Ik vraag me iets af:
Zou het kunnen dat een TFT monitor een burn-in nodig heeft??
Ik heb m ook bij informatique gehaald (zal ook wel uit dec 02 zijn danVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:59:
[...]
Die pics komen pas naar 20:00 uur (camera ligt bij m'n ouders) Moet nog gamen, maar de eerste indruk is heel goed. Moet alleen nog op een DVI kabel uit.
In principe heeft alle electronica dat nodig, maar: hoezo vraag je dat? Waar doel je op.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:09:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
6killer: de produktie datum staat achterop. ff een andere vraag, als jij bij de rechte kant tussen de omlijsting en het paneel kijkt (met een donkere achtergrond) zie jij dan ook een heel smal lichtend streepje van 8 cm, je moet dan wel bijna helemaal met je gezicht tegen het scherm aanzitten.6killer schreef op 23 January 2003 @ 20:29:
[...]
Ik heb m ook bij informatique gehaald (zal ook wel uit dec 02 zijn dan) ook geen dode pixels alleen wat stofjes tussen pixels en beschermlaag, Maar ik vind dus dat zze maar mooi bij informatique een goeie dvi-d kabel mogen leveren voor die prijs vind jij vast ook wel
dus ik ga morgen maar eens even uren in de rij staan:( om er een te "eisen"
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 22:07 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
JepDe_Bastaard schreef op 23 januari 2003 @ 20:03:
[...]
Persoonlijk denk ik wel dat er al 'n paar besproken zijn... waren best veel mensen die in de 'wachtrij' stonden voor die monitor..
Verwijderd
Hehe, i beat you by a few days6killer schreef op 23 January 2003 @ 22:15:
de mijne is zelfs van januari 2003!!
Ja Compaq heeft ook weer de zelfde... wie nou de echte fabrikant is.. is ook weer niet samsung geloof ik...6killer schreef op 24 januari 2003 @ 11:23:
hehe zitten er in dell en samsung soms de zelfde (samsung?) schermen?
Zeker wel. Samsung maakt absoluut z'n eigen panels.henkleerssen schreef op 24 januari 2003 @ 11:24:
wie nou de echte fabrikant is.. is ook weer niet samsung geloof ik...
[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 24-01-2003 11:37 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Welke is dat? CML174SXW of CML174SXWB oid?De_Bastaard schreef op 24 January 2003 @ 11:28:
Ze hebben me gisteravond (rond 8uur) nog eens gebeld en vandaag zou hij binnenkomen, was gisteren op de post gedaan.... =]
Ben ff op zoek naar de link.. ik zag het in een of andere review eens een keer voorbij komen..Exirion schreef op 24 January 2003 @ 11:36:
[...]
Zeker wel. Samsung maakt absoluut z'n eigen panels.
(Hitachi overigens ook)
Ik ijl.. heb de review gevonden.... maar manufacturer is gewoon samsung.. sorry voor de verwarring..henkleerssen schreef op 24 January 2003 @ 11:56:
[...]
Ben ff op zoek naar de link.. ik zag het in een of andere review eens een keer voorbij komen..
Sterker nog, de Dell1900FP *IS* een Samsung 191T met een ander stikkertje erop.6killer schreef op 24 January 2003 @ 11:23:
hehe zitten er in dell en samsung soms de zelfde (samsung?) schermen?
Verwijderd
YepJF_ schreef op 24 januari 2003 @ 12:38:
[...]
Sterker nog, de Dell1900FP *IS* een Samsung 191T met een ander stikkertje erop.
Wel foto's maken!De_Bastaard schreef op 24 januari 2003 @ 11:28:
Ze hebben me gisteravond (rond 8uur) nog eens gebeld en vandaag zou hij binnenkomen, was gisteren op de post gedaan.... =]
[ Voor 5% gewijzigd door GraasGast op 24-01-2003 14:20 ]
Het kan altijd mooier en beter...
Verwijderd
Totaal geen probleem.bolleh schreef op 24 January 2003 @ 15:25:
kan iemand mij vertellen of ik zonder probs 2 tft's naast elkaar kan zetten? dus niet dat je van die vage dingen krijgt als bij crt's soms(vage strepen trillingen enzo)
kheb een samsung 151s en wil er mischien nog 1 naast ipv de 17" crt van nu
deze moet je hebben.surfude schreef op 24 January 2003 @ 16:48:
Ik twijfel tussen een AS4314UTG van Iiyama en een Hitachi CML174SXW. De Hitachi is nu voor €585 te krijgen, maar ik heb gezien dat er 2 series van de Iiyama zijn. Nu wil ik graag weten waar de laatste en beste serie te krijgen is en voor welke prijs. Heeft iemand wat info of een linkje voor mij?
Verwijderd
Best relax lijkt me dat zoveel monitoren naast elkaarVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:51:
[...]
Totaal geen probleem.
TFT is niet met een magnistis veld & heeft er ook geen last van.
Vroeger had ik een 19" CRT naast een 17" CRT. ALs je ze te dicht zette had je lichte flikkering. ALs je 1 van de schermen aanzetten, was het VLAM om de andere (ineens zwaar misvormed beeld voor een sec of 1 door de straling van de andere monitor).
Heb nu de 19" CRT - 19" TFT - 17" CRT staan & monitors hebben geen last meer van elkaar omdat de TFT in het midden staat. En de TFT heeft 0 last van de CRT's...
Vrij handig
Verwijderd
Niet echt ...Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:56:
[...]
Best relax lijkt me dat zoveel monitoren naast elkaar
Dat is idd een heeeeel erg positief punt van tft, ik merk het nu ook heel erg zit zowiezo altijd in het donker en tft is gewoon veeel rustiger voor je ogen, maar toch vind ik de kleur zwart nog wel wat minder dan een crt en das met films kijken wel jammer, maar ik ben ook nog niet klaar met instellen van de perfecte kleur/contrast/etc combinatieVerwijderd schreef op 24 January 2003 @ 17:33:
[...]
Niet echt ...
Ik zit 8 uur achter crt monitor op werk
Dan thuis nog een paar uur = ogen die rood uitslaan als hell
Om die rede heb ik de TFT gekocht. Ik had mijn TFT op mijn R9700 DVI gezet & mijn oude 19" CRT op de analoog uitgang gezet (en de kaart in clone mode gezet) omdat ik in het begin zwaar last had van de ghosting. Nu ik weet dat als de monitor koud staat de ghosting het ergste is, is het zo geen erg meer, en zodra deze opgewarmt is, en de ghosting verminderd is, kan ik spelen zonder problemen. Daardoor gebruik ik de 19" CRT bijna niet...
De 17" draait mijn server, en Mirc. Mirc heb ik aangepast zodat deze zwart is ipv wit & minder storend voor de ogen. Ik gebruik mijn TFT voor 90% en men oude 17" voor 5 a 10% van de tijd (voor beetje chatten & clanleden in het oog te houden).
Verwijderd
\JF_ schreef op 24 January 2003 @ 12:38:
[...]
Sterker nog, de Dell1900FP *IS* een Samsung 191T met een ander stikkertje erop.
pivot is software, volgens mij heeft dat verder nix met het scherm te maken. en als het in de elektronica zou zitten zou dell nog wel gebruik kunnen maken van samsung schermenVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:39:
[...]
\
Dat is niet helemaal waar: De Dell heeft geen Pivot, en de zit andere elektronica in, daarom scoort hij in een duitse test ook iets lager als de Samsung 191T. verder hebben de laatste 191t een ingebouwde adapter.
je hebt het mis.6killer schreef op 24 januari 2003 @ 21:38:
[...]
pivot is software, volgens mij heeft dat verder nix met het scherm te maken. en als het in de elektronica zou zitten zou dell nog wel gebruik kunnen maken van samsung schermen
39
Verwijderd
???????????????6killer schreef op 24 januari 2003 @ 21:38:
[...]
als het in de elektronica zou zitten zou dell nog wel gebruik kunnen maken van samsung schermen
Verwijderd
Verwijderd
Le-zenVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:54:
De panels van Samsung schijnen weer door Hitachi gemaakt te zijn
Contrast op 45 is het mooist vind ik, en de brightness tussen de 40 en 50. Kleurenbalans moet je ook even handmatig instellen.De_Bastaard schreef op 25 januari 2003 @ 01:09:
heb de brightness al op laag gezet enz...
[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 25-01-2003 01:21 ]
Wat is het probleen dan precies? Ik heb alles redelijk standaard ingesteld. Alleen de brightness en contrast bijgeregeld en de kleurenbalans heel subtiel gecorrigeerd. Hij moet gewoon goed beeld gevenDe_Bastaard schreef op 25 januari 2003 @ 01:19:
En hoe doe ik iets aan de 'felheid'ik heb zo'n diskette met allemaal van die kleurenpaletten enzo moet ik die eens proberen ?
Anyway dit scherm ruled!! no dead pixel
Edit, het is me al vrij goed gelukt nu met Kleurcorrectie
Verwijderd
Verwijderd
hoe weet jij dat die electronica van mindere kwaliteit is?!Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:29:
[...]
???????????????
Hij wordt inderdaad door samsung gemaakt, d'ur zit ook het zelfde TFT panel van Samsung in.
Maar een monitor bestaat uit meer dan een TFT-paneel. En die elektronica die Samsung in de Dell OEM gebruikt is van iets mindere kwaliteit.
Verwijderd
Verwijderd
Hij scoort in div. test net iets minder dan de Samsung 191T, en aangezien het panel hetzelfde is, moet het daar aan liggen!Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 10:40:
[...]
hoe weet jij dat die electronica van mindere kwaliteit is?!
Verwijderd
ik ben overtuigdVerwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 10:56:
[...]
Hij scoort in div. test net iets minder dan de Samsung 191T, en aangezien het panel hetzelfde is, moet het daar aan liggen!
Samsung heeft z'n eigen fabrieken en ontwikkelt z'n eigen panels ECHT zelf.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 10:20:
Het gerucht gaat toch echt dat de Samsung panels door Hitachi zijn gemaakt.
EIZO gebruikt Sharp panels en die zijn wat mij betreft nog altijd het beste. Ik loop al jaren bij Sharp te kwijlen maar ze zijn gewoon heel erg duur. Samsung was daarom een goeie tweede keus maar Hitachi is nu minstens zo goed voor een leuke prijs.Hitachi schijnt ook Eizo TFT's te maken. Maar ik heb het ook alleen van horen zeggen.
Verwijderd
6killer heb jij de verversing op 60 of 70 hz staan via je analoge aansluiting?6killer schreef op 24 January 2003 @ 18:11:
[...]
Dat is idd een heeeeel erg positief punt van tft, ik merk het nu ook heel erg zit zowiezo altijd in het donker en tft is gewoon veeel rustiger voor je ogen, maar toch vind ik de kleur zwart nog wel wat minder dan een crt en das met films kijken wel jammer, maar ik ben ook nog niet klaar met instellen van de perfecte kleur/contrast/etc combinatie
[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Prozac op 25-01-2003 12:01 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Prozac op 25-01-2003 13:56 ]
nou ik zit nog een beetje te veranderen steeds nu staat die zelfs 72 Hz (76,8 Khz 72 Hz NP Analog), maar als ik een spelletje doe zet ik m op 60 schijnt beter te zijn om ghosting te voorkomenVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 11:32:
[...]
6killer heb jij de verversing op 60 of 70 hz staan via je analoge aansluiting?
[ Voor 11% gewijzigd door 6killer op 25-01-2003 14:46 ]
Verwijderd
dus voor een 19 inch tft 1280x1024 is een single link kabel meer als voldoende.Kapitein Prozac schreef op 25 januari 2003 @ 13:53:
Het verschil:
Single link DVI-D; tot 4.95 Gbps doorvoersnelheid
Dual link DVI-D; tot 9.9 Gbps doorvoersnelheid
Verwijderd
Ik ga toch maar eens een DVI kabel bestellen, omdat je overal leest dat het beeld iets beter wordt.6killer schreef op 25 January 2003 @ 14:38:
[...]
nou ik zit nog een beetje te veranderen steeds nu staat die zelfs 72 Hz (76,8 Khz 72 Hz NP Analog), maar als ik een spelletje doe zet ik m op 60 schijnt beter te zijn om ghosting te voorkomen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zal dit merkbaar zijn, ik heb nu een DVI-S (zal wel single link zijn). Heeft dit een invloed op de karakteristieken van een TFT-scherm (response time?), vlugger beeldopmaak?.Kapitein Prozac schreef op 25 januari 2003 @ 13:53:
Het verschil:
Single link DVI-D; tot 4.95 Gbps doorvoersnelheid
Dual link DVI-D; tot 9.9 Gbps doorvoersnelheid
Is het een hele pixel of een subpixel? Dat laatste is het minst erge maar zelfs in dat geval kun je zo een nieuwe krijgen. Ik heb ook een nieuw scherm gevraagd en een foutloos exemplaar gekregenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:31:
Er zit 1 kapotte pixel in voor zover ik kan zien, maar die is altijd uit en ik zie 'm alleen als ik heel dicht op het scherm ga zitten turen. Absoluut geen last van.
Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.Ook vind ik cleartype erg tegenvallen, ik vind dat de fonts er juist minder leesbaar door worden. Nog meer mensen die daar last van hebben? Ligt dat aan mijn analoge aansluiting (cheap-ass Geforce 2 GTS van Powercolor)?
Dat ligt echt aan je videokaart denk ik.Ook valt me op dat witte letters tegen een donkere achtergrond soms heel licht een soort van "smearing" effect hebben, zeg maar een ghost beeld terwijl het beeld stilstaat. Dit is echter zeer licht, en niet irrirant. Ik had dit met name bij de volgende webpagina: http://games.telenet.be/indexclassic.html Alles entries onder het kopje "Quicklinks" zijn een beetje uitgesmeerd... Iemand nog meer die daar last van heeft?
Hitachi behoort ook op dit vlak tot de betere schermen dus als je dit echt niet wilt dan moet je een CRT kopenNog wat over kleuren: ik snap dat de inkijkhoek bij TFTs nooit zo goed is als bij CRT's, maar hoe ik ook ga zitten, als ik Word draai zijn de grijze vlakken naast de pagina waarop je typt nooit helemaal hetzelfde qua kleur. Bovenin wat donkerder dan onderin, zeg maar, en als ik m'n hoofd verticaal verplaats (je suis very lenig) is het juist weer andersom. Dit is ook het geval bij bovenstaande internetlink, by the way. Maar wederom is het effect minimaal, en kan ik niet zeggen dat het mega-irritant is...(NOG niet, in ieder geval).
Dat is net zoiets als 'deze speakers+versterker zijn zo goed dat al m'n slechte opnames ineens slecht klinken'Ook vind ik de DVD weergave niet echt joepie. Maar dat ligt denk ik aan het feit dat het beeld ultrascherp is (want dat is zo) en dat je sneller artifacts ziet. M.n. bij Gladiator zie ik een gigantische hoeveelheid spikkels en ruis; dit is (logischerwijs) nog erger bij DIVXjes. Gelukkig kijk ik normaal altijd DVD en DIVX via m'n TVout, maar toch een beetje een tegenvaller.
Powercolor heeft nooit zo bekend gestaan om z'n goeie GTS kaartjesmisschien ligt het daaraan (ik heb een Geforce 2 GTS van Powercolor zonder DVI).
Verwijderd
Je moet gewoon Hitachi bellen en die komen bij je langs (on-site garantie).Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:54:
Anders vind ik het dat gedoe (moet ik weer mailen, de boel verzekerd opsturen, wachten op de nieuwe, hopen dat die wel goed is) niet echt waard.
Verwijderd
Lees deze topic nog even door... Hitachi heeft 30 dagen pixel-perfect garantie.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:58:
Komen ze ook langs voor 1 kapotte subpixel?? En willen ze de monitor dan ook in bedrijf zien?
Er is een freeware proggie voor waarmee je dat heel handig snel kan instellen. Ik gebruik het thuis ook, ben ff de naam kwijt, als ik zo thuis ben post ik het wel evenExirion schreef op 27 januari 2003 @ 12:44:
[...]
Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.
Klonk goed en heb meteen even gekeken:aatos schreef op 27 januari 2003 @ 16:52:
Er is een freeware proggie voor waarmee je dat heel handig snel kan instellen. Ik gebruik het thuis ook, ben ff de naam kwijt, als ik zo thuis ben post ik het wel even
[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 27-01-2003 16:58 ]
Verwijderd
Mn ogen moeten er erg aan wennen aan dat cleartypeExirion schreef op 27 January 2003 @ 16:55:
[...]
Klonk goed en heb meteen even gekeken:
http://www.webattack.com/get/cleartweak.shtml
Is dat 'm toevallig? FF uitproberen
edit:
ziet er hier heel erg ok uit![]()
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door wizz33 op 27-01-2003 20:21 ]
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
Verwijderd
Wat gebeurt er eigenlijk bij Hitachi als je inruilscherm óók dode pixels heeft?Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:54:
Ik heb dus 1 kapotte subpixel (met een dradenteller zag ik dat de groene kaputti is). Ik zou 'm inderdaad om kunnen ruilen, maar ik ben dan weer bang dat de volgende misschien wel weer meer kapotte pixels heeft. Ik wacht nog ff, toch 30 dagen pixel-policy, als er binnen die tijd geen kapotte (sub-) pixels bijkomen en ik me niet erger aan die ene kapotte subpixel die ik tot nu toe heb kunnen vinden, laat ik het denk ik zo.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 22:48 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Prozac op 27-01-2003 23:32 ]
you are looking for this:Exirion schreef op 27 January 2003 @ 12:44:
[...]
Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door GraasGast op 28-01-2003 01:15 ]
Verwijderd
WHAT ARE SINGLE AND DUAL LINKS ?Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:40:
[...]
Zal dit merkbaar zijn, ik heb nu een DVI-S (zal wel single link zijn). Heeft dit een invloed op de karakteristieken van een TFT-scherm (response time?), vlugger beeldopmaak?.
werd er dan geen nieuw topic (part 3 hehe) geopent en dees gesloten?GraasGast schreef op 28 January 2003 @ 00:55:
[...]
...
edit: 1000e post! woei! (in dit topic dan he)
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg. Ik zit goed met mijn DVI-kabel, is dit een geruststellingVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:42:
[...]
WHAT ARE SINGLE AND DUAL LINKS ?
The DVI-D and DVI-I formats are available in either Single or
Dual link connectors. These cables send information using a
format called TMDS (transition minimized differential signaling).
Single link cables use one TMDS 165Mhz transmitter, while dual
links use two. The dual link effectively doubles the power of
transmission and provides an increase of speed and signal quality;
i.e. a single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080,
while a dual link can display a resolution of 2048 x 1536.
Dus als je tft een resolutie van 1280x1024@60hz heeft heb je aan een single link voldoende, want hoger geeft hij toch niet weer.
Microsoft heeft al sinds de introductie van cleartype een online instelscherm beschikbaar!!Exirion schreef op 27 January 2003 @ 12:44:
[...]
[...]
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Verwijderd
Ken het gevoel ...pietvs schreef op 28 januari 2003 @ 13:33:
Nou, wat ik vanmorgen nu weer meegemaakt heb, bijna mijn 2 nieuwe TFT schermen stuk. We liggen lekker te slapen en toen knal, glasgerinkel. Omdat het stormde dachten we dat het voorruit beneden eruit lag. Maar na een ronde door het huis bleek er niets te zien. Ik kijk nog even in mijn computerkamer en een chaos. Een plank met allemaal games was van de muur af gedonderd bovenop mijn nieuwe 2xiiyama AS4821DTB TFT's, op mijn computer en toetsenbord. Zitten een paar krassen op mijn computerkast en in mijn toetsenbord. Maar de TFTs hebben gelukkig niet. Beeld ziet er nog goed uit en geen dooie pixels. Was wel enorm schrikken. Dus voor iedereen met planken boven zijn computer/tft''s, kijk of ze goed vastzitten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq