TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.061 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
SimonBenson: Ik heb tot nu toe 10 winkels een mail gestuurd die hem hebben, en heb van 8 mail terug gehad dat ze het niet op voorraad hebben en 2 a 3 maanden nodig hebben. 1 winkel heeft er nog een paar op voorraad en ander heeft (nog) niet terug gemaild. Dus heb niet veel keuze met winkels :P. Vergelijken zou ik wel graag willen, snap wel wat je bedoelt, maar omdat de samsung zo slecht leverbaar is, kan je het bijna nergens bekijken. Ben al blij dat ik een winkel heb gevonden die deze monitor op voorraad heeft!

newsradio: Mooi zo :) Ik hoor tot nu toe alleen postieve berichten en reviews zijn ook goed, zelfs met games :). Ik zal eens kijken hoe hoog hij dan bij mij gaat als ik hem heb, maar ik heb een bureau wat uit 2 vlakken bestaan en de 2de is hoger dan de eerste en op de 2de plank komt de TFT ook te staan.....Je snapt er vast niks meer van, maar in ieder geval hoeft de TFT dus niet zo hoog te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

En daarom ga ik dus voor die Hitachi, ik wil gewoon NU mijn monitor kopen en als die dan ook nog eens sneller is dan die Samsung is mijn keuze snel gemaakt. :P.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb ook de Samsung 172T (waar ik heel happy mee ben) en bij mij kan de monitor ook maar beperkt in hoogte versteld worden. Voor mij is dat een aardig probleem aangezien ik behoorlijk lang ben (2 meter) en mijn tafel/bureau maar uit een deel bestaat. Ook wallmounting is uitgesloten aangezien de tafel haaks op de muur staat. Volgende maand koop ik maar een monitor arm om de monitor wat meer op ooghoogte te krijgen (dat was ik immers gewend met mijn hoge 19" CRT bak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Kapitein Prozac: Wat is jouw ervaring met games en deze TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
idd de hoogte is met samsungs nogal klote, maargoed bij zit ie dus gewoon precies goed, even hoog als mn 17" crt zat dus ook perfect voor dual display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

We Are Borg, ik zit met hetzelfde probleem, samen met een collega bezig om een TFT te zoeken...ik vind de N-serie ERG mooi om te zien, en we wilden eigenlijk alletwee een scherm van Samsung met zo'n smalle rand.
Alleen is de 171N/191N niet echt bedoeld om te gamen...
De 172T klinkt (als enige Samsung) wel goed...weinig tot geen ghosting...

Ik ben ook ERG benieuwd naar ervaringen van mensen als Kapitein Prozac!:)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Games spelen goed in 1280 en 1024 resoluties op de 172T. In 1024 is het iets wollig maar wel scherp genoeg. Ik ben bv. in BF1942 wel wat ghosting tegengekomen, maar dat is lichte ghosting bij donker-licht (grote overgang) en andersom en ook niet over het hele scherm. Dit is dus echt alleen in sommige gevallen. Je went er overigens wel snel aan. Ik ben absoluut zeer tevreden over de 172T en ik wil dus echt niet meer terug naar een CRT. Ik zie details die ik dus echt niet zag op m'n 19" CRT. Ook de helderheid is perfect (stond wel iets te fel); zeker omdat ik op het zuiden woon en in de zomer zie ik op een CRT dus bar weinig, zelfs met de luxaflex dicht.

BTW, het is wel een erg mooie monitor. Ik heb eerst een tijdje de monitor zelf zitten bewonderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Prozac op 15-01-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:47
Hhm vandaag ook mijn Samsung 172T binnen gehad nadat ik hem gisteren om 16:30 online besteld had (das pas snel).
Maar zoals bekend zit er geen DVI kabel bij en dus ben ik op zoek naar zo'n kabel. Iemand enig idee waar die dingen uit voorraad leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
http://www.watson.nl/OND_DEEL/kabels-mon.html#LCD Dit is tot nu toe de enigste site waar ook echt DVI-D kabel bij staat en dat is volgens mij de kabel die je moet hebben. Of ze die ook op voorraad hebben is ten tweede. Zelf heb ik ergens anders een bestelling voor een DVI kabel lopen maar dat schiet niet erg op. Ik had trouwens eind december mijn 172T ook binnen 1 dag binnen gehad wat ik dus echt niet had verwacht gezien de slechte leverbaarheid van de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
A3_h schreef op 15 januari 2003 @ 12:46:
Hhm vandaag ook mijn Samsung 172T binnen gehad nadat ik hem gisteren om 16:30 online besteld had (das pas snel).
Maar zoals bekend zit er geen DVI kabel bij en dus ben ik op zoek naar zo'n kabel. Iemand enig idee waar die dingen uit voorraad leverbaar zijn?
Volgens mij gaan heel veel mensen vragen waar je hem gekocht hebt.. :)
Iedereen zit maanden te wachten en jij hebt 'm op 1 dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

A3_h schreef op 15 January 2003 @ 12:46:
A3_h en Kapitein Prozac: Waar hebben jullie deze monitor bestelt?

En snap niet wat je bedoelt met DVI kabel er niet bij, op de sites waar ik kijk staat dat je er een DVI kabel bij krijgt + de reviews die ik heb gelezen melden ook dat je een normale en DVI kabel krijgt :)

[ Voor 27% gewijzigd door We Are Borg op 15-01-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Ik heb hem gekocht bij www.2mcomputers.nl. Die zijn natuurlijk niet de goedkoopste maarja de toko's die zeggen goedkoper te zijn hebben hem gewoon niet op voorraad en komen met alternatieven aandragen met de opmerking ja die samsung's zijn erg slecht leverbaar.
Mijn gedachten gang is dan waarom zet je in pricewatch dan van die lage prijzen als je toch niet kan leveren??

btw ik heb de monitor nog niet uitgepakt want zit op het werk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Als je hem nog niet heb uitgepakt, hoe weet je dan of er wel of geen DVI kabel bij zit :P Die winkel heb ik dus ook al gevonden, idd wat duurder, maar goed, wil die monitor hebben. Heb ze vandaag gemaild met de vraag of er DVI kabel bij komt. Zo ja, dan bestel ik zaterdag een samsung 172T *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Gevraagd via de telefoon en ze bevestigde dat 172T zonder dvi kabel werd geleverd. Alleen de porsche design versie heeft een dvi kabel erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie houd dit topic in de gaten.
Ben dan absoluut geen gamer (patience bij hoge uitzondering :P) , maar zit al een tijdje op de Samsung 191T te geilen.
Eind deze maand ga ik ik die monitor aanschaffen.

Ben benieuwd of die 19" versie dan ook zo slecht leverbaar is (heb niet al die 15 pagina's van dit topic doorgelezen ;)).
Iig houd ik dit even in de gaten :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb em ook bij 2mcomputers vandaan. Ondanks dat de shop slecht aangeschreven staat liep alles gelukkig perfect en supersnel. Bij mij zat er ook geen DVI kabel bij maar ik moet zeggen dat het tot nu toe niet echt een gemis is; het beeld ziet er analoog al prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou iemand hier die zo'n Dell scherm heeft gekocht?! (1702FP), aangezien deze door Samsung worden gemaakt... :P Zelf moet ik nog ongeveer 10 werkdagen wachten, want dan komt ie samen met mn nieuwe systeem,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Koffie schreef op 15 januari 2003 @ 15:21:
* Koffie houd dit topic in de gaten.
Ben dan absoluut geen gamer (patience bij hoge uitzondering :P) , maar zit al een tijdje op de Samsung 191T te geilen.
Eind deze maand ga ik ik die monitor aanschaffen.

Ben benieuwd of die 19" versie dan ook zo slecht leverbaar is (heb niet al die 15 pagina's van dit topic doorgelezen ;)).
Iig houd ik dit even in de gaten :Y)
Ik vind dat model ook erg gaaf :9~ Voor games absoluut niet geschikt komt uit elke review, maar voor de rest is het echt een super monitor als ik de reviews moet geloven :). Ze zijn wel super slecht leverbaar
A3_h schreef op 15 januari 2003 @ 15:01:
Gevraagd via de telefoon en ze bevestigde dat 172T zonder dvi kabel werd geleverd. Alleen de porsche design versie heeft een dvi kabel erbij
Klopt, heb net mail van ze gehad. Er zijn nog 11 samsung TFT's op voorraad en ik kan pas over een week bestellen ;(

DVI kabel moet via samsung worden bestelt, maar dat lijkt me niet echt geweldig. Zal veel geld kosten + lang duren. De prosche design heeft idd een DVI kabel, maar die vind ik weer niet echt mooi qua design :)

* We Are Borg gaat even zoeken naar een oplossing hiervoor

edit:

* We Are Borg heeft samsung even gemaild, hoop op een snel antwoord, maar verwacht het niet.

Eindelijk goede TFT gevonden, krijg je niet eens een DVI kabel erbij. En tuurlijk, analoog kan ook, maar er zit DVI op, dus wil kunnen gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 15-01-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 15 January 2003 @ 09:05:
Ik hou dit topic nog een weekje in de gaten voordat ik bestel, maar ik denk dat ik mijn TFT heb gevonden :) :
[afbeelding]

De samsung 172T

Reviews via google zijn positief, ook met games. En dan was bij de andere samsung TFT's wat minder. Dus geschikt voor games + strak design + DVI = mijn ideale TFT :9~
vandaag net mijn dvi cabel binnen gehad en zonder was de qualiteit al perfect zelfs in snelle shooters als ut2003, maar nu is het detail net nog iets scherper k ben nog steeds iedere dag heel blij met mijn aankoop.
en als ik jouw as zal ik zeker voor deze monitor gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik had Samsung al gemaild om te vragen of ze mij een DVI kabel konden leveren. Dit was hun antwoord;

Geachte heer/mevrouw,

We kunnen u helaas niet van zo'n kabel voorzien.
U kunt deze kabels gewoon verkrijgen bij de betere computerspeciaalzaken, of
elektronika zaken.

Mocht u nog vragen hebben kunt u ons e-mailen of contact opnemen met
de Samsung Service & Informatielijn, voor Nederlandse klanten 0900 20 20 088
(EUR 0,10 p.m.), voor Belgische klanten 02 201 24 18, voor klanten uit
Luxemburg 800 40 214.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Robbert Koevoets,
Samsung Service & Informatielijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 16:27:
[...]

vandaag net mijn dvi cabel binnen gehad en zonder was de qualiteit al perfect zelfs in snelle shooters als ut2003, maar nu is het detail net nog iets scherper k ben nog steeds iedere dag heel blij met mijn aankoop.
en als ik jouw as zal ik zeker voor deze monitor gaan
Kijk, dit is iets wat ik graag hoor *D . Ik weet het nu ook zeker, ik bestel deze TFT. Waar heb je de DVI-kabel gekocht als ik mag vragen :) ?

Kapitein Prozac: Ik heb ook 2Mcomputers gemaild of ik deze er bij kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dus zon 172 T

met gewone d-sub aangesloten, dvi-d kabel komt nog wel,alleen zijn zo duur :(

nu heb ik net ff met de Hertz gekloot

hij stond eerst op 60 in windows en dan geeft het OSD aan:

63KHz 59.9Hz PP
analog.

net op 72 gedaan in windows en dan geeft osd:

76Khz 72,1Hz NP
analog

en hij kan nog zelfs op 75 en dan komt ie bij 81 ofso in osd

op het gevoel af gaat NFS hp2 iets beter ,eerst had ik mischien heeel klein beetje ghosting maar nu is dat eigenlijk weg ,maar volgens boekje enzo is 60 hz het beste?! en als je teveel doet komen er teveel beeldjes als ie aankan ofso en dan krijg je juist minder hz :) heb ik ergens gelezen..

op de doos staat 75 hz btw

wat hebben jullie ingesteld en zou dit met DVI ook auto gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

SuperLuuk: Waar heb je gekeken voor een DVI kabel?

Ik zou op 60 Hz laten staan :) Kies wat het beste eruit ziet, want je moet het niet doen omdat hoe hoger HZ, hoe minder slecht voor je ogen, want die gaat niet op voor een TFT

Kies gewoon voor het scherpste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb mijn refreshrate ook ingesteld op 72Hz en ook voor mijn gevoel lijkt het allemaal lekkerder te lopen dan bij 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Net m'n 172T aangesloten en totnu toe 0 dode pixels.. Oefff :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Kapitein Prozac schreef op 15 January 2003 @ 17:19:
Ik heb mijn refreshrate ook ingesteld op 72Hz en ook voor mijn gevoel lijkt het allemaal lekkerder te lopen dan bij 60Hz.
Dat kan aan de uitgang van je videokaart liggen. Met de Hercules was het beeld bij mij een tikkie wazig op 60Hz en helemaal scherp op 72 en 75Hz. De Hitachi gebruik ik gewoon met 60Hz. Als je videokaart een scherp beeld geeft met 60Hz en 72Hz of 75Hz dan kun jij het verschil op een TFT niet merken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

A3_h schreef op 15 January 2003 @ 19:26:
games, plz tell me, test some games!!! :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Len

Leeg

A3_h schreef op 15 januari 2003 @ 19:26:
:)

Mijn 171P heeft gelukkig ook geen dode pixels 8)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg morgen (eindelijk) mijn Hitachi CML190SXWB TFT binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Een dezer dagen ga ik eindelijk de Hitachi CML174SXWB aanschaffen 8-).

Het was heel lang dubben tussen de 172T en de CML174SXWB, maar ik ga toch voor de Hitachi, ik vind hem mooier dan de Samsung (het zwarte past veel beter bij de rest van mijn computerspullen dan het zilveren van de Samsung) en het feit dat'ie net een tikje sneller is dan de Samsung gaf de definitieve doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wekenlang dit topic en ook deel 1 ervan gevolgd te hebben, heb ik uiteindelijk besloten om de Samsung 181T te kopen. Ik heb me verder meteen maar eens aangemeld hier op het forum, zodat ik ook mijn ervaringen met dit scherm met jullie kan delen. Gister heb ik hem opgehaald en ik moet zeggen dat ik tot nu toe echt dik tevreden ben over dit scherm! Het beeld is haarscherp, het design heel erg mooi, en tot nu toe heb ik nauwelijks last van Ghosting gehad. Ik speel niet vaak spellen, maar als ik wat speel, zijn het hoofdzakelijk racespellen. Ik heb nu een paar spellen gespeeld, Collin McRae 2, Hot Pursuit 2 en GTA3, van Ghosting is nauwelijks iets te merken. Als je er echt op gaat letten, dan zie je heel soms bij GTA3 weleens wat, maar het is zeker niet hinderlijk ofzo! Films kijken gaat ook gewoon perfect met dit scherm.

Ik heb hem verder aangesloten op mijn Geforce3, maar daar zit geen DVI op, dus dat heb ik nog niet kunnen testen. Een DVI kabel zat overigens wel gewoon in de doos. Verder heb ik als achtergrond ook nog even Lara Croft getest, ik meen dat Roog hier een paar foto's van online had gezet. Op die foto's zag het er wel wat flets uit, bij mij is daar echt helemaal niks van te merken! Het beeld is superscherp en de kleuren zijn gigantisch mooi. Ik ben dus echt dik tevreden over dit scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Welkom 181T (toepasselijke nick :) ) en bedankt voor deze review!!
Zijn er naast de Hitachi en Samsung eigenaren nog LG L1710B bezitters die hun mening kwijt willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 21:43:
krijg morgen (eindelijk) mijn Hitachi CML190SXWB TFT binnen.
Waar heb je hem besteld dan??
Volgens mij is nergens meer leverbaar.
Volgens tftwinkel is hij pas weer leverbaar op 27 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de DELL 1900FP ( aka Samsung 191T - zelfde monitor).

Ivm met mijn oude 19" CTX CRT monitor, moet ik zeggen WOW. Mooi scherp beeld via de DVI uitgang.

Divx playback: Perfect
DVD playback: Perfect
Surfen: Perfect (na het uitschakelen van de smooth scrolling)
TV playback (via WinGO Tv kaart): Perfect op 1 ding na: Wel vreemd dat vtm (belgisch zender) nogal trange roodovergang heeft. Maar geen enkel ander channel heeft dit, zodus ik denk dat het specifiek is aan hun.
Gaming: Niet perfect. Meer info beneden:

Test Omgegeving:
DELL 1900FP
2.4 Ghz P4 @ 2.7 Ghz
R9700 ( 6 * AA, 16 * AF )
Resolutsie: Default monitor setting (1280*1024 @ 60mhz )
Vsync On @ 60 fps

Gisteren de monitor getest met Battlefield 1942 & Soldier of fortune 2.

Battlefield 1942:
Licht ghost vorming op bunkers & Duitse uniformen.

Vandaag draai ik opnieuw, en heb ik mega ghost vorming op de maps (stilstaande tanken die ghosten gelijk hell als je erop schiet (recoil van wapen), lichte muren etc ).

Het heeft een tijdje geduurt eer ik door kreeg wat het probleem was. Ik heb gisteren Omaga Beatch getest, en deze is zeer grote map. Men framerate dropte grondig naar 40 - 45 fps. Vandaag speel ik andere maps, waarbij men framerate constand blijft op 60fps.

Als je weet dat 25ms betekend dat je +- 30 a 35 fps kan spelen zonder ghostvorming, dan is het vrij duidelijk waar het probleem zit.

Hetzelfde opgemerkt met sof2.

Heeft 1 van de andere tft eigenaar een methode gevonden om de games te locken op 35/40 fps?? Ik heb DirectX vsync al geprobeerd maar als je deze lager insteld blijft het game 60 fps halen.

Update: Eventjes iets geprobeerd. DirectX Override op 40 gezet. Ghosting is zo goed als weg. Vreemd genoeg blijft de teller 60 fps aangeven, maar ik merk duidelijk dat de ghosting weg is. Vreemd. Handig tip dus :) Ik zal nog eventjes uitzoeken waar het probleem zit dat hij 60 fps aangeeft...

Hetzelfde opgemerkt met SOF2, teller gaf aan 60 fps, maar het beeld was duidelijk bijna ghostfree. Ik denk dat de teller de screen refresh weergeeft.

Update 2:
Ik denk de rede te weten (of ik kan zwaar mis zijn).
DXDIAG beperkt uw frame's zoals het hoort maar uw graphise kaart zal automatis zijn x (aantal mhz dat uw monitor op draait (60)) doorsturen.

Zodus bij normale werking zou je hebben

Frame 1 - Refresh 1
Frame 2 - Refresh 2
Frame 3 - Refresh 3
Frame 4 - Refresh 4

maar als je DXDIAG gebruikt en de boel beperkt, dan gebeurt dit volgens mij:

Frame 1 - Refresh 1
Frame 1 - Refresh 2
Frame 2 - Refresh 3
Frame 3 - Refresh 4
Frame 3 - Refresh 5
Frame 4 - Refresh 6
Frame 5 - Refresh 7
Frame 5 - Refresh 8

Als je snapt wat ik bedoel. Uw frame's worden beperkt doorgestuurd, zodus uw monitor moet minder update's doen. Maar de teller ziet nog altijd dat uw svga kaart 60 mhz doorstuurt.

Logis of niet??

Hopelijk was deze info nuttig.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

certefied schreef op 15 January 2003 @ 23:21:
[...]

jij hebt het over de 174 versie

hij heeft de 190 versie besteld!!!

ik wacht ook op de 174 :) 27 zou ie binnen zijn dus hoop hem de 28e-29e te verwelkommen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Even semi-offtopic; ik vroeg me af of de TFT-WinXP combi gebruikers onder u de zgn 'ClearType' setting aan hebben staan?

Ik heb dat nl op m'n oude laptopje wel en dat bevalt me wel, of is dit voor de TFT schermen van 'tegenwoordig' echt niet meer nodig??

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook schreef op 16 January 2003 @ 09:27:
Ik heb dat nl op m'n oude laptopje wel en dat bevalt me wel, of is dit voor de TFT schermen van 'tegenwoordig' echt niet meer nodig??
Wat versta je onder 'nodig zijn'? ClearType maakt gebruik van de afzonderlijke RGB subpixels om de anti-aliasing resolutie iets te verhogen waardoor de indruk van een fijner getekende letter ontstaat. Overigens ziet het er op m'n DiamondTron CRT ook erg goed uit. Het ziet er wel gelikt uit maar niet alle software werkt er goed mee dus ik heb het uitgezet (ook op m'n systeem met TFT).

Het heeft iig niks met de kwaliteit van oudere of nieuwere schermen te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 16-01-2003 10:23 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 16:57
Ik heb gisteren 2k vervangen voor xp vanwege cleartype. Want het ziet er echt veel beter uit vind ik.. en het is veel makkelijker lezen.

Even over het 18bit kleuren verhaal van de hitachi ..
Het scherm is volgens mij wel 18bit, zie het het al in windows als je het aantal kleuren instelt.. bij de tft blijf je de balkjes met verschillende kleuren zien ook of ie nou op 16bit of op 32 (24) bit staat.

Maar ik ben erg tevreden over m'n witte hitachi, zal binnenkort eens een paar foto's maken.

[ Voor 11% gewijzigd door SiErRa op 16-01-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ik me afvraag is of er al mensen zijn die hun tft bij http://www.pcvergelijk.nl/ hebben gekocht, vanwege de pixel perfect garantie. Bij Hitatchi tft's lijkt het op die site dat je niets extra's hoeft te betalen voor die garantie! Ook is het handig van deze zaak dat je je monitor kan komen ophalen.

Wat zijn in jullie ogen verder goeie shops; dus waar je zelf je monitor kan zien voordat je hem koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Ik meen dat je bij Rax ook kunt kijken naar de producten.
Ze zitten in Soest en Landgraaf (Pinkpop-country).
De lijst van TFT's is iig groot, prijzen zijn ook redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SimonBenson schreef op 16 januari 2003 @ 10:57:
Ik meen dat je bij Rax ook kunt kijken naar de producten.
Ze zitten in Soest en Landgraaf (Pinkpop-country).
De lijst van TFT's is iig groot, prijzen zijn ook redelijk.
Jammer, daar hebben ze geen Hitatchi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op 15 januari 2003 @ 23:21:
[...]

Bij de lokale computerboer, maar ik had eerst de 191T van Samsung besteld ergens in oktober al, dus dat werd een beetje te gek. Vandaar overgestapt op de 19 inch tft van Hitachi.

Maar hij is nog niet binnen, maar ja we hebben de hele middag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietvs schreef op 08 januari 2003 @ 00:22:
[...]
Ik heb de AS4821DT BK, dat is het grotere broertje van deze monitor. 19" black uitvoering. Die heeft dus nog betere specs zoals: 600:1 contrast en reactietijd is 25ms voor zwart-wit-zwart. Volgensmij geven de meeste een reactietijd weer voor zwart-wit maar dat weet ik niet zeker hoor! Heb er meteen 2 genomen en staan mooi naast elkaar. Ze geven wel enorm veel licht, moet ze nog afstellen want ze zijn enorm helder. Een aanrader voor iedereen die op een 191T van samsung zit te wachten want die had ik dus ook op het oog maar na 2 maanden wachten, wachten en nog eens wachten was ik het zat.
Wordt er bij deze monitor ook een DVI-kabel meegeleverd? Ik heb hem namelijk ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05

oZy

zag toevallig wat dvi kabels voor €20 bij V&A staan:

http://www.tweakers.net/aanbod/80628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even 2 foto's van mijn 181T. In het echt is het blauw van de wallpaper nog een heel stuk mooier en feller dan op de foto. Ik ben nog steeds zeer tevreden over dit scherm!!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rkerkie/Ruudje/Downloads/01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rkerkie/Ruudje/Downloads/02.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 14:21 . Reden: Formaat aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Kwijl, maar zou je even willen re-sizen.. :)
Dank U ;)

Een schitterend scherm! Jammer dat de levertijden van Samsung-schermen zo beroerd zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door SimonBenson op 16-01-2003 14:28 . Reden: met een dankjewelletje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn scherm bij Informatique gehaald, waar de 181T momenteel op voorraad is. Zelf heb ik zo'n 3,5 week op mijn bestelling moeten wachten. De levertijden van Samsung zijn inderdaad vrij lang, maar ja, dan heb je ook wel wat, ik heb er het wachten wel voor over gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb de laatste tijd dat mijn 152T het niet meer doet via de DVI. Nou lijkt het me sterk dat het aan de kabel ligt (stevig, vrij nieuw en nooit knel gezeten ofzo), dus dan blijven de videokaart en de monitor over. Hij doet het zo nu en dan en dan doet hij het wel op analoog. Kan het aan de monitor liggen of niet? Videokaart lijkt mij het meest logische by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ondertussen half NL afgebeld.
Sowieso is de 191T nergens op voorraad.
Twijfel een beetje over welke shop e.d.

Tenzij iemand een zaak weet die de 191T wel op korte termijn binnenkrijgt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 16 January 2003 @ 15:03:
* Koffie ondertussen half NL afgebeld.
Sowieso is de 191T nergens op voorraad.
Twijfel een beetje over welke shop e.d.

Tenzij iemand een zaak weet die de 191T wel op korte termijn binnenkrijgt ? :)
http://www.2mcomputers.nl/ :)

IK HEB MN 172T daar ook besteld en die was ook nergens te koop behalve daar is mischien iets duurder maar ze hebben hem wel en had hem BINNEN 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:16:
[...]

http://www.2mcomputers.nl/ :)

IK HEB MN 172T daar ook besteld en die was ook nergens te koop behalve daar is mischien iets duurder maar ze hebben hem wel en had hem BINNEN 1 dag.
LOL :D Heb koffie net een mailtje gestuurd met hetzelfde 8)7

Jij ook al een 172T, ik hoop dat er genoeg overblijven zodat ik volgende week dat ding kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woei thx WAB :)

Op de site staat idd dattie op voorraad is (zou dan de enige winkel in NL zijn ... ? ).
* Koffie wil die 19" zeeeerrrrrr graag!! :9~

Ze nemen niet op, probeer ze bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had al eerder gezegt dat
mijn 172T

bij 60 hz in windows 63KHz 59.9Hz PP
analog.

aangaf

en bij 72hz in windows

76Khz 72,1Hz NP
analog

weet iemand wat dat PP en NP betekend ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Butrosgali: De Hitachi Zwart schijnt gewoon pas weer vanaf 27 januari leverbaar te zijn. Ik denk dat dus ook de 190SXWB niet eerder leverbaar is, en dat je lokale computerboer je maar gewoon aan het lijntje houdt. Misschien heb ik het mis, maar als Hitachi niet kan leveren, waarom zou Jan de computerboer dat wel kunnen??

Ik heb ondertussen de Hitachi CML174SXW staan en ben er meer dan tevreden mee, echt super scherp beeld (en erg fel qua kleuren en brightness) en ook geen ghosting te zien. Ik zal binnenkort even een mooie foto maken en die posten (ik weet nog niet hoe dat moet, ga ik ff uitzoeken) Ik kan me niet voorstellen dat het het wachten waard is om 4 maanden op een Samsung te wachten als je een Hitachi kunt kopen (buiten het uiterlijk om), want bij Samsung is het hopen dat er geen dode pixels inzitten (Hitachi 30 dagen pixelgarantie) en kun je nog eens een DVI kabel los gaan kopen, die zit er bij Hitachi gewoon bij, en bovendien een betere prijs. Ook vind ik het uiterlijk best strak (natuurlijk ga ik mijn eigen TFT niet afkraken, maar ik vind de zijranden echt super slank). Ik zou dus gewoon een Hitachi aanraden.

Iemand ervaring met DVI op de Hitachi? Ik heb alleen een anaal aansluiting op een Geforce 2MX, dus moet mooier kunnen, moet ik een GF4 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:37:
Ik zal binnenkort even een mooie foto maken en die posten
Doe maar niet want dat heeft weinig zin. Er staan al een aantal foto's van de Hitachi in deze topic voor de looks. Van het beeld zijn geen goeie foto's te maken om een indruk te geven. Het heeft alleen zin als je 'm naast een andere TFT op de foto neemt :) Het hangt net zoveel van je digicam als van je scherm af als je een foto maakt (white balance instellingen, sluitertijd, gevoeligheid, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik krijg als het goed is vandaag mijn 174SXW binnen, maar aangezien er niemand thuis is zal ik die morgen op het postkantoor op kunnen gaan halen, ik zal wel laten weten wat het verschil is tussen analoog en digitaal. Ik kan de monitor op dezelfde kaart aansluiten (GF4 Ti4400) en misschien is dat een betere vergelijking dan met twee verschillende kaarten.

Ik zoek eigenlijk ook nog steeds een paar goede en duidelijke testproggies. En niet die vage duitse aps waarvan je de werking niet eens kan verklaren en de tests erg afhankelijk zijn van het persoon die de test doet. Ik wil best een review maken en die hier posten, ik zal toch de eerste paar dagen niet van mijn PC weg te slaan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me dan een Samsung sturen om ze naast elkaar te zetten :)
Adres: JebentjeSamsungkwijtstraat 174 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 16 januari 2003 @ 16:05:
[...]

Doe maar niet want dat heeft weinig zin. Er staan al een aantal foto's van de Hitachi in deze topic voor de looks. Van het beeld zijn geen goeie foto's te maken om een indruk te geven. Het heeft alleen zin als je 'm naast een andere TFT op de foto neemt :) Het hangt net zoveel van je digicam als van je scherm af als je een foto maakt (white balance instellingen, sluitertijd, gevoeligheid, etc.)
als hij een foto wil maken, laat hem dan lekker :P Ik vind het altijd wel leuk de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 00:19:
Gisteren de monitor getest met Battlefield 1942 & Soldier of fortune 2.

Battlefield 1942:
Licht ghost vorming op bunkers & Duitse uniformen.

Vandaag draai ik opnieuw, en heb ik mega ghost vorming op de maps (stilstaande tanken die ghosten gelijk hell als je erop schiet (recoil van wapen), lichte muren etc ).

Het heeft een tijdje geduurt eer ik door kreeg wat het probleem was. Ik heb gisteren Omaga Beatch getest, en deze is zeer grote map. Men framerate dropte grondig naar 40 - 45 fps. Vandaag speel ik andere maps, waarbij men framerate constand blijft op 60fps.

Als je weet dat 25ms betekend dat je +- 30 a 35 fps kan spelen zonder ghostvorming, dan is het vrij duidelijk waar het probleem zit.

Hetzelfde opgemerkt met sof2.

Heeft 1 van de andere tft eigenaar een methode gevonden om de games te locken op 35/40 fps?? Ik heb DirectX vsync al geprobeerd maar als je deze lager insteld blijft het game 60 fps halen.

Update: Eventjes iets geprobeerd. DirectX Override op 40 gezet. Ghosting is zo goed als weg. Vreemd genoeg blijft de teller 60 fps aangeven, maar ik merk duidelijk dat de ghosting weg is. Vreemd. Handig tip dus :) Ik zal nog eventjes uitzoeken waar het probleem zit dat hij 60 fps aangeeft...
Ik denk dat je het in de verkeerde hoek zoekt..........

Als je TFT koud is dan heeft het ook veel meer chosting. Dus wel ff minimaal 2 uurtjes laten opwarmen!

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:08:
Kan iemand me dan een Samsung sturen om ze naast elkaar te zetten :)
Adres: JebentjeSamsungkwijtstraat 174 :P
Even een iets serieuzere posting met dezelfde strekking. Is er iemand die een 17 inch TFT heeft in Den Bosch en die zin heeft in een vergelijking en in het bezit is van een digicam... Laat maar weten, zelf heb ik dus de Hitachi CML174SXW (vanaf morgen hopelijk dus)

(eventueel kan ik zelf ook wel een digicam regelen, de kwaliteit zal alleen niet geweldig zijn. Is geloof ik maar een 1,2MP)

Gaarne wel alleen serieuze reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Het zou mooi zijn als Tweakers eens zo'n test/review zou uitvoeren van de in Nederland (en Belgie) beschikbare modellen >17". En dan met name die Samsungs, Hitachis, Ilyamas en LGs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:37:
Butrosgali: De Hitachi Zwart schijnt gewoon pas weer vanaf 27 januari leverbaar te zijn. Ik denk dat dus ook de 190SXWB niet eerder leverbaar is, en dat je lokale computerboer je maar gewoon aan het lijntje houdt. Misschien heb ik het mis, maar als Hitachi niet kan leveren, waarom zou Jan de computerboer dat wel kunnen??

Ik heb ondertussen de Hitachi CML174SXW staan en ben er meer dan tevreden mee, echt super scherp beeld (en erg fel qua kleuren en brightness) en ook geen ghosting te zien. Ik zal binnenkort even een mooie foto maken en die posten (ik weet nog niet hoe dat moet, ga ik ff uitzoeken) Ik kan me niet voorstellen dat het het wachten waard is om 4 maanden op een Samsung te wachten als je een Hitachi kunt kopen (buiten het uiterlijk om), want bij Samsung is het hopen dat er geen dode pixels inzitten (Hitachi 30 dagen pixelgarantie) en kun je nog eens een DVI kabel los gaan kopen, die zit er bij Hitachi gewoon bij, en bovendien een betere prijs. Ook vind ik het uiterlijk best strak (natuurlijk ga ik mijn eigen TFT niet afkraken, maar ik vind de zijranden echt super slank). Ik zou dus gewoon een Hitachi aanraden.

Iemand ervaring met DVI op de Hitachi? Ik heb alleen een anaal aansluiting op een Geforce 2MX, dus moet mooier kunnen, moet ik een GF4 kopen?
Niet mee eens:

• Als ik het geld vandaag nog overmaak, dan heb ik voor morgen avond mijn samsung binnen, dus je argument vervalt daar :)
• DVI kabel zit bij sommige Hitachi er niet bij, en bij sommige samsungs ook niet. De samsung 171P heeft deze kabel bijv wel, en is nog goedkoper. Vind het design alleen niet mooi van de 171P dus daarom kies ik voor een ander
• Betere prijs :? Die snap ik niet, ik denk dat je geen conclusie's kan trekken over een betere prijs als je geen argumenten noemt

No hard feelings hoor ;), maar een beetje ondersteuning van je verhaal kan geen kwaad

Koffie: Graag gedaan, succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 16 January 2003 @ 16:49:
• DVI kabel zit bij sommige Hitachi er niet bij, en bij sommige samsungs ook niet.
Bij de Hitachi CML174 hoort een DVI kabel te zitten staat in de manual. Bij mij zat ie er niet bij en dat heb ik gezegd toen ik 'm kwam omruilen voor een pixelfoutvrij model. Toen kreeg ik van de winkel een goeie losse DVI kabel mee :) Hij hoort er in principe bij te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 13:49:
Hier nog even 2 foto's van mijn 181T. In het echt is het blauw van de wallpaper nog een heel stuk mooier en feller dan op de foto. Ik ben nog steeds zeer tevreden over dit scherm!!

[afbeelding]

[afbeelding]
met zo'n monitor is 't misschien een idee om ff een wat beter slot op je deur te doen..... ;) :) Als ik er naar kijk pleurt 'ie al uit elkaar......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te bijdehand he :D

Dat slot is van mn slaapkamer, komt weleens van pas met bezoek op je kamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi We Are Borg Schreef dat Thetweakwizard geen geldig argument had.Maar de wizard
heeft een verstandig koop gedaan met Hitachi.Hoefde niet bang te zyn voor dood pixels
zo als een hoop mensen in deze threads.Hoeft niet bang te zyn voor ghosting goede garantie das moi toch als je veel geld uit gaat geven.Je bent tweakers die kijken niet
enkele naar moi ook naar specs en als je het net afsurfed weet je dat om te speelen
je zo snell mogelyk response tyd moet hebben dus wie hebt dat,Ja Hitachi.Benq.Viewsomic.
Planor en wat denk je van deze LG/Philips
http://www.lgphilips-lcd....kinds=movement&pname=news
Ik zelf zit te wachten op die black Hitache en over 2 jaar koop je pas een hele goede.
In 2004 zyn response tyden zo 5ms.Dus daarom is onzinnege om heel duur aparaat
te kopen die kan ghosten en geen pixel garantie heeft tenzy je celd te veel hebt.
Verder veel succes met je 172t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet mee eens:

Als ik het geld vandaag nog overmaak, dan heb ik voor morgen avond mijn samsung binnen, dus je argument vervalt daar

DVI kabel zit bij sommige Hitachi er niet bij, en bij sommige samsungs ook niet. De samsung 171P heeft deze kabel bijv wel, en is nog goedkoper. Vind het design alleen niet mooi van de 171P dus daarom kies ik voor een ander

Betere prijs Die snap ik niet, ik denk dat je geen conclusie's kan trekken over een betere prijs als je geen argumenten noemt

No hard feelings hoor , maar een beetje ondersteuning van je verhaal kan geen kwaad

Koffie: Graag gedaan, succes ermee
Mijn argumenten zijn toch vrij duidelijk dacht ik:
1. Samsung geen DVI kabel (behalve P model) Hitachi wel kabel (zover bekent allemaal)
2. Samsung 172T kost 719 euro bij 2mcomputers. De Hitachi CML174SXW kost 585 euro bij www.tftwinkel.nl
3. Hitachi heeft betere responsetijden
4. Nu kun je lachen maar als er 6 dode pixels in je scherm zitten voor 719 euro kun je wel janken en dan begrijp je het wel!!
5. In het algemeen zijn de Samsung erg slecht leverbaar en dat is zover bekend al 4 maanden zo.
6. Zie straks mijn Hitachi Foto :)

Lijken me duidelijke argumenten.
Als iemand me nog kan uitleggen hoe dat K*T quoten gaat en hoe ik pictures stuur, dan ben ik helemaal het mannetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 18:20:
Als iemand me nog kan uitleggen hoe dat K*T quoten gaat en hoe ik pictures stuur, dan ben ik helemaal het mannetje :)
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Helemaal mannetjes lezen de FAQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, bijna helemaal mannetje :)
Shit geen porno, das jammer, effe de achtegrond van mij Hitachi plaatje aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.domein.nl.easynet.net/lara.jpg

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:53 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik niet de kwaliteit echt mooi op foto krijg, hij lijkt veel waziger dan in werkelijkheid. Ik heb wel na vele verzoeken de deurknop etc van de foto af geedit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

ik heb een sony sdm s51
ik heb een paar revieuws gelezen van tft monitoren en die zeggen dat deze monitor een iets te hoge response time hebben dus bij spellen zoals ut2003k en battlefield ghosting zou moeten hebben. Maar ik heb hier geen last van waar zou dat aan kunnen liggen.
verder heb ik een geforce 2 ti.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Len schreef op 16 January 2003 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat je het in de verkeerde hoek zoekt..........

Als je TFT koud is dan heeft het ook veel meer chosting. Dus wel ff minimaal 2 uurtjes laten opwarmen!
Hmmmm, je kan gelijk hebben
Vandaag opgestart, en zelfde probleem weer ...

Nu stel ik me de vraag, waarom is deze info nooit weergegeven op enige reviews... Dit is de eerste keer dat men dit verteld, en ik heb een stuk of 200 pagina's (reviews, forums etc) gelezen...

Dat sucks wel eventjes ... ik dacht een 191T bij te bestellen & de beste van de 2te gebruiken als main monitor (waar ook op gegamed). Maar ik twijfel er nu grondig aan of ik dit wel zou doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:21:
[...]

Maar ik twijfel er nu grondig aan of ik dit wel zou doen ...
Ik ga er gewoon een CRT aanhangen als tweede monitor, is nog goedkoper ook. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:21:
[...]

Hmmmm, je kan gelijk hebben
Vandaag opgestart, en zelfde probleem weer ...

Nu stel ik me de vraag, waarom is deze info nooit weergegeven op enige reviews... Dit is de eerste keer dat men dit verteld, en ik heb een stuk of 200 pagina's (reviews, forums etc) gelezen...

Dat sucks wel eventjes ... ik dacht een 191T bij te bestellen & de beste van de 2te gebruiken als main monitor (waar ook op gegamed). Maar ik twijfel er nu grondig aan of ik dit wel zou doen ...
Deze info heb ik zelf ergens uit deze thread gehaald....

Gelukkig want mijn scherm was IJS koud toen ik het aanzette. Het zag er niet uit iig :)

Uhhmm... Even nog over dat opwarmen. Hoe erg is het om je TFT altijd aan te hebben? Scheelt het veel met de levensduur?

Vraag nummer 2. Ik heb geen dode pixels, maar kunnen pixels kapot gaan in de loop van de tijd?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Len schreef op 16 januari 2003 @ 23:00:
Uhhmm... Even nog over dat opwarmen. Hoe erg is het om je TFT altijd aan te hebben? Scheelt het veel met de levensduur?
Ja, maar een beeldbuis slijt ook (fosforlaag). Het verschil is alleen dat een TFT lamp altijd brandt, ook al is het scherm zwart. De fosfor licht alleen op als er kleuren getoond worden.
Vraag nummer 2. Ik heb geen dode pixels, maar kunnen pixels kapot gaan in de loop van de tijd?
Ja, dat kan. Wat voor dingen daar invloed op hebben weet ik niet. In ieder geval is hard op het scherm drukken niet echt gezond en het schijnt dat statische electriciteit van je handen het scherm kan beschadigen, maar in hoeverre dat waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We Are Borg schreef op 16 januari 2003 @ 15:19:
[...]

LOL :D Heb koffie net een mailtje gestuurd met hetzelfde 8)7

Jij ook al een 172T, ik hoop dat er genoeg overblijven zodat ik volgende week dat ding kan bestellen

Die winkel is wel ontzettend slecht te bereiken :(
Ben al de gehele dag bezig ze telefonisch te bereiken, maar of er wordt niet opgenomen , of ze zijn in gesprek.

Als ik al een keer eindelijk een 'wachttoon' krijg ipv een 'in bezet toon' wordt er gewoon niet opgenomen, ik laat 'm zelfs zo lang overgaan totdat de verbinding vebroken wordt.

Net dan maar een mailtje gestuurd .. hopen dat ze daar op reageren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ohoh, een winkel die niet te bereiken is... Dat vind ik meestal niet zo'n goed teken. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

obsidian schreef op 17 januari 2003 @ 14:24:
Ohoh, een winkel die niet te bereiken is... Dat vind ik meestal niet zo'n goed teken. :{
Daarom heb ik er dus ook vanaf gezien om mijn Hitachi bij Digiworld te gaan halen, ik ben nu aan het rondkijken, maar ik denk dat het PC Vergelijk wordt, die gasten zitten lekker dichtbij en ik kreeg er meteen een aan de lijn die het voor me uit zou zoeken of hij leverbaar was, ik zit nu te wachten op een telefoontje van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

grmpf :(

... net ff met Epsilon in Leeuwarden gebeld .. maar de LG 1710b is vandaag dus niet binnen gekomen ... LG heeft ze kennelijk niet kunnen leveren :'(

Ze verwachten ze dan nu volgende week binnen te krijgen .. ;(
(ze schijnen 1x per week een bestelling van LG binnen te krijgen)

Meteen maar één gereserveerd ... en zodra ie binnenkomt zouden ze bellen *D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Optie 5 van je toestel al geprobeerd. Tegen partij in gesprek ram op 5 hang op en wacht tot het toestel weer rinkelt en tdatda tegenpartij is niet meer in gesprek..

Die winkel is wel ontzettend slecht te bereiken :(
Ben al de gehele dag bezig ze telefonisch te bereiken, maar of er wordt niet opgenomen , of ze zijn in gesprek.

Als ik al een keer eindelijk een 'wachttoon' krijg ipv een 'in bezet toon' wordt er gewoon niet opgenomen, ik laat 'm zelfs zo lang overgaan totdat de verbinding vebroken wordt.

Net dan maar een mailtje gestuurd .. hopen dat ze daar op reageren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
hhm quoten en gaat nog niet perfect. Zal de faq eens lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Optie 5 van je toestel al geprobeerd. Tegen partij in gesprek ram op 5 hang op en wacht tot het toestel weer rinkelt en tdatda tegenpartij is niet meer in gesprek..
Werkt niet echt met een centrale bij ons op kantoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
Zeg wie o wie heeft er al een leuk bijpassend speaker setje bij z'n Samsung 172T. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
gooeeed, na het doorspitten van dit topic en de vorige wil ik toch nog wat weten.

Wat is nu het verschil tussen: Samsung 152T 15"TFT en Samsung 152S 15"TFT ?

Allebei hebben ze een response van 25ms...

edit: ow en dat de T versie DVI heeft ( is dat nou echt merkbaar tov Dsub ?)

[ Voor 19% gewijzigd door SileX op 17-01-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SileX schreef op 17 January 2003 @ 15:31:
Wat is nu het verschil tussen: Samsung 152T 15"TFT en Samsung 152S 15"TFT ?

Allebei hebben ze een response van 25ms...
Zie Samsung site? Er zijn natuurlijk meer dingen dan alleen de responsetijd die de kwaliteit bepalen. Net zoals dat een 171T anders is dan een 171S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
tsja, Samsung site geeft alleen specs op papier wat mij helemaal niets betekenen.
Er zijn natuurlijk meer dingen dan alleen de responsetijd die de kwaliteit bepalen. Net zoals dat een 171T anders is dan een 171S.
Dat lijkt mij duidelijk jah - daarom deponeer ik die vraag hier... Misschien is er iemand hier die ervaringen heeft met deze schermen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

SileX schreef op 17 januari 2003 @ 16:30:
[...]

tsja, Samsung site geeft alleen specs op papier wat mij helemaal niets betekenen.

[...]

Dat lijkt mij duidelijk jah - daarom deponeer ik die vraag hier... Misschien is er iemand hier die ervaringen heeft met deze schermen ?
152S:

Specificaties
type beeldscherm
TFT LCD
beelddiagonaal
15”
dotpitch
0,297 mm
aantal kleuren
16,2 miljoen
kijkhoek horizontaal
140°
kijkhoek boven / onder
60° / 60°
contrast ratio nominaal
330:1
helderheid
250 cd / m2

responstijd
25 ms
max. resolutie
1024 x 768
Electrische data
horizontale frequentie
30 - 61 kHz
verticale frequentie autoscan
56 - 75 Hz
pixel frequentie
80 mHz
maximale stroomverbruik
31 w
verbruik off / standby mode
< 2 w
Signaal
signaal synchronisatie
Separate H / V
Composite H / V
signaal input connector
15 pin D-Sub

video level
0.7 v p-p
plug & play
DDC 2B
signaal kabels
VGA

152T:

Specificaties
type beeldscherm
TFT LCD
beelddiagonaal
15”
dotpitch
0,297 mm
aantal kleuren
16,2 miljoen
kijkhoek horizontaal
160°
kijkhoek boven / onder
75° / 75°
contrast ratio nominaal
450:1
helderheid
350 cd / m2

responstijd
25 ms
max. resolutie
1024 x 768
Electrische data
horizontale frequentie
30 - 61 kHz
verticale frequentie autoscan
56 - 75 Hz
pixel frequentie
80 mHz
maximale stroomverbruik
31 w
verbruik off / standby mode
< 2 w
Signaal
signaal synchronisatie
Separate H / V
Composite H / V
Sync On Green (opt.)
signaal input connector
15 pin D-Sub, DVI-D

video level
0.7 v p-p / TMDS™
plug & play
DDC 2B
signaal kabels
VGA / DVI-D

Dus samenvattend: de 152T heeft een grotere lichtopbrengst en een hoger contrast, grotere kijkhoeken en een DVI-aansluiting. Ik heb de 152T en hij bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

icecreamfarmer schreef op 16 January 2003 @ 19:44:
ik heb een sony sdm s51
ik heb een paar revieuws gelezen van tft monitoren en die zeggen dat deze monitor een iets te hoge response time hebben dus bij spellen zoals ut2003k en battlefield ghosting zou moeten hebben. Maar ik heb hier geen last van waar zou dat aan kunnen liggen.
verder heb ik een geforce 2 ti.
dat kan liggen aan het feit dat je er minder 'gevoelig' voor bent of dat je gewoon een goed model hebt. En soms zeggen de reviewers ook zomaar wat op basis van de cijfers die ze voor hun neus krijgen. Ome Tom weet bijvoorbeeld wel dat cijfers niks (weinig) zeggen.....quotes over een Belinea 10 15 35 met een officiële responstime van 40 ms:

"Its main strength continues to be its response time, which is astonishing when you consider that some displays claim to have a response time of 25 ms (come-up and come-down). In fact, the Belinea has the shortest and least noticeable afterglow of all. This point is not particularly relevant for office applications. But if you're a gamer or an Internet junkie, you'll certainly appreciate the lack of afterglow on the 10 15 35."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
In de nieuwe ComputerTotaal staat een klein stukje over de pixelpolicy en de ISO 13406-2 norm voor defecte pixels. Bij klasse 1 van deze norm wordt een foutloos scherm gegarandeerd.

In het artikel wordt ook een site genoemd waar de ervaringen van een lezer besproken worden die te maken heeft gekregen met dode pixels op zijn scherm en deze terugstuurde naar de winkel.

Misschien wat handige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Dell 1702FP scherm binnen gekregen, geen dode pixels :) .
En het gamen gaat er perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 20:09:
Ik heb vandaag mijn Dell 1702FP scherm binnen gekregen, geen dode pixels :) .
En het gamen gaat er perfect op.
Ik zit er nog op te wachten :P Mooi dat je er blij mee bent! Kun je foto's maken/plaatsen?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:13
-TheGrimReaper- schreef op 17 januari 2003 @ 18:49:
In de nieuwe ComputerTotaal staat een klein stukje over de pixelpolicy en de ISO 13406-2 norm voor defecte pixels. Bij klasse 1 van deze norm wordt een foutloos scherm gegarandeerd.

In het artikel wordt ook een site genoemd waar de ervaringen van een lezer besproken worden die te maken heeft gekregen met dode pixels op zijn scherm en deze terugstuurde naar de winkel.

Beetje trieste e-mail wisseling, info mag bij mensen op GoT bekend worden verondersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:37:

Je zou het wel bijna denken, hij zou dus gisteren binnenkomen: niet dus dus ik vanmorgen weer bellen. Wat blijkt het koeriersbedrijf is de Hitachi CML190SXWB kwijtgeraakt.
Maar goed ik ben (nog niet) achterlijk dus heb zelf naar de betreffende groothandel gebeld.
En het bleek wel te kloppen, maar ze hebben meteen een nieuwe opgestuurd, en die zou dan maandag, uiterlijk dinsdag bij mijn "dealer" moeten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen nog willen weten hoe het staat met mijn ene defecte subpixel van mijn 172T, lees dan ff de topic "Nieuw scherm 15" TFT Lite-on met dode pixel normaal ?"

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb mijn Hitachi CML174SXW binnen, superscherm. Ik zal nog wat dingen testen en ik laat het dan weten. Maar ik heb iig geen ghosting bij RtcW, geen dode pixels (zover ik kan zien) en heel helder en scherp beeld. Mooie kleuren ook... Dus mij hoor je niet klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 13:39:
[...]

Wordt er bij deze monitor ook een DVI-kabel meegeleverd? Ik heb hem namelijk ook besteld.
Jups zit erbij. Ook een analoge vga naar dvi zit erbij.
En ze hebben dual dvi input en een hele mooi auto mode die alles in een keer goed zet. Hoef je na het inschakelen even op te drukken en dan zijn ze haarscherp.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft iemand onderhand al eens een 172T in een 'reguliere' winkel zien staan?

Zag laatst wel een 152T bij een Vobis staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
-TheGrimReaper- schreef op 17 January 2003 @ 18:49:

Ik heb altijd geleerd dat je beleefd moet blijven, als je een dergelijke toon aanslaat vind ik het bijna terrecht dat je niet goed geholpen wordt.
Wat ik ook vreemd vind is dat ze een scherm kopen en dat die voor hen goed functioneert, vervolgens komt er een vriendje die op de dode pixel wijst en gaan ze er een enorme ophef over maken, schijnbaar was het ze zelf niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Waslijn schreef op 18 januari 2003 @ 10:59:
[...]
Ik heb altijd geleerd dat je beleefd moet blijven, als je een dergelijke toon aanslaat vind ik het bijna terrecht dat je niet goed geholpen wordt.
Wat ik ook vreemd vind is dat ze een scherm kopen en dat die voor hen goed functioneert, vervolgens komt er een vriendje die op de dode pixel wijst en gaan ze er een enorme ophef over maken, schijnbaar was het ze zelf niet opgevallen.
offtopic:
Om eerlijk te zijn heb ik de site zelf nog niet kunnen lezen, ga ik nu doen. :o

Ok, snel alle emailtjes gelezen. Je hebt wel gelijk ja. Er zit een paar mailtjes tussen die ik als winkel ook niet zou beantwoorden, zoals deze twee:

[quote]
EMAIL (donderdag 23 mei 2002 14:11) AAN ALTERNATE KLANTENSERVICE N.A.V. BOVENSTAANDE EMAIL
WAT DOEN WE HIER AAN?

(en alle bovenstaande mails in het bericht opgenomen)

EN EMAIL (donderdag 23 mei 2002 14:19) AAN IIYAMA
IK KAN UW ANTWOORD NIET VOLGEN, EN ZEKER NIET DE TWEEDE ALINEA, EN HEB DEZE DOORGESTUURD NAAR ALTERNATE. IK BLIJF DE PIXELPOLICY, OOK AL WORDT DEZE DOOR ALLE LEVERANCIERS GEVOLGD, OP Z'N MINST VREEMD VINDEN; ER BESTAAT TOCH OOK GEEN PRIJZENSTAFFEL MET KORTINGEN VOOR HET NIET FUNCTIONEREN VAN EEN OF MEERDERE PIXELS?!
[/quote]

Ik zit me hier nu al kapot te lachen wat een rare snuiter het is. Je gaat toch niet zulke mailtjes sturen?

Verder vind ik het altijd wel goed om over dit soort situaties te lezen, zoals ook eerder in het topic en nog steeds dat gedoe met Newsradio. Mijn TFT haal ik dus alleen nog in de winkel en ik vraag duidelijk hoe het met de pixelpolicy zit.

Zelf zit ik te twijfelen. Het liefst neem ik de 172T, maar Newsradio zei dat het scherm niet zo hoog ingesteld kan worden. Aangezien ik wat langer ben, is het wel belangrijk dat het scherm op een redelijke hoogte staat.

[ Voor 55% gewijzigd door Croccifixio op 18-01-2003 11:19 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.