Update:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Dank uLiToKi schreef op 27 december 2002 @ 22:48:
[...]
quick&easy to do, long and hard to render;
http://www.reel3d.freewir...eginner/terrain/index.htm
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 68580
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 28-12-2002 20:38 ]
[ Voor 19% gewijzigd door maikel op 28-12-2002 21:24 ]
Volgens mij is de contest al 3 ipv 2 weken, dus ik denk dat niet dat hij nog langer wordt gemaaktFragNeck schreef op 29 December 2002 @ 16:34:
Zouden we deze contest aub 1 week langer kunnen maken?
Aangezien de feestdagen, en aangezien NIET iedereen vrij is, op bepaalde dagen
Anoniem: 38587
Zou voor mij wel perfect uitkomenfatbenny schreef op 29 december 2002 @ 16:39:
[...]
Volgens mij is de contest al 3 ipv 2 weken, dus ik denk dat niet dat hij nog langer wordt gemaakt
Thnx dude!
[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 29-12-2002 19:39 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
A.s. maandag is morgen.Dark Blue schreef op 29 december 2002 @ 17:41:
[...]
Thnx dude!
We hebben dus tot a.s. maandag, dus nog een week en 1 dag. Heb ik het zo goed?
Anoniem: 70375
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Uit The Wheel of Time? Dan wil ik er Rand al-Thor bij zien, liefst in gevecht met die Forsaken daaro.
[ Voor 14% gewijzigd door Oogst op 29-12-2002 19:00 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat is omdat de belichting zeer slecht is, daar moet je dus niet op lettenarmageddon_2k1 schreef op 29 December 2002 @ 18:22:
het lijkt wel alsof die steentjes bij het poortje op de voorgrond niet goed aansluiten, er komt licht onder door
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Laat je beest het kasteel bestormen, zet het kasteel vol met kleine, met speren en hete olie gooiende, mannetjes.MaDDoG schreef op 29 December 2002 @ 19:50:
Hier nog wat van mij.. d'r komt helemaal niks meer uit. Wist niet dat een writers-block ook voor 3d-en bestond
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 2557
Ik vind hem ook erg goed verzonden donkerblauwe...maar ik snap niet helemaal waarom het water nu zo'n probleem is? Je moet in de vorm van het landscape op de plek waar het water komt een displacement map invoegen...dan lijkt het me toch niet zo moeilijk?Dark Blue schreef op 29 December 2002 @ 17:41:
[...]
Thnx dude!
We hebben dus tot a.s. volgende week maandag, dus nog een week en 1 dag. Heb ik het zo goed?
edit:
Ik had het dus deels fout![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 29-12-2002 20:03 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Anoniem: 32226
Hoe zorg je dat die houten planken er ook als houten planken uitzien? Dus niet perfect recht enzo maar beetje krom en afgerond aan de uiteinden? Ik heb al dagen zitten experimenteren maar krijg et niet zo goed voor elkaar als jij.Anoniem: 70375 schreef op 29 december 2002 @ 18:06:
Hier een wipke van mij, dit is een gedeelte van mijn scene voor mijn schoolopdracht/contest v6.
[afbeelding]
Ik moet nog een hele hoop afmaken, dus ik hoop dat ik iets heb tegen het einde van de contest
ps: ge moet niet letten op belichting/textures, dat is voor het allerlaatste
Bijna juist, Ik gebruik een chamferbox als standaardfiguur, met licht afgeronde hoeken, daarop een lichte noise modifier, met fractal op om het effect wat te versterken.DocB schreef op 29 december 2002 @ 20:34:
mijn gok is meshsmooth voor de ronde hoeken, en een lichte noise modifier voor de onregelmatigheden...
Zullen we een clubje oprichten? Of een praatgroep?MaDDoG schreef op 29 december 2002 @ 19:50:
Hier nog wat van mij.. d'r komt helemaal niks meer uit. Wist niet dat een writers-block ook voor 3d-en bestond
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik ben ook geblocked...ben na 340 poly's gestopt...inspiratie is totaal op.....toch maar de volgende keer......idee om voor volgende keer een low-poly contest te doen?LiToKi schreef op 29 december 2002 @ 22:31:
[...]
Zullen we een clubje oprichten? Of een praatgroep?Dan doe ik mee...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
thams portfolio: www.thamar.nl
Goed ID....LiToKi schreef op 29 December 2002 @ 22:31:
[...]
Zullen we een clubje oprichten? Of een praatgroep?Dan doe ik mee...
Ja, die scene met Be'lal wil ik zeker nog gaan doen, alleen niet meer voor deze contest, animaties gelden toch niet btw. Bovendien komt er iets meer bij kijken om die hele conversatie te maken, dan de pic die ik tot nu toe heb gemaakt lijkt meOogst schreef op 29 december 2002 @ 18:50:
[...]
Uit The Wheel of Time? Dan wil ik er Rand al-Thor bij zien, liefst in gevecht met die Forsaken daaro.
edit:
Ah, ik zie dat het er inderdaad uit komt. Is er niet best veel publiek bij in deze scene zoals ie in het boek staat?
[ Voor 8% gewijzigd door DeepSeven op 30-12-2002 09:52 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Kan je misschien wat tips geven over het maken van zo'n boek, namelijk uit welke vorm de bladzijden bestaan en hoe je die gekartelde randen eraan hebt gekregen? Is dat via textures of zitten die in de mesh? Hoe krijg je u pagina's zo slijmerigAnoniem: 31514 schreef op 16 december 2002 @ 20:54:
Ik zal dan ook maar een WIP plaatsen
[afbeelding]
Anoniem: 72887
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 72887 op 30-12-2002 14:38 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
[ Voor 12% gewijzigd door maikel op 30-12-2002 16:53 ]
Ik ben nog steeds niet tevreden over die boom: bij moet wat voller nog.DarkX schreef op 30 december 2002 @ 16:34:
GeinigLijkt bietje een Pythagoras fractal boom, maar wel lache. Aansluiting hol/heuvel mag van mij iets vloeiender als je dat kan, loopt niet echt mooi over imo. Schaduwen e.d. zijn brak, maar dat ligt natuurlijk aan snelle render.
[ Voor 59% gewijzigd door maikel op 30-12-2002 17:27 ]
Anoniem: 41237
geef 'm een baard zoals treebeard in LOTR 2 (of is dit een spoiler voor je? (sry als dat het geval is))maikel schreef op 30 december 2002 @ 17:13:
Ik heb inmiddels wel wat gewijzigd, maar zo'n big smile vind ik wat minder. Dan is 't net zo'n hele blije boom in plaats een oude, 'wijze' boom.
[afbeelding]
Ik heb de film nog niet gezien, maar ben al een eind in 't boek. Dus ik ken 'm al wel.Anoniem: 41237 schreef op 30 December 2002 @ 17:26:
[...]
geef 'm een baard zoals treebeard in LOTR 2 (of is dit een spoiler voor je? (sry als dat het geval is))
Denk aan mosmaikel schreef op 30 December 2002 @ 17:29:
[...]
Ik heb de film nog niet gezien, maar ben al een eind in 't boek. Dus ik ken 'm al wel.
Ik heb alleen totaal geen idee hoe hij er in de film uitziet. En een baard aan een boom..... daar kan ik me niet echt iets bij voorstellen.
[ Voor 11% gewijzigd door DarkX op 30-12-2002 18:07 ]
First of all: dankzje voor ze compliment!Anoniem: 2557 schreef op 29 December 2002 @ 19:55:
[...]
Ik vind hem ook erg goed verzonden donkerblauwe...maar ik snap niet helemaal waarom het water nu zo'n probleem is? Je moet in de vorm van het landscape op de plek waar het water komt een displacement map invoegen...dan lijkt het me toch niet zo moeilijk?
hmmm dit is de tweede keer in twee dagen dat ik iets van je mooi vind, en dan ben ik niet eens aan het slijmen...toeval! dat is het!
[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 30-12-2002 20:26 ]
Anoniem: 13958
Waarom wil je het persee met Vue d'Esprit maken? Heb je het gekocht ofzow?Dark Blue schreef op 30 December 2002 @ 20:25:
[...]
First of all: dankzje voor ze compliment!
Ik kan niks met 'displacement maps' of 'editable polygonenbeesten' want ik kan me alleen maar aan de standaardvormen houden. Vue d'Esprit is 1 grote blokkendoos... met een hoog Terragen gehalte erdoorheen.
Ennuh, waarom ik dus geen boom erbij heb in het boek: Ik was een beetje door mn poly's heen. Zo'n boom is 30.000 polys en ik kan nu al moeilijk door mn scene heen manoeuvreren...
3ddsmax is 100x moeilijker voor je het zelfde resultaat wil berijken.Anoniem: 13958 schreef op 30 december 2002 @ 20:47:
[...]
Waarom wil je het persee met Vue d'Esprit maken? Heb je het gekocht ofzow?
Ik dacht zelf aan niet teveel dezelfde achtige dingen achter elkaar, dacht zelf meer aan "openbaar vervoer" ofzoFragNeck schreef op 30 December 2002 @ 21:17:
Hehe, zat net ff peter pan te kijken, misschien leuk voor deel 7piraten
[ Voor 14% gewijzigd door maikel op 30-12-2002 23:53 ]
Anoniem: 63976
ik zie dat je wortels van de boom heel vierkantigs zijn, misschien kan je hier een meshsmooth over heen gooien.maikel schreef op 30 december 2002 @ 23:52:
WIP:
[afbeelding]
[afbeelding]
Toen ik die ogen van de boom wat meer tot spleetjes maakte, vond ik 'm even op Willibrord Frequin lijken.
Maar of dat nou overeenkomt met het beeld van een "wijze, oude boom"......
Comments please !
[ Voor 77% gewijzigd door maikel op 31-12-2002 01:17 ]
Frequin ? waar is mn kettingzaag ?maikel schreef op 30 December 2002 @ 23:52:
WIP:
[afbeelding]
[afbeelding]
Toen ik die ogen van de boom wat meer tot spleetjes maakte, vond ik 'm even op Willibrord Frequin lijken.
Maar of dat nou overeenkomt met het beeld van een "wijze, oude boom"......
Comments please !
Bier, Whiskey en Metal!!
Anoniem: 53023
Als je MAX gebruikt maakt dat niet zoveel uit hoor..maikel schreef op 30 December 2002 @ 23:59:
Ik ga er op 't eind denk ik nog wel een subdiv van maken, maar om dat meteen al in 't begin te doen is wat onhandig vind ik. Maar dan wordt dus alles mooi afgerond.
Anoniem: 63976
je zou dat hobbit huisje (hol) aan de grond kunnen connecten zodat de texture mooi overloopt.maikel schreef op 31 December 2002 @ 01:19:
Ik gebruik geen MAX.
Maya heeft ook wel wat handige tools, maar ik maak liever eerst een groffe opzet en dan op 't eind even smooth'en.
Anoniem: 32226
Ouder, tja kijk eens naar een ouder iemand.... dikke "bushy" wenkbrauwen, veel rimpels, rimpels die op de gezichtslijnen lopen en niet de gewone boomrimpels als je begrijpt wat ik bedoel.maikel schreef op 30 December 2002 @ 23:59:
Ik ga er op 't eind denk ik nog wel een subdiv van maken, maar om dat meteen al in 't begin te doen is wat onhandig vind ik. Maar dan wordt dus alles mooi afgerond.
Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over 't gezicht. Dus tips over hoe ik dat wat ouder en/of 'wijzer' kan krijgen zijn ook welkom.
Ik zit nu trouwens met een probleempje wat betreft de rook uit de schoorsteen.
[afbeelding]
Bij de rook zijn de cirkels heel duidelijk te zien.
Ik heb die rook gemaakt door een particle-system met voor de particles een 'cloud' en die heeft voor de kleur een 'smoke'-texture en voor de opacity heeft ie een 'crater'-texture.
Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
Anoniem: 41017
ik gebruik zelf voor rook altijd:maikel schreef op 30 December 2002 @ 23:59:
Ik heb die rook gemaakt door een particle-system met voor de particles een 'cloud' en die heeft voor de kleur een 'smoke'-texture en voor de opacity heeft ie een 'crater'-texture.
Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?
Dat kan ik inderdaad nog wel doen ja. Probleem is wel dat de heuvels een NURBS-plane zijn en het huisje een polygon-object. Dus die kan ik niet zomaar even samenvoegen.Anoniem: 63976 schreef op 31 december 2002 @ 10:58:
[...]
je zou dat hobbit huisje (hol) aan de grond kunnen connecten zodat de texture mooi overloopt.
Probleem is alleen wel dat je rimpels op een boom niet echt ziet.Anoniem: 32226 schreef op 31 december 2002 @ 11:53:
[...]
Ouder, tja kijk eens naar een ouder iemand.... dikke "bushy" wenkbrauwen, veel rimpels, rimpels die op de gezichtslijnen lopen en niet de gewone boomrimpels als je begrijpt wat ik bedoel.
Dikke snor en baard lijk je ook al gauw oud, kijk naar de kerstman en sinterklaas beiden honderden jaren oud en dikke baard en snor en dikke bushy wenkbrauwen.
Ik denk dat je met ogen vervormen niet ver komt met het ouder laten lijken.
[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 31-12-2002 13:59 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Mooi!
Bliksem is sowieso blauw, je moet maar een keer 's nachts naar een onweertje kijken. Overdag lijkt het geel door de lichtinval enzo, maar 's nachts is het blauw, en omdat lava rood is, en het wel een serieuze gloed lijkt af te geven, is paars wel een goede keuze. Jouw dinkie is ook errug mooi alleen het terrein is waar het boek ligt wel erg plat. Naja, mijn mening.Dark Blue schreef op 31 December 2002 @ 14:49:
[...]
Mooi!De setting is prachtig, maak je dit met Max? En hoe doe je de belichting dan, 1 grote lamp van achteren en ook de lava oplichtend?
Het enige minpuntje vind ik eigenlijk dat de bliksems zo symmetrisch lijken, en dat ze paars zijn aan de randen...
[afbeelding]
Ik heb nu eindelijk weer een geul!Ik heb de 'ground' plane iets omlaag gehaald, en er vervolgens 2 platte cilinders 'in' gelegd; plet maar eens een wc-rolletje en leg dat plat op tafel. Dat idee. Als ik nu een berg ofzo op zn kop erin leg, krijg ik als het goed is het zelfde effect als in het boek..
Dat dat boek zo'n schaduw heeft dat werk ik nog weg, hij ligt nog niet echt mooi, en ook het water sluit nog niet op de grond aan. To be fixed
Skat! Skat! Skat!
Bliksem is niet blauw, of toch iig nauwelijks. Bliksem zit heel aardig tegen wit aan. Het lijk vooral blauw door atmosferische breking, daardoor heb je ook die friggin blauwe luchtcoubertin119 schreef op 31 december 2002 @ 14:55:
[...]
Bliksem is sowieso blauw, je moet maar een keer 's nachts naar een onweertje kijken. Overdag lijkt het geel door de lichtinval enzo, maar 's nachts is het blauw, en omdat lava rood is, en het wel een serieuze gloed lijkt af te geven, is paars wel een goede keuze. Jouw dinkie is ook errug mooi alleen het terrein is waar het boek ligt wel erg plat. Naja, mijn mening.
Dan is u nog nooit in Kroatië geweestDarkX schreef op 31 December 2002 @ 16:23:
[...]
Bliksem is niet blauw, of toch iig nauwelijks. Bliksem zit heel aardig tegen wit aan. Het lijk vooral blauw door atmosferische breking, daardoor heb je ook die friggin blauwe luchtMaar als je, zoals bij die vulkaan, heel veel sulphurdamp en shit in de athmosfeer hebt waardoor je die rode lucht krijg, dan kleurt bliksem heel erg mee. Dat beetje verschuiving richting blauw valt dan totaal weg in die damp. Ik zou zelf eerder gelige randjes verwachten.
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 55058
Hee !Anoniem: 55058 schreef op 31 December 2002 @ 16:44:
maikel, hij's vet geworden! de stam is nog wel wat cilindrisch, maak m wat 'ouder' met wat deuken enzo erin... die textures doen dat blijkbaar niet (haddne we het nog over gehad btw)
ennuh... nog meer zeiken, maar dat ben je van me gewend: het ziet er uit als een knotwilg, misschien is dat de bedoeling (dan heb ik niets gezegd), maar misschien wat takjes onder de knot? weet ut niet hoor, ben maar een leek op hobbit & newbie op 3d gebied!
en yes indeed! nooit voorspeld dat fantasy zo'n breed topic kon zijn, gave wips!!
offtopic:
@m: fijne jaarwisseling & veel plezier daar in't keigave braboland!
Kan zeker blauw uitzien, maar dat is net zogoed te wijten aan atmosfeer als dat het geelig wordt in een sulphuratmosfeerWhizzCat schreef op 31 December 2002 @ 16:30:
[...]
Dan is u nog nooit in Kroatië geweestDaar is de bliksem felblauw met witte randjes en vice versa, beetje afhankelijk, maar eigenlijk altijd wel iets met blauw. Blauw geeft imho wel een heel mysterieus "fantasy" effect vind ik zelf, mah goed, da's mijn mening
Anoniem: 74696
3d meuk first postSchuey schreef op 31 december 2002 @ 17:11:
idd heeft iemand een link naar de beste nederlands tutorials voor n00bs?
Anoniem: 14254
Is dat onderaan lava, als dat zo is dan zou veel minder golven maken en ik zou golven maken met grotere oppervlaktes, want lava golft niet zo als water.
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Die bovensteAnoniem: 14254 schreef op 31 December 2002 @ 19:12:
Need help :] Kan iemand ff zeggen wat-ie beter vindt? Met de spots in't plafond aan of uit :]
aan:
[afbeelding]
uit:
[afbeelding]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
eerste, bij die tweede komen er een beetje te veel stralen van dat raam, de eerste komt ook rustiger over op mij. maar das persoonlijkAnoniem: 14254 schreef op 31 december 2002 @ 19:12:
Need help :] Kan iemand ff zeggen wat-ie beter vindt? Met de spots in't plafond aan of uit :]
aan:
[afbeelding]
uit:
[afbeelding]
Daaronder is waterRAZORDUDE schreef op 31 December 2002 @ 19:13:
[...]
Is dat onderaan lava, als dat zo is dan zou veel minder golven maken en ik zou golven maken met grotere oppervlaktes, want lava golft niet zo als water.
maar verder ziet het er mooi uit.
Heb jij de hele serie al gelezen voor zover uitgebracht? Ik ben voorlopig blijven steken halverwege deel negen, volgens mij nog steeds de laatste die uit is. Het totaal zou twaalf moeten worden en ik denk dat ik het toch nog wel helemaal uit wil lezen, ondanks de tegenvallers sinds deel vijf. Na deel vijf vind ik het namelijk echt steeds saaier worden, steeds trager, steeds meer herhalingen, steeds langere overpeinzingen.Holy_Paladin schreef op 30 December 2002 @ 12:26:
Ja, ik denk dat ik een onopvallende be'lal erin ga zetten die half achter een paal staat, en een vuurbal, of wat balefire richting camera (rand dus) schiet. Ik wil ook meer wot pics gaan maken, alleen wil ik eerst characters kunnen modelleren. Two river en Tar valon komen ook nog aan de beurt!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Geintje, eerste post van mij in 2003 in dit topicDark Blue schreef op 31 December 2002 @ 23:48:
[afbeelding]
Het lijkt al wat beter nu, het water moet nog donkerder (het moet echt modderwater lijken), en de heuveltjes moeten iets meer aansluiten.
Oh, en het water bij het boek moet ik nog ff wat aanpassenwant je ziet nu wel erg goed dat het op het water ligt...
Volgend jaar post ik wel weer
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Anoniem: 13071
nikszolekkeralss.exe
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Zei hij niet een paar posts terug dat het water was?inquestos schreef op 01 januari 2003 @ 16:09:
Whizzcat: misschien kun je deze lava-tuturial even volgen, 't ziet er nou nog niet al te best uit (veel te rood) , en omdat je nogal wat lava in je scene hebt staan, is deze tutorial misschien wel nuttig:
http://www.3dluvr.com/content/article/111
ok gewijzigd!!Anoniem: 14254 schreef op 01 January 2003 @ 15:55:
Tham: wip5on.jpg
Ze vonden die mooier dus daar ga ik mee door
[ Voor 12% gewijzigd door Tham op 01-01-2003 17:23 ]
Mooi, man, tnx, die ga ik zeker volgen.inquestos schreef op 01 januari 2003 @ 16:09:
Whizzcat: misschien kun je deze lava-tuturial even volgen, 't ziet er nou nog niet al te best uit (veel te rood) , en omdat je nogal wat lava in je scene hebt staan, is deze tutorial misschien wel nuttig:
http://www.3dluvr.com/content/article/111
[ Voor 9% gewijzigd door WhizzCat op 01-01-2003 17:30 ]
Anoniem: 30794
damn deze gast kan maxenAnoniem: 13071 schreef op 01 January 2003 @ 15:10:
Beste mensen, de beste wensen!
Ik heb hier een wipje van iets waar ik zo'n drie weken geleden voor de gein mee begon, ik ben dus niet speciaal voor dit topic aan de slag gegaan - als me dat uitsluit van deelname moet je maar niet op me stemmen. Een vorige versie was al te zien in 't andere 3D-toppic maar ik zag pas later dat jullie hier met Fantasy bezig zijn.
[afbeelding]
Deze versie is redelijk af - ik moet alleen 't camerapunt en de belichting (GI) nog fixen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq