Het grote GeForce FX topic ( Deel 2 )

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

GeForce FX canned? Nvidia refuses to comment
Ik denk dat het geen gerucht is :/

bron: http://www.theinquirer.net/?article=7615

bron gerucht: http://pub43.ezboard.com/...ssage?topicID=13924.topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Yorick schreef op 05 February 2003 @ 11:59:

Tja dit gaat wel goed fout als ik het zo zie. Heel veel mensen hebben wijing vertrouwen in de FX. Zelf ben ik wel een ATI fan maar ik denk dat NVidia wel door gaat met het maken van de FX chipss en dat ze met een driver ubdate er wel 10% prestatie boven op kunnen krijgen. Maar goed ze hebben hun betere tijden gehad. maarzoals al gezecht de NV 35 als wel de "Echte" Omen worden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, met een 6maandse cyclus een hele cyclus doodgeboren zien worden ......

Gerucht zou kunnen, zo goed werkt die Geforce niet. 't is de snelste, maar de condities ervoor zijn dusdanig bezopen (73 Watt etc) dat overslaan niet eens zo gek is.

Maar man, wat een Gefalce......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Astennu schreef op 05 februari 2003 @ 11:45:
[...]

Heeft de GF Fx nu die NV blur waar ze heft over hadden of moet dat nu ook met de NV 35 komen want dan zou het verhaal kloppten dat de OMEN dus de NV 35 is.
Even over de naam Omen. Als nVidia NV35 de codenaam "Omen" geeft, dan zijn ze wel heel erg in het hol van de leeuw aan het spelen.....

De eigenaar van de (merk)naam "Omen" is namelijk.... ATi. :D
NV35 wordt waarschijnlijk gewoon GeForceFX6800.

Er zit dus een kleine kans in dat R400 geen Radeon10k/Radeon10000 gaat heten, maar Omen. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

:D dat zou wel echt kapitaalvernietiging van t zuiverste water zijn zeg... :/

Nja, hopen dat nvidia leert van z'n fouten offie nou uitkomt of niet...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 14:41:
mmm, met een 6maandse cyclus een hele cyclus doodgeboren zien worden ......

Gerucht zou kunnen, zo goed werkt die Geforce niet. 't is de snelste, maar de condities ervoor zijn dusdanig bezopen (73 Watt etc) dat overslaan niet eens zo gek is.

Maar man, wat een Gefalce......
Okeey ik haat NVidia maar zo moet je denk ik ook niet denken. Kijk maar naar de Radeon 8500 Die was ook super qua core clock en werdt helemaal plat getrapt door de GF 3 Ti 500 maar toen er beter drivers kwamen was het anders. Denk dat NVidia er ok zeker wel een 10% extra uit kan halen.

En of het waar is dat er maar 100000 worden gemaakt is nog maar de vraag. Want radeon 10000 is een te lange naam maar zou wel kloppen met het Directx 10 concept maar ik d8t dat dat pas bij de R500 om de hoek kwam. Maar ik wil wel een R400 Omen hebben :P

[ Voor 53% gewijzigd door Astennu op 05-02-2003 14:54 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, maar die 8500 kon je nog gewoon in de verkoop doen. Geen OC van 100 MHz, 14 lagen PcB en stofzuigers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook de eerste kaart met DDR2 geheugen. Eingelijk verwacht je ook wat BUGGIE van zo'n kaart en vandaar die zo BIG is, zulke dingen zijn gewoon nieuw. GFFX heeft ook wat nieuws in huis dan ATI. Nu Nvidia weet dat GFFX wat slechter presteert dan verwacht is zullen ze wellicht NV35 of een andere vlekkenloos uitbrengen omdat ze dan ( hopelijk ) weten waar de fouten zitten etc in geluidsproductie en dat soort dingen. Het blijft dus altijd spannend tussen ATI & Nvidia. Nu ATI, 9900 (r350 ) binnenkort zal uitbrengen moet Nvidia wel oppassen.

Wie is eingelijk de winnaar? GeForceFX Ultra of ATI9700 Pro? Eingelijk vindt ik toch de ATI 9700 als winnaar mag roepen vanwege van zijn betere prestaties en opzich met meerdere dingen beter is dan de GFFX en voor ATI's 9700 Pro prijskaartje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 14:52:
OK, maar die 8500 kon je nog gewoon in de verkoop doen. Geen OC van 100 MHz, 14 lagen PcB en stofzuigers....
Dat is waar Ik denk ook dat de GF Fx geen hoge oc zal halen maar ik d8t wel dat de FX 10 layer pcb had net als de R300 maar dat heb ik dan denk ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 14:55:
Dit is ook de eerste kaart met DDR2 geheugen. Eingelijk verwacht je ook wat BUGGIE van zo'n kaart en vandaar die zo BIG is, zulke dingen zijn gewoon nieuw. GFFX heeft ook wat nieuws in huis dan ATI. Nu Nvidia weet dat GFFX wat slechter presteert dan verwacht is zullen ze wellicht NV35 of een andere vlekkenloos uitbrengen omdat ze dan ( hopelijk ) weten waar de fouten zitten etc in geluidsproductie en dat soort dingen. Het blijft dus altijd spannend tussen ATI & Nvidia. Nu ATI, 9900 (r350 ) binnenkort zal uitbrengen moet Nvidia wel oppassen.

Wie is eingelijk de winnaar? GeForceFX Ultra of ATI9700 Pro? Eingelijk vindt ik toch de ATI 9700 als winnaar mag roepen vanwege van zijn betere prestaties en opzich met meerdere dingen beter is dan de GFFX en voor ATI's 9700 Pro prijskaartje. :)
De Fx wint in Gewone brute Kracht. Maar in AF en AA wind de Radeon 9700 Pro. De prijs/prestatie is voor de Radeon 9700 Pro. Maar ja de Fx zal nog wel behoorlijk was sneller gaan worden. Mijn Radeon 9700 pro is nu ook veel sneller dan hij eerst was door wat driver ubdates.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 05-02-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati komt binnenkort ook uit met de r350 core zoals we konde lezen op de frontpage, dus Nvidea kan niet te lang wachten met het uitbrengen van "goede" drivers
Bovendien moet Nvidea wat aan het prijsverschil doen, een introductie-aanbieding misschien zou wel meer vuur in de strijd gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Astennu schreef op 05 February 2003 @ 14:45:
[...]
Want radeon 10000 is een te lange naam maar zou wel kloppen met het Directx 10 concept maar ik d8t dat dat pas bij de R500 om de hoek kwam.
ATi is al een tijd terug afgestapt van het concept "DX-versie wordt weerspiegeld in het Radeon-serienummer". Het eerste cijfer staat nu voor de generatie. Zo is de R100 al de 7de generatie ATi-kaarten, de R200 de 8ste generatie en de R300 de negende generatie.

De laatste drie cijfers geven echter nog wel steeds de performance aan.
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 14:55:
Dit is ook de eerste kaart met DDR2 geheugen. Eingelijk verwacht je ook wat BUGGIE van zo'n kaart en vandaar die zo BIG is, zulke dingen zijn gewoon nieuw. GFFX heeft ook wat nieuws in huis dan ATI.
Uhm.. Correctie. O-)

De Radeon9700Pro was de eerste kaart met DDR2 geheugen. :)
ATi heeft namelijk vorig jaar oktober al een volledig werkende versie gepresenteerd op TechTV. Ze hebben toen zelfs een mobiele variant van DDR2 gedemonstreerd.

Zie hier zelfs het officiele persbericht:
ATI Demonstrates world's first graphics cards powered by DDR-2 technology

En die versie schijnt het gewoon goed te doen, zonder bugs. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30
CJ schreef op 05 February 2003 @ 16:21:
Uhm.. Correctie. O-)

De Radeon9700Pro was de eerste kaart met DDR2 geheugen. :)
ATi heeft namelijk vorig jaar oktober al een volledig werkende versie gepresenteerd op TechTV. Ze hebben toen zelfs een mobiele variant van DDR2 gedemonstreerd.

Zie hier zelfs het officiele persbericht:
ATI Demonstrates world's first graphics cards powered by DDR-2 technology

En die versie schijnt het gewoon goed te doen, zonder bugs. :7
Tsjah, zegt de term 'vaporware' je iets??? :P

Heb nog nooit een Radeon met DDR2 geheugen IRL gezien en verwacht dat eerlijk gezegd ook nooit. Dat geheugen is idd gewoon te nieuw en te duur om nu al in een mainstream videokaart te stoppen. (behalve bij de FX dan blijkbaar. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
dominator schreef op 05 February 2003 @ 22:51:
[...]

Tsjah, zegt de term 'vaporware' je iets??? :P

Heb nog nooit een Radeon met DDR2 geheugen IRL gezien en verwacht dat eerlijk gezegd ook nooit.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook nooit een GeForceFX 5800Ultra IRL te zien. :P

Maar als een bedrijf een werkend product laat zien dan vind ik dat geen Vaporware cq empty promises. En dan maakt het niet uit of ik het IRL heb gezien of op een filmpje via het internet. En zeker niet als de top van Jedec bij de presentatie aanwezig was en het met eigen ogen hebben mogen aanschouwen.

Het was gewoon een demonstratie om te laten zien dat het geen moeite kost om DDR2 te implementeren, aangezien de R300 daar op is voorbereid. Maar je geeft zelf al aan dat het te duur is, en om de lijn even door te trekken: ATi krijgt te weinig waar voor haar geld bij gebruik van DDR2. Er komt te weinig performance extra bij tov DDR1 in combinatie met R300/256-bits geheugenbus.

Eigenlijk was de demonstratie een soort van anticiperend offensief van het aanstormende nVidia geweld in de vorm van de FX. En ze hadden het goed ingeschat, want een korte tijd daarna begon nVidia in haar marketing gebruik te maken van "The GeForceFX uses DDR2!!!", alsof het supersnel is, terwijl het bij de FX eigenlijk niet zo veel voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CJ schreef op 06 February 2003 @ 01:07:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd ook nooit een GeForceFX 5800Ultra IRL te zien. :P
Mwah, zo erg zal het niet worden denk ik.... ;)
Maar als een bedrijf een werkend product laat zien dan vind ik dat geen Vaporware cq empty promises. En dan maakt het niet uit of ik het IRL heb gezien of op een filmpje via het internet. En zeker niet als de top van Jedec bij de presentatie aanwezig was en het met eigen ogen hebben mogen aanschouwen.
Net zoals een Athlon XP 2800+ zeker? Reeds een half jaar geleden gingen er al foto's van over het net. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog geen gezien.... :P
Het was gewoon een demonstratie om te laten zien dat het geen moeite kost om DDR2 te implementeren, aangezien de R300 daar op is voorbereid. Maar je geeft zelf al aan dat het te duur is, en om de lijn even door te trekken: ATi krijgt te weinig waar voor haar geld bij gebruik van DDR2. Er komt te weinig performance extra bij tov DDR1 in combinatie met R300/256-bits geheugenbus.
Precies, ik hou het op een lab. experimentje. Meer niet.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Why Geforce FX doesn't have a 256bit memory bus

Too expensive and memory controller not up to it

http://www.theinquirer.net/?article=7642
Calling around to find out about using DDR II memory with a 256bit interface, we learned that it would be possible to get some - though in limited quantities because there is no demand for it and it would be extremely expensive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een zeer amusant FXtopic met enkele ,wel zeer geslaagde fotosjoepz.

http://pub43.ezboard.com/...ssage?topicID=13845.topic

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick schreef op 06 februari 2003 @ 22:59:
Why Geforce FX doesn't have a 256bit memory bus

Too expensive and memory controller not up to it

http://www.theinquirer.net/?article=7642

[...]
LOL dan zou ie nog duurder zijn geweest, dan dat ie al is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de GFFX gedumpt ??

Lees dit artikel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick schreef op 05 February 2003 @ 11:59:

Is dit niet dezelfde link? [edit] wel dezelfde vage info

Momenteel is dit de enige link die op zoiets wijst en alhoewel ik me zoiets wel kan voorstellen, wil ik toch graag enige bevestiging whatsoever zien voordat we verder speculeren/flamen. :)

[edit] Speculatie begint met het onvoorstelbare feit dat Ati de markt zo volledig kan openbreken: een volledig gemiste cyclus terwijl de concurrent een snellere en bijna goedkopere concurrerende oplossing neerzet. De R300-core in alle versies dekt heel nVidia's terrein af + de hogere klasses..... Me dunkt dat over 6 maanden als nVidia's oplossing verschijnt de markt een heel ander blik heeft dan de huidige.

/me denkt aan de wet van de remmende voorsprong.
Who's next. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ook in ieder geval niet dat ze hem niet meer zullen maken. Het blijft toch een redelijke kaart die net wat sneller is dan de 9700. Verder hebben ze er enorm veel geld aan uitgegeven om hem te ontwikkelen. Dus om hem nu zomaar niet te gaan verkopen lijkt me geen goed idee. Er zullen altijd nog genoeg mensen zijn die de kaart gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roddelfreak Mike Magee van The Inquirer meldt dat bronnen dicht bij nVidia loslippig zijn geweest over een eventuele staking van het GeForce FX-programma. Het schijnt dat nVidia tegen haar partners heeft gezegd dat het GeForce FX-project niet zal worden voortgezet en dat men zich gaat concentreren op de ontwikkeling van de NV35-core. Dit alles zou een gevolg zijn van een nieuwe ontwikkeling van de kant van grote concurrent ATi. Eerder bevestigde nVidia dat er slechts 100.000 units van de GeForce FX zouden worden verscheept voor het einde van mei. Zoals wel vaker houdt The Inquirer een slag om de arm:

We're attempting to get more on this later today. If the reports are confirmed it's an expensive business for both Nvidia and its partners. At press time it wasn't clear whether the existing GPUs will be sold. But another source told us that it will stick with the ones it already has produced and that are in production, so won't ramp that production up.

It will also wait and see the reaction from customers and press reviewers to assess the right quantity to ship. There may only as few as 10,000 GPUs currently produced, that source added.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1040480770.jpg

Bron T.net :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is dus een dubbelpost.

An sich behulpzaam, maar de meeste mensen komen ook wel 's op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:14:
[...]

Ja, dat is dus een dubbelpost.

An sich behulpzaam, maar de meeste mensen komen ook wel 's op de frontpage.
Maar als het hier even word gemeld is het gemakkelijk om er even over door te praten. Ik vind het iig wel handig dat het ff word gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Als ze hem annuleren moeten ze de NV35 voor de R400 op de markt brengen.
Hopelijk doen ze ook iets aan die cooler.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 13:52:
Roddelfreak Mike Magee van The Inquirer meldt dat bronnen dicht bij nVidia loslippig zijn geweest over een eventuele staking van het GeForce FX-programma. Het schijnt dat nVidia tegen haar partners heeft gezegd dat het GeForce FX-project niet zal worden voortgezet en dat men zich gaat concentreren op de ontwikkeling van de NV35-core. Dit alles zou een gevolg zijn van een nieuwe ontwikkeling van de kant van grote concurrent ATi. Eerder bevestigde nVidia dat er slechts 100.000 units van de GeForce FX zouden worden verscheept voor het einde van mei. Zoals wel vaker houdt The Inquirer een slag om de arm:

We're attempting to get more on this later today. If the reports are confirmed it's an expensive business for both Nvidia and its partners. At press time it wasn't clear whether the existing GPUs will be sold. But another source told us that it will stick with the ones it already has produced and that are in production, so won't ramp that production up.

It will also wait and see the reaction from customers and press reviewers to assess the right quantity to ship. There may only as few as 10,000 GPUs currently produced, that source added.

[afbeelding]

Bron T.net :Y)
als het allemaal waar blijkt te zijn (moet je nog maar afvragen)dan vind ik dat een rare zet van nvidia, want zo ontkracht je de fx, met andere woorden je laat zien dat je geen vertrouwen meer hebt in je eigen produkt, en dat is nou niet zo positief, zo zal het verkoop (denk ik) slechter zijn, maken ze er mischien helemaal geen winst meer op.
tja rare jongens die........... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

Pubbert

random gestoord

Ut zal wel nix worden dan met die FX :)

Had ik imho ook niet verw8.
Wat ik wel niet verw8 had dat nvidia hem uit dus niet verder laat produceren. (als ut waar is)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 07 februari 2003 @ 15:36:
Ut zal wel nix worden dan met die FX :)

Had ik imho ook niet verw8.
Wat ik wel niet verw8 had dat nvidia hem uit dus niet verder laat produceren. (als ut waar is)
Ik vind het wel een goede zet...nu kunnen ze zich meer concentreren op het daaropvolgende product en de budgetproducten, zoals nv31 / nv34.
En met een beetje geluk wordt de fx uitgerust met een 256-bit bus en heel misschien dual-core, maar dat zal wel niet ;) (nv35 :?)

Weet iemand al iets over de nv35??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:29:
[...]

Ik vind het wel een goede zet...nu kunnen ze zich meer concentreren op het daaropvolgende product en de budgetproducten, zoals nv31 / nv34.
En met een beetje geluk wordt de fx uitgerust met een 256-bit bus en heel misschien dual-core, maar dat zal wel niet ;) (nv35 :?)

Het enige wat er tot nu toe over bekend is, is dat hij komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 16:29:
[...]

Kijk maar is op het internet, nvidiots beweren dat de nv35 al een R350 killer gaat worden..... de natte dromen beginnen al weer :+

Na de FX flop geloof ik niet meer zo in de "hype" sfeer van nvidia. Ze zijn wreed op hun bek gegaan, tis 7 februari vandaag en nog geen FX in de schappen dus een nv31 en/of nv34 zie ik ook nog niet zo snel komen. Laat staan dat ze uitkomen!

Voor de gamers onder ons is het ATi tijdperk aangekomen.
De 9000 voor het kleine budget;
De 9500 voor de gene die wat meer wil neer leggen
De 9700/PRO voor de fanatieke gamer met veel geld.

Over en uit voorloppig voor nvidia totdat ze met een product komen die in REAL LIFE benchmarks weer een ATi kaart weet te overklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:28:
[...]

als het allemaal waar blijkt te zijn (moet je nog maar afvragen)dan vind ik dat een rare zet van nvidia, want zo ontkracht je de fx, met andere woorden je laat zien dat je geen vertrouwen meer hebt in je eigen produkt, en dat is nou niet zo positief, zo zal het verkoop (denk ik) slechter zijn, maken ze er mischien helemaal geen winst meer op.
tja rare jongens die........... ;)
Het is helemaal niet raar.

De GFX haalt eigenlijk maar de 400Mhz de 500Mhz is nogal geforceerd dus zeer lage yields dus dure produktie daarbij komt ook nog het Dure dDR II bij en de dure 12layer PCB

this niet een commercieel verantwoorde produkt meer doordat de concurentie iets heeft dat goedkoper en in volume geproduceerd wordt met een veel kleinere kosten plaatje en zonder te zware eisen aan voeding etc.

De GFX is dus puur bedoeld om de performance kroon terug te krijgen ten koste van een zooi nadelen

Waaronder ook vermogen opname

ATI kan veel verder zakken met de prijs van de 9700 PRO nVidia kan niet meegaan en dat voor ietje meer performance.
Dus ATI heeft dus ook een streepje voor in een prijzen oorlogje.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Extra nieuws ;) :
HardOCP beweert al sinds dinsdag vanuit verschillende bronnen informatie binnen te krijgen waaruit blijkt dat de GeForce FX Ultra voorlopig is geannuleerd. Waarschijnlijk worden alleen de mensen die al een pre-order hebben gedaan voorzien van een echte Ultra-kaart. Daarna zouden er alleen nog non-Ultra borden (400/800MHz kloksnelheid, prijs rond de 300 euro) worden uitgeleverd. Redenen voor deze beslissing worden niet genoemd, maar het lijkt voor de hand te liggen dat de kloksnelheid van 500/1000MHz te hoog gegrepen was. Of de GeForce FX Ultra na een aantal maanden uitstel alsnog zal verschijnen is niet duidelijk.

nVidia heeft tot nu toe geen commentaar geleverd op de geruchten. Wel is uit een eerder geposte interview en gerucht gebleken dat het bedrijf zich als reactie op de relatief lauwe ontvangst van NV30 volledig wil concentreren op een (voor)spoedige release van de opvolger; NV35. Wellicht krijgt het 'repareren' van GeForce FX Ultra daarom weinig prioriteit. Aan de andere kant zou de ironie bijna tè groot zijn als de kaart op de plank naast de 3dfx Voodoo5 6000 zou komen te liggen.
nieuws: GeForce FX Ultra chip mogelijk geannuleerd
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 16:29:
NV35 zou moeten zijn wat de NV30 had moeten zijn: sneller dan de 9700 & evensnel als de 9900.
Als alle bugs eruit zijn zou de NV35 op 400MHz sneller meoeten zijn de NV30 & sneller dan de 9700, dus voor deze mogen we een normale cooler verwachten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door XWB op 08-02-2003 11:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op 07 februari 2003 @ 18:28:
[...]

Het is helemaal niet raar.

De GFX haalt eigenlijk maar de 400Mhz de 500Mhz is nogal geforceerd dus zeer lage yields dus dure produktie daarbij komt ook nog het Dure dDR II bij en de dure 12layer PCB

this niet een commercieel verantwoorde produkt meer doordat de concurentie iets heeft dat goedkoper en in volume geproduceerd wordt met een veel kleinere kosten plaatje en zonder te zware eisen aan voeding etc.

De GFX is dus puur bedoeld om de performance kroon terug te krijgen ten koste van een zooi nadelen

Waaronder ook vermogen opname

ATI kan veel verder zakken met de prijs van de 9700 PRO nVidia kan niet meegaan en dat voor ietje meer performance.
Dus ATI heeft dus ook een streepje voor in een prijzen oorlogje.
tja van die kant had ik dat niet zo bekeken, maar daar zit ook wat in, wat je zegt.
maar neemt niet weg dat nvidia in het openbaar daar mee zegt van mensen de fx is toch niet zo goed, dus we annuleren de productie. waarbij veel mensen de kaart niet meer kopen omdat er al zo veel slechte publiciteit omheen hangt nu, en dan dat ook nog zeggen, dus zullen nu veel mensen voor ati gaan. :)

precies miki, het ati tijdperk is aangebroken. ;)

sorry okyah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, net ook gelezen :)
Ik ga dan misschien wel een Ultra aanschaffen, omdat t een leuke collectors item is :D
Wordt misschien veel geld waard over 10 jaar 8)7

Maarja, ondertussen verliest nvidia t highend terrein helemaal dus, want die vanilla is trager dan een 9700pro..
Khoop dat ze er bovenop komen die r350 kunnen verslaan, nee, niet omdat ik een fanboy ben, maar omdat concurrentie nodig is en nvidia nu weer een overwinning nodig heeft :)
En als die er niet snel komt ga ik voor een 9900pro :P
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 11:23:
[...]

precies miki, de ati tijdperk is aangebroken. ;)
HET :D
Maar idd, nu is Ati koning in videokaarten-land, maar ik hoop op harde reacties van nvidia nu, zodat er weer een beetje een echte strijd komt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Okyah op 08-02-2003 11:29 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:29:
[...]

veel plezier met je 2500 euro kostende kaart dan!

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Eh die GFX is de snelste G-kaart de 9700PRO is in 'n specifiek geval sneller

zodra ie leverbaar is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
enige verschil is dat je de R9700 pro dik kunt OC'en en de FX totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SuperG schreef op 08 februari 2003 @ 15:38:
Eh die GFX is de snelste G-kaart de 9700PRO is in 'n specifiek geval sneller

zodra ie leverbaar is.
De FX is in bepaalde benchmarks 10% sneller en in bepaalde benchmarks MEER DAN 10% SLECHTER dan een 9700PRO die al een half jaar te koop is :+ . Zie anandtech.com review van de FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op 08 February 2003 @ 15:41:
En voor de rest zijn ze precies gelijk? :P

En ik heb nog geen OC review erover gezien, dus houd die beweringen maar voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
shuogg schreef op 08 February 2003 @ 15:41:
Reageer dan niet ofzo, dom geblaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat Ati het wel goed doet!!!En niet net als nvidia steeds uitstellen enz enz!!! Ultra is weer uitgesteld ofzo???Gaan ze der nog wat aan doen dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 17:01:
Ik hoop dat Ati het wel goed doet!!!En niet net als nvidia steeds uitstellen enz enz!!! Ultra is weer uitgesteld ofzo???Gaan ze der nog wat aan doen dan???
Lees Hacku's repley: nieuws: GeForce FX Ultra chip mogelijk geannuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ABIT Siluro FX5800 DTH Card

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news180/Siluro-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Home/news180/Siluro-2.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

:D

Het blijft echt een super groot kaartje, haast belachelijk hoe dat ding er uit ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hier zit alleen maar een sticker op :X
Of is t geprint?
Erg veel moeite hebben ze ieg niet gedaan bij t wijzigen van die kaart 8)7

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Miki schreef op 08 February 2003 @ 16:07:
[...]

De FX is in bepaalde benchmarks 10% sneller en in bepaalde benchmarks MEER DAN 10% SLECHTER dan een 9700PRO die al een half jaar te koop is :+ . Zie anandtech.com review van de FX.
Weet mijn neus ook.

Hij loopt geen mijl voor maar is meer 'n foto finish maar de gouden plak heeft ie binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:42

Upke dupke

Oompa Loompa

Meteen op het vliegveld en kopen die hap :) Of zal ik toch maar even wachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 12:59

Dax

Miki schreef op 07 February 2003 @ 17:45:
[...]
De 9000 voor het kleine budget;
De 9500 voor de gene die wat meer wil neer leggen
De 9700/PRO voor de fanatieke gamer met veel geld een pc prive project >:)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

WOW, ik bedank je namens ons allemaal denk ik voor deze enorme bijdrage aan het topic :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op 08 februari 2003 @ 15:37:
[...]

veel plezier met je 2500 euro kostende kaart dan!
Tja, ach, als ze nu eens met die budgetkaartjes, zoals de geforce 4 ti-4200 een dualcore zouden uitbrengen, dan zou dat nog goed te betalen zijn :/

Maar ff voorspellingkje van de nv35:

600 mhz draaiende core
1000~1200 mhz draaiend mem
2 TMU's
de TTL-unit buiten de core gebouwt (misschien zetten ze er wel 2 op :9)
256-bit bus

Kijk, dit zou wel een lekker kaartje zijn :P (dit hierboven is helaas een hersenspinsel en dat zal het waarschijnlijk ook blijven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop inderdaad ook dat het nu wel een kaart word met een 256 bit bus, De 9700 heeft wel bewezen dat het erg belangrijk is. Dan zal de nv35 ook beter gaan presteren met AA en AF aan. En het aantal MHz maakt niet eens zo heel veel uit, de 9700 is ook een stukje lager geklokt maar presteert daarintegen wel zeer goed vergeleken met de veel hoger geklokte nv30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 20:06:
[...]

Tja, ach, als ze nu eens met die budgetkaartjes, zoals de geforce 4 ti-4200 een dualcore zouden uitbrengen, dan zou dat nog goed te betalen zijn :/
huh, dualcore... weet je wel wat dat kost?

For the record, het blijkt nog tamelijk klote te zijn om een echte dualcore videoplank op de markt te zetten dat een OS fatsoenlijk kan aansturen, vermits de chips daarvoor vanaf de grond af aan ontworpen voor zijn (zoals de VSA100 ofwel de voodoo5500 en 6000).

Maar goed, zoals nVidia dus deze voodoo-knowhow heeft gekocht, zo heeft Ati deze knowhow ook in huis. De Ati Rage Fury Maxx was een dual core en faalde met winXP / Win2k drivers.
Maakte Ati niet uit, want een singlecore was ook snel en nog goedkoper ook :) . Mocht het iig ooit falen kan Ati iig via een dure dualcore nog een 2 x zosnelle videokaart produceren.

/me denkt dan dat je geen PC-prive nodig hebt maar een tweede hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:06:
[...]

Maar ff voorspellingkje van de nv35:

600 mhz draaiende core
1000~1200 mhz draaiend mem
2 TMU's
de TTL-unit buiten de core gebouwt (misschien zetten ze er wel 2 op :9)
256-bit bus

Kijk, dit zou wel een lekker kaartje zijn :P (dit hierboven is helaas een hersenspinsel en dat zal het waarschijnlijk ook blijven...)
600MHz core? Hoe gaan ze die koelen?

Hmm een TTL unit :P Heeft de NV30 die ook?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
SuperG schreef op 08 februari 2003 @ 18:38:
[...]

Weet mijn neus ook.

Hij loopt geen mijl voor maar is meer 'n foto finish maar de gouden plak heeft ie binnen
In videokaartenland gaat het gelukkig niet alleen maar meer om de snelheidskroon op basis van pure performance. Zowel de NV30 als de R300 zijn gewoon snel. Het gaat daarom steeds meer om het allround plaatje.

En als belangrijk onderdeel daarvan gaat het natuurlijk vooral om de mooiere beelden dmv AA en AF, want daar koop je in principe zo'n kaart uiteindelijk voor. Mooiere beelden ten koste van een kleine performance hit.

Veel reviewers kijken hier steeds meer naar en daarom is de conclusie vaak nog ook dat ATi nog steeds The King of Graphics heeft met R300.

Edit:
Het ziet er echt naar uit dat de GFFX 5800 Ultra gecanned is. Op sites van grote fabrikanten als PNY Technologies is nu alleen nog maar sprake van de 'gewone' FX 5800, terwijl ook de Ultra er eerst bij stond: http://www.pny.com/home/products/verto.cfm

Als dit zo is dan wordt het hele plaatje vertekend. Een kaart van $300,- wordt dan voorlopig de topkaart van nVidia. De prijs is gunstiger, maar als je kijkt naar de prestaties/kwaliteit dan is de 9700Pro toch echt de winner.

Kijk maar eens naar de review van Anandtech die de 5800Ultra heeft teruggeklokt naar 5800-snelheden:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1779&p=1

[ Voor 30% gewijzigd door CJ op 09-02-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
damn die FX is nog groter dan ik al had gedacht :S
niet normaal meer..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HolyShit Godzilla is coming!! :+
Die FX is veel groter dan ik had gedacht. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:30:
[...]

Hij is inderdaad erg groot. Maar het moederbord is ook niet zo breed, dus eigenlijk lijkt hij wat groter dan hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Is dat nou een beetje goed te overclocken, zo'n kartonnen FX? Lachen zeg dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

CJ schreef op 09 February 2003 @ 14:36:
[...]

In videokaartenland gaat het gelukkig niet alleen maar meer om de snelheidskroon op basis van pure performance. Zowel de NV30 als de R300 zijn gewoon snel. Het gaat daarom steeds meer om het allround plaatje.
Zeer zekers gaat het daar ook om maar hoe duidelijker de zege hoe beter natuurlijk
En als belangrijk onderdeel daarvan gaat het natuurlijk vooral om de mooiere beelden dmv AA en AF, want daar koop je in principe zo'n kaart uiteindelijk voor. Mooiere beelden ten koste van een kleine performance hit.
Nee dit is een bench detail wat belangrijk is voor een beperkt publiek diegene die FSAA belangrijk vinden.
Voor High reso gamers met 19"/ 21"monitoren is FSAA niet van belang alleen AF nog dus dat gehamer op FSAA is totaal overbodig en overdreven behalve als je lage resoos wil gaan gebruiken zelfs bij 1024x768 is fSAA 'n luxe optie voor dat beet ekartelen weg te werken bij 800x600 is FSAA zeer gewenst maar bij 1280x1024 zekers niet.

Ik zou liever 1600x1200x32 AF zonder FSAA (FSAA is overbodig, voor die kartels heb je een loep nodig.)
Veel reviewers kijken hier steeds meer naar en daarom is de conclusie vaak nog ook dat ATi nog steeds The King of Graphics heeft met R300.
Nee de GFX heeft een grote hype terugslag gekregen de verwachtingen waren dat het een R300 killer zou zijn met een grote marge van 30% daar bij komen ook nog eens 27K 3DMark fake benches wat dat nog eens verergert

En zoals altijd worden de resultaten en Hype onthouden en niet de conclusies
Edit:
Het ziet er echt naar uit dat de GFFX 5800 Ultra gecanned is. Op sites van grote fabrikanten als PNY Technologies is nu alleen nog maar sprake van de 'gewone' FX 5800, terwijl ook de Ultra er eerst bij stond: http://www.pny.com/home/products/verto.cfm

Als dit zo is dan wordt het hele plaatje vertekend. Een kaart van $300,- wordt dan voorlopig de topkaart van nVidia. De prijs is gunstiger, maar als je kijkt naar de prestaties/kwaliteit dan is de 9700Pro toch echt de winner.
zoals ik al eerde rgezegt heb de GFX ultra is een geforceerde kaart wel sneller maar erg geforceerd 500Mhz is dus blijkbaar te hoog gegrepen en de risiko's van problemen te groot door die 75Watt opname en daarbij is de produktie onrendable

Het wordt dus een limeted edition kaartje
Kijk maar eens naar de review van Anandtech die de 5800Ultra heeft teruggeklokt naar 5800-snelheden:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1779&p=1
Tja de 5800Ultra wordt ene exotisch kaartje sommigen zullen hem nog krijgen en daarme de snelste kaart hebben

maar de 5800 van $300 dus zeg maar 300 á 350 Euro's is wel lekker competatief tegen de 9700 NP & 9700PRO

Ik zou die 5800 ultra zeker niet kope vanwege d eprijs maar al helemaal niet vanwege die vermogen op name dat kan tot complicaties leiden de normale GFX is zeker interresant net als de 8500 toen die zat in zo'n sort situatie

nu wordt het effe wachten wat de 9900PRo gaat doen want de GFX zal het met de tijd ook beter doen door snellere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op 09 February 2003 @ 13:48:
[...]

600MHz core? Hoe gaan ze die koelen?

Hmm een TTL unit :P Heeft de NV30 die ook?
Doordat de TTL-unit erbuiten wordt gebouwd, wordt de core een stuk minder warm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TTL unit buiten de core plaasten? Dan gaat ie toch trager => TTL unit is niet on-die?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unofficial specs of upcoming new Nvidia graphics cards.

NV30: specs
0.13 micron process
400MHz GPU
512-bit chip structure
AGP 8X
8 rendering pipelines
Supports 128-256MB of DDR SDRAM
900MHz DDR SDRAM
200 million polygons per second
Lightspeed Memory Architecture III
Supports DirectX 9 and OpenGL 1.3
release in 3rd or 4th quarter of 2002

NV35 specs:
0.13 micron process
500MHz GPU
512-bit chip structure
AGP 8X
8 rendering pipelines
Supports 128-256MB of DDR SDRAM
1000-1200MHz DDR or QDR
400Mhz RAMDAC
Lightspeed Memory Architecture III
Supports DirectX 9.1 and OpenGL 2.0
Release in first half of 2003

http://www.f1gamers.com/f1/apanel/view_news.php?id=2649

Humor :P en dat was van "17 May 2002 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LOL :D

Ik vraag me af of de R350 ook opengl 2.0 ondersteunt :?

[edit]
Check http://www.3dcenter.de/artikel/2002/05-22_a.php eens.

NV30:
400MHz GPU - 8 pipeline engine - .13Micron
512-bit architecture
800~1000MHz DDR / QDR memory
400MHz Ramdac
LMA3 on 128MB~256MB Video Memory
DirectX9 - OpenGL 1.3

NV35
500MHz GPU - 8 pipeline engine - .13Micron
512-bit architecture
1000~1200MHz DDR / QDR memory
400MHz Ramdac
LMA3 on 128MB~256MB Video Memory
TT&L Technology
DirectX 9.1 - OpenGL 2.0
NV35 will hit the 500MHz barriar on .13Micron technology. To do this Nvidia is removing the T&L unit from the GPU and putting it external. This allows for more heat spreader and better heat transfer from the GPU.

By removing the T&L unit, Nvidia is building on a new technology called TT&L which runs at 3/2 the GPU speed. (EX: Your GPU ran at 200MHz, the T&L unit would run at 300MHz) In NV35 case, the T&L unit will now run dedicated at 758MHz.

Expected memory bandwidth of the NV35 is between 20~24GB/s.

3DFX SLI technology will be implemented in higher models (A.K.A Workstation models)

[LOL]
This product is expected to be annouced in January 2003, shipping by March.
[/LOL]
Hoe duur zouden die niet zijn met QDR geheugen :)

[ Voor 94% gewijzigd door XWB op 09-02-2003 17:30 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Hacku schreef op 09 February 2003 @ 16:41:
TTL unit buiten de core plaasten? Dan gaat ie toch trager => TTL unit is niet on-die?
TTL ??
ken wel T&L unit
of T&L&C(lipping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SuperG schreef op 09 februari 2003 @ 17:23:
[...]

TTL ??
ken wel T&L unit
of T&L&C(lipping)
TT&L = True Time & Lighting.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:30:
[...]

LOL :D Kijk goed naar dat plaatje man, zo nep dat elke aap het kan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 09 February 2003 @ 17:29:
[...]

LOL :D Kijk goed naar dat plaatje man, zo nep dat elke aap het kan zien :P
Maar volgens mij is dit alleen om de grote aan te geven :?

Iedereen ziet natuurlijk wel dat dat ding nep is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 17:31:
[...]

Idd, Lol ik weet dat het fake is, maar ze doen het om aan te geven dat dat ding zo groot is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Soort pasvorm denk ik om vooraf te kunnen passen of je kaart wel in je kast past..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

is er al een site die heeft geprobeerdt dit ding te OC'en?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

casemodderpoel schreef op 09 February 2003 @ 19:33:
is er al een site die heeft geprobeerdt dit ding te OC'en?
Ja, maar de grap was, alsie iets tever ge-oc-ed werd, werd de kaart de warm (aldus de kaart :P) en ging ie weer trug naar pre oc-levels, MAAR -> op de 2D stand :D
Waardoor de benchmarks inene heeeel laag uitvielen :)
Maar hij was geloof ik niet bijster ver te oc-en :)
T was btw bij de eerdere reviews al gedaan, dacht ik :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Beetje stomme vraag maar wat is QDR? Iets met quad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 17:31:
[...]

Ehm, okee, dat kan ;)

Vind trouwens wel raar, want je bent dat PCI slot wat onder de koeler zit eigelijk ook kwijt. Er kan wel een kaart, maar ik zou het nooit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op 09 February 2003 @ 20:17:
Beetje stomme vraag maar wat is QDR? Iets met quad?
Ram, dat 2x zoveel data kan doorvoeren als DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

O, bedankt, is eigenlijk wel logisch..... Sdr Single Ddr dual Qdr quad (vier)

Ik zat ook eens te denken: Ik heb ergens gelezend dat de Geforce FX in eerste instantie een 6 pipeline architectuur zou worden, maar is later veranderd vanwege de r9700.

Nv 31 kan dus zijn: Hergebruik oude TI 4600 technologie op .13 micron. Of een Geforce FX met maar 6 pipelines, lager geklokt, en simpelere PCB. (10 of 8 inplaats van 12 layers)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op 09 February 2003 @ 22:37:
O, bedankt, is eigenlijk wel logisch..... Sdr Single Ddr dual Qdr quad (vier)

Ik zat ook eens te denken: Ik heb ergens gelezend dat de Geforce FX in eerste instantie een 6 pipeline architectuur zou worden, maar is later veranderd vanwege de r9700.

Nv 31 kan dus zijn: Hergebruik oude TI 4600 technologie op .13 micron. Of een Geforce FX met maar 6 pipelines, lager geklokt, en simpelere PCB. (10 of 8 inplaats van 12 layers)

Wat denken jullie?
Volgens de laatste bronnen zou de budget-kaart van de geforce fx dezelfde architectuur krijgen, alleen lager geclockt. Het zou kunnen, dat men de pipelines verkleint naar 6, zodat er verscheidene varianten ontstaan (net zoiets als bij de r300 serie), maar dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Ik verwacht eerder dat de nv31 een aantal functies zal moeten opofferen van de geforce fx en dat de core op circa 300~350 mhz en het mem op circa 600~700 mhz geclockt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat nieuws gevonden over de GF FX.
Chaintech has organized "Chaintech Evolution Event 2003"
on Tenerife for the partners and press.
Representatives of the industry leading companies like
AMD, Intel, Microsoft, NVIDIA presented at the event.
Our collegue will write a detailed report on this later this week
but now we'd like to show you something really hot
- the latest info and pics of Chaintech's GeForce FX card.
The card, its features and the bundle were the part of the presentation
held by Geert van Dijk, head of Chaintech Europe.
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-02/ch30-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-02/ch30-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-02/ch30-5a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-02/ch30-2a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-02/ch30-1a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik ken deze FXkaart niet, heeft iemand de specs hiervan? ;)

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm zo'n vliegtuig wil je toch niet in je kast hebben hangen?

Moet je voor de grap eens naar de mp3's luisteren op deze page:
http://www6.tomshardware....030127/geforce_fx-06.html

Ik wil best zo'n kaart hebben, maar dan wel een uitvoering die wat stiller is, anders kies ik toch echt voor een Radeon.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

linkjes van de chaintech zijn klaarblijkelijk veranderd. Hier staan de pics nu, review komt later http://www.digit-life.com/news.html?1197#1197
Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/images/news/200302/ch30-4.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
hij ziet er wel mooi uit........maar hij zal met die 2 fans een kabaal maken joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GeForce FX Ultra chip mogelijk geannuleerd
HardOCP beweert al sinds dinsdag vanuit verschillende bronnen informatie binnen te krijgen waaruit blijkt dat de GeForce FX Ultra voorlopig is geannuleerd. Waarschijnlijk worden alleen de mensen die al een pre-order hebben gedaan voorzien van een echte Ultra-kaart. Daarna zouden er alleen nog non-Ultra borden (400/800MHz kloksnelheid, prijs rond de 300 euro) worden uitgeleverd. Redenen voor deze beslissing worden niet genoemd, maar het lijkt voor de hand te liggen dat de kloksnelheid van 500/1000MHz te hoog gegrepen was. Of de GeForce FX Ultra na een aantal maanden uitstel alsnog zal verschijnen is niet duidelijk.

nVidia heeft tot nu toe geen commentaar geleverd op de geruchten. Wel is uit een eerder geposte interview en gerucht gebleken dat het bedrijf zich als reactie op de relatief lauwe ontvangst van NV30 volledig wil concentreren op een (voor)spoedige release van de opvolger; NV35. Wellicht krijgt het 'repareren' van GeForce FX Ultra daarom weinig prioriteit. Aan de andere kant zou de ironie bijna tè groot zijn als de kaart op de plank naast de 3dfx Voodoo5 6000 zou komen te liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1043533096.jpg

Dit was op T.net te lezen: ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

aanvulling op de Chaintech FX
Net als de overige fabrikanten komt ook Chaintech met zowel een 5800 als een 5800 Ultra bord. De kaarten onderscheiden zich van de rest door de dubbele en uiterst stille ‘gas turbine’ coolers die via een heatpipe met de GPU verbonden zijn is dit racemonster een stuk stiller dan kaarten op basis van het referentieontwerp van nVidia. Naar verluid zou de kaart slechts 30 dB halen, heel wat minder dan het origineel dat een oorverdovende 70 dB haalt.
De voorlopige adviesprijs van de Chaintech Apogee 5800 Ultra is € 589,- inclusief BTW
De voorlopige adviesprijs van de Chaintech Apogee 5800 is € 535,- inclusief BTW

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/ctapofx2.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is geen Radeon 9900 topic, discussies over die kaart kunnen voorlopig gewoon in het Radeon topic. Aantal nutteloze posts getrashed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Pollewob schreef op 10 February 2003 @ 18:33:
Dit is geen Radeon 9900 topic, discussies over die kaart kunnen voorlopig gewoon in het Radeon topic. Aantal nutteloze posts getrashed dus :)
Vind ik niet helemaal terecht.... Men is namelijk ook benieuwd wat de verhouding is tussen de FX en de R350 (9900). Dit topic bestaat voor 50% uit een vergelijking tussen de ati kaarten en nvidia kaarten, dus af en toe een post ervan moet kunnen.

Anders kun je nu ook alle nv35 post gaan verwijderen want het is een FX topic! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Miki schreef op 10 February 2003 @ 18:46:
[...]
Anders kun je nu ook alle nv35 post gaan verwijderen want het is een FX topic! ;)
* CJ eens is. :7

Even consequent zijn en alle NV35 posts verwijderen a.u.b. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Die replies waren gewoon onzinning, was een foto die duidelijk nep waren, dus totaal overbodig in een tech forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
We Are Borg schreef op 10 February 2003 @ 19:00:
Die replies waren gewoon onzinning, was een foto die duidelijk nep waren, dus totaal overbodig in een tech forum
Hoeveel onzinnige reacties zijn er hier wel niet gezet over de fake-NV30? :? Die horen hier wel in een tech-forum thuis zeker? :/

Ontopic: ik denk dat die Chaintech-kaart zo zwaar is dat-ie afbreekt in een tower. :P

Ander nieuws:
BFG Technologies heeft aangekondigd dat de FX5800Ultra varianten zijn uitverkocht. Maar de gewone FX5800 zal wel gewoon beschikbaar zijn in de winkels. Deze kaart zal geen FX Flow aka Dustbuster hebben, maar heeft wel een hi-profile fansink die een extra PCI-slot in beslag neemt. Zoiets als de QuadroFX neem ik aan. Prijs: $329,99 en beschikbaar vanaf maart.

[ Voor 31% gewijzigd door CJ op 10-02-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

http://www.bjorn3d.com/ub...collapsed&sb=5&o=&fpart=1

De FX komt op de markt.
De FX is al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hehe, ik had net m'n post ge-edit toen ik jouw bericht zag. :)

Hier nog even de link naar de officiele BFG-site: www.bfgtech.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

We Are Borg schreef op 10 februari 2003 @ 19:00:
mijn reply was niet onzinnig want hij toonde aan waarom de foto nep was, wat voor een iets minder goed ingewijde namelijk helemaal niet overduidelijk zichtbaar was. Verder moet af en toe (let wel: af en toe) zo'n berichtje met een dergelijke foto kunnen wat mij betreft. ' t is hier Staphorst niet!

Verder sluit ik mij volledig bij Miki aan:
" Vind ik niet helemaal terecht.... Men is namelijk ook benieuwd wat de verhouding is tussen de FX en de R350 (9900). Dit topic bestaat voor 50% uit een vergelijking tussen de ati kaarten en nvidia kaarten, dus af en toe een post ervan moet kunnen.

Anders kun je nu ook alle nv35 post gaan verwijderen want het is een FX topic!"

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/cpu/20030210/images/grafik.jpg
"Our reference board for tests. The appeal of the ATI Radeon 9700 Pro lies in its outstanding performance and relatively quiet operation - unlike the NVIDIA GeForce FX! "

:P een stukje uit een review van de Barton op THG, ze zeiken nu wel de FX erg af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Volgens nv, wordt de FX niet geschrapt volgens 3dgpu/bjorn3d, 3dchipset:

Got an email from Brian Burke yesterday about the GeForce FX Ultra and the recent rumors that we may not see it hit retail except a very few preorders or something of that. Here's what Brian Burke had to say:

Over the last week - there have been a number of rumors on the web in reference to the status of NVIDIA GeForce FX GPUs.
As you know the company does not comment on rumors and/or speculation. Like every new product from NVIDIA - the demand is far greater than the limited supply we will have. NVIDIA's GeForce FX Ultra 5800 and the GeForce FX 5800 are still targeted to be in retail in late February.

There you have it, straight from the .. uh .. horse's mouth?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 15:21

Lief Adje

Love is in the air

hoe draait deze kaart 3dmark 2003 ???

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hehehe, misschien dat we morgen her en der wat updates in de diverse reviews kunnen verwachten. Ben inderdaad ook wel benieuwd wat ie presteerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
FX5800Ultra - 9700Pro

Det 42.67 - Cat 3.1

Score: 5113 - 4803
GT1 175.6 - 175.1
GT2 35.2 - 30.5
GT3 28.5 - 28.6
GT4 30.7 - 27.1

CPU Score 666 - 713
T1: 69.9 - 79.2
T2: 12.6 - 12.7

ST: 1294.8 - 1499.0
MT: 3269.6 - 2270.0
Vertex: 13.8 - 14.9
Pixel 2.0: 15.5 - 41.1!!
Ragtroll: 17.7 - 20.1

De 9700Pro wint 7 van de 11 tests, maar verliest desondanks toch de totaalscore (vanwege alleen meetellen test 1 t/m 4).

Bron: www.hardocp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 16:42
Foto komt van Chaintech event in Tenerife waar heel de Europese pers was uitgenodigd. Dit ivm GeForceFX launch van Chaintech. Was iig goed weer daar :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.