Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 18:38:
[...]
Valt jouw niet op dat elke generatie van Ati sneller is ?
Radeon 9700/9500 sneller dan de Geforce 4 TI serie (zelfe generatie)
Radeon 8500 sneller dan de Geforce 3 serie (zelfe generatie)
Radeon 9000 sneller dan de Geforce 4 MX serie (zelfe generatie)
Dit gaat zo door tot Geforce 1 kaarten.
Dus ik weet niet precies wat je nou wilt zeggen

ROFLOL

Ik geef niet snel mijn mening over dit soort dingen en ik volg dit topic vanaf post 1, maar toen ik dit las moest ik toch echt lachen

. Niks dezelfde generatie. Mijn
mening hoe het ongeveer gaat, ik begin bij ATI omdat de A eerder komt + gebruik Ati 1, 2, 3, om makkelijk te houden, het gaat om het idee ;):
Ati komt met kaart, draait lekker
4 maanden later komt de geforce kaart, verslaat de Ati dik, logisch, want de kaart komt 4 maanden later op de markt
Ati 2 kaart komt 4 maanden later, verslaat de geforce weer dik.
4 maandjes later komt de geforce 2 kaart en die verslaat de Ati 2 kaart weer.
En so on. Daarom klopt jouw verhaal ook niet, want de geforce 4 was er veel eerder (maanden is veel in computer wereld) en toch noem je het dezelfde generatie. Klopt dus niet
Kies je merk uit en koop dat. Vroeger, let op het woord, waren de drivers van ATI iets slechter waardoor mensen eerder een geforce koopte, maar ATI maakt nu goede drivers dus het verschil is weg. Mijn grootste punt op jouw post, een kaart is NIET van dezelfde generatie zoals jij het aangeeft, de 9700 was er veel later dan de geforce!
Ik lees wel vaker van dit soort verhalen en moet toch lachen

Niet lullig bedoelt, maar de kaart waar de persoon "fan" van is en koopt, bestempelt hij als sneller vergeleken met de concurrentie kaart van maanden ouder

. Geforce kaartje komt uit, en alle ATI fans scheeuwen dat de nieuwe ATI die over 3 a 4 maanden komt deze geforce weer in de pan hakt. En de geforce fans doen precies hetzelfde wanneer ATI met een nieuwe kaart op de markt komt. Het is een circkel
[
Voor 16% gewijzigd door
We Are Borg op 03-02-2003 20:32
]