et mis ;) maar er wordt op het einde een mooie vergelijkingstabel gegeven.
Juist, zo'n tabelletje bedoel ik, nu alleen nog even wat anderen toevoeging (in ieder geval de Epox bijv.)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
heb het al eerder gepost, maar zou wel handig zij bij het begin van een het toppic, als de mogelijke Volt modden voor de moederborden er bij komen te staan met een link naar die Volt mod(den)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
vehpol schreef op 23 januari 2003 @ 22:39:
Ik denk dat ik nog een goede TIP heb, tenminste, ik vind hem zelf goed :)

In de openingspost een tabel opnemen met de belangrijkste nForce2 mobo's met hierbij de belangrijkste specs. en eventueel een link naar de pricewatch. Bijv. een apparte kollom voor Geluid (standaard of de JUIST OPLOSSING ;)), Video (aanwezigheid GF4 MX), In te stellen multipliers, dat soort dingetjes... lijkt mij voor veel mensen een nuttige tabel worden, ik mis dit soort dingen in ieder geval vaak in testen/vergelijkingen.
Klinkt uitstekend! Ik heb zelf ooit een overzicht gemaakt van Geforce2MX kaarten toen ze net uit waren... daar heb ik veel positieve reacties op gehad.
Hier staat deze nog... niet echt up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waterlelie schreef op 23 januari 2003 @ 15:42:
Ik heb begrepen dat de epox geen sp-dif uitgang heeft, houdt dit in dat je hem dan niet direct op je 5.1 versterker kunt aansluiten?
De uitgangen zijn er wel op het bord, maar de connectoren niet. Je moet er een los kaartje bij kopen waar die uitgangen op zitten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Demoniac schreef op 24 januari 2003 @ 11:02:
[...]
De uitgangen zijn er wel op het bord, maar de connectoren niet. Je moet er een los kaartje bij kopen waar die uitgangen op zitten.
betekend dat er wel een paar pinnetjes op je mobo zitten die je alleen maar naar een SPDIF connector hoeft te solderen? (graag een pic :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uhh, nog even een paar korte vraagjes over cpu, sync, geheugen etc:

1. Binnenkort koop ik een cpu gebaseerd op de Barton core. Ik begrijp dat als ik niet ga overklokken of later ga upgraden, ik het beste PC2700 als geheugen kan nemen?

2. Als ik wel de Barton ga overklokken kan ik het beste PC3200 geheugen nemen? Het geheugen synchroniseerd automatisch met elke overclock of alleen op vast ingestelde waarden? [offtopic] En wordt de Barton standaard unlocked?

3. Moet ik perse twee geheugenreepjes plaatsen om maximale snelheid op het nforce2 bord te halen? Dus 2*256 is beter dan 1*512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
1&2. Barton komt in de eerste instantie met een FSB van 166MHz (DDR333), dan kun je het beste PC2700 nemen als je niet gaat overklokken. Maar mocht je willen overklokken en/of een Barton@400 nemen, dan kun je het beste minstens PC3200 nemen. Dan neem je de mogelijkheid weg dat het geheugen een bottleneck vormt bij het overklokken :)

3. Klopt, plaats de reepjes wel in de sloten die gebruik maken van DC DDR. Check handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15214

Door Bar_en_boos - Friday 24 January 2003 12:07

Uhh, nog even een paar korte vraagjes over cpu, sync, geheugen etc:

1. Binnenkort koop ik een cpu gebaseerd op de Barton core. Ik begrijp dat als ik niet ga overklokken of later ga upgraden, ik het beste PC2700 als geheugen kan nemen?

2. Als ik wel de Barton ga overklokken kan ik het beste PC3200 geheugen nemen? Het geheugen synchroniseerd automatisch met elke overclock of alleen op vast ingestelde waarden? [offtopic] En wordt de Barton standaard unlocked?

3. Moet ik perse twee geheugenreepjes plaatsen om maximale snelheid op het nforce2 bord te halen? Dus 2*256 is beter dan 1*512?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. de eerste lichting Bartons loopt op een FSB van 333 => mem 2700
Als je alles standaard laat is PC2700 voldoende

2. hangt er vanaf hoever je wilt gaan met klokken, als je de FSB naar 400 schroeft
400 => mem 3200 : PC 3200 is dan voldoende, wil je verder gaan dan is PC 3500 aan te raden
[off topic antwoord] volgens mij wel

3. met twee reepjes maak je gebruik van de Dual Channel feature op het bord
dus ja het is sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:53
Even voor de duidelijkheid: 1x 256MB in beide controllers kan later uitgebreid worden naar 2x 256 in de ene controller en 1x 512 in de andere?
Anders zouden 3 geheugensloten wel héél weinig nut hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Cochrane schreef op 24 January 2003 @ 15:54:
Even voor de duidelijkheid: 1x 256MB in beide controllers kan later uitgebreid worden naar 2x 256 in de ene controller en 1x 512 in de andere?
Anders zouden 3 geheugensloten wel héél weinig nut hebben lijkt mij.
dat klopt helemaal :). Zo dus:

bank1 256mb ram==
bank2 512mb ram | bank1 en 3 in sync mode.
bank3 256mb ram==

Dus 1024 Mb RAM totaal ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Laatst online: 03-05 18:18
Wat voor reepjes moet je nu precies hebben? Wat betekent CL2 enz :?
Werkt het ook met 1 reepje? Is het performance verschil groot?

(een beetje offtopic)
Is Appacer A-merk?
En waarom is dat "value select" geheugen van Corsair zoveel goedkoper?

Verder ga ik de Epox kopen, Beste prijs lijk mij :)

[ Voor 40% gewijzigd door The Dud3 op 24-01-2003 16:27 ]

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75607

* Anoniem: 75607 is een trotse asus a7n8x deluxe bezitter

mijn ervaringen zijn supergoed ,stabiel ,veel opties en bios (Y)

De sound is zo crappy nog niet ik doe mn sb live weg :)

alleen wat ik duidlik kut vind zijn die crappy bios updates heb voor de 3de
weer origineel opgezet 1001c, als er mensen zijn die ook iets meer over die asus
biosen kwijt willen graag !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
ReemF schreef op 24 januari 2003 @ 15:59:
[...]

dat klopt helemaal :). Zo dus:

bank1 256mb ram==
bank2 512mb ram | bank1 en 3 in sync mode.
bank3 256mb ram==

Dus 1024 Mb RAM totaal ;)
Hey, cool, dat wist ik nog niet, ik was bang dat ik later 2x512 mb zou moet gaan halen voor 1024 mb in dual mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53200

Ok ik zit met het volgende probleem. Ik heb vanmiddag op de beurs in Eindhoven een Epox 8RDA+ bordje gehaald, maar ik zit met volgende probleem. Het bord start op kan af en toe in het BIOS maar zet zichzelf telkens uit. Hierbij blijft de Power On led telkens branden (koelers enz niet meer..) ook heel raar. Deze gaat pas uit als ik de aan/uit knop 5 sec inhoud. Het lijkt net of er een beveiliging of zo doorslaat??

Mijn verder systeemspecs
-2x PC 2700 DDR
-Athlon XP2400+
-2x WD 800JB
-powercolor ATI RADEON 8500LE
-DVD spelertje en brander

Nou wat ik al geprobeerd heb, BIOS meerdere malen gereset. Kaal geprobeerd met alleen video. Andere videokaart geprobeerd. Andere voeding (een 250 en 300Watt die het allebei verder goed doen...). Geheugen allebei apart geprobeerd in verschillende memory slots. Nou ik kan verder niks bedenken... Het komt nu zover dat mijn schijf waar al Win opstond probeerd te booten maar hij schakelt zich telkens uit. En ook niet altijd op hetzelfde moment. Het lijkt op overhitting. Maar dat kan niet in bios word ie niet hoger als 33 graden. En er zit een flinke koeler op en die zit er ook goed op met netjes wat koelpasta ertussen. Nou ik heb al vaker computers in elkaar gezet, maar hier kom ik echt niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 53200 schreef op 24 January 2003 @ 20:20:
Ok ik zit met het volgende probleem. Ik heb vanmiddag op de beurs in Eindhoven een Epox 8RDA+ bordje gehaald, maar ik zit met volgende probleem. Het bord start op kan af en toe in het BIOS maar zet zichzelf telkens uit. Hierbij blijft de Power On led telkens branden (koelers enz niet meer..) ook heel raar. Deze gaat pas uit als ik de aan/uit knop 5 sec inhoud. Het lijkt net of er een beveiliging of zo doorslaat??

Mijn verder systeemspecs
-2x PC 2700 DDR
-Athlon XP2400+
-2x WD 800JB
-powercolor ATI RADEON 8500LE
-DVD spelertje en brander

Nou wat ik al geprobeerd heb, BIOS meerdere malen gereset. Kaal geprobeerd met alleen video. Andere videokaart geprobeerd. Andere voeding (een 250 en 300Watt die het allebei verder goed doen...). Geheugen allebei apart geprobeerd in verschillende memory slots. Nou ik kan verder niks bedenken... Het komt nu zover dat mijn schijf waar al Win opstond probeerd te booten maar hij schakelt zich telkens uit. En ook niet altijd op hetzelfde moment. Het lijkt op overhitting. Maar dat kan niet in bios word ie niet hoger als 33 graden. En er zit een flinke koeler op en die zit er ook goed op met netjes wat koelpasta ertussen. Nou ik heb al vaker computers in elkaar gezet, maar hier kom ik echt niet uit....
wat koste dat mobo op de beurs? kan je niet helpen btw sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53200

mobo kosste me 139 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 14:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de Shuttle SN41G2 bestelt en als het goed is word deze volgende week geleverd. Ik post dan mijn ervaringen wel van dat barebone systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24967

iemand enig idee wat de melding "processor is running at overspeed" inhoudt. Dit krijg ik als ik wat aan de cpu settings in de bios (1001G) verander, het opstarten stopt dan ook (kan alleen de bios nog in). Betekend dit dat me 2600+ niet unlocked is?
de aggressive settings werken gewoon goed, maar zodra ik hem op manual zet en wat kleine wijzigingen die krijg ik die melding.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 24967 op 25-01-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
ik heb een nforce 2 besteld samen met een athlon xp 2100, heb het geheugen nog niet besteld omdat ik nog zat te twijfelen. maar ik heb net dit gelezen, http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xp1.htm. dus ik kan beter DDR 266 geheugen nemen ipv ddr 333 of ddr 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

beter is om pc2700 cas2 os pc3200 cas2,5(wat op 333mhz weer op 2 kan lopen) te gebruiken als je apz draait als 3d max studio

Doe je niet kun je het beste gewoon pc2700 cas 2,3/3 draaien

Dit heb ik van ome tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
http://www.hexus.net/review.php?review=464&page=9
ik kan ook de fsb van me athlon xp 2100 laten draaien op 166 dan loopt ie weer mooi met pc 2700. of ik dit geen goed idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Dat is een goed idee, dat wilde ik ook zeggen met mijn verhaal.
Probeer cas 2,5 of 3, cas2 is erg duur en voor de performance maakt het niet uit zolang je geen gebruik maak van aplicaties zoals 3dmax studio, er stond in het verhaal niks over spellen..

[ Voor 27% gewijzigd door Waterlelie op 25-01-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
eumh ff noob vraagje wat is cas 2.5 cas 3 cas 2? :D

dus , ik neem 133 mhz geheugen OF ik neem 166 mhz en laat me athlon op een fsb van 166 draaien wat kan ik beter doen ? en wordt mijn proc niet warm als ik hem op een fsb van 166 laat lopen?

[ Voor 66% gewijzigd door michaeltb op 26-01-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61224

Mijn ervaring met mijn pas gekocthe K7N2 van MSI nforce2 chipset moederbord.

Algemene lijn : goed , voor de prijs (137euro) kan ik er niet ongelukkig van zijn, want ongeveer alles werkt.

Probleem : ik kan mijn vga kaart niet installeren.

Het is een kyro2 (hercules4500).
Deze werkt perfect als hij in mijn vorig mobo teruggestoken wordt.
Windows2K install verloopt zonder fouten.
Na install wil je meestal drivers installeren, hetgeen niet lukt, foutmelding:

Windows Driver Setup xzd noy completed successfully. Your 3D Prophet 4500 has not been installed. Uninstall any existing 3D Prophet 4500 installation, reboot your machine and run the installer again.

De grap is dan wel dat dit de EERSTE maal is dat ik de drivers wil installen met die driver-setup file.

In device listing heb ik ook een anomalie :
NVIDIA nForce2 AGP Host to PCI Bridge
heeft een uitroepteken.
foutmelding :

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)
If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.
Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

-> wat is in godsnaam dan "one of the other devices" ???

Heeft er iemand gelijkaardige problemen of kan er iemand me uit de nood helpen ?
Met dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

166mhz moet je hebben, en als je veel geld wilt uitgeven moet je cas 2 nemen wat relatief duur is ten opzichte van cas 2,5/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 61224 schreef op 26 januari 2003 @ 12:58:

Algemene lijn : goed , voor de prijs (137euro) kan ik er niet ongelukkig van zijn, want ongeveer alles werkt.

Windows Driver Setup xzd noy completed successfully. Your 3D Prophet 4500 has not been installed. Uninstall any existing 3D Prophet 4500 installation, reboot your machine and run the installer again.

De grap is dan wel dat dit de EERSTE maal is dat ik de drivers wil installen met die driver-setup file.

heeft een uitroepteken.
foutmelding :

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

Heeft er iemand gelijkaardige problemen of kan er iemand me uit de nood helpen ?
Met dank bij voorbaat.
Heb je de nForce2 chipsetstuurprogramma's wel geinstalleerd? De nieuwste kun je downloaden op www.nvidia.com

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 10:38
Anoniem: 61224 schreef op 26 januari 2003 @ 12:58:

heeft een uitroepteken.
foutmelding :

Met dank bij voorbaat.
Ik weet niet of dit hoeft, mijn Epox 8RDA+ komt volgende week, maar heb je de chipset software ook geinstalleerd?

[Ah kwas weer lekker op tijd zie ik al wel :P ]

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan Scholl op 26-01-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cd die bij het mobo geleverd was heb ik gebruikt om alle nforce objecten in w2K te installeren. Allez , relatief, gewoon cdke in de drive : autorun begint , en dan gewoon install klikken en dan wordt onboard audio/ethernet/... installed.

Dus ja , ik heb de nodige drivers installed.
Wel is het device dat een error geeft in de device listing ook voor de installatie van de mobo drivers een foutmeldingsbron.

Kan het zijn dat mijn vid-kaart niet gesupporteerd wordt door dit mobo ???
Zou ik wel enorm zuigend vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, ik heb net de drivers van www.nvidia.com geïnstalleerd ; resultaat = onveranderd
Argl , sorry dat ik jullie hiermee kom lastigvallen. Ik kom met mijn probleem naar hier omdat ik al 2 dagen heb geprobeerd/opnieuw geprobeerd heb om het in orde te krijgen.

-----------------------------

Heb net een TNT2 gestoken en het werkt perfect.
KYRO2 en MSI K7N2 gaan niet goed tesamen.

Ik zal maar gewoon een nieuwe vid kaart gaan acquiren zeker.

Toch bedankt

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 61224 op 26-01-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

Wie weet of er ook al een Nforce2 bord beschikbaar is met de volgende specs:

4x IDE aansluiting (8 apparaten)
4x USB 2.0
Nforce audio + DD5.1 encoder
Onboard LAN
DDR400 (PC3200) support
333Mhz FSB
AGP 8x
5x PCI
S-ATA

Bij ASUS, Gigabyte, MSI, ABit, enz enz niks te vinden. Heb er geen een gezien met 4x IDE.
De Gigabyte 7VAXP Ultra zou voor mij eigenlijk perfect zijn, maar dan moet er nog wel een Nforce2 chip op + zo'n DD5.1 encoder dingetje. Maar die kan ik dus niet vinden. Weet iemand hier toevallig of zoiets bestaat of ergens in de maak is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

kimjansen

Nu ff niks...

Anoniem: 19973 schreef op 26 January 2003 @ 17:39:
Wie weet of er ook al een Nforce2 bord beschikbaar is met de volgende specs:

4x IDE aansluiting (8 apparaten)
4x USB 2.0
Nforce audio + DD5.1 encoder
Onboard LAN
DDR400 (PC3200) support
333Mhz FSB
AGP 8x
5x PCI
S-ATA
Waarom koop je niet gewoon een nForce2 bordje die dit heeft??? Alle nForce2 moederbordjes hebben maar 2x IDE. Als ze er ooit meer krijgen dan 2 dan is dit gewoon een controllertje (HighPoint, Promise, SiliconImage) controllertje wat op de PCI bus aangesloten wordt. Voor zover heb ik nog nooit een non-professional moederboord gezien dat (vanuit de chipset zogezegd) meer dan 2x IDE aan kon sturen. Alle moederboorden die dit wel hebben zoals je genoemde Gigabyte hebben een 3th party controller erop gefrot, waarom zou je dit zelf niet kunnen...

Gewoon een nForce2 plankje + IDE of IDE/RAID controller kopen, heb je iig ook geen Lite versie van een controller die er anders waarschijnlijk op komt. Een Sil0680 RAID controller moet al voor onder de 40 euro (QTec 340R) te krijgen zijn.

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

• alle nForce2 plankjes hebben een 1/5 en 1/6 PCI divider (soms pas na BIOS update)
Wat is het nut van een 1:5 of 1:6 PCI-divider als er een lock is :?

En welk nut zou PC3200 geheugen hebben.. Je kunt twee goedkope reepjes PC2100/PC2700 als dual channel laten draaien, dan ben je dadelijk sneller dan met één reepje PC3200..

En twéé reepjes PC3200 is al helemaal overkill.

[ Voor 25% gewijzigd door Steve op 26-01-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Jupiler schreef op 26 January 2003 @ 17:52:
Wat is het nut van een 1:5 of 1:6 PCI-divider als er een lock is :?
Dit heeft iemand al eerder gevraagd en daar heb ik ook eerder antwoord op gegeven B)
En welk nut zou PC3200 geheugen hebben.. Je kunt twee goedkope reepjes PC2100/PC2700 als dual channel laten draaien, dan ben je dadelijk sneller dan met één reepje PC3200..

En twéé reepjes PC3200 is al helemaal overkill.
1 woord: overclocking.

Daarnaast heb je ook nog een mooie headroom voor toekomstige upgrades (denk aan de Barton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Met het oog op OC'ing misschien wel ja.. Maar een PC3200 reepje moet er toch in kunnen... Zelfs al draait het dan niet op 200 MHz, het zal geen belemmering zijn als je hoger dan 133/166 MHz wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 19:12
Wie heeft er ervaring met Twinmos geheugen 2 x 256MB/pc2700.

Bij tomshardware.com schreven ze:
"The Twinmos memory ran fine with all three nForce2 motherboards.
Unfortunately, it is not available for CL2 mode, so far.
That is why we used the Corsair memory for benchmarking".

http://www.tomshardware.c...usion_no_losers_this_time

Of is Corsair geheugen qua prijs/kwaliteit toch beter.
http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/
Nu alleen nog een test opzoeken waar iets te vergelijken valt met dat Twinmos (lijkt mij ook geen rommel aangezien tom er ook mee test)

[ Voor 6% gewijzigd door makkie op 26-01-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene heeft net besloten toch maar een Kingston PC3200 reepje te halen ipv een Dane-Elec PC2700 reepje.

Inderdaad is het met het oog op toekomstige upgrades verstandiger om nu voor PC3200 of PC2700 cas2 geheugen te kiezen.

Ik neem aan dat PC3200 voorlopig ook op 333MHz cas2 kan draaien toch?

512MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston) € 156,-
512MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec) € 135,-

Scheelt maar 21 euro :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 26-01-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

MeAngry gaat denk ik ook maareens sneller geheugen kopen, want met PC2100 CL2.5 geheugen heb ik nix aan die mooie overklokmogelijkheden die mijn Epox 8RDA+ en Athlon XP 2400+ me bieden... :'(
Of is er hier iemand die een id'tje heeft over hoe ik mijn geheugen wat meer kan pushen? Zou memcooling helpen? Of heeft er nog iemand hier interesse in 2x 256MB PC2100? :D

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je het weg geeft ben ik wel geïnteresseerd, maar PC2100 op een nForce2 vind ik wat zonde van het geld eigenlijk :) PC2700 is niet eens zo heel veel duurder volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

kimjansen schreef op 26 januari 2003 @ 17:50:
[...]
Waarom koop je niet gewoon een nForce2 bordje die dit heeft???
Noem er es eentje dan?

En RAID hoeft voor mij niet, als er maar 8 apparaten op kunnen. Zit nu met 6 (non-raid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Ja maar als je al 2100 hebt en iemand wil het nog van je kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 19973 schreef op 26 January 2003 @ 21:37:
[...]

Noem er es eentje dan?

En RAID hoeft voor mij niet, als er maar 8 apparaten op kunnen. Zit nu met 6 (non-raid).

Koop gewoon een apart ATA133 kaartje erbij, zoek een mobo uit met 6 PCI sloten (De Epox bijvoorbeeld) en je weet zeker dat je die controler kwijt kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Overigens, mijn nForce2 bord blijkt met de originele BIOS (1001.G) sneller te zijn dan met de beta (1002.001). En met sneller bedoel ik, de multiplierxFSB resulteert in andere waardes. Met originele BIOS loopt m'n proc op een standaard 1667.34 mhz, en met de Beta op 1664.45. Beide gestat in WCPUID. Ligt dit aan het Beta gezijn van de BIOS, of snapt WCPUID mijn BIOS niet :).

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 07-02-2003 14:45 . Reden: eenen replie op angel66 verwijdert :P ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Laatst online: 14:58

voz

De echte kenner

Trouwens nog iets vaags: Als ik mijn coolermaster HHC-01 (heatpipe) op de CPU fan header aansluit geeft ie maar 3300RPM, als ik hem op de 12V+ aansluit gaat ie hoorbaar harder draaien (zou 6800RPM moeten zijn) en wordt de CPU ook ong. 4 graden koeler! Op andere headers hetzelfde probleem, terwijl mijn ORBje op de grfische kaart wel full speed draait (5600RPM).

Iemand soortgelijke problemen? Het gaat om de A7N8X deluxe rev 1.04.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Lijkt me duidelijk: de 12V-lijn op het fan-stekkertje levert niet genoeg stroom.. Hoeveel Ampère trekt je fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44261

Kan iemand mij helpen mijn kyro 2 doet het niet op mn a7n8x (steeds weer dat handige rode lampje op moederbord) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Anoniem: 44261 schreef op 27 January 2003 @ 09:22:
Kan iemand mij helpen mijn kyro 2 doet het niet op mn a7n8x (steeds weer dat handige rode lampje op moederbord) 8)7
Is het wel een 1,5 volt kaart ipv zo'n oudere AGP 1x2x kaart die op een hoger voltage draait? ;).

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.