ik heb het over noname -niet-bedoelt-als-resevoir-voor-wc-sjit
zeg weet iemand of Klax ook 1/4"schroefdraad gebruikt ?
(ik zal de vraag even wat duidelijker stellen
welk huis tuin en keuken voorwerp is bij uitstekgeschikt om als waterresevoir te dienen? (het zou hehemaal handig zijn als je het vast kon schroeven oid
http://www.overclockers.com/tips85/
Naar mijn mening moet dat goed te doen zijn. Ik heb nog wel meer reviews gezien die zoiets deden.
Verwijderd
DangerDen Maze3 P4 € 59,00

Black Ice Pro II Radiator Zwart € 89,00

EHEIM 1048 Pomp 10 liter p/min. € 53,00

weet iemand een betere pomp? of moet ik gewoon deze nemen
verder had ik nog niks opgeschreven wat ik nogmeer nodig heb
Je moet nog wat slangen en 2 fans er bijtellen
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
Verwijderd
ja, ik zit de denken aan die mooie design fans, met die leds, maar zijn die in 120mm en koelen die wel goed genoeg?CaineTanathos schreef op 24 February 2003 @ 11:11:
die pomp is krachtig genoeg .
Je moet nog wat slangen en 2 fans er bijtellen
en slangen, ik wil me hele pc dus koelen, chipset niet, hdd wel, videokaart ook enz
dus hoeveel meter slang heb je nodig?
want ik weet ni of je et gewoon af mag snijden
120 mm koeler met led: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=646
Verwijderd
emmer water?sapphire schreef op 24 February 2003 @ 11:38:
moet kunnen hoor, maar volgens mij moet er oook nog een reservior bij
120 mm koeler met led: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=646
nee maar ik had een mooie gezien maar dies verdwenen van xxlcases, daarom heb ik em er niet meer bijstaan
Verwijderd
@unda, k weet uit me hoofd wel een foto te vinden van een Radeon 9700 pro met een klax graph o matic erop, dus ik weet niet of je daar ook iets aan hebt?
Maar is het ook verkrijgbaar alleen dan in het blauw? Ik ben namelijk fan van blauw aan me pc. Heb ook al al m'n LEDjes verandert.
Maar ik heb geen idee of het genoeg is, mij lijkt het wat weinig en ik ga waarschijnlijk zelf een reservios maken.
Verwijderd
eh sorrysapphire schreef op 24 February 2003 @ 12:21:
180? volgens mij staat er 280.
Maar ik heb geen idee of het genoeg is, mij lijkt het wat weinig en ik ga waarschijnlijk zelf een reservios maken.
typfoutje,
ja zo handig ben ik niet in die dingen maken,
is er geen formule dat je kan aflezen hoeveel je ongeveer nodig heb?
Verwijderd
de eheim 1048 is 12mm toch?
want me koelblok is namelijk wel 12mm
Specs:
Specificaties
Materiaal: Koper
Afmetingen: 75mm x 55mm x 20mm
Aansluiting: 12mm
Geschikt voor Pentium 4 socket 478
Gewicht: +/- 375 gram
maar nu zie ik op de freezing hardware site alleen maar 8 en 10mm slang?
want hoeveel is een fles standaard qua ingang?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 22:56 ]
Verwijderd
K snap ook niet wrom je niet dat 1cm dikke koper gebruikt en perse 2cm wilt, dat is jouw eigen idefix, mijn blokje is ook maar 12mm dik met een freesdiepte van 7.7mm, tevens kun je zelf ook best goudengidsen of is antwoorden tegenwoordig verplicht ook als (blijkbaar) niemand t antwoord weet?Leuk dat er iemand reageert op mijn vraag die ik al 2 keer heb gesteld.
Hoeveel vragen ze dan voor een 100x100x2cm plaat?Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 22:56:
Leuk dat er iemand reageert op mijn vraag die ik al 2 keer heb gesteld.
je kan dus het beste extra verloopstukjes kopen voor die pomp, naar 8 mm
Verwijderd
Maar wil dus eigenlijk wel 2 cm, omdat:
koelt beter
is makkelijker werken
de aansluitingen van de slangen gaat makkelijker
Iemand op of aanmerkingen?
Verwijderd
Ik ben van plan waterkoeling te gaan maken binnenkort, ik ben alleen nog een beetje op zoek naar een Radiator. Mijn intresses gaan naar de Blackice serie, met name de Extreme of Pro II (Of de Extreme 2 als die ergens te leveren is).
Maaaar, nou wilde ik voor de rest dus allemaal Klax onderdelen nemen en nou zag ik dat Klax ook een Radiator heeft die erg op de Pro II lijkt maar dan met een net omhulsel en de bekende klax aansluitingen.
Nou was mijn vraag of dat een aangepaste versie van de Pro II (of Extreme II) is of dat er toch een redelijk (negatief?) verschil tussen zit.
(Op aanraden van een modje hier geplaatst
Nu heb ik 2 problemen: Wat zijn de afmetingen van Socket 478 ?
En wat zijn de afmetingen van een standaard GPU (in dit geval Geforce 2 TI maar strax een Radeon 9700 Pro) ?
edit:
Ik heb inmiddels de afmetingen van socket 478 maar ik zoek steeds de afmetingen van een grafische kaartje's GPU.
met dank aan The Undertaker Edit 2:
Laat trouwens ook maar zitten, ik neem me kaart en al wel mee
[ Voor 44% gewijzigd door GeforceDDQ op 25-02-2003 11:25 ]
301SQN
ook goeiemorgen
het originele topic: [CM] PROM-LI-PRO Big Mean Cooling Machine
de foto:
en de site van A.P. Versteeg: http://users.fmg.uva.nl/r...prometeia/prom-li-pro.htm
daar staan nog 2 foto's maar die zijn te groot om te plaattsen
[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 25-02-2003 11:26 ]
Ik wil dus een waterkoeling met dompelpomp, radiator, gpu, cpu en chipset blokje.
Daarbij blijft chipset het koudst, dus die kan je het best als eerste blokje zetten aangezien je anders misschien de chipset juist gaat verwarmen.
Zowel CPU als GPU gaan aardig warm worden, max voltage en GPU iig V-mod, misschien voor CPU ook wel. (Moet nog wel vinden hoe je dat kan doen op een Asus A7N8X maar das voor latere zorg).
Dus als je CPU en GPU meteen na mekaar zet dan vraag ik me af of dat wel zo goed werkt.
Daarom zat ik aan de volgende volgordes te denken..
Dompelpomp - Chipset - CPU - Radiator - GPU
Dompelpomp - CPU - Radiator - Chipset - GPU
Dompelpomp - GPU - Radiator - Chipset - CPU
Of kan je toch beter een andere volgorde gebruiken?
Was nou belangrijker? De cooling of zo weinig mogelijk slangen en kabels?sapphire schreef op 25 februari 2003 @ 11:27:
krijg je dan niet een grote slangen massa in je case ?
Indien dat laatste belangrijkst is moet je niet eens aan watercooling beginnnen vind ik. En desnoods dremel ik wel wat extra gaten in me kast om de slangen zo mooi mogelijk kwijt te kunnen.
Verwijderd
Je moet zorgen dat de Delta T zo hoog mogelijk is. Koud water op warm oppervlak, des te groter het temperatuur verschil des te groter is het rendement.VinnieWeiss schreef op 25 February 2003 @ 11:24:
Ik zat te denken he.
Ik wil dus een waterkoeling met dompelpomp, radiator, gpu, cpu en chipset blokje.
Daarbij blijft chipset het koudst, dus die kan je het best als eerste blokje zetten aangezien je anders misschien de chipset juist gaat verwarmen.
Zowel CPU als GPU gaan aardig warm worden, max voltage en GPU iig V-mod, misschien voor CPU ook wel. (Moet nog wel vinden hoe je dat kan doen op een Asus A7N8X maar das voor latere zorg).
Dus als je CPU en GPU meteen na mekaar zet dan vraag ik me af of dat wel zo goed werkt.
Daarom zat ik aan de volgende volgordes te denken..
Dompelpomp - Chipset - CPU - Radiator - GPU
Dompelpomp - GPU - Radiator - Chipset - CPU
Of kan je toch beter een andere volgorde gebruiken?
Ik neem jou volgorde even:
Nu verplaats ik 2 onderdelen zonder de volgorde te veranderen:
Radiator - Chipset - GPU - Dompelpomp - CPU
Als je het zo bekijkt gaat het warmste water door je CPU. En zo gaat het ook bij andere volgordes.
Je begint met het warmste onderdeel, en je eindigt met het koelste. Je zou ook met meerdere rads kunnen werken.
aanstellen is ook een vakVinnieWeiss schreef op 25 February 2003 @ 11:47:
[...]
Was nou belangrijker? De cooling of zo weinig mogelijk slangen en kabels?
Indien dat laatste belangrijkst is moet je niet eens aan watercooling beginnnen vind ik. En desnoods dremel ik wel wat extra gaten in me kast om de slangen zo mooi mogelijk kwijt te kunnen.
Het zal echt niet zijn dat als je water door je blok van je cpu stroomt dat het gelijk 40 graden ofzo is en dat het je gpu absoluut niet meer kan koelen
Radiator - Chipset - CPU - GPU - Dompelpomp
Thanks a lot peeps. Twee rads worden me gewoon iets te veel.
Nu nog gaan searchen voor mooie reservoirs en dan ben ik zo goed als klaar met de planning.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Sorrie beetje laatsapphire schreef op 23 February 2003 @ 14:34:
weet iemand of je een anr koppelstuk op een maze 3 kan schroeven, en zo ja, wat is de maat van die schroefdraad ?
ow en Speedy, hoeveel mm zijn die fans op je rad en welke temps haal je daar mee ?
Dat ziet er zo uit
De duckt zit gewoon vast met een tie rep en wat rubber om de randen af te dichten.
temps zijn idle 37 en stressed 44 op 2300MHz@2.05v
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Als dat het geval is maakt het toch niet uit welke volgorde je gebruikt? Het maakt dan enkel uit in het begin als je de pc net aan gezet hebt. Maar dan is alles toch aan het opwarmen, dus maakt het nog steeds niet uit.
Of heb ik het helemaal mis.
Ik begrijp de gedachte gang van beide ideeën maar wil nu weten wat de werkelijkheid is.
What are we gonna do tonight?
Verwijderd
Gooi jij hier niet gewoon 2 dingen door elkaar? Reservoirs en radiatoren zijn 2 wel erg verschillende dingen.apen-nootjes schreef op 25 februari 2003 @ 12:29:
BlackIce reservoirs zijn erg mooi.. Ik heb zelf een Black Ice radiator en ben d'r zeer tevreden mee.. Wat ik ook een voordeel vindt van de Black Ice boven b.v een auto radiator is dat bij een autoradiator je weer moeilijk moet gaan doen voor je fan's en de bevestiging aan je computer.
mijn idee is dat je water dat warm wordt door de blokken, eerst door de radiator moet laten lopen(met fan erop) om het weer af te laten koelen voordat het in het reservoir terecht komt.Killop schreef op 25 February 2003 @ 13:49:
Het koelvloeistof wat je in je set-up gebruikt warmt toch langzaam op?
Als dat het geval is maakt het toch niet uit welke volgorde je gebruikt? Het maakt dan enkel uit in het begin als je de pc net aan gezet hebt. Maar dan is alles toch aan het opwarmen, dus maakt het nog steeds niet uit.
Of heb ik het helemaal mis.
Ik begrijp de gedachte gang van beide ideeën maar wil nu weten wat de werkelijkheid is.
en niet een beetje koelen en een beetje door de blokken laten lopen zoals eerder beschreven in dit topic
In theorie ja, maar in praktijk maakt dat geen bal uit. Het water stroomt daarvoor te snel. Temperatuur voor en na de CPU blok is in orde of 0.01-0.05 graden Celsius. Het komt puur door de waterdebiet dat de temperatuur omhoog gaat.OliverBB schreef op 25 February 2003 @ 14:59:
[...]
mijn idee is dat je water dat warm wordt door de blokken, eerst door de radiator moet laten lopen(met fan erop) om het weer af te laten koelen voordat het in het reservoir terecht komt.
en niet een beetje koelen en een beetje door de blokken laten lopen zoals eerder beschreven in dit topic
en waarom zie ik al die ppl met van die exotische aanhangsels aan hun pc?? kan die radiator er echt niet in???
ik ga nog steeds uit van het speedy-concept
gewoon die rad op de plaats van je hd.
ennuh, tell this njup wat een fanduckt is??
buis waar lucht door stroomtCommanderKeen schreef op 25 februari 2003 @ 16:27:
hoeveel fans op je rad heb je nodig voor een beetje agressive oc ?
en waarom zie ik al die ppl met van die exotische aanhangsels aan hun pc?? kan die radiator er echt niet in???
ik ga nog steeds uit van het speedy-concept
gewoon die rad op de plaats van je hd.
ennuh, tell this njup wat een fanduckt is??
zoek zelf ook eens wat op in plaats van steeds te zeggen dat je een n00b bent...
wordt zelf maken denk ik
Verwijderd
Dat een dikkere kopere plaat an sich beter zou koelen betwijfel ik, je wilt dat de warmte zo goed mogelijk wordt overgedragen aan t water, dus veel water/koper oppervlak. Aansluiting van slangen kan in t deksel, tenzij je de aansluitingen in de zijkant zou willen maken, maar ja dat weten we niet he... En of je nu gaat boren of frezen boeit allemaal nix, principes blijven t zelfdeMaar het is zeker niet ideaal. Dus wil eigenlijk groter. En wij maken een helemaal nieuwe ontwerp zonder frezen maar met boren![]()
Maar wil dus eigenlijk wel 2 cm, omdat:
koelt beter
is makkelijker werken
de aansluitingen van de slangen gaat makkelijker
Iemand op of aanmerkingen?
Verwijderd
Voor die genen die willen zien hoe ik de blokjes heb gemaakt,
d.m.v booren ipv vrezen kijk op mijn pagina onder case mod zie sig.
Nu heb ik nog een vraag, ik ben van plan mijn voeding ook vloeistof te koelen maar ben van menig dat ik geen ruimte heb im mijn voeding laat staan dat ik mijn koel blok ergens aan kan monteren (op een gepropte zooi )
Als er mensen zijn die het al gedaan hebben en gelukt is, zou ik graag een paar plaatjes van willen zien (mag ook via de mail)
bij de ene (http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=184&p=l)
slangpilaren 1/4 >> 13 en 10 mm, maar bij deze
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=194
slangen van hele andere maten.
Daar hebben ze ook wel 1/4 slangpilaren naar de goede aantal mm, maar waarvoor moet er female, en waarvoor male gebruikt worden?
/edit: gast zoek gewoon ff opg oogle of gebruik de search
[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 25-02-2003 21:22 ]
[ Voor 89% gewijzigd door sapphire op 25-02-2003 21:23 ]
Verwijderd
Moet je ff hier kijken:Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 17:51:
Ik heb mijn CPU en GPU nu ook vloeistof gekoeld.
Voor die genen die willen zien hoe ik de blokjes heb gemaakt,
d.m.v booren ipv vrezen kijk op mijn pagina onder case mod zie sig.
Nu heb ik nog een vraag, ik ben van plan mijn voeding ook vloeistof te koelen maar ben van menig dat ik geen ruimte heb im mijn voeding laat staan dat ik mijn koel blok ergens aan kan monteren (op een gepropte zooi )
Als er mensen zijn die het al gedaan hebben en gelukt is, zou ik graag een paar plaatjes van willen zien (mag ook via de mail)
http://www.zerofanzone.co...=liquidenermax550w&page=1
Ja. Ik ben trouwens de organisator van die IAwdekreij schreef op 25 februari 2003 @ 21:41:
uhh.. dus gwoon male kopen om in het blokje te doen?
En wat betreft die watergekoelde voeding.. Je kan de voltageregulators wel op het waterblok zetten, maar de andere onderdelen produceren ook warmte (weerstanden etc).. Daarom heb je nog steeds een minimum aan airflow nodig, waterkoeling is daar veel te "lokaal" voor.
Verwijderd
Is dit wat? Of zal dit te zwak zijn ?
enne.. 8 mm is dat niet te smal.. want dat is de breedste slanpilaar 1/4...
waar kan ik die dingen nogmeer kopen?
op internet want bij ons in de buurt verkopen ze dat niet...
8mm is zeker niet te smal, waterflow maakt bijna geen kont uit.. En de breedste schroefdraad met 8mm pilaar is 3/4" (in mijn actie dan toch).
volgens mij moet dit zat en genoeg zijnVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 21:52:
ik kan voor 19 een een super garden vijverpomp kopen van 600 ltr per minuut ...max opvoer hoogte is 1.2mtr en de aansluitingen zijn 3/8".
Is dit wat? Of zal dit te zwak zijn ?
en je gaat er toch niet met mn geld vandoor he
welke aansluiting kan je dus het beste veranderen de klax aansluiting naar Dangerden formaat of andersom ? of zal het weinig uitmaken.Jupiler schreef op 25 February 2003 @ 22:01:
Ik ben de legendarische Steve, ja
8mm is zeker niet te smal, waterflow maakt bijna geen kont uit.. En de breedste schroefdraad met 8mm pilaar is 3/4" (in mijn actie dan toch).
En wat heb ik nog meer nodig als:
koelblokjes
die slangklemmetjes
slang (hoeveel Meter ongeveer??)
bij elk koelblokje 2 van die (mannelijkje?) dingen (kon ff nie op de naam komen) of moet ik nog meer van die dingen hebben? zoals bij pomp, radiator ofzo?
pomp
radiator
water
fan voor op radiator
wat moet ik verder nog hebben?
de uitgang (waar het water naar het koelblok wordt gepompt) maaket denk ik niet zo heel veel uit, ligt er aan waar de aansluiting van je pomp zit,als die in het reservoir ligt.wdekreij schreef op 25 February 2003 @ 22:42:
oja reservoir...
Waar moeten de in en uitgang komen? bijv ingang midden ander boven enzo...
en graag meteen uitleg waarom dat zo is..
de retourslang zou ik onderin doen, zodat ie onder het waterniveau blijft.
anders loopt je het water uit het systeem weer terug naar je reservoir.
op deze manier kun je ook een open reservoir gebruiken (zonder deksel) maar dan moet je wel regelmatig bij vullen.
voor een test opstelling is dit ideaal.
van wat voor auto zou dit zijn? (hij lag op een plank en kostte 10,-
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Is bij wijze van spreken een flesje waarop 2 slangen zijn verbonden al goed genoeg, ervan uitgaande dat het flesje verder waterdicht is?
Verwijderd
Kijk naar de toiletten in de badkamer. D'er zit altijd water in om te voorkomen dat stinkende rioollucht het huis binnen komt. Dat nou is een waterslot.wdekreij schreef op 26 February 2003 @ 00:02:
ik snap eigenlijk nie echt (lees: echt niet) wat je bedoelt, maar dat komt denk ik omdat ik niet weet wat een waterslotje is..
Wasbakken hebben dat ook , maar dat zie je niet zo gauw.
Beter luchtdicht maken om verdamping van water te voorkomen en om verontreining van water door lucht te voorkomenVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 23:48:
Is het misschien handig om in de dop van je reservoir een waterslotje te zetten? Dan kan de lucht gewoon altijd ontsnappen wanneer het nodig mocht zijn. Of heeft dit totaal geen nut?
[ Voor 33% gewijzigd door Blord op 26-02-2003 01:13 ]
Verwijderd
of moet ik dat flesje (res.) luchtdicht maken?
Hmmm had klonten drab in mijn res. zitten, heb ik er ff uitgehaald, -Ben best actief s'ochtends- Maare zou dat liggen aan het feit dat het res. in mijn kast zat, stil warter wat warm wordt? Hij hangt er inmiddels buiten...
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 08:15 . Reden: Drapjes in res... :r ]
Verwijderd
Heeft iemand ervaring of opmerkingen over deze pomp? Is ze te licht? Of zijn er betere alternatieven?
Wil er enkel mijn cpu mee koelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 07:38 ]
Ben wel effe geschrokken.. M'n radiator ligt bovenop m'n kast, en onder m'n radiator is er een blowhole (met dunne luchtgaatjes, maar toch), en dat was ik dus effe vergeten. Ik vulde het systeem bij, en soms ging er wat naast, op de radiator - kan geen kwaad dacht ik. Maar opeens hool ik een klein kletsje van vallend water. Ik kijk: GVD er was water gevallen op m'n HDD's en videokaart...
Snel weggeveegd, en godzijdank doet alles het nog.
Heb ook mooie temps, hoewel het systeem verre van optimaal is.
P IV 2.4 @ 3.2 @ 1.625V is idle 26°, full stressed 33°, en dat terwijl er nog veel lucht in het systeem zit, de pomp brak is etc.
[ Voor 64% gewijzigd door Steve op 26-02-2003 09:49 ]
Verwijderd
Een waterslotje werkt zo:

Ik heb als het goed is nog wel van die dingen liggen en anders mn broer die zn eigen bier brouwt ook nog wel als ik m een belletje geef.
Mijn vraag was dus, heeft het nut?
Zijn er bijv ook manieren om een koperen reservoir te maken, of kan ik wel koperen buizen bij de doe het zelf kopen?
Dat zal bijna geen k*nt uitmaken voor de koeling.. Ik zou het gewoon in plexi maken.wdekreij schreef op 26 February 2003 @ 09:48:
Is het ook nog slim om een reservoir van een bepaald materiaal te maken, dat goed koelt. Want alle extra koeling is mooi meegenomen, toch?
Zijn er bijv ook manieren om een koperen reservoir te maken, of kan ik wel koperen buizen bij de doe het zelf kopen?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 09:57 ]
Pomp>radiator>cpu>reservoir (die dan weer afkoelt want het water is dan weer warm)>gpu>chipet>pomp>rad... enzovoorts
of is dat niet echt aan te bevelen?
Verwijderd
dat zal toch wel omgekeerd zijn....Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 06:56:
het is 27c op mijn cpu en 38c in mijn kast..
@ wdekreij: dat reservoir zal amper afkoelen. Ik zou gewoon dit doen:
Reservoir>Pomp>Radiator>CPU>Northbridge>VGA
En je je radiator onderaan plaatst, kan je ook gewoon VGA>NB>CPU doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 26-02-2003 10:52 ]
en waarom kan het dan wel VGA>NB>CPU
En waarom dat dan wel kan? Omdat je dan veel minder bochten met je slangen moet maken..
Cicrculatiepompjes werken met een magnetische motor. Het probleem: het is de bedoeling dat m'n pomp bij m'n HDD's komt te staan, en zoals je wel weet zijn die gevoelig voor magnetische invloeden. Dus is het wel veilig? Ik dacht dat enkel Eheim magnetisch afgeschermd was, Sicce niet..
Verwijderd
In een harde schijf zelf zit ook een hele sterke magneet. Dus of het zoveel uitmaakt, ik weet het niet. Denk het zelf niet. Iemand???Jupiler schreef op 26 februari 2003 @ 12:17:
Ik ga zelf ook eens een vraagje stellen
Cicrculatiepompjes werken met een magnetische motor. Het probleem: het is de bedoeling dat m'n pomp bij m'n HDD's komt te staan, en zoals je wel weet zijn die gevoelig voor magnetische invloeden. Dus is het wel veilig? Ik dacht dat enkel Eheim magnetisch afgeschermd was, Sicce niet..
Als je je pomp in een resevoir zet zal er denk ik helemaal niets gebeuren omdat water goed afschermt.
Graag ff een bevestiging, ik weet het niet helemaal zeker.
Verwijderd
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 15:20 ]
Maar zal een metalen plaat voldoende weerstand bieden? Zoals je zelf ongetwijfeld wel weet wordt magnetisme overdrageven van metaal op metaal..
Dit topic is gesloten.
![]()