[3d] post je 3d stuff maar weer - part 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 4.639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien een hele stomme vraag.. maar ehm.. hoe moet ik dit zien?... :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het heeft iets weg van een platen speler, maar het is er niet echt duidelijk in te zien.

Op je kop staan werkt ook niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha..nouhou.. :'( ... ;) ...
Oke....je kunt het zien alsof dat grijzeding bovenaan een drijvend plateau is. Dat geribbelde plafond is dan dus wateroppervlak, van onder gezien..
Het is dus een grijparm voor onder water.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
mpegernie schreef op 06 January 2003 @ 12:26:
Weet iemand trouwens hoe ik de DoF ingesteld kijrg met brazil? ik zit weer wat te klooien Focus goed afgesteld, diafragma verder open gezet maar ik krijg geen resultaat. In het render dialog zit wel een optie voor DoF maar diezelfde instellingen heb ik bij de BCam al aangezet.. :?
DoF in Brazil moet je niet bij de camera instellen, dat gebruikt ie niet. Je moet het instellen bij de instellingen van Brazil zelf, dus in de render dialogue.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Testje van stochastic mode.

Dit is m'n model van de vorige 3D-contest "Speed"
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GAL_200301/GalleryThumb309379.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VET :7

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben een beetje n00b, maar kan al wel wat, kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=40186
commentaar is erg welkom :)
jaja, die oren zijn slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ben weer een tijdje bezig geweest met tutorials ben nog n00bisch en toen vond ik dat het maar eens tijd werd om te beginnen aan een hoofd. Moet beetje cyberhoofd worden hoe weet ik nog niet precies.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mrmensink/wipjes/firsthead%20testrender.jpg

Commentaar en Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 21:57:
Hoi ben weer een tijdje bezig geweest met tutorials ben nog n00bisch en toen vond ik dat het maar eens tijd werd om te beginnen aan een hoofd. Moet beetje cyberhoofd worden hoe weet ik nog niet precies.

[afbeelding]

Commentaar en Tips zijn welkom.
[flauw]
Hij mist een oog
[flauw]
en een mond en oren !
[/flauw]
[/flauw]

verder erg leuk :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die op zoek naar een goede video tutorial over hoe een hoofd te maken. Op www.3dbuzz.com is nu de vierde VTM uit waarin dmv poly modelling een alien hoofd gemaakt wordt. Gratis te downloaden en zeer duidelijk.

Misschien een ideetje voor mensen die nog beginnend zijn of gevorderd en eens willen kijken of het ook anders kan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Oh, zwaar vet. Thnx voor melden man, zat er al op te w8ten :). Voor iedereen die net begonnen is, ff je aanmelden daar want die VTM's zijn zeker de moeite waard.

edit: holy crap wat een wachtrijen :D

[ Voor 14% gewijzigd door DeepSeven op 06-01-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 21:05:
Hallo, ik ben een beetje n00b, maar kan al wel wat, kijk maar:
[afbeelding]
commentaar is erg welkom :)
jaja, die oren zijn slecht :)
Leukleuk, maar je model mist nog een beetje sprekendheid: hij leeft nog niet echt.

Misschien helpt het om een beetje overdreven wenkbrauwen, kin en wat meer expressie (gezichtsuitdrukking: istie boos, verbaasd? kijk eens in de spiegel hoe overdreven verbazing er uit ziet) erin te stoppen.

Ook nuttig zou natuurlijk een texture zijn. Zelfs als je cartoon-style wilt, zoals me hier wel logisch lijkt, is een beetje texture toch wel mooi, een bump-map bijvoorbeeld.

En natuurlijk licht. Bekijk de drie-punts-belichting eens en voor zover je nog erg weinig van lichten weet, doe deze tutorial eens. Echt waar, die drie-punts-belichting maakt je render direct een stuk sprekender.

Voor inspiratie van mooi cartoon-3d en figuren met een duidelijke emotie, kijk eens bij de plaatjes van LiToKi. Ik weet niet of die zijn meer recente plaatjes ook op zijn site heeft staan, LiToKi?

offtopic:
En als je toch bezig bent, doe dan ook maar de groeten aan je zusjes. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxiMoron schreef op 06 januari 2003 @ 22:02:
[...]

[flauw]
Hij mist een oog
[flauw]
en een mond en oren !
[/flauw]
[/flauw]

verder erg leuk :)
:) Mja hij is nog een beetje erg incompleet maar hij moet krijg voor 2 de oog een soort sensor zoals bij de Borg species uit Star Trek. Verder heb ik geen idee hoe ik een goede mond moet maken. Maar daar kom ik vast nog wel achter (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Kwam toenet deze link tegen op 3dbuzz: http://www.scifi-meshes.com/tutorials.php . Veel tutorials, en nog leuke ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Oogst schreef op 06 January 2003 @ 22:43:
[...]
Voor inspiratie van mooi cartoon-3d en figuren met een duidelijke emotie, kijk eens bij de plaatjes van LiToKi. Ik weet niet of die zijn meer recente plaatjes ook op zijn site heeft staan, LiToKi?

offtopic:
En als je toch bezig bent, doe dan ook maar de groeten aan je zusjes. :)
Ja joh, wrijf 't er maar weer in dattik in eeuwen m'n site al niet geupdate heb :p de meeste recente cartoon dingen staan er (nog) niet op, wil heel m'n site opnieuw doen... maar bedankt voor 't compliment :>

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 06-01-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ik hoor jullie wel eens praten over brazil render ofzo ?? wawt is da

en hoe krijg je hogere resolutie in 3ds max5 (om te renderen, bij mij gaat ie maar tot 600x800)

maar gebruiken jullie andere render systeemen ofzo ?? plz explain this, to this noob :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Yohann!s schreef op 07 januari 2003 @ 00:44:

en hoe krijg je hogere resolutie in 3ds max5 (om te renderen, bij mij gaat ie maar tot 600x800)

maar gebruiken jullie andere render systeemen ofzo ?? plz explain this, to this noob :+
Brazil is een alternatieve render. check splutterfish.com
En niet verder dan 800x600? lijkt me stug? De preset knoppen die je ziet in het render dialog (waarvan de hooste waarschijnlijk bij jou op 800x600 staat afgesteld) kun je zelf configureren met eenrechtermuisklik. verder kun je natuurlijk ook met de hand de resolutie inkloppen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yohann!s schreef op 07 januari 2003 @ 00:44:
klik
output size intikken wat je wil hebben...
Soms, aangezien de ouwe Max engine nogal crap was. Die van Max 5 is stukken beter dan die van twee versies terug.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Holy_Paladin schreef op 06 January 2003 @ 23:22:
Kwam toenet deze link tegen op 3dbuzz: http://www.scifi-meshes.com/tutorials.php . Veel tutorials, en nog leuke ook :) .
Thanx, daar zitten heel vette dingen tussen. :)
star trek :P
Oogst schreef op 06 januari 2003 @ 17:21:
DoF in Brazil moet je niet bij de camera instellen, dat gebruikt ie niet. Je moet het instellen bij de instellingen van Brazil zelf, dus in de render dialogue.
ok thnx, ik heb het geprobeerd idd , het schijnt te werken maar tis nogal processor intensief. ik ga er eerst een keer lekker mee testen. :)
Hoe weet jij dit trouwens? in de manual staat hier niets over.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede tutorial om het tekenen van een borg te leren. of iets in die geest. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

mpegernie schreef op 07 January 2003 @ 00:54:
[...]

Brazil is een alternatieve render. check splutterfish.com
En niet verder dan 800x600? lijkt me stug? De preset knoppen die je ziet in het render dialog (waarvan de hooste waarschijnlijk bij jou op 800x600 staat afgesteld) kun je zelf configureren met eenrechtermuisklik. verder kun je natuurlijk ook met de hand de resolutie inkloppen.
hebben jullie dat gekocht dan ?? ofzo ? die brazil render, want ik kan um niet downloaden ofzo ?? (zelfs geen test versie :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
Yohann!s schreef op 07 January 2003 @ 13:02:
[...]

hebben jullie dat gekocht dan ?? ofzo ? die brazil render, want ik kan um niet downloaden ofzo ?? (zelfs geen test versie :? )
Gewoon even googlen, er is vast wel iemand die die testversie nog heeft...

Die testversie gaat trouwens tot 1024x768 (incl. banners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
mpegernie schreef op 07 January 2003 @ 02:50:
[...]
ok thnx, ik heb het geprobeerd idd , het schijnt te werken maar tis nogal processor intensief. ik ga er eerst een keer lekker mee testen. :)
Hoe weet jij dit trouwens? in de manual staat hier niets over.
Experimenteren. DoF bij de camera instellen had geen effect en toen zag ik hem bij de renderer staan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
nou vooruit, dan zal ik ook nog maar wat posten... :D
(ben lekker bezig geweest in de kerstvakantie,
dit is 1 van de dingen die ik af heb gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/mushroom.jpg

ja ik weet het, het zijn paddestoelen, maar ik heb ze niet gemaakt omdat ik er ""fan"" ofzo van ben hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Nog een paar leuke filmpjes van cg challenge:

Afbeeldingslocatie: http://www.cgchallenge.com/stories/2002_12/dec_2002_awards/Rogue.jpg
klik

Afbeeldingslocatie: http://www.cgchallenge.com/stories/2002_12/dec_2002_awards/johs.jpg
klik

Afbeeldingslocatie: http://www.cgchallenge.com/stories/2002_12/dec_2002_awards/Knut.jpg
klik

Afbeeldingslocatie: http://www.cgchallenge.com/stories/2002_12/dec_2002_awards/astrofish.jpg
klik

Nee deze zijn niet door mij gemaakt, maar vond het wel de moeite waard om ze hier te posten. Animatie zie je hier toch maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Idd erg vet. Welk programma wordt eigenlijk doorgaans gebruikt om real-world en 3d te blenden?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

die zijn ECHT VET gemaakt! omg

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 07 January 2003 @ 18:12:
Idd erg vet. Welk programma wordt eigenlijk doorgaans gebruikt om real-world en 3d te blenden?
Kan ook prima met bij.v 3d studio max voor zover ik weet. Je integreert 2d beelden in 3d. FF opzoeken op Google... daar vind je daar wel iets over :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 14:06
:'( nog ge googled maar kon nog nix duidelijks vinden om Meshtools aan de praat te krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
zit in de max help file ook al een hoop info over camera matching en camera tracking. Dat is iig om te zorgen dat je in max een camera kan maken die onder precies dezelfde hoek naar iets kijkt als de echte camera waar iets mee is opgenomen... Heb het zelf nooit geprobeerd, maar de mogelijkheden zijn wel mooi. Je moet alleen wel nauwkeurig gaan meten om dat goed te krijgen...

edit: als het nog niet duidelijk was: dit ging dus over het integreren van cg spul met echte foto- of videobeelden...

[ Voor 14% gewijzigd door DocB op 07-01-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
veel post-werk wordt in bijvoorbeeld combustion, after effects of Shake gedaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Schuey schreef op 07 januari 2003 @ 18:49:
:'( nog ge googled maar kon nog nix duidelijks vinden om Meshtools aan de praat te krijgen... :(
Installeer meshtools zoals omschreven staat in de help file. Ga in max nu naar je customize user interface. Ga naar Quads en zet Category op Meshtools. Kies bij default viewport quad nu modeling 2, en begin maar te slepen. Ik zou zeker connect 1, edge loop/ring erin zetten en als je het handig vindt toggle ignore backfacing. Voor de rest moet je zelf maar kijken. Hoop dat het hier mee lukt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op www.405themovie.com staat wel interessant leesvoer..
Ook coole filmpje trouwens..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Mag ik mischien een n00b vraag stellen. Jullie helpen me er heel erg mee.
Ik heb een texture gemaakt.

Ik doe --> get material
-->ik open m'n bitmap

en dan :? *bloos
hij staat vierkant maar ik moet hem natuurlijk in een bolletje hebben want zo kan ik natuurlijk niet 'asign material to selection' doen.

Wie helpt me met deze n00b vraag ?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

De link die bij de filmpjes hoort. Staat bij welke methodes en software er is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
likkepot schreef op 07 January 2003 @ 20:45:
Mag ik mischien een n00b vraag stellen. Jullie helpen me er heel erg mee.
Ik heb een texture gemaakt.

Ik doe --> get material
-->ik open m'n bitmap

en dan :? *bloos
hij staat vierkant maar ik moet hem natuurlijk in een bolletje hebben want zo kan ik natuurlijk niet 'asign material to selection' doen.

Wie helpt me met deze n00b vraag ?
Je moet naar een lege material gaan, naar maps gaan, diffuse color en daar kiezen voor bitmap en dan je texture kiezen, zo werkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 07-01-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

phat, likkepot aan het 3den :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Allochtoon schreef op 07 January 2003 @ 21:35:
phat, likkepot aan het 3den :)
Ja ik kan moeilijk achter blijven he ;)
Trouwens bedankt voor de tip hierboven. Je ziet wel hoe n00b ik ben...

[ Voor 17% gewijzigd door likkepot op 07-01-2003 22:32 ]

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Texture en Belichting testjes.

Textures, Specular Maps, Diffuse Maps en Bump Maps (c)2003 BioWEB :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/SadAlienTexturing.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/SadAlienLighting.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 07-01-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mrmensink/wipjes/firsthead%20testrender2.jpg

Excuses voor verkloten layout

Commentaar en Tips zijn natuurlijk weer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/starscafe.jpg

Stars Café, einde 50'er jaren ergens *zingt Rock Around The Clock*

En? Wel leuk toch? Er moet nog een hoop aan gebeuren (Ja, er moet nog een deur naar binnen in :D en er komt nog een dak op en er wordt nog radiosity belichting gemaakt en uiteindelijk maak ik wel een filmpje dat er een overview komt :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tegelvloer is niet mooi, en die klopt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Bij max zit een mooie tegel bitmap, of anders is die wel op 3dcafe te vinden. Die bitmap + een goeie bump geeft een veel mooier resultaat.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ik denk eigenlijk dat een goede belichting al heel veel doet. Area lights geven heel snel leuk resultaat :D
Welk programma is het in gemaakt trouwens? Geen MAX ofwel?

en voor OuTPuT:
ik vind het id heel erg tof maar je model moet nog veel aan gebeuren. Probeer adhv referentie plaatjes je hoofd wat "correcter" te krijgen. dingen die direct opvallen: grote neus, groot oog, rare kaaklijn, geen slaap. En mocht het een alien zijn: toch meer detail. maar je bent lekker op weg.
suc6

[ Voor 49% gewijzigd door mpegernie op 08-01-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja wel max, de vloer ga ik naar kijken en ook de area lights, de radiosity heeft net een uur staan draaien en it sucks! dank voor de tips :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ik heb de volledige versie van brazil en daar zitten makkelijke area lights in. radiosity vind ik zelf ook een beetje lastig in te stellen. misschien kun je snel resultaat boeken met een array van 3x3 omni's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan een plaatje van mij, gerenderd en gemoddeld in max4, vorig jaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jidewadg/Derk/ocean15.jpg

greetzz!
-DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/starscafe1.jpg

Nou, 3x3 omni's en een shot vanaf buiten door het raam heen, het lijkt al wat beter dacht ik zelf, maar nog lang niet optimaal natuurlijk :)

edit: ik ga de vloer vanmiddan wel doen denk ik ;)

[ Voor 13% gewijzigd door WhizzCat op 08-01-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 14:06
Holy_Paladin schreef op 07 January 2003 @ 19:58:
[...]

Installeer meshtools zoals omschreven staat in de help file. Ga in max nu naar je customize user interface. Ga naar Quads en zet Category op Meshtools. Kies bij default viewport quad nu modeling 2, en begin maar te slepen. Ik zou zeker connect 1, edge loop/ring erin zetten en als je het handig vindt toggle ignore backfacing. Voor de rest moet je zelf maar kijken. Hoop dat het hier mee lukt :) .
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
bedankt man :D Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

vraagje..

:'( ik was bezig met boolean, en dan een staafje uit een kubus extraxten zegma (knippen) er stonden 20 staafjes, dus ik stuk voor stuk, staafje, boolean, pick operant, "wala" mooi gaatje in me kubus :) ik doe dat zo verder, maar nu zie ik opeens dat ik op de eén of andere manier, heb ik zo'n staafje vastgeplakt aan me kubus, en is dat opeens 1geheel geworden :? leuk hoor, maar dat staafje moet daar echt weg, en ik kan um niet loskrijgen...hoe moet ik dat doen ??

plz, het kan toch wel ? (en de undo-functie, ben ik altelaat voor, want ik had alweer teveel dingen gedaan :() save-file loaden is geen optie, want die had ik nog niet....

hulp ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

had je toevallig de boolean op union oid staan? :)
tja je kunt
-het booelan object (als je dat nog hebt0 selcteren en er de operands weer uit halen
-of opnieuw beginnen
-mesh bewerken (vertexes oid weghalen)
-met een extra booelan dit weer ongedaan proberen te maken.

(voor zover ik zo weet)

[ Voor 18% gewijzigd door mpegernie op 08-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=40893

ben na een hele tijd van non-inspiratie eindelijk weer eens verder gegaan aan mijn dreamcar, gebaseerd op de viper rt/10

ben nog aant twijfelen of ik een soft- of hardtop maak :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
ik wilde weer mee gaan doen aan de 3d contest, maar mijn rotate functie werkt niet en ja ik heb op x y z of die andere gedrukt, niks draait, andere functies zoals scale en drag werken wel

ik heb 3dmax 4.2

heb ik per ongeluk iets aan of uitgezet?

[ Voor 10% gewijzigd door fatbenny op 08-01-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Atgast schreef op 08 January 2003 @ 18:31:
[afbeelding]

ben na een hele tijd van non-inspiratie eindelijk weer eens verder gegaan aan mijn dreamcar, gebaseerd op de viper rt/10

:P
ik ben niet erg snel onder de indruk van autos (geen fan van die dingen) maar dit is wel een heel stoer karretje... i'm impressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het een mooi model van je auto Atgast alhoewel ik het erg moeilijk vind om nu al een oordeel te vellen. Zeker omdat het nog steeds alleen de onderkant is. En een echt mooi automodel is uitmuntend gedetailleer, zeer gestroomlijnt en erg goed voorzien van materials.
Maar ik heb het gevoel dat dat wel goed gaat komen, ik houd hem in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

[afbeelding]

doe alsjeblieft HARD top ik vin soft top echt lelijk .... maar das mijn mening :)

Veder zeer netjes _/-\o_

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 08 januari 2003 @ 18:31:
[afbeelding]

WOW ziet erg echt super uit. Ben benieuwd hoe het eind resultaat zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
fatbenny schreef op 08 January 2003 @ 18:39:
ik wilde weer mee gaan doen aan de 3d contest, maar mijn rotate functie werkt niet en ja ik heb op x y z of die andere gedrukt, niks draait, andere functies zoals scale en drag werken wel

ik heb 3dmax 4.2

Zal wel weer zo'n probleem zijn, wat je kunt oplossen door weer op die sneltoets te drukken, heb ik ook vaak. Ff zoeken dus, of een keer op je toetsenbord rammen ;) , ik zou iig niet te snel reinstall doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

whaha! ik snap ook wel waarom je dit je dreamcar noemt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die auto is d0p3... een van de betere concept cars.
keep it up man! wel goed afronden, zou zonde zijn...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje: ik heb net voor de eerste keer iets geanimeert (werd wel 's tijd), maar hoe render je zoiets nou zodat het een avi file wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
mijn project nadert ook zijn einde.

Hier een Semi-Final
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/BsC3/1.jpg

Begint er al op te lijken!
Rendertijd is nu rond de 4 mins voor een 640*480

Nu alleen nog 1000 frames voor mijn filmpje op 640*480 renderen...
(1000*4/60=66 uur... hmmmm minder :/ )

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

@Xen
euhm.... alle frames naar een avi renderen?

[ Voor 7% gewijzigd door mpegernie op 08-01-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpegernie schreef op 08 januari 2003 @ 22:43:
@Xen
euhm.... alle frames naar een avi renderen?
ja, maar hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

F1 ?
render dialog, frame bereik (bovenaan) selecteren. bij output formaat een video formaat met gewenste codec kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

* GA!S is bijna klaar met zijn model....

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/TUE/afstuderen/Pictures/graphy/index.php?displaypic=temp%2Frenders%2Fmaya%2F308.jpg&non_lr=

Zit nu de exporuimte te modelleren en in te richten. Als iemand nog iets leuks heeft om in mijn virtuele expo-ruimte te zetten dan houd ik me bij deze van harte aanbevolen! Ik heb al wel wat 2d werk verzameld maar ik zoek nog een paar leuke modelletjes / kleine WIPjes die aansluiten bij een expositie over underground kunst.

Scherm wat je daar ziet komen webpagina's op te draaien. Komen nog een aantal van dat soort interactieve schermen in + schermen om posters / flyers op te plakken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuren naar toiletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Deuren? Wat zijn dat? :+ Afscheidingen worden gevormd door het plaatsen van vlakken. In het portaal zitten trouwens geen openbare toiletten, alleen in de zaal en het cafe.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
fatbenny schreef op 08 januari 2003 @ 18:39:

ik heb 3dmax 4.2

Crosspost? :) Volgens mij is dat niet op te lossen. Het klinkt als een ordinaire software fout. Als ik jou was zou ik hem toch opnieuw installeren.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoeft geen fout te zijn. Misschien heeft ie wel per ongeluk op de X gedrukt. Dan lichten je axes niet meer op als je er met de muis overheen gaat. Misschien bedoelt ie dat wel... :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Yohann!s schreef op 08 January 2003 @ 17:48:
vraagje..

:'( ik was bezig met boolean, en dan een staafje uit een kubus extraxten zegma (knippen) er stonden 20 staafjes, dus ik stuk voor stuk, staafje, boolean, pick operant, "wala" mooi gaatje in me kubus :) ik doe dat zo verder, maar nu zie ik opeens dat ik op de eén of andere manier, heb ik zo'n staafje vastgeplakt aan me kubus, en is dat opeens 1geheel geworden :? leuk hoor, maar dat staafje moet daar echt weg, en ik kan um niet loskrijgen...hoe moet ik dat doen ??

plz, het kan toch wel ? (en de undo-functie, ben ik altelaat voor, want ik had alweer teveel dingen gedaan :() save-file loaden is geen optie, want die had ik nog niet....

hulp ? :'(
Veel booleans achter elkaar uitvoeren trekt MAX niet, dan gaat ie onherroepelijk fouten maken. Die box die er uit steekt is dan ook gewoon puur een error van MAX. Je kunt dit ongedaan maken, want je kunt gewoon de twee objecten die in je boolean zitten er weer uit halen, is gewoon een knop voor bij boolean-objecten.

Dé oplossing voor boolean-problemen is de poly-density van je base-objects te veranderen. Stelregel is dat de afstand tussen de vertices in allebei de objecten die in de boolean komen ongeveer gelijk moet zijn.

Maar boxes kun je beter gewoon helemaal niet met boolean eruit knippen. Gebruik gewoon de extrude-functie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat trouwens WEL werkt in dat geval: 1 staafje omzetten naar editable mesh, de rest van de staafjes attachen. Dan het object waar ze uit moeten omzetten naar editable mesh en DAN pas een boolean op die 2 objecten.
Booleans trouwens ALTIJD tussen de stappen door omzetten naar editable mesh, stapelen van booleans in de stack gaat altijd fout. MAX is geen solid moddeler.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ik vind booleans in max zo irritant werken, ik vermijd het liever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! ja, een nieuwe Noob met zijn mismaaksels (?)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ingsites/Flat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ingsites/nieuwste%20creatie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ingsites/Theeservies.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ingsites/Backgrounds/Background4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ingsites/Backgrounds/plaaatje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ingsites/Backgrounds/background1.jpg

dat was het reacties graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Allochtoon schreef op 09 januari 2003 @ 14:06:
ik vind booleans in max zo irritant werken, ik vermijd het liever..
Werkt prima hoor, zolang je de beperkingen kent.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Oogst schreef op 09 januari 2003 @ 11:53:
[...]

Veel booleans achter elkaar uitvoeren trekt MAX niet, dan gaat ie onherroepelijk fouten maken. Die box die er uit steekt is dan ook gewoon puur een error van MAX. Je kunt dit ongedaan maken, want je kunt gewoon de twee objecten die in je boolean zitten er weer uit halen, is gewoon een knop voor bij boolean-objecten.

Dé oplossing voor boolean-problemen is de poly-density van je base-objects te veranderen. Stelregel is dat de afstand tussen de vertices in allebei de objecten die in de boolean komen ongeveer gelijk moet zijn.

Maar boxes kun je beter gewoon helemaal niet met boolean eruit knippen. Gebruik gewoon de extrude-functie.
hoe doe je dat dan met die extrude functie ?? en waar zit die dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Yohann!s schreef op 09 januari 2003 @ 14:21:
[...]

edit-mesh -> edge extrude / face extrude etc.
De werking van de functie staat prima gedocumenteerd in de helpfiles van max.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zorg je dat je door een theepot kan kijken als je hem van glas maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 14:33:
Door de tutorials eens een keer te doen. OPACITY instellen...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

GA!S schreef op 09 January 2003 @ 13:19:
MAX is geen solid moddeler.
en dat is zo ontzetten jammer want ik hou van solids :D

maar jah die hebben ook zo weer hun beperkingen :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09 20:32
Deze heb ik een tijd geleden gemaakt samen met een vriend voor onze LAN-Party..
Afbeeldingslocatie: http://www.amplefrag.nl/images/AmpleFragVrocket.jpg

Raket+Kettingen heb ik gemaakt.
Letters+flare heeft kennis gemaakt..

We hebben een heel filmpje gemaakt in 3D Max, alleen het is echt van type n00b, en 200mb ofzow...

Ik post vanavond (als ik thuis ben) nog wel een paar plaatjes van de rest waar we mee bezig waren..

edit:
Ik zie nu dat de kettingen hier nog recht naar beneden hangen, en de belichting hier niet klopt. Dit hebben we wel opgelost, alleen de verkeerde versie staat dus online :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sabbath op 09-01-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Erg mooi, khad een vraagje:
Hoe kijg je het voor elkaar dat de ondergrond waar hij opstaat, zo mooi overloopt in de achtergrond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 16:42:
[...]

Hoe kijg je het voor elkaar dat de ondergrond waar hij opstaat, zo mooi overloopt in de achtergrond??
als het in brazil is gerenderd (Wat ik even aanneem) dan kun je een oneindig groundplane maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
GA!S schreef op 09 January 2003 @ 01:12:
* GA!S is bijna klaar met zijn model....

[afbeelding]

Zit nu de exporuimte te modelleren en in te richten. Als iemand nog iets leuks heeft om in mijn virtuele expo-ruimte te zetten dan houd ik me bij deze van harte aanbevolen! Ik heb al wel wat 2d werk verzameld maar ik zoek nog een paar leuke modelletjes / kleine WIPjes die aansluiten bij een expositie over underground kunst.

Scherm wat je daar ziet komen webpagina's op te draaien. Komen nog een aantal van dat soort interactieve schermen in + schermen om posters / flyers op te plakken.
Een schaalmodel van dat gebouw :Y) in je expo ruimte zetten :)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een asbak en een sigaret daarbij te maken.
De sigaret is al bijna af, alleen de asbak lukt me niet echt.
Ik heb het geprobeerd met een tube en dan de vertex aangepast zodat het een beetje rond leek en een paar polygons naar beneden ge-extruded en dan een meshsmooth erop los gegooid met Iterations: 1.
Maar nu zie je gaten waar ik de polygons naar beneden ge-extruded heb..
Hoe los ik dit op, of wat is een andere manier om dit te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Chopper_Rob schreef op 09 January 2003 @ 19:15:
[...]

Een schaalmodel van dat gebouw :Y) in je expo ruimte zetten :)
Cursus "hoe verdubbel ik nutteloos mijn faces" deel 1 :+

Maar die twee vormen is misschien wel een idee ja :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
GA!S schreef op 09 januari 2003 @ 19:52:
[...]

Cursus "hoe verdubbel ik nutteloos mijn faces" deel 1 :+

Maar die twee vormen is misschien wel een idee ja :P
Dat bedoel ik ook, niet alles nog een keer, maar de vorm dat iedereen het idee begrijpt.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

dit was eigelijk bedoeld nog voor de "snelheid contest", mja ... ik doe toch op mijn gemakjes lekker door :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/decnudp/evelyn/F1_brazil3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
ik volg deze thread al een tijdje en ik vind dat er echt goeie creaties tussen zitten. Maar die formule 1 auto is gewoon echt super. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 16:42:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=41547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bedoelt hoe ze dat in studios doen? Daar nemen ze een muur en de grond en laten ze dat overlopen door hoe zeg je dat een groot vel papier in de scherpe hoek te schuiven zodat het rond word.
Er zit dan dus geen naad tussen de muur en de grond.
De binnenkant van een camferbox gebruiken? Normals inverten en je hebt een studio met een in de muur overlopende grond....
Begrijp je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/TUE/afstuderen/Pictures/graphy/index.php?displaypic=temp%2Frenders%2Fmaya%2F310.jpg&non_lr=

Begin gemaakt met texturering en aankleding, belichting is test (6 ray-traced omni's is te traag voor +/- 10.000 frames tegen 7 minuten per frame :P )
Totale scene is op dit moment 117k faces.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 00:54:
hoi,

dit was eigelijk bedoeld nog voor de "snelheid contest", mja ... ik doe toch op mijn gemakjes lekker door :)

[afbeelding]
Kritiek:
-voorwielen zijn kleiner/smaller als achterwielen
-neus id te dun
-nog wat andere verhoudingen die niet helemaal kloppen.

Maar wel erg mooi voor de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qui-Gon Jinn schreef op 10 January 2003 @ 13:10:
ik volg deze thread al een tijdje en ik vind dat er echt goeie creaties tussen zitten. Maar die formule 1 auto is gewoon echt super. _/-\o_
thx Qui-Gon Jinn, mischien moet je zelf wel es eens iets posten
handige_harrie schreef op 10 January 2003 @ 16:28:
[...]

Kritiek:
-voorwielen zijn kleiner/smaller als achterwielen
-neus id te dun
-nog wat andere verhoudingen die niet helemaal kloppen.

Maar wel erg mooi voor de rest :)
thx voor de comments handige_harrie, maar elk wiel is een copy dus, kleiner of smaller kan al niet, dit komt mischien gewoon door het perspectief zicht dat er wat vervorming optreedt. Wat de neus betreft heb je gelijk, mischien wel iets te small. Qua verhoudingen zit alles wel goed denk ik hoor, want dit model werd gemaakt adhv van een aantal blueprints. Ik ga nog een paar dagen aan het model tweaken, en dan es beginnen zien om te texturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 14:33:
Yohann!s schreef op 09 januari 2003 @ 14:21:
[...]

Jullie moeten allebei heel erg nodig de tutorial-serie in mijn signature gaan doen. Pas als je ze alledrie helemaal hebt gelezen, gedaan en begrepen mag je dit soort vragen stellen, want ze zijn enorm n00b.

Dat je die dingen niet snapt en vraagt is logisch, maar ik leg het dus bij deze even uit: dingen die je gemakkelijk zelf kunt uitvinden mag je hier niet eens vragen. Wat dan gemakkelijk zelf uit te vinden is, dat is natuurlijk discutabel, maar dingen die in n00b-tutorials worden uitgelegd mag je dus niet vragen hier, want die zijn te simpel.

Dus: succes met die tuts en met 3d in het algemeen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 00:54:
hoi,

[afbeelding]
Kan jij hier niet een tutorial van maken? Of van een anderen soort racewagen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 17:02:thx voor de comments handige_harrie, maar elk wiel is een copy dus, kleiner of smaller kan al niet
Waarom niet, je hebt dat wiel toch zelf gemaakt, dan kun je ook verschil maken tussen voor- en achterwiel :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

even een mini update, vooral onderhuids werk, maar in t weekend kan ik er weer iets meer tijd in steken.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=41676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 19:39:
Ik ben bezig met een asbak en een sigaret daarbij te maken.
De sigaret is al bijna af, alleen de asbak lukt me niet echt.
Ik heb het geprobeerd met een tube en dan de vertex aangepast zodat het een beetje rond leek en een paar polygons naar beneden ge-extruded en dan een meshsmooth erop los gegooid met Iterations: 1.
Maar nu zie je gaten waar ik de polygons naar beneden ge-extruded heb..
Hoe los ik dit op, of wat is een andere manier om dit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://members.home.nl/atje/Archive.zip

zie maar of je eruit komt, zo niet, dan hoor ik t wel :) (max5)

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.