TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.050 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plaats in dit topic alle vragen, opmerkingen en tips over tft`s en tft`s waar je goed op kan gamen.

Hieronder staan wat links naar recente reviews:

hitachi cml174sxw
17" lcd test
15" lcd test

Nog wat links naar de fabrikanten:

Philips
Sony
Eizo
Iiyama
Hitachi
Samsung
Belinea
Ctx
Lg
Nec
Viewsonic
Neovo

Pricewatch:

pricewatch lcd

Link naar vorige topic:

tft / gamen final episode

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

Nog even een opmerking over die Hitachi. Waarom zeggen ze nergens in de specs (ook niet in de PDF) hoeveel kleuren ondersteund worden? Ik las in de review dat de PC gewoon op 32-bit kleur kon draaien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de monitor dat ook aankan. Er stond namelijk ook iets over dat het scherm maar 260k kleur zou ondersteunen.

Ik vind dat nogal een gebrek, plus dat ie nogal wat mogelijkheden mist (hoogteinstelling bijvoorbeeld) en dat de onderdelen voor muurmontage er niet bijzitten. En dat er maar een review te vinden is van dat ding, vind ik het nogal vreemd dat zoveel mensen ineens geswitched zijn van de Samsung naar de Hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

obsidian schreef op 24 december 2002 @ 19:51:
Ik vind dat nogal een gebrek, plus dat ie nogal wat mogelijkheden mist (hoogteinstelling bijvoorbeeld) en dat de onderdelen voor muurmontage er niet bijzitten. En dat er maar een review te vinden is van dat ding, vind ik het nogal vreemd dat zoveel mensen ineens geswitched zijn van de Samsung naar de Hitachi.
ik denk dat dit voornamelijk komt door die ene foto in het vorige deel, ook al stonden de schermen duidelijk niet onder dezelfde hoek voor de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Zat net weer ff rond te kijken, maar Benq heeft ook wel een aardige TFT met 16ms response tijd, namelijk de FP767. Deze is ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd: 538euro. Alleen ook hier geen tests en reviews.

Zie hier de specs: http://www.benq.nl/Produc...t=182&page=specifications

Hmm, geen DVI.

[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 24-12-2002 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 24 December 2002 @ 19:51:
Nog even een opmerking over die Hitachi. Waarom zeggen ze nergens in de specs (ook niet in de PDF) hoeveel kleuren ondersteund worden? Ik las in de review dat de PC gewoon op 32-bit kleur kon draaien, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de monitor dat ook aankan. Er stond namelijk ook iets over dat het scherm maar 260k kleur zou ondersteunen.
Als ik op de site van Hitachi kijk, dan staat er bij de specs:
Colours 262K

hier de link:
http://www.hitachidigital...6&drilldown=2&urlnumber=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat er maar een review te vinden is van dat ding, vind ik het nogal vreemd dat zoveel mensen ineens geswitched zijn van de Samsung naar de Hitachi.
nog niet geswitched, wel aan het twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Andamanen schreef op 24 december 2002 @ 19:54:
[...]

ik denk dat dit voornamelijk komt door die ene foto in het vorige deel, ook al stonden de schermen duidelijk niet onder dezelfde hoek voor de camera
Denk het niet, de Hitachi heeft zoals ik reeds gezegd heb aardig wat voordelen t.o.v. de Samsung. Natuurlijk heeft hij ook enkele nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meer pics :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/roog7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog4.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Roog, zou je toevallig die groene achtergrond (van de plaatjes hierboven) en die blauw achtige achtergrond ( http://www.theforumisdown...iles/1102/hitachroog2.jpg ) hier ook kunnen posten? beide achtergronden zijn namelijk erg mooi.

Vraagje, hoe heb jij je samsung monitor in Pivot stand gekregen? ik krijg mijn monitor met geen mogelijkheid gedraaid :?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 24 december 2002 @ 20:24:
Roog, zou je toevallig die groene achtergrond (van de plaatjes hierboven) en die blauw achtige achtergrond ( http://www.theforumisdown...iles/1102/hitachroog2.jpg ) hier ook kunnen posten? beide achtergronden zijn namelijk erg mooi.

Vraagje, hoe heb jij je samsung monitor in Pivot stand gekregen? ik krijg mijn monitor met geen mogelijkheid gedraaid :?
De monitor zelf moet je met de klok mee draaien. Met de software die erbij zit kan je het beeld roteren. Met de nvidia drivers kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

kan dat roteren ook met de hitachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Nog even een quote uit het oude topic:
ErikRo schreef op 24 december 2002 @ 20:18:
[...]
Dat is niet zo heel gek Samsung lliegt de boel bij elkaar, bij een meting bleek de contast 321:1 te zijn en geen 500:1.
En 400 zit toch iets dichterbij de 321 dan 500. Ik heb bij voorbaat een hekel aan fabrikanten die heel bewust liegen tegen hun potentiele klanten. Toshiba here i come.
Van welk blad of van welke site was deze meting ? Is het nog ergens na te lezen ? Werden er nog andere beeldschermen getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic

Ik kan de wallpapers niet uppen. (groter dan 100kb). Ze staan ook in een ander topic op got

ontopic

De monitor is trouwens in september al gemaakt. Stond op de achterkant

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HenkS schreef op 24 december 2002 @ 20:43:
kan dat roteren ook met de hitachi?
Het beeld wel maar de monitor niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:40:
[...]

De monitor zelf moet je met de klok mee draaien. Met de software die erbij zit kan je het beeld roteren. Met de nvidia drivers kan dat ook.
owwwwwwwww, ja had wel al eens wat geprobeerd alleen wist niet of ik nog verder door moest draaien (gaat wel een beetje stroef), thnx :)
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:46:
offtopic

Ik kan de wallpapers niet uppen. (groter dan 100kb). Ze staan ook in een ander topic op got
zou je ze anders naar mijn email kunnen sturen, dan host ik ze wel op me webspace voor de rest van GoT, ajb :)

[ Voor 2% gewijzigd door Fietsbel op 24-12-2002 21:07 . Reden: psssst Roog, de zip was corrupt, kun je ze nog een keer sturen? :P ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraagje over een een sony TFT scherm,
de sony S71 17''tft scherm.
Is dit scherm goed om games te spelen? Heb zelf geseacht hiero maar nisk over dit scherm echt gevonduh.
Ik weet dat het te maken heeft met rise en fall tomes> op de site van sony heb ik wel wat gevonden
http://www.sony-cp.com/en..._essential/s71/ds-s71.pdf

5ms rise time en 20ms fall time, weet iemand of dit goed genoeg is om te voorkomen dat het scherm erg gaat ghosten. Iemand misschiene rvaring emt dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het vorige topic, kreeg ik deze reactie op een vraag:
smashnl schreef op 24 december 2002 @ 20:12:
[...]
ik ben zelf een bezitter van de hitachi waanzinnig mooi scherm let er alleen wel op dat je altijd maar dan ook altijd resolutie 1280*1024 moet spelen anders wordt het niks
Het is zo dat hij niet mooi meer is met een lagere resolutie
Hoe zit het dan met de oudere spellen zoals red alert, starcraft, final fantasy, dungeon keeper, die allemaal op 640x480 spelen, worden die dan erg lelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is er toevallig iemand die de 19" Hitachi CML190SXWB en 'n Iiyama AS4821DT(BK) in werking heeft gezien?
Beide hebben erg leuke specs. leek me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n laptopscherm is toch ook een soort tft scherm?

Maar daar valt nou niet altijd echt super op te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andamanen schreef op 24 december 2002 @ 20:44:
Nog even een quote uit het oude topic:

[...]

Van welk blad of van welke site was deze meting ? Is het nog ergens na te lezen ? Werden er nog andere beeldschermen getest ?
Dat zou ik ook graag willen weten..

Die Samsungs zijn namelijk altijd zeer goed door tests heengekomen.

Trouwens met die laatste afbeelding kan ik mooi zien hoeveel ruimte extra je krijgt op een 17" TFT t.o.v. van een 17" CRT.

Ik mis gewoon een paar cm op mijn 17" CRT tenopzichte van het screenshot boven van Tomb Raider/A. Jolie.

Extra real estate...nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:57:
In het vorige topic, kreeg ik deze reactie op een vraag:

[...]

Hoe zit het dan met de oudere spellen zoals red alert, starcraft, final fantasy, dungeon keeper, die allemaal op 640x480 spelen, worden die dan erg lelijk?
ja worden lelijker. dat vind ik dus het grootste nadeel van hitachi.
in de hoogste resolutie prima alles zeer mooi maar ga je hem lager instellen dan wordt het beeld wazig. en worden de letter onduidelijk.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smashnl schreef op 24 December 2002 @ 21:41:
[...]

in de hoogste resolutie prima alles zeer mooi maar ga je hem lager instellen dan wordt het beeld wazig. en worden de letter onduidelijk.
En dat effect is minder/nog erger bij de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 21:37:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten..

Die Samsungs zijn namelijk altijd zeer goed door tests heengekomen.
Inderdaad, zie bijvoorbeeld Anandtech, die onder andere dit zei:
One thing that still plagues LCD monitors is the contrast. A CRT monitor needs only to dim its beam in order to display a black pixel. LCD monitors on the other hand need a constant backlighting. This suddenly becomes a problem if you wish to view black. While there is no actual benchmarking for contrast ratios, many manufacturers claim different scales. The Samsung 191T claims to have a 500:1 contrast. While we are still developing a method to accurately benchmark LCD contrast, we can assure you that on this particular monitor, the contrast is very good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Mag ik u beiden hartelijk danken mijn burublad ziet er ineens een stuk prettiger uit en ik heb nog niet eens een nieuwe TFT.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roog, ik heb precies dezelfde Logitech toetsenbord en muis :Y) alleen is mijn TFT van LG (die zilver/zwart/grijse)

Thanks for the wallpapers! AJ rulezzzz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spec staan gewoon op de site van hitachi.
Tevens geven de meeste verkoop punten ook de spec's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:01:
Roog, ik heb precies dezelfde Logitech toetsenbord en muis :Y) alleen is mijn TFT van LG (die zilver/zwart/grijse)
Volgens je SPECS heb je de LG FLATRON L1510S TFT ... da's de kleine dus, die heb ik al gezien IRL, leuk dingetje!! Klein en fijn .. :P

Maar vertel jij er nu eens wat over ... hoe bevalt ie? ... hoe is de ghosting? .. heb je dode pixels? .. contrast??

Zoals ik in het vorige draadje al zei heb ik wel erge trek in die LG FLATRON L1710S .. dus de 17" uitvoering, maar heb die nog niet met mijn eigen ogen kunnen zien, want ze zijn vrijwel niet aan te slepen ... 'k kan er dinsdag op z'n snelst één te zien krijgen zei de winkel en daar ga'k dan ook direct kijken met me pa!! :7

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi iedereen Pretige Kerst hier nog een link van TFT schermen van mensen die zo ding
bezitten.Tis een forum van Toms Hardware dus kan je altyd wat van opsteken.Der zyn
zat reviews van Hitachi even net surfen.
http://www.community.toms...age=0&view=collapsed&sb=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het samsung scherm wordt altijd even zwart (3sec, hebben alle 181t`s en meer typen) als je naar een andere resolutie gaat. Bv van windows naar een game. Als je de native res draait dan heb je dat niet. De hitachi reageert wel meteen snel en wordt niet zwart tijdens het overschakelen. Dat is wel een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Als ik dat zo lees op Toms Hardware over die Hitachi dan wacht ik wel op de LG1701B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smashnl schreef op 24 December 2002 @ 21:41:
[...]

Heb jij je hitachi aangesloten op de gewone VGA aansluiting, of op DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sovereign schreef op 25 December 2002 @ 00:01:
Als ik dat zo lees op Toms Hardware over die Hitachi dan wacht ik wel op de LG1701B.
Je hebt zeker deze test gelezen:
http://www6.tomshardware.com/display/20021211/index.html

Dat is niet de hitachi waar iedereen het hier over heeft.
Die in de test is de Hitachi CML171SXW
De hitachi cml174sxw vind iedereen hier zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Nee, ik heb het over de user comments (zie de link die boven is gegeven). Naar mijn smaak teveel dode pixels, en de kleurdiepte van de monitor blijkt geen echte 24-bits te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op 24 December 2002 @ 23:37:
[...]

Volgens je SPECS heb je de LG FLATRON L1510S TFT ... da's de kleine dus, die heb ik al gezien IRL, leuk dingetje!! Klein en fijn .. :P

Maar vertel jij er nu eens wat over ... hoe bevalt ie? ... hoe is de ghosting? .. heb je dode pixels? .. contrast??

Zoals ik in het vorige draadje al zei heb ik wel erge trek in die LG FLATRON L1710S .. dus de 17" uitvoering, maar heb die nog niet met mijn eigen ogen kunnen zien, want ze zijn vrijwel niet aan te slepen ... 'k kan er dinsdag op z'n snelst één te zien krijgen zei de winkel en daar ga'k dan ook direct kijken met me pa!! :7
Idd leuk ding :P Hij bevalt me erg goed, alhoewel de overstap van me oude CRT naar deze wel even flink wennen was. Ik ben wel 2 dagen bezig geweest met het tweaken van de instellingen van de TFT zelf en van me videokaart voordat ik uiteindelijk tevreden was over het beeld, dat vergt echt even een paar dagen. Ik denk wel (ik heb geen ervaringen met andere TFT's!) dat de kijkhoek niet zo groot is, als ik er recht voor zit is het perfect maar als ik me hoofd 25cm naar links of rechts doe dan veranderen de kleuren wat maar das bij alle TFT's denk ik zo. Hij neemt lekker weinig ruimte in en door het platte voetje kun je je toetsenbord daar gauw ff overheen schuiven als je een bord eten ofzo ff moet stallen ;)
Ik weet dat de tweaker niet naar Vobis gaat maar het is wel handig om daar ff te testen! Ze hadden 'm daar aangesloten op een pc met een TV-kaart erin, stond TMF :X af te spelen, ik zag geen ghosting, op verzoek even een DVD maar ik zag niks. Games heb ik niet in de winkel bekeken maja ik geloofde het wel, 25ms en met films enzo zag ik toch niks. Uiteindelijk thuis geluk UT en RtCW gespeeld en dat ging prima.
Wat ik wel irritant vond maar dis meer een videokaart verhaal waren de slechte filters (denk dat het daar aan lag) op me Creative GF4 ti4600, dat zag er gewoon blurry uit :r vooral duidelijk te zien rondom letters in 2D Windows omgeving, je zag er dan een soort grijs randje omheem zitten :r kheb er nu een Gigabyte Radeon 8500 in zitten en toen was het gelijk over, gelukkig. :) Nog iets over ghosting, voorbeeldje: scroll hier eens heel hard heen en weer: http://forum.fok.nl/listtopics.php/5 met die GF4 zag ik duidelijk ghosting met de Radeon plots niet meer :? wat ik wil zeggen is zorg ook voor een goede videokaart.

Conclusie: stylevol strak design, geen ghosting (ik zie het althans niet), niet duur, jammer van de kijkhoek die denk ik niet erg groot is, voor goed resultaat recht ervoor gaan zitten met je ogen in het midden van het scherm. Wel heel erg geschikt voor games/films en snelle dingen zeg maar, maar dus niet geschikt voor presentaties met meer dan alleen jezelf :P
Als je vanaf onder kijkt zie je ook de 2 kabels een beetje zitten.

Oja, ik heb geen dode pixel(s), maar koop 'm ergens waar ze 'm hebben liggen zodat ze 'm gelijk ff kunnen aansluiten waar je bij staat zodat je kan zien dat ie geen dode pixels heeft!

Nog een linkje over de L1510S van ome Tom http://www6.tomshardware.com/display/20021015/lcd-04.html dies er vrij goed over te spreken btw.

hier twee oude uber brakke pics (intussen nieuw keyboard+muis in zwart/zilver)

Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/l1510s1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/l1510s2.jpg

Trouwens die Samsung TFT van Roog die er zo 'mat' uitziet, das denk ik toch wel een beetje bij te tweaken? Flink proberen met de instellingen! (8>

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moet ik het niet softwarematig tweaken want dan veranderen beide schermen.

Het ligt ook wel een beetje aan de foto. Maar de samsung is gewoon wat grauwer. Er zit ook een compleet ander lcd in.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sovereign schreef op 25 december 2002 @ 00:13:
Nee, ik heb het over de user comments (zie de link die boven is gegeven). Naar mijn smaak teveel dode pixels, en de kleurdiepte van de monitor blijkt geen echte 24-bits te zijn.
Ze hebben te minste 30 dagen pixel garantie.

En de 24-bits kleur. Dat zeggen we hier al de hele tijd.
Alleen met technieken als FCR wordt 24-bit geemuleerd.

En dat heeft Roog dus getest. (Zijn mooie plaatjes/web pagina;s voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 01:28:
Ze hebben te minste 30 dagen pixel garantie.
Is dat zeker zo? Las namelijk op Tom's Hardware dat volgens een gast van MonitorsDirect.com Hitachi pas omruilt bij 5 of meer dode subpixels:
If you have a Hitachi CML174 with dead pixels we will honor Hitachis 5 dead sub pixel policy.
En de 24-bits kleur. Dat zeggen we hier al de hele tijd.
Alleen met technieken als FCR wordt 24-bit geemuleerd.
Tocht komt in dat forum (zie eerdere link) naar boven dat sommige kleuren niet zo mooi worden weergegeven. Ik heb geen zin in een 18-bit panel wat 24 bit emuleert, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het gevraagt bij de winkel waar ik hem gekocht heb. Er zit 30 dagen pixel perfect garantie op. Misschien is dat in het buitenland niet zo!! De kleuren zijn zeker mooi op dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Roog

Zou jij mischien jouw ervaringen willen delen met games spelen op je hitachi tft?
En dan niet over de response tijd, maar over het zogenoemde: "Imache Stretching" waarbij je bijvoorbeeld op 640x480/800x600/1024x786 gaat spelen.

Mischien daar wat pics van? en je ervaring natuurlijk van de beeldkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De kleuren op Roog's samsung TFT zijn toch wel extreem grauw, op mijn scherm Floepen en springen de kleuren er echt intens uit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 01:57:
Hmm, Roog

Zou jij mischien jouw ervaringen willen delen met games spelen op je hitachi tft?
En dan niet over de response tijd, maar over het zogenoemde: "Imache Stretching" waarbij je bijvoorbeeld op 640x480/800x600/1024x786 gaat spelen.

Mischien daar wat pics van? en je ervaring natuurlijk van de beeldkwaliteit :)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, en is het zwart ook echt zwart op de hitachi?
Ik hoor vaak dat zwart op een TFT meer grijs is, ik werk redelijk vaak met photoshop, en als ik dan met zwart werk en wat grijstinten die dicht bij zwart liggen wil ik dat wel goed kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:03:
[...]

Heb jij je hitachi aangesloten op de gewone VGA aansluiting, of op DVI?
Ik heb hem aangesloten op DVI hoezo maakt dat wat uit??

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sovereign schreef op 25 December 2002 @ 01:36:
[...]

Tocht komt in dat forum (zie eerdere link) naar boven dat sommige kleuren niet zo mooi worden weergegeven. Ik heb geen zin in een 18-bit panel wat 24 bit emuleert, helaas.
En volgens het zelfde forum zit er het zelfde scherm in als in de samsung 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op 25 december 2002 @ 01:59:
De kleuren op Roog's samsung TFT zijn toch wel extreem grauw, op mijn scherm Floepen en springen de kleuren er echt intens uit.
Daarom stelde ik ook voor om even een nieuwe foto te maken waarbij de TFT op de andere videokaart zit dan in de bovenstaande foto's.

Kabels even omdraaien/kruizen en we zien meteen hoeveel effect een videokaart al dan niet kan hebben op de weergave kwaliteit van je TFT :)

Mooi GoT experiment toch? ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die het nog niet weten: de franse afdeling van tomshardware heeft die hitachi eens onder de loepe genomen en alle tests op uitgevoerd (omdat ze zoveel mails kregen om dit scherm te testen _/-\o_ )

http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=219&NumPage=1

Veel leesplezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat me opvalt bij de test van tomshardware is dat de hitachi CML174 maar 2/5 krijgt voor de kleurenweergave bij DVI, terwijl ze 4/5 krijgen bij VGA

is de kleurenweergave echt zo slecht bij DVI, of hebben ze met een brakke DVI-kabel ofzo getest ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Gebruik: http://babelfish.altavista.com/
om te vertalen naar engels
The CML174SXW is to date best screen LCD 17 inches than we tested. It cumulates the best points of its rivals, namely the good reactivity of the AS431ÛTG of Iiyama and the promptness of the colors of the LM1711 of Solarism. The whole makes of it a formidable screen for the plays.
The note of a Number of posted colors is an average of those obtained into analogical (4/5) and DVI (2/5).
Dit snap ik niet, bij een analoge aansluiting zou hij kleuren beter weergeven en krijgt hij 4 van de 5 punten. Bij DVI is dit 2 uit de vijf punten.

[ Voor 81% gewijzigd door waslijn op 25-12-2002 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dat analoog <-> digitaal betreft:

blijkbaar kan je minder instelopties gebruiken op het scherm als je met een digitaal signaal werkt (enkel contrast/brightness). Met een analoge ingang kan je ook kleurtemperatuur wijzigen enzo... En vermits ze enkele tweaks hebben moeten doen om het beeld optimaal te krijgen, krijgen ze dus enkel het analoge beeld ideaal. Vandaar die hogere score denk ik.

natuurlijk kan je ook bv een kleurwaas (bv dat blauw) weghalen op softwareniveau (cfr nvidia drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
tot mijn verbazing zag ik net hier staan dat je met hitachi een beter resultaat haalt met de aneloog aansluiting??? Dacht bij mezelf dat kan toch niet.
Heb nog even tijd om het te proberen.
En jawel hoor je krijgt dan een veelbeter beeld in lager resoluties (1024*768?)(800*600)
Dacht dat DVI aansluiting beter was maar nee
Laat hem gelijk maar op de aneloog aansluiting staan.
Dank u voor dit

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 11:40:
wat dat analoog <-> digitaal betreft:

blijkbaar kan je minder instelopties gebruiken op het scherm als je met een digitaal signaal werkt (enkel contrast/brightness). Met een analoge ingang kan je ook kleurtemperatuur wijzigen enzo... En vermits ze enkele tweaks hebben moeten doen om het beeld optimaal te krijgen, krijgen ze dus enkel het analoge beeld ideaal. Vandaar die hogere score denk ik.

natuurlijk kan je ook bv een kleurwaas (bv dat blauw) weghalen op softwareniveau (cfr nvidia drivers)
Ik denk inderdaad dat ze dit bedoelen. Maar dit is bij elk TFT scherm toch het geval, DVI moet er nu juist voor zorgen dat er minder instellingen gedaan moeten worden door de gebruiker. Je met alleen wel de monitor drivers installeren om ervoor te zorgen dat het kleurpallet goed is. Als de monitor dan de kleuren niet goed weergeeft is dat natuurlijk wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 00:27:
[...]

Idd leuk ding :P Hij bevalt me erg goed, alhoewel de overstap van me oude CRT naar deze wel even flink wennen was. Ik ben wel 2 dagen bezig geweest met het tweaken van de instellingen van de TFT zelf en van me videokaart voordat ik uiteindelijk tevreden was over het beeld, dat vergt echt even een paar dagen.
Joh? Wat vaaag .. meer mensen die zich hierin kunnen vinden? :?
Ik denk wel (ik heb geen ervaringen met andere TFT's!) dat de kijkhoek niet zo groot is, als ik er recht voor zit is het perfect maar als ik me hoofd 25cm naar links of rechts doe dan veranderen de kleuren wat maar das bij alle TFT's denk ik zo.
Volgens die test van Tom's is hij met zijn kijkhoek van 90 graden ook vrij beperkt inderdaad ... ik zal er zéker nu extra op letten als ik deze monitor zie .. en ook even vergelijken met de 17" .. hoewel ik vermoed dat dat 100% dezelfde techniek is.
Hij neemt lekker weinig ruimte in en door het platte voetje kun je je toetsenbord daar gauw ff overheen schuiven als je een bord eten ofzo ff moet stallen ;)
Heeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk !!!! B)
Ik weet dat de tweaker niet naar Vobis gaat maar het is wel handig om daar ff te testen! Ze hadden 'm daar aangesloten op een pc met een TV-kaart erin, stond TMF :X af te spelen, ik zag geen ghosting, op verzoek even een DVD maar ik zag niks. Games heb ik niet in de winkel bekeken maja ik geloofde het wel, 25ms en met films enzo zag ik toch niks. Uiteindelijk thuis geluk UT en RtCW gespeeld en dat ging prima.
Beter!! 8)
Wat ik wel irritant vond maar dis meer een videokaart verhaal waren de slechte filters (denk dat het daar aan lag) op me Creative GF4 ti4600, dat zag er gewoon blurry uit :r vooral duidelijk te zien rondom letters in 2D Windows omgeving, je zag er dan een soort grijs randje omheem zitten :r kheb er nu een Gigabyte Radeon 8500 in zitten en toen was het gelijk over, gelukkig. :) Nog iets over ghosting, voorbeeldje: scroll hier eens heel hard heen en weer: http://forum.fok.nl/listtopics.php/5 met die GF4 zag ik duidelijk ghosting met de Radeon plots niet meer :? wat ik wil zeggen is zorg ook voor een goede videokaart.
Hercules ATI 8500 Radeon 128 MB LE ... check!! :Y)
[...]

hier twee oude uber brakke pics (intussen nieuw keyboard+muis in zwart/zilver)

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/l1510s2.jpg
Leuke foto die tweede .. leuk effect zo met die venstertjes inelkaar !! :)

Thnx voor de heldere info !! :>

Hier nog ff een plaatje van Tom's ...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.wester/aaaaarrrch/overig/l1510s.gif

Leuk spul hé!? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-12-2002 12:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

smashnl schreef op 25 december 2002 @ 11:58:
tot mijn verbazing zag ik net hier staan dat je met hitachi een beter resultaat haalt met de aneloog aansluiting??? Dacht bij mezelf dat kan toch niet.
En jawel hoor je krijgt dan een veelbeter beeld in lager resoluties (1024*768?)(800*600)
Laat hem gelijk maar op de analoog aansluiting staan.
Dank u voor dit
Wow .. heeeeeeel apart, thnx 4 the info!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Leuk review op TH alleen maak ik me wel zorgen als ik die plaatjes zie van die gang waarin de ene TFT de zijkanten van de gang mooi laat zien inc alle details.
En de tosh alleen een rood dingetje op een zwarte achtergrond oftewel weg details. Lijkt me niet lekker spelen. Die oververlichte sky waarin alle details zoals wolken wegvielen was ook niet om over naar huis te schrijven.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

smashnl schreef op 25 December 2002 @ 11:58:
Laat hem gelijk maar op de aneloog aansluiting staan.
Dank u voor dit
hoe moet ik dit opvatten??

dat je op andere resoluties beter analoog kunt pakken

of geldt dat voor alle resoluties incl de standaard 1280x1024? of is DVI dan weer beter?

en zou die persoon met die Hitachi (roog was het?) nog tijdens het spelen van wat games wat screens kunnen maken (gewoon op 1280x1024 hoor....)

nog even een toevoeging>>>

ik ga dus een nieuwe tft kopen , maar ook een nieuwe pc (voor erbij ;) )

maar ik game veel, wil dual monitor draaien met een 21'' iiyama en die tft van hitachi

is deze videokaart dan goed genoeg:
ASUS V8420/DT AGP 128MB DDR GF4 Ti4200 DVI, Tvout ???

of zijn er betere opties??? (wil er wel niet veel meer dan 200 euro aan uitgeven)

[ Voor 19% gewijzigd door HenkS op 25-12-2002 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HenkS schreef op 25 december 2002 @ 13:22:
[...]

of zijn er betere opties??? (wil er wel niet veel meer dan 200 euro aan uitgeven)
geen slechte kaart maar kijk ns bij vraag & aanbod oftewijl 2nd hands. Soms hele leuke mogelijkheden. voor hetzelfd geld betere prestaties. Ti 4200 begint al wat achterop te raken vind ik.

[ Voor 47% gewijzigd door Help!!!! op 25-12-2002 13:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja... Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op de hier genoemde schermen in deze thread en voorgaande threads. Ik was zelf helemaal weg van de Samsung 172T en de LG L1710B. Hoewel beiden qua specs wel van elkaar verschillen.

Roog:
Ik ben niet helemaal overtuigd door jou foto's, sorry. Ik stel voor dat jij de schermen eens met elkaar omwisseld! En dan bedoel ik dus van plek!
Die lichtbron valt volgens mij wel heel raar en voor zover ik zie ook voor 90% op het Samsung scherm.

Ik geloof wel dat die Hitachi ook van heel goede kwaliteit is, maar dat die Samsung 191T ineens niet meer zo goed zou zijn wil er bij mij nog niet in. Althans nog even niet!

Verder heb ik gisteren bij Vobis Haarlem vernomen van een verkoper dat de T-serie van Samsung eruit zou gaan. Volgens de verkoper is het verstandig als je er nog eentje ergens tegenkomt die dan direct te kopen en dus er niet te lang mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 13:28:
Verder heb ik gisteren bij Vobis Haarlem vernomen van een verkoper dat de T-serie van Samsung eruit zou gaan. Volgens de verkoper is het verstandig als je er nog eentje ergens tegenkomt die dan direct te kopen en dus er niet te lang mee wachten.
Maar dan zou je toch zeggen dat Samsung met wat anders zal moeten komen als vervanging van de T serie..

En ik geloof niet echt dat ze de N serie over de T serie kunnen schuiven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dat ook wel vreemd, maar volgens mij gaat dat toch gebeuren. Kijk maar eens naar alle advertenties. Het is praktisch allemaal nu de n-serie die je ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

HenkS schreef op 25 December 2002 @ 13:22:
[...]

maar ik game veel, wil dual monitor draaien met een 21'' iiyama en die tft van hitachi

Als je er maar één hebt met dubbele RAMDAC ... zodat je elke monitor met zijn eigen refresh/resolutie kunt aansturen ... mijn ATI 8500 LE heeft er maar één en ik kan dus maar beperkt met 2 verschillende monitoren werken naar het schijnt.

De volwaardige 8500 heeft wel dubbele RAMDAC's ... van GeForce kaarten hebbik geen verstand qua dual-monitor, 'k weet alleen dat ze lekker vlot zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 13:28:
Tsja... Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op de hier genoemde schermen in deze thread en voorgaande threads. Ik was zelf helemaal weg van de Samsung 172T en de LG L1710B. Hoewel beiden qua specs wel van elkaar verschillen.

Roog:
Ik ben niet helemaal overtuigd door jou foto's, sorry. Ik stel voor dat jij de schermen eens met elkaar omwisseld! En dan bedoel ik dus van plek!
Die lichtbron valt volgens mij wel heel raar en voor zover ik zie ook voor 90% op het Samsung scherm.

Ik geloof wel dat die Hitachi ook van heel goede kwaliteit is, maar dat die Samsung 191T ineens niet meer zo goed zou zijn wil er bij mij nog niet in. Althans nog even niet!

Ik denk niet dat Samsung zo stom is om een uitgeklede versie van de T-serie, want dat is de N-serie, als nieuwe toplijn de introduceren.
De T-serie wordt gewoon vernieuwt.
Hier kun je lezen dat de contrast ratio van de Samsung 191T maar 375:1 is: http://www.vnunet.de/pc-p...5&AT=29&Page=8&RefID=5629

http://www.prad.de/sites/26102002samsung191n.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kabels omdraaien met de tft`s maakt niets uit. De Hitachi kan gewoon veel feller waardoor de kleuren er meer uitspringen. De onderste foto op pag 1 is ook niet helemaal goed genomen. Kwa videokaart maakt het ook niet veel uit. Heb op een ati9700 pro en een gf4 ti4600 getest.

De komende dagen ga ik de Hitachi met games testen in verschillende resoluties en op dvi/analoog. Ik draai standaard de native res in alle games (1280x1024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vorige week na 3 jaar Hitachi 21" CRT(811 ET) overgestapt naar Ilydrama 19" TFT(AS4821UT-BK). Meteen maar een GF4 4600TI erbij gekocht en ik moet zeggen het bevalt me prima. Alleen wat is zo'n TFT enorm fel van kleur zeg. Je krijgt er gewoon koppijn van. Ik zal dadelijk de analoge aansluiting eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 25 december 2002 @ 01:59:
Ik heb er nu wat mee getweaked en heb m wat feller gezet. Nu is hij wat minder grauw maar de hitachi blijft eruit springen.

Een samsung 152t gaat ook veel feller dan de 181t.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zien games er top uit in lage resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over fel gesproken. Ik heb een Samsung 171P. En dan zeggen ze over CRT's dat het 1 grote lamp is. Vooral een witte achtergrond is nog erg wennen. Alsof je naar de zon kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De samsung heb ik nu een stuk feller ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/samsung.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/samsung2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 18:52
Waarlijk past mijn vraag redelijk in dit topic.
Hoe is tv kijken op een goede tft. Mijn intuitie zegt me dat aangezien een tv minder dan 30 maal per seconde refreshed het prima te doen moet zijn, in vergelijking met een tv van dezelfde grootte, zeker icm DVI en een hoge resolutie tv-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de beeldschermen ook nog een keer omdraaien qua aansturende videokaart /op de andere videokaart aan sluiten? :)

Ben namelijk erg benieuwd hoeveel dat scheelt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 18:15:
Kun je de beeldschermen ook nog een keer omdraaien qua aansturende videokaart /op de andere videokaart aan sluiten? :)

Ben namelijk erg benieuwd hoeveel dat scheelt ..
Ik heb nu alleen de ati9700 pro nog. Verschil dvi/ analoog met ganen op 1280x1024 merk ik niet.

Wat betreft de samsung. Het contrast kan ik alleen analogg aanpassen en niet als dvi is aangesloten. Daarom was het ook een stuk grauwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
De Hitachi heeft meer blauw erin zitten, lijkt me niet zo moeilijk om dat op de Samsung (of via de video drivers) ook een boost te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sovereign schreef op 25 December 2002 @ 18:43:
De Hitachi heeft meer blauw erin zitten, lijkt me niet zo moeilijk om dat op de Samsung (of via de video drivers) ook een boost te geven.
Met de video drivers gaat dat iig niet. Beide tft`s zitten op één pc. Met de samsung kan ik alleen instellingen veranderen als die analoog is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

helaas dat ik geen extra monitor hier heb staan om als referentie te gebruiken, maar als ik dat tombraider plaatje neem als achtergrond en er goed naar kijk ziet hij er idd wel ietsje minder blauwig uit als op de hitachi maar lang niet zo "grauw" als op die samsung :?
Voor de rest heb ik nog nooit 1 instelling veranderd aan me tft ( weet niet eens hoe dat gaat :P )

De batterij van me digi-cam is nu aan het opladen zodat ik straks er even een foto van kan laten zien...

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 25-12-2002 19:15 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 25 December 2002 @ 19:14:
helaas dat ik geen extra monitor hier heb staan om als referentie te gebruiken, maar als ik dat tombraider plaatje neem als achtergrond en er goed naar kijk ziet hij er idd wel ietsje minder blauwig uit als op de hitachi maar lang niet zo "grauw" als op die samsung :?
Voor de rest heb ik nog nooit 1 instelling veranderd aan me tft ( weet niet eens hoe dat gaat :P )

De batterij van me digi-cam is nu aan het opladen zodat ik straks er even een foto van kan laten zien...
Hoe staat jouw contrast en brightness ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* zodra ik geld heb haal ik me zo'n hercules prophetview .. :9~ :9~ :9~

http://nl.hercules.com/showpage.php?p=32&b=1&f=1

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:06:
*zucht* zodra ik geld heb haal ik me zo'n hercules prophetview .. :9~ :9~ :9~

http://nl.hercules.com/showpage.php?p=32&b=1&f=1
Mooi design maar de specs vond ik een beetje matig, 30ms response time bijvoorbeeld, ik kan je uit ervaring vertellen dat je ghosting hiermee in spellen zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalbe ghosting heeft het scherm ook te lage contrast met grote zwarte vlakken als gevolg. Ik zou echt niet voor die Hercules gaan.

Om even verder te gaan op mijn 172T die ik nu een weekje in huis heb. Ik heb er nu een GF2MX400 kaartje ingedaan en heb GTA3 getest. Ik ging het spel (voor het eerst!) spelen en ik schrok van de waanzinnige ghosting!! Hoe langzaam ik ook liep, het ghostte als een GEK! Snel in mn opties gekeken, want dit leek me wel heel overdreven. Is er een of andere trail optie die aanstond. Uitgezet en weg ghosting! Nahja, rare optie hoor, maar goed...
Heb nu al uren zitten spelen en echt totaal geen last gehad van ghosting. Misschien dat je met spellen zoals UT enzo daar wel wat last van hebt, dat heb ik echter nog niet getest.. denk ook dat het reuze mee zal vallen, omdat ik hier niks gemerkt hebt.
Dan nog wat over de kleuren. Ik heb m naast mn laptop gezet en WAT een verschil! De 172T heeft echt hele heldere. warme kleuren. Ik heb momenteel een standaard windows xp achtergrond, 'autumn'. Bij mn laptop ziet het er niet zo bijzonder uit, maar bij de 172T lijkt het alsof de zon schijnt! Echt prachtig!
Verder is het design natuurlijk ook fantastisch. Neemt niet weg dat ik m nog steeds wil ruilen voor een dode pixel vrij scherm... :(

Als iemand nog met zn Hitachi langs wil komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Dat is bij mijn notebook TFT scherm vs mijn desktop LG TFT ook, een enorm verschil kwa warme en heldere kleuren. Heb je al een antwoord gehad van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder is het design natuurlijk ook fantastisch. Neemt niet weg dat ik m nog steeds wil ruilen voor een dode pixel vrij scherm... :(

Als iemand nog met zn Hitachi langs wil komen...?
Ik weet hoe het is om dooie pixels te hebben die precies of vlakbij het midden zitten en dan nog wel groen zijn. Rood valt niet echt op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 18:03:
De samsung heb ik nu een stuk feller ingesteld.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmmz ... als ik die background op me LG 775FT CRT doe, dan lijkt het toch véééél meer op het linker plaatje :9 _/-\o_

Maar het is inderdaad alweer wat beter! :)

Trouwens ... maak die foto's ook eens zónder flits .. die schermen geven van hunzelf wel licht immers, zijn we die lichte vlek ook kwijt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb zelf de iiyama AS4315UT - en ik heb niets van ghosting, geen dode pixels en UT2k3 speelt er super op :)

Wat ik wel vind is dat als je je dan toch een TFT koopt dat je dan toch DVI MOET gebruiken. Dan ben je meteen niet meer afhankelijk van die (slechte) analoge filters en de ramdac op je video kaart voor je beeld kwaliteit - dan heb je gewoon digitaal --> digitaal signaal :)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ing._Buttje schreef op 25 December 2002 @ 21:49:
[...]

Hmmmz ... als ik die background op me LG 775FT CRT doe, dan lijkt het toch véééél meer op het linker plaatje :9 _/-\o_

Maar het is inderdaad alweer wat beter! :)

Trouwens ... maak die foto's ook eens zónder flits .. die schermen geven van hunzelf wel licht immers, zijn we die lichte vlek ook kwijt :Y)
Zonder flits kon ik geen mooie foto`s maken `s avonds

Op de foto`s zie je het toch minder goed dan in het echt. Op me samsung staat het contrast nu op 100 % (kan alleen analoog) en dan lijken ze bijna hetzelfde.

Gamen op de hitachi in 1024x786 gaat erg goed maar ik speel lekker op 1280x1024 omdat ik een krachtige pc heb.

Nog iets, als ik beide schermen aanzet dan geeft de hitachi (binnen 2sec) sneller beeld dan de samsung (7sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 19:59:
[...]

Hoe staat jouw contrast en brightness ingesteld?
ik heb de monitor op de DVI poort aangesloten.
Brightness: 79
contrast: 50
Voor de rest heb ik ook nergens aangezeten :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roog, het valt wel niet heel erg op, maar het is toch vervelend. Zeker op een wit scherm.
Het is echter zeker niet zo erg als alle dode pixels op mn Toshiba laptop. Dat ding is echter al 2 jaar oud en dat interesseert me niet zo heel veel meer. Al is het wel een vlek van een stuk of 5 dode pixels naast elkaar! Nouja, ik heb 3 jaar garantie, dus misschien laat ik er nog eens naar kijken.

Mijn 172T gaat trouwens ook in ongeveer 2 seconden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, als ik mijn spelletjes op lagere dan native resolutie speel, oogt het natuurlijk wat minder mooi als het uitgerekt is. Kan ik niet net zoals bij een laptop zwarte randen er omheen hebben? Niet uitgerekt dus, maar gewoon een kleiner gedeelte van het scherm gebruiken?

Verwijderd

Ik heb brightness nu op 35 staan en contrast op 50 (analoog Samsung 171P) en dat vind ik eigenlijk nog erg fel.

Verwijderd

:o Damn! Ik heb ze beiden zo rond de 80 staan op mn 172T (analoog)!!! 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 01:53 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 22:10:
[...]

Gamen op de hitachi in 1024x786 gaat erg goed maar ik speel lekker op 1280x1024 omdat ik een krachtige pc heb.
Heeeeeeeeejz .. dat moet je me ff uitleggen dan .. ik was/ben in de veronderstelling dat een 15" standaard 1024x768 doet en een 17" 1280x1024 ... en dan lagere resoluties wél konden, maar hogere niet .. euhmz .. is dat nou onzin dan?! :?

Wat is nou de maximale resolutie op een TFT ?! :? me = confused 8)7

Verwijderd

ing._Buttje, Roog heeft een 17" scherm, dus daarom kan hij gewoon op 1280x1024 gamen. Het enige wat hij wil zeggen, is dat het er ook goed uitziet op 1024x786. Onder de native res gaan zitten kan namelijk erg lelijk worden.

Verwijderd

15"=1024x768
17"=1280x1024

Verwijderd

Ik zou niet graag op 1280x1024 willen werken, want als je op 1280 een rondje tekend, en dan terug gaat naar 1024x768 dan zie je dat het ovaal is.
de verhouding van 1280x1024 klopt gewoon eigenlijk niet, zie dit maar:
640 / 480 = 1,33
800 / 600 = 1,33
1024 / 768 = 1,33
1152 / 864 = 1,33
1280 / 1024 = 1,25
1600 / 1200 = 1,33

Dit verklaard waarom je met andere resoluties zo'n wazig beeld krijgt, de 17inch TFT schermen zijn gemaakt voor 1280x1024, deze heeft een andere verhouding als alle andere resoluties, bij een 15Inch TFT zijn de lagere resoluties dan de native (1024x768) wel allemaal gewoon scherp, omdat een 15inch TFT wel voor de normale verhoudingen is gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 02:42 ]

Verwijderd

Hoe is een resolutie van 1280x1024 op een 17" TFT eigenlijk ten opzichte van een 17" CRT, qua leesbaarheid? Dit is één van de redenen waarom ik nog twijfel over het kopen van de Hitachi CML 174. Ben bang dat ik dadelijk bij wijze van spreken met mijn neus op het scherm moet zitten om de boel makkelijk te kunnen lezen. Ik vind het namelijk op een CRT net aan de te hoge kant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 02:45:
Hoe is een resolutie van 1280x1024 op een 17" TFT eigenlijk ten opzichte van een 17" CRT, qua leesbaarheid? Dit is één van de redenen waarom ik nog twijfel over het kopen van de Hitachi CML 174. Ben bang dat ik dadelijk bij wijze van spreken met mijn neus op het scherm moet zitten om de boel makkelijk te kunnen lezen. Ik vind het namelijk op een CRT net aan de te hoge kant.
Op mijn 17" CRT had ik inderdaad geen 1280X1024 want onleesbaar/onscherp. Op mijn 17" TFT is deze resolutie native en duidelijk leesbaar (refresh rate 70 Hz).

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:22
Welk TFT heeft een dunne rand (oog wil ook wat ;) en is goed mee te gamen? Ik zat aan de Samsung 181T/191T te denken, maar deze zijn niet te krijgen en wat ik lees, moet je bij de N serie vandaan blijven ;(

• smashnl
HenkS schreef op 25 december 2002 @ 13:22:
[...]

hoe moet ik dit opvatten??

dat je op andere resoluties beter analoog kunt pakken

of geldt dat voor alle resoluties incl de standaard 1280x1024? of is DVI dan weer beter?

en zou die persoon met die Hitachi (roog was het?) nog tijdens het spelen van wat games wat screens kunnen maken (gewoon op 1280x1024 hoor....)

nee met de maximale resoluties (1280) maakt het niet zoveel uit beeld is dan met dvi iets scherper maar in de lager resoluties maakt het echt uit
dat is een verschil dat ik niet had gedacht kan helaas geen voorbeelden laten zien.
mijn digitale camera heeft de geest gegeven(viel van de trap)
Maar zet jij tenalle tijden je scherm op de maximale resolutie dan kun je hem het beste op de dvi uitgang zetten.
En anders op de analoge. Nu heb ik een vraag kun je een monitor met dvi en analoog ook samen tegelijk op 1 grafische kaart aansluiten daar zitten ook deze aansluitingen op.
Als je dan een lagere resolutie wil gebruiken kan ik gewoon even van aansluiting wisselen op mijn scherm of is dat slecht voor je tftscherm

yep it's me

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik ben vol geduld aan het wachten op m'n hitachi. Ik had eerste bij 2mcomputers een samsung 172T in bestelling staan maar nadat ik daar niet al te netjes ben behandeld ben ik maar voor de hitachi gegaan die ik nog wel voor 1 januari kan krijgen en ook nog eens 100 euro goedkoper is. Ik ga er iig op vooruit want ik zit nu naar een 6 jaar oude samsung 17GLS te staren terwijl ik een asus ti4600 met dvi heb.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ing._Buttje schreef op 25 December 2002 @ 14:05:
[...]

Als je er maar één hebt met dubbele RAMDAC ... zodat je elke monitor met zijn eigen refresh/resolutie kunt aansturen ... mijn ATI 8500 LE heeft er maar één en ik kan dus maar beperkt met 2 verschillende monitoren werken naar het schijnt.

De volwaardige 8500 heeft wel dubbele RAMDAC's ... van GeForce kaarten hebbik geen verstand qua dual-monitor, 'k weet alleen dat ze lekker vlot zijn. :)
ehmm nu in gewoon Nederlands... snap hier geen bal van :)

kan iemand nog een tip geven voor een goede kaart? (en bovenstaande uitleggen!!)

tak :)

Verwijderd

Topicstarter
UTMachine schreef op 26 december 2002 @ 10:13:
Welk TFT heeft een dunne rand (oog wil ook wat ;) en is goed mee te gamen? Ik zat aan de Samsung 181T/191T te denken, maar deze zijn niet te krijgen en wat ik lees, moet je bij de N serie vandaan blijven ;(
Op een 181t kan je niet goed gamen en de Hitachi cml174sxw heeft nog een dunnere rand dan de 181t. Zie pics paar pages terug.

Verwijderd

ik zou graag een paar dingen weten van mensen die een van de volgende tft's in bezit heeft
- samsung 172t
- hitachi cml174sxw

* hoe zit het met de kleurweergave ?
vooral voor de hitachi ivm dvi aansluiting ?
* response time --> ghosting tijdens games ?
* pixel policy --> het zijn allebei klasse 2 schermen, hitachi krijgt 30 dagen pixel perfect garantie, heeft samsung ook zo iets ?
* wat is meegeleverd ?
de standaard meuk + ??? (dvi kabel , ...)
* hoe zit het met de helderheid, vooral voor de samsung, de hitachi heb ik al gezien op de foto's van roog
* ...

alle info is nuttig want ik zit men hoofd te breken op de keuze van het scherm

• mvds
  • Laatst online: 09:49

mvds

Totally awesome!

Waslijn schreef op 24 december 2002 @ 20:04:
[...]
Denk het niet, de Hitachi heeft zoals ik reeds gezegd heb aardig wat voordelen t.o.v. de Samsung. Natuurlijk heeft hij ook enkele nadelen.
Ik zie wel een aantal nadelen, maar voordelen zie ik zo snel even niet, behalve dat ie sneller zou moeten zijn.

Minder kleuren.
Minder mooi design.
Wallmount spullen zitten er niet bij.
Minder instelmogelijkheden van de voet.

En die dingen over de garantie, dat zijn dingen die op te lossen zijn. gewoon door een mailtje naar de winkel te sturen. Dus sorry, maar ik snap werkelijk niet waarom mensen nou ineens voor de hitachi gaan en niet meer voor de Samsung. Ik vind de specs van de hitachi maar matig vergeleken met die van de Samsung.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.