Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
de betaler vervuilt
Jij ook je mail binnen?
[ Voor 120% gewijzigd door Oogst op 03-01-2003 17:51 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
2 late
[ Voor 14% gewijzigd door Scipionyx op 03-01-2003 17:24 . Reden: 2 late ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Huisje tutorial deel 3: de belichting, Nederlandstalig voor n00bs en intermediates voor 3d Studio MAX 4 en 5
Dit is een vervolg op deel één en twee:
Huisje tutorial deel 1: het modellen, Nederlandstalig voor n00bs voor 3d Studio MAX 4 en 5
Huisje tutorial deel 2: het texturen, Nederlandstalig voor n00bs voor 3d Studio MAX 4 en 5
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ja maar met versturen toch niet?ik heb zelf ook Hotmail, maar heb daar maar een beperking van 3mb, heb jij dat niet???
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
nope, is in 3dmax gemaakt... met photoshop ben ik niet zo goed inMooi, alleen die 3e, is dat 3d werk, want 'k denk dat een handig iemand dat ook in photoshop kan.
Woie!, Thx! Ik heb daar dagen 3D S Max maar weer een geinstaleerd, en als eerste jouw tuts gevold, deze waren zeer handig !!Oogst schreef op 03 January 2003 @ 18:07:
Na wat problemen is ie hier alsnog:
Huisje tutorial deel 3: de belichting, Nederlandstalig voor n00bs en intermediates voor 3d Studio MAX 4 en 5
Huisje tutorial deel 1: het modellen, Nederlandstalig voor n00bs voor 3d Studio MAX 4 en 5
Huisje tutorial deel 2: het texturen, Nederlandstalig voor n00bs voor 3d Studio MAX 4 en 5
Leuke nieuweling ben jijGeregistreerd op Wednesday 30 January 2002 20:19
Skat! Skat! Skat!
Verwijderd
Verwijderd
ja maar dat komt omdat ik me passwd kwijt was, maar kheb hem nu weer:D, en eerder kwam ik nooit in dit gedeelte...Leuke nieuweling ben jij , je bent maar 8 maand vroeger geregistreerd als mij hoor
4)
An edgeloop splits the polygons where the eyes go.

de 2 rode lijnen zijn er net bijgekomen op de een of andere manier, maar hoe

Schuey schreef op 03 January 2003 @ 19:52:
de 2 rode lijnen zijn er net bijgekomen op de een of andere manier, maar hoeDat staat er weer niet
pagina 1;
Knowledge about the following is expected:
- Subdivision surfaces
- Edgeloop and Edgerings
- Quad polygons
Oké, flauw
Edgeloop/edgerings(connect, ring, loop) zitten in max5 bij editable poly
Bij max4 heb je de plugin MeshTools nodig (google maar
"-FinalRender: het meest uitgebreide pakket, ondersteunt bij mijn weten alleen light tracer (maar ik heb hem niet gebruikt, dus ik weet dit niet zeker). Geeft de meeste instellingsmogelijkheden en opties. Hiervan is geen gratis versie verkrijgbaar en finalRender is een stuk moeilijker te leren dan Brazil."Oogst schreef op 03 januari 2003 @ 18:07:
Na wat problemen is ie hier alsnog:
Uit mijn, niet zo heel erg intensieve, ervaring met finalRender en Brazil weet ik dat finalRender niet zo zeer moeilijker te leren was, ze gaan toch beide uit van dezelfde GI principetjes; samples (mooie groene puntjes) en min en max density e.d. (behalve lazy-ass Brazil skylight natuurlijk)
De knopjes zaten alleen op een andere plek
Over het aantal instellingsmogelijkheden en opties valt te discussiëren, Brazil voegt ook erg veel toe aan max (met name shaders/materiaalopties).
coubertin119 schreef op 03 January 2003 @ 18:44:
[...]
Leuke nieuweling ben jij, je bent maar 8 maand vroeger geregistreerd als mij hoor
het is: vroeger dan ik
[ Voor 3% gewijzigd door Linc op 03-01-2003 20:54 ]
het is: eerder dan mij
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
dan altijd nog eerder dan ik
kan iemand mij daar misschien mee verder helpen? ik kwam zover dat ik een quad menu gemaakt had, maar die kon ik (ookal verbond ik em aan een sneltoets) niet openen in max.
ik gebruik 3dsmax 4.2
jij veranderde mij in ik, ik niet
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
ja en die van mij klopt dus ... want het is ik
kijk maar:
eerder dan ik ben <- klinkt goed
eerder dan mij ben <- ZUIGT
http://www.s21net.com/meshtools/download.htmlLiToKi schreef op 03 January 2003 @ 19:58:
[...]
pagina 1;
Knowledge about the following is expected:
- Subdivision surfaces
- Edgeloop and Edgerings
- Quad polygons
Oké, flauw
Edgeloop/edgerings(connect, ring, loop) zitten in max5 bij editable poly
Bij max4 heb je de plugin MeshTools nodig (google maar, 1e site is de goeie)
die bedoel je? down...
verrekSchuey schreef op 03 January 2003 @ 21:02:
[...]
http://www.s21net.com/meshtools/download.html
die bedoel je? down...
kijk dan maar op www.scriptspot.com, maar dan mis je de mooie plaatjes en uitleg enzo
edit:
hmm die uitleg en plaatjes heb ik wel nodig want ik snap er geen hout van

[ Voor 81% gewijzigd door Schuey op 03-01-2003 21:32 ]
Verwijderd
Hier valt natuurlijk over te discussiëren, maar ik zelf vond Brazil in ieder geval een stuk sneller te leren: al na één minuut had ik mijn eerste Brazil sky-light render, met finalRender duurt dat toch net iets langer. Om ze goed te gebruiken zullen ze wel allebei even moeilijk zijn, maar ik heb alleen uitgebreide ervaring met Brazil.LiToKi schreef op 03 januari 2003 @ 20:51:
"-FinalRender: het meest uitgebreide pakket, ondersteunt bij mijn weten alleen light tracer (maar ik heb hem niet gebruikt, dus ik weet dit niet zeker). Geeft de meeste instellingsmogelijkheden en opties. Hiervan is geen gratis versie verkrijgbaar en finalRender is een stuk moeilijker te leren dan Brazil."
Uit mijn, niet zo heel erg intensieve, ervaring met finalRender en Brazil weet ik dat finalRender niet zo zeer moeilijker te leren was, ze gaan toch beide uit van dezelfde GI principetjes; samples (mooie groene puntjes) en min en max density e.d. (behalve lazy-ass Brazil skylight natuurlijk)
De knopjes zaten alleen op een andere plek
Over het aantal instellingsmogelijkheden en opties valt te discussiëren, Brazil voegt ook erg veel toe aan max (met name shaders/materiaalopties).
En over welke beter of meer opties heeft: dat is inderdaad een discussiepunt en ik weet het niet. Mijn indruk van finalRender was dat je alles wat preciezer in kunt stellen, maar dat Brazil meer extraatjes levert. Die extraatjes vind ik alleen niet echt onderdeel van GI en ik heb het hier over GI. De toon-shader bijvoorbeeld, niet bepaald GI. En finalRender stelt er ook mooie dingen tegenover, zoals geblurde reflecties en kloppende motion blur, ipv de vertex motion blur van Brazil. Maar misschien kan Brazil dat ook wel.
Dus nogmaals: het is slechts een korte indicatie voor beginners van die drie programma's, ze serieus vergelijken zou een hels karwij zijn.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
heeft iemand ervaring met bones ?? ik wil bones toe passen, zodat ik een animatie kan maken, van een draak (zelf gemodeld) beetje lelijk, maar ach, kwil ff een animatie in elkaar prutsen, maar snap nie hoe ik bones aan me mesh-objecten kan toepassen enzo
iemand uitleg ? of een goede tut ?? want die kan ik niet vinden, die ik vind, over bones, zijn dom, of snap ik nix van
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
F1, voor al uw basic Max vragenYohann!s schreef op 04 January 2003 @ 00:28:
hey
heeft iemand ervaring met bones ?? ik wil bones toe passen, zodat ik een animatie kan maken, van een draak (zelf gemodeld) beetje lelijk, maar ach, kwil ff een animatie in elkaar prutsen, maar snap nie hoe ik bones aan me mesh-objecten kan toepassen enzo
iemand uitleg ? of een goede tut ?? want die kan ik niet vinden, die ik vind, over bones, zijn dom, of snap ik nix vanplz help me
Staat best duidelijk in hoe bones werken en hoe je ze toe kan passen.
de betaler vervuilt
preciezer, ja weet niet, al die Brazil renders zien er toch behoorlijk strak uit, net als finalRender, volgens mij doet 't qua kwaliteit weinig voor elkaar onder... maar weet 't ook allemaal niet, gaat me wat te diep...Oogst schreef op 03 januari 2003 @ 23:53:
[...]knip
en t.u.i.; geblurde reflecties staan onder Brazil Advanced material -> Advanced Reflection Params
*sniff, ik ruik een vleugje sarcasme en teleurstellingVerwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:41:
jeetje, wat een groot aantal reviews van m'n hoofd heb ik gekregen zeg, even tellen... 0, zo, da's veel...
Je plaatje was nogal klein, maar voor zover ik kan zien:
- de kaaklijn loopt wat raar, te scherp denk ik
- het voorhoofd is nog te puntig
- ik denk dat je hier en daar nog wat tri's hebt (poly's met 3 vertices), maar dan zou ik een ongesmoothe wireframe moeten zien
- nee lijkt niet, maar textures doen wonderen.
- in het vooraanzicht van je hoofd lijken de zijkanten van je hoofd nogal plat.
- bobbel naast oog?
Lastig onderwerp idd maar dat betekend aleen maar dat je wat langer moet zoeken. Mss is't ook wel handig als je wat aanknopings punten hebt: wat je voor de eerste stapjes nodig hebt: bones, skin en IKYohann!s schreef op 04 januari 2003 @ 00:28:
hey
iemand uitleg ? of een goede tut ?? want die kan ik niet vinden, die ik vind, over bones, zijn dom, of snap ik nix vanplz help me
zoek daar maar verder mee.
En hier staat nog een mooie tutorial:
http://www.computerarts.c...ype/tutorial.asp?id=26086
Ik heb hem zelf niet helemaal gemaakt maar het ziet er erg goed uit.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Mijn geleuter via ICQ niet gehoord, het achterhoofd is niet in verhouding met de plaatsing van de nek, nek moet naar voren, haar moet erop (verhelpt ook al wat) en het achterhoofd moet een klein beetje uitgestulpter vanboven.Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 23:41:
jeetje, wat een groot aantal reviews van m'n hoofd heb ik gekregen zeg, even tellen... 0, zo, da's veel...
Skat! Skat! Skat!
http://home.hccnet.nl/w.v...nes/Tutorial%20bones.htmlYohann!s schreef op 04 January 2003 @ 00:28:
Ik heb sterk het vermoeden dat deze tut nog is uit de tijd voordat je zelf een solver toe moest voegen en dus niet meer volledig geldig is, maar daarin kan ik er ook naast zitten.mpegernie schreef op 04 januari 2003 @ 02:05:
En hier staat nog een mooie tutorial:
http://www.computerarts.c...ype/tutorial.asp?id=26086
Ik heb hem zelf niet helemaal gemaakt maar het ziet er erg goed uit.
Met preciezer bedoel ik niet de render zelf, maar de instellingsmogelijkheden. Maar je hebt gelijk dat het moeilijk is om het zo te zeggen, ik zal die passage in mijn tut wel aanpassen zodat beter duidelijk is dat dat ook maar mijn indruk is en niet bepaald de waarheid of zo.LiToKi schreef op 04 januari 2003 @ 01:25:
[...]
preciezer, ja weet niet, al die Brazil renders zien er toch behoorlijk strak uit, net als finalRender, volgens mij doet 't qua kwaliteit weinig voor elkaar onder... maar weet 't ook allemaal niet, gaat me wat te diep...
en t.u.i.; geblurde reflecties staan onder Brazil Advanced material -> Advanced Reflection Params
[ Voor 56% gewijzigd door Oogst op 04-01-2003 11:33 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ok komt ieVerwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 16:48:
reviews van m'n hoofd graag
[afbeelding]
ik denk dat het gezicht nu bijna af is. nog wat foutjes wegwerken enzo. ik heb fotoreferenties van natalie portman gebruikt, nu is mijn vraag: lijkt het een beetje? ja, natuurlijk lijkt het van geen reet met zo'n kale kop, maar dat haar komt nog (als iemand mij wil vertellen hoe je shag:hair installeert want die txt bestandjes helpen ook van geen meter.)
nou, reviews dus(be gentle)
- Je hoofd is over het algemeen net zo diep als het hoog is.
- Je kaaklijn is te scherp.
- Je nek mist spieren.
- Kijk eens goed naar de voorkant van het hoofd en dan naar je eigen hoofd, dat ziet er ook niet zo rond uit (ook een opmerking die ik heb gekregen voor mijn eerste hoofd).
- Langs je ogen zitten rare deuken.
- Zover ik kan zien klopt de onderkant van je neusvleugels niet helemaal.
- Het hoofd helt iets te ver naar voren.
- Geen oren
- Verder nog wat oneffenheden.
Mijn vraag is nu of je edge-loops hebt gebruikt?
Nadat alles goed gezet is bij de uvw unwrap zaten er daar geen fouten in. Wanneer ik nu echter textporter gebruik voor het maken van de map. Zit er ineens bij de mond een fout. Iemand een idee waarom?
clickable:

the_Emperor schreef op 03 January 2003 @ 21:00:
[...]
offtopic:
ja en die van mij klopt dus ... want het is ik![]()
kijk maar:
eerder dan ik ben <- klinkt goed
eerder dan mij ben <- ZUIGT
let dan ook meteen even op het meervoud van maand... maanden
Die rode polygonen die je ziet, worden waarschijnlijk veroorzaakt omdat er ergens in je mesh een fouten zitten. Dubbele polygonen.. verkeerde/open edges etc. haal die eerst weg en gebruik dan textporter (toch) nog een keer.
Nee er zitten geen fouten in de mesh.Zydell schreef op 04 January 2003 @ 12:57:
[...]
offtopic:
let dan ook meteen even op het meervoud van maand... maanden
Die rode polygonen die je ziet, worden waarschijnlijk veroorzaakt omdat er ergens in je mesh een fouten zitten. Dubbele polygonen.. verkeerde/open edges etc. haal die eerst weg en gebruik dan textporter (toch) nog een keer.
Maar ik denk dat ik al weet waardoor het komt. Ik had de mesh opgesplitst in 2 delen. 1 de buiten kan van het hoofd en 2 de binnenkan (mond). Nu had ik bij uvw unwrap gewoon dat deel geselecteerd (andere material id) en toen verwijderd. Nu heb ik ze niet verwijderd maar gewoon maar 1 material id als output gebruikt voor de texporter. En nu klopt hij wel.

idd. Maar hier zie je mooi even hoe te werken met skin en evelopes en hoe je een iets ingewikkeldere bonestructuur in elkaar zet. voor de IK solvers kan jou tutorial worden gebruikt.Oogst schreef op 04 January 2003 @ 11:23:
Ik heb sterk het vermoeden dat deze tut nog is uit de tijd voordat je zelf een solver toe moest voegen en dus niet meer volledig geldig is, maar daarin kan ik er ook naast zitten.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
Ik wou het nog ff hebben over die verschillende renderers. Ben al tijdje bezig met FinalRender te experimenteren. Heb nog niet echt een serieus mooie render kunnen maken. Kan er mij iemand es snel de belangrijkste instellingen zeggen? Ik dacht dat het belangrijkst was dat je de fR globals moest instellen. Ik krijg zo precies van die rare "spikkels" op mijn render. En als ik skylight aanzet krijg ik niet de mooie zachte schaduw zoals met Brazil. Iemand tips of suggesties? alvast bedankt
====
Lees eens de handleiding door zou ik zeggen. Je zult er toch zelf mee moeten experimenteren. Niet alles kan zomaar tegen je verteld worden. Zoek informatie op internet. Verdiep je in de termen erachter.Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 14:13:
====
Ik wou het nog ff hebben over die verschillende renderers. Ben al tijdje bezig met FinalRender te experimenteren. Heb nog niet echt een serieus mooie render kunnen maken. Kan er mij iemand es snel de belangrijkste instellingen zeggen? Ik dacht dat het belangrijkst was dat je de fR globals moest instellen. Ik krijg zo precies van die rare "spikkels" op mijn render. En als ik skylight aanzet krijg ik niet de mooie zachte schaduw zoals met Brazil. Iemand tips of suggesties? alvast bedankt
====
Verwijderd
met je rechtermuisknop op een vertex klikken...
verder vind ik het raar dat je een plaatje laat zien dat helemaal scrambled is van de jpg compressie en dat het dan nog 68k kan zijn.. maar dat terzijde...
Verwijderd
Combinatie met alt,shift en ctrl ook niet.
Het plaatje is een shot van een avi tutorial
Verwijderd
k, hij is dan wel oud maar ff een vraagje hierover...sharky schreef op 12 december 2002 @ 14:59:
post ff m'n pic opnieuw want anders ziet niemand hem.
het verhaaltje er bij staat op de laatste pagina van part 7
[afbeelding]
mag ik deze bak AUB hebben??

kun je volgens mij wel ergens instellen. Zo'n menu wordt in max iig een quad menu genoemd, maar ik weet zelf niet hoe je ze precies aan- of uitzet. Ga ff kijken bij customize ofzo...Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 19:20:
Rechtermuisknop op een vertex werkt niet.
Combinatie met alt,shift en ctrl ook niet.
Het plaatje is een shot van een avi tutorial
MOOI, alleen misschien wat op de tafel, het is wat artificieel nu.
Skat! Skat! Skat!
nice. wat voor materiaal heb je precies op de stoelzittingen zittten?

Ik heb de hoekjes aan elkaar ge'weld' maar het licht gaat er nog steeds met volle vaart door heen
Hoe kan ik die kast nu lichtdicht maken?
Idd mooi .. maar beetje offtopic hint : de sess_id staat in de url, hierdoor kan iedereen die op die link klikt vrolijk met je acount gaan klooien ...
[Edit]
Ik heb je ff uit gelogged (als t goed is), ik kan iig niet meer inloggen door op het plaatje te klikken ...)
[ Voor 14% gewijzigd door Mafioso op 04-01-2003 23:21 ]
klopt, hij doet het niet meer. netjes vanjeMafioso schreef op 04 January 2003 @ 23:13:
[Edit]
Ik heb je ff uit gelogged (als t goed is), ik kan iig niet meer inloggen door op het plaatje te klikken ...)

licht gaat ook zonder moeite door zeikant heen
Verwijderd
Als het voor die connect edges is, zal je eerst een maxscriptje dat edgeloop heet moeten downloaden. dan moet je customize UI nemen, en dan bij quad tabblad kan je de gewenste items selecteren, normaal gezien kan je dan ook die edgeloop items nemen.Verwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 18:11:
Hoe kom ik dit menuutje?
have fun
Verwijderd
Meshtools geinstalleerd
Daarna die opties gezet in een nieuwe quad tabblad
Verwijderd

waarom werkt ie gvd niet
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 11:53 ]
Verwijderd
omdat immortal_sean het niet lukt, doe ik het maar ffVerwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 11:45:
hier dan eindelijk m'n zwaard
[afbeelding]
[afbeelding]
waarom werkt ie gvd niet

Je dorpel (voor de niet-Belgen: stoeprand) is te groot, en de straat is wat fout, maar voor de rest PRACHTIGVerwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 12:06:
Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn huis gepost heb,
ik heb er nog wat dingen aan verandert maar het is en blijft een WIP.
klik op de thumbnail voor een GROTE versie
[afbeelding]
Any comments?
De lijntje bij hekje en garagedeur bijvoorbeeld moet ik zowieso nog een keer fixen
edit: moest de laatste wip van Dark Blue niet op m'n achtergrond staan, dan was het nu jouw huisje.
[ Voor 11% gewijzigd door coubertin119 op 05-01-2003 12:31 ]
Skat! Skat! Skat!
Human Bobby
Verwijderd
En idd de straat moet ik zeker nog fixen maar ik had zo snel geen andere texture. Ik ben ook niet helemaal blij met de stoeprand.
Heeft er trouwens iemand ervaring met HDRI in Brazil?
want ik heb in dit plaatje de skylight van brazil gebruikt maar het is het nog net niet.
Ik heb de tutorial op splutterfish gevolgd maar het wil niet helemaal. Ik heb 2 hdr files die ik kan gebruiken. maar het light blijft te blauw.
Werk je -net zoals ik- met Cinema4D? Zo nee, dan heeft het weinig zin. Zo ja, dan leg ik het wel uit uiteraardmpegernie schreef op 04 January 2003 @ 22:26:
[...]
nice. wat voor materiaal heb je precies op de stoelzittingen zittten?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
HeOogst schreef op 05 januari 2003 @ 13:12:
Het is hier pas 348 keer gepost, maar kan de link niet meer vinden, waar stond die picserver ook al weer om plaatjes te uploaden? Bij de TU-delft toch of zoiets?
Het is ook wel handig om een gallery van je werk aan te leggen op www.renderosity.com
Die kan je dan ook gewoon linken.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
www.picserver.tk - TU Twente, 349 and countingOogst schreef op 05 January 2003 @ 13:12:
Het is hier pas 348 keer gepost, maar kan de link niet meer vinden, waar stond die picserver ook al weer om plaatjes te uploaden? Bij de TU-delft toch of zoiets?
nee verdorie..handige_harrie schreef op 05 January 2003 @ 13:00:
[...]
Werk je -net zoals ik- met Cinema4D? Zo nee, dan heeft het weinig zin. Zo ja, dan leg ik het wel uit uiteraard.
maar ik begrijp dat je procedural materials gebruikt vanuit Cinema4D XL ? (ik heb het proggie nog wel ergens liggen) misschien kun je uitleggen welke maps en materials je ervoor gebruikt (of welk principe je nastreeft) dan kan ik es kijken wat er met de procedural matt's van MAX kan (of cinema4D als het moet)
Dit diffuse effect komt namelijk in de buurt wat ik ook wel eens heb proberen te maken in MAX.
[ Voor 16% gewijzigd door mpegernie op 05-01-2003 14:20 ]
Alles wat onderstreept en/of dikgedrukt is, is een plaatje!!
Material:
color
diffusion
bump
specular
_color:
_kleur
_bhodinut fusion
___bhodinut fusion:
___bhodinut 2d noise
___bhodinut fusion
_____bhodinut fusion:
_____bhodinut 2d noise
_____bhodinut distorter
________bhodinut distorter:
________bhodinut tiles
________bhodinut 2d noise
_diffusion
_bump
_specular
Verwijderd

ik denk dat ik er nog een kasteel bij ga bouwen en dan die blazers er ergens bij in ofzow
Verwijderd
ImpressiveVerwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 12:06:
Het is weer een tijdje geleden dat ik mijn huis gepost heb,
ik heb er nog wat dingen aan verandert maar het is en blijft een WIP.
klik op de thumbnail voor een GROTE versie
[afbeelding]
Any comments?
De lijntje bij hekje en garagedeur bijvoorbeeld moet ik zowieso nog een keer fixen
Hmmmzz volgens mij doe jij bouwkunde aan de TU Delft
Die linker plaatjes zijn de vormstudie opdracht "loft" of zie ik het verkeerd?? Die middelste meen ik ook ergens van te herkennen
tja...

De vos loopt door het bos.
Verwijderd
Yeah, that's rightSander0105 schreef op 05 January 2003 @ 16:52:
[...]
Hmmmzz volgens mij doe jij bouwkunde aan de TU Delft
Die linker plaatjes zijn de vormstudie opdracht "loft" of zie ik het verkeerd?? Die middelste meen ik ook ergens van te herkennen
woei vet mooie lancerWILDEAAP schreef op 05 januari 2003 @ 17:41:
Eindelijk weer eens max gedaan, verder gegaan met een auto.
[afbeelding]
ik moet ook maar weer eens veder gaan met mijn lambo diable
iig hij is DIK
Die turtorial heb ik ook gedaan ja. Leuk met visjes erin en stenen. kostte 8 uur om 1 minuut te renderen met al die causticsVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:39:
en dan nog ff een wipje van mijn zeetje
[afbeelding]
de textures voor de stoelbekleding heb ik nog niet af. Ik heb naar je instellingen gekeken Handige Harrie, ik denk dat het iets wordt met een photoshop texture (burlap ofzo), of een mooie linnen structuur als ik die kan vinden.
De planken heb ik ook ff in photoshop gemaakt.
Ik wil de er nog een 70's style lamp bijzetten maar die kan ik in MAX 4.2 niet meer openen (is gemaakt in 5)

render 35m17s with Brazil @ TB800 MHz
2 Area lights + skylight
En die fabric-texture is inderdaad lastig als je geen bhodinut hebt
Ik heb ook ergens zo'n linnen-texture, maar dat is met 2 kleuren, en dan heb je overal hetzelfde patroon

Verwijderd
dude dat word een lacer evo 6 of 7 meschien zelfs een 5.. ik wou ff zeggen dat de evo 5 mijn favorite car isWILDEAAP schreef op 05 January 2003 @ 17:41:
Eindelijk weer eens max gedaan, verder gegaan met een auto.
[afbeelding]

Niet slecht vind ik zelf
edit: misschien moet ik idd maar es op zoek naar een mooie plugin hiervoor...
[ Voor 52% gewijzigd door mpegernie op 05-01-2003 21:57 ]
dat is toch gewoon een bumpmap of zie ik dat verkeerd??handige_harrie schreef op 05 January 2003 @ 21:47:
Close-up van dat 'fabric' material:
[afbeelding]
Niet slecht vind ik zelf
uhu, maar wel procuderal, ik kan het natuurlijk wel in Ps fixen maar dan zit je weer met die herhaling.hiostu schreef op 05 januari 2003 @ 22:00:
dat is toch gewoon een bumpmap of zie ik dat verkeerd??
zoveelste edit: ow trouwens, het ontwerp van die stoelen, is dat uit je blote hoofd of heb je daarvoor een referentietje gebruitk? kvind ze namelijk wel mooi
[ Voor 29% gewijzigd door mpegernie op 05-01-2003 22:05 ]
Komt wel bij dat het niet zo simpel is om zo'n bumpmap samen te stellen, zie een paar posts hierboven, waar ik het heb uitegelegd.
[ Voor 12% gewijzigd door handige_harrie op 05-01-2003 22:04 ]
Referentie fotootjempegernie schreef op 05 January 2003 @ 22:02:
ow trouwens, het ontwerp van die stoelen, is dat uit je blote hoofd of heb je daarvoor een referentietje gebruitk? kvind ze namelijk wel mooi
Ik zit net te denken: het is niet eens alleen de "seamless-heid". Dat je de overgangen niet ziet is wel te doen in photoshop.handige_harrie schreef op 05 January 2003 @ 22:03:
In principe is het wel een bumpmap ja, alleen het is procedural, wat volgens mij inhoudt dat je het kunt vergelijken met vector-images, oneindig inzoomen ed. Degene die dit wel weet, verbeter me aub. En uiteraard de seamless-heid, zoals mpegernie zegt
.
Maar de herhaling van grotere vlekken(lage frequenties) is groter probleem. Denk aan een simpel 3d spelletje, langs een lange muur, waar maar één texture opzit, zie je een lelijke herhanling die (vooral) wordt veroorzaakt door de lagere frequenties.
Nu kun je er dan wel een high-pass filter overheen halen maar dat gaat weer ten koste van de diepte in je plaatje. Een procedural map brekend dit steeds weer opnieuw dus hier zul je niet de storende herhaling zien waardoor het zo computer gegenereerd eruit ziet. (zo was het toch?)
En doordat het opnieuw brekend wordt krijg je idd ook een "vector tekening"-effect
erg coole stoelen heeft je tante dan..
[ Voor 9% gewijzigd door mpegernie op 05-01-2003 22:24 ]
Zoiets zal het idd wel zijn jampegernie schreef op 05 januari 2003 @ 22:22:
[...]
Ik zit net te denken: het is niet eens alleen de "seamless-heid". Dat je de overgangen niet ziet is wel te doen in photoshop.
Maar de herhaling van grotere vlekken(lage frequenties) is groter probleem. Denk aan een simpel 3d spelletje, langs een lange muur, waar maar één texture opzit, zie je een lelijke herhanling die (vooral) wordt veroorzaakt door de lagere frequenties.
Nu kun je er dan wel een high-pass filter overheen halen maar dat gaat weer ten koste van de diepte in je plaatje. Een procedural map brekend dit steeds weer opnieuw dus hier zul je niet de storende herhaling zien waardoor het zo computer gegenereerd eruit ziet. (zo was het toch?)
En doordat het opnieuw brekend wordt krijg je idd ook een "vector tekening"-effect
M'n tante is 50, maar wel modernerg coole stoelen heeft je tante dan..
Edit: YAY, ik ben de 1000posts gepasseerd
[ Voor 4% gewijzigd door handige_harrie op 05-01-2003 22:30 ]
Ik ben wel een heel erge n00b in 3D maar is het niet zo dat je die zijkanten dezelfde functie als het glas hebt gegeven? Er is vast wel "iets" waarmee je het sollid kan maken ofzo??Martink schreef op 04 January 2003 @ 23:27:
[afbeelding]
licht gaat ook zonder moeite door zeikant heen
Nederlandstalige n00b-tutorial voor 3d Studio MAX r4 en r5: huisje deel 3 - belichting
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

1h27m37s with Brazil @ TB800 Mhz
4 Brazil lights: 2 Arealights, 1 skylight and 1 spotlight
Weet iemand trouwens hoe ik de DoF ingesteld kijrg met brazil? ik zit weer wat te klooien Focus goed afgesteld, diafragma verder open gezet maar ik krijg geen resultaat. In het render dialog zit wel een optie voor DoF maar diezelfde instellingen heb ik bij de BCam al aangezet..
Human Bobby
Dat grijs witte vlak is een muur en dat stoorde mij idd ook al, ik zal daar es wat aan doen. kmoet sowieso nog ff meer bezgi met de omliggende opstelling.Justice schreef op 06 januari 2003 @ 12:48:
in de lamp zie je een reflectie van een witte muur die zich aan de andere kant van je ruimte bevindt. kan je daar niet wat aan doen?
Verwijderd
Ik ben er zelf nog niet tevreden over..Kritiek is erg welkom

Dit topic is gesloten.