[KD7-raid]Al 2x is hij er mee gekapt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Topicstarter
Het gaat dus om mijn kd7-raid met kt400 chipset. Dit mobo heb in november aangeschaft en beviel mij goed (zoals alle abit mobo's). Echter na 2 weken (lichte oc Vcore1,750/ram2,75) stopte dit mobo ermee. Als ik de computer wou aanzetten ging hij ff aan (fans gingen draaien leds groen/geel aan) en daarna gelijk weer uit (led geel). Nadat ik mijn voeding/geheugen/cmosreset etc. had vervangen/uitgevoerd bleef het probleem bestaan. Zelf met niets op het mobo aangesloten behalve de voeding deed hij hetzelfde. Gelukkig deed mijn leverancier niet moeilijk om kreeg ik binnen 3dagen een nieuwe. Vandaag 2 weken na ontvangst van het nieuwe mobo het zelfde probleem. Precies hetzelfde!. Ik begin mij nu af te vragen waar dit aan ligt. 1 mobo, ok, kan ik inkomen maar 2 mobo's met exact hetzelfde probleem is mij een beetje te vaag. Een ander probleem op beide mobo was dat bij lichte oc (1/5 divider aan) de 2de normale ide controller niet meer wou werken

(voeding is een chieftec 340watt)
Systeem specs (uitgebreid)
Xp 2200+@(~2.0ghz 11,5x175)
Abit kd7-r
512 twinmos samsung mem @strakste timings.
2xmaxtor dx740@r0
2xJB800 WD @slave r-controller
1x liteon dvd 1648 @ide2
1xiomega zipdrive 250@ide2
1liteon cdrw 48x12x48@ide1
1xGXp60 IBM @ide1
Gfti4200 (315/690)
Audigy Ex Platinum (ook 2x overleden op deze serie mobo's enig verband? pci6*)

Mijn audigy is ook 2x overleden. 1x op het 1ste mobo 1x op het 2de mobo. De kaart deed gewoon niets meer.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want dit is een mysterie!

edit:

Ah sjit onder mijn broertjes account gepost!!
MaDliVE is dit dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door DeppOx op 27-01-2003 20:13 . Reden: MaDLiVe niet DeppOx ]

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik ben niet zo bij met Abit, eerste abit KT 7 na 1/2 jaar voedingsgedeelte kapot, nu mijn KG7 raid de primary IDE port verrot na 1.5 jaar. Ik ga nu overstappen op MSI , kijken of die beter bevallen. Het zou dus best wel 2x pech kunnen zijn (of je voeding vertoont kuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

als ik zie wat jij allemaal aan je voeding hebt hangen, 5 hd's, 2 cd/dvd-rom, zipdrive en al je andere standaard dingen...... zou je voeding het niet aankunnen ofzo? Lijkt mij als je er zoveel apparaten aan gaat hangen dat je best een wat hoger wattage mag hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

JaY- schreef op 27 January 2003 @ 23:24:
als ik zie wat jij allemaal aan je voeding hebt hangen, 5 hd's, 2 cd/dvd-rom, zipdrive en al je andere standaard dingen...... zou je voeding het niet aankunnen ofzo? Lijkt mij als je er zoveel apparaten aan gaat hangen dat je best een wat hoger wattage mag hebben
Dat is dus net wat ik het eerste heb bestelt net een 450 watt voeding. Echter ook al is mijn voeding te zwak dat is geen excuss voor het mobo om het helemaal op te geven. Viel me ook op dat cmos batterijtje best heet was geworden.

Al met al zeer irritant, valt hoop ik wel onder garantie, vorige mobo iig wel. (Dit is trouwens de eerste rotte ervaring die ik met abit heb(kt7a-r/kg7-r/kr7a-r/kx333-r/kd7-r)) Ik heb die raid controller nodig om mijn array te backuppen, ander mobo zit er zo snel dus niet in--> heb ook liever conventinal ATA ide/raid dan te lopen kloten met converters voor sata.

Ik sta echt voor een mysterie.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 22:48

Dark Angel

Corvette LS Power

ik had dus percies het zelfde met mijn KD7-R. Op een dag werkte gewoon niets meer goed . 5/1 divider deed het niet meer , raid kapte er mee.

Dus ben ik er mee terug gegaan naar abit en heb een nieuwe gehad.

Maar deze had ook nog een ander probleem sommige ictjes op het moederbord rond de temp sensor wordt gewoon standaard boven de 50C en dat is echt niet goed .
Nu heb ik mijn 2de kd7 al een maand of 2, maar hij begint dus nu weer steeds te kutten, zo af en toe werkt me raid niet meer of is me divider van slag . begin toch echt te denken dat het hele moederbord gaar is . ik heb geen zin om nog eens terug te gaan met deze. ga liever kijken voor een Nforce 2 van Abit denk namelijk dat de meeste problemen gewoon aan de chipset ligt.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dark Angel schreef op 28 januari 2003 @ 11:26:
ik had dus percies het zelfde met mijn KD7-R. Op een dag werkte gewoon niets meer goed . 5/1 divider deed het niet meer , raid kapte er mee.

Dus ben ik er mee terug gegaan naar abit en heb een nieuwe gehad.

Maar deze had ook nog een ander probleem sommige ictjes op het moederbord rond de temp sensor wordt gewoon standaard boven de 50C en dat is echt niet goed .
Nu heb ik mijn 2de kd7 al een maand of 2, maar hij begint dus nu weer steeds te kutten, zo af en toe werkt me raid niet meer of is me divider van slag . begin toch echt te denken dat het hele moederbord gaar is . ik heb geen zin om nog eens terug te gaan met deze. ga liever kijken voor een Nforce 2 van Abit denk namelijk dat de meeste problemen gewoon aan de chipset ligt.
Dat zou ik dus ook wel willen zo een nforce2 maar zonder raid heb ik er niets aan.

Over de temp gesproken: die mobo temp sensor zit zeker rond die ictjes? Ik vond het al grappig dat mijn cpu altijd ron de 42 graden was en mijn mobo soms boven de 50. Misschien dat ze daardoor onder een hoger voltage gewoon stikken en daarmee het hele mobo meenemen.

Andere opties voor een mobo met een hptcontroller zie ik zo snel niet (ik moet de array behouden anders ben ik veel belangrijke data gewoon kwijt).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 28 January 2003 @ 13:57:
[...]
Dat zou ik dus ook wel willen zo een nforce2 maar zonder raid heb ik er niets aan.
....Andere opties voor een mobo met een hptcontroller zie ik zo snel niet (ik moet de array behouden anders ben ik veel belangrijke data gewoon kwijt).
Je kunt altijd een losse HPT controller kopen, dus geen reden om aan dit merk vast te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 14:06:
[...]

Je kunt altijd een losse HPT controller kopen, dus geen reden om aan dit merk vast te blijven zitten.
Jupz maar daar komen 1, extra kosten aan vast te zitten, 2,kost weer een extra pci slot. Ik heb het liever gewoon op het mobo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

MaDLiVe schreef op 28 January 2003 @ 13:57:
[...]

Over de temp gesproken: die mobo temp sensor zit zeker rond die ictjes? Ik vond het al grappig dat mijn cpu altijd ron de 42 graden was en mijn mobo soms boven de 50. Misschien dat ze daardoor onder een hoger voltage gewoon stikken en daarmee het hele mobo meenemen.

Andere opties voor een mobo met een hptcontroller zie ik zo snel niet (ik moet de array behouden anders ben ik veel belangrijke data gewoon kwijt).
ik heb nu een 80mm fan recht boven de ictjes hangen die zo warm worden nu is hij gewoon altijd 36C _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/tweakers/Kast_Dark_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dark Angel schreef op 28 januari 2003 @ 16:16:
[...]

ik heb nu een 80mm fan recht boven de ictjes hangen die zo warm worden nu is hij gewoon altijd 36C _/-\o_
[afbeelding]
Mmm, nice case dude, je hebt de heatsink op je southbridge voor de sier aangebracht neem ik aan? Of is het echt de moeite waard?

(bordje valt onder garantie vrijdag krijg ik een nieuwe hopelijk werkt het dan wel).

Ik lees trouwens steeds vaker dat deze problemen met de kd7 serie voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 28-01-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

MaDLiVe schreef op 28 January 2003 @ 17:20:
[...]

Mmm, nice case dude, je hebt de heatsink op je southbridge voor de sier aangebracht neem ik aan? Of is het echt de moeite waard?

(bordje valt onder garantie vrijdag krijg ik een nieuwe hopelijk werkt het dan wel).

Ik lees trouwens steeds vaker dat deze problemen met de kd7 serie voorkomen.

Die heatsink zit er zeker niet voor de sier als je een fsb boven de 190 gaat draaien krijg je data corrupties en die sink zorgt er voor dat het veel minder wordt bijna 0% kans op. Hij wordt nog steeds gewoon goed warm maar anders brande je vingers er aan.

Ik heb zelf op heel veel forums gezocht maar er zijn echt maar een handje vol goed werkende KD7 borden dus denk echt dat het gewoon een slecht bord is je kan dan beter een Force 2 nemen met S-ATA Raid of de KD7-E met Kt333 chipset dan ben je beter af dan wat je nu hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Dark Angel op 28-01-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dark Angel schreef op 28 January 2003 @ 19:54:
[...]

Die heatsink zit er zeker niet voor de sier als je een fsb boven de 190 gaat draaien krijg je data corrupties en die sink zorgt er voor dat het veel minder wordt bijna 0% kans op. Hij wordt nog steeds gewoon goed warm maar anders brande je vingers er aan.

Ik heb zelf op heel veel forums gezocht maar er zijn echt maar een handje vol goed werkende KD7 borden dus denk echt dat het gewoon een slecht bord is je kan dan beter een Force 2 nemen met S-ATA Raid of de KD7-E met Kt333 chipset dan ben je beter af dan wat je nu hebt.
Ik ga het toch nogmaals proberen. Ik ga iig die fan erboven hangen. Het zou best goed kunnen dat mijn southbridge ook te warm werd. Boven een fsb van 180 deed mijn 2de ide controller het namelijk niet meer. De id's van de apparaten erop waren screwed up. Iig thx for the tip.

Pagina: 1