TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart is een stuk opgewekter dan vlak na het uitpakken/aanzetten van z'n Samsung 191T !!

Het geheim ? Het ding moet OPWARMEN!!

Eigenlijk was het wel een beetje te verwachten. Mijn fietscomputer heeft bij vorst een responstijd van een halve seconde ongeveer, dus wanneer het koud is op mijn kamer / het scherm nog koud is, dan is het te verwachten dat de responstijd van het TFT scherm ook hoger is.

Tot nu toe:
  • Vrij van dode pixels (waar ik 'em best wel voor kneep, eerlijk gezegd)
  • 2 minieme, op normale afstand niet zichtbare, vuiltjes aan de binnenkant
  • Moet nog de beeldinstellingen fijnstellen
  • Absoluut HEERLIJK beeld, strak, staat als een huis, zelfs op D-Sub
  • Moet wel 60 Hz gebruiken, mijn oude GF2MX zorgt voor verstoringen bij 75 Hz
  • Wat is dit beeld groot ! (Eerst: iiyama Pro400 17" CRT, nu dus Samsung 191T, 19" TFT)
  • Erg fijn dat je dit ding a) zo met 1 hand kan tillen, en b) dat 'ie niet zo diep is: ik heb meer ruimte op mijn buro
  • Letterformaat, 1024 x 1280, dus 90 graden gedraaid, is héél erg wennen! Maar heel even gedaan.
  • 3 modes van weegave: 1 op 1 zonder stretchen, stretchen met behoud van originele beeldratio en stretchen tot vol scherm. Die 2e stelt je dus in staat om 1280x960 te draaien met boven en onder een dunne zwarte balk. (Counterstrike wil geen 1280x1024 doen, dus moet ik 1280x960 pakken.)
En, zodra 'ie warmgelopen is, zie ik nauwelijks of geen ghosting. Als ik bewust zoek naar de typische uitsmering, dan zie ik het wel, maar anders valt het niet op.

Zijn er ook nadelen ? Een paar:
  • De knoppen voor bediening van OSD zijn te dun om makkelijk en snel te gebruiken. Klein detail, nauwelijks een probleem te noemen dus.
  • De auto mode voor beeld uitlijnen heeft het nog wel eens fout, dan vallen er randen buiten beeld, of zit het beeld niet gecentered. Hier ben ik vanaf zodra ik overga op DVI.
Een ander probleem wat deze monitor zou hebben was de lange tijd nodig voor een resolutie wissel. Daar is bij mij in ieder geval niets van te merken, het duurt ongeveer net zo lang als een CRT, 1 a 2 seconden.

Ik heb een klein beetje ge'counterstrik'ed wat ge'UT2003(demo)'ed en ge'Q3A'ed tot nu toe, en dat gaat dus zonder meer prima, mits het scherm een tijdje aanstaat dan.

Deze 'mini review' gaat verder zodra ik mijn Radeon 9700 met DVI binnen heb, en het scherm aan de digitale kabel gehangen kan worden :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Gisteravond was na 2 weken wachten mijn iiyama AU5131DT binnen. Voordat ik hem meenam werd mij de gelegenheid geboden in de winkel om het scherm te bekijken. Tot dusverre heb ik nog geen dode pixels kunnen ontdekken.

Het scherm voldoet prima aan mijn verwachtingen. Het is lekker groot waardoor een resolutie van 1600x1200 geen probleem is. De games die ik veelal speel, Falcon4 en IL-2, leveren ook geen probleem op. Het mooie van flightsims is dat je over het algemeen door de complexiteit van de game toch geen hoge FPS haalt waardoor een reactietijd van 25ms prima voldoet.

Ik heb ook een aantal DVD's bekeken op het scherm en dat viel niet tegen. In de praktijk gebruik ik daarvoor mijn TV en vind het dan ook niet zo belangrijk hoe dat eruit ziet.

Ik het scherm aangesloten op een PC uitgerust met een Geforce 4 4600 (DVI) en een PC voorzien van Geforce 2 MX 400 (analoog). Ik heb het idee dat het beeld via DVI er iets beter uitziet maar een groot verschil vind ik het tot dusverre niet.

Via wellicht een fout van de winkel waar ik hem gekocht heb, kon ik hem kopen voor 1575 euro. Uiteraard is dat veel geld, maar vergeleken met de prijzen die elders gevraagd worden een leuk prijsje en gezien de gemiddelde prijs die voor het kleine broertje (Iiyama AS4821DT-BK 19"/ 1200 euro) gevraagd wordt, de extra euro's meer dan waard.

Alhoewel een foto natuurlijk weinig zegt over de beeldkwaliteit van een scherm heb ik er toch maar een gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~ebiemold/AU5131DT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Faxe schreef op 11 January 2003 @ 19:10:
Gisteravond was na 2 weken wachten mijn iiyama AU5131DT binnen. Voordat ik hem meenam werd mij de gelegenheid geboden in de winkel om het scherm te bekijken. Tot dusverre heb ik nog geen dode pixels kunnen ontdekken.

Het scherm voldoet prima aan mijn verwachtingen. Het is lekker groot waardoor een resolutie van 1600x1200 geen probleem is. De games die ik veelal speel, Falcon4 en IL-2, leveren ook geen probleem op. Het mooie van flightsims is dat je over het algemeen door de complexiteit van de game toch geen hoge FPS haalt waardoor een reactietijd van 25ms prima voldoet.

Ik heb ook een aantal DVD's bekeken op het scherm en dat viel niet tegen. In de praktijk gebruik ik daarvoor mijn TV en vind het dan ook niet zo belangrijk hoe dat eruit ziet.

Ik het scherm aangesloten op een PC uitgerust met een Geforce 4 4600 (DVI) en een PC voorzien van Geforce 2 MX 400 (analoog). Ik heb het idee dat het beeld via DVI er iets beter uitziet maar een groot verschil vind ik het tot dusverre niet.

Via wellicht een fout van de winkel waar ik hem gekocht heb, kon ik hem kopen voor 1575 euro. Uiteraard is dat veel geld, maar vergeleken met de prijzen die elders gevraagd worden een leuk prijsje en gezien de gemiddelde prijs die voor het kleine broertje (Iiyama AS4821DT-BK 19"/ 1200 euro) gevraagd wordt, de extra euro's meer dan waard.

Alhoewel een foto natuurlijk weinig zegt over de beeldkwaliteit van een scherm heb ik er toch maar een gemaakt.

[afbeelding]
Sweet! Maar ik denk toch dat zwart beter had gepast bij de rest van je comp =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vandaag dan eindelijk eens de LG 1710S gezien, dus 17" TFT .. was vrijdag net weer binnengekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/product/product_img/CMF/CMFL/LB501T/prod/350.jpg

Prachtig scherm met een hele smalle rand en in zilver/antracietkleur :9
Eens ff flink met een window heen-en-weer lopen slingeren, maar geen Ghosting-achtige dingen gezien. Ook nog een Trailer van Gladiator bekeken .. behoorlijk vol actie en snel wisselende beelden .. no problemo, perfect gewoon!!!

Verder bleken ze er momenteel 2 varianten te hebben ... de 1710S en de 1710B .. waarvoor s volgens mij staat voor stug en de b voor beweegbaar, want dat is namelijk het grootste verschil !!

Bij de s-versie kun je alleen het scharnier aan het beeld zelf kantelen ... bij de b-versie ook nog het sharnier op de voet (zoals bij de meeste schermen). Bovendien heeft de b-versie ook nog eens 2 USB-poorten in de voet en het beeld is 90 graden draaibaar!! Het prijsverschil is er 35 Euro ongeveer.

Daarmee komt de 1710s op €639,- en de 1710b op €675,-

Als ik mijn LG 775FT er op inruil (inmiddels 3 jaar oud) krijg ik €200,- korting !!!!

Volgens mij is dat geen gekke deal .. wat jullie?? :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee is een erg goede deal lijkt me
zat zelf te denken aan de 19 inch versie die heeft net als de samsung 191t die pivot functie
maar de rise en fall tijden van die 19 inch lg zijn niet zo goed geloof ik
probleem is dat dat ding nergens staat zodat ik em zelf eens kan bekijken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

ing._Buttje schreef op 11 January 2003 @ 21:50:

Als ik mijn LG 775FT er op inruil (inmiddels 3 jaar oud) krijg ik €200,- korting !!!!

Scherm 90 graden draaien en 2 usb aansluitingen voor 36 euro meer, dan zou ik voor de 1710 B gaan.
200 euro voor je 3 jaar oude scherm is zeer goed. Ik zou zeggen DOEN !!

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de meeste schermen zo hoog kunnen staan. Het scherm van mijn 172T zit veel lager. Op zich niet vervelend, want de kijkhoek is prima. Maar ik heb m wel op de uiterste hoogte staan. Hij zou nog best wel ietsjes hoger mogen.
Als de 172T draaibaar zou zijn, zou dat in de huidige stand gewoon niet kunnen, omdat de onderkant dan de tafel zou raken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

snakeeye_nl schreef op 11 januari 2003 @ 22:15:
[...]

Scherm 90 graden draaien en 2 usb aansluitingen voor 36 euro meer, dan zou ik voor de 1710 B gaan.
200 euro voor je 3 jaar oude scherm is zeer goed. Ik zou zeggen DOEN !!
Nah .. die 2 USB poorten zijn wel grappig natuurlijk, maar vooral die 90 graden draaibaarheid lijkt mij ideaal .. neem maar eens een Worddocument, zo'n bladzijde typ je in de hoogte .. niet in de breedte !! 8)7

Of neem eens digitale foto's ... een aantal schiet je met de camera horizontaal, maar soms hou je de camera op z'n zij en schiet je zo een plaatje .. zulke foto's kun je nu dan ook over het hele scherm in de hoogte bekijken :9

Maar wie kan mij vertellen hoe praktisch het draaien van een monitorscherm IRL is :? .. gaat het met een klik op een knop 90 graden kantelen, of moet je naar "desktop - eigenschappen - beeldscherm - eigenschappen - geavanceerd - blablabla" :?

Wil het praktisch zijn zou het met een simpele klik moeten veranderen ...

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

ing._Buttje schreef op 11 January 2003 @ 21:50:

Bij de s-versie kun je alleen het scharnier aan het beeld zelf kantelen ... bij de b-versie ook nog het sharnier op de voet (zoals bij de meeste schermen). Bovendien heeft de b-versie ook nog eens 2 USB-poorten in de voet en het beeld is 90 graden draaibaar!! Het prijsverschil is er 35 Euro ongeveer.

En de B versie heeft een RF van 16ms en de S versie één van 20ms dat scheelt toch weer. Bij Mycom is de 1710S overigens € 599,-.
Maar als het goed is hebben ze over 2-3 weken de B versie ook. En ga ik die dan ook aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Joh ... en dat wist die gast geeneens en ik heb het hem nog gevraagd! :?

Maargoed .. meevallertje dus want ik heb de 1710s gezien en die vond ik met zijn 20ms ook al prima :Y)

Mjah wij hebben deze huidige 775FT er ook vandaan dus kunnen we hier gunstig inruilen .. bovendien is de service wel goed, ze namen ruimschoots de tijd voor ons ... ach en die gast kan ook niet alles weten tenslotte en ze hadden dees ook pas 1 dag binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hey mede tweakers ;)

Ik wil waarschijnlijk de Hercules TFT 17' ProphetView 920DVI gaan halen.

Ik kan helaas niks vinden over de reactie snelheid van dit scherm, niet op de site van hercules en niets @ google....Kan iemand mij dat vertellen?

Oeps, lama, als je op tech specs klikt staat het misschien wel daar We Are Borg |:(

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 12-01-2003 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 12 januari 2003 @ 01:28:
Hey mede tweakers ;)

Ik wil waarschijnlijk de Hercules TFT 17' ProphetView 920DVI gaan halen.
(
Je hebt het al gevonden. Toch wil ik je aanraden om eens naar de Hitachi CML 174 te kijken. Ik had de Hercules een tijdje en vond het zwakste punt dat de verlichting van het panel niet gelijkmatig was. Je ziet oplichtende randen bij een donker scherm, en dat zag ik ook bij andere exemplaren van hetzelfde type.

Het kan zijn dat je toch voor Hercules wil kiezen door het design. Persoonlijk vind ik de Hitachi echter ook mooi. Gewoon simpel en strak :)

Plaatje Hercules:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0849_2.jpg

Plaatje Hitachi:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0998_2.jpg

De Hitachi is wat sneller (niet alleen in cijfers op papier maar ook voor m'n gevoel) en het contrast is beter. Verder is de kleurweergave voller. De Hercules is een prima scherm maar de Hitachi is voor hetzelfde geld of ietsje minder toch wat beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion: is die Hercules wel stabiel op zijn voet? (zal vast wel, maar ziet er zo gevaarlijk uit, net of die makkelijk omkiepert)
Buttje: Als ik mijn LG 775FT er op inruil (inmiddels 3 jaar oud) krijg ik €200,- korting !!!! (Ik neem aan dat dat dan een gewone CRT is, dan is het een zeer goede aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43
ing._Buttje schreef op 11 januari 2003 @ 21:50:Verder bleken ze er momenteel 2 varianten te hebben ... de 1710S en de 1710B .. waarvoor s volgens mij staat voor stug en de b voor beweegbaar, want dat is namelijk het grootste verschil !!
De S heeft geen DVI, de B wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Defspace schreef op 11 januari 2003 @ 23:03:
[...]

En de B versie heeft een RF van 16ms en de S versie één van 20ms dat scheelt toch weer. Bij Mycom is de 1710S overigens € 599,-.
Maar als het goed is hebben ze over 2-3 weken de B versie ook. En ga ik die dan ook aanschaffen...
Van de B-versie zijn er twee typen. Een met 16ms en een met 20ms responsetijd. De duitse website zegt ook 16ms terwijl de engelse pagina 20ms zegt. In nederland wordt zover ik weet alleen de 20ms versie verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Paar opmerkingen over TFT zou hier graag wat reacties op hebben:

1. Alleen de native resolutie is maar bruikbaar
2. ideale verhouding is 4:3 ik vind 5:4 is irritant, dan blijft alleen 15" en 20" over :( eerste te klein, tweede te duur, waarom is er geen native 18" 1152x864 resolutie?
Of valt dit nadeel helemaal weg omdat de vorm van het scherm ook 5:4 wordt gemaakt, alles weer correcte verhouding
3. door punt 1 moet je een mega3d kaart hebben om die native resoluties maar altijd te kunnen gebruiken op een grote tft
4. als je je hoofd beweegt zie je backlight verschuiven achter beeld wat je ziet
5. games kunnen niet altijd 5:4 ratios aan

Ik vind daarom TFT nog niet zo ideaal eigenlijk, al ziet het er wel ERG cool uit
of zie ik het te somber in :?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tonton schreef op 12 January 2003 @ 12:25:

Da's waar, en zeker voor desktop werk. Echter, DOS tekstmode ziet er op de Hitachi heel aardig uit. Spellen zien er op alle resoluties geinterpoleerd ook meer dan acceptabel uit. Bij 3D graphics merk je zelfs niet echt veel verschil tussen bijvoorbeeld 1024x768 geinterpoleerd of gewoon 1280x1024. Overigens heeft de Hitachi een goed interpolatie algoritme.
2. ideale verhouding is 4:3 ik vind 5:4 is irritant, dan blijft alleen 15" en 20" over :( eerste te klein, tweede te duur, waarom is er geen native 18" 1152x864 resolutie?
Of valt dit nadeel helemaal weg omdat de vorm van het scherm ook 5:4 wordt gemaakt, alles weer correcte verhouding
Ik vind die verhouding ook niet ideaal maar je went eraan. Ik stoor me er niet aan.
3. door punt 1 moet je een mega3d kaart hebben om die native resoluties maar altijd te kunnen gebruiken op een grote tft
Zoals ik al zei: bij 3D games zien alle resoluties er wel goed uit met een beetje goeie interpolatie.
4. als je je hoofd beweegt zie je backlight verschuiven achter beeld wat je ziet
Geen last van. Zelfs van opzij vind ik het beeld nog heel acceptabel. Het is pas echt hinderlijk als het scherm zo matig is dat je zelfs als je er recht voor zit, aan de bovenkant en onderkant van het scherm minder goed ziet dan het midden van het scherm. Als je er recht voor zit dan moet het hele beeld goed zijn. Op dit moment geldt dat wel voor alle recente TFT schermen.
Durf ik niks over te zeggen. Ik ben niet zo'n diehard gamers.
Ik vind daarom TFT nog niet zo ideaal eigenlijk, al ziet het er wel ERG cool uit
Ja. Als je ziet wat voor beeld er uit zo'n ding komt en hoeveel ruimte je ineens vrij hebt op je bureau dan neem je de (minimale) nadelen op de koop toe. Ik heb lang getwijfeld tussen CRT en TFT, en heb geen seconde spijt gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tonton schreef op 12 januari 2003 @ 12:25:

1) Wat is 'bruikbaar' ? Hoger dan native is niet mogelijk. Lager wel, laat het TFT scherm dat maar interpoleren.

2)Er zijn tegenwoordig ook TFT schermen die de verhouding kunnen behouden. Zie mijn post hierboven ergens:

3 modes van weegave: 1 op 1 zonder stretchen (dus met een zwarte balk rondom), stretchen met behoud van originele beeldratio (met boven en onder een balk) en stretchen tot vol scherm, waarbij de originele beeldverhouding verandert.

De verhoudingen kloppen in ieder geval gewoon: Als ik in Paint een vierkant van
800x800 pixels teken, dan is dat 23,5 bij 23,5 cm. Dat heb ik net even met een lineaal opgemeten. In tegenstelling tot wanneer je 1280x1024 op een 4:3 CRT draait, dan klopt de beeldverhouding inderdaad niet meer.

3) Zie 1, en ook de reactie van Exirion. Maar het zal wel meevallen, een radeon 9000 / 9500 en een GF4 4200 kan bij veel spellen al prima meekomen op 1280x1024.

4) Dit is een probleem dat ik zelf nog NOOIT gezien heb. Dan moet je wel een hele oude / brakke TFT bekeken hebben denk ik.

5) Zie puntje 2. Ik speel veel Counterstrike (Half-Life dus, zoals de meesten wel beseffen) en die kan inderdaad geen 1280x1024 aan. Het mooie is dat 1280x960 prima past wanneer stretch met behoud van ratio gebruikt wordt: boven en onder een balkje van 32 pixels hoog. 32 pixels op 1024 is slechts 1/32ste, dus dunner dan je denkt.

Maar goed, als het puntje bij paaltje komt, dan is een TFT scherm niet geschikt voor de die-hard gamer. Een echte fanatiekeling wil 1600x1200 op 120 Hz enz. enz. Zo iemand zal het een worst wezen als er 25 kilo glas als 21" op z'n buro alle plek inneemt.

Waarom wel een TFT scherm dan ? De belangrijkste redenen zijn toch wel:
  • Neemt aanzienlijk minder ruimte in beslag
  • Is veel prettiger voor je ogen, rustig beeld, staat als een huis
  • Energie zuiniger (al zal dat niet veel mensen boeien hier)
  • "Het is '1337' !" ( ok ok, geintje!! Al geeft het toch wel 'Bragging Rights' ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door JumpStart op 12-01-2003 13:51 . Reden: stukje over beeldverhouding / opmeten ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus eind deze maand een LCD scherm kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen 2 Beelschermen : de LG L1710B en de BENQ FP767.

Zoals ik hierboven al kan lezen wordt alleen de 20ms versie van de LG in nederland gekocht en volgense de specs heeft de BenQ 16ms , verder is de contrast ratio hetzelfde, alleen heeft de LG DVI en de BENQ niet. Ik vind de LG mooier, maar de BenQ past weer beter naast mijn huidige CRT monitor van Iiyama vanwege de beige kleur.

Ik wil voornamelijk een LCD omdat dat makkelijker mee te nemen is naar LAN. Dus gamen moet vooral vlekkeloos gaan. Ik zal voornamelijk de native resolutie of net een stapje lager gebruiken aangezien mijn Radeon 9700 bijna alles daar vlekkeloos op speelt. Iemand nog tips voor dat ik een van de 2 koop. Uiteraard ga ik eerst ff kijken in een winkel waar ze beide staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1337? wat is dat?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 14:02:
Ik ga dus eind deze maand een LCD scherm kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen 2 Beelschermen : de LG L1710B en de BENQ FP767.
Ik heb zelf meer vertrouwen in LG dan in Benq (het vroegere Acer). LG maakt samen met Philips TFT panels en ze worden gewoon goed getest. En nogmaals: negeer toch eindelijk eens die specs! Ga gewoon kijken en probeer het uit. Die specs slaan meestal nergens op. Een eerlijke fabrikant zegt 300:1 en een andere zegt 500:1 en de ene 25ms terwijl de andere patst met 16ms. Die laatste hoeft helemaal niet beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het helemaal met je eens, daarom ga ik ze eerst uiteraard ook in de winkel bekijken. Maar als iemand een tip had dan wilde die ik graag horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 09:56:
Exirion: is die Hercules wel stabiel op zijn voet? (zal vast wel, maar ziet er zo gevaarlijk uit, net of die makkelijk omkiepert)
De steun wijst naar voren en het zwaartepunt ligt zodanig dat het scherm die kant op leunt. Hij staat prima stabiel. Zoals je ziet heeft de Hitachi een kleine ronde voet en ook dat voldoet goed. Voor alle TFT's geldt (uiteraard) wel dat je ze moet vasthouden als je het scherm wilt kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Samsung 171P Porsche design. hijs egt gewoon super. :9 als ik hem naast mijn philips 109s20(crt) zet dan lijkt die wel af en toe zwart wit. de kleuren van deze tft zijn zoveel helderder. btw ik draai hem op dvi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 17:46:
Ik heb nu de Samsung 171P Porsche design. hijs egt gewoon super. :9 als ik hem naast mijn philips 109s20(crt) zet dan lijkt die wel af en toe zwart wit. de kleuren van deze tft zijn zoveel helderder. btw ik draai hem op dvi ;)
Waar heb je hem gekocht? Heb je hem op dode pixels kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Exirion schreef op 12 januari 2003 @ 01:40:
[...]

Je hebt het al gevonden. Toch wil ik je aanraden om eens naar de Hitachi CML 174 te kijken. Ik had de Hercules een tijdje en vond het zwakste punt dat de verlichting van het panel niet gelijkmatig was. Je ziet oplichtende randen bij een donker scherm, en dat zag ik ook bij andere exemplaren van hetzelfde type.

Het kan zijn dat je toch voor Hercules wil kiezen door het design. Persoonlijk vind ik de Hitachi echter ook mooi. Gewoon simpel en strak :)

Plaatje Hercules:

[afbeelding]

Plaatje Hitachi:

[afbeelding]

De Hitachi is wat sneller (niet alleen in cijfers op papier maar ook voor m'n gevoel) en het contrast is beter. Verder is de kleurweergave voller. De Hercules is een prima scherm maar de Hitachi is voor hetzelfde geld of ietsje minder toch wat beter.
Ja, ik had je post idd al gelezen dat je allebei de scherm hebt gehad. Ik vind weer persoonlijk de hercules er mooier uit zien :9~ en die andere stukke minder, maar dat is smaak en daar valt niet over te discussieren :)

Heb wel een vraagje die jij misschien wel kan beantwoorden over de hercules: Ik weet niet welke games je speelt (als je games speelt) maar heb jij 3dmark gedraaid en bijvoorbeeld counterstrike, quake of unreal ? Niet dat 3dmark zo'n geweldige benchmark is, maar de snelbewegende beelden en de vele kleuren is wel een goede test. Ik wil namelijk 100% zeker zijn dat er op te gamen valt.

En ja, ik hou zeker rekening met je bevinding dat de verlichting niet gelijkmatig is waardoor je een soort balken effect krijgt. Hoe erg is dat, kan je dat beschrijven :) ?

Bedankt voor het beantwoorden alvast, wil een hoop weten omdat het toch om een uitgaven van € 700 gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 12 januari 2003 @ 18:00:
Heb wel een vraagje die jij misschien wel kan beantwoorden over de hercules: Ik weet niet welke games je speelt (als je games speelt) maar heb jij 3dmark gedraaid en bijvoorbeeld counterstrike, quake of unreal ? Niet dat 3dmark zo'n geweldige benchmark is, maar de snelbewegende beelden en de vele kleuren is wel een goede test. Ik wil namelijk 100% zeker zijn dat er op te gamen valt.
Er valt prima op te gamen. Dat is ook niet zo verwonderlijk aangezien Hercules een merk bij uitstek is dat zich richt op de gamers markt. Ik heb om te testen UT2003 demo's gedraaid en RTCW een stukje gespeeld. Naar mijn mening is het beeld goed strak maar misschien dat diehard gamers wel weer wat te zeuren hebben ;)
En ja, ik hou zeker rekening met je bevinding dat de verlichting niet gelijkmatig is waardoor je een soort balken effect krijgt. Hoe erg is dat, kan je dat beschrijven :) ?
Erg genoeg om je er op den duur aan te gaan irriteren. Vooral bij donkere beelden zie je de onregelmatigheden een beetje, en bij een volledig zwart scherm is het beeld gewoon niet mooi egaal. Dat is bij Samsung (171/172 modellen), Iiyama 4314UT en Hitachi CML 174 bijvoorbeeld een stuk beter. Die zijn allemaal mooi egaal verlicht waardoor ook het contrast beter is (of lijkt).
Bedankt voor het beantwoorden alvast, wil een hoop weten omdat het toch om een uitgaven van € 700 gaat
Die Hitachi heb ik in het zwart voor 650 gekocht. Hij is in het wit 629 en her en der is ie in het wit ook wel voor onder de 600 euro te vinden, inclusief DVI kabel. Aan jou de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

JumpStart schreef op 12 januari 2003 @ 13:40:
[...]

1) Wat is 'bruikbaar' ? Hoger dan native is niet mogelijk. Lager wel, laat het TFT scherm dat maar interpoleren.

[/list]
met mijn samsung kan ik wel degelijk hoger dan de native res. 1600x 1200 gebruik ik zelfs :) zelden maar toch...

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 12-01-2003 22:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op 12 januari 2003 @ 21:59:
[...]

met mijn samsung kan ik wel degelijk hoger dan de native res. 1600x 1200 gebruik ik zelfs :) zelden maar toch...
Ehm... hoe de f*ck doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 09:56:
Buttje schreef: Als ik mijn LG 775FT er op inruil (inmiddels 3 jaar oud) krijg ik €200,- korting !!!!

(Ik neem aan dat dat dan een gewone CRT is, dan is het een zeer goede aanbieding)
De 775FT is de goedkopere 17" CRT monitor van LG ... dus 1280x1024@60Hz (!!) ... er is ook nog een 795FT die 1600x1280@75Hz doet. Deze goedkopere kost momenteel nog €270,- en ze geven mij voor deze 3 jaar oude 775FT nog €200,- retour.
Waslijn schreef op 12 January 2003 @ 11:56:
[...]
De S heeft geen DVI, de B wel.
OMG ... dat dus ook nog ?!?!? :?

'k Vond die beweegbaardere poot, roteerbaar scherm en 2x USB al wel grappig, maar nu met DVI moet ik zeker helemaal de B-versie nemen?

'k Begrijp dat dit digitaal->digitaal inhoudt en je dus om het analoge deel van je grafische kaart heengaat, maar verder ?? :? Wat houdt dit nou concreet in, in de praktijk? Ik hoorde de verkoper murmelen over het noch in Windows noch op de TFT zelf meer kunnen aanpassen van de kleuren!! :? Is dat waar? De één ziet toch liever een wat warmer beeld dan de ander ... of is dit nu juist DE reden van het hele DVI verhaal?
En ik heb een hercules ATI 8500 LE 128MB met een TV-out die ik dus ook gebruik ... gaat een DVI-scherm nog invloed hebben over hoe ik momenteel met de TV-out werk?? :? Volgens mij maakt het geen r*k uit, ofwel ..
Waslijn schreef op 12 januari 2003 @ 12:03:
[...]
Van de B-versie zijn er twee typen. Een met 16ms en een met 20ms responsetijd. De duitse website zegt ook 16ms terwijl de engelse pagina 20ms zegt. In nederland wordt zover ik weet alleen de 20ms versie verkocht.
Good point! Zeker niet onbelangrijk, maar de verkoper zei zelf ook al dat ie dacht dat dit ook 20ms was, dus dan heeft ie gelijk gehad en ik heb de 1710s (20ms) aan het werk gezien en die leek al perfect .. en daar gaat het om natuurlijk! :9
JumpStart schreef op 12 januari 2003 @ 13:40:
[...]

De verhoudingen kloppen in ieder geval gewoon: Als ik in Paint een vierkant van
800x800 pixels teken, dan is dat 23,5 bij 23,5 cm. Dat heb ik net even met een lineaal opgemeten. In tegenstelling tot wanneer je 1280x1024 op een 4:3 CRT draait, dan klopt de beeldverhouding inderdaad niet meer.
Euhmz .. ik werk op mijn 17" CRT altijd al op 1280x1024 en die LG 1710b heeft 1280x1024 als native resolutie .. maar begrijp ik dat de werkelijke lengte/breedte verhoudingen van die TFT anders zijn dan op mijn CRT ?? Dat zou dan natuurlijk zwaar klote zijn :|
Homedisc schreef op 12 January 2003 @ 21:59:
[...]

Inderdaad .. hoe zit dat nou jah??! :? ... en hoe zou dat zijn voor de LG 1710s .. op de website staan er resoluties opgesomd tot 1600x1200 inderdaad !!! Kan ie het nu wel of niet? .. en belangrijker nog .. is het werkbaar/netjes? :?

Ik denk dat ik maar gewoon heen ga en die 1710s ga ophalen, met als kanttekening dat ik hem eigenlijk op proef meeneem en als ie met niet bevalt hij meteen retour gaat/kan. Toch vermoedt ik dat het allemaal wel los zal lopen ... ook al heb ik €200,- pleuro retour, ik blijf €475,- een behoorlijke hoop centen vinden als je een beetje stoere CRT voor de helft hebt, vandaar de aarzeling :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 12 januari 2003 @ 17:54:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Heb je hem op dode pixels kunnen testen?
Ik heb hem bij tftscherm.nl gekocht daar ben ik langsgegaan. dat hete overigens hligerscomputers ofzoiets. :| nou daar heb ik gewoon gevraagd of hij voor me een aantal schermen op een rijtje wou zetten. dit werden er 2 maar vooruit, wel de 2 die ik graag wilde namelijk de samsung 171p en de samsung 171n. na het vergelijken vroeg ik of ik hem mogt testen, dit mog ook dus stopte ik mijn diskette erin met test programmas en heb ik de 171p genomen pixcl perfect _/-\o_ en mijn neefje de 171NM ook pixcel perfect _/-\o_ . maar dat programma dat het ik ergens vooraan in dit topic gevonden, meen blz 2 of 3. :> moe je maar ff zoeken :*)

BTW voor de mensen die willen weten: MIJN SAMSUNG 171P KWAM MET VGA EN DVI KABEL!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 14:34:
[...]

Ik krijg dat beeldscherm ook. Ik heb m vorige week besteld dus hij zal deze week wel binnenkomen. Hij heeft goede specs, en ik hoop dat hij geen ghosting vertoont, en dat ik geen defecte pixels heb!.
Maar dat zie ik over een paar dagen wel :) :). als ik wat tijd heb, maak ik er wel wat foto's van enzo.
Hey Starrie, ik neem aan dat je inmiddels je monitor al hebt ontvangen?! Zo ja, hoe bevalt ie?, een paar foto's zijn ook altijd leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de samsung 171p in gebruik. Binnekort ga ik echter de hitatchi met 16ms bestellen voor mijn vader. Ik kan dan kiezen ofwel mijn samsung houden en mijn vader de hitatchi laten gebruiken oftewel omgekeerd.
Wat zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Exirion: Mijn dank voor het beantwoorden :) Ik zal vanmiddag weer eens eens opnieuw gaan lezen door dit topic en wat research gaan doen, want ik begin nu enorm te twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb nog steeds niks binnen van TFTWinkel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 08:46:
Ik heb nu de samsung 171p in gebruik. Binnekort ga ik echter de hitatchi met 16ms bestellen voor mijn vader. Ik kan dan kiezen ofwel mijn samsung houden en mijn vader de hitatchi laten gebruiken oftewel omgekeerd.
[inkoppertje] Dual met beide :P

Nee, gewoon alletwee bekijken en dan op basis van eigen ervaringen een keuze maken.

[ Voor 60% gewijzigd door mvds op 13-01-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 08:46:
De Samsung is oorspronkelijk (en nogsteeds wel dacht ik?) een wat duurder scherm dan de Hitachi. Hoe het met de snelheid zit weet ik niet, maar het beeld van de 171P is gewoon heel erg goed. Eerlijk gezegd denk ik dat beide modellen elkaar weinig ontlopen, en dan geeft het design van de 171P misschien de doorslag :) De leverbaarheid is echter wat minder geweldig... (maar je hebt 'm al dus dat is geen argument)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 13-01-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een tevreden Samsung klant (tot dusver). Afgelopen zaterdag mijn Samsung 171P binnen gekregen. Perfect scherm zeg! Staat als een huis. Gelukkig geen dode pixels; was ik wel bang voor... Heb jammer genoeg lang moeten wachten op het scherm (sinds half november oid), maar dat was het wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jullie denken da't verschil tussen de <25ms en de 16ms van de hitatchi niet zo groot zal zijn? Als ik bijvoorbeeld hier zachtjes scroll kan je de letters moeilijk lezen, gaat dit niet minder het geval zijn bij de hitatchi? Maar de kleurengradaties zijn wel minder bij de hitatchi heb'k gelezen..
Moeilijke keuze, mijn vader wilt ook een kantelbare monitor dus 'k kan niet vergelijken, oftewel bestel'k nog een 171P oftewel een hitatchi en geef'k mijn samsung aan hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 12:03:
Dus jullie denken da't verschil tussen de <25ms en de 16ms van de hitatchi niet zo groot zal zijn? Als ik bijvoorbeeld hier zachtjes scroll kan je de letters moeilijk lezen, gaat dit niet minder het geval zijn bij de hitatchi? Maar de kleurengradaties zijn wel minder bij de hitatchi heb'k gelezen..
Moeilijke keuze, mijn vader wilt ook een kantelbare monitor dus 'k kan niet vergelijken, oftewel bestel'k nog een 171P oftewel een hitatchi en geef'k mijn samsung aan hem..
Je krijgt de kans om ze alletwee te zien te krijgen, dus waarom zo zenuwachtig? Bekijk ze beiden op je gemak en maak dan een keuze. Ik denk dat je zelf ook wel kan zien welke de minste trailing heeft, als je het hier vraagt dan heb je antwoorden van mensen die of de Samsung of de Hitachi gezien hebben. Wij kunnen beter aan jou vragen welke het beste beeld geeft. :) (nadat je ze gezien hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een NEC 1880 TFT, en ik ben zeer tevreden over het spelen van spellen op deze monitor.

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee jullie snappen het niet :)
ik moet dus een nieuwe monitor bestellen voor mijn vader die een kantelbare wilt. De hitatchi is niet kantelbaar dus als ik die bestel neem ik de hitatchi en mijn vader de 171P. Als de hitatchi echter minder goed is als de samsung moet ik genoegen nemen met een minder goeie.. Snappie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zeker wilt zijn dat je een pixelperfekte TFT krijgt moet je ook eens hier naar kijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.nl/images/pixel.gif kost je wel 29 euro extra.

www.pcvergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 13:20:
Als je zeker wilt zijn dat je een pixelperfekte TFT krijgt moet je ook eens hier naar kijken:

[afbeelding] kost je wel 29 euro extra.

www.pcvergelijk.nl
Vind ik erg schappelijk. Als er geen addertjes onder het gras zitten dan scheelt dat voor veel mensen aardig wat stress ;) Computerland wilde voor een dergelijke garantie 50 of 60 euro rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Vanaf 29 euro !!!!
Dit is voor TFTs t/m 16"
t/m 18" = 49 euro
t/m 20" = 69 euro
> 20" = 99 euro

Dus pas op!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SimonBenson schreef op 13 January 2003 @ 13:52:
Vanaf 29 euro !!!!
Dit is voor TFTs t/m 16"
t/m 18" = 49 euro
t/m 20" = 69 euro
> 20" = 99 euro

Dus pas op!!
OK, dan doet computerland het dus niet eens zo duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Exirion schreef op 13 januari 2003 @ 14:10:
[...]

OK, dan doet computerland het dus niet eens zo duur ;)
Idd ;) En zomaar een greep uit pcvergelijk shop

Hercules Prophetview 920 DVI € 879,00

En dan nog € 49,- voor de garantie, terwijl in de pricewatch 700 euro kost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom 17", 18,1" en 19" schermen allemaal dezelfde native resolutie draaien; het enige verschil is dan toch dat de letters wat groter zijn enzo? Maar meer desktopruimte win je er niet mee, wat is dan het nut van een 19" scherm? Ik heb vanmiddag even staan kloten met een 17" scherm en ik vond de letters e.d. prima leesbaar, beter dan dezelfde resolutie op een 19" CRT.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Dat betekend dus dat wanneer je een TFT zonder die garantie koopt, de kans erg groot is dat je er een krijgt met een dode pixel. Want dit staat er niet voor niets:
Uw monitor kan alleen omgeruild worden indien deze in originele onbeschadigde toestand verkeerd en wanneer de verpakking origineel en onbeschadigd is (inclusief al het verpakkingsmateriaal/kabels/handleidingen, overige accessoires)

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 13-01-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 13 January 2003 @ 14:14:
[...]

Idd ;) En zomaar een greep uit pcvergelijk shop

Hercules Prophetview 920 DVI € 879,00

En dan nog € 49,- voor de garantie, terwijl in de pricewatch 700 euro kost :X
Ik heb alleen naar de echte TFT fabrikanten, gekeken zoals Samsung, Hitachi Nec etc. en die zijn redelijk geprijst. Hercules zie niet ik als TFT fabrikant, ze zetten alleen hun naam erop, en vind ze kwalitatief onder de maat. Trouwens de vraagprijs boeit me nooit zoveel, ik onderhandel altijd over de prijs, net als bij een auto kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Aha, vandaar dat de Samsung LCD schermen zo slecht leverbaar zijn, ze hadden ze allemaal nodig voor hun stand! :)

nieuws: CES 2003-verslag bij AMDZone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 13 January 2003 @ 14:36:
Aha, vandaar dat de Samsung LCD schermen zo slecht leverbaar zijn, ze hadden ze allemaal nodig voor hun stand! :)

nieuws: CES 2003-verslag bij AMDZone
grappig

en hier door: Samsung Electronics doorbreekt als eerste producent de barièrre van de verkoop van 5 miljoen TFT-LCD monitoren per jaar. Samsung verkocht deze 5 miljoen monitoren in de eerste 11 maanden van 2002. In 2001 verkocht Samsung de helft van dit aantal, namelijk 2,5 miljoen stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 14:34:
[...]

Ik heb alleen naar de echte TFT fabrikanten, gekeken zoals Samsung, Hitachi Nec etc. en die zijn redelijk geprijst. Hercules zie niet ik als TFT fabrikant, ze zetten alleen hun naam erop, en vind ze kwalitatief onder de maat. Trouwens de vraagprijs boeit me nooit zoveel, ik onderhandel altijd over de prijs, net als bij een auto kopen.
Hmm , je mening over hercules, prima, mag je vinden :). Maar de prijzen blijven zeker duur, want een "redelijk" merk zoals jij het dan noemt ;) zoals samsung kost ook gauw 200 euro meer :X

Ik zit ook nu weer naar een samsung te kijken. Op de site van tftwinkel staat dat ze moeilijk leverbaar zijn, maar goed, heb geduld :) Moet dan wel wat schuiven met mijn budget, maar goed :)

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/191N.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/191N.jpg

Samsung 191N 19"TFT 719 euro (incl BTW 856 euro)

op www.tftwinkel.nl staan 2 precies dezelfde samsung 191N, is wel raar

[ Voor 63% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 14:34:
vraagprijs boeit me nooit zoveel, ik onderhandel altijd over de prijs, net als bij een auto kopen.
Ik ben ook niet vies van een beetje onderhandelen maar ik ben bang dat je dat momenteel echt op je buik kunt schrijven :) TFT's zijn zo slecht leverbaar terwijl de vraag zo groot is dat een winkel 'm echt niet goedkoper gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

ff mijn ervaringen over m'n nog glimmende TFT :)

net een Samsung Syncmaster 171P gekocht.

Erg strak beeld maar voor serieus gamen.. nope

Ik speel veel TFC en als ik snel rondkijk dan zie ik het wel vaag worden. (ik schrok me eerst een ongeluk, je moet inderdaad even je scherm laten warm worden. Anders ziet het er echt helemaal niet uit).

Nu moet ik nog die kantel functie werkend krijgen. (iemand tips?)

[uurtje later mode]
eeej er zit nog een CD bij! Pivot software! waar zou dan nou voor zijn?

Inderdaad... voor het kantelen van je scherm ;)
[/uurtje later mode]

[ Voor 18% gewijzigd door Len op 13-01-2003 21:51 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Len schreef op 13 January 2003 @ 20:45:
ff mijn ervaringen over m'n nog glimmende TFT :)

net een Samsung Syncmaster 171P gekocht.

Erg strak beeld maar voor serieus gamen.. nope

Ik speel veel TFC en als ik snel rondkijk dan zie ik het wel vaag worden. (ik schrok me eerst een ongeluk, je moet inderdaad even je scherm laten warm worden. Anders ziet het er echt helemaal niet uit).
Dit soort berichten laten me toch altijd denken over het wel of niet geschikt zijn van TFT's bij games.....Dit in combinatie met de dode pixels zijn de 2de grootste factoren. Heb een beetje rond gemaild en de meeste bedrijven willen pas nieuwe TFT geven als je 3 of meer dode pixels hebt. Dus die dode pixels, blijft eigelijk een beetje gokken helaas :X

Het model van jou heeft toch een responstijd van 25 ms, zou toch voldoende moeten zijn

* We Are Borg begint weer te twijfelen CTR/TFT

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 13 January 2003 @ 22:57:
Het model van jou heeft toch een responstijd van 25 ms, zou toch voldoende moeten zijn
[/ME]
Gewoon uitproberen. De Hercules is op papier 25ms en staat bekend als een snel scherm dat prima geschikt is voor games. De Hitachi gooit daar op papier en in de praktijk nog een schep bovenop en is met games absoluut strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik was eerst ook aan t twijfelen tussen hercules en hitachi, denk sja die hitachi is cheaper en sneller dus waarom niet hè .... nu nog 'n weekje wachten ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Exirion schreef op 13 January 2003 @ 23:01:
[...]

Gewoon uitproberen. De Hercules is op papier 25ms en staat bekend als een snel scherm dat prima geschikt is voor games. De Hitachi gooit daar op papier en in de praktijk nog een schep bovenop en is met games absoluut strak.
Dat is waar :) . Ik ga anders gewoon opzoek naar een winkel de TFT wil aansluiten op een pc in de winkel en mij toestaat wat testen te draaien. Ik denk dat die winkels best te vinden zijn. En als die winkels toevallig duurdere prijzen hebben, dan kijk ik daar en koop ik ergens anders....Beetje grof, maar goed :P

Trouwens net weer wat gemaild met bedrijfen, de samsung TFT's zijn niet aan te slepen. Voorraad is vaak 0 en levertijd soms 2 tot 4 maanden ;(

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.banquemagnetique.fr/cata0203/moniteurs/nfren.pdf

De monitor met de naam NF1700 lijkt me ook wel leuk.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Orange: Niet duur, maar ken merk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij verkopen deze monitoren ik heb hem namelijk sinds 3 dagen.
Ik speel veel UT en ik heb geen ghosting of rare dingen gemerkt,daarnaast ook goedkoop een 17 inch voor maar 499 euro :)

Ingebouwde speakers kleur van scherm is silver.

Specs:max reso 1280x1020(XGA)/75Hz
Display colors 16.7M
Pix Pitch 0.264mm(H)x0.264mm(V)
Viewing angle 140 graden (H)/110gr.(V)
Contrast ratio 500:1
Brightness 250cd/viekant meter
Builtin speakers 3w
40W Saving mode:5W
weight 7.16 kg
Product approvals FCC,CE,VCCI,MIC
Response time 25ms

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Orange: Niet lullig bedoelt, maar omdat jij de verkoper bent die hier je mening geeft, hecht ik er veel minder waarde aan + ik ken het merk niet wat ook wel belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik ze verkoop zal mij ook een zorg zijn maar dan dit als je hem naast een samsung 151 s of 171s zet dan zijn die schermen vaag in de zin van bleekachtig beeld terwijl deze monitor strakker was in de tests die ik in de winkel deed,dat heeft ok mijn beslissing beinvloed.

PS als ik ze graag wil verkopen dan vermeld ik wel de naam van de winkel of niet?

Kijk de meeste mensen hier willen wel graag een mooie monitor maar ook voor een redelijke prijs en deze monitor heb ik gelukkig kunnen vergelijken met een aantal andere merken zoals hercules prophet 720 en 920 en met philips die toch ook goeie monitoren levert,en zoals ik hierboven al zij met de samsung.

Het is aan julliezelf om dan te bepalen wat je wil dat doe ik niet ik geef alleen info over mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 23:41:
Wij verkopen deze monitoren ik heb hem namelijk sinds 3 dagen.
Ik speel veel UT en ik heb geen ghosting of rare dingen gemerkt,daarnaast ook goedkoop een 17 inch voor maar 499 euro :)

Ingebouwde speakers kleur van scherm is silver.

Specs:max reso 1280x1020(XGA)/75Hz
Display colors 16.7M
Pix Pitch 0.264mm(H)x0.264mm(V)
Viewing angle 140 graden (H)/110gr.(V)
Contrast ratio 500:1
Brightness 250cd/viekant meter
Builtin speakers 3w
40W Saving mode:5W
weight 7.16 kg
Product approvals FCC,CE,VCCI,MIC
Response time 25ms
Geen DVI dus valt af...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen DVI ja jammer.

Ach ik ben tevree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Signaal
signaal synchronisatie Separate H / V
Composite H / V
Sync On Green (opt.)
signaal input connector 15 pin D-Sub
video level 0.7 v p-p
plug & play DDC 2B
signaal kabels VGA
specs van samsung 191N van samsung.nl

Kan ik hieruit concluderen dat deze 800 euro kostende TFT geen DVI heeft :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

YES ... over een uurtje of 10 ga'k met me pa naar Epsilon naar die LG 1710s en 1710b kijken en proberen de 1710b op proef mee te krijgen zodat ik hem direct naast mijn 775FT kan aansluiten op de DVI aansluiting :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

ing._Buttje schreef op 14 January 2003 @ 00:19:
YES ... over een uurtje of 10 ga'k met me pa naar Epsilon naar die LG 1710s en 1710b kijken en proberen de 1710b op proef mee te krijgen zodat ik hem direct naast mijn 775FT kan aansluiten op de DVI aansluiting :P :9
Epsilon heeft dus de 1710B ? En waar mag dat zitten dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

In Leeuwarden ... www.epsilon.nl

Nah of ze de 1710b hebben ga ik morgenochtend nog even bellen want hij heeft wel daarover iets gezegd, maar ik weet niet meer precies wat :| ... maar de 1710s hebben ze 100% zekerweten!

Zou de 1710b er nog niet zijn, dan doen we vrijwel zeker een bestelling ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

We Are Borg schreef op 13 January 2003 @ 22:57:
[...]

Dit soort berichten laten me toch altijd denken over het wel of niet geschikt zijn van TFT's bij games.....Dit in combinatie met de dode pixels zijn de 2de grootste factoren. Heb een beetje rond gemaild en de meeste bedrijven willen pas nieuwe TFT geven als je 3 of meer dode pixels hebt. Dus die dode pixels, blijft eigelijk een beetje gokken helaas :X

* We Are Borg begint weer te twijfelen CTR/TFT
Ik speel echt veel First person shooters.
Het GAAT wel met deze TFT (Samsung 171P) maar ik zie het toch echt wazig worden als ik draai. Ook willen de primaire kleuren wat meer ächterlopen dan de rest.\

TIP ga eens naar een game lan party en kijk daar even rond ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Len schreef op 14 januari 2003 @ 07:25:
[...]

Het GAAT wel met deze TFT (Samsung 171P) maar ik zie het toch echt wazig worden als ik draai. Ook willen de primaire kleuren wat meer ächterlopen dan de rest.\

huh? met instellingen nog wat gespeelt (zoals gamma correctie) vor verbetering?
hier de 171S ... en wt ik ook draai of keer in MOHAA .. niks iets van ghosting te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Len schreef op 14 januari 2003 @ 07:25:
[...]

Prima, goed idee ;)

Maar dan nog mijn vraag (misschien ook aan jou ;) ), heeft de samsung geen DVI aansluiting ofzo...Ik kan het bij geen enkel model vinden en ik zou het graag willen weten voor de samsung 191N :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Samsung heeft meerdere modellen met DVI...
Als bij aansluitingen staat analoog/digitaal is er dus sprake van 2 aansluitingen en dus ook diegene die je wilt hebben.
Bv. 152T/172T heeft DVI, meen ook dat de P-versies VGA en DVI heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

SimonBenson schreef op 14 januari 2003 @ 10:26:
Samsung heeft meerdere modellen met DVI...
Als bij aansluitingen staat analoog/digitaal is er dus sprake van 2 aansluitingen en dus ook diegene die je wilt hebben.
Bv. 152T/172T heeft DVI, meen ook dat de P-versies VGA en DVI heeft...
Ik zie het

172T: signaal kabels VGA / DVI-D
En dan degene die ik wilde (let op verleden tijd ;) ) hebben 191N: signaal kabels VGA

;(

Ik ga eens kijken naar het duurdere broertje, de 191T die wel DVI heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
Maar dan nog mijn vraag (misschien ook aan jou ;) ), heeft de samsung geen DVI aansluiting ofzo...Ik kan het bij geen enkel model vinden en ik zou het graag willen weten voor de samsung 191N :)
De N heeft geen DVI, alleen de T versie.

Van de samsung.nl site:

191N signaal input connector: 15 pin D-Sub

191T signaal input connector: 15 pin D-Sub, DVI-D

[ Voor 22% gewijzigd door pietvs op 14-01-2003 10:42 ]

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 14 januari 2003 @ 10:30:
Ik ga eens kijken naar het duurdere broertje, de 191T die wel DVI heeft
Staar je niet blind op DVI. Ten eerste heb je met DVI minder instelmogelijkheden en ten tweede kun je zonder DVI al een scherp beeld hebben. Zelfs als ik een DVI videokaart had dan zou ik het niet gebruiken.

Overigens een tip. De auto adjustment functie van een TFT werkt afhankelijk van het beeld dat er op dat moment wordt weergegeven. Als je een zo egaal mogelijk verdeeld scherm met zoveel mogelijk scherpe contrasten hebt dan werkt het optimaal. Mensen die zonder DVI geen beeld krijgen dat praktisch net zo goed als DVI is kunnen dat eens proberen want een goed scherm moet zonder DVI gewoon goed beeld geven.

Ik gebruik een Nokia monitor testprogramma dat voor de focusinstelling van een CRT een vierkantjespatroon in het midden van het scherm en in alle uithoeken zet. Ook is er een scherm waar zwart op wit of omgekeerd dezelfde tekst over het hele scherm staat. Als je de monitor met dergelijke beelden laat adjusten dan is het beeld absoluut optimaal ingesteld. Eenmaal opgeslagen in het geheugen hoef je dit niet meer te herhalen. Dus gewoon voor de resoluties/refreshes die je gebruikt moet je dit 1 keer doen.

Het is me opgevallen dat als je het scherm met een normale (rommelige) windows desktop laat adjusten en vervolgens de testpatronen van het monitor testprogramma toont dat je ziet dat het beeld niet over het hele beeld even scherp is. Overigens geldt dit voor zowel de Hercules als de Hitachi, dus het is geen 'fout' ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Exirion schreef op 14 januari 2003 @ 10:41:
[...]

Staar je niet blind op DVI. Ten eerste heb je met DVI minder instelmogelijkheden en ten tweede kun je zonder DVI al een scherp beeld hebben. Zelfs als ik een DVI videokaart had dan zou ik het niet gebruiken.
Nou, ik heb dus 2 dezelfde TFT schermen en eentje op DVI en eentje op analoog maar ik zie toch echt wel verschil. Als ik de DVI verander in analoog dan krijg ik het beeld niet trillingsvrij. Heel raar. Maar via DVI gaat het perfect. Wat ik wel had is dat DVI dus niet werkt met de standaard windows XP drivers voor mijn 8500vivo kaart. Moest echt de ATI drivers installeren voordat er beeld kwam. Ik vind het beeld zo scherp via DVI dat ik mijn videokaart binnenkort ga vervangen door 2xDVI.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Exirion: Met DVI mindere instelmogelijkheden dan met VGA :) ? Kan je een paar voorbeelden noemen ;) Je maakt me in ieder geval wel aan het twijfelen, want misschien is het de 150 euro extra voor DVI niet waard (rest van de specs zijn hetzelfde :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pietvs schreef op 14 januari 2003 @ 10:45:
Als ik de DVI verander in analoog dan krijg ik het beeld niet trillingsvrij.
Merkwaardig, want trillingen zouden absoluut niet mogen. Als ik van die moire-testpatronen op het scherm zet dan is het beeld ook strak. Zitten alle kabels goed aangedraaid zodat je geen interferentie oppikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 14 January 2003 @ 10:45:
Exirion: Met DVI mindere instelmogelijkheden dan met VGA :) ? Kan je een paar voorbeelden noemen ;)
If connected to a PC through its DVI connector, several options, including contrast and color temperature, are no longer available. As a result, the screen displays more shades when it is used in analog mode (provided the display parameters are adjusted correctly) than in DVI mode.
Dit is in het algemeen zo met DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Exirion schreef op 14 januari 2003 @ 10:51:
[...]

Merkwaardig, want trillingen zouden absoluut niet mogen. Als ik van die moire-testpatronen op het scherm zet dan is het beeld ook strak. Zitten alle kabels goed aangedraaid zodat je geen interferentie oppikt?
Ik vind het ook heel raar. Want ik heb het idee dat mijn 8500vivo gewoon niet lekker is. Want mijn oude eizo 19" was ook vaak trillend. Net of de analoge uitgang verrot is. Maar heb er een PCI kaartje naast voor mijn andere scherm en dat is toch even minder scherp als het scherm via DVI.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Een overweging om toch te kiezen voor VGA en DVI kan zijn het gebruiken van 1 scherm op 2 PC's.
Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden om met een druk op de knop te kunnen switchen tussen mijn gameserver en mijn werk-pc. Daarnaast dan een cheap-ass KVM-switch en je hebt weer een hoop ruimte op je bureau.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Exirion schreef op 14 januari 2003 @ 10:54:
[...]

[...]

Dit is in het algemeen zo met DVI.
Mijn dank _/-\o_

* We Are Borg gaat met deze info wat google werk verrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Als je dan toch gaat Googlen; check LG L1710B
Voor mij een potentiele kanshebber om op mijn bureau te komen pronken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zowel de 1710B als 1710S staan op www.lge.nl mocht je 't nog niet gevonden hebben :P

1710s
1710b

De 1710b heeft als extra's:

* 2x USB
* 90 graden roteerbaar scherm
* 2e scharnierpunt op de voet
* zowel DVI-I als analoge aansluiting

Opmerkelijk verschil is trouwens dat hij Analoog 1280x1024@75Hz doet en DVI-I 1280x1024@60Hz .. beetje apart, maargoed 60Hz schijnt niet echt een issue te zijn bij LCD's :)

Ben vanochtend met me pa wezen kijken, maar zoals ik al vreesde hadden ze de 1710b nog niet binnen ... hij verwachtte ze komende vrijdag binnen te krijgen, dus dan maar even een belletje doen. Hebben ze ze binnen, gaan we er zaterdag één ophalen 8)

Pa was érrug onder de indruk van de 1710s die daar dus wel stond .. heb ff die aanvliegscene in Pearl Harbor erop gezet .. en heb wat met een venster lopen slingeren, maar geen gekke dingen gezien .. bleef alles heel netjes volgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Ik had die pagina's al gevonden hoor, maar We are Borg moet zeker eens gaan kijken naar deze LG-schermen.
Dat 60Hz verhaal vond ik ook al een beetje vreemd, maar bij LCD's maakt het weinig uit (als ik alles goed heb gelezen).
Maar mooi om te horen dat de L1710S al indruk maakte, zal de L1710B zeker niet voor onder doen denk ik zo...
Nu snel een nieuwe baan vinden en mijn oprotpremie in een TFT stoppen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Via google heb ik 8 reviews gevonden van de 191T (review was gemiddeld 4 pagina's) en helaas hebben 7 van de 8 dezelfde mening: Erg mooie monitor, super scherp, maar ghosting was duidelijk aanwezig tijdens games :/

* We Are Borg vraagt zich af of je zo'n enorm dure TFT (maakt niet uit welk merk, allemaal redelijk prijzig) niet een week thuis mag uitproberen

[ Voor 153% gewijzigd door We Are Borg op 14-01-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

henkleerssen schreef op 14 January 2003 @ 09:10:
[...]

huh? met instellingen nog wat gespeelt (zoals gamma correctie) vor verbetering?
hier de 171S ... en wt ik ook draai of keer in MOHAA .. niks iets van ghosting te zien...
Ik heb geen idee wat gamma correctie van invloed is op de response time van mijn TFT.

Tja als ik het helemaal zwart of helemaal wit draai dan hoeven de pixels niet veel van kleur te veranderen. Maar is speel veel TFC en daat heb je toch kleurrijke dingen. en die ghosten....

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Exirion schreef op 14 January 2003 @ 10:41:
[...]

Bij mijn TFT scherm is dit niet geval. Ik kan dingen als kleurtemperatuur, contrast en helderheid gewoon veranderen als ik de DVI aansluiting gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faxe schreef op 14 January 2003 @ 18:48:
[...]

Bij mijn TFT scherm is dit niet geval. Ik kan dingen als kleurtemperatuur, contrast en helderheid gewoon veranderen als ik de DVI aansluiting gebruik :)
Dat klopt maar dat kan je met iedere tft ook al is die aangesloten met DVI.

Dingen zoals phase en pixel clock kunnen echter niet ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja ik heb net mail gekregen van TFTWinkel.... zie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Beste Bas,

Ik heb nieuwe informatie van de distributeur gekregen, helaas niet waar ik
op hoopte, maar er is tenminste duidelijkheid.
De leverdatum is 27 januari.

Met vriendelijke groet,

Vincent van Schagen
TFTwinkel

Mja wat te doen, wachten op de zwarte of misschien toch maar de witte :?

Oja t gaat btw om die Hitachi 17" (Zwart), die Roog ook heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 14-01-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Laatst online: 11-06-2023
Vraagje ik heb hier een hitachi staan. Nu moet ik toegeven dat ik het een zeer mooi aparaat vind, behalve als je een spel in een lagere resolutie speelt (1024*768) dan ziet het er allemaal helemaal niet zo mooi meer uit heeft niemand anders daar last van. Ja dan kun je zeggen moet je een hogere resolutie instellen maar er zijn spellen waar dat niet kan zoals bijvoorbeeld C&C hoe vinden jullie dat het beeld dan is.
Met dat soort spellen kan je beter een andere monitor er op zetten.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Daar ben ik eigenlijk ook best wel bang voor ... en mijn PIII@920 krijgt het best nog welleens benauwd bij dit baasje, dus dan gaat de resolutie toch égt omlaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu even niet de tijd om deze topic helemaal door te lezen dus hier mijn vraag: ik heb laatst een philips 150s3 tft scherm gekocht. Op zich ben ik er heel tevreden mee.
Maarrrr; met het scrollen worden de letters/graphics van bijv een site 'wazig', hoe kan dit komen?
ik heb btw een asus geforce 2mx-400 in mn pc zitten (*zucht*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te hoge response tijd Patzz, maar daar had je zelf ook achter kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

-> Extra
-> Internet opties
-> Geavanceerd
-> Surfen
-> Vloeiend schuiven gebruiken = uitvinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Ik hou dit topic nog een weekje in de gaten voordat ik bestel, maar ik denk dat ik mijn TFT heb gevonden :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/172T.jpg

De samsung 172T

Reviews via google zijn positief, ook met games. En dan was bij de andere samsung TFT's wat minder. Dus geschikt voor games + strak design + DVI = mijn ideale TFT :9~

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 15-01-2003 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Een goede keus, weet je al waar je hem koopt?
Probeer een winkel uit te zoeken waar ze meerdere TFTs naast elkaar kunnen zetten.
BV. een LG L1710B en Hitachi CML174(black) Denk dat je ook voor je rustgevoel een goede keus moet maken. Als je snapt wat ik bedoel.. :?

[ Voor 6% gewijzigd door SimonBenson op 15-01-2003 09:27 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg, de 172T is een prachtig scherm. Ik heb m hier ook staan :9

Enige wat ik een beetje raar vind, is dat het scherm niet zo hoog kan. Als ik bijvoorbeeld die foto zie, dan staat die toch behoorlijk hoog. En als ik foto's zie van mensen met een 181T enzo, dan staan die ook vaak best hoog.
De 172T kan bij mij helemaal niet zo hoog. In zijn hoogste stand begint het frame op 7 cm boven het bureablad en het scherm zelf op 10cm. Ben nog steeds heel benieuwd hoe dit bij anderen is.
Het scherm van de 172T is niet kantelbaar. Als dit wel zo was geweest, dan zou het scherm bij het draaien volgens mij gewoon tegen het bureau aankomen!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 09:30 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.