Review van de DELL 1900FP ( aka Samsung 191T - zelfde monitor).
Ivm met mijn oude 19" CTX CRT monitor, moet ik zeggen WOW. Mooi scherp beeld via de DVI uitgang.
Divx playback: Perfect
DVD playback: Perfect
Surfen: Perfect (na het uitschakelen van de smooth scrolling)
TV playback (via WinGO Tv kaart): Perfect op 1 ding na: Wel vreemd dat vtm (belgisch zender) nogal trange roodovergang heeft. Maar geen enkel ander channel heeft dit, zodus ik denk dat het specifiek is aan hun.
Gaming: Niet perfect. Meer info beneden:
Test Omgegeving:
DELL 1900FP
2.4 Ghz P4 @ 2.7 Ghz
R9700 ( 6 * AA, 16 * AF )
Resolutsie: Default monitor setting (1280*1024 @ 60mhz )
Vsync On @ 60 fps
Gisteren de monitor getest met Battlefield 1942 & Soldier of fortune 2.
Battlefield 1942:
Licht ghost vorming op bunkers & Duitse uniformen.
Vandaag draai ik opnieuw, en heb ik mega ghost vorming op de maps (stilstaande tanken die ghosten gelijk hell als je erop schiet (recoil van wapen), lichte muren etc ).
Het heeft een tijdje geduurt eer ik door kreeg wat het probleem was. Ik heb gisteren Omaga Beatch getest, en deze is zeer grote map. Men framerate dropte grondig naar 40 - 45 fps. Vandaag speel ik andere maps, waarbij men framerate constand blijft op 60fps.
Als je weet dat 25ms betekend dat je +- 30 a 35 fps kan spelen zonder ghostvorming, dan is het vrij duidelijk waar het probleem zit.
Hetzelfde opgemerkt met sof2.
Heeft 1 van de andere tft eigenaar een methode gevonden om de games te locken op 35/40 fps?? Ik heb DirectX vsync al geprobeerd maar als je deze lager insteld blijft het game 60 fps halen.
Update: Eventjes iets geprobeerd. DirectX Override op 40 gezet. Ghosting is zo goed als weg. Vreemd genoeg blijft de teller 60 fps aangeven, maar ik merk duidelijk dat de ghosting weg is. Vreemd. Handig tip dus

Ik zal nog eventjes uitzoeken waar het probleem zit dat hij 60 fps aangeeft...
Hetzelfde opgemerkt met SOF2, teller gaf aan 60 fps, maar het beeld was duidelijk bijna ghostfree. Ik denk dat de teller de screen refresh weergeeft.
Update 2:
Ik denk de rede te weten (of ik kan zwaar mis zijn).
DXDIAG beperkt uw frame's zoals het hoort maar uw graphise kaart zal automatis zijn x (aantal mhz dat uw monitor op draait (60)) doorsturen.
Zodus bij normale werking zou je hebben
Frame 1 - Refresh 1
Frame 2 - Refresh 2
Frame 3 - Refresh 3
Frame 4 - Refresh 4
maar als je DXDIAG gebruikt en de boel beperkt, dan gebeurt dit volgens mij:
Frame 1 - Refresh 1
Frame 1 - Refresh 2
Frame 2 - Refresh 3
Frame 3 - Refresh 4
Frame 3 - Refresh 5
Frame 4 - Refresh 6
Frame 5 - Refresh 7
Frame 5 - Refresh 8
Als je snapt wat ik bedoel. Uw frame's worden beperkt doorgestuurd, zodus uw monitor moet minder update's doen. Maar de teller ziet nog altijd dat uw svga kaart 60 mhz doorstuurt.
Logis of niet??
Hopelijk was deze info nuttig.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 16-01-2003 01:43
]