[3D] Contest v6 - Fantasy Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.331 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 41237 op 21-12-2002 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56
mijn nieuwe wip.
ik heb ze net gelegd 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/fantasy/3egg.jpg
het gaat puur om de eieren en de belichting ervan. de rest veranderd nog.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24622

kewl gedaan die eieren

komt het beest dat die eiren gelegd heeft er ook op?

ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 24622 schreef op 21 December 2002 @ 19:17:
kewl gedaan die eieren

komt het beest dat die eiren gelegd heeft er ook op?

ben benieuwd :)
jep :P 1 ei gaat ook nog uitkomen :)
moeders komt op de achtergrond O+

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord_Mithril schreef op 21 december 2002 @ 19:19:
[...]

jep :P 1 ei gaat ook nog uitkomen :)
moeders komt op de achtergrond O+
nu ben ik helemaal benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/fantasy/town1.jpg
Zo'n put brengt toch meteen wat sfeer met zich mee.

Misschien dat ik dat licht in de put nog een andere kleur geef, voor je 't weet staan er allemaal geile kabouters omheen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:27
maikel schreef op 21 December 2002 @ 20:43:
[afbeelding]
Zo'n put brengt toch meteen wat sfeer met zich mee.

Misschien dat ik dat licht in de put nog een andere kleur geef, voor je 't weet staan er allemaal geile kabouters omheen. :P
Als ik jou was zou ik de sides van die put wat hoger zetten..

meshsmooth werkt niet, omdat de randen dan ook mee gaan.

ik gevruik meestal 36.. geeft wel een mooit resultaat :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/enchantedforest2.jpg
Goed, een update: we zijn even uitgezoomed op dat hoopje brandhout van me (rustig, het is niet gebruikt voor het boek ;) )
Maar het gaat waarschijnlijk wel weer terug komen. Die vier pilaartjes worden een kasteeltje. Er komen nog wat bossen omheen enzo, water gaat denk ik niet lukken; en op de onderliggende pagina's in het boek ga ik nog kijken of ik tekst kan krijgen... moet even zien of texturing echt goed kan in Vue d'Esprit.

Ennuh, dat het boek nu een parallellogram lijkt, komt alleen door de richting waaruit hij gerenderd is...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

Alpine

Twisted animator

Ik heb ook weer een nieuwe WiP
Afbeeldingslocatie: http://slootweg.op.het.net/images/creature.jpg

Deze komt bij m'n Tree Of Life dus ik ben niet opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73699

hey, ik ben een noob,
dit is me eerste ontwerp..zelf verzonnen
ik weet niet precies of het bij fatasy past of bij de gewone dus post ik hem toch maar hier :P
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sabre3/Lago.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Anoniem: 73699 schreef op 21 December 2002 @ 22:56:
hey, ik ben een noob,
dit is me eerste ontwerp..zelf verzonnen
ik weet niet precies of het bij fatasy past of bij de gewone dus post ik hem toch maar hier :P
[afbeelding]
Mja als je meedoet met de contest hoort ie hier, anders in dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Alpine schreef op 21 december 2002 @ 22:21:
Ik heb ook weer een nieuwe WiP
[afbeelding]

Deze komt bij m'n Tree Of Life dus ik ben niet opnieuw begonnen.
Dobby? :P

Heel mooi hoor! Ik kan me die tree al helemaal voorstellen, dat gaat er vast heel mooi uit zien!

Ik moet ook weer een wip posten, maar tis zo druk :( Binnenkort komt er nog eentje, als max zin heeft om mun scene met zoveel milioen polys te laden :D

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine

Alpine

Twisted animator

WhizzCat schreef op 21 December 2002 @ 23:35:
[...]

Dobby? :P

Heel mooi hoor! Ik kan me die tree al helemaal voorstellen, dat gaat er vast heel mooi uit zien!

Ik moet ook weer een wip posten, maar tis zo druk :( Binnenkort komt er nog eentje, als max zin heeft om mun scene met zoveel milioen polys te laden :D
WTF is Dobby :?

Er staat al een wip van m'n tree in dit topic (geloof op p11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Alpine schreef op 21 december 2002 @ 23:40:
[...]

WTF is Dobby :?

Er staat al een wip van m'n tree in dit topic (geloof op p11).
Dobby? Tis hier een fantasy contest man! Dobby is de huiself van Harry Potter :)

Ik heb die tree idd ook al gezien, zag er wel mooi uit

nofi ofcourse ;)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine

Alpine

Twisted animator

WhizzCat schreef op 22 December 2002 @ 00:09:
[...]

Dobby? Tis hier een fantasy contest man! Dobby is de huiself van Harry Potter :)

nofi ofcourse ;)
* Alpine heeft nog nooit Harry Potter gezien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
WhizzCat schreef op 22 december 2002 @ 00:09:
[...]

nofi ofcourse ;)
fout :)
het was de huiself van die ander.. ben zn naam ff kwijt.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
OxiMoron schreef op 21 december 2002 @ 21:12:
[...]

Als ik jou was zou ik de sides van die put wat hoger zetten..

meshsmooth werkt niet, omdat de randen dan ook mee gaan.

ik gevruik meestal 36.. geeft wel een mooit resultaat :)
Misschien doe ik dat inderdaad nog wel even ja. Hoewel wat minder ook goed kan: in 't echt is zo'n put meestal opgebouwd uit vierkante stenen.
Maar dan lopen de hoeken trouwens niet in een rechte lijn, maar verspringt die steeds. Tenzij 't een slechte put is waarbij alle stenen in rechte stapels staan. :)

Ik weet ook nog niet precies wat ik met 't huisje moet. Het dak lijkt nu eigenlijk veel te groot, maar als ik de cube er onder groter maak, dan past 't dak niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51144

ik hoorde dat er hier een 3d contest gaande was met als onderwerp fantasy dus ik dacht laat ik eens mee doen

ik zag dat er al iemand aan moria werkte maar hier is iig mijn WIP van moria

MORIA

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 51144 op 22-12-2002 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/enchantedforest3.jpg

Nou... 'the forest' laat een beetje op zich wachten, aangezien elke boom 30.000 polygonen bevat en ik nu al moeite heb met scrollen door mn tekening. Ik kan de polygonen per boompje zo niet verminderen... of ik moet simpelere struikjes gaan gebruiken, wat op zich wel kan, vanaf zo'n afstand. Ik zie nog wel. Maar een heel bos zit er ben ik bang niet in.

De pagina's van het boek gaan nog wat geler, en er komt op de rechter onderliggende pagina nog tekst.
Tot zover mijn W.I.P. ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Ziet er goed uit !
Misschien kun je 't bos als laatste erbij doen en dan 1 keer renderen. Lijkt me wel mooier met een bos erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73976

Anoniem: 41336 schreef op 21 December 2002 @ 13:45:
[...]

Ja dat is te merken NOT
Je opnieuw aanmelden noemen we een kloontje en dat is verboden @ GoT
Dit moet je gewoon ff normaal melden in LA dan maken ze er niet zo'n probleem van.
offtopic:
ik had ongeveer een jaar geleden een account op GoT, en toen heel lang niet meer gepost. en toen ik een paar dagen geleden wou inloggen, was ik m'n password vergete en het email adres bestond nie meer. ben dus nogal gedwongen om een nieuwe account aan te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Dark Blue schreef op 22 december 2002 @ 01:48:
[afbeelding]

Nou... 'the forest' laat een beetje op zich wachten, aangezien elke boom 30.000 polygonen bevat en ik nu al moeite heb met scrollen door mn tekening. Ik kan de polygonen per boompje zo niet verminderen... of ik moet simpelere struikjes gaan gebruiken, wat op zich wel kan, vanaf zo'n afstand. Ik zie nog wel. Maar een heel bos zit er ben ik bang niet in.

De pagina's van het boek gaan nog wat geler, en er komt op de rechter onderliggende pagina nog tekst.
Tot zover mijn W.I.P. ;)
ziet er al leuk uit Dark-blue, is inderdaad erg lastig als het scrollen zo langzaam gaaat, ik heb er jammer genoeg ook al last van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 19:12
Dobby is de huiself van de vader Draco Malfidus, voordat hij werd vrijgelaten door hem, en nu werkt hij in Zweinstein. Hoe het zit in boek 5, je ne sais pas, Engelstalige tweaker die het boekje heeft misschien? :)

[ Voor 30% gewijzigd door coubertin119 op 22-12-2002 09:28 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06 11:30
wildmedia,
Helaas weet ik je mail adres niet dus ik doe mijn verzoek even hier.

Ik heb een klein school project waar ik ergens reclame moet maken. Ik was dus van plan om een korte animatie te maken. Nu ben ik net begonnen met 3dmax5 en heb ik geen flauw idee hoe deze animatie te beginnen. Er komt o.a. ook vuur voor, daar heb ik geen benul van hoe het werkt. Nu zou je kunnen zeggen, zoek ff wat turorials op, maar ik moet het al snel inleveren. En in de kerstvakantie ben ik grotendeels weg. Hierbij verzoek ik jou om:

Een hele kleine animatie te maken van een soort tafel met een stapen boeken die in brand staan. Het hoeft maar 8 á 10 seconden te duren. Vooral het brand effect is belangrijk. Het is handig als je het gewoon rendert naar .avi zodat ik later er nog wat text achter kan plakken met een videobewerkprogramma. Het hoeft helemaal niet zo gedetailed te zijn. Ik denk niet dat je er veel werk aan zou hebben. Bovendien zie ik dat je al een boek gemaakt hebt dus die zou je kunnen gebruiken. Aangezien ik het later op een videoband zet moet het waarschijnlijk 800*600 zijn (tv-resolutie), anders moet het filmpje te ver moeten uitgerekt en dat is zonde.

Als je zegt: nee, dat wil ik niet of: nee, geen zin maakt dat niet uit. Ik begrijp wel dat ik het best zelf zou kunnen met wat toturials. Maar ik ben lui en in tijdnood dus daarom vraag ik het aan jou. Ik ben diep onder de indruk van al je 3d stuff _/-\o_

Bedankt voor de aandacht. :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

@Maikel

Ik zou juist de cube onder het dak kleiner maken, dan trek het juist uit verhouding. Probeer het licht btw in de lamp te krijgen!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55
Dark Blue schreef op 22 december 2002 @ 01:48:
[afbeelding]

Tot zover mijn W.I.P. ;)
ik kan niets met 3d hoor, ik kijk alleen maar rond hier, maar misschien is het een leuk idee als je op de "vloer" rond het boek tekens of letters zet, dan is het een soort van omgekeerde wereld :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 51144 schreef op 22 December 2002 @ 01:09:
ik hoorde dat er hier een 3d contest gaande was met als onderwerp fantasy dus ik dacht laat ik eens mee doen

ik zag dat er al iemand aan moria werkte maar hier is iig mijn WIP van moria

MORIA
Erg mooi, tis alleen erg ... donker..? :) Wat zijn je plannen om er nog meer bij te maken dan? Ben wel benieuwd, 't ziet er al erg mysterieus uit ;)
Lord_Mithril schreef op 22 december 2002 @ 00:39:
[...]

fout :)
het was de huiself van die ander.. ben zn naam ff kwijt.
Jah, dat is ook zo... maar hij blijft in principe nogal bij Harry hangen maar het is idd de huiself van iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
onsgeluk schreef op 22 december 2002 @ 10:23:
@Maikel

Ik zou juist de cube onder het dak kleiner maken, dan trek het juist uit verhouding. Probeer het licht btw in de lamp te krijgen!
Als ik die cube kleiner maak, lijkt 't dak zo gigantisch. Dat vind ik weer minder mooi. Ik denk dat ik 't zo laat. Ik heb in de cube nu al een rond raampje en 't ziet er leuk uit zo.

Wat bedoel je precies met "het licht in de lamp krijgen" ?
Die omni-light zit nu al precies in de lamp. Ik denk dat ik wat instellingen verkeerd heb staan, want die dakkapel is vanaf de positie van die lamp niet zichtbaar. Dus zou die ook gewoon helemaal donker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

updatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Iron-golem-mine07.jpg

heb maar wat aan schouderbladen gedaan, vind ze nu stukken beter :) nu nog handen + benen, en wat inhoud (wat ijzeren staven enz) dan is de golem op zich klaar denk ik :)

what ya think? :P

edit:

Wel beter dat ik hier flink wat van leer :P though kan ik nooit winnen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 22-12-2002 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
mooie Trommeldaris.. hijs word echt cool..
hier een wip van mij.
het hoofd is niet van mij maar ik zocht iets zodat ik de plaatsing alvast goed kon krijgen en zodat ik een referentie model heb :) dus mijn hoofd komt nog en word ook veel liever O+
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/fantasy/wip2.jpg
nu zie je dus al wat het gaat worden :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yo hier is een update van me eerste pic,het is een beestje hij heet lago en is nogal onder de indruk van lensflares

http://members.lycos.nl/sabre3/Lago.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sabre3/Lago-Mysterie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sabre3/lago-bang.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sabre3/beestje-lago2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Het is ook mogelijk om je posts te editten, zodat je niet bij elk plaatje een nieuwe post maakt :/ Maar ziet er leuk uit. Keep up the good work :)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja sorry bout that
ik zal de faq noggis doorlezen peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Lord_Mithril schreef op 22 december 2002 @ 13:32:
mooie Trommeldaris.. hijs word echt cool..
hier een wip van mij.
het hoofd is niet van mij maar ik zocht iets zodat ik de plaatsing alvast goed kon krijgen en zodat ik een referentie model heb :) dus mijn hoofd komt nog en word ook veel liever O+
[afbeelding]
nu zie je dus al wat het gaat worden :P
Dit wordt erg mooi... Ja, ik bedoel, een paar rotsen en drie dezelfde eieren, hoei wat simpel, maar de sfeer die je er mee oproept is erg goed. Ik zie nergens lava stromen maar ik kan zo al aan de belichting zien dat je op de Vesuvius zit!

En, ik geloof dat het Deleon Sabreone was... met zn Rayman achtige beestje... hoe ga je het lijf maken? Ik vind hem wel sweet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Qylos schreef op 22 december 2002 @ 09:46:
wildmedia,
Helaas weet ik je mail adres niet dus ik doe mijn verzoek even hier.

Ik heb een klein school project waar ik ergens reclame moet maken. Ik was dus van plan om een korte animatie te maken. Nu ben ik net begonnen met 3dmax5 en heb ik geen flauw idee hoe deze animatie te beginnen. Er komt o.a. ook vuur voor, daar heb ik geen benul van hoe het werkt. Nu zou je kunnen zeggen, zoek ff wat turorials op, maar ik moet het al snel inleveren. En in de kerstvakantie ben ik grotendeels weg. Hierbij verzoek ik jou om:

Een hele kleine animatie te maken van een soort tafel met een stapen boeken die in brand staan. Het hoeft maar 8 á 10 seconden te duren. Vooral het brand effect is belangrijk. Het is handig als je het gewoon rendert naar .avi zodat ik later er nog wat text achter kan plakken met een videobewerkprogramma. Het hoeft helemaal niet zo gedetailed te zijn. Ik denk niet dat je er veel werk aan zou hebben. Bovendien zie ik dat je al een boek gemaakt hebt dus die zou je kunnen gebruiken. Aangezien ik het later op een videoband zet moet het waarschijnlijk 800*600 zijn (tv-resolutie), anders moet het filmpje te ver moeten uitgerekt en dat is zonde.

Als je zegt: nee, dat wil ik niet of: nee, geen zin maakt dat niet uit. Ik begrijp wel dat ik het best zelf zou kunnen met wat toturials. Maar ik ben lui en in tijdnood dus daarom vraag ik het aan jou. Ik ben diep onder de indruk van al je 3d stuff _/-\o_

Bedankt voor de aandacht. :)
Wacht even, begrijp ik dit goed? Moet ik jou huiswerk doen? Weet jij wel hoe duur ik ben?
Een aantal dingen:
  1. Nee. Ik ben wél druk.
  2. Ik ben duur
  3. Particle systems and Opacity Maps
  4. Een klein voorbeeldje (pas de Noise Maps aan!)
  5. Video renderen doe je niet in 800x600, maar in 768x576 (D1 Pal) of 720x576 (DV aspect 1.067), upper field first.
  6. Lui en tijdnood passen niet bijelkaar, het één is een excuus voor het ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Anoniem: 38587 schreef op 22 December 2002 @ 13:14:
updatje :)

[afbeelding]

heb maar wat aan schouderbladen gedaan, vind ze nu stukken beter :) nu nog handen + benen, en wat inhoud (wat ijzeren staven enz) dan is de golem op zich klaar denk ik :)

what ya think? :P

edit:

Wel beter dat ik hier flink wat van leer :P though kan ik nooit winnen :P
Cool man! ziet er goed uit!

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_fantasy2.jpg

kleine update, moet nog veeeeel gebeuren :P

sneeuw is nog nie goed
het moet nog gaan sneeuwen
boom textures zijn niet echt lekker :/

paar bomen op de achtergrond en er moet nog een 'fantasy sfeer' komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Dark Blue schreef op 22 December 2002 @ 01:48:
[afbeelding]

Tot zover mijn W.I.P. ;)
woei hij word mooi :)
maare, je kasteel is wel erg groot vergeleken met je bergjes.
maar verder niks op aan te merken :)

@Hymn
hij word erg mooi.. die boom texture vind ik trouwens wel kloppen hoor.. beetje verbleekte boom.. staat wel mooi

[ Voor 9% gewijzigd door LordMithril op 22-12-2002 17:09 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 16:54:
[afbeelding]

sneeuw is nog nie goed

hoe heb je die sneeuw op de daken gekregen? ziet er wel cool uit... (en wat ga je er nog aan veranderen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op 22 December 2002 @ 17:31:
[...]

hoe heb je die sneeuw op de daken gekregen? ziet er wel cool uit... (en wat ga je er nog aan veranderen?)
dat is gewoon een box, toen een driehoek van gemaakt ;)

de faces van de zijkanten en de onderkant deleten en meshsmooth eroverheen :)

ben em nu ant renderen met 'zonnestralen' erbij, er moet nog sneeuw gaan vallen en nog wat fantasy items erin zetten ( lampen etc ;) ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Zo, weer wat meer gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/fantasy/town3.jpg

Ik moet nog wel wat met die lampen doen, die geven wel erg veel licht zo.

[ Voor 31% gewijzigd door maikel op 22-12-2002 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 11:57

lordsnow

I know nothing

De eerste boeken van Raymond E. Feist (The Riftwar Saga) zijn inderdaad heel erg goed. De boeken die daarna kwamen/komen zijn duidelijk stukken minder.

Tad Williams is echt goed. Zijn 3-delige serie Memory, Sorrow and Thorn is gewoon een van de beste fantasy wat ook ooit gelezen heb. Ook is zijn nieuwe serie Otherland (een mix van SF, Fantasy, en Cyberpunk) heel erg goed.

Beste Fantasy wat ik gelezen heb tot nu toe komt van de hand van George R.R. Martin. Zijn A Song Of Ice & Fire boeken zijn gewoon echt DE top. Het volgende deel komt hopelijk binnenkort uit.

Bij-de-weg: is S-F ook toegestaan? Want dan komen ook o.a. dingen van Frank Herbert (Dune), Isaac Asimov (2001), en Robert A. Heinlein (Stranger in A Strange Land, en The Body Snatchers) in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje: ik heb in de hal van moria nogal een lange grond, het probleem hierbij is dat de texture te klein is en het er lelijk uit gaat zien, heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Isaac Asimov (I, Robot) en 2001? Arthur C. Clarke zul je bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 17:58:
[...]

dat is gewoon een box, toen een driehoek van gemaakt ;)

de faces van de zijkanten en de onderkant deleten en meshsmooth eroverheen :)

ben em nu ant renderen met 'zonnestralen' erbij, er moet nog sneeuw gaan vallen en nog wat fantasy items erin zetten ( lampen etc ;) ) :)
ziet er heel vet uit!
ben benieuwd hoe ie word!
(enige probleem, ik ben morgen tot zaterdag weg...
en ik wil ook mee doen moet een plaatje... (daar heb ik de afgelopen dagen aan gewerkt... maar heb hier geen wips geplaatst, zou ik die op het einde er gewoon bij kunnen zetten? (en kan dat nog als ik terug ben, volgende week zaterdag dus????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de contest duurt volgens mij 3 weken, dus dan kan het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_fantasy3.jpg

nog een update :P

kmoet de bergen nog iets aanpassen en et laten sneeuwen :)

commentaar is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73882

Hmmm
Hij is mooi, maar integenstelling tot de rest geeft het water geen koude indruk. Misschien kun je een blauwere kleur nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 21:57

Spotter

Lichtnicht

Anoniem: 73882 schreef op 22 December 2002 @ 20:14:
Hmmm
Hij is mooi, maar integenstelling tot de rest geeft het water geen koude indruk. Misschien kun je een blauwere kleur nemen...
idd, dit ziet er een beetje uit als een winterlandschap in een tropisch zwemparadijs. NOFI natuurlijk, ik kan het niet, voor de rest vin ik em helemaal tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Anoniem: 41017 schreef op 22 December 2002 @ 19:58:
[afbeelding]

commentaar is welkom ;)
Zoals in de posts boven mij al wordt verteld, klopt het water niet in de scene. Het moet blauwer, verder is het echt _/-\o_

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine

Alpine

Twisted animator

"Dobby" is nu naast de boom geplaatst. :)
Afbeeldingslocatie: http://slootweg.op.het.net/images/treeoflifewip2.jpg

Ik ben eik nog aan het bedenken wat ik met de omgeving ga doen....
Ik heb geen zin om een heel bos erbij te modellen/renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51144

WhizzCat schreef op 22 December 2002 @ 11:56:
[...]

Erg mooi, tis alleen erg ... donker..? :) Wat zijn je plannen om er nog meer bij te maken dan? Ben wel benieuwd, 't ziet er al erg mysterieus uit ;)
ik wil gewoon zoveel mogelijk van moria echt namaken, inclusief de brug en zo, en eventueel zelfs nog een balrog, alleen zal ik dan wel ff character animation moeten gaan uitproberen.

en het is idd nog wat donker, maar moet nog ff zoeken naar de perfecte belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51144 schreef op 22 december 2002 @ 21:01:
[...]

ik wil gewoon zoveel mogelijk van moria echt namaken, inclusief de brug en zo, en eventueel zelfs nog een balrog, alleen zal ik dan wel ff character animation moeten gaan uitproberen.

en het is idd nog wat donker, maar moet nog ff zoeken naar de perfecte belichting
hoe heb jij dat met de vloer gedaan? want in mijn moria is de vloer nog heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Laatst online: 09-06 20:10

Brupje

3D nerd

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~meijer/wip1.jpg

Zow ik als n00b heb ook een wipje gemaakt, moet nog meer versiering bij :)

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/koffer.jpg
Zo, ik ben er ook aan begonnen, 't is nog niet veel maar het moet ook dienen voor mijn eindwerk, dus weet ik niet hoeveel ik ga afkrijgen tegen het einde van de contest. :)

ps: weet er iemand een goede tutorial over dynamics in max, kvind er gene :(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 70375 op 23-12-2002 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375 schreef op 22 December 2002 @ 23:42:
[afbeelding]
Zo, ik ben er ook aan begonnen, 't is nog niet veel maar het moet ook dienen voor mijn eindwerk, dus weet ik niet hoeveel ik ga afkrijgen tegen het einde van de contest. :)
je hebt nog 2 weken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chopper_Rob schreef op 22 december 2002 @ 20:42:
[...]

Zoals in de posts boven mij al wordt verteld, klopt het water niet in de scene. Het moet blauwer, verder is het echt _/-\o_
zou het water niet bevroren zijn in de kou van dat plaatje?

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/fantasy4.jpg

Zo, weer een update van mijn toverlandschapje in het sprookjesboek :)
De bladzijden van het boek moeten nog steeds gedaan worden, en het landschap op de bovenste pagina's moeten een andere kleur gras... want dat sluit niet aan op de bergen. Het waterplasje onder het boek blijft zo... aangezien ik geen grillige platte vlakken kan maken (een berg op zn kop werkt niet, want die is hol van binnen). En nee, ik kan geen polygonen editten... dat is het jammere aan Vue... :{

Ohja, ook de achtergrond moet nog anders, hij staat nu op sneeuw (snel te renderen) ik wilde hem graag op een spiegelende plaat, Papa Eend vond hout mooier. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72482

Dark Blue 't ziet er mooi uit. Ik zou hem op hout doen, dat roept het beeld van een mogelijke tafel op. Het is ook een mooi contrast een onrealistisch iets (dat gene dat uit het boek komt) op een normale tafel, waar je normaal gesproken toch best vaak een boek kan tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 16:54:
[afbeelding]

sneeuw is nog nie goed

Hoe ga je dat aanpakken met die sneeuw? want zoals je in mijn WIP een paar pagina's terug ziet krijg ik kerststerretje's :X en kun je me ook mooi ff uitleggen hoe ik die sneeuw op de grond beter krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41017 schreef op 22 december 2002 @ 19:58:
[afbeelding]

commentaar is welkom ;)
Oei, mooi hoor, zoals gezegd mag het water nog wel wat donkerder blauw denk ik, de reflectie en bump enzo is iig erg goed. Je zou nog wat mist kunne maken en wat verder naar achter met een camera motion blur toegepast nog wat "grote" bergen. Dat lijkt me wel erg tof!

edt: mag ik die boom texture van je lenen? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WhizzCat op 23-12-2002 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Anoniem: 70375 schreef op 22 december 2002 @ 23:42:
[afbeelding]

ps: weet er iemand een goede tutorial over dynamics in max, kvind er gene :(
Ziet er erg goed uit! Vooral realistische textures.
Dynamic tutorials http://www.3dlinks.com/tutorials_max.cfm

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thacow schreef op 23 december 2002 @ 09:08:
[...]

Hoe ga je dat aanpakken met die sneeuw? want zoals je in mijn WIP een paar pagina's terug ziet krijg ik kerststerretje's :X en kun je me ook mooi ff uitleggen hoe ik die sneeuw op de grond beter krijg :?
sneeuw maken: moek nog ff mee knutselen :P

sneeuw op de grond -> maak een box in topview -> width segments op 10 -> height segments op 3 -> Edit mesh -> vertex -> sleep een paar vertexen om vorm te geven -> daarna sleep je weer een paar vertexen ( top view met ignore backfacing aan ) naar 'binnen' toe om deuken te maken -> vertext 'uitzetten' -> Noise modifier eroverheen en meshsmooth de pruttel :)

@WhizzCat

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_hout.jpg

( tis een mix van 2 houtsoorten uit de standaard library ;) )
de bumpmap is een Bark4 uit de standaard library ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 10:11:
[...]

sneeuw maken: moek nog ff mee knutselen :P

sneeuw op de grond -> maak een box in topview -> width segments op 10 -> height segments op 3 -> Edit mesh -> vertex -> sleep een paar vertexen om vorm te geven -> daarna sleep je weer een paar vertexen ( top view met ignore backfacing aan ) naar 'binnen' toe om deuken te maken -> vertext 'uitzetten' -> Noise modifier eroverheen en meshsmooth de pruttel :)

@WhizzCat

[afbeelding]

( tis een mix van 2 houtsoorten uit de standaard library ;) )
de bumpmap is een Bark4 uit de standaard library ;)
Het hardstikke bedankt voor de snelle reply. Ik heb nu gewoon een box met fdd modifier maar ik zal dat eens ff gaan uitproberen.
Ik laat wel wat horen als ik weet hoe ik mooiere vallende sneeuw kan maken dus niet zoals met dat standaar particle system :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thacow schreef op 23 December 2002 @ 11:34:
[...]

Het hardstikke bedankt voor de snelle reply. Ik heb nu gewoon een box met fdd modifier maar ik zal dat eens ff gaan uitproberen.
Ik laat wel wat horen als ik weet hoe ik mooiere vallende sneeuw kan maken dus niet zoals met dat standaar particle system :)
Met particles kan je ook zeer mooie sneeuw maken hoor, je moet gewoon wat met de instellingen spelen en een paar spacewarps zoals wind en gravity gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dark Blue schreef op 23 December 2002 @ 00:01:
[afbeelding]

Zo, weer een update van mijn toverlandschapje in het sprookjesboek :)
De bladzijden van het boek moeten nog steeds gedaan worden, en het landschap op de bovenste pagina's moeten een andere kleur gras... want dat sluit niet aan op de bergen. Het waterplasje onder het boek blijft zo... aangezien ik geen grillige platte vlakken kan maken (een berg op zn kop werkt niet, want die is hol van binnen). En nee, ik kan geen polygonen editten... dat is het jammere aan Vue... :{

Ohja, ook de achtergrond moet nog anders, hij staat nu op sneeuw (snel te renderen) ik wilde hem graag op een spiegelende plaat, Papa Eend vond hout mooier. Iemand tips?
Mij lijkt het eigenlijk ook wel koel om 'm gewoon op de grond in het gras oid te leggen, alsof als het ware het landschap-boek zelf weer in zo'n landschap ligt. Evt aan de voet van een boom als dat kan, zou er wel stoer uitzien imo.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/tweakers_fantasy4.jpg

het sneeuwt :) ( de sneeuwvlokken zijn wel precies rond magoe :/ )

huifkar bijgemaakt maar weet nog nie zeker of ik die erin laat :/

moet de weg nog texturen en wat dingen tweaken en/of bij bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

IJsschotsen! beetje bevoren stukjes op dat water lijkt me wel koel :) Verder vind ik de lucht wat saai overkomen, maar weet zo geen oplossing.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 19:12
Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 19:42:
[afbeelding]

MOOI, alleen ligt er geen sneeuw op de voorgrond, en moet er nog sneeuw komen op je boompjes, niet té veel en wat op je huifkar, maar das wel héél fijn werk denk 'k zo.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 23 December 2002 @ 19:42:
[afbeelding]

-zon oude "vliegmachien" zon soort van Warcraft II/III ding :D
-zon paal met bordjes, wat waar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coubertin119 schreef op 23 december 2002 @ 19:49:
[...]

MOOI, alleen ligt er geen sneeuw op de voorgrond, en moet er nog sneeuw komen op je boompjes, niet té veel en wat op je huifkar, maar das wel héél fijn werk denk 'k zo.
ik was van plan om sneeuw op de bomen 'te leggen' maar das idd pokke werk :P

doe ik wanneer ik veel tijd heb en veel koffie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 12:02
In de verte zou het steeds witter moeten worden vanwege de sneeuw die er valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 20:04:
[...]

ik was van plan om sneeuw op de bomen 'te leggen' maar das idd pokke werk :P

doe ik wanneer ik veel tijd heb en veel koffie :X
Daar is als het goed is een script voor. Maar ik weet niet waar je dit kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hiostu schreef op 23 december 2002 @ 20:05:
In de verte zou het steeds witter moeten worden vanwege de sneeuw die er valt.
klopt, doe ik op et laatst omdat dat niet echt bevorderlijk is voor de rendertijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

kan dat niet heel makkelijk gedaan worden met mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72482

Zou de lucht eignelijk niet een beetje (ontzettend) grijs moeten zijn? Het sneeuwt tenslotte en dan is het meestal toch wel bewolkt.
En een beetje damp van het water af laten komen is ook wel cool, want het water zal best wel heet zijn, als het niet bevroren is als het vriest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een grijse lucht staat zo saai :+

en dat van dat mist is een goede idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55
Zo Hymn, da's echt mooi gemaakt! Je moet idd een beetje variatie aanbrengen in de lucht, en ik denk dat je met het aankleden van de walkant (riet?) al een heel stuk verder bent.

Maar echt _/-\o_ !

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
ok iets wat ik 2 jaar geleden of zo heb gemaakt, maar wat misschien wel in dit topic past:

Afbeeldingslocatie: http://www.area3d.net/hiostu/floatingmountain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 07-07 19:35
mooi, maar als je mee wilt doen mag dit niet :) Je mag geen oude of gebruikte modellen posten, dus alleen iets nieuws maken :D

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 19:07

Ghost

Phasma Ex Machina

Wow, het gaat al best hard hier. Veel mooie renders...
Ontmoedigend, maar ik blijf doorgaan. Ik kan de oefening wel gebruiken :P

Een nieuwe WIP van een ander voorwerp dat in mijn scene thuishoort:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/BookRendered.jpg

Natuurlijk is commentaar welkom.

When in doubt, press some random buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Chamfer je edges en gooi er dan een meshsmooth overheen. Op die manier raak je die hoekige rand kwijt. Maak dan een mooie bump map voor be bladzijden en gebruik als diffuse colour een bruin/zwarte noise met een redelijke size voor het papier kleur te geven (beetje experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Nieuwe WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/fantasy/town4.jpg
Wat een paar shaders al niet kunnen doen. :)

Nu nog even uitzoeken hoe ik die textures kan schalen of zo.
Commentaar en tips zijn altijd welkom !

[ Voor 31% gewijzigd door maikel op 23-12-2002 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Anoniem: 41017 schreef op 23 december 2002 @ 19:42:
[afbeelding]

Maar hoe heb je die mooie sneeuw nou gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 15:40
maikel schreef op 23 december 2002 @ 23:00:
UVW map :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maikel schreef op 23 December 2002 @ 23:00:
Nieuwe WIP:
[afbeelding]
Wat een paar shaders al niet kunnen doen. :)

Commentaar en tips zijn altijd welkom !
tile parameter bij u bitmap veranderen (als ge max gebruikt toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Anoniem: 70375 schreef op 24 December 2002 @ 00:29:
[...]

tile parameter bij u bitmap veranderen (als ge max gebruikt toch)
Ik gebruik Maya. :)
Van MAX weet ik inderdaad dat ik wat met UVW-map moest doen, maar in Maya weet ik 't nog niet. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Of 't moet zijn dat iemand 't hier even wil vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thacow schreef op 24 December 2002 @ 00:16:
[...]

Maar hoe heb je die mooie sneeuw nou gemaakt :?
particle systems -> blizzard

bij 'soort particles' moet jem ff op zetten op sphere en grote 3 :)
gl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 15:40
maikel schreef op 24 december 2002 @ 00:32:
[...]

Van MAX weet ik inderdaad dat ik wat met UVW-map moest doen, maar in Maya weet ik 't nog niet. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Owwwwww ok :D
Maya heb ik iig nooit mee gewerkt, dus aan mij heb je dan weinig ;) :Y)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Anoniem: 41017 schreef op 24 December 2002 @ 01:28:
[...]

particle systems -> blizzard

bij 'soort particles' moet jem ff op zetten op sphere en grote 3 :)
gl ;)
Hey hardstikke bedankt, en ikke maar aankloten met die sneeuw particle system |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 23:52

KneoK

Not in a million lightyears

[afbeelding]

Errug mooi ! Je zou eventueel voetstappen/karrensporen in de sneeuw kunnen maken, misschien wat vogeltjes (kraaien) in de boom op de voorgrond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 23:52

KneoK

Not in a million lightyears

maikel schreef op 24 December 2002 @ 00:32:
[...]

[...]

Als je polygonen hebt gebruikt: Edit Polygons --> Textures --> Een van de mogelijkheden (planar mapping = plat, cylindrical mapping = cylindrisch, spherical mapping = bol enz.).
Met NURBS zul je zelf de grootte, positie en schaal zelf moeten invoeren in je attribute editor...

Dit zijn de dingen die ik weet over mapping. Maar ik zou eens een goeie tutorial zoeken.

Edit:

http://www.mtmckinley.net/tut5.html
http://uj.furrycat.net/modelling/uv.html

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 24-12-2002 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Hymn: wat ik nog mis is een schoorsteen!! zo`n eentje waar wat rook uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
BioWEB schreef op 24 December 2002 @ 10:26:
[...]

Als je polygonen hebt gebruikt: Edit Polygons --> Textures --> Een van de mogelijkheden (planar mapping = plat, cylindrical mapping = cylindrisch, spherical mapping = bol enz.).
Met NURBS zul je zelf de grootte, positie en schaal zelf moeten invoeren in je attribute editor...

Dit zijn de dingen die ik weet over mapping. Maar ik zou eens een goeie tutorial zoeken.

Edit:

http://www.mtmckinley.net/tut5.html
http://uj.furrycat.net/modelling/uv.html
Dank je !
Ik zal daar eens naar kijken. Ik heb de help en InstantMaya ook nog, dus ik kan zelf ook al een hoop vinden. Maar toch bedankt voor de links.
Extra hulp is altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Zorg schreef op 24 December 2002 @ 10:37:
Hymn: wat ik nog mis is een schoorsteen!! zo`n eentje waar wat rook uit komt :)
die hebben ze eraf gehaald.. hij sneeuwde steeds dicht 8)7

wat is een drakenhoofd trouwens klote te modelen.... ach ik kom er wel :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

maikel schreef op 24 december 2002 @ 10:37:
[...]

Dank je !
Ik zal daar eens naar kijken. Ik heb de help en InstantMaya ook nog, dus ik kan zelf ook al een hoop vinden. Maar toch bedankt voor de links.
Extra hulp is altijd welkom. :)
je kan ook polygons->texture->automatic mapping
Dat is een erg handig hulpmiddeltje om een goede uvw map te maken!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Die palen met die bol op, zijn dat lampen? Ze lijken een beetje te gloeien :) Ik weet niet of je bij daglicht dingen kan zien gloeien, of ben ik weer helemaal verkeerd 8)7

ps: ik heb hulp nodig hier 3d max - reactor/dynamics probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hymn: U wordt heel erg bedankt voor de schitterende texture!

Hierbij mijn nieuwe wip

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.m.hildebrand/mountdoom.jpg

Wijzigingen: texture voorste rotsen veranderd, rook toegevoegd, ziet er nog steeds niet uit :P , de hele scene is wat lichter geworden voor een beter contrast en wat je niet ziet eigenlijk is dat het aantal faces zwaar verminder is en de voorste zooi rotsen heeft een meshsmooth gehad omdat het er wel erg stekelig uit zag. rooie vlek op het water moet nog even weggewerkt worden en ik heb tevens de loopbrug weggehaald want dat zag er ook niet uit :)

Comments? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
iets fantasy van mij, wat het is? euh tjah, kzou het niet weten, iets met fantasy :D
tis iig een quake 3 map waar ik aan werk
in meest gedetaileerde stand 30.000 polygonen, in laagste stand ongeveer 9.000 maar dan ist niet mooi meer, medium detail gaat nog, 18.000 polys ongeveer
die 30.000 polys doet ie met 80-90(de max fps bij mij) fps op het scherm dus dat gaat aardig lekker ;)
is slechts een deel van de uiteindelijke map, mischien dat ik een leuke shot zal inleveren als bijdrage :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/fantasy/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/fantasy/9.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.