contest 4 was over oorlog
He jammer
Heb juist mooie gun
Heb juist mooie gun
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Ik heb de vorige contests met interesse (en ook bewondering) gevolgd.
Omdat ik al een tijdje wat met een 3D pakket wil doen, zie ik nu toch eens de kans om het op te pakken. Een doel en wat hulp (van jullie kant), wat wil je nog meer? Het is altijd leuker dan in je eentje wat lopen friemelen.
Dus maar eens geregistreerd op het GoT om hier aan mee te kunnen doen
Om maar meteen "beslag" te leggen op mijn idee: Stonehenge
Gemiddeld een uurtje per dag moet toch wel lukken om het af te krijgen.
En als ik te snel klaar ben, kan ik altijd nog wat laten gebeuren in de cirkel van Stonehenge. Misschien dan wat moeilijkers met wat hulp van jullie tips
Maar eerst wat info (plaatjes en plattegronden) vinden over Stonehenge, want we gaan het natuurlijk wel archeologisch verantwoord doen
Omdat ik al een tijdje wat met een 3D pakket wil doen, zie ik nu toch eens de kans om het op te pakken. Een doel en wat hulp (van jullie kant), wat wil je nog meer? Het is altijd leuker dan in je eentje wat lopen friemelen.
En als ik te snel klaar ben, kan ik altijd nog wat laten gebeuren in de cirkel van Stonehenge. Misschien dan wat moeilijkers met wat hulp van jullie tips
Maar eerst wat info (plaatjes en plattegronden) vinden over Stonehenge, want we gaan het natuurlijk wel archeologisch verantwoord doen
Daar zou je dan niks aan hebben, want je mag geen oude dingen gebruiken in een contest. Dus je zou een nieuwe gun moeten maken
En Pheno79 ik wens jou veel succes met je eerste contact met de 3d wereld.
[ Voor 14% gewijzigd door Chopper_Rob op 17-12-2002 18:41 ]
Zoals Chopper_Rob al zei, veel succes en dat je er maar veel plezier aan mag beleven, voor algemene vragen over 3D en het posten van models kan je het beste hier posten: [rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 8[/rml]Pheno79 schreef op 17 December 2002 @ 18:36:
Ik heb de vorige contests met interesse (en ook bewondering) gevolgd.
Dit topic is dus eigenlijk alleen voor de wedstrijd en vragen mbt. tot je eigen models en wips voor deze contest uiteraard, nou ja, veel succes
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik ben totaal nieuw met 3D. Ik was wat aan het rommelen en toen maakte ik dit :-) met een beetje FANTASY
kan het wel een nar worden 

Don't go to hard on me

Don't go to hard on me
[ Voor 4% gewijzigd door Tobiaz op 17-12-2002 19:09 . Reden: een robot nar dan :) ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Vind het wel leuk gedaan. Zelf kan ik het helemaal niet.Tobiaz schreef op 17 december 2002 @ 19:08:
Ik ben totaal nieuw met 3D. Ik was wat aan het rommelen en toen maakte ik dit :-) met een beetje FANTASYkan het wel een nar worden
[afbeelding]
Don't go to hard on me

Maar suc6 alvast met je design.
Ok, m'n boek lukt niet, maar mag ik m'n Tempel opnieuw maken en beter uitwerken? Ik gebruik niet m'n oude model, maar maak een totaal nieuw, met een hoop fijne extra's.
Mag dat? Kan ik terug meedoen na m'n opgave.
Skat! Skat! Skat!
Ik denk dat dat wel mag, uiteraard mag je dan alleen het idee gebruiken zoals je zegt en moet je opnieuw modellen, maar dat is meestal wel te zien op de wip'scoubertin119 schreef op 17 December 2002 @ 19:09:
Ok, m'n boek lukt niet, maar mag ik m'n Tempel opnieuw maken en beter uitwerken? Ik gebruik niet m'n oude model, maar maak een totaal nieuw, met een hoop fijne extra's.
Zolang het fantasy blijft.....
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Owké, en kom je ff online bij ICQ, 'k heb nog wat 3D Studio MAX vraagjes die zo n00by zijn dat ik het threadje er niet mee wil verpesten.WhizzCat schreef op 17 december 2002 @ 19:17:
[...]
Ik denk dat dat wel mag, uiteraard mag je dan alleen het idee gebruiken zoals je zegt en moet je opnieuw modellen, maar dat is meestal wel te zien op de wip's
Zolang het fantasy blijft.....
Skat! Skat! Skat!
Anoniem: 43988
wipjes van mijn zeppelin
:
Wip #1
Wip #2
Om de 'ballon' komen van die touwen die het zootje bij elkaar houd, maar ik vind deze niet echt mooi/goed gelukt. Iemand een idee-tje om het beter te krijgen?.
Wip #1
Wip #2
Om de 'ballon' komen van die touwen die het zootje bij elkaar houd, maar ik vind deze niet echt mooi/goed gelukt. Iemand een idee-tje om het beter te krijgen?.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 43988 op 17-12-2002 20:42 . Reden: wip's ff in links veranderd ivm dataverkeer :) ]
Anoniem: 38587
Ja ik dacht eerst dat het een kanon wasAnoniem: 43988 schreef op 17 december 2002 @ 19:48:
wipjes van mijn zeppelin:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ok, Wildmedia, ik neem de rechten op m'n boek terug, ik ga of een nieuwe tuto proberen, of op een andere manier het boek maken. En eventueel het boek in m'n Thuleens tempeltje zetten;)
Skat! Skat! Skat!
gebruik je max, zo ja..dan is er een goede tutorial over hoe je een boek maaktcoubertin119 schreef op 17 december 2002 @ 20:09:
Ok, Wildmedia, ik neem de rechten op m'n boek terug, ik ga of een nieuwe tuto proberen, of op een andere manier het boek maken. En eventueel het boek in m'n Thuleens tempeltje zetten;)
edit:
update, schouderschilden zijn niet echt perfect nog, maar komt eraan

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 17-12-2002 20:25 . Reden: update ]
Anoniem: 43988
Anoniem: 38587 schreef op 17 december 2002 @ 20:06:
[...]
Ja ik dacht eerst dat het een kanon was![]()
maar inderdaad, die ballon is niet erg balonvormig... ff denken hoe je dat het best zou kunnen doen, is een sphere met een fdd4*4*4 niet nuttig dan... ik heb eventjes geen idee
want ik ben in mijn nopjes, overp paar min komt hier mijn nieuwe wip

Zoiets?
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 43988 op 17-12-2002 20:40 . Reden: img werkend maken ]
Ziet er wel schier uit... ik ga zo ook nog ff iets posten, moet het eerst ff uploaden...Anoniem: 38587 schreef op 17 December 2002 @ 20:11:
[...]
gebruik je max, zo ja..dan is er een goede tutorial over hoe je een boek maakt
edit:
update, schouderschilden zijn niet echt perfect nog, maar komt eraan
[afbeelding]
Wat voor scenery ga je er omheen maken, weet je dat al?
Lol, her nog een wippie van mijAllochtoon schreef op 17 December 2002 @ 20:41:
hehe *classified*, is besproken met mij :x

Hijs 1280x1024 trouwens, sorry, doe save as om beter te kijken, mocht je dat willen
[ Voor 15% gewijzigd door WhizzCat op 17-12-2002 21:01 ]
Tis nog eventjes geheim, maar ik beloof je dat het cool wordtWhizzCat schreef op 17 December 2002 @ 20:40:
[...]
Ziet er wel schier uit... ik ga zo ook nog ff iets posten, moet het eerst ff uploaden...
Wat voor scenery ga je er omheen maken, weet je dat al?
Ja dat is al beter, misschien achterkant ook wat groter?
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 17-12-2002 21:28 ]
haha het is echt niks heTobiaz schreef op 17 december 2002 @ 19:08:
Ik ben totaal nieuw met 3D. Ik was wat aan het rommelen en toen maakte ik dit :-) met een beetje FANTASYkan het wel een nar worden
[afbeelding]
Don't go to hard on me
wippie

damns, ik moet dat kreng ook nog es texturen

dat zijn jouw woorden
[ Voor 40% gewijzigd door Allochtoon op 17-12-2002 22:13 ]
Gandalf!!!!Allochtoon schreef op 17 December 2002 @ 22:12:
wippie
[afbeelding]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
zeg dan wat je dr van vind
het is een van m'n eerste creaties 
edit:
Ik heb een beetje de indruk dat jouw "gandalf" een beetje plat is! zoals een koekje
Ik heb een beetje de indruk dat jouw "gandalf" een beetje plat is! zoals een koekje
[ Voor 47% gewijzigd door Tobiaz op 17-12-2002 22:20 ]
Anoniem: 48458
Pfff... dat spline modelen valt nog niet mee... (wat wil je ook, met o,1 ervaring
)
Hier dan maar iets dat eindelijk zover is dat het een WIP genoemd mag worden:

(Mochten m'n skills slechter zijn dan ik hoopte; het wordt een Stormtrooper uit SW)
Ben er natuurlijk weer veel te lang mee bezig geweest en er zitten nog een paar artifactjes in, maar ik ben er op zich wel tevreden over. Zie alleen een beetje op tegen het lichaam...
Hier dan maar iets dat eindelijk zover is dat het een WIP genoemd mag worden:

(Mochten m'n skills slechter zijn dan ik hoopte; het wordt een Stormtrooper uit SW)
Ben er natuurlijk weer veel te lang mee bezig geweest en er zitten nog een paar artifactjes in, maar ik ben er op zich wel tevreden over. Zie alleen een beetje op tegen het lichaam...

Anoniem: 32258

Mijn plan is een spooky
Ik ben pas een weekje actief met 3D-vormgeven en begin een klein beetje het boxmoddelen onder de knie te krijgen. Nu heb ik nog wel een vraag.
Ik heb het hoofd gemirrored maar hoe recht ik de vertices ook in elkaar probeer over te laten lopen, er blijft steeds een naad zichtbaar, is dit op een andere manier te verhelpen dan klooien met die vertices?
Wie het kan vertellen heeft weer een noob blij gemaakt, reden genoeg lijkt me zo
Mvg
N
mooi mooi mooiAllochtoon schreef op 17 december 2002 @ 22:12:
wippie
[afbeelding]
[...]
dat zijn jouw woorden
1) baard iets voller
2) haar langs zijn hoed, dus meer haar
3) staf is beetje vreemd
4) texturen ga je nog doen?
zeer coolRunaR schreef op 17 December 2002 @ 22:38:
Ben even aan het klussen geweest aan mijn Rock Golem:
[afbeelding]
Ok, ik zeg mijn scene maar, voor iemand anders hem maakt
waarschijnlijk, alsik tijd genoeg heb (denk het wel ivm vakantie) maak ik nog een zombie, die
1) of het zwaard van de golem door zijn lijf heeft
2) of bij zijn keel is opgepakt door mijn golem
zeg me ff wat je het leukst lijkt
Wip2 :

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
kunnen we ze een keer laten vechtenAnoniem: 38587 schreef op 17 December 2002 @ 22:42:
[...]
zeer coollijkt als mijn golem af is volgens mij wel een beetje op elkaar (juist leuk
)
Oppakken die handel.Anoniem: 38587 schreef op 17 December 2002 @ 22:42:
[...]
waarschijnlijk, alsik tijd genoeg heb (denk het wel ivm vakantie) maak ik nog een zombie, die
Ragnarock?RunaR schreef op 17 December 2002 @ 22:38:
Ben even aan het klussen geweest aan mijn Rock Golem:
[afbeelding]
RunaR schreef op 17 December 2002 @ 22:46:
[...]
kunnen we ze een keer laten vechten![]()
[...]
Oppakken die handel.
gewoon alle twee in een scene tegen over elkaar zettenAnoniem: 38587 schreef op 17 december 2002 @ 22:49:
[...]
die snap ik niet, als jij het al wilt maken, heb je pech
hmm, geen eens slecht idRunaR schreef op 17 December 2002 @ 22:52:
[...]
gewoon alle twee in een scene tegen over elkaar zetten
on topic pleaz...RunaR schreef op 17 December 2002 @ 22:52:
[...]
gewoon alle twee in een scene tegen over elkaar zetten
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Anoniem: 1139
Neuh.. Golem's zitten in heel veel fantasy verhalen/films/boeken/spellen. Ik noem maar AD&D en Baldur's Gate ter illustratie.
Rangarock kan ik niet, en een google search op plaatjes levert weinig bruikbaars op.Anoniem: 1139 schreef op 17 December 2002 @ 23:04:
[...]
Neuh.. Golem's zitten in heel veel fantasy verhalen/films/boeken/spellen. Ik noem maar AD&D en Baldur's Gate ter illustratie.
Ik heb niet echt een voorbeeld. Ik denk dat het een samenraapsel is van een hoop Magic-Diablo-Televisie-Stripboeken-Rock-Golems
Ik kan mij niet echt herinneren een golem te hebben gezien met een zwaardAnoniem: 38587 schreef op 17 december 2002 @ 22:42:
....
Aha !MaDDoG schreef op 17 december 2002 @ 16:52:
[...]
De punten aan de buitekant van jou nurbs blijven ook op dezelfde plek.
Die drie afbeeldingen/models zijn een en dezelfde. Dat was juist mijn punt. De eerste zijn de ruwe polygonen(de cage), bij de tweede is ge-subdevide. En de derde is de tweede zonder dat ik de lijnen van de polygonen laat zien.
Als je met SubD werkt in de polygon proxy mode doe je precies hetzelfde als wat jij wil. Hij maakt alles 'rond' Maar je hebt nog wel alle (handige) polygoon tools tot je beschikking. Als je nog meer wil weten moet anders maar even mailen (gekkehond@gekkehond.nl). We beginnen een wel erg groot deel van deze thread te gebruiken.
Nu kan ik inderdaad al wel wat meer.
Is het dan ook nog mogelijk om van 1 face een subdiv te maken? Zodat de onderkant recht blijft ?
Mesh-editing lukte nog niet, dus daarom maar kabouterringwerpen gemaakt 

And the monster guide said: "Iron golems sometimes have a short sword (relative to their size) in one hand"Chopper_Rob schreef op 17 December 2002 @ 23:10:
[...]
Ik kan mij niet echt herinneren een golem te hebben gezien met een zwaardDus oppakken. (als ze wel zwaarden hanteren, dan is nog steeds oppakken koeler
)
en volgens het plaatje (blz 4) zie je het ook.. ik dacht zelf ook aan vasthouden, ach ik zie nog wel
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 17-12-2002 23:22 ]
Ok, mijn zeeer vroege wip
.

A Song of Ice and Fire - G.R.R. Martin . De zeven koningkrijken worden voor het gruwe Noorden afgeschermd door een gigantische muur. Mijn eerste poging tot het maken van een landschap. Ben al tegen enkele ergerlijke problemen gelopen
.
Ik probeerde bijv. met een gradient map het gras over te laten lopen in het zand, maar dan kun je geen fatsoenlijke uvw map meer toepassen, hoe kun je dus als het ware een aparte uvw map op het gras en zand gooien, terwijl ze nog in de gradient zitten?

A Song of Ice and Fire - G.R.R. Martin . De zeven koningkrijken worden voor het gruwe Noorden afgeschermd door een gigantische muur. Mijn eerste poging tot het maken van een landschap. Ben al tegen enkele ergerlijke problemen gelopen
Ik probeerde bijv. met een gradient map het gras over te laten lopen in het zand, maar dan kun je geen fatsoenlijke uvw map meer toepassen, hoe kun je dus als het ware een aparte uvw map op het gras en zand gooien, terwijl ze nog in de gradient zitten?
door het gras en en het zand IN de gradient te stoppen
Zover was ik ook al...
, maar als je dan uvw map doet pakt hij xx aantal de gradient map, das niet de bedoeling. Krijg je bijv 20 x die gradient map op die texture
[ Voor 19% gewijzigd door DeepSeven op 17-12-2002 23:43 ]
gizmo van de uvwmap schalen dan
(bij max5 dan gewoon op 1 drukken als je de uvw-modifier geselecteerd hebt)
Anoniem: 72246
om die naad weg te krijgen moet je de buitenste vertices gaan welden ( samenvoegen dus)Anoniem: 32258 schreef op 17 december 2002 @ 22:38:
[afbeelding]
Nu heb ik nog wel een vraag.
Ik heb het hoofd gemirrored maar hoe recht ik de vertices ook in elkaar probeer over te laten lopen, er blijft steeds een naad zichtbaar, is dit op een andere manier te verhelpen dan klooien met die vertices?
Wie het kan vertellen heeft weer een noob blij gemaakt, reden genoeg lijkt me zo![]()
Mvg
N
In max 5 zit een symmetry modifier, en die weld automatisch die vertices als je hem goed instelt. Met een andere versie moet je gewoon zorgen dat alle vertices op een lijn staan, en die van de gespiegelde deel ook. Daarna kun je alle vertices die samen moeten selecteren en dan weld doen.Anoniem: 32258 schreef op 17 december 2002 @ 22:38:
[afbeelding]
Mijn plan is een spookymummy-scene maken en dit is de wip van een hoofd. Beetje flauw om meteen een map erop te gooien maar dat is ter ondersteuning tot jullie inlevingsvermogen.
Ik ben pas een weekje actief met 3D-vormgeven en begin een klein beetje het boxmoddelen onder de knie te krijgen. Nu heb ik nog wel een vraag.
Wie het kan vertellen heeft weer een noob blij gemaakt, reden genoeg lijkt me zo![]()
Mvg
N
Als je dat doet moet je voor de zekerheid even kijken naar het aantal vertices dat je geselecteerd hebt (staat ergens rechts in de balk als het goed is). Dat aantal moet gehalveerd zijn na het welden....
Iedereen maakt een character of een gebouw.
Ik heb iets heel anders... namelijk... een boom! Maar niet zomaar 1tje.
-Tree Of Life-

Had geen AA aangezet, daarom zijn die blaadjes zo raar
-Tree Of Life-

Anoniem: 68580 schreef op 16 december 2002 @ 22:00:
ben ik es lekker bezig, loopt mn comp vast zonder dak nog gesaved had grmf
das ook nie leuk als je een tijdje vrij weinig met 3d gedaan heb
maja met hernieuwde krachten opnieuw beginne dan maar!
Anoniem: 68580 schreef op 16 december 2002 @ 22:58:
1 vastloper ok
maar 2 word wel heel erg, ik kreeg een "leuk" flashfilmpjeurl doorgestuurd en internet exploder vond et geinig ofzo om de hele comp ff om zeep te helpen...
naja, nu maar ff kijke bij backups
(zucht van releaf (ofzo)) ... ik dacht ik dacht al dat ik de enige wasAnoniem: 31514 schreef op 16 december 2002 @ 23:02:
[...]
2 vastlopers maar? Ik heb er twee per uur. Ik moet na iedere handeling saven. Bij mijn vorige project moest ik zelfs hele models weggooien omdat er niet meer te werken was. Ik heb het toen in delen gerenderd. Ik dacht dat het mijn systeem was wat domweg niet meer stabiel was.
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Anoniem: 63976
heb net LotR the two towers gezien dus ik heb eindelijk een beetje inspiratie,
ik heb besloten om voor "Balrog" te gaan
AAAWW Crap!! en ik ga vanavond pas...Anoniem: 63976 schreef op 18 december 2002 @ 03:38:
Maar ik ben ook met goede moed begonnen aan een scene. Maar bij mijn eerste voorwerp loop ik al tegen wat problemen aan. Ik ben bezig met een zwaard, en behalve dan dat het nog totaal niet lijkt op wat ik hebben wil... lukt het al aardig
Ik ben nu dus op zoek naar een (duidelijke) uitleg voor het maken van staal... of zilver, aluminium... u get the picture
Iemand?
In times of war the law falls silent
Anoniem: 32226
www.neilblevin.com of www.neilblevins.com een van de twee ken et effe zo snel niet controleren maar die gozer heb wat mooie tutorials over metal texturing staan.
* LordMithril gaat ook maar meedoen 
ik heb al een erg cool idee en ik heb het nog niet langs zien komen
vanaf mn eerste wip mogen jullie gaan raden wat ik ga maken
ik heb al een erg cool idee en ik heb het nog niet langs zien komen
Bier, Whiskey en Metal!!
Een mithril body armor?Lord_Mithril schreef op 18 december 2002 @ 08:31:
* Skimmer gaat ook maar meedoen
ik heb al een erg cool idee en ik heb het nog niet langs zien komen![]()
Oeps nog geen Wip...

[ Voor 73% gewijzigd door Skimmer op 18-12-2002 08:35 ]
In times of war the law falls silent
Anoniem: 69056
Erg mooi en originaliteit zit ook al goedAlpine schreef op 18 December 2002 @ 00:21:
Iedereen maakt een character of een gebouw.
-Tree Of Life-
[[afbeelding]]
Anoniem: 30579
Ganji Armor ^^Skimmer schreef op 18 december 2002 @ 08:34:
Die gast is inderdaad heeeeel duidelijk... eeuwig dank...
[...]
Een mithril body armor?
Oeps nog geen Wip...
Jaja, en als we dan iets cools noemen dan roep je ja dat was hetLord_Mithril schreef op 18 december 2002 @ 08:31:
* fatbenny gaat ook maar meedoen
ik heb al een erg cool idee en ik heb het nog niet langs zien komen![]()
Ik heb eens met subdiv zitten spelen (met hulp van MaDDoG), maar ik krijg allerlei vreemde halve lijnen op m'n object als ik 'm converteer van een polygon naar een subdiv:

Ik dacht in eerste instantie dat het kwam doordat die lijnen voor een deel 'achter de shading vallen'. Maar volgens mij is dat toch niet zo.
Weet iemand waar het dan wel aan kan liggen ?

Ik dacht in eerste instantie dat het kwam doordat die lijnen voor een deel 'achter de shading vallen'. Maar volgens mij is dat toch niet zo.
[ Voor 10% gewijzigd door maikel op 18-12-2002 11:18 ]
wipje van tovenaar

update: nu met een heel klein beetje mesh-editing
fijne tips zijn altijd welkom
het wordt een tovenaar in een toren, omdat een toren me redelijk simpel lijkt

update: nu met een heel klein beetje mesh-editing
fijne tips zijn altijd welkom
het wordt een tovenaar in een toren, omdat een toren me redelijk simpel lijkt
[ Voor 48% gewijzigd door fatbenny op 18-12-2002 15:08 ]
Als je in Maya met SubDiv's werkt moet je zo veel mogelijk 4 hoekige polygonen gebruiken. Vooral bij jou aan de zijkant van de mesh zie je lijnen naar 1 punt toe lopen, dat zijn waarschijnlijk drie hoekige polygonen! De mesh wordt dan heel zwaar om te berekenen, wat resulteerd in langere render tijden en langzamere framerate in je viewport. Het is zoiezo altijd verstandig om met 4 hoekige polygonen te werken.
En voor de maxxer's onder ons: Maya SubDiv's zijn niet het zelfde als max's subdivs
[edit] Ik zie dat je Maya 4.5 gebruikt en die heeft ook een andere handige functie poly proxy heet dat geloof ik. Daar kan je ook er naar kijken.
En voor de maxxer's onder ons: Maya SubDiv's zijn niet het zelfde als max's subdivs
[edit] Ik zie dat je Maya 4.5 gebruikt en die heeft ook een andere handige functie poly proxy heet dat geloof ik. Daar kan je ook er naar kijken.
maikel schreef op 18 december 2002 @ 11:09:
Ik heb eens met subdiv zitten spelen (met hulp van MaDDoG), maar ik krijg allerlei vreemde halve lijnen op m'n object als ik 'm converteer van een polygon naar een subdiv:
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door TheNameless op 18-12-2002 11:45 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Ah, thnx !MayaFreak schreef op 18 December 2002 @ 11:40:
Als je in Maya met SubDiv's werkt moet je zo veel mogelijk 4 hoekige polygonen gebruiken. Vooral bij jou aan de zijkant van de mesh zie je lijnen naar 1 punt toe lopen, dat zijn waarschijnlijk drie hoekige polygonen! De mesh wordt dan heel zwaar om te berekenen, wat resulteerd in langere render tijden en langzamere framerate in je viewport. Het is zoiezo altijd verstandig om met 4 hoekige polygonen te werken.
[...]
Maar waar komen die 'foutjes' dan door ?
En zijn 't ook echt foutjes of zit daar ook nog logica achter ?
Het zijn geen echte foutjes. Er zit een hele hoop berekingen achter zo'n SubDiv en die is niet echt berekend op 3 hoekige polygonen. En trouwens ook niet op polygonen met meer dan 4 hoeken. Dat is wat ik weet. Als je meer wil weten zou je es wat op moeten zoeken op Catmull-Clark of Doo-Sabin modellen
maikel schreef op 18 December 2002 @ 11:44:
[...]
Ah, thnx !
Maar waar komen die 'foutjes' dan door ?
En zijn 't ook echt foutjes of zit daar ook nog logica achter ?
shit je hebt me doorfatbenny schreef op 18 December 2002 @ 10:49:
[...]
Jaja, en als we dan iets cools noemen dan roep je ja dat was het
nee
Bier, Whiskey en Metal!!
heb es lopen zoeken, en het zijn technieken die al oud zijn (verouderd weet ik niet), en ze zijn allebei gebaseerd op algoritmes (joh), en ze gaan uit van 't opdelen van edges en gemiddeldes nemen van afstanden e.d. en tja, gemiddeldes nemen gaat van hele even getallen makkelijker dan van oneven getallenMayaFreak schreef op 18 december 2002 @ 11:49:
Het zijn geen echte foutjes. Er zit een hele hoop berekingen achter zo'n SubDiv en die is niet echt berekend op 3 hoekige polygonen. En trouwens ook niet op polygonen met meer dan 4 hoeken. Dat is wat ik weet. Als je meer wil weten zou je es wat op moeten zoeken op Catmull-Clark of Doo-Sabin modellen
[...]
lijkt me iets voor StD om zoiets te weten en uit te leggen in vele lappen tekst.
Anoniem: 13897
Hmmmmmm, ja ik denk dat ik ook eens mee ga doen als ik genoeg tijd kan vrijmaken 
Hier een voorlopig wip-je:

hmmm, deze had ook wel passend geweest maar die is alleen een tijdje terug al gemaakt
Hier een voorlopig wip-je:

hmmm, deze had ook wel passend geweest maar die is alleen een tijdje terug al gemaakt

Anoniem: 34497
eh dus je hebt t op je werk al uitgetekend???Lord_Mithril schreef op 18 december 2002 @ 12:31:
[...]
shit je hebt me door..
neeik heb mn idee al uitgetekend, thuis ga ik er aan werken
moet je daar niet werken dan........
Trouwens ik had je gisteravond al een aardig idee geleverd, of was dat wat te moeilijk
Ik denk niet dat ik al zo ver kom in de vakantie dat ik het zelf zou kunnen.
Voor degene die er wel iets aan hebben zoiets als die waterwereld (Chelestra) uit de boeken over De poort des doods van Weis & Hickman.
Heb een nieuw idee; WIP:
Eigen webserver, dus ik off-life = kruisje
Eigen webserver, dus ik off-life = kruisje

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik kon het toch niet laten om weer mee te doen 

Geen eigen ontwerp, mijn referentie heb ik ergens van www.fineart.sk, ik geloof dat het een ontwerp voor iets uit de final fantasy spellenreeks is.

Geen eigen ontwerp, mijn referentie heb ik ergens van www.fineart.sk, ik geloof dat het een ontwerp voor iets uit de final fantasy spellenreeks is.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Leuk ik doe ook mee dadelijk komt mijn wip. T ziet er nie uit maar da maakt nie uit. Ik zorg nu wel dat ie op tijd klaar is en in geleverd.
Ooooeeeeeei, ik heb ook zin om mee te doen!
en ik heb een geweldig idee!
De hangenden tuin van babylon
Gebouwd in 600 voor christus door Nebuchadnezzar II (jaja t is me een naam wel)
En het moet er uitgezien hebben als een grote groene berg, gemaakt van 'modder' stenen die uit het centrum van de stad kwamen!
Jammer dat ik niet goed in Max ben. En om dan gelijk een oude stadt look, bomen en planten te gaan maken
mah jah proberen kan geen kwaad zeg ik maar!
en ik heb een geweldig idee!
De hangenden tuin van babylon
Gebouwd in 600 voor christus door Nebuchadnezzar II (jaja t is me een naam wel)
En het moet er uitgezien hebben als een grote groene berg, gemaakt van 'modder' stenen die uit het centrum van de stad kwamen!
Jammer dat ik niet goed in Max ben. En om dan gelijk een oude stadt look, bomen en planten te gaan maken
mah jah proberen kan geen kwaad zeg ik maar!
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
WIP:
Eigen webserver, ik offline = kruisje:
Eigen webserver, ik offline = kruisje:

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Anoniem: 41017
nog een ontzettende wip 

dat "transparante" vlak rechts wordt water, dat jet ff weet
heeft iemand nog leuke tuts voor 'hoe maak ik een goede boom'

Deze is héél mooi als je hem mooi uitwerkt, fine job.Anoniem: 41017 schreef op 18 december 2002 @ 16:34:
nog een ontzettende wip
[afbeelding]
Voor de geïnteresseerden, mijn boek heeft serieuze vertraging opgelopen, want ik vind geen tuto die op een andere manier een boek maakt, dusse, geen boek

Skat! Skat! Skat!
Ik heb nu een super ontzettende wip van mijn tovenaar. Beetje blokkig maar dat komt goed.
Ook mijne staat op mijn eigen server dus als ik offline ga is het een kruisje of in mozilla achtergrondkleurtje.
Ook mijne staat op mijn eigen server dus als ik offline ga is het een kruisje of in mozilla achtergrondkleurtje.

ik heb na die vogel dat shag hair al bijna helemaal door
hymn, leuke stijl!
Anoniem: 48458
Hier weer een WIP van mij:

Ik werd het modelen van alleen die helm een beetje zat, dus ben even met een paar boxjes aan het klooien gegaan.
Was eerst de bedoeling dat-ie voor een Balrog weg zou rennen, maar daar gaat al iemand anders mee bezig, dus... Wordt nu waarschijnlijk Shelob (tenzij ik voordat ik daarmee begin te modelen een beter eng (bekend) fantasy-beest kan bedenken).
* Anoniem: 48458 baalt er alleen een beetje van dat z'n zijaanzicht-plaatje niet helemaal van de zijkant was gefotografeerd, waardoor z'n model nu niet klopt...

Ik werd het modelen van alleen die helm een beetje zat, dus ben even met een paar boxjes aan het klooien gegaan.
Was eerst de bedoeling dat-ie voor een Balrog weg zou rennen, maar daar gaat al iemand anders mee bezig, dus... Wordt nu waarschijnlijk Shelob (tenzij ik voordat ik daarmee begin te modelen een beter eng (bekend) fantasy-beest kan bedenken).
* Anoniem: 48458 baalt er alleen een beetje van dat z'n zijaanzicht-plaatje niet helemaal van de zijkant was gefotografeerd, waardoor z'n model nu niet klopt...

Ik doe trouwens ook maar eens mee. Het is toch bijna vakantie!!
wat dacht je van een stel blonde vlechten eruit? hoe heette dat sprookje ook al weer?
er mooi iig!
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Haha. Dat is was ook de bedoeling.Mellon schreef op 18 december 2002 @ 17:30:
[...]
wat dacht je van een stel blonde vlechten eruit? hoe heette dat sprookje ook al weer?
er mooi iig!

Maar dat doe ik nu niet meer..
[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 18-12-2002 18:21 ]
Nee... RaponseltjeAnoniem: 63976 schreef op 18 december 2002 @ 18:19:
doornroosje was het toch?
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
"Raponsje: het meisje met de hele lange vlecht waardoor haar stille liefde naar boven kan klimmen"Anoniem: 63976 schreef op 18 December 2002 @ 18:19:
edit: enorm te laat
[ Voor 8% gewijzigd door fatbenny op 18-12-2002 18:28 ]
Nope, raponsel. (spelfouten voorbehouden)Anoniem: 63976 schreef op 18 December 2002 @ 18:19:
Ok, ik moet het toch even kwijt. Wat heeft iedereen hier toch met proberen te doen wat niet genoemd is of 'extreem' orgineel. Ik durf te wedden dat niermand hier een draak aan het maken is omdat het 'niet orgineel genoeg zou zijn'. Alsof er maar één draak bestaat. Of maar één Kasteel. Of maar één boek. Ook een boek kan orgineel zijn, afhankenlijk van wat je ermee doet.
En Okke, waarom maak jij dus nu dat sprookje niet meer? Was jou idee orgineler/beter zolang niemand hem had geraden of zo
Ik vind nog steeds het belangrijkste dat je creatie 'fantasy' uitstraalt. Daarna komt pas de orginaliteit (als in toepassen van het onderwerp, niet het tegenovergestelde kiezen). En uitwerking.
Ok, mij irritatie (oehh, te gewichtig woord voor mijn gevoel) is even de wereld in. Nu zal ik mijn mond weer houden en gewoon 3d-en
[ Voor 5% gewijzigd door MaDDoG op 18-12-2002 18:37 ]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Het is grotendeels een ijsmuur, stuk breder, in het hoge noorden dus ijs, dennebomen enzHoly_Paladin schreef op 17 December 2002 @ 23:36:
Ok, mijn zeeer vroege wip.
[afbeelding]
A Song of Ice and Fire - G.R.R. Martin . De zeven koningkrijken worden voor het gruwe Noorden afgeschermd door een gigantische muur. Mijn eerste poging tot het maken van een landschap. Ben al tegen enkele ergerlijke problemen gelopen.
ok dus na dat je deel 2 hebt gezien ga je een monster uit deel1 namakenAnoniem: 63976 schreef op 18 December 2002 @ 03:38:
moet kunnen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
whaa vette dingen weer!
That's all I have to add
Mijn wipje blijft denk ik wip ...
That's all I have to add
Mijn wipje blijft denk ik wip ...
Nee. Maar ik heb besloten geen vlechten uit het raam te laten hangen.MaDDoG schreef op 18 december 2002 @ 18:36:
En Okke, waarom maak jij dus nu dat sprookje niet meer? Was jou idee orgineler/beter zolang niemand hem had geraden of zo
Zometeen nieuwe WIP ...
Balrog zit ook in deel 2heuveltje schreef op 18 December 2002 @ 19:25:
[...]
ok dus na dat je deel 2 hebt gezien ga je een monster uit deel1 namaken
moet kunnen
Hmm, transparantie in de bladzijden is nog niet zoals ik wil..
En er moet nog een hele scene omheen, maar ik heb nu ff geen zin meer.
Scene #1:

Scene #2:
En er moet nog een hele scene omheen, maar ik heb nu ff geen zin meer.
Scene #1:

Scene #2:

vet boek
misschien ook koffie gekleurde papiertjes in scanne
nieuwe wip
sorry dat ik jullie bij elk ding updated hou, maar ik vind het gewoon leuk

no problem..Anoniem: 38587 schreef op 18 December 2002 @ 22:00:
[...]
nieuwe wipschouderbladen nog steeds fout, maar je ziet het (hoop ik wel)
[afbeelding]
vind het ook wel leuk
Anoniem: 41237
ga je die golem gewoon in die juiste positie modellen? want goed bones geven aan die gozer is zowat onmogelijk door dat stalen armor.Anoniem: 38587 schreef op 18 December 2002 @ 22:00:
[...]
nieuwe wipschouderbladen nog steeds fout, maar je ziet het (hoop ik wel)
[afbeelding]
Ja ik denk los, en dan goede positie draaienAnoniem: 41237 schreef op 18 December 2002 @ 22:04:
[...]
ga je die golem gewoon in die juiste positie modellen? want goed bones geven aan die gozer is zowat onmogelijk door dat stalen armor.

das wel te doen hoor, moet je alleen wel veel contraints instellen
das idd

[ Voor 3% gewijzigd door Allochtoon op 18-12-2002 22:13 ]

Niet slecht, vind ik zelf... maar ik wil nog een andere kleur licht erin... mysterieuzer... en er moet iets van een huisje in komen ofzo, of een beekje met een waterval...
Ik wil er graag een elfje in hebben, en Vue d'Esprit heeft geloof ik standaard Poser-achtige figuurtjes... mag ik die erin gebruiken?
Ehm, edit! Ziet iemand het ook? De bomen vliegen boven mijn heuveltjes! Misschien toch iets te voorbarig geweest met hoge bomen...

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 18-12-2002 22:26 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit topic is gesloten.