TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.059 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

llevering schreef op 17 januari 2003 @ 20:54:
[...]

http://www.pixelpolicy.tk/

Beetje trieste e-mail wisseling, info mag bij mensen op GoT bekend worden verondersteld.
Die e-mail wisseling is wel grappig ja, maar:

LOL! stuurt tie 3 e-mails in alleen maar hoofdletters!

ROFL
EMAIL (donderdag 23 mei 2002 14:49) AAN ALTERNATE KLANTENSERVICE N.A.V. BOVENSTAANDE EMAIL
JULLIE KRIJGEN OOK NOG EEN PORTIE!
En zelfs dan blijft Alternate beleeft. Ze gaan dan wel wat meer technische dingen uitleggen (logisch ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Len op 18-01-2003 11:23 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
-TheGrimReaper- schreef op 18 January 2003 @ 11:00:
[...]
Zelf zit ik te twijfelen. Het liefst neem ik de 172T, maar Newsradio zei dat het scherm niet zo hoog ingesteld kan worden. Aangezien ik wat langer ben, is het wel belangrijk dat het scherm op een redelijke hoogte staat.
Ik ben zelf ook behoorlijk lang, bijna 2 meter. Ik heb onder mijn 2 tft's een verhoging van hout gemaakt waar ik dan mijn toetsenbord en muis onder kan schuiven als ik deze niet nodig heb. Zo staan de TFT's 10 cm hoger dan normaal.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 10:45:
Geeft iemand onderhand al eens een 172T in een 'reguliere' winkel zien staan?

Zag laatst wel een 152T bij een Vobis staan..
Nee, en ik heb best veel winkels gehad, de enige winkel diezei ze te kunnen leveren was de V&D bij vooruitbetaling van het totale bedrag en een levertijd van 3 weken. Jaja, net alsof ik dat nog nooit gehoord hebn. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pietvs schreef op 18 januari 2003 @ 11:26:
[...]
Ik ben zelf ook behoorlijk lang, bijna 2 meter. Ik heb onder mijn 2 tft's een verhoging van hout gemaakt waar ik dan mijn toetsenbord en muis onder kan schuiven als ik deze niet nodig heb. Zo staan de TFT's 10 cm hoger dan normaal.
zoiets heb ik ook. Kan je gewoon voor weinig bij Ikea kopen in verschillende kleuren. Erg handig !!! m.n dat je je toetsenboard eronder kan schuiven ;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Nu online

Len

Leeg

hmm... toch eens gaan kijken, Nu staat mijn TFT op 2 pakken papier :|

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt actuele informatie wilt over de beschikbaarheid van Hitachi tft's moet je een van deze twee distribiteuren bellen: http://www.pollux.nl/ of http://www.pst.nl/monitoren.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het wel bijna denken, hij zou dus gisteren binnenkomen: niet dus dus ik vanmorgen weer bellen. Wat blijkt het koeriersbedrijf is de Hitachi CML190SXWB kwijtgeraakt.
Maar goed ik ben (nog niet) achterlijk dus heb zelf naar de betreffende groothandel gebeld.
En het bleek wel te kloppen, maar ze hebben meteen een nieuwe opgestuurd, en die zou dan maandag, uiterlijk dinsdag bij mijn "dealer" moeten binnenkomen.
Welke dealer is dat dan? Er zijn er volgens mij 2 in Nederland (stond op Hitachi-europe)en die konden pas 27 januari leveren, dus ben benieuwd of er ook een andere dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohh lol, sorry ik zag je post niet butrosgali, sorry
Dit waren ook degene die ik had gebeld, en die zeiden 27 januari, dus lijkt me 27 januari dan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 19:22 . Reden: te laat gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig verhaal op die pixelpolicy pagina :) Ik lach me rot, maar ja, ik zou ook niet lachen als me dat zou overkomen, en die man heeft pas een TFT van "slechts" 500 euro, stel je voor je hebt voor 1000 euro een 19" TFT met 7 dode pixels ofzo, dan kun je wel janken.

Jammer dat alleen Hitachi garandeerd dat als je dode pixels hebt binnen 30 dagen, je het scherm om kan laten ruilen, wel een reden geweest voor mij om die CML174SXW te kopen (wilde eerst de zwarte maar die was pas weer vanaf 27 januari leverbaar) , maar ben buiten de garantie ook erg onder de indruk geraakt van de super kwaliteit van het scherm, en ben zelfs het relatief eenvoudige design gaan waarderen, niet te veel poespas, gewoon een topscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ga er ook steeds meer oaan denken wan tik kan wel wachten tot er eindelijk een 16ms 18 of 19 inch verschijnt maar misschien wacht ik dan volgend jaar nog.
Wat is de native res eigenlijk van 17 inch 1280x1024 of 1024x768?
Is die hitachi nog te kantelen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Len schreef op 18 January 2003 @ 16:28:
hmm... toch eens gaan kijken, Nu staat mijn TFT op 2 pakken papier :|
hiero verkopen ze voor een schappelijk prijsje van die armen voor je TFT.
Heb er zelf nog geen ervaring mee; moet nog ff wachten tot het eind v/d maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

ErikRo schreef op 18 January 2003 @ 20:49:
Ga er ook steeds meer oaan denken wan tik kan wel wachten tot er eindelijk een 16ms 18 of 19 inch verschijnt maar misschien wacht ik dan volgend jaar nog.
Wat is de native res eigenlijk van 17 inch 1280x1024 of 1024x768?
Is die hitachi nog te kantelen?
de resolutie is 1280x1024 en nee, hij is nit te kantelen. Maar dat had je zelf ook kunnen weten als je dit topic had gelezen en de specs had opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee GrimReaper, ik weet niet of je het andere topic ook volgt, waar ik mijn ervaringen over die dode pixel beschrijf? Ze gaan dus een nieuw scherm in mijn 172T plaatsen! :D
Ik vraag me dus wel alleen af of ze dan niet misschien een veel brakker scherm plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik lees net dat NEC nieuwe LCDtjes heeft de 60 serie. De LCD1760NX-BK heeft ook een responce van 16ms. dus hetzelfde als de Hitachi. Hij is alleen een beetje duurder, maar qua design mooier (vind ik dan he) ;)

http://www.necmitsubishi....oduct_id=266&division=NEC

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Fritske schreef op 19 januari 2003 @ 20:06:
Ik lees net dat NEC nieuwe LCDtjes heeft de 60 serie. De LCD1760NX-BK heeft ook een responce van 16ms. dus hetzelfde als de Hitachi. Hij is alleen een beetje duurder, maar qua design mooier (vind ik dan he) ;)

http://www.necmitsubishi....oduct_id=266&division=NEC
Street price $550, is toch niet duur? Bij beat-it.nl 690.

Ziet er voor de rest wel goed uit:
17-inch (17.0" viewable image size)
0.264 mm dot pitch
260 cd/m2 white luminance
450:1 contrast ratio
16ms response time
DVI

[ Voor 24% gewijzigd door waslijn op 19-01-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Waslijn schreef op 19 januari 2003 @ 20:41:
[...]
Street price $550, is toch niet duur? Bij beat-it.nl 690.

Ziet er voor de rest wel goed uit:
17-inch (17.0" viewable image size)
0.264 mm dot pitch
260 cd/m2 white luminance
450:1 contrast ratio
16ms response time
DVI
Ik vond ook al dat de specs er goed uit zagen. zijn wat beter dan de Hitachi.

690 euro is toch wat meer dan de Hitachi. zo rond de 80 euro meer. Is toch al 200 gulden....

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Damn :'(
Nog dik 'n week wachten :( ... levertijd van m'n Hitachi: 27 Jan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
De_Bastaard schreef op 19 January 2003 @ 22:43:
Damn :'(
Nog dik 'n week wachten :( ... levertijd van m'n Hitachi: 27 Jan. :'(
Geldt dat voor een specefieke winkel? Of komt er dan pas een lading naar Nederland?
Ik ga dat schermpje namelijk ook kopen, zo rond 4 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 12:25:
Hee GrimReaper, ik weet niet of je het andere topic ook volgt, waar ik mijn ervaringen over die dode pixel beschrijf? Ze gaan dus een nieuw scherm in mijn 172T plaatsen! :D
Ik vraag me dus wel alleen af of ze dan niet misschien een veel brakker scherm plaatsen?
Ja, ik heb dat andere topic ook gelezen. Ik bedoelde in mijn reactie ook meer de algemene situatie die jij bent tegengekomen. Ik denk dat er meer zaken zijn die zo handelen en dus is het beter om daar vantevoren rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 20:14:
[...]

Ik zit er nog op te wachten :P Mooi dat je er blij mee bent! Kun je foto's maken/plaatsen?! :)
kan helaas geen foto's maken. maar het werkt echt supper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Cubix schreef op 19 January 2003 @ 22:45:
[...]

Geldt dat voor een specefieke winkel? Of komt er dan pas een lading naar Nederland?
Ik ga dat schermpje namelijk ook kopen, zo rond 4 februari.
Dunno, volgens mij voor iedere winkel ofzo, want TFTWinkel zei dat ze slecht te leveren waren omdat Hitachi 2 weken dicht is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Geachte heer Terpstra,

Bent u nog geinteresseerd in de Samsung 172T?

Wij hopen een reactie te mogen ontvangen.

Mvg,

2MComputers
LOL :D Ze willen dat ding er graag kwijt ;)

* We Are Borg wacht nog steeds op geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

We Are Borg schreef op 20 January 2003 @ 17:41:
LOL :D Ze willen dat ding er graag kwijt ;)

* We Are Borg wacht nog steeds op geld
= bent u nog geinteresseerd in de 172T? wij hopen snel van u te horen

O ja, ik wil uhm!!

= dank voor uw reactie. wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk verwerken.

O joepie!

= helaas is de 172T momenteel niet leverbaar. wij vragen om uw geduld :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Exirion schreef op 29 December 2002 @ 18:56:
Dan nog iets over DVI:

Iemand postte een plaatje met de mededeling dat een TFT zonder DVI daarvan aardig over de zeik moest gaan. Niets is minder waar. Het plaatje is bij mij met een Asus 7700 op 1280x1024 en 72Hz zo STRAK als wat zonder DVI :)

plaatje:
[afbeelding]
Ik heb net tweedehands een iiyama as4611ut (18") gekocht (€500, komt van een beurs), en die slikt dit plaatje toch met moeite. Vooral de vlakken links trillen behoorlijk.

Maakt me weinig uit, het beeld van dit ding vind ik werkelijk super. Ondanks dat het de goedkoopste 18" van iiyama is, met weinig opties (geen dvi bijvoorbeeld), vind ik het beeld echt om te kwijlen! Ik heb een tijdje achter een 15" tft van iiyama gewerkt, dat was helemaal niks, dan had ik nog liever mn 17" crt van twijfelachtige kwaliteit. Maar dit is toch echt wat anders.

Mijn oude 20" eizo crt kan hier echt niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net nog eens geprobeerd met mijn 172T en GF2MX400.
Bij 60Hz is het strak. Bij 72Hz, trillen de linker vlakken.
RARE is alleen, dat wanneer je van heel dichtbij kijkt, het heel strak is!? Hoe kan dat??? Are my eyes playing tricks with me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Goed na het lezen van een hoop reviews en de laatste pagina's van dit topic heb ik toch nog een vraag. In veel reviews komt de samsung 171p er als winnaar uit. Echter heeft deze een response van 25ms. Denken jullie dat ik beter het hier boven genoemde nec scherm kan nemen? Of zou de kijkhoek echt zoveel verschil in gebruiksgenot schelen.

heb me btw kaopt gelachen om die pixelpolicy pagina. Altijd proberen er op een normale manier uit te komen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Nog een vraag over de videokaart: Ik heb nu een ouwe hercules geforce 256, en die voldoet niet echt meer. Ik wil namelijk de eizo gebruiken als vervanger voor mn 2e tv (bij mn bed), en dus wil ik een nieuw kaartje, want die geforce heeft geen dual head.

De eisen:

-Dual head. geen DVI, maar 2x d-sub
-Tv-out.
-3d performance maakt weinig uit, tot nu toe deed de hercules het prima in de spellen die ik nog speel (counterstrike). Maar in ieder geval wel iets beter dan die hercules.
-Goede 2d performance in combinatie met m'n nieuwe tft scherm.

De laatste eis is het belangrijkst. En juist daarover kan ik weinig info vinden.

Scheelt een goede videokaart veel in 2d icm een 18" tft?

Oh ja, het mag niet te veel kosten. M'n voorraad geld is even op na de aanschaf van die tft :)

edit:

ik schaf graag dingen tweedehands aan. omdat ik niet veel eisen stel aan de 3d performance, zou ik me kunnen voorstellen dat er op de tweedehandsmarkt modellen te krijgen zijn die aan mijn voorwaarden voldoen, tegen een mooie prijs. Ik kan alleen bijzonder weinig info vinden over de 2d performance van videokaarten.

[ Voor 19% gewijzigd door aatos op 21-01-2003 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Exirion schreef op 20 januari 2003 @ 21:53:
[...]

= bent u nog geinteresseerd in de 172T? wij hopen snel van u te horen

O ja, ik wil uhm!!

= dank voor uw reactie. wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk verwerken.

O joepie!

= helaas is de 172T momenteel niet leverbaar. wij vragen om uw geduld :+
LOL :D Nee, heb subtiel mailtje terug gestuurd. Het e-mailtje waar zijn dit antwoord op stuurde, stond een vraag in, namelijk of ze DVI kabel er bij konden leveren en tegen welke prijs....Antwoord maar eerst mijn vragen, dan wil ik hem wel en krijg ik te horen dat het 3 maanden duurt 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
aatos schreef op 21 januari 2003 @ 03:17:
Nog een vraag over de videokaart: Ik heb nu een ouwe hercules geforce 256, en die voldoet niet echt meer. Ik wil namelijk de eizo gebruiken als vervanger voor mn 2e tv (bij mn bed), en dus wil ik een nieuw kaartje, want die geforce heeft geen dual head.

De eisen:

-Dual head. geen DVI, maar 2x d-sub
-Tv-out.
-3d performance maakt weinig uit, tot nu toe deed de hercules het prima in de spellen die ik nog speel (counterstrike). Maar in ieder geval wel iets beter dan die hercules.
-Goede 2d performance in combinatie met m'n nieuwe tft scherm.

De laatste eis is het belangrijkst. En juist daarover kan ik weinig info vinden.

Scheelt een goede videokaart veel in 2d icm een 18" tft?

Oh ja, het mag niet te veel kosten. M'n voorraad geld is even op na de aanschaf van die tft :)

edit:

ik schaf graag dingen tweedehands aan. omdat ik niet veel eisen stel aan de 3d performance, zou ik me kunnen voorstellen dat er op de tweedehandsmarkt modellen te krijgen zijn die aan mijn voorwaarden voldoen, tegen een mooie prijs. Ik kan alleen bijzonder weinig info vinden over de 2d performance van videokaarten.
Kijk eens naar een Matrox videokaart, Die zijn veelzijdig qua uitgangen en geven goed beeld in 2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:57
Klinkt inderdaad als een G400 of G450. cheap aan te komen, strak beeld, strakke drivers.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft de vingers al sinds afgelopen vrijdag in kruishouding.
Ik heb net een bevestigingstelefoontje gehad dat ze morgen mijn TFT op de zaak komen afleveren _/-\o_ :9~ _/-\o_

Zal morgen ff een digicam voor pics meenemen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kreeg vanmiddag een mail PCVergelijk.
De TFT is verstuurd, na 2 weken wachten komt ie morgen. :9

T'is btw een Samsung 151N :9~

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
Ik heb ook mn samsung 191T binnen :*) 3 dode pixels :( maar gelukkig allemaal aan de buitenkant en allemaal kleurloos dus niet irriterend. Maar ik ben al bezig geweest met instellen met kleuren en contrasten en das aardig gelukt heb alleen nog 1 irritant iets, en weet zo gauw niet hoe dat op te lossen, als ik op fok zit dan heb ik over de witte letters een paars-achtige gloed. Ik krijg m wel weg met image lock --> fine afstelling maar dan worden ze onscherp? iemand hier nog een ander id voor?

En (ik heb geen zin om het hele topic weer door te lezen) wat zijn nog tips om ghosting zoveel mogelijk te verminderen:

- v sync aan
- kabels goed aansluiten(of dvi gebruiken, maar dat vond samsung kennelijk net teveel van het goede voor een scherm van 1000€ :X |:()
- zorgen dat tft ff aan staat en wat warmer geworden is
-??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6killer schreef op 21 januari 2003 @ 17:17:
- kabels goed aansluiten(of dvi gebruiken, maar dat vond samsung kennelijk net teveel van het goede voor een scherm van 1000€ :X |:()
Bij de 191T hoort echt een DVI-D kabel te ziten!
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Laatst online: 07-09 16:16
6killer schreef op 21 January 2003 @ 17:17:
Ik heb ook mn samsung 191T binnen :*) 3 dode pixels :( maar gelukkig allemaal <snip>
Wordt er geen DVI kabel meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
hmmmz vreemd, leek mij ook wel logisch... morgen maar ff met de winkel bellen dan
al mn beschrijvingen (garantie) zijn in het russisch ofziets haha en ik weet niet of daar nog een blaadje bij zit met wat er mee geleverd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 dode pixels? daar zou ik geen genoegen mee nemen.... je betaalt tenslotte 1000 euro, ofwel 2200 piek. voor dat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
ja daar heb je wel gelijk in, maar wat als ik in het volgende scherm ook weer dode pixels heb? blijft die garantie dan ook gelden? Als er dan èèn in zit die bijv rood opkleurt dan heb ik meeer last van dan nu (ik kan niet checken in de winkel, doen ze niet aan :() bovendien begin ik nu aan 1 pixel te twijfelen :) het lijkt wel alsof het een stofje is wat ertussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
3 dode pixels is wel erg veel. Gelukkig zijn de eerste fabrikanten begonnen met het adverteren dat ze 0pixel garantie geven de eerste xxx aantal dagen. Binnen die dagen kan je hem gewoon omruilen. De rest zal dan wel hopelijk snel volgen.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Koffie schreef op 21 januari 2003 @ 14:39:
* Koffie heeft de vingers al sinds afgelopen vrijdag in kruishouding.
Ik heb net een bevestigingstelefoontje gehad dat ze morgen mijn TFT op de zaak komen afleveren _/-\o_ :9~ _/-\o_

Zal morgen ff een digicam voor pics meenemen ;)
Klinkt best erg wat ik nu ga zeggen, maar idd pics!! :9~ Een samsung 191T, high res pics als het kan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vlugge reply:

* Koffie heeft de 191T binnen :9~ :9~
Hoe kan ik nu vlug die TFT testen op dodo pixels e.d. :?
Zo op het eerste gezicht kan ik nergens een mankement vinden, strak beeld. Ziet er zeer goed uit !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer gewoon verschillende ahtergrond kleuren (wallpaper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft ff highres wallpapers geprobeert, en kan idd nix vinden.

Ook deze even geprobeerd: http://www.xdude.com/intros/sept2000/ veel kleur met zwarte achtergrond enzo, ik zelf kan geen dode pixels vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 22 januari 2003 @ 09:48:
Vlugge reply:

* Koffie heeft de 191T binnen :9~ :9~
Zo op het eerste gezicht kan ik nergens een mankement vinden, strak beeld. Ziet er zeer goed uit !!!
Met dit proggie moet het wel lukken http://www.monitorsdirect.com/toolkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Koffie schreef op 22 januari 2003 @ 09:48:
Ik doe het altijd met een Command Prompt scherm. Zoals je weet bestaan pixels uit rood, groen en blauw. Als je met Properties het command prompt scherm zwart maakt (zowel achtergrond als tekst) dan kun je kijken of er pixels oplichten. Idem met wit laat zien of er pixels dood zijn. Eventueel kun je ook nog rood, groen en blauw afzonderlijk testen. Vergeet uiteraard niet met Alt-F3 het scherm fullscreen te maken :)

Ik heb een oud testprogramma van Nokia, maar bovenstaande methode kun je altijd en overal toepassen als je geen software mag/kunt installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 22-01-2003 10:47 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
ik zelf heb getest met paint shop pro, gewoon ff een nieuwe image maken ter grootte van je desktop, dan een witte/zwarte/rode/groene/blauwe(kun je kiezen bij een nieuwe image maken rechts onder) ff full screen zetten en kijk of je iets vreemds ziet :)

ik zit eraan te denken om zometeen een 2e samsung 151S te halen zodat ik er 2 heb maar ben er nog niet helemaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:57:
[...]

Je zou het wel bijna denken, hij zou dus gisteren binnenkomen: niet dus dus ik vanmorgen weer bellen. Wat blijkt het koeriersbedrijf is de Hitachi CML190SXWB kwijtgeraakt.
Maar goed ik ben (nog niet) achterlijk dus heb zelf naar de betreffende groothandel gebeld.
En het bleek wel te kloppen, maar ze hebben meteen een nieuwe opgestuurd, en die zou dan maandag, uiterlijk dinsdag bij mijn "dealer" moeten binnenkomen.
Het kopen van een tft monitor lijkt voor mij meer op een soap!
Komt gisteren dus de Hitachi als nog binnen. op de doos staat CML190SXWB (B van black) zit erin de doos een witte.
Dus die is weer retour gestuurd.
Dus nu toch weer terug bij af, en toch maar weer een Samsung 191T besteld die volgens TPG morgen geleverd wordt. Maar ja eerst zien en dan geloven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
ik wil btw mn dual monitor gaan gebruiken voor q3, vaak heb ik namelijk dit open staan:
GTKradiant(level editor)
paint shop pro
ms visual studio met daarin meerdere shader files geopend

ik wil dus radiant op scherm 1 en die andere 2 op het andere scherm maar kan ik dan ook gewoon quake 3 draaien op scherm 1 full screen? dus dat ik ingame het effect zie en meteen kan zien wat ik eventueel fout heb gedaan in mn texture/shader. of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:39:
Maar ja eerst geloven dan zien!
Euhm, het is toch meestal andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zit heerlijk te werken met de 191T ondertussen, en ben echt blij dat ik deze heb genomen.
Al vanaf het moment dat deze type TFT's van Sasmung geintroduceerd werden was ik er al kwijlend over aan het dromen.

Ondertussen isssie dus eindelijk binnen (en godzijdank zonder lange wachttijden, ik heb 'm donderdag geloiof ik besteld).

Anyway, iemand ervaring met die Pivot functie van de Samsungs :?

Ik heb die software gheinstalleerd, en kan ook wel het aantal graden installen, echter gebeurt er vervolgenes nix :?
Hooguit een 'refrrsh' dat het scherm eventjes zwart is, maar geen enkele verandering in het beeld ?

Het is een W2K SP2 station, maar zal morgen ook thuis nog even testen op m'n XP bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 22 januari 2003 @ 12:01:
[...]

Euhm, het is toch meestal andersom ;)
Je hebt gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi koffie hier kan je 2 test progys voor monitors van myn server af halen
geen downloadmanager gebruiken Succes met je monitor
http://download.server2.come2store.com/uncleee/test.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Unclee , dank voor het aanbod.
Zal strax nog wel eens testen, maar tot nu toe ziet het er allemaal picobello uit :Y)

Alleen die pivot functie nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
ik heb pivot op xp draaien en dat werkt perfect, alleen wel ff geklooit met de 180 en 270 graden stand, ik snapte het niet :D maar hij draait alles dus vanuit zn normale positie (gewoon horizontaal) geenid wat je dan aan 180 en 270 graden heb :? tenzij je je monitor op zn kop heb bevestigd, maar denk niet dat veel mensen dat doen hehe

maar ik dus gewoon de drivers voor de monitor geinstalleerd en vervolgens pivot. je kan dat weer terug vindne bij --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd, daar is bij mij een tab met pivot bijgekomen )ikkan het ook in nvidia tab trouwens'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm.. ik heb idd niet de monitor drivers geinstalleerd van Smasung.
Eens kijken of dat wat uit maakt :o

=[EDIT]=
Ook met de exacte driver van Samsubg geinstalleerd werkt het niet.
Ik krijg idd wel die pivot optie's onder advanced erbij, maar het 'werkt' nog niet :?

[ Voor 45% gewijzigd door Koffie op 22-01-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Laatst online: 04-09 17:50
Ik heb sinds maandag ook mijn Samsung 191T binnen, duurde 'gelukkig' het maar 2 maanden.
Het goede nieuws is dat hij geen dode of misvomde pixels vertoont.

Ik speel zelf een hoop spelen, bv; bf1942, American's Army, Alien Vs Predator2&Primal hunt, Simcity 4, GTA3 VC, Falcon 4, Hitman 2, Never Winter Nights . en nog veel meer.

Wat ik heb opgemerkt tijdens het spelen van deze spelen icm deze monitor is dat hij totaal geen ghosting geeft, ideaal dus.

Moet alleen nog even uitvissen of deze monitor een DVI-D of DVI-I nodig heeft, mijn 8500 heeft iig een dvi maar of dat I of D is snap ik echt niet.
Ik gebruik hem u via een analoge kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Bajo op 22-01-2003 13:33 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Koffie schreef op 22 januari 2003 @ 13:22:
Hmm.. ik heb idd niet de monitor drivers geinstalleerd van Smasung.
Eens kijken of dat wat uit maakt :o

=[EDIT]=
Ook met de exacte driver van Samsubg geinstalleerd werkt het niet.
Ik krijg idd wel die pivot optie's onder advanced erbij, maar het 'werkt' nog niet :?
en heb je in de pivot tab wel alle functies aangevinkt? daar kan je nl functies aan en uit zettten, bovendien als je nu rmuiknop op desktop doet, zie je dan ook de pivot functie erin staan? zoniet weet ik bijna zeker dat er geen of niet alle functies aangevinkt zijn :)
Bajo schreef op 22 January 2003 @ 13:32:
Ik heb sinds maandag ook mijn Samsung 191T binnen, duurde 'gelukkig' het maar 2 maanden.

Ik speel zelf een hoop spelen, bv; bf1942, American's Army, Alien Vs Predator2&Primal hunt, Simcity 4, GTA3 VC, Falcon 4, Hitman 2, Never Winter Nights . en nog veel meer.

Wat ik heb opgemerkt tijdens het spelen van deze spelen icm deze monitor is dat hij totaal geen ghosting geeft, ideaal dus.

Moet alleen nog even uitvissen of deze monitor een DVI-D of DVI-I nodig heeft, mijn 8500 heeft iig een dvi maar of dat I of D is snap ik echt niet.
Jij heb geen ghosting zeg je, ik heb ff gta getest en ik heb daar meer ghosting in dan ik verwachte, jij zegt dat je totaal geen ghosting heb (zal ongetwijfeld wel iets zijn als je snel beweegd,maar t komt wel beter over dan wat ik nu zie) Wat heb jij aan de instellingen gedaan ? En heb jij er een dvi kabel bij gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 22 januari 2003 @ 13:32:

Waar heb je hem gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

6killer schreef op 22 January 2003 @ 13:41:
[...]
en heb je in de pivot tab wel alle functies aangevinkt? daar kan je nl functies aan en uit zettten, bovendien als je nu rmuiknop op desktop doet, zie je dan ook de pivot functie erin staan? zoniet weet ik bijna zeker dat er geen of niet alle functies aangevinkt zijn :)
[...]

All;e opties staan idd aan bij de properties op de desktop.
Ik kan vandaaruit ook gerust op 90 graden klikken, echter het scherm wordt dan eventjes zwart, en springt daarna weer teug in de originele instelling.
Dit geld voor alle mogelijke rotatie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
hmmz dan klopt dat wel, zou het aan de videokaart kunnen liggen? wat voor een heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een of ander harriewarrie onboard Intel ding op een Dell Optiplex GX150 (is namelijk nu ff op werk aangesloten, monitor komt thuis te staan. Tijdelijk nog op een of andere Geforce MX2 ofzo , maar komt een Ti4200 (:?) aan).

't Is een "Intel 82815 Grahics Controller" :P

* Koffie zal voor de zekerheid nog eens de Pivot software opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 22 januari 2003 @ 13:32:

Dat vind ik vreemd, ik heb de DELL 1900FP (aka Samsung 191T) & ik merk wel ghosting op.

Maar het hangt puur af van welk game & level.
Bij BF42 valt ghosting op bij woestijnmaps waarbij je eens snel heen en weer moet bewegen.Probeer het eens bij de Duitse spawn (Battleaxe map) waar die King Tiger - Artillerie & APC staan. Op een meter of 10 vanaf gaan staan & heen en weer bewegen. Dan zal je het snel zien hoe uitgesmeert de tanken worden ( worden 50% uitgesmeert) ...

Wat me ook opviel, de monitor heeft duidelijk wel meer ghosting als hij pas opstaat dan als hij een tijdje draait ... Ik dacht terug te gaan naar mijn CRT 19" voor het gamen, maar als de monitor opgewarmt is dan valt de ghosting niet meer zoveel op (pakken minder). Als de monitor warm is, dan is de uitsmering op dezelfde map/test, met 70% verminderd. Het is maar vreemd dat er zo een verschil tussen zit. Nu dat ik dit trukje ondekt heb, kan ik men 1900FP wel gebruiken voor wars te spelen in BF42

Ik draai op DVI (R9700). De rede dat ik het erbij zegt is omdat sommige mensen verschillen ondervonden hebben tussen ATI & NVIDIA kaarten, waarbij de ATI gemakkelijk ghosting probleem hadden. Dit kan te maken hebben van een hogere fps bij die testen mechien...

Ik vind het echt vreemd, dat sommige mensen totaal geen ghosting hebben & andere wel ... Het moet iets te maken hebben met a) fps (hoger = meer ghosting) b) opgewarmde monitor c) settings??

Ik ben benieuwt welke settings hij draait ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopen van een tft monitor lijkt voor mij meer op een soap!
Komt gisteren dus de Hitachi als nog binnen. op de doos staat CML190SXWB (B van black) zit erin de doos een witte.
Dus die is weer retour gestuurd.
Dus nu toch weer terug bij af, en toch maar weer een Samsung 191T besteld die volgens TPG morgen geleverd wordt. Maar ja eerst zien en dan geloven.
Butrosgali, ik heb je al meerdere malen verteld dat Hitach die schermen pas vanaf 27 januari kan leveren, ik heb de distributeurs en zelfs Hitachi zelf gebeld, en elke keer kwam die winkel waar je het scherm hebt gekocht met een andere smoes. Morgen, nee morgen, nee morgen dan oops pakketje weg, en dan oop verkeerde scherm in verkeerde doos. Wanneer dringt het nu door dat je behoorlijk genaaid wordt door dit bedrijf? En welk bedrijf is dit?

Ik heb zelf mij Hitachi bij www.tftwinkel.nl gehaald en dat ging perfect, maar zo te horen heb jij het scherm bij Digiworld ofzo besteld, alleen deze toko's schijnen iedereen op te moeten lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
ik heb een 191t op een geforce ti4600 en heb alleen nog ikn gta getest en had daar dus behoorlijk ghosting (trails uit frame limiter aan en v sync aan). Het klopt idd dat als de monitor warm(er) is geworden er minder ghosting is, staat ergens in dit topic iig :). Maar ik weet nu nog steeds niet of er een dvi kabel bij mn samnsung 191t moet zitten (zat er dus niet bij) dan kan ik het verschil tussen dvi en analoog ook nog ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje i.v.m met die DVI-kabel. Ik heb een Samsung 172T en een ATI Radeon 8500, nu heb ik een DVI-D -> DVI-D kabel erbij besteld is dit een (de) goede kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:14:
[...]

Butrosgali, ik heb je al meerdere malen verteld dat Hitach die schermen pas vanaf 27 januari kan leveren, ik heb de distributeurs en zelfs Hitachi zelf gebeld, en elke keer kwam die winkel waar je het scherm hebt gekocht met een andere smoes. Morgen, nee morgen, nee morgen dan oops pakketje weg, en dan oop verkeerde scherm in verkeerde doos. Wanneer dringt het nu door dat je behoorlijk genaaid wordt door dit bedrijf? En welk bedrijf is dit?

Ik heb zelf mij Hitachi bij www.tftwinkel.nl gehaald en dat ging perfect, maar zo te horen heb jij het scherm bij Digiworld ofzo besteld, alleen deze toko's schijnen iedereen op te moeten lichten.
Ik had ze bij een lokale computerboer besteld, maar door al dit gezeik, heb ik de bestelling daar geannuleerd.
De Samsung 191T die nu onderweg is komt van Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:14:
[...]

Van de 191T hoor en lees je ook overal dat niemand 'm kan leveren, en dat er nog nooit een Samsung is uitgeleverd, toch issie gewoon te koop ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatique is inderdaad een stuk beter, best een prettige zaak. Jammer dat hun prijzen weer zo extreem duur zijn (1069 euro voor een 191T, ik denk dat ze parralel import doen wat illegaal is, omdat niemand ze eigenlijk kan leveren), voor 999 euro had ik lekker een Hitachi genomen, daar zit tenminste pixelgarantie op (dus 3 pixels van 6killer hadden een lekkere inruil geworden) en wel een DVI kabel bij.

Hoe zit dat nu met die DVI kabels? Ik hoorde dat alleen de P series van Samsung die hebben en anderen niet, maar nu zie ik de ene er wel 1 hebben en de andere niet met hetzelfde type??? vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de 191T hoor en lees je ook overal dat niemand 'm kan leveren, en dat er nog nooit een Samsung is uitgeleverd, toch issie gewoon te koop ...
Sommige bedrijven kopen parralel in, dus in het buitenland, dit is natuurlijk erg gevaarlijk qua garantie etc, de klant is het slachtoffer want zijn Zweedse TFT kan in Nederland niet onder de garantie vallen, dus pech als er wat gebeurd. Maar opzich logisch als je al een aantal maanden geen Samsung kunt verkopen omdat niemand in Nederland ze te koop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Ik heb hem gekocht bij it2take.
Ik heb er geen DVI kabel bij gehad, en vandaag heeft iemand van informatique mij geadviseerd om geen DVI te nemen, mits je alleen zware grafische applicaties gebruikt, dus voor een spelletje heeft het geen nut.

Ik heb bf1942 vandaag de hele dag gespeeld en ik heb echt geen last van ghosting of zoiets dergelijks.

Btw ik heb een 191T de 82 Khz versie, misschien jij niet? (BSAS en PSAS)
P voor Pro

De instelling die ik heb gedaan is; de contrast aanpassen met de bijgeleverde software.
In menu alles naar mijn oogwensen afgesteld.

Nog een hint: Je kunt wel een vette grafische kaart hebben die bv 1 miljoen frame per seconde geeft, maar als je een LCD hebt met 25ms response time, krijg je er maar rond de 40 van terug.
In dit geval is je LCD de Bottleneck.
Gelukkig is 40 genoeg, omdat je oog niet meer registreerd, nog hoger is gevoelsmatig denken dat het vlotter gaat/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 22 januari 2003 @ 16:27:
Ik heb er geen DVI kabel bij gehad, en vandaag heeft iemand van informatique mij geadviseerd om geen DVI te nemen, mits je alleen zware grafische applicaties gebruikt, dus voor een spelletje heeft het geen nut.

Ik heb bf1942 vandaag de hele dag gespeeld en ik heb echt geen last van ghosting of zoiets dergelijks.

P voor Pro

De instelling die ik heb gedaan is; de contrast aanpassen met de bijgeleverde software.

Nog een hint: Je kunt wel een vette grafische kaart hebben die bv 1 miljoen frame per seconde geeft, maar als je een LCD hebt met 25ms response time, krijg je er maar rond de 40 van terug.
Gelukkig is 40 genoeg, omdat je oog niet meer registreerd, nog hoger is gevoelsmatig denken dat het vlotter gaat/kan.
Bajo: Probeer eens te kijken op die battleaxe level, waar de king tiger, artillerie & apc staan (bij de duitsers) en beweeg dan je muis eens van rechts naar links & omgekeer snel (alsof je iemand wilt raken in beide 45° hoeken)...

Ik zal deze avent ook een de analoog testen. Ik vind het maar vreemd. Ik hoorde veel verhalen van mensen die zeiden dat eenmaal ze DVI getest hebben dat ze niet terugwilde naar analoog... Mja, ik zal de test vanavend eens doen of er een ghosting verschil is tussen analoog & dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:22:
Informatique is inderdaad een stuk beter, best een prettige zaak. Jammer dat hun prijzen weer zo extreem duur zijn (1069 euro voor een 191T, ik denk dat ze parralel import doen wat illegaal is, omdat niemand ze eigenlijk kan leveren), voor 999 euro had ik lekker een Hitachi genomen, daar zit tenminste pixelgarantie op (dus 3 pixels van 6killer hadden een lekkere inruil geworden) en wel een DVI kabel bij.

Hoe zit dat nu met die DVI kabels? Ik hoorde dat alleen de P series van Samsung die hebben en anderen niet, maar nu zie ik de ene er wel 1 hebben en de andere niet met hetzelfde type??? vreemd
Nou ik heb m dus ook bij informatique vandaan en het zou nog wel een sheel erg goed kunnen ja dat er paralelle import is ik heb nl heel wat russchisch garantie materiaal erbij zitten :o

Pixels neem ik terug, had nog nooit dode pixel gezien maar met bovengenoemde pixel test leek alles goed te zitten, toen heb ik met een vergrootglas zitten kijken en wat blijkt het zijn vuiltjes :? :X. Dus ik weet niet wat ik daar mee moet, echt storend is het niet en om daar nou mee terug te gaan, en een niuewe gaan vragen waar wel weer dode pixels in kunnen zitten...

ik ga wel nog ff een dvi kabel "eisen" ik vind dat dat er wel bijmag zitten voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Bajo schreef op 22 January 2003 @ 16:27:

P voor Pro

dat dvi verhaal lijkt me gelul, met dvi aansluiting is alles gelijk goed dus ik denk dat dat een afscheepertje is maar zeker weten doe ik het ook niet. Dat bsas en psas vind ik erger want dat wist ik dus niet. Pro klink beter dus zal wel beter (lees sneller) zijn en zou ik die dus ook wel willen omdat ik al een goede graphische kaart heb(ik weet dat ik gelimiteerd ben aan het aantal frames :Y) daarom ook geen ati 9700)

ik ga ff op zoek naar de typenummers, misschien kan je zeggen waar dat staat? :)

edit:

gv. :X ik heb dus een BSAS 64 khz, ik denk dat (als het al niet eens genoemd is) dit dus het verschil is waar sommige het dus over hebben dat de een wel veel ghosting heeft en de ander niet. Daar baal ik dan behoorlijk van, morgen maar gauw terug voordat jullie de overige opgekocht hebben 8)

[ Voor 11% gewijzigd door 6killer op 22-01-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar kun je dat nou vinden dan ?

Hmm .. achterop de sticker dus 8)7
Ik heb de "GH19BSAS/EDC" maar spelletjes spelen doe ik niet, en daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.

[ Voor 69% gewijzigd door Koffie op 22-01-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
P voor Pro
Nou ze vertelden mij dus dat de PSAS versie een 191N is en BSAS voot 191T staat, dan ben ik wel benieuwd of er verschillende schermen in zitten, waarvan de PSAS 82Khz draait en de BSAS 64Khz. Maar eens even op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is idd een intressante ontwikkeling ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

6killer schreef op 22 januari 2003 @ 17:35:
[...]

Nou ze vertelden mij dus dat de PSAS versie een 191N is en BSAS voot 191T staat, dan ben ik wel benieuwd of er verschillende schermen in zitten, waarvan de PSAS 82Khz draait en de BSAS 64Khz. Maar eens even op onderzoek uit :)

Lijkt me stug, het gehel type nummer zoals ik al vermelde is namelijk "GH19BSAS"
Daarbij opgeteld dat de 191N helemaal geen DVI ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Het enige verschil tussen een 191T en een 191N is de DVI aansluiting en heeft nog een dunnere rand om z'n scherm, is bedoeld voor opstellingen in bv. ziekenhuizen waar soms meerdere schermen naast elkaar moeten staan. (scheelt dus ruimte)

Ik heb ook nog even die level van bf1942 op request getest, mijn mening is dat ik geen enkel verschil zie t.o.v. andere levels.

Zelf denk ik dat DVI toch verbetering geeft, niet qua snelheid, maar qua beeldkwaliteit.

Je monitor is Digitaal, Grafische kaart is digitaal, en als je analoge kabel gebruikt, moet ie alles omzetten, daar moet kwaliteit in verloren gaan.

Helaas is er nog geen standaard voor DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
nou ben er uit :) het klopt niet wat Bajo zegt:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/bobwijs/tfts.JPG
voila, enige verschil is dus dat de 191t wel DVI-D (Madrox086 je kabel klopt :))

nu dus maar eens uit gaan vinden hoe ik mn (horizontale en) vertikale frequentie hoger krijg (dit moet dus wel kunnen aangezien bajo op 82 zit en dat moet weer vertikaal zijn aangezien horizontaal maar tot 81 gaat).

misschien dat daar iemand mij mee kan helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door 6killer op 22-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo te zien heeft de 191N ook geen ingebouwde voeding, moet je dus met zo'n losse voeding werken.
Met de 191T kun je er gewoon een normale PC voedingskabel inrammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
Koffie schreef op 22 januari 2003 @ 17:57:
Zo te zien heeft de 191N ook geen ingebouwde voeding, moet je dus met zo'n losse voeding werken.
Met de 191T kun je er gewoon een normale PC voedingskabel inrammen ;)
Volgens de specs van samsung heeft de 191T geen ingebouwde voeding. Die van jou wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

phaedrus schreef op 22 January 2003 @ 19:24:
[...]

Volgens de specs van samsung heeft de 191T geen ingebouwde voeding. Die van jou wel dan?
de 181T en de 191T hebben een ingebouwde voeding.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
Homedisc schreef op 22 January 2003 @ 19:41:
[...]

de 181T en de 191T hebben een ingebouwde voeding.
Oh, volgens de specs heeft enkel de 181T ingebouwde voeding. Kloppen deze specs dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met de Samsung 172 T,B,W versie?
En is dit een beetje een goed scherm om mee te gamen?

Ik vind het een ontzetten gelikt scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Iznogoud: Lees het topic eens door. Ja, het is een hoop, maar lees de reacties toch als je tijd heb maar eens door. Over het algemeen erg positief en geschikt voor games.

Koffie: Nog geen pics ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb m dus ook bij informatique vandaan en het zou nog wel een sheel erg goed kunnen ja dat er paralelle import is ik heb nl heel wat russchisch garantie materiaal erbij zitten
rij dan even naar Moskou om hem te ruilen voor een dode pixel vrij scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

sWORDs schreef op 21 January 2003 @ 01:50:
Goed na het lezen van een hoop reviews en de laatste pagina's van dit topic heb ik toch nog een vraag. In veel reviews komt de samsung 171p er als winnaar uit. Echter heeft deze een response van 25ms. Denken jullie dat ik beter het hier boven genoemde nec scherm kan nemen? Of zou de kijkhoek echt zoveel verschil in gebruiksgenot schelen.

heb me btw kaopt gelachen om die pixelpolicy pagina. Altijd proberen er op een normale manier uit te komen.
Ik probeer het nog eens, is er een beter scherm dan de samsung 171p? Zo nee, dan zou ik een reaktie ook zeer waarderen. 713 euro is een hoop geld en ik wil echt geen verkeerde keuze maken.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 22 januari 2003 @ 17:50:
Ik heb ook nog even die level van bf1942 op request getest, mijn mening is dat ik geen enkel verschil zie t.o.v. andere levels.

Zelf denk ik dat DVI toch verbetering geeft, niet qua snelheid, maar qua beeldkwaliteit.

Je monitor is Digitaal, Grafische kaart is digitaal, en als je analoge kabel gebruikt, moet ie alles omzetten, daar moet kwaliteit in verloren gaan.

Helaas is er nog geen standaard voor DVI.
Vreemd dat je geen problemen hebt met die BF level.
Welke is de brightness waarmee je werkt? Ik zit op 72 momenteel.

Can je ons een idee geven van je pc config, want ik vind het toch maar zo vreemd dat je erin slaagt ghost free beeld te hebben. Dat betekend dat er ergens toch een settings of config probleem is wat de ghost probleem erger maakt bij een hoop mensen.

Ik geef toe, het valt niet op het gosting als je zwaar aan het spelen bent. Enkel als je op die bepaalde bf level ziet naar de tanken, of de muur randen (bij bunkers).

Even nog een beetje prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:21:
Hoe zit dat met de Samsung 172 T,B,W versie?
En is dit een beetje een goed scherm om mee te gamen?

Ik vind het een ontzetten gelikt scherm :)
Ik ben in het bezit van een Samsung 172T. Is een streling voor het oog, wat betreft het design. Heeft een response time van <25 ms, heb nog geen last ondervonden van Ghosting (BF1942, NFSHP2, Medal of Honor, WarcraftIII, .....) Je moet wel de games spelen in de native resolutie. Voor BF1942 is dit wel een probleem (spel ondersteund niet de nat. res.), maar ik heb nog geen Ghosting gezien. Mijn Samsung 172T is wel aangesloten via DVI-D naar mijn ATI Radeon 8500, heb nog niet geprobeerd met D-Sub. Eén groot nadeel aan dit scherm is de lange wachttijd (4 weken), maar ik had het ervoor over voor dit mooi scherm (al heb ik gehoord dat er op die Hitachi ook al een wachttijd is van 3 weken). Ik heb persoonlijk die Hitachi nog niet gezien, maar ik kan je gerust die 172T aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

phaedrus schreef op 22 januari 2003 @ 19:24:

Ja, 220 rechtstreeks in de monitor en klaar :+
Brakke pics :P

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00134.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00135.JPG

Ik zal er zo nog ff een paar uppen.
Overigens, door het TL licht is het allemaal veel blauwer dan het is, sterker nog, de wallpaper op de onderste pic hoort grijs te zijn :X

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 23-01-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort een nieuwe videokaart (Hercules 9700), en ben een beetje aan het rondkijken naar een TFT-scherm. Maar welke niet te duur TFT-scherm kan ik op deze videokaart het beste aansluiten?? Want het spreekt voor zich dat ik wel alles uit mijn kaart wil halen. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor games, DVD's en wat huiswerk natuurlijk ;) dus daar moet het scherm wel goed mee over weg kunnen.

Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 10:05:
Ik heb nu sinds kort een nieuwe videokaart (Hercules 9700), en ben een beetje aan het rondkijken naar een TFT-scherm. Maar welke niet te duur TFT-scherm kan ik op deze videokaart het beste aansluiten?? Want het spreekt voor zich dat ik wel alles uit mijn kaart wil halen. Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor games, DVD's en wat huiswerk natuurlijk ;) dus daar moet het scherm wel goed mee over weg kunnen.

Vast bedankt!
Lees de topic even door :{ Dit is net zoiets als 3 uur te laat bij een conferentie aankomen en dan vragen of iemand even wil vertellen wat er allemaal gezegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 10:05:

Vast bedankt!

* Koffie stelt een 191T voor 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk schermpje die 191T :9~ , maar voor de doorsnee student niet te betalen. Nu vind ik een 19" scherm ook wel weer erg groot. 17" is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 23 January 2003 @ 09:43:

[...]

Ja, 220 rechtstreeks in de monitor en klaar :+

[...]

Brakke pics :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal er zo nog ff een paar uppen.
Overigens, door het TL licht is het allemaal veel blauwer dan het is, sterker nog, de wallpaper op de onderste pic hoort grijs te zijn :X
Mooie achtergrondjes, koffie!! Kun je die misschien ook nog even ergens zetten? Staan ook vast mooi op een 181T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Huidige Dell P1130 @work
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00136.JPG

De 191T in 1024*1280 stand (zonder pivot modus software geactiveerd btw :P)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00137.JPG

Toch eens die pivot stand werkende krijgen, mail lezen is zo wel heel erg moeilijk 8)7
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00138.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00139.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00140.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00141.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00142.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/koffie/foto/DVC00143.JPG

Again, echt strak zijn de pics niet, maar mijn DV camera is nou ook niet echt geschikt voor zulke plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Koffie schreef op 23 januari 2003 @ 12:38:
Toch eens die pivot stand werkende krijgen, mail lezen is zo wel heel erg moeilijk 8)7
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Again, echt strak zijn de pics niet, maar mijn DV camera is nou ook niet echt geschikt voor zulke plaatjes ;)
Leuke plaatjes hoor, vooral die laatste wallpaper :P Maar sowiezo heeft foto's maken van het beeld geen zin. Een TFT is zo fel dat een camera de omgeving donker maakt om oversturing te voorkomen en de whitebalance klopt ook zelden. Met handmatige fotograferen moet je zodanige instellingen gebruiken dat het beeld altijd donker is, of je moet de brightness van de TFT heel laag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klopt jah, maar als ik nou zo'n luxe tig megapixel cam zou hebben zou dat nog wel allemaal kunnen ja, echter deze foto's zijn dus met een videocamera gemaakt op relatief korte afstand.
Dan krijg je dus zulke pic eruit ;)

Vanavond gaat de TFT eindelijk naar z'n vast plekje: thuis
Ik zal dan van het weekend ofzo eens pics van de werkende pivot functie maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

* HenkS vraagt zich af of ie nu op de schermen geilt of op de wallpapers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson