nVidia nForce2 - Deel 2 [discussie]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.098 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 09:22:
Kan iemand mij helpen mijn kyro 2 doet het niet op mn a7n8x (steeds weer dat handige rode lampje op moederbord) 8)7
mmm... vreemd had het afgelopen weekend ook al een Asus mobo (P4B533 Gold) in handen waarbij het rode lampje ging branden met een GF 4 Ti4200... teruggestuurd naar leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even waard om te melden: Als je een nForce met IGP hebt, kun je beter je geheugen op maximale snelheid laten lopen het scheelt (non OC, en standaard instellingen) zo'n 400 3D Mark punten (op de 3600 vind ik dat nogal uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
voz schreef op 27 January 2003 @ 02:02:
Trouwens nog iets vaags: Als ik mijn coolermaster HHC-01 (heatpipe) op de CPU fan header aansluit geeft ie maar 3300RPM, als ik hem op de 12V+ aansluit gaat ie hoorbaar harder draaien (zou 6800RPM moeten zijn) en wordt de CPU ook ong. 4 graden koeler! Op andere headers hetzelfde probleem, terwijl mijn ORBje op de grfische kaart wel full speed draait (5600RPM).

Iemand soortgelijke problemen? Het gaat om de A7N8X deluxe rev 1.04.
Asus heeft een optie ingebouwd in de bios. Een soort speed control. Hij laat de fans minder hard draaien als het systeem minder warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Q-fan heet dat, maar dat is standaard uitgeschakeld.. Lijkt me toch echt dat er niet genoeg vermogen zit op de 12V-lijn van de fanconnector.

En AGP 8x maakt op dit moment echt nog geen k*nt uit voor de prestaties.. De bandbreedte van AGP 4x wordt vaak nog niet eens volledig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Canard schreef op 27 januari 2003 @ 11:10:
[...]

mmm... vreemd had het afgelopen weekend ook al een Asus mobo (P4B533 Gold) in handen waarbij het rode lampje ging branden met een GF 4 Ti4200... teruggestuurd naar leverancier
Bij mij op mijn moederbord brandt altijd een rood lampje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke heb je terug gestuurt videokaart of mobo andere kaarten doen het trouwens wel
gf2 en redeon 9000 maar de kyro doet het wel op andere moederborden

en waar kan ik vinden over dat voltage tis een 3d prophet 450064mb tv out

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42

kimjansen

Nu ff niks...

volgens mij is de kyro een 3,3v kaartje, heb er al meerdere mensen over gehoord dat deze niet werken op een nforce2 plankje... ik weet niet of dat hier op got was of op http://www.nforcershq.com

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dit is in het vorige deel van dit topic inderdaad al een keer langsgekomen.
Daar staat ook een plaatje met daarin de verschillen tussen de verschillende AGP standaarden.

offtopic:
Ik wou dat ik m'n A7N8X Deluxe al had, ik wacht al een kleine twee weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Aangezien mijnm kd7-r de geest heeft gegeven ben ik ook opzoek naar een nieuw bord. Het liefst dus een nforce2 bord :P Ik ben echter wel opzoek naar een bord met een raid controller erop (liefst een hpt374) zodat ik mijn huidige raid array kan behouden (en iig kan backuppen). Ik heb nog geen 1 bord kunnen vinden met deze mogelijkheden.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De Chaintech ziet er leuk uit en heeft veel extra's, waaronder dus een RAID-controller.. Maar ik denk dat het (zoals op bijna elk mobo) een Promise MBFasttrak133 Lite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Jupiler schreef op 27 January 2003 @ 21:26:
De Chaintech ziet er leuk uit en heeft veel extra's, waaronder dus een RAID-controller.. Maar ik denk dat het (zoals op bijna elk mobo) een Promise MBFasttrak133 Lite is.
Weinig kans dat die raid array dan heel blijft he? (DePPoX was madlive)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen idee om eerlijk te zijn. :P

Maar ach, de zooi eens opnieuw installeren kan nooit kwaad.

[ Voor 54% gewijzigd door Steve op 27-01-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Jupiler schreef op 27 January 2003 @ 22:21:
Geen idee om eerlijk te zijn. :P

Maar ach, de zooi eens opnieuw installeren kan nooit kwaad.
Staan helaas veel belangrijke gegevens op ;( backuppen kon ik dus al niet meer ;(
KD7-raid al 2x heeft hij het opgegeven

[ Voor 17% gewijzigd door MaDLiVe op 28-01-2003 00:26 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben nou alle nforce bordjes ondersteuning voor Dual Channel RAM? Bij Asus staat dit er duidelijk bij, maar bij Abit bijv. zie ik het niet staan. Ja dus ;)

Ook heeft de Asus Twinbank technologie ofzo, dat schijnt volgens de nvidia site nog wat sneller te zijn dan het normale Dual Channel gebeuren. Maar ja, er staat ook dat het handig is om sneller je e-mail te checken en sneller te surfen :+
Dus is dat twinbank nuttig of niet? :)

En hoe zit het met chipset fannetjes? Op de foto van het Asus bord zie je een grote HS erop zitten en neem aan dat daar geen fan op zit, maar op die Epox zou best een fan passen, maar dat ze die voor de foto eraf hebben gehaald. Of doen ze dit nooit?
Ik wil namelijk absoluut geen fan erop hebben )

[ Voor 29% gewijzigd door Aikon op 28-01-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Er is nu een Apogee uitvoering van het Chaintech nForce2 moederbord de 7NJL1 , adviesprijs 129€
Link :
http://www.hardwareinfo.net/nieuws.php?id=1816

[ Voor 4% gewijzigd door euro op 28-01-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is al een tijdje uit hoor, ongeveer zelfde als de 7njs maar zonder raid en firewire, voor zover ik weet het enige verschil
ik wacht al een tijdje op dit bord aangezien m'n ander ( k7s5a) het heeft begeven. en ik vind dit toch wel een aantrekkelijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:59:
die is al een tijdje uit hoor, ongeveer zelfde als de 7njs maar zonder raid en firewire, voor zover ik weet het enige verschil
ik wacht al een tijdje op dit bord aangezien m'n ander ( k7s5a) het heeft begeven. en ik vind dit toch wel een aantrekkelijke prijs
kun je voor dat zelfde geld niet beter een epox kopen?

offtopic: oja heb nog een vragie: stel ik koop een amd xp 2000 MET koeler is die er dan nog af te slopen zodat er een betere op kan?

[ Voor 16% gewijzigd door savale op 28-01-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwhite
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb misschien een stom probleempje, Ik hab namelijk een a7n8x deluxe gekocht met daarop een AMD XP 2200+. Nou zijn standaard alle L1 bruggen verbonden maar ik krijg hem niet hoger geclocked of liever nog de bussnelheid omhoog. Ik gebruik twinmoss pc3200 geheugen dus dat moet snel genoeg zijn. iemand die iets weet?

Dwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Aikon schreef op 28 January 2003 @ 15:35:

Ook heeft de Asus Twinbank technologie ofzo, dat schijnt volgens de nvidia site nog wat sneller te zijn dan het normale Dual Channel gebeuren. Maar ja, er staat ook dat het handig is om sneller je e-mail te checken en sneller te surfen :+
Dus is dat twinbank nuttig of niet? :)

En hoe zit het met chipset fannetjes? Op de foto van het Asus bord zie je een grote HS erop zitten en neem aan dat daar geen fan op zit, maar op die Epox zou best een fan passen, maar dat ze die voor de foto eraf hebben gehaald. Of doen ze dit nooit?
Ik wil namelijk absoluut geen fan erop hebben )
Wat houdt die technologie dan in? Is dat niet gewoon een marketingtruk om dat tweede geheugenkanaal te promoten? :P

En je zet toch gewoon een mooie Zalman op je Northbridge joh :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bacata.fr/images/produits/refroidissement/zalman/zm-nb32j.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 28-01-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Jupiler schreef op 28 januari 2003 @ 17:35:
[...]

Wat houdt die technologie dan in? Is dat niet gewoon een marketingtruk om dat tweede geheugenkanaal te promoten? :P

En je zet toch gewoon een mooie Zalman op je Northbridge joh :)

[afbeelding]
Ja volgens mij is het idd gewoon een blije term voor Dual Channel.

En die zalman heb ik idd ook op me A7V133 gezet, maar toch. :) Ik ga overigens bijna zeker de A7N8X (Deluxe) kopen :)

BalusC overigen erg bedankt, de reviews en linkjes ed. kwamen erg van pas :*

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 28-01-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Goede keuze, áls ik een AMD zou kopen zou het ongetwijfeld op een A7N8X zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik post het ook maar hier, ben echt wanhopig: ik heb vandaag de asus a7n8x ingebouwd. Ik zet de pc aan, die start op, geeft beeld, checked de cpu en het geheugen en sluit zichzelf af, gaat bijv niet de bios in. Wie kan me helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

1. Check je handleiding, of alles goed zit
2. Check je kabels
3. Check je ...enz.

You get the point ;). Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een pc niet verder boot dan memcheck :).

edit: heel belangrijk! Koeler, voeding, kortsluiting. Dat ie ineens afsluit terwijl die aan het booten is, kan zijn omdat de voeding ertussen springt omdat er ergens kortsluiting is.

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 28-01-2003 20:41 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:59:
De Chaintech 7NJL1 is net pas uit, staat ook geen eens in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het is inderdaad waarschijnlijk een kortsluiting.. En dan denk ik vooral aan het mobo dat contact maakt met de case. Afstandbuisjes geplaatst? Laat anders evt. je kast lichtjes naar links hellen en probeer dan nog eens, bij wijze van test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op 28 January 2003 @ 17:15:
[...]

kun je voor dat zelfde geld niet beter een epox kopen?
mja miischien wel maar die extras ( rounded cables en c-box) lijken mij ook wel interessant en vooral : mijn favoriete hardware shop heeft enkel de 7njs en de 7njl1 als nforce 2 borden, anders was ik waarschijnlijk voor de a7n8x geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Denk niet dat het kortsluiting is, heb al redelijk wat pc's in elkaar gezet dus het mobo zit er goed in. Met een 350 watt kon ik wel de bios maar op een gegeven moment viel ie toch weer uit :( Ik ga morgen weer verder proberen. Wel irritant dat er zo weinig ruimte rond fe socket zit, kreeg me koeler er bijna niet meer af. Nahja boeie, over een poosje toch 1 met schroeven, zal het allemaal wel wat makkelijker gaan :) Ik was trouwens al een topic begonnen over me probs, zal het er hier maar niet meer over hebben anders wordt ik weer van dubbelposten beschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 22:09:
[...]

mja miischien wel maar die extras ( rounded cables en c-box) lijken mij ook wel interessant en vooral : mijn favoriete hardware shop heeft enkel de 7njs en de 7njl1 als nforce 2 borden, anders was ik waarschijnlijk voor de a7n8x geweest
bij de epox zitten volgens mij 2 ronde blauwe ide kabels (zag ik in review) of heb ik dit helemaal mis? misschien dat iemand duidelijk kan maken wat er zoal in zit in het pakketje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

savale schreef op 28 januari 2003 @ 22:35:
[...]

bij de epox zitten volgens mij 2 ronde blauwe ide kabels (zag ik in review) of heb ik dit helemaal mis? misschien dat iemand duidelijk kan maken wat er zoal in zit in het pakketje? :)
Hmm, dat zou helemaal mooi zijn, maar in een vergelijking tussen een Epox KT400 en nForce2 bord bleek een van de verschillen te zijn dat bij het KT400 bord ronde kabels werden geleverd en bij de EP-8RDA+ gewone platte.
Ik zit zelf nog op het bord te wachten... :Z

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 28-01-2003 22:40 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Kan iemand me adviseren over welk geheugen ik moet kopen?
Ik wou de A7N8X (Deluxe) gaan halen en wil er 512MB geheugen op hebben icm een Barton, die dus op 333MHz draait, dus daar heb ik PC2700 voor nodig.

Het liefst wil ik CL2 met de strakste timings, maar als ik beetje wil overklokken heb ik dus PC3200 nodig, en dat vind ik toch beetje te duur @ CL2. Dus wat is dan beter, PC2700@CL2 of PC3200@CL2,5/3? Maar met PC2700 kan ik dan weer niet overklokken...
Of scheelt CL2 en CL3 niet veel in de praktijk?

En over dat dual channel, dan moet ik dus 2x256MB kopen, maar als ik later wil upgraden kan ik maar 1 reepje erbij zetten en das weer langzamer. En ik denk dat Doom3 toch net ff iets meer dan 512MB wil hebben.
Wat is handiger: 2x256MB kopen nu of 1x512MB en dan over een half jaar oid weer 1x512MB? Of zal 512MB wel genoeg wezen...

Kwil overigens niet veel meer dan E100 uitgeven aan geheugen, E120 kan misschien nog wel als max. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Als je graag wil overklokken of headroom voor toekomstige upgrades wil hebben (denk aan de Barton), ga dan voor PC3200.

Duur? Sja, dan moet je maar een maandje langer doosparen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
BalusC schreef op 29 januari 2003 @ 10:19:
Als je graag wil overklokken of headroom voor toekomstige upgrades wil hebben (denk aan de Barton), ga dan voor PC3200.

Duur? Sja, dan moet je maar een maandje langer doosparen :Y)
Barton draait toch op 333MHz dus PC7200? Toch later gaat ie pas op 400MHz?

En over CL2 of CL3: merk je het verschil ook echt?

En het geld is het probleem niet, ik heb alleen niet echt 2xE150 over voor 512MB, ben gewend aan PC133 prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Niet meer dan 100 euro? Hmm dat wordt cheap-ass geheugen. Een goed reepje van 256MB PC3200 is al meer dan 100euro :P. Ik heb zelf PC2700 Kingston geheugen, 2x256MB. Dus klaar voor de Barton @ 333mhz, en het draait ook nog eens in Dual Channel mode. Ik haal best nette resultaten in de Sandra mem-test.

Voor jou lijkt me een goeie om dan PC2700 Cas2 geheugen te nemen, Corsair ofzo. En dan idd 2x256, waardoor je dus gebruik kan maken van DC. Als je echt vet wil overklokken later met de Barton, dan is pc3200 idd een idee, maarja, daar Cas2 geheugen van is erg duur.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Kheb twinmos 2700 (ddr3) 2.5 geheugen (2x512), maar daarvoor had ik 2x256 en dat ging ook als een speer. bij www.maxpert.nl besteld en volgende dag binnnen... zit ook levenslange garantie op natuurlijk. kost ongeveer 160 euro, goed prijs/kwal dus!

op 133mhz : CAS2 (ddr266)
op 166mhz : CAS2.5 (ddr333) (staat in de specs voor zover ik die kan ontcijferen)

[ Voor 20% gewijzigd door BuG2FiX op 29-01-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Manie Riets schreef op 28 January 2003 @ 19:46:
Ik post het ook maar hier, ben echt wanhopig: ik heb vandaag de asus a7n8x ingebouwd. Ik zet de pc aan, die start op, geeft beeld, checked de cpu en het geheugen en sluit zichzelf af, gaat bijv niet de bios in. Wie kan me helpen???
haal de proc. los en kijk even of ie goed contact maakt, ik heb dit eerder gezien bij een slecht contact - de thermal protection gaat dan direct aan en sluit de boel af... Gebruik dan bij voorkeur ook arctic silver II of III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

Help!

Ik zet m'n nieuwe compu in elkaar:
Asus A7N8X Deluxe
AlthonXP 2400+, met Zalman 6000AlCu
Connect-3D 9500 128mb
2x 256 pc3200 dane elec

En ik zet'm aan, en hij doet niks! Geen beeld, geen beeps (alleen de eerste keer booten heel veel heel snel korte beepjes), geen (vocal) POST messages, numlock lampje op keyboard gaat niet aan.
Geheugen eruit helpt niet, andere videokaart helpt niet, ik heb de CPU al een keer eruit gehaald, en weer eringezet. HD/CD/FD wel/niet aansluiten helpt ook niet.

Wat kan dit zijn? Ik denk aan een kapotte CPU, of een kapot moederbord (omdat'ie geeneens een post message geeft met "cpu not (correctly) installed)".

Wie kan er helpen?

//edit: BIOS reset helpt ook niet trouwens

//edit2: probleem is opgelost, zie hieronder

[ Voor 12% gewijzigd door SJR op 30-01-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Haal eens moederbord uit de kast en leg hem ernaast, op een kartonnetje. Sluit de powerswitch aan, stop CPU/koeler/geheugen erin en sluit de ATX-connector aan. Doet ie nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR

SJR

Het probleem is inmiddels opgelost, de PC boot, en winXP is probleemloos geinstalleerd.
Wat was het probleem nou? Ik heb met een jumper de S-ATA op het moederbord gedisabled, en toen bootte hij in 1 keer zonder problemen. Ik heb wel af en toe nog dat als ik uit de BIOS ga met save & exit, dat'ie dan niet wil rebooten, alleen uit en weer aanzetten helpt dan. Herkennen meer mensen dit?

En kunnen andere bezitters van een A7N8X verifieren dat ze de S-ATA hebben moeten uitzetten om te kunnen booten (ik heb (nog) geen S-ATA schijf eraan hangen). Is dit normaal als er geen HD aanzit, of is mijn S-ATA controller kapot? Ik hoorde ook op IRC dat je niet tegelijkertijd S-ATA en IDE kan gebruiken?! Dat is toch niet waar lijkt me, want waar moet ik anders m'n cd-rom, brander en 2x 40gb IDE aanhangen, als m'n Seagate Barracuda V S-ATA 80GB binnen is.

M'n CPU draait nu op 15x133 (mem ook op 133fsb) en wordt stressed 49 graden, met een Zalman 6000AlCu erop. Mobo is 39 graden. Dit alles gemeten via Asus Probe 2.

Ik wil m'n CPU natuurlijk op 10x200 laten draaien (heb niet voor niets pc3200 mem gekocht), maar dat werkt nog niet. Ik kan wel zowel bios 1001g als 1001c wel alle mp's selecteren (4 tot 15 oid), maar als ik 'm op 10x200 zet, dat geeft'ie de POST message "wrong CPU speed" oid. Waar ligt dit aan? Is m'n cpu gewoon gelockt? Het is een Athlon 2400+ (stepping C dacht ik) met langwerpige core, en heeft nummer AXDA2400DRV3C AIUGB0244MPM (welke van deze 2 moet ik hebben?). Of moet ik misschien een warning message uitschakelen in de BIOS. Owja, welke BIOS versie moet ik hebben? 1001c, 1001g, of een van de 1002 beta's?

Hier staat trouwens nog een goeie A7N8X FAQ.

Mem performance in Sandra 2003.1.9.26 is 1971/1897. Dat is dus veel te laag, en m'n fsb moet echt naar 200 toe lijkt me zo.

Alle tips etc zijn welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door SJR op 30-01-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik denk niet dat jouw 2400+ standaard unlocked is..

Wat zegt de POST voice-reporter als je 10x200 doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR

SJR

Ik dacht juist dat de 2400+ C stepping standaard unlocked was... Waar ligt het dan aan dat ik wel lage MP's kan selecteren? Ik dacht dat dat juist betekende dat'ie unlocked was.
edit:

De B stepping was juist standaard unlocked bedenk ik me nu

Ik zal zo ff kijken wat de POST message precies is (voice-POST heb ik uitgezet).

//edit:

Vocal post: System failed due to CPU overclocking
(normal post: Warning! CPU speed too high)

Ik kan alleen maar de fsb op 133 instellen, en de MP op auto, dan reboot'ie normaal. Bij elke andere settings wil hij niet opstarten nadat ik uit de BIOS ben gegaan. Na uit- en aanzetten, staat'ie volgens mij op 15x100 en mem @ 100fsb, oftewel een XP 1800+.
Is mijn CPU dus toch gelocked? Ik had namelijk berichten hier gezien van een 2400+ C stepping op een A7N8Xmet BIOS 1001c die wel standaard unlocked was.

BTW: please antwoord, mede A7N8X bezitters, moesten jullie ook S-ATA disablen om te kunnen booten? Anders is m'n mobo kapot, en moet ik 'm (snel) ruilen!

[ Voor 65% gewijzigd door SJR op 30-01-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Ik zat er dus aan te denken om voor de Abit NF7-S te gaan, maar er zijn blijkbaar 2 probleempjes met het mobo mbt. mic en front speaker.

Zie http://forum.abit-usa.com...c0ab05b1522e1a&forumid=26

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben? Eventueel ook met niet-Abit nForce2 mobo's?

Het schijnt dat rev 1.1 van de NF7-S minder problemen geeft maar dat het probleem nog niet altijd opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 15:26

voz

De echte kenner

SJR schreef op 30 januari 2003 @ 11:12:
[...] Ik heb wel af en toe nog dat als ik uit de BIOS ga met save & exit, dat'ie dan niet wil rebooten, alleen uit en weer aanzetten helpt dan. Herkennen meer mensen dit?
Nee, maar ik had wel een probleempje met mijn corsair geheugen waardoor de PC helemaal niet meer wou booten. Oplossing was mem speed handmatig instellen.
En kunnen andere bezitters van een A7N8X verifieren dat ze de S-ATA hebben moeten uitzetten om te kunnen booten (ik heb (nog) geen S-ATA schijf eraan hangen). Is dit normaal als er geen HD aanzit, of is mijn S-ATA controller kapot? Ik hoorde ook op IRC dat je niet tegelijkertijd S-ATA en IDE kan gebruiken?! Dat is toch niet waar lijkt me, want waar moet ik anders m'n cd-rom, brander en 2x 40gb IDE aanhangen, als m'n Seagate Barracuda V S-ATA 80GB binnen is.
Onzin, ik kan prima booten met S-ATA enabled ook al hangt er niets aan. S-ATA en IDE kun je gelijkertijd gebruiken hoor. Wat heb je nou aan S-ATA als je er niet mee kunt booten! Misschien is je bordje niet helemaal lekker.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR

SJR

Onzin, ik kan prima booten met S-ATA enabled ook al hangt er niets aan. S-ATA en IDE kun je gelijkertijd gebruiken hoor. Wat heb je nou aan S-ATA als je er niet mee kunt booten! Misschien is je bordje niet helemaal lekker.
Ok, bedankt, dan denk ik dat ik dit bordje toch maar moet gaan ruilen. ;(
Moet ik heel m'n pc wer uit elkaar halen.

//edit:
D'r is een nieuwe BIOS uit voor het asus deluxe (en ook non-deluxe?) bordje: [url=ftp://anonymous:email@notset.com@ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/NVIDIA_Chipset/nForce2/A7N8X_Deluxe/1002.zip]1002 final[/url]

Ik kan met deze BIOS tot een fsb van 250, en elke MP selecteren met m'n (voorheen met 1001c en g gelockte) 2400+ C stepping.
Hij POST op 10x200, en geeft dan weer dat er een Athlon 1990 inzit. Mem speed staat op 199 (ik heb pc3200). M'n compu loopt echter vast als ik WinXP wil opstarten, zou ik het voltage (van DDR/Vcore) moeten verhogen?
Ook lijkt FSB Spread Spectrum standaard op 0.50% te gaan staan, wat je ook selecteert. Wat houd dit eigenlijk in, FSB en AGP Spread Spectrum?

[ Voor 57% gewijzigd door SJR op 30-01-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
je link, naar die 1002 final bios werkt niet.

[ Voor 46% gewijzigd door euro op 30-01-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR

SJR

euro schreef op 30 januari 2003 @ 21:38:
je link, naar die 1002 final bios werkt niet.
Hier werkt'ie wel, misschien het anonymous passwd instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Bij de ASUS A7N8X worden met de cd nforce 2 drivers geleverd, als ik deze installeer is me systeempje lekker stabiel. Me videokaart draait nu met de 41.09 detonators. Maar op de Nvidia website wordt versie 2.0 aangeboden. Die heb ik eens geinstalleerd en wat zie ik, nu zijn de 40.72 detonators geinstalleerd. Ik merk weinig van verlies aan stabiliteit, maar ik draai liever met de 41.09. Die kan ik nu dus gewoon terug zetten? En waarom krijg je bij de nforce2 update de 40.72 geinstalled? Ligt dat aan de WHQL 40.72 en omdat de 41.09 niet WHQL zijn?

En wat is er nou eigenlijk beter aan die update? Ik merk niet dat me benches beter zijn, ook al praten ze op de site over een verbetering van het dual channel en zo voort......

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR

SJR

Ulti23 schreef op 31 January 2003 @ 12:15:
Bij de ASUS A7N8X worden met de cd nforce 2 drivers geleverd, als ik deze installeer is me systeempje lekker stabiel. Me videokaart draait nu met de 41.09 detonators. Maar op de Nvidia website wordt versie 2.0 aangeboden. Die heb ik eens geinstalleerd en wat zie ik, nu zijn de 40.72 detonators geinstalleerd. Ik merk weinig van verlies aan stabiliteit, maar ik draai liever met de 41.09. Die kan ik nu dus gewoon terug zetten? En waarom krijg je bij de nforce2 update de 40.72 geinstalled? Ligt dat aan de WHQL 40.72 en omdat de 41.09 niet WHQL zijn?

En wat is er nou eigenlijk beter aan die update? Ik merk niet dat me benches beter zijn, ook al praten ze op de site over een verbetering van het dual channel en zo voort......
Bij de asus bordjes moet je _niet_ de nforce drivers van nvidia installen dacht ik. Omdat het onboard sound van asus niet goed kan draaien met de reference drivers. En asus heeft bovendien een eigen versie nummering, waardoor ze ouder lijken, terwijl ze nieuwer zijn. Je kan de nieuwste versie (nf2v116_wxp.zip) gewoon van de asus site downloaden. Daarin zitten de volgende drivers:
Audio driver 3.11 (WHQL'd)
Audio utilities 3.07
Network driver 2.81 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Installer 3.11

Maar waarom ook je vga drivers vervangen worden.... die zitten toch niet in het nforce driver pakket? Je kan wel denk ik gewoon weer een nieuwere driver er overheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

SJR schreef op 30 januari 2003 @ 15:32:
[...]

Ok, bedankt, dan denk ik dat ik dit bordje toch maar moet gaan ruilen. ;(
Moet ik heel m'n pc wer uit elkaar halen.

//edit:
D'r is een nieuwe BIOS uit voor het asus deluxe (en ook non-deluxe?) bordje: [url=ftp://anonymous:email@notset.com@ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/NVIDIA_Chipset/nForce2/A7N8X_Deluxe/1002.zip]1002 final[/url]

Ik kan met deze BIOS tot een fsb van 250, en elke MP selecteren met m'n (voorheen met 1001c en g gelockte) 2400+ C stepping.
Hij POST op 10x200, en geeft dan weer dat er een Athlon 1990 inzit. Mem speed staat op 199 (ik heb pc3200). M'n compu loopt echter vast als ik WinXP wil opstarten, zou ik het voltage (van DDR/Vcore) moeten verhogen?
Ook lijkt FSB Spread Spectrum standaard op 0.50% te gaan staan, wat je ook selecteert. Wat houd dit eigenlijk in, FSB en AGP Spread Spectrum?
voltage van je vcore moet je wel omhoog gooien denk ik, dat pc3200 is 200Mhz classified, dus draait 200mhz op standaard voltage.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Is het voltage op de Epox zowieso tot 2,1volt? Of ligt dat anders als je er een T-Bred opzet?

Ik zit nu met een Gigabyte GA 7VRXP en daar wilt de vcore niet hoger dan 1.65 volt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 15:23
Ik wil een Leadtek K7NCR18D-Pro kopen met daarbij een 1800 amp thbred.

Alleen kan je bij de Leadtek K7NCR18D-Pro niet de multiplier instellen.

Gaat dit problemen geven omdat de processor unlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
hmm heb nu een k7ncr18d, maar ik wil me proc op 166 fps laten lopen (athlon xp 2100) maar dit kan dus niet omdat ik niet de multiplier kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 15:23
michaeltb schreef op 02 februari 2003 @ 12:34:
hmm heb nu een k7ncr18d, maar ik wil me proc op 166 fps laten lopen (athlon xp 2100) maar dit kan dus niet omdat ik niet de multiplier kan instellen?
Je kan de fsb wel omhoog gooien met dit board maar hij kan alleen de multilpier niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik wil dus upgraden naar een plankje met een nForce2 chipset. Mijn keuze wordt of de Epox 8RDA+ of de Asus A7N8X.

Ik heb beide topics van deze plankjes doorgespit en ze presteren naar mijn mening vrijwel gelijk. Toch heb ik een paar vraagjes.

Epox: Is de V-core zowieso aan te passen tot 2,2volt ongeacht je een T-Bred of Palomino erop gezet? (Ik heb nu een T-Bred 1700+ op een Gigabyte GA 7VRXP en daar gaat de V-core max. tot 1,65 volt)
Asus: Eigenlijk dezelfde vraag, tot hoe ver kan deze zonder te modden?

De indeling van de Asus vind ik zelf wat mooier vanwege de poweraansluiting niet onder de voeding zit. Dat vind ik een nadeel van de Epox. Ze zijn even duur bij de shop waar ik hem ga halen, dus prijs is geen probleem. Wie kan mij nog enig advies geven?

Onboard sound ga ik niet gebruiken, LAN wel. Ik wil hem OC-en met minimaal 166FSB of hoger. Als het goed is zou dit geen nadelig effect hebben op de nForce2 plankjes voor de AGP en PCI sloten. Welke revisie moet ik hebben. Van de Epox minimaal de 1.1 en van de Asus de 1.04 ? Is de multiplier voor beide plankjes hoger dan 12,5 in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
Ik heb gisteren op de beurs een MSI K7N2G-L moederbord gekocht met een AMD 2000+ processor en 256 MB DDR PC 3200 Samsung CL3 en 256 MB DDR PC 3200 Twinmos CL 2,5. Alles verliep perfect, ik had zelfs 1000 3dmarks meer gekregen dan mijn vorige configuratie, totdat ik mijn internetverbinding wilde starten.

Ik krijg nu steeds de foutmelding 678 "externe configuratie reageert niet" als ik de lan-poort gebruik voor mijn Planet adsl verbinding. Ik heb de instellingen keer op keer ingevoerd. Ik heb de poort verwijderd en weer geïnstalleerd, maar niets mocht baten.

Toen heb ik een netwerkkaart van mijn broer geleend. Keer op keer liep WinXP vast bij het opstarten. Om de een of andere reden werkt de netwerkkaart nu, maar als ik de netwerkkabel aansluit op de ingebouwde lan-poort blijf ik die melding krijgen.

Weet iemand wat ik moet doen om de ingebouwde lanpoort te gebruiken voor mijn Planet ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik ben nu van plan een nForce2 m-bord te kopen maar weet tot nu toe niet welk de beste is voor mij. Ik heb nu een Radeon 9700Pro, Corsair PC 3200, Terratec XP 96/24, Abit AT7-MAX2 (waarschijnlijk overleden :( ben noch aan het testen)
verder heb ik goede ervaringen met de Asus en Abit moderborden.
Ik ben van bezit van waterkoeling en binnenkort een AMD XP Barton 3000+ :)- deze wil ik overklokken
Ik zit veel te coderen/decoderen van films, gamen,
Mij spreekt de Epox 8RDA(+) of de Asus A7N8X ( is de revisie 1.04 laatste??) meest aan ivm. div. reviews en overklok mogelijkheiden, maar welk Revisie is de meest recente en komt er nieuwe revisie binnenkort uit???
wat zou ik moeten kopen ongeacht de prijs? Please help overclockers !

Abit NF7-S
Asus A7N8X
Asus A7N8X Deluxe
EPoX 8RDA(+)

[ Voor 5% gewijzigd door SlowikPL op 02-02-2003 20:41 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:11
Ok, ff een kleine samenvatting voor mezelf :)

Ten eerste: die NForce2 is maar een ingewikkeld mobo met al z'n mhz'en

Ten tweede: ik ga naar de winkel en ik koop...
1. een NForce2 bord. Eéntje met RAID en 3200 DDR support. A7N8X Deluxe bv.
2. de goedkoopste 333Mhz FSB Athlon, da's de 2.08 Ghz
3. 2x 3.2 virtuele GHzen 256MB DDR (3200 ja ;))

Vervolgens gaat multi omlaag en FSB naar 400. Dat overigens werkt alleen met mobo's met gelockte AGP/PCI. Nu loopt FSB en geheugen mooi synchroon.

De A7N8X Deluxe heeft helaas maar 1 S-ATA kabel en 0 IDE->S-ATA Dongles, wat volstrekt onlogisch is icm de S-ATA RAID die het ondersteund.

Zo, dit klopt allemaal? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Drogo op 02-02-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Cochrane schreef op 02 February 2003 @ 20:35:
Ok, ff een kleine samenvatting voor mezelf :)

Ten eerste: die NForce2 is maar een ingewikkeld mobo met al z'n mhz'en

Ten tweede: ik ga naar de winkel en ik koop...
1. een NForce2 bord. Eéntje met RAID en 3200 DDR support. A7N8X Deluxe bv.
2. de goedkoopste 333Mhz FSB Athlon, da's de 2.08 Ghz
3. 2x 3.2 virtuele GHzen 256MB DDR

Vervolgens gaat multi omlaag en FSB naar 400. Dat overigens werkt alleen met mobo's met gelockte AGP/PCI. Nu loopt FSB en geheugen mooi synchroon.

De A7N8X Deluxe heeft helaas maar 1 S-ATA kabel en 0 IDE->S-ATA Dongles, wat volstrekt onlogisch is icm de S-ATA RAID die het ondersteund.

Zo, dit klopt allemaal? :)
-Geloof dat Asus geen RAID heeft.
-Zo'n 'dongle' is erg duur geloof ik, dus niet onlogisch dat ze die niet leveren.
-3.2 virtuele GHzen heb je van PC3200 denk ik, die 3200 staat voor het aantal MB/s wat dat geheugen maximaal kan leveren. :)

Rest klopt geloof ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:11
Mooi :)
Volgens Asus en AnandTech heeft ie btw een onboard Silicon Image S-ATA controller die RAID 0/1 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op 02 February 2003 @ 14:21:
Ik wil dus upgraden naar een plankje met een nForce2 chipset. Mijn keuze wordt of de Epox 8RDA+ of de Asus A7N8X.

Ik heb beide topics van deze plankjes doorgespit en ze presteren naar mijn mening vrijwel gelijk. Toch heb ik een paar vraagjes.

Epox: Is de V-core zowieso aan te passen tot 2,2volt ongeacht je een T-Bred of Palomino erop gezet? (Ik heb nu een T-Bred 1700+ op een Gigabyte GA 7VRXP en daar gaat de V-core max. tot 1,65 volt)
Asus: Eigenlijk dezelfde vraag, tot hoe ver kan deze zonder te modden?

De indeling van de Asus vind ik zelf wat mooier vanwege de poweraansluiting niet onder de voeding zit. Dat vind ik een nadeel van de Epox. Ze zijn even duur bij de shop waar ik hem ga halen, dus prijs is geen probleem. Wie kan mij nog enig advies geven?

Onboard sound ga ik niet gebruiken, LAN wel. Ik wil hem OC-en met minimaal 166FSB of hoger. Als het goed is zou dit geen nadelig effect hebben op de nForce2 plankjes voor de AGP en PCI sloten. Welke revisie moet ik hebben. Van de Epox minimaal de 1.1 en van de Asus de 1.04 ? Is de multiplier voor beide plankjes hoger dan 12,5 in te stellen?
Kan iemand mij nog wat advies geven? Ik dacht erover om de Asus te halen, maar volgens mij las ik een review waar stond dat de Asus maar een Vcore tot max. 1,85 volt heeft. Dat overtuigt mij om de Epox te nemen, ondanks z'n voor mij wat onlogische indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 13:05
Weird...volgens THG heeft de SN41G2 geen SP/DIF out...volgens nforce2hq wel maar ik kan daar nix vinden over DD5.1. Mijn vraag nu: heeft de SN41G2 die audio chipset met DD5.1 encoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

Smarron schreef op 02 februari 2003 @ 22:44:
[...]
Kan iemand mij nog wat advies geven? Ik dacht erover om de Asus te halen, maar volgens mij las ik een review waar stond dat de Asus maar een Vcore tot max. 1,85 volt heeft. Dat overtuigt mij om de Epox te nemen, ondanks z'n voor mij wat onlogische indeling.
ik heb de EPoX 8RDA+ nu en ik heb ook de ASUS A7N8X en de A7V8X gehad en geloof me als je voor een oc/snel en sabiel sysje gaat pak die EPoX ;)
met die asus ging het meteen fout bios alla minut bios corupt en dat soort zooi
sound kaart die bagger is enzo |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Abom schreef op 03 February 2003 @ 09:58:
Weird...volgens THG heeft de SN41G2 geen SP/DIF out...volgens nforce2hq wel maar ik kan daar nix vinden over DD5.1. Mijn vraag nu: heeft de SN41G2 die audio chipset met DD5.1 encoder?
Wat dacht je ervan om gewoon op de Shuttle site te kijken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 13:05
BalusC schreef op 03 February 2003 @ 10:07:

[...]
Wat dacht je ervan om gewoon op de Shuttle site te kijken? :z
Geweldig die mentaliteit hier...je had ook tijd kunnen besparen door te antwoorden met 'Ja'...beter nog, doe voortaan geen moeite en reageer niet.

Hou je in..

Aan de rest: mijnheer is reeds aangesproken, gelieve hierop niet verder in te gaan

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Shuttle XPC SN41G2 (nForce2)

De FP heeft ook nog deze link:
http://www.tweakers.net/nieuws/links
daar kon je de volgende review vinden: http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=183
met op pagina 1: CPU:
Supports 100/133/166MHz AMD Athlon/Duron CPUs
Chipset: nVidia nForce2 IGP+MCP2
Memory: Two 184-pin DIMM sockets support DDR SDRAM modules. Max 2.0 GB
Audio: Realtek ALC650 6 Ch Support Digital SPDIF Output
IDE/SCSI: Supports Dual Ultra ATA/133 ATA/100,Ultra ATA/66,Ultra ATA/33 channels supporting 4 devices
I/O Connectors: 1 x Serial Port, 2 x 1394, 2 x USB, 1 x LAN, 2 x VGA, 1 x S-video
Expansion Slots: 1 x AGP, 1 x PCI
Additional Features: Aluminum Chassis
Athlon XP CPU burn-proof
Shuttle Form Factor
Shuttle I.C.E. heat-pipe technology
CPU temp. Autoguardian
Form Factor: 300 x 200 x 185 - 2.5Kg

[ Voor 2% gewijzigd door Spice op 03-02-2003 10:57 . Reden: titel ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Shunt schreef op 03 februari 2003 @ 10:04:

ik heb de EPoX 8RDA+ nu en ik heb ook de ASUS A7N8X en de A7V8X gehad en geloof me als je voor een oc/snel en sabiel sysje gaat pak die EPoX ;)
met die asus ging het meteen fout bios alla minut bios corupt en dat soort zooi
sound kaart die bagger is enzo |:(
En de ligging van de voedingsconnector zit niet in de weg enzo? Ik vind de ligging van de socket ook erg veel naar het midden liggen ivg met de Asus. Die zit wat meer naar links. En er zijn geen problemen met een ZM80A-HP koeler van Zalman op een GeForce4 Ti4400 ? Want die dimm aansluitingen zitten toch wel verdacht in de buurt van de AGP-poort.

Pics:

Epox 8RDA+:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/amd/nforce2/epox8rdaplus/overview.jpg

Asus A7N8X:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/amd/nforce2/asusa7n8x/board.jpg

Het moederbord komt in een Thermaltake Xaser II 600A (a la Chieftec) te zitten. Er zitten aan de achterkant 2 outtake fans. Ik heb het idee dat de airflow met de Asus wat beter is. Of zal dat niks uitmaken?

[ Voor 23% gewijzigd door Smarron op 03-02-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Smarron schreef op 03 februari 2003 @ 11:35:
[...]
En de ligging van de voedingsconnector zit niet in de weg enzo? Ik vind de ligging van de socket ook erg veel naar het midden liggen ivg met de Asus. Die zit wat meer naar links. En er zijn geen problemen met een ZM80A-HP koeler van Zalman op een GeForce4 Ti4400 ? Want die dimm aansluitingen zitten toch wel verdacht in de buurt van de AGP-poort.

Pics:

Epox 8RDA+:
[afbeelding]

Asus A7N8X:
[afbeelding]

Het moederbord komt in een Thermaltake Xaser II 600A (a la Chieftec) te zitten. Er zitten aan de achterkant 2 outtake fans. Ik heb het idee dat de airflow met de Asus wat beter is. Of zal dat niks uitmaken?
Dat gebeuren met die ZM80A HP, kijk eens naar de AGP lock aan de DIMM kant. Daar vlak naast zitten 2 condensatoren, die zitten wel erg dichtbij. Lijkt me toch tricky, zeker ook het dimmsloten verhaal. Ben toch blij dan met m'n A7N8X, want daar komt binnenkort een Ati [snel model] op + die ZM80A HP van Zalman.

Over je airflow, idd zit die voedingsaansluiting op de Epox net in de weg tussen outtake en proc. Dat is echt niet slim van Epox, ik had beter verwacht van een bedrijf als dat. Als je je voedingsstekker aansluit, en je kan het niet echt wegwerken vanwege stugheid of weinig ruimte, dan hangt dat kabelgebeuren echt precies tussen die 2 outtakefans en je socket. Vreemd, erg vreemd.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

ik heb verder geen problemen met airflow of wat dan ook omdat alles bij mij water cooled is :D
maar idd als je met lucht werkt zal dit niet al te fijn zijn
maar dan komt er ook bij dat als je dit bord niet pakt om te ocen het een beetje nutteloos is om dit bordje te kopen ;)
en als je wel gaat ocen lijkt het me al meteen fijner als je waterkoeling neemt :P heb je gelijk geen gezijk meer met ariflow enzo :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een vraagje.
het grote voordeel van een nforce2 mobo is als je er 2 latjes geheugen op zet
als je er nu 2 van Samsung pc333 256MB (DDR) opzet, haal je er dan nog altijd voordeel uit??

ik ben van plan mij een een MSI K7N2-L mobo aan te schaffen met een AMD 2400+ en 2 latjes van dat Samsung-geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik ben van plan om ook een nforce2 te halen(en wel de asus). samen met een 2400+ en 2x256MB corsair pc3500. Dat laatste is misschien overkill, maar zo kan ik wel gegarandeerd een hoge FSB halen op CAS2. Natuurlijk ook synchroom met het geuegen.

iemand hier aanmerkingen op? zo nee haal ik deze combo :P.

trouwens. ik wil mijn 2x 60GXP 40GB weer gebruiken. Iemand enig idee of deze hoge FSB aankunnen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tripp op 04-02-2003 17:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik ben benieuwd naar de memory benchmarks van deze chipset... Standaard is het niet wereldschokkend, maar als de FSB van de CPU 200 mhz of hoger loopt icm dual channel... Volgens mij gaat dat aardig kont schoppen in combinatie met een XP2400 of hoger... :P :P

Heeft iemand dat al voor elkaar ?

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

executor schreef op 04 February 2003 @ 17:21:
ik ben van plan om ook een nforce2 te halen(en wel de asus). samen met een 2400+ en 2x256MB corsair pc3500. Dat laatste is misschien overkill, maar zo kan ik wel gegarandeerd een hoge FSB halen op CAS2. Natuurlijk ook synchroom met het geuegen.

iemand hier aanmerkingen op? zo nee haal ik deze combo :P.

trouwens. ik wil mijn 2x 60GXP 40GB weer gebruiken. Iemand enig idee of deze hoge FSB aankunnen?
Het is volgens mij niet de vraag of je schijven het aankunnen maar of je chipset de ide controller nog goed kan aansturen bij een hoge FSB. Gewoon proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
MaDLiVe schreef op 04 februari 2003 @ 18:15:
[...]

Het is volgens mij niet de vraag of je schijven het aankunnen maar of je chipset de ide controller nog goed kan aansturen bij een hoge FSB. Gewoon proberen dus.
Dat moet kunnen, aangezien de nForce2 chipset het hele PCI en AGP verhaal (net als nieuwere P4 borden) los kan koppelen van de FSB. Het is meer de vraag of de CPU dit trekt. Geheugen lukt wel, aangezien PC3200 mem voor 200 Mhz is gespecificeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door FreeRider op 04-02-2003 18:19 ]

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

MaDLiVe schreef op 04 February 2003 @ 18:15:
[...]

een hogere fsb heeft ook invloed op je HD's. 't is maar dat je het weet ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Pci en Agp kan je locken op de nforce2 mobo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
executor schreef op 04 February 2003 @ 19:02:
[...]

een hogere fsb heeft ook invloed op je HD's. 't is maar dat je het weet ;)
Nee, een hogere PCI bus heeft invloed op je IDE. En aangezien vroeger de FSB invloed had op de PCI bus klopt het ongeveer wel wat je zegt, maar met nforce2 zet je je PCI/AGP bus gewoon locked en ken je je FSB dus overklokken wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Aikon schreef op 05 februari 2003 @ 08:53:
[...]

Nee, een hogere PCI bus heeft invloed op je IDE. En aangezien vroeger de FSB invloed had op de PCI bus klopt het ongeveer wel wat je zegt, maar met nforce2 zet je je PCI/AGP bus gewoon locked en ken je je FSB dus overklokken wat je wilt :)
ja ok bij de nforce2 is het een ander verhaal :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

FreeRider schreef op 04 februari 2003 @ 18:01:
Ik ben benieuwd naar de memory benchmarks van deze chipset... Standaard is het niet wereldschokkend, maar als de FSB van de CPU 200 mhz of hoger loopt icm dual channel... Volgens mij gaat dat aardig kont schoppen in combinatie met een XP2400 of hoger... :P :P

Heeft iemand dat al voor elkaar ?
Op 200 nog niet gekregen. Wou net weer beginnen om richting de 200 te gaan overigens :)

Maar op 188MHz CAS2 2-2-5 krijg ik 2901/2770 in Dual Chanel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ik ga een epox mobo kopen met xp2000 + goede koeler en dan wil ik de fsb wat op gaan krikken :P ik wil daarom 2x 256mb pc2700 ddr geheugen kopen maar wat is dan slim om aan te schaffen kwa toeganstijd? vaak wordt de toegangstijd niet vermeld op websites wat moet ik dan aannemen dat het is? is cas2.5 standaard of cas3? en heeft cas2 veel invloed op de snelheid van het hele systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Zijn er nog meer Nforce2 plankjes op komst met onboard RAID? De Asus A7N8X Deluxe vind ik wel erg duur (170€) en van de prijzen van losse RAID-controllers val je ook van je stoel 8)7
Ik vind het toch wel vreemd dat er niet meer borden worden gemaakt gebaseerd op een chipset die zoveel features biedt met onboard RAID :?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 10-09 19:57
Wheeeeeei, volgende week krijg ik m' n A7N8x met 2200+, geheugen is voorlopig nog maar even standaard 2x 256 333Mhz zut, vervang ik nog wel eens met iets propers als ik geld heb voor 2 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een nieuwe leadtec NForce2... maar dan een Micro ATX versie, net gereleased

http://www.leadtek.com.tw.../winfast_k7ncr18gm_1.html

Nou maar hopen dat ie snel in Nederland leverbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een systeempje voor een kennis nodig, nforce 2 leek me een goede optie vanwege alle mooie onboard opties. De prijs is goed te betalen dus zie geen reden om voor een goedkoper boardje te gaan.

Maar wat ik me nu afvraag, het is nogal een budget systeem dus ik zet er maar 256MB in. Nu wou ik 2x 128MB pc2100 pakken aangezien de prestaties beter zijn omdat het dan Dual channel is? Zijn die 2x 128mb reepjes wel sneller als een enkel 256MB ongeacht het dual channel geval? Het zijn namelijk maar pc2100 reepjes omdat er een 133fsb XP 2000+ op komt?

133fsb = 266mem = pc2100?

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 05-02-2003 22:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook een nforce2 bord te kopen (Abit denk ik), daar komt dan eerst nog even mijn huidige Athlon Tbird 1200/266 op totdat de XP 2400+ wat verder in prijs is gezakt.

Mijn vraag is:
Ik heb 3 PC2100 DDRtjes liggen, eentje van 512 en 2 van 128. Kan ik die twee van 128 voor dual channel gebruiken en tegelijk de 512 in het 3e slot? Of moet dan het dual channel gebeuren uitgeschakeld worden? Wat voor invloed heeft dat ongeveer op de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 01:30:
....
Mijn vraag is:
Ik heb 3 PC2100 DDRtjes liggen, eentje van 512 en 2 van 128. Kan ik die twee van 128 voor dual channel gebruiken en tegelijk de 512 in het 3e slot? Of moet dan het dual channel gebeuren uitgeschakeld worden? Wat voor invloed heeft dat ongeveer op de performance?

hier staat ook nog wat meer info over dual channel in combinatie met 3 reepen geheugen :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje over de nForce2 software.

Ik heb de 2.0 XP driver package gedownload, die is zo'n 26MB.
Maar ook de 2.03 XP package van http://www.8rda.com/ en die is net 10MB.

Vanwaar dit grote verschil? :?

(bordje komt morgen binnen en dus kan het zelf niet testen)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

OC-Addict schreef op 05 February 2003 @ 22:53:
Ik heb een systeempje voor een kennis nodig, nforce 2 leek me een goede optie vanwege alle mooie onboard opties. De prijs is goed te betalen dus zie geen reden om voor een goedkoper boardje te gaan.

Maar wat ik me nu afvraag, het is nogal een budget systeem dus ik zet er maar 256MB in. Nu wou ik 2x 128MB pc2100 pakken aangezien de prestaties beter zijn omdat het dan Dual channel is? Zijn die 2x 128mb reepjes wel sneller als een enkel 256MB ongeacht het dual channel geval? Het zijn namelijk maar pc2100 reepjes omdat er een 133fsb XP 2000+ op komt?

133fsb = 266mem = pc2100?
dual-channel draait altijd wat sneller dan single channel. Of je er veel van merkt hangt natuurlijk af van wat je met zo'n ding gaat doen. En FSB133 = 266 DDR = PC2100 ja...

* Rannasha gaat binnenkort een EPoX 8RDA+ halen :9

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 14:36

Wimmel

Hello

Ik heb vandaag mijn nieuwe setup binnen gehad:

Asus A7N8X Deluxe
2 x OCZ PC3200 copper heatspreader 512Mb
Point of view TI4680 XP 128Mb 3,3ns
WD Caviar WD800JB, 8mb cache 80Gb
Athlon XP 2100+

Nu ben ik hem aan het installeren maar wil meteen de laatste drivers installeren.
Heeft iemand misschien een mirror voor de NForce drivers want via Asus wil het niet echt lukken. De site is traag en regelmatig onbereikbaar :(

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
www.nvidia.com misschien? :z

Dan nog, Asus heeft vele mirrors, de dichtstbijzijnde is ftp.asuscom.de :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 06-02-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Epox nforce2, twee maal corsair ddr 400 256 mb. Ti4200. AMD XP 2000. Alles werkt perfect en heb hem overgeklopt van 2000 naar 2400 Xp. Mijn videokaart heeft alleem moeite met een te hoge fsb. Weten jullie hoe dit komt? Als ik hem op 170 freezed mijn pc in 3dmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 14:51
dan moet je gewoon de vcore verhogen of je mem voltage , of je agp locken op 66mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doe ik dit AGP locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Door in het bios onder Advanced chipset features bij AGP Frequency ipv auto bijv 66MHz te zetten dan lock je deze namelijk en ook je PCI blijft dan keurig op 33MHz werken.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

En wellicht je AGP voltage wat hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt ga het nu even probeeren, maar voor dat nog een vraagje. Hoe hoog denken jullie dat ik mijn fsb kan zetten met mijn sytem specs? Tenminste als ik de multiplier laat staaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 14:36

Wimmel

Hello

BalusC schreef op 06 februari 2003 @ 21:12:
www.nvidia.com misschien? :z

Dan nog, Asus heeft vele mirrors, de dichtstbijzijnde is ftp.asuscom.de :)
De Asus drivers hebben toch aanpassingen ondergaan, waardoor je die van NVidia niet kon gebruiken? Op de ftp van asus de staat nog de oude versie.

Ondertussen heb ik ze toch binnengekregen, wel bedankt voor je reactie.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 06 February 2003 @ 21:47:

Het verschil zit hem er waarschijnlijk in dat de 26MB versie inclusief alle language-files is en de 10MB versie alleen engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

executor schreef op 05 February 2003 @ 12:35:
[...]

ja ok bij de nforce2 is het een ander verhaal :P.
Zitten we niet hier in een topic die Het nForce2 Topic heet ofzo??? 8)7

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 22:42:
Er is nu ook een nieuwe leadtec NForce2... maar dan een Micro ATX versie, net gereleased

http://www.leadtek.com.tw.../winfast_k7ncr18gm_1.html

Nou maar hopen dat ie snel in Nederland leverbaar is
Er zijn ook nog een aantal andere types van leadtek met de nforce2 chip en nu al leverbaar.
Deze zijn van www.wintelco.nl

MB S462 Leadtek K7NCR18D RETAIL nForce2 DDR+SB+LAN+USB2.0+8xAGP SUPERAANBIEDING OP=OP!! Euro 96,50
--------------------------------------------------------------------------------
MB S462 Leadtek K7NCR18D-Pro RETAIL nForce2 DDR+SB+LAN+USB2.0+8xAGP SUPERAANBIEDING OP=OP!! Euro 109,50
-------------------------------------------------------------------------------
MB S462 Leadtek K7NCR18G-Pro RETAIL nForce2 VGA+DDR+SB+LAN+USB2.0+8xAGP SUPERAANBIEDING OP=OP!! Euro 137,50

WEER LEVERBAAR!!
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.