TFT/Gamen - the final episode part 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.056 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Raar, in de reviews zeggen ze steeds van wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kosten die DVI kabels dan? Hitachi heeft ze er wel standaard bij namelijk zover ik weet, en ben wel benieuwd wat dat dan scheelt, zelf vind ik dat een vorm van oplichterij, leuke prijs voor een scherm maar er komen nog extra kosten bij. Zal wel weer 50 piek zijn, zelf UTP kabeltjes zijn al 15 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed, heb net de bestelling omgezet naar een Samsung 151N Black. :)
Als het meezit heb ik hem volgende week.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

meendering schreef op 03 januari 2003 @ 14:52:
Goed, heb net de bestelling omgezet naar een Samsung 151N Black. :)
Als het meezit heb ik hem volgende week.
Goede keuze, denk wel dat je er tevreden over zult zijn :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 03 January 2003 @ 09:56:
Madrox086 kan jij eens navragen hoeveel ze er kunnen leveren? En of ze ook naar NL versturen? Of wanneer ze niet naar NL versturen, hoever ze van de grens zitten? Ik ben best bereid om ervoor naar Belgie te rijden als het me niet teveel tijd gaat kosten.

[edit] oh ja, pas op dat ze je geen 171T/S aansmeren. Dat probeerde een aantal winkels wel te doen bij mij. :/
Op mijn bestelbon staat er overduidelijk SAMSUNG 172T ZILVER, dus moeten ze niet afkomen met een 171T. Ik heb mijn Samsung 172T gekocht in Knokke-Heist (vlakbij Nederlandse grens: Sluis). Ik weet niet precies hoeveel er nog in stock waren bij de leverancier. PCS (lokale winkel waar ik mijn scherm heb besteld) verstuurd zeker geen schermen naar Nederland laat staan in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:45:
Wat kosten die DVI kabels dan? Hitachi heeft ze er wel standaard bij namelijk zover ik weet, en ben wel benieuwd wat dat dan scheelt, zelf vind ik dat een vorm van oplichterij, leuke prijs voor een scherm maar er komen nog extra kosten bij. Zal wel weer 50 piek zijn, zelf UTP kabeltjes zijn al 15 euro :(
Collega heeft ook een samsung 172t en die had ook geen dvi-kabel, was nog iets van 20 euro op een of andere beurs ofzo. De hitachi kwam iig wel met 2 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus 50 piek inderdaad, jammers, toch weer centjes van ons hard verdiende geld. Maar ja als je 2000 piek voor een scherm uitgeeft kan die 50 er ook nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

maar toch jammer dat het er niet bij zit imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 22:33:

ik denk dat een statisch beeld dus 16.19M kleuren heeft, een dynamisch beeld (alla 16ms) 262k kleuren..... waarschijnlijk kunnen we dat helemaal niet herkennen
Zoals ik begrepen had doen inderdaad de meeste schermen FCR.
Dit bevestig het. NU nog een weekje wachten zodat ik kan zien dat mijn pc-prive reserving ook echt staat en dan. tftwinkel here i come.

En dan hopen dat ik genoeg over hou voor de liteon dvd brander die ze ergens dit jaar gaan uitbrengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja moet ook nog zon kabel kopen maar snap eigenlijk niet echt welke.. je hebt iets met dubbel en gewoon enkel .. en dan nog dvi en dvi-d ofso :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

***stond onzin***

[ Voor 98% gewijzigd door zimbab op 03-01-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 13:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Vorig weekend de Hercules 920 gekocht maar toch nog even wat rondgekeken als ik in winkels was. En voor m'n gevoel bleven de Samsung 171T en 172T wat mooier terwijl ze niet of nauwelijks duurder waren. Toen maar de knoop doorgehakt en vanmiddag de Hercules teruggebracht. Daarna gebeld voor Samsungs, maar overal: niet in voorraad en lange levertijden verwacht.

Toen gebeld naar een zaak die Hitachi's had staan, en die hadden er een paar in het zwart in voorraad. Woei :P Meteen eentje laten wegzetten en vanmiddag gaan ophalen. Ik was bij de Media Markt erg gecharmeerd van de Samsung 172B (goed contrast, mooi beeld). De Hitachi doet er voor minder geld echter zeker niet voor onder. Het hele plaatje is gewoon prima en zwart is echt zwart. Het zwakste puntje van de Hercules vond ik dat de verlichting van het display niet helemaal regelmatig was (je zag balken) en dat zag ik ook bij andere exemplaren van hetzelfde type.

Ik kan me voorstellen dat mensen graag op Samsungs willen wachten (een merk kan je gewoon erg aanspreken), maar voor iets minder geld heb je aan de Hitachi zeker een even goed scherm. En de plaatjes en ervaringen van Roog bevestigden dat eigenlijk al. Wat mij betreft is Hitachi ERG goed bezig :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op 03 januari 2003 @ 17:13:
Vorig weekend de Hercules 920 gekocht maar toch nog even wat rondgekeken als ik in winkels was. En voor m'n gevoel bleven de Samsung 171T en 172T wat mooier terwijl ze niet of nauwelijks duurder waren. Toen maar de knoop doorgehakt en vanmiddag de Hercules teruggebracht. Daarna gebeld voor Samsungs, maar overal: niet in voorraad en lange levertijden verwacht.

Toen gebeld naar een zaak die Hitachi's had staan, en die hadden er een paar in het zwart in voorraad. Woei :P Meteen eentje laten wegzetten en vanmiddag gaan ophalen. Ik was bij de Media Markt erg gecharmeerd van de Samsung 172B (goed contrast, mooi beeld). De Hitachi doet er voor minder geld echter zeker niet voor onder. Het hele plaatje is gewoon prima en zwart is echt zwart. Het zwakste puntje van de Hercules vond ik dat de verlichting van het display niet helemaal regelmatig was (je zag balken) en dat zag ik ook bij andere exemplaren van hetzelfde type.

Ik kan me voorstellen dat mensen graag op Samsungs willen wachten (een merk kan je gewoon erg aanspreken), maar voor iets minder geld heb je aan de Hitachi zeker een even goed scherm. En de plaatjes en ervaringen van Roog bevestigden dat eigenlijk al. Wat mij betreft is Hitachi ERG goed bezig :Y)
Dus je koopt een monitor zonder je eerst goed te orienteren, brengt hem vervolgens terug omdat je eigenlijk een Samsung wilt, maar omdat die niet goed leverbaar zijn bel je een winkel op om een Hitachi die je dus ook nog niet gezien hebt voor je aan de kant te zetten. Mooie manier om (dure) spullen aan te schaffen.

En wat dat Hitachi is erg goed bezig betreft....dit is nog maar 1 monitor he....volgens mij waren Hitachis eerder niet zulke enorm beste dingen (na ja...ze sprongen er niet zo uit als deze), dus het is wel een beetje voorbarig. Maar feit blijft ....als ze zo doorgaan als ze met deze monitor en service doen dan gaat het echt de goede kant op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op 03 januari 2003 @ 17:24:
Dus je koopt een monitor zonder je eerst goed te orienteren
*kuch*

Als je de topic had gelezen dan wist je dat ik me al maanden lang georienteerd heb. Op de rest van je verhaal hoef ik dus niet eens meer in te gaan...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
TFT en Gamen gaan bij mij heel goed samen :) Speel veel q3 en mijn SyncMaster 151s trekt de FPS makkelijk. Super scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op 03 januari 2003 @ 17:26:
[...]

*kuch*

Als je de topic had gelezen dan wist je dat ik me al maanden lang georienteerd heb. Op de rest van je verhaal hoef ik dus niet eens meer in te gaan...
Na ja...goed dan. Ik vond het nogal een maf verhaal. Een week geleden een hercules kopen terwijl je eigenlijk de samsung mooier vindt, vervolgens de hercules terug brengen en omdat de samsung slecht leverbaar is dan toch maar een hitachi nemen. Ik snap niet waarom je een week (!) geleden een hercules hebt gekocht terwijl je eigenlijk een samsung wilt en ook overal hebt kunnen lezen dat de samsung toch iets beter is dan de hercules. En dat na maandenlange orientatie....daar zeg ik nou *kuch* op. Maar no hard feelings hoor....vond het gewoon raar.

Soignant detail...ik was de eerste die op jouw post reageerde. Heb het dus wel gelezen, maar niet onthouden (gek he).

nog een leuk detail: we staan 1-1 gheghe.....maar laten we er maar geen wedstrijd van maken.

[ Voor 22% gewijzigd door zimbab op 03-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb vandaag na 3 weken wachten eindelijk de samsung 172t binnengekregen, deze staat nu naast mijn iiyama vmp450, wat een verschil zeg. De samsung is zo ontzettend scherp en helder, absoluut een perfecte koop. Helaas is hij niet voor mij zelf, maar voor mijn vader. Is het enige verschil tussen de 172b en de 172t de dvi uitgang?

[ Voor 23% gewijzigd door MXL op 03-01-2003 20:18 ]

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zimbab schreef op 03 January 2003 @ 17:24:
[...]

En wat dat Hitachi is erg goed bezig betreft....dit is nog maar 1 monitor he....volgens mij waren Hitachis eerder niet zulke enorm beste dingen (na ja...ze sprongen er niet zo uit als deze), dus het is wel een beetje voorbarig. Maar feit blijft ....als ze zo doorgaan als ze met deze monitor en service doen dan gaat het echt de goede kant op ja.
Dit is niet helemaal waar wat je zegt want hitachi is zich nu meer gaan richten op de verkoop aan de consument ipv bedrijven. Heeft hier ergens al eerder gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 20:04:
[...]

Dit is niet helemaal waar wat je zegt want hitachi is zich nu meer gaan richten op de verkoop aan de consument ipv bedrijven. Heeft hier ergens al eerder gestaan.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat er niet zou kloppen. Met die "1 monitor" bedoel ik de eerste die er volgens mij zo uit springt tov de concurrentie; ik bedoelde niet dat dit hun eerste geproduceerde monitor zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zimbab schreef op 03 januari 2003 @ 20:15:
[...]

ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat er niet zou kloppen. Met die "1 monitor" bedoel ik de eerste die er volgens mij zo uit springt tov de concurrentie; ik bedoelde niet dat dit hun eerste geproduceerde monitor zou zijn.
Ok begrijp ik. Ik bedoelde dat ze zich meer op de consumenten richten en daardoor misschien er meer uitspringen tov de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schreef Zimbab:
Hitachi wordt vooral veel gebruikt bij prof gebruikers zoals autoCAD: tsjaa die mensen gebruiken vast rotzooi.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb hier nu de samsung 171S .... Lekker scherp... ben er tevreden mee...
Alleen wat geven die dingen een licht zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er toch aan te denken om mn 17"FP appart te kopen, dus niet bij Dell. Die Samsung 171P is eigenlijk zo verschrikkelijk mooi :P Dat was toch de monitor die vóór de Hitachi hier zeer geprezen werd?! :*)

edit:
ze hebben verder wel vergelijkbare specs...

Check deze plaatjes :P

Syncmaster 171P
http://monitor.samsung.de...s/pictures/171p_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/webdownloads/pictures/thumbs/tn_171p_front.jpg
http://monitor.samsung.de...ctures/171p_frontside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/webdownloads/pictures/thumbs/tn_171p_frontside.jpg
http://monitor.samsung.de...ds/pictures/171p_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/webdownloads/pictures/thumbs/tn_171p_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/0/0,3363,sz=1&i=8433,00.jpg
Dell 1702FP
Afbeeldingslocatie: http://www.davidson.edu/computing/purchasing/dell/1702fp-side.jpg

Zouden jullie extra geld betalen voor die Samsung?! (hoe is de levertijd eigenlijk van deze monitor?!)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
heb 'n plekje gevonden voor pics, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Dsc00619.jpg

Hitachi CML190SXWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok begrijp ik. Ik bedoelde dat ze zich meer op de consumenten richten en daardoor misschien er meer uitspringen tov de concurrentie.
UNQUOTE

Vergeet niet dat ze vroeger niet te betalen waren, bedrijven betalen "graag" meer voor een Hitachi omdat de garantie en kwaliteit veel beter is, maar consumenten kijken maar naar 1 ding, de prijs. Nu de prijs voor consumenten interessant is en de kwaliteit nog steeds professioneel zie je dat ze wel opvallen bij consument. Opzich logische ontwikkeling, zou leuk zijn als nog meer firma's dit gaan volgen zoals bijv EIZO, dan kunnen we nog meer kiezen en nog meer forums volkrijgen met vergelijkingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 22:45:
Ik zit er toch aan te denken om mn 17"FP appart te kopen, dus niet bij Dell. Die Samsung 171P is eigenlijk zo verschrikkelijk mooi :P Dat was toch de monitor die vóór de Hitachi hier zeer geprezen werd?! :*)

edit:
ze hebben verder wel vergelijkbare specs...

Check deze plaatjes :P

Syncmaster 171P
http://monitor.samsung.de...s/pictures/171p_front.jpg
[afbeelding]
http://monitor.samsung.de...ctures/171p_frontside.jpg
[afbeelding]
http://monitor.samsung.de...ds/pictures/171p_back.jpg
[afbeelding]
[afbeelding]
Dell 1702FP
[afbeelding]

Zouden jullie extra geld betalen voor die Samsung?! (hoe is de levertijd eigenlijk van deze monitor?!)
De 171P is een prachtscherm ja. Maar zoals veel Samsungs momenteel: slecht leverbaar. De Media Markt in A'dam had er eentje als showmodel staan maar niet in voorraad. Ik heb een aantal bedrijven uit de pricewatch gebeld voor de 171N, 172B, 172T en 171P, en ze zijn allemaal niet direct te krijgen. Bestelling kan vaak minimaal een week of 3 duren (verwachting). De 172B stond wel voor 799 (duur) bij MM in A'dam met 4 in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 15:00:
[...]

Op mijn bestelbon staat er overduidelijk SAMSUNG 172T ZILVER, dus moeten ze niet afkomen met een 171T. Ik heb mijn Samsung 172T gekocht in Knokke-Heist (vlakbij Nederlandse grens: Sluis). Ik weet niet precies hoeveel er nog in stock waren bij de leverancier. PCS (lokale winkel waar ik mijn scherm heb besteld) verstuurd zeker geen schermen naar Nederland laat staan in België.
Zou jij eens voor mij willen informeren en er een apart laten zetten voor me mochten ze er nog een hebben? Dan wil ik hem wel op komen halen volgend weekend. Of wanneer ze hembinnenkrijgen mocht dit snel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 04-01-2003 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Die Samsung is idd erg mooi, ik had die liever ook gekozen ipv die Hitachi (vanwege de looks) maar die Hitachi = Snel :)
Trouwens ik weet niet of jullie mijn post gelezen hadden over TFTWinkel.nl? Stond iig in, dat ik ongeveer 2 weken zou moeten wachten op mijn Hitachi, omdat Hitachi 2 weken dicht is geweest. In die email zeiden ze ook dat Samsung slecht leverbaar is, ik had van te voren bij 'n groothandel een CTX PV720A besteld. en die was samen met andere CTX LCD's even slecht beschikbaar .... tja ... afwachten maar :) als het goed is heb ik em iig over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mailtje naar informatique en tftwinkel gestuurd, maar die Samsung is erg slecht leverbaar inderdaad. Dan ga ik maar gewoon voor de Dell monitor :) De spec's zijn vergelijkbaar, dus ik verwacht niet dat die Dell veeel slechter is dan de Samsung. Misschien nog wel beter :D Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 21:02:
[...]

Hitachi wordt vooral veel gebruikt bij prof gebruikers zoals autoCAD: tsjaa die mensen gebruiken vast rotzooi.
ten eerste: ik zei niet dat Hitachi rotzooi was....dat verzin je zelf ff. Ik zei dat ze er eerst niet zo erg uitsprongen als deze doet. En bovendien heb ik wel vaker profs. gezien die wel goede spullen hadden, maar niet per se de allerbeste. Zo zie je nog regelmatig dat Viewsonic wordt gebruikt, maar meestal zijn die toch iets minder dan een Eizo ofzo (dit ff als voorbeeldje).

ow ja.....en wat bij profs misschien heel goed werkt hoeft voor thuis niet per se wat te zijn. Stel ze nemen een monitor om zijn fabuleuze scherpte, echter met een reactietijd van 50ms (omdat ze daar toch niet heel erg aan tillen) dan heb je toch een monitor die voor thuisgebruik gewoon minder geschikt is, als je wat meer doet dan het standaard officewerk.

[ Voor 23% gewijzigd door zimbab op 04-01-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 14:44:
Ik had mailtje naar informatique en tftwinkel gestuurd, maar die Samsung is erg slecht leverbaar inderdaad. Dan ga ik maar gewoon voor de Dell monitor :) De spec's zijn vergelijkbaar, dus ik verwacht niet dat die Dell veeel slechter is dan de Samsung. Misschien nog wel beter :D Haha
Ik dacht (maar ik weet niet meer zeker), dat samsung die monitors leverde voor dell? Ze hebben precies dezelfde specs in ieder geval, alleen heeft dell die wat grotere rand met }:O letters "DELL". Ik heb het scherm(en de rest van de pc ;) ) nog niet binnen, zal volgende week wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat zou super zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat Dell de schermen van Sony heeft, dit was sowiezo voor CRT's met Trinitron, voor LCD weet ik ut niet zeker. Dell schijnt wel de meeste marges te maken op hun spullen. Waar gewone winkels zo'n 5-15% marge houden zit DELL daar zwaar boven, dus je betaald altijd te veel bij die gasten, maar ja, ze leveren wel goede garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 17:09:
Ik dacht dat Dell de schermen van Sony heeft, dit was sowiezo voor CRT's met Trinitron, voor LCD weet ik ut niet zeker. Dell schijnt wel de meeste marges te maken op hun spullen. Waar gewone winkels zo'n 5-15% marge houden zit DELL daar zwaar boven, dus je betaald altijd te veel bij die gasten, maar ja, ze leveren wel goede garantie.
CRT's zijn inderdaad van Sony. Mn vaders LCD van Dell is echter van Philips. Wat jij zegt over de prijzen van Dell is niet helemaal waar (geloof ik :P) Als ik mijn computer die ik bij Dell ga bestellen bij bijv informatique of a-tembo samenstel kom ik op een veeel hogere prijs. Misschien als ik hem helemaal zelf zou bouwen en mn onderdelen overal appart zou kopen dat ik goedkoper uit zou komen.... Het zijn best goede prijzen die ze vragen. Misschien als je zaken als monitor appart gaat kopen bij dell dat het inderdaad minder interessant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kopen gewoon een stuk lager in, dus hogere marges, maar ja dat is het voordeel als je de grootste van de wereld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van de dell schermen op hun eigen website site exclusief 19% BTW!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38
bij www.lcdkoopjes.nl zag ik dit scherm staan http://www.lcdkoopjes.nl/shop/A1711M.htm
ze zeggen responsetijd van <16ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen bij Dell zijn prima, zeker gezien de service. Maar ze komen aan die prijzen door hun schaalvoordelen (grote aantallen) en efficiente logistiek (lage voorraden). Als iemand slim werkt dan heb ik er geen problemen mee dat ze flinke marges hebben, zolang de verkoopprijs maar marktconform is (of lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietvs schreef op 31 December 2002 @ 20:23:
[...]
Ik wil best foto's maken. Ben net een half uur bezig geweest maar lukt niet echt hoor. Ik heb dus een fujifilm S602Zoom en dat is een hele mooie digitale camera. Maar ik krijg die monitoren er niet op. Of te donker, of te licht. Ik heb ook geen verstand van foto's nemen. Normaal zet ik hem op AUTO en dan werkt het prima. Iemand misschien een suggestie zodat ik wat foto's kan plaatsen van de Iiyama AS4821DT BK.

Ik heb wel al met 3DMark2001SE de demos enzo gedraait. Ik zie geen ghosting en het ziet er echt super scherp uit. Ik ben uiterst tevreden want ik had dit scherm dus nog nooit gezien voordat ik ze besteld had. Ik zal zo snel mogelijk ook even wat DVDtjes afspelen om te kijken hoe dat eruit ziet

edit:

Ik heb toch nog een paar fotos gemaakt maar ik ben er zelf niet echt tevreden over. Kijk maar op http://www.lcars-terminal.net/got/
In de C'T magazine staat in de uitgave van jan/feb een korte test van de Iiyama 19 inch tft AS4821DT: het werkelijke contrast is 292:1 en niet zoals iiyama zegt 600:1. De helderheid ligt in werkelijkheid tussen 55 en 170 cd/m2 en niet 250cd/m2.

Toch is de eindconclusie voor deze TFT goed. Voor iedereen die wel eens C'T leest weet dat de specificaties door de fabrikanten altijd te gunstig worden vermeldt.
Eigenlijk moet je dus gewoon op je eigen ogen veretrouwen, maar ja winkels hebben vaak maar weinig tft's in de winkel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

zooo.

net de hitachi besteld:
http://www.tftwinkel.nl/N_art_44.html

ff gemaild, en levertijd zal rond de 2 weken liggen, maar dat boeit me niet zo...

21'' iiyama werkt nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op 04 January 2003 @ 19:31:
zooo.

net de hitachi besteld:
http://www.tftwinkel.nl/N_art_44.html

ff gemaild, en levertijd zal rond de 2 weken liggen, maar dat boeit me niet zo...

21'' iiyama werkt nog goed :)
welke hitachi heb je besteld, HenkS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 04 januari 2003 @ 01:57:
[...]

Zou jij eens voor mij willen informeren en er een apart laten zetten voor me mochten ze er nog een hebben? Dan wil ik hem wel op komen halen volgend weekend. Of wanneer ze hembinnenkrijgen mocht dit snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.se/20omcompaq/img_products/evo_tft8030_s.jpg
deze compaq 8030 18,1 inch TFT heeft een responce time van 20ms (typical)

specs: http://www.compaq.nl/prod...en/evo/specs_tft8030.html dus ook lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh... Er moet wel een voorschot betaald worden van 100€. De winkelier moet dan zelf nog de bestelling plaatsen. Ik wil wel informeren voor jouw of er nog Samsungs in stock zijn, wanneer ik de mijne binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 04 January 2003 @ 14:37:
Die Samsung is idd erg mooi, ik had die liever ook gekozen ipv die Hitachi (vanwege de looks) maar die Hitachi = Snel :)
Ik heb een Samsung 171P = Snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:43:
[afbeelding]

specs: http://www.compaq.nl/prod...en/evo/specs_tft8030.html dus ook lekker snel!
iemand deze TFT al in zijn bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Die Compaq is 1570,- bij TFTscherm.nl, heb je een paar Hitachi's voor :D
Beetje duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 19:39:
[...]

welke hitachi heb je besteld, HenkS?
oh ja vergeten erbij te zetten (dacht dat de keus logisch was :) )

de : CML174SXWB :) (laat maar komen) volgende week komt mijn goede videokaartje ervoor binnen (ati radeon 9500pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:45:
Euh... Er moet wel een voorschot betaald worden van 100€. De winkelier moet dan zelf nog de bestelling plaatsen. Ik wil wel informeren voor jouw of er nog Samsungs in stock zijn, wanneer ik de mijne binnen heb.
Ehhm.... Wat kost ie ook alweer bij die winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op 04 januari 2003 @ 21:38:
[...]

oh ja vergeten erbij te zetten (dacht dat de keus logisch was :) )

de : CML174SXWB :) (laat maar komen) volgende week komt mijn goede videokaartje ervoor binnen (ati radeon 9500pro)
Nice die combi ga ik denk ik ook bestellen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 04 januari 2003 @ 22:41:
[...]

Ehhm.... Wat kost ie ook alweer bij die winkel?
820 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pittige prijs, maar dan heb je hopelijk ook een goeie service als je met problemen zit :)

edit:
Ik ken Knokke-Heist vrij goed, en kan me niet voorstellen dat daar slechte winkels zitten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Exirion op 05-01-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:43:
[afbeelding]

Leuk scherm, maar +/- 1500euro vind ik wel wat veel voor zo'n scherm. Koop ik liever een 25ms 19"-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

820? Whow, laat dan maar. Afzetters! Hij staat voor 670 in de pricewatch! Ik ga er echt geen 150 bovenop leggen en dan ook nog eens naar Belgie moeten rijden. Dan zoek ik wel een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 05 januari 2003 @ 01:12:
[...]

820? Whow, laat dan maar. Afzetters! Hij staat voor 670 in de pricewatch! Ik ga er echt geen 150 bovenop leggen en dan ook nog eens naar Belgie moeten rijden. Dan zoek ik wel een ander scherm.
Is idd veel duurder dan in de pricewatch, maar ik heb afgesproken met de winkelier dat ik het scherm wil zien draaien in de winkel. Zodat ik onmiddellijk kan controleren op dode pixels. Daarbij is het zo wanneer ik een bedrag uitgeef voor een TFT-scherm ik een scherm wil hebben zonder gebreken, want er is niets meer frusterend dan een scherm met dode pixels. Uit de reacties op verschillende forums heb ik kunnen constateren dat het verdomd moeilijk is om een scherm met een of ander gebrek te kunnen omruilen en dit zeker bij aankoop bij een online winkel. Daarbij is het zo dat ik in België woon (verzendingskosten liggen al hoger dan in Nederland) ik niet van plan ben, wanneer er een defect aan het scherm is, om naar die bewuste winkel rijden. Voor mij is een aankoop van een TFT-scherm een aankoop voor meerdere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Die van TFTWinkel zeiden me dat als ik 'n kapotte pixel had oid, dat ik dan 'n maand garantie had van Hitachi op iedere dode pixel. En dan kwam die gasten van Hitachi bij mij thuis de monitor omwisselen >:) Ná die maand werd het vanaf 5 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hoe groot is eigenlijk de kans dat pixels zomaar kapot gaan als je dat ding thuis hebt staan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm.. na een maand is de kans op dode pixels vrijwel nihiel :)

Tenzij je vervelende ouders hebben met drukgrage vingertjes... of andere familieleden voor that matter..

Een stikkertje erop met:

"This is not a frikkin touchscreen! Hands off!"

Wil nog wel es helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:49:

Tenzij je vervelende ouders hebben met drukgrage vingertjes... of andere familieleden voor that matter..

Een stikkertje erop met:

That's right! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Een stikkertje erop met:

Bij mij is er een bijgekomen na 3 maanden. Dus de kans bestaat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich storen die dode pixels mij niet zo heel erg. Ik heb op mn 5 jaar oude laptop nu drie dode pixels, je ziet ze alleen met een geheel zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 15:38:
Op zich storen die dode pixels mij niet zo heel erg. Ik heb op mn 5 jaar oude laptop nu drie dode pixels, je ziet ze alleen met een geheel zwart scherm.
Roden pixels storen niet zo erg. Groenen daarintegen vallen zeker op met donkere achtergronden (zeker als ze in het midden zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stikkertje erop met:

Is dit een aftrap van een inkoopactie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 18:24:
[...]

Is dit een aftrap van een inkoopactie? ;)
Haha :)

Als jij er 1 start kan je van mij wel een bestelling verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens deze zweedse site is de 192T ja de 192T, de opvolger van de 191T ook uit.

http://www.aurora.se/samsung/samsung_192t.htm

en hier staat hij ook al in de prijslijst: http://www.aurora.se/samsung/index.htm alleen zijn de prijs en specs nog onbekend

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:25:
volgens deze zweedse site is de 192T ja de 192T, de opvolger van de 191T ook uit.

En hij is vast niet leverbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
heb dus zelf een dode pixel op mijn scherm zitten (groen) :(
heb vincent (tftwinkel) al gemaild hierover en hij heeft een formulier ingevuld dat hitachi een nieuw scherm komt brengen en de oude weer ophalen.

zo kan de rest ook ff weten hoe hitachi dit afhandeld. ben uiteraard zelf ook benieuwd hoe snel dit gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door PhuSioN op 05-01-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft geen DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Waarom hebben TFT schermen van 17 t/m 19 inch allemaal een standaardresolutie van 1280x1024? Is het op een 17 inch dan allemaal wat kleiner en onleesbaarder? Ik ben 1024x768 op een 17 inch CRT gewend, ziet 1280x1024 in verhouding net zo groot uit op een 17" TFT? Of moet ik dan een trede hoger gaan? Ik kan namelijk niet zo goed tegen kleine letters e.d.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 17" TFT heeft een veel grotere "viewing screen", omdat deze niet gebogen hoeft te worden.

Dus als je een 17" TFT hebt kan je deze ongeveer vergelijken met een normale 19" CRT.

Bovendien kan je de tekst grote altijd iets groter zetten :)

En Patryk:

Ik ben zelf ook zeer benieuwd hoe Hitachi dit afhandelt, houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:25:

en hier staat hij ook al in de prijslijst: http://www.aurora.se/samsung/index.htm alleen zijn de prijs en specs nog onbekend
Hij ziet er uit als een N serie... Andere voet en hij heeft een hele dunne omranding. Volgens mij is dat dus geen 192T maar een 191/2N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

patryk schreef op 05 January 2003 @ 22:43:
zo kan de rest ook ff weten hoe hitachi dit afhandeld. ben uiteraard zelf ook benieuwd hoe snel dit gaat.
Dat gaat gewoon goed hoor. Ik heb ook een groene subpixel en de winkel was coulant. Ze krijgen vandeweek een partij nieuwe schermen van Hitachi en de mijne wordt dan teruggestuurd. Ik mag uit de nieuwe partij een foutloos model zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14:02
kzit zelf nu ook al een tijd te kijken naar een tft maar steeds eigenlijk geen geld of er kwam weer iets tussen, maar nu wil ik toch echt voor een tft gaan(15") maargoed, welke?
omdat ik nog steeds niet ruim in de portomonnee zit zat ik te denken aan een samsung 151s omdat die goedkoop is(pw 355) en ik er in het oude topic best veel goeds over las. ik ga hem zowiezo eerst in de winkel bekijken in action maar waarschijnlijk toch online bestellen(als ze hem op voorraad hebben that is). maar is dit een goede keuze? iemand die er zelf 1 heeft en even er iets over wil zeggen? kga dan een dual monitor draaien met een 17"crt ernaast(pci vid kaart). ben geen veeleisende gamer(eigenlijk alleen q3 af en toe) maar divx/dvd moet wel goed werken. kheb een leadtek gf3 classic. liefst wil ik ook de dvi daarvan gebruiken.

iemand al bericht of die energiepremie in 2003 weer geldt? dan heb ik een wat ruimere portomonee namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, ik vind het eigenlijk altijd een slecht idee om een monitor te kopen en dan de prijs als eerste argument te gebruiken. Je monitor is zo'n beetje het belangrijkste van je PC aangezien je daar de hele tijd naar zit te staren.

Ik weet niet of die monitor goed is hoor, ik zie alleen dat je een veel gemaakte fout maakt. Ik zeg altijd maar "bespaar nooit op je monitor"

Rekening houden met budget is altijd ok natuurlijk, maar een monitor kiezen omdat ie zo goedkoop is vind ik verkeerd.

Btw... Omdat de Samsung 172t nog steeds niet leverbaar is voor een redelijke prijs ben ik toch maar overgestapt op de Hitachi. Ik hoop dus binnenkort ook te kunnen gaan genieten van de 174 black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bolleh schreef op 06 January 2003 @ 09:44:
iemand al bericht of die energiepremie in 2003 weer geldt? dan heb ik een wat ruimere portomonee namelijk ;)
www.energiepremie.nl

In de tabel voor 2003 komen LCD monitoren niet meer voor. De lijst is aardig ingekrompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

obsidian schreef op 06 januari 2003 @ 09:50:
Tja, ik vind het eigenlijk altijd een slecht idee om een monitor te kopen en dan de prijs als eerste argument te gebruiken. Je monitor is zo'n beetje het belangrijkste van je PC aangezien je daar de hele tijd naar zit te staren.

Ik weet niet of die monitor goed is hoor, ik zie alleen dat je een veel gemaakte fout maakt. Ik zeg altijd maar "bespaar nooit op je monitor"

Rekening houden met budget is altijd ok natuurlijk, maar een monitor kiezen omdat ie zo goedkoop is vind ik verkeerd.

Btw... Omdat de Samsung 172t nog steeds niet leverbaar is voor een redelijke prijs ben ik toch maar overgestapt op de Hitachi. Ik hoop dus binnenkort ook te kunnen gaan genieten van de 174 black.
hier ben ik het helemaal mee eens... ga geen 'mindere' 15'' kopen omdat je budget niet meer toelaat...

+ je wilt dual gaan draaien, dus je hebt al een monitor staan... spaar dan nog lekker ff door totdat je genoeg hebt voor bv de hitachi

(waar ik overigens over een kleine 2 weekjes (levertijd) ook van hoop te gaan genieten.. jahoeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
obsidian schreef op 06 januari 2003 @ 09:50:

ik wil niet zoveel mogelijk besparen, het is gewoon zoals het is, ik moet kiezen tussen nu een nieuwe monitor(waar ik dus al heel lang over twijfel) of wachten, en dat kan nogal erg lang worden, kmoet namelijk sparen voor mn vakantie naar amerika dus kheb nu zon 400-450 euro, en over die samsung hoorde ik wel goede dingen, verder is een 17" tft leuk maar khoef eigenlijk niet groter want dat kan ik toch niet betalen, ja hogere reso is leuk maar 2x 1024*768 is leuk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
obsidian schreef op 06 January 2003 @ 09:50:

Hitachi krijgt het maar druk ben nl ook overgestapt en hij is besteld..ff afwachten dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

CRT's zijn inderdaad van Sony. Mn vaders LCD van Dell is echter van Philips.
Hmm, ik heb de E151FP monitor bij mijn Dell genomen, die volgens de specificaties 'slechts' op 35ms reageert. Echter, heb nog geen moment last gehad van ghosting of iets dergelijks. Bovendien staat overal vermeld dat de monitor gemaakt is door Dell, en niet door een derde firma...
Afbeeldingslocatie: http://www.tigerdirect.com/images/SKUimages/medium/D100-1506.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op 06 januari 2003 @ 08:52:
[...]

Hij ziet er uit als een N serie... Andere voet en hij heeft een hele dunne omranding. Volgens mij is dat dus geen 192T maar een 191/2N
Volgens mij niet want in de prijslijst staat een 191N een 191T en de 192T bij de eerste en de laatste (191n en 192t) staat nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DouweGNL schreef op 06 January 2003 @ 13:45:
Bovendien staat overal vermeld dat de monitor gemaakt is door Dell, en niet door een derde firma...
Maak van 'gemaakt' maar 'geassembleerd' :) Dell bouwt techniek van bedrijven als Sony en Philips in eigen designkastjes. Dat noemen ze dan 'maken' terwijl de techniek volledig ingekocht is. Niks mis mee hoor.

Overigens zijn Dell en Philips sinds vorig jaar vrij close. Ze hebben een grote deal gesloten voor een jaar of 5. Philips levert allerlei componenten voor Dell systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 24 December 2002 @ 19:56:
Zat net weer ff rond te kijken, maar Benq heeft ook wel een aardige TFT met 16ms response tijd, namelijk de FP767. Deze is ook nog eens zeer aantrekkelijk geprijsd: 538euro. Alleen ook hier geen tests en reviews.

Zie hier de specs: http://www.benq.nl/Produc...t=182&page=specifications

Hmm, geen DVI.
Die heb ik op het werk, heel fijn ding
en ut 2003 vind ik er heel leuk op spelen (ssssssssttttttt mn baas :P)
iig heel goed ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

't Zal me eigenlijk een rotzorg zijn, maar ja :)
Vind het wel vreemd dat echt NERGENS staat dat Philips of Sony deze monitor gemaakt zou hebben... niet op de monitor, niet in de handleiding, nergens op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DouweGNL schreef op 06 January 2003 @ 13:45:
[...]
Hmm, ik heb de E151FP monitor bij mijn Dell genomen, die volgens de specificaties 'slechts' op 35ms reageert. Echter, heb nog geen moment last gehad van ghosting of iets dergelijks. Bovendien staat overal vermeld dat de monitor gemaakt is door Dell, en niet door een derde firma...
[afbeelding]
ff zoeken, hij komt van Acer.

FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product :
COLOR MONITOR
(Category Name)
E151FP / DELL FP553
(Model No / Brand Name) (Basic Model)
* Manufactured at :
1. Acer Communications & Multimedia Inc.
157 Shanying Road, Gueishan, Taoyuan 333, Taiwan, R.O.C.

2. Acer Communications & Multimedia Co., Ltd.

New District 169 Zhujiang Rd Suzhou Jiangsu, China

We hereby declare that this device complies with Part 15 of the FCC Rules.
Operation is subject to the following two conditions :

This device may not cause harmful interference, and
This device must accept any interference received,
including interference that may cause undesired operation.

* FCC Rules :
Tested to comply with FCC part 15, class B
* Test site at :
Compliance Engineering Services, Sunnyvale, CA, USA
* Responsible Party for Product Compliance :
Acer Communications & Multimedia Inc.

157, Shan-Ying Road,

Gueishan, Taoyuan 333

Telephone 886-3-3598800

Fax 886-3-3599000

* Manufacturer Information :
157, Shan-Ying Road,

Gueishan, Taoyuan 333

2001-9-26

Tenzij je de Dell™ E151FPp hebt die komt weer van Philips.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DouweGNL schreef op 06 January 2003 @ 13:54:
't Zal me eigenlijk een rotzorg zijn, maar ja :)
Vind het wel vreemd dat echt NERGENS staat dat Philips of Sony deze monitor gemaakt zou hebben... niet op de monitor, niet in de handleiding, nergens op internet...
Hmm, op mijn LCD staat 'powered by Philips' ofzo :) maar das alweer een best 'oude' (paar jaartjes...) Verder geloof ik er niet in (zoals al eerder wordt gezegd) dat Dell de monitor helemaal zelf maakt. De techniek gebruiken ze wel degelijk van derden... Het uiterlijk is wel van Dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 14:38:
[...]

Hmm, op mijn LCD staat 'powered by Philips' ofzo :) maar das alweer een best 'oude' (paar jaartjes...) Verder geloof ik er niet in (zoals al eerder wordt gezegd) dat Dell de monitor helemaal zelf maakt. De techniek gebruiken ze wel degelijk van derden... Het uiterlijk is wel van Dell ;)
Hier http://docs.euro.dell.com/docs/index.asp?cc=3 vind je van elke Dell monitor de gegevens, als je ff goed leest vind je van elk type ook de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patryk:

Hoe zit het met de dode pixel op je Hitachi? Is er al vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 19:55:
[...]

Hier http://docs.euro.dell.com/docs/index.asp?cc=3 vind je van elke Dell monitor de gegevens, als je ff goed leest vind je van elk type ook de fabrikant.
Ik ben even gaan kijken voor de 1702FP, maar ik kan het niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch wel nieuwsgierig naar de specs van deze 192T.
Wat zou hij nou kunnen verschillen van de 191T?

Misschien alleen de responstijd? :9

Ik kom nog steeds niemand tegen die een LG L1710B in zijn bezit heeft.
Ik ben zelf al een tijdje hiernaar op zoek en heb met www.LGE.nl gemaild met het verzoek wanneer de 16 ms-versie nu eens binnen komt. De foto op onderstaande site is toch ook een super strak design in vergelijk met die van samsung.

Zie : http://www.konstant.de/pr...nics/lg_presse_l1710b.htm

Reaktie LG ----------------------------------------------------

Geachte heer,

Bij de firma Mycom kunt u ongetwijfefeld aan het eind van deze maand de monitor bewonderen cq. kopen.

De afbeelding die u heeft meegestuurd is een L1810B, de L1710B ziet er in design hetzelfde uit dat zal niet veel verschil geven.

In Belgie en Duitsland is hetzelfde probleem qua beschikbaarheid elk land heeft ca. 4 weken geleden maar een kleinere levering ontvangen, en wachten op de nieuwe.

Groet,

-------------------------------
Jeroen Rijkers
Sales Manager IT Products
LG Electronics Netherlands

Nu nog snel even bellen naar Mycom. Is wel niet helemaal mijn zaak, maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Zow vanavond ff de hitachi cml174sxwb besteld.
Rond de 20e waren ze weer leverbaar.
Er zit dus nu 2 weken levertijd op.
bij tftwinkel in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:55:
ff zoeken, hij komt van Acer.

FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product :
COLOR MONITOR
(Category Name)
E151FP / DELL FP553
(Model No / Brand Name) (Basic Model)
* Manufactured at :
157 Shanying Road, Gueishan, Taoyuan 333, Taiwan, R.O.C.

We hereby declare that this device complies with Part 15 of the FCC Rules.
Operation is subject to the following two conditions :

This device may not cause harmful interference, and
This device must accept any interference received,
including interference that may cause undesired operation.

* FCC Rules :
Tested to comply with FCC part 15, class B
* Test site at :
Compliance Engineering Services, Sunnyvale, CA, USA
* Responsible Party for Product Compliance :
Acer Communications & Multimedia Inc.

157, Shan-Ying Road,

Gueishan, Taoyuan 333

Telephone 886-3-3598800

Fax 886-3-3599000

* Manufacturer Information :
157, Shan-Ying Road,

Gueishan, Taoyuan 333

2001-9-26

Tenzij je de Dell™ E151FPp hebt die komt weer van Philips.
Hmm, Acer. Ook goed. Monitor bevalt nog steeds prima, zonder dode pixels enzo, dus het zal me allemaal een zorg zijn :).
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 14:38:
Idee heb ik inderdaad ook niet... Weet niet waar het vandaan komt, maar ik zie Dell puur als een computerbouwer, niet als een monitorenmagnaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
maja ik vind het een beetje een onoverzichtelijk topic :9,

daarom hier mijn vraag: Ik wil voor 250-350 euro een monitor kopen. Ik zit nu dus wel aan een TFT te denken. Ik ben een fanatieke gamer. De monitor hoeft niet 17" te zijn, 15" is genoeg.
Dus: Is er een monitor in mijn prijsklasse waarop GOED te gamen is (geen vertraging enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

418O2 schreef op 06 January 2003 @ 22:37:
maja ik vind het een beetje een onoverzichtelijk topic :9,
Lees 'm toch maar even gewoon door zoals wij allemaal gedaan hebben... Dan hoef je ook niet meer van die loze vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 09:45
maja, ik kan hier alleen maar heel veel over 17" monitoren vinden...

Ik ga toch maar voor 19" crt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ongeveer het prijskaartje dat op de L1710B zit?
En uiteraard de pixel garantie.

Vind het toch een ietsje strakker design dan de Hitachi, maar ik denk dat de prijs van de LG wel weer een aanzienlijker stuk hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Exirion schreef op 06 januari 2003 @ 22:45:
[...]

Lees 'm toch maar even gewoon door zoals wij allemaal gedaan hebben... Dan hoef je ook niet meer van die loze vragen te stellen.
Zo'n gekke vraag vind ik het niet. Over 15" schermen staat gewoon bijna niets vermeld. Er zijn ook mensen die geen 620 euro over hebben voor een TFT-scherm. Als ik het geld had gehad had ik het meteen gedaan, maar als ik voor 250 euro een even goede 15" kan krijgen dan doe ik dat meteen. Heb ik geld zat over voor een leuke videokaart (die ik ook bij een 17" nodig zou hebben, want ik heb geen DVI en wil ik dan toch wel graag) en ook nog wel een andere upgrade.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung 152T is ook een zeer goede 15 inch monitor... Maar meende dat die wel zo rond de 400 euro lag.

http://www.tech-report.com/reviews/2002q4/lcds/index.x?pg=1 voor een reviewtje van de 152T

Die zou ik namelijk eerst halen, maar besloot toch even door te sparen naar een 17 inch monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kga vanmiddag even bij een kennis in de winkel kijken naar een samsung 151s, iemand tips waar ik op moet letten?
dode pixels boeit niet echt omdat ik eerst monitoren in real life wil vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Waar je op moet letten? Of je het beeld wat de monitor geeft mooi vind. Dat is het belangrijkste.

En dan kijken of het beeld:
goed stilstaat (trillen, bibberen, flikkeren)
Niet te donker is
Mooie kleuren geeft
Eigenlijk zou je een spelletje moeten gaan spelen om te kijken of ie last heeft van ghosting
EN kijken of ie de aansluitingen heeft die je wilt hebben (DVI, video in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

het wordt tijd voor een zinvol part 3 :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.