Verwijderd
Dat heb ik vanmiddag toevallig vanmiddag geprobeerd... Zonder succes
Koper is heel lastig te bewerken. Je bent heel scherp gereedschap nodig. (dat tapje was al oud, en niet scherp meer) Het kán wel, maar is wel moeilijk. Grotere diamaters is wel makkelijker denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 21:03 ]
Dat heb ik vanmiddag gedaan, gaat heel makkelijk. Boor een gat dat een halve millimeter kleiner is dan het schoefdraad van je slangpilaar in het PVC. Draai een stukje Teflon-tape om de slangpilaar heen en draai 'm voorzichtig in het PVC. Even aandraaien met een Bahco en klaar is Kees.De_Bastaard schreef op 12 February 2003 @ 12:09:
Hmm kan iemand me vertellen hoe ik ijzeren slangpilaren in PVC vast krijg? ik wil namelijk zelf een reservoir maken, maar dan moeten die dingen erop voor m'n slangen, maar geen id hoe ik die er goed in vast krijg

[ Voor 4% gewijzigd door C@SP op 12-02-2003 21:36 ]
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Temps:
Idle: 35 graden
Stressed: max 40 graden
Lijken mij nette temps, toch?
2030Wp + 2520Wp PVoutput
ik heb denk ik 1/4" nodig, dus dan gaat het makkelijker...Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 21:01:
[...]
Dat heb ik vanmiddag toevallig vanmiddag geprobeerd... Zonder succes. Tap brak. Was 4mm, heel voorzichtig maar toch stuk gegaan. Ik ga mn blokjes dus maar dicht solderen.
Koper is heel lastig te bewerken. Je bent heel scherp gereedschap nodig. (dat tapje was al oud, en niet scherp meer) Het kán wel, maar is wel moeilijk. Grotere diamaters is wel makkelijker denk ik.
dat gaat me net iets te gemakkelijk, meen je het serieus?C@SP schreef op 12 februari 2003 @ 21:11:
Dat heb ik vanmiddag gedaan, gaat heel makkelijk. Boor een gat dat een halve millimeter kleiner is dan het schoefdraad van je slangpilaar in het PVC. Draai een stukje Teflon-tape om de slangpilaar heen en draai 'm voorzichtig in het PVC. Even aandraaien met een Bahco en klaar is Kees.
voor 2x 80mm @ 7V zekerGeronimoos schreef op 12 februari 2003 @ 21:22:
Eindelijk heb ik vanavond me waterkoeling afgerond! Na dit topic over me radiator en dit topic over me blokje (maze3 clone) kan ik vananvond me temps even doorgeven. Op de radiator heb ik twee 80mm fans op 7v draaien, wat een stilte! (ik ga me nu ergeren aan me HD...)
Temps:
vervolg van vanavond: Ik bij me demi-water een klein scheutje antivries gooien (tegen alg/kalk enzo) stijgt me idle temp direct naar de 38! Gebruik ik wel het goeie spul? Het is van de Halfords, antivries (géén ruitenwisservloeistof, géén koelvloeistof), op ethyleenglycol basis, licht fluorgeel/groen van kleur (zie je nauwelijks in je water, iets toebeler alleen), 1 liter kostte me 3,20. Is het echt noodzakelijk om een toevoeging in je demi-water te gebruiken? Puur demiwater geeft namelijk de beste resultaten. Is het blauwachtige ruitenwisservloeistof (staat d'r bijna naast bij de halfords) beter voor je temps?Geronimoos schreef op 12 February 2003 @ 21:22:
Eindelijk heb ik vanavond me waterkoeling afgerond! Na dit topic over me radiator en dit topic over me blokje (maze3 clone) kan ik vananvond me temps even doorgeven. Op de radiator heb ik twee 80mm fans op 7v draaien, wat een stilte! (ik ga me nu ergeren aan me HD...)
Temps:
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Die vroeg dus wat die slangen deden in mijn computer en vertelde dat het waterkoeling was.
Ik heb er gedest. water met waterwetter in zitten.
Hij zij dat ik er alcohol in moest doen want dat zou beter warmte opnemen.
Is dat zo?
Een beetje Wodka met waterwetter
(ik heb wat teveel aan mijn waterslangen lopen lurken want de edit en quote button haal ik door elkaar)robbynaish schreef op 12 February 2003 @ 23:17:
Een vriend was net bij mij (die heeft helemaal geen verstand van computers).
Die vroeg dus wat die slangen deden in mijn computer en vertelde dat het waterkoeling was.
Ik heb er gedest. water met waterwetter in zitten.
Hij zij dat ik er alcohol in moest doen want dat zou beter warmte opnemen.
Is dat zo?
Een beetje Wodka met waterwetter
Antwoord op de vraag heb ik ook al gevonden. Water is beter!
Nou ga maar naar bed want het wordt niets vanavond

[ Voor 21% gewijzigd door robbynaish op 12-02-2003 23:30 ]
Conclusie lijkt me duidelijk

Wat die slangpilaren betreft: in mijn curver bakje heb ik gewoon met een 14mm speedboor een 14mm gat gemaakt (duh..), net iets kleiner dan de draad. Vervolgens de draad met teflon en kit insmeren, erin draaien en klaar.
DussuhJupiler schreef op 13 February 2003 @ 07:43:
Normaal gezien: antivries = ruitenwisservloeistof = blauw. En koelvloeistof is meestal geelgroen.
Conclusie lijkt me duidelijk
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Dat staat dus niet op de fles die ik nu voor me heb staan... beetje jammer van de halfords. Assortiment van de Halfords (letterlijk): 'koelvloeistof', 'antivries' (=groen/gele toevoeging voor de koeling van je auto), 'antivries' (=blauwe spul voor je ruitenwisservloeistof).Jupiler schreef op 13 February 2003 @ 16:36:
Demi water + "dat blauwe spul". Nu heb je er nl. koelvloeistof in zitten.
2030Wp + 2520Wp PVoutput

[ Voor 93% gewijzigd door Daklem op 13-02-2003 18:10 ]
Met zo'n koperen kern en aluminium vinnen is er geen elektrische verbinding, het is zelfs niet eens een legering. Maar met water staan ze permanent elektrisch in verbinding, het gevolg is dat ze gaan reageren, en dat je koperen blokje steeds dikker wordt, je aluminium reservoir steeds dunner.
Dat kan je tegengaan door:
1) Waterwetter / CorrosieProtect / equivalent te gebruiken
2) Autokoelvloeistof te gebruiken, nadeel: mindere koelprestatie
3) Een opofferingsmetaal (zink of magnesium) ergens in je water te gooien, dan gaat het koper daarmee reageren en niet met je aluminium.
En ja hoor, snel je post editten
[ Voor 4% gewijzigd door Steve op 13-02-2003 18:13 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Jan Laros op 13-02-2003 19:02 ]
Jazeker, zo makkelijk is het echt.casemodderpoel schreef op 12 February 2003 @ 22:04:
[...]
dat gaat me net iets te gemakkelijk, meen je het serieus?
vet! dan kan ik m'n reservoir ook gelijk afmaken!
weet iemand een zaak in de buurt van driebergen (utrecht) waar ik die slangpilaren kan krijgen?
Verwijderd
Edit: ik kreeg net een ingeving en ben eens gaan onze CV-ketel. Daar zitten aan de onderkant ook een paar slangpilaren (J00st mag weten waarom). Miss dat je het dus ns kan proberen bij zo'n instalatie bedrijf.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 14:08 ]
Maare, ik heb gedem. water met 10% koelvloeistof... dit LIJKT me een goede mix tegen algen, oppervlakte spanning etc. en toch max. koeling behouden.
toch?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik weet niet of bij jullie in de buurt een Provak ofzo zit, daar heb ik ze vandaan. Bij iedere willekeurige ijzerwarenzaak hebben ze ze ook. Succes.casemodderpoel schreef op 13 februari 2003 @ 19:35:
[...]
vet! dan kan ik m'n reservoir ook gelijk afmaken!
weet iemand een zaak in de buurt van driebergen (utrecht) waar ik die slangpilaren kan krijgen?
nu was ik heb ik dit setje zie staan op xxlcases: DangerDen Waterkoelingsset P4
is dat wat, of kan ik alles beter los bestellen?
en welke radiator zou beter zijn, de maxxxpert of BlackIce Pro Radiator Black?
nou kan ik zelf makkelijk aan alle spullen komen: me pa werkt bij een bedrijf dat industriële spullies verkoopt, waaronder slangen, klemmen, festo koppelingen enzo, en dat allemaal met korting
maar radiator wil ik toch 1 voor hebben die "gemaakt" is voor pc waterkoeling en niet voor auto, ik vind ze namelijk oerlelijk
Hangt er natuurlijk van af. Je hebt net zo goed prachtige koperkleurige rads.. Dat is toch de kunst van het tweaken...Sauron-XP schreef op 14 February 2003 @ 21:30:
i go for the looks
nou kan ik zelf makkelijk aan alle spullen komen: me pa werkt bij een bedrijf dat industriële spullies verkoopt, waaronder slangen, klemmen, festo koppelingen enzo, en dat allemaal met korting
maar radiator wil ik toch 1 voor hebben die "gemaakt" is voor pc waterkoeling en niet voor auto, ik vind ze namelijk oerlelijk
Ik had een met olie besmeurd rad, met een lelijke geelgroene kap.
Wat heb ik gedaan.. Het rad een nachtje in benzine laten weken, de ochtend erna uitgespoten met een hogedrukreiniger. Was dus al veel beter, maar die geelgroene kap.. Even wezen kijken in de bouwmarkt, tot ik bij de verfafdeling kwam.. Motip chroomverf. Dat rad ziet er nu 1000x strakker uit als zo'n ding van 80 euro. Bovendien heb ik de fans op het rad ook in chroom gespoten, het geheel is nu gewoon uber1337 om het maar even in BrEeZaH-termen te zeggen

Bovendien zijn er erg veel autorads die perfect in een PC passen.
Dat gaat van 10x10 tot 40x40 cm, dus hoe wil je dat wij dat voorspellen..sapphire schreef op 14 February 2003 @ 21:32:
wat zijn de gemiddelde afmetingen van een rad uit een auto ?
Er zijn mooie rads te vinden waar 2 120mm fans op passen, waar 4 80mm fans op passen etc.
[ Voor 40% gewijzigd door Steve op 14-02-2003 21:37 ]
bt. Jupiler sorry dat ik zulke n00b vragen stel maar k ben me ook net pas aan het verdiepen in waterkoeling
check trouwens deze "super" set bij conrad
WC bij conrad
van de uitleg wordt ik zelfs niet wijzer
[ Voor 6% gewijzigd door Capa op 14-02-2003 21:47 ]
En die pics.. Effe maken, waterkoeling draait nu niet (pomp naar de eeuwige watervelden, en geen geld voor nieuwe).
Nah
En Plank, wil je aub dat XXLcases plaatje weghalen, ik krijg de hele tijd een inlogvenster.. Erg irri.
[ Voor 43% gewijzigd door Steve op 14-02-2003 21:56 ]
Verwijderd
Dat gaat r bij mij ook niet in. Ik ga uit komen op ongeveer €70, miss nog wel minder.Jupiler schreef op 14 February 2003 @ 21:50:
259 euro voor zo'n flutset... Sorry, maar dat gaat er bij mij echt niet in
En die pics.. Effe maken, waterkoeling draait nu niet (pomp naar de eeuwige watervelden, en geen geld voor nieuwe).
Op zich weet ik al wel hoe ik alles ga doen, blokjes zijn gefreesd, k heb een rad, pompje en fan komen er aan, slangen geen probleem, slangpilaren kan k zelf wel maken op elke maat, k zit alleen nog een beetje te twijfelen hoe ik het koelblok van de cpu vast ga klemmen. MIss iemand tips. Het liefst gebruik ik de 'haakjes' op de socket. K heb al wel het een en ander bekeken. Twijfel alleen nog een beetje tussen de 4 gaten in het mobo en de socket.

Fan #1, op het rad..

Vage pic van de voorkant

Een al even vage pic van de achterkant
Maar geloof me, IRL is het echt wel strak.
maar ik ben echt niet is staat een blok zelf te maken, dan moet ik nog een pompie hebben enzo. dus het enige wat ik goedkoper zou kunnen krijgen is een rad, slangen, slangkoppeling van festo. scheelt het nog niet zo veel
Slangen, slangkoppelingen etc. kan je bij de loodgieter of ijzerhandel vinden. Of in mijn inkoopactie :*) maar het is nog niet helemaal zeker of die doorgaat.
[ Voor 35% gewijzigd door Steve op 14-02-2003 23:35 ]
bij m'n pc heb ik dat wel gedaan, omdat ik daar een hoop vanaf weet en dus makkelijk samen kan stellen.
met wc heb ik geen id wat op elkaar past en wat niet, vandaar dat ik liever alles in 1 keer koop wat bij elkaar hoort, scheelt een hoop gedoe, maar kost wat meer
ik denk niet dat jij het red met jouw kortingen tegen die van mijn pa
kan slangen krijgen voor nog geen 50 cent de meter, klemmen veel minder dan die jij heb op je ia (sorry voor concurrentie
maar als ik zelf zou maken worden het snelkoppelingen van Festo (www.festo.com)
daar klik je je slang in e vast zittie

http://catalog.festo.com/asp/Bildliste.asp?ID=7
[ Voor 47% gewijzigd door Capa op 14-02-2003 23:46 ]
hier dus een lijstje van wat ik wil:
Radiator
Pomp
Slangen
Klemmen/koppelingen
Blokkie voor cpu, vpu
Reservoir
waterwetter/anti-corrosie/uv shit
120mm fan voor Rad....
kan alleen slangen en koppelingen krijgen, rest moet ik dus los kopen
Reservoir dus ook, klein dingentje editten eraan

[ Voor 19% gewijzigd door Capa op 14-02-2003 23:51 ]
Pomp, waterwetter, fan op XXLcases
Blokkie in IA
Rest bij je pa
Lijkt me te doen
een autosloopradiator van 10 euroSauron-XP schreef op 14 februari 2003 @ 20:43:
ik ben ook van plan wc in m'n bakkie te hangen, die avc sunflower lijkt wel een vliegtuig motor
nu was ik heb ik dit setje zie staan op xxlcases: DangerDen Waterkoelingsset P4
is dat wat, of kan ik alles beter los bestellen?
en welke radiator zou beter zijn, de maxxxpert of BlackIce Pro Radiator Black?

20x20cm ongeveersapphire schreef op 14 February 2003 @ 21:32:
wat zijn de gemiddelde afmetingen van een rad uit een auto ?
Verwijderd
Want als je wel nagaat dat het gemaakt is om warmte op te nemen e.d.
Verder heb ik geen ervaring met waterkoeling maar ben er wel mee bezig heb al :
Radiator
Pomp
Reservoir
Slangen e.d.
Moet alleen wachten op de blokjes van Cees
Verwijderd
Volgens was daar Anti-Vries juist weer voor zodat de koelvloeistof niet bevriest dat moet je mengen?stlgamer schreef op 15 februari 2003 @ 11:56:
Koelvloeistof is niet warmte opnemen maar tegen temps van onder het vriespuntn kunnen, smeren, onderdelen 'onderhouden/beschermen' het is gewoon uit de resultaten v tweakers gebleken dat het slechter koelt.
[ Voor 5% gewijzigd door Halo_Master op 15-02-2003 12:35 ]
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Koelvloeistof is geen toevoeging, maar het is één vloeistof op zich.. Het voordeel is dat het erg lage temp aankan, schuimvorming en corossie tegengaat, en het beschermt de verschillende metalen ook tegen elektrolyse. Nadeel is dat het minder koelt.
dat varieerd per auto hoor
die van mij uit een civic '94 is ongeveer 14x24 cm (ff zo uit het hoofd)
ze hadden er ook wel een uit een manta maar die was een stuk breeder.
En puur water koelt toch het best ?
Van welk materiaal is die vastdraaiende snelkoppeling gemaakt ? op de website staat alleen dat die verchroomd is
je hebt dan kans op algen enzo.... het is niet echt schoon en water verversen lijkt me ook niet zo'n lekker fris klusje, net zoiets als verwarmingswater krijg je dan denk ik.Blord schreef op 15 februari 2003 @ 15:42:
Als alle onderdelen van koper/plastic zijn, dan is toch puur gedestilleerd water voldoende ?
En puur water koelt toch het best ?
Van welk materiaal is die vastdraaiende snelkoppeling gemaakt ? op de website staat alleen dat die verchroomd is
vandaar ook dat zwarte water dat zo meurt, het is niet echt constant in beweging zoals bij wc. dat water wordt ook wel dood water genoemd.
je kan btw beter gedemineraliseerd water nemen, daar zit helemaal nix meer in.
gedestilleerd water is alleen de damp (stoom) van water.
gewoon water wetter waar iets voor anti corrosie in zit in je water pleuren en klaar
ja! en als het stoomt blijven de metalen achter dus is het allebei het zelfdeSauron-XP schreef op 15 February 2003 @ 16:22:
verwarming (kachel zelf) is meestal van ijzer gemaakt, krijg je dus corrosie.
vandaar ook dat zwarte water dat zo meurt, het is niet echt constant in beweging zoals bij wc. dat water wordt ook wel dood water genoemd.
je kan btw beter gedemineraliseerd water nemen, daar zit helemaal nix meer in.
gedestilleerd water is alleen de damp (stoom) van water.
gewoon water wetter waar iets voor anti corrosie in zit in je water pleuren en klaar

Gedeminerliseerd water is water waaruit de mineralen zijn gehaald (duh). Gedistilleerd water is echt puur, doordat het verdampt wordt is het echt puur water.
Verwijderd
Alleen puur H2O heb je zo goed als nooit, zit altijd wel iets in opgelost. En demineraliseren de distrilleren is echt niet hetzelfde. Het komt overeen dat er heel wat minder zouten inzitten, voor het gemak zuiver water genoemd.Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 17:05:
Demiwater= Gedeminerliseerd water = Gedistilleerd water = Puur water = H2O en niets meer
Gedemineraliseerd water = Demi water, Geleidt niet meer (zouten en metalen eruit)
Gedistilleerd water = Disti water = Puur water (in theorie), is helemaal zuiver.
Verwijderd
Maar wat maakt het ook uit. Demiwater, gedestileert water, allebei o.k. voor waterkoeling, beide beter dan koelvloeistof(warmte geleiding) alleen en beter dan gewoon water (algen).
Dan heb ik in ieder geval 90% van de maximale koelefficientie en ook nog anti kalk, anti alg en oppervlaktespanning vermindering.
Wellicht dat 5% ook genoeg is...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Tot ik dat Innovatek/Klax CorrosieProtect ontdekte.. Transparant, en gaat alle zaken (algen, corrosie, elektrolyse etc) tegen.
Mocht je idd van dat soort reservoirtjes gaan inkopen via je pa, is het dan niet wat om een soort van inkoopactie of iets dergelijx te organiseren. Want zo'n reservoirtje wil ik wel hebben!
Volgens de marketingjongens wel, maar het maakt echt geen reet uitsapphire schreef op 15 February 2003 @ 23:34:
maar het gaat er bij waterwetter toch voornamelijk om dat het de warmte opnamen van water verbeterd .
ik zal ff informeren van wat voor metaal soort het gemaakt is, zou lastig zijn als het ijzer isarnoman schreef op 16 February 2003 @ 10:48:
[...]
Mocht je idd van dat soort reservoirtjes gaan inkopen via je pa, is het dan niet wat om een soort van inkoopactie of iets dergelijx te organiseren. Want zo'n reservoirtje wil ik wel hebben!
het resevoir is bedoelt voor lucht namelijk
ik heb ff gevraagd, het is van een anti corrosie metaal gemaakt, een soort rvs dus.
en door de leiding kan je ook water jagen. mocht en dus meer animo zijn voor producten van festo...... tell me!
http://catalog.festo.com/enu/asp/default3.asp
klik dan op 2e van links onder, daar kan je dan kiezen tussen koppelingen, resevoirs, etc.
[ Voor 35% gewijzigd door Capa op 16-02-2003 13:24 ]
het helpt alleen als de waterhoeveelheid zo groot is dat de pomp er een uur over doet om het allemaal te circuleren, dan heeft het water kans om stil te staan. maar dat zou betekenen dat je een 1200L reservoir zou moeten hebbenJupiler schreef op 16 februari 2003 @ 12:38:
[...]
Volgens de marketingjongens wel, maar het maakt echt geen reet uit

reservoirs zijn alleen handig bij (bij)vullen en lichteffecten (met ledjes en CCFL's)
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden dit geschreven: http://www.geocities.com/zer0x_109/cuenaluisniegoe.htm
Onderaan zie je een lijst met daarin een aantal metalen met hun standaardpotentiaal. Groot verschil in standaardpotentiaal, des te sneller zal je systeem gaan rotten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:25 ]
1) Waterwetter / CorrosieProtect gebruiken, perfecte oplossing
2) Koelvloeistof in je water doen, mindere koelprestatie
3) Een opofferingsmetaal (plaatje zink of magnesium) in je reservoir oid gooien, ook een mooie oplossing.
Verwijderd
Je hebt wel gelijk hoor. Maar ik denk niet dat je het tot 0 kan reduceren. Wel tot heel weinig, zo weinig dat je er haast geen last meer van hebt.Jupiler schreef op 16 February 2003 @ 14:30:
Klopt, dat wordt meestal elektrolyse genoemd. Er zijn verschillende manieren om het tegen te gaan: (alweer)
1) Waterwetter / CorrosieProtect gebruiken, perfecte oplossing
2) Koelvloeistof in je water doen, mindere koelprestatie
3) Een opofferingsmetaal (plaatje zink of magnesium) in je reservoir oid gooien, ook een mooie oplossing.
1) is duur
2) Werkt minder als goed als 1) en idd mindere prestatie
3) Geeft heel veel rommel.
Maar waarom die problemen niet gewoon uit de weg gaan en alleen als het echt niet anders kan meer dan 1 metaal in je systeem zetten?
2) Werkt net even goed
3) Hoezo rommel? Het zink verbindt zich met het koper, er komt geen rotzooi vrij.
En vaak kan het echt niet anders. En het wordt wel volledig gereduceerd (zeker met een opofferingsmetaal).
Verwijderd
http://www.innovatek.de/sites/plugon.htm
gezien in een Nederlandse online shop. Thnx alot

Dan koop je toch gewoon deze: http://www.innovatek.de/sites/tankomatic.htm
het domste dat je kunt doen is die kopen! het helpt geen zier voor je temps en is puur cosmetisch, en voor 10 euro kun je er zelf een bouwenJupiler schreef op 16 februari 2003 @ 18:15:
Nog niet gezien, maar ik vind het echt geen zicht, dat reservoir op die pomp

dies mooi!Jupiler schreef op 16 February 2003 @ 18:15:
Nog niet gezien, maar ik vind het echt geen zicht, dat reservoir op die pomp
waar is die btw te koop?
[ Voor 17% gewijzigd door Capa op 16-02-2003 19:11 ]
wie zegt dat die dingen voor je temp zijn?casemodderpoel schreef op 16 February 2003 @ 19:10:
[...]
het domste dat je kunt doen is die kopen! het helpt geen zier voor je temps en is puur cosmetisch, en voor 10 euro kun je er zelf een bouwen![]()
De Innovatek Tank-O-Matic is een extern waterreservoir voor het eenvoudig bijvullen en ontluchten van een waterkoelingssysteem.
heb je het prijskaartje gezien wat aan dat ding hangt?Sauron-XP schreef op 16 februari 2003 @ 19:14:
[...]
wie zegt dat die dingen voor je temp zijn?
[...]
jah, beetje hoog eh?G33rt schreef op 16 February 2003 @ 19:32:
[...]
heb je het prijskaartje gezien wat aan dat ding hangt?
Verwijderd
ik heb een soortgelijk reservoir zelf gemaakt.Jupiler schreef op 16 February 2003 @ 19:44:
Zoiets is toch echt moeilijk zelf te maken.. Je kan natuurlijk een plexi koper nemen, maar dat is nog niet hetzelfde.. De buisjes erin, het deksel dat je eraf kan schroeven, de bevestigingsringen...
iets grotere doorsnede omdat ik een pompje heb dat in het water moet liggen.
dus ongeveer 110mm doorsnede en 150 mm hoog met schroefdop en wartels.
alles in grijs pvc, heel degelijk en werkt perfect voor een paar eurotjes
ik heb (nog) geen pics ervan omdat mijn waterkoeling nog niet compleet is.
cpu draaid er al wel mee maar de gpu en chipset blokken moet ik nog binnen krijgen.
ik moet er wel bij vermelden dan ik de inhoud van mijn kast er een beetje voor heb moeten aanpassen (de floppy drive en de hele 3.5" bays zijn verwijderd)
maar het reservoir past er wel in!
en moeilijk?? echt niet!
zie voor een voorbeeld:
dit topic
[ Voor 20% gewijzigd door OliverBB op 17-02-2003 00:17 ]
Verwijderd
Precies !!Jupiler schreef op 16 februari 2003 @ 21:07:
Dat grote reservoir kan ook zonder problemen in je kast, dan is het al strak.. En het wordt pas echt strak als ie buiten je kast hangt.
mijn XP2400 word nu 56 graden op 2100 mhz, maar het water en het blok blijft koud.
Heeft iemand tips of ideeen hoe ik kan zorgen dat me blok warmer wordt?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Maakt de blok wel goed contact? Dit kan je ondermeer zien door naar de temps te kijken. Als ze heel erg snel stijgen dan is dat een teken dat je blok niet geod contact maakt. En wat voor koelprut heb je gebruikt? Het beste is AS III...BasieP schreef op 17 februari 2003 @ 09:57:
ik heb nu mijn waterkoeling af, zoals van de eerste foto in dit topic, maar het blok wordt niet warm. en daardoor het water natuurlijk ook niet.
mijn XP2400 word nu 56 graden op 2100 mhz, maar het water en het blok blijft koud.
Heeft iemand tips of ideeen hoe ik kan zorgen dat me blok warmer wordt?
p-sies, daarom kan je er ook beter eentje zelf bouwen als het toch een accesoire isG33rt schreef op 16 February 2003 @ 19:32:
[...]
heb je het prijskaartje gezien wat aan dat ding hangt?
Verwijderd
Kan je de corrosieprotect van Klax/innovatek mengen met watertoevoeging ultra-glow rood?
Innovaprotect
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=37106
Ultra Glow Rood
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=37073
En dit dan met demiwater?
KG is een newbie met waterkoeling dus b.v.d.
Verwijderd
ff offtopic:
Ik ga deze spullen halen:
- Waterblokje van Tha_Mafkees
- Eheim 1048
- Innovatek Plexi reservoir
- Black Ice Pro
- Siliconen slangen
@ BasieP: blokt maakt overduidelijk een slecht contact. Draai de moeren wat aan, en vooral: gebruik je wel veren?
Verwijderd
maar weet iemand waar je dat 3 cm dik lexaan koopt ?
ik heb 25 cm2 nodig voor me wc-blokje, maar bij de lokale gamma ed hebben ze alleen 1mm dun plastic
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
ik heb sinds 3 dagen het volgende draaien
klax gold amd blok
klax gold nb blok
klax gold vga blok
eheim 1048+plexiglas resevoir
black ice pro + bijgeleverde titan
specs amd 1700+@2600+ (2200mhz) (1.9vcore)
temps cpu 42 , mobo 19 , vga 19
ik vind de temp van de cpu een beetje hoog , iamand een idee daarover of een tip?
alles is gemonteerd met as3 koelpasta ultra dun laagje
groeten bioblade
Hoewel, als je het vergelijkt met de 19 van je NB en VGA.. Hoe koud is 't daarbinnen joh?

Voel eens aan je CPU-blok, warm?
titan sucks
Vandaar denk ik dat het aan je rad ligt.. Een CPU-, NB- en VGA-blok, da's toch redelijk veel.
Verwijderd
Is het niet zo dat antivries een reactie veroorzaakt tussen metalen dus kun je dan maar 1 soort metaal gebruiken
Dit topic is gesloten.