hmmm dat ding had ik dus weggesmeten ik wist niet hoe ik eraan gekomen was en vond dat het te zwaar woog... gaan halen dus
Anoniem: 75020
Anoniem: 61461 schreef op 21 januari 2003 @ 19:06:
hmmm dat ding had ik dus weggesmeten ik wist niet hoe ik eraan gekomen was en vond dat het te zwaar woog... gaan halen dus
Mijn alchemist is net even leuk bezig geweest... ik heb nu een zooi fortify intelligence potions liggen.. van 500 voor 1200 seconden 
Je kunt zo echt onbeperkt goede potions maken..
En zelf hoge enchantments (constant effects) gaan nu ook prima..
Je kunt zo echt onbeperkt goede potions maken..
En zelf hoge enchantments (constant effects) gaan nu ook prima..
Anoniem: 61461
ik ben nu op zoek naar die stukske van nervar blade weet iemand waar ik die in godsnaam kan vinden ik heb die van karod al en weet ondertussen ook al dat stuk uit het museum niet past en ik heb dus dat hand van alex.. verslaan en nu loop ik lekker rond in zijn equipment en als ik zin heb om eens te meppen kies ik een ordinator uit en hopsaké tis direct fight zonder dat ik iets moet doen
Ooit van interpunctie, hoofdletters en fatsoenlijk nederlands gehoord?Anoniem: 61461 schreef op 21 January 2003 @ 22:46:
ik ben nu op zoek naar die stukske van nervar blade weet iemand waar ik die in godsnaam kan vinden ik heb die van karod al en weet ondertussen ook al dat stuk uit het museum niet past en ik heb dus dat hand van alex.. verslaan en nu loop ik lekker rond in zijn equipment en als ik zin heb om eens te meppen kies ik een ordinator uit en hopsaké tis direct fight zonder dat ik iets moet doen
Ik ben nu op zoek naar die stukjes van de Nervar blade. Weet iemand waar ik die in godsnaam kan vinden, ik heb dat stuk van Karod al en weet ondertussen ook al dat dat stuk uit het museum niet past.
Btw ik heb dus dat hand van Almalexia verslaan en nu loop ik lekker rond in zijn equipment en als ik zin heb om eens te meppen kies ik een ordinator uit en hopsaké het is direct een gevecht zonder dat ik iets moet doen.
Zo beter?
Btw ik heb dus dat hand van Almalexia verslaan en nu loop ik lekker rond in zijn equipment en als ik zin heb om eens te meppen kies ik een ordinator uit en hopsaké het is direct een gevecht zonder dat ik iets moet doen.
Zo beter?
Jep, da's een heeeeeel stuk beter te lezen 
Je hebt 3 stukjes nodig:
- stukje van Almalexia
- van Karrod
- uit het museum (2 andere artifacts donaten, dan krijg je het)
De rest bij die orc smid in Craftsmen Hall spreekt redelijk voor zich.
Je hebt 3 stukjes nodig:
- stukje van Almalexia
- van Karrod
Anoniem: 34715
ow mensen die game is echt zwaaaaaar uitgebreid 
ik heb namelijk geen flauw idee waar jullie het over hebben
lol
en ik heb tribunal trouwens nu toegevoegd maar krijg je steeds van die irritante assasins op je dak? want ik ben nog niet zo geweldig sterk (lees ben mage weinig hp) en deze 2 waren flink vervelend
daarentegen wel lekker cash als je hun armour verkoopt
lol
en ik heb tribunal trouwens nu toegevoegd maar krijg je steeds van die irritante assasins op je dak? want ik ben nog niet zo geweldig sterk (lees ben mage weinig hp) en deze 2 waren flink vervelend
Hmmz, je krijgt amper 6k gold voor hun armorAnoniem: 34715 schreef op 21 January 2003 @ 23:24:
ow mensen die game is echt zwaaaaaar uitgebreid
lol

Nog even over de dwemer machinery. Ik was een tijdje geleden ergens ten NO van Suran in zo'n Dwemer ruine een opdracht voor Edwinna aan het uitvoeren. Ik moest daar een excavation report ophalen. Ergens in de lower levels stonden allerlei machines te draaien, waaronder een drietal met wielen waaraan ik kon draaien. Bij twee ervan ("Dwemer dream machines") kreeg ik daardoor een stoot poison magic op m'n dak. Verder gebeurde er niets.
Iemand enig idee wat ik daarmee had moeten doen?
Als het klopt hoef je alleen maar aan de juiste hendel te trekken, dan gaat er een geheime deur open. Ik ga ervanuit dat je die al hebt gevonden als je het report ookal hebt.Bar_en_boos schreef op 22 January 2003 @ 08:44:
Nog even over de dwemer machinery. Ik was een tijdje geleden ergens ten NO van Suran in zo'n Dwemer ruine een opdracht voor Edwinna aan het uitvoeren. Ik moest daar een excavation report ophalen. Ergens in de lower levels stonden allerlei machines te draaien, waaronder een drietal met wielen waaraan ik kon draaien. Bij twee ervan ("Dwemer dream machines") kreeg ik daardoor een stoot poison magic op m'n dak. Verder gebeurde er niets.
Maar dat stukje uit het museum past er toch niet bij die smidt zegt zelf ik hoop dat ge er niet teveel voor betaald hebt.QuarK schreef op 21 januari 2003 @ 23:07:
Jep, da's een heeeeeel stuk beter te lezen
Je hebt 3 stukjes nodig:
- stukje van Almalexia
- van Karrod
Ik wil ook niet 2 van mijn dagenlijkse gebruite objecten donaten. En wat dom is is dat ik een mace omdat ik dat toch niet gebruik heb verkocht voor ik die quest had...
Ah, ok. Ik heb eerst die hendels gedraaid daarna zag ik pas die gang. Had niet door dat ie d'r eerst niet was.Anoniem: 61461 schreef op 22 januari 2003 @ 10:00:
je hebt de hendel nodig die volledig op het einde is en dan gaat er een gang open
Van het museum krijg je dacht ik een of ander schild met een stukje zwaard erin, als je die nog niet hebt. En over die legendary items, achter in de museum ligt een boek waarin er een aantal staan beschreven. Je hoort er toch wel een stuk of wat te hebben, ik had bijvoorbeeld de ring of phynaster en de vampire ring gegeven. Verder lever ik daar al mijn wapens en armor, maar daar lie ik haar wel voor dokkenAnoniem: 61461 schreef op 22 januari 2003 @ 10:03:
[...]
Maar dat stukje uit het museum past er toch niet bij die smidt zegt zelf ik hoop dat ge er niet teveel voor betaald hebt.
Ik wil ook niet 2 van mijn dagenlijkse gebruite objecten donaten. En wat dom is is dat ik een mace omdat ik dat toch niet gebruik heb verkocht voor ik die quest had...

Dat zeg ik toch?Anoniem: 61461 schreef op 22 January 2003 @ 10:00:
je hebt de hendel nodig die volledig op het einde is en dan gaat er een gang open
vampire ring rocks ge moet die keer gebruiken ik combat tegen sterke tegenstanders ge neemt hen health af en tegelijk krijgde gij het terugAnoniem: 75020 schreef op 22 January 2003 @ 10:22:
[...]
Van het museum krijg je dacht ik een of ander schild met een stukje zwaard erin, als je die nog niet hebt. En over die legendary items, achter in de museum ligt een boek waarin er een aantal staan beschreven. Je hoort er toch wel een stuk of wat te hebben, ik had bijvoorbeeld de ring of phynaster en de vampire ring gegeven. Verder lever ik daar al mijn wapens en armor, maar daar lie ik haar wel voor dokken. Het is mooi om het een beetje gevuld te zien daar. Dat weegt voor mij zwaarder dan het geld dat je misloopt door het niet aan creeper te verkopen (helft van de waarde
).
en ja die pinasterring ga ik ook maar verkopen en anders keer gaan snuffelen in mijn 200 wapensgrote collectie misschien nog iets te vinden ah nee die ring of surroundings zal ik wel verkopen heb toch amulet of schadows
Kalm aan jongen! Vooral niet te chaotisch! Zo goed is de vampire ring niet, en het is sowieso vrijwel nutteloos in tribunal. Alle mogelijk sterke vijanden hebben toch reflect zoveel pts, en een hele zooi aan hp. Je hebt er veel meer aan om gewoon met je (daedric) wapen erop in te hakken. En in hemelsnaam 200 wapensgrote collectie? Zit daar niet veeeeelsteveel troep bij?Anoniem: 61461 schreef op 22 januari 2003 @ 10:49:
[...]
vampire ring rocks ge moet die keer gebruiken ik combat tegen sterke tegenstanders ge neemt hen health af en tegelijk krijgde gij het terug
en ja die pinasterring ga ik ook maar verkopen en anders keer gaan snuffelen in mijn 200 wapensgrote collectie misschien nog iets te vinden ah nee die ring of surroundings zal ik wel verkopen heb toch amulet of schadows
De smid breekt dat schild en haalt het stukje er vanaf. Als je alledrie de stukjes hebt kan hij er een zwaard van maken.Anoniem: 61461 schreef op 22 januari 2003 @ 10:03:
[...]
Maar dat stukje uit het museum past er toch niet bij die smidt zegt zelf ik hoop dat ge er niet teveel voor betaald hebt.
Je *moet* 2 artifacts donaten aan het museum om het stukje te krijgen.
Er zijn zat artifacts te vinden, dus dat moet geen probleem zijn. En als je character geen probleem heeft met stelen kun je ze meteen daarna weer terug jatten
Trouwens, er zijn 2 van die smids in dat ene gebouw. Bij de ene laat je het zwaard maken en bij de andere moet je wezen met dat schild.
Ik heb weer wat voor. Ik had voor een eerdere quest van de Thieves guild moeten inbreken in de Mages Guild in Ald'ruhn. Daar was echter een bewaker die ik gedood had. Maar als je later wat quests vervuld hebt voor de Mages guild in Balmora word je verwezen naar een zekere Edwinna in Ald'ruhn. Bij aankomst in Ald'ruhn is de Mages guild compleet verlaten.
Ik dacht foutief dat zij die guard was die ik eerder vermoord had dus plaats ik haar terug in het spel via de console. Geen enkel probleem, maar nu kom ik terug van 1 of andere quest voor haar en plots lopen er terug allerlei mages in de Mages guild in Ald'ruhn. En nu loopt er dus tweemaal dezelfde Edwinna rond
Ik dacht foutief dat zij die guard was die ik eerder vermoord had dus plaats ik haar terug in het spel via de console. Geen enkel probleem, maar nu kom ik terug van 1 of andere quest voor haar en plots lopen er terug allerlei mages in de Mages guild in Ald'ruhn. En nu loopt er dus tweemaal dezelfde Edwinna rond
[ Voor 14% gewijzigd door Fuelke op 22-01-2003 13:21 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nee alleen wat meer waard is dan 5000 hou ik en het moet een speciale naam hebben. ja 200 is misschien een beetje veel en der zit wel wat dubbel deadric tussenAnoniem: 75020 schreef op 22 January 2003 @ 12:07:
[...]
Kalm aan jongen! Vooral niet te chaotisch! Zo goed is de vampire ring niet, en het is sowieso vrijwel nutteloos in tribunal. Alle mogelijk sterke vijanden hebben toch reflect zoveel pts, en een hele zooi aan hp. Je hebt er veel meer aan om gewoon met je (daedric) wapen erop in te hakken. En in hemelsnaam 200 wapensgrote collectie? Zit daar niet veeeeelsteveel troep bij?
Nu heb ik zeker het meest waardevolle object van heel morrowind gevonden
Soul of almalexia 7500000 waard. Nu wou ik eens weten of er nog zo azura stars bestaan, want ik wil nu vivec ook eens vangen zo heb ik tribunal in soulgems
Dat hele zootje goden op mijn nachtkastje
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 61461 op 22-01-2003 14:10 ]
tweeling zusFuelke schreef op 22 January 2003 @ 13:19:
Ik heb weer wat voor. Ik had voor een eerdere quest van de Thieves guild moeten inbreken in de Mages Guild in Ald'ruhn. Daar was echter een bewaker die ik gedood had. Maar als je later wat quests vervuld hebt voor de Mages guild in Balmora word je verwezen naar een zekere Edwinna in Ald'ruhn. Bij aankomst in Ald'ruhn is de Mages guild compleet verlaten.
Dat Tribunal moet ik zelf nog installeren, maar hoe groot is die uitbreiding in vergelijking met het oppervlak van Vvardenfell?
het is maar 1 stad en die komt zelf niet op de kaart van morrowind je krijgt dus geen extra space bij je kan alleen een beetje in mournhold wandelen maar het loont echt de moeite hoor een schitterend expansion vind ik die quests zijn perfect je moet nooit zo ver lopen of uren zoeken naar iets en een leuk verhaalke ook met een verassend eind...
150-200 uur level 48 main quest morrowind uitgespeeld, main quest mournhold uitgespeeld, master of fight guild, wizard mage guild, en nog wat prusterijen hier en daar bijna alle shrines en andere groten bezocht en nog veel meer echt een goed spel je ben er lang mee bezig
Vergeet vooral niet het GRUWELIJK GROTE sewer doolhof onder mournhould. Dat is echt werkelijk gigantisch. Verder nog een aardig grote dwemer ruin en de mooiste deadric ruin die er is, er is echt wel genoeg te doen!Anoniem: 61461 schreef op 22 January 2003 @ 15:31:
het is maar 1 stad en die komt zelf niet op de kaart van morrowind je krijgt dus geen extra space bij je kan alleen een beetje in mournhold wandelen maar het loont echt de moeite hoor een schitterend expansion vind ik die quests zijn perfect je moet nooit zo ver lopen of uren zoeken naar iets en een leuk verhaalke ook met een verassend eind...
Zit nu toch wel tussen de 2500 - 3000 uur. Ben al vanaf de zomer bezig met dit prachtspel.Anoniem: 34715 schreef op 22 January 2003 @ 15:36:
hoeveel uur zijn jullie gemiddeld al bezig? (een schatting)
Dat is wel erg veel hoor, hoeveel uur is dat niet per dag? Meer dan 10 uur ofzo? Heb je dan nog wel een leven naast Morrowind?Anoniem: 75020 schreef op 22 January 2003 @ 15:48:
[...]
Zit nu toch wel tussen de 2500 - 3000 uur. Ben al vanaf de zomer bezig met dit prachtspel.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
dat betekend dat je al 150 dagen 24 uur per dag morrowind aant spelen bent lijkt mij nogal veel of 300 dagen 12 uur per dag is al langer dan deze zomer dus ...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 61461 op 22-01-2003 16:26 ]
Kheb hem meteen gekocht toenie uit was. Weet niet meer precies wanneer dat was. Maar je, het is dit spel dat ik voornamelijk heb zitten spelen, en zeker in de vakantie veel meer dan 10 uur per dag. Maar ik kan er wel een paar honderd uur naast zitten. Ik weet alleen wel zeker dat ik meer dan 2000 uur gespeeld heb. (Had ooit een counter plug-in, die kwam tot rond de 1700. Voor en na die tijd heb ik ook flink gespeeld).Cannondale schreef op 22 January 2003 @ 16:10:
[...]
Dat is wel erg veel hoor, hoeveel uur is dat niet per dag? Meer dan 10 uur ofzo? Heb je dan nog wel een leven naast Morrowind?
Je maakt toch best wel een paar rekenfouten... En kun je nou echt niet normaal typen? Dit stoort me, en het is ook tegen de forumregels ahk.Anoniem: 61461 schreef op 22 January 2003 @ 16:25:
dat betekend dat je al 150 dagen 24 uur per dag morrowind aant spelen bent lijkt mij nogal veel of 300 dagen 12 uur per dag is al langer dan deze zomer dus ...
OMG 2000 uur
Ben ik even blij dat Morrowind niet het belangrijkste deel uit mijn leven invult...
Ik denk dat ik er zelf nu zo'n 200 uur mee bezig ben geweest, soms een weekje wat meer, dan weer een weekje helemaal niets omdat er gewoon belangrijkere dingen voorkwamen.

Ik denk dat ik er zelf nu zo'n 200 uur mee bezig ben geweest, soms een weekje wat meer, dan weer een weekje helemaal niets omdat er gewoon belangrijkere dingen voorkwamen.
Op zich zijn er natuurlijk mensen die al jarenlang zoveel spelen, bijvoorbeeld met Ultima ofzo. Het werkt ook best verslavend, daarom speel ik principieel niet in de tentamenweek bijvoorbeeld
ik heb een probleempje met een quest.
het is een fighters gilde quest in balmora, mijn tweede of derde quest voor het fighters gilde, en nu moet ik een codeboek gaan (op)halen bij een vrouw (naam ff kwijt), maar die heeft um wel maar die houd ze nog even vast omdat ze iets met een andere groep (die ik moet vermoorden geloof ik) wil uitzoeken ofzo. maar nu kan ik me quest niet afmaken.
ik heb al geprobeerd om haar eerst af te maken, maar dan komt de halve balmora wachters gilde op me af en die kan ik niet aan.
ook heeft dat vrouwtje het over een groepje mannen, (en die maannen moest ik al afmaken in een andere guest alleeen de namen zijn niet bekend), maar die kan ik niet aanvallen zonder dat ze mij aanvallen, want dat is weer moord en dan kom ik weer in de problemen.
wat moet ik nou doen?
het is een fighters gilde quest in balmora, mijn tweede of derde quest voor het fighters gilde, en nu moet ik een codeboek gaan (op)halen bij een vrouw (naam ff kwijt), maar die heeft um wel maar die houd ze nog even vast omdat ze iets met een andere groep (die ik moet vermoorden geloof ik) wil uitzoeken ofzo. maar nu kan ik me quest niet afmaken.
ik heb al geprobeerd om haar eerst af te maken, maar dan komt de halve balmora wachters gilde op me af en die kan ik niet aan.
ook heeft dat vrouwtje het over een groepje mannen, (en die maannen moest ik al afmaken in een andere guest alleeen de namen zijn niet bekend), maar die kan ik niet aanvallen zonder dat ze mij aanvallen, want dat is weer moord en dan kom ik weer in de problemen.
wat moet ik nou doen?
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Anoniem: 36087
Ik heb naast Morrowind ook nog een vriendin, maar dat neemt veel tijd in
(vriendin dus
)
Zorg dat zij jou aanvaltkoornee schreef op 22 januari 2003 @ 19:16:
wat moet ik nou doen?
Door hoge speechcraft en taunt te gebruiken, of frenzy humanoid spell.
hmm dat heb ik net geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar, met taunt enzo. ik heb echt een minuutje of wat op taunt zitten klikken. maar me speechcarft is niet zo hoog omdat ik een orc ben, misschien ligt het daar aan?QuarK schreef op 22 januari 2003 @ 20:01:
[...]
Zorg dat zij jou aanvalt
Door hoge speechcraft en taunt te gebruiken, of frenzy humanoid spell.
misschien kan ik haar pickpocketen? maar waar leer/krijg ik dat? bij het thieves gilde?
[ Voor 1% gewijzigd door koornee op 22-01-2003 20:07 . Reden: geprobeerttttt? ]
Anoniem: 76664
Er gewoon voor zorgen dat ze u graag heeft. Door persuasing en dan admire en dan geeft ze u dat boek wel.koornee schreef op 22 January 2003 @ 19:16:
wat moet ik nou doen?
Geen onzin verkopen, hij zegt toch dat hij lid is van het thieves guild.Anoniem: 76664 schreef op 22 januari 2003 @ 20:08:
[...]
Er gewoon voor zorgen dat ze u graag heeft. Door persuasing en dan admire en dan geeft ze u dat boek wel.
die staat al op 100% bij haar en nog komt ze met hetzelfde verhaaltje dat ze dat boek niet afgeeft.Anoniem: 76664 schreef op 22 januari 2003 @ 20:08:
[...]
Er gewoon voor zorgen dat ze u graag heeft. Door persuasing en dan admire en dan geeft ze u dat boek wel.
Ik heb d`r ook gewoon afgemaakt, maar zonder moeilijk doen. Daarna mezelf op laten pakken en weer vrijgekochtAnoniem: 75020 schreef op 22 January 2003 @ 20:29:
Niet moeilijk doen, gewoon taunten en afmaken.
Da's vrij matig voor je reputation. Ik zou toch proberen dat te vermijden.Cannondale schreef op 22 January 2003 @ 20:39:
[...]
Ik heb d`r ook gewoon afgemaakt, maar zonder moeilijk doen. Daarna mezelf op laten pakken en weer vrijgekocht
je moet haar gewoon blij maken
ik had daar spel voor voice of the emperor .. en hup ze gaf me gewoon het boek
Imperials bahstreafer schreef op 22 January 2003 @ 20:48:
je moet haar gewoon blij maken

Anoniem: 76664
of anders misschien intimidate of zo
Ik ben nu lid van de imperial legion zonder dat ik dat wou. Er was zo een sterk mannetje en ik heb hem tot een duel gevraagd en nu ben ik lid van de legion en elke keer ik een guard tegen kom zegt hij dat ik mijn uniform moet aandoen maar ik wil geen lid van het legioen zijn hoe kan ik me uitschrijven
Ik ben nu lid van de imperial legion zonder dat ik dat wou. Er was zo een sterk mannetje en ik heb hem tot een duel gevraagd en nu ben ik lid van de legion en elke keer ik een guard tegen kom zegt hij dat ik mijn uniform moet aandoen maar ik wil geen lid van het legioen zijn hoe kan ik me uitschrijven
dispelled worden
maar hier is toch het ik zit vast topic voor???? (werd mij op de vorige pagina ook verteld
)
maar hier is toch het ik zit vast topic voor???? (werd mij op de vorige pagina ook verteld
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34715 op 22-01-2003 22:29 ]
Ach, als mensen me niet leuk vinden omdat m`n reputation laag is dan stop ik er toch gewoon wat geld in? Ik ben gewoon DE pimp in morrowind
Reputatie werkt niet met geld.Cannondale schreef op 22 januari 2003 @ 22:18:
Ach, als mensen me niet leuk vinden omdat m`n reputation laag is dan stop ik er toch gewoon wat geld in? Ik ben gewoon DE pimp in morrowind
[rml][ ES3: Morrowind] Zit je vast stel hier je vragen deel 2[/rml]
Als ik 1 miljoen hebt is er geen verschil in mijn reputatie dan wanneer ik 100k heb. Je reputatie verbeterd wanneer je quests succesvol uitvoert, en gaat erop achteruit als je word opgepakt, als je word expelled of als je een quest failed. EN na verloop van tijd zal je reputatie er ook op achteruit gaan.Anoniem: 36087 schreef op 23 januari 2003 @ 12:25:
Reputatie werkt WEL met geld, als je maar genoeg ervan hebt
Ik denk dat ze het meer hebben over het effect van reputatie... Een hogere reputatie zorgt over het algemeen dat NPC's een hogere disposition hebben t.a.v. jou. Met een lage reputatie kun je die disposition alsnog afkopen...
Dit is wat er bedoeld wordt, de feitelijke discussie is verder niet nodig geloof ik, iedereen leest natuurlijk liever verhalen over alle bizarre avonturen!
Dit is wat er bedoeld wordt, de feitelijke discussie is verder niet nodig geloof ik, iedereen leest natuurlijk liever verhalen over alle bizarre avonturen!
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
* Fuelke heeft het gisteren tot Master rank geschopt in de Fighters Guild
. Moest er wel verraad voor plegen tov de Thieves Guild maar goed, dat was ff doorbijten
[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 23-01-2003 12:52 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Anoniem: 32226
Vandaag gaat ikke voor arch mage. Zojuist de quest voor Warlock voltooid.. ik weet niet hoeveel quests daar nog na komen maar we gaan ervoor. Level 21 Battlemage. Ik wil de hoogste posities in fighter en mage guild worden.
Intussen ook nog lid geworden van house Telvanni, die andere twee liggen zo voor de hand en als mage wil je toch bij je soortgenoten zitten.
Geld is echt heel makkelijk te maken als mage. Buiten een tomb gaan zitten healen tussen de gevechten door. Binnen de bonelords afmaken die common soulgems hebben en ze er zelf in stoppen. 4K per soulgem en die zijn vanaf level 10 a 11 al te maken.. geld is dus geen probleem.
Vraagje, waar vind ik grand soulgems of iig grotere dan common. Die paarse en bruinige, welke monsters hebben die en waar kan ik die vinden??? Kunnen we ook es een keer golden saints gaa nvangen. Ik heb al 2 golden saints scrolls...
Intussen ook nog lid geworden van house Telvanni, die andere twee liggen zo voor de hand en als mage wil je toch bij je soortgenoten zitten.
Geld is echt heel makkelijk te maken als mage. Buiten een tomb gaan zitten healen tussen de gevechten door. Binnen de bonelords afmaken die common soulgems hebben en ze er zelf in stoppen. 4K per soulgem en die zijn vanaf level 10 a 11 al te maken.. geld is dus geen probleem.
Vraagje, waar vind ik grand soulgems of iig grotere dan common. Die paarse en bruinige, welke monsters hebben die en waar kan ik die vinden??? Kunnen we ook es een keer golden saints gaa nvangen. Ik heb al 2 golden saints scrolls...
Jep, ze worden ook steeds vriendelijker.Twee Dee schreef op 23 January 2003 @ 12:43:
Ik denk dat ze het meer hebben over het [b]effect[/b[ van reputatie... Een hogere reputatie zorgt over het algemeen dat NPC's een hogere disposition hebben t.a.v. jou. Met een lage reputatie kun je die disposition alsnog afkopen...
Eerst zeggen ze "Make it quick" en nu "Ah there is the fellow advanturer" of iets in die zin
Ik lees hier over een aangepaste executable die voor een enorme snelheidswinst moet zorgen.
Nou zou ik graag wel wat FPS erbij willen, maar helemaal dat ik van dat schokken af ben die ik om de xx seconden heb, ik heb geen misselijk systeem dus ik kan me gewoon niet voorstellen dat het de hardware is.
Ik zie in het eerste MW topic dat het al besproken is, maar heeft iemand die patch of exe voor me?
Op die sites is de file niet meer te vinden.
Ik heb 'm legaal dus daar doe ik het niet voor.
Verder wil ik even weten hoe ik sommige dingen op kan laden, ik heb zo'n "Detect Enchant" spell die maar niet oplaadt....andere spells laden wel op!
[ Voor 45% gewijzigd door Gman op 23-01-2003 13:41 ]
De leukste commentaren krijg ik nog altijd in de Guild of Mages, zoals "Welcome friend, you're nearly a legend around here". Doet me altijd goed.
Wanneer je zonder de uitbreiding Tribunal speelt zijn Greater en Grand Soul Gems nogal schaars. Ik heb ze voornamelijk in Tombs gevonden, je 'Luck' heeft er volgens mij wel mee te maken hoevaak je een item als Grand Soul gem in een chest kan vinden. Dus luck verhogen of een item met fortify luck enchanten.Anoniem: 32226 schreef op 23 januari 2003 @ 13:16:
Ik heb nog nooit een monster gezien wat een grand soul gem met zich mee droeg, alleen common en petty soul gems.
Wanneer je Tribunal geinstalleerd hebt zul je zien dat het wat makkelijker is om aan Grand Soul Gems te komen. Je zult ze dan gewoon kunnen kopen
Overigens heb ik zonder ooit een soulgem ergens te kopen nu 25 souls gems in mijn voorraad. Grand Soul gems wel te verstaan
[ Voor 3% gewijzigd door NG op 23-01-2003 13:58 ]
Altijd je luck raisen! Bij elke Level-up! Op level 30 liep ik een keer een grot binnen (luck was toen 80 pts), ik keek in een krat: 30 grand soul gems! Je vind dan ook echt overal dwarven wapens ed, ik had in die hele grot 16 grand soul gems gevonden, een hoop best wel coole scrolls, paar exclusive restore health, en een paar redelijke amuleten. Luck is een van de beste skillz imhoNG schreef op 23 januari 2003 @ 13:31:
[...]
Wanneer je zonder de uitbreiding Tribunal speelt zijn Greater en Grand Soul Gems nogal schaars. Ik heb ze voornamelijk in Tombs gevonden, je 'Luck' heeft er volgens mij wel mee te maken hoevaak je een item als Grand Soul gem in een chest kan vinden. Dus luck verhogen of een item met fortify luck enchanten.
Ik heb nog nooit een monster gezien wat een grand soul gem met zich mee droeg, alleen common en petty soul gems.
Wanneer je Tribunal geinstalleerd hebt zul je zien dat het wat makkelijker is om aan Grand Soul Gems te komen. Je zult ze dan gewoon kunnen kopen
Overigens heb ik zonder ooit een soulgem ergens te kopen nu 25 souls gems in mijn voorraad. Grand Soul gems wel te verstaanNiet echt veel als je bedenkt dat ik al enige maanden aan het spelen ben.
Ah, je hebt het op de 'hard way' gedaan. Ik ben zowel master bij de Fighters als bij de Thieves guild zonder verraad te hoeven plegen.Fuelke schreef op 23 januari 2003 @ 12:52:
* Fuelke heeft het gisteren tot Master rank geschopt in de Fighters Guild. Moest er wel verraad voor plegen tov de Thieves Guild maar goed, dat was ff doorbijten
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Over het eerste: Ik heb alle patches, maar ik merk niks van snelheid winnen enzo. Misschien is er iets anders (was wel iets van een fps optimizer, niet dat ik die zo geweldig vind).Gman schreef op 23 January 2003 @ 13:19:
[...]
Jep, ze worden ook steeds vriendelijker.
Eerst zeggen ze "Make it quick" en nu "Ah there is the fellow advanturer" of iets in die zin
Ik lees hier over een aangepaste executable die voor een enorme snelheidswinst moet zorgen.
Nou zou ik graag wel wat FPS erbij willen, maar helemaal dat ik van dat schokken af ben die ik om de xx seconden heb, ik heb geen misselijk systeem dus ik kan me gewoon niet voorstellen dat het de hardware is.
Ik zie in het eerste MW topic dat het al besproken is, maar heeft iemand die patch of exe voor me?
Op die sites is de file niet meer te vinden.
Ik heb 'm legaal dus daar doe ik het niet voor.
Verder wil ik even weten hoe ik sommige dingen op kan laden, ik heb zo'n "Detect Enchant" spell die maar niet oplaadt....andere spells laden wel op!
Over dat opladen: Is het een spell of een enchante item? Als het een spell is en hij "laad niet op" dan is dat waarschijnlijk omdat je niet genoeg magicka om de spell te casten. Of je mysticism(daar hoorde detect Enchantment toch bij?) skill is gewoon veels te laag, al kan dat het bijna niet zijn. Als het een enchante item is dan weet ik het ook niet. Misschien een bug.
Waar hij het over heeft is toch geen patch? Dat is toch de No CD-executable die het stotteren verhelpt door de SafeDisc beveiling te omzeilen? Alhoewel ik wel vermoed dat Bethesda dit als 'on-officiele' patch heeft laten lekken, want SafeDisc staat er om bekend problemen te veroorzaken in games.Anoniem: 75020 schreef op 23 januari 2003 @ 14:45:
[...]
Over het eerste: Ik heb alle patches, maar ik merk niks van snelheid winnen enzo. Misschien is er iets anders (was wel iets van een fps optimizer, niet dat ik die zo geweldig vind).
FPS Optimizer ben ik trouwens dik tevreden over. Je moet er even tijd in steken om de juiste instellingen te vinden, maar nu heb ik View Distance 300%, alles op max en TruForm aan (heerlijk die ronde hoofden, mooie glooiingen etc), met hoge framerates.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik heb er het geduld gewoon niet voorCJ schreef op 23 januari 2003 @ 14:53:
[...]
Waar hij het over heeft is toch geen patch? Dat is toch de No CD-executable die het stotteren verhelpt door de SafeDisc beveiling te omzeilen? Alhoewel ik wel vermoed dat Bethesda dit als 'on-officiele' patch heeft laten lekken, want SafeDisc staat er om bekend problemen te veroorzaken in games.
FPS Optimizer ben ik trouwens dik tevreden over. Je moet er even tijd in steken om de juiste instellingen te vinden, maar nu heb ik View Distance 300%, alles op max en TruForm aan (heerlijk die ronde hoofden, mooie glooiingen etc), met hoge framerates.

Ik had 'm ook bijna naar de trashbin verwijderd, maar toen kreeg ik de tip om toch maar even de help-file door te lezen, aangezien je toch een flinke verbetering in FPS kon krijgen. En het ruleert gewoon dat je vanaf Ebonheart zo'n beetje compleet Vivec al kan zien. 300% viewdistance maakt naar mijn mening de wereld een beetje realistischer.
En TruForm op ATi kaarten ruleert natuurlijk gewoon compleet. Stenen zien er mooi uit, beesten zien er natuurlijker uit, het landschap bevat geen vervelende hoeken meer etc. Ik heb nu echt alles gemaxed inclusief 6xAA en 16xAF, en kan dus gewoon niet meer zonder. Als ik het uitzet, dan vallen de verschillen mij zo enorm op.

Het was trouwens ook al bekend dat Morrowind opties zou bezitten die standaard uit zouden staan, aangezien Bethesda vond dat er niet genoeg kaarten waren die alle pracht en praal aan konden zetten. TruForm was er één van.
Hmmz, misschien zal ik het binnenkort ook een keer proberen... Geforce3 ti 500, ondersteund die ook trueform?CJ schreef op 23 January 2003 @ 16:14:
[...]
Ik had 'm ook bijna naar de trashbin verwijderd, maar toen kreeg ik de tip om toch maar even de help-file door te lezen, aangezien je toch een flinke verbetering in FPS kon krijgen. En het ruleert gewoon dat je vanaf Ebonheart zo'n beetje compleet Vivec al kan zien. 300% viewdistance maakt naar mijn mening de wereld een beetje realistischer.
En TruForm op ATi kaarten ruleert natuurlijk gewoon compleet. Stenen zien er mooi uit, beesten zien er natuurlijker uit, het landschap bevat geen vervelende hoeken meer etc. Ik heb nu echt alles gemaxed inclusief 6xAA en 16xAF, en kan dus gewoon niet meer zonder. Als ik het uitzet, dan vallen de verschillen mij zo enorm op.
Het was trouwens ook al bekend dat Morrowind opties zou bezitten die standaard uit zouden staan, aangezien Bethesda vond dat er niet genoeg kaarten waren die alle pracht en praal aan konden zetten. TruForm was er één van.
nope, ATi Radeon 8500 en later alleen...Anoniem: 75020 schreef op 23 januari 2003 @ 17:36:
[...]
Hmmz, misschien zal ik het binnenkort ook een keer proberen... Geforce3 ti 500, ondersteund die ook trueform?
Die FPS Optimizer heb ik ook getest (overigens een poosje terug), het resulteerde alleen maar in nog lagere frames per second....toch maar weer installenCJ schreef op 23 januari 2003 @ 16:14:
[...]
BDW Jij hebt ook een R9700 Pro?
BDW² Ik zit nu bij de WOL crew
Komt me heel erg bekend voor.Gman schreef op 23 januari 2003 @ 22:02:
[...]
Die FPS Optimizer heb ik ook getest (overigens een poosje terug), het resulteerde alleen maar in nog lagere frames per second....toch maar weer installen
Edit: Oh ja, je moet wel een recente versie van FPS Optimiser hebben om TruForm aan te kunnen zetten op ATi-kaarten. Ik heb zelf versie 1.83, maar zag net dat verse 1.85 er inmiddels al een maand lang is.
Verbeteringen:
[1.85] more Truform options (see right-click menu of the keywords list)
[1.85] many Truform related and not related fixes
[1.83] some validation problems were fixed
[1.82] option to force auto/always run in combats
[1.81] improved N-Patch related code
• selective (by you!) N-Patch (aka ATI TRUFORM) applying - smoother 3-D object shapes
• distance dependent N-Patch tessellation (optimize peformance with Truform enabled)
• continuous TRUFORM is supported (for ATI Radeon 9500/9700)
[1.72] N-Patch geometry enhancement!!! (for ATI Radeon 8500 and higher only)
BDW: JaBDW Jij hebt ook een R9700 Pro?
BDW² Ik zit nu bij de WOL crew
BDW²: WOL staat hier (gezien je sig) vast niet voor Westwood OnLine.
[ Voor 36% gewijzigd door CJ op 23-01-2003 22:55 ]
Anoniem: 41542
Is truform uitsluitend iets van Radeon, of kan een GeForce 4 er ook iets mee? Niet dat een GeForce 4 Ti4200 op mijn PC (Atlon 1333, 512 MB) erg veel verschil maakt met mijn oude GeForce 2 MX 
Ik heb trouwens begrepen dat Tribunal meer iets is voor hogere level spelers. Vanaf welke level is het ongeveer te spelen?
En nou ik toch bezig ben, waar vind ik in vredesnaam Azura's Star? Of eigenlijk de quest waarvan dit item onderwerp is.
Ik heb trouwens begrepen dat Tribunal meer iets is voor hogere level spelers. Vanaf welke level is het ongeveer te spelen?
En nou ik toch bezig ben, waar vind ik in vredesnaam Azura's Star? Of eigenlijk de quest waarvan dit item onderwerp is.
TruForm is uitsluitend iets voor de Radeon8500 en hoger. 8500-kaarten zijn zelfs iets sneller met TruForm door de andere aanpak van de 9500/9700 kaarten.Anoniem: 41542 schreef op 23 januari 2003 @ 22:49:
Is truform uitsluitend iets van Radeon, of kan een GeForce 4 er ook iets mee? Niet dat een GeForce 4 Ti4200 op mijn PC (Atlon 1333, 512 MB) erg veel verschil maakt met mijn oude GeForce 2 MX
Azura's Star is een side-quest die je krijgt als je naar Azura's Shrine gaat. En die zit weer ergens tussen Tel Branora en Holamayan in.
Anoniem: 41542
Tnx, Azura's Shrine weet ik wel te vindenCJ schreef op 23 januari 2003 @ 22:55:
[...]
TruForm is uitsluitend iets voor de Radeon8500 en hoger. 8500-kaarten zijn zelfs iets sneller met TruForm door de andere aanpak van de 9500/9700 kaarten.
Azura's Star is een side-quest die je krijgt als je naar Azura's Shrine gaat. En die zit weer ergens tussen Tel Branora en Holamayan in.
Da's Holamayan.Anoniem: 41542 schreef op 23 January 2003 @ 23:13:
[...]
Tnx, Azura's Shrine weet ik wel te vindenDat is toch waar die dissident priests ook zitten?
mwah niet helemaal wel in de buurt 
de shrine ligt vanaf die plek in het zuiden ...
de shrine ligt vanaf die plek in het zuiden ...
[ Voor 40% gewijzigd door streafer op 23-01-2003 23:36 ]
Je kan het meteen installeren. Je word dan af en toe lastig gevallen door assasins, maar die zijn altijd net zwakker dan jij, dus dat gaat wel goed. Alleen in Mournhold zelf zitten pittige vijanden, wacht dus maar ff voor je daarheen gaat.Anoniem: 41542 schreef op 23 January 2003 @ 22:49:
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 75020 op 23-01-2003 23:52 ]
Ik kan uit ervaring vertellen dat dat onzin is.streafer schreef op 24 januari 2003 @ 09:08:
ze zeggen rond level 20 pas tribunal doen ....
Idd, de meeste monsters schalen naar je eigen level, met uitzondering van een aantal unique humanoids (bosses).
Tribunal is prima te doen, en erg gaaf.
Ik vind het verhaal echter passend *na* het echte morrowind verhaal, daarom doe ik hem nooit ervoor.
Ik vind het verhaal echter passend *na* het echte morrowind verhaal, daarom doe ik hem nooit ervoor.
Dat is ook zo, maar mede omdat Tribunal een aantal boeiende aanpassingen met zich meebrengt (oa een puik Journal-systeem) is het wel handig om meteen vanaf het begin de plug-in te installen. Verder wat betreft het verhaal, ik ga er vanuit dat iedereen hier wel eens de main quest heeft uitgespeeld. Wat je verder anders nog kan doen is eens lekker wat boekjes zoeken, want er is echt heel veel info over almalexia, nerevar, vivec, barenziah en nog een aantal. Ook veel info over geschiedenis van morrowind enzo. Het is heel goed aan te raden om ook nog eens wat boeken door te lezen voor je naar mournhold gaat.QuarK schreef op 24 January 2003 @ 10:35:
Idd, de meeste monsters schalen naar je eigen level, met uitzondering van een aantal unique humanoids (bosses).
Boeken zijn klein, zo lang ben je daar niet mee bezig. Ten minste, de meeste zijn klein.Anoniem: 34715 schreef op 24 January 2003 @ 11:11:
een boek gewoon echt lezen?
zon heel boek?
hmm vandaar die 2000 uur![]()
Dat moet dan de optie "Minimum FPS you can live with" zijnCJ schreef op 23 januari 2003 @ 22:48:
[...]
Komt me heel erg bekend voor.Ik had de moed namelijk ook opgegeven. Bij mij pastte FPS Optimizer m'n viewdistance realtime aan. Dat was heel erg frustrerend. Dan kon ik weer ver zien, en even later toen zag ik niet veel meer dan mist. En dat alles omdat-ie een constante framerate probeerde vast te houden. Maar toen bleek dat ik wat dingen verkeerd had ingesteld.
[...]
BDW: Ja
BDW²: WOL staat hier (gezien je sig) vast niet voor Westwood OnLine.
Die staat bij mij op 40, maar dat moet lager.
Ik heb wel last van een hoop "mist", dat moet die 40fps zijn, dan gooit ie de V.D. lager.
BDW²: Oeps
Even een mirror gemaakt want die orginele zijn aardig ruk.
[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 24-01-2003 11:46 ]
Ik moet toegeven dat ik de meeste boeken snel doorblader. Gisteren heb ik echter een verhaal echt uitgelezen, genaamd "The Mirror". 't Was wel een intrigerend stukje tekst over iemand die zijn man tegen man gevechten beschreef en die uiteindelijk, in een eindgevecht met een persoon die als het ware het spiegelbeeld van hemzelf was, het onderspit dolf.Anoniem: 75020 schreef op 24 January 2003 @ 11:21:
[...]
Boeken zijn klein, zo lang ben je daar niet mee bezig. Ten minste, de meeste zijn klein.
Nog even over die extra punten die je soms kan krijgen wanneer je levelled. Als je je bijvoorbeeld veel met de axe of longsword mept krijg je tijdens het levellen voor strength extra punten omdat dit de bijbehorende onderliggende "skill" is. Het meppen stimuleert dus de strength extra. Best wel logisch eigenlijk.
Of is die vraag hier al eerder beantwoord?
Dat is toch basis? Of wat bedoel je precies? En het is trouwens niet elk wapen heeft strength als attribute. Als je met een shortsword of dagger oid mept dan train je speed.Bar_en_boos schreef op 24 januari 2003 @ 13:26:
[...]
Ik moet toegeven dat ik de meeste boeken snel doorblader. Gisteren heb ik echter een verhaal echt uitgelezen, genaamd "The Mirror". 't Was wel een intrigerend stukje tekst over iemand die zijn man tegen man gevechten beschreef en die uiteindelijk, in een eindgevecht met een persoon die als het ware het spiegelbeeld van hemzelf was, het onderspit dolf.
Nog even over die extra punten die je soms kan krijgen wanneer je levelled. Als je je bijvoorbeeld veel met de axe of longsword mept krijg je tijdens het levellen voor strength extra punten omdat dit de bijbehorende onderliggende "skill" is. Het meppen stimuleert dus de strength extra. Best wel logisch eigenlijk.
Of is die vraag hier al eerder beantwoord?
Attribute, dat woord zocht ik.
Ik bedoel die multipliers (varierend van 2 t/m 5) die soms voor je attributes staan tijdens het levelen. Als je levelt doordat je lang 1 skill geoefend (of getraind) hebt gaat je bijbehorende attribute extra omhoog. Da's alles.
Tot nu toe heb ik nog nooit een multiplier voor luck gezien. D'r is blijkbaar geen skill die luck als attribute heeft? Of kraam ik nu onzin uit?
Ik bedoel die multipliers (varierend van 2 t/m 5) die soms voor je attributes staan tijdens het levelen. Als je levelt doordat je lang 1 skill geoefend (of getraind) hebt gaat je bijbehorende attribute extra omhoog. Da's alles.
Tot nu toe heb ik nog nooit een multiplier voor luck gezien. D'r is blijkbaar geen skill die luck als attribute heeft? Of kraam ik nu onzin uit?
Kan je luck eigenlijk trainen? misschien een idee voor Real Life
Je luck kun je per level 1 punt aan geven, en het kan niet getraind worden.
Elk level een puntje geven is aangeraden..
Elk level een puntje geven is aangeraden..
En een van je vele daedric tower shields enchanten met fortify luck +heel veel(constant effect). Een luck van boven de 100 bied mogelijkheden...
is er eigenlijk een max aan je skills? (dat je kan leren?)
dus kan ik strength 130 hebben?
of destruction 200?
of destruction 200?
Even rekenen.. een daedric tower shield kun je een constant effect van 40/40 fortify luck op doen..
Of iets cheaper, 0/80 ofzo.. is een heleboel luck
Of iets cheaper, 0/80 ofzo.. is een heleboel luck
Dmw alchemy kun je je stats onbeperkt ophogen.. heb laatst m'n intelligence eens (tijdelijk) op 12000+ gehad.Anoniem: 34715 schreef op 24 januari 2003 @ 19:22:
of destruction 200?
Wat je zelf kunt leren is maximaal 100 voor je skills en spells..
[ Voor 11% gewijzigd door QuarK op 24-01-2003 19:36 ]
Je kan het natuurlijk wel met constant effect items verhogen. Of tijdelijk met wat spells.Anoniem: 34715 schreef op 24 januari 2003 @ 19:22:
of destruction 200?
Ik ben nog niet eens met de mainquest begonnen.. lvl 57Anoniem: 75020 schreef op 24 januari 2003 @ 10:50:
[...]
Verder wat betreft het verhaal, ik ga er vanuit dat iedereen hier wel eens de main quest heeft uitgespeeld.

OK dat is dus de laatste keer dat ik een plugin heb geinstalleerd.
Heel m'n spel is vernaggeld, inc savegames
Ik had alleen 2 Sound plugins geinstalleerd.
Officieële Bittercoast en Wilderness Sounds Mod.
De Wilderness Sounds Mod heeft die Officieële Bittercoast er al in zitten las ik tijdens de install dus die 1e meteen uitgezet.
Verder gespeeld, niks aan de hand.
Toen zocht ik naar die FPS Optimizer en kwam ik een merge tool tegen voor de master file.
Effe mee gekloot maar had het idee dat ik 'm niet nodig had dus niks mee gedaan verder.
Nu is heel het spel vernaggeld, zodra ik die plugin uitzet flipt ie dat ie 1000 files niet kan vinden ofzo.
Ik zie net dat ik nu weer kan spelen (lijkt het), verse install + plugins enzo.
Maar als ik zo'n orc temple in ga vlakbij Balmora loopt ie weer vast, hij kan geen files vinden ofzo.
Allemaal vet gaar dus.
Backup je savegames NOW!
Heel m'n spel is vernaggeld, inc savegames
Ik had alleen 2 Sound plugins geinstalleerd.
Officieële Bittercoast en Wilderness Sounds Mod.
De Wilderness Sounds Mod heeft die Officieële Bittercoast er al in zitten las ik tijdens de install dus die 1e meteen uitgezet.
Verder gespeeld, niks aan de hand.
Toen zocht ik naar die FPS Optimizer en kwam ik een merge tool tegen voor de master file.
Effe mee gekloot maar had het idee dat ik 'm niet nodig had dus niks mee gedaan verder.
Nu is heel het spel vernaggeld, zodra ik die plugin uitzet flipt ie dat ie 1000 files niet kan vinden ofzo.
Ik zie net dat ik nu weer kan spelen (lijkt het), verse install + plugins enzo.
Maar als ik zo'n orc temple in ga vlakbij Balmora loopt ie weer vast, hij kan geen files vinden ofzo.
Allemaal vet gaar dus.
Backup je savegames NOW!
Maar eens doen danNG schreef op 24 januari 2003 @ 21:25:
[...]
Ik ben nog niet eens met de mainquest begonnen.. lvl 57![]()
Dit topic is gesloten.