Die textures van dat boek heb je die zelf gemaakt of ben je zo een gelukkigaard met zo'n hoop texture cdroms? Ziet er very nice uitAnoniem: 31514 schreef op 16 december 2002 @ 20:54:
Ik zal dan ook maar een WIP plaatsen
[afbeelding]
Anoniem: 67484
Ik graag gelijk me warhammer boeken
Staan nog wel wat leuke dingen in voor de inspiratie.
Veel succes allemaal
Veel succes allemaal
denk aan de autosave files van max... als je max gebruikt dan...Anoniem: 68580 schreef op 16 december 2002 @ 22:00:
ben ik es lekker bezig, loopt mn comp vast zonder dak nog gesaved had grmf
das ook nie leuk als je een tijdje vrij weinig met 3d gedaan heb
maja met hernieuwde krachten opnieuw beginne dan maar!
ze zitten in de map:
Autoback, en het zijn geen normale files, maar .MX bestanden (kan je in max openen)
of is dit wel heel basic? en heb je daar allang aan gedacht???
MAX maakt automatisch back-ups en je kunt ook instellen hoe vaak. Als je al een tijdje bezig was vind je waarschijnlijk in de autoback-map de back-up-files terug.Anoniem: 68580 schreef op 16 December 2002 @ 22:00:
ben ik es lekker bezig, loopt mn comp vast zonder dak nog gesaved had grmf
das ook nie leuk als je een tijdje vrij weinig met 3d gedaan heb
maja met hernieuwde krachten opnieuw beginne dan maar!
Mits je MAX gebruikt natuurlijk...
edit:
ixl85 was net iets sneller dan ik met zijn reactie
ixl85 was net iets sneller dan ik met zijn reactie
[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 16-12-2002 22:07 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Looking good, ziet er zeker wel schier uit, ik verheug me al op het eindresultaatAnoniem: 38587 schreef op 16 december 2002 @ 22:02:
[...]
Wordt je hard van![]()
mja, ik ken het, is zeer k*t
ondertussen gaat mijn armor...niet echt heerlijk, maar ach..word ik hard van
edit:
wip erbij, hijs wel temp, morgen lekker uittekenen, maar dit is hoe het ongeveer moet worden
[afbeelding]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 68580
hehe thx, jammergenoeg had ik mezelf alweer ingehaaldOogst schreef op 16 december 2002 @ 22:06:
[...]
MAX maakt automatisch back-ups en je kunt ook instellen hoe vaak. Als je al een tijdje bezig was vind je waarschijnlijk in de autoback-map de back-up-files terug.
Mits je MAX gebruikt natuurlijk...
edit:
ixl85 was net iets sneller dan ik met zijn reactie![]()
maja kword er wel hard van
en ja, ik gebruik max
Anoniem: 31514
Nee, maar ik ben wel gezegend met een digitaal fototoestel, een scanner en photoshopAnoniem: 70375 schreef op 16 December 2002 @ 22:02:
[...]
Die textures van dat boek heb je die zelf gemaakt of ben je zo een gelukkigaard met zo'n hoop texture cdroms? Ziet er very nice uit
Papier bijvoorbeeld: A4tje verkreukelen, even in water met een beetje koffie dopen, droogstrijken (of op de kachel) en scannen. Ook leuk voor bumpmaps.
Ik ga ook maar is meedoen, ik heb 5 jaar geleden met 3d studio 4 gewerkt dus verwacht niet veel.
Ik wil de een hand van Harry maken met daarin de, jaja, de gouden snaai. Kan ik gelijk met car paint spelen en brazil.
2 sec 2d wip
Ik wil de een hand van Harry maken met daarin de, jaja, de gouden snaai. Kan ik gelijk met car paint spelen en brazil.
2 sec 2d wip

[ Voor 8% gewijzigd door GeJe op 16-12-2002 22:36 ]
Vandaag is het feest en morgen ook.
lolAnoniem: 31514 schreef op 16 december 2002 @ 22:32:
[...]
Nee, maar ik ben wel gezegend met een digitaal fototoestel, een scanner en photoshop
Papier bijvoorbeeld: A4tje verkreukelen, even in water met een beetje koffie dopen, droogstrijken (of op de kachel) en scannen. Ook leuk voor bumpmaps.
wat gaat deze topic trouwens verschrikkelijk hard, alweer 5 pagina's
Wat wort ut dan? Een nep-spook?
Lol, ziet er mooi uit, een monnik ofzo?
edit: tuurlijk! Good old Gandalf
[ Voor 7% gewijzigd door WhizzCat op 16-12-2002 22:46 ]
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 71800
hmm inspiratie en volgende week nog tijd ook, ik ga maar eens proberen deze keer mee te doen fantasy is een erg leuk thema, ben benieuwd wat er allemaal voor uitwerkingen van t thema komen
Voordat je naar het plaatje kijkt, was om 22.05 klaar met de 3Dmax installatie en ik heb hiervoor nog nooit iets met 3D gemaakt en het is lelijk 

gandalf? et word gewoon gandhi hoorAnoniem: 38587 schreef op 16 December 2002 @ 22:43:
[...]
GANDALF, ja met jou 1337 modeling skills zie ik dat gelijk![]()
, ziet er mooi uit hoor
fatbanny, nice
Anoniem: 38587
kabouter plop?fatbenny schreef op 16 December 2002 @ 22:43:
Voordat je naar het plaatje kijkt, was om 22.05 klaar met de 3Dmax installatie en ik heb hiervoor nog nooit iets met 3D gemaakt en het is lelijk
[afbeelding]
welke versie max heb je, zoek iig "edit mesh" daarmee kan je alle puntjes arpart berwerken
Yeah! Ik heb een idee. Of het gaat lukken weet ik nog niet, maar het idee is er vast. 
*** Staat op me eigen webserver, dus ik offline = kruisje..
*** Staat op me eigen webserver, dus ik offline = kruisje..

[ Voor 44% gewijzigd door OkkE op 16-12-2002 23:04 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
1 vastloper ok
maar 2 word wel heel erg, ik kreeg een "leuk" flashfilmpjeurl doorgestuurd en internet exploder vond et geinig ofzo om de hele comp ff om zeep te helpen...
naja, nu maar ff kijke bij backups
maar 2 word wel heel erg, ik kreeg een "leuk" flashfilmpjeurl doorgestuurd en internet exploder vond et geinig ofzo om de hele comp ff om zeep te helpen...
Anoniem: 68580 schreef op 16 December 2002 @ 22:58:
1 vastloper ok
offtopic:
gebruik je toevallig win98 ofzo
gebruik je toevallig win98 ofzo
2 vastlopers maar? Ik heb er twee per uur. Ik moet na iedere handeling saven. Bij mijn vorige project moest ik zelfs hele models weggooien omdat er niet meer te werken was. Ik heb het toen in delen gerenderd. Ik dacht dat het mijn systeem was wat domweg niet meer stabiel was.Anoniem: 68580 schreef op 16 december 2002 @ 22:58:
1 vastloper ok
aldus de 'ouwe' rot in het vakAnoniem: 31514 schreef op 16 december 2002 @ 23:02:
[...]
2 vastlopers maar? Ik heb er twee per uur. Ik moet na iedere handeling saven. Bij mijn vorige project moest ik zelfs hele models weggooien omdat er niet meer te werken was. Ik heb het toen in delen gerenderd. Ik dacht dat het mijn systeem was wat domweg niet meer stabiel was.
nee maar idd, met vorige versies had ik echt vaak crashes, maar nu nog wel vaak hoor.
maak een vliegend kasteel, harry potter die op een bezemsteel zit
hekel aan kabouter plopAnoniem: 38587 schreef op 16 december 2002 @ 22:56:
[...]
kabouter plop?
welke versie max heb je, zoek iig "edit mesh" daarmee kan je alle puntjes arpart berwerken
heb max 4 en heb mesh editing gevonden, heb nog niet helemaal door hoe dat werkt
[ Voor 7% gewijzigd door fatbenny op 16-12-2002 23:12 . Reden: m'n plophekel ]
Anoniem: 23522
En bedankt. NOT!!!Allochtoon schreef op 16 December 2002 @ 23:09:
maak een vliegend kasteel, harry potter die op een bezemsteel zit
Ik ben ook met een huisje bezig, maar die moet een beetje een rond dak krijgen.
Wat is nou de handigste manier om zoiets aan te pakken ?
- polygon cube --> split polygon tool (zo had ik m'n auto gedaan)
- iets met NURBS-cube of zo (maar dan zit ik steeds met losse vlakken)
- subdivision-cube
(ik gebruik Maya)
Wat is nou de handigste manier om zoiets aan te pakken ?
- polygon cube --> split polygon tool (zo had ik m'n auto gedaan)
- iets met NURBS-cube of zo (maar dan zit ik steeds met losse vlakken)
- subdivision-cube
(ik gebruik Maya)
Thnx voor de tips ik ben al weer iets verder gekomen
. Ik vraag me alleen af of jullie onder fantasy ook surrealisme verstaan?
Hier dus weer een WIP
Hier dus weer een WIP

Dit is echt in een woord "GEWELDIG" 
Hier gaat veel moois uit komen dat weet ik wel zeker
Ik heb nu die van oorlog en snelheid mogen aanschouwen en weet nu zeker dat ik in de vakantie is ga kijken of ik ook iets kan bakken.
Ik heb al een heel klein beetje met 3Dmax lopen klooien maar hoop dus in de vak wat te kunnen leren.
Weet iemand zo ook nog ff uit zijn hoofd een goede basis tutorial.
Hier gaat veel moois uit komen dat weet ik wel zeker
Ik heb nu die van oorlog en snelheid mogen aanschouwen en weet nu zeker dat ik in de vakantie is ga kijken of ik ook iets kan bakken.
Ik heb al een heel klein beetje met 3Dmax lopen klooien maar hoop dus in de vak wat te kunnen leren.
Weet iemand zo ook nog ff uit zijn hoofd een goede basis tutorial.
damn en ik vond mezelf al zielig hier, maja kheb er bijna nooit 1 meer met max(sins ik 4,2 gebruik, bij de 2 beta(jaren terug) was et wel anders), des te meer met dinge van microsoft... (kgebruik xp btw)Anoniem: 31514 schreef op 16 december 2002 @ 23:02:
[...]
2 vastlopers maar? Ik heb er twee per uur. Ik moet na iedere handeling saven. Bij mijn vorige project moest ik zelfs hele models weggooien omdat er niet meer te werken was. Ik heb het toen in delen gerenderd. Ik dacht dat het mijn systeem was wat domweg niet meer stabiel was.
offtopic:
zit er op het puntje van de staf van gandalf een soort witte kristal oid??
zit er op het puntje van de staf van gandalf een soort witte kristal oid??
ja klopt het is een kristal en het is... kleurloos. Maar word in de film ook als "zaklamp" gebruikt en dan is het wit. Zo goed
Eerste WIP (op me eigen server, ik offline = kruisje)
Maar ben dr toch nog helemaal niet tevreden mee...
Maar ben dr toch nog helemaal niet tevreden mee...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
alvast een HEEL klein stukje van mijn HUGE kasteel...

en nu ga ik slapen

en nu ga ik slapen
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Hoei, Ik doe weer mee! en deze keer lever ik wel op tijd in 
Wat kan je nou beter in Vue d'Esprit maken dan een lief sprookjesbos?
Wat kan je nou beter in Vue d'Esprit maken dan een lief sprookjesbos?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
nee, tenminste in de film niet.Crewlz schreef op 16 December 2002 @ 23:54:
ja klopt het is een kristal en het is... kleurloos. Maar word in de film ook als "zaklamp" gebruikt en dan is het wit. Zo goed
zijn staf loopt uit in een stel wortels oid. en meestal zit zijn pijp erin
alleen net voor dat hij moria ingaat zet hij dat kristal erin
zijn juist dit soort kleine dingen die de film zo goed maken...........
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Kunnen effecten een leeg verhaal en platte karakters en film goed maken? Ik bedoel, de effecten zijn goed en de scenes indrukwekkend, maar is de film echt goed?
<offtopic>
Kunnen details een film maken? Waneer worden special effects details. (even los gezien van de film dan, die ik nog stees een keer nuchter moet zien.)</offtopic>Anoniem: 31514 schreef op 17 december 2002 @ 01:23:
Kunnen effecten een leeg verhaal en platte karakters en film goed maken? Ik bedoel, de effecten zijn goed en de scenes indrukwekkend, maar is de film echt goed?
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
em jaAnoniem: 31514 schreef op 17 December 2002 @ 01:23:
op zijn tijd als ik er zin en tijd voor heb, en iemand om er achteraf mee te lullen zijn wazige films best wel leuk (vorige week donnie darko weer gezien, blijft cool)
maar meestal ben ik net afgewerkt, doodmoe en wil gewoon ff lekker relaxen en niet te veel moeten nadenken. dan geld : hoe meer explosies, high-speed races, mooie meiden, overweldigende beelden en gevechten hoe beter.
maar dan reist/rijst (
platte karakters : valt best wel mee.
1 het verhaal is pas net begonnen. we zijn net op 1/3
2 er zitten gewoon gruwelijk veel personages in de film ( en nog meer in het boek) dus er is gewoon niet zo veel tijd per persoon
3 sommige hebben echt wel een dieper karakter
kijk ook zeker de extended versie eens. meeste extra scenes gaan in op de personages (vooral aragorn en frodo)
leeg verhaal :
tja ik heb het boek pas 5 keer gelezen. dus alles wat niet/verkeerd in de film zit, zet mijn geheugen wel recht.
verder heb ik geen zin om 8 uur in de bios te zitten, dus dat ze er heel wat uitlaten kan ik mee leven. had het liever in de vorm van een 30 delige miniserie oid gezien
(verhaal leent zich er perfect voor, bijna elk hoofdstuk eindigt in een clifhanger)
ze hadden idd wat mij betreft wat minder op de gevechten mogen concentreren, maarja........
je mist een hoop voorgeschiedenis/namen. maar boeien die nou echt.
heb altijd gevonden dat lotr een stuk beter leesbaar zou zijn als tolkien niet elke stad/plek/persoon/legende zou moeten benoemen en uitvoerig bespreken....
verder is tolkien tegelijk heel gedetailleerd en vaag over een hoop dingen zodat ik nooit precies voor ogen kreeg wat ie bedoelde.
voor mij was de film dan ook voornamelijk interessant om te zien hoe bv "the shire" er nou precies uitzag. en ik moet zeggen dat pj echt fantastisch goed gelukt is om midde-aarde uit te beelden. vooral door allerlei van dat soort kleine details als de hobbit voeten, die staf en nog tig van die dingen. die allemaal veel simpler zouden zijn als ze gewoon weg ge laten werden.
maar ja, iedereen zijn eigen smaak/voorkeur
gelukkig bestaat er nog steeds geen definitie van een goede film
klere wat een eind of-topic tikwerk werd dat zeg
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 17-12-2002 02:13 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
en ondertussen heb ik nog steeds geen flauw idee wat ik voor deze contest ga maken

Ok details.
Kijk eens naar Bad Taste (als we het toch even over Peter Jackson hebben), compleet kut qua effecten. Details? Tja, het ligt er maar aan wat je details noemt. Die film heeft aan de regiekant enorm veel details, maar als je naar de sets (welke?) of de kleding of de props kijkt, dan zitten er ongelooflijk veel (continuiteits-)fouten, blunders en onvolkomenheden in. Maar het is wel een goede film (en zeker erg lachen).
Kijk eens naar Braindead (om maar bij Peter Jackson te blijven), weer ongelooflijk leuk om naar te kijken, zeker ook omdat de regie weer fantastisch is. Ook qua details.
Maar dan nu Lord of the Rings, een enorm budget, enorm veel talent en een verhaal waar je alle kanten mee op kant. Tja, sorry, dan vind ik dat hij beter minder aandacht aan de effecten (en de details daarin) had kunnen besteden, want de regie (zeker omdat het om hem gaat) vind ik telleurstellend.
Ik ben namelijk een beetje bang dat er te veel films gemaakt worden omdat de techniek het mogelijk maakt en niet omdat de producent of de filmmaker het een verhaal vond wat verteld moest worden.
Ik moet toegeven dat ik er nog niet uit ben of deze bij de eerste of de tweede categorie behoort, maar ik vind hem voor een Jackson-film gewoon enorm tegenvallen en dat zie ik iets te vaak als een productie te complex wordt (lees: als er te veel op effecten geleund wordt). Kijk naar de eerste twee delen van Star Wars (oh oh, ik ga hier wel wat beginnen
), die halen het niet qua sfeer en inventiviteit bij de oude. [/dronkenmans gelal]
Kijk eens naar Bad Taste (als we het toch even over Peter Jackson hebben), compleet kut qua effecten. Details? Tja, het ligt er maar aan wat je details noemt. Die film heeft aan de regiekant enorm veel details, maar als je naar de sets (welke?) of de kleding of de props kijkt, dan zitten er ongelooflijk veel (continuiteits-)fouten, blunders en onvolkomenheden in. Maar het is wel een goede film (en zeker erg lachen).
Kijk eens naar Braindead (om maar bij Peter Jackson te blijven), weer ongelooflijk leuk om naar te kijken, zeker ook omdat de regie weer fantastisch is. Ook qua details.
Maar dan nu Lord of the Rings, een enorm budget, enorm veel talent en een verhaal waar je alle kanten mee op kant. Tja, sorry, dan vind ik dat hij beter minder aandacht aan de effecten (en de details daarin) had kunnen besteden, want de regie (zeker omdat het om hem gaat) vind ik telleurstellend.
Ik ben namelijk een beetje bang dat er te veel films gemaakt worden omdat de techniek het mogelijk maakt en niet omdat de producent of de filmmaker het een verhaal vond wat verteld moest worden.
Ik moet toegeven dat ik er nog niet uit ben of deze bij de eerste of de tweede categorie behoort, maar ik vind hem voor een Jackson-film gewoon enorm tegenvallen en dat zie ik iets te vaak als een productie te complex wordt (lees: als er te veel op effecten geleund wordt). Kijk naar de eerste twee delen van Star Wars (oh oh, ik ga hier wel wat beginnen
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 17-12-2002 02:20 ]
Anoniem: 41237
heb je wel naar die movie specials gekeken? of documentaires over hoe doe film is gemaakt? peter jackson vind ik nou niet echt zo'n "geldwolf" type als je het mij vraagt. ik vind dat het verhaal nog steeds geweldig wordt overgebracht, dat hoor je ook als je de mensen die het originele boek hebben gelezen gewoon geweldig over die film hoort praten
Zozo, dit topic gaat snel... mja heb net stukje van plaatje uitgeprint om even te schetsen, vanmiddag/vanavond snel verder. Want mijn ideeen zijn groot 
edit:
Net een foutje in me hoofd ondekt.. per ongeluk 2 vertexen gecollapsed, waardoor er een deuk in zijn achterhoofd zat (wat er niet uit zag)
Snel een oude file ingeladen, en het even rechtgezet... Nu is het weer goed... *phew*
ik ga nu naar school...maar vanmiddag..muhahaha
edit:
Net een foutje in me hoofd ondekt.. per ongeluk 2 vertexen gecollapsed, waardoor er een deuk in zijn achterhoofd zat (wat er niet uit zag)

Snel een oude file ingeladen, en het even rechtgezet... Nu is het weer goed... *phew*
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 17-12-2002 09:04 ]
ok en nu weer even ontopic
3d contest v6.0 hmmm... ja ik ga toch maar meedoen
dat word weer een middagje tekenen op school. heb al wel wat ideetjes, nu nog ff uitwerken
zeker de Extended DVD niet gezien? en dan niet om de extra verhaal details (leuk voor de fans, hoi Heuveltje!), maar om die effecten. Je zult gek staan te kijken hoeveel oude effecten ze hebben gebruikt, miniaturen, lengte-dubbels, blauwe schermen, verschil in afstand tussen de acteurs om ze verschillend in lengte te laten lijken. 3D models doen ze niet aan, die shit wordt allemaal gemaakt in het echt en dan ingescanned.Anoniem: 31514 schreef op 17 December 2002 @ 02:14:
[/dronkenmans gelal]
Eigenlijk is Lord of the Rings een verzameling oude effecten, die ze al gebruiken sinds King Kong, maar dan in een nieuw jasje. Dus om nou te zeggen dat 't een film is die er is omdat de techniek er is... nah.
En over dat er teveel geconcentreerd is op de gevechten, tja, je kan moeilijk een grote veldslag er ff in 5 minuten doorheenhalen toch?
Miniserie had leuk geweest... maar met 3 x 3 uur film zijn ze al 8 jaar bezig....
edit; over Star Wars ben ik 't met je eens, zware effecten overkill... (come and get me!
[ Voor 9% gewijzigd door LiToKi op 17-12-2002 09:50 ]
Nu de kerstvakantie eraan komt, heb ik eindelijk tijd om eens met een contest mee te doen.
Ik ga wat doen met " The Legend of Zelda". WIP komt er spoedig aan.
(Is er trouwens een algemene plek waar ik die plaatjes kan opslaan, of moet ik zelf iets zien te regelen?)
Ik ga wat doen met " The Legend of Zelda". WIP komt er spoedig aan.
(Is er trouwens een algemene plek waar ik die plaatjes kan opslaan, of moet ik zelf iets zien te regelen?)
When in doubt, press some random buttons.
je kan kijken bij je eigen ISP, http://www.theforumisdown.com/upload/upload.php of www.picserver.tkSpyke schreef op 17 December 2002 @ 10:35:
Is er hier echt niemand die een antwoord op mijn vraag weet ?
Anoniem: 70375
Kdenk niet dat hier veel maya gebruikers zitten, 't zijn vooral maxers hier denk ik.maikel schreef op 17 december 2002 @ 10:40:
Is er hier echt niemand die een antwoord op mijn vraag weet ?
Ja, ok, maar NURBS en polygons heb je in MAX ook.Anoniem: 70375 schreef op 17 December 2002 @ 10:55:
[...]
Kdenk niet dat hier veel maya gebruikers zitten, 't zijn vooral maxers hier denk ik.
Subdivision weet ik niet.
Subdivision is denk ik wat je in max meshsmooth noemt
zo om en nabij... dus ja, daar kan 't mee
OK, maar het kan met alledrie de opties. Welke is dan het beste ?LiToKi schreef op 17 december 2002 @ 11:06:
Subdivision is denk ik wat je in max meshsmooth noemtzo om en nabij... dus ja, daar kan 't mee
Het kan trouwens op nog een 4e manier: dmv. curves en die loften/extruden/etc.
woei, leuk onderwerp..
dit is ook weer eens een erg breed onderwerp (en toch hebben veel mensen hetzelfde
)
ook wel humor btw, mn moeder wil ook mee gaan doen
GO MAM!
ze is alleen nog een totale n00b qua 3dmax.. van t weekend ff installen op haar pc
dit is ook weer eens een erg breed onderwerp (en toch hebben veel mensen hetzelfde

ook wel humor btw, mn moeder wil ook mee gaan doen
GO MAM!

Bier, Whiskey en Metal!!
Anoniem: 48458
wildmedia e.a. blaatten wat over LotR: the movie
Hoezeer ik me nu ook uitgedaagd voel om met die LotR-goed/slecht discussie mee te doen (film is gewoon goed, hij kan gewoon niet precies het boek aanhouden en moet wel commercieel rendabel blijven in deze tijd), blijf ik (verder) toch maar een beetje on-topic...
Ik ga iets met een Stormtrooper (jeweetwel, uit Star Wars 4-6 (deel 1&2 zijn idd minder (oeps, dat zou ik niet doen...:))) maken. Tenminste, dat probeer ik, want ik heb nog nooit eerder een mens gemaakt en bijna nooit iets met splines gedaan. Maar daarom doe ik dus ook mee he? ):
Hoezeer ik me nu ook uitgedaagd voel om met die LotR-goed/slecht discussie mee te doen (film is gewoon goed, hij kan gewoon niet precies het boek aanhouden en moet wel commercieel rendabel blijven in deze tijd), blijf ik (verder) toch maar een beetje on-topic...
Ik ga iets met een Stormtrooper (jeweetwel, uit Star Wars 4-6 (deel 1&2 zijn idd minder (oeps, dat zou ik niet doen...:))) maken. Tenminste, dat probeer ik, want ik heb nog nooit eerder een mens gemaakt en bijna nooit iets met splines gedaan. Maar daarom doe ik dus ook mee he? ):
dat valt toch meer onder sceince fiction?Anoniem: 48458 schreef op 17 December 2002 @ 11:48:
wildmedia e.a. blaatten wat over LotR: the movie
fantasy is meer richting middeleeuwen enzo (elfjes, magie, enz)
stormtroopers is meer SF (lasers, ruimteschepen)
of denk ik nu vreemd?
Bier, Whiskey en Metal!!
je zou 't eigenlijk aan _Richard moeten vragen, maar aangezien die hier niet zoveel zit.... (zo ja ...maikel schreef op 17 december 2002 @ 11:10:
[...]
OK, maar het kan met alledrie de opties. Welke is dan het beste ?
Het kan trouwens op nog een 4e manier: dmv. curves en die loften/extruden/etc.

Maar vanuit een max-oogpunt; maak een vierkant dak, gewoon een kubus, 1 vlak extruden, you get the point. Dan alle edges champferen en meshsmooth (subd) erop...
Anoniem: 48458
Op zich denk je niet zo vreemd, maar SW valt volgens mij onder fantasy, aangezien de 'science' uit science fiction erop slaat dat er een wetenschappelijke basis onder de hele fantasiewereld moet zitten. En die mist bij Star Wars behoorlijk.Lord_Mithril schreef op 17 december 2002 @ 11:53:
[...]
dat valt toch meer onder sceince fiction?
fantasy is meer richting middeleeuwen enzo (elfjes, magie, enz)
stormtroopers is meer SF (lasers, ruimteschepen)
of denk ik nu vreemd?
Ik ga trouwens ook niet alleen (een) Stormtrooper(s) gebruiken, maar ze in een setting uit een ander fantasyboek/-film zetten (skillz permitting).
Tja.. volgens mij valt alles zo'n beetje onder fantasy...
je kunt idd iets uit een film / boek nemen en de fantasy van iemand anders gebruiken,
je kunt ook je eigen fantasy gebruiken..
je kunt idd iets uit een film / boek nemen en de fantasy van iemand anders gebruiken,
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Fantasy is imho iets dat gewoon niet bestaat...maar meestal wordt er meteen gedacht aan lotr, feist etc. SF is in principe ook fantasy en Dune bv. ookOxiMoron schreef op 17 December 2002 @ 12:23:
Tja.. volgens mij valt alles zo'n beetje onder fantasy...
Volgens jou dus beginnen met een polygon-cube?LiToKi schreef op 17 December 2002 @ 11:56:
[...]
je zou 't eigenlijk aan _Richard moeten vragen, maar aangezien die hier niet zoveel zit.... (zo ja ... [afbeelding])
Maar vanuit een max-oogpunt; maak een vierkant dak, gewoon een kubus, 1 vlak extruden, you get the point. Dan alle edges champferen en meshsmooth (subd) erop...
Wat houdt 'chamfer' (zonder 'p' toch ??) precies in? Dan kan ik de Maya-equivalent daarvan wel vinden.
En die meshsmooth ook op de edges of op 't hele dak ?
chamfer idd. typo... simpel; van 1 edge 2 maken, of van 1 vertice meerdere, alsof je ze uit elkaar trekt.
meshsmooth dan op 't hele dak... moet je maar ff kijken hoe dat uitpakt
meshsmooth dan op 't hele dak... moet je maar ff kijken hoe dat uitpakt
Euhm, ik had eerst een boek gepost, dus ik heb denk ik het alleenrecht op scènes met boeken in de hoofdrol. Een beginnende 3d-modeller niet in de weg zittenWhizzCat schreef op 16 december 2002 @ 21:01:
Woei, eerste wip van mij, een boom!
[afbeelding]
Ik zie wel wat ik met de rest doe, comments welkom
[...]
[...]
[...]
We blijven wel een beetje lief eh?
Skat! Skat! Skat!
* Freek kan niet wachten om thuis weer verder te gaan
Lol, ik zit alweer thuis maar ik kan zogauw niks verzinnen of ik kan het niet modellen, misschien dat ik wel van dat hele eiland afstap en iets anders ga maken, maar Joost mag weten watthacow schreef op 17 December 2002 @ 13:14:
* WhizzCat kan niet wachten om thuis weer verder te gaan
Neuh, alsjeblief, maak het eiland, of anders een andere scène van Feist
Skat! Skat! Skat!
Heb je nog suggesties dan? Ik zit namelijk zonder inspiratie nucoubertin119 schreef op 17 December 2002 @ 13:18:
Neuh, alsjeblief, maak het eiland, of anders een andere scène van Feist
Euhm, Elvandar, offe, die tweelingsteden in het Noorden, naam kwijt
.
Of het Paleis der Goden
Of het Paleis der Goden
Skat! Skat! Skat!
Sar-Bandia en Sar-Sargoth en het Paleis der Goden is niet eens zo'n verkeerd idee... Elvandar/Elvardein wordt erg moeilijk, dan moet ik nl. met ontzettend veel particles gaan werken en je wil niet weten hoeveel rendertijd dat gaat kosten. Misschien het huis van Puc op Kelewan? Of het paleis van de keizer aldaarcoubertin119 schreef op 17 december 2002 @ 13:22:
Euhm, Elvandar, offe, die tweelingsteden in het Noorden, naam kwijt.
Of het Paleis der Goden
Neuh, geen simpele huisjesWhizzCat schreef op 17 December 2002 @ 13:32:
[...]
Sar-Bandia en Sar-Sargoth en het Paleis der Goden is niet eens zo'n verkeerd idee... Elvandar/Elvardein wordt erg moeilijk, dan moet ik nl. met ontzettend veel particles gaan werken en je wil niet weten hoeveel rendertijd dat gaat kosten. Misschien het huis van Puc op Kelewan? Of het paleis van de keizer aldaar

Skat! Skat! Skat!
Om even alle vragen in een te pakken. Ik persoonlijk vind Nurbs erg moeilijk werken en probeer het daarom ook altijd te ontwijken.maikel schreef op 17 December 2002 @ 12:28:
[...]
Volgens jou dus beginnen met een polygon-cube?
Wat houdt 'chamfer' (zonder 'p' toch ??) precies in? Dan kan ik de Maya-equivalent daarvan wel vinden.
En die meshsmooth ook op de edges of op 't hele dak ?
(En deze is ook even voor LiToKi) SubD's zijn niet helemaal hetzelfde als de mechsmooth/tools in max. In maya is het uiteindelijke resultaat namenlijk een nurbs cage. Wat een hoop voordelen heeft. En in maya kan ju naar verschillende 'levels' gaan. Je begint ruuw, pakt een paar polygonen waar je meer detail in wil, daar ga je naar het volgende level en weer twee keer zoveel edges/poly's om mee te spelen.
Om even terug op de vraag te komen. Ik vond het het fijnst werken met SubD in polygon proxy mode. Het beste van twee werelden.

ps. (en edit) Als je een artpad hebt kan je natuurlijk ook altijd kiezen om met de atisian brush te gaan spelen in SubD. Ik heb dat zelf nooit kunnen doen omdat ik geen tablet had toen ik met maya werkte. Maar ik was wel altijd erg benieuwd hoe het zou werken.
[ Voor 14% gewijzigd door MaDDoG op 17-12-2002 13:42 ]
to repetitive music."
dank je, verhelderend, maar krijg je na een leveltje of 2/3 dan niet bizar veel poly's om mee te werken? of kan je dan selectief stukjes verder verdelen?
Ik zie heel veel moviespecials. Alleen voor iemand als ik zijn die al snel minder interessant omdat die specials of making offs door de studios, de producent(en) of distributeurs gemaakt worden, dan wel oversight hebben. Een 'echte' making off (lees: kritische) heb ik al jaren niet meer gezien.Anoniem: 41237 schreef op 17 December 2002 @ 04:44:
heb je wel naar die movie specials gekeken? of documentaires over hoe doe film is gemaakt? peter jackson vind ik nou niet echt zo'n "geldwolf" type als je het mij vraagt. ik vind dat het verhaal nog steeds geweldig wordt overgebracht, dat hoor je ook als je de mensen die het originele boek hebben gelezen gewoon geweldig over die film hoort praten
Ik weet dat er veel 'oude' technieken zijn gebruikt, ik weet hoe Jackson werkt. Maar deze zogenaamde oude technieken zouden nooit het resultaat hebben bereikt wat hen nu wel gelukt is. Oftewel, zonder de huidige stand van de techniek (computer gestuurde camera's ed) zouden de blue screened/composited scenes niet gelukt zijn. Wat mijn punt is, is dat er weinig scenes zijn waar geen effect in zit, men heeft zich heel erg op logistiek en haalbaarheid geconcentreerd en te weinig op wat ik wat belangrijker vind.LiToKi schreef op 17 december 2002 @ 09:45:
zeker de Extended DVD niet gezien? en dan niet om de extra verhaal details (leuk voor de fans, hoi Heuveltje!), maar om die effecten. Je zult gek staan te kijken hoeveel oude effecten ze hebben gebruikt, miniaturen, lengte-dubbels, blauwe schermen, verschil in afstand tussen de acteurs om ze verschillend in lengte te laten lijken. 3D models doen ze niet aan, die shit wordt allemaal gemaakt in het echt en dan ingescanned.
Eigenlijk is Lord of the Rings een verzameling oude effecten, die ze al gebruiken sinds King Kong, maar dan in een nieuw jasje. Dus om nou te zeggen dat 't een film is die er is omdat de techniek er is... nah.
En of deze film er een is die alleen gemaakt is omdat de techniek het toestaat: ik heb al gezegd dat ik daar ook nog niet uit ben. Ik vorm mijn uiteindelijke menig wel als alle delen bij mij in de kast staan.
M'n volgend wipje

Nu moet ik volgens de tuto een spline ofzoiets maken, 'k heb geen flauw idee wat het is, en texturen, dat kan ik ook nog niet

Nu moet ik volgens de tuto een spline ofzoiets maken, 'k heb geen flauw idee wat het is, en texturen, dat kan ik ook nog niet
Skat! Skat! Skat!
Je werkt inderdaad selectief. Dat is een van de voordelen. Je werkt bijvoorbeeld maar door op 4 poly's van level 0 die je op level 1 bewerkt. Hier vind je heel ruuw ongeveer hoe het werkt: http://plissken.fatalunity.com/tutorials/subdiv/step4.htmlLiToKi schreef op 17 december 2002 @ 13:44:
dank je, verhelderend, maar krijg je na een leveltje of 2/3 dan niet bizar veel poly's om mee te werken? of kan je dan selectief stukjes verder verdelen?
[ Voor 35% gewijzigd door MaDDoG op 17-12-2002 13:53 ]
to repetitive music."
Anoniem: 41237
ach ja, je kunt hun toch niet de schuld geven dat ze veel effecten gebruiken. ze willen de film zo mooi mogelijk over laten komen. het is tenslotte een fantasy film, vol magie. je zult die ridders niet snel met uzi's over het scherm zien lopenAnoniem: 31514 schreef op 17 December 2002 @ 13:49:
[...]
Ik zie heel veel moviespecials. Alleen voor iemand als ik zijn die al snel minder interessant omdat die specials of making offs door de studios, de producent(en) of distributeurs gemaakt worden, dan wel oversight hebben. Een 'echte' making off (lees: kritische) heb ik al jaren niet meer gezien.
[...]
Ik weet dat er veel 'oude' technieken zijn gebruikt, ik weet hoe Jackson werkt. Maar deze zogenaamde oude technieken zouden nooit het resultaat hebben bereikt wat hen nu wel gelukt is. Oftewel, zonder de huidige stand van de techniek (computer gestuurde camera's ed) zouden de blue screened/composited scenes niet gelukt zijn. Wat mijn punt is, is dat er weinig scenes zijn waar geen effect in zit, men heeft zich heel erg op logistiek en haalbaarheid geconcentreerd en te weinig op wat ik wat belangrijker vind.
En of deze film er een is die alleen gemaakt is omdat de techniek het toestaat: ik heb al gezegd dat ik daar ook nog niet uit ben. Ik vorm mijn uiteindelijke menig wel als alle delen bij mij in de kast staan.
Ok, ik zeg er nog een dingetje over en dan stop ik, we dwalen afAnoniem: 41237 schreef op 17 december 2002 @ 13:56:
ach ja, je kunt hun toch niet de schuld geven dat ze veel effecten gebruiken. ze willen de film zo mooi mogelijk over laten komen. het is tenslotte een fantasy film, vol magie. je zult die ridders niet snel met uzi's over het scherm zien lopen
Ik zeg niet dat een film geen of niet veel effecten mag bezitten. Hallo? Ik wil wel werk houden!
Maar het gaat mij er om dat men er zich niet in moet verliezen. Ok, één voorbeeldje wat me nu zo te binnen schiet: Forrest Gump. Barstens vol effectscenes, maar nergens verliest de regie de grip op het verhaal, de karakters of de diepte.
idd. handig, aan de ene kant zie ik veel voordelen, apart levels selecteren gaat dan ook, tenminste dat maak ik op uit die tutorial, detail selectief toepassen is cool.MaDDoG schreef op 17 December 2002 @ 13:51:
[...]
Je werkt inderdaad selectief. Dat is een van de voordelen. Je werkt bijvoorbeeld maar door op 4 poly's van level 0 die je op level 1 bewerkt. Hier vind je heel ruuw ongeveer hoe het werkt: http://plissken.fatalunity.com/tutorials/subdiv/step4.html
aan de andere kant... ik denk dat je bij wat uitgebreidere models dan goed de weg kwijt gaat raken in je eigen levels... maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn...
en nog heel ff over LotR, dan hou ik erover op (heh, zijn we 't daar over eens), genoeg gekibbel; hoe wilde je 't anders verfilmen? hier en daar een detailtje daargelaten, de hoofdlijn tot nu toe vind ik erg goed, er is duidelijk over nagedacht over wat wel en wat er niet in de film moet. Ik had tenminste sterk 't gevoel dat ze d'r best deden dat boek op 't doek te krijgen en niet om er zoveel mogelijk techniek tegenaan te gooien. Maar goed, meningen verschillen, las zelfs dat er een
Forrest Gump was goed inderdaad, maar ja, totaal andere situatie
[ Voor 6% gewijzigd door LiToKi op 17-12-2002 14:15 ]
Anoniem: 72584
Voila

Niet gerenderd met Brazil (voor de verandering eens).
Ben aan het twijfelen of het mijn final wordt
.

Ben aan het twijfelen of het mijn final wordt
Bedankt voor de uitleg !MaDDoG schreef op 17 December 2002 @ 13:37:
[...]
Om even alle vragen in een te pakken. Ik persoonlijk vind Nurbs erg moeilijk werken en probeer het daarom ook altijd te ontwijken.
(En deze is ook even voor LiToKi) SubD's zijn niet helemaal hetzelfde als de mechsmooth/tools in max. In maya is het uiteindelijke resultaat namenlijk een nurbs cage. Wat een hoop voordelen heeft. En in maya kan ju naar verschillende 'levels' gaan. Je begint ruuw, pakt een paar polygonen waar je meer detail in wil, daar ga je naar het volgende level en weer twee keer zoveel edges/poly's om mee te spelen.
Om even terug op de vraag te komen. Ik vond het het fijnst werken met SubD in polygon proxy mode. Het beste van twee werelden.
[afbeelding]
ps. (en edit) Als je een artpad hebt kan je natuurlijk ook altijd kiezen om met de atisian brush te gaan spelen in SubD. Ik heb dat zelf nooit kunnen doen omdat ik geen tablet had toen ik met maya werkte. Maar ik was wel altijd erg benieuwd hoe het zou werken.
Het idee dat ik heb is dus een dak waarvan de twee schuine zijden niet vlak lopen, zoals op de twee plaatjes, maar een beetje hol.
Het gaat dus niet zozeer om de randen van 't dak (zoiets had ik bij m'n auto uit de vorige contest al gedaan met 'bevel'), maar om de vlakken zelf.
En ik weet dat het met polygon-objecten dan niet zo handig werkt omdat je daar per face verschuift. Alleen de faces die daar direct op aansluiten vervormen enigszins.
Maar bij NURBS is het toch zo, dat er een veel bredere range (de hele zijde van 't dak) mee vervormt? Op die manier blijven 't altijd vloeiende lijnen.
Maar als ik met een NURBS-cube begin en ik verplaats wat vertices, zie ik dat de vlakken niet aan elkaar vast zitten en er dan dus een gat ontstaat.
Anoniem: 70375
Zo te zien aan u artifacts aan de randen vanonder is het max 5 skylightAnoniem: 72584 schreef op 17 december 2002 @ 14:17:
Voila![]()
[afbeelding]
Ben aan het twijfelen of het mijn final wordt.
Stoer "ne pa" kasteel
Ik ben dus bezig aan een boek, maar toen ik m'n file opnieuw wou openen gaf 3ds max een error, en het sloot zichzelf af. Nu heb ik al 2 maal m'n boek getekend, en tweemaal ben ik hem al kwijt geraakt
. Werkt niet handig. Iemand een idee? Hij zegt gewoon:

Iemand enig idee? Want nu kan ik niet verder doen voor de contestAn error has occured and the application will now close. Do you want to attempt to save a copy of the current scene?
Skat! Skat! Skat!
de autoback directory in je 3dsmax directorycoubertin119 schreef op 17 December 2002 @ 15:01:
Ik ben dus bezig aan een boek, maar toen ik m'n file opnieuw wou openen gaf 3ds max een error, en het sloot zichzelf af. Nu heb ik al 2 maal m'n boek getekend, en tweemaal ben ik hem al kwijt geraakt![]()
![]()
. Werkt niet handig. Iemand een idee? Hij zegt gewoon:
[...]
Iemand enig idee? Want nu kan ik niet verder doen voor de contest
Heb ik al geprobeerd, werkt ook ni de files die daarin staan
Skat! Skat! Skat!
De files die daarin staan zijn gewone max-bestanden, alleen heten ze .mx. Gewoon openen die handel dus.
En anders de objecten uit je scene mergen naar een nieuwe scene?
En anders de objecten uit je scene mergen naar een nieuwe scene?
[ Voor 25% gewijzigd door Oogst op 17-12-2002 15:30 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ok, de eerste opgave kan je te boek stellen, en Wildmedia mag nu rustig verderdoen met z'n boek, want ik stop wegens die weirdo error.
Skat! Skat! Skat!
Waarom zouden polygonen daar niet geschikt voor zijn? Vergeet niet dat je ook aan een verticle(punt) kan trekken he. Niet alleen de faces.maikel schreef op 17 december 2002 @ 14:26:
Bedankt voor de uitleg !
Het idee dat ik heb is dus een dak waarvan de twee schuine zijden niet vlak lopen, zoals op de twee plaatjes, maar een beetje hol.
Het gaat dus niet zozeer om de randen van 't dak (zoiets had ik bij m'n auto uit de vorige contest al gedaan met 'bevel'), maar om de vlakken zelf.
En ik weet dat het met polygon-objecten dan niet zo handig werkt omdat je daar per face verschuift. Alleen de faces die daar direct op aansluiten vervormen enigszins.
Maar bij NURBS is het toch zo, dat er een veel bredere range (de hele zijde van 't dak) mee vervormt? Op die manier blijven 't altijd vloeiende lijnen.
Maar als ik met een NURBS-cube begin en ik verplaats wat vertices, zie ik dat de vlakken niet aan elkaar vast zitten en er dan dus een gat ontstaat.

Het vorige plaatje was alleen ter beschrijving van de chamfer (of zo, weet ik het hoe je dat spelt).
Als je echt met nurbs wil werken weet ik daar niks van af. Ik had altijd ruzie met die dingen. En uiteindelijk heb ik het opgegeven.
to repetitive music."
Btw, wanneer komt er weer een Contest met guns???
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
kannonen mogen ook hoor
Bier, Whiskey en Metal!!
[off]
of bommen
[off]
of bommen
[off]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Ja, dat je die vertices kunt verplaatsen weet ik wel. Maar als je dat doet, blijven de omliggende vertices exact op hun plek.MaDDoG schreef op 17 December 2002 @ 15:50:
[...]
Waarom zouden polygonen daar niet geschikt voor zijn? Vergeet niet dat je ook aan een verticle(punt) kan trekken he. Niet alleen de faces.
[afbeelding]
Het vorige plaatje was alleen ter beschrijving van de chamfer (of zo, weet ik het hoe je dat spelt).
Als je echt met nurbs wil werken weet ik daar niks van af. Ik had altijd ruzie met die dingen. En uiteindelijk heb ik het opgegeven.
Ik heb gisteravond wat met curves zitten spelen in Maya en als je daar een (control) vertex verplaatst, wordt de curve opnieuw berekend zodat ie vloeiend tussen alle vertices loopt.
Zoiets als dit, maar dan in 3D:

Op die manier hoef ik dus niet specifiek voor elke vertex de plek op te geven om 't vloeiend te laten verlopen.
Ik heb dat met m'n auto uit de vorige contest een paar keer gehad: de motorkap iets minder bol --> alle faces/vertexes verplaatsen.
Ik zie trouwens in het tweede plaatje ook wel kromme, vloeiende lijnen. Hoe heb je die verkregen ?
[ Voor 5% gewijzigd door maikel op 17-12-2002 16:30 ]
Ik heb nog steeds gebrek aan inspiratie geloof ik, hierbij mijn tweede wip, ik denk toch dat ik hiermee verder ga en niet met het Eiland van Macros de Zwarte..
beware....
Mount Doom!!!

En, wat vinden jullie ervan?
beware....
Mount Doom!!!

En, wat vinden jullie ervan?
ik vind dat ie een goede schutkleur heeft
Oerbrood!
De punten aan de buitekant van jou nurbs blijven ook op dezelfde plek.maikel schreef op 17 December 2002 @ 16:28:
Ja, dat je die vertices kunt verplaatsen weet ik wel. Maar als je dat doet, blijven de omliggende vertices exact op hun plek.
Ik heb gisteravond wat met curves zitten spelen in Maya en als je daar een (control) vertex verplaatst, wordt de curve opnieuw berekend zodat ie vloeiend tussen alle vertices loopt.
Zoiets als dit, maar dan in 3D:
[afbeelding]
Op die manier hoef ik dus niet specifiek voor elke vertex de plek op te geven om 't vloeiend te laten verlopen.
Ik heb dat met m'n auto uit de vorige contest een paar keer gehad: de motorkap iets minder bol --> alle faces/vertexes verplaatsen.
Ik zie trouwens in het tweede plaatje ook wel kromme, vloeiende lijnen. Hoe heb je die verkregen ?
Die drie afbeeldingen/models zijn een en dezelfde. Dat was juist mijn punt. De eerste zijn de ruwe polygonen(de cage), bij de tweede is ge-subdevide. En de derde is de tweede zonder dat ik de lijnen van de polygonen laat zien.
Als je met SubD werkt in de polygon proxy mode doe je precies hetzelfde als wat jij wil. Hij maakt alles 'rond' Maar je hebt nog wel alle (handige) polygoon tools tot je beschikking. Als je nog meer wil weten moet anders maar even mailen (gekkehond@gekkehond.nl). We beginnen een wel erg groot deel van deze thread te gebruiken.
to repetitive music."
Anoniem: 72584
deze keer zou 'k ook eens een poging willen doen om iets neer te zetten.
Het onderwerp fantasy vind ik toch al goed.
mijn inspiratie zal komen van de klasieker film "The dark crystal".
Iets met kleien mannetjes in een grotje, plezier, dansen, drinken.
Ma 't zou ook bij 1 mannetje kunnen blijven omdat 'k zo verschrikkelijk goed ben in 3Dmax
.
Het onderwerp fantasy vind ik toch al goed.
mijn inspiratie zal komen van de klasieker film "The dark crystal".
Iets met kleien mannetjes in een grotje, plezier, dansen, drinken.
Ma 't zou ook bij 1 mannetje kunnen blijven omdat 'k zo verschrikkelijk goed ben in 3Dmax
lol
De achterste bergen worden waarschijnlijk donkerder van kleur nog als ik de juiste texture kan vinden
Tnx
Anoniem: 72246
HOW !!! gij gaat wel winnen volgens mij ... man man man, zo shiekAnoniem: 72584 schreef op 17 December 2002 @ 14:17:
Voila![]()
[afbeelding]
Ben aan het twijfelen of het mijn final wordt.
Weet iemand hoe ik het schouderblad iets geval zou moeten maken, vorige is met nurbs..maar zodra het een beetje ingewikkeld wordt (xtra punten erbij) gaat ie beetje vreemd doen 
(plaatje is te zien op blz 4
)

(plaatje is te zien op blz 4
Dit topic is gesloten.