Ja joh?!?Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:51:
[...]
Nee ik bedoel dat dit toch de tutorial uit max zelf is ??
Geen idee, ik werk met 3d studio max 3.1
En de versie die ik op mijn pc heb staan is zonder Help files en tutorials...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ja joh?!?Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 16:51:
[...]
Nee ik bedoel dat dit toch de tutorial uit max zelf is ??
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Heb je dat zwaard gemaakt met een tutorial ik vind em namelijk echt sweet d'r uit zien, net als de rest. To the point als je dat zwaard hebt gemaakt met een tutorrial kan je dan misschien een link geven.Error323 schreef op 21 december 2002 @ 16:47:
Wh0000t hij is klaar, wat vinden jullie ervan????
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Error323 op 22-12-2002 16:47 ]
github.com/Error323
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
gilVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:16:
Ik wist niet dat jullie op GoT zo met 3D bezig zijn - laat ik dan ook eens met de billen bloot gaan:
[afbeelding]
Ik ben nu met een kasteel-interieur bezig - als je WIPs wilt zien moet je maar een gil geven.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
mooi man, maar op een mooie heldere dag (like yours) heb je scherpe(re) schaduwen, i.p.v. die extreem softe die je nu hebtVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:16:
Ik wist niet dat jullie op GoT zo met 3D bezig zijn - laat ik dan ook eens met de billen bloot gaan:
[afbeelding]
Een Global Illumination-plaat, gedaan met 3ds max + finalRender. Omgeving is een sferisch gemapte Bolfoto (360x180weergave) die tevens voor de belichting (HDRI, dus geen lampen) en voor de reflecties in de ramen zorgt.
Meer werk, grotere platen en links op maarten.drupsteen.com
Ik ben nu met een kasteel-interieur bezig - als je WIPs wilt zien moet je maar een gil geven.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 23:38 ]
tja...
Verwijderd
Thnx. Ik werk in mayaVerwijderd schreef op 23 December 2002 @ 00:12:
Hey sander, strak werk. welk programma gebruik je? Ik zou zeggen probeer GI eens, maar daar worden je tijden niet echt korter van. Wordt je plaat echt minder als je raytracing uit zet? Ik zie niet echt weerspiegelingen eigenlijk... stoer wat je met die nummers doet - de logica ontgaat me, maar daarom is het juist stoer denk ik
- oh, en je hoeft toch niet te ray-tracen om je glas doorzichtig te maken?
tja...
[ Voor 13% gewijzigd door coubertin119 op 23-12-2002 09:05 ]
Skat! Skat! Skat!
Ehm? wat bedoel je precies?? Volgens mij staat namelijk de Noordpijl verkeerd het is N-O-Z-W want zoals ie nu staat blokkeerd die kast nix. Probeer em anders kleiner te maken. of trapsgewijs af te laten lopen. midden hoog-> zijkanten laagcoubertin119 schreef op 23 December 2002 @ 09:02:
Hier is ie weer na een kleine pauze, maar nu heb ik dus een interieur probleem
[afbeelding]
Hoe kan ik die kast, waar ook de TV in komt zo zetten dat het niet in conflict komt met het raam, en de lichtinval optimaal blijft? Er zullen ongetwijfeld wel mensjes zijn die al een huisie hebben gebouwd in 't echt, dus graag wat hulp
Het is dus dat rooie dinkie vanachter, zoals je ziet staat het voor het raam, of toch zo'n beetje.
tja...
Als je rechts van de kast kijkt, zie je een raam, en het is nou net DAT raam waar ik dus geen kast voor wil zetten, dus wat zou beter zijn, een kleine kast, of het tegen de muur zetten.Sander0105 schreef op 23 December 2002 @ 10:19:
[...]
Ehm? wat bedoel je precies?? Volgens mij staat namelijk de Noordpijl verkeerd het is N-O-Z-W want zoals ie nu staat blokkeerd die kast nix. Probeer em anders kleiner te maken. of trapsgewijs af te laten lopen. midden hoog-> zijkanten laag
Skat! Skat! Skat!
tja...
Net zoals sneekrond.nl zeker of niet?Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 22:28:
Uw gillen zijn gehoord![]()
Wat je op deze WIP niet ziet is de achtergrond - het doel is om een schermvullende Bolfoto te maken (waarin je 360x180 om je heen kunt kijken - zulke foto's maak ik voor m'n werk).
Cool zwaard... kan z'n eigen evenwicht houden
[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 23-12-2002 19:53 . Reden: verkeerde user :) ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
[ Voor 19% gewijzigd door Scipionyx op 23-12-2002 16:42 ]
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
de betaler vervuilt
eh, wat heb ik met dat zwaard te maken?Scipionyx schreef op 23 December 2002 @ 12:06:
[...]
Net zoals sneekrond.nl zeker of niet?
===
@ LiToKi:
[...]
Cool zwaard... kan z'n eigen evenwicht houden
hoe ga je aan zoveel brillen komenGA!S schreef op 23 december 2002 @ 18:35:
Yeah! ff update Passief stereo projectie:
Heb vorige week 2 polarisatie filters opgehaald en vandaag wezen testen. Beetje afhankelijk van het type projectie-scherm dat ik gebruik, maar het gaat werken.
Men neme dus 2 beamers die op hetzelfde punt een beeld projecteren. Voor iedere beamer zit een filter en op je kop zit een bril met een zelfde filter. Het rechter oog ziet alleen het beeld van de rechter beamer en het linker oog..... u snapt wel
[afbeelding]
Vandaag getest met 2 jpegjes, rendertje maken met camera die naar hetzelfde punt kijken op 10 cm van elkaar. Met de eindpresentatie wordt het dus een VR presentatie. 2 computers die een sync krijgen via een netwerk en op die manier 2 beamers in real-time aansturen.
Verwijderd
ik werk ook met final render.. dit is wat erug oud werk toen ik nog niet helemaal snapte hoe je me sample point's moest omgaanVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 22:28:
Uw gillen zijn gehoord![]()
[afbeelding]
De groene puntjes zijn samplepoints van finalRender, om de Global Illumination lichtmeting zichtbaar te maken. Deze scene bevat erg veel polygonen, en is eigenlijk te zwaar voor GI - maarja, dat is de uitdaging - ipv een koetje, graast mijn 2e pc in deze scene - nu al een week ongeveer. Wat je op deze WIP niet ziet is de achtergrond - het doel is om een schermvullende Bolfoto te maken (waarin je 360x180 om je heen kunt kijken - zulke foto's maak ik voor m'n werk).
joh maakt mij niet zoveel uitScipionyx schreef op 23 December 2002 @ 19:52:
OOPS!! Excuses moi! Ik bedoelde dus Error
* Scipionyx biedt LiToKi een emmer bier aan ter verontschuldiging
Of je weer eens laten zien hoe erg n00b je zelf bentVerwijderd schreef op 23 december 2002 @ 23:33:
[...]
ik bewonder jouw werk zeer.. jij bent 1 van de mensen die mij weres duidelijk maken dat je wat kan berijken met max
tja...
github.com/Error323
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
[ Voor 3% gewijzigd door Error323 op 24-12-2002 17:57 . Reden: http voor de urls vergeten |:( ]
github.com/Error323
github.com/Error323
Verwijderd
Veel oefenenADMK schreef op 24 december 2002 @ 22:45:
OMG hoe maken jullie zulke dingen!?
github.com/Error323
Jah veel oefenen :=) kheb 5 uur aan die shader gezeten !!! 5 uur !! aan 1 material.... gewoon hele dag mee bezig geweest... maarja ik weet wel hoe het zit nu, daar gaat het omADMK schreef op 24 december 2002 @ 22:45:
OMG hoe maken jullie zulke dingen!?
github.com/Error323
toppie, ziet er goed uit zo.Error323 schreef op 25 December 2002 @ 01:29:
ok thnx for jullie commentsWe gaan voor nr 2 ^_^
Handige harrie: Klopt inderdaad, maar dit was gewoon een prutser animatieging ff om het effect =). kheb haar stealth material verbeterd nu. Nu ben ik er wel tevreden over, een klein beetje refraction zit erin
precies goed i think.
stealth improvement
Verwijderd
github.com/Error323
[ Voor 11% gewijzigd door GA!S op 26-12-2002 03:00 ]
de betaler vervuilt
MooiGA!S schreef op 26 december 2002 @ 02:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Loopbrug voor in mijn concertzaal.
[afbeelding]
[afbeelding]
En een plaatje in de zaal...
Skat! Skat! Skat!
Hoelang doe jij wel niet overrendersGA!S schreef op 26 december 2002 @ 02:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Loopbrug voor in mijn concertzaal.
[afbeelding]
[afbeelding]
En een plaatje in de zaal...
|>
[ Voor 9% gewijzigd door GA!S op 26-12-2002 11:30 ]
de betaler vervuilt
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door coubertin119 op 26-12-2002 18:39 ]
Skat! Skat! Skat!
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
[ Voor 133% gewijzigd door RAZORDUDE op 26-12-2002 23:49 ]
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Maar het is toch mogelijk om op die manier te kijken hoe je displacement map eruit komt te zienHoly_Paladin schreef op 26 december 2002 @ 23:45:
Een leuk proggie om een avondje mee te stoeien, dan heb je het wel gezien en gebruik je het nooit meer, ook al kun je er leuke resultaten mee behalen.
Klopt, om displacement maps is ie wel tof, ook omdat je de kwaliteit van render en test render snel kunt verzetten, kun je snel testen, maar goed dus dat ie maar 2,5 mb isStealth2000 schreef op 26 december 2002 @ 23:54:
[...]
Maar het is toch mogelijk om op die manier te kijken hoe je displacement map eruit komt te zien(Maken in terragen, resultaat bekijken en vervolgens die bmp gebruiken in max)
Voor de rest deel ik je mening.
Zie je welHoly_Paladin schreef op 27 December 2002 @ 00:06:
[...]
Klopt, om displacement maps is ie wel tof, ook omdat je de kwaliteit van render en test render snel kunt verzetten, kun je snel testen, maar goed dus dat ie maar 2,5 mb is.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ha! Ik kijk al een paar maanden verlekkerd naar de previews en screenshots van G2 van worley. 't zou nog best wel eens de beste plug-in van worley kunnen zijn... maar ja. Ik heb jammer genoeg niet het geld voor plug-ins die bijna net zo duur als het pakket zijn. Ik ben gewoon aan het hopen dat Lightwave in zijn versie 8 (of in ieder geval de volgende) Ook sss gaat toevoegen (toch een van de belangrijkste toevoegingen van G2). Dat zou ze weer 'on top of the market' houden. Want al hebben vrij weinig pakketten het op dit moment standaard. Het is wel iets waar veel naar gevraagd wordt.MissingDog schreef op 27 December 2002 @ 03:13:
Tipje voor alle carpaint fans die gezegend zijn met Lightwave:
Kijk eens naar de Worley shader-plugin 'G2', deze is nog niet al te lang uit, maar biedt eindelijk goede subsurface scattering voor Lightwave...ideaal voor carpaint achtige materialen, maar ook voor huid, kaarsvet etc...ook is het mogelijk om met een realtime preview de belichting te bekijken per surface en deze ook aan te passen.
Ik ben net een week in het bezit van dit prachtprodukt (G2 dus, LW al licenties vanaf versie 4.0) en mijn bek valt steeds weer open van de subtiele veranderingen met fantastische gevolgen. Ik zal kijken of ik wat WIP werk te posten heb met en zonder G2 ter vergelijking...ff tijd voor inplannen...
[ Voor 4% gewijzigd door MaDDoG op 27-12-2002 05:05 ]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Verwijderd
om terrains van 4096x4096 te maken heb je wel de licentie nodig, 80 pondjes (Engelse). En voor de rest is Terragen een goed prog, dat je kunt gebruiken op iedere pc want zéér klein, en je kan er zéér geinige dinkies mee.WhizzCat schreef op 27 december 2002 @ 01:24:
[...]
Zie je welIk zei toch dat ie het goed deed voor displacement maps
Als je de hoogste afmetingen neemt (4096x4096) kun je echt gave dingen maken en daarna in MAX afmaken met een plane enzo en watervallen en meer van dat soort dingen
Skat! Skat! Skat!
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door xychix op 27-12-2002 08:40 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
lees de first post eerst voordat je dat vraagtxychix schreef op 27 december 2002 @ 08:38:
Ik heb dit hele topic door gelezen en ik ben heel zwaar onder de indruk !!!!
ff. een paar domme vragen:
Graag zou ik ook eens aan het stoeien met 3d. Welke aplicaties zijn geschikt ? enkel 3d studio ?
Deze is namelijk rete duur.
Zijn er tutorials die je de basis skillz redelijk duidelijk, snel en spelenderwijs bij brengen ?
Het is zelfs mogelijk om met een plugin de complete wereld te exporteren naar 3d programma'sStealth2000 schreef op 26 December 2002 @ 23:54:
[...]
Maar het is toch mogelijk om op die manier te kijken hoe je displacement map eruit komt te zien(Maken in terragen, resultaat bekijken en vervolgens die bmp gebruiken in max)
Voor de rest deel ik je mening.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Het is z'n geld dubbel en dwars waard...kleven ook nadelen aan hoor:MaDDoG schreef op 27 december 2002 @ 05:02:
[...]
Ha! Ik kijk al een paar maanden verlekkerd naar de previews en screenshots van G2 van worley. 't zou nog best wel eens de beste plug-in van worley kunnen zijn... maar ja. Ik heb jammer genoeg niet het geld voor plug-ins die bijna net zo duur als het pakket zijn. Ik ben gewoon aan het hopen dat Lightwave in zijn versie 8 (of in ieder geval de volgende) Ook sss gaat toevoegen (toch een van de belangrijkste toevoegingen van G2). Dat zou ze weer 'on top of the market' houden. Want al hebben vrij weinig pakketten het op dit moment standaard. Het is wel iets waar veel naar gevraagd wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 27-12-2002 11:52 . Reden: plaatje erbij ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja ik dacht laat ik iets ouds doen, maar het is dus iets te oudVerwijderd schreef op 27 december 2002 @ 12:36:
Cool euh... ding Interface1Alleen is de 't' van 'past' niet zo heel goed leesbaar, misschien kan je er nog een ander font voor vinden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
hoe heet dat lettertype dan?Oogst schreef op 27 December 2002 @ 22:09:
Ik ben bezig met een cd-hoesje voor een demo van de band waar ik in zit, Distance genaamd. Nu is de demo absoluut verschrikkelijk van geluidskwaliteit, maar ik vind het gewoon leuk om zo'n hoesje te ontwerpen. Dit is wat ik tot nu toe heb voor de voorkant:
[afbeelding]
Alleen mist het iets. Ik weet nog niet wat, maar misschien hebben jullie ideeën? Ik zit zelf te denken aan DOF-blur, misschien dat dat wel helpt.
Het lettertype is niet echt cool, ik wil eigenlijk zelf letters ontwerpen speciaal hiervoor, maar daar had ik nu nog geen zin in.
Overigens zijn de dingen die te zien zijn gewoon de instrumenten in onze band: toetsen van de synthesizer, een microfoon van de zangeres, mijn strijkstok van mijn cello en stokjes+cymbals van de drums.
AbaddonVerwijderd schreef op 27 December 2002 @ 23:43:
[...]
hoe heet dat lettertype dan?
offtopic:
denk je dat die band het wel 's zal maken big time?
Verwijderd
Er is in dat hele boek maar één hoofdstuk dat over modellen gaat, en dat is H2. Ik ga hem morgen omruilen, het is zeker geen goed boek voor beginners, want het gaat vooral om de vernieuwingen van Max 5 tov Max 4. Heeeel veel wordt niet behandeld. Ik wilde juist een boek dat je veel truukjes leert met modellen enz., maar dit boek gaat daar helemaal niet op in.Stealth2000 schreef op 27 December 2002 @ 23:37:
Zeer goed boek voor beginners ! Alles komt aan bod en alles word stap voor stap uitgelegd hoe waarom etc. Wat je hierboven ziet is het resultaat van 2 Hoofdstukken. Nu nog texturen maar dat hoofdstuk komt nu.
misschien is 't leuk om dat toetsenbord wat te draaien(met de klok mee) en de letters mee te laten golven met de toetsenOogst schreef op 27 December 2002 @ 22:09:
Ik ben bezig met een cd-hoesje voor een demo van de band waar ik in zit, Distance genaamd. Nu is de demo absoluut verschrikkelijk van geluidskwaliteit, maar ik vind het gewoon leuk om zo'n hoesje te ontwerpen. Dit is wat ik tot nu toe heb voor de voorkant:
[afbeelding]
Alleen mist het iets. Ik weet nog niet wat, maar misschien hebben jullie ideeën? Ik zit zelf te denken aan DOF-blur, misschien dat dat wel helpt.
Het lettertype is niet echt cool, ik wil eigenlijk zelf letters ontwerpen speciaal hiervoor, maar daar had ik nu nog geen zin in.
Overigens zijn de dingen die te zien zijn gewoon de instrumenten in onze band: toetsen van de synthesizer, een microfoon van de zangeres, mijn strijkstok van mijn cello en stokjes+cymbals van de drums.
Mag ik weten voor welk boek je het omgeruild hebt?Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 01:16:
[...]
Er is in dat hele boek maar één hoofdstuk dat over modellen gaat, en dat is H2. Ik ga hem morgen omruilen, het is zeker geen goed boek voor beginners, want het gaat vooral om de vernieuwingen van Max 5 tov Max 4. Heeeel veel wordt niet behandeld. Ik wilde juist een boek dat je veel truukjes leert met modellen enz., maar dit boek gaat daar helemaal niet op in.
Human Bobby
?Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 01:45:
[...]
ik zou het maar niet gebruiken, dat doet Godsmack namelijk al
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq