heb je die sicce al? anders toch maar zon andere kopen?
Als jij een paar eurootjes teveel hebt, graag
[ Voor 50% gewijzigd door Steve op 26-02-2003 15:27 ]
ha, ik ben vandaag even op zoek geweest naar een radiator, pompje en reservoir.
Voor een rad ben ik onderhand al geslaagd:
1e rad

2e rad (voor vriend)

zijaanzicht rad 1, zoals je ziet zijn het wat grovere kammetjes, gaat dit iets uitmaken?

Alleen zit ik nu te bedenken hoe ik die op me kast vast kan maken. Ik zat o.a. te denken aan een houten plankje aan de zijkant en die dan weer vast te schroeven aan de kast.
voor aanzicht case
||-------------||
||---- rad-----||
||-------------||
||.......case......||
asci master
O ja, hoe bevestigen jullie fans op de radiatoren?
Voor een rad ben ik onderhand al geslaagd:
1e rad

2e rad (voor vriend)

zijaanzicht rad 1, zoals je ziet zijn het wat grovere kammetjes, gaat dit iets uitmaken?

Alleen zit ik nu te bedenken hoe ik die op me kast vast kan maken. Ik zat o.a. te denken aan een houten plankje aan de zijkant en die dan weer vast te schroeven aan de kast.
voor aanzicht case
||-------------||
||---- rad-----||
||-------------||
||.......case......||
asci master
O ja, hoe bevestigen jullie fans op de radiatoren?
[ Voor 40% gewijzigd door CommanderKeen op 26-02-2003 15:44 . Reden: oeps :p ]
Ik heb het gewoon met een beetje dubbelzijdig kleeftape gedaan, werkt perfect.
is dat dan lan proof?? lijkt me niet toch? en btw, er moet ook ruimte zitten tussen je rad je fans en je case, zodat je een beetje airflow krijgt? ?
Das een mooie die eerste !
,je ken gewoon de schroefjes gebruiken de je normaal op een heatsink heb zitten ,Die zwarte weet je wel van een CM of 2..
Ik zou absoluut niet langer gaan met de schroefjes..,Het best is een fanduckt knutselen uit een ouwe ijzeren plaat en daar 2 120mm fans op bevestigen.
Zet die fans op zuigen en je heb het hele oppervlak van de radiator in gebruik !
Ik zou absoluut niet langer gaan met de schroefjes..,Het best is een fanduckt knutselen uit een ouwe ijzeren plaat en daar 2 120mm fans op bevestigen.
Zet die fans op zuigen en je heb het hele oppervlak van de radiator in gebruik !
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Anoniem: 54863
Nope.... Antec -uch- Chieftec kast. met 2 fans.
O....Lqd = Borg = Lqd...
Pass ooit kwijt en pass van email ook...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 54863 op 26-02-2003 16:15 ]
Welke compound is het beste voor waterkoeling Artic Silver II/III of Arctic Silver Alumina Thermal Compound ?
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
Gewoon Silver III. Silver II is ouder en geleidt minder goed, en ik zie niet in wat je met warmtegeleidende lijm wilt gaan doen
maybe blokje op bijv cpu bevestiggen?
Arctic Alumina Thermal Compound is toch geen lijm ?
Ow, inderdaad niet, vergissing.. Maar gewoon Silver III gebruiken dus
ah ok,
Een ander vraagje kan ik het best gebruiken om eventueel de achterkant van mijn moederbord te beschermen tegen vochtigheid/condensatie
ps. ik heb hier nog wat AS II liggen, dit nemen of AS III kopen ?
Een ander vraagje kan ik het best gebruiken om eventueel de achterkant van mijn moederbord te beschermen tegen vochtigheid/condensatie
ps. ik heb hier nog wat AS II liggen, dit nemen of AS III kopen ?
[ Voor 21% gewijzigd door CaineTanathos op 26-02-2003 16:55 ]
nee, maar is het niet dat je ook condensatie krijgt als de temperatuur van het water boven een bepaald punt komt?
[ Voor 95% gewijzigd door CaineTanathos op 26-02-2003 16:55 ]
Condensatie krijg je alleen als een onderdeel kouder is dan de omgeving. Maar met gewone waterkoeling is dat onmogelijk, de radiator brengt het water net op omgevingstemp..
Ok bedankt.
Ik heb hier al een pomp van Messner. 900 L/uur en regelbaar , rond de 40 euro
Nu nog wachten op men koelblokje dat binnenkort gemaakt zal worden
Ik heb hier al een pomp van Messner. 900 L/uur en regelbaar , rond de 40 euro
Nu nog wachten op men koelblokje dat binnenkort gemaakt zal worden
zijn die Exxtreme waterkoelingssetjes goed?
XXlcases heeft er namelijk nog een paar (had ff gemaild) ook al staan ze niet meer op hun site..
XXlcases heeft er namelijk nog een paar (had ff gemaild) ook al staan ze niet meer op hun site..
Ze zijn vooral _duur_ voor hetgeen ze presteren..
Anoniem: 12052
Ik vind ze ook niet eens mooi. Die 8mm slangetjes zien eruit alsof er maar amper water doorheen kan. Dat rev3 blok koelt trouwens wel gewoon goed hoor, maar dan toch zou ik voor de dd maze3 gaan. Ik vind m mooier en heeft grotere aansluitingen.
hoe duur ongeveer voor een set waarmee je beetje mee kunt oc-en?
Anoniem: 19680
als je rad in je kast heb, is dat dus onmogelijk...Anoniem: 54863 schreef op 26 February 2003 @ 16:12:
[...]
Nope.... Antec -uch- Chieftec kast. met 2 fans.
O....Lqd = Borg = Lqd...
Pass ooit kwijt en pass van email ook...Maar hebbe um weer...
1000 Euro!wdekreij schreef op 26 February 2003 @ 18:36:
hoe duur ongeveer voor een set waarmee je beetje mee kunt oc-en?
Het OC'en hangt niet zozeer af van je (water)koeling die je gebruikt, vergeet niet dat ook je proc een bepaalde capaciteit heeft om te KUNNEN overclocken. Met sommige procs komt je gewoon niet ver (wat voor koeling je ook hebt)
Om even terug te komen op je vraag: Waterkoeling kost je 50 tot 300 euro... Een goede complete set kan je makkelijk 300 euro kosten (das dus asociaal duur) als je veel zelf kan maken en een rad van de sloop haalt kan je voor onder de 50 pleuro al Liquid Cooled zijn....
2030Wp + 2520Wp PVoutput
maar als ik bij die ene IA 3 blokjes koop (gpu, cpu, nb) dan ben ik al 100 euro kwijt..
Ook blokjes kan je zelf maken... zie bijvoorbeeld: Waterblokje is af! Van dit blokje hebben alleen de aansluitingen me geld gekost.wdekreij schreef op 26 February 2003 @ 19:51:
maar als ik bij die ene IA 3 blokjes koop (gpu, cpu, nb) dan ben ik al 100 euro kwijt..
2030Wp + 2520Wp PVoutput
ok ik weet meer. Het is een radiator gemaakt door DeWitts voor Corvette's uit 1961. Tenminste dat staat er volgens meneer google maar daar staat ook dat het een zeer goede is van aluminium. Maar het is zeker weten koperOxigun schreef op 25 February 2003 @ 23:05:
op me sloopradiator staat: Harrison 61E
van wat voor auto zou dit zijn? (hij lag op een plank en kostte 10,-)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Anoniem: 31421
Anoniem: 31421 schreef op 26 February 2003 @ 07:34:
Mijn vraag is over de pomp Eheim 1005 (270liter/uur):
Heeft iemand ervaring of opmerkingen over deze pomp? Is ze te licht? Of zijn er betere alternatieven?
Wil er enkel mijn cpu mee koelen.
Anoniem: 787
Wat ik zo raar vind aan die koperen radiator is dat er voor de ene aansluiting 7 en voor de andere aansluiting 8 kanalen toegepast worden.
Die van mij hebben dat ook - eentje zelfs 8+10 !!!
Waarom is dat? 8+8 of 9+9 is toch logischer?
Anoniem: 67337
ik zit te denken om een CPU (AMD), GPU en Mobo blokje en de radiator HTF2-X-Triple te gaan kopen van watercool:
www.watercool.de
Heeft iemand ervaringen met deze blokjes ?
www.watercool.de
Heeft iemand ervaringen met deze blokjes ?
Anoniem: 787 schreef op 26 February 2003 @ 21:17:
Wat ik zo raar vind aan die koperen radiator is dat er voor de ene aansluiting 7 en voor de andere aansluiting 8 kanalen toegepast worden.
waarschijnlijk het aantal mm van zn aansluiting
ok vinnie en ik hebben weer inkopen gedaan

prijzen : linker pompje was 41 e, rechter 18 e
beide rad waren ongeveer 3.50 e
lang leve de blokker, en de lokale dierenzaak, waar ze eheims hadden, en pompjes die krachtiger pompten, en goedkoper waren (merk is sicce)
(ow en speed, ik heb je ff toegevoegd, ff paar dingen vragen ;p )
prijzen : linker pompje was 41 e, rechter 18 e
beide rad waren ongeveer 3.50 e
lang leve de blokker, en de lokale dierenzaak, waar ze eheims hadden, en pompjes die krachtiger pompten, en goedkoper waren (merk is sicce)
(ow en speed, ik heb je ff toegevoegd, ff paar dingen vragen ;p )
[ Voor 10% gewijzigd door CommanderKeen op 27-02-2003 10:29 ]
maar sicce is wel wat mindere kwaliteit 
maar als ik vragen mag, welke rads? ik zie er geen ?
maar als ik vragen mag, welke rads? ik zie er geen ?
die staan een paar posts hierboven 
zal ff de linx geven
http://home.planet.nl/~eijk0623/bovenaanzichtrad.jpg
http://home.planet.nl/~eijk0623/bovenaanzichtrad2.jpg
http://home.planet.nl/~eijk0623/zijaanzichtrad.jpg
zal ff de linx geven
http://home.planet.nl/~eijk0623/bovenaanzichtrad.jpg
http://home.planet.nl/~eijk0623/bovenaanzichtrad2.jpg
http://home.planet.nl/~eijk0623/zijaanzichtrad.jpg
ik zit nu alleen nog te denken hoe ik:
_het bakje waterproof ga maken , zit zelf te denken aan gewoon 3 gaatjes boren, en siliconenkit er boven en onder de de slangentjes omheen spuiten.
_het bakje aan mijn kast ga bevestigen, daar zit ik te denken aan een houten/metalen plaatje van een paar milimeter, waar ik het bakje op vast lijm/kit. het plaatje zelf schroef ik het geheel aan mijn kast. (Na wat gaatjes in mijn kast en het plaatje.)
_ waar ik het resevoir plaats, ik denk atm aan op de plaats van mijn hd-bay, en mijn hd komt dan onder de floppD te hangen.
het enige probleem is dat er een metalen ophang zit op de plaats van de hd-bay, die ik weg ga dremelen oid
ik wil alles zo veilig mogelijk hebben, aangezien mijn kast lanproof moet zijn
_het bakje waterproof ga maken , zit zelf te denken aan gewoon 3 gaatjes boren, en siliconenkit er boven en onder de de slangentjes omheen spuiten.
_het bakje aan mijn kast ga bevestigen, daar zit ik te denken aan een houten/metalen plaatje van een paar milimeter, waar ik het bakje op vast lijm/kit. het plaatje zelf schroef ik het geheel aan mijn kast. (Na wat gaatjes in mijn kast en het plaatje.)
_ waar ik het resevoir plaats, ik denk atm aan op de plaats van mijn hd-bay, en mijn hd komt dan onder de floppD te hangen.
het enige probleem is dat er een metalen ophang zit op de plaats van de hd-bay, die ik weg ga dremelen oid
ik wil alles zo veilig mogelijk hebben, aangezien mijn kast lanproof moet zijn
Anoniem: 67410
Heb de search gebruikt en na ongeveer 30 min topics doorkijken nog niet echt releavnte info gevonden!!
Ik ben bezig met t inbouwen van waterkoeling in me pc.
MAar wat is nou de beste plaats om de radiator te plaatsen? Onder/boven/voor/achter???
Ik heb aan de voorkant van me case iig plaats voor een 120mm fan of een 80 mm.
En me case is een medium tower dus hij past niet boven me voeding!!
En dan nog wat kan ik de fan op de radiator t beste lucht op de radiator laten blazen of weg zuigen?
Ik ben bezig met t inbouwen van waterkoeling in me pc.
MAar wat is nou de beste plaats om de radiator te plaatsen? Onder/boven/voor/achter???
Ik heb aan de voorkant van me case iig plaats voor een 120mm fan of een 80 mm.
En me case is een medium tower dus hij past niet boven me voeding!!
En dan nog wat kan ik de fan op de radiator t beste lucht op de radiator laten blazen of weg zuigen?
als je er een fanshroud opbouwt kan je ook nog laten blazen hoor. Zolang de fans maar niet meteen op de radiator liggen want dan kaatst er wat lucht terug
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
dat snap ik niet helemaal? als je je fans strak op je rad legt koelen ze imo beter
Nee je maakt geen shroud om hem later te laten blazen ,wat voor nut heeft die shroud dan ??? ,niks het is puur bedoeld om te laten zuigen en het hele opervlak van de radiator te gebruiken tijdens het zuigen,Doe dat maar es na als je blaast.. (werkt niet dus)als je er een fanshroud opbouwt kan je ook nog laten blazen hoor. Zolang de fans maar niet meteen op de radiator liggen want dan kaatst er wat lucht terug
Dat laatste ben ik wel met je eens ,je krijg turbulentie als de fans er te dicht opzitten ,dus de lucht kaatst terug in plek van erdoorheen te gaan
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Anoniem: 787
Nog een keer:

Kijk op het plaatje, en tel de kanalen per aansluiting.
Dan zie je dat de ene buis in een kapje uitkomt dat 8 kanalen bedekt, en de andere buis in een kapje dat 7 kanalen bedekt.
Dat heb ik bij meerdere koperen radiatoren gezien: 8+7.
Het koelwater stroomt dus via de buis de kap in, loopt door 8 kanalen, en keert terug via 7 kanalen (of vice versa). Het water ondervindt dan dus meer weerstand op de terugweg.
Ik heb zelf een radiator waarbij het ene kapje 10 kanalen bedekt, en het andere kapje 8. 9 kanalen ín en 9 kanalen úit is dan toch logischer?.
Of zit er een concept achter? (Heet water stroomt langzaam binnen door 10 kanalen, en half-gekoeld sneller terug door 8 kanalen, of zo?)
Anoniem: 19977
Voor de mensen die nog moeten beginnen met waterkoeling.
Je kan je setup zo duur of goedkoop maken als je wilt. Makkelijkste
is om te sparen voor: Waterblock, Pomp, reservoir.
De rest kan je vrij gemakkelijk zelf halen, autoradiator bij de sloop, slangen en slangklemmen bij de DHZ zaak.
Makkelijkste is om alles buiten je kast te houden.
Het lastigste is om een zeer krachtig waterkoeling systeem te bouwen, dat netjes in je kast past zonder veel ruimte in te nemen, en tot slot veilig maar vooral makkelijk hervulbaar is. Stoffilter erbij, koeler voor je GPU en je bent financieel al een heel stuk lichter, en tevens als alles werkt een heel stuk ervarener.
Ben nu reeds 2 dagen bezig met m'n setup in nieuwe kast in te bouwen en het hervul systeem opnieuw uit te denken. Zodra het enigzsins werkt zal ik wat pics posten.
Je kan je setup zo duur of goedkoop maken als je wilt. Makkelijkste
is om te sparen voor: Waterblock, Pomp, reservoir.
De rest kan je vrij gemakkelijk zelf halen, autoradiator bij de sloop, slangen en slangklemmen bij de DHZ zaak.
Makkelijkste is om alles buiten je kast te houden.
Het lastigste is om een zeer krachtig waterkoeling systeem te bouwen, dat netjes in je kast past zonder veel ruimte in te nemen, en tot slot veilig maar vooral makkelijk hervulbaar is. Stoffilter erbij, koeler voor je GPU en je bent financieel al een heel stuk lichter, en tevens als alles werkt een heel stuk ervarener.
Ben nu reeds 2 dagen bezig met m'n setup in nieuwe kast in te bouwen en het hervul systeem opnieuw uit te denken. Zodra het enigzsins werkt zal ik wat pics posten.
CommanderKeen schreef op 27 February 2003 @ 15:37:
dat snap ik niet helemaal? als je je fans strak op je rad legt koelen ze imo beter
offtopic:
Hehehe hey gezien !,ik zie je laters op msn ,ff geen tijd...
Hehehe hey gezien !,ik zie je laters op msn ,ff geen tijd...
Zo, ik heb nu een Idra gekocht.. Dadelijk gemod zodat ie aan beide kanten schroefdraad heeft, om geen Nova-achtige toestanden te hebben (RIP Nova).
hey ik hoor net dat die sicce pompjes echt succke 
is dat echt zo? worden ze gloeiend warm? maken ze een tering herrie?
if so breng ik ze trug :\
is dat echt zo? worden ze gloeiend warm? maken ze een tering herrie?
if so breng ik ze trug :\
wat is een shroud ? (jah erg domme vraag jah)
iets wat zeg maar de luchtstroom door je radiator perst, zodat de airflow niet terug ketst
Effe een andere vraag, ik ga nu mijn pomp buiten het water gebruiken, moet ik hem dan met iets koelen ofzo? Eheim 1048..
Effe een andere vraag, ik ga nu mijn pomp buiten het water gebruiken, moet ik hem dan met iets koelen ofzo? Eheim 1048..
@Bas -> Nee dat koelen van je pomp hoeft niet, dit vormt geen enkel probleem.
@Sap -> Zover ik weet gewoon een fanduct. Oftewel een overkapping met een gat waar dan precies je fan achter past zodat je het oppervlak van je rad optimaal gebruikt.
@Sap -> Zover ik weet gewoon een fanduct. Oftewel een overkapping met een gat waar dan precies je fan achter past zodat je het oppervlak van je rad optimaal gebruikt.
en om de lucht door de radiator te dwingenAnoniem: 12052 schreef op 28 February 2003 @ 00:17:
Anoniem: 10034
Ja en wou je ze dan nou laten zuigen of blazen? Anyways dr zijn hier al menig ellenlange topics over geweest, tempverschil blijkt nihil.dat snap ik niet helemaal? als je je fans strak op je rad legt koelen ze imo beter
Geluid echter is wel een punt, hoe dichterbij de fan zit hoe meer herrie je hebt, en ook heeft een fan meer blaaskracht als zuigkracht door de vorm van de fanbladen en de vorm van t uiteinde, meer geprojecteerd zeg maar, aanzuigen doet de fan van een 'groter veld'. (hmm klinkt toch als advocacy voor blazen
En inderdaad door een fanduct forceer je dat de lucht alleen langs de lamellen van de radiator wegkunnen en niet nodeloos tegen bv het niet zo heatspreadend gedeelte van je radiator staat te blazen. Zie ook mn page
en zo'n fanduct maakt cker meer lawaai
?
veel minder ,en wordt es wakker jo op msn..
is sicce hier soms een beetje bekend als de lada onder de waterpompjes?
ik vond 40 euro nou niet echt cheap
ik vond 40 euro nou niet echt cheap
[ Voor 85% gewijzigd door CommanderKeen op 28-02-2003 11:22 ]
offtopic:
ik zie je niet op msn
doe deze es jurgenmaas521@msn.com
ik zie je niet op msn
ik zag op xxlcases een erg goedkoop waterkoelingsset, voor maar 99 euro.
Ik verwacht zeker niet dat dit een goed systeem is ofzo, maar koelt deze wel beter als de standaard koeling die op een AMD xp zit?
En kan ik hierop ook gewoon een northbridge en een gpu blokje doen uit de IA? moet ik natuurlijk wel snel zijn want vandaag is de laatste dag van de IA...
dit is de link van het setje:
http://www.xxlcases.nl/webshop/pd1046120893.htm
Ik verwacht zeker niet dat dit een goed systeem is ofzo, maar koelt deze wel beter als de standaard koeling die op een AMD xp zit?
En kan ik hierop ook gewoon een northbridge en een gpu blokje doen uit de IA? moet ik natuurlijk wel snel zijn want vandaag is de laatste dag van de IA...
leuk setje om aleen een video kaart mee te koelen
ist zo errug?
en waar ligt dat voornamelijk aan, aan de kleine radiator? aan de pomp?
en waar ligt dat voornamelijk aan, aan de kleine radiator? aan de pomp?
Anoniem: 76438
Ze schrijven het niet eens goed....wdekreij schreef op 28 februari 2003 @ 11:36:
Ik denk dat de rad niet geweldig is, hij is maar 80mm. En dat resevoir lijk mij ook erg 'fragile'. En er staat ook: 'Instapmodel'. Bekijk anders een paar reviews.
En als je er iets bij wil doen van de IA, koop dan gewoon alles los. Sloop rad, Sicce Nova. Das ook goedkoop
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 28-02-2003 12:02 ]
lijkt me ook niet verstandig om te kopen, omdat er bijna geen specs bij staan van de spulletjes
Welk koelblokje koelt er eigenlijk beter?
Deze http://www.pc-cooling.de/catalog/tpl/300100117/300100117.jpg (van pc-cooling.de)
of de Maze3 van dangerden?
En hoeveel is het verschil in temp tussen een black ice pro en de extreme? (in geval van alles koelen, hd, vga, cpu en evt chipset)
Deze http://www.pc-cooling.de/catalog/tpl/300100117/300100117.jpg (van pc-cooling.de)
of de Maze3 van dangerden?
En hoeveel is het verschil in temp tussen een black ice pro en de extreme? (in geval van alles koelen, hd, vga, cpu en evt chipset)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
De maze 3 lijkt me beter, die zit toch wel echt in de top van de blokken.
En die Black Ice Pro en de Extreme weet ik niet, is het niet een idee om een kachelradiator uit een auto te gebruiken?? Die werken zelfs beter dan een black ice
En die Black Ice Pro en de Extreme weet ik niet, is het niet een idee om een kachelradiator uit een auto te gebruiken?? Die werken zelfs beter dan een black ice
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik zag dit net op Conrad:
http://www.nl.conradcom.d...age=1&price=Geen+prijs%21 < een zwaar ownerend pompje d8 ik zo
. Ook de snelhied regelbaar 
Plaatje: http://www.nl.conradcom.d...963F0E10000000A010251.JPG
http://www.nl.conradcom.d...age=1&price=Geen+prijs%21 < een zwaar ownerend pompje d8 ik zo
[ Voor 73% gewijzigd door AirX op 28-02-2003 15:01 ]
Op zich niet zo'n kwaad setje ,pas alleen op met het reservior dat wil wel eens barsten als je het een en ander iets te strak aandraaid.wdekreij schreef op 28 February 2003 @ 11:36:
Ik geloof dat er een tweaker hier is die ook zo'n setje heeft ,en best tevreden is erover ,En nog leuk OC'ed ook dacht ik
Hallo zou je een tag kunnen gebruiken zoals zo bv [ url=http://www.link.naar.een.site.com] link met een andere omschrijving [/url]AirX schreef op 28 February 2003 @ 14:38:
"ziet er niet uit link "een zwaar ownerend pompje d8 ik zo. Ook de snelhied regelbaar
je ver****kt de layout namelijk zo
Thnx for your support !
welke zou beter zijn, dat set van 99 euro of die thermalthake aquaris II set?
Anoniem: 12052 schreef op 26 februari 2003 @ 09:35:
Een waterslot werkt voor lucht maar 1 kant op, Er kan dus alleen maar lucht ontsnappen en er niet inkomen. Aangezien ik net ookal een verhaaltje heb gelezen over druk in een systeem ([rml][ WC] luchtdruk en een gesloten systeem[/rml]).
Een waterslotje werkt zo:
Ik heb als het goed is nog wel van die dingen liggen en anders mn broer die zn eigen bier brouwt ook nog wel als ik m een belletje geef.
Mijn vraag was dus, heeft het nut?
Anoniem: 77164
Als ik voor een kant en klaar setje ga zal mijn keus niet moelijk zijn : Thermaltake aquariuswdekreij schreef op 28 February 2003 @ 15:51:
welke zou beter zijn, dat set van 99 euro of die thermalthake aquaris II set?
Als je voor de aquarius gaat , spiegel dan wel ff je blokje want deze zijn standaard niet glad genoeg en wil je dan nog verder omhoog qwa prestatie kun je die standaard koeler op je rad vervangen door bijv: een enermax of iets dergelijks.
Ik ga hier geen reclame maken maar al met al is het een leuke Wc!
Anoniem: 41476
Nog een vraagje:
Kan je als je een pomp van 1000l/uur hebt ook hele lompe tuinslang slang gebruiken in je WC setup? In het gammakrantje stond goedkope tuinslang.
Kan je als je een pomp van 1000l/uur hebt ook hele lompe tuinslang slang gebruiken in je WC setup? In het gammakrantje stond goedkope tuinslang.
jah k denk ut wel, als de aansluiting de goede maat heeft
Dat Poseidon-setje is enkel nuttig als je een stiller systeem wilt, voor de koelprestatie moet je het absoluut niet doen.
tis maar een 300L/u pompje en een sicce nova is niet veel duurder maar geeft een duidelijk beter flowrateAirX schreef op 28 februari 2003 @ 14:38:
*onduidelijke link geeft* < een zwaar ownerend pompje d8 ik zo. Ook de snelhied regelbaar
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Heb een vraagje met betrekking tot slangen/koppelingen.
Wil de volgende opstelling maken :
Swiftech MCW-50T vga cooler 3/8"
Black Ice Xtreme radiator 2/5"
Tank-O-Matic reservoir 8mm
Eheim 1048 pomp 3/8"
Nou heb ik gelezen dat een 3/8 slang over de 2/5 aansluiting van de black ice past, das dus geen probleem.
Probleem is het reservoir (als het een probleem is) die is 8mm en 3/8 inch=94mm.
Heb ook eens rondgezocht maar 3/8 inch slang is nergens te krijgen?
Word dus een slang van 8 of 10 mm.
Mijn vraag is dus, zal ik alles met een 8mm slang kunnen verbinden ?
Of heeft iemand er een ander idee over?
Wil de volgende opstelling maken :
Swiftech MCW-50T vga cooler 3/8"
Black Ice Xtreme radiator 2/5"
Tank-O-Matic reservoir 8mm
Eheim 1048 pomp 3/8"
Nou heb ik gelezen dat een 3/8 slang over de 2/5 aansluiting van de black ice past, das dus geen probleem.
Probleem is het reservoir (als het een probleem is) die is 8mm en 3/8 inch=94mm.
Heb ook eens rondgezocht maar 3/8 inch slang is nergens te krijgen?
Word dus een slang van 8 of 10 mm.
Mijn vraag is dus, zal ik alles met een 8mm slang kunnen verbinden ?
Of heeft iemand er een ander idee over?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Moet gewoon lukken... PVC- of siliconslang is erg rekbaar, zeker als je het opwarmt. De grootste diameter is 9.4mm en je slang is 8mm, moet geen enkel probleem vormen.
wat is behalve het feit dat er knikken in kunnen komen ( lijkt me erg onwaarschijnlijk dat zoiets gebeurt, maar goed
), nog meer een nadeel van een huistuin en keuken slang?
hier een kleine preview, na het weeknd verwacht ik al mijn spullen te hebben ingebouwd, meer pics volgen nog

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
* Anoniem: 12235 heb een vraag... 
Ik heb al een 1.5 jaar waterkoeling.. nu heb ik sinds 3 maanden mijn slangen vervangen door doorzichtige slangen.. nu is alleen het probleem dat de slangen bruin worden en waar waar de slang in het water zit wordt het geel/wit..
nu is dus mijn vraag.. als ik doorzichtige slang wil gebruiken.. wat moet is dan voor soort slang kopen?
Het kan mischien eraan liggen dat ik demi water gebruik.. dat de slang daar niet tegen kan..
Heeft iemand een idee wat voor soort slang ik moet gebruiken..
Ik heb al een 1.5 jaar waterkoeling.. nu heb ik sinds 3 maanden mijn slangen vervangen door doorzichtige slangen.. nu is alleen het probleem dat de slangen bruin worden en waar waar de slang in het water zit wordt het geel/wit..
nu is dus mijn vraag.. als ik doorzichtige slang wil gebruiken.. wat moet is dan voor soort slang kopen?
Het kan mischien eraan liggen dat ik demi water gebruik.. dat de slang daar niet tegen kan..
Heeft iemand een idee wat voor soort slang ik moet gebruiken..
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Nou ik ook maar vraagje stellen: Ik wil m'n mosfets gaat watercoolen. Op zich geen probleem natuurlijk. Maar ik ben op zoek naar een plaats waar ik een blokje koper kan kopen van 1,3 bij 2 bij 9 cm of 1,3 bij 1,3 bij 9 cm.... Heeft iemand een idee waar je koper kunt kopen? Graag in de buurt van leiden. Of opsturen kan ook. Ik maak wel geld over dan ofzow als iemand koper heeft van die maten.
hallo_master, hoe dik zijn die slangen? 10 mm?
en loki, kan het niet zijn dat je rad gewoon vies is van binnen ? dat witte gedeelte klinkt als kalkafzetting imo
en loki, kan het niet zijn dat je rad gewoon vies is van binnen ? dat witte gedeelte klinkt als kalkafzetting imo
[ Voor 68% gewijzigd door CommanderKeen op 01-03-2003 14:57 ]
Als je dat wilt doen kan je het best een plaat koper kopen.. ban 3mm dik.. dan soldeer je daar een koperen verwarmingsbuis over heen.. beetje koel pruk ertussen.. en je koelt die dingen goed genoeg!
suc6
suc6
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Anoniem: 19977
Net klaar met 3 Dagen bouwen aan m'n nieuwe waterkoeling setup. Oude runde reeds een goed half jaar, heb er daarvoor nog een aantal gehad welke het noemen niet waard zijn.
Siliconen vs PVC

Stof, voor en na de stofzuiger

Waterkoeling before, en after (3 Dagen werk)

Waterkoeling af met nieuwe buizen, gpu waterblok en dustfilters.

Het zelf maken van een reservoir is best pittig. Als je geen ruimte hebt vereist dat gewoon veel planning, of je moet het buiten je kast doen. (geen optie in mijn geval)
Verder blijft het hervullen en vullen een lastige aangelegenheid. Ik heb 2 buizen die in een emmer gestoken kunnen worden, door het systeem te onderbreken voeg je dan tijdelijk die emmer aan je waterkoeling systeem toe en is het hervullen en leeghalen een eitje.
Tot slot zijn dustfilters voor je radiator geen luxe. Scotch bright schijnt goed te werken, laat heel veel lucht door, maar filtert wel. Stofzuigen met een rietje is een alternatief om af en toe de rad schoon te zuigen (geen luxe)
Siliconen vs PVC

Stof, voor en na de stofzuiger

Waterkoeling before, en after (3 Dagen werk)

Waterkoeling af met nieuwe buizen, gpu waterblok en dustfilters.

Het zelf maken van een reservoir is best pittig. Als je geen ruimte hebt vereist dat gewoon veel planning, of je moet het buiten je kast doen. (geen optie in mijn geval)
Verder blijft het hervullen en vullen een lastige aangelegenheid. Ik heb 2 buizen die in een emmer gestoken kunnen worden, door het systeem te onderbreken voeg je dan tijdelijk die emmer aan je waterkoeling systeem toe en is het hervullen en leeghalen een eitje.
Tot slot zijn dustfilters voor je radiator geen luxe. Scotch bright schijnt goed te werken, laat heel veel lucht door, maar filtert wel. Stofzuigen met een rietje is een alternatief om af en toe de rad schoon te zuigen (geen luxe)
Dan gaan we dat maar eens proberenJupiler schreef op 01 maart 2003 @ 14:04:
Moet gewoon lukken... PVC- of siliconslang is erg rekbaar, zeker als je het opwarmt. De grootste diameter is 9.4mm en je slang is 8mm, moet geen enkel probleem vormen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
ehhh ik ga gewoon water in een lucht afgesloten tupperware bakje doen, of is dat gen optie ???
En wat wil je doen met dat bakje
3 gaatjes in boren
2 voor de slangen en 1 voor de powah van mijn eheim compact 1000
Ja dat zou opzich ook wel kunnen ja. Alleen 1 ding: Een koperen verwarmingsbuis / waterleidingsbuis. Bestaan die wel? Lijkt me een beetje duur he als je dan een huis bouwt. Of niet? Ik zou eerder denken dat ze dan messing ofzow gebruiken? (zink met koper toch)Looki schreef op 01 March 2003 @ 14:56:
Als je dat wilt doen kan je het best een plaat koper kopen.. ban 3mm dik.. dan soldeer je daar een koperen verwarmingsbuis over heen.. beetje koel pruk ertussen.. en je koelt die dingen goed genoeg!
suc6
Tuurlijk bestaat dat, bijna elk verwarmingsysteem gebruikt koperen buizen 
Is ook niet duur ofzo..
Is ook niet duur ofzo..
Zijn er eigenlijk ook doorzichtige siliconenslangen verkrijgbaar? Want ik vind die melkachtige niet mooi. De kleur van de slangen maakt niet echt uit, als het maar wel transparant is.
edit:
Jupiler was me voor
roodkoperen-buizen kan je gewoon bij elke bouwmarkt halen en zijn niet eens zo duur.
Jupiler was me voor
roodkoperen-buizen kan je gewoon bij elke bouwmarkt halen en zijn niet eens zo duur.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 12052 op 01-03-2003 17:18 ]
Waarom niet gewoon PVC? Is doorzichtig, en even rekbaar als siliconenslang (als je het opwarmt).
Okee ff naar de bouwmarkt dan maar. Hebben ze daar ook koperen platen toenvallig
nou ja die zijn denk wel te vinden 
EDIT:
Ik heb hier ook nog buizen die er als koper uitzien. Weet er iemand een leuk testje waardoor je kunt zien of iets koper is of niet
Ik wil er zeker van zijn dat het niet een een of ander ander metaal is, waardoor m'n WC-setup naar de klote gaat. Iemand? Ik denk ook niet dat als ik het in de bouwmarkt ofzow koop dat er dan bij staat dat het koper is. Of wel. Want worden er geen buizen van messing of zo'n soort metaal gebruikt???
EDIT:
Ik heb hier ook nog buizen die er als koper uitzien. Weet er iemand een leuk testje waardoor je kunt zien of iets koper is of niet
[ Voor 66% gewijzigd door pierre-oord op 01-03-2003 17:30 ]
Gewoon kijken naar de kleur... Rood = koper, geel = messing.
Ow nou ga ik eens ff zoeken waar die pijpjes hier leggenJupiler schreef op 01 maart 2003 @ 17:31:
Gewoon kijken naar de kleur... Rood = koper, geel = messing.
Nou ik heb er hier 1, idd van koper rood van kleur. 10mm binnenmaat zegt lineaal, precies goed
Nu ff bij gamma ofzow een plaat koper halen en klaar is /me pierre-oord
Is een bepaalde dikte nog beter voor zo'n plaat? Ik wil m'n GF4-mx440 doen en de mosfets
[ Voor 38% gewijzigd door pierre-oord op 01-03-2003 17:59 ]
Koperen buis 12mm 1 meter 1,58 bij RU'58 plastics en bij een bouw/sanitair zaak ofzoiets waarschijnlijk wel te doen dacht ik zo...pierre-oord schreef op 01 March 2003 @ 17:10:
[...]
Ja dat zou opzich ook wel kunnen ja. Alleen 1 ding: Een koperen verwarmingsbuis / waterleidingsbuis. Bestaan die wel? Lijkt me een beetje duur he als je dan een huis bouwt. Of niet? Ik zou eerder denken dat ze dan messing ofzow gebruiken? (zink met koper toch)
Kan je echt geen maat op plakken.. Soms 18mm, soms 22mm, soms 15mm etc.
eh, nog ff, je hoeft je water toch nooit meer te vervangen als je wc systeempje 100% waterdicht is??
Anoniem: 41762
Je leidingen laten altijd een klein beetje vocht door (geen druppels maar eerder vocht dat meteen verdampt) waardoor je je wc elke maand of elke 2 maanden ff een beetje bij moet vullen (voor zover ik weet....don't blaim me if i'm wrong)CommanderKeen schreef op 01 maart 2003 @ 19:31:
eh, nog ff, je hoeft je water toch nooit meer te vervangen als je wc systeempje 100% waterdicht is??
Dit topic is gesloten.