TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.051 views sinds 30-01-2008

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 17:02:
ik zou graag een paar dingen weten van mensen die een van de volgende tft's in bezit heeft
- samsung 172t
- hitachi cml174sxw

* hoe zit het met de kleurweergave ?
vooral voor de hitachi ivm dvi aansluiting ?
* response time --> ghosting tijdens games ?
* pixel policy --> het zijn allebei klasse 2 schermen, hitachi krijgt 30 dagen pixel perfect garantie, heeft samsung ook zo iets ?
* wat is meegeleverd ?
de standaard meuk + ??? (dvi kabel , ...)
* hoe zit het met de helderheid, vooral voor de samsung, de hitachi heb ik al gezien op de foto's van roog
* ...
Ik kan je alleen antwoord geven over hitachi omdat ik deze zelf heb.
Voordelen mooi scherm kwa beeld dan in de hoogste resolutie
zowel analoog als digitaal
Super garantie (word binnen 2 dagen gewoon omgeruild)
nadeel
resolutie lager dan 1280 vooral met dvi uitgang dit is echt klote

ghosting tijdens games niet
en er word niet veel meegelevert alleen het noodzakelijke zoals dvi en analoog kabel meer niet

alle info is nuttig want ik zit men hoofd te breken op de keuze van het scherm

yep it's me

Verwijderd

Topicstarter
obsidian schreef op 26 December 2002 @ 17:32:
[...]

Ik zie wel een aantal nadelen, maar voordelen zie ik zo snel even niet, behalve dat ie sneller zou moeten zijn.

Minder kleuren.
Minder mooi design.
Wallmount spullen zitten er niet bij.
Minder instelmogelijkheden van de voet.

En die dingen over de garantie, dat zijn dingen die op te lossen zijn. gewoon door een mailtje naar de winkel te sturen. Dus sorry, maar ik snap werkelijk niet waarom mensen nou ineens voor de hitachi gaan en niet meer voor de Samsung. Ik vind de specs van de hitachi maar matig vergeleken met die van de Samsung.
Bij de samsung zit ook geen wallmount spullen. De aansluiting ervan zit wel op beiden.

De pixel perfect garantie is wel een gerust stelling, want bij de meeste winkels accepteren ze geen geopende verpakking meer terug.

Wat maakt de specs van de samsung zoveel beter dan aangezien je de Hitachi matig noemt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De pixel policy bij samsung is volgens klasse 2 en niet anders. Bij de 172t zit dacht ik ook een dvi kabel en heeft een response time van 25ms.

Verwijderd

Even over de 172T. Daarbij heb je niet een dergelijke garantie als bij Hitachi. Kijk even bij deel 1 van dit topic en dan bij de laatste pagina's, daar kan je mijn ervaringen hiermee lezen.
Bij de Samsung zit geen DVI kabel, alleen een analoge. Gelukkig kan ik die dingen gratis krijgen ;) Echter, er zitten wel wallmount spullen bij mijn 172T.
Ghosting is mij nog niet opgevallen en de kleuren vind ik echt prachtig. Zou het alleen moeten vergelijken met zo'n Hitachi.

En over die geopende verpakking. Dat klopt, veel winkels willen dat niet accepteren. Dat is echter compleet in strijd met de wet. Kijk even of je winkel bij een thuisorganisatie is aangesloten o.i.d., want dan kan je in zo'n geval goedkoop naar de geschillencommissie.
Maar wettelijk zijn ze VERPLICHT om het product terug te nemen, geopend of niet!!!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 19:37 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 19:35:
....................
En over die geopende verpakking. Dat klopt, veel winkels willen dat niet accepteren. Dat is echter compleet in strijd met de wet. Kijk even of je winkel bij een thuisorganisatie is aangesloten o.i.d., want dan kan je in zo'n geval goedkoop naar de geschillencommissie.
Maar wettelijk zijn ze VERPLICHT om het product terug te nemen, geopend of niet!!!
Dat klopt, mits in orginele verpakking en het produkt niet beschadigd is

39

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Zelfs die eisen worden niet gesteld in de wet. Zou de originele verpakking ontbreken of het produkt beschadigd zijn dan kan de winkelier schadevergoeding eisen.

Verwijderd

Dat klopt, dan kunnen ze schadevergoeding eisen. Mijn scherm is in elk geval niet beschadigd en ik heb de complete verpakking nog, inclusief alle zakjes van snoeren enzo.
Nofi, maar wat is It2take een bagger winkel. Helaas zijn zij vast niet de enige die zo met klanten omgaan...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 19:14:
[...]

Bij de samsung zit ook geen wallmount spullen. De aansluiting ervan zit wel op beiden.

De pixel perfect garantie is wel een gerust stelling, want bij de meeste winkels accepteren ze geen geopende verpakking meer terug.

Wat maakt de specs van de samsung zoveel beter dan aangezien je de Hitachi matig noemt?
Ik heb al een aantal dingen opgenoemd, zoals de ondersteuning van 260k kleur ipv 16,2M, de beperkte instelmogelijkheden van de voet, ik vind de Samsung vele malen mooier, plus dat er veel meer reviews van te vinden zijn. En uit ervaringen van mensen lees ik dat de Hitachi problemen heeft met resoluties buiten de standaard resolutie om.

Plus dat van die pixels. Ik snap best dat iedereen een perfect scherm wil hebben. Maar zoals ik al zei, als je gewoon een mailtje stuurt naar de winkel waar je hem wilt kopen met de vraag of ze even een check willen doen of dat je zelf even gaat kijken, dat lost het probleem met de dode pixels op.

Jullie staren je blind op die 16ms en de snelle levertijd. Maar vergeten dat die 260k kleur best een probleem kan zijn, plus de slechte performance op andere resoluties. Horen jullie wel wat jullie zeggen? Een goede garantie want binnen 2 dagen mag je hem zo omwisselen...

2 Dagen!

En wat dan als er iets gebeurd op de derde dag? Ga gewoon naar de winkel toe (tftwinkel.nl deed totaal niet moeilijk) en kijk even voordat je iets koopt. (Dat is trouwens altijd het beste als het gaat om een monitor of speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat dan als er iets gebeurd op de derde dag? Ga gewoon naar de winkel toe (tftwinkel.nl deed totaal niet moeilijk) en kijk even voordat je iets koopt. (Dat is trouwens altijd het beste als het gaat om een monitor of speakers)
Het probleem is dat veel merken gewoon niet te zien zijn in de winkel of de winkel is meestal ver weg.

En het is 262k kleuren. Staat in de handleiding en vergeleken met mijn samsung heb ik geen problemen daarmee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 25 December 2002 @ 13:09:
Leuk review op TH alleen maak ik me wel zorgen als ik die plaatjes zie van die gang waarin de ene TFT de zijkanten van de gang mooi laat zien inc alle details.
En de tosh alleen een rood dingetje op een zwarte achtergrond oftewel weg details. Lijkt me niet lekker spelen. Die oververlichte sky waarin alle details zoals wolken wegvielen was ook niet om over naar huis te schrijven.
ik zit met af te vragen.
Zou dit komen door dat de Hitachi maar 262K kleuren aan kan. ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
IK heb een vraag over welke videokaart nou het maximale is voor een tft scherm, ik ga nl een nieuwe computer kopen met een tft samsung 191t 8) alleen twijfel ik nog heel erg over de videokaart, het is zonde om een hele zware te nemen als je het verschil er met een tft toch niet mee ziet.

misschien dat jullie weten waar ong de grens ligt? ik twijfel zelf tussen deze kaarten:

- Asus V8420S Geforce4 Ti4200,128MB 3.3ns,DVI,TV-out
- Asus V9280 GForce4 Ti4200-8X, 128Mb DDR, DVI,TVout
- Asus V8420 Geforce4 Ti4200 Deluxe, 128 MB, DVI, Tv

- Leadtek Winfast A280TD LE,Ti4200-8X 128Mb,DVI,ViVo
- Leadtek Winfast A280TD, Ti4800SE, 128Mb, DVI, ViVo

alemaal 4200s of kan ik beter helemaal een andere nemen, ati bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:08
Echt fucked, heb ik extra 'n 15" TFT besteld, omdat die 17" wel wat erg duur waren voor me, kreeg ik nu met de kerst €500 van m'n oma... ik moest al 390 dokken voor de 15" en voor ca. €150 erbij had ik 'n 17" gehad :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
heb em net ff geannuleerd .... ga nu waarschijnlijk toch 'n 17" halen... maar welke? ik heb in de vorige topic op pagina 16 (ik heb 50reply's per pagina ingesteld). een hele lijst gepost ... help plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb even een meeltje gestuurd naar TFTWinkel.nl. Zij konden iig niet zeggen wanneer die mooie 191T weer leverbaar is :( Jammer...

mbt het herroepingsrecht nemen ze alleen ongeopende verpakkingen terug, maar ze doen niet moeilijk, als je niet tevreden bent krijg je binnen 7 dagen "niet goed, tegoedbon terug". Daar zit ik echt op te wachten, een tegoedbon van bijna 1000 euro...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je een mailtje stuurt waarin je vraagt of ze zelf even het scherm willen checken en alleen willen opsturen als er geen dode pixels aanwezig zijn.

Op het moment dat ze dan een mailtje terug sturen met als antwoord dat ze daarmee akkoord gaan, dan heb jij een stok achter de deur, want zouden ze dan een scherm sturen waar wel een dode (sub)pixel opzit, kan je hem terugbrengen, want ze hebben niet volgens de overeenkomst gehandeld.

Trouwens, is er geen testproggie voor LCD schermen? Want volgens mij hoef je maar een heel simpel proggie te hebben om te kunnen checken op dode (sub)pixels.

Als je de volgende kleuren fullscreen laat zien, kan je kijken of alles goed werkt.

Zwart -> wit -> rood -> groen -> blauw

En misschien dan nog een testbeeld om de verschillende kleuren goed te kunnen zien. Lijkt me niet zo moeilijk om dat te maken toch? Of mis ik nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die staat volgens mij in het oude topic, of anders hier in 'n ander topic over dode pixels .. het et iig wel voorbij zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
liukt me ook wel ja, ik kan het zelfs met mn telefoon doen, is gewoon een soort testbeeld van rood,groen, blauw en alle kleuren door elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu met een Samsung 172T ghosting of niet? Want door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik ben van plan om een Samsung 172T aan te schaffen alleen wil ik weten hoe dit nu zit met die response time. Ik heb vroeger een 181T zien draaien en daar zat het idd niet goed met die response time, ik heb mij wel laten wijs maken dat die 172T een totaal ander scherm is qua response time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi osidian
HIer heb je een link naar myn server staat 2 test programs voor tft schermen tis freeware
en past op floppy kan je meenemen naar elke zaak.dus iedereen die hem hebben will kan
hem downen.Gebruik geen download manager.
http://download.server2.come2store.com/uncleee/test.rar Je zit ook te reageren op mensen die een Hitachi nu beter vinden als Samsung.Je vergeet een ding de meeste schermen boven 25rs zyn gemaakt voor kantoor omgeving myn zoon werkt by it bedryf
heeft 200 litons tft schermen besteld voor text werk .hoef niet zo te kyken op een doi
pixel.Maar meeste mensen opTweakers net moeten hard werken voor de euros dus als je
zo 600-1200 euro uitgeeft mag je well iets eisen.Trouwens ik vindt ieder bedryf die geen o
pixel geeft moet niemand kopen.Je hebt niks aan moi uiterlyk aleen.als je al die threads leest
iedereen vindt Samsung moi maar zyn doods bang voor dead pixels en ghosting by aankomst.En we weeten je moet onder 25rs zitten voor good te speelen en ik denk de meesten hier well games speelen.Dus daar is de Hitachi voor 16rs 30 dagen pixel garantie
hy is niet zo lelyk dat je hem achter een gordyn moet zetten.Je hebt ook een Flatron 16rs
Viewsonic 16rs een LG 20rs Benqe 16rs dus is niet raar als mensen anders dan Samsung
willen Verder een beste Nieuw Jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

lijkt me het beste dat we een rijtje met pro's en contra's maken want nu wordt het allemaal wel erg warrig

dus aantal kleurtjes
ghosting
the looks (oog wil ook wat)
garantie zooi enzo

enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
^^ hehe

ik ben nu ook opzoek maar ik denk dat ik al weet welk, de CTX PV720-A .... vind alleen NIKS over de reactietijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 27 december 2002 @ 13:48:
^^ hehe

ik ben nu ook opzoek maar ik denk dat ik al weet welk, de CTX PV720-A .... vind alleen NIKS over de reactietijd :(
Inderdaad, kon het ook nergens vinden en reviews zijn ook schaars zo te zien..

Heeft iemand ervaring met de BenQ FP767? Specs zien er erg goed uit, op kijkhoek 70/70 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
Flint heeft sinds 1 uurtje een onwijs gaaf beeld voor z'n neus 8)

Hitachi CML190SXW B

Foto's volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik vroeg me nu net af, die Hercules Prophetview 920 (17") .... die's toch wel goed? lage reactie tijd, en de prijs valt ook best mee vind ik. 650 oid. dalijk ff 'n thread maken of mensen hier zo'n ding hebben. (niet alle TFT users lezen vast dit topic)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Flint123 schreef op 27 december 2002 @ 15:23:

Hitachi CML190SXW B

maak ook wat fotos terwijl die dvds speelt (lotr ofzo)
want in die review die in de openingspost staat ziet het er niet uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tech-pc.co.uk/reviews/Hitachi_LCD/image006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik krijg net een mailtje van tftwinkel.nl dat de 172T uit het assortiment is gehaald vanwege de slechte beschikbaarheid. :(

[edit]

Wie heeft er een lijste van vergelijkbare schermen als de Samsung?

Eisen:
17 inch
16M kleuren
DVI (VGA als extra mag ook) input
maximaal 25ms responsetijd
goed uit de reviews komen

[ Voor 46% gewijzigd door mvds op 27-12-2002 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er niet soortgelijke monitoren als hitachi met een beetje fatsoenlijk design?? Ik heb namelijk net m`n 18,1inch IIyama tft verkocht en moet iets nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
obsidian schreef op 27 December 2002 @ 16:54:
Ik krijg net een mailtje van tftwinkel.nl dat de 172T uit het assortiment is gehaald vanwege de slechte beschikbaarheid. :(

[edit]

Eisen:
17 inch
16M kleuren
Het probleem is dat die Samsungs slecht leverbaar zijn. Dit geld ook voor de goede LG schermen als de LG1710B. Je houd dan de Hitachi over, maar die heeft minder kleuren volgens de specs. Dit wordt door de gebruikers, reviews + roog, niet opgemerkt.

Als er goede andere schermen waren geweest, die aan al jouw eisen voldeden, dan hadden mensen hier op Got die gekocht ipv die Hitachi. Ik blijf erbij dat Hitachi geen slechte keus is. Het blijft voor mij een serieuze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Flint123 schreef op 27 December 2002 @ 15:23:

Hitachi CML190SXW B

Hoe bevalt die? We verwachten natuurlijk wel wat meer dan alleen foto's. Het is niet voor niets een TFT/Games topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 27 december 2002 @ 16:54:

[edit]

Eisen:
17 inch
16M kleuren
Ik heb een Samsung 172T vandaag besteld en eind volgende week komt hij binnen. Ik heb hem niet via een online winkel bestelt maar via een lokale computerwinkel. Ik hou je op de hoogte wanneer ik hem heb ontvangen en wat mijn mening over dit scherm is (objectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
Waslijn schreef op 27 december 2002 @ 17:27:
[...]
Hoe bevalt die? We verwachten natuurlijk wel wat meer dan alleen foto's. Het is niet voor niets een TFT/Games topic.
Hij is echt heel erg prettig. Het verschil 15" crt -> 19" tft is enorm.
Het beeld is haarscherp, prachtige kleuren.

Ik heb wel de brightness flink omlaag gedaan, anders is het beeld écht te fel.

ff snel UT2003 gedraait, en ik merk dat 25ms nog niet optimaal is. Ik heb dr geen problemen mee, maar de echt die-hard gamer kan zich beter eentje kopen met 16ms bijvoorbeeld.

Het scherm zelf voelt heel erg goed aan. kantelen/draaien gaat een beetje stroef, maar dat is juist goed. Ik merk wel dat als je aan de bovenkant met een vinger tegen de rand duwt dat hij dan gaat wiebelen (het paneel, niet de voet!). Als ze dat nog wat stabieler zouden kunnen krijgen zou mooi zijn.

On-screen display ziet heel goed uit, maar de bediening is redelijk. Je bent toch wel ff bezig om dat onder de knie te krijgen. Niet dat dat zo'n probleem is ofzo :P

En als laatste... kapotte pixels. Ik heb dr 2 kunnen vinden. 1tje die praktisch in het midden zit, maar daar zie je gek genoeg bijna nix van. de ander zit rechts in 't midden en die kun je goed zien.

Ik ga dus ff contact opnemen met Hitachi zodat ze 'm ff aan de deur omruilen 8)
Hierover hou ik jullie natuurlijk op de hoogte.

Overall vind ik dit een heel goed scherm, en ik kan de mensen die niet kunnen wachten op de Samsung 191T deze echt aanbevelen.

foto's
http://www.pbase.com/flint/inbox

Als de foto's niet werken, laat 't me dan ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit erg te twijfelen om de lg L1800P 18 inch te nemen
kan weinig info vinden van mensen die het scherm hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 18:12:
zit erg te twijfelen om de lg L1800P 18 inch te nemen
kan weinig info vinden van mensen die het scherm hebben..
Ja hier wil ik ook wel wat meer over weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
heb zelf weekje geleden een hitachi cml174sxwb ( dezelfde als die van roog)besteld. kan morgen ophalen van het postkantoor ivm dat ik op vakantie was. jullie horen morgen meer van me. volgens de review is het een :9~ scherm dus ik ben benieuwd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PhuSioN op 27-12-2002 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een mail van www.europc.nl en daarin zeiden ze dat het scherm wel geschikt is om mee te gamen en dat ze hem moeten bestellen en dat met een paar dagen binnen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zijn er mensen hier met een Hercules Prophetview 920 (niet de DVI) ? Heb geen zin 'n nieuw topic te openen omdat die meteen weer gesloten word... wil der iig mee gamen enzo. heb gelezen dat ie best snel is, maar niet zo goed als de Samsung 171T (o.i.d)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 18:17:
heb net een mail van www.europc.nl en daarin zeiden ze dat het scherm wel geschikt is om mee te gamen en dat ze hem moeten bestellen en dat met een paar dagen binnen moet zijn.
Hij heeft een responsetijd van 30ms volgens de duitse website: http://www.lge.de/cgi-bin...ripherie&cat=tftlcd&id=33 Lijkt me niet echt ideaal om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meende dat die prophetview juist niet zo snel was met de rise en fall tijden
zal vast wel een topic over lopen ergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 30 ms voor de lg is inderdaad niet snel....
word er niet makkelijker op allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
De_Bastaard schreef op 27 december 2002 @ 18:27:
Zijn er mensen hier met een Hercules Prophetview 920 (niet de DVI) ? Heb geen zin 'n nieuw topic te openen omdat die meteen weer gesloten word... wil der iig mee gamen enzo. heb gelezen dat ie best snel is, maar niet zo goed als de Samsung 171T (o.i.d)...
Zoek eens met google:
nieuws: Hercules Prophetview 920 LCD review
http://www.tomshardware.com/display/20020709/lcd-01.html

25ms response, is hetzelfde als de Samsungs. Lijkt me wel een aardige monitor.

tomshardware:
Response time is pretty good, but the image lag is greater than that on the excellent Solarism LM 1503 and Belinea 10 15 35 monitors, based on a Chungwa screen claiming 40ms.
Ik heb toch het idee, dat we hier en daar toch flink gen****d worden door de specs van die schermen. want hoe kan een scherm met 40ms reponse nu minder lag hebben dan een met 25ms response :?

[ Voor 51% gewijzigd door waslijn op 27-12-2002 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Geen idee, maar een reviewer is gewoon 'blij' met het scherm ? anyway nu kan ik GVD weer es nie kiezen :'( ... iedere keer denk ik, jaah dat word 'em, dan komt er weer iets waardoor je gaat twijfelen, zoals nu ook weer ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 27 december 2002 @ 19:02:
Geen idee, maar een reviewer is gewoon 'blij' met het scherm ? anyway nu kan ik GVD weer es nie kiezen :'( ... iedere keer denk ik, jaah dat word 'em, dan komt er weer iets waardoor je gaat twijfelen, zoals nu ook weer ^^.
ach is heb hetzelfde:

eerst samsung 191t
Toen hercules prophetview
en nu weet ik het niet meer.... ik vind die hitachi gewoon lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 19:25:
[...]

De pixel policy bij samsung is volgens klasse 2 en niet anders. Bij de 172t zit dacht ik ook een dvi kabel en heeft een response time van 25ms.
Zeker net als de 181T en 191T? Die is ook op 25ms gesteld, maar bij meting bleek dat 35ms te zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 00:48:
[...]

ik zit met af te vragen.
Zou dit komen door dat de Hitachi maar 262K kleuren aan kan. ?!
Ik zit te denken dat het misschien een truuk is om de snelheid op te voeren en onder 25ms te komen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik heb nu sinds vanmiddag mijn Hitachi CML174SXWB en dit is wat tot nu toe mijn bevindingen zijn;

- WAT EEN VERSCHRIKKELIJK MOOI BEELD _/-\o_
- Als je het scherm analoog aansluit heb je meer instelmogelijkheden (o.a. kleur)
- Als je hem via DVI aansluit heb je scherper beeld maar minder instelmogelijkheden (voor mij geen issue, ik ben tevreden met deze instellingen)
- Absoluut GEEN gosthing
- Perfecte kleurweergave
- Mooi design (ja, ja ik weet het, de Samsung 172T is mooier dat geef ik toe) maar het design van deze monitor valt me werkelijk 100% mee, IRL ziet hij er echt mooier uit dan op het internet.

Als mensen nog iets door mij getest willen zien .......... vragen staat vrij (of ik er aan kan voldoen is natuurlijk een 2e :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
ErikRo schreef op 27 december 2002 @ 19:11:
[...]

Zeker net als de 181T en 191T? Die is ook op 25ms gesteld, maar bij meting bleek dat 35ms te zijn.
hmmzz dat zou minder zijn :( maar neem er toch wel een denk >:)

ik denk niet dat die 256k kleuren voor snellere response zorgen, pixel moet toch helemaal aan en uit om de tijd te meten, ik denk niet dat t dan uitmaakt hoeveel kleuren t scherm heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 18:17:
offtopic:
Heb je de http://www.tweakers.net/shopsurvey/1302 al gelezen? Een jaar geleden was het nog de slechtste webwinkel in nederland, kweetniet hoe het nu zit..

Ik heb vandaag de BenQ FP767 besteld. Specs:
contrast 500:1
response time 16 ms
16,7 mljn kleuren

Alleen de kijkhoek is 70/70 zowel verticaal als horizontaal. Ik zit toch altijd recht voor me monitor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wat kost die :? nu te lui om ff te tsjekke ga in bad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen hitachi en benq? omdat veel mensen voor zo`n hitachi kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Probeer eens te gamen met mohaa die rode vaten ghoste bij mij heel erg.
En zoveel mogelijk naar die kleurdiepte kijken. Slippen sommige spellen dicht omdat hij te weinig kleuren kan weergeven bv heel veel tinten van een kleur in een donkere omgeving.
Heb alleen geen spel daarvoor.
Dit schijnen de ergste "fouten" te zijn dus probeer eenst et kijken hoe dit in de praktijk uitpakt.
Oh ja en sommige mensen vinden hem lelijk kijk eens of je hem wat wat mooier kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 19:17:
[...]

offtopic:
Heb je de http://www.tweakers.net/shopsurvey/1302 al gelezen? Een jaar geleden was het nog de slechtste webwinkel in nederland, kweetniet hoe het nu zit..

Ik heb vandaag de BenQ FP767 besteld. Specs:
contrast 500:1
response time 16 ms
16,7 mljn kleuren

Alleen de kijkhoek is 70/70 zowel verticaal als horizontaal. Ik zit toch altijd recht voor me monitor :P
Klinkt eerlijk gezegd als hetzelfde panel wat de hitachi gebruikt, met een paar ": verkeerde" specs (zoals 16 milj kleuren. maar ik hoop dat ik ernaast zit ik wil een een snel scherm (liefst groter dan 17 inch) en een beetje keuze is dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdkoopjes.nl/shop/images/A1711MAFBEELDING-1.jpg

Waarom koopt niemand de: NEC 1711M

Beelddiagonaal: 17 inch (43 cm)
Resolutie: 1280 x 1024 / 75 Hz
Dotpitch: 0,264mm
Dot clock rate: 135MHz
Kijkhoek (h / v): 145 / 140 graden
Aasluiting: D-sub - 15pin
Contrast: 400:1
Helderheid: 260 cd/qm
Frequentie horizontaal: 31.5 - 80 kHz
Frequentie verticaal: 56.2 - 75 Hz
Aantal kleuren: 16,77 miljoen
Audio: 2x1W
Afmetingen: H x B x D: 383 x 378 x 170 mm
Gewicht: 5,2 kg

response: 16ms
prijs: 577 euro

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Supershiva schreef op 27 december 2002 @ 19:16:
Ik heb nu sinds vanmiddag mijn Hitachi CML174SXWB en dit is wat tot nu toe mijn bevindingen zijn;

- WAT EEN VERSCHRIKKELIJK MOOI BEELD _/-\o_
- Als je het scherm analoog aansluit heb je meer instelmogelijkheden (o.a. kleur)
- Als je hem via DVI aansluit heb je scherper beeld maar minder instelmogelijkheden (voor mij geen issue, ik ben tevreden met deze instellingen)
- Absoluut GEEN gosthing
- Perfecte kleurweergave
- Mooi design (ja, ja ik weet het, de Samsung 172T is mooier dat geef ik toe) maar het design van deze monitor valt me werkelijk 100% mee, IRL ziet hij er echt mooier uit dan op het internet.

Als mensen nog iets door mij getest willen zien .......... vragen staat vrij (of ik er aan kan voldoen is natuurlijk een 2e :9)
De zwarte versie is ook veel rustiger om naar te kijken dan de witte. De zwarte rand valt veel minder op als je naar het scherm kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
ErikRo vraag je dit nu aan mij ??? want dan moet ik je helaas teleur stellen, ik heb MOHAA niet.
Ik heb ff gespeeld met die James Bond game en die doet het prima.

P.S. heeft iemand voor mij nog ff een linkie naar die 2 plaatjes waarmee je je kleuren kan testen ? ik weet dat ze of in dit topic moeten staan of in het vorige maar ik kan ze niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 19:33:
[afbeelding]

Waarom koopt niemand de: NEC 1711M

Beelddiagonaal: 17 inch (43 cm)
Resolutie: 1280 x 1024 / 75 Hz
Dotpitch: 0,264mm
Dot clock rate: 135MHz
Kijkhoek (h / v): 145 / 140 graden
Aasluiting: D-sub - 15pin
Contrast: 400:1
Helderheid: 260 cd/qm
Frequentie horizontaal: 31.5 - 80 kHz
Frequentie verticaal: 56.2 - 75 Hz
Aantal kleuren: 16,77 miljoen
Audio: 2x1W
Afmetingen: H x B x D: 383 x 378 x 170 mm
Gewicht: 5,2 kg

response: 16ms
prijs: 577 euro
Net als de Benq heeft hij geen DVI
Volgens mij gebruikt ook NEC net als Benq hetzelfde panel van Hitachi. Ook hier de specs: 16M kleuren. Jammer dat je nergens kan vinden wie de producent van de panels is.

[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 27-12-2002 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
IK heb een vraag over welke videokaart nou het maximale is voor een tft scherm, ik ga nl een nieuwe computer kopen met een tft samsung 191t 8) alleen twijfel ik nog heel erg over de videokaart, het is zonde om een hele zware te nemen als je het verschil er met een tft toch niet mee ziet.

misschien dat jullie weten waar ong de grens ligt? ik twijfel zelf tussen deze kaarten:

(nog maar ff gepost :) misschien weet nu iemand iets ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6killer schreef op 27 December 2002 @ 19:41:

Lees wat reviews en kijk naar de 2d/3d benchmark

Matrox en ATI zijn altijd heel erg goed geweest in 2d maar met de komst van de gf3 en 4 zal het verschil niet super veel zijn tussen nvidia en ati

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Supershiva schreef op 27 December 2002 @ 19:36:
ErikRo vraag je dit nu aan mij ??? want dan moet ik je helaas teleur stellen, ik heb MOHAA niet.
Ik heb ff gespeeld met die James Bond game en die doet het prima.

P.S. heeft iemand voor mij nog ff een linkie naar die 2 plaatjes waarmee je je kleuren kan testen ? ik weet dat ze of in dit topic moeten staan of in het vorige maar ik kan ze niet meer vinden :(
http://www.net22.co.uk/demos/monitor/index.htm
http://www.meritweb.com/color-test.htm

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 27 December 2002 @ 19:14:
[...]

Ik zit te denken dat het misschien een truuk is om de snelheid op te voeren en onder 25ms te komen
yep zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Yep SuperShiva, de vraag was aan jou :) nou ja test er dan maar gewoon wat mee en vertel ons je bevindingen, vooral wat je tegenvalt.
Hoe scrollt de tekst bv in dit forum? Op mijn belinea 25ms werd het een lange zwarte veeg (zeg maar hele erge dikke letters waardoor er even niets meer te lezen was tot de tekst weer stil stond. Erg hinderijk en een echte showstopper en dan hebben we het nog niet eens over de ghosting of trailing van spellen, brr.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 27-12-2002 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bla Bla Bla ... m'n pa zit weer es te 'ijlen' ... ik ging em ff vragen of ie es kwam kijken naar die monitoren, krijg ik weer 'n hele preek ... 'bohh bas dat word wel weer veel geld he .. .1300 gulden' ... wilde eerst ook 'n 15" pakken, mja nu kreeg ik met kerst €500 van 'n lieve oma (niet door vertellen hoeft niet iedereen tet weten :X :X :X). Dus dacht ik, nja dan lap ik nog 200 euro bij want ik moest toch al 400 dokken voor die 15", mja die kwam maar neit binnen enz. enz, dus heb ik die geannuleerd ... hoor ik nu net van m'n pa dat er in duitsland binnenkort een GROTE 'uitverkoop' is, omdat de kerstverkopen daar _ontzettend slecht_ zijn gegaan, dus moet ik daar misschien maar eens gaan kijken :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb vanavond de Iiyama Pro Lite 5131DT besteld bij de plaatselijke computerboer 8)

Hopelijk kan ik hem daar volgende week donderdag of vrijdag ophalen. :)

Met een nota gedateerd 30 december ben ik dan nog net op tijd om de 50 euro subsidie terug te kunnen krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faxe schreef op 27 December 2002 @ 20:58:
Heb vanavond de Iiyama Pro Lite 5131DT besteld bij de plaatselijke computerboer 8)

Hopelijk kan ik hem daar volgende week donderdag of vrijdag ophalen. :)

Met een nota gedateerd 30 december ben ik dan nog net op tijd om de 50 euro subsidie terug te kunnen krijgen :P
Geld teveel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Teveel geld niet, het prijsverschil tussen een goede 18/19 TFT (1000 à 1100 euro) en deze iiyama (1500) euro heeft me doen besluiten om deze te kopen. Hij is net een stukje groter en heeft bovendien een resolutie van 1600x1200 wat ik een groot voordeel vind.

Mijn huidige 17 inch monitor is bijna 6 jaar oud en ik denk het met deze wel weer 6 jaar vol te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faxe schreef op 27 december 2002 @ 21:12:
Teveel geld niet, het prijsverschil tussen een goede 18/19 TFT (1000 à 1100 euro) en deze iiyama (1500) euro heeft me doen besluiten om deze te kopen. Hij is net een stukje groter en heeft bovendien een resolutie van 1600x1200 wat ik een groot voordeel vind.

Mijn huidige 17 inch monitor is bijna 6 jaar oud en ik denk het met deze wel weer 6 jaar vol te kunnen houden.
1500 euro?? waar is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zo denk ik dus ook, ik wil liever iets meer uitgeven, aangezien ik toch de hele dag naar m'n monitor moet kijken, mja m'n pa denk anders :"(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 27 December 2002 @ 19:11:
[...]

Die 25 ms die Samsung opgeeft is de "typical" reactietijd,terwijl ze beter de maximum waarde op kunnen geven. Bij contrast is het al niet anders.

Voor iedereen die een TFT zoekt Sharp maakt ook hele leuke TFT's van 15 t/m20inch en Sharp maakt zelf z'n panelen, maar o.a. ook voor Eizo!

http://www.sharp.de/produ...ft/tft_leporello_2002.pdf

http://www.sharp.de/produ...n/tft/produktfamilie.html

Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.de/_gfx/products/teaser_tft/llt1820b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.de/_gfx/products/teaser_tft/llt1520b.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 21:17:
[...]

1500 euro?? waar is dat dan?
Ik was iets te enthousiast. In plaats van 1500 moet het 1575 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 December 2002 @ 21:29:
[...]

Die 25 ms die Samsung opgeeft is de "typical" reactietijd,terwijl ze beter de maximum waarde op kunnen geven. Bij contrast is het al niet anders.

Voor iedereen die een TFT zoekt Sharp maakt ook hele leuke TFT's van 15 t/m20inch en Sharp maakt zelf z'n panelen, maar o.a. ook voor Eizo!

http://www.sharp.de/produ...ft/tft_leporello_2002.pdf

http://www.sharp.de/produ...n/tft/produktfamilie.html

[afbeelding]
[afbeelding]
Sharp is rete duur (als je de mooie lijn wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Het valt me op dat er een verband tussen het aantal kleuren en de rest van de specs lijkt te zijn. Bij de schermen van hitachi die wel 16.7 miljoen kleuren op het scherm kunnen toveren is de refreshrate ook gelijk een stuk hoger (en de prijs ook). Even oproep aan de mensen die het scherm hebben: "is het nou eigenlijk te zien?"

Met "het scherm" bedoel ik dan de hitachi CML174SXW(B)

[ Voor 10% gewijzigd door SiErRa op 27-12-2002 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
SiErRa; het is absoluut niet te zien dat dit scherm "maar" 256K kleuren doet i.p.v. 16.7M (volgens mij is dit ook absolute BS) ik zou wel eens een testsituatie willen zien waarbij je dit verschil nou echt duidelijk kan zien. Want die plaatjes waarvoor Roog (BTW Tnx daarvoor) me een link gaf zien er gewoon prima uit.

ErikRo; als ik door dit forum scroll dan blijven de letters van de tekst gewoon goed zichtbaar.
Mijn moeder heeft beneden een IIyama meuker staan met een refresh van 35ms en daarbij worden de letters dus wel een waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Supershiva misschien is deze site wat je voor je www.povray.com daar staan een aantal gerendenderde plaatjes bv de kerstballen. Bij 16milj kleuren zou je tft ze zonder "banding" moeten weergeven.
Maw er moet een egaal kleurverloop zijn. de kleuren mogen niet uit aan elkaar geplakte gekleurde strepen bestaan.

ps ik hoop dat je weet wat banding is, want beter dan dit kan ik het niet uitleggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 28-12-2002 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die BenQ kostte me inclusief transportkosten 563 oero. Ik krijg hem wel pas de 17e geleverd vrees ik... Zal wel druk zijn met al die gekken die nog net voor 1 januari een LCD willen hebben ;)

Hoe werkt dat eigenlijk met die subsidie, moet je dan een formulier ergens aanvragen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
ErikRo schreef op 28 december 2002 @ 10:04:
Supershiva misschien is deze site wat je voor je www.povray.com daar staan een aantal gerendenderde plaatjes bv de kerstballen. Bij 16milj kleuren zou je tft ze zonder "banding" moeten weergeven.
Maw er moet een egaal kleurverloop zijn. de kleuren mogen niet uit aan elkaar geplakte gekleurde strepen bestaan.

ps ik hoop dat je weet wat banding is, want beter dan dit kan ik het niet uitleggen :)
De plaatjes van deze site zien er prima uit, geen "Banding" what so ever.
Ik ben nog steeds zeeeeer content met mijn monitor :Y)

Ik heb trouwens ff wat 3DMark2001SE benchmarks doorlopen en nog steeds geen ghosting en perfecte kleurweergave. (ook zwart is echt zwart)
Prima detail in de schaduw, dus niet zoals dat voorbeeldplaatje van ik geloof Unreal Tournament 2003 :? in die gang; waarbij je op de ene monitor detail van de muren ziet en op de Hitachi alleen een zwart vlak. (ik denk dat dit gewoon komt doordat ze de monitor/videokaart niet goed hebben ingesteld)

Ik blijf er bij, DIT SCHERM HEERST 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supershiva schreef op 28 december 2002 @ 11:08:
[...]

De plaatjes van deze site zien er prima uit, geen "Banding" what so ever.
Ik ben nog steeds zeeeeer content met mijn monitor :Y)

Ik heb trouwens ff wat 3DMark2001SE benchmarks doorlopen en nog steeds geen ghosting en perfecte kleurweergave. (ook zwart is echt zwart)
Prima detail in de schaduw, dus niet zoals dat voorbeeldplaatje van ik geloof Unreal Tournament 2003 :? in die gang; waarbij je op de ene monitor detail van de muren ziet en op de Hitachi alleen een zwart vlak. (ik denk dat dit gewoon komt doordat ze de monitor/videokaart niet goed hebben ingesteld)

Ik blijf er bij, DIT SCHERM HEERST 8)
Er is maar 1 mannier om daar achter te komen.
Installeer UT 2003 en ga naar die gang !

This is an order. !!

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Laatst online: 11-06-2023
ErikRo schreef op 28 December 2002 @ 10:04:

He bedankt leuke test ziet er goed uit

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 11:16:
[...]

This is an order. !!

8)
Sir, yes Sir

There's only one problem sir
I don't have UT2003 sir

I will have to see if one of my friends has it, i'll keep you updated sir

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supershiva schreef op 28 december 2002 @ 11:52:
[...]

Sir, yes Sir

There's only one problem sir
I don't have UT2003 sir

I will have to see if one of my friends has it, i'll keep you updated sir

8)
Soldier it has been posted in alt.binaries.boneless last week.
Get it ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Waslijn schreef op 27 December 2002 @ 19:36:
[...]

Net als de Benq heeft hij geen DVI
Volgens mij gebruikt ook NEC net als Benq hetzelfde panel van Hitachi. Ook hier de specs: 16M kleuren. Jammer dat je nergens kan vinden wie de producent van de panels is.
Volgens mij zeg je het zelf al :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
middag,

heb m'n schermpje opgehaald. eerst woord; w000w :)
echt te gek gewoon! superscherm beeld! was ik niet altijd gewend :) verder vind ik het heel erg vel! wit is bijvoorbeeld echt wit!! kleuren vliegen gewoon van het scherm af :) heb ff in de osd gekeken en daar heb je niet zoveel instellingen opzich. vage vond ik dat als je digital output selecteerd dat ie dan 'no signal' geeft terwijl ik hem wel op de DVI heb aangesloten.
ff een paar games gechecked; helemaal geen ghosting of what so ever. conclusie; halen diot scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 28 december 2002 @ 12:40:
middag,

heb m'n schermpje opgehaald. eerst woord; w000w :)
echt te gek gewoon! superscherm beeld! was ik niet altijd gewend :) verder vind ik het heel erg vel! wit is bijvoorbeeld echt wit!! kleuren vliegen gewoon van het scherm af :) heb ff in de osd gekeken en daar heb je niet zoveel instellingen opzich. vage vond ik dat als je digital output selecteerd dat ie dan 'no signal' geeft terwijl ik hem wel op de DVI heb aangesloten.
ff een paar games gechecked; helemaal geen ghosting of what so ever. conclusie; halen diot scherm :D
Welke heb je de zwarte of de witte versie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 11:16:
[...]

This is an order. !!

8)
Ik kijk straks wel ff. Het is ook maar net hoe de brigtness en contrast is ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

6killer schreef op 27 december 2002 @ 19:41:

Jeetje, doe eens iets zelf zeg, luie donder!! (OK OK, voordat je hierover valt, deze opmerking gaat hand in hand met veel ;) ;) :D :+ :P , dus dan weet je hoe je dit op moet vatten.)

Samsung 191T is nog steeds 1280x1024 native resolutie, dus aan 1600x1200 heb je niets. Als je reviews bekijkt moet je 1600x1200 dus maar gewoon negeren. Maar belangrijker is ook dat de 1280x1024 prestaties van je kaart naar keuze wel voldoende moet zijn want bij 1024x768 of 800x600 moet je TFT scherm gaan opschalen naar native 1280x1024 en dat ziet er gewoon niet zo mooi uit.

Verder weet je ook dat AGP 8x geen merkbare meerwaarde vertegenwoordigt. ViVo heeft niets met TFT schermen te maken. Of jij extra geld wil neerleggen voor video-IN, dat moet je geheel zelf beslissen.

En zoals al eerder opgemerkt, er zijn bergen met reviews te vinden waarbij videokaarten vergeleken worden, daar valt dus ook zo uit te halen welke volstaat voor het soort games dat je nu draait en later wil gaan draaien.

Over 2D prestatie maak ik me al jaren geen zorgen meer trouwens, dat is al lang meer dan voldoende.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 13:04:
[...]

Ik kijk straks wel ff. Het is ook maar net hoe de brigtness en contrast is ingesteld
Willen we wel weer een foto zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 13:20:
[...]

Willen we wel weer een foto zien. :)
Ik blijf geen foto`s maken :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 13:02:
[...]

Welke heb je de zwarte of de witte versie?
uiteraard de zwarte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 13:33:
[...]

foto's maken zul je :P

wil wat fotos tijdens games zien....

waar heb jij de Hitachi trouwens besteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 13:33:
[...]

Tuurlijk wel.
Hier een knuffel van Leelee :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 12:04:
[...]

Soldier it has been posted in alt.binaries.boneless last week.
Get it ! 8)
Sir, wtf is alt.binaries.boneless 8)7

if the answer is not allowd to be posted on this forum you can mail it to
sjakie1979@hotmail.com

Tnx in advance Sir _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supershiva schreef op 28 december 2002 @ 13:50:
[...]

sjakie1979@hotmail.com

Dat is een newgroup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Zo mijn vader heeft zijn Samsung 171N ook binnen. Hij heeft geen dode pixels :)

Ben er nu effe mee aan het spelen, het beeld is ongelofelijk scherp, misschien wel te scherp. Ik ga zo eens efef de boel fine tunen.

hier wat foto's: Sorry dat ze niet zo duidelijk zijn, videokaart is een ATI 9000 Pro (analoog)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwdam/Samsung1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwdam/Samsung2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nieuwdam/Samsung3.jpg

Ps ik heb nog geen spelletjes gespeeld, dus kan niets zeggen over ghosting. Ik zal straks eens kijken of ik ergens nog een spelletje heb. Speel eigenlijk nooit spelletjes :)

Hier trouwens nog effe die van Roog. Ik denk dat het maar net is hoe je hem instelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Bram op 28-12-2002 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bram schreef op 28 december 2002 @ 14:16:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Hier trouwens nog effe die van Roog. Ik denk dat het maar net is hoe je hem instelt.

[afbeelding]
Neuh, eerder is dit een geval "het is maar hoe de wit-balans en de verzadiging van je digicam ingesteld is."

De enige echt goeie manier om TFT schermen te vergelijken is ze side-by-side 'live' te zien. Als alternatief moet je ze onder exact dezelfde omstandigheden (gewoon naast elkaar dus, zelfde omgeving, zelfde licht, zelfde digicam) op de foto zetten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram schreef op 28 December 2002 @ 14:16:

Ben er nu effe mee aan het spelen, het beeld is ongelofelijk scherp, misschien wel te scherp. Ik ga zo eens efef de boel fine tunen.

hier wat foto's: Sorry dat ze niet zo duidelijk zijn, videokaart is een ATI 9000 Pro (analoog)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ps ik heb nog geen spelletjes gespeeld, dus kan niets zeggen over ghosting. Ik zal straks eens kijken of ik ergens nog een spelletje heb. Speel eigenlijk nooit spelletjes :)

[afbeelding]
Geile kleuren op de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, samsung is out hitachi is in, dus wie verkoopt z`n samsung aan mij?? (mag ook ander merk zijn als het maar minimaal 17 inch)

Email: schumache@home.nl

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Bram schreef op 28 december 2002 @ 14:16:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is toch gewoon een heel ander scherm. Je vergelijkt nu een 171N met een 181T. De 171N is analoog en de 181T heeft DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
hoe zit het trouwens met de energie premie? kan geen briefje of zo in de doos vinden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

patryk schreef op 28 December 2002 @ 15:26:
hoe zit het trouwens met de energie premie? kan geen briefje of zo in de doos vinden daarover.
http://www.energiepremie.nl/
voor directe link:
http://www.energiepremie.nl/omschrijving_lijst/2002/1090.htm

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HenkS schreef op 28 december 2002 @ 13:36:
[...]

foto's maken zul je :P

wil wat fotos tijdens games zien....

waar heb jij de Hitachi trouwens besteld???
Heb ik al een paar keer eerder verteld. Bij www.tftscherm.nl binnen 24 uur.

Foto`s komen vanavond. Eerst ff me waterkoeling bijvullen en me radiator uitzuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supershiva schreef op 28 December 2002 @ 13:50:
[...]

sjakie1979@hotmail.com

Euh een newsgroup.
Maar als je dat niet wist, heb je ook weinig aan de informatie.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.