TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Exirion schreef op 27 January 2003 @ 12:44:
[...]

Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.

[...]
you are looking for this:

http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm

:)

edit: 1000e post! woei! (in dit topic dan he :P)

[ Voor 5% gewijzigd door GraasGast op 28-01-2003 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:40:
[...]

Zal dit merkbaar zijn, ik heb nu een DVI-S (zal wel single link zijn). Heeft dit een invloed op de karakteristieken van een TFT-scherm (response time?), vlugger beeldopmaak?.
WHAT ARE SINGLE AND DUAL LINKS ?

The DVI-D and DVI-I formats are available in either Single or
Dual link connectors. These cables send information using a
format called TMDS (transition minimized differential signaling).
Single link cables use one TMDS 165Mhz transmitter, while dual
links use two. The dual link effectively doubles the power of
transmission and provides an increase of speed and signal quality;
i.e. a single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080,
while a dual link can display a resolution of 2048 x 1536.

Dus als je tft een resolutie van 1280x1024@60hz heeft heb je aan een single link voldoende, want hoger geeft hij toch niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
GraasGast schreef op 28 January 2003 @ 00:55:
[...]

...
edit: 1000e post! woei! (in dit topic dan he :P)
werd er dan geen nieuw topic (part 3 hehe) geopent en dees gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50
Nou, wat ik vanmorgen nu weer meegemaakt heb, bijna mijn 2 nieuwe TFT schermen stuk. We liggen lekker te slapen en toen knal, glasgerinkel. Omdat het stormde dachten we dat het voorruit beneden eruit lag. Maar na een ronde door het huis bleek er niets te zien. Ik kijk nog even in mijn computerkamer en een chaos. Een plank met allemaal games was van de muur af gedonderd bovenop mijn nieuwe 2xiiyama AS4821DTB TFT's, op mijn computer en toetsenbord. Zitten een paar krassen op mijn computerkast en in mijn toetsenbord. Maar de TFTs hebben gelukkig niet. Beeld ziet er nog goed uit en geen dooie pixels. Was wel enorm schrikken. Dus voor iedereen met planken boven zijn computer/tft''s, kijk of ze goed vastzitten.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:42:
[...]

WHAT ARE SINGLE AND DUAL LINKS ?

The DVI-D and DVI-I formats are available in either Single or
Dual link connectors. These cables send information using a
format called TMDS (transition minimized differential signaling).
Single link cables use one TMDS 165Mhz transmitter, while dual
links use two. The dual link effectively doubles the power of
transmission and provides an increase of speed and signal quality;
i.e. a single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1080,
while a dual link can display a resolution of 2048 x 1536.

Dus als je tft een resolutie van 1280x1024@60hz heeft heb je aan een single link voldoende, want hoger geeft hij toch niet weer.
Bedankt voor de uitleg. Ik zit goed met mijn DVI-kabel, is dit een geruststelling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Exirion schreef op 27 January 2003 @ 12:44:
[...]
Ik vind Cleartype soms geweldig maar soms tegenvallen. Het ziet er wel goed uit vind ik. Echter, Adobe Acrobat heeft iets van 6 of 8 Cleartype varianten en je kunt de beste variant voor jouw scherm selecteren. Ik denk dat Microsoft dat ook maar eens instelbaar moet maken in Windows, want het scheelt enorm.

[...]
Microsoft heeft al sinds de introductie van cleartype een online instelscherm beschikbaar!!
Je kan dan idd kiezen uit 6 soorten (oid). Try it!!

http://www.microsoft.com/typography/cleartype/ctpref.htm?fname=%20&fsize=

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Ehm...zie ook bovenaan deze pagina...lezen voor je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn Dell Inspiron 8200 laptop binnengekregen, met een 15" enhanced UXGA scherm. Wat een absoluut super scherm, al moet ik wel even wennen aan de hoge resolutie (1600x1200). Gelukkig geen kapotte (sub)pixels, dat is bij een laptop toch altijd nog extra zuur.

Nu moet ik alleen even kijken wat ik het best als tweede scherm kan gebruiken, eerder wilde ik een 17"tft als eerste scherm en dan de laptop als tweede scherm. Maar dat vind ik met die resolutie niet helemaal fijn werken.

Dus ik denk nu voor een 15" tft te gaan als tweede scherm, nadeel blijft alleen het grote verschil tussen resoluties. Daardoor heb je een verschillende muissnelheid bij het switchen tussen de schermen, maar ja daar wel niets aan te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietvs schreef op 28 januari 2003 @ 13:33:
Nou, wat ik vanmorgen nu weer meegemaakt heb, bijna mijn 2 nieuwe TFT schermen stuk. We liggen lekker te slapen en toen knal, glasgerinkel. Omdat het stormde dachten we dat het voorruit beneden eruit lag. Maar na een ronde door het huis bleek er niets te zien. Ik kijk nog even in mijn computerkamer en een chaos. Een plank met allemaal games was van de muur af gedonderd bovenop mijn nieuwe 2xiiyama AS4821DTB TFT's, op mijn computer en toetsenbord. Zitten een paar krassen op mijn computerkast en in mijn toetsenbord. Maar de TFTs hebben gelukkig niet. Beeld ziet er nog goed uit en geen dooie pixels. Was wel enorm schrikken. Dus voor iedereen met planken boven zijn computer/tft''s, kijk of ze goed vastzitten.
Ken het gevoel ...
Ik heb een 6.1 audio set gekocht, probeem was dat de center box niet op men lcd geplaatst kon worden (te dun opervlakte). Zodus ik knutselde iets in elkaar zodat ik een steunvlak kreeg op de monitor (een omgekeerde L op de achterkant). Het hield zeer goed ... De volgende ochtende rond 11uur, ineens VLAM BOEM BLAM ... ik lag nog in mijn nest te slapen toen, aaaaaaaa ... ik hoorde dat lawaai van richting men pc, in direct van: "o nee, zeg dat het ni waar is, zeg niet dat die LCD gevallen is"... hehe, gelukkig niet. De L was van de toren samen met de center speaker gevallen... *arf* ... Dacht al, toen ik iets meer wakker was, die monitor kan zomaar niet omvallen, niet met die voetsteun ... maar ja, als je uit je bed gehaalt word door een luide knal uit richting van je lcd, dan denk je direct het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Heb net bij http://www.multicom-int.nl een Samsung 171P besteld. Die wilde de monitor voor mij op dode pixels controleren voordat ze hem verzenden. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

zo ik heb mijn cml174sxwB ook binnen

en ziet er strak uit en pixelperfect (jahoee)

was nu ff aan het tweaken en heb ff de driver voor dit ding gedownload, maar je kunt bij colormanagement ook een colorfile inladen zeg maar, maar welke gebruiken jullie, want ik vind nergens een file met 174 in (type dus) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alweer ruim over de 1000 posts. Tijd voor een deel 3 dus. Degene die er 1 wil openen.. graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.