En dat was er weer eentje voor ILA.
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 12:03:
[...]
Tx man! Volgende keer maar met een ILA callsign?
En aub geen mensen meer die steeds zeggen te komen vliegen en zoals verw8 weer afhaken. Dat is echt om te
*beaamt*
DX9 doet het inderdaad goed wat betreft Squawkbox/VATSIM. Geen problemen gehad alleen de AA was ver te zoeken.
Na ik weet niet hoeveel weken eindelijk weer op vatsim kunnen vliegen en dat is toch wel smullen.
Kan ik ook weer voor ILA vliegen, alhoewel ik waarschijnlijk al eruit ben gekicked. Tja, beetje zelf rondvliegen en dan een prirep invullen doe ik niet. Voor mij pas een prirep invullen na een VATSIM vlucht.
Vanaf Lyon de hele vlucht 2 KLM's voor je met excact hetzelfde flightplan. De een 10nm voor je, de ander weer daarvoor. ATC die constant met alledrie de snelheid aan het checken is en vraagt of de een wat sneller en de ander wat langzamer kan en vice versa. We hebben zo'n beetje alle snelheden gehad. In de approach achter elkaar door binnenkomen. "TRA5586 expect rwy 06 you are number three". In de verte number 1 op de rwy en number two vlak voor je: "KLM1265 keep the speed 160 till the outer marker please".
Alledrie constant met de ATC bezig: "KLM1254 taxi to D24, break break, KLM1265 cleared to land 06, report vacating runway, break break, TRA5586 expect late landing clearance"
Op 400ft pas de landing clearance krijgen en terwijl je de ATC probeert de antwoorden hoort die op de achtergrond "400", "300", "whoop whoop, to low flaps" krijsen.
Je kon duidelijk merken dat de ATC het ook gaaf vond. As real as it gets.
VATSIM: The Icing on the Cake
[ Voor 75% gewijzigd door rdluca op 12-12-2002 13:39 ]
Verwijderd
Superverhaal!rdluca schreef op 12 december 2002 @ 13:12:
[...]
*beaamt*
DX9 doet het inderdaad goed wat betreft Squawkbox/VATSIM. Geen problemen gehad alleen de AA was ver te zoeken.
Na ik weet niet hoeveel weken eindelijk weer op vatsim kunnen vliegen en dat is toch wel smullen.
Kan ik ook weer voor ILA vliegen, alhoewel ik waarschijnlijk al eruit ben gekicked. Tja, beetje zelf rondvliegen en dan een prirep invullen doe ik niet. Voor mij pas een prirep invullen na een VATSIM vlucht.
Vanaf Lyon de hele vlucht 2 KLM's voor je met excact hetzelfde flightplan. De een 10nm voor je, de ander weer daarvoor. ATC die constant met alledrie de snelheid aan het checken is en vraagt of de een wat sneller en de ander wat langzamer kan en vice versa. We hebben zo'n beetje alle snelheden gehad. In de approach achter elkaar door binnenkomen. "TRA5586 expect rwy 06 you are number three". In de verte number 1 op de rwy en number two vlak voor je: "KLM1265 keep the speed 160 till the outer marker please".
Alledrie constant met de ATC bezig: "KLM1254 taxi to D24, break break, KLM1265 cleared to land 06, report vacating runway, break break, TRA5586 expect late landing clearance"
Op 400ft pas de landing clearance krijgen en terwijl je de ATC probeert de antwoorden hoort die op de achtergrond "400", "300", "whoop whoop, to low flaps" krijsen.
VATSIM: The Icing on the Cake![]()
Was ook leuk toen ik ff de gusts vermelde, want daar hebben de ATC-ers geen vat op. En veel piloten roepen dat nooit ff om ;P
KLM1254 was trouwens een klasgenoot van me
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 13:46 ]
Verdomme, ik wil ook weer vliegenrdluca schreef op 12 december 2002 @ 13:12:
[...]
*beaamt*
VATSIM: The Icing on the Cake![]()
Nouja misschien vanavond en anders morgen middag, maar smiddags altijd rustig op vatsim
Nouja ik ga maar weer snel verder leren. Houden jullie me ondertussen enthousiast met zulke verhalen en mooie screenshots?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Vandaar die 360 van hemVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 13:42:
[...]
Superverhaal!![]()
Was ook leuk toen ik ff de gusts vermelde, want daar hebben de ATC-ers geen vat op. En veel piloten roepen dat nooit ff om ;P
edit:
KLM1254 was trouwens een klasgenoot van me
Super die gusts meldingen.
KLM1265 :"experiencing severe gusts on short final"
ATC: "TRA5586 did you copy that"
TRA5586: "affirm, expecting gusts on final"
IMHO: that was serious hardcore simming
nu Paris Radar nog doorkrijgen wat een DCT is en een LOI cursus Engels
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Mijn views sectie luidt als volgt:jos_zwa schreef op 12 december 2002 @ 10:52:
[...]
kan jij je views setting in je aircraft.cfg even posten ? voor die wingview ?
[Views]
eyepoint=40.1, -1.31, 3.55
//[Views]
//eyepoint=46.1286, -1.67323, 3.77297 //(feet) longitudinal, lateral, vertical distance from //reference datum
en owjah gilly: Bij de Qantas A330 staan er Cityflyer titles op
[ Voor 65% gewijzigd door Spotter op 12-12-2002 14:36 ]
Verwijderd
Dus eerst maar eens ff gekeken hoe het eruit zat boven EFRO, nou dat ziet er echt gelikt uit daaar, de tijd had ik ingesteld op 13.30 geloof ik, en het was nog steeds lekker donker:

Dan ook nog een vraag. Wanneer gebruik je nou de FD en wanneer de AP, bij mij staan ze volgens mij alletwee tegelijk aan. Ik snap het verschil nog niet echt.
nealzie schreef op 11 december 2002 @ 18:55:
21:00 is te laat voor mij... sorry, volgende keer beter
maarre... leuk dat het zo leuk was.. jammer dat ik er niet bij kon zijn...
En stoere verhalen met VATSIM, zo ATC ik ook graag (betekent dat er actie is en niet dat ik naar zo'n zwart 'waarniksbeweegt' scherm zit te loeren..).rdluca schreef op 12 December 2002 @ 13:12:
[...]
>> Ken het, is een verademing
Kan ik ook weer voor ILA vliegen, alhoewel ik waarschijnlijk al eruit ben gekicked.
>> Negative, ILA heeft een apart GoT beleid.
Ik verwacht toch echt trouwens een dezer dagen m'n S+ rating.
[ Voor 24% gewijzigd door SanderTje! op 12-12-2002 15:03 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
huhSpotter schreef op 12 december 2002 @ 14:19:
Mooie pics+verhalen
en owjah gilly: Bij de Qantas A330 staan er Cityflyer titles op
Als ik ff probeer te begrijpen wat je bedoeld. Qantas heeft alleen cityclyers A330, ja klopt. Dit is een fiction paint. A332 Qantas City Flyers wordt gepaint op dit moment.
Gilly : De Managed Altitude Mode voor de AP, is dat alleen volgens de verticale route die de FMC heeft berekend?
En ik zat op 4000ft, en moest naar 2000 ft, dus ik stel de alt op 2000ft, TREK aan de altitude selector knop, en TREK ook aan de V/S knop, en draai em tot -1800, maar hij daalde niet?
En nog iets
Vanaaf weer een fun VATSIM vlucht? Maar dan niet zo'n lange, beetje kortere en dan met velen gaan
EHAM-EHBK, en dan een kwartier later weer terug EHBK-EHAM. Of EGLL-EHAM (of andersom) of iets anders... En misschien wil een GoTter nog controllen?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hmmm, das vaag, ik heb het nooit gehad en ik daal/stijg regelmatig op V/S of FL change.ND schreef op 12 december 2002 @ 16:00:
Gilly : De Managed Altitude Mode voor de AP, is dat alleen volgens de verticale route die de FMC heeft berekend?
En ik zat op 4000ft, en moest naar 2000 ft, dus ik stel de alt op 2000ft, TREK aan de altitude selector knop, en TREK ook aan de V/S knop, en draai em tot -1800, maar hij daalde niet?Ik heb net vlak voor CH NDB 10x achterelkaar rechtermuisknop, ofterwijl aan de alt knop getrokken en toen deed ie het pas
![]()
En nog iets: Heb jij er nooit last van dat je LOC niet kan aanzetten, en je eerst NAV1 opnieuw moet invoeren in de MCDU?
Geen idee dus
Gilly, k wou het alleen effe tjeke
LIMC/LOWI-EHAM?ND schreef op 12 December 2002 @ 16:00:
Leuk die verhalenAlleen jammer dat er bij mij niet veel "actie" was. jah op EGLL moest ik lang voor 09R holden, omdat er een emergency 09R inbound was, ikke dus snel kijken, kzie niks hoor
![]()
Na 4 minuten extra vertraging mocht ik dan eindelijk opstijgen. Na REFDA had ik een BAW voor me, en een CYB achter me, maar daar zat 2 minuten ruimte tussen. Ik had hier en daar wat probleempjes met de AP altitude, maar dat werd NET op tijd opgelost
Vanaaf weer een fun VATSIM vlucht? Maar dan niet zo'n lange, beetje kortere en dan met velen gaan
EHAM-EHBK, en dan een kwartier later weer terug EHBK-EHAM. Of EGLL-EHAM (of andersom) of iets anders... En misschien wil een GoTter nog controllen?
Tja, wil je vliegen of steppen
Stuttgart, Aix Les Bains dan?
Merge Posky A33X met PSSAirbus panel
1. Download en update de FDE van je A330
http://www.avsim.com/posky/files/fde/A330.zip
2. Pas het volgende in je aircraft.cfg aan.
[fuel]
Center1= 0.000, 0.000, -4.000, 4000.000, 0.000
LeftMain= -7.000, -37.983, 0.000, 5000.000, 3.000
RightMain= -7.000, 37.983, 0.000, 5000.000, 3.000
[Flaps.0]
type=1
span-outboard=0.500000
extending-time=20.000000
system_type=1
flaps-position.0=0.000000,0.000000
flaps-position.1=7.998491,0.000000
flaps-position.2=15.996982,0.000000
flaps-position.3=23.995472,0.000000
flaps-position.4=31.993963,0.000000
flaps-position.5=32.992454,0.000000
spoilerons_available=1 Laat dit geen 0 zijn.
3. Wat andere zaken.
Neem ZFW in de MCDU 150 voor een Vapp van 145.
Voor FOB maximaal of werkelijk, houdt rekening met laag verbruik, een feul load van 35-0-35% is al genoeg voor b.v. EHAM-GCTS (4hr)
FOB @ APPR <9000
Happy Flying
Verwijderd
We laten Nofri wel op en neer pendelen tussen EHAM en EHRD.rdluca schreef op 12 December 2002 @ 17:04:
[...]
Tja, wil je vliegen of steppen
Stuttgart, Aix Les Bains dan?
Trouwens....LIMC verder dan LFMN? D8 het niet
Kzit te denken om vanaaf te vertrekken vanaf Clermont Ferrand.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
breathtakingVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 14:48:
14 dec is er een fly in in Finland, EFRO, daar schijnt de kerstman te zijn
Dus eerst maar eens ff gekeken hoe het eruit zat boven EFRO, nou dat ziet er echt gelikt uit daaar, de tijd had ik ingesteld op 13.30 geloof ik, en het was nog steeds lekker donker:
staan ze volgens mij alletwee tegelijk aan. Ik snap het verschil nog niet echt.
Hebbie van deze de *.bmp want die wil ik graag als achtergrond.
Ja heel grappigVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 17:27:
[...]
We laten Nofri wel op en neer pendelen tussen EHAM en EHRD.
Trouwens....LIMC verder dan LFMN? D8 het nietKben welles irl in 1 uur 5 naar LIMC gegast.
Kzit te denken om vanaaf te vertrekken vanaf Clermont Ferrand.
Ik vind LIMC ook best, maar dan moeten we niet zo laat vertrekken
Rdluca + Fly High, dus welke word het?
[ Voor 6% gewijzigd door ND863 op 12-12-2002 18:05 ]
ADEP: LIMC
ADES: EHAM
AOSTA UM729 MOLUS UN853 DIK UA12 BUB UG120 HELEN
Show us you have balls!
Maar als ik nu naar World -> Go to Airport ga daar voor LFMN kies, en dan het dropdown menutje open om een start locatie te kiezen, zie ik de "oude afcad" nog zeg maar. Het ziet er zo ongeveer uit:
Die bovenste "groep" is dus de oude afcad, en die onderste de nieuwe. In afcad zie ik die oude gates btw niet meer als ik op List -> Parking positions klik. Iemand een idee?Runway 1 LFMN
Runway 2 LFMN
Runway 3 LFMN
Runway 4 LFMN
Parking Position 1
Parking Position 2
Parking Position 3
Parking Position 4
Parking Position 5
Etc
Etc
Etc
Runway 1 LFMN
Runway 2 LFMN
Runway 3 LFMN
Runway 4 LFMN
Parking Position 1
Parking Position 2
Parking Position 3
Parking Position 4
Parking Position 5
Parking Position 6
Parking Position 7
Parking Position 8
Parking Position 9
Parking Position 10
Etc
Etc
Btw Gilly thnx voor A330!
AAAAAAH VLIEGTUIGEN NOG AAN TOE!!!
K*TZOOI!!!!!!!
/me baal hier echt ENORM van
Zit ik lekker met 4 Ila's vanaf LIMC richting EHAM, doet mijn PC een reboot
En een savefligth heb ik niet.
Wat heb ik hier nou aan!?!!?!!? Klote computer ook!
JA er was een inkoopactie van smileys ja
Modbreak:
Aaargh blauwe tekst valt niet eens meer op, dan zo maar
Volgende keer graag in het normale :|
[ Voor 26% gewijzigd door M@NIC op 12-12-2002 21:22 ]
da's altijd naar ja. Wel humor opzich dat je ze nog "smileys" noemt dan
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Autosave.dllND schreef op 12 December 2002 @ 20:25:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
AAAAAAH VLIEGTUIGEN NOG AAN TOE!!!
K*TZOOI!!!!!!!
/me baal hier echt ENORM van
Zit ik lekker met 4 Ila's vanaf LIMC richting EHAM, doet mijn PC een reboot![]()
:R
GADVERDAMME!!!
Eindelijk eens een leuke vlucht met ILA en dat dit
En een savefligth heb ik niet.
Wat heb ik hier nou aan!?!!?!!? Klote computer ook!
JA er was een inkoopactie van smileys ja
Money for nothin' and your chicks for free
[SMOKESYSTEM]
smoke.0=-900,-22.3,-40.0, fx_contrail_s.fx
smoke.1=-900,-22.3,40.0, fx_contrail_s.fx
Dat is de basis die ik gebruik, die config is voor de A320.
Nu lukt het mij niet om de "hoogte" in te stellen. Die 22.3 is de lengte en de 40.0 de breedte. Maar die -900 is niet voor de hoogte.
Wie weet ff raad.
De lengte en breedte heb ik dus goed, alleen de "hoogte" lukt niet.
2e getal = x-coordinaat
3e getal = y-coordinaat
4e getal = z-coordinaat
Geen offtopic replies!
Hoe vaak moeten we het nog zeggen...
Ik heb replies van de volgende mensen verwijderd:
nealzie, Evilernie en rdluca.
Deze mensen mogen vanaf nu 2x zolang nadenken voor ze iets posten.
Prettige avond verder
[ Voor 72% gewijzigd door M@NIC op 12-12-2002 21:28 ]
en M@NIC, thanx
Dit is de posistie van een strobe.DroogKloot schreef op 12 December 2002 @ 21:13:
1e getal = lengte in secondes dat je fx-je in leven blijft
2e getal = x-coordinaat
3e getal = y-coordinaat
4e getal = z-coordinaat
light.5 = 2, -40.200, 93.100, 13.380, Opensky_airbus_strobe ,
Als ik die positie overneen naar mijn condens zou ik tevreden zijn.
Dit is "orgineel"
uitkomst
smoke.0=4 , -40.200, 93.100, 13.380, fx_contrail_s.fx
smoke.1=4 , -40.200, -93.100, 13.380, fx_contrail_s.fx
4 sec zichtbaar, en dan de positie.
Maar het gekke is dan dat er niks te zien is ??
Alleen kleine tip :
ftp://205.252.89.41/dynam...-fde-version-2002-5-1.zip
[ Voor 53% gewijzigd door Ensinker op 12-12-2002 21:42 ]
tampert, kriminalpolizei
Ik heb ook nog wat picz, die zal ik straks vanaaf ff uploaden
Wanneer komt de volgende ILA vlucht?
Hmmz, ik zei het verkeerd. Eerste getal van een light.x geeft het electrische circuit weer waar -ie op aangesloten zit, niet z'n levensduur. [smokesystem] regels hebben een andere syntax, je hebt voor een contrail effect alleen de coordinaten nodig (die 4 dus weglaten).Gilly schreef:
[...]
Dit is de posistie van een strobe.
light.5 = 2, -40.200, 93.100, 13.380, Opensky_airbus_strobe ,
Als ik die positie overneen naar mijn condens zou ik tevreden zijn.
Dit is "orgineel"
uitkomst
smoke.0=4 , -40.200, 93.100, 13.380, fx_contrail_s.fx
smoke.1=4 , -40.200, -93.100, 13.380, fx_contrail_s.fx
4 sec zichtbaar, en dan de positie.
Maar het gekke is dan dat er niks te zien is ??
Verwijderd
He cool, rdluca vraagt aan mij iets, wat een eerrdluca schreef op 12 December 2002 @ 17:46:
[...]
breathtaking
Hebbie van deze de *.bmp want die wil ik graag als achtergrond.
Maar helaas, ik heb niet de *.bmp voor je, alleen maar jpeg, sorry
Nee even serieus nu, ik heb sinds ongeveer 19 september 2001 heerlijk mogen genieten van alle screenshots en informatie in deze reeks topics. Heel erg veel geleerd, en ook heel veel leuke mensen 'ontmoet'. We hebben natuurlijk onze ups en downs gehad, ik geloof dat bepaalde mensen nog steeds weigeren met elkaar te praten (ik noem geen namen
Maar... (there's always a but...) op de manier zoals het nu gaat, is er voor mij een groot stuk gezelligheid in het topic weg, en dat was voor mij juist iets wat me bleef motiveren om hier te blijven posten en om actief mee te blijven doen. Daarom zit ik er nu al een tijdje over te denken eens en voor altijd 'op te stappen' van het '[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots' topic en mijn tijd niet meer te verdoen aan het tevreden stellen van de moderators hier. En zoals sommige van jullie gemerkt hebben, heb ik ook veel minder gepost de laatste tijd.
Na deze laatste actie, natuurlijk ook vooral namens mij (mijn naam stond niet voor niks vet gedrukt
Wat dus betekend dat jullie mij hier niet meer zullen rond zien hangen, op misschien een enkel nuttig postje hier en daar na...
Voor mij betekend dit dat ik me meer kan storten op Interline Aviation
Dus, wil ik vooral degene bedanken, die mij zo geweldig in de wereld van flight simulator hebben geholpen, maar die zal ik hopelijk nog gewoon blijven spreken op msn
Au revoir!
En bedankt M@NIC (nofi ofcourse
enne, mn icon, is de a/t disengage knop
Verwijderd
LIMC -> Freeware Frank... (Vandaar dat je hem niet hebt.. heheThe_FrankO schreef op 12 December 2002 @ 21:43:
[...]
Welke airport + scenery is dat? Ziet er goed uit
Geef dan meteen ff de link erbijVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 21:58:
[...]
LIMC -> Freeware Frank... (Vandaar dat je hem niet hebt.. hehe)
Verwijderd
Wat mij betreft precies hetzelfde.nealzie schreef op 12 December 2002 @ 21:54:
woei, mijn naam vet gedrukt!
Nee even serieus nu, ik heb sinds ongeveer 19 september 2001 heerlijk mogen genieten van alle screenshots en informatie in deze reeks topics. Heel erg veel geleerd, en ook heel veel leuke mensen 'ontmoet'. We hebben natuurlijk onze ups en downs gehad, ik geloof dat bepaalde mensen nog steeds weigeren met elkaar te praten (ik noem geen namen) en het verlangen om een intrnet cafe op te zoeken op vakantie zal mij nog lang in het geheugen bij blijven staan.
Maar... (there's always a but...) op de manier zoals het nu gaat, is er voor mij een groot stuk gezelligheid in het topic weg, en dat was voor mij juist iets wat me bleef motiveren om hier te blijven posten en om actief mee te blijven doen. Daarom zit ik er nu al een tijdje over te denken eens en voor altijd 'op te stappen' van het '[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots' topic en mijn tijd niet meer te verdoen aan het tevreden stellen van de moderators hier. En zoals sommige van jullie gemerkt hebben, heb ik ook veel minder gepost de laatste tijd.
Na deze laatste actie, natuurlijk ook vooral namens mij (mijn naam stond niet voor niks vet gedrukt) heb ik de knoop toch enigzins doorgehakt.
Wat dus betekend dat jullie mij hier niet meer zullen rond zien hangen, op misschien een enkel nuttig postje hier en daar na...
Voor mij betekend dit dat ik me meer kan storten op Interline Aviation![]()
iets wat nu nog te weinig aandacht van mij krijgt.
Dus, wil ik vooral degene bedanken, die mij zo geweldig in de wereld van flight simulator hebben geholpen, maar die zal ik hopelijk nog gewoon blijven spreken op msn
Au revoir!
En bedankt M@NIC (nofi ofcourse)
Ik en de rest weten dat er regels aan dit forum zijn gebonden, maar een onderwerp als dit..............
FS2002 is natuurlijk gekoppeld aan de civiele luchtvaart en veel gebruikers hiervan zijn ook grote liefhebbers van de world of aviation. Er zijn weinig onderwerpen zoals "de luchtvaart" die zo ontzettend breed zijn, vanwege de diverse aspecten. Van hoe wordt een kist gepushed tot hoe een complex hydraulisch systeem werkt. Het is dan ook niet te voorkomen dat her en der wat offtopic post zijn, die niet FS2002 gerelateerd zijn. Het zou hier dus wat losser moeten/kunnen naar mijn zin.
In principe wordt het posten van een echte foto ook gezien als offtopic, maar niemand hoor je er over blaten (ik doe het ook, daar niet van)
Het af en toe non FS2002 related posten, maar wel luchtvaart gerelateerd, houdt het draadje gezellig en up to date. Op de vaste groep mensen na, weet ik dat er verdomd veel mensen zijn die dit draadje met plezier volgen en hier veel van leren. Ook al posten ze niet.
Magoe......twordt me dus allemaal te gek zo en ajuu zeg ik dan maar.
Goed, dan wil ik ook m'n ei kwijt.Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 22:03:
[...]
Wat mij betreft precies hetzelfde.
Ik en de rest weten dat er regels aan dit forum zijn gebonden, maar een onderwerp als dit..............
FS2002 is natuurlijk gekoppeld aan de civiele luchtvaart en veel gebruikers hiervan zijn ook grote liefhebbers van de world of aviation. Er zijn weinig onderwerpen zoals "de luchtvaart" die zo ontzettend breed zijn, vanwege de diverse aspecten. Van hoe wordt een kist gepushed tot hoe een complex hydraulisch systeem werkt. Het is dan ook niet te voorkomen dat her en der wat offtopic post zijn, die niet FS2002 gerelateerd zijn. Het zou hier dus wat losser moeten/kunnen naar mijn zin.
In principe wordt het posten van een echte foto ook gezien als offtopic, maar niemand hoor je er over blaten (ik doe het ook, daar niet van)
Het af en toe non FS2002 related posten, maar wel luchtvaart gerelateerd, houdt het draadje gezellig en up to date. Op de vaste groep mensen na, weet ik dat er verdomd veel mensen zijn die dit draadje met plezier volgen en hier veel van leren. Ook al posten ze niet.
Tja, het gaat soms nergens over inderdaad, en dan soms hangt de dreiging weer dat dit topic op slot gaat. We zijn wel inmiddels in deel 44 wat betekent dat er zo rond de nabij de 44.000 posts zijn gemaakt in dit topic.. Het beleid is de laatste tijd anders merk ik, ItSnows en ... (kan er niet opkomen) hebben ons een tijd lang 'apart' behandeld (positieve discriminatie
M'n meeste posts zitten zonder twijfel in dit topic, en heeft mijn kenniskring met positieve uitwerking
Off-topic posts moeten er zijn, met mate vind ik... en ik geef niemand persoonlijk de schuld of iets dergelijks. De wereld van (Civil) Aviation is al zo'n serieus en ook zeer breed onderwerp waar je diep op in kan gaan..
Mijn ei is gelegd.. en ja, dat is 100% offtopic, maar NOFI!
Mochten we nog een reactie tegemoet zien van M@nic, graag..
[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 12-12-2002 22:26 ]
Verwijderd
Tijd voor een oliebollen smiletje:)
On topic:
Die 5° offset LOC op Innsbruck, gebruiken jullie die nou echt. Meestal doe ik daar visual, vind het zo*n rotding
Trouwens, Ik ben uitvinder van de m´n
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 22:41 ]
Ik ben nog weer aan het pielen geweestDroogKloot schreef op 12 december 2002 @ 21:48:
[...]
Hmmz, ik zei het verkeerd. Eerste getal van een light.x geeft het electrische circuit weer waar -ie op aangesloten zit, niet z'n levensduur. [smokesystem] regels hebben een andere syntax, je hebt voor een contrail effect alleen de coordinaten nodig (die 4 dus weglaten).
[SMOKESYSTEM]
smoke.0=-5, -40, 95, fx_contrail_s.fx
smoke.1=-5, -40, -95, fx_contrail_s.fx
Lengte en breedte zijn nu goed, alleen de hoogte krijg ik geen beweging in.
Eerste waarde is naar mijn mening voor de hoogte, andere heb ik reactie op als ik die verander, de eerste helemaal niks.
Zit wat inVerwijderd schreef op 12 December 2002 @ 21:58:
LIMC -> Freeware Frank... (Vandaar dat je hem niet hebt.. hehe)
Komt me bekend voor ja. Zit er ook in maar vlieg niet meer zo vaakMcFlipp schreef op 12 December 2002 @ 22:00:
Geef dan meteen ff de link erbij(http://www.isdproject.com/)
Niels, fly high en sander onderstrepen nog even dat GoT niet veel meer is het laatste half jaar (als het niet meer is).
Ik kom al tijden alleen nog maar op GoT voor het fs topic.
Ik krijg nu wel zo'n dejavu gevoel met die mensen die "weggaan"
Verwijderd
Ga je echt definitief weg? Klinkt zo permanentnealzie schreef op 12 december 2002 @ 21:54:
Nee even serieus nu, ik heb sinds ongeveer 19 september 2001 heerlijk mogen genieten van alle screenshots en informatie in deze reeks topics. Heel erg veel geleerd, en ook heel veel leuke mensen 'ontmoet'. We hebben natuurlijk onze ups en downs gehad, ik geloof dat bepaalde mensen nog steeds weigeren met elkaar te praten (ik noem geen namen) en het verlangen om een intrnet cafe op te zoeken op vakantie zal mij nog lang in het geheugen bij blijven staan.
Na deze laatste actie, natuurlijk ook vooral namens mij (mijn naam stond niet voor niks vet gedrukt) heb ik de knoop toch enigzins doorgehakt.
Voor mij betekend dit dat ik me meer kan storten op Interline Aviation![]()
iets wat nu nog te weinig aandacht van mij krijgt.
Au revoir!
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Nou een mod fluit hier de boel niet dood uit zicht zelf denk ik hoor.eliminator007 schreef op 12 December 2002 @ 22:46:
Ik vind het altijd weer leuk om dit topic te volgen maar het lijkt wel of dit topic ten onder gaat door de regels op got. Ik snap dat er gemod moet worden en er strenge regels moeten zijn met zoveel users maar ik denk dat je , net als bij voetbal, de wedstrijd nie dood moet fluiten en dus hier het topic ook niet dood moet modden. Ik hoop dat dit gezegd mag worden ik bedoel het echt niet als flame maar als tip!
Een mod komt hier alleen op aangeven van een user en als er een kern van waarheid in zit waar die user mee komt zal hij moeten reageren.
Blijkbaar zitten hier dus mensen die het de hele dag over "waarom doet mijn Vnav het niet" willen hebben en verder niks.
Maar als je een kleine groep bent wordt er weleens over wat anders ge ouwehoert.
Net zijn er wel 3 hele posts verwijderd, intressant ??
Mischien wordt het tijd om uit te wijken, dan kunnen sommige hier de hele dag over Vnav ouwehoeren en de rest lekker ergens anders lullen en over FS natuurlijk.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik snap de reactie van bepaalde mensen niet helemaal, je moet je gewoon aan de regels houden, dat staat nota bene in de faq, en je mag best eens over iets anders dan FS2002 praten, als het dan maar aan FS2002/luchtvaart verwant is (met mate uiteraard). Over een icon lopen blaten is dat natuurlijk absoluut niet (En dan reageren sommige mensen meteen van: "Ja je mag hier ook niets zeggen" Beetje triest IMHO). Zo was er in het begin ook dingen als "goeiemorgen" "'k zie jullie morgen weer". Ik kreeg toen een beetje de indruk dat groep zich een beetje een apart forum voelde met hun eigen regels. Gelukkig is het niveau nu een stuk omhoog en komen dingen als 1 smilie-posts, "goeiemorgen" enzo niet meer voor.
Ik zal ook maar meteen zeggen dat ik degene was die M@nic getipt heeft. Ik dacht dit kan nog verder gaan en offtopic mag nu eenmaal niet als M@nic de posts nu weghaald en er een waarschuwing van maakt is er weinig aan de hand en krijgt nealzie of M_A_P geen OW (zou toch lullig zijn!). M@nic heeft het topic toen maar ff dicht gegooid om rustig de offtopic posts te verwijderen. Nou dit gebeurt over heel GoT dus waarom niet hier?
En over een eigen forum, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Het zit namelijk zo. Dan krijg weer een overvloed aan posts als "goeiemorgen" "slaap lekker" etc etc. Als ik dan een dagje geen tijd heb gehad om "mee te lezen" moet ik 200 posts doorlezen met 50 offtopic posts er doorheen die me niets interesseren (dat doe ik wel over msn). Dat zorgt uiteraard voor een hoop irritatie. Uit het FS2002 topic haal mijn info, stel ik vragen, probeer ik beter te leren vliegen. Via MSN houd ik mijn sociale contacten bij...
Ik rust mijn koffer...
nealzie schreef op 12 december 2002 @ 21:54:
Au revoir!
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 22:03:
[...]
Wat mij betreft precies hetzelfde.
Tja...-Sander_ schreef op 12 December 2002 @ 22:23:
[...]
Goed, dan wil ik ook m'n ei kwijt.
Mochten we nog een reactie tegemoet zien van M@nic, graag..
Ik was ook begonnen aan een ellelange reactie. Bovenstaande uitgeprint want dat wil ik gewoon bewaren. Zit ik het nog eens te lezen en dan heb ik maar 1 gedachte: Ze hebben alles al gezegd en het is zonde van me tijd.
Gaat me aan me hart en juist dat stukje liefde dat ik voor FS2002 heb probeer ik hier door te geven aan mensen. Tussendoor op zijn tijd een oftopic grapje. Immer serieuze en chagrijnige mensen sterven eerder blijkt uit onderzoek.
Vanaf deel 1 helpen we mensen met problemen en posten we pics. Snap je iets niet, no problem, binnen no-time heeft iemand een hele faq/ tutorial gemaakt. Hoeveel mensen niet in dit topic zijn verschenen als absolute newbie en binnen de korste keren een geavanceerd vliegtuig omhoog krijgen op de manier die niet weinig van echt verschilt. Waren ze dit topic niet tegengekomen, was FS2002 kansloos in de kast verdwenen.
M@NIC zou om te beginnen eens de FAQ moeten lezen:
Algemeen beleid / Terms of Use
Verder geldt de Nederlandse wet, waar van toepassing, ook op Gathering of Tweakers.net. Bij het niet respecteren van bovenstaande zullen maatregelen volgen. Zie de Banrichtlijnen voor verdere informatie.
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Juist de laatste delen worden de meeste mogelijke huis-, tuin-, en keukenproblemen hier neergegooid. Zonder moeite te hebben gedaan, een stukje te hebben gelezen of welke vorm van RESEARCH dan ook.
In plaats hiertegen op te treden zijn enkele zinnen van mensen, die vanaf deel 1 dit topic min of meer dragen en hebben gebracht en gemaakt tot wat het nu is, wel dermate ernstig dat ertegen opgetreden moet worden.
Dit topic kenmerkt zich wat mij betreft door de grote sociale controle die er heerst. We grijpen zelf al vaak in maar onze mogelijkheden zijn beperkt tot een opmerking. Maar opgepast das weer niet on-topic.
Stel dan eens een mod aan voor dit topic. 44 delen en het eind was tot vandaag nog niet in zicht. Alleen als de prioriteiten totaal verkeerd worden gesteld jaag je iedere serieuze hobbyist weg. Korte termijn denken noemen ze dat ook wel.
Nou ja, tis weer wat langer geworden dan bedoeld maar dat zijn jullie wel gewend.
Ben trots dat ik juist vanavond nog met boven geciteerde heren in het luchtruim heb mogen doorbrengen.

[ Voor 16% gewijzigd door jos_zwa op 12-12-2002 23:10 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Dan zitten je winglets ook op de grond op je vleugel![LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing
light.1 = 1, 42.500, 0.000, 14.000, Opensky_beacon,
light.2 = 1, 12.500, 0.000, -3.800, Opensky_beacon,
light.3 = 5, 19.700, 19.000, -4.000, Opensky_nacelle_refl,
light.4 = 5, 19.700, -19.000, -4.000, Opensky_nacelle_refl,
light.5 = 5 18.000, 27.000, -4.000, Opensky_wing_light,
light.6 = 5, 19.933, 8.827, -4.368, Opensky_wing_light,
light.7 = 5, 18.000, -27.000, -4.000, Opensky_wing_light,
light.8 = 5, 19.933, -8.827, -4.368, Opensky_wing_light,
Ohh en ook nog ff deze FDE downloaden:
ftp://205.252.89.41/dynam...-fde-version-2002-5-1.zip
Ennuh nice pics iedereen, tering zeg, echt om te smullen!
[ Voor 13% gewijzigd door McFlipp op 12-12-2002 23:20 ]

D'r valt inderdaad weinig lol meer aan te beleven op deze manier.rdluca schreef:
In plaats hiertegen op te treden zijn enkele zinnen van mensen, die vanaf deel 1 dit topic min of meer dragen en hebben gebracht en gemaakt tot wat het nu is, wel dermate ernstig dat ertegen opgetreden moet worden.
rdluca
ff een vraagje over je vluchtplan van vanavond LIMC-EHAM: AOSTA UM729 MOLUS UN853 DIK UA12 BUB UG120 HELEN
Waar vind je airway UA12 tussen DIK en BUB? Ik was 'm kwijt tussen ELB en PAL op m'n vluchtje naar Malta. Je gaat toch niet beweren dat m'n charts niet meer kloppen en dat hij nu tussen DIK en BUB ligt
En nog wat positiefs van het PSS forum om de avond af te sluiten:
"Coming VERY VERY SOON !!"
Ja ben benieuwd wanneer ze is echt iets roepenTourniquet schreef op 12 December 2002 @ 23:37:
En nog wat positiefs van het PSS forum om de avond af te sluiten:
"Coming VERY VERY SOON !!"
[afbeelding]
Datum, POH ben wel benieuwd
Verwijderd

hmm...zeker nog geen PAI erop staan

Sorry voor de 56K gebruikers..
Air Canada Jazz "green"
Air Canada Jazz "orange"
Air Canada Jazz "red"
Air Canada Jazz "yellow"
Air Ontario
Augsburg
Bahamasair
British Airways
BA Tails Benyhone
BA tails Chelsea Rose
BA tails columns
BA tails Koguty
BA tails Rendezvous
BA tails Union Flag
British European
British European FlyBE
BWIA Express
Canadian regional
Iberia Nostrum
Intersky
LIAT
Lufthansa CitylInk
"Q" Rollout
Qantaslink
Sabena
South African Express
Team Lufthansa Augsburg
Tyrolean Special
Tyrolean Standard
USAIRWAYS Express
Wideroe new livery
Wideroe old livery
Geen KLM, geen ILA
M_A_P, schitterende pics!! Die Fokker blijft prachtig om te zien!!!
Maar die JAZZ'en en Qantaslink zijn mooie bakken
Die wil ik ook wel hebben ..Gilly schreef op 13 December 2002 @ 00:11:
Liveries voor de Dash8
Air Canada Jazz "green"
Air Canada Jazz "orange"
Air Canada Jazz "red"
Air Canada Jazz "yellow"
Air Ontario
Augsburg
Bahamasair
British Airways
BA Tails Benyhone
BA tails Chelsea Rose
BA tails columns
BA tails Koguty
BA tails Rendezvous
BA tails Union Flag
British European
British European FlyBE
BWIA Express
Canadian regional
Iberia Nostrum
Intersky
LIAT
Lufthansa CitylInk
"Q" Rollout
Qantaslink
Sabena
South African Express
Team Lufthansa Augsburg
Tyrolean Special
Tyrolean Standard
USAIRWAYS Express
Wideroe new livery
Wideroe old livery
Geen KLM, geen ILA
Moet dus wachten tot hij ooit in de winkels geleverd wordt.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Maar ik zie er nog verdomd weinig van gelekt hier en daar, zoals, wat zouden nieuwe opties zijn?
Dan nog een ander vraagje over die nieuwe posky-v3 744s: Je download er altijd een mapje met effects bij. Maar nergens kan ik vinden wat ik er mee moet doen. Iemand een id?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
UAL857 (ILA2281) type A330-300, KEWR eham ETA 1715UTC

Nu wachten tot het is licht wordt
Nieuwe autoinstaller, een aantal nieuwe flightplans en repaints en een hoop maatschappijen in het nieuwe formaat!!
Meer info en downloaden hier!
Btw heeft iemand een originele traffic.bgl voor mij? Dus eentje waar nog niets aan is veranderd, en dus alleen maar FS2002 AI. Of staat die misschien op de cd? (denk ik niet, zal wel in zo'n *.cab ofzo zitten)
[ Voor 31% gewijzigd door McFlipp op 13-12-2002 12:22 ]
Ja mooi systeem, ff wachten met formatten totdat alle maatschappijen omgezet zijnMcFlipp schreef op 13 December 2002 @ 12:19:
Woei mooi kerstcadeautje van PAI!!!
Nieuwe autoinstaller, een aantal nieuwe flightplans en repaints en een hoop maatschappijen in het nieuwe formaat!!
break break break ...
En voor die Posky effect
456---> www.projectopensky.com --> forum --> 747V3 discusion ,voor de hand liggend eigenlijk he ??
[ Voor 10% gewijzigd door Ensinker op 13-12-2002 12:30 ]
Voor zover ik weet is er niets nieuws....McFlipp schreef op 13 december 2002 @ 12:19:
Woei mooi kerstcadeautje van PAI!!!
Btw heeft iemand een originele traffic.bgl voor mij? Dus eentje waar nog niets aan is veranderd, en dus alleen maar FS2002 AI. Of staat die misschien op de cd? (denk ik niet, zal wel in zo'n *.cab ofzo zitten)
En voor een orginele traffic.bgl (waarom heb je die eigelijk nodig) kan je ook zo'n setup downloaden van PAI voor de nieuwe installer
Nou dan kan ik ff met een schone lij (leiThe_FrankO schreef op 13 december 2002 @ 12:29:
[...]
Voor zover ik weet is er niets nieuws....
En voor een orginele traffic.bgl (waarom heb je die eigelijk nodig) kan je ook zo'n setup downloaden van PAI voor de nieuwe installer
Er zit een optie in om het te overschrijven door het nieuwe jaMcFlipp schreef op 13 december 2002 @ 12:32:
Nou dan kan ik ff met een schone lij (lei) beginnen. Of kan je die nieuwe installer formats gewoon over je huidige installeren? Want dat heb ik nu gedaan, dat levert dan geen problemen op?
En Gilly
Dan nog even wat ik hier eigenlijk kwam vertellen
Ik heb nog even navraag gedaan over dat gedoe met upper en lower airways. Het is dus idd zo dat je niet hoeft aan te geven of je ergens van een upper op een lower terecht komt of andersom. Dit gaat volledig 'automatisch'. Bij het maken van een flightplan hoef je dit dus niet apart aan te geven.

En nu wacht het huishouden.
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-1.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-2.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-3.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-4.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-5.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-6.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-7.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-8.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Focke-Wulf-FW-200-9.jpg[/img]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
tampert, kriminalpolizei
Je bedoeld over de flank van kist ??Evilernie schreef op 13 December 2002 @ 13:21:
very nice pics iedereen..maar ff vraagje over dat a330 model...Hoe kan het ondanks dat het een gmax model is toch zo zijn dat als je bijvoorbeeld met spot plane view naar de neus draait, dat de textures bij de staart heel blurry worden
De posky 767 heeft dit toch ook niet
....Dat vind ik echt jammer aan de a330
Zoals te zien, ik had helaas geen scenery.

Hier niet goed te zien, maar we vlogen in de contrails van elkaar. Met dank aan de FMC's

Dit is geen bocht die ik inga, maar de wind die daarboven stond. 80 kts..

Inbound HELEN voor een 06 arrival

Ik moest een Go Around maken, doordat ik perongeluk de Y van Slew indrukte..
Hiermee komt het totaal van uitgevoerde vluchten op VATSIM door ILA op 183 uur, 24 minuten en tja.. 46 seconden
ja, je moet eens naar de neus draaien en dan naar de textures bij de staart kijken
tampert, kriminalpolizei
We moeten het er maar mee doen, he.Evilernie schreef op 13 december 2002 @ 13:32:
[...]
ja, je moet eens naar de neus draaien en dan naar de textures bij de staart kijken...Ik vind de A330 van posky er een beetje net plastic achtig uitzien...
Dat soort schots proberen te voorkomen en wachten op V4
1 woord:
Gewoon zo mooi en zeer goed voor je fps

Deze dc9-30 heeft 1985 polygons. De 737-300 (die er ook zeer goed uitziet) heeft er nog minder zelfs : 1871 polygons
De 737-300 ziet er beter uit dan de oude 737-300 van PAI en ook mooier dan de nieuwe versie van PAI. Conclusie: Zoveel mogelijk deze vliegtuigen van Aardvark gaan gebruiken
Als het automatisch gaat, waarom pakt de flight plan validator van Eurocontrol (URL even vergeten, maar je weet welke ik bedoel) het dan niet? Dat is toch 'de' referentie?bennierex schreef op 13 December 2002 @ 12:42:
Ik heb nog even navraag gedaan over dat gedoe met upper en lower airways. Het is dus idd zo dat je niet hoeft aan te geven of je ergens van een upper op een lower terecht komt of andersom. Dit gaat volledig 'automatisch'. Bij het maken van een flightplan hoef je dit dus niet apart aan te geven.
Het ging hier dus om een specifiek probleem he, dat een airway tot aan de FIR-grens upper is, en daarna, ook al zit-ie op het zelfde FL, niet meer upper is. Niet dat je aan het stijgen bent en van het lower- naar het upperbereik gaat.

Dutch charter carrier DutchBird has selected two Airbus A320s to expand its network and serve the carrier’s holiday destinations around the Mediterranean. The aircraft are scheduled for delivery in April 2003.
http://www.airbus.com/airbus4u/articles_detail.asp?ae_id=113
[ Voor 13% gewijzigd door Ensinker op 13-12-2002 14:42 ]
Verwijderd
Martinair krijgt ook al een airbus...Waarom nou niet gewoon een 737NGGilly schreef op 13 december 2002 @ 14:41:
Bij Dutchbird zijn ze zeer slim geworden.
[afbeelding]
Dutch charter carrier DutchBird has selected two Airbus A320s to expand its network and serve the carrier’s holiday destinations around the Mediterranean. The aircraft are scheduled for delivery in April 2003.
Sorry voor de oneliner
airbus verovert nederlandse maatschappijen. Ziet er wel mooi uit in het dutch-bird shemeGilly schreef op 13 december 2002 @ 14:41:
[afbeelding]
tampert, kriminalpolizei
SWEEEEEEEEEEEEETGilly schreef op 13 December 2002 @ 14:41:
[afbeelding]
Hier gelijk even wat mooie foto's van mijn vlucht vanuit Sonderborg (EKSB) naar Amsterdam (EHAM) met een A300 van TNT
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-03.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-06.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-07.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-08.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/A300-TNT-09.jpg[/img]
Dit topic is gesloten.
![]()