[3d] post je 3d stuff maar weer - part 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 4.628 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:37:
nou ja, dan zal ik men stego toch ook mar ff posten he:
[afbeelding]
ik heb em nog maar ff niet getextured :P
reacties zijn natuurlijk altijd erg welkom!! 8)
13 jaar, omg :X :) ik voel me een oude lul met m'n 20 :)

Maar goed, leuke stegosaurus en je maakt dezelfde fout als iedereen die net begint met modellen; je extrude wat vlakjes, verplaatst wat vertices, chamfert wat edges enz.

Waar je meer op zou moeten letten is vorm (nee echt 8)7), zoek es wat referentie op van een stegosaurus en kijk waar de spieren zitten, waar verdikkingen zitten, waar de lijnen wat scherper mogen etc. Het is een beetje vormloze blob nu.

Moeilijk uit te leggen, maar je moet minder bezig zijn met poly's/vertices/enz. en meer met het resultaat... ik hoop dat je me een beetje volgt :) De basis snap je, gebruik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:35:
[...]

Volgens mij hadden ze het over zetmeel, poeder lijkt me dus :) Op zich wel cool, maar inderdaad irritant als je beperkingen hebt in formaat... Een houten maquette is natuurlijk veel mooier, mits goed afgewerkt :P Het is alleen wat meer werk, dan even een 'printje' maken...
Ja, dat gevaar zit er inderdaad in. Zowel studenten als docenten moeten goed met zo'n ding om weten te gaan en bewust gebruiken. Dan kan het zeker wel nuttig zijn, ook al maak je "even een printje". Vooral voor concept- en vormstudies kan het prachtig zijn, maa je moet dan wel alle studenten die kans geven om dat ding te gebruiken. Gevaar dat ik vooral zie is dat mensen alsnog rechte doosjes gaan maken die je met een schaar en karton ook in elkaar kan knutselen. Zo'n printer wordt dan puur voor het effect gebruikt en ingezet op demonstratie- en voorlichtingsdagen. Dat is ook een van de redenen dat ik veel liever een flinke 5 assige frees zou aanraden dan een 3d paperlayer printer. Met die frees kun je heel snel een gevel uit een platte plaat frezen, maar als je slim met de aansturing omgaat kun je ook een model als hierboven maken (en dat lukt je met de hand dus never :+ ). Die 3d printers zijn IMHO echt een waste of money als je er geveltjes mee gaat printen. Maar dat is weer way offtopic ;) :+

Als je de kans krijgt, gebruiken dat ding en maak een paar coole vormen die je anders nooit zou kunnen maken!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 18:55
ga!s ik zeg het maar weer eens ;)

als je ooit dat gebouw zou willen bouwen(:P ;)) denk er eens aan om het boven de grond te doen ;)
zon vorm zou zeker niet gek staan op een mooie locatie, zie operahuis van sydney, ook vage vormen maar het staat prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 12:24:
[...]

als je ffkes heel iets verder kijkt dan zie je daar color en een multiplyer daarvan staan... als je die nou op 0,5 zet ofzo, en ik zou de kleur dan ook op een lichtgrijs zetten...

ik zou trouwens als ik jou was gewoon de brazil test renderer gebruiken...

als ik jou zo bezig zie dan ben je nog niet echt toe aan het instellen van renderinstellingen behalve dat je weet waar het skylight knopje zit.
Hiervoor is de test renderer al zeer geschikt en die geeft bij een multiplyer van 1 wel mooi licht :) en hij initialisseerd heel wat sneller en hij is ook nog gratis...(veronderstellend dat je 'm nu aan het uitproberen bent en 'm zeer binnenkort wilde kopen ;) )

ps. heb je hier texporter voor gebruikt? :) ik zie eerlijk gezegd nog niet meer dan een kleur...

pps. mooi model! ik kan alleen nog niet zien of het een vrouw of dattet een man wordt :P
het is ook de brazil test renderer, ik heb die balken gewoon ff weggewerkt en 'm geresized. en de reden dat je de andere kleuren niet ziet is omdat het ook zo overbelicht lijkt (ik wou de lippen ook niet zo sletterig-rood maken)

ps: het wordt een vrouw ja :p . eerst nog wat oefenen met shag:hair en dan hoef ik die kale knikker ook niet meer te vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

:+
Nee, deze moet echt onder de grond, daar is ie echt helemaal op ontworpen. Maar het ontwerpen zal vanaf nu zeker niet beperkt blijven tot onder de grond ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 02 February 2003 @ 12:55:
[...]

Ja, dat gevaar zit er inderdaad in. Zowel studenten als docenten moeten goed met zo'n ding om weten te gaan en bewust gebruiken. Dan kan het zeker wel nuttig zijn, ook al maak je "even een printje". Vooral voor concept- en vormstudies kan het prachtig zijn, maa je moet dan wel alle studenten die kans geven om dat ding te gebruiken. Gevaar dat ik vooral zie is dat mensen alsnog rechte doosjes gaan maken die je met een schaar en karton ook in elkaar kan knutselen. Zo'n printer wordt dan puur voor het effect gebruikt en ingezet op demonstratie- en voorlichtingsdagen. Dat is ook een van de redenen dat ik veel liever een flinke 5 assige frees zou aanraden dan een 3d paperlayer printer. Met die frees kun je heel snel een gevel uit een platte plaat frezen, maar als je slim met de aansturing omgaat kun je ook een model als hierboven maken (en dat lukt je met de hand dus never :+ ). Die 3d printers zijn IMHO echt een waste of money als je er geveltjes mee gaat printen. Maar dat is weer way offtopic ;) :+

Als je de kans krijgt, gebruiken dat ding en maak een paar coole vormen die je anders nooit zou kunnen maken!
Ik ga dat ding zeker uit proberen als ik kan :P Dan zal ik destijds hier wel wat foto's plaatsen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:04:
[...]

het is ook de brazil test renderer, ik heb die balken gewoon ff weggewerkt en 'm geresized. en de reden dat je de andere kleuren niet ziet is omdat het ook zo overbelicht lijkt (ik wou de lippen ook niet zo sletterig-rood maken)

ps: het wordt een vrouw ja :p . eerst nog wat oefenen met shag:hair en dan hoef ik die kale knikker ook niet meer te vertonen
heb je er nog extra lampen bij aan dan?
bij brazil test renderer heb je als je sky light alleen aanzet al een heel leuk resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:07:
[...]

heb je er nog extra lampen bij aan dan?
bij brazil test renderer heb je als je sky light alleen aanzet al een heel leuk resultaat...
nope, totaal geen andere lampen. hier de render in de scanline:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/npheadrender3_copy.jpg

dat is toch echt heel anders. en om 1 of andere reden gaat de glossiness (lippen) ook ineens weg als ik de skylight aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:06:
[...]

Ik ga dat ding zeker uit proberen als ik kan :P Dan zal ik destijds hier wel wat foto's plaatsen ofzo :)
Ik heb wel een indicate gekregen van de kosten, zo rond de 45 eurie voor een model :) valt mee dus... Hij zal trouwens voornamelijk door de krachtswerking en productontwikkeling docent gebruikt worden om constructies en nieuwe materialen te ontwikkelen :) de resultaten van dat ding zijn trouwens pretty impressive B)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander0105 schreef op 02 February 2003 @ 14:23:
[...]

Ik heb wel een indicate gekregen van de kosten, zo rond de 45 eurie voor een model :) valt mee dus... Hij zal trouwens voornamelijk door de krachtswerking en productontwikkeling docent gebruikt worden om constructies en nieuwe materialen te ontwikkelen :) de resultaten van dat ding zijn trouwens pretty impressive B)
45 €?! Vinnik nog best veel geld eigenlijk. Ik weet wel dat dat apparaat zeer duur geweest moet zijn, maarja 45 € voor een model.... Dan houd ik het maar even bij knippen en plakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe maak ik iig het best spieren in een model?? gewoon wat eges die dicht bij mekaar zitten of zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:18:
[...]

nope, totaal geen andere lampen. hier de render in de scanline:

[afbeelding]

dat is toch echt heel anders. en om 1 of andere reden gaat de glossiness (lippen) ook ineens weg als ik de skylight aanzet.
Een skylight geeft idd geen glossiness op je model, je kunt het beste nog een gewoon licht erbij zetten en dan het gewone licht en de skylight wat minder fel zetten.
Een plane onder je gezicht zetten geeft bij een skylight meestal ook gelijk een beter resultaat

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 14:51:
[...]

45 €?! Vinnik nog best veel geld eigenlijk. Ik weet wel dat dat apparaat zeer duur geweest moet zijn, maarja 45 € voor een model.... Dan houd ik het maar even bij knippen en plakken 8)7
45 euro is een schijntje! Ik heb een offerte voor mijn model aangevraagd bij een commerciele freesboer: zat tegen de 4000 euro aan!! Kwam neer op 20 uur freeswerk en 20 uur overhead / manuren + kosten en afschrijving. Alle uren tegen de 80 euro per uur.
Kosten voor een STL zouden ronde de 700 a 800 euro liggen alleen zou ik daar de schaal (1:100) nooit mee kunnen halen. Tot 750 euro wilde ik nog wel uit eigen zak betalen, daarboven moest de TU maar voor de kosten opdraaien vind ik (uiteindelijk kwam alles goed door de medewerking van een andere faculteit, waarvoor mijn dank).

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 02-02-2003 15:13 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 02 February 2003 @ 15:13:
[...]

45 euro is een schijntje! Ik heb een offerte voor mijn model aangevraagd bij een commerciele freesboer: zat tegen de 4000 euro aan!! Kwam neer op 20 uur freeswerk en 20 uur overhead / manuren + kosten en afschrijving. Alle uren tegen de 80 euro per uur.
Kosten voor een STL zouden ronde de 700 a 800 euro liggen alleen zou ik daar de schaal (1:100) nooit mee kunnen halen. Tot 750 euro wilde ik nog wel uit eigen zak betalen, daarboven moest de TU maar voor de kosten opdraaien vind ik (uiteindelijk kwam alles goed door de medewerking van een andere faculteit, waarvoor mijn dank).
Ok, ik heb niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

http://members.home.nl/hcgl.hermans/dog01.jpg

Probeersel van organisch en cartoon. Het is eigenlijk de bedoeling om em te animeren, maar tegen de tijd dat dat een succes is zijn we wel weer een half jaar verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Vraagje: waarmee kan ik het best beginnen kwa low- tot medium poly werk voor bijvoorbeeld games etc? Enige boeken die misschien aan te raden zijn?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
skullsplitter schreef op 02 februari 2003 @ 22:54:
Vraagje: waarmee kan ik het best beginnen kwa low- tot medium poly werk voor bijvoorbeeld games etc? Enige boeken die misschien aan te raden zijn?
milkshape 3d is voor bijv q3 zeer geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
alientje schreef op 02 februari 2003 @ 14:57:
[...]

Een skylight geeft idd geen glossiness op je model, je kunt het beste nog een gewoon licht erbij zetten en dan het gewone licht en de skylight wat minder fel zetten.
Een plane onder je gezicht zetten geeft bij een skylight meestal ook gelijk een beter resultaat
je moet gewoon een lamp toevoegen en de diffuse daarvan uitzetten, dan hou je alleen de glossiness over en verknalt ie niet je belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
Als je met 3ds max werkt en patches moet ik je aanraden niet teveel in detail gaan modellen met patches. Zover als je nu bent en dan overgaan om subdivision modellen.

@ LiToKi 20? Wat een oude lul :+ :P Hoe lang ben je al in 3d bezig?

[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 03-02-2003 13:26 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subdivsion modelling... kheb daar wel wat over gelezen maar da werkt geloof ik nooit zo lekker toch? (bij mij :)). Maar het zijn iig een splinecage met een surface en dan meshconverter en een mooie level 3 meshsmooth erover heen :)

PS: 20, oude lul? Heeeeey... rrrr... 22 :( hehe

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 14:44:
Subdivsion modelling... kheb daar wel wat over gelezen maar da werkt geloof ik nooit zo lekker toch? (bij mij :)). Maar het zijn iig een splinecage met een surface en dan meshconverter en een mooie level 3 meshsmooth erover heen :)

PS: 20, oude lul? Heeeeey... rrrr... 22 :( hehe
tsk, 9 mei alweer 24 hiero!

stelletje puberrrrs :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
FragNeck schreef op 03 February 2003 @ 15:38:
[...]

tsk, 9 mei alweer 24 hiero!

stelletje puberrrrs :P
broekies!! ben zelf 27.

Met patches inderdaad niet te veel datail geven. Ik heb mijn mooi Z3 op die manier in de kreukels geholpen. Kan dus weer opnieuw beginnen. :(

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

doe als mij :P
begin met patches, en zodra je de ruwe vrom hebt convert je hem naar een edit. poly
werkt heel erg goed en detail is makkelijk erin te krijgen.

btw, * Arjan is 17 zomers jong...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is 14 winters oud

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:19
<kuch>23<kuch>

Nog ff een experimentje van me:
Afbeeldingslocatie: http://public.vargo.nl/schroef.jpg
en wire:
Afbeeldingslocatie: http://public.vargo.nl/schroef_wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
HawVer schreef op 03 februari 2003 @ 13:25:
[...]

Als je met 3ds max werkt en patches moet ik je aanraden niet teveel in detail gaan modellen met patches. Zover als je nu bent en dan overgaan om subdivision modellen.

@ LiToKi 20? Wat een oude lul :+ :P Hoe lang ben je al in 3d bezig?
1,5 jaar met 3dsmax, pukkelige puber :p :+ 1983... tssk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
litoki zou je op msn even een berichtje naar me kunnen sturen?
kwil even wat aan je vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn ani even aangepast, hier is de link

http://users.skynet.be/vanhissenhoven/maarten/max.avi

18 meg groot, divx 5.03 (gebruik zeker deze versie van divx om het te bekijken, als het het met lagere versies (cfr 5.02) bekijkt blijft het filmpje hangen)

Hieronder wat pics voor degene die geen 18 Mb aan bandbreedte willen verspillen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max7.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hoe heb je de 1 na laatste gemaakt? Dat enge oog effect?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 18:47:
ik heb mijn ani even aangepast, hier is de link

http://users.skynet.be/vanhissenhoven/maarten/max.avi

18 meg groot, divx 5.03 (gebruik zeker deze versie van divx om het te bekijken, als het het met lagere versies (cfr 5.02) bekijkt blijft het filmpje hangen)

Hieronder wat pics voor degene die geen 18 Mb aan bandbreedte willen verspillen :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/eindwerk/jpg/max/max6.jpg
[afbeelding]
:)
Deze doet mij denken aan de film Pitch Black, de wezen in die film kijken ook zo. :D
Verder ziet het er heel strak uit. Lekker veel detail. Hou ik wel van. :) Ben nog bezig met filmpje, maar ik verwacht dat die heel gaaf is.

Edit:
Ik heb het filmpje nu gezien, super vet gemaakt, die overgang van zwart/wit naar kleur. Ook de camera bewegingen zijn leuk gedaan, heel langzaam bewegen en dan snel naar een ander punt in de kamer. :)
Maar (oh oh een maar, daar komt de kritiek B)) bij het langzaam omhoog kijken naar de trap is de snelheid hoger dan bij de rest van het 'langzaam' kijken. Ik denk dat het beter uit komt als dit dezelfde snelheid is als bij de rest.

En vervolgens kijk je naar de deur, om daarna snel naar de tafel te kijken. Misshien moet je iets langer naar de deur kijken, om de illusie te creeren dat er wat met de deur gaat gebeuren.
Verder is die helemaal top.
Het geluid van de plant past er pcies bij, net zoals de overige geluiden/muziek. (Na de kritiek nog even slijmen :D)

[ Voor 23% gewijzigd door Chopper_Rob op 03-02-2003 19:21 ]

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

vargo schreef op 03 February 2003 @ 17:27:
<kuch>23<kuch>

[afbeelding]
en wire:
[afbeelding]
Mooi material, maar wat je daar hebt is geen schroefdraad, dat wordt nog veranderd neem ik aan :)?

* handige_harrie is 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 03 februari 2003 @ 19:03:
Hoe heb je de 1 na laatste gemaakt? Dat enge oog effect?
Ik render mijn max files allemaal naar bmp (oude gewoonte :) ), dan heb ik in photoshop een batch file gemaakt die

-een ronde selectie maakt
-selectie inverteerd
-een feather op die selectie doet
-een radial blur doet (zoom) op de selectie
-deselect
-een nieuwe layer aanmaakt
-filter cloud (rood/wit) erop doet
-layer aanpast.

dat heb ik dan losgelaten op mijn 250 frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 14:51:
[...]

Haha, ik heb gehoord dat de aanschafkosten rond de 200.000 euro lagen >:) (of dat werkelijk zo is.... 8)7 ) dus dan is die 45 euro zeker een schijntje en voor afstudeerders zoals GA!S is het ideaal, scheelt een hoop tijd!!!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sander0105 schreef op 03 February 2003 @ 22:24:
[...]
zoals GA!S is het ideaal, scheelt een hoop tijd!!!
Niet alleen dat, op een andere manier zie ik het gewoon niet gebeuren. Of je moet ERG goed met klei zijn :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

GA!S schreef op 03 February 2003 @ 22:45:
[...]

Niet alleen dat, op een andere manier zie ik het gewoon niet gebeuren. Of je moet ERG goed met klei zijn :P
je zou em kunnen maken door je model om de zoveel units door te snijden en de doorsnede te plotten op een stukje triplex, en dan deze uit te frezen/figuurzagen :)

dat duurt lekker lang btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
Oogst-->18
bolleh schreef op 03 February 2003 @ 18:07:
litoki zou je op msn even een berichtje naar me kunnen sturen?
kwil even wat aan je vragen ;)
Zijn we hier met zijn allen getuige van het opbloeien van iets moois?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol @ oogst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vargo schreef op 03 februari 2003 @ 17:27:
<kuch>23<kuch>

[afbeelding]
en wire:
[afbeelding]
Je schroefdraad zit verkeerd om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

bolleh schreef op 02 februari 2003 @ 23:43:
[...]

milkshape 3d is voor bijv q3 zeer geschikt
Programma vind ik zo vaag als het maar zijn kan, terwijl ik met 3DSM nog wel een tafel kan bouwen, het gaat me meer om het leerproces...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:19
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 18:31:
[...]

Je schroefdraad zit verkeerd om :)
:) daar heb ik idd helemaal niet op gelet. Ik zal binnenkort nog wel eens een nieuw schroefje posten; met schroefdraad dat echt deel uitmaakt van de mesh en ook de goede kant uitdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rara wat wordt dit? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/shot4.jpg

om maar in de trend van de leeftijd te blijven: Hugo -> 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

klarinet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goh..in 1 keer goed :P
heb je ook commentaar? xou graag weten wat er nog echt verkeerd aan is, behalve dattie niet af is en te extreem opgepoetst is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Oogst schreef op 04 februari 2003 @ 13:12:
Oogst-->18

[...]

Zijn we hier met zijn allen getuige van het opbloeien van iets moois?
ja litoki is zon lekker ding :+

nee was voor een model wat hij voor me maakt voor een project @ spielerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 20:40:
[...]

goh..in 1 keer goed :P
heb je ook commentaar? xou graag weten wat er nog echt verkeerd aan is, behalve dattie niet af is en te extreem opgepoetst is :P
Mooie camerapositie. Het enige wat ik kan opmerken is dat de bovenste dubbele ring net nog wat meer poly's kan gebruiken, als je tenminste zulke close-ups wilt. Meer kan ik er niet over zeggen, heb geen flauw idee hoe zo'n klarinet er precies uitziet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander => 17

hier de afstandsbediening bij mijn tv (paar pagina's terug!)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~braakter/AB1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~braakter/AB2.JPG

graag een reactie.

speel trouwens al 2 weken met 3d max... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 21:24:
Sander => 17

[afbeelding]

[afbeelding]

graag een reactie.

Harro => 21

Glimt je AB echt zo?

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, mar heb hem ook zelf bedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 21:24:
Sander => 17

[afbeelding]

[afbeelding]

graag een reactie.

Bram = ook 17

Eeuhm ja vindt hem niet heel erg mooi eigenlijk, wel knap voor iemand die nog maar 2 weken met MAx werkt dat wel, maar vooral de messmooth die je er overheen hebt gegooit vindt ik niet zo'n mooi resultaat opleveren... en hij glimt nogal erg ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 20:30:
rara wat wordt dit? :P
[afbeelding]

om maar in de trend van de leeftijd te blijven: Hugo -> 18
er zitten rechte randen aan :) die bestaan niet :P (nouja, ze komen ontzettend weinig voor)

btw, waar kan ik die monsterlijke kar van je nog eens bewonderen ? en met welk programma had je die ook alweer gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens wat aan mijn huisje gedaan :). Ik heb het gras nu wat rendervriendelijker gemaakt. Er zit nu ook een xtra bounce in en een "zon". Belichting van het gras is nog niet helemaal goed. Die meot ik nog fixen, deze is namelijk onafhankelijk van de belichting van de rest van de scene. Omdat de skylight het gras op deze manier neit kan renderen moet ik aparte normale spots/omni's gebruiken.

vertel even wat jullie er van vinden. Wat zou ik bijvoorbeeld nog kunnen maken om het beeld wat meer te vullen?

Ikke trouwens ook (net) 17.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=54021

Klikke voor grotere versie

Owja, Hugo, wordt dat een klarinet ofzoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 04 February 2003 @ 21:54:
[...]

er zitten rechte randen aan :) die bestaan niet :P (nouja, ze komen ontzettend weinig voor)

btw, waar kan ik die monsterlijke kar van je nog eens bewonderen ? en met welk programma had je die ook alweer gemaakt ?
De meeste randen zijn gechamfered... behalve die van de bovenste rand...

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/xtype/intro/splash.jpg

deze? :)

www.nimation.nl/xtype
gemaakt als profielwerkstuk met 3dsmax en brazil...(oude testrender toen nog)
deze hebbik trouwens niet alleen gemaakt, samen met een klasgenoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
heheh..vet. 3d als profielwerkstuk :). Mag ik weten waar het precies over ging dan?
Ons profielwerkstuk is afgekeurd door mijn leraar :( balen.

Maarreh, die auto ziet er extreem strak uit. Ik vind het alleen iets te fel, maar op zich is het een kwalitatief erg mooie render.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh, we hebben gezegd dat we een elektrishce auto gingen ontwerpen :P
naja dat was dus de eerste maand nadenken wat voorn auto en de tweede maand de auto maken en de 3e maand de site maken en de laatste week ffkes wat berekeningetjes en technisch geblaat eromheen verzinnen en klaar :)

de hoeveelheid technische geblaat kan je zien op de site, tis best nog wel wat als ik het zo allemaal teruglees... Maar twas erg leuk werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:09:
Ik heb weer eens wat aan mijn huisje gedaan :). Ik heb het gras nu wat rendervriendelijker gemaakt. Er zit nu ook een xtra bounce in en een "zon". Belichting van het gras is nog niet helemaal goed. Die meot ik nog fixen, deze is namelijk onafhankelijk van de belichting van de rest van de scene. Omdat de skylight het gras op deze manier neit kan renderen moet ik aparte normale spots/omni's gebruiken.

vertel even wat jullie er van vinden. Wat zou ik bijvoorbeeld nog kunnen maken om het beeld wat meer te vullen?

[afbeelding]

Paar tipjes:
-ik zou de kleur van de belichting aanpassen. het is nu zo heel erg wit.. probeer wat meer zachter gele of paarse tinten. beetje experimenteren.
-Misschien iets op de voorgrond (boom lanterenpaal etc...) waardoor je tekening wat meer diepte krijgt.
-kijk of je ook iets van binnen kan laten zien door je ramen heen... volgens mij is degene die daar woond bang voor licht... alles is zo gesloten.

Verder.... VERY NICE 8)

PS-> 19 jaarkes

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik mooie materials voor BRazil kan downloaden? zo niet.. kan iemand me dan meschien vertellen hoe ik een mooie glass material maak? voor een glasplaat op een tafel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Appel: specifieke brazil materials zitten in de commerciele versie, daaronder chroom, glass, wax shaders etc. Neem een kijkje in op www.splutterfish.com en hoe je daaraan komt moet je denk ik zelf maar uitzoeken :P

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

[afbeelding]

Nog wat tipjes:

* Gras is wel heel erg recht geplant :)
* Er zit een raar "onnatuurlijk" stukje in je prikkeldraad ( in een boogje omhoog :? )
* Stoep is wat eentonig. Gooi er wat vlekken (kauwgum :+) op, zand o.i.d
* De muur links langs het huis beperkt het zicht. Misschien is het leuk om daar wat ramen in te zetten of een houten schutting?

En zie ook Sander0105
Verder d:)b

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

[afbeelding]

Hij is wel mooi maar als je er langer naar kijkt ga je rare dingen zien (8>

- Het is net of dat huisje op het eind van de wereld staat.. achter die muur houdt het op.. ofnie? :) (ik zou persoonlijk wat aan horizon-vulling doen)
- Volgens mij is de bovenverdieping wat uit proporties... als je op de 1e etage staat boven de voordeur ... kijken ze recht tegen je plasser :P
no way dat iemand daar rechtop kan staan btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties. Ik heb weer wat te doen zo te zien :).
En hij staat ook echt aan het einde van de wereld, nouaj begin mag ook :) maar hoe zou ik het beste de horizon kunnen vullen? wat dat is ook een probleem. Ik heb nu maar een laag camerapunt gekozen en een muurtje/schutting eromheen.
En die dingen voor de ramen :). Die heb ik er effe neer gehangen omdat mijn pa en ma effe wilde weten of dat en beetje eruit zou zien. Want we zijn nu klaar met de verbouwing dus moesten die dingen opgehangen worden :). Op dit momen kijk je dus nog dwars door het huis. soort van big-brother :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:17:
[...]

De meeste randen zijn gechamfered... behalve die van de bovenste rand...

[afbeelding]

deze? :)

www.nimation.nl/xtype
gemaakt als profielwerkstuk met 3dsmax en brazil...(oude testrender toen nog)
deze hebbik trouwens niet alleen gemaakt, samen met een klasgenoot...
Zeeer strak gemaakt :) leuke pagina eromheen heen en de teksen waren ook erg leuk om te lezen (vooral over het handvat waarmee je ook nog eens de deur kan openen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 06:46:
En hij staat ook echt aan het einde van de wereld, nouaj begin mag ook :) maar hoe zou ik het beste de horizon kunnen vullen? wat dat is ook een probleem. Ik heb nu maar een laag camerapunt gekozen en een muurtje/schutting eromheen.
En die dingen voor de ramen :). Die heb ik er effe neer gehangen omdat mijn pa en ma effe wilde weten of dat en beetje eruit zou zien. Want we zijn nu klaar met de verbouwing dus moesten die dingen opgehangen worden :). Op dit momen kijk je dus nog dwars door het huis. soort van big-brother :D.
m.a.w. dit huis bestaat?
hoe zit het dan met de 1e verdiepingshoogte boven de deur?
Klopt die dan met RL en istie echt zo laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 06:46:
Vergeet het gras niet :P

Ik vind het gras nogal grof. Ze staan idd rechtop, maar daarnaast zijn (lijken?) ze erg dik. En ze zijn best wel lang.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 05 February 2003 @ 15:11:
[...]

m.a.w. dit huis bestaat?
hoe zit het dan met de 1e verdiepingshoogte boven de deur?
Klopt die dan met RL en istie echt zo laag?
Jup dit huis bestaat echt ja. Ik zal er eens goed naar gaan kijken straks, maar in principe moet het gewoon kloppen, ik heb het van de tekeningen.
Ik ben net nog speciaal effe voor de ramen gaan staan :D en de vensterbank komt net iets boven de heup. daarboven is het plafon gewoon het dak waarin de trap naar de zolder verder loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met max een verkeerde toets(ik weet niet meer welke) wat blijkbaar een shortcut was. als ik move doe kan ik niet meer de assen gebruiken wat zeer lastig is. weet iemand wat die shortcut was?

p.s. hoe kan je die shortcuts uitschakelen maar dan wel zodat je ze later weer zo kan terugkrijgen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 17:42:
ik heb met max een verkeerde toets(ik weet niet meer welke) wat blijkbaar een shortcut was. als ik move doe kan ik niet meer de assen gebruiken wat zeer lastig is. weet iemand wat die shortcut was?

p.s. hoe kan je die shortcuts uitschakelen maar dan wel zodat je ze later weer zo kan terugkrijgen
x is die shortcut

---------------
nu heb ik het probleem met een shortcut...

ehm als ik een aantal vertices selecteer dan maakt max er of 1 draaipunt van of een heleboel... is het in te stellen wanneer max welke doet? of kiestie gewoon uit wat max het "logischt lijkt"?

ik heb het nu helemaal vreemd voor elkaar... hij zet de draaipunten nu nml zo dat ze in het verlengde van een polygoon gaan staan, ik kan dus nu niet meer 20 vertice iets omhoog verslepen, maar ze vliegen me nu alle kanten op... en om ze eerst allemaal handmatig recht te zetten is ook zo wat... is hier ook een instelling voor?

om extra de aandacht te trekken nog ffkes een wipje:)
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/shot5.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Probeer s met die pivot-point dingen te klooien.. Staat ergens linx van de XYZ..
Je kunt daar kiezen uit 3 opties:
- Use Pivot Point Center
- Use Selection Center en
- Use Transform Coordinate Center
Of bedoel je dat niet?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
even een (mischien) klein vraagje..... ik heb 2 vertexjes aan elkaar ge-weld alleen dat had dus niet gemoeten :( dit was gisteravond en ik kom er nu pas achter (door middel van een meshsmooth) dat het dus niet aan elkaar had moeten zitten ;(

kan ik dit op een of andere manier weer un-welden? (3dsmax 4.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
jippie :) ik heb weer wat tijd en wat werk online staan... dus ik zal het even posten...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/smoke.jpg

rook = mooi :)
heb er ook een animatie van... alleen die past niet meer op mn space (maara 5mb van @home :( )
en ik heb max 3.0, en daar werkt Vray niet bij (3.1 wel ;( )
dus mijn plan om hem mooi daar mee te renderen viel in het water..

ps weet iemand een goede tut voor fotosoep of max om een raam met kogelgat EN ster te krijgen??? (look @ picture, u will get the point ;) )

edit,
de ondergrond enz heb ik nog geen moeite voor gedaan, omgeving ook nog niet,
ik wacht tot ik een geweer heb/kan modellen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 05-02-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 05 February 2003 @ 18:57:
Probeer s met die pivot-point dingen te klooien.. Staat ergens linx van de XYZ..
Je kunt daar kiezen uit 3 opties:
- Use Pivot Point Center
- Use Selection Center en
- Use Transform Coordinate Center
Of bedoel je dat niet?
nee dat is het niet, maar 1 keer max opnieuw opstarten deed wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
Zorg schreef op 05 February 2003 @ 19:07:
even een (mischien) klein vraagje..... ik heb 2 vertexjes aan elkaar ge-weld alleen dat had dus niet gemoeten :( dit was gisteravond en ik kom er nu pas achter (door middel van een meshsmooth) dat het dus niet aan elkaar had moeten zitten ;(

kan ik dit op een of andere manier weer un-welden? (3dsmax 4.2)
Vlak bij weld in de buurt zit 'break' Die haalt de vertices weer uit elkaar.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die niet met gi oid renderen en wel is een dome of light gebruiken is er nu wel een handig maxscriptje, e-light

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.j.o/skyraider/download/e-light.jpg
Het genereerd dus een aantal lampen waardoor je de zachte schaduwen simuleert van de gi...

het is hier gratis te downloaden...
http://home.wanadoo.nl/r.j.o/skyraider/e-light.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

nu niet te hard afkraken, dit is mijn _allereerste_ modelling avontuurtje in max. ben maar gaan box modelen want dat leek me het makkelijkst. Af is hij overigens nog niet....

Afbeeldingslocatie: http://webgraphics.tmfweb.nl/temp/lincoln.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als dat je allereerste is, petje af hoor :)

natuurlijk is box moddeling heel erg vergevend in de zin van een slechte mesh, maar t ziet er mooi uit, leuke kar trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Even een vraag tussendoor, herkennen jullie de volgende render, zoja, weet je misschien waar hij vandaan komt/van is?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/CHRiTTeR/GraphiX/PhotoMAX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.kooistra02/render1.jpg

de rooie kringen geven aan waar ik een fout heb gemaakt met het welden van verticels :( Mischien dat ik em nog af ga maken anders begin ik weer aan een nieuwe auto

Dit is de eerste tot waar ik tot zover ben gekomen, kwam er pas op het end achter dat het slimmer is op verticels te welden op 0,1 in plaats van 25 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op 06 februari 2003 @ 16:55:
Even een vraag tussendoor, herkennen jullie de volgende render, zoja, weet je misschien waar hij vandaan komt/van is?

[afbeelding]
het het is met hdri gerenderd...en met veel dof blur...
maar er zijn meerdere rendersystemen die dat kunnen en je kunt al helemaal niet zien met welk programma het is gemaakt...
misshcien kunnen mensen die iets meer verstand van dit soort zaken als ik hebben wel zeggen waarmee het gerenderd is...

mocht je vraag zijn WIE dit gemaakt heeft dan heb ik als antwoord: geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
ixl85 schreef op 05 February 2003 @ 19:14:
jippie :) ik heb weer wat tijd en wat werk online staan... dus ik zal het even posten...

[afbeelding]

rook = mooi :)
heb er ook een animatie van... alleen die past niet meer op mn space (maara 5mb van @home :( )
en ik heb max 3.0, en daar werkt Vray niet bij (3.1 wel ;( )
dus mijn plan om hem mooi daar mee te renderen viel in het water..

ps weet iemand een goede tut voor fotosoep of max om een raam met kogelgat EN ster te krijgen??? (look @ picture, u will get the point ;) )

edit,
de ondergrond enz heb ik nog geen moeite voor gedaan, omgeving ook nog niet,
ik wacht tot ik een geweer heb/kan modellen ;)
Hijs erg mooi!!! (ik doe et je niet na) ik mis alleen een ding... de schaduw van de rook...als je dat hebt issie perfect :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharky schreef op 06 February 2003 @ 13:46:
nu niet te hard afkraken, dit is mijn _allereerste_ modelling avontuurtje in max. ben maar gaan box modelen want dat leek me het makkelijkst. Af is hij overigens nog niet....

[afbeelding]
lol, daarmee zou ik niet graag van een heuvel afrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 09:43:
[...]

lol, daarmee zou ik niet graag van een heuvel afrijden.
En niet over al die drempels :)

Ik wou dat ik dat kon maken die auto lijkt mij moeilijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/demon_final.jpg

charactertje :)

zitten nog wat fouten in et riggen maar dat kan ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein geschapen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:31
Niet geschapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Zelfte als die action man popetjes he :P
of ken van barbie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Echt wel goed geschapen! Kijk maar op zijn hoofd en armen :p

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
RunaR schreef op 07 February 2003 @ 16:52:
[...]

Echt wel goed geschapen! Kijk maar op zijn hoofd en armen :p
sommige jongens kijken direct wat er tussen de benen zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink schreef op 07 februari 2003 @ 16:54:
[...]

sommige jongens kijken direct wat er tussen de benen zit :P
kijk! hij zit al te tasten of er iets zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Sander0105 schreef op 06 February 2003 @ 18:08:
[...]

Hijs erg mooi!!! (ik doe et je niet na) ik mis alleen een ding... de schaduw van de rook...als je dat hebt issie perfect :)
ja klopt, ga daar dadelijk iets aan doen (als dat lukt, want de rook bestaat uit geometrie... :?
dus dat gaat iets moeilijker worden
maar ik denk dat dat wel met een schadow map kan...
en anders hebben altijd FOTOSOEP (met balletjes nog)

more is it develops...
(ps over een klein maandje is mn site klaar, geheel max werk! zal hem zeker posten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op 07 February 2003 @ 19:31:
[...]

ja klopt, ga daar dadelijk iets aan doen (als dat lukt, want de rook bestaat uit geometrie... :?
dus dat gaat iets moeilijker worden
maar ik denk dat dat wel met een schadow map kan...
en anders hebben altijd FOTOSOEP (met balletjes nog)

more is it develops...
(ps over een klein maandje is mn site klaar, geheel max werk! zal hem zeker posten!)
[chagi mode]
this photoshop :(
[/chagi mode]

probeer ;s raytraces shadows...moet wel werken,maar bij dit soort dingen krijg je dan wel erg hoge rendertijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vraag ik het nog mar een keer he :)
Weet iemand hoe ik het beste spieren maak in max, en kent iemand toevallig een website waar er een tut over staat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet kan je dat het best doen met box modeling, overigens schijnt er een programma te zijn wings3d, het is gratis en 1 van de beste polymodelers en erg goed voor organisch modelen

www.wings3d.com ik heb het zelf ookal geprobeerd maar ben niet zo een fan van polymodelers,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VROEM VROEM!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/auto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:30:
[...]

[chagi mode]
this photoshop :(
[/chagi mode]

probeer ;s raytraces shadows...moet wel werken,maar bij dit soort dingen krijg je dan wel erg hoge rendertijd....
--held--
het werkt, nu nog wat kleine aanpassingen in PHOTOSHOP ;)
en dan zijn de main objects goed...

weet je zo even snel hoe je die harde raytrace schaduw rand kan verminderen?
(werk altijd met shadowmap... dusss :? :D )

edit, raytrace vind mn computer niet zo eng... duurt nu net zo lang als eerst...
my trusty computer _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 08-02-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Is ik ook weer eens een keertje, met een ZZWIP ;)

(Zeer Zware Work In Progress)

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/0222-08-02%20Camera%2001.jpg

More coming...en commentaar is ook altijd welkom. Als het maar om het plaatje gaat en niet om het ontwerp ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Dexter op 08-02-2003 15:59 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
heb even een klein vraagje :)

ik heb een spline gemaakt met daarop een texture, alleen ik zie de gridlines niet door de textures heen in de left viewport :( waarscheinlijk heb ik dus ergens een knop ingedrukt maar ik kan hem niet meer terug vinden :?

Bij alle andere viewports is alles wel goed.... (3dsmax 4.2) anyone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op 08 februari 2003 @ 15:31:
Is ik ook weer eens een keertje, met een ZZWIP ;)

(Zeer Zware Work In Progress)

[afbeelding]

More coming...en commentaar is ook altijd welkom. Als het maar om het plaatje gaat en niet om het ontwerp ;)
Ik zou even naar de lucht kijken, ziet er nl vrij vreemd uit linksboven... voorderest.. netjes, ziet er niet echt heel, hoe zal ik het zeggen, moeilijk uit, maar het is strak, duidelijk en vrij realistisch... ben benieuwd naar het eindresultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/man_thingie/wip4.jpg

wipje :)

moet nog veel gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11-09 23:01
Ben je opnieuw begonnen ofzo? Of heb je zijn hoofd plus onderarmen geamputeerd? Nou ja, ziet er iig goed uit :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi behalve die buik... ziet er totaal niet realistisch uit

rest van hetlichaam vind ik best goed gemaakt
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.