[WC] Het grote waterkoelingvragen topic. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.485 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ketchup of cola zouden ook moeten werken.

Vreemd trouwens, daarnet had ik al een reactie geplaatst, maar die is nergens te zien :?

Gebruik je trouwens puur gedistilleerd water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Kan het eigenlijk kwaad die oxidatie ? Ik bedoel : scheelt het in temps ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

In theorie misschien wel (aangezien koperoxide de warmte minder goed geleidt), maar in de praktijk zal het geen k*nt uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

kan iemand vertellen wat het verschil is tussen de black ice 120 pro en extreme (behalve 17 euro) en is er ergens een review/lijst over hoeveel die nou koelt ?

ik zie zoveel verschillende rads dat ik door de bomen het bos niet meer zie :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Het beste kan je 'n verwarmingsradiator @ sloop kopen ;) die schijnen het beste te koelen, en kosten nog minder ook... nadeel, je moet altijd ff kijken hoe je em in je case vast maakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

em ja dat heb ik ook al gelezen.
maar.........
A : ik ben niet zo heel handig
B : het moet in een zeer compacte kast
C : die kast word iedere 3-4 weken in een veels te kleinie auto gepropt (lan party's rulen :) )

en dus heb ik het liefst iets wat binnen in de kast past. en al die auto radiators zijn nogal erg groot :(
alhoewel ik 75 euro ook wel schofterig veel vind voor een radiator. om nog maar te zwijgen wat ze voor een reservoir vragen :r

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HolyCorn schreef op 03 February 2003 @ 19:58:
Je kunt het koper goed schoonmaken met citroenzuur schijnt.
Moet je wel eerst het plexi-deksel eraf halen, want dat kan er niet zo goed tegen...
Heel leuk je deksel eraf halen, maar vergeet niet dat je garantie dan weg is. (Als je dat stikkertje eraf haalt zonder hem te openen is je garantie ook weg... (DUH 8)7 )) Maar dat had iedereen al wel gezien.
heuveltje schreef op 03 February 2003 @ 21:16:
em ja dat heb ik ook al gelezen.
maar.........
A : ik ben niet zo heel handig
B : het moet in een zeer compacte kast
C : die kast word iedere 3-4 weken in een veels te kleinie auto gepropt (lan party's rulen :) )

en dus heb ik het liefst iets wat binnen in de kast past. en al die auto radiators zijn nogal erg groot :(
alhoewel ik 75 euro ook wel schofterig veel vind voor een radiator. om nog maar te zwijgen wat ze voor een reservoir vragen :r
Ik ga ook regelmatig naar LAN's, daar hou ik dan ook rekening mee met het ontwerp van mijn waterkoeling. Omdat er maar een zeer beperkte keuze is qua rads van de sloop moet ik het nu doen met een van een Manta, die is erg groot en past niet in mn miditower, maar er wel perfect boven op. En het lijkt me niet zo moeilijk om de rad er op te plaatsen, zo ontzetten handig hoef je niet te zijn.
En als je hem boven op je kast zet hoef je er alleen nog maar aan te denken dat je niets óp je kast zet.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:32 . Reden: addon... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 03 February 2003 @ 20:06:
Ketchup of cola zouden ook moeten werken.

Vreemd trouwens, daarnet had ik al een reactie geplaatst, maar die is nergens te zien :?

Gebruik je trouwens puur gedistilleerd water?
dit gebruik ik:
ged. water van auto materialen bedrijf. ( voor accu )
maze 3 blok net nieuw
heb een res van pvc en gelijmd met 2 componenten lijm!? komt het daardoor?
en een koper rad.
ik snap echt niet hoe het komt heb het dekseltje er al afgehaald om te kijken of het geen troep was.. er was dus oxide :( , echt verrot.
maar als ik er citroen zuur in gooi haalt dat spul gewoon de zooi behalve koper weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 10:29

themodfather

J.C.B.

ik zoek een wc die mijn
cpu
ram
psu
hdd
vpu
vpu ram
koelt met een radiator waar GEEN fan op zit en dus helemaal!! geen geluid maakt (behalve hd en dvd)

The ModFather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themodfather schreef op 03 February 2003 @ 22:48:
ik zoek een wc die mijn
cpu
ram
psu
hdd
vpu
vpu ram
koelt met een radiator waar GEEN fan op zit en dus helemaal!! geen geluid maakt (behalve hd en dvd)
ehm.. als je dat allemaal wilt koelen moet er wel een fan op ( papst 12 cm 20 db of minder...) die hoor je echt niet boven je hd of dvd uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een radiator moet gekoeld worden met een (erg stille) fan, anders wordt ie steeds warmer.

Overigens is het best mogelijk al die zaken te koelen, een extra warmtebron warmt het water erg weinig op. Alleen ben ik benieuwd hoe je je geheugen en PSU wilt gaan koelen :P

@ G_Shock: citroenzuur verwijdert een (dun) laagje, dus ook het oxide. Maak je geen zorgen, dit is echt een dun laagje, merk je niet. En gooi in het vervolg antivries of een ander product dat corrosie tegengaat in je water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ G_Shock: citroenzuur verwijdert een (dun) laagje, dus ook het oxide. Maak je geen zorgen, dit is echt een dun laagje, merk je niet. En gooi in het vervolg antivries of een ander product dat corrosie tegengaat in je water.
oeps, me pa wou er al anti vries in gooien en ik zij: "nee, gedestileerd water" :P :)
maar moet ik dan het hele blok er in doen of het stuk waar de oxide zit? en daarna gewoon schoon maken met water en laten drogen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
hmm dan zal ik ook maar wat antivries in mijn emmer knikkeren dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Gewoon effe doorspoelen met een mengseltje water + citroenzuur, aangezien je 'm niet mag openen. Kan je niet garanderen dat het dadelijk weg is.

En 3/10 antivries + 7/10 disti water is veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 03 February 2003 @ 23:21:
Gewoon effe doorspoelen met een mengseltje water + citroenzuur, aangezien je 'm niet mag openen. Kan je niet garanderen dat het dadelijk weg is.

En 3/10 antivries + 7/10 disti water is veilig.
ow hijs al open geweest :) , dus... die sticker plak je er gewoon weer op ;)
maar kan ik ook alleen anti vries gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nee, antivries koelt slecht.. Het is antivries en geen koelvloeistof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:52:
[...]

ehm.. als je dat allemaal wilt koelen moet er wel een fan op ( papst 12 cm 20 db of minder...) die hoor je echt niet boven je hd of dvd uit :)
nee hoor, hij heeft gewoon een gigantische lompe radiator nodig :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Ik heb nou mijn setup draaien (complete set van innovatek) wij zijn op de zaak innovatek dealer nou heb ik de pomp een kwartslag gedraaid (dus met 1 aansluiting niet boven maar op de zijkant)

Mijn pompje (eheim) klikt eenkeer als ie aan gaat.. Kan dit kwaad? Druk is ok reservoir licht wel hoger als de pomp dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezjay schreef op 04 February 2003 @ 11:30:
Ik heb nou mijn setup draaien (complete set van innovatek) wij zijn op de zaak innovatek dealer nou heb ik de pomp een kwartslag gedraaid (dus met 1 aansluiting niet boven maar op de zijkant)

Mijn pompje (eheim) klikt eenkeer als ie aan gaat.. Kan dit kwaad? Druk is ok reservoir licht wel hoger als de pomp dus...

Die tik heb ik ook. De eerste slag is wat zwaar voor het pompje. Massa is traag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

casemodderpoel schreef op 04 February 2003 @ 11:16:
[...]

nee hoor, hij heeft gewoon een gigantische lompe radiator nodig :/
Hoezo? De watertemp zal met al die onderdelen misschien 1-2° hoger zijn... Een aangezien een gemiddelde radiator 200-300W kan verstoken, moet dat geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heb nu me blok in de azijn gegooit.
als het strax nog niet schoon is kijl ik hem in de cola :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 04 februari 2003 @ 12:54:
[...]

Hoezo? De watertemp zal met al die onderdelen misschien 1-2° hoger zijn... Een aangezien een gemiddelde radiator 200-300W kan verstoken, moet dat geen enkel probleem zijn.
Een fan op je radiator is niet altijd nodig hoor. Ik zit hier nu met mn testopstelling met een emmer water en een dompelpomp dus, naar het cpublokje. Dit alles zonder radiator en dus zonder extra fans en hij wordt +/- 40 graden na 9 uur idle aanstaan. Ik heb m nog niet gestressed, ja heel ff een half uur, maar dat telt niet (scheelde 2 graden).
Als je je rad buiten je kast hebt hangen kan die 20 graden kamertemperatuur al genoeg zijn om je radje te koelen. Is je rad gewoon als een een soort sink gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 16:46:
[...]

Een fan op je radiator is niet altijd nodig hoor. Ik zit hier nu met mn testopstelling met een emmer water en een dompelpomp dus, naar het cpublokje. Dit alles zonder radiator en dus zonder extra fans en hij wordt +/- 40 graden na 9 uur idle aanstaan. Ik heb m nog niet gestressed, ja heel ff een half uur, maar dat telt niet (scheelde 2 graden).
Als je je rad buiten je kast hebt hangen kan die 20 graden kamertemperatuur al genoeg zijn om je radje te koelen. Is je rad gewoon als een een soort sink gebruikt.
idd, als jij je rad in een bak met water hangt zou dat in principe genoeg moeten zijn. het is alleen aan te raden een fan te gebruiken, omdat dit het risico van oververhitten uit de weg neemt.

het hoeft dus helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Als er geen airflow is kan het rad z'n warmte amper/niet aan de lucht kwijt, met als gevolg dat de temp steeds hoger wordt.. Misschien niet dadelijk merkbaar, maar als je 'm nu twee dagen goed stresst zal je wel zien hoe je temp omhoog gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

dat licht er maar net aan.
als je de rad buiten de kast heb hangen, dan zal de warmere lucht vanzelf opstygen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmm ik heb nu dus gisteren mijn radiator gemod, eerste poging was ie niet helemaal waterdicht, 2e poging is tot dus ver goed (lijkt me). heb hem sinds gisteravond 7uur draaien, en nu nog geen druppel water oid. Is het dan nu 'safe' om 'm in m'n computer te bouwen ?? m'n pa is ff n00bie bezig en zegt dat ik nog maar ff moet w88. hij heeft het niet zo op water in de computer.... LOL. anyway, hij lijkt mij toch wel vrij waterdicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou toch maar wat laten proefdraaien, een klein lekje en je kunt het vergeten..

@ heuveltje: ik heb het ook buiten de kast hangen.. De warme lucht stijgt wel op, maar dit gaat niet echt geweldig snel, het grootste gedeelte van de warmte blijft gewoon in het rad - en er komt steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 16:46:
[...]

Stress hem maar eens een dacht zonder fan aan...dan schiet de temp de lucht in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kk dan laat ik em nog maar ff draaien, hoelang nog ongeveer ? 1-2 dagen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Minstens 2 dagen zou ik doen.. * Steve heeft het wel eens voorgehad dat iets plots ging lekken na 3 dagen proefdraaien, dus voor mij kan een proefdraaiperiode niet lang genoeg meer zijn..

Je kan 'm er natuurlijk ook vroeger inhangen, maar IMO zijn die 2 daagjes extra wachten de kosten van al je hardware wel waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik kan natuurlijk ook gewoon effe tijdelijk de radiator enzo naast m'n kast zetten, voor ALS het zou gaan lekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Da's wel een goed idee.. Let wel op als het rad hoger zit dan het gat in je case waar de slang door gaan, want als het lekt zal het langs die slangen je kast binnendruppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook je pomp, rad, en resevior ónder je kast hebben, als dat gaat lekken heb je iig niet het probleem dat er iets stuk gaat door kotsluiting. (En nu wachten op het geschreeuw dat de rad niet onderin moet/mag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 20:50:
Je kunt ook je pomp, rad, en resevior ónder je kast hebben, als dat gaat lekken heb je iig niet het probleem dat er iets stuk gaat door kotsluiting. (En nu wachten op het geschreeuw dat de rad niet onderin moet/mag ;) )
p-sies, warmte stijgt op weet je nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
over dat rad onder of boven: ik heb m'n rad onder m'n kast gebouwd in een houten kastje, met voorin een 120mm fan achterin. helemaal tegen het "dak" van dat kastje zit me reservoir. Dit allemaal omdat ik geen ruimte heb in kast. Verder: Als ik ruimte zou hebben zou het ik rad denk nog niet bovenin doen, want dan het je een gesloten systeem nodig. Nu heb ik een redelijk waterdicht curver doosje , lekt alleen een beetje lang stroomkabel die eruit komt van m'n sicce nova. Dat pompje schijnt moeite te hebben met inline draaien, en meer herrie te maken...

Daarom heb ik hem liever onderin staan, en ook nog eens fijn als iets lekt. In het begin heb ik onder m'n processor blok een stevig antistatisch zakje gedaan, als er iets lekt gleed het water dan daarover heen, zodat het niet o'p m'n videokaart zou gaan druppelen :)

Verder: Is het moeilijk je sicce inline te gebruiken? Ik las dat je van alles moet lijmen om dat gedaan te krijgen en dat die pompjes redelijk warm worden. Worden ze echt zo warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja ik heb het nu zo in gedachten:
rad bovenin m'n kast (tegen het dak zeg maar :x)
dan komt m'n blokje
en dan pomp + emmer

ik ga volgende week langs de gamma om ff wat pvc enz te halen, en dan flans ik me 'n leet reservoir in elkaar wat ook bovenin m'n case komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

he dat was ik eigenlijk ook van plan
gewoon van die dikke (15cm oid) grijze pvc pijp. en 2 dekselstukken.
1 slangpilaar er op fixen en klaar is kees :)

alleen nog ff bekijken hoe ik die stekker waterdicht ga krijgen ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Toevallig heb ik 'n goed voorbeeld, thank you Bluppy2 >:)

Nog steeds geen druppeltje water uit m'n rad ... ik hoop dat m'n pa deze week die digicam gaat halen, zodat ik wat foto's kan schieten.. (moet zowieso, voor mijn werkstuk voor school, moet 'n handleiding schrijven over hoe-waterkoeling-in-te-bouwen :9 )

[ Voor 71% gewijzigd door De_Bastaard op 05-02-2003 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

heuveltje schreef op 05 February 2003 @ 09:16:
he dat was ik eigenlijk ook van plan
gewoon van die dikke (15cm oid) grijze pvc pijp. en 2 dekselstukken.
1 slangpilaar er op fixen en klaar is kees :)

alleen nog ff bekijken hoe ik die stekker waterdicht ga krijgen ..........
met kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wat voor stekker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

dat iig ja :)
maar ben bang dat dat op een gegeven moment loslaat :(

welke stekker :?
van het pompje natuurlijk B)

[ Voor 29% gewijzigd door heuveltje op 05-02-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik maak bij mijne gewoon 'n gat erin, dan slangpilaar, en die aan allebei de kanten afsluiten met 'n rubber ring + kit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zit jouw stopcontact onder water dan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Jupiler schreef op 05 February 2003 @ 12:45:
Zit jouw stopcontact onder water dan B)
nee, maar het pompje wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

um nee. maar hij zal toch wel door de deksel heen moeten.
en dan is het wel handig als die achteraf nog steeds waterdicht is .......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
gewoon een klein gat maken, zorgen dat die slangen erdoorheen kunnen. en dan gewoon dichtkitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ach zo, had ik aanvankelijk ook problemen mee.. Je zou natuurlijk de stekker eraf kunnen knippen en er dan weer op solderen, maar da's niet echt handig.. En zo'n groot gat kan je moeilijk gaan dichtkitten.

Ik heb het gedaan met een stukje sterke tape (was dubbelzijdige kleeftape voor auto's), stukje eruit geknip zodat de kabel in het midden zat, vervolgens op het gat kleven.. En de randjes dichtkitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook bij de bouwmarkt een stukje lamp rod(? Das Engels, Nederlandse benaming ken ik niet) halen. Dat is een buisje met schroefdraad aan de buiten kant en zit wel eens aan de fitting van een lamp. maak een gat in het deksel, doe zo'n buisje er door heen, aan beide kanten een ringetje met een moer (wel een beetje kit russen ring en deksel) en doe de stekker door dat buisje. Eventueel metteen een temp sensor er doorheen en dicht kitten.

Je moet wel de stekker door knippen. Dat hoef je niet te solderen, maar een kroonsteentje kan ook. Wel ff tape er omheen. Solderen is wel netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ok, ik heb ook weer een vraagje:

Ik ben van plan om van mijn setupje een mooi modje te maken, nu heb ik een 3R Poseidon (je weet wel, van die nauwe doorgangen in de rad. en blokje) en komt er een behoorlijk stuk bij. Nu vroeg ik me af of er een of ander programma is waarmee ik alle slangen, reservoirs, inhouden, radiators en koelblokjes kan tekenen om daarna te zien wat de flow is en of er probs zijn (en waar dan ?).

Mijn vraag is bestaat er zijn programma ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Toch maar even m'n antwoord herhalen:

Zolang je pomp maar sterk genoeg is (400-800 l/u theoretisch) om de lengte / hoogte van de slangen te kunnen overbruggen, moet het geen probleem zijn, flow maakt namelijk bijna niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Jupiler schreef op 05 februari 2003 @ 16:55:
Toch maar even m'n antwoord herhalen:

Zolang je pomp maar sterk genoeg is (400-800 l/u theoretisch) om de lengte / hoogte van de slangen te kunnen overbruggen, moet het geen probleem zijn, flow maakt namelijk bijna niks uit.
ok dank je, ik heb 600l/h pompje. Maar het komt in een "reservoir" van boven en moet het naar beneden in een "gaatje" ( :+ ) en dan door de slangetjes weer een trajectje van zo'n 4 meter. Daarnaast gaat het ongeveer 2 meter omhoog. Dus ik vroeg me af of ik een extra pompje (120 - 240 l/h) erbij moest zetten. Dat kan toch geen kwaad ?

[ Voor 16% gewijzigd door GeforceDDQ op 05-02-2003 17:08 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

2 meter omhoog? Is dat in één keer, of via meerdere niveau's (bv. de radiator in het midden)?

En pompjes na elkaar plaatsen heeft geen nut, integendeel.

[ Voor 28% gewijzigd door Steve op 05-02-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
ongeveer 1 x meter en 1 x meter

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Je zou het kunnen proberen, als je merkt dat je pomp veel geluid maakt of als er veel minder flow is zal je toch echt een nieuwe pomp moeten kopen.

Welke pomp is het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het geval van een Eheim 1048 (600l/h)is de max hoogte 1,5 m volgens mij. Als je een gesloten systeem hebt maakt het niet zoveel uit dacht ik. Het water dat naar beneden gaat trekt/duwt het andere water omhoog. Net als een oude weegschaal. (correct me if i'm wrong)

Maar k zou het gewoon proberen, miss dat het wél lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Klopt, en aangezien het geen twee meter in één keer is zou het wel moeten lukken.

Maar ik denk niet dat er een Eheim 1048 in dat goedkoop Poseidon setje zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
Nee, volgens de mensen achter Digit-life zit er een KSP 1500 in. Specificaties weet ik niet precies behalve dat ie met 7w 600l/h rondpompt. Volgens mij kan ie wel een meter aan, dat wil zeggen: Dat doet ie nu ook ;)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net wat zitten snuffelen naar radiators omdat het toch in is op dit moment van het topic :)
Weet er iemand waarom je een HW-Labs Black Ice Extreme 2 zou kopen ipv een HW-Labs Black Ice Extreme??
De Extreme 2 is dan wel eens zo groot maar heeft "maar" 837Wh terwijl de Extreme 919Wh heeft.

FF linkje bijgeven http://www.hwlabs.com/products/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het is een Black Ice Extreme of een Black Ice 2.

E.e.a. hangt af van je budget, het gewenste geluidsniveau en de plaats in je kast.

In theorie kan die Extreme iets meer warmte verplaatsen, maar om dat te bereiken moet je redelijk veel airflow hebben (aangezien de vinnen lang zijn). De 2 kan je even goed koelen met stillere fans, doordat je veel meer oppervlakte hebt. Er zijn trouwens ook de Pro 2 en Extreme 2, deze zijn beter dan de gewone Extreme.

Maar al die rads zijn takkeduur.. 60-80 euro vind ik toch echt overdreven. Ga naar de sloop, zoek je een gelijkaardig rad uit, en je bent 10 euro kwijt voor een gelijke of betere prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

ik heb een vraagje: hoe dik zal ik de wandjes maken om het blokje dat ik net heb gekocht?
1mm of 2mm? de bovenplaat wordt in ieder geval 3mm of 4 mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou voor 2mm kiezen, is net wat dikker en dus stabieler (en makkelijker vast te kleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1mm buigt ook heel erg snel. Een keer verkeerd vastpakken en je blokje is weer gaar. Ik zou voor de 2mm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oke dan, zoals beloofd hier een pic van mijn radiator :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanderl/DeBastaard/Thumbs/PICT0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanderl/DeBastaard/Thumbs/PICT0003.jpg

Clickable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
Hehe heb dezelfde uit een opel nogwat ;)

En in je links moet het .JPG en niet .jpg zijn

[ Voor 39% gewijzigd door stlgamer op 05-02-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Leuk ding ,lijkt een beettje op de mijne :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 05 februari 2003 @ 20:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

Clickable ;)
Wauw, die heb ik ook, lijkt sprekend iig. Ik weet alleen niet uit welke auto. Wat staat er onderop? Bij mij staat er: 86C Harrison. Ik was er al wel achter dat het in ieder geval een auto uit de General Motors groep was waar hij uit kwam.

De maten: 19*16*5 cm, excl aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
90C Harrison uit een opel (ff zoeke) Kadett weet niet de precieze maten uit mijn hoofd maar pass 4x 90 MM op dus minimaal 18x18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

86C Harrison.
Ford ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy-J op 05-02-2003 20:41 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:33:
[...]

Wauw, die heb ik ook, lijkt sprekend iig. Ik weet alleen niet uit welke auto. Wat staat er onderop? Bij mij staat er: 86C Harrison. Ik was er al wel achter dat het in ieder geval een auto uit de General Motors groep was waar hij uit kwam.

De maten: 19*16*5 cm, excl aansluitingen.
Mjaa zoiets is mijne ook, verschilt iig niet veel. bij mij staat er onder op 80C Harrison =]

Geen id wat voor auto het is, gewoon naar de sloop gegaan, en gezegt .. ik moet 'n kleine verwarmingsradiator hebben, van koper... :x

Meteen ff de links gefixt, is nu clickable naar 'n resolutie van ehh 2300x[nogwat]

[ Voor 7% gewijzigd door De_Bastaard op 05-02-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad niet vergeten te zeggen VERWARMINGSradiator, anders krijg wel HELE vette rads die even groot zijn als je sidepanel. Mijne komt trouwens uit een toyota.
Je ziet trouwens bijna nix van die groene kleurstof, erg jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
En die hele vette koelen niet perse beter had ik gelezen minder vinnen. Was eerst bij zon zoek-het-zelf-zaak t*ring daar hadden ze veel normale rads echt een ruimte van 20x40 met alleen maar rekken met autorads en helemaal geen verwarmingsrads ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De_Bastaard schreef op 05 February 2003 @ 20:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

Clickable ;)
Ik vermoed een Suzuki Swift. Passen er exact 4 80mm fans op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Passen er precies 4 op, mja heb nog 'n beetje ruimte over dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik ga ook WC (op pIV) voornaamste overweging is geluid, klokken komt op 2.

Nu twijfel ik nog tussen de volgende 2 radiatoren:

BLack Ice Extreme (1*120mm Fan)
(154*133*45 mm @ 655 gram)
Afbeeldingslocatie: http://www.reboweb.nl/picture.php?id=blackiceextreme.jpg

Black Ice Micro 2 (2*80mm Fan)
(191*85*50 mm @ 592 gram)
Afbeeldingslocatie: http://www.reboweb.nl/picture.php?id=blackicemicro2.jpg
Kwa gewicht en inhoud ontlopen ze elkaar niet zo heel veel, de extreme scoort iets beter denk ik zo.

Nu zou ik het liefst mijn rad in de kast hangen. Als 2e optie erbuiten tegen de achterkant.
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik ook een nieuwe kast ga kopen. Ik zat te denken aan het befaamde Antec/Chemning/ Thermaltake model.
Wat is wijsheid, voor dit kast model, past de Mico 2 binnenin aan de achterkant bij de normale fan uitgangen (na verwijdering van die plastic paarse Fan omhulsels)? Of moet ik sowieso buiten de kast gaan en kan ik net zo goed de extreme nemen?

Als ik een Dragonkast (groter) koop past de 2*80mm Micro 2 zo te zien mooi boven de voeding maar deze kast is mij eigenlijk weer iets te reusachtig. Past de extrteme daar wel goed in?

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 05-02-2003 21:03 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Suzuki Swift dus, leuk radje.. Alleen spijtig dat je enkel met 4 80mm fans de ruimte kunt vullen, meer herrie en minder oppervlakte (door al de behuizingen van de fans).

En antwoord op die gast (;)) hierboven: de Micro 2 heeft minder koelvermogen. Ook moet je 2 fans gaan gebruiken, wat ook weer extra herrie met zich meebrengt. Anderzijds is het wel een mooie oplossing.

Ik zou gewoon een 120mm blowhole maken en daar die Extreme aan hangen.

[ Voor 46% gewijzigd door Steve op 05-02-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 February 2003 @ 20:50:
[...]

Ik vermoed een Suzuki Swift. Passen er exact 4 80mm fans op?
Suzuki is niet van General Motors. Harrison maakt rads voor Opels, Chevrolets enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:03:
[...]

Suzuki is niet van General Motors. Harrison maakt rads voor Opels, Chevrolets enz.
Harrison maakt enkel rads voor General Motors wil je zeggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 05-02-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hier nog 'n piccie van m'n rad:

http://www.xs4all.nl/~vanderl/DeBastaard/PICT0020.JPG

klik er maar op, heb geen zin om weer 'n thumb te maken. waarschuwing is ehh 1.3mb ofzo :X (ben ff met die cam aan het pruts0ren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Lijkt me toch echt het rad van een Swift, maargoed.. Zolang ie maar werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
dat is btw een 120mm die erop ligt he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Jupiler schreef op 05 February 2003 @ 21:02:
Ik zou gewoon een 120mm blowhole maken en daar die Extreme aan hangen.
In de in de achterkant of elders? Want ik heb eens wat zitten meten in mijn huidige midi kast en als ik daar een 120mm rad via een fan adapter aan zou sluiten op de normale 80 mm fan uitgang dan kom ik in de knel met mijn CPU.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 20:18:
1mm buigt ook heel erg snel. Een keer verkeerd vastpakken en je blokje is weer gaar. Ik zou voor de 2mm gaan.
owke, ik ga het laten doen, want ik ben geen held met een brander (lees: nog nooit geprobeerd), of zeggen jullie dat dit makkelijk zelf te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

bombadil schreef op 05 February 2003 @ 21:33:
[...]

In de in de achterkant of elders? Want ik heb eens wat zitten meten in mijn huidige midi kast en als ik daar een 120mm rad via een fan adapter aan zou sluiten op de normale 80 mm fan uitgang dan kom ik in de knel met mijn CPU.
Eventueel bovenaan of onderaan, hangt een beetje af van de plaats die je hebt.

[ Voor 73% gewijzigd door Steve op 05-02-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

casemodderpoel schreef op 05 februari 2003 @ 21:35:
[...]

owke, ik ga het laten doen, want ik ben geen held met een brander (lees: nog nooit geprobeerd), of zeggen jullie dat dit makkelijk zelf te doen is?
Het is plexi / lexaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Wellicht is het een al een aantal keren voorbij gekomen, maar ik heb toch nog een vraagje over rad's.

Op dit moment heb ik een koperen rad uit een Daihatsu Cuore '86, de formaten van deze rad zijn 12x12x4,5 cm, perfect voor één 12 cm fan en bijna hetzelfde als een Blackice Extreme. Deze rad voldoet prima met één fan op 12 Volt voor enkel en alleen een cpublok (AMD xp1800@2100Mhz@40 graden stressed :)). De airflow geeft nogal wat "ruisgeluiden" door de lamellen van het dikke rad.
Wegens uitbreiding van het koelsysteem (GPU en Chipset) en gewenste stilte denk ik dat het raadzaam is om over te stappen naar een andere rad. Ik heb de ruimte voor een rad waar ik 2 x 12 cm fan's op kan zetten die ik voor de stilte op 7 volt wil laten draaien. Er zijn twee rads waar ik aan zit te denken:
1 Een koperen rad van 12x22x3 cm uit een Toyota voor 10 euro
2 Een Blackice II voor 65 euro (inkoopactie)

De Cuore rad (huidig) heeft ongeveer 120 lamellen hiermee kom ik uit op ongeveer 0,6 m2 oppervlakte, de Toyota rad heeft ongeveer 220 lamellen -> 0,8 M2 oppervlakte, de Blackice zal nog wel iets meer hebben omdat ie iets langer en hoger is.

Ik vraag mij af of het zin heeft om die extra euro's uit te geven aan het blackice II rad. De twee genoemde rad's (1 en 2) zijn ongeveer wat formaat betreft gelijk aan elkaar, maar zal het blackice rad door het iets grotere formaat zoveel betere koeling opleveren of moet ik dan al gaan kijken naar de blackice II extreme (95 euro) in vergelijking met het toyota rad? Ik hoop dat ik kan volstaan met het Toyota rad, hiermee kan ik mij toch 55 eurootjes besparen en de "mooie zwarte looks" van het blackice rad interesseren me niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De Blackice is erg duur. Ik zou gewoon een klein ductje maken, een beetje airflow is genoeg voor zo'n rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 februari 2003 @ 21:05:
[...]

Harrison maakt enkel rads voor General Motors wil je zeggen?
Ga maar ns zoeken op google, daar kom je steeds op sites over Corvettes, de samen werking van General Motors enz. Bovendien: Swift rad: 16cm x 16cm met 13 mm aansluitingen, die van mij: 16cm x 18cm met 16 mm aansluitingen.

Maar idd, als ie maar werkt. Killer Bee the Supreme heeft ook een Swift rad, ik zal hem wel ns vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mijn aansluitingen waren zo 14-15mm, daarom heb ik er ook andere pilaren op gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je mijn project willen zien: http://www.geocities.com/zer0x_109/Waterkoeling.htm

Daar staan ook enkele foto's. Oh, en mijn rad komt uit een Ascona. K heb de sloop nog maar ns ff gebeld.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry verkeerde knopje

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 February 2003 @ 18:37:
Het is een Black Ice Extreme of een Black Ice 2.

E.e.a. hangt af van je budget, het gewenste geluidsniveau en de plaats in je kast.

In theorie kan die Extreme iets meer warmte verplaatsen, maar om dat te bereiken moet je redelijk veel airflow hebben (aangezien de vinnen lang zijn). De 2 kan je even goed koelen met stillere fans, doordat je veel meer oppervlakte hebt. Er zijn trouwens ook de Pro 2 en Extreme 2, deze zijn beter dan de gewone Extreme.
Thx voor de info

Ja dacht ik ook al dat het de extreme tege de gewone 2 was, maar in sommige winkels verkopen ze de extreme 2 ook al. Spijtig genoeg staan hier geen specks over op de site van http://www.hwlabs.com/products/index.htm of is dit niet de officiele site?
Heeft er iemand ietsje meer specks over de extreme 2 of een reviewtje, ik vind alleen maar sites die em verkopen.

En waarom ik geen autoradiator zou nemen:
1. te groot
2. te verroest en vettig uitziend
3. ik ben garagist en weet wat voor rommel die opel-radiators zijn, sorry voor de mense die er een hebbe steken omdat em zo klein is.
4. ik heb wat geld bijgehouden en wil een schoon en super-degelijke watercooling steken

EDIT: Nice heb juist een Noorse review kunnen ontcijferen 8)7 en de Black Ice 2 Extreme Chroom doet maar liefst 1726Wh.
Zeer mooie vooruitgang en denk da'k mijn rad heb gevonde

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 10:53:
...
En waarom ik geen autoradiator zou nemen:
1. te groot
2. te verroest en vettig uitziend
3. ik ben garagist en weet wat voor rommel die opel-radiators zijn, sorry voor de mense die er een hebbe steken omdat em zo klein is.
4. ik heb wat geld bijgehouden en wil een schoon en super-degelijke watercooling steken
...
Dit geld denk ik alleen maar voor mensen met veel geld. Natuurlijk, een Black Ice is mooier, schoner, past beter enz. enz. Maar dat is ontzettend duur. Bovendien kun je alles wat niet mooi is zoveel mogelijk aan het oog ontrekken. (koperpoets rules)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar wel 4,2 cm dik, ook tegroot voor mijn case, ik heb nu in mijn dak een black ice 2 (pro)
en een black ice extreme in met front.
moet voldoende coolen dacht ik zo, totaal dus 3x120mm fans die mijn water koel houden, als het meezit bijna een kamertemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jah precies, je kan 'n radiator van de sloop gewoon ff goed schoonmaken, en dan alsnog zwart spuiten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Mijn rad was aanvankelijk geelgroen (erg lelijk). Even een chroomspuitbusje gehaald, en nu is het het mooiste rad dat ik ooit gezien heb ;)

Mijn actie gaat trouwens door, ik open er wel geen topic over omdat GoT op dit moment overspoeld wordt met IA's, dus enkel op LauPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 06 February 2003 @ 16:40:
Mijn rad was aanvankelijk geelgroen (erg lelijk). Even een chroomspuitbusje gehaald, en nu is het het mooiste rad dat ik ooit gezien heb ;)

Mijn actie gaat trouwens door, ik open er wel geen topic over omdat GoT op dit moment overspoeld wordt met IA's, dus enkel op LauPro.
Zet dan ook een linkje in je sig ofzo, want ik kan het op laupro nog steeds niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 11:10:
[...]

Dit geld denk ik alleen maar voor mensen met veel geld. Natuurlijk, een Black Ice is mooier, schoner, past beter enz. enz. Maar dat is ontzettend duur. Bovendien kun je alles wat niet mooi is zoveel mogelijk aan het oog ontrekken. (koperpoets rules)
blackice sucks ass IMHO, het koelt nooit zo goed als de meest crappy autoradiator :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Damn, mijn waterkoeling draait nu, alleen m'n temp stijgt nog steeds ... nu 49c, non oc :(

Specs:

XP1700+ Palomino
kd7-raid
256mb samsung

blokje van aquacomputer, eheim 1048 en 'n rad van de sloop, zie pics hierboven ergens =]

Heb em al wat aan gedraaid, maar weet niet tot hoever ik kan gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 06 February 2003 @ 20:32:
[...]

blackice sucks ass IMHO, het koelt nooit zo goed als de meest crappy autoradiator :/
Motiveer deze reactie is... ik heb zelf een HWLabs Blackice 1 maar ik ben erg te spreken over de koelprestatie's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

De_Bastaard schreef op 06 februari 2003 @ 20:39:
Damn, mijn waterkoeling draait nu, alleen m'n temp stijgt nog steeds ... nu 49c, non oc :(

Specs:

XP1700+ Palomino
kd7-raid
256mb samsung

blokje van aquacomputer, eheim 1048 en 'n rad van de sloop, zie pics hierboven ergens =]

Heb em al wat aan gedraaid, maar weet niet tot hoever ik kan gaan :X
Veertjes gebruikt?

De actie is nu online: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=194
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.