Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Halverwege boek 9 blijven steken? Jij bent niet goed wijs zekerOogst schreef op 31 December 2002 @ 22:06:
[...]
Heb jij de hele serie al gelezen voor zover uitgebracht? Ik ben voorlopig blijven steken halverwege deel negen, volgens mij nog steeds de laatste die uit is. Het totaal zou twaalf moeten worden en ik denk dat ik het toch nog wel helemaal uit wil lezen, ondanks de tegenvallers sinds deel vijf. Na deel vijf vind ik het namelijk echt steeds saaier worden, steeds trager, steeds meer herhalingen, steeds langere overpeinzingen.
Maar ik denk dat ik geen personage(s) meer in de scene doe omdat ik met tijdgebrek zit, maar ik wil na de contest er nog wel personage's in zetten en nog een animatie van maken. Btw, check je mail
Jij ook de beste wensen. En de rest natuurlijk ook !Tham schreef op 01 januari 2003 @ 13:45:
Ten eerste beste wensen allemaal!
Ben nog een beetje versuft en met een zwaar hoofd van de teveel genuttigde dranken ben ik nog niet in staat verder te modellen dan maar een een update maken, er doen echt veel mensen mee deze keer 43!![]()
overzicht van idereen die mee doet:
...
21. maikel
http://www.amelsfort.nl/images/fantasy/smoke1.jpg
...
Jammer dat we zo weinig meer horen van voormalige winnaars, en volgens mij laat LiTokI het ook afweten deze keer Jammer....
Alleen Wild Media blijft ons trouw, MadDog heeft ook een ommetje gemaakt en is nu gelukkig weer terug, hondjes zijn trouwe beestjes maar waar zijn Wilde Aap, Richard_, Gladiool en Oogst gebleven? zij hebben ervoor gezorgd dat dit topic nu zo populair is...
Maareh...... het plaatje van mij dat je in 't lijstje geplaatst hebt is alleen een plaatje om een probleem aan te geven.
Boeit in zo'n overzichtje natuurlijk toch nog niet echt, maar toch....
En meteen maar weer een WIPje van m'n volgende gebouwtje:

[ Voor 6% gewijzigd door maikel op 01-01-2003 21:46 ]
daar komen ze, alles is W.I.P.;Tham schreef op 01 January 2003 @ 13:45:
Ten eerste beste wensen allemaal!
hetzelfde
Jammer dat we zo weinig meer horen van voormalige winnaars, en volgens mij laat LiTokI het ook afweten deze keer Jammer....
was druk bezig, komt nooit af, was een animatie aan 't maken van Khazad-Dum (Gandalf + Balrog etc.) en daar wat screenies uit halen voor de contest, animatie voor de lol, maar heb mezelf natuurlijk weer teveel werk op de hals gehaald, zal straks die dingen ff uploaden, kan je zien wat er nooit af komt![]()
Alleen Wild Media blijft ons trouw, MadDog heeft ook een ommetje gemaakt en is nu gelukkig weer terug, hondjes zijn trouwe beestjes maar waar zijn Wilde Aap, Richard_, Gladiool en Oogst gebleven? zij hebben ervoor gezorgd dat dit topic nu zo populair is... da's jammer idd. ben benieuwd of wildmedia nog wat van zich laat horen, want alleen een boek is te mager voor zijn doen... en voor de rest... jammer
![]()
Gandalf close-upje, kleren zijn cloth-dynamics beweegt mee enzo;

Khazad-Dum + hetzelfde Gandalfje als hierboven, maar zoals je ziet, geen Balrog;

lip-sync, 1 seconde, DivX, hoofd beweegt niet, ogen bewegen niet;
http://members.home.nl/a.proost/youcannotpass.avi
af voor maandag? nope, ooit af? wie weet
[ Voor 21% gewijzigd door LiToKi op 01-01-2003 21:51 ]
Ziet er, zoals we van je gewend zijn, goed uit!LiToKi schreef op 01 January 2003 @ 21:42:
[...]
daar komen ze, alles is W.I.P.;
[afbeelding]
Khazad-Dum + hetzelfde Gandalfje als hierboven, maar zoals je ziet, geen Balrog;
[afbeelding]
Je kunt altijd hetgeen je hebt inzenden. Heb ik bij de vorige contest ook gedaan en ik kreeg toch nog 7 punten.
Ehm, je kunt me veel wijsmaken, maar dit is de oude header van die site van
Technosphere, waar je zo'n leuk beestje aan kon maken wat dan ging hunten enzo.
http://www.technosphere.org.uk/
Ze hebben nu een nieuwe header maar het effect herken je meteen...
Nu zie ik het trouwens, je hebt het plaatje gewoon rechtstreeks van die site geript. Wat stelt dit voor...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Litoki: gaaf spul, ziet er goed uit!
[ Voor 29% gewijzigd door DeepSeven op 01-01-2003 22:24 ]
Anoniem: 63976
ziet er vet uit litoki, hopelijk zal mij dit ook eens lukkenLiToKi schreef op 01 januari 2003 @ 21:42:
[...]
Anoniem: 38587

- Het is een anime vrouwtje ja
- Ja van voren ziet het er niet uit nog, maar er komt
1) Je krijgt haar van achter te zien
2) Ze krijgt een cape, en een bos haar
3) Ze krijgt van voren ook nog kleding en wat details (boog enz)
- Het is me eerst man/vrouw model
Ik ben er nog vrij tevree mee, vooral omdat je haar van achter alleen krijgt te zien
btw Litoki, kom ff online @ msn
Me golem heeft ook wat kleine updatjes, alleen handen nog.. en beetje "binnenkant"
Dan scene maken , wordt vrij simpel
Gras, waar ze in staan, mooie witte maan op achtergrond e.d.
Dan alles texturen, en 10 dagen renderen ofzo

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Heel mooi gedaan dat lip-sync!!LiToKi schreef op 01 January 2003 @ 21:42:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Anoniem: 13071
hehe, je wilt natuurlijk een complete tutorial, dat begrijp ik. Ik ben wel van plan een paar van m'n dingen dieper uit te leggen dan ik tot nog toe gedaan heb, dus stay tuned. Over deze wip kan ik niet zoveel zeggen eigenlijk - TOP SECRET!
Een paar weetjes: De muren zijn simpel: een lijn met bevel-profile'tje erover en daar met boolean ramen in geschoten. Allemaal procedureel: als ik grotere ramen wil hoef ik maar 1 box te vergroten, als ik de ramen verder van elkaar af wil hebben kan dat met het aanpassen van de clone-modifier (wie kan er nog zonder de gratis clone-plug?: http://www.itoosoft.com/). etc etc.
Verder is de omgeving een Bolfoto (ik zal er een paar downloadbaar maken voor de liefhebber), doet de volume fog weer raar en is met GI gewoon niet te leven (maarja, ook niet zonder, dus daar gaan we weer). Vuurtjes zijn standaard-max, de rook erboven is Blur dustdevil (download hier: http://www.blur.com/blurbeta/). Meer weetjes kan ik zo niet bedenken. Ja, de rendertijd, maar die verklap ik niet want anders denk je dat ik idioot ben...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13071 op 01-01-2003 23:45 ]

Eindelijk is het me gelukt om redelijk water in die geul te krijgen, ik heb gekozen voor de material 'white wine'
Deze render duurde me 20 minuten! en dat is echt de langste tot nu toe, tijdens het renderen kan ik ook niks met mn computer, dus zo leuk vind ik het niet. Maargoed,
Aie ik vergat LiToKi te noemen... whoa, dat je die animatie van die mond zo goed kan, prachtig. Heb je zelf met een spiegel ofzo gezeten, of de film erbij gehouden om te zien hoe zijn spieren bewegen? En ik dacht nog wel dat je een 3d-block had!
Morgenavond ga ik er weer mee verder! Truste all!
[ Voor 19% gewijzigd door Dark Blue op 03-01-2003 00:16 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 13071
Anoniem: 72246
Dat er nog veel "ge3deed" mag worden
lang geleden dat ik nog gepost heb. Ga wellicht niet meedoen met de fantasy contest , wegens teveel werk voor school. Ben wel bezig met een 3D omgeving te maken dat als opdracht dien voor school. Als het af is post ik wel eens een paar stills of wel de animatie.
Al een paar mooie dingen gezien voor de huidige contest ! Vooral Dark Blue's creatie is wel heel origineel en mooi ... en dit met Vue D'esprit
Dat de beste moge winnen he.
Daar is maar 1 goeie 'handleiding' voor en dat is deze; http://www.comet-cartoons...docs/lipsync/lipsync.htmlDark Blue schreef op 02 januari 2003 @ 01:02:
Aie ik vergat LiToKi te noemen... whoa, dat je die animatie van die mond zo goed kan, prachtig. Heb je zelf met een spiegel ofzo gezeten, of de film erbij gehouden om te zien hoe zijn spieren bewegen? En ik dacht nog wel dat je een 3d-block had!
Als iemand nog een andere heeft; graag, want 1 bron is wel erg weinig
En lip-sync heb ik voor m'n stage moeten doen, en dan ken je 't na een tijdje wel, en dan ben je 't ook spuugzat. Het is ook relatief veel werk, voor relatief weinig resultaat. Je moet per zin/woord/klank gaan kijken hoeveel de mond beweegt, beweeg je te veel en dus te snel, dan is 't niet mooi, hetzelfde voor te weinig. Dit zinnetje vind ik zelf wel aardig goed gelukt... En letten op hoe je eigen mond beweegt helpt ook veel ja, dit zinnetje was wel makkelijk, langzaam enzo "yoouuuu cannooottt paaaaassss". De volgende wordt kutter "I'm de hielder of the holy flam of Anor, keeper of the seacret fire, the dark fire will not avail you, flame of Unun" of iets in die geest.
MagPie van thirdwishsoftware.com helpt veel, de betaalde versie laat je zinnen importeren, FaceStation is helemaal cool, dan hoef je alleen de zin uit te spreken. Maar goed, dat heb ik dus allemaal niet... En stage is weer begonnen (op 2 jan. ja
Overigens zou ik zelf altijd een webcam-filmpje gebruiken voor lip-sync, omdat je dan zeker weet dat de timing en alles klopt en je amper meer hoeft te tweaken.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Hier kan je plaatjes neerzetten: http://www.theforumisdown.com/YaeX schreef op 02 januari 2003 @ 11:22:
Eey... ik doe ook nog mee. Alleen ik kan geen plaatjes meer neerzetten of ik weet ff niet waar. Maar ik doe nog wel mee. Post alleen wat weinig..
of hier http://www.picserver.tk/
ben benieuwd
Ah, merci! Er komt vandaag misschien wel n plaatje maar verwacht er niet veel van hefatbenny schreef op 02 januari 2003 @ 11:27:
[...]
Hier kan je plaatjes neerzetten: http://www.theforumisdown.com/
of hier http://www.picserver.tk/
ben benieuwd
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ze zijn niet lineair....Oogst schreef op 02 januari 2003 @ 11:10:
Jammer is alleen dat je de lippen wel erg lineair laat bewegen, wat in MAX 5 heel gemakkelijk verholpen kan worden doordat morphs daarin niet meer lineair hoeven te zijn.
edit; ik zie nog steeds niet wat er mis mee is eigenlijk

edit2; webcam filmpje gaat natuurlijk ook niet, omdat je dan jezelf moet syncen (ook qua volume/expressie/klank) met een geluidje, of je moet 't zelf opnieuw willen inspreken natuurlijk...
[ Voor 34% gewijzigd door LiToKi op 02-01-2003 12:30 ]

Maar ik vind het eigenlijk maar lelijk en vind de oude afbeelding denk ik leuker.
Wat vinden jullie?
Nee joh, met gras is zeer zeker wel stukken beterfatbenny schreef op 02 January 2003 @ 12:01:
heb erg weinig tijd gehad de laatste paar dagen dus heb alleen 20 grassprietjes toegevoegd:
[afbeelding]
Maar ik vind het eigenlijk maar lelijk en vind de oude afbeelding denk ik leuker.
Wat vinden jullie?
tentacles, hier nog in een andere setting. Ben zelf errug trots op textures

Zo ziet de kamer er op dit moment uit, maar ik ga m'n eerder geposte cyclops er nog in plaatsen, op de plaats waar nu de tentacles door het raam (ja, moet nog kozijn + raam + gordijnen in) komen. Tentacles ga ik dan meer links plaatsen, waaronder één door het gat in de muur links
eerder geposte cyclops:

commentaar, tips, kritiek meer dan welkom
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
helaas ik heb 4.2armageddon_2k1 schreef op 02 januari 2003 @ 14:00:
als je max 5 heb, moet je eens de ink and paint material proberen voor je kabouters. geeft wel een leuk effect denk ik
Anoniem: 41237
ondanks dat het zo ongelofelijkt simpel is gemaakt ziet het er ook nog 's ongelofelijk l33t uit!
dankjeLiToKi schreef op 02 January 2003 @ 14:33:
fatbenny, zoek eens iets op over 3 punts belichtingverder erg lol, vooral die linkse
bij het zoeken naar 3-punts belichting ik kom voornamelijk op sites van fotocamera's
ik heb nu iig 3 verspreide lichten met multiplier 0,4 ipv 1 licht met multiplier 1,0 geplaatst. afbeelding
De kabouters zien er wel wel helderder uit, maar ik moet nog wel even de 's avonds in het bos sfeer terugkrijgen
[ Voor 10% gewijzigd door fatbenny op 02-01-2003 15:10 . Reden: van alles ]
wat misschien ook mooi is, zijn wat lampen onder je bomen, maar dan met attenuation aan, zodat ze alleen maar het gebied onder de bomen verlichten, en die kan je dan een groenig kleurtje geven.
Nadeel van die 3-puntsbelichting is, is dattie standaard is, leuk voor als je iets "netjes" uit wilt lichten. Ook is 't dan allemaal niet zo cartoony meer zoals nu
Voor tutorials; zie m'n sig
Dankje Litoki, ik ga het eind van de middag/vanavond proberen en ik kijk wel ff of het niet teveel afbreuk doet aan de 'stijl'.LiToKi schreef op 02 January 2003 @ 15:20:
Da's al iets beter ja, maar met 3 puntsbelichting is er 1 key-light (belangrijkste lichtrichting dus, ong. 45 graden met de grond), op ong. 0.8/0.7 en blauwe kleur, 1 fill-light (maakt ong. een hoek van 45 graden met de keylight en met de grond) op ong 0.6/0.5, rode/oranje achtige kleur, en voor de goeie orde een back-light, aan de "achterkant" van je scene dus... die kan je heel flauw zetten (0.2) of heel fel (1.6 of nog hoger) naar gelang je mooi vindt.
wat misschien ook mooi is, zijn wat lampen onder je bomen, maar dan met attenuation aan, zodat ze alleen maar het gebied onder de bomen verlichten, en die kan je dan een groenig kleurtje geven.
Nadeel van die 3-puntsbelichting is, is dattie standaard is, leuk voor als je iets "netjes" uit wilt lichten. Ook is 't dan allemaal niet zo cartoony meer zoals nu
Voor tutorials; zie m'n sig
EDIT Kabouterkring met nieuwe belichting adhv tips van Litoki afbeelding
graag jullie mening
[ Voor 20% gewijzigd door fatbenny op 02-01-2003 17:10 ]
Ik weet verder niet veel meer te verzinnen. Alleen damn wat is cinema 4d rottig om een mooie omgeving te maken...
Anoniem: 73881
Ja, klopt. Ik kan alleen maar valsspelen. Sorry.Dark Blue schreef op 01 januari 2003 @ 22:08:
[...]
Ehm, je kunt me veel wijsmaken, maar dit is de oude header van die site van
Technosphere, waar je zo'n leuk beestje aan kon maken wat dan ging hunten enzo.
http://www.technosphere.org.uk/
Ze hebben nu een nieuwe header maar het effect herken je meteen...
Nu zie ik het trouwens, je hebt het plaatje gewoon rechtstreeks van die site geript. Wat stelt dit voor...![]()
![]()
* Anoniem: 73881 heeft er spijt van...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 02-01-2003 17:08 ]

Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Ik vind de beweging erg hoekig, het lijkt lineair (ook al is het dat blijkbaar niet). Het lijkt gewoon niet soepel. Misschien komt dat ook wel doordat het een hele trage uitroep is en de mond niet zover opengaat als je zou verwachten bij zo'n geschreeuw.LiToKi schreef op 02 januari 2003 @ 11:57:
[...]
Ze zijn niet lineair....
edit; ik zie nog steeds niet wat er mis mee is eigenlijktell me
edit2; webcam filmpje gaat natuurlijk ook niet, omdat je dan jezelf moet syncen (ook qua volume/expressie/klank) met een geluidje, of je moet 't zelf opnieuw willen inspreken natuurlijk...
Inderdaad heb je niks aan een webcam als je andermans stem gebruikt, dus in dit geval is dat een zinloze opmerking van mij. Nou zal ik in de praktijk eigenlijk vrijwel nooit de stem van een onbekende gebruiken, want als ik mijn eigen filmpje maak, wil ik ook mijn eigen dialogen schrijven en zal ik het dus zelf in moeten laten spreken. Dan kan ik de voice-actors terwijl ze het inspreken mooi ook gelijk filmen.
Jammer alleen dat ik geen webcam heb, maar als ik hem nodig zou hebben zou ik hem er voor kopen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik vind die mond wel gaan, die reageerd wel goed toch? Die wenkbrouw (rechter) vind ik raarder doen?Oogst schreef op 02 januari 2003 @ 18:08:
[...]
Ik vind de beweging erg hoekig, het lijkt lineair (ook al is het dat blijkbaar niet). Het lijkt gewoon niet soepel. Misschien komt dat ook wel doordat het een hele trage uitroep is en de mond niet zover opengaat als je zou verwachten bij zo'n geschreeuw.
Inderdaad heb je niks aan een webcam als je andermans stem gebruikt, dus in dit geval is dat een zinloze opmerking van mij. Nou zal ik in de praktijk eigenlijk vrijwel nooit de stem van een onbekende gebruiken, want als ik mijn eigen filmpje maak, wil ik ook mijn eigen dialogen schrijven en zal ik het dus zelf in moeten laten spreken. Dan kan ik de voice-actors terwijl ze het inspreken mooi ook gelijk filmen.
Jammer alleen dat ik geen webcam heb, maar als ik hem nodig zou hebben zou ik hem er voor kopen.
//edit beweegt langzaam naar beneden en naar boven, nou kan ik amper 3d max (ben aant leren^) en weet niet of dat mogelijk is meer 'snelheid' te geven, wat 'krachtiger' en meer met de tekst mee zeg maar.
[ Voor 10% gewijzigd door Flapmo op 02-01-2003 20:12 ]
Anoniem: 14254

[edit]
PS me very proud
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 14254 op 02-01-2003 20:20 ]
In het perspectief van jatten vind ik em nog steeds dope! Ik bedoel als je wilt jatten wil je geen moeite doen... dus wrom dan de url veranderen? ben je nog een man ookFlapmo schreef op 02 januari 2003 @ 20:14:
[...]
knap gejat? was een directe link..had em dan ff op je hd gesaved

Hij is mooi deleon!
[ Voor 6% gewijzigd door Tobiaz op 02-01-2003 20:26 ]
//edit tobias: das waar
[ Voor 12% gewijzigd door Flapmo op 02-01-2003 20:37 ]
Hmm ja, ik zou de mond nog verder kunnen laten opgaan, maar ik wilde wat power bewaren voor de laatste "you shall not pass" (eerst zegt ie rtouwens you cannot pass, leuk detail...), ook zit er natuurlijk geen hoofdbeweging in, dat scheelt heel erg, nu is 't net zo'n robot, dus daarin heb je helemaal gelijk.Oogst schreef op 02 January 2003 @ 18:08:
[...]
Ik vind de beweging erg hoekig, het lijkt lineair (ook al is het dat blijkbaar niet). Het lijkt gewoon niet soepel. Misschien komt dat ook wel doordat het een hele trage uitroep is en de mond niet zover opengaat als je zou verwachten bij zo'n geschreeuw.
Ik heb wel een webcam, het is helaas een gaar ding, max 8 fps (eigenlijk digitale camera)

ik heb ook geen tijd meer, laatste wip (afbeelding) van vandaag wordt waarschijnlijk mijn final en ik lever hem dan morgen in, dit weekend en maandag helemaal geen tijd.Anoniem: 38587 schreef op 02 January 2003 @ 22:44:
Tijd , argh argh, pc argh argh...mja, ik hoop dat ik het ga redden...maar ok
ik doe me best
en op zich voor een eerste keer 3d-en ben ik nog best tevreden over hoe het eruit ziet.
[ Voor 12% gewijzigd door fatbenny op 02-01-2003 22:52 ]
Anoniem: 28475
fatbenny: doe nog wat aan die grond...al is het een iets lichtere kleur ..nu ziet het er wat erg donker uit.
al aardig wat mooie werkjes gezien... komen er nog meer animaties?
doe er dan nog eerst even een ondergrond plane, dan is ie een stuk beterfatbenny schreef op 02 January 2003 @ 22:47:
[...]
ik heb ook geen tijd meer, laatste wip (afbeelding) van vandaag wordt waarschijnlijk mijn final en ik lever hem dan morgen in, dit weekend en maandag helemaal geen tijd.
en op zich voor een eerste keer 3d-en ben ik nog best tevreden over hoe het eruit ziet.
met heel donkerbruine plane erbij afbeeldingAnoniem: 38587 schreef op 02 January 2003 @ 23:16:
[...]
doe er dan nog eerst even een ondergrond plane, dan is ie een stuk beter
groen wordt zo lelijk, ik denk dat ik het toch donker houd, dus die donkerbruine of zwart, voorbeeldjes (hele slechte jpg):
donkergroen
heel groen
die heel groen vind ik zelf wel vrolijkfatbenny schreef op 03 januari 2003 @ 00:19:
[...]
groen wordt zo lelijk, ik denk dat ik het toch donker houd, dus die donkerbruine of zwart, voorbeeldjes (hele slechte jpg):
donkergroen
heel groen
Ja dies ook goed, maar geen donker
Wat een sig, ik weet niet wat ik ervan moet denken..o mijn god

In den beginne was er het groene object: een balk met een bolle bovenkant in stervorm.
Daar heb ik een kopie van gemaakt (ctrl-d) en die vervolgens 60 graden gedraaid.
Nu wil ik er gewoon via de union-operatie 1 object van maken, maar Maya is dat niet met me eens en haalt gewoon beide objecten weg.
Dit doet Maya overigens ook bij de overige 2 boolean-operaties.
Als ik een van de objecten wat omhoog verschuif werken de operaties wel, maar nog niet goed: als ik 'union' kies, maakt ie er een 'intersection' van en omgekeerd. En als ik er een 'difference' op toepas, doet ie het ook net verkeerd om: hij trekt object 1 van object 2 af.
Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Ik heb het witte object als eerste gekozen: in Maya wordt het laatst geselecteerde object groen, de rest wit. Maar ik snap wat je bedoelt en helaas: hetzelfde probleem.zirus schreef op 03 januari 2003 @ 00:50:
ik weet wel dat als je in Max eerst wat nou het witte object is kiest en dan het groene en dan uniun doet dat hij het dan soms wel wil doen maar een Bloolean op ingewikekdle vormen wil niet latijd goed werken .
Anoniem: 38587 schreef op 03 January 2003 @ 00:28:
[...]
Ja dies ook goed, maar geen donker
offtopic:
Wat een sig, ik weet niet wat ik ervan moet denken..o mijn god
Is hij te grof? Ik twijfel er zelf namelijk aan. Ik heb m in een film gehoord, een oud dametje zei het. Als je een betere weet, just ICQ
maikel, wat doet maya als je bijv. een sphere of een cilinder in het midden zet, iets dat toch niet te zien zal zijn, en je maakt er dan een union van? of als je er een object helemaal buiten zet en je gaat wat booleans uitproberen?
Ik heb dat probleem ook ooit gehad in max maar ik weet niet welke opties maya allemaal heeft voor boolean, en wat jij zegt dat als je het iets verschuift dat hij het dan wel doet, miss komt het dan doordat ze precies opelkaar zitten en dat het dan gewoonweg niet kan, alhoewel ik dat amper kan geloven.maikel schreef op 03 January 2003 @ 00:56:
[...]
Ik heb het witte object als eerste gekozen: in Maya wordt het laatst geselecteerde object groen, de rest wit. Maar ik snap wat je bedoelt en helaas: hetzelfde probleem.
Dark Blue schreef op 03 januari 2003 @ 01:06:
[...]
offtopic:
Is hij te grof? Ik twijfel er zelf namelijk aan. Ik heb m in een film gehoord, een oud dametje zei het. Als je een betere weet, just ICQ
maikel, wat doet maya als je bijv. een sphere of een cilinder in het midden zet, iets dat toch niet te zien zal zijn, en je maakt er dan een union van? of als je er een object helemaal buiten zet en je gaat wat booleans uitproberen?
Ik vind 'm wel OK hoor. Wel grappig.
Dan doet Maya gewoon wat ik van 'm (of is 't een 'haar' ??) verwacht: bij die union verdwijnt het binnenste object en als ze elkaar niet snijden/kruisen maakt ie er bij een union 1 object van, bij een intersection verdwijnen ze allebei en bij een difference verdwijnt het laatst geselecteerde object.
Dus dat werkt gewoon goed.
Maar bij die objecten waar ik de boolean nu op toe wil passen dus niet. Het probleem is dat die boolean niet echt heel erg noodzakelijk is aangezien ik dat object/die objecten wil gebruiken om in mijn toren 6 ramen te maken: dat zou dus ook met de twee losse objecten kunnen. Maar als ik dat probeer te doen, krijg ik de zelfde problemen.
Ik denk dus dat er iets met mijn objecten niet helemaal goed is, maar ik kan echt niks vinden.
Ik heb al eens eerder zo'n probleem gehad, maar toen bleek er gewoon een face scheef te zitten. Maar dat is nu dus niet het geval.
Ik zat dus ook aan zoiets te denken en dat lijkt mij dus inderdaad ook erg sterk. Ik bedoel: doordat die objecten op exact dezelfde hoogte staan, wordt het nog makkelijker (ik zou het bijna met de hand kunnen doen).zirus schreef op 03 januari 2003 @ 01:09:
[...]
Ik heb dat probleem ook ooit gehad in max maar ik weet niet welke opties maya allemaal heeft voor boolean, en wat jij zegt dat als je het iets verschuift dat hij het dan wel doet, miss komt het dan doordat ze precies opelkaar zitten en dat het dan gewoonweg niet kan, alhoewel ik dat amper kan geloven.
Waarom krijg ik tijdens het typen van een reply niet de laatste posts te zien om te quote'n?? Nu krijg ik de eerste pagina te zien: die ga ik echt niet meer quote'n hoor.
Ik ben er nu wel achter dat als ik eerst 'triangulate' doe, dat ie daarna wel booleans kan uitvoeren, maar nog 'verkeerd om'.
Dus als ik een 'union' uitvoer, krijg ik het resultaat van een 'intersection'.
Kan iemand me uitleggen hoe dat kan ?
En waarom het wel werkt als ik eerst 'triangulate' gebruik? Dat doe ik liever niet, want het object wordt dan een stuk minder overzichtelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door maikel op 03-01-2003 01:31 ]
Anoniem: 58336
Ik heb nog een andere idee voor je, persoonlijk vind ik dat die kleuren op de grond je plaatje zwaar naar beneden halen. Maar wat als je nou eens gras haagjes probeert ?
dit klinkt een beetje vaag maar ik ga het proberen uit te leggen. Met een grashaagje bedoel ik een 2d plaatje (of plane) wat de vorm heeft van gras aan de boven kant maar wel sluit.
dan krijg je dit effect:
0 = boom X=kabouter u=paddestoel ||||= gras haagje
0......0
....0
0......0
||||
....|||
...|||
.......|||
X X X X
||uuu |
camera
*puntjes zijn omdat anders mijn plaatje word gef*kt
U get the idea ?
ik ben verder maar een n00b in 3d dus weet eigenlijk niet eens of het haalbaar is
*edit* en ik zou dat gras rond de boom terug doen
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58336 op 03-01-2003 01:51 ]
dankjeAnoniem: 58336 schreef op 03 januari 2003 @ 01:51:
fatbenny jij bent het bewijs van het feit dat genialteit in de eenvoud ligt
Ik heb nog een andere idee voor je, persoonlijk vind ik dat die kleuren op de grond je plaatje zwaar naar beneden halen. Maar wat als je nou eens gras haagjes probeert ?
dit klinkt een beetje vaag maar ik ga het proberen uit te leggen. Met een grashaagje bedoel ik een 2d plaatje (of plane) wat de vorm heeft van gras aan de boven kant maar wel sluit.
dan krijg je dit effect:
0 = boom X=kabouter u=paddestoel ||||= gras haagje
0......0
....0
0......0
||||
....|||
...|||
.......|||
X X X X
||uuu |
camera
*puntjes zijn omdat anders mijn plaatje word gef*kt
U get the idea ?
ik ben verder maar een n00b in 3d dus weet eigenlijk niet eens of het haalbaar is
*edit* en ik zou dat gras rond de boom terug doen
Je idee is bijna duidelijk en ik zal morgen die grashaagjes nog ff proberen te maken en kijken of het leuk is (misschien kan er achter zo'n grashaagje nog wel een beest opduiken)
Ik snap alleen niet wat je met "Met een grashaagje bedoel ik een 2d plaatje (of plane) wat de vorm heeft van gras aan de boven kant maar wel sluit." bedoelt
iig erg bedankt voor je bijdrage
Anoniem: 58336
en als ze elkaar dan in het camera oogpunt overlappen dan lijkt het 1 grasveld als het ware, terwijl het gewoon losse stukjes zijn.
Die heidi.stylesite.nl ofzo, waar woont die meid/jongen?
Gewoon geen Boolean gebruiken...maikel schreef op 03 januari 2003 @ 00:28:
Ik heb nu een probleem met boolean-operaties op 2 polygon-objecten.
[afbeelding]
In den beginne was er het groene object: een balk met een bolle bovenkant in stervorm.
Daar heb ik een kopie van gemaakt (ctrl-d) en die vervolgens 60 graden gedraaid.
Nu wil ik er gewoon via de union-operatie 1 object van maken, maar Maya is dat niet met me eens en haalt gewoon beide objecten weg.
Dit doet Maya overigens ook bij de overige 2 boolean-operaties.
Als ik een van de objecten wat omhoog verschuif werken de operaties wel, maar nog niet goed: als ik 'union' kies, maakt ie er een 'intersection' van en omgekeerd. En als ik er een 'difference' op toepas, doet ie het ook net verkeerd om: hij trekt object 1 van object 2 af.
Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
2 selecteren, menu Polygons --> Combine. Dan doe je met het nieuwe polygonal object geselecteerd Edit --> Delete by type --> History en voila, 2 polygonal objects samengevoegd...
Op deze manier hoef je totaal GEEN rare dingen zoals triangulate toe te passen op je objects...
[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 03-01-2003 10:57 ]
Hier heb ik vrij weinig aan omdat het alleen in dit geval nu toevallig om een 'union' gaat. Maar de uiteindelijke boolean-operatie (om de ramen in de toren te maken) is dus een 'difference' en dat geeft nu ook zulke problemen. En die zijn niet op te lossen dmv een 'combine'.BioWEB schreef op 03 January 2003 @ 10:54:
[...]
Gewoon geen Boolean gebruiken...
2 selecteren, menu Polygons --> Combine. Dan doe je met het nieuwe polygonal object geselecteerd Edit --> Delete by type --> History en voila, 2 polygonal objects samengevoegd...
Op deze manier hoef je totaal GEEN rare dingen zoals triangulate toe te passen op je objects...

Vernieuwde wip. De voorgrond rotsen hebben nu een procedurele texture met behulp van Electric van de Blur Studios heet et geloof ik, ook de lava volgens tut aan gepast. Achtergrond bergjes lager gemaakt zodat de achter-achtergrond beter uitkomt. Het zou best kunnen dat dit een final wordt, maar dan post ik het wel opnieuw. Ben nog steeds niet tevreden over de rook
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Stukken beter, je hebt nu meer het gevoel dat alles wat "levendiger" is. Ik zou echter de kleur van de electric iets meer afstemmen op het bruine (vooraan), zodat het niet te fel erop ligt zoals het nu doet. De bliksem vindt ik nog te paars, maar dat moet je zelf wetenWhizzCat schreef op 03 January 2003 @ 12:39:
[afbeelding]
Vernieuwde wip. De voorgrond rotsen hebben nu een procedurele texture met behulp van Electric van de Blur Studios heet et geloof ik, ook de lava volgens tut aan gepast. Achtergrond bergjes lager gemaakt zodat de achter-achtergrond beter uitkomt. Het zou best kunnen dat dit een final wordt, maar dan post ik het wel opnieuw. Ben nog steeds niet tevreden over de rook
Ik heb nog drie dagen dus ik ga nog eens kijken morgen ofzo of ik wat van deze meesterlijk tips in praktijk kan brengenHoly_Paladin schreef op 03 januari 2003 @ 12:56:
[...]
Stukken beter, je hebt nu meer het gevoel dat alles wat "levendiger" is. Ik zou echter de kleur van de electric iets meer afstemmen op het bruine (vooraan), zodat het niet te fel erop ligt zoals het nu doet. De bliksem vindt ik nog te paars, maar dat moet je zelf weten. Ik zou ook nog proberen de texture op de achtergrond bergen wat gevarieerder maken, zodat het niet zo erg 1 geheel lijkt. En tja die rook...
, ik zou dat paarse zowiezo weg doen en er gewoon dat grijze wat minder dik maken, en dan wat meer verspreiden.
edit: er zit trouwens een 12-pass depth of field in dus de achtergrond is idd blurred enzo, maar misschien dat ik die nog wat ga aanpassen
[ Voor 10% gewijzigd door WhizzCat op 03-01-2003 12:58 ]
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Nee, die blur is juist goed. Het is de texture die hem gewoon zo... tja... eentonig maakt. Probeer de texture wat anders te maken. En misschien wat losse rotsen tussen de bergen in?WhizzCat schreef op 03 January 2003 @ 12:57:
[...]
Ik heb nog drie dagen dus ik ga nog eens kijken morgen ofzo of ik wat van deze meesterlijk tips in praktijk kan brengenTnx
edit: er zit trouwens een 12-pass depth of field in dus de achtergrond is idd blurred enzo, maar misschien dat ik die nog wat ga aanpassen
Bij die rechter klopt de plaats van ze oog niet echt voor mijn gevoel..
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Lijkt me sterk als het geen clones zijn..Draven schreef op 03 januari 2003 @ 14:26:
[...]
Bij die rechter klopt de plaats van ze oog niet echt voor mijn gevoel..
je moet wel goed gek zijn om 3 keer hetzelfde hoofd te maken en dan te proberen om ze er gelijk uit te laten zien
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Maar bij gebrek aan Character Studio moet je haast wel.
Ik zal morgen weer eens een WIPje het web op slingeren.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
"They float, they all float"Anoniem: 64052 schreef op 03 January 2003 @ 15:49:
het lijkt net of de voorstre (gekleurde) blokjes zweven, of zweef ik nu?
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Dat komt omdat ze geen schaduw casten op de grond, maar ik denk dat de final render dit wel doet?Anoniem: 64052 schreef op 03 januari 2003 @ 15:49:
het lijkt net of de voorstre (gekleurde) blokjes zweven, of zweef ik nu?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Anoniem: 23522
Hmmm... volgens mij had hij in een eerdere post gezet -als ik het mij goed herinner- dat het een kamer van een jongetje moest voorstellen, die net ging slapen en dus zodoende in een soort droom terecht komt. Dus een soort droom-fantasie is dit. Best leuk idee
Als kritiek... het lijkt alsof het geheel niet bij elkaar past eigenlijk. Het lijkt alsof de belichting anders is bij sommige objecten... hmm, alsof verschillende mensen, verschillende delen hebben gemaakt van de kamer. Bed, Dino, Blokken zijn allemaal vrij ruwe vormen, "simpel"... terwijl de Cycloop en de tentakel weer veel minder "glad" zijn in oppervlaktes... heirdoor lijkt het alsof het niet bij elkaar past. Dat wil niet zeggen dat ik t niet een leuk plaatje vind, want ik vind het wel een leuk plaatje
Misschien moet je zorgen dat er schaduwen zijn, het is net of alles zweeft. Verder is het een leuke en originele scenefatbenny schreef op 03 januari 2003 @ 13:13:
Dit is toch wel bijna de final, omdat ik geen tijd meer heb en ook tevreden ben over het resultaat. Klik op de afbeelding voor een 1024*768 versie
[afbeelding]
Je noemt ze in de precies omgekeerde volgorde waarin ik ze heb gemaakt. Ik doe het nog maar een aantal maanden, dus logisch dat ze zoveel van elkaar verschillen. Ik zal proberen ze zoveel mogelijk bij elkaar proberen te passen. Ik vindt zelf dat die "tentakels" die groene planten links wat vreemd overkomenAnoniem: 23522 schreef op 03 January 2003 @ 17:20:
[...]
Hmmm... volgens mij had hij in een eerdere post gezet -als ik het mij goed herinner- dat het een kamer van een jongetje moest voorstellen, die net ging slapen en dus zodoende in een soort droom terecht komt. Dus een soort droom-fantasie is dit. Best leuk idee
Als kritiek... het lijkt alsof het geheel niet bij elkaar past eigenlijk. Het lijkt alsof de belichting anders is bij sommige objecten... hmm, alsof verschillende mensen, verschillende delen hebben gemaakt van de kamer. Bed, Dino, Blokken zijn allemaal vrij ruwe vormen, "simpel"... terwijl de Cycloop en de tentakel weer veel minder "glad" zijn in oppervlaktes... heirdoor lijkt het alsof het niet bij elkaar past. Dat wil niet zeggen dat ik t niet een leuk plaatje vind, want ik vind het wel een leuk plaatjeSucces met afmaken!
aantal posts 18: probeer je posts te scoren ofzo
Newayz, die kabouters zijn eigenlijk zeer vet ^^. Leuke 1024x768 versie
tips : door de scheur volumetrische lichtval, een openstaand raam dat zo'n typische 4 blokjes-licht werpt, een donkerdere kamer, focal blur met de focus op 't bed zodat 't niet een mini-bed en een maxi-dinosaurus lijkt, schaduwen onder de blokjes, en misschien wat evil gloeiende ogen.inquestos schreef op 03 January 2003 @ 15:40:
Modelwerk zit er voor mij zo goed als op, alleen nog maar gordijnen en kozijnen. Daarna nog het belichtingswerk en de plaatsing van de camera. Of iemand moet natuurlijk nog kritiek/tips hebben (Ik smeek om vernietigende kritiek)
[afbeelding]
teveel zooi, te weinig tijd
Op het eerste gezicht vond ik het net een vel van een vervelde slang, het doet me niet echt denken een een plante tentakel.inquestos schreef op 03 januari 2003 @ 20:56:
(.......)
[...]
.....Ik vindt zelf dat die "tentakels" die groene planten links wat vreemd overkomen
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Als ik de schaduwen 'aanzet' staat heel veel in de schaduw van iets anders en krijg je ook rare schaduwen bij de ogen etc. Dus dit keer geen schaduwen, volgende contest beterChopper_Rob schreef op 03 januari 2003 @ 19:04:
[...]
Misschien moet je zorgen dat er schaduwen zijn, het is net of alles zweeft. Verder is het een leuke en originele scene

Ik denk dat ik er nog wat glas-in-lood-ramen in ga zetten of zo, want zo kijk je dwars door de toren heen en ziet ie er nogal leeg uit.
De texture komt helaas ook niet echt mooi over zo. Dat komt omdat het (op deze afstand) erg kleine stenen zijn. Van dichtbij ziet het er wel beter uit.
Ik ga deze toren laten ook nog kopieren en dat wordt dan een zwarte/donkere toren.
Tenminste, dat is de bedoeling. Of ik dat allemaal nog voor maandag red is nog maar de vraag.
Enkele figuren in de scene zit er niet meer in ben ik bang.
[ Voor 14% gewijzigd door maikel op 04-01-2003 01:18 ]
Als Litoki dat teminste een goed idee vindt
edit:
Zo, meteen maar ff mun nieuwe wip hierin plakken, ja, toch nog een wip, die rook kon echt niet hoor

[ Voor 22% gewijzigd door WhizzCat op 04-01-2003 11:26 ]
Anoniem: 30194
Anoniem: 73881
Nee, dat niet hoor.
Het was eerder als een soort grapje bedoeld. Maar ik zie dat het verkeerd opgevat wordt. Dus bied ik hierbij officieel mijn excuses aan.
excuses, zo schrijf je dat toch?
Anoniem: 70375

kben begonnen met texturen, ik weet nie hoever ik ga geraken maar ik weet al zeker dat het niet af gaat geraken
Anoniem: 35183
Dit topic is gesloten.