Ok, das nieuw en positief, scheelt weer een adapter.
Als systeembeheerder wel
De users hebben gewoon een fixed logo op de desktop, en de settings om die te wijzigen zijn met policy's weggetimmerd

[ Voor 41% gewijzigd door Koffie op 23-01-2003 13:31 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Hee ze hebben me net gebeld van TFTWinkel.nl gebeld, morgen of overmorgen is mijn scherm er!!! (betreft btw 'die' hitachi)
Verwijderd
Heb vandaag m'n nieuwe Samsung 191T binnengekregen, gisteren besteld bij Informatique. (Geen dode pixels).phaedrus schreef op 22 January 2003 @ 19:47:
[...]
Oh, volgens de specs heeft enkel de 181T ingebouwde voeding. Kloppen deze specs dan niet?
De 191T met typenr eindend op BSAS hebben een ingebouwde voeding, maar worden zonder DVI-D kabel geleverd.
BSAS zijn de nieuwere 191T, de mijne is gemaakt in december 2002, dus vers van de pers.
De oudere PSAS hebben dus een externe voeding maar wel een DVI-D kabel.
Zal straks wat foto's plaatden.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 15:25
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
butrosgali: Graag pics
Speel je ook games, want dat ben ik erg benieuwd hoe het zit met ghosting en deze 191T. Volgens de reviews is het niet veel soeps met games, maar voor de rest een super scherm.
Koffie: Nice pics
Ik weet dat je niet gamed dus maakt het ghosting niet voor jou uit, maar kan je toch niet ff een game uit de kast trekken
?
Koffie: Nice pics
Verwijderd
Die pics komen pas naar 20:00 uur (camera ligt bij m'n ouders) Moet nog gamen, maar de eerste indruk is heel goed. Moet alleen nog op een DVI kabel uit.We Are Borg schreef op 23 januari 2003 @ 15:55:
butrosgali: Graag picsSpeel je ook games, want dat ben ik erg benieuwd hoe het zit met ghosting en deze 191T. Volgens de reviews is het niet veel soeps met games, maar voor de rest een super scherm.
Koffie: Nice picsIk weet dat je niet gamed dus maakt het ghosting niet voor jou uit, maar kan je toch niet ff een game uit de kast trekken
?
We Are Borg schreef op 23 January 2003 @ 15:55:
Koffie: Nice picsIk weet dat je niet gamed dus maakt het ghosting niet voor jou uit, maar kan je toch niet ff een game uit de kast trekken
?
* Koffie zal vanavond ff iets met RTCW doen, is de enige game die ik heb
Ding is nu aangesloten op mijn PC @home, en zit nu te inetten met de pivot funtie op 90 graden
Eerst ff een hapje eten
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 15:25
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
* We Are Borg is benieuwd
Weet je ook of ze er een hoop zouden krijgen; of alleen voor de mensen die al iets besteld hadden? Ik moet namelijk ook zo'n monitor!De_Bastaard schreef op 23 januari 2003 @ 14:19:
Hee ze hebben me net gebeld van TFTWinkel.nl gebeld, morgen of overmorgen is mijn scherm er!!! (betreft btw 'die' hitachi)![]()
![]()
Stomme vraag: ik ben totaal niet into games, zonder de cheats ben ik al na 5minuten in RTCW zo dood als mors, hoe weet ik of ik last van ghosting heb of niet
Geen idee, als ik jou was zou ik eens mailen met TFTWinkel, ze zijn iig heel snel met reply's enz... vandaag belden ze op, maar ik was er niet dus ze kregen m'n moeder er aan, ze hadden de TFT's nu daar, en morgen of overmorgen zou hij bij mij thuis zijn .... misschien als je nu gauw besteld dat je em dan gauw hebt
* hint * zou t maar snel doen voor ie dalijk weer op is ofzo hehe
Ze hebben inderdaad de helft van hun besteling binnen.De_Bastaard schreef op 23 januari 2003 @ 19:13:
Geen idee, als ik jou was zou ik eens mailen met TFTWinkel, ze zijn iig heel snel met reply's enz... vandaag belden ze op, maar ik was er niet dus ze kregen m'n moeder er aan, ze hadden de TFT's nu daar, en morgen of overmorgen zou hij bij mij thuis zijn .... misschien als je nu gauw besteld dat je em dan gauw hebt* hint * zou t maar snel doen voor ie dalijk weer op is ofzo hehe
Heb ik net via mail van hun bevestigt gekregen.
Persoonlijk denk ik wel dat er al 'n paar besproken zijn... waren best veel mensen die in de 'wachtrij' stonden voor die monitor..certefied schreef op 23 January 2003 @ 20:01:
[...]
Ze hebben inderdaad de helft van hun besteling binnen.
Heb ik net via mail van hun bevestigt gekregen.
Ik heb m ook bij informatique gehaald (zal ook wel uit dec 02 zijn danVerwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:59:
[...]
Die pics komen pas naar 20:00 uur (camera ligt bij m'n ouders) Moet nog gamen, maar de eerste indruk is heel goed. Moet alleen nog op een DVI kabel uit.
In principe heeft alle electronica dat nodig, maar: hoezo vraag je dat? Waar doel je op.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:09:
Zou het kunnen dat een TFT monitor een burn-in nodig heeft??
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
6killer: de produktie datum staat achterop. ff een andere vraag, als jij bij de rechte kant tussen de omlijsting en het paneel kijkt (met een donkere achtergrond) zie jij dan ook een heel smal lichtend streepje van 8 cm, je moet dan wel bijna helemaal met je gezicht tegen het scherm aanzitten.6killer schreef op 23 January 2003 @ 20:29:
[...]
Ik heb m ook bij informatique gehaald (zal ook wel uit dec 02 zijn dan) ook geen dode pixels alleen wat stofjes tussen pixels en beschermlaag, Maar ik vind dus dat zze maar mooi bij informatique een goeie dvi-d kabel mogen leveren voor die prijs vind jij vast ook wel
dus ik ga morgen maar eens even uren in de rij staan:( om er een te "eisen"
En ja ik wil ook een DVI kabel. Ik zie trouwens over de analoge ingang duidelijk verschil tussen 60 &70 Hz
Ik heb net Needforspeed hot pursuit2 gespeeld en dat zag er lekker uit.
O ja 6killer, welke 191T driver heb jij geinstalleerd? de 191T analog driver of de 191T digital driver. Gezien ik nog geen DVI-D kabel heb, heb ik de de "analog driver" de opgezet
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 22:07 ]
de mijne is zelfs van januari 2003!! En dat streepje wat je ziet dat heb ik niet rechts maar links eentje van 3cm maar das van je backlight en als ik van boven kijk zie ik ook door omlijsting die groene ledjes, maar als je er normaal voor zit zie ze niet 
ik heb de analoge driveer erop gezet
ik heb de analoge driveer erop gezet
ff met een zwarte kit afkitten 
ff serieus weer .. morgen weer vrijdag, dan zou die winkel weer een bestelling binnenkrijgen van LG ... ben benieuwd of mijn 1710b er ditmaal bij zit
ff serieus weer .. morgen weer vrijdag, dan zou die winkel weer een bestelling binnenkrijgen van LG ... ben benieuwd of mijn 1710b er ditmaal bij zit
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
JepDe_Bastaard schreef op 23 januari 2003 @ 20:03:
[...]
Persoonlijk denk ik wel dat er al 'n paar besproken zijn... waren best veel mensen die in de 'wachtrij' stonden voor die monitor..
Ik ben ook 1 van de personen in de wachtrij.
Maar ik heb bevestigt gekregen dat mijn scherm morgen word verstuurt
Was geen probleem.
Ik had ook al lang betaalt.
Verwijderd
Hehe, i beat you by a few days6killer schreef op 23 January 2003 @ 22:15:
de mijne is zelfs van januari 2003!!
Ik had mijn monitor ontvangen january de 14de denk ik (DELL 1900FP), een paar dagen later had ik gezien dat de fabrikage datum "January 2003" was. Dit verklaart waarom ik bijna 4 weken heb moeten wachten op de monitor sinds mijn bestelling. DELL was ze aan het produceren & direct aan het shippen. Ze hadden totaal geen stock...
hehe zitten er in dell en samsung soms de zelfde (samsung?) schermen?
Ja Compaq heeft ook weer de zelfde... wie nou de echte fabrikant is.. is ook weer niet samsung geloof ik...6killer schreef op 24 januari 2003 @ 11:23:
Ze hebben me gisteravond (rond 8uur) nog eens gebeld en vandaag zou hij binnenkomen, was gisteren op de post gedaan.... =]
Zeker wel. Samsung maakt absoluut z'n eigen panels.henkleerssen schreef op 24 januari 2003 @ 11:24:
wie nou de echte fabrikant is.. is ook weer niet samsung geloof ik...
(Hitachi overigens ook)
[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 24-01-2003 11:37 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Welke is dat? CML174SXW of CML174SXWB oid?De_Bastaard schreef op 24 January 2003 @ 11:28:
Ze hebben me gisteravond (rond 8uur) nog eens gebeld en vandaag zou hij binnenkomen, was gisteren op de post gedaan.... =]
Ben ff op zoek naar de link.. ik zag het in een of andere review eens een keer voorbij komen..Exirion schreef op 24 January 2003 @ 11:36:
[...]
Zeker wel. Samsung maakt absoluut z'n eigen panels.
(Hitachi overigens ook)
Ik ijl.. heb de review gevonden.... maar manufacturer is gewoon samsung.. sorry voor de verwarring..henkleerssen schreef op 24 January 2003 @ 11:56:
[...]
Ben ff op zoek naar de link.. ik zag het in een of andere review eens een keer voorbij komen..
btw Volgens mij is de samsung 171T het zelfde als de compaq 1701..
Kan iemand dit bevestigen?
Sterker nog, de Dell1900FP *IS* een Samsung 191T met een ander stikkertje erop.6killer schreef op 24 January 2003 @ 11:23:
Verwijderd
YepJF_ schreef op 24 januari 2003 @ 12:38:
[...]
Sterker nog, de Dell1900FP *IS* een Samsung 191T met een ander stikkertje erop.
Wel foto's maken!De_Bastaard schreef op 24 januari 2003 @ 11:28:
[ Voor 5% gewijzigd door GraasGast op 24-01-2003 14:20 ]
kan iemand mij vertellen of ik zonder probs 2 tft's naast elkaar kan zetten? dus niet dat je van die vage dingen krijgt als bij crt's soms(vage strepen trillingen enzo)
kheb een samsung 151s en wil er mischien nog 1 naast ipv de 17" crt van nu
Ik twijfel tussen een AS4314UTG van Iiyama en een Hitachi CML174SXW. De Hitachi is nu voor €585 te krijgen, maar ik heb gezien dat er 2 series van de Iiyama zijn. Nu wil ik graag weten waar de laatste en beste serie te krijgen is en voor welke prijs. Heeft iemand wat info of een linkje voor mij?
Het kan altijd mooier en beter...
Verwijderd
Totaal geen probleem.bolleh schreef op 24 January 2003 @ 15:25:
kan iemand mij vertellen of ik zonder probs 2 tft's naast elkaar kan zetten? dus niet dat je van die vage dingen krijgt als bij crt's soms(vage strepen trillingen enzo)
TFT is niet met een magnistis veld & heeft er ook geen last van.
Vroeger had ik een 19" CRT naast een 17" CRT. ALs je ze te dicht zette had je lichte flikkering. ALs je 1 van de schermen aanzetten, was het VLAM om de andere (ineens zwaar misvormed beeld voor een sec of 1 door de straling van de andere monitor).
Heb nu de 19" CRT - 19" TFT - 17" CRT staan & monitors hebben geen last meer van elkaar omdat de TFT in het midden staat. En de TFT heeft 0 last van de CRT's...
Vrij handig
deze moet je hebben.surfude schreef op 24 January 2003 @ 16:48:
Ik twijfel tussen een AS4314UTG van Iiyama en een Hitachi CML174SXW. De Hitachi is nu voor €585 te krijgen, maar ik heb gezien dat er 2 series van de Iiyama zijn. Nu wil ik graag weten waar de laatste en beste serie te krijgen is en voor welke prijs. Heeft iemand wat info of een linkje voor mij?
http://www.eynstein.nl/a/779.html
Verwijderd
Best relax lijkt me dat zoveel monitoren naast elkaarVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:51:
[...]
Totaal geen probleem.
TFT is niet met een magnistis veld & heeft er ook geen last van.
Vroeger had ik een 19" CRT naast een 17" CRT. ALs je ze te dicht zette had je lichte flikkering. ALs je 1 van de schermen aanzetten, was het VLAM om de andere (ineens zwaar misvormed beeld voor een sec of 1 door de straling van de andere monitor).
Heb nu de 19" CRT - 19" TFT - 17" CRT staan & monitors hebben geen last meer van elkaar omdat de TFT in het midden staat. En de TFT heeft 0 last van de CRT's...
Vrij handig
Verwijderd
Niet echt ...Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:56:
[...]
Best relax lijkt me dat zoveel monitoren naast elkaar
Ik zit 8 uur achter crt monitor op werk
Dan thuis nog een paar uur = ogen die rood uitslaan als hell
Om die rede heb ik de TFT gekocht. Ik had mijn TFT op mijn R9700 DVI gezet & mijn oude 19" CRT op de analoog uitgang gezet (en de kaart in clone mode gezet) omdat ik in het begin zwaar last had van de ghosting. Nu ik weet dat als de monitor koud staat de ghosting het ergste is, is het zo geen erg meer, en zodra deze opgewarmt is, en de ghosting verminderd is, kan ik spelen zonder problemen. Daardoor gebruik ik de 19" CRT bijna niet...
De 17" draait mijn server, en Mirc. Mirc heb ik aangepast zodat deze zwart is ipv wit & minder storend voor de ogen. Ik gebruik mijn TFT voor 90% en men oude 17" voor 5 a 10% van de tijd (voor beetje chatten & clanleden in het oog te houden
Dat is idd een heeeeel erg positief punt van tft, ik merk het nu ook heel erg zit zowiezo altijd in het donker en tft is gewoon veeel rustiger voor je ogen, maar toch vind ik de kleur zwart nog wel wat minder dan een crt en das met films kijken wel jammer, maar ik ben ook nog niet klaar met instellen van de perfecte kleur/contrast/etc combinatieVerwijderd schreef op 24 January 2003 @ 17:33:
[...]
Niet echt ...
Ik zit 8 uur achter crt monitor op werk
Dan thuis nog een paar uur = ogen die rood uitslaan als hell
Om die rede heb ik de TFT gekocht. Ik had mijn TFT op mijn R9700 DVI gezet & mijn oude 19" CRT op de analoog uitgang gezet (en de kaart in clone mode gezet) omdat ik in het begin zwaar last had van de ghosting. Nu ik weet dat als de monitor koud staat de ghosting het ergste is, is het zo geen erg meer, en zodra deze opgewarmt is, en de ghosting verminderd is, kan ik spelen zonder problemen. Daardoor gebruik ik de 19" CRT bijna niet...
De 17" draait mijn server, en Mirc. Mirc heb ik aangepast zodat deze zwart is ipv wit & minder storend voor de ogen. Ik gebruik mijn TFT voor 90% en men oude 17" voor 5 a 10% van de tijd (voor beetje chatten & clanleden in het oog te houden).
Helaas ff geen camera
.... onze cam is kapot, en die laten we niet maken (reparatie duurder als aanschaf)... dus we halen binnenkort een digicam .. (we hebben/hadden een Canon MV-1, zo'n film & fotoding, pic kwaliteit suckte echt..)..
Morgen heb ik em in huis.
Ik kan niet wachten.
heb je geen dode pixels bastaard ??
Ik kan niet wachten.
heb je geen dode pixels bastaard ??
Verwijderd
\JF_ schreef op 24 January 2003 @ 12:38:
[...]
Sterker nog, de Dell1900FP *IS* een Samsung 191T met een ander stikkertje erop.
Dat is niet helemaal waar: De Dell heeft geen Pivot, en de zit andere elektronica in, daarom scoort hij in een duitse test ook iets lager als de Samsung 191T. verder hebben de laatste 191t een ingebouwde adapter.
Heb vandaag bij een klant wat Compaq schermpjes neergezet (type 5100) en deze lijken ook verdacht veel op de Samsung schempjes.
pivot is software, volgens mij heeft dat verder nix met het scherm te maken. en als het in de elektronica zou zitten zou dell nog wel gebruik kunnen maken van samsung schermenVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:39:
[...]
\
Dat is niet helemaal waar: De Dell heeft geen Pivot, en de zit andere elektronica in, daarom scoort hij in een duitse test ook iets lager als de Samsung 191T. verder hebben de laatste 191t een ingebouwde adapter.
je hebt het mis.6killer schreef op 24 januari 2003 @ 21:38:
[...]
pivot is software, volgens mij heeft dat verder nix met het scherm te maken. en als het in de elektronica zou zitten zou dell nog wel gebruik kunnen maken van samsung schermen
Pivot IS namelijk dat je het scherm kan kantelen, hardwarematig
daarnaast heet de software ook pivot om o.a. die functie daadwerkelijk toe te passen.
39
Verwijderd
???????????????6killer schreef op 24 januari 2003 @ 21:38:
[...]
als het in de elektronica zou zitten zou dell nog wel gebruik kunnen maken van samsung schermen
Hij wordt inderdaad door samsung gemaakt, d'ur zit ook het zelfde TFT panel van Samsung in.
Maar een monitor bestaat uit meer dan een TFT-paneel. En die elektronica die Samsung in de Dell OEM gebruikt is van iets mindere kwaliteit.
Verwijderd
De panels van Samsung schijnen weer door Hitachi gemaakt te zijn, dus ze lijken allemaal van elkaar te gebruiken. Philips schijnt elfs beter panels en schermen voor anderen te maken dan voor zichzelf, vreem hoor allemaal.
Verwijderd
Heb net ook ff z'n 191T gehaald bij Informatique, na het testen met minitordirecttool heb ik èèn dode pixel gevonden die altijd rood brand, 4cm vanonder, 10cm van rechts.
Heb er geen last van, lekker boeje dus
Voor de rest is het een perfect schempje
Is het trouwens van groot belang dat je die software moet instaleren, pivot funtie werkt prima met die Nvidia tool ????
Heb er geen last van, lekker boeje dus
Voor de rest is het een perfect schempje
Is het trouwens van groot belang dat je die software moet instaleren, pivot funtie werkt prima met die Nvidia tool ????
Le-zenVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:54:
De panels van Samsung schijnen weer door Hitachi gemaakt te zijn
Zowel Samsung als Hitachi maken allebei hun _eigen_ panels.
BTW, mensen met die Hitachi ... moet ik ook nog een speciaal colorpalette kiezen ofzo
Dit is btw de eerste keer dat ik 'n TFT heb, en vind dat hij nog al errug fel is
heb de brightness al op laag gezet enz...
Contrast op 45 is het mooist vind ik, en de brightness tussen de 40 en 50. Kleurenbalans moet je ook even handmatig instellen.De_Bastaard schreef op 25 januari 2003 @ 01:09:
heb de brightness al op laag gezet enz...
En hoe doe ik iets aan de 'felheid'
ik heb zo'n diskette met allemaal van die kleurenpaletten enzo moet ik die eens proberen ?
Anyway dit scherm ruled!! no dead pixel
Edit, het is me al vrij goed gelukt nu met Kleurcorrectie
[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 25-01-2003 01:21 ]
Wat is het probleen dan precies? Ik heb alles redelijk standaard ingesteld. Alleen de brightness en contrast bijgeregeld en de kleurenbalans heel subtiel gecorrigeerd. Hij moet gewoon goed beeld gevenDe_Bastaard schreef op 25 januari 2003 @ 01:19:
En hoe doe ik iets aan de 'felheid'ik heb zo'n diskette met allemaal van die kleurenpaletten enzo moet ik die eens proberen ?
Verwijderd
Ik vond hem zelf ook enorm vel en ook het contrast is super, ook over de kleuren geen klagen, ik snap niet wat meer contast nog als voordeel kan hebben, de scherpte brand nu al mijn ogen eruit. Of zie ik het verkeerd wat betreft die contrast etc?
Ik heb inderdaad ook brightnees rond 45 en de contrast rond de 70, kleuren op 7500.
BTW Exirion: Het gerucht gaat toch echt dat de Samsung panels door Hitachi zijn gemaakt. Hitachi schijnt ook Eizo TFT's te maken. Maar ik heb het ook alleen van horen zeggen.
Ik heb inderdaad ook brightnees rond 45 en de contrast rond de 70, kleuren op 7500.
BTW Exirion: Het gerucht gaat toch echt dat de Samsung panels door Hitachi zijn gemaakt. Hitachi schijnt ook Eizo TFT's te maken. Maar ik heb het ook alleen van horen zeggen.
Hmmm... ik kan bepaalde functies van dat menutje niet gebruiken, weet iemand hoe dit kan
Ik heb em via de DVI kabel aangesloten, en deze functies kan ik niet gebruiken:
- Phase
- Clock
- Color Temperature
En, als ik bij Auto and Input Select kijk, staat hij op Analog Input, als ik em naar Digital Input verander, krijg ik ff zwart beeld, en dan 'no signal'.... need some help please
... oja ik heb een Geforce 3 Ti200 met DVI en heb detonator drivers..
- Phase
- Clock
- Color Temperature
En, als ik bij Auto and Input Select kijk, staat hij op Analog Input, als ik em naar Digital Input verander, krijg ik ff zwart beeld, en dan 'no signal'.... need some help please
Verwijderd
hoe weet jij dat die electronica van mindere kwaliteit is?!Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:29:
[...]
???????????????
Hij wordt inderdaad door samsung gemaakt, d'ur zit ook het zelfde TFT panel van Samsung in.
Maar een monitor bestaat uit meer dan een TFT-paneel. En die elektronica die Samsung in de Dell OEM gebruikt is van iets mindere kwaliteit.
Verwijderd
Volgens mij kun je inderdaad met DVI een aantal functies niet gebruiken, in ieder geval auto adjustment niet. De Phase en Clock hebben een vergelijkbare functie dus lijkt me ook logisch, alleen color temp is misschien vreemd, probeer em eens op analoog en kijk of die dan wel die functies laat zien.
Zal ik even proberen dalijk, wat is beter? die DVI toch ?? =]
Verwijderd
Hij scoort in div. test net iets minder dan de Samsung 191T, en aangezien het panel hetzelfde is, moet het daar aan liggen!Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 10:40:
[...]
hoe weet jij dat die electronica van mindere kwaliteit is?!
Verwijderd
ik ben overtuigdVerwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 10:56:
[...]
Hij scoort in div. test net iets minder dan de Samsung 191T, en aangezien het panel hetzelfde is, moet het daar aan liggen!
Samsung heeft z'n eigen fabrieken en ontwikkelt z'n eigen panels ECHT zelf.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 10:20:
Het gerucht gaat toch echt dat de Samsung panels door Hitachi zijn gemaakt.
EIZO gebruikt Sharp panels en die zijn wat mij betreft nog altijd het beste. Ik loop al jaren bij Sharp te kwijlen maar ze zijn gewoon heel erg duur. Samsung was daarom een goeie tweede keus maar Hitachi is nu minstens zo goed voor een leuke prijs.Hitachi schijnt ook Eizo TFT's te maken. Maar ik heb het ook alleen van horen zeggen.
Verwijderd
6killer heb jij de verversing op 60 of 70 hz staan via je analoge aansluiting?6killer schreef op 24 January 2003 @ 18:11:
[...]
Dat is idd een heeeeel erg positief punt van tft, ik merk het nu ook heel erg zit zowiezo altijd in het donker en tft is gewoon veeel rustiger voor je ogen, maar toch vind ik de kleur zwart nog wel wat minder dan een crt en das met films kijken wel jammer, maar ik ben ook nog niet klaar met instellen van de perfecte kleur/contrast/etc combinatie
Mijn Samsung 172T vond ik in het begin ook heel erg fel, ook als ik de brightness naar beneden bijstelde. Na drie dagen hoofdpijn was ik eraan gewend. Ik had hetzelfde met mijn nieuwe TV; ook heel fel en dat duurde ook drie dagen voor ik eraan gewend was. Dat had denk ik ook met de scherpte te maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Prozac op 25-01-2003 12:01 ]
En met gamen, (Quake 3 Urban Terror)... dan is het vaker donker, maar bij m'n oude monitor kon ik dat nog instellen, maar bij deze is het echt PIK zwart... hoe kan ik dat instellen ? moet ik misschien toch maar de normale VGA aansluiting pakken ??
Verwijderd
kan je 2 pcs aan je scherm hangen, je kan met zon knopje schakelen tussen input 1 of input 2
de duurdere modellen hebben dat. Mijn monitor heeft het ook,maar ik gebruik het niet
de duurdere modellen hebben dat. Mijn monitor heeft het ook,maar ik gebruik het niet
Het verschil:
Single link DVI-D; tot 4.95 Gbps doorvoersnelheid
Dual link DVI-D; tot 9.9 Gbps doorvoersnelheid
[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Prozac op 25-01-2003 13:56 ]
nou ik zit nog een beetje te veranderen steeds nu staat die zelfs 72 Hz (76,8 Khz 72 Hz NP Analog), maar als ik een spelletje doe zet ik m op 60 schijnt beter te zijn om ghosting te voorkomenVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 11:32:
[...]
6killer heb jij de verversing op 60 of 70 hz staan via je analoge aansluiting?
ik kan trouwens alleen nog maar brightness en contrast instellen de rest is gelocked
[ Voor 11% gewijzigd door 6killer op 25-01-2003 14:46 ]
Verwijderd
dus voor een 19 inch tft 1280x1024 is een single link kabel meer als voldoende.Kapitein Prozac schreef op 25 januari 2003 @ 13:53:
Het verschil:
Verwijderd
Ik ga toch maar eens een DVI kabel bestellen, omdat je overal leest dat het beeld iets beter wordt.6killer schreef op 25 January 2003 @ 14:38:
[...]
nou ik zit nog een beetje te veranderen steeds nu staat die zelfs 72 Hz (76,8 Khz 72 Hz NP Analog), maar als ik een spelletje doe zet ik m op 60 schijnt beter te zijn om ghosting te voorkomen
Zow ik heb mijn hitachi ook binnen.
Zeer prettig scherm.
En pixel perfect.
ik heb de helderheid ook ff op 40 gezet, is iets pretiger voor de ogen.
Ik heb hem op dvi dus contrast kan ik niet aanpasen.
Is ook niet nodig ik ben er zo tevreden over.
Zeer prettig scherm.
En pixel perfect.
ik heb de helderheid ook ff op 40 gezet, is iets pretiger voor de ogen.
Ik heb hem op dvi dus contrast kan ik niet aanpasen.
Is ook niet nodig ik ben er zo tevreden over.
Verwijderd
Hi mensen als je scherm via dvi kabel aansluit kan je scherm iets bystellen via
je software van je vidio kaart ik heb Ati dus kan ook iets bystellen in software
je software van je vidio kaart ik heb Ati dus kan ook iets bystellen in software
Ik heb sinds een maand de Hitachi CML174SXWB.
En inderdaad heb ik de brightness op 40 staan, dat is fel zat. Sinds kort aangesloten op de DIV aansluiting van mijn nieuwe comp. en dat ziet er ook perfect uit. Is gewoon een heel verschil met het gewone anologe signaal. En het gamen met dit scherm is gewoon goed te doen.
En inderdaad heb ik de brightness op 40 staan, dat is fel zat. Sinds kort aangesloten op de DIV aansluiting van mijn nieuwe comp. en dat ziet er ook perfect uit. Is gewoon een heel verschil met het gewone anologe signaal. En het gamen met dit scherm is gewoon goed te doen.
Jup 
Ik ben echt blij met dit scherm, heeft me wel wat gekocht, maarja nu heb ik wel wat ...
nog steeds geen dooie pixel oid
Ik ben echt blij met dit scherm, heeft me wel wat gekocht, maarja nu heb ik wel wat ...
Verwijderd
Nog steeds niet??
Meestal als ze er niet in het begin inzitten zullen ze ook niet meer komen. Als als ze dan komen, doe dan maar in de eerste 30dagen
Verwijderd
is het nu zo dat als ik op een 17" tft een game wil spelen, dat ik dit dan haast niet in de resolutie 1024*768 kan doen vanwege vaag beeld? of is dit een fabel. heb namelijk nu een goed 19" scherm maar wil eigenlijk toch een tft. maar wil ook niet kliener. alleen speel ik games normaal op 1024*768.
Spelen op 1024x768 is met de huidige generatie TFT's prima te doen. Het beeld is ietsje "wolliger" dan op de native resolutie maar niet zo erg dat het beeld onscherp wordt.
Verwijderd
Vandaag m'n Hitachi CML174SXWB binnen gekregen, en hij is PRACHTIG!! 
Er zit 1 kapotte pixel in voor zover ik kan zien, maar die is altijd uit en ik zie 'm alleen als ik heel dicht op het scherm ga zitten turen. Absoluut geen last van.
Wat me wel opvalt is dat de kleurweergave NIET 32 bit is. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er prachtig uit, maar ik kan kleurverlopen zien als ik goed kijk (met alle tools die beschikbaar zijn gesteld in deze thread, en op Toms Hardware). Bv. dat 32 bit gerendenderde plaatje met die bol ziet er goed uit, maar rechtsonder is het kleurverloop heeeeel klein beetje brokkelig als je goed kijkt. Bij games zie ik het echter niet.
Ook vind ik cleartype erg tegenvallen, ik vind dat de fonts er juist minder leesbaar door worden. Nog meer mensen die daar last van hebben? Ligt dat aan mijn analoge aansluiting (cheap-ass Geforce 2 GTS van Powercolor)?
Ook valt me op dat witte letters tegen een donkere achtergrond soms heel licht een soort van "smearing" effect hebben, zeg maar een ghost beeld terwijl het beeld stilstaat. Dit is echter zeer licht, en niet irrirant. Ik had dit met name bij de volgende webpagina: http://games.telenet.be/indexclassic.html Alles entries onder het kopje "Quicklinks" zijn een beetje uitgesmeerd... Iemand nog meer die daar last van heeft?
Nog wat over kleuren: ik snap dat de inkijkhoek bij TFTs nooit zo goed is als bij CRT's, maar hoe ik ook ga zitten, als ik Word draai zijn de grijze vlakken naast de pagina waarop je typt nooit helemaal hetzelfde qua kleur. Bovenin wat donkerder dan onderin, zeg maar, en als ik m'n hoofd verticaal verplaats (je suis very lenig
) is het juist weer andersom. Dit is ook het geval bij bovenstaande internetlink, by the way. Maar wederom is het effect minimaal, en kan ik niet zeggen dat het mega-irritant is...(NOG niet, in ieder geval).
Ook vind ik de DVD weergave niet echt joepie. Maar dat ligt denk ik aan het feit dat het beeld ultrascherp is (want dat is zo
) en dat je sneller artifacts ziet. M.n. bij Gladiator zie ik een gigantische hoeveelheid spikkels en ruis; dit is (logischerwijs) nog erger bij DIVXjes. Gelukkig kijk ik normaal altijd DVD en DIVX via m'n TVout, maar toch een beetje een tegenvaller.
Okay, dit komt allemaal wat negatief over, maar ik bedoel het niet zo.
Trust me, ik vind het tot nu toe (ik heb 'm pas een twee uurtjes) echt een geweldige monitor, en ik heb 'm (nog) niet digitaal aangesloten, dus misschien ligt het daaraan (ik heb een Geforce 2 GTS van Powercolor zonder DVI). De voordelen wegen zwaar op tegen de nadelen: plat, ultrascherp beeld, rustig voor de ogen, energiezuinig, zeer chique uitstraling, en het geeft RUIMTE op m'n bureau (hiervoor een enorme 17 inch van LG, ik ben blij dat ik die logge bak weg kan doen).
Oh ja, nog even reclame: ik heb 'm bij TFTwinkel.nl gekocht. Geweldige service, en zeer lage prijs. Vragen per mail worden zeer snel beantwoord, zelfs in het weekend (ooks om 22.30 uur op een zaterdag, oh my god!
) TFTwinkel, you rule!
Er zit 1 kapotte pixel in voor zover ik kan zien, maar die is altijd uit en ik zie 'm alleen als ik heel dicht op het scherm ga zitten turen. Absoluut geen last van.
Wat me wel opvalt is dat de kleurweergave NIET 32 bit is. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er prachtig uit, maar ik kan kleurverlopen zien als ik goed kijk (met alle tools die beschikbaar zijn gesteld in deze thread, en op Toms Hardware). Bv. dat 32 bit gerendenderde plaatje met die bol ziet er goed uit, maar rechtsonder is het kleurverloop heeeeel klein beetje brokkelig als je goed kijkt. Bij games zie ik het echter niet.
Ook vind ik cleartype erg tegenvallen, ik vind dat de fonts er juist minder leesbaar door worden. Nog meer mensen die daar last van hebben? Ligt dat aan mijn analoge aansluiting (cheap-ass Geforce 2 GTS van Powercolor)?
Ook valt me op dat witte letters tegen een donkere achtergrond soms heel licht een soort van "smearing" effect hebben, zeg maar een ghost beeld terwijl het beeld stilstaat. Dit is echter zeer licht, en niet irrirant. Ik had dit met name bij de volgende webpagina: http://games.telenet.be/indexclassic.html Alles entries onder het kopje "Quicklinks" zijn een beetje uitgesmeerd... Iemand nog meer die daar last van heeft?
Nog wat over kleuren: ik snap dat de inkijkhoek bij TFTs nooit zo goed is als bij CRT's, maar hoe ik ook ga zitten, als ik Word draai zijn de grijze vlakken naast de pagina waarop je typt nooit helemaal hetzelfde qua kleur. Bovenin wat donkerder dan onderin, zeg maar, en als ik m'n hoofd verticaal verplaats (je suis very lenig
Ook vind ik de DVD weergave niet echt joepie. Maar dat ligt denk ik aan het feit dat het beeld ultrascherp is (want dat is zo
Okay, dit komt allemaal wat negatief over, maar ik bedoel het niet zo.
Oh ja, nog even reclame: ik heb 'm bij TFTwinkel.nl gekocht. Geweldige service, en zeer lage prijs. Vragen per mail worden zeer snel beantwoord, zelfs in het weekend (ooks om 22.30 uur op een zaterdag, oh my god!
Verwijderd
Zal dit merkbaar zijn, ik heb nu een DVI-S (zal wel single link zijn). Heeft dit een invloed op de karakteristieken van een TFT-scherm (response time?), vlugger beeldopmaak?.Kapitein Prozac schreef op 25 januari 2003 @ 13:53:
Het verschil:
Is het een hele pixel of een subpixel? Dat laatste is het minst erge maar zelfs in dat geval kun je zo een nieuwe krijgen. Ik heb ook een nieuw scherm gevraagd en een foutloos exemplaar gekregenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:31:
Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.Ook vind ik cleartype erg tegenvallen, ik vind dat de fonts er juist minder leesbaar door worden. Nog meer mensen die daar last van hebben? Ligt dat aan mijn analoge aansluiting (cheap-ass Geforce 2 GTS van Powercolor)?
Dat ligt echt aan je videokaart denk ik.Ook valt me op dat witte letters tegen een donkere achtergrond soms heel licht een soort van "smearing" effect hebben, zeg maar een ghost beeld terwijl het beeld stilstaat. Dit is echter zeer licht, en niet irrirant. Ik had dit met name bij de volgende webpagina: http://games.telenet.be/indexclassic.html Alles entries onder het kopje "Quicklinks" zijn een beetje uitgesmeerd... Iemand nog meer die daar last van heeft?
Hitachi behoort ook op dit vlak tot de betere schermen dus als je dit echt niet wilt dan moet je een CRT kopenNog wat over kleuren: ik snap dat de inkijkhoek bij TFTs nooit zo goed is als bij CRT's, maar hoe ik ook ga zitten, als ik Word draai zijn de grijze vlakken naast de pagina waarop je typt nooit helemaal hetzelfde qua kleur. Bovenin wat donkerder dan onderin, zeg maar, en als ik m'n hoofd verticaal verplaats (je suis very lenig) is het juist weer andersom. Dit is ook het geval bij bovenstaande internetlink, by the way. Maar wederom is het effect minimaal, en kan ik niet zeggen dat het mega-irritant is...(NOG niet, in ieder geval).
Dat is net zoiets als 'deze speakers+versterker zijn zo goed dat al m'n slechte opnames ineens slecht klinken'Ook vind ik de DVD weergave niet echt joepie. Maar dat ligt denk ik aan het feit dat het beeld ultrascherp is (want dat is zo) en dat je sneller artifacts ziet. M.n. bij Gladiator zie ik een gigantische hoeveelheid spikkels en ruis; dit is (logischerwijs) nog erger bij DIVXjes. Gelukkig kijk ik normaal altijd DVD en DIVX via m'n TVout, maar toch een beetje een tegenvaller.
Powercolor heeft nooit zo bekend gestaan om z'n goeie GTS kaartjesmisschien ligt het daaraan (ik heb een Geforce 2 GTS van Powercolor zonder DVI).

Verwijderd
Ik heb dus 1 kapotte subpixel (met een dradenteller zag ik dat de groene kaputti is). Ik zou 'm inderdaad om kunnen ruilen, maar ik ben dan weer bang dat de volgende misschien wel weer meer kapotte pixels heeft. Ik wacht nog ff, toch 30 dagen pixel-policy, als er binnen die tijd geen kapotte (sub-) pixels bijkomen en ik me niet erger aan die ene kapotte subpixel die ik tot nu toe heb kunnen vinden, laat ik het denk ik zo. Anders vind ik het dat gedoe (moet ik weer mailen, de boel verzekerd opsturen, wachten op de nieuwe, hopen dat die wel goed is) niet echt waard.
1 ding weet ik wel zeker: ik ga een nieuwe videokaart kopen! Ik wil een passief gekoelde kaart met goede TVout en DVI, en redelijke 3D prestaties. Ik dacht dat die niet bestond, totdat ik gisteren die review over de 6 PCI kaartjes bij tweakers.net zag. Ik ga lekker voor de Hercules Prophet 9000 PCI...
1 ding weet ik wel zeker: ik ga een nieuwe videokaart kopen! Ik wil een passief gekoelde kaart met goede TVout en DVI, en redelijke 3D prestaties. Ik dacht dat die niet bestond, totdat ik gisteren die review over de 6 PCI kaartjes bij tweakers.net zag. Ik ga lekker voor de Hercules Prophet 9000 PCI...
Je moet gewoon Hitachi bellen en die komen bij je langs (on-site garantie).Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:54:
Anders vind ik het dat gedoe (moet ik weer mailen, de boel verzekerd opsturen, wachten op de nieuwe, hopen dat die wel goed is) niet echt waard.
Bij mij heeft de winkel het zelf geregeld maar in principe doet Hitachi het.
Verwijderd
Komen ze ook langs voor 1 kapotte subpixel?? En willen ze de monitor dan ook in bedrijf zien?
Lees deze topic nog even door... Hitachi heeft 30 dagen pixel-perfect garantie.Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:58:
Komen ze ook langs voor 1 kapotte subpixel?? En willen ze de monitor dan ook in bedrijf zien?
Er is een freeware proggie voor waarmee je dat heel handig snel kan instellen. Ik gebruik het thuis ook, ben ff de naam kwijt, als ik zo thuis ben post ik het wel evenExirion schreef op 27 januari 2003 @ 12:44:
[...]
Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.
Klonk goed en heb meteen even gekeken:aatos schreef op 27 januari 2003 @ 16:52:
Er is een freeware proggie voor waarmee je dat heel handig snel kan instellen. Ik gebruik het thuis ook, ben ff de naam kwijt, als ik zo thuis ben post ik het wel even
http://www.webattack.com/get/cleartweak.shtml
Is dat 'm toevallig? FF uitproberen
edit:
ziet er hier heel erg ok uit
ziet er hier heel erg ok uit
[ Voor 7% gewijzigd door Exirion op 27-01-2003 16:58 ]
Verwijderd
Mn ogen moeten er erg aan wennen aan dat cleartypeExirion schreef op 27 January 2003 @ 16:55:
[...]
Klonk goed en heb meteen even gekeken:
http://www.webattack.com/get/cleartweak.shtml
Is dat 'm toevallig? FF uitproberen
edit:
ziet er hier heel erg ok uit![]()
ik heb net mijn HITACHO 174SXW
binnen maar de dvi kabel die er bij zit past niet op mijn radeon 8500 le.
op mijn radeon zit een stekker met blokje van 4 gaatjes, terwijl er op mijn lcd een stekker met 2 blokjes van 9 zitten met een streepje .
wat zijn de namen van die stekkers en waar haal ik snoer/verloopstukje
op mijn radeon zit een stekker met blokje van 4 gaatjes, terwijl er op mijn lcd een stekker met 2 blokjes van 9 zitten met een streepje .
wat zijn de namen van die stekkers en waar haal ik snoer/verloopstukje
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
Die op je LCD heet een DVI-D Single Link stekker. Die op je Radeon komt me niet bekend voor... een plaatje zou wonderen doen.
Verwijderd
? Hoeveel DVI standaarden zijn er dan? Ik dacht dat je DVI-D had en eentje waar ook een analoge stekker op past (zo'n 2 in een). Hoe dan ook, DVI stekker moet toch altijd passen?
Je hebt ook nog DVI-I. DVI-D past wel op een DVI-I stekker maar andersom niet.
zo ziet die aansluiting er uit

edit: ik had niet goed gekeken, ik heb hem nu op dvi staan,
geen andere woorden voor

edit: ik had niet goed gekeken, ik heb hem nu op dvi staan,
[ Voor 22% gewijzigd door wizz33 op 27-01-2003 20:21 ]
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
de DVI stekker ziet eruit als een DVI-I stekker. Dat zou dus moeten betekenen dat de DVI-D kabel er ook op past.
Verwijderd
Wat gebeurt er eigenlijk bij Hitachi als je inruilscherm óók dode pixels heeft?Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:54:
Ik heb dus 1 kapotte subpixel (met een dradenteller zag ik dat de groene kaputti is). Ik zou 'm inderdaad om kunnen ruilen, maar ik ben dan weer bang dat de volgende misschien wel weer meer kapotte pixels heeft. Ik wacht nog ff, toch 30 dagen pixel-policy, als er binnen die tijd geen kapotte (sub-) pixels bijkomen en ik me niet erger aan die ene kapotte subpixel die ik tot nu toe heb kunnen vinden, laat ik het denk ik zo.
Kan je er niet vanuit gaan dat het nieuwe exemplaar correct functioneert?
Verwijderd
Precies, dat lijkt me echt minder! Weet iemand hoe het zit?
hmm.....ik ga ff TFTwinkel/TFTscherm mailen.
hmm.....ik ga ff TFTwinkel/TFTscherm mailen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 22:48 ]
Dan kan je hem toch weer omruilen zolang je zo'n 30 dagen garantie heb? Alleen dan blijf je natuurlijk wel omruilen; da's ook niet zo leuk...
[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Prozac op 27-01-2003 23:32 ]
Dit topic is gesloten.