[3d] post je 3d stuff maar weer - part 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 4.627 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 08 februari 2003 @ 19:04:
[...]

Ben je opnieuw begonnen ofzo? Of heb je zijn hoofd plus onderarmen geamputeerd? Nou ja, ziet er iig goed uit :)
dit is een andere :P

kwou dit keer zoveel mogelijk details erin proppen :)

en de buik wordt idd nog anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister gemaakt.. moet een soort hal van een hotel gaan worden ;) (als ik er ooit nog wat aan doe :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/Hall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:31:
[...]

Ik zou even naar de lucht kijken, ziet er nl vrij vreemd uit linksboven... voorderest.. netjes, ziet er niet echt heel, hoe zal ik het zeggen, moeilijk uit, maar het is strak, duidelijk en vrij realistisch... ben benieuwd naar het eindresultaat
Mja...die lucht is inderdaad irritant. Is een map die ik op de achtergrond (via mijn render environment) heb geplakt. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik die kan roteren...

Maar nu zit er ook al een bus bij (is namelijk een werkplaats voor bussen..)

Hmmz...die lucht lijkt nu ineens goed te zijn. Heel vaag. Ik wilde net uit gaan zoeken hoe ik die background image kon rotaten of zo...

Maar goed..ben nu aan het renderen, zometeen misschien meer. Materials maken valt nog niet mee trouwens..

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/0222-08-02%20Camera%2001-02.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Dexter op 08-02-2003 21:36 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/hoofd5.jpg
and another head... iemand een tip hoe ik de oogleden moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:59:
gister gemaakt.. moet een soort hal van een hotel gaan worden ;) (als ik er ooit nog wat aan doe :P)

[afbeelding]
hoe lang renderde dat? :)
wel eerlijk zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Iemand trouwens enig idee hoe ik die interferentie lijnen die je in mijn plaatje op de bakstenen gevel ziet weg kan halen?? Heeft dat te maken met de placement van de diffuse en bump-maps ten opzichte van elkaar??

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:59:

[afbeelding]
Ik heb ook wel eens plaatjes van Suurland nagemaakt, maar ik heb het wel erbij vermeld.

Dit is een plaatje van Andreas Calmbach

Afbeeldingslocatie: http://www.grafik-welt.de/images/Gast002/Hall%20Thumb.JPG
© by Andreas Calmbach (unauthorised reproduction is strictly forbidden)
O-)

[ Voor 9% gewijzigd door handige_harrie op 09-02-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

nieuwe boxmodeling methode:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/concar05thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/concar06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harrie schreef op 09 February 2003 @ 14:07:
[...]

Ik heb ook wel eens plaatjes van Suurland nagemaakt, maar ik heb het wel erbij vermeld.

Dit is een plaatje van Andreas Calmbach

[afbeelding]

[...]
O-)
grappig dat je dat plaatje kent.. kep em inderdaad daarvan nagemaakt..

btw renderen was 16 mins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dexter schreef op 09 februari 2003 @ 13:56:
Iemand trouwens enig idee hoe ik die interferentie lijnen die je in mijn plaatje op de bakstenen gevel ziet weg kan halen?? Heeft dat te maken met de placement van de diffuse en bump-maps ten opzichte van elkaar??
De map pakken waar die lijnen inzitten (de bump neem ik aan in dit geval) en er een mix-map van maken. Dan combineren met een noise en een beetje tweaken tot ie klopt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, en hoe werkt die nieuwe methode precies, ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Goh, Dexter.... dat gebouw lijkt nou verrekte veel op de busremise op het Erdbrinkplein in Doetinchem! :D
Alleen dan is dat stuk 'kantoor' rond, en niet vierkant...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Wordt een werkplaats voor bussen in Nijmegen :) Maar kan goed zijn dat het van dezelfde architecten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Is daar een architect aan te pas gekomen dan? :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat kan ik ook maken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontwerpen bedoel ik :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

GA!S schreef op 09 February 2003 @ 20:49:
Is daar een architect aan te pas gekomen dan? :+
Nee, persoonlijk denk ik dat dat kantoor daar al stond, en dat er iemand op een dag een wens deed voor een kleine garage, en dat die toen prompt uit de lucht kwam vallen! :o
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:59:
ja, dat kan ik ook maken volgens mij
Leuk om te weten :) En er dan nog eens 2 posts aan verspillen, ga je in de volgende post het ook werkelijk laten zien of blijft het bij deze op zich vrij nutteloze mededeling?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 16:47:
grappig dat je dat plaatje kent.. kep em inderdaad daarvan nagemaakt..
btw renderen was 16 mins
Staat in de Cinema4D XL7 handleiding en in diverse galleries B)
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 18:00:
Mooi, en hoe werkt die nieuwe methode precies, ben wel benieuwd
http://www.cgtalk.com/sho...on=newreply&postid=389580
Check de posts van KevinA, hij legt het uit.

De methode die ik eerst gebruikte was één box met redelijk veel segments en die dan één voor één gaan positioneren, extruden ed. Allemaal poly en point werk.

Deze methode gaat uit van aparte stukken, en je begint met een box met heel weinig surfaces die je naar wens gaat subdividen met edge cut. Je gaat voornamelijk uit van de edges (edge loop, edge ring) en dan edge cut. Werkt super en véél sneller.

Het enige wat ik nog mis in C4D voor boxmodeling zijn ngons...

[ Voor 4% gewijzigd door handige_harrie op 09-02-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
handige_harrie schreef op 09 februari 2003 @ 22:02:
[...]

Staat in de Cinema4D XL7 handleiding en in diverse galleries B)

[...]

http://www.cgtalk.com/sho...on=newreply&postid=389580
Check de posts van KevinA, hij legt het uit.

De methode die ik eerst gebruikte was één box met redelijk veel segments en die dan één voor één gaan positioneren, extruden ed. Allemaal poly en point werk.

Deze methode gaat uit van aparte stukken, en je begint met een box met heel weinig surfaces die je naar wens gaat subdividen met edge cut. Je gaat voornamelijk uit van de edges (edge loop, edge ring) en dan edge cut. Werkt super en véél sneller.

Het enige wat ik nog mis in C4D voor boxmodeling zijn ngons...
Woei, heeft cinema4d edgeconnect? Wist ik niet :) beter, da's de beste uitvinding sinds gesneden brood in 3d als je 't mij vraagt :)

Toch maar weer es een keer opstarten dan, kijken of 't net zo handig is als in max5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
JAAAAAAAAAAA! :D

Ik ben aangenomen aan de HKU (kunstacademie Utrecht) bij de afdeling Kunst, Media & Technologie in Hilversum voor de richting Game Design & Development! Lekker spelletjes maken. :P En daar ben ik heel blij mee, want ze laten maar 1 op 5 toe, dus dat was spannend.

Info over die studie: de HKU-site.
Dexter schreef op 09 februari 2003 @ 13:56:
Is dit Brazil? Doe anders wat meer samples, dat helpt nogal eens. Of, minder render-intensief: zet de blur van je texture hoger.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
ot:
Gefeliciteerd Oogst!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Is dit Brazil? Doe anders wat meer samples, dat helpt nogal eens. Of, minder render-intensief: zet de blur van je texture hoger.
Nope is geen Brazil, finalRender. Ik heb al een deel van de interferentie weggepoetst door een andere manier van filtering, maar het is nog steeds niet helemaal goed. Kan inderdaad aan de hoeveelheid samples liggen. Die zou ik misschien lokaal voor het metselwerk aan moeten passen.

De methode van GA!S heeft nog niet echt succes gehad hier, maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Oogst schreef op 09 February 2003 @ 22:50:

Ik ben aangenomen aan de HKU (kunstacademie Utrecht) bij de afdeling Kunst, Media & Technologie in Hilversum voor de richting Game Design & Development! Lekker spelletjes maken. :P En daar ben ik heel blij mee, want ze laten maar 1 op 5 toe, dus dat was spannend.
Feli Oogst en heel veel plezier toegewenst!

Dan ga ik hier trouwens ook nog even melden dat * GA!S afgelopen vrijdag zijn afstudeerproject afgerond heeft met een multimedia / VR gebeuren met:
- 5 beamers
- 2 desktops
- 4 laptops
- 3 projectieschermen
- 2 gare speakers en een ouwe versterker :P

VR show werkte erg cool, twee beamers projecteren gepolariseerd licht op een scherm en in de zaal had ik 35 brilletjes met gepolariseerde glazen uitgedeeld. 3d model was uiteindelijk 300k polygonen geworden en draaide met 2 via UTP gesynchroniseerde systemen tegen 30 fps in stereo (1024x768 = native resolutie beamers).
Heb 's nachts om 4 uur nog de hele belichting naar texture lopen renderen en de uiteindelijke scene had slechts 4 extra lichtbronnen nodig (maar goed ook, opengl trekken die kaarten er maar 8 en daarbij gaat de fps als een dolle naar beneden).

Ben nu bezig alles te archiveren en te ordenen, het is een tering zooi op mijn HD nu: 10 GB aan data lopen produceren. Verwacht nog wat los werk, screenshots, 4 minuten animate en foto's van de opstelling deze week.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Oogst schreef op 09 februari 2003 @ 22:50:

you son of ie bietch ;)

ik weet wel hoe je je voelt, zit nu op Sint Lucas, 1 op de 3 / 1 op de 4
(hku wil ik ook graag terecht na deze school)

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
@oogst

Gefeliciteerd! Maar zit daar brood in? Ik bedoel heeft nederland nog wel werk in die richting? Hoe zie jij dat?
niet bedoeld om je geluk de grond in te trappen. ;)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
damn, zit hier zeker talent tussen

oogst, houd ons op de hoogte van je studie :P
zijn denk ik meer mensen die dat zouden willen
wil dat misschien ook volgen na mn huidige (boring) studie (elektrotechniek)

dat 3d gebeuren vind ik ook wel strak,
ben er zelf niet echt zoveel mee bezig... weet niet echt waar ik moet beginnen

hier iets wat ik ooit heb gemaakt: (stelt niet zoveel voor)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.f.l/spin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
HawVer schreef op 10 februari 2003 @ 09:11:
@oogst

Gefeliciteerd! Maar zit daar brood in? Ik bedoel heeft nederland nog wel werk in die richting? Hoe zie jij dat?
niet bedoeld om je geluk de grond in te trappen. ;)
In de games-industrie in NL zit bij mijn weten niet zoveel brood op het moment, want hij is er nog maar amper. Maar deze opleiding is juist ook kort geleden opgezet in de hoop dat er dan meer games-industrie gaat ontstaan in NL.

Maar ik maak me over mijn eigen situatie niet bepaald druk, want ik doe nu informatica en wil aan het einde van mijn studie GD&D ook mijn bachalor informatica aan de UU gehaald hebben en misschien zelfs wel een stuk van een master (ligt eraan hoe goed het te combineren is) en dan moet ik toch wel gemakkelijk aan een baan kunnen komen.
Manke schreef op 10 februari 2003 @ 10:02:
hier iets wat ik ooit heb gemaakt: (stelt niet zoveel voor)
[afbeelding]
Probeer eens 3-punts-belichting hierop los te laten, dan gaat het al een stuk meer spreken. Voor meer info over drie-punts-belichting, zie dit en dit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van huidige anim:

Afbeeldingslocatie: http://izard.inque.org/breakpoint/converter2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://izard.inque.org/breakpoint/converter4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:57

Alpine

Twisted animator

Ik ben bezig met een het maken van een Porsche in Lightwave 3D. Tot nu toe heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://slootweg.op.het.net/images/porschewip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Dexter schreef op 10 February 2003 @ 00:24:
[...]

Nope is geen Brazil, finalRender. Ik heb al een deel van de interferentie weggepoetst door een andere manier van filtering, maar het is nog steeds niet helemaal goed. Kan inderdaad aan de hoeveelheid samples liggen. Die zou ik misschien lokaal voor het metselwerk aan moeten passen.

De methode van GA!S heeft nog niet echt succes gehad hier, maar dat kan ook aan mij liggen.
Bij finalrender kon je toch gewoon texture anti-aliasing aanzetten?? dat was speciaal voor dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat Brazil rendering system.. maar aleen die gratis versie.. maar nu mist er een heel stuk uit de handlijding.. zoals.. hoe zet ik super sampling aan op een MTL Brazil material?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 09 February 2003 @ 19:24:
[...]

Goh, Dexter.... dat gebouw lijkt nou verrekte veel op de busremise op het Erdbrinkplein in Doetinchem! :D
Alleen dan is dat stuk 'kantoor' rond, en niet vierkant...
Zeg donkerblauwe, hoe weet jij hoe het er hier uitziet? Woon je in de buurt? Waarom kom je niet es op werkvisite dan :+
Oogst schreef op 10 februari 2003 @ 10:54:
[...]
In de games-industrie in NL zit bij mijn weten niet zoveel brood op het moment, want hij is er nog maar amper. Maar deze opleiding is juist ook kort geleden opgezet in de hoop dat er dan meer games-industrie gaat ontstaan in NL.

Maar ik maak me over mijn eigen situatie niet bepaald druk, want ik doe nu informatica en wil aan het einde van mijn studie GD&D ook mijn bachalor informatica aan de UU gehaald hebben en misschien zelfs wel een stuk van een master (ligt eraan hoe goed het te combineren is) en dan moet ik toch wel gemakkelijk aan een baan kunnen komen.
Er is meer gamesindustrie in Nederland dan dat er mensen zijn te vinden die het kunnen, Lost Boys en Playlogic halen veel personeel uit andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met 3d max 5.1, zodra ik 3d op directX zet en versie 9 kies (Staat geinstalleed) is het zo traag als dikke str*** door een dun gaatje... neit te doen en openGL was altijd langzamer... is er nog wat mis met de directX9 aansturing van 5.1???
Of wat doe ik verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke videokaart gebruik je? directx 9 ondersteund op dit moment alleen maar de 2 nieuwste kaarten van ati en nvidea. De namen weet ik niet precies...

[edit]

dit zijn de Radeon 9700 Pro en de GeForce FX. Al sje deze kaart niet hebt kun je het beste DirectX8.1 gebruiken...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat ik er inmiddels omdat bepaalde games DX9 vereisen geen DX8 meer op heb staan.
De kaart die ik heb is GF3ti500. Moet toch ook via DX9 aan te sturen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, helaas pindakaas... directX9 wordt echt alleen door de aller nieuwste kaarten ondersteund :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:49:
Het probleem is dat ik er inmiddels omdat bepaalde games DX9 vereisen geen DX8 meer op heb staan.
kun je niet dx8 selecteren terwijl dx9 geinstalleerd is? dat het alleen om de support gaat, en niet om de te gebruiken driver?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:49:
Ja zou wel moeten kunnen toch.

Jij draait max eerst op DX8...

De kaart is wel DX7, 8, 9 enz compatible maar niet compliant, je mist dan bepaalde DX8 en DX9 features.

Net zoals DX9 spellen, die kun je echt nog wel spelen op een non-DX9 kaart. Je mist alleen de DX9-specifieke features.

[ Voor 5% gewijzigd door handige_harrie op 10-02-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
handige_harrie schreef op 10 February 2003 @ 22:18:
[...]

Ja zou wel moeten kunnen toch.

De GF3 is dacht ik DX7 compatible.
Jij draait max eerst op DX8...

De kaart is wel DX7, 8, 9 enz compliant maar niet compatible, je mist dan bepaalde DX8 en DX9 features.

Net zoals DX9 spellen, die kun je echt nog wel spelen op een non-DX9 kaart. Je mist alleen de DX9-specifieke features.
was 't niet net andersom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

LiToKi schreef op 10 February 2003 @ 22:31:
was 't niet net andersom? :)
Ja foutje :o heb al ge-edit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Iets wat niet ik, maar mijn vader, heeft gemaakt met het programma Radiance

De kraan van onze keuken :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kraan.jpg

Dezelfde kraan met een bol ervoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kraan_met_glazen_bol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

OpenGL is in 90% van de gevallen DE mode om 3d Max in te draaien. Weet je zeker dat je je systeem wel fatsoenlijk op orde hebt (agp drivers e.d.). Als je OpenGL draait heb je dan niet toevallig de MS variant te pakken (die inderdaad behoorlijk zaad is).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18:55
idd het is net andersom, en als we toch gaan mierenneukken: gf3/4 en geforce fx zijn nog niet eens direct x 7.0 compliant(6 of 7) omdat ze geen High Order Surface ondersteunen, niet dat we daar wat aan hebben met de "slome" kaarten van dit moment maar daar gaat het niet om ;)

back ontopic, congrats oogst
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 20:00:
[...]

Er is meer gamesindustrie in Nederland dan dat er mensen zijn te vinden die het kunnen, Lost Boys en Playlogic halen veel personeel uit andere landen.
rechtvaardig of niet, als mensen game industrie horen denken ze meteen aan mooie 3d games enzo, de makers van de echte toppers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/hoofd9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/hoofd12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/hoofd13.jpg
toen ik begon aan het oor dacht ik nee het wordt een helm :+ lekker makkelijk :D

(edit: woeps sorry voor de layout upfuck)

[ Voor 9% gewijzigd door ddtommie op 10-02-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 10 February 2003 @ 22:44:

[...]

rechtvaardig of niet, als mensen game industrie horen denken ze meteen aan mooie 3d games enzo, de makers van de echte toppers etc.
True, maar goed, bij een 'echte topper' werken maakt het werk ook vaak minder interessant, of je moet een big boy zijn. Om drie jaar lang aan een spel te werken om achteraf te zeggen dat je alle grondtextures hebt gemaakt is ook niet wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
ddtommie schreef op 10 February 2003 @ 23:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
toen ik begon aan het oor dacht ik nee het wordt een helm :+ lekker makkelijk :D

Mooi model! Goed gemaakt! Maar ik ben maar wat blij dat ik niet zo een hoofd heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddtommie schreef op 10 February 2003 @ 23:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ddtommie moest er niet Geen Infiltrant op de helm :P?

Hij ziet er naisj uit, en dat voor "maar" 6 uurtjes werk :).

Success met de neusgaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.iupload.net/022003/ninobg.jpg

Ik moest even een voorbeeldje van de Sky-Light van Brazil r/s hebben en ik vond het idee wel leuk dus ik denk ik maak een wallpaper van 4,5 polygonen ;).

Even for the record; ik wou het minimalistisch maken ;P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
OK, jij bent ziek, NiNo, dat je dát als background neerzet. En je hebt de AA niet eens aanstaan. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
ha, mooie posts allemaal :). Ik ben dus vooral bezig met lowpoly modelling voor games (morrowind) en daar bestaat 70% van de kwaliteit van een object uit texturing. En dat lukt niet zo goed. Daarom was ik op zoek naar een goed boek waar perfect allerlei technieken worden uitgelegd met betrekking tot texturen in Photoshop en ik stuitte op 3 boeken op Amazon. Kent een van jullie deze of kan iemand misschien andere aanraden?Ik wil het echt goed gaan leren, en ik hoop dat jullie een beetje tips kunnen geven over (deze) boeken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik weet niet precies wat de inhoud van alle boeken is, maar verschillende mensen hebben de tweede aangeraden. Digital Texturing and Painting

Edit: Verder heeft Cgtalk een paar erg goede workshops. Mischien dat je er nog wat aan hebt. http://www.cgtalk.com/for...bcf8e62d4d23eb&forumid=46

[ Voor 40% gewijzigd door HawVer op 11-02-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
ohw dat is inderdaad een mooie workshop. En die Digital Texturing and Painting is biij bolletje.com te krijgen, dus doe ik die :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 11 February 2003 @ 11:43:
OK, jij bent ziek, NiNo, dat je dát als background neerzet. En je hebt de AA niet eens aanstaan. :P
Hmm ik wou een mooie en rustige bg dus misschien ben ik dan niet zo ziek 0-) maar over die AA, ik krijg hem niet aan, alles geprobeerd in Brazil r/s maar het lukt me neit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Als je de AA niet kan vinden in Brazil, dan denk ik dat je Brazil beter helemaal links kan laten liggen, want het goed gebruiken en nuttig maken van Brazil is eigenlijk pas relevant als je behoorlijk met MAX zelf om kunt gaan. En als je de AA in Brazil niet kunt vinden, dan denk ik niet dat je genoeg van MAX weet om veel aan Brazil te hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
armageddon_2k1 schreef op 11 February 2003 @ 12:00:
ha, mooie posts allemaal :). Ik ben dus vooral bezig met lowpoly modelling voor games (morrowind) en daar bestaat 70% van de kwaliteit van een object uit texturing. En dat lukt niet zo goed. Daarom was ik op zoek naar een goed boek waar perfect allerlei technieken worden uitgelegd met betrekking tot texturen in Photoshop en ik stuitte op 3 boeken op Amazon. Kent een van jullie deze of kan iemand misschien andere aanraden?

<knip>

Ik wil het echt goed gaan leren, en ik hoop dat jullie een beetje tips kunnen geven over (deze) boeken.
Voor de beste links voor low-poly modeling en texturing kan je terecht op www.polycount.com

Voor skinning tutorials

Voor een topper in skinning Rorshach

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 00:12:
[...]

True, maar goed, bij een 'echte topper' werken maakt het werk ook vaak minder interessant, of je moet een big boy zijn. Om drie jaar lang aan een spel te werken om achteraf te zeggen dat je alle grondtextures hebt gemaakt is ook niet wat :D
true true, maargoed werken aan een topper kan ook interressant zijn, je weet immers dat je deel uitmaakt van iets speciaals, kbedoel, wie wil er nou niet voor id software werken? ik zou er een moord voor doen om bij hun te mogen werken ;)

enneh alle grondtextures? tjah, een space sim is dan niet echt leuk, 3 jaar uit je neus zitten eten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 11 februari 2003 @ 18:26:
[...]

true true, maargoed werken aan een topper kan ook interressant zijn, je weet immers dat je deel uitmaakt van iets speciaals, kbedoel, wie wil er nou niet voor id software werken? ik zou er een moord voor doen om bij hun te mogen werken ;)
Ik niet :( niet mijn soort spellen, er zijn maar twee bedrijven waar ik zou willen werken en dat zijn Square en Konami. Ik ben erg picky :)

(met mijn excuses voor deze afgedwaalde offtopic discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 13:21:
[...]

Hmm ik wou een mooie en rustige bg dus misschien ben ik dan niet zo ziek 0-) maar over die AA, ik krijg hem niet aan, alles geprobeerd in Brazil r/s maar het lukt me neit :'(
Wordt in Brazil "Image Sampling Control" genoemd.

En idd. Brazil lekker laten liggen als je niet verder komt dan een skylight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 18:34:
[...]

Ik niet :( niet mijn soort spellen, er zijn maar twee bedrijven waar ik zou willen werken en dat zijn Square en Konami. Ik ben erg picky :)

ja tis ook meer als voorbeeld, kbedoel id is niet de enige die toppers maakt, hoewel...:+
id fanboy alert :P

sorry voor offtopic :X

naja theeft nog enig nut gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.17/huis1.jpg

Ook maar weer eens posten. Dat is nl. al lang geleden dat ik in dit topic zat. Toch maar weer ff iets inbrengen :)

En, wat vinden jullie er van?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Detail is super! maak het af :P
misshcien een beetje onstevig hekje bij de ingang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:43:
Detail is super! maak het af :P
misschien een beetje onstevig hekje bij de ingang :P
Idd, het wordt nog afgemaakt, maar dit is een zeer lang termijn project denk ik. Ik wil het zo mooi mogelijk maken, eerst modellen, dan texturen en tenstolle een flyby animatie ofzo. Dat hekje moet ik idd nog ff naar kijken. Ik zal ff een mooi voorbeeld zoeken, ik haal overal wel wat inspiratie vandaan :D 8)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 18:34:
[...]

mja daar heb ik ook al aan zitten denken :) en dan met name square :)
maar gezien de kleine kans dat je daar komt te werken en het feit dat ik toch wel iets "serieus" wilde hebbik toch maar voor industrieel ontwerpen als studie gekozen ipv een studie waarmee je dat kunt bereiken...

lijkt me nog steeds ongelooflijk mooi als je de kleding van van 1 van de final fantasy figuurtjes mag ontwerpen oid :P
(alhoewel ze met X-2 toch imo de verkeerde kant op gaan :( )

maar goed dit raakt erg offtopic :) maar ik wilde het ffkes kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op 11 February 2003 @ 22:48:
[...]

Idd, het wordt nog afgemaakt, maar dit is een zeer lang termijn project denk ik. Ik wil het zo mooi mogelijk maken, eerst modellen, dan texturen en tenstolle een flyby animatie ofzo. Dat hekje moet ik idd nog ff naar kijken. Ik zal ff een mooi voorbeeld zoeken, ik haal overal wel wat inspiratie vandaan :D 8)
dan heb ik toch ongelooflijk respect voor je :)
als ik ook maar 1 onderdeeltje van iets af heb dan moetik het meteen een material geven en renderen met leuke scene settings waardoor de rendertijden dusdanig omhoog gaan dat ik ermee kap omdat ik geen zin heb om er zo lang op te wachten :)

de reden waarom ik meestal niet meer dan een dag of 2 met 1 model bezig wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 22:52:
[...]

dan heb ik toch ongelooflijk respect voor je :)
als ik ook maar 1 onderdeeltje van iets af heb dan moetik het meteen een material geven en renderen met leuke scene settings waardoor de rendertijden dusdanig omhoog gaan dat ik ermee kap omdat ik geen zin heb om er zo lang op te wachten :)

de reden waarom ik meestal niet meer dan een dag of 2 met 1 model bezig wil :(
Ik heb ooit een stoomtrein gemaakt, deze dus

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.17/stoomtrein.jpg

excuus voor het langzame laden, staat lokaal.

en daar heb ik drie maanden werk aan gehad en het ziet er alsnog niet uit :+

Maar de ervaring telt ook en op een gegeven moment leer je wel dat jet niet zomaar kan "afraffelen" als je iets moois wil maken.

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.17/schaak.jpg

Dit is weliswaar afgeraffeld, maar het is wel aardig omdat de aard van de scene heel anders is. Daar ligt het dus ook wel aan. Stoomtreinen en huizen kun je dus niet afraffelen :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/circus00%20(Medium).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/circus01%20(Medium).jpg

Zo weer eens wipje van mij, na 2 maanden pauze en pappa geworden te zijn de draad maar weer eens opgepakt met een ideetje. Nog wip, geen enkel material of map op het model en het modellen is nog niet klaar maar wil toch al met jullie delen.
Ik weet van de artifacts op de wielen moet ik nog uitzoeken. Dit zijn de eerste renders die ik hiervan maak. Er moet nog veel aan gemoddeled worden.

Voor de stats gekken, rendertijd 6 min op 1280x1024 met P3 AA van Brazil R/S 1.0,
GI op standaard settings aangezet. 90.000 polygons so far... zal wel ergens rond de 200.000 uitkomen als het klaar is.

Geef commentaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 23:14:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zo weer eens wipje van mij, na 2 maanden pauze en pappa geworden te zijn de draad maar weer eens opgepakt met een ideetje. Nog wip, geen enkel material of map op het model en het modellen is nog niet klaar maar wil toch al met jullie delen.
Ik weet van de artifacts op de wielen moet ik nog uitzoeken. Dit zijn de eerste renders die ik hiervan maak. Er moet nog veel aan gemoddeled worden.

Voor de stats gekken, rendertijd 6 min op 1280x1024 met P3 AA van Brazil R/S 1.0,
GI op standaard settings aangezet. 90.000 polygons so far... zal wel ergens rond de 200.000 uitkomen als het klaar is.

Geef commentaar.......
Mooi werk man, misschien kun je metalen deksels op de wielassen maken...? Ik denk dat dat wel mooi staat.

edit: wat details op het dak, paar bolletjes en een richel d'r over heen. Is misschien ook wel aardig :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhizzCat op 11-02-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ondanks mijn tegenwoordig gezonde en bekende afkeer tegen blauwe skylights, vind ik deze mooi :)

Misschien omdat die koetsen er goed uitzien bij nacht in de woestijn :)

Zet er ook es een paar kaktussen omheen ofzo :p

Die artifacts vind ik wel vreemd trouwens... nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 20:00:
Zeg donkerblauwe, hoe weet jij hoe het er hier uitziet? Woon je in de buurt? Waarom kom je niet es op werkvisite dan :+
offtopic:
Ik ben er 6 jaar lang overheen gekacheld, elke schooldag... ik ken elke tegel, elke uithoek van dat busstation, ik heb gezien hoe ze CineCity opbouwden; en daarbij heb ik ong. 10x de kans gehad om mee de busgarage door te mogen om te tanken. Ik woon nu aan de andere kant van het land, maar woonde in Doesburg.
da_rippah schreef op 10 February 2003 @ 22:42:
Iets wat niet ik, maar mijn vader, heeft gemaakt met het programma Radiance

De kraan van onze keuken :Y)

[afbeelding]

Dezelfde kraan met een bol ervoor:

[afbeelding]
Wie schön... zoiets wil ik ook eens gaan proberen, in Vue d'Esprit dan. Ik heb sinds kort Lightwave, (Hellehond zei dat het gemakkelijk werkte?) maar wat ik wil verschijnt nog niet in beeld ;)
Dus ik blijf nog lekker Vue en Organica erbij houden ! :)
Misschien dat ik ooit mijn Vue files kan renderen in Brazil, of een andere (gratis) renderer? Het zijn *.vue bestanden... ik ga wel even zoeken, of heeft zo iemand een gouden tip? Ik zag die hotelhal van Suurland, zulke zachte schaduwen wil ik ook kunnen renderen... :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 11-02-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op 11 February 2003 @ 23:17:
[...]

Mooi werk man, misschien kun je metalen deksels op de wielassen maken...? Ik denk dat dat wel mooi staat.

edit: wat details op het dak, paar bolletjes en een richel d'r over heen. Is misschien ook wel aardig :)
De wielen zitten erop met een houten wig dus geen metaal daar, het dak moeten idd nog de reclameborden van het circus komen en overal komt er nog veel detail bij... hangslot met slotplaat op de deur etc .. lampen... wie weet wat ik allemaal nog kan verzinnen.

Litoki :
Sorry voor de GI maar das de enige snelle makkelijke manier om effe snel een model te laten zien waar je aan bezig bent. Final zal waarschijnlijk niet met een blue skylight gemaakt worden. De scene is nog lang niet af...het object is nog niet eens af dus laat staan een scene.
De artifacts zijn mij ook geheel onduidelijk. In de eerste render zag ik ze en wist ik gelijk wat ik fout gedaan had.... de array een te ver laten gaan zodat de bovenste spaak twee keer op exact dezelfde plaats aanwezig was ... maar door de noise die op de spaak zit komen dan de artifacts. Ok dat opgelost... er zit nu nog maar een spaak op die plaats ... maar nog steeds artifacts... vanavond maar eens naar kijken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
WhizzCat schreef op 11 February 2003 @ 23:02:
[...]

Ik heb ooit een stoomtrein gemaakt, deze dus

[afbeelding]
Ziet er leuk uit! Alleen komen er bellen uit de schoorsteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 23:14:
[afbeelding]

[afbeelding]

Geef commentaar.......
Mooi, zeer mooi zelfs. :) Maar hoe krijg je het voor elkaar om hier maar liefst 90.000 polygonen in te stoppen? Dat is wel een enorme overkill.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Wipje van een Alien genaamd Chen
Geef Hints! :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jdiezrequejo/Chen11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 12 februari 2003 @ 10:20:
[...]

Mooi, zeer mooi zelfs. :) Maar hoe krijg je het voor elkaar om hier maar liefst 90.000 polygonen in te stoppen? Dat is wel een enorme overkill.
Er zijn nog geen optimalisaties losgelaten op geen enkel object. Iedere "plank" die je ziet is een camferbox. Iedere spijker is de top van een oiltank en dus in een keer veel polys. Ik hou van high detail scenes, ik maak namelijk geen animaties maar stills en wil closeups kunnen maken.
Maakt mij dus niet uit als ik straks uiteindelijk met 500.000 polys zit. Renderen nu met skylight is nog erg binnen de perken.. straks meet mapping en textures zal het nog wel wat erger worden.

Ik voel me vereerd dat Litoki en Oogst mijn werk mooi noemen, hier had ik 6 maanden geleden toen ik begon niet van durven dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 11:20:
[...]

Er zijn nog geen optimalisaties losgelaten op geen enkel object. Iedere "plank" die je ziet is een camferbox. Iedere spijker is de top van een oiltank en dus in een keer veel polys. Ik hou van high detail scenes, ik maak namelijk geen animaties maar stills en wil closeups kunnen maken.
Maakt mij dus niet uit als ik straks uiteindelijk met 500.000 polys zit. Renderen nu met skylight is nog erg binnen de perken.. straks meet mapping en textures zal het nog wel wat erger worden.
De meerwaarde van de vele polies van oiltanks in schroeven is echt miniem, dat heeft alleen zin bij extreme close-ups. En je kunt nu wel zeggen dat je die wilt kunnen maken, maar zó ver inzoomen dat je veel polies in de schroeven moet hebben is toch niet mogelijk, omdat het simpelweg ondoenlijk is de gehele wagen op dat detail-niveau te maken. Dan moet je namelijk ook miniscule groeven in het hout, stofdeeltjes, enz. modelleren en dat is niet te doen voor een hele wagen.

Tenzij je dat van plan bent natuurlijk, maar dan verklaar ik je bij deze voor gek. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u, ik ga idd via bumpmaps houtnerven maken, stof niet ik doe net alsof mijn moeder langsgeweest is. Maar idd ga ik closeups maken van scharnieren etc. Tot dat niveau wil ik teruggaan.
Wat ik nu heb is in 4 uurtjes gemaakt dus als ik aan het detail nog een uur of 20 besteed ofzo doe ik de rest via maps en textures. Dan ben ik niet megalang bezig en zolang er inspiratie is en zin ga ik door.
Hoe meer detail hoe mooier, zolang het maar werkbaar blijft. (Tot 800.000 polys is het bij te houden voor mijn pc).

Maar ik ben het met je eens oogst dat het minder kan en ook gaat worden maar ik blijf jullie op de hoogte houden.. ook van de polycount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

voor Oogst. Voor je geniale tutorial:
http://home.hccnet.nl/w.v...eel%203%20belichting.html

Echt superb!!! Dank je.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Ik heb vandaag per ongeluk Poser 4 gedownload en wat testjes mee gedaan. Denk niet dat ik opeens een pro ben: het is heel erg simpel maar wel erg cool :)
Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid51/p6ed46eae7d2a2372b92e7e91a5c5ae6d/fca60815.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid51/p25d75ef92972ae939a36c6816d9e9fa4/fca60984.jpg
edit
nog een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid51/p957dd5d8f444796b84ffcb0a08a1c56f/fca607be.jpg
offtopic:
Imagestation ruled! Grote plaatjes uploaden, kun je niet zeggen bij theforumisdown, nu ze de max grootte verkleint hebben naar 50 kb :r Maar hier kan ik nog wel theforumisdown gebruiken (@ fragneck)

[ Voor 65% gewijzigd door Qylos op 12-02-2003 21:27 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
dude.... je plaatjes zijn 11kb...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op 12 February 2003 @ 21:19:
dude.... je plaatjes zijn 11kb...
offtopic:
muwhaha! touche!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.17/whizzcat/huis2.jpg

Hekje is nu beter en ik heb er even tijdelijk een omni in gehangen. Dat is om Litoki niet voor zun hoofd te stoten :P ;)

• Berretje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Nou hoor ik al mensen denk, gebruik @%^$# toch die zoekfunctie. Heb ik gedaan, werkt ook prima moet ik zeggen... maar dan kom ik in een topic terecht met 50 pagina's.... nouja.... ik dan maar doorspitten en nix vinden |:(

Nou wil ik dus vragen aan de slimme koppen hier, of iemand dus de savefile heeft van de LOTR ring in 3dsmax.

Ik kom hier dus al niet zo vaak, dus ik hoop dat iemand me nu kan helpen...

Groetjes
Bart

• Berretje
Ben nu half weekje bezig, en heb nu dit zitten proberen
Ik wil alleen nog zo'n tekst in laten slaan in de ringen... weet nie hoe da moet...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bvandegriendt01/3dsmax/ringen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bvandegriendt01/3dsmax/teepot.jpg

Verwijderd

Berretje kijk eens naar maps, bumpmap, glowmap, diffusemap etc.. Daarmee en de tengwar scribe tool die op het net te vinden is meot je ene heel eind komen.
Ik heb op het net al meerdere tutorials over deze ring voorbij zien komen. Is een gewild object om te maken.

• HawVer
Berretje schreef op 13 February 2003 @ 01:25:
Nou hoor ik al mensen denk, gebruik @%^$# toch die zoekfunctie. Heb ik gedaan, werkt ook prima moet ik zeggen... maar dan kom ik in een topic terecht met 50 pagina's.... nouja.... ik dan maar doorspitten en nix vinden |:(

Nou wil ik dus vragen aan de slimme koppen hier, of iemand dus de savefile heeft van de LOTR ring in 3dsmax.

Ik kom hier dus al niet zo vaak, dus ik hoop dat iemand me nu kan helpen...

Groetjes
Bart
De orginele zul je nooit kunnen krijgen.. Mischien moet je Wildeaap eens aardig aankijken.. Die heeft die ring ook nagemaakt geloof ik.

Verwijderd

HawVer schreef op 13 February 2003 @ 11:00:
[...]

De orginele zul je nooit kunnen krijgen.. Mischien moet je Wildeaap eens aardig aankijken.. Die heeft die ring ook nagemaakt geloof ik.
ja dat was in de fantasy contest volgens mij, een aantal anderen probeerden 'm ook na te maken maar dan met windings :p

• LiToKi
Berretje schreef op 13 februari 2003 @ 02:48:
Ik wil alleen nog zo'n tekst in laten slaan in de ringen... weet nie hoe da moet...

[afbeelding]

[afbeelding]
tip #1 voor beginnende max gebruikers; gebruik nooit de standaard materials/textures, die herken je na een tijdje veeellll te snel...

top #2; bekijk dan meteen wat texture-tutorials, dan weet je snel genoeg hoe die ring texture moet :)

• HyperTrophy
  • Niet online
ik moet voor school een utiliteitsgebouw ontwerpen. Dat heb ik al wat gedaan. Door te modellen in AutoCAD 2000. 3ds max heb ik nog niet onder de knie... maar denk dat ik het model wel ga belichten en animeren (filmpje) enzo onder max, want dat lukt me wel aardig.

enkele shots, sorry voor lage res. heb nog geen goede stek gevonden voor plaatjes en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bovenaanzicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/voorgevel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/voorgevel2.jpg

Zit alleen nog met het probleem van deconstructie van de overkapping in de glazen entree.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Berretje schreef op 13 February 2003 @ 02:48:

[afbeelding]

[afbeelding]
Teken een doorsnede van de ring (met splines) en maak er met 'lathe' een ring van, beetje lastig uit te leggen, maar F1 lost dat wel op. En anders heb je nog de max-users hier :).

De inscriptie:
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/MSG/Message822845.gif
Je moet em in tweeën splitsen (boven en onder; binnen en buitenkant). En een beetje retoucheren.

Verwijderd

is dat de echte van lord of the rings??

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 13 February 2003 @ 13:21:
ik moet voor school een utiliteitsgebouw ontwerpen. Dat heb ik al wat gedaan. Door te modellen in AutoCAD 2000. 3ds max heb ik nog niet onder de knie... maar denk dat ik het model wel ga belichten en animeren (filmpje) enzo onder max, want dat lukt me wel aardig.

enkele shots, sorry voor lage res. heb nog geen goede stek gevonden voor plaatjes en dergelijke.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zit alleen nog met het probleem van deconstructie van de overkapping in de glazen entree.
Mooi, netjes... ik doe het alleen andersom, ik heb 3d studio max nu redlijk onder de knie (voor zover je max onder de knie kan krijgen). En ik moet nu op school met Autocad gaan werken, weet jij misschien een paar goede autocad tutorials, of kan ik beter een boek nemen?!?

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:33:
Voor zover ik weet wel, ik denk niet dat je veel dichter in de buurt zal komen bij 'the real thing'.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:19
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 15:33:
Staat die inscriptie ook niet in het boek (welke ik heb uitgeleend aan mijn vriendin; dus ik kan dat niet checken)???

• LiToKi
vargo schreef op 13 februari 2003 @ 16:14:
[...]

Staat die inscriptie ook niet in het boek (welke ik heb uitgeleend aan mijn vriendin; dus ik kan dat niet checken)???
yups, dat kan ook :)

die van handige_harrie is goed

die tekst is verder ook heel goed te vinden op internet neem ik aan :)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

LiToKi schreef op 13 February 2003 @ 16:16:
[...]

De tekst misschien wel, maar echt een handgeschreven inscriptie (van een redelijke resolutie) was niet zo makkelijk te vinden.

LiToKi, heb je C4D nog wel eens opgestart, na dat berichtje van die edge-tools?

• Berretje
Thnx voor jullie uitleg!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
De mijne (link) is ook gemaakt met een lathe. De moeilijkheid is ook niet de ring zelf maar het materiaal. Mijn Goud kan nog wat werk gebruiken.

Voor de ring heb ik 2 materialen gemaakt: het goud en de rode gloed van de tekst. De gloed komt er door heen door dat ik de bitmap van de tekst als mask heb gebruikt.
Aan het rode materiaal is ook nog een Material Effect Channel nummer mee gegeven. Zodat er in Video Post nog een Lens Effect Glow overheen kon.

Zo, Berretje, Nu heb je voorlopig genoeg woorden waarmee je onder F1 kan gaan zoeken :)

ISS Detector en meer voor Android

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/whizzcat/huis3.jpg

Wip nummer zoveel. Ik heb het erkertje erbij gebouwd, met veel pijn (letterlijk!) en moeite. Resultaat is een beetje bedroevend, maar goed, we geven niet op. Die dakpannen waren mooi bagger om 1 voor 1 te maken :+

edit:
LiToKi schreef op 13 February 2003 @ 16:16:
[...]

Sterker nog, dat lettertype + vertaling zwerft ergens rond. Weet de url niet meer, maar dat kan met Google op gelost worden. D'r staat dus ergens een complete tutorial over schrijven in het elfs. Dat lettertype staat er ook bij, erg handig :)

[ Voor 48% gewijzigd door WhizzCat op 13-02-2003 18:49 ]

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Jij gaat wel erg ver met die huisje tutorial :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

OxiMoron schreef op 13 February 2003 @ 18:48:
Jij gaat wel erg ver met die huisje tutorial :P
lol, ik ga niet ver, ik probeer alleen een zo mooi mogelijk huisje te maken.. en dan te bedenken dat ik alles moet gaan texturen als ik klaar ben *kreun*

Over een jaartje is'tie vast wel klaar :+ :p

edit:

even met een lampie wezen spelen, de hele sfeer in 2 minuten veranderd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bikkelsinc.nl/whizzcat/huis4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door WhizzCat op 13-02-2003 19:13 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.