If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
[ Voor 91% gewijzigd door rollebol op 10-12-2002 20:04 ]
Ja ik dacht ook al, waar heeeeeft die gast het over! I.p.v. een vork/mes van plastic noemt ie het een mealserver. Nah ja..Tourniquet schreef op 10 december 2002 @ 19:54:
Ik dacht trouwens eerst dat die catering-chef het de hele tijd had over mailservers die vervangen moesten worden(je bent een tweaker of je bent het niet hè
)
Was wel weer een spraakmakend programma dus zoals hierboven te zien..
Weet iemand trouwens een manier om de upperwinds uit te zoeken bijv. op Vatsim of gewoon in het echt? Ik kwam namelijk vandaag 'boven' op FL350 en daar stond een wind van 96 kts, bijna 100% op de neus.. (5 graden verschil).. Was leuk geweest als ik dat van te voren geweten had.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Inbound KCVG nog 60nm te gaan

KCVG op de achtergrond,

turning for final approach 36R

Ik raak achter op schema want ik het echt is het pakje al NY gepasseers

Achterbanden zijn krom? Was gewoon een normale landing.
rdluca: mooie plaatjes
[ Voor 7% gewijzigd door Qylos op 10-12-2002 20:12 ]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
woei!rdluca schreef op 10 December 2002 @ 20:09:
Vervolg van het reisverslag van een pakje onderweg naar Nederland. Van Reno Nevada naar Cincinnati KCVG, major DHL-hub.
Inbound KCVG nog 60nm te gaan
[afbeelding]
[afbeelding]
KCVG op de achtergrond,
[afbeelding]
turning for final approach 36R
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik raak achter op schema want ik het echt is het pakje al NY gepasseers
tampert, kriminalpolizei
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik durfde het niet te vragenMcFlipp schreef op 10 December 2002 @ 20:21:
Wat zit er in het pakje?
Maar ik ben ook wel heel nieuwsgierig geworden
vette p0rno dvd's uit amerikaTourniquet schreef op 10 december 2002 @ 20:23:
[...]
Ik durfde het niet te vragen
Maar ik ben ook wel heel nieuwsgierig geworden
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Dan zie je mij binnenkort langswippen voor een goeie bak koffie
Under 18 disregard this post
heej ruik ik meetingVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:36:
[...]
Dan zie je mij binnenkort langswippen voor een goeie bak koffie
offtopic:
Under 18 disregard this post
ow ik mag me er niet mee bemoeien zie ik
Verwijderd
Volgens mij is het de bedoeling dat je ruim van te voren van de IAF meldt, anders heb je ook niet echt veel tijd om alles in te voeren, dus ik meldt me altijd iets van 8 nm van te voren aan dan, kweet niet of dat goed is.........rollebol schreef op 10 December 2002 @ 19:59:
EHAM_APP contacten bij de IAF. Maar eerder vinden ze meestal niet erg denk ik. Ik in ieder geval niet. Maar goed, je moet je dus bij RIVER melden als je een PESER arrival vliegt.
En wat een gezeik zeg over dat programma van gisteren. Ik vond het wel leuk en zeker die monteurs, die ene mocht gewoon in de cockpit zitten
EHAM_GND zegt tegen mij, taxi to gate D73 and report shutdown, ik pak mijn chart erbij, zoekerdezoek.............

speciaal voor diegene gerised naar 800x600, en nu moet niet iemand gaan mouwen dat ie een 800x600 monitor heeft
Hoop dat jullie genoten hebben!
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Maar bij het checken in de Flightplan validator zegt hij dat UA12 een "unknown designator" is. Wie weet wat er met de UA12 gebeurd is? Hij staat toch echt op m'n chart (Jepp HI 7/8 van 11 Jul 02)
D73ND schreef op 10 December 2002 @ 21:19:
Hier dan de pics EHBK naar EHAM, was wel mistig, en koud(de vleugels hadden zoveel van de kou te voorduren, dat de anti ice en heat install extra lang heb aan laten staan, ze staan nu nog aan
![]()
Dees was meteen voor ILA (private) met een Ariane BA machine
EHAM_GND zegt tegen mij, taxi to gate D73 and report shutdown, ik pak mijn chart erbij, zoekerdezoek.............![]()
hmszzz, nogmaar dan.....zoekerdezoek..........en ondertussen taxi ik de C apron langs, heb toch maar ff een andere gate aangevraagd
Kon D73 niet zo snel vinden
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
speciaal voor diegene gerised naar 800x600, en nu moet niet iemand gaan mouwen dat ie een 800x600 monitor heeft
Hoop dat jullie genoten hebben!(niet dat er veel viel te zien
)
Dat is zo'n gate nummer die alleen aan de pax kant bestaat (voor de Schengen corridor bovenop de D-pier).
Een controller verwijst volgens mij altijd naar de gates die aan de "piloten" kant bestaan.
Mjah ik vond het ook raar, zal wel een vergissing zijnTourniquet schreef op 10 December 2002 @ 21:24:
[...]
D73Volgens mij bestaat die helemaal niet.
Dat is zo'n gate nummer die alleen aan de pax kant bestaat (voor de Schengen corridor bovenop de D-pier).
Een controller verwijst volgens mij altijd naar de gates die aan de "piloten" kant bestaan.
BTW, check mijn fuel tijdens de landing
[ Voor 20% gewijzigd door ND863 op 10-12-2002 21:29 ]
Hmmz vaag, staat idd ook nog op mijn charts! (5 September 2002)Tourniquet schreef op 10 december 2002 @ 21:21:
Ik was bezig een vlucht Schiphol - Malta te plannen (EHAM-LMML) en had het volgende flightplan bedacht: ARNEM UL603 TESGA UZ727 ABUKA UN850 IXITO UA1 ELB UA12 PAL UM742 GZO
Maar bij het checken in de Flightplan validator zegt hij dat UA12 een "unknown designator" is. Wie weet wat er met de UA12 gebeurd is? Hij staat toch echt op m'n chart (Jepp HI 7/8 van 11 Jul 02)
FLT PLAN: KCVG/EHAM MACH:M80 A/C:B752
FUEL TIME CORR TOGWT LDGWT AVG W/C
DEST EHAM 038671 07.48 ------ 174594 136286 P044
KCVG FYLLS J29 DJB J545 KEEHO DCT YQO DCT YYZ DCT YUL DCT MIILS N83B YQX DCT
50N050W DCT 51N040W DCT 51N030W DCT 51N020W DCT DINIM UN514 LESLU UB40 MERLY UR37 DVR UG1 KONAN DENUT EHAM
SUMMARY 07.10 FL 29 B/O 039679 PL 039535 TOW 174594 CRZ M80

[ Voor 4% gewijzigd door rdluca op 10-12-2002 22:20 ]
Haast u allen naar de site van Project Opensky
goedemorgen allemaal
[ Voor 18% gewijzigd door Spotter op 11-12-2002 08:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
Extended Terrain onder de display settings?Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 12:28:
Hey Rico... als ik NL2000v2 geinstalleerd heb zie ik alleen maar een klein gedeelte in de omgeving als groen!! Dus maar een beperkt gedeelte wat bedekt is met de scenery... Bij jou zie ik gewoon dat je TOT aan de horizon scenery ziet! Hoe stel ik dit in? Is dit een instelling? Hellup...
Je beste optie is Project AI, check de link op de eerste pagina van dit deel.Flex schreef op 11 December 2002 @ 12:04:
Kan iemand mij vertellen of er een freeware scenery is waardoor je meer vliegtuigen op de baan ziet die of binnenkomen of taxien?
Het is dus niet zozeer een kwestie van scenery, maar van AI traffic
Dat is sowieso goed want dat is hoe het eigenlijk hoort. Maar ik heb zoiets van als de APP het allemaal niet bij kan houden dan zegt hij toch gewoon 'identified, call me back at HELEN'? Vaak is het zo rustig dat de APP blij is dat hij wat met je kan 'oefenen' (anders zat hij wel op CTR).Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 21:02:
[...]
Volgens mij is het de bedoeling dat je ruim van te voren van de IAF meldt, anders heb je ook niet echt veel tijd om alles in te voeren, dus ik meldt me altijd iets van 8 nm van te voren aan dan, kweet niet of dat goed is...
Als alleen de tower online is dan neem ik contact op als ik established ben. Maar dan spiek ik tevoren wel even in de ATIS om te kijken wat de active runway is.
Volgens mij is D73 een Schengen-gate die alleen wordt gebruikt om aan de passagiers door te geven welke gate ze moeten zijn, want (bijna?) iedere gate aan de D-pier heeft twee ingangen, een op de eerste etage (Schengen) en een op de tweede etage (niet-Schengen). Jouw D73 is apron-positie D43, maar dan de Schengen-variant. Het is een fout van ground control om jou naar D73 te sturen, hij had D43 moeten zeggen.ND schreef op 10 December 2002 @ 21:19:
EHAM_GND zegt tegen mij, taxi to gate D73 and report shutdown, ik pak mijn chart erbij, zoekerdezoek.............![]()
hmszzz, nogmaar dan.....zoekerdezoek..........en ondertussen taxi ik de C apron langs, heb toch maar ff een andere gate aangevraagd
Kon D73 niet zo snel vinden
![]()
tampert, kriminalpolizei
Ik had dit probleem dus ook kwam ik vrijdag pas achter
En ik heb nog een probleem. In de posky 767-400 bij takeoff is het haast onmogelijk om geen tail strike te krijgen

klik voor duidelijker beeld van de tailstrike
Ik gebruik het pic panel + air file. Zou dat laatste het probleem zijn? Is iig een erg vervelend probleem die tail strike omdat je dan een hoop lawaai hoort
help please
Verwijderd
Wat ik altijd doe is N1 aanzetten op AFDS panel. Gata hij vanzelf soepel de lucht in zunder tailstrikeThe_FrankO schreef op 11 December 2002 @ 14:58:
M_A_P was volgens mij hier ook met het probleem dat de grond van EHAM als gras aanvoelde (alleen met EHAM van nl2000 los)
Ik had dit probleem dus ook kwam ik vrijdag pas achterHeb een vraag gesteld op het forum daar en daaruit bleek dat je nog een bgl erbij moet zetten. Het gaat hierom de nl2k_sur.BGL
dan werkt het wel
En ik heb nog een probleem. In de posky 767-400 bij takeoff is het haast onmogelijk om geen tail strike te krijgen
[afbeelding]
Ik gebruik het pic panel + air file. Zou dat laatste het probleem zijn? Is iig een erg vervelend probleem die tail strike omdat je dan een hoop lawaai hoort
help please
Ik denk dat de oorzaak idd. de pic airfile is. Bij een take-off van een 767-200/300 mag je de neus niet verder dan 7 graden omhoog, anders krijg je een tailstrike.The_FrankO schreef op 11 December 2002 @ 14:58:
M_A_P was volgens mij hier ook met het probleem dat de grond van EHAM als gras aanvoelde (alleen met EHAM van nl2000 los)
Ik had dit probleem dus ook kwam ik vrijdag pas achterHeb een vraag gesteld op het forum daar en daaruit bleek dat je nog een bgl erbij moet zetten. Het gaat hierom de nl2k_sur.BGL
dan werkt het wel
[afbeelding]
help please
Een -400 is toch een stukkie langer dus kan het goed dat je bij die 7 graden al met de tail over de runway sleept.
Dan doe je toch gewoon 5 graden? Hij komt bij een genoeg hoge snelheid hoest wel van de grondrdluca schreef op 11 December 2002 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat de oorzaak idd. de pic airfile is. Bij een take-off van een 767-200/300 mag je de neus niet verder dan 7 graden omhoog, anders krijg je een tailstrike.
Een -400 is toch een stukkie langer dus kan het goed dat je bij die 7 graden al met de tail over de runway sleept.
Verwijderd
Ik heb ook al die bgl file erin gezet. Dat vertelden ze mij 2 weken geleden ongeveer
En jij denkt een 767-400 met een -300 airfile maar met een -400 aircraft.cfg met 5 graden nose-up voor het einde van de runway omhoog te krijgen?McFlipp schreef op 11 december 2002 @ 15:19:
[...]
Dan doe je toch gewoon 5 graden? Hij komt bij een genoeg hoge snelheid hoest wel van de grond
Eigenlijk welrdluca schreef op 11 December 2002 @ 15:32:
[...]
En jij denkt een 767-400 met een -300 airfile maar met een -400 aircraft.cfg met 5 graden nose-up voor het einde van de runway omhoog te krijgen?
Btw hoe zit het met de overlay's?
En ik weet het, 'k zou hier niet moeten zijn, heb het MEGA druk
[ Voor 15% gewijzigd door McFlipp op 11-12-2002 15:39 ]
Verwijderd
Als TWR kan je ook fungeren als APP en CTR hoor. Dat doe ik iig.rollebol schreef op 11 december 2002 @ 13:57:
[...]
Dat is sowieso goed want dat is hoe het eigenlijk hoort. Maar ik heb zoiets van als de APP het allemaal niet bij kan houden dan zegt hij toch gewoon 'identified, call me back at HELEN'? Vaak is het zo rustig dat de APP blij is dat hij wat met je kan 'oefenen' (anders zat hij wel op CTR).
Als alleen de tower online is dan neem ik contact op als ik established ben. Maar dan spiek ik tevoren wel even in de ATIS om te kijken wat de active runway is.
Verwijderd
Hogere Flapsetting? Mischien dat dat soelaas biedt.The_FrankO schreef op 11 December 2002 @ 14:58:
dan werkt het wel
[afbeelding]
help please
Verwijderd
Wat bedoel je? Ik kan iig niet meedoen als je bedoelt vliegenrdluca schreef op 11 December 2002 @ 16:48:
kunnen we vanaaf niet met zijn allen een VATSIMpie eruit gooien?
Krijg constant error messages.
Ik zal vanavond eens de air file van posky gebruiken. Moet ik dan nog een merge hebben ofzo? Heb jij of iemand anders dan geen problemen met de 767-400? Ik moet ook zeggen dat hij heel erg moeilijk vliegt. Gauw in een stall enzordluca schreef op 11 December 2002 @ 15:09:
Ik denk dat de oorzaak idd. de pic airfile is. Bij een take-off van een 767-200/300 mag je de neus niet verder dan 7 graden omhoog, anders krijg je een tailstrike.
Nee idd dat haal je nietrdluca schreef op 11 december 2002 @ 15:32:
En jij denkt een 767-400 met een -300 airfile maar met een -400 aircraft.cfg met 5 graden nose-up voor het einde van de runway omhoog te krijgen?
Had al flaps 15
JA!!!!!rdluca schreef op 11 December 2002 @ 16:48:
kunnen we vanaaf niet met zijn allen een VATSIMpie eruit gooien?
PS.Ik heb mijn microcontroller dan eindelijk vandaag binnen gekregen, nu kan ik met het FS console project beginnen
Een PIC/POSKY merge voor de -400 is er niet. Zelf heb ik de -400 nooit geprobeerd. Toen die uitkwam werd op PIC en Posky forum al meteen duidelijk dat PIC-panel en de -400 niet goed werkt.The_FrankO schreef op 11 december 2002 @ 17:10:
[...]
Ik zal vanavond eens de air file van posky gebruiken. Moet ik dan nog een merge hebben ofzo? Heb jij of iemand anders dan geen problemen met de 767-400? Ik moet ook zeggen dat hij heel erg moeilijk vliegt. Gauw in een stall enzoProbeer de air file van posky wel
Ze adviseren het PSS777v2 panel te gebruiken in de -400.
Ik heb zo ie zo geen tijd, maaruh ik heb ook Dx 8.2. Jij hebt toch Dx9.0 RC2? Werkt Vatsim daar wel goed mee?rdluca schreef op 11 December 2002 @ 17:16:
[...]
Een PIC/POSKY merge voor de -400 is er niet. Zelf heb ik de -400 nooit geprobeerd. Toen die uitkwam werd op PIC en Posky forum al meteen duidelijk dat PIC-panel en de -400 niet goed werkt.
DX 8.2 gaf op VATSIM niets dan problemen, sindsdien ook niet meer op VATSIM geweest/gekund. Tijdje geleden zouden we op vrijdagavond met zijn allen van LOWI naar EHAM vliegen. Puntje bij paaltje stonden alleen FlyHigh en ik klaar op LOWI. Maar ik had toen alleen maar probs dus ik heb FlyHigh toen ook alleen met die lelijke Oostenrijkse Heidi's op LOWI moeten achterlaten zonder een meter de lucht in te zijn geweest.McFlipp schreef op 11 december 2002 @ 17:17:
[...]
Ik heb zo ie zo geen tijd, maaruh ik heb ook Dx 8.2. Jij hebt toch Dx9.0 RC2? Werkt Vatsim daar wel goed mee?
DX9.0 RC1 (of is er al een RC2?) heb ik nu erop maar nog niet mee op VATSIM geweest. Of alles dus goed werkt is voor mij ook nog een verrassing
De multiplay afgelopen zondag werkte, op 30x disconnnected te worden (we werden door een of andere Dash-fanaat geterroriseerd
Verwijderd
WE WANT YOU BACK IN THA SKYYYYrdluca schreef op 11 december 2002 @ 17:27:
[...]
DX 8.2 gaf op VATSIM niets dan problemen, sindsdien ook niet meer op VATSIM geweest/gekund. Tijdje geleden zouden we op vrijdagavond met zijn allen van LOWI naar EHAM vliegen. Puntje bij paaltje stonden alleen FlyHigh en ik klaar op LOWI. Maar ik had toen alleen maar probs dus ik heb FlyHigh toen ook alleen met die lelijke Oostenrijkse Heidi's op LOWI moeten achterlaten zonder een meter de lucht in te zijn geweest.
DX9.0 RC1 (of is er al een RC2?) heb ik nu erop maar nog niet mee op VATSIM geweest. Of alles dus goed werkt is voor mij ook nog een verrassing
De multiplay afgelopen zondag werkte, op 30x disconnnected te worden (we werden door een of andere Dash-fanaat geterroriseerd), verder goed.
Erg jammer, want daar kwam ik je toch zeer regelmatig tegen.
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:30:
[...]
WE WANT YOU BACK IN THA SKYYYY![]()
Erg jammer, want daar kwam ik je toch zeer regelmatig tegen.
Het vluchtje KCVG-EHAM in de 757 beviel zo goed dat ik weer een leuke 757 probeer op te tuigen om Mark Jansen met een flyby te verrassen
Alleen hopen dat DX9.0 het beter doet
Verwijderd
Ik heb DX9.0 en heb geen problemen op Vatsim.rdluca schreef op 11 december 2002 @ 17:42:
[...]
![]()
I miss my buddies in the sky.
Het vluchtje KCVG-EHAM in de 757 beviel zo goed dat ik weer een leuke 757 probeer op te tuigen om Mark Jansen met een flyby te verrassen
Alleen hopen dat DX9.0 het beter doet
En moest je weer die landsettings veranderen ofzo? Of gewoon 9.0 geinstalleerd, en gaan met die banaan?
Verwijderd
Ik hoop wat later op de avond zo na 8-enND schreef op 11 december 2002 @ 18:17:
Hebben we al een tijd? Gaan we vanuit EHAM, of naar EHAM? Is het de bedoeling dat we allen dezelfde route doen, of de bedoeling om allen op dezelfde tijdstip van/naar EHAM arriveren?
Kan iemand ook even aangeven welke Dx9 ik moet hebbn? Ik zie nl verschillende smaken in RC's.
danku
Hoop ik ook, ik verplaats mijn deadline naar 21:00Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:19:
[...]
Ik hoop wat later op de avond zo na 8-en
Kan iemand ook even aangeven welke Dx9 ik moet hebbn? Ik zie nl verschillende smaken in RC's.
danku
21:00 fine for me.
Wie weet kom ik in de Ariane Air Holland GMAX 733. De cd schreeuwt om aandacht/gebruik.
edit:
Ik heb DX9 RC1. Deze is 33MB. De DX9 RC2 die ik overal tegenkom is 260kB: das dus blijkbaar een web-install. Maar Microsoft zou vandaag eigenlijk DX9 final releasen dus ik denk dat ze die DX9 RC2 van de servers hebben afgehaald.
Ik ga zo de nieuwe VIA 4in1 4.45 installen dus tis afwachten of jullie me vanavond nog zien.
Zondag eenzelfde probleempje gehad.
[ Voor 41% gewijzigd door rdluca op 11-12-2002 18:40 ]
Wie weet kom ik in een Airbusrdluca schreef op 11 December 2002 @ 18:23:
[...]
21:00 fine for me.
Wie weet kom ik in de Ariane Air Holland GMAX 733. De cd schreeuwt om aandacht/gebruik.
Ik ga weer eens de TRA5586 doen LFMN-EHAMND schreef op 11 December 2002 @ 18:36:
[...]
Wie weet kom ik in een AirbusMaar hoe en wat doen "we" nou? En waarom gaan er zo fuckin weinig mee???
Hoelang is dat eik vliegen? Heb jij een FP voor me?
28-09-2002 Transavia Airlines Vlucht:HV5586
Van: Cote D'Azur (NCE), Nice, Frankrijk
Naar: Schiphol (AMS), Amsterdam, Nederland
Vertrek: 21:35 Aankomst: 23:40
Status: Bevestigd
Deze vlucht vlogen we over Parijs ipv Geneve. Ik ben nog ff aan het uitvogelen wat de exacte route is geweest want die was best leuk.
Oke het was dus idd de air filerdluca schreef op 11 December 2002 @ 17:16:
Een PIC/POSKY merge voor de -400 is er niet. Zelf heb ik de -400 nooit geprobeerd. Toen die uitkwam werd op PIC en Posky forum al meteen duidelijk dat PIC-panel en de -400 niet goed werkt.
tot 32:40 duurt me iets te langrdluca schreef op 11 december 2002 @ 19:01:
[...]
28-09-2002 Transavia Airlines Vlucht:HV5586
Van: Cote D'Azur (NCE), Nice, Frankrijk
Naar: Schiphol (AMS), Amsterdam, Nederland
Vertrek: 21:35 Aankomst: 23:40
Status: Bevestigd
Deze vlucht vlogen we over Parijs ipv Geneve. Ik ben nog ff aan het uitvogelen wat de exacte route is geweest want die was best leuk.
das uit de bevestigings e-mail die ik van Transavia kreeg. Eerder vertrekken geen probleem.ND schreef op 11 December 2002 @ 19:20:
[...]
tot 32:40 duurt me iets te langKan jij anders niet wat eerder aanvliegen? Dan kom ik uit Heathrow naar EHAM......
Ik heb volgens mij de route via PArijs zoals ik hem de laatste keer had. Heeft iemand de link naar die route validation service zodat ik hem kan checken?
LFMN OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 HELEN EHAM
[ Voor 6% gewijzigd door rdluca op 11-12-2002 19:48 ]
Verwijderd
http://www.cfmu.eurocontr.../ciahome.jsp?serv1=ifpuvsrdluca schreef op 11 december 2002 @ 19:33:
[...]
das uit de bevestigings e-mail die ik van Transavia kreeg. Eerder vertrekken geen probleem.
Ik heb volgens mij de route via PArijs zoals ik hem de laatste keer had. Heeft iemand de link naar die route validation service zodat ik hem kan checken?
My god, moet ik dat allemaal invullen
PROF: RS: OFF MANDATORY ROUTE AT:FERDI REF:U.G110 FERDI.DENUT UNIT:RAD03 2020 BETWEEN:LFMN EHAMrdluca schreef op 11 December 2002 @ 19:33:
[...]
das uit de bevestigings e-mail die ik van Transavia kreeg. Eerder vertrekken geen probleem.
PROF: RS: ON FORBIDDEN ROUTE:FERDIHELEN0001 REF:U.A5UN873FERDI.HELEN UNIT:RAD03 1000 BETWEEN:LFMN EHAM
Tip: ga naar www.dijk.com, neem een willekeurig FP, ram op de knop "Controleren via het IFPS validatie-systeem" en pas de route, departure en destination airport aan.
[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2002 20:14 ]
En hoe kom je aan deze wijsheidTourniquet schreef op 11 december 2002 @ 20:11:
[...]
PROF: RS: OFF MANDATORY ROUTE AT:FERDI REF:U.G110 FERDI.DENUT UNIT:RAD03 2020 BETWEEN:LFMN EHAM
PROF: RS: ON FORBIDDEN ROUTE:FERDIHELEN0001 REF:U.A5UN873FERDI.HELEN UNIT:RAD03 1000 BETWEEN:LFMN EHAM
Als ik de route valideer krijg ik:
FPL-TRA5586-IS
-B733/M-TAS/
-LFMN2135
-435FL360 OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 HELEN-EHAM1:45 EBBR EHRD
-
Zie hierbovenrdluca schreef op 11 December 2002 @ 20:13:
[...]
En hoe kom je aan deze wijsheid![]()
Als ik de route valideer krijg ik:
FPL-TRA5586-IS
-B733/M-TAS/
-LFMN2135
-435FL360 OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 HELEN-EHAM1:45 EBBR EHRD
-
De route voor jou zou dus worden:
OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 FERDI UG110 DENUT
FPL :
(FPL-TRA5586-IS
-B733/M-SDRWY/C
-LFMN2135
-N0440F340 OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 FERDI UG110 DENUT
-EHAM0130
-0)
--------------------------------------------------------------------------------
Error list : (description)
NO ERRORS
[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2002 20:23 ]
Dan klopt die op http://www.cfmu.eurocontrol.be/chmi_public/ciahome.jsp dus niet. Als ik daar mijn route valideer krijg ik geen errors of wat dan ookTourniquet schreef op 11 December 2002 @ 20:21:
[...]
Zie hierboven
De route voor jou zou dus worden:
FPL :
(FPL-TRA5586-IS
-B733/M-SDRWY/C
-LFMN2135
-N0440F340 OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 FERDI UG110 DENUT
-EHAM0130
-0)
--------------------------------------------------------------------------------
NO ERRORS
Verwijderd
Dan vul je 'm niet goed inrdluca schreef op 11 December 2002 @ 20:24:
[...]
Dan klopt die op http://www.cfmu.eurocontrol.be/chmi_public/ciahome.jsp dus niet. Als ik daar mijn route valideer krijg ik geen errors of wat dan ook
Ik krijg dit eruit:
FPL :
(FPL-TRA5586-IS
-B738/M-SDRWY/C
-LFMN2135
-N0453F360 OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 HELEN -EHAM0130 EHRD
- )
PROF: RS: OFF MANDATORY ROUTE AT:FERDI REF:U.G110 FERDI.DENUT UNIT:RAD03 2020 BETWEEN:LFMN EHAM
op deze link trouwens: http://www.cfmu.eurocontr.../ciahome.jsp?serv1=ifpuvs
Klopt ook wel, want volgens Route Availability Document (RAD) 3 (zie je Jeppesen kit
Verwijderd
EDDK Cologne/Bonn-EGCC Manchester Ringway Lufthie 734
Bijz: Reversers kwamen te laat in actie wegens "moeilijkheden"

Deze kan wel hoor: (LFMN-EHAM)Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:36:
dees dan?:IRMAR UN853 DIK UA24 BUB UG120 HELEN
[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2002 20:40 ]
Tourniquet schreef op 11 December 2002 @ 20:32:
[...]
Dan vul je 'm niet goed in
Ik krijg dit eruit:
FPL :
(FPL-TRA5586-IS
-B738/M-SDRWY/C
-LFMN2135
-N0453F360 OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 HELEN -EHAM0130 EHRD
- )
op deze link trouwens: http://www.cfmu.eurocontr.../ciahome.jsp?serv1=ifpuvs
Klopt ook wel, want volgens Route Availability Document (RAD) 3 (zie je Jeppesen kit) is airway UN873 FERDI-HELEN niet beschikbaar voor verkeer naar EHAM.
thnx.
Kijk, weer wat erbij geleerd
Hoe bedoel je tis maar een spelletje
Nog iets, met die nieuwe UIR ATCs moet je gewoon eentje nemen die online is zodra je boven FL245 komt (als daarvoor geen ATC aanwezig was)?
zoals je merkt erg lang niet op VATSIM geweest
[ Voor 4% gewijzigd door rdluca op 11-12-2002 20:41 ]
Verwijderd
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
moet nog ff Whazzup, Servinfo installen en dan kom ikVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 20:42:
Rico, kom je nu naar LFMN dan? Voor de OKTET UM733 KOPOR UN874 VEKIN UN873 FERDI UG110 DENUT naar EHAM.......:P

damn, mijn laatste plaatjes is altijd "half half"
tampert, kriminalpolizei
Same for me, nice pics! Ben jaloers wil ook vliegen!Evilernie schreef op 11 December 2002 @ 23:01:
wowvery nice pics
na mijn tentamens ga ik ook weer vliegen
Verwijderd
LFMN-EHAM met Rdluca. De KLM1265 en TRA5586
Plaatjes doen het niet helemaalVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 23:22:
Me compie heeft iig de eerste serieuze Dx test aangegaan en vol glorie geslaagd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Btw welke versie van Dx gebruikte je? En zeg er ff bij of je na install een probleem had en dat heb moeten oplossen, zoja hoe
Btw mochten jullie van de ATC zo dicht bij elkaar vliegen?! Of zat je niet op vatsim aangezien ik geen sbhost onderin zie...
[ Voor 4% gewijzigd door McFlipp op 11-12-2002 23:27 ]
Verwijderd
Gezellig toch johMcFlipp schreef op 11 december 2002 @ 23:24:
[...]
Plaatjes doen het niet helemaal
Btw welke versie van Dx gebruikte je? En zeg er ff bij of je na install een probleem had en dat heb moeten oplossen, zoja hoe
Btw mochten jullie van de ATC zo dicht bij elkaar vliegen?! Of zat je niet op vatsim aangezien ik geen sbhost onderin zie...
Ik probeer netjes KLM une deux sex cinq te zegge inclusief FL trois six zéro en dan begint ie alsnog onverstaanbaar innut Engels tege me aan te sauwlen
toch leuk
Was weer erg gaafND schreef op 11 december 2002 @ 22:36:
Zo hier de pics dan van de vatsim vlucht, 3 GoTters op vatsimRdluca en Fly High gingen van LPFG, en ik ging naar vanaf EGLL. Was op EGLL best wel mistig, of het zicht al niet slecht genoeg is in het donker
damn, mijn laatste plaatjes is altijd "half half"
Wij vetrokken dus vanaf LFMN, onderweg de KLM1254 opgepikt en met zijn drieen achter elkaar door landen op 06.

[ Voor 3% gewijzigd door rdluca op 11-12-2002 23:36 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
MMM, sorry, ik was iets te enthousiast, ik heb nog steeds de 8.2 versie, maar ook daarmee heb ik gelukkig geen problemen meer na een kleine verandering in je landinstelling.McFlipp schreef op 11 december 2002 @ 18:01:
[...]
En moest je weer die landsettings veranderen ofzo? Of gewoon 9.0 geinstalleerd, en gaan met die banaan?Want dan installeer ik 9.0 ook!
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ja dat had ik ook, heb niet echt super mijn best gedaan, want ik heb FSmeteo op mijn 2e scherm altijd zichtbaar draaien.rdluca schreef op 12 december 2002 @ 10:14:
Is er iemand die de FSMeteo Weather Display Gauge succesvol heeft installed. Ik probeer hem in de DF werkend te krijgen maar hij blijft leeg?
Maar ben wel benieuwd
kan jij je views setting in je aircraft.cfg even posten ? voor die wingview ?Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 20:33:
Is er tussen alle beslommeringen tijd voor wat pics?
EDDK Cologne/Bonn-EGCC Manchester Ringway Lufthie 734
Bijz: Reversers kwamen te laat in actie wegens "moeilijkheden"
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Lukt nog steeds niet, snap maar niet waaraan het ligt, keb de standaard, 737 en 767 bmp geprobeerd maar zonder succes.Gilly schreef op 12 december 2002 @ 10:22:
[...]
Ja dat had ik ook, heb niet echt super mijn best gedaan, want ik heb FSmeteo op mijn 2e scherm altijd zichtbaar draaien.
Maar ben wel benieuwd
Wie helpt?

Sowieso als ik de FSM-toggle gauge in me panel zet verknald die alleen al de hele layout van de navradio panel.
Maarja, ServInfo en Rwy-info gauge zitten mooi op hun nieuwe plekkie
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 23:22:
Me compie heeft iig de eerste serieuze Dx test aangegaan en vol glorie geslaagd
Erg mooie screenshots!rdluca schreef op 11 December 2002 @ 23:30:
[...]
Was weer erg gaaf
Wij vetrokken dus vanaf LFMN, onderweg de KLM1254 opgepikt en met zijn drieen achter elkaar door landen op 06.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Tx man! Volgende keer maar met een ILA callsign?-Sander_ schreef op 12 december 2002 @ 11:48:
[...]
[...]
Erg mooie screenshots!Vooral die meshes maken het zo gaaf.
En aub geen mensen meer die steeds zeggen te komen vliegen en zoals verw8 weer afhaken. Dat is echt om te
Ik zie trouwens dat ik een hele kromme zin had die je had gekwoot
Dit topic is gesloten.
![]()