dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 41237 op 21-12-2002 19:13 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bier, Whiskey en Metal!!
Anoniem: 24622
jepAnoniem: 24622 schreef op 21 December 2002 @ 19:17:
kewl gedaan die eieren
komt het beest dat die eiren gelegd heeft er ook op?
ben benieuwd
Bier, Whiskey en Metal!!
nu ben ik helemaal benieuwdLord_Mithril schreef op 21 december 2002 @ 19:19:
[...]
jep1 ei gaat ook nog uitkomen
![]()
moeders komt op de achtergrond
Als ik jou was zou ik de sides van die put wat hoger zetten..maikel schreef op 21 December 2002 @ 20:43:
[afbeelding]
Zo'n put brengt toch meteen wat sfeer met zich mee.
Misschien dat ik dat licht in de put nog een andere kleur geef, voor je 't weet staan er allemaal geile kabouters omheen.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 73699
Anoniem: 38587
Mja als je meedoet met de contest hoort ie hier, anders in dit draadjeAnoniem: 73699 schreef op 21 December 2002 @ 22:56:
hey, ik ben een noob,
dit is me eerste ontwerp..zelf verzonnen
ik weet niet precies of het bij fatasy past of bij de gewone dus post ik hem toch maar hier![]()
[afbeelding]
Dobby?Alpine schreef op 21 december 2002 @ 22:21:
Ik heb ook weer een nieuwe WiP
[afbeelding]
Deze komt bij m'n Tree Of Life dus ik ben niet opnieuw begonnen.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
WTF is DobbyWhizzCat schreef op 21 December 2002 @ 23:35:
[...]
Dobby?
Heel mooi hoor! Ik kan me die tree al helemaal voorstellen, dat gaat er vast heel mooi uit zien!
Ik moet ook weer een wip posten, maar tis zo drukBinnenkort komt er nog eentje, als max zin heeft om mun scene met zoveel milioen polys te laden
Dobby? Tis hier een fantasy contest man! Dobby is de huiself van Harry PotterAlpine schreef op 21 december 2002 @ 23:40:
[...]
WTF is Dobby
Er staat al een wip van m'n tree in dit topic (geloof op p11).
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
* Alpine heeft nog nooit Harry Potter gezienWhizzCat schreef op 22 December 2002 @ 00:09:
[...]
Dobby? Tis hier een fantasy contest man! Dobby is de huiself van Harry Potter
Ik heb die tree idd ook al gezien, zag er wel mooi uit
nofi ofcourse![]()
foutWhizzCat schreef op 22 december 2002 @ 00:09:
[...]
Dobby? Tis hier een fantasy contest man! Dobby is de huiself van Harry Potter
Ik heb die tree idd ook al gezien, zag er wel mooi uit
nofi ofcourse![]()
Bier, Whiskey en Metal!!
Misschien doe ik dat inderdaad nog wel even ja. Hoewel wat minder ook goed kan: in 't echt is zo'n put meestal opgebouwd uit vierkante stenen.OxiMoron schreef op 21 december 2002 @ 21:12:
[...]
Als ik jou was zou ik de sides van die put wat hoger zetten..
meshsmooth werkt niet, omdat de randen dan ook mee gaan.
ik gevruik meestal 36.. geeft wel een mooit resultaat
Anoniem: 51144
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 51144 op 22-12-2002 01:16 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 73976
Anoniem: 41336 schreef op 21 December 2002 @ 13:45:
[...]
Ja dat is te merken NOT
Je opnieuw aanmelden noemen we een kloontje en dat is verboden @ GoT
Dit moet je gewoon ff normaal melden in LA dan maken ze er niet zo'n probleem van.
Anoniem: 63976
ziet er al leuk uit Dark-blue, is inderdaad erg lastig als het scrollen zo langzaam gaaat, ik heb er jammer genoeg ook al last vanDark Blue schreef op 22 december 2002 @ 01:48:
[afbeelding]
Nou... 'the forest' laat een beetje op zich wachten, aangezien elke boom 30.000 polygonen bevat en ik nu al moeite heb met scrollen door mn tekening. Ik kan de polygonen per boompje zo niet verminderen... of ik moet simpelere struikjes gaan gebruiken, wat op zich wel kan, vanaf zo'n afstand. Ik zie nog wel. Maar een heel bos zit er ben ik bang niet in.
De pagina's van het boek gaan nog wat geler, en er komt op de rechter onderliggende pagina nog tekst.
Tot zover mijn W.I.P.
[ Voor 30% gewijzigd door coubertin119 op 22-12-2002 09:28 ]
Skat! Skat! Skat!
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
ik kan niets met 3d hoor, ik kijk alleen maar rond hier, maar misschien is het een leuk idee als je op de "vloer" rond het boek tekens of letters zet, dan is het een soort van omgekeerde wereldDark Blue schreef op 22 december 2002 @ 01:48:
[afbeelding]
Nou... 'the forest' laat een beetje op zich wachten, aangezien elke boom 30.000 polygonen bevat en ik nu al moeite heb met scrollen door mn tekening. Ik kan de polygonen per boompje zo niet verminderen... of ik moet simpelere struikjes gaan gebruiken, wat op zich wel kan, vanaf zo'n afstand. Ik zie nog wel. Maar een heel bos zit er ben ik bang niet in.
De pagina's van het boek gaan nog wat geler, en er komt op de rechter onderliggende pagina nog tekst.
Tot zover mijn W.I.P.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Erg mooi, tis alleen erg ... donker..?Anoniem: 51144 schreef op 22 December 2002 @ 01:09:
ik hoorde dat er hier een 3d contest gaande was met als onderwerp fantasy dus ik dacht laat ik eens mee doen
ik zag dat er al iemand aan moria werkte maar hier is iig mijn WIP van moria
MORIA
Jah, dat is ook zo... maar hij blijft in principe nogal bij Harry hangen maar het is idd de huiself van iemand andersLord_Mithril schreef op 22 december 2002 @ 00:39:
[...]
fout
het was de huiself van die ander.. ben zn naam ff kwijt.
Als ik die cube kleiner maak, lijkt 't dak zo gigantisch. Dat vind ik weer minder mooi. Ik denk dat ik 't zo laat. Ik heb in de cube nu al een rond raampje en 't ziet er leuk uit zo.onsgeluk schreef op 22 december 2002 @ 10:23:
@Maikel
Ik zou juist de cube onder het dak kleiner maken, dan trek het juist uit verhouding. Probeer het licht btw in de lamp te krijgen!
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 22-12-2002 13:15 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Anoniem: 73699
Het is ook mogelijk om je posts te editten, zodat je niet bij elk plaatje een nieuwe post maakt
Dit wordt erg mooi... Ja, ik bedoel, een paar rotsen en drie dezelfde eieren, hoei wat simpel, maar de sfeer die je er mee oproept is erg goed. Ik zie nergens lava stromen maar ik kan zo al aan de belichting zien dat je op de Vesuvius zit!Lord_Mithril schreef op 22 december 2002 @ 13:32:
mooie Trommeldaris.. hijs word echt cool..
hier een wip van mij.
het hoofd is niet van mij maar ik zocht iets zodat ik de plaatsing alvast goed kon krijgen en zodat ik een referentie model hebdus mijn hoofd komt nog en word ook veel liever
![]()
[afbeelding]
nu zie je dus al wat het gaat worden
Anoniem: 31514
Wacht even, begrijp ik dit goed? Moet ik jou huiswerk doen? Weet jij wel hoe duur ik ben?Qylos schreef op 22 december 2002 @ 09:46:
wildmedia,
Helaas weet ik je mail adres niet dus ik doe mijn verzoek even hier.
Ik heb een klein school project waar ik ergens reclame moet maken. Ik was dus van plan om een korte animatie te maken. Nu ben ik net begonnen met 3dmax5 en heb ik geen flauw idee hoe deze animatie te beginnen. Er komt o.a. ook vuur voor, daar heb ik geen benul van hoe het werkt. Nu zou je kunnen zeggen, zoek ff wat turorials op, maar ik moet het al snel inleveren. En in de kerstvakantie ben ik grotendeels weg. Hierbij verzoek ik jou om:
Een hele kleine animatie te maken van een soort tafel met een stapen boeken die in brand staan. Het hoeft maar 8 á 10 seconden te duren. Vooral het brand effect is belangrijk. Het is handig als je het gewoon rendert naar .avi zodat ik later er nog wat text achter kan plakken met een videobewerkprogramma. Het hoeft helemaal niet zo gedetailed te zijn. Ik denk niet dat je er veel werk aan zou hebben. Bovendien zie ik dat je al een boek gemaakt hebt dus die zou je kunnen gebruiken. Aangezien ik het later op een videoband zet moet het waarschijnlijk 800*600 zijn (tv-resolutie), anders moet het filmpje te ver moeten uitgerekt en dat is zonde.
Als je zegt: nee, dat wil ik niet of: nee, geen zin maakt dat niet uit. Ik begrijp wel dat ik het best zelf zou kunnen met wat toturials. Maar ik ben lui en in tijdnood dus daarom vraag ik het aan jou. Ik ben diep onder de indruk van al je 3d stuff![]()
Bedankt voor de aandacht.
Cool man! ziet er goed uit!Anoniem: 38587 schreef op 22 December 2002 @ 13:14:
updatje![]()
[afbeelding]
heb maar wat aan schouderbladen gedaan, vind ze nu stukken beternu nog handen + benen, en wat inhoud (wat ijzeren staven enz) dan is de golem op zich klaar denk ik
what ya think?
edit:
Wel beter dat ik hier flink wat van leerthough kan ik nooit winnen
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Anoniem: 41017
woei hij word mooiDark Blue schreef op 22 December 2002 @ 01:48:
[afbeelding]
Tot zover mijn W.I.P.
[ Voor 9% gewijzigd door LordMithril op 22-12-2002 17:09 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
hoe heb je die sneeuw op de daken gekregen? ziet er wel cool uit... (en wat ga je er nog aan veranderen?)Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 16:54:
[afbeelding]
kleine update, moet nog veeeeel gebeuren
sneeuw is nog nie goed
het moet nog gaan sneeuwen
boom textures zijn niet echt lekker
paar bomen op de achtergrond en er moet nog een 'fantasy sfeer' komen
dat is gewoon een box, toen een driehoek van gemaaktixl85 schreef op 22 December 2002 @ 17:31:
[...]
hoe heb je die sneeuw op de daken gekregen? ziet er wel cool uit... (en wat ga je er nog aan veranderen?)
[ Voor 31% gewijzigd door maikel op 22-12-2002 18:24 ]
ziet er heel vet uit!Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 17:58:
[...]
dat is gewoon een box, toen een driehoek van gemaakt
de faces van de zijkanten en de onderkant deleten en meshsmooth eroverheen
ben em nu ant renderen met 'zonnestralen' erbij, er moet nog sneeuw gaan vallen en nog wat fantasy items erin zetten ( lampen etc)
Anoniem: 73882
idd, dit ziet er een beetje uit als een winterlandschap in een tropisch zwemparadijs. NOFI natuurlijk, ik kan het niet, voor de rest vin ik em helemaal tofAnoniem: 73882 schreef op 22 December 2002 @ 20:14:
Hmmm
Hij is mooi, maar integenstelling tot de rest geeft het water geen koude indruk. Misschien kun je een blauwere kleur nemen...
Zoals in de posts boven mij al wordt verteld, klopt het water niet in de scene. Het moet blauwer, verder is het echtAnoniem: 41017 schreef op 22 December 2002 @ 19:58:
[afbeelding]
nog een update
kmoet de bergen nog iets aanpassen en et laten sneeuwen
commentaar is welkom
Anoniem: 51144
ik wil gewoon zoveel mogelijk van moria echt namaken, inclusief de brug en zo, en eventueel zelfs nog een balrog, alleen zal ik dan wel ff character animation moeten gaan uitproberen.WhizzCat schreef op 22 December 2002 @ 11:56:
[...]
Erg mooi, tis alleen erg ... donker..?Wat zijn je plannen om er nog meer bij te maken dan? Ben wel benieuwd, 't ziet er al erg mysterieus uit
hoe heb jij dat met de vloer gedaan? want in mijn moria is de vloer nog heel vaagAnoniem: 51144 schreef op 22 december 2002 @ 21:01:
[...]
ik wil gewoon zoveel mogelijk van moria echt namaken, inclusief de brug en zo, en eventueel zelfs nog een balrog, alleen zal ik dan wel ff character animation moeten gaan uitproberen.
en het is idd nog wat donker, maar moet nog ff zoeken naar de perfecte belichting
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Anoniem: 70375
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 70375 op 23-12-2002 00:11 ]
je hebt nog 2 weken hoorAnoniem: 70375 schreef op 22 December 2002 @ 23:42:
[afbeelding]
Zo, ik ben er ook aan begonnen, 't is nog niet veel maar het moet ook dienen voor mijn eindwerk, dus weet ik niet hoeveel ik ga afkrijgen tegen het einde van de contest.
zou het water niet bevroren zijn in de kou van dat plaatje?Chopper_Rob schreef op 22 december 2002 @ 20:42:
[...]
Zoals in de posts boven mij al wordt verteld, klopt het water niet in de scene. Het moet blauwer, verder is het echt
Anoniem: 72482
Hoe ga je dat aanpakken met die sneeuw? want zoals je in mijn WIP een paar pagina's terug ziet krijg ik kerststerretje'sAnoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 16:54:
[afbeelding]
kleine update, moet nog veeeeel gebeuren
sneeuw is nog nie goed
het moet nog gaan sneeuwen
boom textures zijn niet echt lekker
paar bomen op de achtergrond en er moet nog een 'fantasy sfeer' komen
Oei, mooi hoor, zoals gezegd mag het water nog wel wat donkerder blauw denk ik, de reflectie en bump enzo is iig erg goed. Je zou nog wat mist kunne maken en wat verder naar achter met een camera motion blur toegepast nog wat "grote" bergen. Dat lijkt me wel erg tof!Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 19:58:
[afbeelding]
nog een update
kmoet de bergen nog iets aanpassen en et laten sneeuwen
commentaar is welkom
[ Voor 6% gewijzigd door WhizzCat op 23-12-2002 09:09 ]
Ziet er erg goed uit! Vooral realistische textures.Anoniem: 70375 schreef op 22 december 2002 @ 23:42:
[afbeelding]
Zo, ik ben er ook aan begonnen, 't is nog niet veel maar het moet ook dienen voor mijn eindwerk, dus weet ik niet hoeveel ik ga afkrijgen tegen het einde van de contest.
ps: weet er iemand een goede tutorial over dynamics in max, kvind er gene
http://hawvie.deviantart.com/
sneeuw maken: moek nog ff mee knutselenthacow schreef op 23 december 2002 @ 09:08:
[...]
Hoe ga je dat aanpakken met die sneeuw? want zoals je in mijn WIP een paar pagina's terug ziet krijg ik kerststerretje'sen kun je me ook mooi ff uitleggen hoe ik die sneeuw op de grond beter krijg
Het hardstikke bedankt voor de snelle reply. Ik heb nu gewoon een box met fdd modifier maar ik zal dat eens ff gaan uitproberen.Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 10:11:
[...]
sneeuw maken: moek nog ff mee knutselen
sneeuw op de grond -> maak een box in topview -> width segments op 10 -> height segments op 3 -> Edit mesh -> vertex -> sleep een paar vertexen om vorm te geven -> daarna sleep je weer een paar vertexen ( top view met ignore backfacing aan ) naar 'binnen' toe om deuken te maken -> vertext 'uitzetten' -> Noise modifier eroverheen en meshsmooth de pruttel
@WhizzCat
[afbeelding]
( tis een mix van 2 houtsoorten uit de standaard library)
de bumpmap is een Bark4 uit de standaard library
Met particles kan je ook zeer mooie sneeuw maken hoor, je moet gewoon wat met de instellingen spelen en een paar spacewarps zoals wind en gravity gebruiken.thacow schreef op 23 December 2002 @ 11:34:
[...]
Het hardstikke bedankt voor de snelle reply. Ik heb nu gewoon een box met fdd modifier maar ik zal dat eens ff gaan uitproberen.
Ik laat wel wat horen als ik weet hoe ik mooiere vallende sneeuw kan maken dus niet zoals met dat standaar particle system
Mij lijkt het eigenlijk ook wel koel om 'm gewoon op de grond in het gras oid te leggen, alsof als het ware het landschap-boek zelf weer in zo'n landschap ligt. Evt aan de voet van een boom als dat kan, zou er wel stoer uitzien imo.Dark Blue schreef op 23 December 2002 @ 00:01:
[afbeelding]
Zo, weer een update van mijn toverlandschapje in het sprookjesboek
De bladzijden van het boek moeten nog steeds gedaan worden, en het landschap op de bovenste pagina's moeten een andere kleur gras... want dat sluit niet aan op de bergen. Het waterplasje onder het boek blijft zo... aangezien ik geen grillige platte vlakken kan maken (een berg op zn kop werkt niet, want die is hol van binnen). En nee, ik kan geen polygonen editten... dat is het jammere aan Vue...
Ohja, ook de achtergrond moet nog anders, hij staat nu op sneeuw (snel te renderen) ik wilde hem graag op een spiegelende plaat, Papa Eend vond hout mooier. Iemand tips?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
MOOI, alleen ligt er geen sneeuw op de voorgrond, en moet er nog sneeuw komen op je boompjes, niet té veel en wat op je huifkar, maar das wel héél fijn werk denk 'k zo.Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 19:42:
[afbeelding]
het sneeuwt( de sneeuwvlokken zijn wel precies rond magoe
)
huifkar bijgemaakt maar weet nog nie zeker of ik die erin laat
moet de weg nog texturen en wat dingen tweaken en/of bij bedenken
Skat! Skat! Skat!
-zon oude "vliegmachien" zon soort van Warcraft II/III dingAnoniem: 41017 schreef op 23 December 2002 @ 19:42:
[afbeelding]
)
ik was van plan om sneeuw op de bomen 'te leggen' maar das idd pokke werkcoubertin119 schreef op 23 december 2002 @ 19:49:
[...]
MOOI, alleen ligt er geen sneeuw op de voorgrond, en moet er nog sneeuw komen op je boompjes, niet té veel en wat op je huifkar, maar das wel héél fijn werk denk 'k zo.
Daar is als het goed is een script voor. Maar ik weet niet waar je dit kunt downloaden.Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 20:04:
[...]
ik was van plan om sneeuw op de bomen 'te leggen' maar das idd pokke werk
doe ik wanneer ik veel tijd heb en veel koffie
klopt, doe ik op et laatst omdat dat niet echt bevorderlijk is voor de rendertijdhiostu schreef op 23 december 2002 @ 20:05:
In de verte zou het steeds witter moeten worden vanwege de sneeuw die er valt.
Anoniem: 72482
Geef mij maar een Warsteiner.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
When in doubt, press some random buttons.
[ Voor 31% gewijzigd door maikel op 23-12-2002 23:06 ]
Maar hoe heb je die mooie sneeuw nou gemaaktAnoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 19:42:
[afbeelding]
)
UVW mapmaikel schreef op 23 december 2002 @ 23:00:
Nu nog even uitzoeken hoe ik die textures kan schalen of zo.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
tile parameter bij u bitmap veranderen (als ge max gebruikt toch)maikel schreef op 23 December 2002 @ 23:00:
Nieuwe WIP:
[afbeelding]
Wat een paar shaders al niet kunnen doen.
Nu nog even uitzoeken hoe ik die textures kan schalen of zo.
Commentaar en tips zijn altijd welkom !
Ik gebruik Maya.Anoniem: 70375 schreef op 24 December 2002 @ 00:29:
[...]
tile parameter bij u bitmap veranderen (als ge max gebruikt toch)
particle systems -> blizzard
Owwwwww okmaikel schreef op 24 december 2002 @ 00:32:
[...]
Ik gebruik Maya.
Van MAX weet ik inderdaad dat ik wat met UVW-map moest doen, maar in Maya weet ik 't nog niet. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Of 't moet zijn dat iemand 't hier even wil vertellen.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Hey hardstikke bedankt, en ikke maar aankloten met die sneeuw particle systemAnoniem: 41017 schreef op 24 December 2002 @ 01:28:
[...]
particle systems -> blizzard
bij 'soort particles' moet jem ff op zetten op sphere en grote 3
gl
Errug mooi ! Je zou eventueel voetstappen/karrensporen in de sneeuw kunnen maken, misschien wat vogeltjes (kraaien) in de boom op de voorgrond...Anoniem: 41017 schreef op 23 December 2002 @ 19:42:
[afbeelding]
)
Als je polygonen hebt gebruikt: Edit Polygons --> Textures --> Een van de mogelijkheden (planar mapping = plat, cylindrical mapping = cylindrisch, spherical mapping = bol enz.).maikel schreef op 24 December 2002 @ 00:32:
[...]
[...]
Ik gebruik Maya.
Van MAX weet ik inderdaad dat ik wat met UVW-map moest doen, maar in Maya weet ik 't nog niet. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Of 't moet zijn dat iemand 't hier even wil vertellen.
[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 24-12-2002 10:30 ]
Dank je !BioWEB schreef op 24 December 2002 @ 10:26:
[...]
Als je polygonen hebt gebruikt: Edit Polygons --> Textures --> Een van de mogelijkheden (planar mapping = plat, cylindrical mapping = cylindrisch, spherical mapping = bol enz.).
Met NURBS zul je zelf de grootte, positie en schaal zelf moeten invoeren in je attribute editor...
Dit zijn de dingen die ik weet over mapping. Maar ik zou eens een goeie tutorial zoeken.
Edit:
http://www.mtmckinley.net/tut5.html
http://uj.furrycat.net/modelling/uv.html
die hebben ze eraf gehaald.. hij sneeuwde steeds dichtZorg schreef op 24 December 2002 @ 10:37:
Hymn: wat ik nog mis is een schoorsteen!! zo`n eentje waar wat rook uit komt
Bier, Whiskey en Metal!!
je kan ook polygons->texture->automatic mappingmaikel schreef op 24 december 2002 @ 10:37:
[...]
Dank je !
Ik zal daar eens naar kijken. Ik heb de help en InstantMaya ook nog, dus ik kan zelf ook al een hoop vinden. Maar toch bedankt voor de links.
Extra hulp is altijd welkom.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Die palen met die bol op, zijn dat lampen? Ze lijken een beetje te gloeienAnoniem: 41017 schreef op 23 December 2002 @ 19:42:
[afbeelding]
)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq