[WC] Het grote waterkoelingvragen topic. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.482 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:30
Ik hoor wel vaker mensen praten over erg lage temps met hun waterkoeling.

Ik heb zelf een behoorlijk koelsysteem. Vind ik zelf.

-black ice pro 2 (met 1 120x120 fan)
-Maze 3
-eheim 1045 pomp (hiervoor een 1048 maar die laten vallen. Voor de temps geen verschil)
-geen reservoir

Mijn temps zijn idle 36 en stressed 40 graden (amd xp1800@1.80ghz). De fan staat wel op de laagste stand.

Maar zie ik wel eens mensen reageren met een setje die volgens mijn minder koelt en die halen veel lagere temps.
Ik las net een topic (thermaltake aquarius 2 cooling) en die haalde met dat setje 32 idle en 36 stressed (xp2200@1922) en dat ding heeft maar een radiator van 90x90?

Doe ik iets fout of scheppen ze maar wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
het zou kunnen zijn dat zij een beter contact hebben tussen de cpu en het blok??
beter gepolijst bijvoorbeeld

of ze hebben hem strakker tegen de cpu aan gedrukt
(goede) pasta er tussen
allerlei mogelijkheden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 22:09:
Sapphire zei: ja, maar dat scheelt maar een paar graden, en het dood algen en voorkomt corrosie

Is het niet zo dat antivries een reactie veroorzaakt tussen metalen dus kun je dan maar 1 soort metaal gebruiken
Dat heb je ook met gewoon water..

@ Robby: zijn op zich al erg nette temps. Die andere personen hebben waarschijnlijk een koelere CPU (2200+ = Thoroughbred), of de kampertemp is lager.

[ Voor 102% gewijzigd door Steve op 18-02-2003 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Kheb nu nog een ander probleem: 1 op de 10 keer als ik mijn PC (en dus pomp) aanzet, dan blijft de pomp dus "haken". Hij zit dan op een dood punt lijkt me. Het ding een tikje geven is dan voldoende om hem op gang te helpen, maar dit is niet goed lijkt me. Mijn moeder weet zoiets bijvoorbeeld niet, en hij slaat ook niet af bij een bepaalde temperatuur. Maar dat pompje, een Sicce *** (een klein aquariumpompje iig) moet toch gewoon altijd aanslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Hmmm bij mij 'verdwijnt' er water, het gaat heel langzaam aan, maar het peil in mijn emmer zakt :( weet iemand hoe dit komt? verdamping oid? heb geen lek, dat had ik al gechecked =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

De_Bastaard schreef op 18 February 2003 @ 09:04:
Hmmm bij mij 'verdwijnt' er water, het gaat heel langzaam aan, maar het peil in mijn emmer zakt :( weet iemand hoe dit komt? verdamping oid? heb geen lek, dat had ik al gechecked =]
Inderdaad, dat water verdampt gewoon. Ik weet niet welke temps je hebt, maar het zal toch wel warm/lauw water zijn en dat verdamt natuurlijk nog sneller dan gewoon koud kraanwater. Een gesloten systeem is een goede oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
_Mon_ schreef op 18 February 2003 @ 09:01:
Kheb nu nog een ander probleem: 1 op de 10 keer als ik mijn PC (en dus pomp) aanzet, dan blijft de pomp dus "haken". Hij zit dan op een dood punt lijkt me. Het ding een tikje geven is dan voldoende om hem op gang te helpen, maar dit is niet goed lijkt me. Mijn moeder weet zoiets bijvoorbeeld niet, en hij slaat ook niet af bij een bepaalde temperatuur. Maar dat pompje, een Sicce *** (een klein aquariumpompje iig) moet toch gewoon altijd aanslaan ?
kan het niet zijn dat er zich een luchtbelletje in het pompje bevind?
mijn pompje wil vaak ook niet starten als ik hem uit het water heb gehad (ik heb een dompelpompje)
maar naar een paarkeer een beetje heen en weer draaien verdwijnen de luchtbelletjes en dan is het probleem over.
op het moment dat ie niet pompt, draait ie wel overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

OliverBB schreef op 18 februari 2003 @ 09:53:
[...]

kan het niet zijn dat er zich een luchtbelletje in het pompje bevind?
mijn pompje wil vaak ook niet starten als ik hem uit het water heb gehad (ik heb een dompelpompje)
maar naar een paarkeer een beetje heen en weer draaien verdwijnen de luchtbelletjes en dan is het probleem over.
op het moment dat ie niet pompt, draait ie wel overigens
Volgens mij niet, tenzij de pomp dan opeens SUPERstil is. Ik hoor hem dan namelijk totaal niet en normaal hoor je wel zacht iets brommen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
_Mon_ schreef op 18 February 2003 @ 09:11:
[...]

Inderdaad, dat water verdampt gewoon. Ik weet niet welke temps je hebt, maar het zal toch wel warm/lauw water zijn en dat verdamt natuurlijk nog sneller dan gewoon koud kraanwater. Een gesloten systeem is een goede oplossing :)
Nee, een gesloten systeem helpt nix. Ik heb ook een gesloten systeem EN bij mij verdwijnt er ook water. Als ik in mijn fil-bleed slang kijk zie ik na een week toch echt een verschil van een paar cm. Wat ik tot nu toe heb gehoord van andere peepz op GoT is dat het aan mijn koppelingen ligt en daar het water 'vaporiseerd' ofzo? Anywayz ik raak water kwijt zonder dat ik lekjes heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
arnoman schreef op 18 februari 2003 @ 11:23:
[...]

Nee, een gesloten systeem helpt nix. Ik heb ook een gesloten systeem EN bij mij verdwijnt er ook water. Als ik in mijn fil-bleed slang kijk zie ik na een week toch echt een verschil van een paar cm. Wat ik tot nu toe heb gehoord van andere peepz op GoT is dat het aan mijn koppelingen ligt en daar het water 'vaporiseerd' ofzo? Anywayz ik raak water kwijt zonder dat ik lekjes heb.
ook een gesloten systeem schijnt te "zweten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

Een gesloten systeem raakt ook zeker zn water langzaam wel kwijt. Maar een paar centimeter binnen een week lijkt me niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraag van een WC noob, t aansluiten is wel duidelijk maar t vullen van je waterkoeling niet, hoe doe je dat gewoon met een trechter boven je reservoir hangen en de pomp laten pompen en wachten tot ie vol zit of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

hoe wil je het anders doen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Reservoir vullen, pomp aanzetten, en blijven bijvullen, tot het reservoir (bijna) vol is en blijft.

Je kan ook met een T-stukje werken, maar da's nutteloos aangezien je een reservoir hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11
ik heb hem gevuld doormiddel van de emmer/pan methode astennu ,

leg je kast op zijn zijkant(zodat de radiator horizontaal ligt ,

vul een emmer/pan met demi water , houd de pomp en resevoir los van elkaar onder water , wacht todat alle lucht uit je radiator is en uit je slangen/blokjes en doe onder water het resevoir weer op je pomp ,

klaar is kees lucht vrij en max gevuld >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Gipsy King op 18-02-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:21

[NUT]

Heppiedepeppie

Geachte mede waterkoelende tweakerts, bekijkt u eens het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://nut.fun-industries.nl/resevoir.gif

Het idee van het resevoir is leuk, maar hoe kan ik het plexiglas hier voor het beste bewerken? waarmee (naast een frees, die heb ik nie :/) kan ik plexiglas RECHT zagen/snijden?

Laat ook jullie gedachten eens gaan over het verdeel blokje, ik pomp dus met mijn 'overkill' pomp naar 4 dingen tegelijk, waarvan 2 redelijk hoog in de kast zitten. kan dit volgens jullie?

Dit alles gaat in een CoolerMaster ATC-201 Aluminium kast, met in het rooster aan de voorkant, het venster van het resevoir 8) Dat leek me wel kewl :)

Gaarne onderbouwde antwoorden/reacties, want ik wil vooruit kunnen met uw antwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Als je het goed afplakt moet het te doen zijn met een decoupeerzaag. Wel niet te snél zagen, anders smelt het plexi in de ribben van je zaagje.

Wat is redelijk hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

de gemiddelde big tower is rond de halve meter, dus waarschijnlijk ook die hoogte :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
je zou alleen de return zoals je hem noemt volgens mij onder het niveau moeten zetten.
ik had dat eerst ook niet en dan krijg je
a lucht in je systeem en b als je je systeem stopzet loopt alles terug naar het reservoir.
nu heb ik hem wel onder het niveau gebracht en dan krijg je geen lucht meer (op deze manier kun je ook een open reservoir gebruiken) en zodra je je systeem stopzet gaat ook de vloeistof stilstaan en loopt het systeem dus niet leeg.
hierna heb ik ook een onluchtingslangetje bovenop het reservoir gemaakt waardoor ik het reservoir kan ontluchten, maar ook kan bijvullen.
lijkt misschien onzin maar ik heb zelf gemerkt dat het enorm scheelt.

[ Voor 12% gewijzigd door OliverBB op 19-02-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
[NUT] schreef op 19 February 2003 @ 04:34:
Geachte mede waterkoelende tweakerts, bekijkt u eens het volgende:

[afbeelding]

Laat ook jullie gedachten eens gaan over het verdeel blokje, ik pomp dus met mijn 'overkill' pomp naar 4 dingen tegelijk, waarvan 2 redelijk hoog in de kast zitten. kan dit volgens jullie?
Hoe zit je setup er precies uit? Ik krijg een beetje de indruk dat je Rad parallel aan je blokje zit. Logisch is deze opstelling: pomp --> rad --> blokje --> reservoir --> pomp enz enz.. (dit is dus in serie) Waarom pomp je anders naar 4 dingen tegelijk?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Geronimoos schreef op 19 februari 2003 @ 10:54:
[...]

Hoe zit je setup er precies uit? Ik krijg een beetje de indruk dat je Rad parallel aan je blokje zit. Logisch is deze opstelling: pomp --> rad --> blokje --> reservoir --> pomp enz enz.. (dit is dus in serie) Waarom pomp je anders naar 4 dingen tegelijk?
idd dan heb je dus 3 toevoeren naar de blokken en maar 1 slang naar de radiator en dus ook maar 1 slang naar het reservoir
misschien ook een idee om tussen alle toevoeren een kraantje te zetten zodat je de flow een beetje kunt knijpen in de ene slang als de flow in de andere te laag blijkt te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door OliverBB op 19-02-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
OliverBB schreef op 19 februari 2003 @ 11:02:
[...]

idd dan heb je dus 3 toevoeren naar de blokken en maar 1 slang naar de radiator en dus ook maar 1 slang naar het reservoir
misschien ook een idee om tussen alle toevoeren een kraantje te zetten zodat je de flow een beetje kunt knijpen in de ene slang als de flow in de andere te laag blijkt te zijn.
Volgens mij is een 100% flow van je water door je radiator sowieso gewenst. Je radiator is toch je koelende element en het is nuttig als AL je water hier gebruikt van maakt.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Jupiler schreef op 19 februari 2003 @ 08:38:
Als je het goed afplakt moet het te doen zijn met een decoupeerzaag. Wel niet te snél zagen, anders smelt het plexi in de ribben van je zaagje.

Wat is redelijk hoog?
Iets minder dan een halve meter... zeg ongeveer 40cm...
OliverBB schreef op 19 februari 2003 @ 10:42:
je zou alleen de return zoals je hem noemt volgens mij onder het niveau moeten zetten.
ik had dat eerst ook niet en dan krijg je
a lucht in je systeem en b als je je systeem stopzet loopt alles terug naar het reservoir.
nu heb ik hem wel onder het niveau gebracht en dan krijg je geen lucht meer (op deze manier kun je ook een open reservoir gebruiken) en zodra je je systeem stopzet gaat ook de vloeistof stilstaan en loopt het systeem dus niet leeg.
hierna heb ik ook een onluchtingslangetje bovenop het reservoir gemaakt waardoor ik het reservoir kan ontluchten, maar ook kan bijvullen.
lijkt misschien onzin maar ik heb zelf gemerkt dat het enorm scheelt.
Hmm, hier zit wel wat in... dank voor je gedachtengang!
Geronimoos schreef op 19 februari 2003 @ 10:54:
[...]

Door een conclusie die Fewture trok ergens in dit topic heb ik besloten dat het dus geen reet uitmaakt of de radiator nu voor de cpu zit of niet, zijn ervaring was dat het nouwelijks scheelde omdat het water(in z'n algeheel) toch uiteindelijk een bepaalde temp bereikte. (zal ff kijken voor linkje)

Daarnaast zat ik te denken dat het wel heel onlogisch is een lus door te leggen van

de pomp -> rad -> cpu -> vga -> chipset -> resevoir ->><

omdat als je dit doet, het water al word opgewarmt bij de CPU, vervolgens nog een boost krijgt van m'n Gf4 en chipset, en dan dus extra warm word door de 3 voudige verwarming alvorens weer terug te komen bij mijn resevoir... Iets wat 20'C is is makkelijker op 22'C te krijgen dan iets wat 15'C is, zo is mijn kennis van warmte werking, en dat klopt toch :?
OliverBB schreef op 19 February 2003 @ 11:02:
[...]

Mijn pomp is veelste sterk voor de 10mm slangen die ik ga gebruiken, dus zit het met de flow wel goed vermoed ik....

---

Mijn opstelling is dus idd:
code:
1
2
3
4
                   /> Rad --\
                  /-> CPU  --\
resevoir -> pomp ---> VGA ---> resevoir -->
                  \-> NB ---/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

40cm zou geen enkel probleem moeten zijn. Pas als je hoger dan een meter gaat moet je je zorgen maken.

Ziet er verder wel oké uit. Ben benieuwd naar de pics als je het afgewerkt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 17:50
_Mon_ schreef op 18 February 2003 @ 09:11:
[...]

M'n water is idd 'lauw', m'n cpu temp iets boven de 40c idle en stressed 44-45 :/

Volgens me moeder verdampt het water door m'n verwarming in mijn kamer, die trekt alle lucht naar zich toe enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Jupiler schreef op 19 February 2003 @ 12:49:
40cm zou geen enkel probleem moeten zijn. Pas als je hoger dan een meter gaat moet je je zorgen maken.

Ziet er verder wel oké uit. Ben benieuwd naar de pics als je het afgewerkt hebt ;)
Ok, dank :)

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het eindresultaat 8) ... zal je altijd zien dat het tegen valt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hoe ga je het reservoir trouwens precies maken? Plexi platen en die dan lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Jupiler schreef op 19 February 2003 @ 13:02:
Hoe ga je het reservoir trouwens precies maken? Plexi platen en die dan lijmen?
Dat is idd het idee... *sidder* dus moet ik een manier hebben om die zooi recht te zagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 17-09 14:36
recht plankie met klemmen erop zetten, en daar langs met de decoupeerzaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Indeed, met de decoupeerzaag. Maar nogmaals, niet te snel zagen ivm warmte en smeltend plexi. Ik heb zelf m'n voeding een plexi achterkant gegeven, en dat ging ook perfect met een decoupeerzaag.

En de plexi kan je aan elkaar lijmen met chloroform (bij voorkeur), aceton werkt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik kijk naar die koelblokken dan zie ik allemaal spiraal vormen enzo is het niet beter om eigenlijk een soort vierkant baje te maken met zo'n dun mogelijke bodem en daar gewoon dat water in te pompen of werken al die doolhofjes beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, met die doolhoofjes heb je een veel grotere oppervlakte (veel meer koper dat contact maakt met het water). Met een bakje maakt enkel de bodem contact met het water (en het contact zal zwak zijn, water zweeft bijna over een vlakke bodem. Vergelijk het met een gewone heatsink voor luchtkoeling, als je gewoon een plaat koper op je CPU zet en daar een fan op laat blazen zal hij aardig heet worden.

En waarom geen rechte hoeken: omdat je in die hoeken dan het fenomeen van stilstaand water krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Steve op 19-02-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik had dus eerste een Sicce Idra (1200l p/u), maar deze is overleden. Deze pomp pompte het water door mijn DD-Maze2-2 – DD-GPu blokje – DD-The Cube Rad, dit ging allemaal zonder problemen, hoewel ik zeer veel 90’bochtjes heb gebruikt in mijn setup. Nu deze pomp dus dood is gegaan wil ik natuurlijk een nieuwe pomp. Ik wil geen Sicce pompen meer en kwam dus natuurlijk bij Eheim uit. Mij oog viel hierbij op de Eheim 1048 (600l p/u), deze scheen nóg stiller te zijn dan me Sicce Idra en maar iets van 7watt te stoken ipv de schofterige hoeveelheid (25watt!!!!) die mijn Sicce Idra deed. Maar ik wil binnenkort ook een autoradiator in mijn setup gaan plaatsen en eventueel ook nog de BlackIce Rad die ik nog heb liggen. Wat ik mij dus nu afvraag, heeft een 600liter pompke genoeg kracht om een voldoende flowrate door dit alles te behalen? Of moet ik toch gaan voor een sterkere Eheim pomp en zo ja welke dan?

En heeft dat mini Eheim reservoirtje wat ik veel mensen aan hun pomp zie klikken nou ook maar een beetje effect? Heeft iemand hier ervaring mee? B.v. eerst een setup zonder zo’n reservoirtje en dan later met zo’n ding?

edit:

Ik zal ff proberen wat pix te uppen dan kan iedereen zien hoe mijn setup nu is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat mini-reservoirtje is weinig waard en lekt vaak, zou ik dus niet doen.

Flow maakt echt weinig uit, dus 600 l/u zou wel moeten gaan.. Als je zeker wilt zijn kan je ook voor een Eheim 1250 gaan, deze haalt 1200 l/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
1048 … Centrifugaalpomp
Pompcapaciteit 600 l/h
Opvoerhoogte 1,50 m Wk
Stroomverbruik 10 W
Slangaansluiting (zuigzijde) Ø13mm
Slangaansluiting (drukzijde) Ø13mm
Dimensions: lenght x width x height 147 x 75 x 118

1250 … Centrifugaalpomp
Pompcapaciteit 1200 l/h
Opvoerhoogte 2,00 m Wk
Stroomverbruik 28 W
Slangaansluiting (zuigzijde) Ø17mm
Slangaansluiting (drukzijde) Ø13mm
Dimensions: lenght x width x height 180 x 95 x 120

Ik zie iedereen zeuren over die aansluitingen van die pompen, maar 13mm is toch best? ik gebruik overal 12mm dus ik neem aan dat ik daar mijn slangetjes wel overheen ga krijgen. Alleen waar ik nu ook moeilijk over doe met mijn keuze van een pomp is dat de Eheim 1250 28watt afgeeft, 1/3 van de hitte die me cpu dus afgeeft en dat vind ik ontiegelijk veel . Is daar wat aan te doen, door bijvoorbeeld een dimmer op die pomp te zetten waardoor ie minder waterpompt (dûh) en dus ook minder stroomverbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
en wil iemand er aub voor zorgen dat die ZWAAR irritante XXLcases pop-up verdwijnt ik wordt hier helemaal para. Om nou elke keer als ik deze pagina refresh 5x dat ding weg te moeten klikken is dodelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Sauron-XP schreef op 19 February 2003 @ 13:11:
recht plankie met klemmen erop zetten, en daar langs met de decoupeerzaag :)
Hmm, daar zit wat in :) denk dat ik dan maar eens ga zoeken naar wat hout in de schuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje.
Ik had dus koper van mijn oom gehad maar dat was maar 1 cm dik.
Dus ik moet nieuwe kopen.
Ik heb al een aantal bedrijven gebeld maar ze hebben het allemaal niet.
Dus koper van 2 cm dik en 4 cm breed en 4 cm lang.
Weet iemand een winkel/ander hok waar ik koper kan kopen in Rotterdam en omstreken?
Of in de buurt van Eindhoven of Alkmaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Jupiler schreef op 19 February 2003 @ 13:47:
Dat mini-reservoirtje is weinig waard en lekt vaak, zou ik dus niet doen.

Flow maakt echt weinig uit, dus 600 l/u zou wel moeten gaan.. Als je zeker wilt zijn kan je ook voor een Eheim 1250 gaan, deze haalt 1200 l/u.
een Eheim 1250 is voor ELKE watercooling dikke overkill..
Voor bijna alle waterkcoolingen is een Eheim 1046 echt wel voldoende.. Behalve voor grote watercoolingen met VGA en chipsetblok e.d. kun je overwegen de Eheim 1048 te halen..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

arnoman schreef op 19 februari 2003 @ 13:57:
en wil iemand er aub voor zorgen dat die ZWAAR irritante XXLcases pop-up verdwijnt ik wordt hier helemaal para. Om nou elke keer als ik deze pagina refresh 5x dat ding weg te moeten klikken is dodelijk...
denk niet dat dat hier op z'n plaats is... en dan erbij... gebeurde niet alleen in dit topic hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

bluppy2 schreef op 19 februari 2003 @ 14:07:
[...]

een Eheim 1250 is voor ELKE watercooling dikke overkill..
Voor bijna alle waterkcoolingen is een Eheim 1046 echt wel voldoende.. Behalve voor grote watercoolingen met VGA en chipsetblok e.d. kun je overwegen de Eheim 1048 te halen..
Hangt een beetje van de situatie af. Als je 2 rads hebt, een redelijk hoogteverschil, een VGA-, chipset- en CPU-blokje, lijkt een 1250 me niet echt overdreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Jupiler schreef op 19 February 2003 @ 14:16:
[...]

Hangt een beetje van de situatie af. Als je 2 rads hebt, een redelijk hoogteverschil, een VGA-, chipset- en CPU-blokje, lijkt een 1250 me niet echt overdreven..
volgens mij heeft de flow in princiepe niets te maken met een druk die de pomp op kan bouwen.. of heb ik het nu mis??
je hebt imho meer aan een pomp die onder hoge druk ook nog goed blijft werken dan aan een pomp die op een hoog toerental nauwelijks water door alle slangen kan sturen..

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de opvoerhoogte van de 1250, dan is die maar 50cm hoger dan van de 1048.. terwijl het vermogen wel 2x zo groot is.

Bovendien moet je ook nog eens kijken of er überhaupt wel 20liter per minuut door die slangen heen kan. Dat kan imho al helemaal niet en dus lijkt me dat aardige overkill, omdat al dat water er toch niet doorheen kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Toch wel. Een hogere flow betekent automatisch een hogere druk, aangezien er meer water door dezelfde slang moet worden gepompt.

En 20 liter per minuut is theoretisch.. In de praktijk haalt de pomp naar mijn vermoeden zo'n 600 l/u, en dat is 10 liter per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De flow wordt berekend zonder hoogte verschil met de pomp in het water, dan pas krijg je echt 600L/u op de uitgang van de pomp.

Voor waterreservoirs koop je gewoon een doorzichtig plastic huishoudbus van 2 euro in je plaatselijke winkel. Boor 2 gaten voor de slangpilaren en voila een waterresevoir voor geen 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je krijgt pas 600 l/u als je één rechte gang hebt van misschien 10-20cm lang. In een WC-systeem heb je veel hellingen, bochten en kanalen, dus die 600 l/u krimpt snel tot 100-200 l/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Dus ik moet gewoon gaan voor de Eheim1048?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 17 februari 2003 @ 16:35:
Moet wel lukken. Ik had zelf ook antivries + liquid neon, werkte perfect.

@ BasieP: blokt maakt overduidelijk een slecht contact. Draai de moeren wat aan, en vooral: gebruik je wel veren?
Jullie ( algemeen ) zeggen wel vaak dat Koelvloeistof zo slecht is voor je temps, maar je gebruikt zelf wel water met antivries dat werkt slechter dan Koelvloeistof hoor. Want daarom gebruiken autofabrikanten Koelvloeistof ipv water met antivries..

En Koelvloeistof smeert je pomp ook licht want het is niet zo hard als water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Tja, misschien heb jij dan een ander soort koelvloeistof/antivries, maar het is al erg vaak geprobeerd, en steeds lag de temp zo'n 5° hoger. Zoek maar eens de topics van DaBit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 19-02-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Jupiler schreef op 19 februari 2003 @ 15:30:
Je krijgt pas 600 l/u als je één rechte gang hebt van misschien 10-20cm lang. In een WC-systeem heb je veel hellingen, bochten en kanalen, dus die 600 l/u krimpt snel tot 100-200 l/u.
zelfs dat vind ik een erg ruime schatting...
een tijd terug was er zo'n onderzoekje van iemand die met allerlei verschillende pompen ging testen.. conslusie was volgens mij dat de flowsnelheid nauwelijks wat uit maakte.. ik zal ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat flow bijna niks uitmaakt ontken ik toch niet? :+

Probleem bij een erg lange keten is dat er veel "gewicht" op de pomp zit, om het zo maar te zeggen. En dan heb je het risico dat je pomp het heel erg moeilijk krijgt.

[ Voor 63% gewijzigd door Steve op 19-02-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op 19 februari 2003 @ 13:57:

Fixed door Kaj. ;)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik heb nu me waterkoeling aan de praat, maar het blok wordt niet warm (zie eerste post in dit topic)

ik heb genoeg koelprut (nee niet te veel) en het blok maakt goed contact met de core.

Ik brand me jatten aan de northbridge, maar me koelblok wordt niet warm heeft nog iemand dit probleem?

en wat doe ik er aan?

Ik had het idee om een ander soort koelblok te maken.
Ik wilde een buisje in de U bocht buigen en daar aan de onderkant een plaatje aan lijmen/solderen/lassen/tape-en ;)

dan blijft er wel super weinig water in het 'blok', maar ik hoop dat het metaal dan iig warm wordt

[ Voor 37% gewijzigd door BasieP op 20-02-2003 11:36 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

BasieP schreef op 20 February 2003 @ 11:10:
Ik brand me jatten aan de northbridge, maar me koelblok wordt niet warm heeft nog iemand dit probleem?

en wat doe ik er aan?
Heb je al eens gekeken of je blokje helemaal recht is? of nog sterker, is je NB dat wel, heb je je NB glad geschuurt? NVIDIA en VIA hebben altijd zo'n heerlijk 'sticker gat' op hun NB's ... superfijn schuurpapier moet goed zijn om die randen dan weg te krijgen... en controleer of je waterblokje echt wel recht is...

dat was het voor nu denk ik zo... ;)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik heb het blokje op me CPU zitten, en idd de northbridge zit zo'n stikkergat, maar die wordt juist WEL heet.

en me CPU niet.
me cpu is spiegelglad, en heel recht, en maakt dus prima contact met de core.

verder is het zo dat als ik op me core wat koelprut doe, en ik zet me blok er op en haal hem er weer af dan is het prut zo goed als weg (tussenuit gedrukt)

alleen in de kleinste gaatjes zitten dan wat resten.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• arnoman
damm, ik ging net naar me lokale aquarium boer om me Eheim 1048 te gaan kopen. Ik daaro heen zegt ie zo:die heb ik niet op voorraad, die moet ik bestellen. Hij dat ding opzoeken in 1 of ander boek na ok.. Hij zegt zo: die dingen zijn wel duur hoor! Ik zeg zo wat vind u duur, hij zegt zo: je moet wel rekenen op de 80 à 85 €uro! Toen had ik zoiets van mwah laat maar.
Ik baal nu best wel dat precies een week nadat die inkoop actie bij pc-cooling.de (waar ik dus al aan mee deed) me pomp dood ging en nu veel meer moet betalen bij XXL cases of dergelijke toko's.. :(

• OliverBB
dan bestel je hem toch bij perfectsystems.nl in oldenzaal?
ff een stukkie gekopieerd:
Water Pomp Eheim 1048 € 45,40
Water Pomp Eheim 1250 € 57,07
Water Pomp MJ-1000 € 25,94

• arnoman
Ik heb net ook ff zitten kijken in de pricewatch, ik had al zoiets van ik hoor iedereen zeiken dat dit pompen van Eheim zo duur zijn, maar zo duur?! Nè dat leek me sterk

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
Ha tweeksters, ik ben dus commanderkeen :)

en net als vinnie ben ik begonnen met het maken van een blueprint van mijn case, zie hier het "reslutaat" :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/case-blueprint.jpg

een plattegrond van de behuizing leek me wel op zijn plaats, aangezien je dan een mooi overzicht krijgt van de gebruikte en te gebruiken ruimte.

ik zal dit plaatje even verduidelijken met wat echte pix van de kast
de binnenkant van mijn dragon met een hoop draadjes ;)
kan je die draadjes btw zelf "rounded" maken? anders dan plak ik ze gewoon wel strategisch tegen de kast :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/inside640.jpg
een mooie uitsparing, waar is deze het meest geschikt voor? radiator, waterresevoir?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/inside2640.jpg
de achterkant met de qtec voeding en de case fan, die aangenaam warme lucht blaast :Y)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/back640.jpg
boven
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/up640.jpg
zijkant
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/side640.jpg

als reservoir zit ik hieraan te denken : http://ads.ad-flow.com/?D...-88x31&DH=Y&TARGET=_blank
vragen:
-ik heb atm geen heatsinks op mijm memblokjes, is het echt een pre als je heftig wilt oc'en?
-maakt het nog iets uit of je chipset door water of door een fan word gekoelt??
-hoeveel fans (van 120 mm) heb je minimaal nodig om de boel een beetje chill te houden?
-waar kan ik dat reservoir halen?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En dit hoort ervoor/erbij

Het begon allemaal als een grapje.
Ik zei tegen een vriend van mij (CommanderKeen), dat ik wel waterkoeling wilde.

Later toen hij zijn nieuwe pc had gekregen (AXP2400+ etc etc). Toen werd het wat serieuzer. Hij kon lekker overklokken enzo maar begon toch wel de temperaturen te merken.

Wij wilden allebij dus wel eigenlijk waterkoeling. Afgelopen woensdag hebben we de knoop doorgehakt. We gaan dus nu waterkoeling nemen. Alleen we hadden er iets te simpel over na gedacht dus daarom ook dit topic. Als we het gevoel hadden dat we het perfect wisten en zouden kunnen dan was het niet nodig.

Eerst de setup die wij zo'n beetje alle twee nemen
De blokjes (AMD CPU en Radeon 9700pro GPU) komen van de actie van Tha_Mafkees vandaan _/-\o_
De Radiator moet van de sloop komen en de pomp bij de vijverwinkel.
Als reservoir dachtten we dat dit wel te doen was: http://www.overclockers.com/tips85/

De volgorde zou dan gaan worden. Radiator - blokjes - reservoir met pomp - Radiator en zo zijn we rond.

---------

Nu mijn verhaal:

Ik heb een kleine kast, momenteel dit:
Afbeelding
Ik dacht er dus over om het aankomende reservoir en radiator buiten de kast te zetten. Voor de slangen dremel ik dan wel een gaatje. Misschien moet ik dan ook wel een 80 mm fan aan de achterkant er bij gaan zetten, iemand idee over mijn airflow? (Zit overigens nog wel PCI Slot fan onder me Radeon)

Aangezien ik dan ook mijn Radeon dan goed wil gaan overklokken moet ik die dan gaan Voltmodden. Mijn Radeon is een el-cheapo Connect3d waardoor er geen koellichamen op het geheugen zit, daarom dacht ik aan tweemaal dit artikel http://www.thermaltake.com/products/memory/ddrCopper.htm of deze
http://www.thermaltake.com/products/memory/hddr01.htm

Voor water zat ik te denk aan gedestilleerd water in combinatie met http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=390

Is het overigens nog verstandig om een spacer te gebruiken? En zo ja, zijn er spacers voor ThoroughBred cores? Dit voor CommanderKeen, ikzelf heb een Palomino.

CommanderKeen zal zelf nog een verslagje doen van zijn plan van aanpak. Dit is het algemene deel + dat van mij.

Graag zouden wij wat input met doel om dit plan te kunnen verbeteren. Ik zelf vind dat we wel een redelijk plannetje hebben, maar dat er waarschijnlijk nog veel aan verbeterd kan worden. Helaas zie ik niet in door gebrek aan kennis op gebied van (Die-Hard) Cooling waar dat mogelijk zou zijn.

----

Ik zal het met deze kast gaan doen, aangezien dat door omstandigheden wel zal moeten.

Verder hadden we hier http://www.gameparty.net/forum/showthread.php?threadid=12403 al wat op een rijtje gezet. :D

Verwijderd

Iemand hier die ipv slangetjes (blah) z'n loodgieterskwaliteiten _/-\o_ aangeroepen heeft en gewoon leidingen heeft gemaakt ? Lijkt me een stuk veiliger ? Wil wel wc, maar ben bang dat zo'n slang er een keer mee ophoudt en al het water over mn mb gooit :r :r ?
Ervaringen/uiteindelijke kosten ? 8)7

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een slang die ermee ophoudt, huh?? :P

Koperen leidingen kan wel (wordt het geheel ook een lichte radiator), maar het is nogal moeilijk te bewerken, verre van ideaal.

• CommanderKeen
eh als je gedestileert water gebruikt is de kans op schade erg klein, aangezien dat niet geleid.

bovendie, hoe wil je die leidingen vastdraaien??? volgens mij is dat niet te doen als je ze in je kast wilt plaatsen

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het moet wel gaan aangezien die koppelingen dezelfde maten schroefdraad gebruiken..

Trouwens.. Dat gedistilleerd water gaat binnen de kortste keren toch geleiden.

• phYzar
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 22:14:
Iemand hier die ipv slangetjes (blah) z'n loodgieterskwaliteiten _/-\o_ aangeroepen heeft en gewoon leidingen heeft gemaakt ? Lijkt me een stuk veiliger ? Wil wel wc, maar ben bang dat zo'n slang er een keer mee ophoudt en al het water over mn mb gooit :r :r ?
Ervaringen/uiteindelijke kosten ? 8)7
Ja! ik! :P

Ik heb alleen slangen om het laatste stukje naar m'n koelblok te overbruggen (is anders lastig monteren) en een klein stukje van m'n reservoir naar m'n leidingen. Dit om af en toe m'n reservoir eenvoudig te kunnen demonteren (M'n pomp zit erin)

De grootste afstand, van mijn radiator bovenin, naar (vlak voor) mijn reservoir onderin wordt dus overbrugd door koperen leiding. Ik heb dit gedaan omdat ik mijn radiator boven mijn voeding heb zitten en een rotbocht moest maken om daarlangs te komen, wat met slangen nooit zou lukken. Ten tweede voor de veiligheid: Ik heb geen zin in een slang die losschiet boven mijn voeding.

(en het is ook iets origineler en professioneler dan de gemiddelde "prefab" wc setup ;) )

(Prijs: Leiding had ik nog, is niet zo duur trouwens. Moest een paar knietjes (bochten) kopen, weet de prijs niet meer, maar was paar euro per setje)

Grootste nadeel: Bijna je hele setup moet in je kast gebouwd worden, na het solderen is het er (bij mij) niet meer uit te krijgen.

Grootste voordeel: Geen slangen met bochten: Je hardware is zo ook nog eenvoudig te installeren als je wc-setup al in je kast zit.

edit:
reactie op commanderkeen:

Vastdraaien? Solderen! knelkoppelingen zijn voor n00bs en veels te groot ook (en duur!) solderen is veel mooier, de bochten zijn krapper te nemen en staat professioneler.

[ Voor 9% gewijzigd door phYzar op 20-02-2003 22:39 ]

• CommanderKeen
neh, ik bedoelde, zo jij maares een setje in elkaar te DRAAIEN, en hem dan in je pc te proppen (moeilijk te leggen :| )
btw kan er ook iemand even kijken naar de posts van vinnie et meh even hiervoor?

edit : ah kijk, die meneer hiervoor geeft haarfijn aan wat ik bedoel

[ Voor 16% gewijzigd door CommanderKeen op 20-02-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Waarom 1 Eheim1048 kopen , als 2 Sicce Nova hetzelfde werk beter en goedkoper kan doen ? Ik had gedacht aan 2 Nova pompen in serie aansluiten. NIET parallel omdat de redundancy niet werkt.

Voordeel

- goedkoper, 2 nova kost 29€ tegen 48€ van de Eheim1048
- meer flow in het systeem
- redundancy voor failsafe koeling, mocht 1 pomp uitvallen dan heb je tenminste nog flow van de andere pomp.

Wat denken jullie daarover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Na elkaar aansluiten? Niet goed voor je pompen!

De Nova's zijn trouwens niet zo'n leuke pompjes. Nergens schroefdraad, dus je moet het met makkelijk breekbare PVC-buisjes stellen. Pompjes maken ook vaak een ratelend geluid, en als je ze niet in een reservoir plaatst durven ze best heet te worden.

Heb zelf ook een Nova gehad, dus ik weet waarover ik spreek. Ik zou nu gewoon een nieuwe Nova kunnen halen, maar ik spaar door voor een Eheim 1048.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Heb je daar ook foto's van? :)

[ Voor 5% gewijzigd door InterCC op 21-02-2003 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ja idd, die foto's zouden wel handig zijn, ik zit er ook over te twijfelen, slangen staan toch niet echt 1337 :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Jupiler schreef op 21 februari 2003 @ 07:41:
Na elkaar aansluiten? Niet goed voor je pompen!

De Nova's zijn trouwens niet zo'n leuke pompjes. Nergens schroefdraad, dus je moet het met makkelijk breekbare PVC-buisjes stellen. Pompjes maken ook vaak een ratelend geluid, en als je ze niet in een reservoir plaatst durven ze best heet te worden.

Heb zelf ook een Nova gehad, dus ik weet waarover ik spreek. Ik zou nu gewoon een nieuwe Nova kunnen halen, maar ik spaar door voor een Eheim 1048.
45 euro bij elkaar sparen? >:)

maar ik heb zelf ook zo'n pompje met "breekbaar pvc-buisje",slang erop (10mm past perfect) ty-wrap eromheen getrokken, en het werkt al maanden perfect hoor.
het is een pompje van 14 euro bij de intratuin en hij maakt geen herrie.
alleeen hij heeft nu alleen een cpu blok en een radiator te verwerken, straks als mijn ander blokken er zijn, haal ik misschien wel een wat sterkere pomp, deze is namelijk 330l/u.
mijn flow metertje draaid vrolijk in de rondte, dus op dit moment is het geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door OliverBB op 21-02-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vanaf wanneer is een chipset waterkoelingsblok rendabel?
Ik heb hier een ASUS A7N8X (eigenlijk CommanderKeen) en daar zit dus standaard maar een aluminium heatsinkje op.
Nu wil hij dus gaan overklokken, wat is dan het handigst?
Er een fan opzetten, een CoolerMaster HSC-V62 modden en erop zetten (Hoe??) of meteen maar een chipset koelblokje nemen bij die actie van Tha_Mafkees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
ehe, tnx vinnie :D
ennuh, over die pompjes, als je 3 blokjes (cpu/gpu/chipset) hebt, hoe hard moetje pompje dan kunnen pompen? :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
je kan denk ik het beste een eheim 1048 of een 1250 halen ik zou voor de 1048 gaan omdat die ruim voldoende flow geeft en toch weer een stukkie goedkoper is dan de 1250

toch snap ik echt niet dat er mensen bang zijn dat er slangen losschieten, ik bedoel iets wat goed vast zit gaat toch niet zomaar los ?

ik heb een slang die op de radiateur zit niet eens vastgemaakt omdat ie van zichzelf al zo strak erop zit, verder ga ik regelmatig naar lanparties toe en er is nog nooit iets gebeurd

ik vind trouwens de beste manier om de kast te vervoeren naar een lan is om de stoel een stuk naar voren te zetten dan de kast erachter te zetten stoel weer naar achter toe strak tegen de kast aan en rijden maar, zit wel een beetje krap met mijn lengte maargoed de kast staat dan wel rechtop en zo vast als een huis

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
ow, das een goede tip :D
maar meestal ben ik meer bang voor mijn moni, hoe bevestig je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:53
Omdat dit topic dichtgegooid werd: Coolriver waterkoeling €135 (iemand ervaring?)

Iemand ervaring met dit koelsysteempje?

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/coolriverb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koophetonline.nl/media/waterkoeling2.jpg

Het is hier te koop voor € 135 euro: http://www.eynstein.nl/a/2660.html
Waterkoeling voor AMD Socket A systemen.
Deze set is compleet. Dus vloeistof = afgevuld. Direct te installeren in (bijna) elke midi tower behuizing (en groter).

Wordt geleverd met:

- radiator en (grote superstille) fan,
- koelblok voor CPU, Northbridge EN VGA!,
- pomp in reservoir.
Incl. engelstalige handleiding (eenvoudige montage).
Er is bijna niets op internet over te vinden, alleen 2 chineese links:

http://www3.beareyes.com.cn/2/lib/200301/15/20030115189.htm

http://www.qdit.com.cn/yingjian/showtu.asp?tuid=29

Lijkt me niet duur, maar heeft iemand dit setje toevallig thuis? of ervaring mee???
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ralpy schreef op 21 February 2003 @ 18:03:
Omdat dit topic dichtgegooid werd: Coolriver waterkoeling €135 (iemand ervaring?)

Iemand ervaring met dit koelsysteempje?

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is hier te koop voor € 135 euro: http://www.eynstein.nl/a/2660.html

[...]

Er is bijna niets op internet over te vinden, alleen 2 chineese links:

http://www3.beareyes.com.cn/2/lib/200301/15/20030115189.htm

http://www.qdit.com.cn/yingjian/showtu.asp?tuid=29

Lijkt me niet duur, maar heeft iemand dit setje toevallig thuis? of ervaring mee???
.
Geen ervaring mee ,maar op het eerste gezicht vind ik het er niet uitzien.
Het zal meschien wel werken maar verwacht geen overclock ofzo ervan...,Spaar ff door ofzo voor een los cpu/gpu/chipset blokje en gooi er een sloopradje tegenaan voor de koeling en je heb en dream mashine :z

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
omg speedy, nette oc ;)
mag ik wat meer info over je multi plijer en je fsb :)
en ik ben ook wel benieuwt naar je koel instalatie trouwens :D

ik vraag me af wat mijn amd 2400+ gaat halen bij een redelijke watermod, sponsored by Tha_mafkees, de lokale autosloop en de viswinkel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:12

Garrett

Watercooler

Ach ja, die Poseidon mag dan ruk zijn volgens sommigen.. ik heb er toch mooi een 1700+ mee op 2.4Ghz lopen :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
OMG jij ookal zo hoog, echt vertelllll me wat mijn 2400+ gaat doen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

CommanderKeen schreef op 21 February 2003 @ 21:52:
omg speedy, nette oc ;)
mag ik wat meer info over je multi plijer en je fsb :)
en ik ben ook wel benieuwt naar je koel instalatie trouwens :D

ik vraag me af wat mijn amd 2400+ gaat halen bij een redelijke watermod, sponsored by Tha_mafkees, de lokale autosloop en de viswinkel :>
ik draai verschillende FSB ,het is maar war ik zin in heb.. 10x230MHz Async of 196Sync met PC2100 op MP 12.5
Hoe me zooitje eruit ziet zie je hier
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/10.jpg
en de rest ..
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/14.jpg
Tuperware rules :) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy-J op 21-02-2003 22:38 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
nice,nice
maareh kan je deze noep ff vertellen wat die gele en blauwe rasters zijn? ik gok heatsinks, maar waarvoor? ze zijn namelijk ubergroot :|

en is de kwaliteit van de Tha_mafkees waterblokjes net zo "goed" als die van jou?
wat gaat mijn amd 2400 dan halen ( * CommanderKeen keeps on repeating this question :P )

wha, die tupperware was er net nog niet ;)

houd dat echt zo goed?? en issy een beetje lan proof?
ik zat zelf te denken aan deze jongen http://www.overclockers.com/tips85/
ziet er imo erg solide uit :)

je hebt trouwens dezelfde kast als ik, kan ik jou radiator + fan construcie even van dichterbij zien? _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door CommanderKeen op 21-02-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

overclocken is deels een kwestie van geluk ,ik ken je niet vertellen hoever je cpu zal komen,Zoiets zoek je zelf uit..
Wat betreft de kwaliteit van de blokken ,het zal haast niks schelen omdat je totaal van je radiator afhankelijk bent wat koeling betreft...
En een beetje het oppervlak van je waterblok telt ook mee ,dus het voordeel heeft de Swiftech in dit geval..
Nogmaals het zijn 2 even goede blokken ,als je alles maar in verhouding opsteld zoals het hoord..
Voor de rest zou je eens een FAQ moeten lezen over waterkoling oid ,ik ben hier niet om les te geven nofi :)
Cheers !
nog eentje dan voor deze keer
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/art.jpg
en nee ik zit niet met oordoppen op ,ik draai alles netjes op 5 volt..
Oh ja die grote gele blokken is een Zalan VGA koeler met heatpipe :)

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy-J op 21-02-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
ik neem aan dat je je pc ook in de behuizing krijgt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

CommanderKeen schreef op 21 februari 2003 @ 22:51:
ik neem aan dat je je pc ook in de behuizing krijgt??
:? natuurlijk :) ,ben maar es weg ben beschonken op \z;n netjes gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom voor mijn werk nog wel eens bij dit bedrijf . voor alle casemodders en Wc fanaten bied dit bedrijf veel oplossingen :) , kijk maar eens!
http://www.wildkamp.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
arg, ik moet het nog even weten :D
speedy, waar zit je hd??? die zit bij mij nl op de plaats van jou radiator, maar ik vind de plaaats van jou radiator erg strategisch, dus vandaar ;)

dit is btw mijn pc-plattegrond Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/inside640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hier is hij dan (nuchter) :)
okej het laaste plaatje van mijn kees ,hijs wel een stukkie hoger als de jouwe dude :P
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/chief.jpg
Erhm het zijn de eerste 2 sledes waar me hdd's inzitten ,daarboven zit de LiteOn cd rooster geval en me Aarsus DVD :r ,daarboven weer een digidoc 5

[ Voor 31% gewijzigd door Speedy-J op 22-02-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
groothoek lens ;)
idd
maar je hd's zitten dus boven in zo te zien, dat moet bij mij vast ook wel somehow passen :P
die sledges voor je hd zijn aangepast i presume?
gelukkig heb ik wat connecties "" in de sloop, dus ik heb meteen die "Volvo S70 full copper radiator" bestelt.

heel erg bedankt voor je medewerking speedeh, ik laat wel wat pix zien als mijn modje klaar is (huryyyyy tha_mafkees ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door CommanderKeen op 22-02-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

groothoek lens
Nee brakke logitech webcam :r , but your welcome en post maar als je klaar bent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoezo zit jouw blok er overdwars op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

PilatuSSS schreef op 22 February 2003 @ 15:13:
[...]

hoezo zit jouw blok er overdwars op ?
Ik snap het niet ? ,heb je het over me waterblok of me chipsetblok ?
Ahh ja omdat hij anders niet past he...

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-J op 22-02-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
Ik ga ook binnenkort een waterkoelingsysteempje maken , dit heb ik al gekozen:
Pomp : Eheim 1048 1/2inch -13mm
Radiator : Black Ice Extreme 2 1/2inch , 9.5 mm
http://www.pc-cooling.de/..._176&products_id=2609

zoals ge ziet hebben die dezelfde schroefdraad . Maar ze hebben een verschillende diameter
nu is mijn vraag kan ik dezelfde soort slang gebruiken ?

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ow ik snap et al bij jou zit je socket natuurlijk een kwart slag gedraaid, waarom ik et vroeg is omdat ik het er ff erg vreemd vond uitzien omdat hetzelfde blok er bij mij heel anders op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

klopt ja hij zit een kwartslag gedraaid ,heeft overgens geen enkel invloed op de werking ervan..,Ik maak ook geen gebruik van de veren en busjes zoals je ook kunt zien.
Leuke waterkoel spulletjes heb je daar op je site btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaineTanathos schreef op 22 February 2003 @ 17:10:
Ik ga ook binnenkort een waterkoelingsysteempje maken , dit heb ik al gekozen:
Pomp : Eheim 1048 1/2inch -13mm
Radiator : Black Ice Extreme 2 1/2inch , 9.5 mm
http://www.pc-cooling.de/..._176&products_id=2609

zoals ge ziet hebben die dezelfde schroefdraad . Maar ze hebben een verschillende diameter
nu is mijn vraag kan ik dezelfde soort slang gebruiken ?
Linkje werkt niet....

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/catalog/tpl/300100205/300100205_gr.jpg

Maar je vraag: zo als je ziet heeft de Black Ice Extreme 2 geen schroefdraad. En, ik denk niet dat je de zelfde slang kunt gebruiken. Tenzij je in je eheim andere slangpilaren draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
enigste wat ik weet is dat de aansluitingen op deze radiator 9.5 mm is
ik wil ook mee doen aan die waterblokken actie 2 , dus dan kan ik het best een koelblock me 10 mm aansluitingen nemen. En op die die Eheim een overgang stukje plaatsen

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je koper van 2 cm dik kan kopen in de buurt van Rotterdam of Alkmaar of Eindhoven? Ben erg op zoek maar niemand heeft het zo dik of wilt dan alleen een vierkante meter meteen verkopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
mijn radiator had iets van 15 mm aansluitingen maar daar heb ik gewoon ff verloopstukken van 15 naar 12mm in gesoldeerd en daar in een kleinstukkie 12 mm buis en daar past de 10mm slang wel weer op.
ook heb ik deze aansluitingen 90 graden verdraaid omdat ze de verkeerdekant op stonden.

m.a.w. het maakt nietzoveel uit welke aansluitingen er op zitten, je kunt deze wel aanpassen aan je slangen.

[ Voor 13% gewijzigd door OliverBB op 23-02-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

weet iemand of je een anr koppelstuk op een maze 3 kan schroeven, en zo ja, wat is de maat van die schroefdraad ?

ow en Speedy, hoeveel mm zijn die fans op je rad en welke temps haal je daar mee ?
:Z

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 23-02-2003 15:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy heeft 80mm als ik mij het goed herinner. Zijn pics staan ergens anders ook al.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.