* JumpStart is een stuk opgewekter dan vlak na het uitpakken/aanzetten van z'n Samsung 191T !!
Het geheim ? Het ding moet OPWARMEN!!
Eigenlijk was het wel een beetje te verwachten. Mijn fietscomputer heeft bij vorst een responstijd van een halve seconde ongeveer, dus wanneer het koud is op mijn kamer / het scherm nog koud is, dan is het te verwachten dat de responstijd van het TFT scherm ook hoger is.
Tot nu toe:
Zijn er ook nadelen ? Een paar:
Ik heb een klein beetje ge'counterstrik'ed wat ge'UT2003(demo)'ed en ge'Q3A'ed tot nu toe, en dat gaat dus zonder meer prima, mits het scherm een tijdje aanstaat dan.
Deze 'mini review' gaat verder zodra ik mijn Radeon 9700 met DVI binnen heb, en het scherm aan de digitale kabel gehangen kan worden
Het geheim ? Het ding moet OPWARMEN!!
Eigenlijk was het wel een beetje te verwachten. Mijn fietscomputer heeft bij vorst een responstijd van een halve seconde ongeveer, dus wanneer het koud is op mijn kamer / het scherm nog koud is, dan is het te verwachten dat de responstijd van het TFT scherm ook hoger is.
Tot nu toe:
- Vrij van dode pixels (waar ik 'em best wel voor kneep, eerlijk gezegd)
- 2 minieme, op normale afstand niet zichtbare, vuiltjes aan de binnenkant
- Moet nog de beeldinstellingen fijnstellen
- Absoluut HEERLIJK beeld, strak, staat als een huis, zelfs op D-Sub
- Moet wel 60 Hz gebruiken, mijn oude GF2MX zorgt voor verstoringen bij 75 Hz
- Wat is dit beeld groot ! (Eerst: iiyama Pro400 17" CRT, nu dus Samsung 191T, 19" TFT)
- Erg fijn dat je dit ding a) zo met 1 hand kan tillen, en b) dat 'ie niet zo diep is: ik heb meer ruimte op mijn buro
- Letterformaat, 1024 x 1280, dus 90 graden gedraaid, is héél erg wennen! Maar heel even gedaan.
- 3 modes van weegave: 1 op 1 zonder stretchen, stretchen met behoud van originele beeldratio en stretchen tot vol scherm. Die 2e stelt je dus in staat om 1280x960 te draaien met boven en onder een dunne zwarte balk. (Counterstrike wil geen 1280x1024 doen, dus moet ik 1280x960 pakken.)
Zijn er ook nadelen ? Een paar:
- De knoppen voor bediening van OSD zijn te dun om makkelijk en snel te gebruiken. Klein detail, nauwelijks een probleem te noemen dus.
- De auto mode voor beeld uitlijnen heeft het nog wel eens fout, dan vallen er randen buiten beeld, of zit het beeld niet gecentered. Hier ben ik vanaf zodra ik overga op DVI.
Ik heb een klein beetje ge'counterstrik'ed wat ge'UT2003(demo)'ed en ge'Q3A'ed tot nu toe, en dat gaat dus zonder meer prima, mits het scherm een tijdje aanstaat dan.
Deze 'mini review' gaat verder zodra ik mijn Radeon 9700 met DVI binnen heb, en het scherm aan de digitale kabel gehangen kan worden
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE