[3D] Contest v6 - Fantasy Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14254

Nieuwe wip. Het is nog steeds erg kaal, dat is eigenlijk altijd een groot probleem :]

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jroques/wip3.jpg

Textures al iets beter. Grmbl ik weet altijd zo slecht hoe ik verder moet gaan :(

[edit]
Moet nog even de ramen wat lichter maken aangezien de zon er doorheen schijnt heheheh

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 14254 op 24-12-2002 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Het is net alsof het licht uit de twee ramen van 2 verschillende richtingen komt? Is dat optisch bedrog of gebruik je 2 bronnen?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24622

woohoo , zelf ook is aan de slag gegaan met 3d max 5.

Paar tutorials bekeken en daarna gewoon gaan proberen :Y) . Texturen lukt niet (vraag me niet waarom niet want de textures (bitmaps willen niet om mijn object heen ofzo :? ) maar zonder textures heb ik onderstaand plaatje in elkaar geknutseld.

tadaaaaaaa :/

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famflipse/3dcontest1.jpg

en nummero deux (zwaarden kruisen elkaar nu)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famflipse/3dcontest2.jpg

jah uhm tmoet een kasteeltoren (van glas) en 2 zwaarden voorstellen. en de text is om het op te vrolijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkX schreef op 24 December 2002 @ 14:53:
Het is net alsof het licht uit de twee ramen van 2 verschillende richtingen komt? Is dat optisch bedrog of gebruik je 2 bronnen?
Zijn inderdaad twee bronnen, maar ik denk toch dat't optisch bedrog is, aangezien ze dezelfde hoek e.d. hebben. Je moet'r nl vanuit gaan dat't zonlicht van oneindig ver is, en dus lopen de stralen parallel. Wat zou kunnen is dat de 1 een wat langere attenuation heeft enzo.
Misschien dat ik'r nog ff naar kijk, maar mij was't nog niet echt opgevallen.
2 bronnen moet helaas wel, omdat ik't niet voor elkaar heb gekregen met 1 bron die daadwerkelijk de kleuren van het glas overneemt. Dit is een truukje namelijk :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24622 schreef op 24 December 2002 @ 15:04:
jah uhm tmoet een kasteeltoren (van glas) en 2 zwaarden voorstellen. en de text is om het op te vrolijken :+
Zo slecht is't niet dat je dat moet omschrijven hoor :) Het is goed te zien enzo, zeer netjes voor de eerste keer :)
Kijk maar naar mij, heb'r in't verleden wel wat mee lopen stoeien, en nog steeds komt'r niet veel uit :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51144

ff een snel vraagje over mijn variant van moria, hoe kan ik makkelijk brokstukken modellen?? is daar iets handigs voor of moet ik di gewoon uit een box modellen of zo??

er komen trouwens al mooie dingen bij zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 19:36
Anoniem: 51144 schreef op 24 december 2002 @ 15:26:
ff een snel vraagje over mijn variant van moria, hoe kan ik makkelijk brokstukken modellen?? is daar iets handigs voor of moet ik di gewoon uit een box modellen of zo??

er komen trouwens al mooie dingen bij zeg :9
ik heb mij rotsen/brokstukken heel simpel gemaakt
gewoon een sphere of cube en daar een niose modifier overheen.. beetje spelen met de seed en voila.. rubble

btw mn moeder is ook sindskort bezig met 3dmax :D
mischien doet ze volgende contest wel mee :P

[ Voor 10% gewijzigd door LordMithril op 24-12-2002 15:34 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72482

Hier is een update mijn necromancer, alleen zijn mouwen van zijn toga moeten nog gemapped worden.

En nee ik heb Weiss & Hickman, De Poort Des Doods niet gelezen, maar als het net zo goed is als 'wizards first rule' en de rest van die serie van Terry Goodkind, zal ik hem zeker op mijn lijstje zetten van te lezen boeken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijng123/images/necrowip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72482 schreef op 24 December 2002 @ 17:13:
Hier is een update mijn necromancer, alleen zijn mouwen van zijn toga moeten nog gemapped worden.

En nee ik heb Weiss & Hickman, De Poort Des Doods niet gelezen, maar als het net zo goed is als 'wizards first rule' en de rest van die serie van Terry Goodkind, zal ik hem zeker op mijn lijstje zetten van te lezen boeken.

[afbeelding]
mijn toren en de 2 zwaarden zijn veel mooier :7

maar voorderest : WOW _/-\o_ zeer netjes (en wat is mappen? datgene wat je nog met de mouwen moest doen :D?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 24622 schreef op 24 december 2002 @ 17:42:
(en wat is mappen? datgene wat je nog met de mouwen moest doen :D?)
Ik geloof dat er nog textures op de mouwen moeten, en dat die gemapped moeten worden...
t zou ook wel leuk zijn als zijn armen een beetje een andere houding krijgen.. ;)

Verder erg strak... ik zal denk ik nooit persoontjes maken, tenzij ik me ooit in Poser verdiep (maar dat schijnt nogal readymade te zijn dus dan doe ik nog half werk...)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 24 December 2002 @ 17:49:
[...]

Ik geloof dat er nog textures op de mouwen moeten, en dat die gemapped moeten worden...
t zou ook wel leuk zijn als zijn armen een beetje een andere houding krijgen.. ;)

Verder erg strak... ik zal denk ik nooit persoontjes maken, tenzij ik me ooit in Poser verdiep (maar dat schijnt nogal readymade te zijn dus dan doe ik nog half werk...)
jah mn vraag was eigenlijk , wat doet mappen precies?

dat je verschillende textures op 1 object kan krijgen ofzo?

btw. is er ergenst een texturu tutorial , want bij mij willen de textures nie top het object (Als ik van material editor naar object sleep).
Misschien is hij aant studeren voor verkeersagent :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 24622 op 24-12-2002 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 07:21
Anoniem: 24622 schreef op 24 December 2002 @ 17:51:
[...]

jah mn vraag was eigenlijk , wat doet mappen precies?

dat je verschillende textures op 1 object kan krijgen ofzo?

btw. is er ergenst een texturu tutorial , want bij mij willen de textures nie top het object (Als ik van material editor naar object sleep).

[...]
Misschien is hij aant studeren voor verkeersagent :+
jij moet zoeken naar UVW mapping

en die houding is standaard voor alle models, omdat die
1) makkelijk te maken is.
2) makkelijk is om later in een andere houding te krijgen (zoek maar es wat op over envelopes bij bones of character studio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

lo peeples, vanuit s`panje bekijk ik nu jullie geweldige creaties, geweldig die techniek ook :)

Maar hele mooie stuff, hymn JE HOUD HET LKRK FLUFFY, mooi :)
die wizard die ik voorbijzag komen, geweldig mooi!
hasta luego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Anoniem: 72482 schreef op 24 December 2002 @ 17:13:

[afbeelding]
is die paarse make-up :P niet leuker als ie zwart is, wat meer "dood" achtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar heb je een punt, is nu wel een beetje erg vrolijk. Denk dat ik de kleur iig donkerder maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

geef hem een leuke rode neus :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74262

Al een aantal weken zit ik de creaties in deze contest te bewonderen. Sinds een week heb ik Max in huis en mijn bewondering voor jullie wordt alleen maar groter. Toch durf ik het aan. Hier mijn eerste WIP.

Please be kind to me...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iceant/fantasy1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Anoniem: 74262 schreef op 24 december 2002 @ 20:43:
Al een aantal weken zit ik de creaties in deze contest te bewonderen. Sinds een week heb ik Max in huis en mijn bewondering voor jullie wordt alleen maar groter. Toch durf ik het aan. Hier mijn eerste WIP.

Please be kind to me...

[afbeelding]
Wel leuk hoor maar wat is die wazige bedoeling achter de midelste toren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74262

Ik weet het......, dat moet rook voorstellen. Moet er nog eens even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Iron-golem-mine08.jpg

achterkant is nog niet goed, moet nog een soort achterschild komen.. val ik jullie niet mee lastig

dit topic ligt wel dood laatste tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

iedereen is druk met kerst
misschien vanavond nog een wipje van mij :p

netjes gedaan trouwes trommel, nu nog textures erop :)
alleen moet ie denk ik iets smallere heupen
dan lijkt ie gevaarlijker >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 25-12-2002 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580 schreef op 25 December 2002 @ 16:50:
iedereen is druk met kerst
misschien vanavond nog een wipje van mij :p

netjes gedaan trouwes trommel, nu nog textures erop :)
alleen moet ie denk ik iets smallere heupen
dan lijkt ie gevaarlijker >:)
of ze midden lichaam iets langer maken, zodat ie groter is...enzo.
verder ziet er relaxt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 38587 schreef op 25 December 2002 @ 16:47:
[afbeelding]

achterkant is nog niet goed, moet nog een soort achterschild komen.. val ik jullie niet mee lastig

dit topic ligt wel dood laatste tijd :/
nice :9

misschien idd langer maken, lijkt net een tonnetje ( tenzij dat de bedoeling is :P )

kpost zo een figuur uit me scene, kmoet een mens voorstellen maar lijkt meer op een aap :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_fantasy_hoofd.jpg

de bewoner van me huis :Y)

moet nog heel veel aan gebeuren :P

edit: vorige post vergeten te editten |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 25-12-2002 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het tonnetje effect los ik wel op ja :) probleem is dat hij uit 271000 poly's bestaat :{ daar wordt max niet blij van (ik trouwens ook niet) maar ach, thats max

hoofd ziet er niet eens zo slecht uit, probeer de neus te veranderen, die maakt hem aap-achtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_hoofd.jpg

update :9

ben er trots op :D , nu nog ff uitvogelen hoe shag hair werkt + lichaam en in me scene plaatsen 8)

op 3dbuzz.com, hebben ze een link naar een franstalige site, die gelijk vertaald wordt met een uitstekende tutorial. Zeker de moeite waard om hem te checken

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.m.hildebrand/mountdoom1.jpg

Licht en textures aangepast, 't begint zowaar ergens op te lijken, alleen die stomme rook, tja... :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Anoniem: 63608

owkee, kan me nu iemand vertelle hoe ik begin met 3d art te maken, kzou dat graag kunnen, ziet ge :7

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 63608 schreef op 26 december 2002 @ 02:02:
owkee, kan me nu iemand vertelle hoe ik begin met 3d art te maken, kzou dat graag kunnen, ziet ge :7
Koop 3d studio max r5 en ga een paar tutorials opzoeken (zie ook het post je 3d stuff topic voor links) :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DeepSeven
  • Laatst online: 18-06 15:08
WhizzCat, begint er goed uit te zien. Alleen die bliksem is beetje vaag, moet een beetje rechter naar beneden lijkt me ;) . Die rook moet nog aan gewerkt worden neem ik aan... Die texture vooraan op die rotsen is een beetje "recht" misschien kleine blur of beetje rotaten?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Holy_Paladin schreef op 26 December 2002 @ 02:32:
WhizzCat, begint er goed uit te zien. Alleen die bliksem is beetje vaag, moet een beetje rechter naar beneden lijkt me ;) . Die rook moet nog aan gewerkt worden neem ik aan... Die texture vooraan op die rotsen is een beetje "recht" misschien kleine blur of beetje rotaten?
Hmz, jah, die rook, ik krijg het maar niet goed, zwaar irritant, daar ga ik nog wat anders op verzinnen denk ik, die textures kunnen zo gedraaid worden, wel een aardige tip, tnx en jah, die achtergrond heb ik gesoept met de KPT filters, kan dus ook zo veranderd worden :)

• DeepSeven
Is dat rook uit max? Want het lijkt net of je er met PS er wat grijs op gekwakt hebt ;) . Probeer hem een stuk minder vol te maken, dat scheelt al aardig lijkt me. Heb je hem met atmospheric effect gemaakt of wat ?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Holy_Paladin schreef op 26 December 2002 @ 02:36:
Is dat rook uit max? Want het lijkt net of je er met PS er wat grijs op gekwakt hebt ;) . Probeer hem een stuk minder vol te maken, dat scheelt al aardig lijkt me. Heb je hem met atmospheric effect gemaakt of wat ?
Neuh, het is een superspray maar het materiaal is idd bagger, dat moet idd veel doorzichtiger denk ik, maar daar ga ik binnenkort nog wel even met kloten want er zitten maar 400.000 polys in die scene dus daar ga ik nu echt niet op wachten :D

• DeepSeven
LoL, maar heb je die bergen en alles zelf gemaakt? Anders wil ik wel eens die displace map zien :D .

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Holy_Paladin schreef op 26 december 2002 @ 02:41:
LoL, maar heb je die bergen en alles zelf gemaakt? Anders wil ik wel eens die displace map zien :D .
Het is idd displace wat ik heb gebruikt, duh ;) maar de displacement maps zijn gewoon procedurele maps met noise, gradients etc. Daarna heb ik er toch een mesh van gemaakt voor wat fine-tunen... reken maar uit... :D :P

edit: met terragen kun je hele fijne displacement maps maken voor landschappen trouwens, werkt echt perfect ;)

't bestand is maar 1,5 mb, maar duurt echt 5 minuten om te laden :D

[ Voor 19% gewijzigd door WhizzCat op 26-12-2002 02:46 ]

• DeepSeven
Btw, waarom kopieer je die mist onder bij je berg niet gewoon, maak hem kleiner en maak hem grijs, dan heb je mooie rook lijkt me.

Cool, heb je ff snel link? Ik wou net zeggen volledig programma installeren voor alleen displacement maps lijkt me beetje overdreven, maar 1.5 mb, wat boeit het :P !

[ Voor 41% gewijzigd door DeepSeven op 26-12-2002 02:49 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Holy_Paladin schreef op 26 December 2002 @ 02:45:
Btw, waarom kopieer je die mist onder bij je berg niet gewoon, maak hem kleiner en maak hem grijs, dan heb je mooie rook lijkt me.
Die mist is dus wel een atmospheric effect, anders had ik dat idd wel gedaan, maar ik heb express voor particles gekozen omdat ik die met 2 Udeflectors tussen 2 planes heen en weer kan laten stuiteren zodat het lijkt alsof de rook opzij uitwaaiert.

edit: we praten nu denk ik langs elkaar heen, mijn hele scene is dus 1,5 mb, terragen (google, weet het adres zo niet uit m'n hoofd) is niet veel meer, of wou je de originele max file hebben?

www.planetside.co.uk vind je terragen, 2,6 mb proggie

[ Voor 22% gewijzigd door WhizzCat op 26-12-2002 02:52 ]

• DeepSeven
Kun je dan niet net zo goed 2 forces wind binden aan 2 verschillende atmospheric effects, met elk andere kant op (duh)?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Holy_Paladin schreef op 26 december 2002 @ 02:52:
Kun je dan niet net zo goed 2 forces wind binden aan 2 verschillende atmospheric effects, met elk andere kant op (duh)?
Dat zou ook wel kunnen denk ik, maar ik prefereer mijn eigen methode omdat ik op dit moment beter weet hoe die werkt, vandaar, ik zal er nog eens mee gaan experimenteren, maar dat komt dan wel in het post je 3d meuk topic wel te staan :)

edit: doe me een lol en stuur me ff een email, jouw profiel adres schijnt niet te werken...? :) laamaa

[ Voor 12% gewijzigd door WhizzCat op 26-12-2002 03:01 ]

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_hymz_hoofd.jpg

zitten nog een paar rare 'deuken' in :/

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41017 schreef op 26 december 2002 @ 15:34:

[afbeelding]

zitten nog een paar rare 'deuken' in :/
Stoer man! Ik wou dat ik gezichten kon modellen :P

Ziet er uit als een elfje ofzo...? ;)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
WhizzCat schreef op 26 december 2002 @ 15:57:
[...]

Stoer man! Ik wou dat ik gezichten kon modellen :P

Ziet er uit als een elfje ofzo...? ;)
eerder iets als planet of the apes :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hier is mijn eerste WIP. Het wordt iets met een kabouter, die ga ik iig nog modellen en voor de rest zie ik het wel. Iemand ideeen?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johanalkemade/got_1.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:13
jah, een paddestoel is toch rood met witte stippen?

althans, witte steel (zonder stippen) rood dat met stippen :)

[ Voor 39% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 26-12-2002 16:50 ]

Anoniem: 70375

hier een tovenaarshuis waar ik aan bezig ben, eigelijk voor mijn schoolopdracht maar als ik hem een beetje klaarkrijg voor het einde van de contest mag hij mee doen :) (weinig kans toe wel 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/tovenaarshuis.jpg
173598 polys tot nu toe

Anoniem: 49195

zo, ziet er werkelijk goed uit hoor!

Zelf heb ik alleen een stel zwaarden inelkaar weten te prutsen, en dan ben ik nog totaal niet tevreden over het resultaat

/me heeft last van te weinig creativiteit en doorzettings vermogen om aan deze contest mee te doen

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_fant_model.jpg

moeten nog details aan toegevoegd worden :)

de armen hebben bones, frummelt wat makkelijker om en de houding te geven die ik wil in me scene :)

ben er wel tevreden over :P ( me eerste character 8) )

• FragNeck
Anoniem: 70375 schreef op 26 december 2002 @ 20:23:
hier een tovenaarshuis waar ik aan bezig ben, eigelijk voor mijn schoolopdracht maar als ik hem een beetje klaarkrijg voor het einde van de contest mag hij mee doen :) (weinig kans toe wel 8)7 )
[afbeelding]
173598 polys tot nu toe
doet me denken aan kingsquest :)

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Heeft iemand nog zo ff een basic tutorial liggen (of weet waar een of meer goede zijn te vinden). Ik wil vooral wat meer weten van die modifiers (waar alles woor dient en wat het doet). Ik ben nog maar net begonnen en heb al naar boeken gezocht maar nog niks gevonden in de bieb. Op i-net zal wel genoeg te vinden zijn maar ik weet niet waar en met zoeken kom ik niet zo ver.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Voor een n00b-tutorial waarin enkele modifiers voorkomen, zie mijn sig. Voor een overzicht van alle modifiers: zie de help van MAX, die legt best wel goed uit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Hymn waarom begin je aan een nieuw project, wat je hiervoor deed was toch hardstikke mooi???

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

RAZORDUDE schreef op 26 december 2002 @ 23:42:
Hymn waarom begin je aan een nieuw project, wat je hiervoor deed was toch hardstikke mooi???
die model hoort bij het huis :Y)

de inwoner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm, ff een vraagje :/

keb me model geexporteerd ( 3ds ) maar als ik em importeer is ie zo vierkant als maar kan :|

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_help.jpg

rechtsonder is de geimporteerde met meshsmooth

help?:/

ik lijk wel een posthoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
De surface smooth is blijkbaar misgegaan, als ik dit zo zie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Als je wilt converteren denk van Maya naar 3ds ofzo moe tje gewoon ff een plugin downen of het programma Polytrans kopen die is heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58888

Ik bewonder het werk Hymn op dit moment het meest...
Ik vind alleen jammer dat je bergen achter het huisje hebt geplaatst.
Niet echt een contrast tussen dak/bergen

wel nice werk allemaal :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_wipwip.jpg

voorgrond is nog nie helemaal lekker + kweet nog nie zeker of ik de lichten in het huis laat :/

misschien maak ik er een animatie van dat de camera over het bruggetje gaat en op et character inzoomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 19-06 00:52

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 41017 schreef op 27 December 2002 @ 15:56:
[afbeelding]

voorgrond is nog nie helemaal lekker + kweet nog nie zeker of ik de lichten in het huis laat :/

misschien maak ik er een animatie van dat de camera over het bruggetje gaat en op et character inzoomt :)
Hahahaha, je ziet dat gezicht nu ook erg goed ja. Jammer dat die mesh-smooth zo verneukt is. Je ziet het meteen :D

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch vind ik het een prachtig reSLUTaat :)

waar heb je dit trouwens mee gemaakt?
(heb t allemaal niet zo gevolgd) :P:D:DP)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 58888 op 27-12-2002 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41017 schreef op 27 december 2002 @ 15:56:
[afbeelding]

't Water is nu wel erg mooi, misschien kan je de sneeuw nog wat aanpassen...? Die lijkt mij nog steeds een beetje ronderig.... misschien facing particles met een face map er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
WhizzCat schreef op 27 December 2002 @ 15:59:
[...]

't Water is nu wel erg mooi, misschien kan je de sneeuw nog wat aanpassen...? Die lijkt mij nog steeds een beetje ronderig.... misschien facing particles met een face map er op?
Dat vindt ik persoonlijk wel meevallen, alleen het lijkt net of het aleen achter in de pic sneeuwt en vooraan niet, misschien ook wat sneeuw voor de lens van de camera, brengt misschien ook wat meer sfeer omdat je er dan meer het gevoel krijgt dat je er midden in zit :) .

En de brug is nog te "recht" . Hij past niet echt in de rest van de omgeving als je er specifiek op let.

En wat moet dat rare ding boven het wiel van je kar voorstellen? Heb het idee dat dat daar niet thuis hoort :P .

[ Voor 20% gewijzigd door DeepSeven op 27-12-2002 16:14 . Reden: weer een edit :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja das nog wel een id, maar dan moet je je "vlokjes" toch ff aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58888 schreef op 27 december 2002 @ 15:58:
Toch vind ik het een prachtig reSLUTaat :)

waar heb je dit trouwens mee gemaakt?
(heb t allemaal niet zo gevolgd) :P:D:DP)
thnx ;)

alles gemaakt in 3dmax 5 :)

( behalve de lucht dan :P )

Holy_Paladin

dat ding is een lamp ;)

volgens MAX zit de camera in de sneeuwbui ;)

en van die sneeuwvlokken ga ik zo ff proberen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 27-12-2002 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Anoniem: 41017 schreef op 27 december 2002 @ 16:15:
[...]

thnx ;)

alles gemaakt in 3dmax 5 :)

( behalve de lucht dan :P )

Holy_Paladin

dat ding is een lamp ;)

volgens MAX zit de camera in de sneeuwbui ;)

en van die sneeuwvlokken ga ik zo ff proberen :P
De ronde sneeuwvlokken zou ik niet veranderen, deze verstevigen juist de fantasy sfeer. De brug kan misschien nog wel iets verbeterd worden. (misschien proberen hem een oudere look te geven.), maar verder is het een picobello plaatje. :)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
weet iemand een goede tutorial voor een terrain? ik moet een berg maken, waar iets op moet komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:12
Terragen, http://www.planetside.co.uk en tuto's, ni echt nodig, zo'n simpel maar fijn prog.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44753

Hymn, misschien is het wel mooi om de golven in het water weg te laten en er alleen maar wat kringetjes in te maken... Het heeft nog steeds te veel weg van een stomend, bruisend riviertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:34
Hier ook maar weer eens een WIPje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/fantasy/town6.jpg

Die rook is nog niet helemaal goed, maar dat verander ik nog wel.
Comments please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

maikel schreef op 27 december 2002 @ 18:54:
Hier ook maar weer eens een WIPje van mij:
[afbeelding]

Die rook is nog niet helemaal goed, maar dat verander ik nog wel.
Comments please.
Hobbits roelen zwaar!!! ziet er superschattig uit, echt Tolkien-like zeg maar. Misschien kun je het gras nog iets beter maken? Zijn denk ik wel goede tuts van enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
WhizzCat schreef op 27 December 2002 @ 19:08:
[...]

Hobbits roelen zwaar!!! ziet er superschattig uit, echt Tolkien-like zeg maar. Misschien kun je het gras nog iets beter maken? Zijn denk ik wel goede tuts van enzo :)
Ik had eerst wel gras geprobeerd met de fur-opties van Maya, maar het is nogal een erg groot vlak. Ik had toen 320x320 grassprietjes en daar had m'n PC toch al een hoop moeite mee. En dan stonden die sprietjes nog een heel eind van elkaar af.
Ik ga denk ik nog wel wat van die fur gebruiken, maar dan alleen op de plaatsen waar 't echt te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
coubertin119 schreef op 27 December 2002 @ 17:42:
Terragen, http://www.planetside.co.uk en tuto's, ni echt nodig, zo'n simpel maar fijn prog.
lol, nee ik bedoel voor in 3dsMAX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 19:07

Ghost

Phasma Ex Machina

Tijd voor mijn vaste post. Ik heb besloten om het boek opnieuw te doen en deze keer goed op alles te letten, en ik denk dat hij nu wel aardig is. Zeg maar wat jullie ervan vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/BookRendered2.jpg

When in doubt, press some random buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 06-07 07:21
FragNeck schreef op 27 december 2002 @ 19:33:
[...]

lol, nee ik bedoel voor in 3dsMAX...
quick&easy to do, long and hard to render;

http://www.reel3d.freewir...eginner/terrain/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
MayaFreak schreef op 26 December 2002 @ 16:20:
Hier is mijn eerste WIP. Het wordt iets met een kabouter, die ga ik iig nog modellen en voor de rest zie ik het wel. Iemand ideeen?

[afbeelding]
ja, niet iets wat op het volgende lijkt :P

Afbeeldingslocatie: http://hopovic.dingojunction.com/kabouterrace/log/images/logs/kabouterskring5b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Jullie zijn met z'n alle echt geweldig bezig

ik heb echt bewondering voor jullie dat jullie zoveel tijd steken in jullie WIP's
Hulde _/-\o_

mijn top drie zover
1. Huisje met brug (echt sfeervol)
2. Iron Golem (kan niet wachten tot echt vorm heeft)
3. Kabouterkring (lekker simple maar wel grappig)

en de rest ga zo door!!!11

Ik volg dit topic met isdn,
maar het wachten voor jullie plaatjes geladen zijn
is het nog steeds waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/GreathaLLLLL.jpg

heeft iemand misschien een oplossing voor de vloer? ik heb zo goed als alles al geprobeerd. de bedoeling is dus dat de vloer er groter uit moet komen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Dark-Phoenix: verlaag het camerastandpunt, laat hem iets omhoog kijken en verklein de stenen op de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Spyke schreef op 27 december 2002 @ 22:17:
Tijd voor mijn vaste post. Ik heb besloten om het boek opnieuw te doen en deze keer goed op alles te letten, en ik denk dat hij nu wel aardig is. Zeg maar wat jullie ervan vinden:

[afbeelding]
Het ziet er heel mooi uit, maar kan je dat donker bruine stuk van de kaft links aan de buitenkant niet wat ronder maken het is zo hoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ok, landschap lag me ff niet lekker dus maar aan een nieuwe wip begonnen. Fragment uit the Wheel of Time serie (boek 3 :) ), waarin de Rand door the Heart of Stone loopt om het machtige en magische zwaard Callandor te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/HeartofStone-WoT.jpg

Vloer moet nog bijgewerkt worden, die lichtbundel moet nog wat speculairder worden en het zwaard wat opvallender. Tips zijn welkom :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben nu bezig met mijn render... ik heb opeens inspiratie gekregen voor de opvulling van mijn scene! Ik heb er een klein 'Tragic Kingdom' van gemaakt...
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/fantasy5.jpg

De belichting is nu heel anders, onheilspellend; op de achtergrond zie je de werkelijkheid, en in het boek 'de fantasie', het sprookjesplaatje....
De achtergrond moet nog veel meer aangevuld worden, met ruigere bergen, dode bomen, en een modderstroom...
....waarschijnlijk gaat die modderstroom over in helder water, en ligt het boek weer op een steen in dat water. Zodat realiteit en fantasielandschap met elkaar versmelten... :)

Wat een diepe bedenksels op dit late uur! Gaap, en welterusten ieders!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:11
Dark Blue schreef op 28 December 2002 @ 03:16:
Ik ben nu bezig met mijn render... ik heb opeens inspiratie gekregen voor de opvulling van mijn scene! Ik heb er een klein 'Tragic Kingdom' van gemaakt...
[afbeelding]

De belichting is nu heel anders, onheilspellend; op de achtergrond zie je de werkelijkheid, en in het boek 'de fantasie', het sprookjesplaatje....
De achtergrond moet nog veel meer aangevuld worden, met ruigere bergen, dode bomen, en een modderstroom...
....waarschijnlijk gaat die modderstroom over in helder water, en ligt het boek weer op een steen in dat water. Zodat realiteit en fantasielandschap met elkaar versmelten... :)

w00t echt mooi geworden zo, alleen jammer dat je het water nu amper meer ziet :o
offtopic:
je mag trillain ook aangooien hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73692

Spyke schreef op 27 December 2002 @ 22:17:

[afbeelding]
Aan de rechterkant moetende blaadjes ook nog rond lopen( naar binnen zeg maar) want in zo'n boek zijn alle blaadjes even lang, en nu worden ze langer naar het midden toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Dark Blue schreef op 28 december 2002 @ 03:16:
[afbeelding]

Ik vind hem cool, echt supercool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Woei, dat geeft mij nou motivatie om verder te gaan :Y) :) bedankt voor de comments...

Dark-Phoenix: idd wat MissingDog al zegt: als je de stenen verkleint, lijken er meer te liggen en lijkt de ruimte groter. Je associeert ze nu gauw met grote stapstenen, en dan lijkt de hal meteen een stuk kleiner. Misschien helpt het ook als je iets van toortsen ophangt... die dus zo hoog hangen dat de hal niet op menshoogte, maar op reushoogte gebouwd lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73692

Dark Blue schreef op 28 December 2002 @ 03:16:
[afbeelding]

Door het licht dat je nu gebruikt zie je het water in het boek, en de waterval bijna niet meer... En achteraan vindt ik het bovenste gedeelte van de toren niet zo heel scherp (dat kan ook aan mij liggen) maar voorderest: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

Deze n00b gaat ook eens proberen mee te dingen.
Ik ga een toren maken à la LOTR. Dat ding van Sauron ofzo.
Als iemand zich door mij bedreigd voelt ofzo, dan meld het maar hoor :P
kies ik wel wat anders.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

[afbeelding]

Gaav! Persoonlijk zou ik het boek trouwens niet zo bam recht neergooien, ik zou de camera beetje schuin en heel laag het boek bekijken, dat je meer in het boeklandschap zit met het echte op de achtergrond. Iets dramatischere angle zegmaar.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hymz_tweakers_wip.jpg

zoek de verschillen :Y)

brug texture is nog nie helemaal lekker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Laatst online: 19:12
Anoniem: 41017 schreef op 28 december 2002 @ 14:20:
[afbeelding]

1. meer en betere sneeuw
2. nieuw brugje

'k vind dat er meer sneeuw links is dan rechts, kan je dat nog fixen?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coubertin119 schreef op 28 december 2002 @ 14:28:
[...]

1. meer en betere sneeuw
2. nieuw brugje

'k vind dat er meer sneeuw links is dan rechts, kan je dat nog fixen?
veel betere sneeuw maken lukt me zo 1 2 3 niet zonder 10000000000000000000000x polygonen te gebruiken :P

van dat meer sneeuw links; dat lijkt zo, 'technisch' gezien ( volgens MAX ) ligt er rechts meer sneeuw dan links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 19-06 00:52

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 41017 schreef op 28 December 2002 @ 14:20:
[afbeelding]

Ik vind de oude bomen mooier dan die nieuwe. Die nieuwe smalle bomen zien eruit alsof ze zo uit een sctipt komen rollen. Verder blijf ik vinden dat alles wat naar boven gericht is en nergens onder zit sneeuw moet hebben. Dus ook de kar (wielen van), je brug, de toren, de bomen en de molen.
Het bruggetje is mij om het even, al sis deze brug niet praktisch in combinatie met een watermolen. En als laatste zit er een rare schaduwplek aan de waterkant die vast een heel logische verklaring heeft, maar die mis ik even.

't is een hele sfeervoll eplaat geworden. Erg mooi werk. Vind die efteling gebouwen altijd wel mooi.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48527

[afbeelding]

Misschien wat tekst op de blz. onder 't kasteel? .. om wat meer bookfeeling te creeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDDoG schreef op 28 December 2002 @ 14:43:
[...]
Ik vind de oude bomen mooier dan die nieuwe. Die nieuwe smalle bomen zien eruit alsof ze zo uit een sctipt komen rollen. Verder blijf ik vinden dat alles wat naar boven gericht is en nergens onder zit sneeuw moet hebben. Dus ook de kar (wielen van), je brug, de toren, de bomen en de molen.
Het bruggetje is mij om het even, al sis deze brug niet praktisch in combinatie met een watermolen. En als laatste zit er een rare schaduwplek aan de waterkant die vast een heel logische verklaring heeft, maar die mis ik even.

't is een hele sfeervoll eplaat geworden. Erg mooi werk. Vind die efteling gebouwen altijd wel mooi.
ben begonnen met sneeuw op de bomen etc te leggen maar das zon pokke werk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Hymn ik zou nog wat sneeuw onderaan de scene zetten, het lijkt nu of het net begint te sneeuwen of dat moet de bedoeling zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ik ben nu met een boom bezig. Ik ben begonnen met 1 cilinder en daarvan 'extrude' ik steeds 'faces'.
Maar da's een pokkewerk. :(
Dus ik ben nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41017 schreef op 28 December 2002 @ 15:01:
[...]

ben begonnen met sneeuw op de bomen etc te leggen maar das zon pokke werk :/
Bestwel :D Kan je niet iets met deflectors doen? Misschien zou je ook nog even naar je Fog kunnen kijken, is dat enviremental Fog? (hmm. niet helemaal juist gespeld denk ik:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

hehe geinig...
Ik had je post helemaal nog niet gezien :-D
fatbenny schreef op 27 December 2002 @ 22:50:
[...]

ja, niet iets wat op het volgende lijkt :P