ing._Buttje schreef op 24 December 2002 @ 23:37:
[...]
Volgens je SPECS heb je de LG FLATRON L1510S TFT ... da's de kleine dus, die heb ik al gezien IRL, leuk dingetje!! Klein en fijn ..
Maar vertel jij er nu eens wat over ... hoe bevalt ie? ... hoe is de ghosting? .. heb je dode pixels? .. contrast??
Zoals ik in het vorige draadje al zei heb ik wel erge trek in die LG FLATRON L1710S .. dus de 17" uitvoering, maar heb die nog niet met mijn eigen ogen kunnen zien, want ze zijn vrijwel niet aan te slepen ... 'k kan er dinsdag op z'n snelst één te zien krijgen zei de winkel en daar ga'k dan ook direct kijken met me pa!!

Idd leuk ding

Hij bevalt me erg goed, alhoewel de overstap van me oude CRT naar deze wel even flink wennen was. Ik ben wel 2 dagen bezig geweest met het tweaken van de instellingen van de TFT zelf en van me videokaart voordat ik uiteindelijk tevreden was over het beeld, dat vergt echt even een paar dagen. Ik denk wel (ik heb geen ervaringen met andere TFT's!) dat de kijkhoek niet zo groot is, als ik er recht voor zit is het perfect maar als ik me hoofd 25cm naar links of rechts doe dan veranderen de kleuren wat maar das bij alle TFT's denk ik zo. Hij neemt lekker weinig ruimte in en door het platte voetje kun je je toetsenbord daar gauw ff overheen schuiven als je een bord eten ofzo ff moet stallen

Ik weet dat de tweaker niet naar Vobis gaat maar het is wel handig om daar ff te testen! Ze hadden 'm daar aangesloten op een pc met een TV-kaart erin, stond TMF

af te spelen, ik zag geen ghosting, op verzoek even een DVD maar ik zag niks. Games heb ik niet in de winkel bekeken maja ik geloofde het wel, 25ms en met films enzo zag ik toch niks. Uiteindelijk thuis geluk UT en RtCW gespeeld en dat ging prima.
Wat ik wel irritant vond maar dis meer een videokaart verhaal waren de slechte filters (denk dat het daar aan lag) op me Creative GF4 ti4600, dat zag er gewoon blurry uit

vooral duidelijk te zien rondom letters in 2D Windows omgeving, je zag er dan een soort grijs randje omheem zitten

kheb er nu een Gigabyte Radeon 8500 in zitten en toen was het gelijk over, gelukkig.

Nog iets over ghosting, voorbeeldje: scroll hier eens heel hard heen en weer:
http://forum.fok.nl/listtopics.php/5 met die GF4 zag ik duidelijk ghosting met de Radeon plots niet meer

wat ik wil zeggen is zorg ook voor een
goede videokaart.
Conclusie: stylevol strak design, geen ghosting (ik zie het althans niet), niet duur, jammer van de kijkhoek die denk ik niet erg groot is, voor goed resultaat recht ervoor gaan zitten met je ogen in het midden van het scherm. Wel heel erg geschikt voor games/films en snelle dingen zeg maar, maar dus niet geschikt voor presentaties met meer dan alleen jezelf

Als je vanaf onder kijkt zie je ook de 2 kabels een beetje zitten.
Oja, ik heb geen dode pixel(s), maar koop 'm ergens waar ze 'm hebben liggen zodat ze 'm gelijk ff kunnen aansluiten waar je bij staat zodat je kan zien dat ie geen dode pixels heeft!
Nog een linkje over de L1510S van ome Tom
http://www6.tomshardware.com/display/20021015/lcd-04.html dies er vrij goed over te spreken btw.
hier twee oude uber brakke pics (intussen nieuw keyboard+muis in zwart/zilver)
Trouwens die Samsung TFT van Roog die er zo 'mat' uitziet, das denk ik toch wel een beetje bij te tweaken? Flink proberen met de instellingen!
[
Voor 39% gewijzigd door
Verwijderd op 25-12-2002 01:48
]