teveel zooi, te weinig tijd
Anoniem: 38575
nb. deze plugins zijn niet echt gratis (er is wel een optie om ze te downloaden, denk dat t gaat om een trail) ...
Zie sigAnoniem: 47196 schreef op 17 februari 2003 @ 14:58:
Hawver waar heb je die plugin vandaan?
die wil ik namelijk ook wel ff hebben

animatie van water in glas
Settings en bijbehorende objecten voor RealFlow
En voor de liefhebbers: 4WIP's van m'n auto(1024x768)
Hawver zou je jouw settings eens willen posten?
[ Voor 56% gewijzigd door handige_harrie op 17-02-2003 15:58 ]
Anoniem: 58815
Anoniem: 52458
30 (of 60) dagen trial van adobe premiere 6.0, werkt perfecthandige_harrie schreef op 17 February 2003 @ 15:24:
Even een vraagje: wat is een goed (gratis/trial) progje om losse frames naar AVI om te kunnen zetten?
En voor eeuwig werkend en echt heel erg handig: BINK. Kan converteren naar bijna alles waar je codecs van op je hd hebt staan. Helaas niet naar .mov en .mpeg-ernie , verder al het relevante.handige_harrie schreef op 17 February 2003 @ 15:24:
Even een vraagje: wat is een goed (gratis/trial) progje om losse frames naar AVI om te kunnen zetten?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Als het een wip is zou ik niet zo veel grain gebruiken. Het ziet er dan erg rommelig uit en niemand kan echt goed zien wat je gemaakt hebt. Of zitten er some kleine foutjes in de mesh die je op deze manier probeert te verbergenhandige_harrie schreef op 17 February 2003 @ 15:09:
[...]
En voor de liefhebbers: 4WIP's van m'n auto(1024x768)
Dat is geen grainhiostu schreef op 17 February 2003 @ 19:14:
Als het een wip is zou ik niet zo veel grain gebruiken. Het ziet er dan erg rommelig uit en niemand kan echt goed zien wat je gemaakt hebt. Of zitten er some kleine foutjes in de mesh die je op deze manier probeert te verbergen
En je kunt vast al raden waarom dat aantal samples zo laag is
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Anoniem: 34259

De volgende punten moet ik in ieder geval nog aan werken:
-de cello afmaken en zorgen dat ie niet op een contrabas lijkt (hij is nu te dik);
-simpele textures voor microfoon, drums en cello;
-voor en achtergrond op elkaar afstemmen.
Vooral dat laatste, zorgen dat de letters en het 3d goed harmoniëren, dat wordt nog moeilijk.
Veel feedback is welkom.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 28596
-belichting vind ik minder, grijs/zwart en de schaduwen...gebruik GI of iets van volumetric lighting ofzo.
-gedetailleerde modellen zoals je ze nu hebt vindt ik niet echt geschikt voor een cd-hoesje, eerder schematischere weergave van, strakke dikke lijnen (meer zoals letters)
-letters zijn erg mooi - en levendig - de muziekinstrumenten zijn nogal star. Misschien vliegende drumsticks en microfoon met motionblur. Motionblur op trillende snaren/drums.
-laat felle kleuren van de letters terugkomen in de instrumenten, of maak deze juist helemaal z/w
-eventueel een cartoonfiguurtje - in dezelfde kleuren/stijl als letters - achter drumstel, al drummend.
Ik hoop dat je er wat mee kunt
Zorg ervoor dat de letters als een losgeslagen trein in je beeld vliegen vanuit 't midden. Desnoods stukjes die eraf ketsen met veel motion blur om te laten zien dat 't pijn doet. Maar alsje-blieft niet die kleuren en die typografie, want dan neemt niemand je serieus. Sorry dat ik als een compleet aarshol klink.
ow ja, leuke xp-30
Ook misschien een idee.. Je hebt misschien de clip van Cassius - Sounds of Violence gezien. Daar krijg je in de clip opeens een verschuiving in de lucht - die met blokjes gemaakt is. Het lijkt allemaal i.i.g. erg groot.
Kun je niet een of andere man maken die naar de horizon kijkt (overdag), je ziet 't silhouet zo'n beetje in de linkerkant, met een mooie DOF, met een heel aantal kilometers verder een stel instrumenten die deel lijken uit te maken van dat landschap? Ik noem maar wat... ik weet ook niet wat ik zo gauw zou verzinnen. Anders zou ik 't gewoon stockphotoblending/2d houden.
[ Voor 47% gewijzigd door Yoozer op 17-02-2003 23:30 ]
teveel zooi, te weinig tijd
past wel goed bij de sfeer van de donker fadende kubus vind ik
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
- kan je niet gebruik maken van een camera met een fish-eye lens (overdreven depth of view )? Zodat je bijv. een beetje het gevoel krijgt dat je door de bewakingscamera kijkt....
- Cartoonrender is wellicht ook wel cool - misschien een stijl als:

Edit: zo cartoonrenderen lijkt me overigens wel erg moeilijk - mocht het je lukken (of iemand anders) hoor ik graag hoe je dat voor elkaar krijgt.
[ Voor 18% gewijzigd door vargo op 18-02-2003 00:03 ]
Is inderdaad een trial van Realflow 2. Gratis te downloaden. Je kan alleen je bestanden niet opslaan.Anoniem: 38575 schreef op 17 February 2003 @ 15:08:
RealFlow en RealWave: http://www.nextlimit.com/
nb. deze plugins zijn niet echt gratis (er is wel een optie om ze te downloaden, denk dat t gaat om een trail) ...
Voor een beter resultaat zou ik de viscocity wat lager zetten en de snelheid/ speed van de particles wat hoger. Ik kan op zich wel mijn instellingen posten maar ze zijn sterk afhankelijk van van de schaal waarop je je glas gemaakt hebt. Speed was trouwens 15 bij mij. Viscocity weet ik niet meer. Omdat ik mijn bestand niet kon opslaanhandige_harrie schreef op 17 February 2003 @ 15:09:
[...]
Zie sig
[afbeelding]
animatie van water in glas
Settings en bijbehorende objecten voor RealFlow
Hawver zou je jouw settings eens willen posten?
Edit:
Ik ga binnenkort een stukkie/ tutorial schrijven over HDRI. Zie ook www.splutterfish.comHmm, ik heb al een zooi gedaan met HRDI maar ik kom er nog steeds niet uit.
Kun jij me wat uitleg geven over hoe ik het aan de praat krijg in max?
[ Voor 11% gewijzigd door HawVer op 18-02-2003 11:39 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Nandub / Virtual Dub ( zoek op Gordian Knot )handige_harrie schreef op 17 February 2003 @ 15:24:
Daarmee kan je alles naar divx encoden, of welke andere codec dan ook...
en met tmpegenc kan je je shit naar mpeg encoden voor VCD's, SVCD's en/of DVD's
fok zeg.. how the crap hou je het overzicht.. echt geweldigAtgast schreef op 08 January 2003 @ 18:31:
[afbeelding]
ben na een hele tijd van non-inspiratie eindelijk weer eens verder gegaan aan mijn dreamcar, gebaseerd op de viper rt/10
ben nog aant twijfelen of ik een soft- of hardtop maak
hardtop of softtop.. wat mij betreft mag je ze allebij wel maken.. alhoewel ik denk dat een softtop moeilijker is... hee!! uitdaging!

klik pic voor 1000x1800
Snelheid is net aan de hoge kant vind ik zelf. Viscosity is ook wel goed, ik denk het enige waardoor het er niet 100% uitziet is omdat ik een beetje heb valsgespeeld met de zwaartekracht (die is lager) daarom blijven de particles ook net iets te lang in de lucht hangenHawVer schreef op 18 February 2003 @ 11:34:
Voor een beter resultaat zou ik de viscocity wat lager zetten en de snelheid/ speed van de particles wat hoger. Ik kan op zich wel mijn instellingen posten maar ze zijn sterk afhankelijk van van de schaal waarop je je glas gemaakt hebt. Speed was trouwens 15 bij mij. Viscocity weet ik niet meer. Omdat ik mijn bestand niet kon opslaan
Je moet gewoon de fps erg hoog zetten, en dan kun je normale zwaartekracht en een hogere emmiter-speed gebruiken.
In VirtualDub kun je toch geen losse frames omzetten naar .avicappie schreef op 18 February 2003 @ 11:53:
Nandub / Virtual Dub ( zoek op Gordian Knot )
Daarmee kan je alles naar divx encoden, of welke andere codec dan ook...
en met tmpegenc kan je je shit naar mpeg encoden voor VCD's, SVCD's en/of DVD's
Er was overigens iemand die het had over Max Videopost;
ik werk niet met Max daarom staat er ook "Cinema4D" in m'n sig
[ Voor 11% gewijzigd door handige_harrie op 18-02-2003 15:52 ]
ik ben er nog aan verder gegaan, tis een hardtop geworden btw, er staat ergens een plaatje. ik heb er weer een week of 2 niks meer aan gedaan, omdat ik idd moeite heb met overizcht te behoudencappie schreef op 18 February 2003 @ 12:03:
[...]
fok zeg.. how the crap hou je het overzicht.. echt geweldig
hardtop of softtop.. wat mij betreft mag je ze allebij wel maken.. alhoewel ik denk dat een softtop moeilijker is... hee!! uitdaging!
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Anoniem: 30794
dit inspireert mij heel erg.. ik wel graag die andere renders zien.,.Anoniem: 52458 schreef op 16 February 2003 @ 21:23:
veeel mooie dingen in dit topic
hier wat van mij,
[afbeelding]
een heel klein onderdeel van een groter project, is al grotendeels af maar heb er geen goeie renders van.
en de hoeveelheid detail hierin is zwaar overdreven aangezien dit slechts een heel klein onderdeel wordt in een groter geheel. (rest is trouwens ook zo gedetailleerd, en ja ik ben gestoord wat betreft details)
hihiAnoniem: 30794 schreef op 18 February 2003 @ 17:57:
[...]
dit inspireert mij heel erg.. ik wel graag die andere renders zien.,.
maar je hebt geluk, ben nu halverwege met renderen van een fatsoenlijke kwalitiet, dus als je een kwartiertje gedult hebt, post ik m meteen en nog een paar oude

en ik moet nu ff eten, anders gaat mn vader weer slaan als ik nu nog langer wacht, rest komt zometeen.... tsjah... sorry
Ik werk idd in Doorn, en woon zelf in Woerden (even profile aanpassen). Maarn doe ik misschien na een mogelijke herindelingXion schreef op 16 February 2003 @ 23:39:
[...]
offtopic:
Wat gaaf! Ik zie in je profiel dat je niet in Doorn woont, waarom Doorn? Werk? Wel phat hoor, wanneer gaa je Maarn doen? Daar woon ik namelijk.
dat ding wat je er onder ziet bungelen is dus ook het enige wat nog niet af is, moet een pencam worden. (echte camera werd te zwaar) is voor m'n profiel werkstuk met nog 2 anderen. Wat dus het plan is om een computer gestuurde camera beweging uit te kunnen voeren, motion control etc...
genoeg gelul, ga gewoon verder met plaatjes spammen

btw, ik heb wel meer pics, maar dit vreet nogal bandbreedte van mn betaalde host... dus voor de intelligenten (en de echt geinteresseerden) check ff mn eigen servertje, naamgeving moet je zelf maar achter komen
GVD, dat meen je niet, lijkt wel alsof mn site gecrasht is...... hmmm ze staan er wel op als t goed is....... arghhhhh
Anoniem: 77861
Hoe krijg ik die ramen transparant.
Ik heb een model gepakt van spel racer met zmodeler geopend daar wielen enzo op goeie plek onder auto gezet toen gesaved en toen met 3dmax5 geimporteerd.
Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen met dit probleempje

een beetje rotzooie in het programma
keep up the work
FragNeck, dit was kindof een vraagje aan jouE-Mile schreef op 18 February 2003 @ 18:02:
[...]
Is er een soort van tutorial voor 't bereiken van dit resultaat?
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Ondanks de commentaren van anderen vind ik hem echt GEWELDIGOogst schreef op 17 February 2003 @ 22:30:
Ik ben bezig met het ontwerpen van de hoes van de eerste serieuze demo-cd van mijn band Distance. Hij moet morgen op de post naar Tilburg voor de eerste voorronde van de Wraak van Brabant, maar gelukkig heb ik morgen vrij, dus af komt ie wel. De voorkant:
[afbeelding]
De volgende punten moet ik in ieder geval nog aan werken:
-de cello afmaken en zorgen dat ie niet op een contrabas lijkt (hij is nu te dik);
-simpele textures voor microfoon, drums en cello;
-voor en achtergrond op elkaar afstemmen.
Vooral dat laatste, zorgen dat de letters en het 3d goed harmoniëren, dat wordt nog moeilijk.
Veel feedback is welkom.
Die popart letters zijn super!! en zodra de achtergrond van textures voorzien is lijkt het contrast me erg gaaf. Heb je al een (redelijk) final af?
lensflare alert!Anoniem: 77861 schreef op 18 February 2003 @ 20:15:
Ik ben ook eens begonnen met 3d renderen.. Model niet zelf gemaakt ben d'r ook niet zo goed in.. Hoop dat ik hier mijn stuff toch mag posten, want heb er een vraagje bij:
Hoe krijg ik die ramen transparant.
Ik heb een model gepakt van spel racer met zmodeler geopend daar wielen enzo op goeie plek onder auto gezet toen gesaved en toen met 3dmax5 geimporteerd.
Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen met dit probleempje
[afbeelding]
Ramen krijg je slecht transparant met opacity en goed transparant met een raytrace material
FragNeck schreef op 17 februari 2003 @ 21:58:
Waarom krijg ik met DOF ook zoveel grain?
http://hawvie.deviantart.com/

Ja, 5 met brazil...HawVer schreef op 19 February 2003 @ 14:31:
Ik denk dat het de combinatie van blurren en Global illimunation/skylight is. Gebruik je max?
Dit topic is gesloten.