[3d] post je 3d stuff maar weer - part 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 4.407 views sinds 30-01-2008

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 73692 schreef op 13 februari 2003 @ 15:37:
[...]

Mooi, netjes... ik doe het alleen andersom, ik heb 3d studio max nu redlijk onder de knie (voor zover je max onder de knie kan krijgen). En ik moet nu op school met Autocad gaan werken, weet jij misschien een paar goede autocad tutorials, of kan ik beter een boek nemen?!?
Ik heb van school uit de meeste basiservaringen opgedaan met AutoCAD. Op modelleer gebied, heb ik mezelf aangeleerd door boxjes te maken enzo. Ook het boek van Teccollege heeft een groot aandeel.
www dot teccollege dot nl ofzo

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:08
Ff een filmpje gemaakt, te downloaden bij geocities:
http://www.geocities.com/efclanbase/zakenman.AVI
Je hebt trouwens wel dvix 4 nodig en beste nieuwste media player :)
edit:
het kan niet meer werken, de data limit transfer is weer eens bereikt :(

[ Voor 19% gewijzigd door Qylos op 13-02-2003 19:20 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Anoniem: 35969

Net het hele topic doorgebladerd: quite impressive :)
Ik ben sinds gister begonnen met 3Ds max 5. Ik ben dus op dit gebied een totale n00b...
Zijn er mensen die goede tutorials hebben waarin het vanaf het complete begin wordt uitgelegd ?
(en kom nou alsjeblieft niet aan met : 'koop een boek' , want ik wil eerst kijken of ik het écht wel wat vind, dat 3d modellen :) )

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Deel 1: Het modellen en van daaruit kun je door naar:
Deel 2: de textures
Deel 3: de belichting

Goodluck! :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Hartstikke bedankt ! Daar ga ik eens even mee aan de slag !

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12
handige_harrie schreef op 13 februari 2003 @ 16:28:
[...]

De tekst misschien wel, maar echt een handgeschreven inscriptie (van een redelijke resolutie) was niet zo makkelijk te vinden.

LiToKi, heb je C4D nog wel eens opgestart, na dat berichtje van die edge-tools?
offtopic:
ah man, wat zou ik dat graag willen, maar heb 't op 't moment veelste druk :'( hopelijk binnenkort (toch over een week vakantie :))

Anoniem: 74854

oke, nu ff wat over welden
ik ben nu dus bezig met een ruimteschip
en ik wil wat vertices welden(editable poly)
die vertices zitten dus allemaal op dezelfde lijn(nee duh 8)7 )
en toen d8 ik dus(het waren maar 2 vertices en ik weet dat het ook met collapse kan, maar ik word gek van het idee dat ik dat welden niet snap) laat ik is op target klikken, want dat doe ik normaal gesproken ook altijd.
Maar dan zou je cursor toch moeten veranderen van vorm als je over een vertex gaat, maar ja dat doet ie dus niet bij mij, ik kan em ook niet bewegen
Oftewel, waarom lukt dat welden dan niet?

Nog een probleempje heb ik met die slice plane in edit mesh
Nou, wat ik dus doe:
-klik op slice plane (heb dus geen polys geselecteerd)
-plaats hem zoals ik wil
-klik op slice

En hij gaat dus nergens doorheen :( , waarom zou dan niet lukken?

• OxiMoron
  • Laatst online: 03-04 11:36
Anoniem: 74854 schreef op 13 February 2003 @ 20:18:
oke, nu ff wat over welden
ik ben nu dus bezig met een ruimteschip
en ik wil wat vertices welden(editable poly)
die vertices zitten dus allemaal op dezelfde lijn(nee duh 8)7 )
en toen d8 ik dus(het waren maar 2 vertices en ik weet dat het ook met collapse kan, maar ik word gek van het idee dat ik dat welden niet snap) laat ik is op target klikken, want dat doe ik normaal gesproken ook altijd.
Maar dan zou je cursor toch moeten veranderen van vorm als je over een vertex gaat, maar ja dat doet ie dus niet bij mij, ik kan em ook niet bewegen
Oftewel, waarom lukt dat welden dan niet?

Nog een probleempje heb ik met die slice plane in edit mesh
Nou, wat ik dus doe:
-klik op slice plane (heb dus geen polys geselecteerd)
-plaats hem zoals ik wil
-klik op slice

En hij gaat dus nergens doorheen :( , waarom zou dan niet lukken?
Je moet de ene vertex naar de target (andere vertex) sleepen :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

dat weet ik wel, maar dat kan niet als ik geen verteces kan slepen :(

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Gebruik target weld: dan kan je de ene vertex slepen naar de andere en ze zijn geweld.
Gebruik gewoon weld: dit kan alleen als de vertices dicht bij elkaar zitten. Je kan de range instellen.
Allebei werken ze alleen in subobject mode.

De Vertex Weld modifier werkt op het gehele object. Als je 2 objecten wilt welden moet je ze eerst aan elkaar attachen. Zo dat ze in 1 object zitten.

ISS Detector en meer voor Android

dat snap ik ook en dat doe ik ook wel(tenminste dat wil ik wel doen), maar dan lukt het nog niet :(

ok, ik heb nou gezien dat dat welden in edit mesh wel werkt! :)
maar in edit poly dus niet :(
weet iemand hoe dat ook kan in editable poly?
Ik krijg als ik het in editable poly probeer weer zo'n gizmo, you know, 2 rooie pijlen en 1 grijze.

Anoniem: 32226

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/circus02_800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/circus03_800.jpg

Ok eindelijk in de tweede render ook de spaken gefixed. Gele GI voor litoki omdat ie niet van blauw houdt :). 127.000 faces, ik weet niet meer wat ik er nog bij kan maken. Ik denk zelf als jullie geen ideeen meer hebben dat ik aan het maken van maps en textures ga beginnen.
Dus als je nog ideeen mag hebben, gooi ze deze kant op en nee geen paard voor de wagen en geen leeuw in de kooi...... ik hou niet van organische dingen maken dus die ga ik ook niet maken. Als iemand het eindprodukt wil hebben om er een leeuw in de plaatsen mag je em van mij gebruiken.

• LiToKi
Anoniem: 32226 schreef op 13 februari 2003 @ 22:01:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ok eindelijk in de tweede render ook de spaken gefixed. Gele GI voor litoki omdat ie niet van blauw houdt :). 127.000 faces, ik weet niet meer wat ik er nog bij kan maken. Ik denk zelf als jullie geen ideeen meer hebben dat ik aan het maken van maps en textures ga beginnen.
Dus als je nog ideeen mag hebben, gooi ze deze kant op en nee geen paard voor de wagen en geen leeuw in de kooi...... ik hou niet van organische dingen maken dus die ga ik ook niet maken. Als iemand het eindprodukt wil hebben om er een leeuw in de plaatsen mag je em van mij gebruiken.
Hehe, het kleurtje is me om 't even :)

Maar goed, Brazil 1.0 r/s he, dan kan je eens kijken bij csg server, daar zit een leuk oneindig grondvlak in.

En ik vind kaktussen nog steeds leuk, lijkt organisch, maar is simpel te doen met een loft (1 spline in ster vorm maken + 1 als basis spline).

Leg ook eens wat steentjes op de grond.

Zo'n leuk skelet cliché stierenkop vind je misschien te moeilijk, maar zou ook leuk zijn.

• inquestos
  • Laatst online: 17:05
ehm, litoki, wat zou een circuswagen in de woestijn te zoeken hebben? :) Een leeuw vangen? :P

Misschien zou je als achtergrond een grote geblurde circustent kunnen plaatsen ofzo?

Nog iets over die spaken: Ik weet niet wat jij er van vindt, maar een even aantal staat nooit zo leuk. Verder ziet 't er wel goed uit :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Anoniem: 32226

Litoki er is alleen een model van een circuswagen en totaal nog geen scene. Vandaar dat ie gewoon op een plane geplaatst is ... ik heb nog een idee of hij wel in een scene terecht komt of wat voro scene dat wordt. Ik wil wat suggesties over de koets zelf eigenlijk.

Ik zal dat van die oneindige plane eens checken .. klinkt handig. Veel dingen weet ik te vinden in brazil maar lang niet alles :)

Anoniem: 42540

Anoniem: 74854 schreef op 13 February 2003 @ 21:54:
ok, ik heb nou gezien dat dat welden in edit mesh wel werkt! :)
maar in edit poly dus niet :(
weet iemand hoe dat ook kan in editable poly?
Ik krijg als ik het in editable poly probeer weer zo'n gizmo, you know, 2 rooie pijlen en 1 grijze.
dat heb ik ook vaak. Wat me opviel is dat t meestal ik dan meestal een 4-edge-ige poly naar een 3 wil maken... weet niet of t er iets mee t maken heeft. In de edit-mesh kan je mesh dan ook raar vervormen bij t alleen al converten, en terug al helemaal.. soms heb je dan gewoon weer de niet gewelde vertex terug ...
[over weld en collapse in 3dsm, hoop dat ik j goed begreep :9 ]

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 42540 op 13-02-2003 23:37 . Reden: typos en wat meer abn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

pelle, leef je nog? we zitten al over de 1300 posts en nog steeds geen nieuw 3d topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik ben al een heel eind op weg met die tutorial en begin een beetje het 'systeem' van 3ds Max te snappen.
ff een vraagje : als jullie dingen modellen, maak je dan alle vormen vanuit basisvormen met 'edit mesh' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
PJanssen schreef op:
Nou ik ben al een heel eind op weg met die tutorial en begin een beetje het 'systeem' van 3ds Max te snappen.
ff een vraagje : als jullie dingen modellen, maak je dan alle vormen vanuit basisvormen met 'edit mesh' ?
Nee, er zijn zoveel mogelijkheden; splines (lofts, surfaces, extrudes enz.), NURBS (al zuigen die heel hard in max), edit poly (mijn favouriet, wat ik lekkerder vind dat edit mesh) en je kan zelfs een boel doen met primitieven en booleans, als je 't een beetje simpel houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Ben ook weer is begonnen met MAX'en, het is nu toch rustig hier op me stage. Dus zit al twee dagen met MAX te klooien. :) Ben inderdaad nog flink bezig met Unwrap UVW, dus te textures kloppen nog niet allemaal.. Maar het idee is er:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/black/got/tank_wip_1.jpg

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Over een nieuw topic gesproken ik heb de quickstart aangepast:
Quickstart v1.1 :)

.

[ Voor 19% gewijzigd door HawVer op 14-02-2003 13:48 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

trouwens **oogst**
vette opleiding, vet dat je bent aangenomen!

ik doe nu Multimedia Vormgeven op het rafisch Lyceum in Eindhoven. 2e jaar.
Ga zeker weten ook naar de HKU en dezelfde opleiding volgen ! :)

Vanaf kinds af aan heb ik me al voorgenomen PC games te maken dus dat ga ik ook zeker doen ! :D

[ Voor 66% gewijzigd door likkepot op 14-02-2003 14:15 . Reden: no wat txt bijlullen ]

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand dan maybe ook hoe dat komt met die slice plane, dat die niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
OkkE schreef op 14 February 2003 @ 13:45:
Ben ook weer is begonnen met MAX'en, het is nu toch rustig hier op me stage. Dus zit al twee dagen met MAX te klooien. :) Ben inderdaad nog flink bezig met Unwrap UVW, dus te textures kloppen nog niet allemaal.. Maar het idee is er:
[afbeelding]
Best wel mooi voor een noob (net zoals ik dat ben) ;) Misschien wat meer texturen, denk niet dat een echte tank alleen groen-zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, ik zat net weer ff wat te modellen, loopt na een uur m'n pc vast.....
Ik had het wel opgeslagen, maar nu kan ie het bestand toch niet openen :(
Heeft iemand een idee hoe dat kan ?

En nog een andere vraag :
Ik heb hier een cilinder én een kegel bovenop elkaar en wil daar aan de zijkant ribbels in maken. Daarnet deed ik dat met editmesh en dan gewoon alles 'met de hand' verplaatsen.
Is er misschien een mooiere / makkelijkere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Voor vraag 1: kijk s in je "Autoback" mapje in je 3dmax dir

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, bedankt voor de tip ! Ik heb m weer terug.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/knop2.jpg
Dat is m. (het begin van een apparaatknopje) (nu heb ik het wat anders gedaan, wel mooier, maar nog niet precies wat ik wil :P )
De vraag is dus: hoe kan dit mooier én makkelijker ?

p.s. ik hoop dat ik het niveau van dit topic (wat volgens mij behoorlijk hoog is) niet al te veel omlaag haal :D Maar ja , alle begin is moeilijk...........

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 14-02-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
likkepot schreef op 14 February 2003 @ 14:13:
trouwens **oogst**
vette opleiding, vet dat je bent aangenomen!

ik doe nu Multimedia Vormgeven op het rafisch Lyceum in Eindhoven. 2e jaar.
Ga zeker weten ook naar de HKU en dezelfde opleiding volgen ! :)

Vanaf kinds af aan heb ik me al voorgenomen PC games te maken dus dat ga ik ook zeker doen ! :D
Ik hoop inderdaad wel dat het zo vet is als ik denk dat het is, ja. :D
You're welcome. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Jo dit is een introfilmpje voor het spel dat we voor school moeten maken (educatieve CD voor een muziekschool).
Dat ventje dat is het hoofdpersoontje Toony.
(klikable voor een filmpje)
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/pubimg/Voorkant.jpg

Filmpjuh!
Nog tips voor het filmpje of het voorkantje?

ps. DivX 5.03

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 14-02-2003 16:09 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Anoniem: 35969 schreef op 14 februari 2003 @ 15:46:
Is er misschien een mooiere / makkelijkere oplossing ?
Splines?

Create > Shapes > Star > 50x47 met 40 punten.
Alle binneste Vertexen selecteren en dan de curve Smooth maken.
Daarna het geheel Extruden en je krijgt dit:
Eerste plaatje..Totaal: 1120 vertices, 2236 faces

Omdat ik me toch verveel is hier de *.max te downloaden van mijn knopje, klik op het plaatje voor de *.max.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/black/got/knop.jpg
Qylos schreef op 14 February 2003 @ 15:31:
[...]

Best wel mooi voor een noob (net zoals ik dat ben) ;) Misschien wat meer texturen, denk niet dat een echte tank alleen groen-zwart is.
Jah idd.. maar het ging eigenlijk meer om het model. Alleen toen ik dat af had, verveelde ik me nog. Dus ben ik gaa oefenen met Unwrap UVW. Want daar ben ik zeker nog geen ster in.

[ Voor 91% gewijzigd door OkkE op 14-02-2003 16:46 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

XLerator schreef op 14 February 2003 @ 16:08:
Jo dit is een introfilmpje voor het spel dat we voor school moeten maken (educatieve CD voor een muziekschool).
Dat ventje dat is het hoofdpersoontje Toony.
(klikable voor een filmpje)
[afbeelding]

Filmpjuh!
Nog tips voor het filmpje of het voorkantje?

ps. DivX 5.03
lol, geinig :P

tip voor Toony: gebruik gewoon een sphere als hand, in plaats van zo een met vingers. ga voor de manga stijl, dat spreekt mensen vaak meer aan dan zo'n precies gemodelled *kuch* character. misschien ook de ogen nog wat anders, wat ronder.

en gebruik niet arial als dat "cartoony island" font, dat staat zo n00bistisch, en geef het een ander material. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OkkE schreef op 14 February 2003 @ 16:16:
[...]

Splines?

Create > Shapes > Star > 50x47 met 40 punten.
Alle binneste Vertexen selecteren en dan de curve Smooth maken.
Daarna het geheel Extruden en je krijgt dit:
Eerste plaatje..Totaal: 1120 vertices, 2236 faces

Omdat ik me toch verveel is hier de *.max te downloaden van mijn knopje, klik op het plaatje voor de *.max.
[afbeelding]
[...]
Bedankt voor de hulp !
Wat eigenlijk de bedoeling was is dat je onderaan een geribbelde cilinder hebt (plaatje 1 dus) en bovenop een afgeknotte kegel waarvan de schuine rand van ribbels overloopt naar gewoon glad. Hoe zou ik dat moeten doen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 14-02-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Dat is iets meer uitleg. Jammer dat ik zo naar huis ga (stage zit er op voor vandaag).
Maar dan moet je het volgende maken:

1 ster zoals hierboven staat,
1 circel,
1 lijn zo hoog als de knop moet.

dan moet je door (als ik het goed heb) Loft de 3 combineren, zodat max een object maakt zo hoog als de lijn, met e vorm van de andere 2. Ik kan hier pas maandag een mini tutorial van maken ben ik bang.
Of misschien dat ik morgen tijd heb om nog wat tutorials van papier in te scannen.... ik heb namelijk thuis (nog) geen max.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als max em goed loft dan werkt dat ja, en anders maak je de eerder genoemde ster, extrude je deze, maakt er een editeble poly van, selecteerd in de het bovenste gedeelte alle binnenste vertex' en schaalt deze dan net zolang totdat het een cirkel vormt.
klik nu op de bovenste poly en bevel deze totdat je bovenkant klopt. ik post dalijk wel ff een resultaat, als dit uberhaupt al werkt, want dit komt uit mijn blote bolletje :P

[edit]
getest, t werkt :) ik maak ff een snelle tutor.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan op 14-02-2003 17:15 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024

AuC

Hier een werkje van me dat ik heb gemaakt mbv een tutorial :9

Afbeeldingslocatie: http://www.nethsoft.nl/others/3d/max/Ketting.jpg

Tutorial (Stond al ergens in de topic geloof ik) voor de liefhebber: http://www.raz.ro/tutorials/heart/heart.htm

Even tussendoor: Waar kan ik nog een versie van Brazil krijgen :? Of weet iemand anders nog goede gratis renderers?

[ Voor 1% gewijzigd door AuC op 14-02-2003 18:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Atgast schreef op 14 February 2003 @ 17:10:
als max em goed loft dan werkt dat ja, en anders maak je de eerder genoemde ster, extrude je deze, maakt er een editeble poly van, selecteerd in de het bovenste gedeelte alle binnenste vertex' en schaalt deze dan net zolang totdat het een cirkel vormt.
klik nu op de bovenste poly en bevel deze totdat je bovenkant klopt. ik post dalijk wel ff een resultaat, als dit uberhaupt al werkt, want dit komt uit mijn blote bolletje :P

[edit]
getest, t werkt :) ik maak ff een snelle tutor.
Zo heb ik inderdaad ook mijn knop gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

AuC schreef op 14 February 2003 @ 18:06:
Even tussendoor: Waar kan ik nog een versie van Brazil krijgen :? Of weet iemand anders nog goede gratis renderers?
Brazil public test-render is tijdelijk inderdaad niet te downloaden... misschien dat iemand um nog heb en wil mirroren?
Anders je vriend Kazaa proberen...?

//EDIT
Hmm, had ook wel in 1 post gekund... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 14-02-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

OkkE schreef op 14 februari 2003 @ 18:42:
[...]

//EDIT
Hmm, had ook wel in 1 post gekund... 8)7
ja, maar dan had je geen 1337 post gehad....

5mb filmpje

hij is zo groot vanwege m'n desktop, volgende keer even kleinere reso pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 14 February 2003 @ 18:51:
[...]

ja, maar dan had je geen 1337 post gehad....

5mb filmpje

hij is zo groot vanwege m'n desktop, volgende keer even kleinere reso pakken :)
Wow, ontzettend bedankt ! Ik heb net ff zooooveel geleerd in die 1:34 minuten !
Ik ga het maar eens proberen na te maken (gaat wel wat langer dan 1:34 duren denk ik :D)

offtopic: welk theme gebruik je eigenlijk ? Dat ziet er namelijk ook erg goed uit !

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 14-02-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 17:05
@Pjanssen: Als je echt zoveel hebt geleerd van een filmpje moet je misschien eens hier kijken: 3dluvr video-tutorials

Heb het zelf overigens nog nooit geprobeerd, maar goed...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

offtopic:
de theme is de blauwe chaninja. te vinden op www.themexp.org

gellukig dat je wat hebt geleerd van dat filmpje, want het was best tricky te maken, gezien mijn arme computer best wel moeite had met 2fps @ 1280x1024 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoge reso zeg, past niet een op mijn pc, dan moet ik helemaal men reso van men beeldscherm gaan veranderen :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik heb ff je 'tutorial' gevolgd en ben daarna verder gegaan. Zie hier het resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/knop4.jpg
Alleen boven de schroef ziet het er nog een beetje vernaaid uit...... hoe is dit op te lossen ? (ik heb met Bolean gewerkt.....)
Nu ga ik me maar eens op de textures storten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Dit heb ik voor informatica opdracht gemaakt met Maya. Het is een bouwkundig detail:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jvanderzijde/render2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 74854 schreef op 14 February 2003 @ 20:43:
hoge reso zeg, past niet een op mijn pc, dan moet ik helemaal men reso van men beeldscherm gaan veranderen :P :P
jah, een eventuele volgende word ook op een veel lagere reso gemaakt, dit was niet erg handig, maar ik dacht even snel zon tutor te kunnen maken :)

@PJanssen,
zodra je boolean gaat gebruiken weet je al bijna zeker dat je je mesh gaat verneuken. mooier is om wat vertices erin te proppen en deze te gaan schuiven. ik zal es kijken of het lukt.

@ bovenstaande post,
mooi object, slechte render :)
probeer eens op een lichte achtergrond te renderen, en eventueel wat zachtere belichting.

[edit]
hier dan mijn probeersel, alsje wil maak ik een videotje :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=58526

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan op 15-02-2003 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 15 februari 2003 @ 00:51:
[...]
@PJanssen,
zodra je boolean gaat gebruiken weet je al bijna zeker dat je je mesh gaat verneuken. mooier is om wat vertices erin te proppen en deze te gaan schuiven. ik zal es kijken of het lukt.

@ bovenstaande post,
mooi object, slechte render :)
probeer eens op een lichte achtergrond te renderen, en eventueel wat zachtere belichting.

[edit]
hier dan mijn probeersel, alsje wil maak ik een videotje :)
[afbeelding]
Damn, ziet er goed uit !
Wel vreemd dat di bolean functie erin zit, als ie toch niet echt lekker werkt.....
Maareh, als je er weer een videotje van zou willen maken : Heel graag ! _/-\o_
Ik geloof dat ik hier een prive leraar 3dsmax heb ! :D Ontzettend bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 35969 schreef op 15 February 2003 @ 07:21:
[...]

Damn, ziet er goed uit !
Wel vreemd dat di bolean functie erin zit, als ie toch niet echt lekker werkt.....
Maareh, als je er weer een videotje van zou willen maken : Heel graag ! _/-\o_
Ik geloof dat ik hier een prive leraar 3dsmax heb ! :D Ontzettend bedankt !
mja, een mens verveelt zich wel eens...
(en het is altijd leuk om te showwen wat je kan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

5mb filmpje

de nieuwe :)

ik heb de oude moeten verwijderen ivm plaats gebrek.

als er vragen zijn hoor ik t wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, dankje ! Ik heb weer veel geleerd ! :)
Trouwens , van dat 'chamfer' wordt het geheel wel een stuk mooier !
Ik heb net ook 'ff' de tutorial gedaan met het krukje. Ik heb het texturen nu ook een beetje door geloof ik :)
Alleen 1 vraag:
Zodra je het stuk voor het streepje hebt ge-extrude, dan is de bovenkant van de knop weg. Als ik het zelf doe is dat niet zo. Verder haal de 'isolated vertices'weg, welke ?

@ Oogst hieronder :
In wat voor soort situatie is bolean dan handig ? Bij niet gecompliceerde structuren ofzo ?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 15-02-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 35969 schreef op 15 februari 2003 @ 07:21:
Boolean werkt heel lekker als je weet hoe die werkt en waar je hem voor kunt gebruiken. Ik heb vrijwel nooit problemen met boolean, omdat ik hem alleen gebruik in situaties waarvan ik weet dat boolean dat aankan. En voor die situaties istie echt heel nuttig hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Oogst schreef op 15 February 2003 @ 15:03:
[...]

Boolean werkt heel lekker als je weet hoe die werkt en waar je hem voor kunt gebruiken. Ik heb vrijwel nooit problemen met boolean, omdat ik hem alleen gebruik in situaties waarvan ik weet dat boolean dat aankan. En voor die situaties istie echt heel nuttig hoor.
zolang je van te voren maar zeer goed in je hoofd hebt, wat je wilt hebben, want een goeie terugweg is er niet...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Weet iemand hier of MAX 5 ook draait op win98?
FragNeck schreef op 15 februari 2003 @ 15:14:
[...]

zolang je van te voren maar zeer goed in je hoofd hebt, wat je wilt hebben, want een goeie terugweg is er niet...
Jawel hoor, je kunt heel gemakkelijk weer de oorspronkelijke objecten uit de boolean halen, zit gewoon een knop voor. MAX is niet zo slecht als jullie allemaal denken hoor. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 35969 schreef op 15 February 2003 @ 14:55:
Wow, dankje ! Ik heb weer veel geleerd ! :)
Trouwens , van dat 'chamfer' wordt het geheel wel een stuk mooier !
Ik heb net ook 'ff' de tutorial gedaan met het krukje. Ik heb het texturen nu ook een beetje door geloof ik :)
Alleen 1 vraag:
Zodra je het stuk voor het streepje hebt ge-extrude, dan is de bovenkant van de knop weg. Als ik het zelf doe is dat niet zo. Verder haal de 'isolated vertices'weg, welke ?

@ Oogst hieronder :
In wat voor soort situatie is bolean dan handig ? Bij niet gecompliceerde structuren ofzo ?
de boolean is idd een hele handige methode, maar is erg moeilijk in het gebruik als je niet weet waar z'n zwakke punten liggen. kwestie van veel expirimenteren.

ik heb de bovenkant reeds weggehaald met de 'del' knop. (not to myself, gebruik alleen menuopties, anders is het onduidelijk)
ditzelfde doe ik ook bij de bovenkant van de zijkant die je extrude. op deze manier blijven er geen polygonen meer over aan de bovenkant van je object, en kun je dus de cap-holes modifier toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik wil graag een autoband maken, zonder bumpmap, maar weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.suurland-media.com/blueprints/armyvehicleswheeled/btr70.gif

Het gaat om dit soort banden

Afbeeldingslocatie: http://www.morozov.com.ua/images/btr70-2l.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door FragNeck op 15-02-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
FragNeck schreef op 15 februari 2003 @ 15:49:
Ik wil graag een autoband maken, zonder bumpmap, maar weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

[afbeelding]

Het gaat om dit soort banden

[afbeelding]
imho op 2 manieren;

1) een cilinder maken, 2 hoogtesegmenten, converten naar editable poly, om en om poly's selecteren, extruden en dan als laatste de boel draaien zodat er een profiel onstaat (vertexen selecteren en roteren zeg maar, rot uit te leggen).

2) een plane maken, daar 't profiel uit extruden en dan het plane met een pathdeform een cirkel-spline laten volgen.

Denk ik, zit zomaar te brainstormen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ja zou de band kunnen maken door een profiel te tekenen en dan lathe toe te passen, en daarna t profiel kopeiren rond je band, eventueel gebruik je daarna de booleon functie om alles te connecten.

of je gebruikt suurland's methode: http://www.suurland.com/gallery_stills_newbeetle_tire.htm

met die eerste methode heb ik deze eens ooit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/getpicture.php?id=27646

(khad ff geen duidelijker plaatje online staan)

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan op 15-02-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Of maak gewoon je wiel in NURBS en gebruik een displacement map voor het profiel. Das wel veel polies, helaas.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Beetje expirimenteerd met uitdrukkingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid51/pe865e2d0d92d082e863acc5ebad3f66d/fca362b6.jpg
Groot:
http://www.imagestation.c...=render%201&id=4238566070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 15 February 2003 @ 16:05:
Of maak gewoon je wiel in NURBS en gebruik een displacement map voor het profiel. Das wel veel polies, helaas.

Op Windows ME (:X) iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Kijk 2 pagina's terug. Poser 4, ja. Denk je nou echt dat ik dat in max gemaakt heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Na 3 mins werk :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=58820

Zo moeilijk is het dus niet 8)7

Volgende stap wordt het iets ingewikkelder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
LiToKi schreef op 15 februari 2003 @ 16:01:
[...]

imho op 2 manieren;

1) een cilinder maken, 2 hoogtesegmenten, converten naar editable poly, om en om poly's selecteren, extruden en dan als laatste de boel draaien zodat er een profiel onstaat (vertexen selecteren en roteren zeg maar, rot uit te leggen).

2) een plane maken, daar 't profiel uit extruden en dan het plane met een pathdeform een cirkel-spline laten volgen.

Denk ik, zit zomaar te brainstormen :)
Brainstormen is goed voor je. Ga zo door. :P
Tutorial: http://www.exchange3d.com...ser.php?tut_id=mod_04.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
spank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Oogst schreef op 15 February 2003 @ 15:21:
Hij draait bij mij perfect op Windows 98 SE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 19:26
Ik heb mn eindversterker ff gemoddeld :)
software is Lightwave 7.5 , clickable naar de orig 1024 res.
Amp is 2x200 watt 8 ohm , 2x340 watt 4 ohm , dampingsfactor 1000 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://razorblade.kicks-ass.net/hellhound/Rotel_RB-991-01.jpg

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, dat ziet er goed uit !
En dan ben ik al trots op dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/knop9.jpg
Het is me na een behoorlijke tijd klooien toch gelukt. Op naar het volgende probeersel :)

Overigens, is het mnogelijk om een klein deel van een object (bijvoorbeeld hier die gleuf) een andere kleur / texture te geven ? Zo ja : hoe ?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 15-02-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:02
Zie hier een uitgebreide tutorial van iemand die een band ala suurland heeft gemaakt: http://www.hello-napalm.com/tuts/tut_tire.html
Zo moet je zeker jouw band kunnen creëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@atgast
goed filmpje, nu past ie wel op men reso
ik heb nu trouwes wat functies kunnen ontdekken van wat max4 niet heeft en max5 wel in ediable poly (loop, ring, quick slice)
er zijn dus echt wel wat verbeteringen aangebracht bij max5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73692

Anoniem: 35969 schreef op 15 February 2003 @ 18:49:
Zo, dat ziet er goed uit !
En dan ben ik al trots op dit :
[afbeelding]
Het is me na een behoorlijke tijd klooien toch gelukt. Op naar het volgende probeersel :)

Overigens, is het mnogelijk om een klein deel van een object (bijvoorbeeld hier die gleuf) een andere kleur / texture te geven ? Zo ja : hoe ?
Ziet er netjes uit

Ja dat kan via multi-/submaterials moet je die delen een ander material-id geven, hier is er een tutorial over:

http://www.3dcafe.com/asp...rial/multisubmaterial.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 09:22
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/3dsmax4probleem.JPG
ff een n00b vraagje tussendoor :) ben maar eens begonnen met wat toturials te doen.
Als ik een box greate met 3d studio max 4.2 dan zie ik gelijk in topview van de schuine streepjes is dit uit te zetten :?

[ Voor 17% gewijzigd door Icingdeath op 16-02-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:13
JelleStoel schreef op 16 februari 2003 @ 12:28:
[afbeelding]
ff een n00b vraagje tussendoor :) ben maar eens begonnen met wat toturials te doen.
Als ik een box greate met 3d studio max 4.2 dan zie ik gelijk in topview van de schuine streepjes is dit uit te zetten :?
door het aantal segmenten omlaag te brengen van die box :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
jdiezrequejo schreef op 16 February 2003 @ 12:45:
[...]

door het aantal segmenten omlaag te brengen van die box :)
Zonder segmenten heb ik ook 1 schuine streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/3dsmaxdoet%20vaag.JPGIn het begin had ik dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

customize - pref - viweports - drivers - daar was t een instelling dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Atgast schreef op 16 February 2003 @ 14:37:
customize - pref - viweports - drivers - daar was t een instelling dacht ik
Bedankt dat was het ik heb hem van direct 3d naar opengl gezet, en sorry voor het vervuilen van got met mijn n00b vraag ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Icingdeath op 16-02-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Dan post ik ook maar es wat. Momenteel ben ik bezig om bepaalde straten in de gemeente Doorn in 3d na te maken. Er komt een nieuw gemeentehuis en een preview hoe het eruit gaat zien vinden de burgers wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://jipkip.refuel.nl/huispan2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 13:56
Ben bezig met het maken van een helm voor het hoofd. Dit is nog alleen een beetje proberen met de mesh, ik moet hem nog wat leuk texturen enzo.

Afbeeldingslocatie: Http://area3d.net/hiostu/head/roman2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

MJC schreef op 16 February 2003 @ 20:45:
Dan post ik ook maar es wat. Momenteel ben ik bezig om bepaalde straten in de gemeente Doorn in 3d na te maken. Er komt een nieuw gemeentehuis en een preview hoe het eruit gaat zien vinden de burgers wel leuk.

[afbeelding]
er ooit al 's aan gedacht om foto's te maken en daar het nieuw gebouw in zetten? :)
een hele straat realistisch modelen, lijkt met erg moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Anoniem: 28596 schreef op 16 February 2003 @ 21:20:
[...]

er ooit al 's aan gedacht om foto's te maken en daar het nieuw gebouw in zetten? :)
een hele straat realistisch modelen, lijkt met erg moeilijk...
Ja tuurlijk, maar ja, ze willen een animatie. Dat je vanaf de straat zo het nieuwe gemeentehuis inloopt. Ik heb gedacht aan videotracking, maar aangezien ik daar 0.0 verstand van heb, dan maar deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
hiostu schreef op 16 February 2003 @ 21:18:
Ben bezig met het maken van een helm voor het hoofd. Dit is nog alleen een beetje proberen met de mesh, ik moet hem nog wat leuk texturen enzo.

[afbeelding]
Mooi vooral dat rode haar(of hoe ik het ook moet noemen) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52458

veeel mooie dingen in dit topic

hier wat van mij,
Afbeeldingslocatie: http://www.dasspiel-dasspiel.com/dump/hqnew17.jpg

een heel klein onderdeel van een groter project, is al grotendeels af maar heb er geen goeie renders van.

en de hoeveelheid detail hierin is zwaar overdreven aangezien dit slechts een heel klein onderdeel wordt in een groter geheel. (rest is trouwens ook zo gedetailleerd, en ja ik ben gestoord wat betreft details)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 52458 op 16-02-2003 21:29 . Reden: andere server ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ahh, dat soort detailisme vind ik prachtig :)

maar waarom heb je de (stappen)motortjes op een bladzijde van LOTR gelegd ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand een goede tutorial om (foto)realistisch textures te maken ? (ik bedoel dus dat glas en metaal er ook echt natuurlijk uitzien)
Overigens lennardV met welke methode(s) heb je die motortjes gemaakt ? (ben namelijk erg benieuwd naar wat ingewikkeldere objecten modellen en met boxmodelling kom ik niet echt tot briljante dingen..........)

Dus heeft iemand tips om mooi en realistisch chroom en/of glas te maken ?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 16-02-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Anoniem: 35969 schreef op 16 februari 2003 @ 22:04:
Heeft iemand een goede tutorial om (foto)realistisch textures te maken ? (ik bedoel dus dat glas en metaal er ook echt natuurlijk uitzien)
Overigens lennardV met welke methode(s) heb je die motortjes gemaakt ? (ben namelijk erg benieuwd naar wat ingewikkeldere objecten modellen en met boxmodelling kom ik niet echt tot briljante dingen..........)
Voor echt goeie textures moet je met je digitale camera op stap.
foto's maken van stukken steen, metaal, hout, etc..
en dan daaruit zo egaal mogenlijkte stukken nemen.

Vervolgens kun je in photoshop met de filter: offset de randen naar het midden brengen en die bijwerken zodat het een mooi geheel word.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 35969 schreef op 16 februari 2003 @ 22:04:

Dus heeft iemand tips om mooi en realistisch chroom en/of glas te maken ?
P, wat jij bedoeld zijn materials, niet textures, die maken enkel deel uit van een material, ik zou zeggen, zoek met google op 'realistic max material libraries' oid.
Realistische zelf maken doe je niet 123.

Over de modeling techniek, dit is waarschijnlijk een cilinder waar mee gespeeld is.
Je hoeft niet alles vanuit een box te maken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allochtoon schreef op 16 februari 2003 @ 22:27:
[...]
Over de modeling techniek, dit is waarschijnlijk een cilinder waar mee gespeeld is.
Je hoeft niet alles vanuit een box te maken hoor ;)
Nee dat begrijp ik ook wel ;) Maar ik vroeg me af of er betere danwel handigere methodes zijn !

Wat betreft dat realisme begrijp ik ook wel dat je dat niet zo 123 voor mekaar hebt, maar ik wil er natuurlijk wel naartoe werken :) (ook al zal dit een lange weg zijn.........)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 16-02-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
misschien heb je hier, hier of hier wat aan.

[ Voor 46% gewijzigd door OxiMoron op 16-02-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19
MJC schreef op 16 februari 2003 @ 20:45:

[afbeelding]
offtopic:
Wat gaaf! Ik zie in je profiel dat je niet in Doorn woont, waarom Doorn? Werk? Wel phat hoor, wanneer gaa je Maarn doen? Daar woon ik namelijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xion op 16-02-2003 23:39 ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 14:47

Alpine

Twisted animator

Ik heb ook weer iets simpels gemaakt :).

Afbeeldingslocatie: http://slootweg.op.het.net/images/mokken.jpg

Gemaakt/rendered in Lightwave 3D 7.5 (incl. HDRI, Radiosity en Caustics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:02

cappie

all lowercase

Alpine schreef op 17 February 2003 @ 00:43:
Ik heb ook weer iets simpels gemaakt :).

[afbeelding]

Gemaakt/rendered in Lightwave 3D 7.5 (incl. HDRI, Radiosity en Caustics).
Hoe doe je HDRI in Lightwave ? heb je daar wat tutorials over liggen?

zelf ben ik ook effe aan 't klussen geweest met wat verschillende radiosity tests om realisme te benaderen:

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/ballen01-small.jpg

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Probeer dit maar eens : Even googlen en je had 't zelf ook, al moet ik wel zeggen dat de originele link niet meer werkte.

http://www.newtek.com/pro...eling/gamepad/index2.html

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52458

Atgast schreef op 16 February 2003 @ 21:49:
...
maar waarom heb je de (stappen)motortjes op een bladzijde van LOTR gelegd ? :P
:D

meer voor de gein eigenlijk, had m er eerst liggen zodat ik tenminste wat mooie reflecties had, witte vlakken die reflecteren zien er soms zo stom uit.
Anoniem: 35969 schreef op 16 February 2003 @ 22:04:
die motortjes zijn gemaakt met een combinatie van boxmodeling, gewone primitives en booleans, zoals al eerder gezegt hier kunnen booleans erg goed en snel werken, mits je goed weet wat je wilt en dat booleans het aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196

hier mijn 1e render in 3dsmax 5.1 :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royveurink/3dmax/glass.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Probeer http://www.3drender.com/light/3point.html eens, dat ziet qua belichting misschien wat beter uit. Nu is het.. nou ja, wie plaatst er nu 4 halogeenlampen op een dergelijke manier? :P

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55475

mooie dingen worden hier gemaakt zeg.
wil zelf ook wel beginnen met MAX maar heb het proggie niet en om het nou te kopen is ook een btje te duur... ga maar es een keertje zoeken met kazaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Even een beetje geoefend met fluid dynamics. Fluid dynamics zijn particles gemaakt met realflow.

Voor de duidelijkheid dit is een glas waar water inloopt :+
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/rendering004.jpg

In combinatie met HDRI
Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/rendering.jpg

Commentaar altijd welkom :)

[ Voor 11% gewijzigd door HawVer op 17-02-2003 14:01 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Hmm, ik heb al een zooi gedaan met HRDI maar ik kom er nog steeds niet uit.

Kun jij me wat uitleg geven over hoe ik het aan de praat krijg in max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196

HawVer schreef op 17 februari 2003 @ 14:00:
Even een beetje geoefend met fluid dynamics. Fluid dynamics zijn particles gemaakt met realflow.

Voor de duidelijkheid dit is een glas waar water inloopt :+
[afbeelding]

In combinatie met HDRI
[afbeelding]

Commentaar altijd welkom :)
Hawver waar heb je die plugin vandaan?
die wil ik namelijk ook wel ff hebben
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.