TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit pdf van Sanyo leest, krijg je allerlei interesting informatie over responce time e.d. kijk vooral op pagina 4

http://www.sanyo.com/indu...ors/lcd/tm150xg_26l06.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik zit zo eens rond te kijken naar de verschillende schermen om zo een vervanger voor de 172T te vinden. Maar dat is best lastiger dan het lijkt. Het vreemde is dat de Samsung 172T een topscherm is, maar als je rond gaat kijken dan is het ook zo'n beetje het enige scherm wat goede specs heeft... period!

Ik heb naar alle merken gekeken, maar of ze zitten met de responsetijd veel te hoog, hebben geen DVI, hebben slechte reviews (kleuren niet goed, contrast niet goed) of ze zijn niet te betalen. (zie de Iiyama AS4332UT, 920 euro voor een 17 inch vind ik dus absurd, hoe goed ie ook is...)

Die hitachi vind ik dan nog het overwegen waard, al vind ik het scherm zelf niet mooi en de hoeveelheid kleuren die het scherm kan weergeven vind ik te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Die 171N is ook ZEER mooi!! die ff toevoegen aan mijn lijstje...

het is nu:
hercules prophetview 920
hitachi (zelfde als die van Roog)
Samsung 171N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

De_Bastaard schreef op 28 december 2002 @ 17:00:
Die 171N is ook ZEER mooi!! die ff toevoegen aan mijn lijstje...

het is nu:
hercules prophetview 920
hitachi (zelfde als die van Roog)
Samsung 171N
Hou er dan wel rekening mee dat de 171N geen DVI heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
obsidian schreef op 28 December 2002 @ 17:21:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat de 171N geen DVI heeft.
Dat weet ik, ik ga denk ik ook niet voor een monitor met DVI, die Hercules kost met DVI zo'n 673,- .. en dat is toch wel wat erg veel voor mij. Zit met die 600euro al buiten mijn budget :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
JumpStart schreef op 28 December 2002 @ 13:17:
[...]

Jeetje, doe eens iets zelf zeg, luie donder!! (OK OK, voordat je hierover valt, deze opmerking gaat hand in hand met veel ;) ;) :D :+ :P , dus dan weet je hoe je dit op moet vatten.)

Samsung 191T is nog steeds 1280x1024 native resolutie, dus aan 1600x1200 heb je niets. Als je reviews bekijkt moet je 1600x1200 dus maar gewoon negeren. Maar belangrijker is ook dat de 1280x1024 prestaties van je kaart naar keuze wel voldoende moet zijn want bij 1024x768 of 800x600 moet je TFT scherm gaan opschalen naar native 1280x1024 en dat ziet er gewoon niet zo mooi uit.

Verder weet je ook dat AGP 8x geen merkbare meerwaarde vertegenwoordigt. ViVo heeft niets met TFT schermen te maken. Of jij extra geld wil neerleggen voor video-IN, dat moet je geheel zelf beslissen.

En zoals al eerder opgemerkt, er zijn bergen met reviews te vinden waarbij videokaarten vergeleken worden, daar valt dus ook zo uit te halen welke volstaat voor het soort games dat je nu draait en later wil gaan draaien.

Over 2D prestatie maak ik me al jaren geen zorgen meer trouwens, dat is al lang meer dan voldoende.
hehe ja lui ben ik idd wel een beetje ;) maar heb wel een en ander gezocht, alleen dan vind je niet wat je zoekt... dus maar wat revieuws gelezen over de kaarten zelf en maar besloten voor de Ti4600 te gaan :*) dan is het gewoon goed, zodra systeem er is (9 jan op zn vroegst :'( ) dan zal nog ff vertellen hoe die het met het scherm doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
heb de links bekeken en daar staat dat je een folder bij je aankoop krijgt maar die heb ik dus niet. is het niet mogelijk om z'n formulier bij een winkel te krijgen?

update;

heb op de site deze folder gevonden;
http://www.energiepremie.nl/bestanden/2002/306274_KOPEN.pdf

is het deze?

[ Voor 16% gewijzigd door PhuSioN op 28-12-2002 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 28 December 2002 @ 23:21:
[...]

heb de links bekeken en daar staat dat je een folder bij je aankoop krijgt maar die heb ik dus niet. is het niet mogelijk om z'n formulier bij een winkel te krijgen?

update;

heb op de site deze folder gevonden;
http://www.energiepremie.nl/bestanden/2002/306274_KOPEN.pdf

is het deze?
Ja dat is de goede. Uitprinten en invullen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
En dan rest mij nog 1 vraag.
Waarom legt iedereen hier zoveel geld neer voor een tft scherm,terwijl deze nog lang niet meekomen met de crt schermen.
Koop je hem dan om er gewoon bij te horen ,of omdat je ruimte gebrek hebt ,of omdat je het gewoon mooier vind??
Alleen voor het ruimtegebrek zou ik dan nog overwegen om een tft te nemen.
Voor de rest is er voor mij nog geen enkele reden te bedenken waarom je in vredesnaam een veel te dure tft zult kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- design
- ruimtebesparing
- veel rustiger voor de ogen
- en tegenwoordig is een tft scherm niet meer zo ver af van een crt
- voor de show :9
- gemakkelijk te vervoeren (vooral voor lan's enzo)
- ...

ik koop hem vooral voor de ruimtebesparing, ik kan simpelweg geen grote crt plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De belangrijkste reden voor mij is het feit dat een lcd-scherm veel rustiger is voor de ogen in vergelijking met een crt.

Nog eens een vraag voor de eigenaars van die hitachi en van de samsung 152/172:

Hoe goed wordt zwart weergegeven? Dat kan je het beste eens snel testen door een zwarte afbeelding fullscreen te laten zien en dan alle lampen in je kamer uitdoen. Is het scherm dan afgemat grijs of vindt je je lcd-scherm gewoon niet meer terug omdat het zwart gewoonweg pikzwart is?

Het is maar omdat ik vandaag Lord Of The Rings heb gekeken op een bagger crt scherm waar het donkerste zwart dus gewoon grijs was... afschuwelijk om kijken omdat er dan zo'n grijze waas over het scherm hangt. (En het was dan nog een crt en geen lcd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

certefied schreef op 28 december 2002 @ 23:46:
Waarom legt iedereen hier zoveel geld neer voor een tft scherm,terwijl deze nog lang niet meekomen met de crt schermen.
Koop je hem dan om er gewoon bij te horen ,of omdat je ruimte gebrek hebt ,of omdat je het gewoon mooier vind??
Voor de rest is er voor mij nog geen enkele reden te bedenken waarom je in vredesnaam een veel te dure tft zult kopen.
Reden is volgens mij dat er momenteel tft schermen te koop zijn die WEL mee kunnen komen met crt schermen. Tel daar de eerder genoemde voordelen bij op en dan is de keus makkelijk gemaakt.

Moet wel zeggen dat ik mijn tft in het kader van een PC-prive regeling heb gekocht en dan betaald de fiscus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
heb ff het verschil getest tussen een dvi en normale vga aansluiting. dvi is echt DUIDELIJK beter. het beeld is gewoon veel scherper en zo. je ziet het duidelijk als je een beetje aan het surfen bent of zo (veel scherper letters en plaatjes etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 00:03:
De belangrijkste reden voor mij is het feit dat een lcd-scherm veel rustiger is voor de ogen in vergelijking met een crt.
dan heb je nog nooit achter een goede CRT gezeten, heb iiyama MA901U, diamondtron beeldbuis, draait op 85 Hz, als ik er een 17" tft (3 verschillende) naast zet, vind ik mijn crt'tje toch wel iets mooier eruit zien

zeker met gamen!!
patryk schreef op 29 December 2002 @ 02:42:
heb ff het verschil getest tussen een dvi en normale vga aansluiting. dvi is echt DUIDELIJK beter. het beeld is gewoon veel scherper en zo. je ziet het duidelijk als je een beetje aan het surfen bent of zo (veel scherper letters en plaatjes etc).
Klopt, heb je zeker gelijk in dat et scherper is, maar heb je bv UT 2003 al gespeeld via dvi, is echt geen verschil! Ik heb et vanmiddag nog getest.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

certefied schreef op 28 December 2002 @ 23:46:
ik koop hem meer voor de fun en het hebben en ik wil dual monitor gaan draaien.. want heb al een 21'' iiyama staan... dus dacht geld van pc prive moet toch op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 29 december 2002 @ 02:42:
TRUE, ik heb zelf nu 4 TFT`s gehad met DVI en SUB-D aansluiting en DVI is echt beduidend scherper!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmmmm
Heeft die Hitachi ook DVI ? anders koop ik die.... alhoewel die Samsung's en Hercules er vetter uitzien. maarja we gaan natuurlijk voor de beeldkwaliteit hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

De_Bastaard schreef op 29 december 2002 @ 12:34:
Hmmmm
Heeft die Hitachi ook DVI ? anders koop ik die.... alhoewel die Samsung's en Hercules er vetter uitzien. maarja we gaan natuurlijk voor de beeldkwaliteit hehe
ja die hitachi heeft dvi

kijk hier voor de specs:

http://www.tftwinkel.nl/N_art_44.html

je moet dan wel het onderste scherm hebben... want de bovenste is een popup :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Weet iemand het verschil tussen de LG1510S en de LG1511S?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op 29 December 2002 @ 13:11:
Weet iemand het verschil tussen de LG1510S en de LG1511S?
Beiden zijn identiek met het verschil dat de 1511 het beeld kan draaien zodat je een A4'tje kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Misschien een beetje off topic.. maar kan iemand me vertellen wat die contrast ratio betekent van die LCD dingen? varieert van 200:1 tot 500:1... maar wat is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

henkleerssen schreef op 29 December 2002 @ 13:43:
Misschien een beetje off topic.. maar kan iemand me vertellen wat die contrast ratio betekent van die LCD dingen? varieert van 200:1 tot 500:1... maar wat is beter?
Laat maar.. heb al gevonden.. dat is de ratio brightness wit/brightness black.. maar heo ze dan weer de brightness meten weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
HenkS schreef op 29 december 2002 @ 12:39:
[...]

ja die hitachi heeft dvi

kijk hier voor de specs:

http://www.tftwinkel.nl/N_art_44.html

je moet dan wel het onderste scherm hebben... want de bovenste is een popup :(
Cool thanks :)
ff checken wat ie op pricewatch kost, en wat ie hier over de grens kost hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Hitachi CML174SWXB besteld op www.tftwinkel.nl

ik ben tot nu toe zeer positief over de winkel, ik stuurde een mailtje om wat info te vragen, 15min later kreeg ik netjes antwoord op al mijn vragen

De_Bastaard, hier over de grens betaal je gewoon 15€ rembourskosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
tremor_b niet als je vlak aan de grens woont >:) Enne de prijzen willen daar best wel eens HEEL ERG verschillen met die van hier. Mja ik heb gezocht, en kan geen shop vinden die die monitor verkoop :'( Denk dat ik dalijk dan maar es ff ga checken hier in NL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Hoe zit het nu met de garantie van de Hitachi... 30 dagen omruil garantie toch?

Stel je hebt een dooie pixel, bij wie moet je dan wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 29 december 2002 @ 18:31:
Hoe zit het nu met de garantie van de Hitachi... 30 dagen omruil garantie toch?

Stel je hebt een dooie pixel, bij wie moet je dan wezen?
Bij Hitachi. Je hebt on site garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is weer jammer om te zien (je ziet het overal op GoT maar ook in deze topic) hoe zeer iedereen op specificaties af gaat. Er wordt gekwijld bij mooie cijfertjes en als een produkt eerlijk gespecificeerd is dan is het voor velen bij voorbaat al kansloos. Ook gaat men teveel af op geruchten, vermoedens, aannames en vage verhalen van anderen.

Ik heb echt maanden rondgekeken met het idee een TFT scherm te willen kopen, en ik ben enorm kritisch. Sharp was altijd m'n persoonlijke favoriet (nogsteeds eigenlijk) maar te duur. Samsung was m'n tweede keus, want voor relatief weinig geld maken ze grandioze TFT schermen. Echter, uiteindelijk is het bij mij toch de Hercules PV 920 geworden :)

Ik heb in de loop der maanden vele schermen met elkaar vergeleken en heb dus puur op eigen ervaring een keus gemaakt. Dat zouden meer mensen moeten doen :P En kennen jullie de verhalen van versterkers van 200W waar in werkelijkheid niks van overblijft? Zo gaat het vaak met specificaties. Het hangt af van: de eerlijkheid van de fabrikant, de meetmethode en een aantal externe invloeden. Kortom, ik lap specs aan m'n laars. Het gaat mij erom wat ik hoor (bij audio) en wat ik zie. De Hercules PV920 is minstens even mooi als een Samsung 171S of 171MP en dat bleek ook geen verrassing te zijn omdat Hercules in de PV920 hetzelfde panel gebruikt als de Samsung 171MP. Een duur scherm, en het beeld van beide lijkt sprekend op elkaar :) Je moet ze uiteraard wel goed instellen.

Even een paar geruchten uit de wereld schoppen:
- de PV920 heeft een prima contrast... de 350:1 spec lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk en Samsung geeft voor de 171MP ook zoiets op.
- de PV920 heeft een hele goeie reactiesnelheid. Ik merk in IE totaal geen problemen bij het scrollen en de FPS games die ik heb geprobeerd waren zo strak als wat. In de praktijk merk ik dus geen verschil met een CRT.

Dan nog iets over DVI:

Iemand postte een plaatje met de mededeling dat een TFT zonder DVI daarvan aardig over de zeik moest gaan. Niets is minder waar. Het plaatje is bij mij met een Asus 7700 op 1280x1024 en 72Hz zo STRAK als wat zonder DVI :)

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/testgrid.gif

Dan nog wat shots:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0849_2.jpg

Let bij dit plaatje niet op de beeldkwaliteit want hij is zwaar overstuurd.

Hieronder wat shots met een korte sluitertijd om oversturing te voorkomen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0858_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0860_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN0862_2.jpg

Deze foto's zijn absoluut onbewerkt. Alleen verkleind.

De brightness staat op 47 (bij mij de ideale waarde waarbij in een monitor testprogramma de donkerste blokjes net gaan verdwijnen) en het contrast op 50 a 75 (hangt van de hoeveelheid omgevingslicht af want bij weinig licht is het scherm gauw te fel).

Als mensen de Hercules mooi vinden (hij is in het zwart echt om bij te kwijlen :P): ga dan eens in een winkel kijken! Stel 'm even een beetje in en vergelijk met andere schermen. Als je zoals ik een Samsung liefhebber bent, dan vind je de Hercules met Samsung panel waarschijnlijk ook mooi. Voor een leuke prijs heb je gewoon een hele goeie TFT die snel reageert, haarscherp is en die er goed uitziet op je bureau ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op 29 december 2002 @ 18:56:

Dan nog iets over DVI:

Iemand postte een plaatje met de mededeling dat een TFT zonder DVI daarvan aardig over de zeik moest gaan. Niets is minder waar. Het plaatje is bij mij met een Asus 7700 op 1280x1024 en 72Hz zo STRAK als wat zonder DVI :)
het is ook niet zo dat ALLE analoog aangesloten TFT's daar last mee zullen hebben, maar de meeste wel als het goed is. Jij hebt gewoon mazzel met erg weinig storing in de omgeving. Ik heb het trouwens zelf niet getest.....zal ik zo ff doen. update volgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: Het valt mij op dat mensen met een TFT scherm veelal Angelina Jolie als Lara Croft (Tomb Raider - The Movie) op de achtergrond hebben (ik zelf ook) is daar een verklaarbare reden voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Exirion schreef op 29 December 2002 @ 18:56:
Het is weer jammer om te zien (je ziet het overal op GoT maar ook in deze topic) hoe zeer iedereen op specificaties af gaat. Er wordt gekwijld bij mooie cijfertjes en als een produkt eerlijk gespecificeerd is dan is het voor velen bij voorbaat al kansloos. Ook gaat men teveel af op geruchten, vermoedens, aannames en vage verhalen van anderen.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik vermoed ook dat we flink in de maling worden genomen met de specs van sommige fabrikanten. Een voorbeeld zijn 262K kleuren van Hitachi. Wanneer hier in Real Life niets van te merken is, wat is dan het probleem.
Heb ook naar die Hercules gekeken en vind het een mooi scherm, alleen heel erg jammer dat die zo'n grote omlijsting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 19:04:
Offtopic: Het valt mij op dat mensen met een TFT scherm veelal Angelina Jolie als Lara Croft (Tomb Raider - The Movie) op de achtergrond hebben (ik zelf ook) is daar een verklaarbare reden voor? :?
Dat was alleen om vergelijkingen binnen de topic mogelijk te maken :D In werkelijkheid heb ik andere backgrounds.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat over de zeik gaan... hoe bedoel je dat precies? Wat voor last moet je dan hebben met dat plaatje? Ik heb wel dat het 1e en 3e blok van boven aan de rechterkant 'golven' o.i.d. Maar volgens mij ligt dat aan mijn ogen? Als ik van dichtbij kijk, staat het namelijk wel gewoon volledig stil. Als ik scroll, dan gaan de meeste blokken wel knipperen ofzo.
Ik heb een 172T aangesloten op een GF2MX400 van PalitDaytona, op 70Hz.

PS: Kan iemand nog even de link posten naar dat plaatje? Ik heb namelijk een gespiegelde versie, waar ze helemaal opstaat. Ik wil deze hebben!
Al is de andere natuurlijk ook mooi, met een paar benen :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alstublieft: http://home.planet.nl/~razter/wallpapers/6.jpg
Wil jij dan de gespiegelde posten?

Over dat 'over de zeik gaan', als je je TFT analoog hebt aangesloten moet je eens kijken naar dat plaatje met verschillende refreshrates, hoe hoger hoe 'stiller' het plaatje is!
Ik weet niet hoe het zit met een DVI, kan iemand dit misschien even proberen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Sla net weer even de PC Magazine open voor de TFT vergelijkingstest.
Hercules 920DVI: De menu-instellingen zijn erg beperkt en op de testbank stelt dit toestel nogal teleur. De kleurweergave en scherpte zijn belabberd, en ook de helderheid valt tegen. Score 65 punten.
Ze vermelden een 250:1 contrastratio voor dit scherm.

In vergelijking: Samsung 181T haalt 81 punten.

En dan dit:
Our gaming experience was at odds with the specifications: claiming a response time of 25ms we had high hopes for fluid movement, with little or none of the added 'motion-blur' seen in previous generation panels. Unfortunately the reality of the matter proved the opposite, with the panel displaying some of the most obvious aberrations and ghosting of the units evaluated.

[ Voor 44% gewijzigd door waslijn op 29-12-2002 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx! Ik heb de mijne van kazaa, maar ik wil m wel naar je mailen. Dan kan jij m misschien ergens posten?

:'( Ik krijg een page not found bij Angelina! :'(

Zo, heb het even getest.
Bij 60Hz staat het compleet stil. Bij 70 Hz bewegen het 1e en 3e plaatje van boven, aan de rechterkant een beetje.
Bij 72 Hz bewegen de 2 plaatjes aan de linkerkant ook. Bij 75 Hz bewegen dezelfde plaatjes, alleen wat heftiger.
Nou heb ik wel standaard XP drivers geïnstalleerd staan voor mn monitor, dus misschien valt daar nog wat aan te doen...?

>>>Even nieuwe drivers overheen gezet, geen verschil.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefixt: http://www.trforum.nl/stuff/angelina/6.jpg :) mail me maar: slam@trforum.nl

Wat vreemd, op mijn LG TFT is het precies andersom? Of heb je DVI ? :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

mijn bevindingen met het plaatje: met DVI geen last met geen enkele refreshrate. Bij analoog: 60 Hz geen last, hoger wel. (60 Hz is ook de aanbevolen refreshrate)

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 29-12-2002 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik heb m op analoog. Bij mij is het precies hetzelfde als bij zimbab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
Exirion schreef op 29 december 2002 @ 18:56:

Ik heb echt maanden rondgekeken met het idee een TFT scherm te willen kopen, en ik ben enorm kritisch. Sharp was altijd m'n persoonlijke favoriet (nogsteeds eigenlijk) maar te duur. Samsung was m'n tweede keus, want voor relatief weinig geld maken ze grandioze TFT schermen. Echter, uiteindelijk is het bij mij toch de Hercules PV 920 geworden :)

Ik heb in de loop der maanden vele schermen met elkaar vergeleken en heb dus puur op eigen ervaring een keus gemaakt. Dat zouden meer mensen moeten doen :P En kennen jullie de verhalen van versterkers van 200W waar in werkelijkheid niks van overblijft? Zo gaat het vaak met specificaties. Het hangt af van: de eerlijkheid van de fabrikant, de meetmethode en een aantal externe invloeden. Kortom, ik lap specs aan m'n laars. Het gaat mij erom wat ik hoor (bij audio) en wat ik zie. De Hercules PV920 is minstens even mooi als een Samsung 171S of 171MP en dat bleek ook geen verrassing te zijn omdat Hercules in de PV920 hetzelfde panel gebruikt als de Samsung 171MP. Een duur scherm, en het beeld van beide lijkt sprekend op elkaar :) Je moet ze uiteraard wel goed instellen.

Even een paar geruchten uit de wereld schoppen:
- de PV920 heeft een prima contrast... de 350:1 spec lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk en Samsung geeft voor de 171MP ook zoiets op.
- de PV920 heeft een hele goeie reactiesnelheid. Ik merk in IE totaal geen problemen bij het scrollen en de FPS games die ik heb geprobeerd waren zo strak als wat. In de praktijk merk ik dus geen verschil met een CRT.

Dan nog iets over DVI:

plaatje:
[afbeelding]

Dan nog wat shots:

[afbeelding]

Let bij dit plaatje niet op de beeldkwaliteit want hij is zwaar overstuurd.

Hieronder wat shots met een korte sluitertijd om oversturing te voorkomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze foto's zijn absoluut onbewerkt. Alleen verkleind.

De brightness staat op 47 (bij mij de ideale waarde waarbij in een monitor testprogramma de donkerste blokjes net gaan verdwijnen) en het contrast op 50 a 75 (hangt van de hoeveelheid omgevingslicht af want bij weinig licht is het scherm gauw te fel).

Als mensen de Hercules mooi vinden (hij is in het zwart echt om bij te kwijlen :P): ga dan eens in een winkel kijken! Stel 'm even een beetje in en vergelijk met andere schermen. Als je zoals ik een Samsung liefhebber bent, dan vind je de Hercules met Samsung panel waarschijnlijk ook mooi. Voor een leuke prijs heb je gewoon een hele goeie TFT die snel reageert, haarscherp is en die er goed uitziet op je bureau ;)
Thanks.
Hier zat ik nou op te wachten.
Ik zat nog steeds te twijfelen of ik nou een tft moest nemen of een crt.
Voor de tft zat ik dus vooral naar de hercules te kijken mooi scherm ,aleen de reviews die ik heb gelezen waren ze aleen niet echt te spreken over de helderheid.
vooral met spelletjes in een donkere omgeving.
Wat is jou mening hier over tenslotte heb jij dit scherm voor je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Als ik jou was zou ik toch iets meer op je eigen ogen af gaan. Ik heb al heel wat snelle tfts zien ghosten en langzamere tfts die sneller waren.
Wat voor de een blijkbaar snel en licht is kan voor de ander te donker en te langzaam zijn.
Elke keer als ik naar zo'n "snelle" ghostloze tft ging kijken, bleken ze door de mand te vallen,a ls zijnnde ongeschikt.
Maar ja misschien is die hitachi wel wat, moet hem eens even in het echt zien.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Waslijn schreef op 29 December 2002 @ 19:14:
Sla net weer even de PC Magazine open voor de TFT vergelijkingstest.
[...]
Ze vermelden een 250:1 contrastratio voor dit scherm.
Ik vermoed dat ze het scherm niet goed ingesteld hebben, of dat ze problemen met DVI hebben. Gek genoeg heb ik vaker gelezen dat sommige mensen beter beeld met analoge aansluiting dan met DVI hebben :? Maar dat de scherpte matig zou zijn: onzin. Nou zijn GF2 kaarten zoals ik heb niet beroemd om hun scherpte, maar zelfs daarmee is het beeld haarscherp en vrij van wat voor storing dan ook.

De automatische instellingen van het scherm zijn zodanig goed dat manueel instellen geen zin heeft. Overigens wordt voor de PV920 overal 350:1 als contrast ratio genoemd, maar daar moet je toch niet teveel naar kijken. Er zijn schermen van zogenaamd 500:1 die op de testbank ergens tussen de 300:1 en 350:1 zitten. Hetzelfde geldt overigens voor die responsemetingen. Het is (vooral bij de matige merken) meestal natte vinger werk.

De enige reden die ik kan bedenken voor de wisselende reviews: misschien gebruikt Hercules sindskort pas dit Samsung panel. Dat zou geen uitzondering zijn, want Iiyama heeft bijvoorbeeld van de AS4314 twee versies. Eentje met een oudere generatie panel (viel tegen) en sinds enkele weken een veel betere die ook gewoon AS4314 heet. Het enige verschil is de toevoeging UTG op de doos. De oude heet UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Exirion schreef op 29 december 2002 @ 20:27:
[...]

Ik vermoed dat ze het scherm niet goed ingesteld hebben, of dat ze problemen met DVI hebben. Gek genoeg heb ik vaker gelezen dat sommige mensen beter beeld met analoge aansluiting dan met DVI hebben :? Maar dat de scherpte matig zou zijn: onzin. Nou zijn GF2 kaarten zoals ik heb niet beroemd om hun scherpte, maar zelfs daarmee is het beeld haarscherp en vrij van wat voor storing dan ook.

De automatische instellingen van het scherm zijn zodanig goed dat manueel instellen geen zin heeft. Overigens wordt voor de PV920 overal 350:1 als contrast ratio genoemd, maar daar moet je toch niet teveel naar kijken. Er zijn schermen van zogenaamd 500:1 die op de testbank ergens tussen de 300:1 en 350:1 zitten. Hetzelfde geldt overigens voor die responsemetingen. Het is (vooral bij de matige merken) meestal natte vinger werk.

De enige reden die ik kan bedenken voor de wisselende reviews: misschien gebruikt Hercules sindskort pas dit Samsung panel. Dat zou geen uitzondering zijn, want Iiyama heeft bijvoorbeeld van de AS4314 twee versies. Eentje met een oudere generatie panel (viel tegen) en sinds enkele weken een veel betere die ook gewoon AS4314 heet. Het enige verschil is de toevoeging UTG op de doos. De oude heet UT.
Ik zat ook te denken aan andere Panels. Want ook LG heeft verschillende panels voor hetzelfde type scherm. Maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OT: waar heb je deze achtergrond vandaan ? _/-\o_

Kan het net niet lezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het progje dat je hier: http://www.prad.de/download.php?id=8 kunt downloaden, kun je mooi de reactietijd van je tft testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Butrosgali :)

Ik wacht op de resultaten van Roog van z'n Hitachi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeeuh, hoe werkt die test precies? Snap het niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 23:23:
Met het progje dat je hier: http://www.prad.de/download.php?id=8 kunt downloaden, kun je mooi de reactietijd van je tft testen.
Hier staan al wat resultaten + uitleg: http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=1701&sid=

[ Voor 17% gewijzigd door waslijn op 29-12-2002 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmjah, mn Duits is te brak om dat volledig te snappen. Stap 1 en 2 gaat wel, maar hoe ik nou uiteindelijk moet meten, dat ontgaat me toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 00:08:
Hmmmjah, mn Duits is te brak om dat volledig te snappen. Stap 1 en 2 gaat wel, maar hoe ik nou uiteindelijk moet meten, dat ontgaat me toch.
Eerst klik je op 1 van de 3 kleurcombinaties. Dan moet je de pixelafstand tussen de twee schuivende blokken verkleinen. Die is standaard 100. En dat geeft een pixelafstand met daarachter de responsetijd in ms.

Kortom het gaat er zoals ik het begrijp om, hoe lang je de 'spleet' tussen de blokken nog kan waarnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door waslijn op 30-12-2002 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffff, dat is mij te subjectief hoor. Ik moet wel zeggen dat als dat rode blok voorbij komt, dat je wel goed kan zien dat het veegt, maar wanneer nou de grens tussen het wel en niet waarnemen van de achtergrondkleur door de spleet is, geen idee. Waarom is hier niet een echte goede test voor? Is dit de manier waarop de fabrikant ook aan hun specs komt? :D

Even nog wat getest. Het hangt er ook enorm vanaf wat voor achtergrond je neemt. Tussen dat witte en rode blok, is het moeilijk een grijze achtergrond te zien in de spleet. Neem ik een lichtblauwe achtergrond (0 rood, 255 groen, 255 blauw), dan zie ik m zelfs met een pixelafstand die uitkomt op 8ms!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 00:26:
Pffffffff, dat is mij te subjectief hoor. Ik moet wel zeggen dat als dat rode blok voorbij komt, dat je wel goed kan zien dat het veegt, maar wanneer nou de grens tussen het wel en niet waarnemen van de achtergrondkleur door de spleet is, geen idee. Waarom is hier niet een echte goede test voor? Is dit de manier waarop de fabrikant ook aan hun specs komt? :D
Heb het net eens ff met mijn Laptop geprobeerd. En het is inderdaad erg subjectief. Heb me nooit gerealiseerd dat het ghosten zo erg was. Speel natuurlijk ook nooit spellen op mijn laptop. De response lag gemiddeld op +/- 35ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het kan me ook niet zoveel schelen wat ik met zo'n test zie. Het gaat er natuurlijk vooral om hoe het eruit ziet als je aan het gamen bent. Als je er daar geen last van hebt, doet de rest er niet toe. Welk spel zou ik moeten spelen (en welk gedeelte) om dat eens goed te kunnen testen? Ik heb momenteel Max Payne, Hitman2 en GTA3. Daar is het me in elk geval nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die prohetview is mooi =]

Veel verschil met die Hitachi, of niet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me trouwens op dat mijn 172T niet echt heel hoog kan worden gezet. Nu zit ik ook wel aan een lage tafel met een hoge stoel, maar toch.
Hoeveel centimeter zit er tussen het bureau en de onderkant van het scherm van jouw Hercules, Exirion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier nu ook tegen een Hercules Prophetview 920 aan te kijken. Het is echt een heel fijn scherm ! Geen last van ghosten in games ofzo, zat contrast / brightness, mooie kleuren.
In mijn ogen een perfect scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 13:21:
[...]

Beiden zijn identiek met het verschil dat de 1511 het beeld kan draaien zodat je een A4'tje kan lezen.
Ik zou hier nog even op terug willen komen
De 1510S is silver ipv van 1511S ivory en silver staat wel heel :9~
Dan nog de versie met DVI: 1510P
die heeft refresh 1024@75Hz analoog en 1024@60Hz digitaal
maakt dat uit die 60Hz? nadeel? waarom is dat ook niet gewoon 75Hz :(

EDIT:
ik las dit in een faq ergens, het is geen nadeel dus, dvi zal altijd 60hz zijn
en max maar 1024? das vaag
11. How do I change the frequency or refresh rate the monitor uses? (Digital DVI Input)
Due to its digital design and the implementation of the new digital standard interface, the LCD monitor supports fixed frequency used in the DVI Standard up to 1024 x 768. Unlike traditional CRT monitors in which electron beams are constantly scanned across the screen, there is no need to change the refresh rate of the digital input LCD monitor because screen flicker is not a problem for this type of monitor. The LCD monitor also supports lower resolutions (800 x 600, 640 x 480, etc.) by scaling these lower resolution modes up to the 1024 x 768 resolution required by the monitor.

[ Voor 46% gewijzigd door Tonton op 30-12-2002 10:59 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

De twijfel is er nog altijd welke 19"-er ik wil kopen. Hoe zit dat met die Iiyama AS4821DT ? die heeft een contrast van 600:1 en een responce van 25ms. Heeft iemand deze al gezien / in gebruik???

edit:

Een duitse test van 19" monitors waaronder de Samsung, Nec, en Iiyama

http://www.vnunet.de/pc-p...eID=5445&AT=29&RefID=5629

[ Voor 36% gewijzigd door Fritske op 30-12-2002 13:13 ]

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion heb jij nog de zwarte staan of de blauwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op 30 december 2002 @ 10:02:
[...]

Ik zou hier nog even op terug willen komen
De 1510S is silver ipv van 1511S ivory en silver staat wel heel :9~
Dan nog de versie met DVI: 1510P
die heeft refresh 1024@75Hz analoog en 1024@60Hz digitaal
maakt dat uit die 60Hz? nadeel? waarom is dat ook niet gewoon 75Hz :(

EDIT:
ik las dit in een faq ergens, het is geen nadeel dus, dvi zal altijd 60hz zijn
en max maar 1024? das vaag

[...]
Klopt, de 1510S is inderdaad zilver, ik heb 'm zelf ook.
Maar die 60Hz is geen nadeel hoor, ik heb 'm ook analoog op 60Hz staan. Daarbij gaan 15" TFT's niet verder dan 1024(x768) of bedoelde je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 16:09
Ik kom er niet helemaal uit, ik kan goedkoop aan dit scherm komen (ik hou van de groothandel ;)). Maar nu staat er:

Reactietijd (tr/tf) 30 (8+22) ms

Ik weet dat ik minimaal 25 ms nodig heb om redelijk te game, niet dat ik het veel doe, maar ik wil het toch kunnen... moet ik nu uitgaan van 30ms (=slecht?) of de 22 ms (=goed?).

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen help me out! :)
Me ouders willen graag een andere monitor ivm ruimte en stijl.
Nu vind ik een Samsung 151N (slimline) zwart wel een mooie tft scherm.
Goede keuze?

Klopt het dat ie slecht leverbaar is?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Icey schreef op 30 december 2002 @ 17:16:
Ik kom er niet helemaal uit, ik kan goedkoop aan dit scherm komen (ik hou van de groothandel ;)). Maar nu staat er:

Reactietijd (tr/tf) 30 (8+22) ms

Ik weet dat ik minimaal 25 ms nodig heb om redelijk te game, niet dat ik het veel doe, maar ik wil het toch kunnen... moet ik nu uitgaan van 30ms (=slecht?) of de 22 ms (=goed?).

Thx :)
Van de 30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 16:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heb es ff gekeken, maar die LG is snel :9~

En deze ook:

Monitor: Belinea 101570
Produktionsdatum:
Revisionsnummer (falls verfügbar):
Anschluss (analog/digital): analog

Grafikchip: GeForce4 Ti4200
Wert 1: 6
Wert 2: 8
Wert 3: 6

^^ Dat betekend toch 'goed' of nie?

[ Voor 75% gewijzigd door De_Bastaard op 30-12-2002 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zou neerkomen op ontzettend snelle responstijden van 10ms o.i.d.
Lijkt me heel sterk en door de subjectiviteit van de test, hecht ik daar dan ook 0,0 waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed heb ff een e-mail gestuurd naar PC vergelijk:
Geachte heer Meendering,

De Samsung 151N Black heeft een levertijd van ongeveer 3 weken.
Hier mee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pc Vergelijk
Wel jammer. :(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Tijdje terug poste ik nog dat ik 2 kapotte pixels had gevonden... vreemdgenoeg kan ik ze nergens meer vinden. Ik denk dat er een beetje vuil op de monitor zat. 8)7

Geen kapotte pixels op de Hitachi CML190SXW B dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een Samsung 171MP te kopen. Mijn vraag is nu of het wel geschikt is voor snelle spellen zoals UT2k3 en Q3a?
Specificaties
type beeldscherm TFT LCD
beelddiagonaal 17”
dotpitch 0,264 mm
aantal kleuren 16,7 miljoen
kijkhoek horizontaal 170°
kijkhoek boven / onder 85° / 85°
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg deze vragen

- wordt zwart echt als zwart weergegeven? (kan je het best ff testen door in
het donker naar je scherm te kijken met een zwarte afbeelding gemaximaliseerd)

Zwart wordt mooi zwart maar wel anders als op me samsung

- geeft het genoeg details weer bij donkere kleuren en bij lichte kleuren. Bv
in Lord Of The Rings heb je een paar zeer donkere passages, kan je die nog
goed volgen of zijn het allemaal zwarte vlakken geworden waarin geen detail
meer in zit.

In donkere scenes kan ik alles goed zien. Foto s heb ik hiervan wel maar daarop komt het niet goed over.

- brightness: vele mensen zeggen dat dit scherm veel te licht staat, heb je
daar last van ondervonden?

Het scherm kan je erg licht instellen. Hoe lichter hij kan hoe beter. Na verloop van een aantal jaren wordt het beeld minder fel.

- kijkhoek: als je voor je scherm zit en je hebt vb een groene achtergrond,
zie je dan variaties in dat groen, of is het allemaal dezelfde kleur?

zie foto. Helemaal dezelfde kleur.

pics

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachi1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachi2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachi3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachi4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachi5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachi6.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wow goede kwaliteit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roog, kan bij jou zwart zo zwart zijn, dat je het niet van de omlijsting kan onderscheiden? Bij die onderste foto lijkt het namelijk wel alsof het echt pikzwart is. Bij mijn 172T zit er toch echt duidelijk licht achter!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Laatst online: 15:50
Fritske schreef op 30 december 2002 @ 10:19:
De twijfel is er nog altijd welke 19"-er ik wil kopen. Hoe zit dat met die Iiyama AS4821DT ? die heeft een contrast van 600:1 en een responce van 25ms. Heeft iemand deze al gezien / in gebruik???

edit:

Een duitse test van 19" monitors waaronder de Samsung, Nec, en Iiyama

http://www.vnunet.de/pc-p...eID=5445&AT=29&RefID=5629

Ik heb er 2 besteld in het zwart. Komen net na het nieuwe jaar binnen. Ik had eerst 2x Samsung 191T besteld maar die zijn gewoon niet leverbaar. Zat er al een maand op te wachten. En toen zag ik de specs dus van die AS4821DT dus heb ik daar maar voor gekozen.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de foto's roog...

ik kan niet wachten totdat ik het geld heb om ook 1ntje aan te schaffen... 3 weekjes nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 00:36:
Roog, kan bij jou zwart zo zwart zijn, dat je het niet van de omlijsting kan onderscheiden? Bij die onderste foto lijkt het namelijk wel alsof het echt pikzwart is. Bij mijn 172T zit er toch echt duidelijk licht achter!
Nee, je blijft altijd zien dat er licht achter zit. Bij LCD is 't onmogelijk om 't licht 100% tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren voor een tftje (15") voor games, omdat mijn NEC 1770V toch iets teveel ghosting vertoont (heeft een resonsetijd van 45ms geloof ik :( ).
Omdat ik zelf in een computerzaak werk, ben ik toch al gauw geneigd om naar eigen assortiment te gaan kijken, omdat je als personeel zijnde toch iets van korting kunt regelen ;)

De volgende modellen voeren we (allen 15"):

Iiyama BX3814UT 30ms
Iiyama AX3817UTD(BK)
40ms
Iiyama AX3818UTC
35ms

NEC MultiSync 1550V(BK)
30ms

LiteOn LitePanel 150
40ms :r

Hercules Prophetview 720
< 30ms

LG Flatron 575LM
45ms :r :r

Nu is mijn vraag:
- Goede/slechte ervaringen met bovenstaande modellen? Zijn de responstijden ook zoals ze beloven?
- Zijn de duurdere modellen (3818UTC, Prophetview) ook echt hun geld waard in verhouding met de andere schermen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2002 03:22 . Reden: ff de responstijden erachter aan het zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij werkt toch in een computerwinkel ?? :7 :7

Nu is mijn vraag:
- Goede/slechte ervaringen met bovenstaande modellen? Zijn de responstijden ook zoals ze beloven?
- Zijn de duurdere modellen (3818UTC, Prophetview) ook echt hun geld waard in verhouding met de andere schermen?[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 07:27:
jij werkt toch in een computerwinkel ?? :7 :7
Dat klopt, ik vraag klanten ook altijd naar hun ervaringen met bepaalde producten, en probeer ook zoveel mogelijk spullen uit, maar ik kan niet van iedereen onthouden wat ik ze verkocht heb :D

En om eens een keer lekker op me gemak al die tft's uit te pakken (dat is zowiezo al taboe) en stuk voor stuk aan te sluiten er er ff een half uurtje op te gaan gamen, dat vindt de baas niet goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Laatst online: 10-09 22:11

LoneWolf

Just a Byte

Dat doe je toch onder het motto : dan weten we wat we een klant die ook wil gamen het beste kunnen verkopen, zodat je tevreden klanten houd...
je bent zelf nu over je nec ook niet tevreden.... stukje research in het belang van de klant, bedrijf en natuurlijk je zelf :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

pietvs schreef op 31 December 2002 @ 00:45:
[...]
Ik heb er 2 besteld in het zwart. Komen net na het nieuwe jaar binnen. Ik had eerst 2x Samsung 191T besteld maar die zijn gewoon niet leverbaar. Zat er al een maand op te wachten. En toen zag ik de specs dus van die AS4821DT dus heb ik daar maar voor gekozen.
Laat me even weten als je ze binnen krijgt. Ik ben wel eens benieuwd hoe ie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mensen, ik weet nu nog steeds niet welke monitor ik moet/ga/zou kopen :'(
M'n pa zegt dat ik maar gewoon ff moet wachten, omdat ik zijn CRT monitor geleend heb tot ik 'n nieuwe heb, hij doet zolang wel zijn werk @ laptop ... ik heb zo de keuzes uit deze schermen:

Hercules Prophetview 920 (zonder DVI)
Die Hitachi (Zelfde als roog, 629euro @ TFTWinkel.nl toch :?)
Samsung 171N

Ik wil echt maar zo 600euro uitgeven, en dacht dus zelf om die Hitachi te kopen, aangezien die DVI heeft en goede reactiontime heeft..... opinions ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 01:31:
Valt me trouwens op dat mijn 172T niet echt heel hoog kan worden gezet. Nu zit ik ook wel aan een lage tafel met een hoge stoel, maar toch.
Hoeveel centimeter zit er tussen het bureau en de onderkant van het scherm van jouw Hercules, Exirion?
Waar heb jij jouw 172T gehaald? En nog belangrijker, hebben ze er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obsidian, check mijn shopsurvey bij It2take, daar heb ik m namelijk gekocht. ;)
Heb elke dag in hun Real-time voorraad gekeken en direct besteld toen er eentje binnen was. Maar zoals je ergens aan het eind van TFT deel I kunt lezen, heb ik dus een defecte subpixel. Ik wil de koop ongedaan maken, maar dat bedrijf wil dat niet doen omdat de verpakking al geopend is geweest... blablabla... wetboek... blablabla... brief van 3 kantjes... blablabla... tis wachten op hun reactie... ;)
Je moet maar ff kijken of ze meer hebben. Ze leveren die dingen van een aantal groothandels, dus je moet even bij elke monitor kijken wanneer ze m op voorraad denken te hebben.
Anders mag je de mijne wel kopen voor €690, inclusief defecte pixel in het midden v/h scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Even geen zin om terug te bladeren. :) Maar welke subpixel is er kapot bij jou? En is ie always on of always off?

En nee, ik ga niet voor het volle bedrag een tweedehands scherm kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Fritske schreef op 31 december 2002 @ 11:23:
[...]

Laat me even weten als je ze binnen krijgt. Ik ben wel eens benieuwd hoe ie is...
Je raad het nooit hehe, wordt ik net gebeld door de winkel waar ik ze besteld had dat ze binnen zijn. En eigenlijk zijn ze gesloten en aan het tellen maar omdat ik het was mocht ik toch langskomen om ze op te halen. Net geinstalleerd maar zijn hele mooie apparaten. Moet nog wel even wennen want ik had 2x eizo F67 19". Eerst wilde de primary het niet goed doen want die was aan het wiebelen. Nieuwe ATI drivers erop en toen was dat over. Heb nu een op digitaal en een via analoog. Ik heb net wat filmpies af zitten spelen en dat ging prima. Maar heb helaas geen hires filmpies dus ik moet dat nog even uitzoeken.
Ook moet ik nog wat games testen maar ik speel geen snelle games dus die moet ik even opzoeken en installeren. Beeld ziet er heel scherp en helder uit.

Voor de rest ziet het er keurig uit. Beide geen stukke pixels, heb dat extra gecontroleerd want mijn notebook heeft er dus 4 helaas pas bij 5 omruilen.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:15:

OT: waar heb je deze achtergrond vandaan ? _/-\o_

Kan het net niet lezen :'(
*kuch*

Please, I really need to know :'( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

pietvs schreef op 31 December 2002 @ 14:45:
[...]
Je raad het nooit hehe, wordt ik net gebeld door de winkel waar ik ze besteld had dat ze binnen zijn. En eigenlijk zijn ze gesloten en aan het tellen maar omdat ik het was mocht ik toch langskomen om ze op te halen. Net geinstalleerd maar zijn hele mooie apparaten. Moet nog wel even wennen want ik had 2x eizo F67 19". Eerst wilde de primary het niet goed doen want die was aan het wiebelen. Nieuwe ATI drivers erop en toen was dat over. Heb nu een op digitaal en een via analoog. Ik heb net wat filmpies af zitten spelen en dat ging prima. Maar heb helaas geen hires filmpies dus ik moet dat nog even uitzoeken.
Ook moet ik nog wat games testen maar ik speel geen snelle games dus die moet ik even opzoeken en installeren. Beeld ziet er heel scherp en helder uit.

Voor de rest ziet het er keurig uit. Beide geen stukke pixels, heb dat extra gecontroleerd want mijn notebook heeft er dus 4 helaas pas bij 5 omruilen.
Geluksvogel... :9

Laat me maar weten hoe ze bevallen met hi-res filmpjes (speel eens een dvd erop af) en wat snelle spellen.

Kun je ook wat foto's maken?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik zal hier m'n nieuwe aanwinst eens showen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got/overzicht1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got/rechts1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got/links1.jpg

En jawel het zijn 2 Hitachi CML174SXW B's. 8)

Ik wilde eerst 2 x de samsung 171P, maar daar was wat moeilijk aan te komen, en De TFTwinkel raadde me deze aan, en tot mijn volledige teverdenheid moet ik zeggen... :9~

Oh ja, de plaatjes zien er niet zo heel strak uit, maar dat komt omdat ze met een Camcorder zijn gemaakt. In het echt zien ze er nóg beter uit!

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

pietvs schreef op 31 December 2002 @ 14:45:
[...]

Zou leuk zijn als je erbij zet om welk type het gaat, scheelt weer terugscrollen en lezen enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er op die Hitachi ook een RGB aansluiten? (voor me gamecube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Neen, geen RGB aansluiting, wel DVI en Sub-D.
Bedoel je echt RGB? Niet gewoon zo'n AV aansluiting met één video en 2 audio kanalen?
Je zou een kunnen zoeken naar een omvormertje... Bestaat vast wel.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
Fritske schreef op 31 december 2002 @ 15:46:
[...]

Geluksvogel... :9

Laat me maar weten hoe ze bevallen met hi-res filmpjes (speel eens een dvd erop af) en wat snelle spellen.

Kun je ook wat foto's maken?????
Ik wil best foto's maken. Ben net een half uur bezig geweest maar lukt niet echt hoor. Ik heb dus een fujifilm S602Zoom en dat is een hele mooie digitale camera. Maar ik krijg die monitoren er niet op. Of te donker, of te licht. Ik heb ook geen verstand van foto's nemen. Normaal zet ik hem op AUTO en dan werkt het prima. Iemand misschien een suggestie zodat ik wat foto's kan plaatsen van de Iiyama AS4821DT BK.

Ik heb wel al met 3DMark2001SE de demos enzo gedraait. Ik zie geen ghosting en het ziet er echt super scherp uit. Ik ben uiterst tevreden want ik had dit scherm dus nog nooit gezien voordat ik ze besteld had. Ik zal zo snel mogelijk ook even wat DVDtjes afspelen om te kijken hoe dat eruit ziet

edit:

Ik heb toch nog een paar fotos gemaakt maar ik ben er zelf niet echt tevreden over. Kijk maar op http://www.lcars-terminal.net/got/

[ Voor 9% gewijzigd door pietvs op 31-12-2002 20:54 ]

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsNL schreef op 31 december 2002 @ 20:00:
Neen, geen RGB aansluiting, wel DVI en Sub-D.
Bedoel je echt RGB? Niet gewoon zo'n AV aansluiting met één video en 2 audio kanalen?
Je zou een kunnen zoeken naar een omvormertje... Bestaat vast wel.
Ik had het ergens gelezen maar het zal wel heel iets anders zijn. Maar je kunt er wel los van de computer bijvoorbeeld een gamecube of een dvd speler op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mn nieuwe Dell krijg ik de 1702 FP, en ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn met dezelfde monitor?? Wat zijn jullie ervaringen. Misschien ken je iemand die hem heeft ofzo..

Plaatje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.cmsu.edu/purchasing/images/03_dell_1503fp_big.jpg

Reviewtje:
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,2793,00.asp

edit:
ik had het al een keertje eerder gevraagd, maar toen reageerde niemand.. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 11:27:
Bij mn nieuwe Dell krijg ik de 1702 FP, en ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn met dezelfde monitor?? Wat zijn jullie ervaringen. Misschien ken je iemand die hem heeft ofzo..

[afbeelding]

Reviewtje:

edit:
De specs zien er goed uit: http://www.dell.com/us/en...popup_dimen_dimen_gen.htm hij heeft alleen een wat forsere "omlijsting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Reviewtje:

edit:
Ik krijg dat beeldscherm ook. Ik heb m vorige week besteld dus hij zal deze week wel binnenkomen. Hij heeft goede specs, en ik hoop dat hij geen ghosting vertoont, en dat ik geen defecte pixels heb!.
Maar dat zie ik over een paar dagen wel :) :). als ik wat tijd heb, maak ik er wel wat foto's van enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Reviewtje:

edit:
Als je alvast even wilt kijken hoe deze monitor er uit ziet. Moet je ff naar je lokale mediamarkt gaan, daar hebben ze deze Dell volgens mij ook staan.

Kan je hem alvast ff realtime bekijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

pietvs schreef op 31 december 2002 @ 20:23:
[...]
Ik wil best foto's maken. Ben net een half uur bezig geweest maar lukt niet echt hoor. Ik heb dus een fujifilm S602Zoom en dat is een hele mooie digitale camera. Maar ik krijg die monitoren er niet op. Of te donker, of te licht. Ik heb ook geen verstand van foto's nemen. Normaal zet ik hem op AUTO en dan werkt het prima. Iemand misschien een suggestie zodat ik wat foto's kan plaatsen van de Iiyama AS4821DT BK.

Ik heb wel al met 3DMark2001SE de demos enzo gedraait. Ik zie geen ghosting en het ziet er echt super scherp uit. Ik ben uiterst tevreden want ik had dit scherm dus nog nooit gezien voordat ik ze besteld had. Ik zal zo snel mogelijk ook even wat DVDtjes afspelen om te kijken hoe dat eruit ziet

edit:

Ik heb toch nog een paar fotos gemaakt maar ik ben er zelf niet echt tevreden over. Kijk maar op http://www.lcars-terminal.net/got/
Ik ben helaas ook niet echt een foto held. Mij lijkt het probleem dat het scherm te veel licht produceerd. Probeer eens met daglicht. Maak ook eens eentje met de schermen uit. kan ik eens naar het design kijken.

Laat ook nog maar eens weten hoe het met de DVDtjes gaat, en eventueel met nog meer tests (snelle games of zo)

PS: Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen gewenst!!!! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Fritske op 01-01-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

offtopic:
ben blij dat het januari is... want januari ga ik mijn hitachi bestellen (en de rest van de zooi... jahoeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 11:27:

[afbeelding]

Reviewtje:

edit:
Op mijn stage adres hadden we veel van zulke dingen, ik kan je vertellen dat ze goed zijn wat betreft kleur/contrast. Wat games betreft heb ik geen ervaring ermee maar volgens PCM waren die dingen wel goed.
Jammer dat hij wel wat log is door z'n forse omlijsting.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.