TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.060 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Er zijn nu aardig wat mensen die een Hitachi hebben (of hebben besteld).

Is iedereen er happy mee? En is gamen goed te doen, en dan vooral FPS games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 20:29:
[...]

Ik ben even gaan kijken voor de 1702FP, maar ik kan het niet vinden....
Jezus, wat kunnen sommige hier toch slecht overweg met het WWW : FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product :
FLAT PANEL COLOR MONITOR
(Category Name)
1702FP / DELL TX17MO

(Model No / Brand Name) (Basic Model)

* Manufactured at :
SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.

Het staat er gewoon maar je moet wel ff de moeite nemen om het te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Redje schreef op 07 januari 2003 @ 11:05:
Er zijn nu aardig wat mensen die een Hitachi hebben (of hebben besteld).

Is iedereen er happy mee? En is gamen goed te doen, en dan vooral FPS games.
Yup. De benchmarks/demos van 3DMark2001 zijn een plaatje om te zien. Ik speel ook veel MOHAA en sinds kort Spearhead. Korte samenvatting: PRACHTIG. _/-\o_
En dat wil wat zeggen, want ik was altijd erg tevreden over m'n CRT, een Iiyama Visonmaster MF8617.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Heel goed nieuws, ik heb net de mensen van TFTscherm aan de lijn gehad, en ze zeggen dat (waarschijnlijk) een nieuwe lading met Hitachi schermen vandaag binnenkomt, en zou dat zo zijn dan gaan ook vandaag nog de bestellingen de deur uit. :)

Ze krijgen ook vandaag een lading Samsung 19 inch schermen binnen, ik hoop wel dat nu ook niet ineens de 172T binnenkomt, want dan zou ik dus wel erg balen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 11:15:
[...]

Jezus, wat kunnen sommige hier toch slecht overweg met het WWW : FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product :
FLAT PANEL COLOR MONITOR
(Category Name)
1702FP / DELL TX17MO

(Model No / Brand Name) (Basic Model)

* Manufactured at :
SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.

Het staat er gewoon maar je moet wel ff de moeite nemen om het te lezen.
Je doet net alsof ik een n00b ben ofzo :? Ik heb de technische details zitten lezen, maar blijkbaar heb ik eroverheen gekeken.. Kan gebeuren toch? Relax man ;) Heeft toch niks te maken met of ik wel met het www overweg kan B) Ik ben toch benieuwd onder wel kopje je deze info nou hebt gevonden want met zoeken naar samsung bij technical details (ctrl+F) vond ie niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik toch gelijk met dat samsung :D
Ben wel blij dat samsung dat maakt, zij maken toch erg goede tft monitors:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Yalhambra - Tuesday 07 January 2003 13:35 [...]
"Regulatory Notices" daar moet je kijken. En de zijn de al meer geweest die het niet konden vinden. Terwijl juist Dell een heel uitgebreidde support site heeft, waar je echt over elk van hun produkt alle informatie kunt vinden.
http://docs.euro.dell.com/docs/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben erg benieuwd wat het verschil is tussen de 19 inch tft van samsung 191T en de 192N die al dan niet op de markt is..
ik heb al een email naar samsung verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 13:51:
had ik toch gelijk met dat samsung :D
Ben wel blij dat samsung dat maakt, zij maken toch erg goede tft monitors:)
Inderdaad wel relax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, een email naar Samsung! Over de 172T heb ik 3 keer een email gestuurd om informatie te vragen, toen die hier nog niet uit was. Ik heb niet 1 keer reactie gehad!
Vanwege mijn dode pixel die ik nu heb, wilde ik ze een brief sturen. Nergens op de site is het adres van Samsung te vinden! Ik heb uiteindelijk via detelefoongids.nl het adres moeten opzoeken! Pfffff! >> FLAME INTENDED! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:37:
Haha, een email naar Samsung! Over de 172T heb ik 3 keer een email gestuurd om informatie te vragen, toen die hier nog niet uit was. Ik heb niet 1 keer reactie gehad!
Vanwege mijn dode pixel die ik nu heb, wilde ik ze een brief sturen. Nergens op de site is het adres van Samsung te vinden! Ik heb uiteindelijk via detelefoongids.nl het adres moeten opzoeken! Pfffff! >> FLAME INTENDED! :(
Ik heb ze half december vorig jaar een keer gebeld: "Hoe zit het eigenlijk met de levertijd van jullie 191T?" "Daar weten wij niks van, mijnheer. ' "Maar jullie zijn toch de importeur" vraag ik, en toen kreeg ik een of ander vaag verhaal, waar je weinig aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb vorige week een email gestuurd, gewoon via hun website het adres opgezocht en ik had binnen 3 dagen antwoord hoor. Niet dat ze me veel verder konder helpen want ze wisten ook niet hoelang het nog zou duren voordat de winkels de 172T in nederland weer konden leveren. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al enkele weken dit topic te volgen heb ik me dan maar een Iiyama 4821dt bk gekocht, ik moet het nog deftig instellen.
*Heb geen dooie pixels
*na het srgb uit te zetten ( zon autoinstallatie ding voor de kleuren) was men
ghosting verdwenen.
*lekker mooi beeld

zal is proberen wat foto's online te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
obsidian schreef op 07 January 2003 @ 13:05:
Heel goed nieuws, ik heb net de mensen van TFTscherm aan de lijn gehad, en ze zeggen dat (waarschijnlijk) een nieuwe lading met Hitachi schermen vandaag binnenkomt, en zou dat zo zijn dan gaan ook vandaag nog de bestellingen de deur uit. :)

Ze krijgen ook vandaag een lading Samsung 19 inch schermen binnen, ik hoop wel dat nu ook niet ineens de 172T binnenkomt, want dan zou ik dus wel erg balen! :(
vreemd ,tegen mij zeiden ze dat ze nog wel 2weken levertijd hadden.
Vandaag gebeld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een digicammetje zou hebben, zou ik graag wat foto's maken van mn 172T :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFTscherm.nl kan ze niet leveren morgen let maar op. Bedrijven die morgen zeggen, die kunnen voorlopig niet leveren, zou me erg vebazen als het wel kan. De andere zaken zeggen allemaal 2 weken dus dan kan geen enkele zaak eerder leveren mits geen voorraad, onzin dus morgen!! Ik hou altijd van zaken die eerlijk zeggen waar het op staat, duurt het 2 weken of 3 dan duurt het maar 2 weken, maar straks of morgen, no way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:30:
TFTscherm.nl kan ze niet leveren morgen let maar op. Bedrijven die morgen zeggen, die kunnen voorlopig niet leveren, zou me erg vebazen als het wel kan. De andere zaken zeggen allemaal 2 weken dus dan kan geen enkele zaak eerder leveren mits geen voorraad, onzin dus morgen!! Ik hou altijd van zaken die eerlijk zeggen waar het op staat, duurt het 2 weken of 3 dan duurt het maar 2 weken, maar straks of morgen, no way.
Wind je niet zo op, en bovendien vind ik het onzin wat je zegt. Misschien komt er een kleine partij binnen bij de Nederlandse importeur en krijgen sommige winkels een hogere prioriteit omdat niet alle winkels toelevering kunnen krijgen. De winkel waar ik 'm gekocht heb zei dat ze deze week een nieuwe levering zouden krijgen, en RAF zei dat vorige week ook.

Als ze deze week nieuwe levering krijgen dan mag ik de mijne omruilen voor een exemplaar zonder foute pixels. Tot die tijd mag ik die andere gewoon gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38

Flexx

This side up

http://www.hardwareinfo.net/nieuws.php?id=1766

Iemand deze al gezien ? Ziet er ook wel lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

alleen 999,- is wel veel geld als je ziet dat hitachi het voor 629,- doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb nog geen mail van ze gehad dat het scherm is verstuurd, dus ik neem aan dat ze nog niet binnen zijn, misschien morgen. En ach ja, anders volgende week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Laatst online: 11-09 15:50
Ik heb de AS4821DT BK, dat is het grotere broertje van deze monitor. 19" black uitvoering. Die heeft dus nog betere specs zoals: 600:1 contrast en reactietijd is 25ms voor zwart-wit-zwart. Volgensmij geven de meeste een reactietijd weer voor zwart-wit maar dat weet ik niet zeker hoor! Heb er meteen 2 genomen en staan mooi naast elkaar. Ze geven wel enorm veel licht, moet ze nog afstellen want ze zijn enorm helder. Een aanrader voor iedereen die op een 191T van samsung zit te wachten want die had ik dus ook op het oog maar na 2 maanden wachten, wachten en nog eens wachten was ik het zat.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slik 2... 1tje vond ik al ver onbetaalbaar :s
het afstellen is heel makkelijk, alleen hebben ze wel bezuinigd in hun drukknopjes.
Hij is wel lekker snel, vloeiende beelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 00:48:
slik 2... 1tje vond ik al ver onbetaalbaar :s
het afstellen is heel makkelijk, alleen hebben ze wel bezuinigd in hun drukknopjes.
Hij is wel lekker snel, vloeiende beelden :)
Ik werk thuis en ontwikkel internet applicaties. Dan is 2 monitoren wel een must hoor :-) Dus mijn baas heeft ze betaald. Anders waren het geen 19" geweest. Maar heb daar expres voor gekozen omdat het dan allemaal wat groter is en beter leesbaar. Er zit een AUTO button op net als wat ik op mijn oude Eizo CRT monitoren had en dan stelt hij zichzelf perfect in. Dus als ik ze sochtends aanzet en het ziet er niet scherp uit dan even op het knoppie en dan is het weer perfect. En dat ze behoorlijk duur zijn klopt wel. Was iets van 2500Euro voor 2 tftjes.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:51:
[...]

Ik heb ze half december vorig jaar een keer gebeld: "Hoe zit het eigenlijk met de levertijd van jullie 191T?" "Daar weten wij niks van, mijnheer. ' "Maar jullie zijn toch de importeur" vraag ik, en toen kreeg ik een of ander vaag verhaal, waar je weinig aan had.
Ik vind zojuist in mijn mailbox het bericht dat mijn Samsung 191T overgeleverd is aan de TPG Post, met trackingnummer erbij enzovoorts. Dus morgen of overmorgen is 'ie (hopelijk) binnen !

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietvs schreef op 08 January 2003 @ 00:22:
[...]
Ik heb de AS4821DT BK, dat is het grotere broertje van deze monitor. 19" black uitvoering. Die heeft dus nog betere specs zoals: 600:1 contrast en reactietijd is 25ms voor zwart-wit-zwart. Volgensmij geven de meeste een reactietijd weer voor zwart-wit maar dat weet ik niet zeker hoor! Heb er meteen 2 genomen en staan mooi naast elkaar. Ze geven wel enorm veel licht, moet ze nog afstellen want ze zijn enorm helder. Een aanrader voor iedereen die op een 191T van samsung zit te wachten want die had ik dus ook op het oog maar na 2 maanden wachten, wachten en nog eens wachten was ik het zat.
Dat contrast van 600:1 kun je wel vergeten: in de C'T computermagazine staat een test van jou IIyama. Het werkelijke contrast is: 295:1 (maar goed de fabrikanten liegen er qua contrast allemaal flink op los)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 09:28:
[...]

Dat contrast van 600:1 kun je wel vergeten: in de C'T computermagazine staat een test van jou IIyama. Het werkelijke contrast is: 295:1 (maar goed de fabrikanten liegen er qua contrast allemaal flink op los)
Dat zal gerust wel, net als de reactietijd. Bij vele is die veel hoger dan ze in de specs zetten. Je moet een scherm gewoon zien en eigenlijk een maandje achter werken voordat je echt kan zeggen of het een goed scherm is of niet. Want even klooien in een computerwinkel is toch anders dan thuis. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er een Hitachi tft scherm in zat maar kan dat niet meer vinden.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 09:28:
[...]

waarschijnlijk net zoiets als PMPO vermogen bij audio. Wat ik wel weet dat ik wel een hoog contrast heb, maar het lang niet ten volle benut. Ik heb volgens specs. 450:1 en heb hem op 50% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

kreeg net mailtje van de tftwinkel dat de zwarte versie die ik besteld had ( CML174SXWB ) slecht leverbaas is (nog 2 weken) ik kon de witte voor 599 nu meteen opgestuurd krijgen...

maar heb er toch voor gekozen te wachten, want vind wit niks voor een tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
HenkS: Ik heb die mail ook ontvangen, denk dat ik ook gewoon op die zwarte wacht, kijkt wat fijner =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 16:57
Ik heb die mail ook al gehad :)
Ik ga wel voor de witte, heb ook een witte pc dus maakt me niet echt veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
HenkS schreef op 08 januari 2003 @ 17:38:
kreeg net mailtje van de tftwinkel dat de zwarte versie die ik besteld had ( CML174SXWB ) slecht leverbaas is (nog 2 weken) ik kon de witte voor 599 nu meteen opgestuurd krijgen...

maar heb er toch voor gekozen te wachten, want vind wit niks voor een tft
Dat zei ik dus een paar posten terug al |:(
Rond de 20e zijn ze weer leverbaar verwacht hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

SiErRa schreef op 08 januari 2003 @ 18:35:
Ik heb die mail ook al gehad :)
Ik ga wel voor de witte, heb ook een witte pc dus maakt me niet echt veel uit.
ik wacht mooi op de zwarte :)

heb een zilveren pc :) :)
maar vind een witte tft gewoon niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op 08 January 2003 @ 18:48:
maar vind een witte tft gewoon niks
Idd, en een witte Hitachi en een zwarte Hitachi in 1 huis kan natuurlijk niet :+

Ik hoop dat ze voor mij ook gauw een foutloos exemplaar hebben...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Idd
Trouwens HenkS ik heb net nog ff gemailed met TFTWinkel.nl ... en hij zei dat het gewoon was omdat sommige mensen niet konden wachten, volgens mij is voor ons, diegene die vorige week ofzo, die zwarte hadden besteld gewoon de wachttijd nog steeds 2 weken, dus nu iets minder schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jongens, er is wel een verschil tussen TFTwinkel en TFTscherm hee.. Niet dat jullie die twee door elkaar halen en dan de levertijden verkeerd hebben....

Btw, ik heb een winkel gevonden waar ze de 172T op voorraad hebben, tenminste, dat zeggen ze op hun site: www.2mcomputers.nl daar is ie alleen wat duurder, 735 € ofzo geloof ik. Dus als iemand perse de 172T wil hebben.

Heej Henk, is misschien wel wat voor jou, je hebt een zileren PC, en die monitor is ook zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
hey, even een ander vraagje tussendoor maar heeft wel met TFT te maken. Ik heb dus 2x Iiyama AS4821DT en eentje digitaal op mijn 8500vivo en eentje analoog op een 3dfx pci2000. Nu wil ik ze eigenlijk allebei op een kaart maar dan wel allebei digitaal. Heeft iemand hier ervaring mee want er zijn zo weinig kaarten waarop je meerdere digitale tft's op kan aansluiten. Wil natuurlijk ook kunnen blijven gamen dus moet wel vergelijkbaar zijn met de 8500 of beter natuurlijk maar ook weer niet te duur, max 500 euro.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obsidian, misschien wordt het nu tijd om je sig te veranderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietvs schreef op 08 januari 2003 @ 19:52:
hey, even een ander vraagje tussendoor maar heeft wel met TFT te maken. Ik heb dus 2x Iiyama AS4821DT en eentje digitaal op mijn 8500vivo en eentje analoog op een 3dfx pci2000. Nu wil ik ze eigenlijk allebei op een kaart maar dan wel allebei digitaal. Heeft iemand hier ervaring mee want er zijn zo weinig kaarten waarop je meerdere digitale tft's op kan aansluiten. Wil natuurlijk ook kunnen blijven gamen dus moet wel vergelijkbaar zijn met de 8500 of beter natuurlijk maar ook weer niet te duur, max 500 euro.
De matrox parhelia heeft twee dvi aansluitingen

Key features:
512-bit GPU
256-bit DDR memory interface
256MB DDR memory
High performance 2D, 3D & video
Triple-RGB, Dual-DVI, TV output
Surround Design and Surround Gaming
DualHead-HF and TripleHead Desktop
16x Fragment Antialiasing
UltraSharp Display Output technology
10-bit GigaColor technology
Matrox PrecisionCAD driver for AutoCAD®
Realtime Display Color Adjustment
PureVideo Preview
Visualization Plugin for AutoCAD®
WYSIWYG Plug-ins for DCC
10-bit GigaColor Plugin for PhotoShop
Color Calibration and ICC profiling utility
AGP 4X

De 128 mb versie heeft ook dual dvi

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 20:13:
Obsidian, misschien wordt het nu tijd om je sig te veranderen? ;)
Done. :P En eigenlijk moet ik hem helemaal veranderen in: ïk wil dat mijn hitachi binnenkomt" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 16:57
obsidian schreef op 08 January 2003 @ 19:29:
Jongens, er is wel een verschil tussen TFTwinkel en TFTscherm hee.. Niet dat jullie die twee door elkaar halen en dan de levertijden verkeerd hebben....

Btw, ik heb een winkel gevonden waar ze de 172T op voorraad hebben, tenminste, dat zeggen ze op hun site: www.2mcomputers.nl daar is ie alleen wat duurder, 735 € ofzo geloof ik. Dus als iemand perse de 172T wil hebben.

Heej Henk, is misschien wel wat voor jou, je hebt een zileren PC, en die monitor is ook zilver.
Daar had ik hem eerst ook besteld, maar na erg slecht behandeld te zijn (2x zeggen dat ze terugbellen en het niet doen en zeggen dat ze hem dan en dan binnenkrijgen maar het ook niet zo is) heb ik mijn bestelling geannuleerd en heb ik die hitachi besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

De_Bastaard schreef op 08 januari 2003 @ 19:01:
Idd
Trouwens HenkS ik heb net nog ff gemailed met TFTWinkel.nl ... en hij zei dat het gewoon was omdat sommige mensen niet konden wachten, volgens mij is voor ons, diegene die vorige week ofzo, die zwarte hadden besteld gewoon de wachttijd nog steeds 2 weken, dus nu iets minder schat ik.
ja daarom... ik had zeker verwacht dat het nog een week zou duren, en nu nog 2 ofzo.. kan me weinig boeien.. en dan mag die wittte wat minder kosten, maar ik moet er 4 jaar naar kijken ofzo, dan wacht ik nog wel liever...

wel super service van die gozers, nette mails, snelle replys... zo hoort het

GO TFTWINKEL GO _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Barcode : 3SQVS??????????
Postcode : 2???XX

De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden:

Statusinformatie Datum Locatie
Zending geaccepteerd door TPG Post 08-01-2003 Amsterdam-Bornhout , intern transport pakketten
Zending in sorteerproces 08-01-2003 Dordrecht-Pieter Zeemanwg , intern transport pakketten
Zending wordt afgeleverd 08-01-2003 Wateringen-Maaslandsewg , pakkettendistributie
Zending uitgereikt 08-01-2003 Wateringen-Maaslandsewg , pakkettendistributie
YESSSS, dus m'n scherm is aangekomen! Nu moet ik nog uit zien te vogelen hoe ik het ding thuis krijg. (Bestelling is op mijn werk afgeleverd, terwijl ik gisteren niet aanwezig was.)

Oh, trouwens, tekort / levering van die 191T is wel vrij extreem. Dit stond in de verzendbevestiging van de winkel:
we hebben nog meer 191t's in backorder staan en dit exemplaar stamt uit de orderperiode van sept'02 dus daar is lang op gewacht!
Nou maar hopen dat het apparaat geen kapotte pixels heeft, dan ben ik helemaal blij! (En dan moet ik heel rap maar eens een goeie videokaart met DVI output kopen.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

pietvs schreef op 08 January 2003 @ 19:52:
Gainward heeft ook een geforce 4 Ti4600 met tweemaal DVI, de Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750 XP.

¡· Integrated NVIDIA GeForce4 Ti 4600 GPU .
¡· Support 128MB with ultra fast DDR SDRAM.
¡· nView(TM) Display Technology Allow uses to control multiple displays.
¡· Support Capture Video from TV,VCR,DV or camcorder with Composite & S-Video connector.
¡· Support High quality TV-out for NTSC/PAL system.
¡· Support LCD x2 output with DVI connector.

uitgebreide specs hier

plaatje (als bewijs ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.com/ProductImages/GF4_Ultra750XP_VIVO_500x375.jpg

pricewatch shortcut:

pricewatch: Gainward GeForce4 Ti4600 128MB

het mooie van deze is dat ie goedkoper is dan de Parhelia en sneller....kijk hier maar eens: http://anandtech.com/showdoc.html?i=1645&p=1

En hier nog een reviewtje van de kaart.

http://firingsquad.gamers.com/hardware/ultra750/default.asp

En er zit trouwens ook ViVo op. En Gainward-kaarten zijn meestal wel goed te OC'en. (laat je trouwens niet misleiden door die 750.....dat is niet de snelheid van het geheugen.)

edit:
was trouwens ook mijn 750ste post gheghe :P

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 09-01-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou, mijn 191T is binnen. Geen dode pixels, wel op 2 plekjes vuildeeltjes aan de binnenkant, maar dat is niet storend.

Over games kan ik nog niet echt oordelen, omdat ik nu nog D-Sub (VGA dus) gebruik in plaats van DVI. Net even UT2003demo gedraaid, op 640x480 (ja, die GF2 MX @ 200/190 core/mem trekt niet veel meer dan dat) en dan zie je nog behoorlijk wat 'hangen' in de achtergrond. Ditto bij Q3A, die ik wel op native 1280x1024 kon draaien.

Over een paar dagen over op DVI (komt een Radeon 9700 aan) en dan test ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jumpstart>dus nu heb je wel wat ghosting of zie ik dat verkeerd?
en welk type heb je met die ronde voet of met die vierkante voet?
dftewel de P of de B type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 16:06:
jumpstart>dus nu heb je wel wat ghosting of zie ik dat verkeerd?
en welk type heb je met die ronde voet of met die vierkante voet?
dftewel de P of de B type?
De situatie is nog verre van ideaal. Ik heb het scherm net pas, heb nog niet kunnen spelen met instellingen. Kwam er ook nog achter dat het scherm wel 1280x1024 @ 75 Hz moet hebben. Ik heb tot nu toe 60 Hz gedraaid.

En uiteraard moet ik niet voorbarig wezen, want ik ga over een paar dagen over op DVI in plaats van D-Sub.

Dus, ZOALS 'IE NU IS, is er wel sprake van het nodige dubbelzien. Maar dat kan nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JumpStart schreef op 09 januari 2003 @ 16:39:
De situatie is nog verre van ideaal. Ik heb het scherm net pas, heb nog niet kunnen spelen met instellingen. Kwam er ook nog achter dat het scherm wel 1280x1024 @ 75 Hz moet hebben. Ik heb tot nu toe 60 Hz gedraaid.

En uiteraard moet ik niet voorbarig wezen, want ik ga over een paar dagen over op DVI in plaats van D-Sub.

Dus, ZOALS 'IE NU IS, is er wel sprake van het nodige dubbelzien. Maar dat kan nog veranderen.
Ik moet zeggen dat ik uit je post/schrijfstijl de indruk krijg dat je niet echt enthousiast bent. DVI kan ietsje beter zijn maar verwacht geen wonderen. Ik draai zonder DVI en heb haarscherp beeld zonder ghosting of andere storende dingen. Immers kan een CRT ook hele mooi plaatjes tevoorschijn toveren met hetzelfde beeldsignaal dus als jouw CRT op je videokaart goed beeld geeft dan moet je TFT zonder DVI minstens zo goed beeld kunnen geven, en 60Hz of 75Hz mag dan niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Laatst online: 07-09 16:16
Ik zit flink te twijfelen over de aanschaf van een 191T (twee eigenlijk :9 , dan snap je ook de twijfel, is wel een &%*$berg geld :X ) of toch nog maar een tijdje doordraaien met mijn huidige dual setup en hopen dat het spul wat beter te betalen word. De 191T is de enige die op papier aan mijn wensen voldoet, het probleem is dat ik hem nog nergens in een winkel heb kunnen bekijken.

Jumpstart: Ik zie dat je in Delft woont, ik ook, zin om je schermpje te showen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die nog interesse hebben in de afhandeling van mijn klacht over de dode pixel op mijn 172T bij It2take, heb ik wat nieuws te melden.
18 december heb ik een aangetekende brief gestuurd naar het bedrijf en heb ik een termijn gesteld van 1 maand om te reageren op mijn klacht. Omdat ik ervaring heb met bedrijven die niet reageren, heb ik voor de zekerheid afgelopen maandag nog een brief gestuurd, niet aangetekend deze keer. Kost toch ook wat!
Ik had het wel mooi in een enveloppe gedaan van de Erasmus Universiteit waar ik studeer/werk, dus dan zouden ze het vast wel openmaken ;)
Zonet een mailtje van ze gehad. Let vooral op het emailadres!!! Een bevestiging van wat ik eigenlijk al dacht...

----------------------------------------------------
From: "ITTOTAKE" <ITTOTAKE@beat-it.nl>
To: <nospam@hotmail.com>
Subject: Uw brief
Date: Thu, 9 Jan 2003 17:38:38 +0100

Geachte heer Van Wel,

Bij deze bevestigen wij de goede ontvangst van uw brief. Wij hebben
contact opgenomen met Samsung en zij hebben aangegeven rechtstreeks met
u contact op te zullen nemen. U hoort dus in tweede instantie van hen.

Ik reken op een voor alle partijen bevredigende oplossing. Heeft u
vrijdag 17 januari nog niets van Samsung vernomen, dan hoor ik graag van
u.

Met vriendelijke groet,
It2take
----------------------------------------------------

It2take heeft dus kennelijk banden met Beat-It.nl, mag ik hieruit afleiden?
Niet dat het verder wat uitmaakt, maar toch. Ik ben heel, heel benieuwd wat ik van Samsung te horen ga krijgen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
net een samsung 151s gehaald en hoewel ik op mn werk ook op een tft werk(17" eizo :9~) is het thuis toch wel ff wennen :)

zometeen ff pci vid kaart erin en dual mon aan de praat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Jongens op tomshardware staat nu de engelse review van die 16ms hitachi, ik weet niet of dit alleen een vertaling is van de franse test een paar weken terug of fdat er wat is toegeveogd. Want ik ben pas bij blz 1 maar hij klinkt enthousiast. En hij begint met een knauw naar compaq :)

edit: het is een vertaling, niets nieuws maar wel lekkerder leesbaar, frans is even verstaanbaar als zweeds

[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 09-01-2003 19:41 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 09 januari 2003 @ 19:33:
Jongens op tomshardware staat nu de engelse review van die 16ms hitachi, ik weet niet of dit alleen een vertaling is van de franse test een paar weken terug of fdat er wat is toegeveogd. Want ik ben pas bij blz 1 maar hij klinkt enthousiast. En hij begint met een knauw naar compaq :)

edit: het is een vertaling, niets nieuws maar wel lekkerder leesbaar, frans is even verstaanbaar als zweeds
Conclusie: The CML174SXW is the best 17" LCD screen that we have tested so far. It combines the best features of its rivals, such as the quick response of the Iiyama AS4314UTG and the bright colors of the Solarism LM1711. This makes it a particularly powerful screen for gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Weet iemand of hier binnenkort een 18inch of 19 inch van verschijnt (of van een ander merk een 16ms scherm)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
Heeft iemand al enig id wanneer die Samsung 191 schermen weer te koop/bestellen zijn?

Jumpstart wanneer had jij m besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
zimbab schreef op 09 January 2003 @ 14:56:

Gainward heeft ook een geforce 4 Ti4600 met tweemaal DVI, de Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750 XP.

¡· Integrated NVIDIA GeForce4 Ti 4600 GPU .
¡· Support 128MB with ultra fast DDR SDRAM.
¡· nView(TM) Display Technology Allow uses to control multiple displays.
¡· Support Capture Video from TV,VCR,DV or camcorder with Composite & S-Video connector.
¡· Support High quality TV-out for NTSC/PAL system.
¡· Support LCD x2 output with DVI connector.

het mooie van deze is dat ie goedkoper is dan de Parhelia en sneller....kijk hier maar eens: http://anandtech.com/showdoc.html?i=1645&p=1
Wat is nu wijsheid, deze kaart kopen of wachten tot de Parhelia2 welke toch een stuk beter zou moeten zijn dan de 1 want 2d is van matrox altijd enorm goed. En ik werk meer met 2d dan 3d. Of wachten op de GeforceFX (als daar natuurlijk een dual DVI kaart van komt)

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

6killer schreef op 09 januari 2003 @ 20:53:
Heeft iemand al enig id wanneer die Samsung 191 schermen weer te koop/bestellen zijn?

Jumpstart wanneer had jij m besteld?
Dat was een beetje heen en weer mailen en op 5 december plaatste ik mijn bestelling. Toen al hadden ze het over "in januari" voor de leverdatum van die 191T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 19:56:
[...]

Conclusie: The CML174SXW is the best 17" LCD screen that we have tested so far. It combines the best features of its rivals, such as the quick response of the Iiyama AS4314UTG and the bright colors of the Solarism LM1711. This makes it a particularly powerful screen for gaming.
Hebben ze al eens de Samsung 172T getest dan? Vraag me af of ze de Hitachi beter vinden als de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
qua snelheid verliest hij het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de link posten van die review? Ik kon de Franse vinden, maar ik begreep alleen het woord Noel (kerst) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakwizard, die test staat gewoon pal op de voorpagina van tomshardware.com

Obsidian, ErikRo, ik denk ook dat de 172T het qua snelheid wel zal verliezen. Maar zo duidelijk als 'zeker' zou ik het niet willen noemen. Hoe kan je dat weten? Heb jij ze allebei gezien en getest? Zoals je waarschijnlijk wel weet, zeggen specificaties weinig tot niets.
Ik heb zelf geen enkele last van ghosting bij mijn 172T, maar misschien ben ik er wel niet zo gevoelig voor.
Qua kleur e.d. zullen ze elkaar niet veel uiteenlopen denk ik. Tot voor kort was iedereen lovend over de 172T en vond iedereen de kleuren prachtig. Denk niet dat de Hitachi dat weer overtreft.
Enneh... de Samsung blijft een erg ge*il apparaat om naar te kijken! Dat is toch wel 1 minpuntje van de Hitachi. Die is bij lange na niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 22:48:

Obsidian, ErikRo, ik denk ook dat de 172T het qua snelheid wel zal verliezen. Maar zo duidelijk als 'zeker' zou ik het niet willen noemen. Hoe kan je dat weten? Heb jij ze allebei gezien en getest? Zoals je waarschijnlijk wel weet, zeggen specificaties weinig tot niets.
Ik heb zelf geen enkele last van ghosting bij mijn 172T, maar misschien ben ik er wel niet zo gevoelig voor.
Qua kleur e.d. zullen ze elkaar niet veel uiteenlopen denk ik. Tot voor kort was iedereen lovend over de 172T en vond iedereen de kleuren prachtig. Denk niet dat de Hitachi dat weer overtreft.
Enneh... de Samsung blijft een erg ge*il apparaat om naar te kijken! Dat is toch wel 1 minpuntje van de Hitachi. Die is bij lange na niet zo mooi.
Het gaat mij altijd nog om de prestaties niet om de design prijs.
Ik kijk altijd nog naar het scherm ,en niet wat er omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 22:48:
Dat vond ik ook. De Hitachi leek me maar saai. Maar toen ik 'm thuis uitpakte en neerzette vond ik het toch wel een chique ding :) Lekker simpel, pretentieloos en toch mooi. Na een tijdje ga je het design eigenlijk wel waarderen en het beeld is mooi genoeg om zelfs een veel lelijker design te compenseren ;) Nu hoef ik echt niet meer zo nodig een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Certefied, het gaat natuurlijk nergens over om mijn hele tekst te quoten om dan vervolgens alleen dat ene punt aan te halen. Alsof het uiterlijk van het scherm de bottom line zou zijn van mijn tekst. Natuurlijk gaat het in de eerste plaats om de prestaties. Zoals ik al zeg, die zijn uitstekend. Maar als dat elkaar nauwelijks ontloopt, dan kan het geen kwaad om ook nog de vormgeving erbij te betrekken. Je moet immers tegen het hele scherm aan kijken en niet alleen tegen de 17 inches TFT.

edit:
Hahaha, wil ik zeker wel geloven hoor. En het design van mijn scherm is zo mooi, dat ik het absoluut niet erg vind dat de beeldkwaliteit zo brak is :p Ben toch eigenlijk wel heel benieuwd hoe het beeld van de Hitachi eruit ziet. Zou het graag naast mijn Samsung willen zien.

nog een edit:
Trouwens nog mensen die mijn vorige post hebben gelezen mbt It2take? Weet iemand wat meer over hun verband met Beat-It?

en weer een edit!:
Hmmmm! Heb de websites eens goed bekeken. Beide bedrijven zitten op hetzelfde adres. Ze hebben wel verschillende telefoon- en rekeningnummers.
Maarrrr, ze hebben hetzelfde KVK-nummer! Beat-It en It2take zijn dus 1-en-hetzelfde bedrijf! Waarom zouden ze dat op die manier doen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 23:10:
Certefied, het gaat natuurlijk nergens over om mijn hele tekst te quoten om dan vervolgens alleen dat ene punt aan te halen. Alsof het uiterlijk van het scherm de bottom line zou zijn van mijn tekst. Natuurlijk gaat het in de eerste plaats om de prestaties. Zoals ik al zeg, die zijn uitstekend. Maar als dat elkaar nauwelijks ontloopt, dan kan het geen kwaad om ook nog de vormgeving erbij te betrekken. Je moet immers tegen het hele scherm aan kijken en niet alleen tegen de 17 inches TFT.

edit:
Hahaha, wil ik zeker wel geloven hoor. En het design van mijn scherm is zo mooi, dat ik het absoluut niet erg vind dat de beeldkwaliteit zo brak is :p Ben toch eigenlijk wel heel benieuwd hoe het beeld van de Hitachi eruit ziet. Zou het graag naast mijn Samsung willen zien.

nog een edit:
Trouwens nog mensen die mijn vorige post hebben gelezen mbt It2take? Weet iemand wat meer over hun verband met Beat-It?

en weer een edit!:
Hmmmm! Heb de websites eens goed bekeken. Beide bedrijven zitten op hetzelfde adres. Ze hebben wel verschillende telefoon- en rekeningnummers.
Maarrrr, ze hebben hetzelfde KVK-nummer! Beat-It en It2take zijn dus 1-en-hetzelfde bedrijf! Waarom zouden ze dat op die manier doen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!
2 bedrijven verkopen meer dan 1, ze kunnen aanbiedingen doen terwijl ze toch nog artikelen voor de gewone prijs kunnen aanbieden etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 2 de sites zijn niet echt gebruikersvriendelijk, ik kan de artikelen niet vinden (bijv Sony DRU500) en vooral It2take vind ik er onbetrouwbaar uitzien, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 22:48:

Nee maar ik heb nu al zoveel tft's gezien en hun (niet kloppende) specs. Dat daar wel een lijn in te ontdekken valt. Nu zal ghosting op een 17 inch altijd iets mindr zichtbaar zijn dan op en 19 inch (kleinere pixles). Sommige mensen hebben idd eerder last van ghosting dan andere. Ik heb er bv echt heel snel last van. Vandaar dat ik erg uitkijk naar die 16ms schermen.
Qua kleur zal dat idd niet uitmaken misschien is 172t zelfs wel beter en een beetje mooi zijn helpt ook wel nij een tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

AERGHHH!!

Ik heb me scheelgezocht in het vorrige Final Episode draadje naar de URL voor het stukkie software dat responsetime kon bepalen, door 2 gekleurde vlakken met spleet ertussen over het scherm te laten schuiven... Maar dus niets gevonden, ik heb er waarschijnlijk gewoon overheel gelezen.

Kan iemand die URL nog eens posten hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Stel je niet teveel voor van dat proggie hoor, het is erg moeilijk om een goede test uit te voeren aangezien het een erg objectieve test is.

En ik heb toch maar gewoon de witte Hitachi besteld hoor, ik ga niet zoveel extra betalen voor dat Samsung scherm of lang wachten op het zwarte Hitachi scherm.

Zijn er nog meer mensen die de bestelling hebben aangepast? (van zwart naar wit dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

obsidian schreef op 10 januari 2003 @ 11:38:
Stel je niet teveel voor van dat proggie hoor, het is erg moeilijk om een goede test uit te voeren aangezien het een erg objectieve test is.

En ik heb toch maar gewoon de witte Hitachi besteld hoor, ik ga niet zoveel extra betalen voor dat Samsung scherm of lang wachten op het zwarte Hitachi scherm.

Zijn er nog meer mensen die de bestelling hebben aangepast? (van zwart naar wit dus)
nee :)

heb de aanbieding afgeslagen.. wacht netjes op de zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obsidian! Doe geen dingen waar je spijt van krijgt! Een beetje wachten kan toch best nog wel? :P
Ik heb mijn Samsung trouwens nog net wat goedkoper gekregen. 678 euro - 50 euro energiepremie = 628 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik krijg er geen spijt van hoor, ik vind een witte ook best mooi, of bedoel je dat ik de Samsung niet neem?

En die energiepremie is nu toch niet meer geldig of wel? En als ik ga kijken naar de specs van de Samsung en ik kijk dan naar het prijsverschil, dan vind ik die twee elkaar niet goedmaken. Oftewel, die (bijna) 200 euro meer voor die Samsung heb ik er niet echt voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel die witte. Dat je de Samsung niet neemt, daar kan ik heel goed inkomen.
Je vindt de witte 'ook best mooi'. Ben je daar heel erg van overtuigd, of twijfel je een beetje? Als je ook maar een klein beetje twijfelt, zou ik wachten op de zwarte! Echt! Ik weet hoe ontzettend %*(@#$% wachten is, maar beter dan dat je straks toch net niet helemaal tevreden bent.

Mijn Samsung had ik 18 december gekocht en daar kan ik de premie dus nog van innen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Zit ook nog braaf te wachten op z'n CML174SXWB,,zou volgende week ergens binnenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik ben er heel erg van overtuigd, eerlijk gezegd boeit me de kleur amper, ik heb toen alleen de zwarte gekozen omdat het weer eens wat anders is. :)

Ik vind de specs veeeeel belangrijker. :)

En Danster, bijna alle winkels hebben die termijn inmiddels verlengd naar einde van de maand geloof ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Eh..kreeg zostraks een mailtje dat hij maandag binnen zou komen...zo niet...vraag ik rente heb nl al betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rente zal dan 3 eurocent zijn met de huidige rente :) Ik gellof 2% per jaar op de bankrekening. Maar lijkt me stug dat ze maandag leverbaar zijn, het probleem ligt namelijk niet bij de winkels, maar bij Hitachi zelf zo is mij uitgelegd. Ze zijn nu enorm populair, vooral die zwarte (de witte zijn wel leverbaar), dus kan er in principe geen winkel zijn die hem wel kan leveren, ook niet uit Duitsland, Belgie of Europa at all.

Misschien paralelimport via USA?? Maar dat mag niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 10 januari 2003 @ 16:09:
Ik ben er heel erg van overtuigd, eerlijk gezegd boeit me de kleur amper, ik heb toen alleen de zwarte gekozen omdat het weer eens wat anders is. :)

Ik vind de specs veeeeel belangrijker. :)

En Danster, bijna alle winkels hebben die termijn inmiddels verlengd naar einde van de maand geloof ik hoor.
Hier: http://www.lcdkoopjes.nl/shop/GHITACHI.htm staat hij nog op voorraad, al staat er wel bijna op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik ga eind januari mijn Hitachi CTW174SWXB bestellen, zijn ze dan alweer wat beter leverbaar?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

FL!PNEUS schreef op 10 January 2003 @ 16:46:
Ik ga eind januari mijn Hitachi CTW174SWXB bestellen, zijn ze dan alweer wat beter leverbaar?
Vast wel. Ze weten nu dat er veel vraag naar is, dus alle leveranciers zijn ze nu aan het bestellen.

btw, ik neem aan dat je de CML174SXWB bedoelt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door mvds op 10-01-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check deze winkel http://www.2mcomputers.nl/ samsumgs op voorraad hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

obsidian schreef op 10 januari 2003 @ 17:42:
[...]

btw, ik neem aan dat je de CML174SXWB bedoelt. :)
Bijna goed gegokt. ;).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipneus, de Hitachi Zwart zal wel beter leverbaar zijn aan het einde van de maand, maar de winkels zullen eerst de bestellingen die nog open staan uitvoeren neem ik aan, dus zal je dan weer moeten wachtecludt je aan de beurt bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

typefoutje sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakwizard, je kan je eigen post editen he? Dat icoontje met dat potloodje ernaast. Is wel zo handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Net m'n nieuwe Samsung 171P gehaald. Geen dode pixels gelukkig!
En wat een fantastisch beeld!
En wat een fantastisch design!

Ik twijfelde tussen de 172T en de 171P. De specs waren hetzelfde. Ik heb uiteindelijk voor de 171P gekozen vanwege het feit dat die leverbaar was en dat ik het design ook nog net iets strakker vond dan de 172T.

Een DVI kabel zat er al bij, dus dat compenseert de hogere aanschaf prijs t.o.v. een 172T ook nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej KarlMarx, gefeliciteerd met je mooie scherm! Gelukkig zitten er geen dode pixels op.
Ik heb ook een tijd getwijfeld tussen beide schermen. De 171P kan je ook nog 90graden draaien, wat ook erg handig is. Dat kan de 172T niet. Waar ik werk hebben ze honderden DVI-kabeltjes, dus dat is het probleem niet ;)
Ik heb uiteindelijk de 172T gekozen omdatik die van de zij- en achterkant wat mooier vond, wat platter. De monitor staat namelijk bij mij op zo'n manier in de kamer, dat dat heel goed te zien is. Dat gaf eigenlijk een beetje de doorslag...

Wel fijne sensitive knopjes op die 172P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net me iiyama 17 inch binnen en aangesloten :9~

Heb een AS4314UT (bk)

http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=34

Moet zeggen dat het gamen hier SUPER op gaat. Heb net Hot persuit 2 gedraaid en prachtig beeld gewoon. Dus als je echt een tft wilt en goed wil kunnen gamen is dit echt een aanradertje.
Goedkoopste prijs bij pricewatch is €610,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 16:37:
Die rente zal dan 3 eurocent zijn met de huidige rente :) Ik gellof 2% per jaar op de bankrekening. Maar lijkt me stug dat ze maandag leverbaar zijn, het probleem ligt namelijk niet bij de winkels, maar bij Hitachi zelf zo is mij uitgelegd. Ze zijn nu enorm populair, vooral die zwarte (de witte zijn wel leverbaar), dus kan er in principe geen winkel zijn die hem wel kan leveren, ook niet uit Duitsland, Belgie of Europa at all.

Misschien paralelimport via USA?? Maar dat mag niet volgens mij.
Eerlijk gezegd minder zelfs op een prive rekening dan.. 0,350% op een spaarrekening wat meer natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

pietvs schreef op 09 januari 2003 @ 21:00:
[...]
Wat is nu wijsheid, deze kaart kopen of wachten tot de Parhelia2 welke toch een stuk beter zou moeten zijn dan de 1 want 2d is van matrox altijd enorm goed. En ik werk meer met 2d dan 3d. Of wachten op de GeforceFX (als daar natuurlijk een dual DVI kaart van komt)
Dat de 2D van matrox vaak goed is komt door een betere DAC en betere filters. Dit heeft echter allemaal te maken met de kwaliteit van het analoge signaal. Met DVI onzeil je het gehele analoge circuit van je beeldschermkaart en maakt het dus niks uit of de kwaliteit daarvan minder is.

[ Voor 4% gewijzigd door GraasGast op 10-01-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een 17" schermpie aan te schaffen.
Twijfel alleen tussen Iiyama & Samsung.

Helaas zie met al die verschillende types door de bomen het bos niet meer :'(

Iiyama 17 inch AS4314UTG (LCD)
Iiyama 17 inch AS4314UTBK (LCD)
Iiyama 17 inch AS4315UT (LCD)
Iiyama 17 inch AS4316UTC (LCD)
Iiyama 17 inch AS4332UT (LCD)
Iiyama 17 inch AS4332UTBK (LCD)

Samsung SM 171MP Silver, 17" TFT 1280x1024 240cd/m2 450:1 25ms TV-Tuner Multimedia

Samsung SM 171N Silver, 17" TFT 1280x1024 350cd/m2 350:1 25ms Economy

Samsung SM 171N Slimline Silver, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms

Samsung SM 171P Porsche Design, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 500:1 25ms DVI

Samsung SM 171S Ivory, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms Portrait Economy

Samsung SM 171S Silver, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms Portrait Economy

Samsung SM 172B Multimedia Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms Flexline

Samsung SM 172B Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms Flexline

Samsung SM 172T Multimedia Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms DVI Flexline

Samsung SM 172T Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms DVI Flexline

Hoe zit het net met die reactie tijden. Bij Iiyama zie soms 25 ms en de andere keer 40 ms staan terwijl je nog steeds over een 17" versie.

Ik heb momenteel in mijn systeem een Gainward GF4 Ti 4200 zitten met DVI aansluiting. Ik wil graag games draaien om de monitor dus geen ghosting....

Ik lees uit de verschillende postings dat mensen voor monitoren met een reactie tijd van <25ms gaan, maar uit metingen blijkt niet altijd zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Iiyama 17 inch AS4314UTG dit is de beste van hun.
ut is de ouder versie utg zit een nieuw scherm in,deze presteerd aanmerkelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op 11 januari 2003 @ 08:37:
Iiyama 17 inch AS4314UTG dit is de beste van hun.
ut is de ouder versie utg zit een nieuw scherm in,deze presteerd aanmerkelijk beter.
Wat mij opvalt bij die Iiyama schermen is dat de goedkope versie....AS4314UTG/AS4314UT.....een respons tijd van 20 ms heeft en de duurdere versies allemaal 25 ms.

Tevens zie je de ene keer bij respons tijd black/white/black en de andere keer rise+fall 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb de TFT van mijn vader eens aangesloten en uitgetest met wat games, en ik moet zeggen... mooi..... het is een 15" NEC LCD1550VM. reactietijd weet ik niet (ik geloof 30 of 35).

Ik zit me dus eigenlijk wel af te vragen of we ons niet blind zitten te staren op de reactietijd???

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fritske schreef op 11 januari 2003 @ 10:55:
Ik heb de TFT van mijn vader eens aangesloten en uitgetest met wat games, en ik moet zeggen... mooi..... het is een 15" NEC LCD1550VM. reactietijd weet ik niet (ik geloof 30 of 35).

Ik zit me dus eigenlijk wel af te vragen of we ons niet blind zitten te staren op de reactietijd???
Ben ik het helemaal mee eens. Je moet gewoon in de winkel gaan kijken/testen. Al die getalletjes zeggen mij niet zoveel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fritske schreef op 11 January 2003 @ 10:55:

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 11:05:
Ben ik het helemaal mee eens. Je moet gewoon in de winkel gaan kijken/testen. Al die getalletjes zeggen mij niet zoveel. :)
Couldn't agree more :)

En als je bedenkt dat die specificaties vaak nog nergens op slaan ook... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kom net terug van de winkel. Ze hadden van Hitachi 1 exemplaar gekregen ter vervangen van de mijne. Ze hadden 'm bekeken en ik mocht 'm zelf ook nog even testen in de winkel. Helemaal vrij van fouten :P Goeie service en prima afgehandeld dus.

Dus voor 650 euro heb ik nu een schitterend beeld, een in zwart uitgevoerde behuizing en DVI kabel erbij :Y) Ik heb absoluut geen spijt van de keuze voor Hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relaxed Exirion, volgens mij is Hitachi op dit moment het beste scherm beschikbaar voor games etc, jammer dat de black vertraagd is, maar de white is wel leverbaar en geloof ik zelfs tijdelijk goedkoper omdat ze de zwarte niet kunnen leveren, erg netjes van Hitachi (tenminste ik denk dat zij die korting geven) 599 euro is niet duur voor een 17" TFT scherm met DVI en DVI kabel met 16ms responsetijd, bij tomshardware zijn ze 700 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bij TFTscherm zijn ze, als je tenminste je bestelling wilt veranderen, tijdelijk 569 euro. Scheelt dus best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd....op dit moment staat TFTwinkel als laagste met 585, en TFTscherm 589 dus geen 569, typefoutje?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nee, want zoals ik al zei is het alleen geldig als je de zwarte Hitachi besteld hebt en deze bestelling om wilt zetten naar de witte. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.