TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.055 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, thx voor alle reply's!! Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar he! ;) En eh Starrie, ben benieuwd naar je ervaringen/foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Zoals al eerder te lezen was, zoek ik een goed 19" TFTtje... Alleen door wat onvoorziene omstandigheden, moet het waarschijnlijk een 17" TFT worden. vraagje.... welke??? Samsung, Hitachi, Iiyama, of een ander merk?

Ik speel nogal wat games, dus hij moet minimaal <25ms zijn.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

Fritske schreef op 01 januari 2003 @ 19:09:
Zoals al eerder te lezen was, zoek ik een goed 19" TFTtje... Alleen door wat onvoorziene omstandigheden, moet het waarschijnlijk een 17" TFT worden. vraagje.... welke??? Samsung, Hitachi, Iiyama, of een ander merk?

zou zeggen neem eens de moeite om ff door al deze pagina's te lezen dan kom je genoeg interessante tft's en advies tegen... want alle schermpjes zijn hier al besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Fritske schreef op 01 januari 2003 @ 19:09:
vraagje.... welke??? Samsung, Hitachi, Iiyama, of een ander merk?

Denk je dat deze topic nog zou lopen als we antwoord op die vraag hadden? Lees gewoon de topic door en meng je in de discussie. Je vraag is een beetje loos.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb het hele topic gelezen, inclusief deel 1.

Op dit moment zijn de gekochte TFT schermen al een tijdje in gebruik. Ik dacht dat hier nu wat reacties konden komen van de schermen. Dus niet die van 1e ontvangs / gebruik, maar van dagelijks gebruik.

Mijn voorkeur voor 17"TFT gaat uit naar de CML174SXWB.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Fritske schreef op 01 January 2003 @ 19:54:

Op dit moment zijn de gekochte TFT schermen al een tijdje in gebruik. Ik dacht dat hier nu wat reacties konden komen van de schermen. Dus niet die van 1e ontvangs / gebruik, maar van dagelijks gebruik.

en je hebt al kunnen lezen dat dat een hele goede keus is, vooral voor games (16 ms), en je hebt er ook al genoeg foto's van kunnen zien....wat wil je nog meer?dat we het echt gaan uitschreeuwen van: "JA! NEEM DIE!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
Fritske schreef op 01 January 2003 @ 19:54:

goede keuze ;) heb hem zelf ook net als roog en je kan zeker concluderen dat het een puik schermpje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 01 January 2003 @ 20:19:
[...]

en je hebt al kunnen lezen dat dat een hele goede keus is, vooral voor games (16 ms), en je hebt er ook al genoeg foto's van kunnen zien....wat wil je nog meer?dat we het echt gaan uitschreeuwen van: "JA! NEEM DIE!!"
ik denk het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb net vanavond een TFT scherm besteld voor me ouders. :+

Hitachi CML153SXWB Black

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.com/images/products/HIIcml153XWB.jpg

:7

http://www.hitachidigital...5&drilldown=2&urlnumber=0

[ Voor 24% gewijzigd door Harmen op 01-01-2003 20:54 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op 01 januari 2003 @ 20:52:

Hitachi CML153SXWB Black

[afbeelding]

Koop er maar gelijk zo'n stuk plasticglas bij wat je ervoor kunt hangen zodat je het scherm niet kunt aanraken want ouders snappen het verschil tussen een CRT en een TFT echt niet. :{
"OOOOH Kijk daar eens schat!" *vinger lekker hard op scherm wordt gedrukt* :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 21:21:
[...]

Koop er maar gelijk zo'n stuk plasticglas bij wat je ervoor kunt hangen zodat je het scherm niet kunt aanraken want ouders snappen het verschil tussen een CRT en een TFT echt niet. :{
"OOOOH Kijk daar eens schat!" *vinger lekker hard op scherm wordt gedrukt* :r
LOL :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 15:00:
Wow, thx voor alle reply's!! Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar he! ;) En eh Starrie, ben benieuwd naar je ervaringen/foto's :P
of ik van jou als jij hem eerder krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh trouwens kan tft niet goed tegen die vingers die er op drukken??
Als ze er echt niet tegen kunnen moet ik er maar een briefje bij gaan hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Nee, is zeker niet grappig, en veel te herkenbaar... :/

Zelfs bij een CRT, hoevaak moet ik mensen niet zeggen dat ze niet met hun vette vingers aan mijn scherm mogen komen... Echt niet normaal. En bij een LCD is dat helemaal uit den boze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 22:22:
Oh trouwens kan tft niet goed tegen die vingers die er op drukken??
Als ze er echt niet tegen kunnen moet ik er maar een briefje bij gaan hangen..
denk je dat het helpt? ik denk namelijk van niet... "volwassenen" hebben zoiets van "daar moet ie maar tegen kunnen"

Ik snap echt niet dat mensen zo kunnen denken over iets... Je rijd toch ook niet steeds tegen een paal aan met een auto omdat ie daar maar tegen moet kunnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja oke, maar is t echt shadelijk voor zon tft scherm, of komt er alleen maar een vlek op?.
Kun je trouwens een tft gewoon schoonmaken(gewoon vochtig doekje, en dan nog een keer afvegen), of moet dat ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ja, het is echt schadelijk voor zo'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 31 December 2002 @ 14:34:
Even geen zin om terug te bladeren. :) Maar welke subpixel is er kapot bij jou? En is ie always on of always off?

En nee, ik ga niet voor het volle bedrag een tweedehands scherm kopen. :)
Het is 1 pixel, 2 cm links van en 2cm beneden het midden van het scherm. Op een witte achtergrond is deze constant rood, op een zwarte achtergrond is ie constant blauw. Zeer irritant, vooral bij dvd's kijken! :(
Ik wil een nieuwe en zoniet, dan ontbind ik de koop. Ookal mag dat niet van It2take volgens hun algemene voorwaarden omdat ie al geopend is, ze moeten niet denken dat ze mij daar zomaar mee af kunnen schepen. Desnoods ga ik naar de geschillencommissie. Zijn ze nou helemaal gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 22:32:
ja oke, maar is t echt shadelijk voor zon tft scherm, of komt er alleen maar een vlek op?.
Kun je trouwens een tft gewoon schoonmaken(gewoon vochtig doekje, en dan nog een keer afvegen), of moet dat ook anders?
Quote uit de handleiding van m'n samsung 171P:
Reinig de behuizing van de monitor en/of het oppervlak van de beeldbuis van de TFT-LCD met een licht vochtig, zacht doekje.
Ik hou er overigens ook niet van als mensen op m'n scherm drukken. :)
Van die mensen die ff je nieuwe scherm willen "voelen". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik ga denk ik morgen die hitachi bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

meendering schreef op 01 January 2003 @ 20:52:

Hitachi CML153SXWB Black

[afbeelding]

Als het om de specificaties gaat, dan vallen deze toch wel wat tegen voor dit scherm.

Display Color 262K
Brightness 200 cd/m2 (typical)
Contrast Ratio 300: 1 (typical)
Response Time (15 + 35) ms (typical)
Viewing Angle Vertical: -45° ~ +40°
Horizontal: -60° ~ +60°

Ik weet niet of je dit al gezien had.
Just ter info.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, de 174SWX is zeer goed, maar z'n jongere broertje is nou niet bepaald moederst mooiste qwa specificaties :)

My god zeg, response tijd van 50 ms... en hele crappy viewing angle.. ai :(

edit:

Ik bedoelde natuurlijk niet de 174SWX!
Maar z'n kleinere broertje de 15 inch.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
Fritske schreef op 01 January 2003 @ 19:09:

Ik zou dan nog even wachten en doorsparen want een 19" is wel de moeite waard hoor. Het is allemaal veel groter zodat je niet je fonts enzo groter hoeft te zetten zodat het leesbaar is.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nadeel van de 19 inch schermen is dat ze bijna allemaal 1280x1024 als native resolutie hebben, dat vind ik toch wel een beetje te weinig voor een 19 inch LCD scherm. 1600x1200 zou ik dan toch fijner vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb nu bijna een week de Hitachi 17" zoals hier al veel besproken, ben ook zeer tevreden over het scherm :D
Ik heb dan het witte scherm (past beter in de huiskamer) en ook bij www.tftwinkel.nl vandaan :)

Verder heb ik het scherm getest met wat divxjes en games en het beeld is helder mooi en strak op elke res. De meeste spellen draai ik op 1280*1024 maar sommige doen dat gewoon niet (freddy fish bijvoorbeeld ;) )
Wat ik wel gemerkt heb, in nView in de detonators (31.80 gebruik ik nu)kun je instellen hoe het scherm zich moet aanpassen aan de res, en daar zit wat kwaliteitsverschil tussen. Ik heb de instelling dat (shit hoe heet dat?) volgens het onscreen menu freddy fish ook op 1280*1024 draait. (dus spel past zich aan aan de res en niet de res aan het spel) En dat ziet er beter uit. (btw gebruik dvi aansluiting, analoog niet eens geprobeerd)

Heb nu 2 driver versie gebruikt met mijn scherm 31.50 en 31.80 en merk wel dat de tunnels in nfs-hp2 donkerder zijn met de 31.80 dan met de 31.50 detonators. Nog maar eens een 41.* driver gaan proberen binnenkort ;)

[ Voor 102% gewijzigd door hjs op 02-01-2003 10:08 . Reden: aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik zit met grote aandacht dit forum te volgen en heb besloten om de 191T te gaan bestellen.

Echter zie ik nu 2 types. NL

1: GH19BSAS-GH19BSAS-PL-43172402
2: GH19PSAS-GH19PSAS-PL-43172402

Kan iemand mij het verschil uitleggen? Kan het nl nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 22:20:
[...]

of ik van jou als jij hem eerder krijgt 8)
Is goed :), maak ik wel wat foto's met mn Canon PS A40 :P, levertijd bij Dell computers is 10 werkdagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heeft echt niemand problemen gehad met de "maar" 262k kleuren van de hitachi? Ik vind het vreemd dat het niet te merken is. Zou die monitor zelf een soort van algoritme hanteren om van truecolor naar 262k kleur te gaan? Ik vind 16,7M kleur en 262K kleur een flink verschil, dat moet je gewoon merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg veel gezocht en gelezen over de Hitachi, ze schijnen wel gewoon 16,7mln kleuren te hebben, diverse Forums (Fora) melden dit en ook winkels zeggen dit, ik heb hem ook zien draaien naast een Hitachi CML190SXWB (19" met 16,7mln) en zag niet echt verschil in kleuren. Ik denk dat het een foutje is, ook vind ik 262k een erg raar getal. Anyway ik ga zo'n scherm nemen, ze schijnen nu alleen wat vertraging te hebben kwa levertijd, omdat ze zo verschrikkelijk populair zijn (dit heeft Samsung ook al...... maar Hitachi schijnt ook de Samsung panels te maken, misschien verklaart dat wat) Ik hoop dat TFTwinkel hem weer snel kan leveren want ik wil em echt graag hebben.

Zijn er nog mensen hier die ervaring hebben met de Hitachi CML174SXWB? En met TFTwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die 18bits ipv 24bits was ook mijn grote zorg
maar na oa het lezen van veel positeif commentaar op het forum van Tom toch maar het scherm besteld, en ik zie echt nergens enige banding ofzo.
Dus of het scherm is wel 24bits, of hij heeft een bijna perfecte algoritme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekno
  • Laatst online: 31-08 15:27
Ik heb echt geprobeerd om een verschil te ontdekken (met 262k vs truecolor), maar het schijnt mij niet te lukken. Want de kleuren zien er gewoon goed uit. Vind het beeld mooier en scherper als dat van mijn vorige monitor (iiyama pro 410/a702ht). Helaas heb ik wel een dode pixel, dus moet hij weer terug (gelukkig 30 dagen pixel perfect garantie, phewwww). Maar ik vind het echt een hele fijne monitor om mee te werken en mee te gamen. Alleen tekst op niet native resoluties vind ik best brak. En dat is af en toe irritant. Maar waarvoor gebruik je nog lage resoluties? Paar oude spellen, maar ja, die speel ik toch niet zo heel vaak. Moet alleen diablo 2 nog eens proberen.

Ik zal vandaag/morgen nog foto's proberen te maken van mijn setup met enkele testbeelden, maar kan ook zijn dat ik toch geen zin heb en het niet doe :P

Maar verdere vragen zijn welkom.

Ik weet niet wie het vroeg, maar bij volledig zwart is inderdaad de rand wel nog zichtbaar, dus het beeld is niet echt 100% geheel zwart als op een crt, maar donker genoeg voor alle toepassingen. Maar ik moet nog de kleuren instellen in de nvidia drivers. (gaat niet met standaard windows drivers)
(volgende probleem, als ik die installeer kan ik maar maximaal 640x480 met 4bit kleuren of zo?...zucht....weet iemand een oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 1 pixel, 2 cm links van en 2cm beneden het midden van het scherm. Op een witte achtergrond is deze constant rood, op een zwarte achtergrond is ie constant blauw. Zeer irritant, vooral bij dvd's kijken!
Ik wil een nieuwe en zoniet, dan ontbind ik de koop. Ookal mag dat niet van It2take volgens hun algemene voorwaarden omdat ie al geopend is, ze moeten niet denken dat ze mij daar zomaar mee af kunnen schepen. Desnoods ga ik naar de geschillencommissie. Zijn ze nou helemaal gek...
UNQUOTE

Er zit toch 30 dagen pixelperfect garantie op? Daar het It2take toch niks mee te maken, dat gaar via de fabricant volgens mij. Hoe is voor de rest jouw ervaring met It2take, ik vind het zo vaag dat ze niet bereikbaar zijn met een gewoon nummer en hun website ziet er ook zo onbetrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentje, helaas heb ik geen Hitachi. Ik heb (volgens mij als enige hier :D) een Samsung 172T! Maar dan nog, mij is niks gezegd over eventuele mogelijke defecten, dus ik beroep mij op non-conformiteit. De gemiddelde consument laat het misschien zoals het is en daar gokken ze op, maar dan hebben ze aan mij echt de verkeerde.

Nog even over die tekst op 1280x1024 resolutie op een 17". Dat hoef je echt niet groter te zetten hoor. Ik vind het echt prima leesbaar en ik heb nooit het idee gehad, ook niet de eerste keer dat ik keek, dat het anders, kleiner of vreemder was dan mijn 17" CRT die op 1024x800 (of 768?) draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hoe zit t bij TFTWinkel.nl met de pixelgarantie? bouwen die geen zeik als je ze mailed om 'n dooie pixel oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh newsradio, das minder ja, ik geloof dat wat It2take wel in zijn recht staat als ze dat vermelden in hun voorwaarden, maar ja, ik ben geen advocaat :)
Suc6 in ieder geval met het aanvechten. Ik zelf vind het er onbetrouwbaar uitzien en zal daar daarom nooit bestellen, dan maar liever 10 euro duurder. Gemiddelden van 7 en 6 op shopsurvey vind ik wat magertjes, aangezien 10 het hoogste is en 4 het laagste is een 7 ((10+4)/2 = 7) toch het minimale, maar is altijd nog hoger dan Digiworld :) Dit hebben zelf een 5.9 na 300 beoordelingen :)

Pixelgarantie gaat volgens mij via de fabricant dus de winkel heeft daar in principe niks mee te maken, ze kunnen je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Laatst online: 11-09 15:50
Danster schreef op 02 January 2003 @ 10:04:
Ik zit met grote aandacht dit forum te volgen en heb besloten om de 191T te gaan bestellen.

Hehhe, ik hoop dat je hem ergens kan krijgen. Want de 191T is zo goed als niet leverbaar. Wilde die ook bestellen. Heb na 2 maanden wachten maar voor een ander type gekozen.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentje, die slechte beoordeling, die 4, die is van mij afkomstig ;)
Ik ben ook geen advocaat, maar ik heb gelukkig genoeg vrienden die rechten studeren, dus ik weet dat It2take fout zit. Ik heb daar ook alleen maar besteld omdat ze zijn aangesloten bij de thuiswinkelorganisatie, dus je kan voordelig naar de geschillencommissie.
Ze staan bovendien niet in hun recht. Er is een defect aan mijn scherm, waarover mij in het begin niks gezegd is. Dat is wettelijke overtreding nr 1. In 2001 is er al een uitspraak geweest van een geschillencommissie, dat een klant niet meer bedacht hoeft te zijn op dode pixels, omdat de huidige techniek daar te goed voor is. De betreffende consument moest een nieuw scherm krijgen, toen hij 1 dode pixel had.

Verder staat in hun algemene voorwaarden dat ze uitgepakte artikelen niet terugnemen. Leuke voorwaarde, maar ze wijken daarmee af van het Burgerlijk Wetboek, ten nadele van de consument. Laat nou net op het artikel 'kopen op afstand' dwingend recht van toepassing zijn. Ofwel, ze mogen de voorwaarden niet aanpassen, ten nadele van de consument, period!
Overigens hebben ze in hun eigen voorwaarden vermeld staan dat de afnemer VERPLICHT is om de artikelen direct na aflevering te controleren en dus uit te pakken. Euhm... daar klopt dan toch iets niet. 2 artikelen in hun voorwaarden zijn dus in strijd met elkaar en zijn dus allebei nietig. Kortom, ze hebben geen poot om op te staan.

Gelijk hebben en krijgen zijn echter 2 verschillende dingen. Gelukkig is daarvoor dus de geschillencommissie en ik heb er dan ook alle vertrouwen in. Helaas is het wel een boel geregel.

Uiteindelijk heeft de winkel het nadeel. Deze slechte manier van doen staat in de shopsurvey, waardoor jij daar bijvoorbeeld al niet zou kopen.
Ook 1 of 2 anderen in dit topic wilden bij It2take kopen en doen dat niet, door mijn ervaring.
De winkel heeft dus zichzelf ermee. Kennelijk hebben ze daar nooit geleerd dat slecht nieuws zich sneller en hardnekkiger verspreidt dan goed nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

191T kan je bij de Mediamarkt krijgen, voor het luttele bedrag van 1600 euro!!!!!!!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

De_Bastaard schreef op 02 January 2003 @ 11:25:
Hoe zit t bij TFTWinkel.nl met de pixelgarantie? bouwen die geen zeik als je ze mailed om 'n dooie pixel oid ?
dit wil ik ook wel eens weten hoe dit zit als ik die hitachi daar bestel....?

kan iemand daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een dode pixel hebt op die Hitachi niet.
Heb je een dode pixel op een ander scherm, dan zullen ze m zeker niet WILLEN ruilen.
De koop ontbinden zullen we ook niet WILLEN, omdat het scherm al is uitgepakt.
Vooral het 2e punt is iets wat ze wettelijk gezien niet kunnen en mogen, maar wel zullen proberen. Ze moeten het scherm terugnemen.
En over het eerste punt... tsja, dat zal ik misschien binnenkort zelf uitvinden hoe dat gaat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

obsidian schreef op 02 januari 2003 @ 10:22:
Heeft echt niemand problemen gehad met de "maar" 262k kleuren van de hitachi? Ik vind het vreemd dat het niet te merken is. Zou die monitor zelf een soort van algoritme hanteren om van truecolor naar 262k kleur te gaan? Ik vind 16,7M kleur en 262K kleur een flink verschil, dat moet je gewoon merken.
Het is vrij simpel: Een TFT display is nog altijd inferieur aan een CRT display wat kleurweergave betreft. Vooral in de allerdonkerste en allerlichtste kleuren is de nuance vaak matig, en helemaal als je niet helemaal recht op het scherm kijkt. In principe kan een TFT dus never 16,7 kleuren daadwerkelijk weergeven. Die 262K komt veel dichter in de buurt.
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 10:43:
Ik denk dat het een foutje is, ook vind ik 262k een erg raar getal.
Het is geen raar getal. Vroeger had je bij het programmeren van de VGA paletten op 256-kleuren kaarten 6 bits per primaire kleur (RGB). Dat betekent dat je een waarde van 0 t/m 63 kon gebruiken. 64 tot de derde is 262K :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op 02 January 2003 @ 12:07:
[...]

dit wil ik ook wel eens weten hoe dit zit als ik die hitachi daar bestel....?

kan iemand daar meer over vertellen?
Ik had tftscherm.nl hierover een mailtje gestuurd.
Binnen een dag had ik een reply:

Mijn e-mail:
Goedendag,

Na mijn verhuizing (begin januari) ben ik van plan om mijn huidige Packerd Bell 17” CRT monitor te vervangen door een TFT scherm. Aangezien ik hoofdzakelijk games speel en af en toe eens wat in Word pruts voor mijn opleiding leek het mij verstandig om een heldere en snelle (beeldopbouw) tft monitor te kopen.

Na wat gezoek en gevraag kwam ik bij de Hitachi CML174SXWB, met een response tijd van 16 ms is deze verreweg de snelste onder zijn collega’s. Dus voor gamen erg geschikt.

Waar ik mij zorgen over maak zijn de volgende punten:

1. In de specificaties van de monitor staat dat deze maar 262k kleuren aankan, terwijl ik graag wel 16.7 miljoen wil.

Er wordt gespeculeerd dat de Hitachi wel 16.7 miljoen kleuren aankan, ik wou graag jullie mening hierover weten.

2. Aangezien jullie een internet-winkel zijn kan ik de monitor vooraf niet bezichtigen, ik vroeg mij af of één van jullie medewerkers mijn monitor zou kunnen controleren op “dode pixels” of “dode sub-pixels”. Want ik zou graag een monitor willen zonder deze gebreken.

3. Als laatste zou ik graag willen weten wat er gebeurd als ik toch “dode pixels” of “dode sub-pixels” op mijn scherm krijg. Kan ik dan de monitor terugsturen en een nieuwe verwachten? Of komt er iemand langs mijn deur die de monitor vervangt?

Als alles naar wens is, kunt u mijn bestelling verwachten op 21 januari.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Paul Rispens
Hun antwoord:
Geachte heer Rispens,

Graag beantwoorden wij uw vragen, zodat u de juiste keuze kunt maken.
Hitachi is zelf TFT panel fabrikant, de Hitachi panels zijn een van de beste op de markt. Het merk Hitachi is voornamelijk bekend in de zakelijke en vooral de grafische markt. Sinds kort heeft het de interesse gekregen van de consument, voornamelijk door de zeer gunstige prijsstelling bij de meestal hoge specificaties.
De antwoorden op uw vragen:
1 - De monitor kan -uiteraard- gewoon 16,7 M kleuren aan, dit is de standaard voor alle kwaliteits TFT schermen.
2 - Het is mogelijk de monitor bij ons in de winkel op te halen, checken op dode pixels kan dan ook.
3 - De monitor wordt geleverd inclusief een maand pixelgarantie, mochten er de eerste maand een of meer dode pixels aanwezig zijn of optreden dan zal de monitor door een servicepartner van Hitachi bij u thuis worden omgeruild. Hierna wordt het maximale aantal vijf, echter treedt dit nagenoeg nooit meer spontaan op.

Wij gaan er van uit uw vragen te hebben beantwoord, mocht u nog aanvullende informatie wensen, dan staan wij uiteraard voor u klaar.

Met vriendelijke groeten,

Marco Heijligers

TFTscherm.nl
Tsjah, perfect toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel interessant om te zien hoe andere online shops omgaan met de afkoelperiode.
Hieronder een stukje uit de AV van Gistron, waar ik net een harde schijf heb besteld.

-----------------------------------------
10. Retourgarantie
In het kader van de wet “kopen op afstand” heeft de consument bij het doen van een aankoop op afstand - internet, telefoon en fax - het recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij de afnemer slechts de portokosten voor het terugsturen hoeft te betalen.
Wanneer de afnemer zich bedenkt over een gedane bestelling dan kan de afnemer deze binnen 7 werkdagen deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd retour sturen aan het adres vermeld op de voorzijde van dit formulier. Als peildatum geldt de aflveringsdatum van de vervoerder.
Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele en onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening.
-----------------------------------------

Ze hebben het hier over een 'deugdelijke verpakking', maar ook over de 'originele en onbeschadigde verpakking'. Komt een klein beetje onduidelijk over, maar ik maak hier in elk geval uit op dat het product wel geopend mag zijn, zolang je de doos maar niet in stukken hebt gescheurd o.i.d. Dit is in elk geval al een stuk dichter bij de wet dan It2take.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad! Dat is perfect! Zo zouden meer fabrikanten moeten omgaan met hun klanten. Lees: Samsung!

...ik hoop niet dat ik al te gefrustreerd overkom? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 12:37:
Ze hebben het hier over een 'deugdelijke verpakking', maar ook over de 'originele en onbeschadigde verpakking'. Komt een klein beetje onduidelijk over, maar ik maak hier in elk geval uit op dat het product wel geopend mag zijn, zolang je de doos maar niet in stukken hebt gescheurd o.i.d. Dit is in elk geval al een stuk dichter bij de wet dan It2take.
Maar nog niet dicht genoeg, er staat ook namelijk dat het produkt ongebruikt moet zijn, wat natuurlijk onzin is. Men kan nooit meer eisen stellen dan die uit de wet voortvloeien in dit geval.

Ik denk dat het merendeel van de online shops de wet aan hun laars lapt, ofwel uit onwetendheid ofwel met de bedoeling om de consument gewoon te misleiden omdat men er geen zin in heeft om geopende/gebruikte produkten terug te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat ze bedoelen dat er geen tekenen aanwezig mogen zijn dat het artikel gebruikt is, oftewel beschadigingen, verkleuringen, slijtage en dat soort dingen. Verder staat er dat de verpakking niet mag zijn beschadigd. Nou kan het dus wel zo zijn dat ze een geopende verpakking als beschadigd zien, aangezien je het plakband moet verwijderen/doorsnijden om de doos te openen.

Dus ook al lijkt het alsof ze perfecte service hebben (ik heb overigens nog nooit problemen met hen gehad hoor) toch hebben ze een stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 12:39:
[...]

Inderdaad! Dat is perfect! Zo zouden meer fabrikanten moeten omgaan met hun klanten. Lees: Samsung!

...ik hoop niet dat ik al te gefrustreerd overkom? :p
perfect!! nog een reden extra om een hitachi te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owh! Dat 'ongebruikt', daar had ik overheen gelezen! Hmmm, dat is toch weer jammer dan.
Sommige internetwinkels weten de regels misschien niet, maar de meesten toch echt wel.
Uit de AV van bijv. Gistron blijkt wel dat ze weten waar ze het over hebben. Ze verdraaien het alleen een beetje, maar willen toch doen blijken dat ze juist extra hun best doen voor de consument. Lees het volgende maar.
De wet “Aankoop op afstand” geeft aan dat artikelen die sterk onderhevig zijn aan prijsschommelingen niet onder het retourrecht vallen. In de computerwereld wordt bijna uitsluitend met dagprijzen gewerkt vanwege de sterke prijsschommelingen op de wereldmarkt. Gistron BV hanteerd echter een ruimere definitie dan wettelijk verplicht. Dit houdt in dat u bij retourzendingen waarbij u aanspraak maakt op de “retourgarantie” - en voldoet aan alle voorwaarden - u de dagprijs terugbetaald krijgt zoals die geldt op het tijdstip waarop Gistron BV de goederen van u retour ontvangt, waarbij in geval van prijsstijgingen ten hoogste de oorspronkelijke aankoopprijs wordt terugbetaald.
Brrr... als er zo'n ontzettende spelfout in een AV staat, mag die van mij ook nietig worden verklaard! :p
Maar serieus, de meeste winkels weten heel goed waar ze mee bezig zijn en proberen zo de klanten af te schepen.
Pas als de klant echt moeilijk gaat doen, dan gaan ze misschien toch akkoord. Dreigen met de geschillencommissie is misschien nog niet genoeg, maar een aangetekende brief is dat misschien net wel.
Ben heel benieuwd overigens. Ik heb mijn brief naar It2take al 2 weken geleden verstuurd, maar ben al 2 weken niet thuis geweest. Heb dus geen idee of ik al reactie heb gehad.

Obsidian, ze willen inderdaad een stok achter de deur hebben... maar de stok is nietig! Alles is nietig! Nietig, nietig nietig! :D

---
Zeker een goede reden om de Hitachi te bestellen. EChter 1 ding... de Samsung is echt ZUPERGEIL! _/-\o_
---
Obsidian, ik zal eens ff voor je kijken of de 172T ergens op voorraad is.
Het is een goede keuze hoor, prachtig scherm! Heb al veel Hitman2 en GTA3 gespeeld, maar ik heb echt nog geen last gehad van ghosting.
Wel bij een of andere suffe test dat er een rood blok over een zwarte achtergrond beweegt, dan zie je wel wat ghosting, maar in spelletjes merk je het echt niet. Ik althans niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De hitachi kwam trouwens in een doos, welke zonder ook maar iets te beschadigen open was te maken (dus geen tape) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar zoals al eerder verteld, mensen die niet weten dat er zulke wetten bestaan zullen na het horen van "had je maar beter moeten lezen/informeren" misschien hierdoor wel akkoord gaan met wat de winkel zegt. Helaas gaan veel van dat soort winkels hier van uit. En in veel gevallen lukt het ze nog om er mee weg te komen ook.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een 172T, als iemand een winkel weet waar ze op voorraad zijn... Laat het me even weten! (zonder dode pixels dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Samsung moet je wel doorzichtig tape doorsnijden. Dat kan je echter weer heel netjes dichtplakken als je zelf ook dik, doorzichtig tape hebt.
Alle kabels zaten in zakjes die je ook weer dicht kan doen met zo'n... euhm... 'drukrand'...

Nou, dat valt tegen. Ik zit eens te kijken of er echte winkels zijn die ze op voorraad hebben, niet dus. Zelfs bij online shops kan je het op het moment vergeten. Het is dat ik elke dag voorraden heb bijgehouden, dat ik er nu eentje heb, maar zo te zien heb ik.. euh.. 'mazzel' gehad...
Ik denk dat het echt lang zal duren voordat je zo'n scherm in een winkel ziet staan.
Eerst komen de 152B versies... dan de 152T... en dan de 172T... gaat zo traag in gewone winkels. Ik was laatst bij de Dunnet en vroeg erom, ze hadden er niet eens over gehoord geloof ik. Hij ging er wel om vragen, maarja...
Ik gaat nu es ff kijken op hun site... w8 a meument...

>>>Nee, wel de 152T voor 499 euro ex btw, ofwel 600 euro incl btw. Kan je zelf wel nagaan wat de 172T zal kosten als ze die hebben.
Ze hebben trouwens ook een 152S... hmmm... 152B zullen ze wel bedoelen...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danster schreef op 02 januari 2003 @ 10:04:

De GH19BSAS is de nieuwste versie! maar daar moet je niet teveel van voor stellen. De voet is iets verandert. ziet eruit als de 191N

http://directshop.samsung.../html/gh19bscbv/zoom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 13:46:
[...]

De GH19BSAS is de nieuwste versie! maar daar moet je niet teveel van voor stellen. De voet is iets verandert. ziet eruit als de 191N

http://directshop.samsung.../html/gh19bscbv/zoom.html
Okee thx..dit zijn tenminste antwoorden waar je wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:13:
De wet “Aankoop op afstand” geeft aan dat artikelen die sterk onderhevig zijn aan prijsschommelingen niet onder het retourrecht vallen.
Wat een onzin staat daar! In de wet zelf staat dat dit alleen betrekking heeft op zaken waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiele markt (de beurzen dus), de wet heeft het dus zeer zeker niet over prijsschommelingen in het algemeen! Prijsschommelingen in PC land hebben zoals we weten over het algemeen geheel andere oorzaken.

Volgens mij lezen bedrijven graag in die artikelen wat ze zelf willen zien, dan kunnen ze toch echt beter een jurist in de arm nemen want er klopt weer eens niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hjs schreef op 02 januari 2003 @ 13:14:
De hitachi kwam trouwens in een doos, welke zonder ook maar iets te beschadigen open was te maken (dus geen tape) ;)
Bij mij zat er een randje tape aan de bovenzijkant die ik moest doorsnijden.
Misschien was die van jou al open geweest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wie weet, ik weet wel dat die gast van tftwinkel.nl extra moeite voor me gedaan heeft om de monitor zo snel mogelijk op te sturen, via de distributeur kon niet meer net voor de kerst ivm met de drukte, dus heeft hij de monitor opgehaald en via de TPG verstuurd (was eens maar nooit meer volgens hem, ivm met de extra kosten ;) )
Dus wie weet, heeft hij hem wel ff getest ???

Begreep trouwens op het forum van ome tom dat de monitor in amerika ook zonder tape oid wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed, de Hitachi is niet meer op voorraad... :(
Maar uhh, hij is toch wel ok? Goed genoeg voor windows en af en toe spelletjes? :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

meendering schreef op 02 January 2003 @ 15:42:
Maar uhh, hij is toch wel ok? Goed genoeg voor windows en af en toe spelletjes? :?
Nee! Waardeloos ding voor Windows!!! En patience kan ie ook al niet!!!!

Wat verwacht je nou voor antwoord man :+ Lees gewoon de topic ff door ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nee, Patience gaat echt klote op dat nieuwe scherm, tis me nog geen een keer gelukt het uit te spelen sinds ik hem heb :( Freecel daar en tegen gaat wel net zo goed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

hjs schreef op 02 januari 2003 @ 15:54:
Nee, Patience gaat echt klote op dat nieuwe scherm, tis me nog geen een keer gelukt het uit te spelen sinds ik hem heb :( Freecel daar en tegen gaat wel net zo goed !!
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Hitachi nu al weer uitverkocht?
Potver3 ik ga hem nu maar bestellen dan, is ie tenminste voor februari binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
www.tftscherm.nl heeft m gewoon op voorraad. Het plaatje klopt alleen niet op de site. Ik heb m hier vandaan en je betaald geen verzendkosten dus uiteindelijk goedkoper dan tftwinkel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op 02 January 2003 @ 15:44:
[...]

Nee! Waardeloos ding voor Windows!!! En patience kan ie ook al niet!!!!

Wat verwacht je nou voor antwoord man :+ Lees gewoon de topic ff door ofzo...
Anders lees je zelf ff het topic door man! Dan zul je ook lezen dat meendering het over de Hitachi CML153SXWB had....een ander model dus (15"). Daar is nog helemaal niks van belang over gezegd in dit topic en ook niet in deel 1.
hjs schreef op 02 januari 2003 @ 15:54:
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:09:
Die Hitachi nu al weer uitverkocht?
Potver3 ik ga hem nu maar bestellen dan, is ie tenminste voor februari binnen :(
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 16:10:
[...]

www.tftscherm.nl heeft m gewoon op voorraad. Het plaatje klopt alleen niet op de site. Ik heb m hier vandaan en je betaald geen verzendkosten dus uiteindelijk goedkoper dan tftwinkel.
De rest: zie mijn reactie op Exirion, alleen voor jullie ietrs minder heftig :) ;)

ff voor de duidelijkheid...meendering reageerde dus op Rick2001 en _Ascari die het volgende zeiden:
Rick2001 schreef op 01 January 2003 @ 23:44:
[...]

Als het om de specificaties gaat, dan vallen deze toch wel wat tegen voor dit scherm.

Display Color 262K
Brightness 200 cd/m2 (typical)
Contrast Ratio 300: 1 (typical)
Response Time (15 + 35) ms (typical)
Viewing Angle Vertical: -45° ~ +40°
Horizontal: -60° ~ +60°

Ik weet niet of je dit al gezien had.
Just ter info.
en
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 03:09:
inderdaad, de 174SWX is zeer goed, maar z'n jongere broertje is nou niet bepaald moederst mooiste qwa specificaties :)

My god zeg, response tijd van 50 ms... en hele crappy viewing angle.. ai :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ja dat kan hij wel, hoewel ik je niet veel kans geef dat ie spelletjes met weinig ghosting doet (het kan in principe wel, want er is ook een Belinea die officieel 40 ms responsetime heeft en vrijwel ghosting-loos is....volgens ome Tom dan). Als ik jou was zou ik toch ff naar een Samsung (o.i.d.) gaan kijken.....ff kijken of je dat nog kan veranderen bij de winkel waar je hem besteld hebt. Maar eerst ff de specs checken en eventuele ervaringen hiero op GoT. Je kunt namelijk voor dezelfde prijs monitoren krijgen die mijn insziens mooier zijn om te zien (maar dat is dus persoonlijk), een grotere helderheid hebben, een hoger contrast, grotere viewing-angles én een lagere responsetime hebben.

voorbeeldje:

Samsung 152S....specs:

type beeldscherm
TFT LCD
beelddiagonaal
15”
dotpitch
0,297 mm
aantal kleuren
16,2 miljoen
kijkhoek horizontaal
140°
kijkhoek boven / onder
60° / 60°
contrast ratio nominaal
330:1
helderheid
250 cd / m2
responstijd
25 ms
max. resolutie
1024 x 768

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/editorial/images/samsung-2k2-mar/152ttft_m.jpeg

prijs pricewatch: 427 € en die Hitachi 429 €.

Ow ja....en nog ff iets: die lage responsetimes zijn niet alleen leuk voor de gamers; een DVD'tje of TV ofzo vraagt ook al een responsetime van niet meer dan 40 ms. En ook met scrollen krijg je een enorm soep-zooitje als je een erg trage monitor hebt. Kan me nog een review van een Philips-LCD herinneren in de C'T geloof ik; daar stond zoiets van: "als je op internet naar beneden (of boven) scrollt kun je maar beter ff je ogen dicht doen, anders ben je binnen de kortste keren misselijk".

[ Voor 50% gewijzigd door zimbab op 02-01-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je aandeelhouder van tftscherm Roog?? :-)
Ze hebben helaas de hitachi niet op voorraad omdat dat hun site dat wel beweerd :( maar wat me wel verbaasde was dat zij 16,7mln kleuren vermelden 8)7 nu snap ik het helemaal niet meer.

Heeft iemand al eens bij Hitachi geinformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 18:27:
Ben je aandeelhouder van tftscherm Roog?? :-)
Ze hebben helaas de hitachi niet op voorraad omdat dat hun site dat wel beweerd :( maar wat me wel verbaasde was dat zij 16,7mln kleuren vermelden 8)7 nu snap ik het helemaal niet meer.

Heeft iemand al eens bij Hitachi geinformeerd?
Op de site bij hitachi staat ook gewoon 17,6 milj kleuren.
Daar moet je dan maar van uitgaan.
Ik ben nu ook overtuigt van de Hitachi cml174sxwb.
Deze ga ik dan ook aanhet einde van deze maand bestellen.
Inclusief de rest van mijn nieuwe bloedsnelle pc (deze bestel ik bij chalenge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
zimbab schreef op 02 January 2003 @ 16:43:
[...]
Ow ja....en nog ff iets: die lage responsetimes zijn niet alleen leuk voor de gamers; een DVD'tje of TV ofzo vraagt ook al een responsetime van niet meer dan 40 ms.
Dat is dus *erg* afhankelijk van de monitor, mijn LG Flatron heeft een response van max 45 ms en kan er prima op gamen en DVDs kijken. Mijn Philips TFT daarentegen met 50ms response time voortoont wel wat vervelende ghosting bij games.

maar al met al is lager zeker beter, mits de fabrikant ook de juiste specs opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus is de samsung 191T ook geschikt voor games
zit er steeds nog over te twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 19:04:
dus is de samsung 191T ook geschikt voor games
zit er steeds nog over te twijfelen....
op welke punten zit je te twijfelen over deze monitor?
Zelf heb ik de 181T en hij bevalt me steeds beter (en hij beviel me al perfect vanaf het begin)
Als je zit te twijfelen over een monitor dan moet je hem gewoon ergens in het echt gaan bekijken, zou ik je zowiezo wel aanraden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel met name of ie wel hellemaal ghost vrij is
en em bekijken is niet te doen ik weet niet waar ik em kan bekijken is nergens leverbaar momenteel..
en komt er ook nog bij dat er een P en een B serie is en les net een paar reply's terug dat de B serie een nieuwere serie is en ergens anders dat juist die P een nieuwere is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PETB! Mediamarkt Rotterdam heeft m staan! Als je eens op een hele rustige dag langskomt daar, misschien dat je m dan eens een beetje kan bekijken.

Ik weet niet precies welke serie nieuwer is, de B of de P. Maar het zijn niet opvolgers o.i.d. De B serie is analoog en de P serie heeft een digitale ingang. Bovendien heeft die natuurlijk het Porsche design.
De T serie, die is nieuwer dan de B en P.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sovereign schreef op 02 January 2003 @ 18:40:
[...]

Dat is dus *erg* afhankelijk van de monitor, mijn LG Flatron heeft een response van max 45 ms en kan er prima op gamen en DVDs kijken. Mijn Philips TFT daarentegen met 50ms response time voortoont wel wat vervelende ghosting bij games.

maar al met al is lager zeker beter, mits de fabrikant ook de juiste specs opgeeft.
Dat klopt idd, daarom schreef ik er een stukje boven ook:
zimbab schreef op 02 januari 2003 @ 16:43:

Ja dat kan hij wel, hoewel ik je niet veel kans geef dat ie spelletjes met weinig ghosting doet (het kan in principe wel, want er is ook een Belinea die officieel 40 ms responsetime heeft en vrijwel ghosting-loos is....volgens ome Tom dan).
ff dat stukje van tomshardware:

"At that time, its most attractive features were a contrast ratio of 350:1 and a response time of 40 ms.

Its main strength continues to be its response time, which is astonishing when you consider that some displays claim to have a response time of 25 ms (come-up and come-down). In fact, the Belinea has the shortest and least noticeable afterglow of all. This point is not particularly relevant for office applications. But if you're a gamer or an Internet junkie, you'll certainly appreciate the lack of afterglow on the 10 15 35."

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 02-01-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newsradio>met die P en die B bedoel ik een soort serie nummer
er is een topic van hier ergens op tweakers kan hem aleen niet meer vinden... ik meende dat je onder andere aan de voet van het scherm kan zien om welke serie het gaat en misschien nog meer kleine verschillen
ik heb de poster die destijds dat topic opende 2 mails gestuurd om te vragen of hij inmiddels weet wat de exacte verschillen daar van zijn
maar nooit antwoord van terug gekregen hellaas....
btw ik zie dat de 191N wel bij office centre staat maar die heeft geen dvi aansluiting ..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds op zoek naar een winkel waar ik met eigen ogen een 172T kan bekijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petb> ah, dan had ik je verkeerd begrepen... sorry ;)
glorfindel> anders ga je toch naar een winkel waar ze de 152T hebben? zal wel ongeveer hetzelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Sorry dat ik hier naar dingen vraag die ik ook had zelf had kunnen lezen, maar er is -een beetje- haast bij, en 15pagina's + vorige topic duurt me te lang.

Ik zoek:
-17"
-25ms of minder (uiteraard zo laag mogelijk)
- <500Euro
-beetje fatsoenlijke kijkhoek en volle kleuren

Zeg het me. Uiteraard is prijs het belangrijkst.

500Euro is wel weinig voor wat ik wil zie ik }:O

[ Voor 12% gewijzigd door handige_harrie op 02-01-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je die niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, en ik denken dat die Hitachi goed was.... :X
Maar uh kan je eens een link posten naar een review van de hitachi? Die kon ik nl. niet echt vinden. :(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 20:09:
Ik denk dat je die niet vind.
Deze voldoet denk ik wel aardig aan mijn voorwaarden.

Maar het heeft al geen zin meer, m'n pa heeft de pc-prive bestelling al gedaan :(.

[ Voor 5% gewijzigd door handige_harrie op 02-01-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de specs zien er goed uit, en de prijs ook. MAar de link die je gaf kreeg t product wel niet zo'n hoge waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien overbodig, maar gezien het aantal vragen over de cml174 hier wat info mbt 262k kleuren van de cml174swx (van http://www.hitachidigitalmedia.com)

"One disadvantage of most LCD based monitors is that they can only display a restricted colour palette, making them unsuitable for multimedia and some graphics applications. Hitachi´s Super TFT monitor does not suffer from these limitations."

"The latest low voltage data drivers can directly produce 64 grey levels per picture element or 262k colours. Hitachi´s Super TFT screen achieves 16.19 million colours by using space modulated Frame Rate Control (FRC). This technique further subdivides the 64 grey levels by making small local changes to the signal levels from one frame to the next. By this method an effective 256 grey levels per picture element are possible giving a total display capability of 16.19 million colours."

hier een link mbt FRC techniek : http://www.extremetech.com/article2/0,3973,100185,00.asp

"The other technique is using the frame rate control (FRC) method or temporal dithering. This approach refreshes the pixels multiple times per screen image. Instead of using space to display the mix of shades as in dithering, this uses time to mix the shades. If the time spent displaying an image were divided into frames, a pixel could be switched between a darker and lighter shade during the frames to produce an intermediate shade. Four frames make it possible to produce three intermediate shades. This design has the advantage that it does not reduce the image resolution and is widely used in today's active matrix panels. "

ik denk dat een statisch beeld dus 16.19M kleuren heeft, een dynamisch beeld (alla 16ms) 262k kleuren..... waarschijnlijk kunnen we dat helemaal niet herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed, ik zit eraan te denken om mijn order om te laten zetten.
Geen Hitachi 153SXWB maar een Samsung 151N slimline.
Helaas is de levertijd 3 weken. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 12:36:
[...]

Ik had tftscherm.nl hierover een mailtje gestuurd.
Binnen een dag had ik een reply:

Mijn e-mail:

[...]

Hun antwoord:

[...]

Tsjah, perfect toch :)
Nice!! * De_Bastaard gaat bestellen >:)
De Heer Bas van der Linden,

Wij wensen u veel plezier met uw aankoop. Wij hopen u spoedig weer te mogen begroeten.

Vriendelijke Groet,

TFTWINKEL
Woei!!!! :9~

[ Voor 25% gewijzigd door De_Bastaard op 02-01-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd De_Bastaard :)
Eind Januari ga ik hem zelf ook bestellen, ik stel het nog een beetje uit omdat ik binnenkort ga verhuizen. En mijn familie nou niet bepaald zachthandig is als het gaat om sjouwen van dingen. Dus ik wacht even totdat ik mooi gesettled ben voordat ik de Hitachi ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hopelijk leveren ze ook snel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja van een mailtje dat ik daarvoor had gestuurd heb je um binnen 48 uur, dus mischien heb je 'm morgen al De_bastaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

meendering schreef op 02 January 2003 @ 22:44:
Goed, ik zit eraan te denken om mijn order om te laten zetten.
Geen Hitachi 153SXWB maar een Samsung 151N slimline.
Helaas is de levertijd 3 weken. :X
3 weken moet het probleem niet zijn dacht ik zo. je kan beter ff wachten en een goede hebben, want jullie moeten er nog wel langer dan 3 weken mee doen daarna. bovendien hadden ze de Hitachi ook niet op voorraad, dus daar had je ook ff op moeten wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat ik de hoop op mijn schatje (de Samsung 172T) ook maar opgeef en naar een ander scherm op zoek ga. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:17:
Bij de Samsung moet je wel doorzichtig tape doorsnijden. Dat kan je echter weer heel netjes dichtplakken als je zelf ook dik, doorzichtig tape hebt.
Alle kabels zaten in zakjes die je ook weer dicht kan doen met zo'n... euhm... 'drukrand'...

Nou, dat valt tegen. Ik zit eens te kijken of er echte winkels zijn die ze op voorraad hebben, niet dus. Zelfs bij online shops kan je het op het moment vergeten. Het is dat ik elke dag voorraden heb bijgehouden, dat ik er nu eentje heb, maar zo te zien heb ik.. euh.. 'mazzel' gehad...
Ik denk dat het echt lang zal duren voordat je zo'n scherm in een winkel ziet staan.
Eerst komen de 152B versies... dan de 152T... en dan de 172T... gaat zo traag in gewone winkels. Ik was laatst bij de Dunnet en vroeg erom, ze hadden er niet eens over gehoord geloof ik. Hij ging er wel om vragen, maarja...
Ik gaat nu es ff kijken op hun site... w8 a meument...

>>>Nee, wel de 152T voor 499 euro ex btw, ofwel 600 euro incl btw. Kan je zelf wel nagaan wat de 172T zal kosten als ze die hebben.
Ze hebben trouwens ook een 152S... hmmm... 152B zullen ze wel bedoelen...
Ik heb die Samsung 172T op vrijdag 27 december besteld bij een lokale winkel in België. Er werd mij belooft dat het scherm zou geleverd worden op het eind van volgende week. Laat ons hopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ach, winkels kunnen beloven wat ze willen, maar als de grote winkels en de importeurs ze niet eens kunnen leveren, hoe moeten die kleine winkeltjes er dan aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aankoop bij die lokale winkel was iets duurder 820€, maar ik had het ervoor over. Indien er iets mis zou zijn met het scherm is het eenvoudiger en gemakkelijker terug te gaan naar de winkel. Ik heb ook op mijn bestelbon laten schrijven dat ik een visuele controle eis in de winkel betreffende dode pixels, dit was geen enkel probleem. Zijn er hier mensen die een Samsung 172T hebben, ik vraag mij namelijk af of er een DVI-kabel bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 03 januari 2003 @ 09:30:
Ach, winkels kunnen beloven wat ze willen, maar als de grote winkels en de importeurs ze niet eens kunnen leveren, hoe moeten die kleine winkeltjes er dan aankomen?
Ze hadden contact opgenomen met de leverancier en de Samsung 172T was voorradig. Het enige probleem was dat bestellingen na 21 januari niet verzonden worden naar de winkels. Maar nogmaals die Samsung 172T was bij de leverancier in BELGIË voorradig. Ik heb dit tot driemaal toe gervraagd aan die medewerker in die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje van plan een tft scherm te kopen. Nou het ik me zinen gezet op deze:
http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=42

Vond het zelf een mooi schermpje met leuke reactietijd. Ik speel vrij regelmatig een spelletje maar dat is niet de hoofdrede van me pc.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit beeldscherm, en of het gamen daar lekker redelijk op gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 11:09 . Reden: betere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Madrox086 kan jij eens navragen hoeveel ze er kunnen leveren? En of ze ook naar NL versturen? Of wanneer ze niet naar NL versturen, hoever ze van de grens zitten? Ik ben best bereid om ervoor naar Belgie te rijden als het me niet teveel tijd gaat kosten.

[edit] oh ja, pas op dat ze je geen 171T/S aansmeren. Dat probeerde een aantal winkels wel te doen bij mij. :/

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 03-01-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Belinea 10 17 40

Ik heb via m'n werk ook een nieuw systeempje besteld met een TFT erbij die ik nog niet echt ben tegengekomen in dit topic.. Duurt nog wel ff voordat alles er is maar ik ben zeer benieuwd naar de capaciteiten! Vooral die inkijk hoek is huge (jammer alleen dat ik altijd recht voor m'n scherm zit ipv ernaast ;))
Ik was zelf niet zo'n voorstander van die speakertjes, maar er zijn meerdere (identieke) systemen besteld.. 'Moest wel' dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.belinea.com/include/data/101740/101740xl.jpg

Specs van tftscherm.nl (meer info van Belinea)
  • Maximale resolutie - 1280x1024
  • Inkijkhoek - 170-170(horz-vert)
  • Helderheid - 220
  • Contrast - 400:1/ 210:1 (typ/min.)
  • Afmetingen - onbekend
  • Reactietijd - 15/10 (rise/fall)
  • Aantal kleuren - 16,7M
  • Menu talen - onbekend
  • Connector - Mini D-sub 15, DVI-D
  • Audio onboard - Ja
Ik zal tzt nog wel wat pics/info posten :) (anders hebben jullie ook niks aan deze post ;))

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Slecht nieuws :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Beste xxx xxx xxx xxxxxx,

Vanwege het feit dat Hitachi 2 weken dicht is geweest en de voorraad bij de
distributeurs op is, heeft de CML174SXWB helaas een vetraging opgelopen van
zo'n 2 weken. Wij zijn bezig om het via een eventuele andere distributeur te
regelen, en hopen zo spoedig mogelijk meer te weten over hun eventuele
levertijden.

Ik hou u op de hoogte van de status van uw order.

Excuses voor het ongemak.

Vincent van Schagen
TFTwinkel

Nja afwachten dan maar he :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Laat ons weten hoe het gaat De_bastaard, want als ik hem wil bestellen hoop ik hem wel de volgende dag te hebben natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tja ze mailen me als ze 'n andere distributeur oid hebben dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Heeft er iemand de LG L1710B of de LG 1710S ?

De B versie heeft een rise-fall van 16ms de S van 20ms, zien er wel strak uit en zijn niet al te duur. Maar ik kan de B versie eigenlijk alleen maar bij een Webshop halen en ik vroeg me af of de kritische kijker/gamer tevreden is over dit scherm (qwa kleurechtheid, ghosting contrast, leesbaarheid in non-native resoluties etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die een Samsung 172T hebben, ik vraag mij namelijk af of er een DVI-kabel bij zit?
nope/
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.